Jezus zegquote:Op zaterdag 25 september 2004 19:12 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ga je mee naar Japan strol ? Slaan we de directeur van Square-Enix in elkaar
Vergeet Dragon Quest VIII en Final Fantasy XII niet. Dit worden de twee eerste echt grote titels van Square-Enix.quote:Op zondag 26 september 2004 09:43 schreef Chocobo het volgende:
Jezus zegWacht eerst eens op het resultaat man ! Wie weet gaat het allemaal wel heersen. KH2, FFVII-2
Als ze die camera hebben gefixed en dat klote gummy schip eruit hebben gehaald wel.quote:Op zondag 26 september 2004 10:05 schreef chibibo het volgende:
Kingdom Hearts II, daar kijk ik ook wel naar uit.
Is gebeurdquote:Op zondag 26 september 2004 10:09 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als ze die camera hebben gefixed en dat klote gummy schip eruit hebben gehaald wel.
Ik vond het ook niet tofquote:Op zondag 26 september 2004 10:10 schreef Tain het volgende:
Vond KH1 maar slecht eigenlijk
niet tof is wel zacht uitgedruktquote:Op maandag 27 september 2004 10:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik vond het ook niet tofHet gevechtsysteem was maar slecht uitgewerkt.
Hell yeah dat Kingdom Hearts een geweldig spel was. Mede dankzij het einde vind ik het echt verschrikkelijk dat we zo lang op het vervolg moeten wachten. Nu heb ik eigelijk geen tijd om te FinalFantasyen (VIII nog steeds niet uitgespeeld, en deeltje VI heb ik ook voor 8 euro op de kop weten te tikken maar die staat ook nog steeds onaangeraakt op de plank) maar ik kijk wel erg uit naar FFXII. En naar KH2. En desnoods ook naar het vervolg op FFVII, en als dat een shooter word...sja, verandering van spijs doet eten.quote:Op maandag 27 september 2004 20:21 schreef peristilius het volgende:
BARBAREN KINGDOM HEARTS IS DE BOM!!!!!!!!!
moest er ff uit
Zolang KH2 en FFXII goed worden vind ik het best, kan me toch niet zoveel games veroorloven
Ben nu weer deel IX aan het spelen en de filmpjes worden slechts bij de eerste keer summonen getoond, daarna alleen nog sporadisch, met wel als gevolg dat ze je vijand extra veel schade berokkenen...quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je kan ze wel op "kort" oid zetten, zodat ze niet zo lang duren geloof ik. Maar kan ook dat die optie pas in deel 9 kwam. Dat weet ik niet meer precies.
Je zal echter altijd wel een deel de scene moeten bekijken, dat is nou ook juist het mooie van Final Fantasy, de summons
quote:Op donderdag 6 januari 2005 20:09 schreef LuQas het volgende:
[..]
Ben nu weer deel IX aan het spelen en de filmpjes worden slechts bij de eerste keer summonen getoond, daarna alleen nog sporadisch, met wel als gevolg dat ze je vijand extra veel schade berokkenen...
Bij X kon je inderdaad kiezen tussen lange en korte sequences. Had je "kort" gekozen, dan waren nieuwe summons alleen de eerste keer lang en daarna altijd kort. Hetzelfde geldt voor X-2 met de dress spere sequences.quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is het dan deel X? Want ik weet zeker dat er in ieder geval één FF is waarbij je kan kiezen tussen lange of korte summon sequences
Het is alweer te lang geleden dat we een goede FF haddenIk wil XII!
Ik geloof het wel!quote:Op maandag 10 januari 2005 01:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is DQVIII al voor Europa bevestigd trouwens?
Nee. Er is nog niks bevestigd! (en dat kan nog wel even duren)quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:30 schreef Ixnay het volgende:
1. Is de releasedatum van FF XII voor Europa al bekend? (Het zal vast wel ergens besproken zijn maar ik heb geen zin om de hele topic door te zoeken, aangezoek het forum nogal langzaam is.)
Dit is echter al làng bekend! Het is waar!quote:2. Ik hoorde van een klasgenoot dat er een nieuwe film uit gaat komen van FF dat het vervolg is op het verhaal van FF7 ? Is dit waar?
Sorry!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn hart gaat altijd sneller kloppen als het FF topic weer in MyAT staat, maar helaas, geen nieuws nog
Dat zelfde verhaal geldt voor mij.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:51 schreef LuQas het volgende:
Ik heb afgelopen week FFIX voor de derde keer weer uitgespeeld en het is ongelooflijk maar waar: elke keer moet ik weer een traantje wegpinken bij de afloop. Briljant echt!
En over dat nieuwe battle-systeem: Ik ben bang dat ik te vaak langs vijanden zal wandelen en daardoor minder sterk zal zijn als er geen random-battles meer zullen zijn... Ben nogal gemakzuchtig aangelegd...
quote:Interview With A Black Mage
by Eurogamer staff
17 years ago, Uematsu wrote the score for a NES role-playing game being developed by Japanese publisher Squaresoft. Final Fantasy went on to become one of the industry's biggest selling franchises - and Uematsu became one of its first musical stars.
Since then, he's enjoyed success far beyond the limits of the Final Fantasy series with its iconic theme tunes and battle music. He's conducted a series of orchestral concerts of music from the series, with the next one set to take place near the Game Developers Conference in San Francisco next month, written a song for Hong Kong star Faye Wong (Eyes On Me, as used in Final Fantasy VIII) which went on to become the first videogame track ever to win "Song of the Year" at the Japan Gold Disc Awards, and even started his own band, the Black Mages, which recently released its second album of rock remixes of FF battle themes.
Uematsu recently left Square Enix to purse a freelance career, but will continue to work for the company - contributing tracks to both Final Fantasy XII and writing the score for the upcoming Final Fantasy VII: Advent Children movie, while continuing to pursue his own projects outside the firm. We caught up with him in London to find out his thoughts on what the future holds for both game music, and for one of its best-known creators.
Eurogamer: In the 17 years since you wrote the music for Final Fantasy I, what do you think the biggest change to music in videogames has been?
Nobuo Uematsu: Once we got into the PlayStation era, we could use sounds that we recorded in the studio. That's definitely been the biggest change, I think.
Eurogamer: Do you think videogame music is now more important than before?
Nobuo Uematsu: I think that the role we play has stayed the same.
Eurogamer: How closely are you involved with every Final Fantasy game? Do you work with the design team from the very start, or do you become involved later on in the process?
Nobuo Uematsu: Once the story, the game scenario, is finished - that's where I start getting involved.
Eurogamer: When you worked on Final Fantasy XI, did you find it a different challenge because it was a massively multiplayer game, so people would be experiencing the music differently?
Nobuo Uematsu: As you know, up to Final Fantasy XI, the story was on a linear timescale - so it was easier to set music to it. But for XI, we lost the control over that - so yes, I'd say it was kind of difficult.
Eurogamer: On Final Fantasy X for the first time, you worked with a number of other musicians to compose the soundtrack - why did that happen, and did you enjoy the experience of working with others on the composition?
Nobuo Uematsu: The reason that it happened is because we were so busy, working on so many things at the same time - but yes, I enjoyed it very much.
Eurogamer: Talking about the Black Mages for a moment; how did the idea for the band come about?
Nobuo Uematsu: It started with the guitarist and the keyboard player - they just made a demo tape for the band, and that's how we got started. They just played around with the battle scene music to make a rock arrangement, and sent it to me, saying "Listen to this, it's so funny!" I really liked it, and we decided to make a CD, to make an album.
Eurogamer: Are there any plans to release the Black Mages albums outside Japan, or perhaps even to perform concerts outside Japan?
Nobuo Uematsu: I'm currently expecting someone to help us to release in the UK.
Eurogamer: You've also performed full orchestral concerts of Final Fantasy music, including one in Los Angeles earlier this year - are there any future plans for more of these, perhaps even outside Japan?
Nobuo Uematsu: The same concert - the same programme that we used in Los Angeles - we're going to tour around some cities in America, as we've announced. As for Europe... We're sort of thinking about doing a tour next summer, but that's not for sure yet.
Eurogamer: Can you tell us a little bit about your plans now that you've left Square Enix?
Nobuo Uematsu: As a freelancer, I'm definitely going to continue to work with Square Enix, as well as doing other things. For example, this year I have a classical concert with an orchestra, and also the Black Mages live gigs and CD releases.
Eurogamer: What do you think of the new handheld consoles - the PSP and Nintendo DS? Do you think that they will change the way that music is used in handheld games?
Nobuo Uematsu: I guess that people might be playing in the city, which means that they're going to have to keep the sound muted. If they end up switching off the sound... Then I'd say that's really sad!
Eurogamer: Are there any other game series that you enjoy the music of, or game composers whose work you particularly like?
Nobuo Uematsu: Every time I'm asked this question, I keep saying this, but... Super Mario. That's the best. Absolutely my favourite.
Eurogamer: What would you say is your favourite of the Final Fantasy games you've worked on?
Nobuo Uematsu: [Without any hesitation.] Final Fantasy IX - both in terms of the game itself, and the music.
Eurogamer: Finally, of all the Final Fantasy soundtracks, do you have a personal favourite track?
Nobuo Uematsu: The final battle in Final Fantasy VII - Sephiroth's song. That's my favourite.
Matig interview. Veel standaardvragen, zoals "wat is uw favoriete liedje?".quote:Op maandag 28 februari 2005 10:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Eurogamer interviewt Uematsu:
Gvd, was jij dus degene die me te snel af was.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:52 schreef Jeff1981 het volgende:
Finally, ik heb het beeld van Cloud op z'n Hardy Daytona!!!!![]()
![]()
Oh happy daaaaaayyyyyy!!!
Uiteraard.quote:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5961365144quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:27 schreef Strolie75 het volgende:
Ik wil eigenlijk nog graag zo'n grote pluche cactuar hebben.![]()
Ik heb FF VII, VIII en IX gespeeld, en van die drie delen vond ik IX het meest emotioneel. Maar verder vond ik VII en VIII toch veel beter. In IX zat echt totaal geen uitdaging, veeeeelste simpel allemaal. Leuk voor mensen die er net inrollen en er ws toch nog wat moeite mee zullen hebben, maar voor een diehard FF-gamer zoals ik in die tijd was 't nogal een teleurstelling.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:51 schreef LuQas het volgende:
Ik heb afgelopen week FFIX voor de derde keer weer uitgespeeld en het is ongelooflijk maar waar: elke keer moet ik weer een traantje wegpinken bij de afloop. Briljant echt!
Nog steeds teveel geld voor een fucking beeldjequote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:25 schreef chibibo het volgende:
[..]
Uiteraard.
Overigens, wanneer er nog liefhebbers zijn, op eBay staan meerdere exemplaren van het Hardy Daytona beeldje te koop, velen met een Buy It Now optie voor $150. Zo te zien heeft Kotobukiya een tweede serie hiervan uitgebracht; vandaar dat ze nu zo goedkoop en makkelijk verkrijgbaar zijn. Wie weet wordt ook de Highwind nog een keer opnieuw uitgebracht.
Dan niet.quote:Op woensdag 16 maart 2005 11:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nog steeds teveel geld voor een fucking beeldje
Ik heb hetzelfde...dat en de vraag waar ik ze zou laten.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik begrijp je wel hoor, de beeldjes zijn extreem stoer, maar ik koop er liever games voor
Daar begrijp ik. Games hebben natuurlijk de hoogste prioriteit, maar sommige dingen kan ik gewoon niet laten liggen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik begrijp je wel hoor, de beeldjes zijn extreem stoer, maar ik koop er liever games voor
Haha, dat klopt; bij mij wordt de ruimte ook steeds beperkter. Maar de eerstkomende maanden verwacht ik ook geen grote aankopen meer.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:18 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb hetzelfde...dat en de vraag waar ik ze zou laten.
Gelukkig ben ik nog niet zo oud.quote:Als je 30 bent met vriendin ga je toch andere eisen stellen aan je inrichting.
Die krijg ik pas in juli/augustus.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:16 schreef Strolie75 het volgende:
Maak eens zo'n fotoverslag van je Highwind.
Dat is wel aan te raden ja!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:58 schreef capital_P het volgende:
...maar missien moet je x hebben gespeeld om x-2 te spelen.
Serieus........ koop en ervaar 7.... spel kost geen drol meer en IS DE FF must have. Beste game naar mijn mening !quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:58 schreef capital_P het volgende:
ja ik ga nu 7 niet meer kopen, missien dat ik em ergens kan lenen. Maar ik zat dus te twijfelen, ik wou natuurlijk de laatste kopen, maar missien moet je x hebben gespeeld om x-2 te spelen.
Het begin is juist fantastisch ! De eerste dikke 10 uur in Midgar,.... Aeris ontmoeten in de kerk,... the slumbs,..... Shinra aanvaringen,...... uit Midgar op weg naar Kalm Town,.... het eerste verhaal van Cloud,... Gold Saucer, Chocobo Farm, Aerisquote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:56 schreef peristilius het volgende:
Ik begin nu aardig op te schieten met FF7 en hij is eigenlijk toch wel geweldig
Vond alleen het begin niet zo super, maar vanaf het einde van disc 1 is ie top
Ik heb net alle huge materia verzameld, ga vanavond maar weer verder
Ik vond Midgar niks, had een hekel aan Aeris ga zo maar doorquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:56 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Het begin is juist fantastisch ! De eerste dikke 10 uur in Midgar,.... Aeris ontmoeten in de kerk,... the slumbs,..... Shinra aanvaringen,...... uit Midgar op weg naar Kalm Town,.... het eerste verhaal van Cloud,... Gold Saucer, Chocobo Farm, Aeris, ik kan nog zoveel opnoemen !!
Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigggghhhhtttt.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik vond Midgar niks, had een hekel aan Aeris ga zo maar door
Vond het pas leuk worden toen er enigzins duidelijkheid ontstond over het plot...
Yep ik had precies hetzelfde. In 't begin was 't een beetje doorbijten, maar als je eenmaal Midgar uitbentquote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:56 schreef peristilius het volgende:
Ik begin nu aardig op te schieten met FF7 en hij is eigenlijk toch wel geweldig
Vond alleen het begin niet zo super, maar vanaf het einde van disc 1 is ie top
Ik heb net alle huge materia verzameld, ga vanavond maar weer verder
Midgar vond ik wel leuk.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik vond Midgar niks, had een hekel aan Aeris ga zo maar door
Vond het pas leuk worden toen er enigzins duidelijkheid ontstond over het plot...
quote:Op zondag 20 maart 2005 13:26 schreef Notorious_Roy het volgende:wat lees ik hier nou allemaal voor blasphemy
al opgelost..quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb je al eens op de site van Eidos gekeken? Daar staat misschien een patch
Oooo ik krijg ook zo'n zin om hem weer te verslaan, heerlijk gevecht is dat altijdquote:Op zondag 24 april 2005 21:42 schreef peristilius het volgende:
Sepiroth is best pittig, nu zitten mn characters ook pas rond de level 50.
Ik ga eerst nog maar ff trainen tot level 60 ofzo, dan ga ik hem eindelijk flink choppen.
Nou... als ik dit zo lees vind je FF eigenlijk helemaal nietquote:Op zondag 24 april 2005 23:47 schreef P8 het volgende:
FF is![]()
alleen heb ik alleen deel 1, 5 en 6 uitgespeeld. tot FF X heb ik allemaal gespeeld. behalve (de japanse) deel 3.
ik heb altijd vlak voordat ik het heb uitgespeeld geen zin meer. met deel 10 bv. ben ik bij die pa op het eind, maar ik had verloren, en toen had ik em weggelegd.
Bij FF 8 had ik iedereen op lvl 99 (dat was het maximum toch? anders 100) en alle gf's enzo, maar ik had geen zin om tegen de eindbaas te vechten. best slecht van mezelf eigenlijk
jahwel, maar het verhaal is het mooiste aan de meeste delen, en naar mate je verder komt in het spel gaat het verhaal steeds trager. dan krijg je nog even alle tijd om sidequests te doen. en dan naar de eindbaas. in elk deel gaat het zo. en vlak voor de eindbaas weet ik wel hoe het spel eindigt, en dan heb ik opeens geen zin meer. maargoed. FF 8 moet ik toch maar een keer uitspelen idd. het naar level 100 brengen is nog het makkelijkst in deel 8 vind ik. op het island closest to hell ben je er zo.quote:Op maandag 25 april 2005 10:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou... als ik dit zo lees vind je FF eigenlijk helemaal niet
Ik ben het wel een klein beetje met je eens hoor. Daarom hoop ik dat deel XII ècht weer een beetje vernieuwend is! Oké... het verhaal is natuurlijk wel weer nieuw, maar je weet vantevoren al dat er weer chocobo's, tonberry's, marlboro's, cactuars, een oud iemand die Cid heet, Ifrit, Shiva, Bahamut, een ribbon, dark matter en gil in zullen zitten. Gelùkkig zijn de random encounters weg, maar het iedere keer weer opnieuw level uppen, begint toch wel een beetje saai te worden na een aantal Final Fantasy's.quote:Op maandag 25 april 2005 16:00 schreef P8 het volgende:
jahwel, maar het verhaal is het mooiste aan de meeste delen, en naar mate je verder komt in het spel gaat het verhaal steeds trager. dan krijg je nog even alle tijd om sidequests te doen. en dan naar de eindbaas. in elk deel gaat het zo. en vlak voor de eindbaas weet ik wel hoe het spel eindigt, en dan heb ik opeens geen zin meer. maargoed. FF 8 moet ik toch maar een keer uitspelen idd. het naar level 100 brengen is nog het makkelijkst in deel 8 vind ik. op het island closest to hell ben je er zo.
Dat maakt de Final Fantasies juist leukquote:Op maandag 25 april 2005 18:25 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik ben het wel een klein beetje met je eens hoor. Daarom hoop ik dat deel XII ècht weer een beetje vernieuwend is! Oké... het verhaal is natuurlijk wel weer nieuw, maar je weet vantevoren al dat er weer chocobo's, tonberry's, marlboro's, cactuars, een oud iemand die Cid heet, Ifrit, Shiva, Bahamut, een ribbon, dark matter en gil in zullen zitten. Gelùkkig zijn de random encounters weg, maar het iedere keer weer opnieuw level uppen, begint toch wel een beetje saai te worden na een aantal Final Fantasy's.
Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!quote:Op maandag 25 april 2005 18:31 schreef peristilius het volgende:
Dat maakt de Final Fantasies juist leukals ze dat niet zouden doen zou ik er flink van balen iig.
Ik absoluut niet, als je kijkt naar het verschil tussen VIII en IX bijvoorbeeld, ik zou het zo geloven als iemand zou zeggen dat het 2 hele verschillende series zijn (dit geldt eigenlijk voor bijna elk deel). Ik vind de verschillen echt wel groot genoeg, er zitten een aantal namen en monsters in die vaker gebruikt worden, big deal.quote:Op maandag 25 april 2005 18:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!
Dat vind ik nog niet eens het probleem. Maar het iedere keer als slappeling beginnen en héél toevallig dan alleen maar slappe monsters tegenkomen en dan langzaam level-uppen en dan toevallig steeds sterkere monsters tegenkomen. En iedere keer weer dezelfde summons verzamelen... dat wordt een beetje vermoeiend. Nieuwe Final Fantasy's speel ik eigenlijk alleen nog maar om het verhaal en om de mooie nieuwe summon-animaties een keertje te zien, maar de gameplay is inmiddels sterk verouderd en door de jaren heen eigenlijk amper veranderd. Daarom is het maar goed dat die achterlijke random battles eens verdwenen zijn!quote:Op maandag 25 april 2005 18:39 schreef peristilius het volgende:
...er zitten een aantal namen en monsters in die vaker gebruikt worden, big deal.
Men noemt het een RPGquote:Op maandag 25 april 2005 18:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat vind ik nog niet eens het probleem. Maar het iedere keer als slappeling beginnen en héél toevallig dan alleen maar slappe monsters tegenkomen en dan langzaam level-uppen en dan toevallig steeds sterkere monsters tegenkomen.
Random battles mogen er van mij idd ook uit, verder vind ik de gameplay echt wel vernieuwend genoeg. De battlesystemen vind ik telkens weer leuk bedacht en voor de rest is het gewoon verhaal volgen.quote:maar de gameplay is inmiddels sterk verouderd en door de jaren heen eigenlijk amper veranderd. Daarom is het maar goed dat die achterlijke random battles eens verdwenen zijn!
Dat snap ik wel... maar dat level-uppen mag wel eens op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.quote:
Vernieuwend genoeg?! Deel V t/m IX èn X-2 hadden allemaal ATB en deel X was niet veel anders met z'n turnbased. Het battlesysteem was tot nu toe totáál niet vernieuwend!quote:Random battles mogen er van mij idd ook uit, verder vind ik de gameplay echt wel vernieuwend genoeg. De battlesystemen vind ik telkens weer leuk bedacht en voor de rest is het gewoon verhaal volgen.
Ja exp voor quests zou ook wel leuk zijn...quote:Op maandag 25 april 2005 19:14 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat snap ik wel... maar dat level-uppen mag wel een op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.
Idd een beetje verkeerd verwoord, had geen zin om lang te typenquote:[..]
Ik denk dat je de manier van upgraden en nieuwe skills aanleren bedoelt. Want dat was gelukkig wel steeds anders (materia, junction-system, sphere grid, dress-spheres, enz.)
Wat dacht je van deel I t/m IV?quote:Op maandag 25 april 2005 18:34 schreef P-Style het volgende:
Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!
Ja, maar hoe dan? Wat Gil uitgeven aan een fitness centrum waardoor je Str en Sta +1 worden? Een bezoekje aan de plaatselijke bibliotheek brengen zodat je een nieuwe spell en Mag +1 krijgt?quote:Op maandag 25 april 2005 19:14 schreef P-Style het volgende:
dat level-uppen mag wel eens op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.
Zelfs deel IV had dit al.quote:Vernieuwend genoeg?! Deel V t/m IX èn X-2 hadden allemaal ATB
Dat klopt. Persoonlijk vind ik turn-based battles niet meer van deze tijd, dus wat mij betreft wordt het hoog tijd voor wat nieuws.quote:Het battlesysteem was tot nu toe totáál niet vernieuwend!
Ja... die ook, maar die heb ik nooit gespeeld!quote:
Hoe? Geen idee, maar ik hoop dat Square-Enix ons daarmee verrast!quote:Ja, maar hoe dan? Wat Gil uitgeven aan een fitness centrum waardoor je Str en Sta +1 worden? Een bezoekje aan de plaatselijke bibliotheek brengen zodat je een nieuwe spell en Mag +1 krijgt?
Dat van deel 8 vond ik ook wel aardig ja. Die beesten gingen ook steeds betere magic (wat je toen van ze moest stelen) bij zich dragen naarmate je een hoger level had.quote:Vechten zal altijd een wezenlijk onderdeel van een RPG blijven; als je daar niet van houdt kun je het beste een ander genre spellen spelen. Ik vind het echter wel prettig als ik de mogelijkheid krijg het aantal gevechten tot een minimum te beperken, zonder dat ik daarvoor gestraft word d.m.v. een eindbaas die zo sterk is dat ik eerst 20 levels omhoog moet om een minimale kans te hebben hem te verslaan.
In Final Fantasy VIII gaan de vijanden tegelijkertijd met jou omhoog in levels. Een Sabotender zal dus sterker zijn en meer HP hebben wanneer je hem tegenkomt als jouw karakter level 53 heeft, dan wanneer je karakter level 16 heeft. Hierdoor heb je als speler de vrijheid om gevechten zoveel mogelijk te vermijden of juist aan te gaan, terwijl de uitdaging min of meer gelijk blijft.
Het level-up systeem wat bijv. in Secret of Mana wordt gehanteerd vind ik ook wel aardig. Hoe vaker je een bepaald wapen of magie-element gebruikt, hoe vaardiger je daar mee wordt.
O, ja... dat kan.quote:Zelfs deel IV had dit al.
Inderdaad. Turn-based battles zijn volgens mij ooit geïntroduceerd vanwege de beperkingen van de NES destijds. Inmiddels zijn de graphics, de animaties (eerst wàren er amper animaties, zelfs bij deel VI stonden de monsters nog stil!), de controls en gewoon de mogelijkheden van de consoles véle malen beter geworden, maar alles is nog steeds ouderwets turn-based gebleven.quote:Dat klopt. Persoonlijk vind ik turn-based battles niet meer van deze tijd, dus wat mij betreft wordt het hoog tijd voor wat nieuws.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |