abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 september 2004 @ 20:08:58 #201
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_22200692
Ja, poe poe. In Kingdom Hearts kwamen ook oud Square characters terug, en dat was tof? Maar een FFVII spinoff of een party game kan weer niet

Zelfs ná FFCC en FFX2 ben ik nog onvoorwaardelijk Square fan Vroeger was ook niet alles wat ze uitbrachten tof.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 26 september 2004 @ 09:43:02 #202
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_22210612
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 19:12 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ga je mee naar Japan strol ? Slaan we de directeur van Square-Enix in elkaar
Jezus zeg Wacht eerst eens op het resultaat man ! Wie weet gaat het allemaal wel heersen. KH2, FFVII-2
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_22210728
quote:
Op zondag 26 september 2004 09:43 schreef Chocobo het volgende:
Jezus zeg Wacht eerst eens op het resultaat man ! Wie weet gaat het allemaal wel heersen. KH2, FFVII-2
Vergeet Dragon Quest VIII en Final Fantasy XII niet. Dit worden de twee eerste echt grote titels van Square-Enix.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_22210735
Kingdom Hearts II, daar kijk ik ook wel naar uit.
pi_22210757
quote:
Op zondag 26 september 2004 10:05 schreef chibibo het volgende:
Kingdom Hearts II, daar kijk ik ook wel naar uit.
Als ze die camera hebben gefixed en dat klote gummy schip eruit hebben gehaald wel.
pi_22210766
Vond KH1 maar slecht eigenlijk
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 26 september 2004 @ 10:12:03 #207
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_22210779
quote:
Op zondag 26 september 2004 10:09 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als ze die camera hebben gefixed en dat klote gummy schip eruit hebben gehaald wel.
Is gebeurd Je kan de cam nu zelf besturen ! Ala Splinter Cell !
  maandag 27 september 2004 @ 10:58:52 #208
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_22231973
quote:
Op zondag 26 september 2004 10:10 schreef Tain het volgende:
Vond KH1 maar slecht eigenlijk
Ik vond het ook niet tof Het gevechtsysteem was maar slecht uitgewerkt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_22233085
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:58 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik vond het ook niet tof Het gevechtsysteem was maar slecht uitgewerkt.
niet tof is wel zacht uitgedrukt maar ik ergerde me rot aan de besturing en de camera
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_22244022
BARBAREN KINGDOM HEARTS IS DE BOM!!!!!!!!!
moest er ff uit
Zolang KH2 en FFXII goed worden vind ik het best, kan me toch niet zoveel games veroorloven
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_22283328
quote:
Op maandag 27 september 2004 20:21 schreef peristilius het volgende:
BARBAREN KINGDOM HEARTS IS DE BOM!!!!!!!!!
moest er ff uit
Zolang KH2 en FFXII goed worden vind ik het best, kan me toch niet zoveel games veroorloven
Hell yeah dat Kingdom Hearts een geweldig spel was. Mede dankzij het einde vind ik het echt verschrikkelijk dat we zo lang op het vervolg moeten wachten. Nu heb ik eigelijk geen tijd om te FinalFantasyen (VIII nog steeds niet uitgespeeld, en deeltje VI heb ik ook voor 8 euro op de kop weten te tikken maar die staat ook nog steeds onaangeraakt op de plank) maar ik kijk wel erg uit naar FFXII. En naar KH2. En desnoods ook naar het vervolg op FFVII, en als dat een shooter word...sja, verandering van spijs doet eten.
pi_23993332
Er staat een nieuwe trailer van Final Fantasy VII: Advent Children op http://www.square-enix.co.jp/dvd/ff7ac/.
pi_24183249
Yess.... vandaag Final Fantasy VII en VIII voor de PC binnengekregen. Resp. 4 en 5 CD's die officieel niet buiten de Asiatische regio verkocht mogen worden. Ik heb ze gloednieuw & ingeseald ontvangen.... lang leve ebay!
Don't hurry, be crappy!
pi_24437332
Hey is er in FFVIII een mogelijkheid om de GF filmjpes in battles te skippen ?
ik moet altijd dat filmpje keer op keer bekijken (psone versie)
  donderdag 6 januari 2005 @ 19:32:45 #215
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_24437544
Je kan ze wel op "kort" oid zetten, zodat ze niet zo lang duren geloof ik. Maar kan ook dat die optie pas in deel 9 kwam. Dat weet ik niet meer precies.

Je zal echter altijd wel een deel de scene moeten bekijken, dat is nou ook juist het mooie van Final Fantasy, de summons
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:09:01 #216
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_24438136
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 19:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je kan ze wel op "kort" oid zetten, zodat ze niet zo lang duren geloof ik. Maar kan ook dat die optie pas in deel 9 kwam. Dat weet ik niet meer precies.

Je zal echter altijd wel een deel de scene moeten bekijken, dat is nou ook juist het mooie van Final Fantasy, de summons
Ben nu weer deel IX aan het spelen en de filmpjes worden slechts bij de eerste keer summonen getoond, daarna alleen nog sporadisch, met wel als gevolg dat ze je vijand extra veel schade berokkenen...
Afrika Paprika
pi_24439351
maar heeft niemand dan enige ervaring ?
in de "opties" staat er niets over, zijn er geen knoppen combo's om het te skippen ?
pi_24439402
Volgens mij kan het niet. Ik heb de het spel op de PC en PS2 en op geen van beide is het mij gelukt.
Don't hurry, be crappy!
  donderdag 6 januari 2005 @ 21:35:24 #219
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_24439823
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 20:09 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ben nu weer deel IX aan het spelen en de filmpjes worden slechts bij de eerste keer summonen getoond, daarna alleen nog sporadisch, met wel als gevolg dat ze je vijand extra veel schade berokkenen...

Is het dan deel X? Want ik weet zeker dat er in ieder geval één FF is waarbij je kan kiezen tussen lange of korte summon sequences

Het is alweer te lang geleden dat we een goede FF hadden Ik wil XII!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 06:40:51 #220
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_24447205
Dat was FFX Noot
pi_24495565
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:35 schreef Notorious_Roy het volgende:

Is het dan deel X? Want ik weet zeker dat er in ieder geval één FF is waarbij je kan kiezen tussen lange of korte summon sequences

Het is alweer te lang geleden dat we een goede FF hadden Ik wil XII!
Bij X kon je inderdaad kiezen tussen lange en korte sequences. Had je "kort" gekozen, dan waren nieuwe summons alleen de eerste keer lang en daarna altijd kort. Hetzelfde geldt voor X-2 met de dress spere sequences.

Bij IX kun je niet kiezen, maar hierbij waren ze inderdaad meestal automatisch kort en dan af en toe kreeg je de lange versie. Wanneer je een bepaalde item had (weet naam niet meer) om extra schade toe te brengen met summons, dan waren de sequences altijd lang.

Ik wil XII ook! Ik kan niet meer wachten!
  maandag 10 januari 2005 @ 01:33:56 #222
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_24495902
Is DQVIII al voor Europa bevestigd trouwens?
pi_24498153
[edit] laat maar, ik was ff in de war! De Q in DQVIII is geen romeins cijfer :-)
Don't hurry, be crappy!
pi_24498201
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is DQVIII al voor Europa bevestigd trouwens?
Ik geloof het wel!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:30:50 #225
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_24751028
1. Is de releasedatum van FF XII voor Europa al bekend? (Het zal vast wel ergens besproken zijn maar ik heb geen zin om de hele topic door te zoeken, aangezoek het forum nogal langzaam is.)

2. Ik hoorde van een klasgenoot dat er een nieuwe film uit gaat komen van FF dat het vervolg is op het verhaal van FF7 ? Is dit waar?
pi_24751113
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:30 schreef Ixnay het volgende:
1. Is de releasedatum van FF XII voor Europa al bekend? (Het zal vast wel ergens besproken zijn maar ik heb geen zin om de hele topic door te zoeken, aangezoek het forum nogal langzaam is.)
Nee. Er is nog niks bevestigd! (en dat kan nog wel even duren)
quote:
2. Ik hoorde van een klasgenoot dat er een nieuwe film uit gaat komen van FF dat het vervolg is op het verhaal van FF7 ? Is dit waar?
Dit is echter al làng bekend! Het is waar! De naam van deze film zal zijn FFVII: Advent Children
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:46:03 #227
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_24751428
Mijn hart gaat altijd sneller kloppen als het FF topic weer in MyAT staat, maar helaas, geen nieuws nog
pi_24751461
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn hart gaat altijd sneller kloppen als het FF topic weer in MyAT staat, maar helaas, geen nieuws nog
Sorry!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 12:17:27 #229
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_24812665
Dan doe ik het zelf wel

4 minuten gameplay uit FF XII
  zaterdag 29 januari 2005 @ 12:23:41 #230
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_24812735
Hmm... ziet er wel mooi uit, geen random battles meer en de muziek (voor zover je het kan horen) is ook weer uitstekend.

Echter vind ik het battle systeem nou niet echt heel indrukwekkend
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:51:08 #231
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_24874063
Ik heb afgelopen week FFIX voor de derde keer weer uitgespeeld en het is ongelooflijk maar waar: elke keer moet ik weer een traantje wegpinken bij de afloop. Briljant echt!

En over dat nieuwe battle-systeem: Ik ben bang dat ik te vaak langs vijanden zal wandelen en daardoor minder sterk zal zijn als er geen random-battles meer zullen zijn... Ben nogal gemakzuchtig aangelegd...
Afrika Paprika
  woensdag 2 februari 2005 @ 00:53:38 #232
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_24875482
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:51 schreef LuQas het volgende:
Ik heb afgelopen week FFIX voor de derde keer weer uitgespeeld en het is ongelooflijk maar waar: elke keer moet ik weer een traantje wegpinken bij de afloop. Briljant echt!

En over dat nieuwe battle-systeem: Ik ben bang dat ik te vaak langs vijanden zal wandelen en daardoor minder sterk zal zijn als er geen random-battles meer zullen zijn... Ben nogal gemakzuchtig aangelegd...
Dat zelfde verhaal geldt voor mij.
pi_24890328
Dat nieuwe vechtsysteem en vooràl het ontbreken van die achterhaalde random battles vind ik echt een enorme verbetering! Er mocht wel weer eens wat vernieuwing komen in de Final Fantasy-serie en deel XII zal dit eindelijk brengen!
  maandag 28 februari 2005 @ 10:59:46 #234
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25295966
Eurogamer interviewt Uematsu:
quote:
Interview With A Black Mage
by Eurogamer staff

17 years ago, Uematsu wrote the score for a NES role-playing game being developed by Japanese publisher Squaresoft. Final Fantasy went on to become one of the industry's biggest selling franchises - and Uematsu became one of its first musical stars.

Since then, he's enjoyed success far beyond the limits of the Final Fantasy series with its iconic theme tunes and battle music. He's conducted a series of orchestral concerts of music from the series, with the next one set to take place near the Game Developers Conference in San Francisco next month, written a song for Hong Kong star Faye Wong (Eyes On Me, as used in Final Fantasy VIII) which went on to become the first videogame track ever to win "Song of the Year" at the Japan Gold Disc Awards, and even started his own band, the Black Mages, which recently released its second album of rock remixes of FF battle themes.

Uematsu recently left Square Enix to purse a freelance career, but will continue to work for the company - contributing tracks to both Final Fantasy XII and writing the score for the upcoming Final Fantasy VII: Advent Children movie, while continuing to pursue his own projects outside the firm. We caught up with him in London to find out his thoughts on what the future holds for both game music, and for one of its best-known creators.

Eurogamer: In the 17 years since you wrote the music for Final Fantasy I, what do you think the biggest change to music in videogames has been?

Nobuo Uematsu: Once we got into the PlayStation era, we could use sounds that we recorded in the studio. That's definitely been the biggest change, I think.

Eurogamer: Do you think videogame music is now more important than before?

Nobuo Uematsu: I think that the role we play has stayed the same.

Eurogamer: How closely are you involved with every Final Fantasy game? Do you work with the design team from the very start, or do you become involved later on in the process?

Nobuo Uematsu: Once the story, the game scenario, is finished - that's where I start getting involved.

Eurogamer: When you worked on Final Fantasy XI, did you find it a different challenge because it was a massively multiplayer game, so people would be experiencing the music differently?

Nobuo Uematsu: As you know, up to Final Fantasy XI, the story was on a linear timescale - so it was easier to set music to it. But for XI, we lost the control over that - so yes, I'd say it was kind of difficult.

Eurogamer: On Final Fantasy X for the first time, you worked with a number of other musicians to compose the soundtrack - why did that happen, and did you enjoy the experience of working with others on the composition?

Nobuo Uematsu: The reason that it happened is because we were so busy, working on so many things at the same time - but yes, I enjoyed it very much.

Eurogamer: Talking about the Black Mages for a moment; how did the idea for the band come about?

Nobuo Uematsu: It started with the guitarist and the keyboard player - they just made a demo tape for the band, and that's how we got started. They just played around with the battle scene music to make a rock arrangement, and sent it to me, saying "Listen to this, it's so funny!" I really liked it, and we decided to make a CD, to make an album.

Eurogamer: Are there any plans to release the Black Mages albums outside Japan, or perhaps even to perform concerts outside Japan?

Nobuo Uematsu: I'm currently expecting someone to help us to release in the UK.

Eurogamer: You've also performed full orchestral concerts of Final Fantasy music, including one in Los Angeles earlier this year - are there any future plans for more of these, perhaps even outside Japan?

Nobuo Uematsu: The same concert - the same programme that we used in Los Angeles - we're going to tour around some cities in America, as we've announced. As for Europe... We're sort of thinking about doing a tour next summer, but that's not for sure yet.

Eurogamer: Can you tell us a little bit about your plans now that you've left Square Enix?

Nobuo Uematsu: As a freelancer, I'm definitely going to continue to work with Square Enix, as well as doing other things. For example, this year I have a classical concert with an orchestra, and also the Black Mages live gigs and CD releases.

Eurogamer: What do you think of the new handheld consoles - the PSP and Nintendo DS? Do you think that they will change the way that music is used in handheld games?

Nobuo Uematsu: I guess that people might be playing in the city, which means that they're going to have to keep the sound muted. If they end up switching off the sound... Then I'd say that's really sad!

Eurogamer: Are there any other game series that you enjoy the music of, or game composers whose work you particularly like?

Nobuo Uematsu: Every time I'm asked this question, I keep saying this, but... Super Mario. That's the best. Absolutely my favourite.

Eurogamer: What would you say is your favourite of the Final Fantasy games you've worked on?

Nobuo Uematsu: [Without any hesitation.] Final Fantasy IX - both in terms of the game itself, and the music.

Eurogamer: Finally, of all the Final Fantasy soundtracks, do you have a personal favourite track?

Nobuo Uematsu: The final battle in Final Fantasy VII - Sephiroth's song. That's my favourite.
pi_25297581
quote:
Op maandag 28 februari 2005 10:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Eurogamer interviewt Uematsu:
Matig interview. Veel standaardvragen, zoals "wat is uw favoriete liedje?".
pi_25320912
Whoehoe, it's mine, MIIIIIIIIIINNNNNNNNEEEEE!!!!!!!!

Finally, ik heb het beeld van Cloud op z'n Hardy Daytona!!!! Oh happy daaaaaayyyyyy!!!

Wat betreft het interview met Mr. Uematsu: Cool dat Sephiroth's theme z'n favoriet is (al vind ik 't ergens raar dat z'n voorkeur uitgaat naar FF IX, maar goed, ieder z'n smaak )
  woensdag 2 maart 2005 @ 00:27:47 #237
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25323383
Via FF Goodies? Tering, 300 euro
pi_25325979
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 00:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Via FF Goodies? Tering, 300 euro
Voor dat geld zet ik liever 2 extra PS2's in m'n vitrinekast, dan zo'n beeldje...
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:41:42 #239
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_25328589
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 22:52 schreef Jeff1981 het volgende:
Finally, ik heb het beeld van Cloud op z'n Hardy Daytona!!!! Oh happy daaaaaayyyyyy!!!
Gvd, was jij dus degene die me te snel af was.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 12:38:16 #240
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_25378747
Ook deze jongen heeft zojuist het beroemde beeldje van Cloud op de Hardy Daytona aangeschaft, voor de luttele prijs van $150 excl. verzenden.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 12:42:31 #241
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_25378793
Foto als je hem binnen hebt
  zaterdag 5 maart 2005 @ 18:25:52 #242
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_25383558
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 12:42 schreef Strolie75 het volgende:
Foto als je hem binnen hebt
Uiteraard.

Overigens, wanneer er nog liefhebbers zijn, op eBay staan meerdere exemplaren van het Hardy Daytona beeldje te koop, velen met een Buy It Now optie voor $150. Zo te zien heeft Kotobukiya een tweede serie hiervan uitgebracht; vandaar dat ze nu zo goedkoop en makkelijk verkrijgbaar zijn. Wie weet wordt ook de Highwind nog een keer opnieuw uitgebracht.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 18:27:12 #243
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_25383572
Ik wil eigenlijk nog graag zo'n grote pluche cactuar hebben.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 18:53:04 #244
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_25383967
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 18:27 schreef Strolie75 het volgende:
Ik wil eigenlijk nog graag zo'n grote pluche cactuar hebben.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5961365144

Oh, en wat ik zojuist postte over de Highwind: ik ben er net achter dat deze in juli inderdaad opnieuw wordt uitgebracht.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 18:56:36 #245
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_25384013
Aaaaarghhhh...verleidelijk.
  woensdag 16 maart 2005 @ 02:45:28 #246
51748 H4ze
wait...what?
pi_25527517
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:51 schreef LuQas het volgende:
Ik heb FF VII, VIII en IX gespeeld, en van die drie delen vond ik IX het meest emotioneel. Maar verder vond ik VII en VIII toch veel beter. In IX zat echt totaal geen uitdaging, veeeeelste simpel allemaal. Leuk voor mensen die er net inrollen en er ws toch nog wat moeite mee zullen hebben, maar voor een diehard FF-gamer zoals ik in die tijd was 't nogal een teleurstelling.

Overigens ben ik na FF IX gestopt... Ik had geen zin op een ps2 aan te schaffen. Maarrrr er komen nu zulke coole games uit dat ik dat volgende week toch maar ff ga doen. En dan leen ik gelijk FF X van een maat van me....god dit gaat weer nachtenlang FF'en worden
*BURP*
  woensdag 16 maart 2005 @ 11:58:29 #247
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25529998
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 18:25 schreef chibibo het volgende:

[..]

Uiteraard.

Overigens, wanneer er nog liefhebbers zijn, op eBay staan meerdere exemplaren van het Hardy Daytona beeldje te koop, velen met een Buy It Now optie voor $150. Zo te zien heeft Kotobukiya een tweede serie hiervan uitgebracht; vandaar dat ze nu zo goedkoop en makkelijk verkrijgbaar zijn. Wie weet wordt ook de Highwind nog een keer opnieuw uitgebracht.
Nog steeds teveel geld voor een fucking beeldje
pi_25535528
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 11:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nog steeds teveel geld voor een fucking beeldje
Dan niet.

Goedkoper zullen ze de eerstkomende jaren niet worden, verwacht ik. Vergeet niet dat bijv. de Hardy Daytona, voordat het beeldje opnieuw werd uitgebracht, voor het dubbele werd verkocht van wat ik er voor heb betaald. En dan mocht je blij zijn dat je er een had gevonden, want ze werden niet zo heel vaak te koop aangeboden.

Maar deze zomer mag je wel een keer naar m'n Highwind komen kijken.
  donderdag 17 maart 2005 @ 10:15:21 #249
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25538395
Ik begrijp je wel hoor, de beeldjes zijn extreem stoer, maar ik koop er liever games voor
pi_25538442
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik begrijp je wel hoor, de beeldjes zijn extreem stoer, maar ik koop er liever games voor
Ik heb hetzelfde...dat en de vraag waar ik ze zou laten.

Als je 30 bent met vriendin ga je toch andere eisen stellen aan je inrichting.
pi_25541573
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Daar begrijp ik. Games hebben natuurlijk de hoogste prioriteit, maar sommige dingen kan ik gewoon niet laten liggen. Bovendien heb ik niet zo veel tijd meer om te spelen, dus koop ik tegenwoordig ook minder spelen, waardoor er meer geld overblijft voor dit soort dingen.
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:18 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb hetzelfde...dat en de vraag waar ik ze zou laten.
Haha, dat klopt; bij mij wordt de ruimte ook steeds beperkter. Maar de eerstkomende maanden verwacht ik ook geen grote aankopen meer.
quote:
Als je 30 bent met vriendin ga je toch andere eisen stellen aan je inrichting.
Gelukkig ben ik nog niet zo oud.

Maar goed, vanmorgen heb ik dan de Hardy Daytona ontvangen! Hieronder een kort fotoverslagje. De laatste drie foto's zijn klikbaar naar grotere versies.

De doos waarin het spul is verzonden.

De eerste glimp van de eigenlijke doos.

De voorkant van de doos. Het 'Series No. 2' geeft aan dat het een heruitgave is.

En de achterkant.

Zo zitten de onderdelen dus in de doos.

Alle losse onderdelen naast elkaar.

Zo ziet hij er dan uit als alle onderdelen aan elkaar zitten. Door het toetsenbord op de achtergrond krijg je meteen een indruk van de grootte.

En hier staat hij dan, tussen de andere Final Fantasy spulletjes.
pi_25541692

Maak eens zo'n fotoverslag van je Highwind.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:17:33 #253
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25541709
Als ik dat zo zie vind ik het ook wel HEEEEEEL erg tof hoor... Die beeldjes zijn zo mooi, doen me allemaal denken aan de betreffende game

Must... resist...
pi_25541791
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:16 schreef Strolie75 het volgende:
Maak eens zo'n fotoverslag van je Highwind.
Die krijg ik pas in juli/augustus.
pi_25541845
Dan alleen nog zo'n Japanse cosplay babe en je bent klaar Chibibo!
pi_25548494
Die FF IX beeldjes
en buzz lightyear
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:41:32 #257
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_25548586
Prachtige beeldjes, maar heb hetzelfde als Noot.... haal er liever een game voor
pi_25559213
ik heb een tijdje geleden final fantasy 8 uitgespeeld en vond hem geweldig, nu wil ik een ff-deel kopen voor de ps2 maar ik weet niet welke ik het beste kan kopen. Als ik deel 8 vet vond, welke moet ik nu dan nemen? x? x-2? iemand?
pi_25559708
X denk ik... Die lijkt er het meeste op denk ik. Alhoewel X2 echt vernieuwend kan zijn, ik vond dat ook een hele leuke manier van spelen.

Maar 1 ding: SPEEL FF 7 je moet je moet!!
In the long run, I hit what I aim at
pi_25560192
ja ik ga nu 7 niet meer kopen, missien dat ik em ergens kan lenen. Maar ik zat dus te twijfelen, ik wou natuurlijk de laatste kopen, maar missien moet je x hebben gespeeld om x-2 te spelen.
pi_25560454
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:58 schreef capital_P het volgende:
...maar missien moet je x hebben gespeeld om x-2 te spelen.
Dat is wel aan te raden ja!
pi_25560614
ok, dan wordt het x. Staat er trouwens een nieuwe release op de kalender? X-3 of XI ofzo?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:29:46 #263
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25560743
XII, binnen nu en een jaar is de verwachting... X-3 komt niet, XI is een MMORPG
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:33:31 #264
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_25560815
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:58 schreef capital_P het volgende:
ja ik ga nu 7 niet meer kopen, missien dat ik em ergens kan lenen. Maar ik zat dus te twijfelen, ik wou natuurlijk de laatste kopen, maar missien moet je x hebben gespeeld om x-2 te spelen.
Serieus........ koop en ervaar 7.... spel kost geen drol meer en IS DE FF must have. Beste game naar mijn mening !
pi_25560948
ik heb FF 6 & 7 op de PC :-)

Voor een appel en een ei op ebay gehaald en over laten komen vanuit azie. (het is wel de engelse versie, compleet identiek aan de playstation versies van die spellen).

Als ik nu ergens op moet wachtten kan ik lekker FF op mijn laptop spelen.
Don't hurry, be crappy!
pi_25561175
mmorpg? ik herken role playing gam erin, maar waarvoor staat de mmo? en is dat slechter dan?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:56:37 #267
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25561252
Massive Multiplayer Online

Je speelt iemand in de wereld van FFXI en gaat samen met andere spelers online quests doen, in FF thema. Hij is er op de PC en de PS2, in Europa geloof ik alleen op de PC omdat je ook een Harde Schijf nodig hebt en die er niet is voor de PS2 in Europa
pi_25568378
Ik begin nu aardig op te schieten met FF7 en hij is eigenlijk toch wel geweldig
Vond alleen het begin niet zo super, maar vanaf het einde van disc 1 is ie top
Ik heb net alle huge materia verzameld, ga vanavond maar weer verder
pi_25574357
Hier nog een Final Fantasy fan Ik heb pas sindskort een ps2 dus ik ben nu bezig in de playstation versies. Zit al een eind in FF IX en FF X daarna ligt X-2 nog te wachten
  vrijdag 18 maart 2005 @ 21:56:27 #270
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_25574893
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:56 schreef peristilius het volgende:
Het begin is juist fantastisch ! De eerste dikke 10 uur in Midgar,.... Aeris ontmoeten in de kerk,... the slumbs,..... Shinra aanvaringen,...... uit Midgar op weg naar Kalm Town,.... het eerste verhaal van Cloud,... Gold Saucer, Chocobo Farm, Aeris , ik kan nog zoveel opnoemen !!
pi_25591216
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 21:56 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Het begin is juist fantastisch ! De eerste dikke 10 uur in Midgar,.... Aeris ontmoeten in de kerk,... the slumbs,..... Shinra aanvaringen,...... uit Midgar op weg naar Kalm Town,.... het eerste verhaal van Cloud,... Gold Saucer, Chocobo Farm, Aeris , ik kan nog zoveel opnoemen !!
Ik vond Midgar niks, had een hekel aan Aeris ga zo maar door
Vond het pas leuk worden toen er enigzins duidelijkheid ontstond over het plot...
  zondag 20 maart 2005 @ 00:13:36 #272
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_25600983
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:53 schreef peristilius het volgende:

[..]

Vond het pas leuk worden toen er enigzins duidelijkheid ontstond over het plot...
Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigggghhhhtttt.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  zondag 20 maart 2005 @ 01:21:48 #273
51748 H4ze
wait...what?
pi_25602396
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:56 schreef peristilius het volgende:
Yep ik had precies hetzelfde. In 't begin was 't een beetje doorbijten, maar als je eenmaal Midgar uitbent Het verhaal wordt op een gegeven moment zo godsgruwelijk goed!
*BURP*
pi_25607262
Ik speel nu weer een tijdje FF 7
Ik heb net Cloud terug en heb hem op level 68.
Als ik level 75 heb ga ik weer verder
pi_25607315
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:53 schreef peristilius het volgende:

[..]

Midgar vond ik wel leuk.
Maar Aeris
  zondag 20 maart 2005 @ 13:26:05 #276
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25608628
wat lees ik hier nou allemaal voor blasphemy
  zondag 20 maart 2005 @ 14:33:29 #277
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_25610489
quote:
Op zondag 20 maart 2005 13:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
wat lees ik hier nou allemaal voor blasphemy
pi_25881553
Ik vond het begin zo gaaf. Vooral dat stuk dat je bij Shinra Inc. de trap op moet hollen! Ge-wel-dig, dat gehijg, gepuf en suffe opmerkingen!! En dan die ontsnapping met het gevecht in de lift en de motorfiets, echt heel leuk. Maarja, ik ben een addict...
In the long run, I hit what I aim at
pi_25930615
ik probeer final fasntasy 8 te installeren op een XP systeem maar helaas zonder veel resultaat:
ik heb geporbeerd de compatibilieits modus op win 2000, win 98 en NT maar het werkt maar niet..
iemand nog een leuk idee hoe ik em aan de praat kan krijgen zonder een ander OS te moeten installeren...?????

wat doet ie:
ik druk install
vervolgens gaat setup laden... is ie op 100% dan verdwijnt setup en lijkt het alsof hij nog nooit heeft gedraaid..
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:42:38 #280
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25930701
Heb je al eens op de site van Eidos gekeken? Daar staat misschien een patch
pi_25930951
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb je al eens op de site van Eidos gekeken? Daar staat misschien een patch
al opgelost..
het duurde gewoon eff 10-20 minuten voordat setup echt begon.. nu geinstalleerd, zo eff de 1.2 patch
pi_25935776
Ik ben bij disc 3 met FF VII, het einde is in zicht, denk ik
pi_26484368
Sepiroth is best pittig, nu zitten mn characters ook pas rond de level 50.
Ik ga eerst nog maar ff trainen tot level 60 ofzo, dan ga ik hem eindelijk flink choppen.
  zondag 24 april 2005 @ 23:35:32 #284
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26487320
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:42 schreef peristilius het volgende:
Sepiroth is best pittig, nu zitten mn characters ook pas rond de level 50.
Ik ga eerst nog maar ff trainen tot level 60 ofzo, dan ga ik hem eindelijk flink choppen.
Oooo ik krijg ook zo'n zin om hem weer te verslaan, heerlijk gevecht is dat altijd

De laatste keer heb ik hem met Yuffie en Cait Sith ( ) verslagen, leuk team!
Afrika Paprika
pi_26487581
FF is

alleen heb ik alleen deel 1, 5 en 6 uitgespeeld. tot FF X heb ik allemaal gespeeld. behalve (de japanse) deel 3.

ik heb altijd vlak voordat ik het heb uitgespeeld geen zin meer. met deel 10 bv. ben ik bij die pa op het eind, maar ik had verloren, en toen had ik em weggelegd.
Bij FF 8 had ik iedereen op lvl 99 (dat was het maximum toch? anders 100) en alle gf's enzo, maar ik had geen zin om tegen de eindbaas te vechten. best slecht van mezelf eigenlijk
Extremistisch gematigd.
pi_26490921
als je iedereen op level 100 hebt, is het een eitje om em uit te spelen, ik zou et zeker wel ff proberen.
pi_26491379
Ik zit nog steeds bij Sepiroth maar toen ik daar was is mijn ps2 ermee opgehouden ps1 spellen te lezen
Sold my Soul to Sony
pi_26493177
quote:
Op zondag 24 april 2005 23:47 schreef P8 het volgende:
FF is

alleen heb ik alleen deel 1, 5 en 6 uitgespeeld. tot FF X heb ik allemaal gespeeld. behalve (de japanse) deel 3.

ik heb altijd vlak voordat ik het heb uitgespeeld geen zin meer. met deel 10 bv. ben ik bij die pa op het eind, maar ik had verloren, en toen had ik em weggelegd.
Bij FF 8 had ik iedereen op lvl 99 (dat was het maximum toch? anders 100) en alle gf's enzo, maar ik had geen zin om tegen de eindbaas te vechten. best slecht van mezelf eigenlijk
Nou... als ik dit zo lees vind je FF eigenlijk helemaal niet
pi_26499759
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:59 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou... als ik dit zo lees vind je FF eigenlijk helemaal niet
jahwel, maar het verhaal is het mooiste aan de meeste delen, en naar mate je verder komt in het spel gaat het verhaal steeds trager. dan krijg je nog even alle tijd om sidequests te doen. en dan naar de eindbaas. in elk deel gaat het zo. en vlak voor de eindbaas weet ik wel hoe het spel eindigt, en dan heb ik opeens geen zin meer. maargoed. FF 8 moet ik toch maar een keer uitspelen idd. het naar level 100 brengen is nog het makkelijkst in deel 8 vind ik. op het island closest to hell ben je er zo.
Extremistisch gematigd.
pi_26501979
quote:
Op maandag 25 april 2005 16:00 schreef P8 het volgende:
jahwel, maar het verhaal is het mooiste aan de meeste delen, en naar mate je verder komt in het spel gaat het verhaal steeds trager. dan krijg je nog even alle tijd om sidequests te doen. en dan naar de eindbaas. in elk deel gaat het zo. en vlak voor de eindbaas weet ik wel hoe het spel eindigt, en dan heb ik opeens geen zin meer. maargoed. FF 8 moet ik toch maar een keer uitspelen idd. het naar level 100 brengen is nog het makkelijkst in deel 8 vind ik. op het island closest to hell ben je er zo.
Ik ben het wel een klein beetje met je eens hoor. Daarom hoop ik dat deel XII ècht weer een beetje vernieuwend is! Oké... het verhaal is natuurlijk wel weer nieuw, maar je weet vantevoren al dat er weer chocobo's, tonberry's, marlboro's, cactuars, een oud iemand die Cid heet, Ifrit, Shiva, Bahamut, een ribbon, dark matter en gil in zullen zitten. Gelùkkig zijn de random encounters weg, maar het iedere keer weer opnieuw level uppen, begint toch wel een beetje saai te worden na een aantal Final Fantasy's.
pi_26502086
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:25 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik ben het wel een klein beetje met je eens hoor. Daarom hoop ik dat deel XII ècht weer een beetje vernieuwend is! Oké... het verhaal is natuurlijk wel weer nieuw, maar je weet vantevoren al dat er weer chocobo's, tonberry's, marlboro's, cactuars, een oud iemand die Cid heet, Ifrit, Shiva, Bahamut, een ribbon, dark matter en gil in zullen zitten. Gelùkkig zijn de random encounters weg, maar het iedere keer weer opnieuw level uppen, begint toch wel een beetje saai te worden na een aantal Final Fantasy's.
Dat maakt de Final Fantasies juist leuk als ze dat niet zouden doen zou ik er flink van balen iig.
pi_26502150
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:31 schreef peristilius het volgende:
Dat maakt de Final Fantasies juist leuk als ze dat niet zouden doen zou ik er flink van balen iig.
Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!
pi_26502246
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:34 schreef P-Style het volgende:

[..]

Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!
Ik absoluut niet, als je kijkt naar het verschil tussen VIII en IX bijvoorbeeld, ik zou het zo geloven als iemand zou zeggen dat het 2 hele verschillende series zijn (dit geldt eigenlijk voor bijna elk deel). Ik vind de verschillen echt wel groot genoeg, er zitten een aantal namen en monsters in die vaker gebruikt worden, big deal.
pi_26502591
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:39 schreef peristilius het volgende:
...er zitten een aantal namen en monsters in die vaker gebruikt worden, big deal.
Dat vind ik nog niet eens het probleem. Maar het iedere keer als slappeling beginnen en héél toevallig dan alleen maar slappe monsters tegenkomen en dan langzaam level-uppen en dan toevallig steeds sterkere monsters tegenkomen. En iedere keer weer dezelfde summons verzamelen... dat wordt een beetje vermoeiend. Nieuwe Final Fantasy's speel ik eigenlijk alleen nog maar om het verhaal en om de mooie nieuwe summon-animaties een keertje te zien, maar de gameplay is inmiddels sterk verouderd en door de jaren heen eigenlijk amper veranderd. Daarom is het maar goed dat die achterlijke random battles eens verdwenen zijn!
pi_26502729
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:59 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat vind ik nog niet eens het probleem. Maar het iedere keer als slappeling beginnen en héél toevallig dan alleen maar slappe monsters tegenkomen en dan langzaam level-uppen en dan toevallig steeds sterkere monsters tegenkomen.
Men noemt het een RPG
quote:
maar de gameplay is inmiddels sterk verouderd en door de jaren heen eigenlijk amper veranderd. Daarom is het maar goed dat die achterlijke random battles eens verdwenen zijn!
Random battles mogen er van mij idd ook uit, verder vind ik de gameplay echt wel vernieuwend genoeg. De battlesystemen vind ik telkens weer leuk bedacht en voor de rest is het gewoon verhaal volgen.
pi_26502888
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:07 schreef peristilius het volgende:
Men noemt het een RPG
Dat snap ik wel... maar dat level-uppen mag wel eens op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.
quote:
Random battles mogen er van mij idd ook uit, verder vind ik de gameplay echt wel vernieuwend genoeg. De battlesystemen vind ik telkens weer leuk bedacht en voor de rest is het gewoon verhaal volgen.
Vernieuwend genoeg?! Deel V t/m IX èn X-2 hadden allemaal ATB en deel X was niet veel anders met z'n turnbased. Het battlesysteem was tot nu toe totáál niet vernieuwend!

Ik denk dat je de manier van upgraden en nieuwe skills aanleren bedoelt. Want dat was gelukkig wel steeds anders (materia, junction-system, sphere grid, dress-spheres, enz.)

Nou ja goed... wat ik probeer te zeggen is dat ik hoop dat deel XII straks als een nieuwe game aanvoelt en niet als iets dat ik al eens ervaren heb!
pi_26502954
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:14 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat snap ik wel... maar dat level-uppen mag wel een op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.
Ja exp voor quests zou ook wel leuk zijn...
quote:
[..]
Ik denk dat je de manier van upgraden en nieuwe skills aanleren bedoelt. Want dat was gelukkig wel steeds anders (materia, junction-system, sphere grid, dress-spheres, enz.)
Idd een beetje verkeerd verwoord, had geen zin om lang te typen
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:01:14 #298
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26516320
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:34 schreef P-Style het volgende:
Wat dacht je van deel I t/m IV?
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:14 schreef P-Style het volgende:
dat level-uppen mag wel eens op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.
Ja, maar hoe dan? Wat Gil uitgeven aan een fitness centrum waardoor je Str en Sta +1 worden? Een bezoekje aan de plaatselijke bibliotheek brengen zodat je een nieuwe spell en Mag +1 krijgt?

Vechten zal altijd een wezenlijk onderdeel van een RPG blijven; als je daar niet van houdt kun je het beste een ander genre spellen spelen. Ik vind het echter wel prettig als ik de mogelijkheid krijg het aantal gevechten tot een minimum te beperken, zonder dat ik daarvoor gestraft word d.m.v. een eindbaas die zo sterk is dat ik eerst 20 levels omhoog moet om een minimale kans te hebben hem te verslaan.
In Final Fantasy VIII gaan de vijanden tegelijkertijd met jou omhoog in levels. Een Sabotender zal dus sterker zijn en meer HP hebben wanneer je hem tegenkomt als jouw karakter level 53 heeft, dan wanneer je karakter level 16 heeft. Hierdoor heb je als speler de vrijheid om gevechten zoveel mogelijk te vermijden of juist aan te gaan, terwijl de uitdaging min of meer gelijk blijft.
Het level-up systeem wat bijv. in Secret of Mana wordt gehanteerd vind ik ook wel aardig. Hoe vaker je een bepaald wapen of magie-element gebruikt, hoe vaardiger je daar mee wordt.
quote:
Vernieuwend genoeg?! Deel V t/m IX èn X-2 hadden allemaal ATB
Zelfs deel IV had dit al.
quote:
Het battlesysteem was tot nu toe totáál niet vernieuwend!
Dat klopt. Persoonlijk vind ik turn-based battles niet meer van deze tijd, dus wat mij betreft wordt het hoog tijd voor wat nieuws.
pi_26518580
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:01 schreef chibibo het volgende:
Wat dacht je van deel I t/m IV?
Ja... die ook, maar die heb ik nooit gespeeld! Maar aangezien van I, II, IV & V nog remakes zijn uitgebracht voor de PS1, zou ik die delen nog wel kunnen proberen. Die remake van VI heb ik dus wel gekocht en op die manier heb ik VI dus gespeeld ná deel IX en vlak voordat X in de winkels kwam (er zat toen ook nog een demo van X bij).
quote:
Ja, maar hoe dan? Wat Gil uitgeven aan een fitness centrum waardoor je Str en Sta +1 worden? Een bezoekje aan de plaatselijke bibliotheek brengen zodat je een nieuwe spell en Mag +1 krijgt?
Hoe? Geen idee, maar ik hoop dat Square-Enix ons daarmee verrast!
quote:
Vechten zal altijd een wezenlijk onderdeel van een RPG blijven; als je daar niet van houdt kun je het beste een ander genre spellen spelen. Ik vind het echter wel prettig als ik de mogelijkheid krijg het aantal gevechten tot een minimum te beperken, zonder dat ik daarvoor gestraft word d.m.v. een eindbaas die zo sterk is dat ik eerst 20 levels omhoog moet om een minimale kans te hebben hem te verslaan.
In Final Fantasy VIII gaan de vijanden tegelijkertijd met jou omhoog in levels. Een Sabotender zal dus sterker zijn en meer HP hebben wanneer je hem tegenkomt als jouw karakter level 53 heeft, dan wanneer je karakter level 16 heeft. Hierdoor heb je als speler de vrijheid om gevechten zoveel mogelijk te vermijden of juist aan te gaan, terwijl de uitdaging min of meer gelijk blijft.
Het level-up systeem wat bijv. in Secret of Mana wordt gehanteerd vind ik ook wel aardig. Hoe vaker je een bepaald wapen of magie-element gebruikt, hoe vaardiger je daar mee wordt.
Dat van deel 8 vond ik ook wel aardig ja. Die beesten gingen ook steeds betere magic (wat je toen van ze moest stelen) bij zich dragen naarmate je een hoger level had.
quote:
Zelfs deel IV had dit al.
O, ja... dat kan.
quote:
Dat klopt. Persoonlijk vind ik turn-based battles niet meer van deze tijd, dus wat mij betreft wordt het hoog tijd voor wat nieuws.
Inderdaad. Turn-based battles zijn volgens mij ooit geïntroduceerd vanwege de beperkingen van de NES destijds. Inmiddels zijn de graphics, de animaties (eerst wàren er amper animaties, zelfs bij deel VI stonden de monsters nog stil!), de controls en gewoon de mogelijkheden van de consoles véle malen beter geworden, maar alles is nog steeds ouderwets turn-based gebleven. Gelukkig gaat dit bij deel XII anders worden.
pi_26521685
turnbased kan enorm cool zijn.

ik noem civilization, ik noem heroes of might and magic
Extremistisch gematigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')