Ik zag een set liggen voor 129 van 169...da's in ieder geval wat goedkoper.quote:Op woensdag 29 september 2004 23:17 schreef Drive-r het volgende:
Die global is nou niet echt goedkoop bij de bijenkorf... je kunt ze makkelijk voor minder krijgen...
Dat ze niet te slijpen zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:34 schreef hassanjassan het volgende:
en wat is er mis met keramische messen, behalve dat als je ze laat vallen, ze verrot zijn? Ik bedoel, messen een hele tijd niet hoeve slijpen lijkt me een erg goed idee.
Ja er is 1 firma ergens die korting geeft op hun messen, helaas hebben ze alleen Wusthof en Sabatierquote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:18 schreef karper het volgende:
dat gaat moelijk worden, ben zelf altijd bankroet.
maar ik zie dat je op de hotelschool zit hebben jullie geen firma die jullie korting geeft?
vraag eens aan de heren in de keuken,
trouwens je hebt toch een ov? dan kan je er altijd nog een dagje uit van maken
Ikea messen zijn oke. Goede kwaliteit voor een minimale prijs.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 22:19 schreef Ashram het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden mijn oude Sabatier ingewisseld voor een Ikea mes.
De grip en massa overdonderde mij toen ik een keer bij de Ikea kwam en voor 19,95 hoef ik het niet te laten.
Sabatier --> Ikea
Wat een overgang.
Hout is het fijnst, maar velen hebben liever iets hygienischer. Vandaar de kunststof planken. Waar mensen glazen planken voor gebruiken weet ik niet, ik heb er een bloedhekel aan. Gewoon goeie kunststof planken zijn super!quote:Op maandag 17 januari 2005 09:00 schreef Strolie75 het volgende:
Waar kun je eigenlijk het beste op snijden om te zorgen dat je messen lang goed blijven? Een houten snijplank of een glazen?
Ik dacht dat men uit onderzoek had gevonden dat hout hygienischer is dan plastic. Had iets te maken met de enzymen in het hout, en het feit dat je niet alle restjes uit het plastic kon krijgen geloof ik....quote:Op maandag 17 januari 2005 09:23 schreef Drive-r het volgende:
Hout is het fijnst, maar velen hebben liever iets hygienischer. Vandaar de kunststof planken. Waar mensen glazen planken voor gebruiken weet ik niet, ik heb er een bloedhekel aan. Gewoon goeie kunststof planken zijn super!
Je hebt een goed aanzetstaal nodig.quote:Op maandag 17 januari 2005 08:53 schreef pmponer het volgende:
Even een vraagje
ik heb met kerst een 3 pack messen van Zwilling gekregen. Kan ik die ook met een El cheapo aanzetstaal bewerken of kan ik beter een nieuw aanzet staal kopen?
geen glas gebruiken, die slopen je messen, daarvoor heb je ook glassnijders, die ook bot worden, maar zijn ervoor gebouwd dius de snede is ook anders. Een ander voordeel van non-glazen snijplanken is dat mocht je hem onverhoopt laten vallen. dat je niet met een onwijze en gevaarljke zooi in je keuken zit.quote:Op maandag 17 januari 2005 09:00 schreef Strolie75 het volgende:
Waar kun je eigenlijk het beste op snijden om te zorgen dat je messen lang goed blijven? Een houten snijplank of een glazen?
Maw ik kan beter een ander kopen. Zo'n messen slijper is dat wat?quote:Op maandag 17 januari 2005 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt een goed aanzetstaal nodig.
Iemand heeft de misset horeca gelezen! Dit was trouwens al eeuwen bekend..quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:45 schreef GrotePier het volgende:
BTW pas effe op er is een persoon gespot die verkoopt global messen aan de deur voor erg weinig geld en die zijn NEP
Dan hoop ik dat ze bij mij aan de deur komen, want dan ga ik ze even heel erg hard uitlachen terwijl ik ze snijd met echte exemplarenquote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:45 schreef GrotePier het volgende:
BTW pas effe op er is een persoon gespot die verkoopt global messen aan de deur voor erg weinig geld en die zijn NEP
ik heb bij de ikea een slijper gekocht, een plastic houder met 2 slijpwieltjes erin en dat ding werkt super en kost weinig. ideaal voor keukenmessen!quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:29 schreef Rio het volgende:
Nooit bij de afwas laten liggen bijvoorbeeld, geen glazen snijplank (die zouden sowieso verboden moeten worden), niet bij de rest van het bestek in de la gooien, af en toe langs een aanzetstaal halen, geen keiharde noten ermee openhakken.
Gewoon, een beetje lief voor ze zijn.
zou zelf voor de 4 sterren gaan de 5 sterren heeft een iets gebogen handvat je moet er van houden.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:45 schreef Euc- het volgende:
26 centimeter Prof. S ¤91,12:
[afbeelding]
26 centimeter 4**** ¤86,60
[afbeelding]
Nu is het hier nog een minimaal prijsverschil, maar in de winkel is dit veel groter, nu mag jij mij vertellen wat er anders aan is behalve een ogenschijnlijk groter handvat van de 4 sterren serie
Slijpsteen is om scherp te maken, aanzetstaal is om lang scherp te houden. Zijn verschillend.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:28 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
ik heb bij de ikea een slijper gekocht, een plastic houder met 2 slijpwieltjes erin en dat ding werkt super en kost weinig. ideaal voor keukenmessen!
een aanzetstaal is wrsch nog beter, maar hij doet het iig beter dan de slijpsteen die ik heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |