Aargh, they didn't told me that. En die krengen kosten zeker ook weer 40 euri. Goddomme.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:11 schreef RiDo78 het volgende:
Nee een PS1 spel kun je alleen op een PS1 memory-kaart opslaan. Klote, maar 't is niet anders.
Overigens is VIII wel een van de betere van de serie (vind ik persoonlijk). Dus reden genoeg om een PS1 kaartje te halen ;-)
BTW: ga je in je logo Tidus vervangen door Squall?
FFCC is niet echt RPGquote:Op zondag 20 juni 2004 20:20 schreef SIGMA-X10 het volgende:
Ik wil weer eens een lekkere RPG gaan spelen.. is FF : Crystal Chronicles voor de GameCube iets? Of hebben jullie een beter idee? (Heb alle 3 de consoles: GC, XBOX en PS2 dus kom maar op)
Inderdaad, vandar dat ik ook nog niet eens heb geprobeerd om Omega te bevechten (Ultima wel). Eerst 'levellen', dan vechten (is beter voor m'n motivatie)quote:Op maandag 21 juni 2004 10:57 schreef Mastermaus het volgende:
omega ruins is DE XP-dungeon!
Tja, ik weet het niet, dubbel Ultima geeft wel 19998 DMG (op de meeste vijanden dan) en is vooral tegen Demonoliths erg handig om ze snel neer te leggen.quote:ik zou zelf voor yuna Holy gebruiken daar, ik deed dat en mijn yuna heeft nu de meeste XP van de groep
met nirvana heb je toch 1 mp cost?
quote:[Nieuws] Andere naam voor Square Enix
Vanaf deze week zal Square Enix met een andere naam door het leven gaan. De Amerikaanse afdeling, Square Enix USA, Inc., gaat voortaan Square Enix, Inc heten. De afdeling in Europa, Square Enix Europe, Ltd., zal je voortaan tegenkomen als Square Enix, Ltd.
WOOT! EINDELIJK FF OP DE XBO......quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
GROOOOOOOOOOOOOOOOOOOT NIEUWS ! !
[..]
Voor de PS2 zijn ze er al een tijdje, maar komen ze ook voor de GBA?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Iemand enig idee wanneer de FF1 en 2 remakes voor de GBA uitkomen? Ik kan die cartridge zelfs niet pre-oderen bij DVDBoxoffice
Jaquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:57 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Voor de PS2 zijn ze er al een tijdje, maar komen ze ook voor de GBA?
Schaam je!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 23:47 schreef Mastermaus het volgende:
hehe grappig, ik maak telkens pogingen om FF6 te spelen maar ik kom nooit ver
Het kan nog vele malen mooier, maar het moet wel vriendelijk blijven voor de printerquote:Op woensdag 7 juli 2004 16:48 schreef Mastermaus het volgende:
mooi gedaan man, echt gaaf![]()
Dat was nog niet toen ik het vroegquote:Op woensdag 7 juli 2004 17:38 schreef Ker_Plunk het volgende:
Me sig....ME SIG!!!!!!!!
Hoevaak moet ik DAT zeggenEn dat ZIE je toch?
quote:Op woensdag 7 juli 2004 18:39 schreef the_legend_killer het volgende:
FF6 is nog altijd de beste
Ik denk het niet. Square Enix heeft geloof ik wel aangegeven interesse te hebben in ontwikkelen voor de Xbox (of opvolger), maar mocht dat gebeuren, dan denk ik dat het niet-FF titels worden of spin-offs, zoals Crystal Chronicles voor de Gamecube.quote:Op woensdag 7 juli 2004 18:39 schreef the_legend_killer het volgende:
BTW komt er ook iets van FF op X-BOX ?
Inderdaad, de serie FF zelf blijft exclusief voor de PS (heb ik ergens gelezen) maar Square wil wel gaan ontwikkelen voor de Xbox (2). Het zal dan (idd net als op de Cube) wel gebeuren door een dochterbedrijfje. Sony heeft overigens nog steeds een meerderheid in Square-Enix zelf.quote:Op woensdag 7 juli 2004 18:42 schreef chibibo het volgende:
[..]
[..]
Ik denk het niet. Square Enix heeft geloof ik wel aangegeven interesse te hebben in ontwikkelen voor de Xbox (of opvolger), maar mocht dat gebeuren, dan denk ik dat het niet-FF titels worden of spin-offs, zoals Crystal Chronicles voor de Gamecube.
Gijs, staat al weeeeeeeeeeeken erinquote:Op woensdag 7 juli 2004 18:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat was nog niet toen ik het vroeg![]()
De Amerikaanse ontwikkel-afdeling van Square is opgedoekt na Secret of Evermore. :')quote:Op donderdag 8 juli 2004 13:39 schreef Mastermaus het volgende:
secret of evermore was toch door amerikaanse Squaresoft ontwikkeld? zal dan wel door hun gebeuren dan...
Bijna goed. Ze zijn voor de PS1.quote:Op donderdag 8 juli 2004 17:27 schreef Scylla het volgende:
Las ik het trouwens goed dat er remakes van deel 1 en 2 zijn voor de PS2?
Voor zover ik weet komt hij gewoon op DVD.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
WowMaar komtie nou ook op DVD? Of is het PSP exclusive?
Ik vraag het me af. Tetsuya Nomura staat niet echt bekend om zijn originaliteit.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:52 schreef Scylla het volgende:
Ik denk dan eerder dat persoon zijn inspiratie uit FF haalt dan andersom.
Actraiser!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 18:06 schreef Pugsley het volgende:
Goed nieuws! Square-Enix heeft een deal gesloten met Vodafone in Europa. Grote kans dus dat we binnenkort ook hier van FFVII: Before Crisis kunnen genieten
Snapte die Cloud nooit..... ik zou het wel wetenquote:Op zaterdag 17 juli 2004 16:24 schreef Ker_Plunk het volgende:
http://www.gamer.nl/nieuws/22818![]()
[afbeelding]
Tifa is geil
Tetten!quote:Op maandag 19 juli 2004 00:54 schreef peristilius het volgende:
Snapte die Cloud nooit..... ik zou het wel weten
Maar dr boobies zijn wel iets kleiner volgens mij.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 16:24 schreef Ker_Plunk het volgende:
http://www.gamer.nl/nieuws/22818![]()
[afbeelding]
Tifa is geil
Geen remake,.... eerder een sequelquote:Op vrijdag 23 juli 2004 15:41 schreef peristilius het volgende:
Hoop wel een remake, kom ik misschien nog een keer iets verder
quote:Op zondag 25 juli 2004 10:29 schreef LuQas het volgende:
Vaan lijkt op mij![]()
Vond t wel leuk spel, en je bent er een tijdje zoet mee als je hem 100% wilt uitspelen, het is eigenlijk gewoon de final fantasy gameplay maar minder lineair en minder verhaal.quote:Op zondag 25 juli 2004 17:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]Af en toe een beetje.
Heb eigenlijk niet enorm veel FF evaring. Heb FF VIII gespeeld op de PC en FF X op de PS2 (en de FF film natuurlijk in de kast staan). Wil denk ik X-2 gaan kopen maar heb gehoord dat die ebst veel verschild van eerdere FF-spellen. Beetje damesachtig en zo, met verkleedpartijtjsIs ie wel de moeite waard?
Cait Sith ookquote:Op zondag 25 juli 2004 10:29 schreef LuQas het volgende:
Vaan lijkt op mij![]()
Ouchquote:Op zondag 25 juli 2004 18:30 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Cait Sith ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahum Kujaquote:Op zondag 25 juli 2004 21:57 schreef Newien het volgende:
kvond kefka wel aardig gay hoor
tr0e, kwas hem helemaal vergetenquote:Op zondag 25 juli 2004 22:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ahum Kuja
Maar ik vond m wel wat hebben (niet verkeerd opvatten a.u.b.)
Ik vind de meeste mannen in FF aardig gayquote:Op zondag 25 juli 2004 21:57 schreef Newien het volgende:
kvond kefka wel aardig gay hoor
quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:57 schreef Newien het volgende:
uhm 3? nog nergens.. denkik?
Huh ? Dus die is nooooit uitgekomenquote:Op woensdag 28 juli 2004 20:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
3 is er alleen op de NES, in het JPN's
Die is nog niet geremakedIk zit er ook nog op te wachten
Klopt,....quote:Op woensdag 28 juli 2004 20:41 schreef Newien het volgende:
Hmm ben weer begonnen met FF7 door te spelen.. en echt.. niet te geloven hoor.. die nostalgie.. die emoties.. FF7 is echt het enige spel waar ik zulke sterke emoties heb bij elke gebeurtenis.. wow
Uhmz anthology was toch 4 en 5quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:55 schreef Chocobo het volgende:
Help,...ik wil mijn FF collectie compleet maken ! Echter snap ik de hele telling niet meer...
Final Fantasy Origins moet FF 1&2 zijn
Final Fantasy Chronicles bevat FF4 (en Chrono Trigger)
Final Fantasy Anthology moet 5 en 6 zijn
De rest weten we
Waar is 3
Het komt allemaal door die kut amerikanenquote:Op woensdag 28 juli 2004 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
De hele telling van FF IS ook ingewikkeldDat begon al toen ze 4 en 6 uitbrachten als 2 en 3 in de US
Ik nu ookquote:Op woensdag 28 juli 2004 23:16 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik heb alles!
Behalve 3
3 is toch geremaked voor de WonderSwan?quote:Op woensdag 28 juli 2004 20:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
3 is er alleen op de NES, in het JPN's
Die is nog niet geremaked
Wonderswanquote:Op donderdag 29 juli 2004 00:48 schreef chibibo het volgende:
[..]
3 is toch geremaked voor de WonderSwan?
Incl NES FF1 boxed compleetquote:Op woensdag 28 juli 2004 23:16 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik heb alles!
Behalve 3
Nee, 3 is idd een NES deel en die is nooit remaked op PSone of SNES. Dus voor ons is het deel 1, 2, 4, 5, 6 (6 is III op Snes) geloof ikquote:Op zaterdag 31 juli 2004 05:54 schreef PandorasBox het volgende:
HUH? Final Fantasy 3 is toch gewoon Final Fantasy 6 ??? Of ik heb het verkeerd natuurlijk....![]()
Ik heb hier zo een emulator(Xbox) met alle NES en SNES games die ooit uitgekomen zijn. Daar is de Japanse FF3(Snes) hetzelfde als de Amerikaanse FF6(Snes)...please enlighten me.
Ik snap de volgorde van FF-delen helemaal niet, dus is FFX-2 eigelijk FFIX-2? Tehee..ik niet snappen.![]()
Ik denk dat dat het voorbeeld is van een realtime vechtomgevingquote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:30 schreef PandorasBox het volgende:
![]()
Mooi hoor. Op de eerste screen zie je op de achtergond zo een beest staan, is dat versterking van de vijand ofzo?
"The music of FINAL FANTASY XII will be a collaborative work of veteran series composer Nobuo Uematsu and the composer for FINAL FANTASY TACTICS and VAGRANT STORY, Hitoshi Sakimoto. They hope to bring something as yet unheard in FINAL FANTASY music to FINAL FANTASY XII."quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:30 schreef PandorasBox het volgende:
Trouwens...gaat Nobuo Uematsu het soundtrack van dit spel maken? I hope so...![]()
quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:30 schreef chibibo het volgende:
[afbeelding]
Volgens mij gaat de film verder waar het spel ophield...quote:Op zondag 1 augustus 2004 20:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is Advent Children het FFVII verhaal maar dan "verfilmd"?
Of is het eigenlijk nog steeds niet duidelijk? Ik volg het niet meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ook al vondt ik caith sith niet zo cool ingame.. hij mag er zeker wel in![]()
De film speeld zich 2 jaar na het spel af.quote:Op zondag 1 augustus 2004 20:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is Advent Children het FFVII verhaal maar dan "verfilmd"?
Of is het eigenlijk nog steeds niet duidelijk? Ik volg het niet meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet of dit al een keer gemeld was, ik zag het in dit topic in ieder geval niet staan, en heb geen zin om voorgaande topics door te nemen, heb het nog steeds te druk met FF-XI
Realiteit is een illusie die zich voor doet bij gebrek aan alcohol
quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:00 schreef wc-eend het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kyk ook ff op Gamefaqs als je er echt niet uit komt
voor de dresspheres:
http://db.gamefaqs.com/co(...)s_grid_locations.txt
voor FFX-2 algemeen:
http://www.gamefaqs.com/console/ps2/game/34661.html
Zou deed ik FFVIII ook,... ik trok elke keer 10 ultima's weg bij dat sphere ding in de sneeuw-wereld. Daar staan 3 dwergen omheen ofzoquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:56 schreef Mastermaus het volgende:
hehe, jah die Squall is me dr eentje zeg. als je em gaat spelen heb ik al een tip voor je:
je wordt sterker als je magie aan je stats "koppelt" dus als je 100 ultima's aan je STR koppelt kom je makkelijk aan de max [255 volgens mij]
er is ook een stat die status-attack heet ofzoiets, als je bv 100 Sleep daaraan gekoppelt heb, heb je 100% kans dat je sleep op een enemy doet, met een normale aanval [werkt niet met alle vijanden though]
als je 100 Death's daaraan koppelt sla je vaak monsters met 1 klap neer
mischien een leuke om te onthouden als je weer gaat beginnen
Nopequote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:44 schreef CaptainMiller het volgende:
Zal ik ooit nog dit spel uit spelen?
[afbeelding]
Quistisquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 19:05 schreef Malchevia het volgende:
Ik was wel een grote fan van die vrouw met die zweep./ Maar ik weet niet meer hoe ze heet.
das 255 STR, maar dat had squall bij mij met andere magic op zijn strength al, en de rest van de personages boeide mij niet zo, ik deed gewoon altijd renzokuken en met een beetje geluk ook nog lionheartquote:Op maandag 23 augustus 2004 13:46 schreef Mastermaus het volgende:
ik had het volgens mij op STR gezet, mijn tactic is om mijn char's zover te krijgen dat een normale attack max dmg doet
Dat is een cool stuk..... Squall maakt daar ook nog wat mee ala MGSquote:Op woensdag 25 augustus 2004 18:09 schreef Scylla het volgende:
Ah, heerlijk, gebrabbel over VIII. Ik ben er na tijdje niet gespeeld te hebben (verschillende vakanties, mooi weer) weer aan begonnen. Geweldig spel, ik zit zeg maar in de gevangenis, en ben daar net met Zell uitgebroken.
Sjit gaat mn geld weerquote:Op woensdag 25 augustus 2004 22:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik trek me even terug uit het FF topicDeeltje 8 moet ik nog doen, en ik lees alweer teveel
Overigens nieuws: FF 1-2 Advance komt in December
PROESTquote:Op woensdag 15 september 2004 19:29 schreef Strolie75 het volgende:
Staat vast dat het een RPG wordt? Lijkt namelijk meer op een Devil May Cry kloon.
Er gingen geruchten dat Square-Enix met een Duitse telecomaanbieder aan het onderhandelen was over het uitbrengen van spellen voor mobiele telefoons, wat zou kunnen betekenen dat Before Crisis ook naar Europa (of in ieder geval Duitsland) komt. Die geruchten zijn echter al een paar maanden oud, en ik heb er niks meer over gehoord.quote:Op donderdag 2 september 2004 14:47 schreef TDKa het volgende:
Ennuh: in Japan hebbe ze op de mobiel ook een final fantasy game gemaakt. Final Fantasy: Before Crisis. Prequel van FF7 waar je een member van de Turks ben. Dit zijn van die momente dat ik wens dat ik in Japan woon...
Respeeeectquote:Op maandag 20 september 2004 20:16 schreef Apoc2003 het volgende:
Zojuist FF7 uitgespeeld ... eindelijk![]()
quote:Op woensdag 15 september 2004 19:29 schreef Strolie75 het volgende:
Staat vast dat het een RPG wordt? Lijkt namelijk meer op een Devil May Cry kloon.
quote:TGS 2004: New Dirge of Cerberus Details
We get a glimpse of Vincent in action and it's not what you're expecting.
September 24, 2004 - During Square Enix's conference at the Tokyo Game Show, a video was shown that included new footage from the recently announced Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII. Along with a collection of CG renders there was a brief glimpse, all of maybe ten seconds, which showed the game in action. The good news is that it looked solid and had a unique look to it. The other news, not necessarily bad, is that the game is looking to be a third-person shooter. Imagine that.
In the clip Vincent was running around with the camera behind him, shooting at various enemies. In another clip he had zoomed into a first-person mode for what looked like some sniper action. It was not clear whether or not Vincent is capable of moving while zoomed in for sniping. It was also not clear just what weapons aside from his trademark triple-barrel hand cannon he would be sporting. Like we said, the trailer was extremely brief and did not give away much in the way of gameplay.
What is clear from the footage and the accompanying screenshots is that the title is already looking sharp with its graphics. The game is set three years after the end of Final Fantasy VII the surroundings should be familiar to fans of that PSone classic. Other than that, the rest of the details of the game are yet to be revealed.
IGN
Ik vond Final Fanatasy X geweldig, FFX-2 was niks en van Kingdom Hearts was ik ook niet kapot. Maar ik heb nog steeds goede hoop voor FFXII, is tenslote van de maker van Vagrant Story!quote:Op zaterdag 25 september 2004 15:14 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik vindt het gewoon erg. Zit nu naar de OST's van VII & VI te luisteren en je krijgt er bijna tranen in je ogen van als je al dat 'nieuwe' spul ziet
Ben dan wel wat nostalgisch ingesteld maar toch
Strolie
Vagrant Storyquote:Op zaterdag 25 september 2004 15:16 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik vond Final Fanatasy X geweldig, FFX-2 was niks en van Kingdom Hearts was ik ook niet kapot. Maar ik heb nog steeds goede hoop voor FFXII, is tenslote van de maker van Vagrant Story!
Ker
Ja ik postte het ook al op Fok!gamesquote:Op zaterdag 25 september 2004 15:14 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
[..]
Ik geef ze ongelijk. Steek dan het geld en de resources in een originele titel. Want door zoveel FFVII-sequels uit te geven haal je het origineel naar beneden als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 25 september 2004 15:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nou nou, Square wil ook gewoon knaken zien, dus gaan ze het beste deel uit de serie melken. Geef ze eens ongelijk
Ik had liever geen gelijk gehad.quote:Op zaterdag 25 september 2004 17:47 schreef Chocobo het volgende:
Ja ik postte het ook al op Fok!gamesShocker
Je had gelijk !
quote:Square Enix werkt aan een party-spel getiteld Dragon Quest & Final Fantasy: Itadaki Street Special. De eerste screenshots zijn ook vrijgegeven.
Jezus zegquote:Op zaterdag 25 september 2004 19:12 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ga je mee naar Japan strol ? Slaan we de directeur van Square-Enix in elkaar
Vergeet Dragon Quest VIII en Final Fantasy XII niet. Dit worden de twee eerste echt grote titels van Square-Enix.quote:Op zondag 26 september 2004 09:43 schreef Chocobo het volgende:
Jezus zegWacht eerst eens op het resultaat man ! Wie weet gaat het allemaal wel heersen. KH2, FFVII-2
Als ze die camera hebben gefixed en dat klote gummy schip eruit hebben gehaald wel.quote:Op zondag 26 september 2004 10:05 schreef chibibo het volgende:
Kingdom Hearts II, daar kijk ik ook wel naar uit.
Is gebeurdquote:Op zondag 26 september 2004 10:09 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als ze die camera hebben gefixed en dat klote gummy schip eruit hebben gehaald wel.
Ik vond het ook niet tofquote:Op zondag 26 september 2004 10:10 schreef Tain het volgende:
Vond KH1 maar slecht eigenlijk
niet tof is wel zacht uitgedruktquote:Op maandag 27 september 2004 10:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik vond het ook niet tofHet gevechtsysteem was maar slecht uitgewerkt.
Hell yeah dat Kingdom Hearts een geweldig spel was. Mede dankzij het einde vind ik het echt verschrikkelijk dat we zo lang op het vervolg moeten wachten. Nu heb ik eigelijk geen tijd om te FinalFantasyen (VIII nog steeds niet uitgespeeld, en deeltje VI heb ik ook voor 8 euro op de kop weten te tikken maar die staat ook nog steeds onaangeraakt op de plank) maar ik kijk wel erg uit naar FFXII. En naar KH2. En desnoods ook naar het vervolg op FFVII, en als dat een shooter word...sja, verandering van spijs doet eten.quote:Op maandag 27 september 2004 20:21 schreef peristilius het volgende:
BARBAREN KINGDOM HEARTS IS DE BOM!!!!!!!!!
moest er ff uit
Zolang KH2 en FFXII goed worden vind ik het best, kan me toch niet zoveel games veroorloven
Ben nu weer deel IX aan het spelen en de filmpjes worden slechts bij de eerste keer summonen getoond, daarna alleen nog sporadisch, met wel als gevolg dat ze je vijand extra veel schade berokkenen...quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je kan ze wel op "kort" oid zetten, zodat ze niet zo lang duren geloof ik. Maar kan ook dat die optie pas in deel 9 kwam. Dat weet ik niet meer precies.
Je zal echter altijd wel een deel de scene moeten bekijken, dat is nou ook juist het mooie van Final Fantasy, de summons
quote:Op donderdag 6 januari 2005 20:09 schreef LuQas het volgende:
[..]
Ben nu weer deel IX aan het spelen en de filmpjes worden slechts bij de eerste keer summonen getoond, daarna alleen nog sporadisch, met wel als gevolg dat ze je vijand extra veel schade berokkenen...
Bij X kon je inderdaad kiezen tussen lange en korte sequences. Had je "kort" gekozen, dan waren nieuwe summons alleen de eerste keer lang en daarna altijd kort. Hetzelfde geldt voor X-2 met de dress spere sequences.quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is het dan deel X? Want ik weet zeker dat er in ieder geval één FF is waarbij je kan kiezen tussen lange of korte summon sequences
Het is alweer te lang geleden dat we een goede FF haddenIk wil XII!
Ik geloof het wel!quote:Op maandag 10 januari 2005 01:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is DQVIII al voor Europa bevestigd trouwens?
Nee. Er is nog niks bevestigd! (en dat kan nog wel even duren)quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:30 schreef Ixnay het volgende:
1. Is de releasedatum van FF XII voor Europa al bekend? (Het zal vast wel ergens besproken zijn maar ik heb geen zin om de hele topic door te zoeken, aangezoek het forum nogal langzaam is.)
Dit is echter al làng bekend! Het is waar!quote:2. Ik hoorde van een klasgenoot dat er een nieuwe film uit gaat komen van FF dat het vervolg is op het verhaal van FF7 ? Is dit waar?
Sorry!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn hart gaat altijd sneller kloppen als het FF topic weer in MyAT staat, maar helaas, geen nieuws nog
Dat zelfde verhaal geldt voor mij.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:51 schreef LuQas het volgende:
Ik heb afgelopen week FFIX voor de derde keer weer uitgespeeld en het is ongelooflijk maar waar: elke keer moet ik weer een traantje wegpinken bij de afloop. Briljant echt!
En over dat nieuwe battle-systeem: Ik ben bang dat ik te vaak langs vijanden zal wandelen en daardoor minder sterk zal zijn als er geen random-battles meer zullen zijn... Ben nogal gemakzuchtig aangelegd...
quote:Interview With A Black Mage
by Eurogamer staff
17 years ago, Uematsu wrote the score for a NES role-playing game being developed by Japanese publisher Squaresoft. Final Fantasy went on to become one of the industry's biggest selling franchises - and Uematsu became one of its first musical stars.
Since then, he's enjoyed success far beyond the limits of the Final Fantasy series with its iconic theme tunes and battle music. He's conducted a series of orchestral concerts of music from the series, with the next one set to take place near the Game Developers Conference in San Francisco next month, written a song for Hong Kong star Faye Wong (Eyes On Me, as used in Final Fantasy VIII) which went on to become the first videogame track ever to win "Song of the Year" at the Japan Gold Disc Awards, and even started his own band, the Black Mages, which recently released its second album of rock remixes of FF battle themes.
Uematsu recently left Square Enix to purse a freelance career, but will continue to work for the company - contributing tracks to both Final Fantasy XII and writing the score for the upcoming Final Fantasy VII: Advent Children movie, while continuing to pursue his own projects outside the firm. We caught up with him in London to find out his thoughts on what the future holds for both game music, and for one of its best-known creators.
Eurogamer: In the 17 years since you wrote the music for Final Fantasy I, what do you think the biggest change to music in videogames has been?
Nobuo Uematsu: Once we got into the PlayStation era, we could use sounds that we recorded in the studio. That's definitely been the biggest change, I think.
Eurogamer: Do you think videogame music is now more important than before?
Nobuo Uematsu: I think that the role we play has stayed the same.
Eurogamer: How closely are you involved with every Final Fantasy game? Do you work with the design team from the very start, or do you become involved later on in the process?
Nobuo Uematsu: Once the story, the game scenario, is finished - that's where I start getting involved.
Eurogamer: When you worked on Final Fantasy XI, did you find it a different challenge because it was a massively multiplayer game, so people would be experiencing the music differently?
Nobuo Uematsu: As you know, up to Final Fantasy XI, the story was on a linear timescale - so it was easier to set music to it. But for XI, we lost the control over that - so yes, I'd say it was kind of difficult.
Eurogamer: On Final Fantasy X for the first time, you worked with a number of other musicians to compose the soundtrack - why did that happen, and did you enjoy the experience of working with others on the composition?
Nobuo Uematsu: The reason that it happened is because we were so busy, working on so many things at the same time - but yes, I enjoyed it very much.
Eurogamer: Talking about the Black Mages for a moment; how did the idea for the band come about?
Nobuo Uematsu: It started with the guitarist and the keyboard player - they just made a demo tape for the band, and that's how we got started. They just played around with the battle scene music to make a rock arrangement, and sent it to me, saying "Listen to this, it's so funny!" I really liked it, and we decided to make a CD, to make an album.
Eurogamer: Are there any plans to release the Black Mages albums outside Japan, or perhaps even to perform concerts outside Japan?
Nobuo Uematsu: I'm currently expecting someone to help us to release in the UK.
Eurogamer: You've also performed full orchestral concerts of Final Fantasy music, including one in Los Angeles earlier this year - are there any future plans for more of these, perhaps even outside Japan?
Nobuo Uematsu: The same concert - the same programme that we used in Los Angeles - we're going to tour around some cities in America, as we've announced. As for Europe... We're sort of thinking about doing a tour next summer, but that's not for sure yet.
Eurogamer: Can you tell us a little bit about your plans now that you've left Square Enix?
Nobuo Uematsu: As a freelancer, I'm definitely going to continue to work with Square Enix, as well as doing other things. For example, this year I have a classical concert with an orchestra, and also the Black Mages live gigs and CD releases.
Eurogamer: What do you think of the new handheld consoles - the PSP and Nintendo DS? Do you think that they will change the way that music is used in handheld games?
Nobuo Uematsu: I guess that people might be playing in the city, which means that they're going to have to keep the sound muted. If they end up switching off the sound... Then I'd say that's really sad!
Eurogamer: Are there any other game series that you enjoy the music of, or game composers whose work you particularly like?
Nobuo Uematsu: Every time I'm asked this question, I keep saying this, but... Super Mario. That's the best. Absolutely my favourite.
Eurogamer: What would you say is your favourite of the Final Fantasy games you've worked on?
Nobuo Uematsu: [Without any hesitation.] Final Fantasy IX - both in terms of the game itself, and the music.
Eurogamer: Finally, of all the Final Fantasy soundtracks, do you have a personal favourite track?
Nobuo Uematsu: The final battle in Final Fantasy VII - Sephiroth's song. That's my favourite.
Matig interview. Veel standaardvragen, zoals "wat is uw favoriete liedje?".quote:Op maandag 28 februari 2005 10:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Eurogamer interviewt Uematsu:
Gvd, was jij dus degene die me te snel af was.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:52 schreef Jeff1981 het volgende:
Finally, ik heb het beeld van Cloud op z'n Hardy Daytona!!!!![]()
![]()
Oh happy daaaaaayyyyyy!!!
Uiteraard.quote:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5961365144quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:27 schreef Strolie75 het volgende:
Ik wil eigenlijk nog graag zo'n grote pluche cactuar hebben.![]()
Ik heb FF VII, VIII en IX gespeeld, en van die drie delen vond ik IX het meest emotioneel. Maar verder vond ik VII en VIII toch veel beter. In IX zat echt totaal geen uitdaging, veeeeelste simpel allemaal. Leuk voor mensen die er net inrollen en er ws toch nog wat moeite mee zullen hebben, maar voor een diehard FF-gamer zoals ik in die tijd was 't nogal een teleurstelling.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:51 schreef LuQas het volgende:
Ik heb afgelopen week FFIX voor de derde keer weer uitgespeeld en het is ongelooflijk maar waar: elke keer moet ik weer een traantje wegpinken bij de afloop. Briljant echt!
Nog steeds teveel geld voor een fucking beeldjequote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:25 schreef chibibo het volgende:
[..]
Uiteraard.
Overigens, wanneer er nog liefhebbers zijn, op eBay staan meerdere exemplaren van het Hardy Daytona beeldje te koop, velen met een Buy It Now optie voor $150. Zo te zien heeft Kotobukiya een tweede serie hiervan uitgebracht; vandaar dat ze nu zo goedkoop en makkelijk verkrijgbaar zijn. Wie weet wordt ook de Highwind nog een keer opnieuw uitgebracht.
Dan niet.quote:Op woensdag 16 maart 2005 11:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nog steeds teveel geld voor een fucking beeldje
Ik heb hetzelfde...dat en de vraag waar ik ze zou laten.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik begrijp je wel hoor, de beeldjes zijn extreem stoer, maar ik koop er liever games voor
Daar begrijp ik. Games hebben natuurlijk de hoogste prioriteit, maar sommige dingen kan ik gewoon niet laten liggen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik begrijp je wel hoor, de beeldjes zijn extreem stoer, maar ik koop er liever games voor
Haha, dat klopt; bij mij wordt de ruimte ook steeds beperkter. Maar de eerstkomende maanden verwacht ik ook geen grote aankopen meer.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:18 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb hetzelfde...dat en de vraag waar ik ze zou laten.
Gelukkig ben ik nog niet zo oud.quote:Als je 30 bent met vriendin ga je toch andere eisen stellen aan je inrichting.
Die krijg ik pas in juli/augustus.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:16 schreef Strolie75 het volgende:
Maak eens zo'n fotoverslag van je Highwind.
Dat is wel aan te raden ja!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:58 schreef capital_P het volgende:
...maar missien moet je x hebben gespeeld om x-2 te spelen.
Serieus........ koop en ervaar 7.... spel kost geen drol meer en IS DE FF must have. Beste game naar mijn mening !quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:58 schreef capital_P het volgende:
ja ik ga nu 7 niet meer kopen, missien dat ik em ergens kan lenen. Maar ik zat dus te twijfelen, ik wou natuurlijk de laatste kopen, maar missien moet je x hebben gespeeld om x-2 te spelen.
Het begin is juist fantastisch ! De eerste dikke 10 uur in Midgar,.... Aeris ontmoeten in de kerk,... the slumbs,..... Shinra aanvaringen,...... uit Midgar op weg naar Kalm Town,.... het eerste verhaal van Cloud,... Gold Saucer, Chocobo Farm, Aerisquote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:56 schreef peristilius het volgende:
Ik begin nu aardig op te schieten met FF7 en hij is eigenlijk toch wel geweldig
Vond alleen het begin niet zo super, maar vanaf het einde van disc 1 is ie top
Ik heb net alle huge materia verzameld, ga vanavond maar weer verder
Ik vond Midgar niks, had een hekel aan Aeris ga zo maar doorquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:56 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Het begin is juist fantastisch ! De eerste dikke 10 uur in Midgar,.... Aeris ontmoeten in de kerk,... the slumbs,..... Shinra aanvaringen,...... uit Midgar op weg naar Kalm Town,.... het eerste verhaal van Cloud,... Gold Saucer, Chocobo Farm, Aeris, ik kan nog zoveel opnoemen !!
Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigggghhhhtttt.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik vond Midgar niks, had een hekel aan Aeris ga zo maar door
Vond het pas leuk worden toen er enigzins duidelijkheid ontstond over het plot...
Yep ik had precies hetzelfde. In 't begin was 't een beetje doorbijten, maar als je eenmaal Midgar uitbentquote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:56 schreef peristilius het volgende:
Ik begin nu aardig op te schieten met FF7 en hij is eigenlijk toch wel geweldig
Vond alleen het begin niet zo super, maar vanaf het einde van disc 1 is ie top
Ik heb net alle huge materia verzameld, ga vanavond maar weer verder
Midgar vond ik wel leuk.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik vond Midgar niks, had een hekel aan Aeris ga zo maar door
Vond het pas leuk worden toen er enigzins duidelijkheid ontstond over het plot...
quote:Op zondag 20 maart 2005 13:26 schreef Notorious_Roy het volgende:wat lees ik hier nou allemaal voor blasphemy
al opgelost..quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb je al eens op de site van Eidos gekeken? Daar staat misschien een patch
Oooo ik krijg ook zo'n zin om hem weer te verslaan, heerlijk gevecht is dat altijdquote:Op zondag 24 april 2005 21:42 schreef peristilius het volgende:
Sepiroth is best pittig, nu zitten mn characters ook pas rond de level 50.
Ik ga eerst nog maar ff trainen tot level 60 ofzo, dan ga ik hem eindelijk flink choppen.
Nou... als ik dit zo lees vind je FF eigenlijk helemaal nietquote:Op zondag 24 april 2005 23:47 schreef P8 het volgende:
FF is![]()
alleen heb ik alleen deel 1, 5 en 6 uitgespeeld. tot FF X heb ik allemaal gespeeld. behalve (de japanse) deel 3.
ik heb altijd vlak voordat ik het heb uitgespeeld geen zin meer. met deel 10 bv. ben ik bij die pa op het eind, maar ik had verloren, en toen had ik em weggelegd.
Bij FF 8 had ik iedereen op lvl 99 (dat was het maximum toch? anders 100) en alle gf's enzo, maar ik had geen zin om tegen de eindbaas te vechten. best slecht van mezelf eigenlijk
jahwel, maar het verhaal is het mooiste aan de meeste delen, en naar mate je verder komt in het spel gaat het verhaal steeds trager. dan krijg je nog even alle tijd om sidequests te doen. en dan naar de eindbaas. in elk deel gaat het zo. en vlak voor de eindbaas weet ik wel hoe het spel eindigt, en dan heb ik opeens geen zin meer. maargoed. FF 8 moet ik toch maar een keer uitspelen idd. het naar level 100 brengen is nog het makkelijkst in deel 8 vind ik. op het island closest to hell ben je er zo.quote:Op maandag 25 april 2005 10:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou... als ik dit zo lees vind je FF eigenlijk helemaal niet
Ik ben het wel een klein beetje met je eens hoor. Daarom hoop ik dat deel XII ècht weer een beetje vernieuwend is! Oké... het verhaal is natuurlijk wel weer nieuw, maar je weet vantevoren al dat er weer chocobo's, tonberry's, marlboro's, cactuars, een oud iemand die Cid heet, Ifrit, Shiva, Bahamut, een ribbon, dark matter en gil in zullen zitten. Gelùkkig zijn de random encounters weg, maar het iedere keer weer opnieuw level uppen, begint toch wel een beetje saai te worden na een aantal Final Fantasy's.quote:Op maandag 25 april 2005 16:00 schreef P8 het volgende:
jahwel, maar het verhaal is het mooiste aan de meeste delen, en naar mate je verder komt in het spel gaat het verhaal steeds trager. dan krijg je nog even alle tijd om sidequests te doen. en dan naar de eindbaas. in elk deel gaat het zo. en vlak voor de eindbaas weet ik wel hoe het spel eindigt, en dan heb ik opeens geen zin meer. maargoed. FF 8 moet ik toch maar een keer uitspelen idd. het naar level 100 brengen is nog het makkelijkst in deel 8 vind ik. op het island closest to hell ben je er zo.
Dat maakt de Final Fantasies juist leukquote:Op maandag 25 april 2005 18:25 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik ben het wel een klein beetje met je eens hoor. Daarom hoop ik dat deel XII ècht weer een beetje vernieuwend is! Oké... het verhaal is natuurlijk wel weer nieuw, maar je weet vantevoren al dat er weer chocobo's, tonberry's, marlboro's, cactuars, een oud iemand die Cid heet, Ifrit, Shiva, Bahamut, een ribbon, dark matter en gil in zullen zitten. Gelùkkig zijn de random encounters weg, maar het iedere keer weer opnieuw level uppen, begint toch wel een beetje saai te worden na een aantal Final Fantasy's.
Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!quote:Op maandag 25 april 2005 18:31 schreef peristilius het volgende:
Dat maakt de Final Fantasies juist leukals ze dat niet zouden doen zou ik er flink van balen iig.
Ik absoluut niet, als je kijkt naar het verschil tussen VIII en IX bijvoorbeeld, ik zou het zo geloven als iemand zou zeggen dat het 2 hele verschillende series zijn (dit geldt eigenlijk voor bijna elk deel). Ik vind de verschillen echt wel groot genoeg, er zitten een aantal namen en monsters in die vaker gebruikt worden, big deal.quote:Op maandag 25 april 2005 18:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!
Dat vind ik nog niet eens het probleem. Maar het iedere keer als slappeling beginnen en héél toevallig dan alleen maar slappe monsters tegenkomen en dan langzaam level-uppen en dan toevallig steeds sterkere monsters tegenkomen. En iedere keer weer dezelfde summons verzamelen... dat wordt een beetje vermoeiend. Nieuwe Final Fantasy's speel ik eigenlijk alleen nog maar om het verhaal en om de mooie nieuwe summon-animaties een keertje te zien, maar de gameplay is inmiddels sterk verouderd en door de jaren heen eigenlijk amper veranderd. Daarom is het maar goed dat die achterlijke random battles eens verdwenen zijn!quote:Op maandag 25 april 2005 18:39 schreef peristilius het volgende:
...er zitten een aantal namen en monsters in die vaker gebruikt worden, big deal.
Men noemt het een RPGquote:Op maandag 25 april 2005 18:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat vind ik nog niet eens het probleem. Maar het iedere keer als slappeling beginnen en héél toevallig dan alleen maar slappe monsters tegenkomen en dan langzaam level-uppen en dan toevallig steeds sterkere monsters tegenkomen.
Random battles mogen er van mij idd ook uit, verder vind ik de gameplay echt wel vernieuwend genoeg. De battlesystemen vind ik telkens weer leuk bedacht en voor de rest is het gewoon verhaal volgen.quote:maar de gameplay is inmiddels sterk verouderd en door de jaren heen eigenlijk amper veranderd. Daarom is het maar goed dat die achterlijke random battles eens verdwenen zijn!
Dat snap ik wel... maar dat level-uppen mag wel eens op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.quote:
Vernieuwend genoeg?! Deel V t/m IX èn X-2 hadden allemaal ATB en deel X was niet veel anders met z'n turnbased. Het battlesysteem was tot nu toe totáál niet vernieuwend!quote:Random battles mogen er van mij idd ook uit, verder vind ik de gameplay echt wel vernieuwend genoeg. De battlesystemen vind ik telkens weer leuk bedacht en voor de rest is het gewoon verhaal volgen.
Ja exp voor quests zou ook wel leuk zijn...quote:Op maandag 25 april 2005 19:14 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat snap ik wel... maar dat level-uppen mag wel een op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.
Idd een beetje verkeerd verwoord, had geen zin om lang te typenquote:[..]
Ik denk dat je de manier van upgraden en nieuwe skills aanleren bedoelt. Want dat was gelukkig wel steeds anders (materia, junction-system, sphere grid, dress-spheres, enz.)
Wat dacht je van deel I t/m IV?quote:Op maandag 25 april 2005 18:34 schreef P-Style het volgende:
Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!
Ja, maar hoe dan? Wat Gil uitgeven aan een fitness centrum waardoor je Str en Sta +1 worden? Een bezoekje aan de plaatselijke bibliotheek brengen zodat je een nieuwe spell en Mag +1 krijgt?quote:Op maandag 25 april 2005 19:14 schreef P-Style het volgende:
dat level-uppen mag wel eens op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.
Zelfs deel IV had dit al.quote:Vernieuwend genoeg?! Deel V t/m IX èn X-2 hadden allemaal ATB
Dat klopt. Persoonlijk vind ik turn-based battles niet meer van deze tijd, dus wat mij betreft wordt het hoog tijd voor wat nieuws.quote:Het battlesysteem was tot nu toe totáál niet vernieuwend!
Ja... die ook, maar die heb ik nooit gespeeld!quote:
Hoe? Geen idee, maar ik hoop dat Square-Enix ons daarmee verrast!quote:Ja, maar hoe dan? Wat Gil uitgeven aan een fitness centrum waardoor je Str en Sta +1 worden? Een bezoekje aan de plaatselijke bibliotheek brengen zodat je een nieuwe spell en Mag +1 krijgt?
Dat van deel 8 vond ik ook wel aardig ja. Die beesten gingen ook steeds betere magic (wat je toen van ze moest stelen) bij zich dragen naarmate je een hoger level had.quote:Vechten zal altijd een wezenlijk onderdeel van een RPG blijven; als je daar niet van houdt kun je het beste een ander genre spellen spelen. Ik vind het echter wel prettig als ik de mogelijkheid krijg het aantal gevechten tot een minimum te beperken, zonder dat ik daarvoor gestraft word d.m.v. een eindbaas die zo sterk is dat ik eerst 20 levels omhoog moet om een minimale kans te hebben hem te verslaan.
In Final Fantasy VIII gaan de vijanden tegelijkertijd met jou omhoog in levels. Een Sabotender zal dus sterker zijn en meer HP hebben wanneer je hem tegenkomt als jouw karakter level 53 heeft, dan wanneer je karakter level 16 heeft. Hierdoor heb je als speler de vrijheid om gevechten zoveel mogelijk te vermijden of juist aan te gaan, terwijl de uitdaging min of meer gelijk blijft.
Het level-up systeem wat bijv. in Secret of Mana wordt gehanteerd vind ik ook wel aardig. Hoe vaker je een bepaald wapen of magie-element gebruikt, hoe vaardiger je daar mee wordt.
O, ja... dat kan.quote:Zelfs deel IV had dit al.
Inderdaad. Turn-based battles zijn volgens mij ooit geïntroduceerd vanwege de beperkingen van de NES destijds. Inmiddels zijn de graphics, de animaties (eerst wàren er amper animaties, zelfs bij deel VI stonden de monsters nog stil!), de controls en gewoon de mogelijkheden van de consoles véle malen beter geworden, maar alles is nog steeds ouderwets turn-based gebleven.quote:Dat klopt. Persoonlijk vind ik turn-based battles niet meer van deze tijd, dus wat mij betreft wordt het hoog tijd voor wat nieuws.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |