Heb je eigenlijk wel gelijk in. Moet ik maar eens naar gaan kijken. Al met al zal het niet veel schelen in de prijs.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 04:06 schreef NoSigar het volgende:
Zo'n messenblok is niet zo ok qua hygiene.(je gaat er vast niet dood aan)
Beter, en leuker, is een magneet-dingetje aan de muur waaraan je beste messen hangen.
De goedkopere messen die ik tot nu toe in handen heb gehad vind ik meestal minder prettig werken. Het liefst werk ik met grote(re), zware messen en die zijn meestal aardig aan de prijs.quote:Dus laat je niet gek maken met dure messen, degene die je prettig vindt is goed genoeg. Al de rest is aangename luxe.
Zorgt de sponsor wel voor.quote:Op zondag 3 oktober 2004 17:19 schreef Fixers het volgende:
Wat voor messen gebruikt Jamie Oliver eigenlijk? Het is me opgevallen dat hij in zijn laatste programma (olivers twist) zijn mes nogal mishandeld, maar dat ding lijkt wel scherp te blijven.
nee bedoel een gewoon koksmes alleen met een japanse tekens op de zijkant. die 2 japanse merken die jij opnoemt zijn mooi maar hebben een houte handvat en dat kan de keuringdienst niet zo warderenquote:Op zondag 3 oktober 2004 19:55 schreef Euc- het volgende:
Wabocho of Yobocho? (zijn allebei verschillende merken voor de duidelijkheid)
Wat voor iets is fallkniven eigenlijk voor iets?
Scherp, het stickertje zit er nog op, doet me denken aan me moe, die had blauw transport plastic nog op de wasmachine zitten. Ik haalde dat er af, en toen was ze heeeeel boos, vond dat nu net zo mooi, dat blauw....quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:43 schreef karper het volgende:
zou je niet een keer van je zwilling dat plak dingetje afhalen is zo lullig als dat op eens door een slade zit
ja op zichquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:43 schreef karper het volgende:
zou je niet een keer van je zwilling dat plak dingetje afhalen is zo lullig als dat op eens door een slade zit
Volgens het forum op zijn website (bij monde van een woordvoerder) zijn het tegenwoordig 'Mac' messen. Zien er wel mooi uit.quote:Op zondag 3 oktober 2004 17:19 schreef Fixers het volgende:
Wat voor messen gebruikt Jamie Oliver eigenlijk? Het is me opgevallen dat hij in zijn laatste programma (olivers twist) zijn mes nogal mishandeld, maar dat ding lijkt wel scherp te blijven.
Glazen snijplanken slopen je messen. Die rommel is alleen bruikbaar bij hele goedkope messensets (dan maakt het niet uit om regelmatig nieuwe te kopen).quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 23:08 schreef TimberWolf het volgende:
Daarover gesproken: Ik neem aan dat het voor het mes beter is om een houten snijplank te gebruiken? Itt tot bijvoorbeeld een glazen snijvlak? Iemand een mening?
Hm, nee, dan begrijp je me verkeerd. Ik ken deze man vrij goed en zijn oudste messen zijn ook al 30 jaar in gebruik bij hem. We stonden alleen te praten over messen en hij geeft ook aan dat iedereen zijn eigen mes moet vinden. Hij is tijdens zijn opleiding begonnen met L'Enclume en er altijd bij gebleven. Voor mijn linkerhandjes liggen globals het fijnst, maar ik wilde gewoon wat meer info over deze L'enclume messen... snappie? Leken mij niet bepaald Princess producten...quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
lijkt mij dat het een "cas spijkers" lijn van messen is.
* Euc- mompelt iets over verplicht en haccpquote:Op zondag 7 november 2004 13:44 schreef Fixers het volgende:
In de proffesionel wereld zijn tegenwoordig kunstof planken favoriet, ze zijn bestand tegen hitte, schoonmaak- en desinfectiemiddelen, en te koop in verschillende kleuren. Dat laatste is vooral handig tegen kruisbesmettingen: ieder product zijn eigen kleur: vis=blauw, kip=geel, groenten & fruit=groen enz.
weet ik ook wel euc. Maar niet iedereen is bekend met de hygiene code en de warenwet.quote:Op zondag 7 november 2004 23:10 schreef Euc- het volgende:
[..]
* Fixers mompelt iets over verplicht en haccp
Is meneer Karper soms kleurenblind dat ie groen en blauw door erkaar haalt?quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:30 schreef karper het volgende:
hoort bij me opleiding.
is wel goed maar in de praktijk werkt het meestal niet toch wel een stress in de keuken en dan hak je wel eens een kreeft door midden op een groente plank
[CENTRAAL] Keuken hardware (messen, staafmixers, pannen...)quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:58 schreef DucatiOwner het volgende:
Okay, dacht dat ik toch echt goed gezocht had in de search.Ik ga binnenkort toch naar Dusseldorf, hopen dat ik wat leuks vind. Topic dicht dan maar of misschien beetje mergen bij die andere?
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |