Jezus zegquote:Op zaterdag 25 september 2004 19:12 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ga je mee naar Japan strol ? Slaan we de directeur van Square-Enix in elkaar
Vergeet Dragon Quest VIII en Final Fantasy XII niet. Dit worden de twee eerste echt grote titels van Square-Enix.quote:Op zondag 26 september 2004 09:43 schreef Chocobo het volgende:
Jezus zegWacht eerst eens op het resultaat man ! Wie weet gaat het allemaal wel heersen. KH2, FFVII-2
Als ze die camera hebben gefixed en dat klote gummy schip eruit hebben gehaald wel.quote:Op zondag 26 september 2004 10:05 schreef chibibo het volgende:
Kingdom Hearts II, daar kijk ik ook wel naar uit.
Is gebeurdquote:Op zondag 26 september 2004 10:09 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als ze die camera hebben gefixed en dat klote gummy schip eruit hebben gehaald wel.
Ik vond het ook niet tofquote:Op zondag 26 september 2004 10:10 schreef Tain het volgende:
Vond KH1 maar slecht eigenlijk
niet tof is wel zacht uitgedruktquote:Op maandag 27 september 2004 10:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik vond het ook niet tofHet gevechtsysteem was maar slecht uitgewerkt.
Hell yeah dat Kingdom Hearts een geweldig spel was. Mede dankzij het einde vind ik het echt verschrikkelijk dat we zo lang op het vervolg moeten wachten. Nu heb ik eigelijk geen tijd om te FinalFantasyen (VIII nog steeds niet uitgespeeld, en deeltje VI heb ik ook voor 8 euro op de kop weten te tikken maar die staat ook nog steeds onaangeraakt op de plank) maar ik kijk wel erg uit naar FFXII. En naar KH2. En desnoods ook naar het vervolg op FFVII, en als dat een shooter word...sja, verandering van spijs doet eten.quote:Op maandag 27 september 2004 20:21 schreef peristilius het volgende:
BARBAREN KINGDOM HEARTS IS DE BOM!!!!!!!!!
moest er ff uit
Zolang KH2 en FFXII goed worden vind ik het best, kan me toch niet zoveel games veroorloven
Ben nu weer deel IX aan het spelen en de filmpjes worden slechts bij de eerste keer summonen getoond, daarna alleen nog sporadisch, met wel als gevolg dat ze je vijand extra veel schade berokkenen...quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je kan ze wel op "kort" oid zetten, zodat ze niet zo lang duren geloof ik. Maar kan ook dat die optie pas in deel 9 kwam. Dat weet ik niet meer precies.
Je zal echter altijd wel een deel de scene moeten bekijken, dat is nou ook juist het mooie van Final Fantasy, de summons
quote:Op donderdag 6 januari 2005 20:09 schreef LuQas het volgende:
[..]
Ben nu weer deel IX aan het spelen en de filmpjes worden slechts bij de eerste keer summonen getoond, daarna alleen nog sporadisch, met wel als gevolg dat ze je vijand extra veel schade berokkenen...
Bij X kon je inderdaad kiezen tussen lange en korte sequences. Had je "kort" gekozen, dan waren nieuwe summons alleen de eerste keer lang en daarna altijd kort. Hetzelfde geldt voor X-2 met de dress spere sequences.quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is het dan deel X? Want ik weet zeker dat er in ieder geval één FF is waarbij je kan kiezen tussen lange of korte summon sequences
Het is alweer te lang geleden dat we een goede FF haddenIk wil XII!
Ik geloof het wel!quote:Op maandag 10 januari 2005 01:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is DQVIII al voor Europa bevestigd trouwens?
Nee. Er is nog niks bevestigd! (en dat kan nog wel even duren)quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:30 schreef Ixnay het volgende:
1. Is de releasedatum van FF XII voor Europa al bekend? (Het zal vast wel ergens besproken zijn maar ik heb geen zin om de hele topic door te zoeken, aangezoek het forum nogal langzaam is.)
Dit is echter al làng bekend! Het is waar!quote:2. Ik hoorde van een klasgenoot dat er een nieuwe film uit gaat komen van FF dat het vervolg is op het verhaal van FF7 ? Is dit waar?
Sorry!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn hart gaat altijd sneller kloppen als het FF topic weer in MyAT staat, maar helaas, geen nieuws nog
Dat zelfde verhaal geldt voor mij.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:51 schreef LuQas het volgende:
Ik heb afgelopen week FFIX voor de derde keer weer uitgespeeld en het is ongelooflijk maar waar: elke keer moet ik weer een traantje wegpinken bij de afloop. Briljant echt!
En over dat nieuwe battle-systeem: Ik ben bang dat ik te vaak langs vijanden zal wandelen en daardoor minder sterk zal zijn als er geen random-battles meer zullen zijn... Ben nogal gemakzuchtig aangelegd...
quote:Interview With A Black Mage
by Eurogamer staff
17 years ago, Uematsu wrote the score for a NES role-playing game being developed by Japanese publisher Squaresoft. Final Fantasy went on to become one of the industry's biggest selling franchises - and Uematsu became one of its first musical stars.
Since then, he's enjoyed success far beyond the limits of the Final Fantasy series with its iconic theme tunes and battle music. He's conducted a series of orchestral concerts of music from the series, with the next one set to take place near the Game Developers Conference in San Francisco next month, written a song for Hong Kong star Faye Wong (Eyes On Me, as used in Final Fantasy VIII) which went on to become the first videogame track ever to win "Song of the Year" at the Japan Gold Disc Awards, and even started his own band, the Black Mages, which recently released its second album of rock remixes of FF battle themes.
Uematsu recently left Square Enix to purse a freelance career, but will continue to work for the company - contributing tracks to both Final Fantasy XII and writing the score for the upcoming Final Fantasy VII: Advent Children movie, while continuing to pursue his own projects outside the firm. We caught up with him in London to find out his thoughts on what the future holds for both game music, and for one of its best-known creators.
Eurogamer: In the 17 years since you wrote the music for Final Fantasy I, what do you think the biggest change to music in videogames has been?
Nobuo Uematsu: Once we got into the PlayStation era, we could use sounds that we recorded in the studio. That's definitely been the biggest change, I think.
Eurogamer: Do you think videogame music is now more important than before?
Nobuo Uematsu: I think that the role we play has stayed the same.
Eurogamer: How closely are you involved with every Final Fantasy game? Do you work with the design team from the very start, or do you become involved later on in the process?
Nobuo Uematsu: Once the story, the game scenario, is finished - that's where I start getting involved.
Eurogamer: When you worked on Final Fantasy XI, did you find it a different challenge because it was a massively multiplayer game, so people would be experiencing the music differently?
Nobuo Uematsu: As you know, up to Final Fantasy XI, the story was on a linear timescale - so it was easier to set music to it. But for XI, we lost the control over that - so yes, I'd say it was kind of difficult.
Eurogamer: On Final Fantasy X for the first time, you worked with a number of other musicians to compose the soundtrack - why did that happen, and did you enjoy the experience of working with others on the composition?
Nobuo Uematsu: The reason that it happened is because we were so busy, working on so many things at the same time - but yes, I enjoyed it very much.
Eurogamer: Talking about the Black Mages for a moment; how did the idea for the band come about?
Nobuo Uematsu: It started with the guitarist and the keyboard player - they just made a demo tape for the band, and that's how we got started. They just played around with the battle scene music to make a rock arrangement, and sent it to me, saying "Listen to this, it's so funny!" I really liked it, and we decided to make a CD, to make an album.
Eurogamer: Are there any plans to release the Black Mages albums outside Japan, or perhaps even to perform concerts outside Japan?
Nobuo Uematsu: I'm currently expecting someone to help us to release in the UK.
Eurogamer: You've also performed full orchestral concerts of Final Fantasy music, including one in Los Angeles earlier this year - are there any future plans for more of these, perhaps even outside Japan?
Nobuo Uematsu: The same concert - the same programme that we used in Los Angeles - we're going to tour around some cities in America, as we've announced. As for Europe... We're sort of thinking about doing a tour next summer, but that's not for sure yet.
Eurogamer: Can you tell us a little bit about your plans now that you've left Square Enix?
Nobuo Uematsu: As a freelancer, I'm definitely going to continue to work with Square Enix, as well as doing other things. For example, this year I have a classical concert with an orchestra, and also the Black Mages live gigs and CD releases.
Eurogamer: What do you think of the new handheld consoles - the PSP and Nintendo DS? Do you think that they will change the way that music is used in handheld games?
Nobuo Uematsu: I guess that people might be playing in the city, which means that they're going to have to keep the sound muted. If they end up switching off the sound... Then I'd say that's really sad!
Eurogamer: Are there any other game series that you enjoy the music of, or game composers whose work you particularly like?
Nobuo Uematsu: Every time I'm asked this question, I keep saying this, but... Super Mario. That's the best. Absolutely my favourite.
Eurogamer: What would you say is your favourite of the Final Fantasy games you've worked on?
Nobuo Uematsu: [Without any hesitation.] Final Fantasy IX - both in terms of the game itself, and the music.
Eurogamer: Finally, of all the Final Fantasy soundtracks, do you have a personal favourite track?
Nobuo Uematsu: The final battle in Final Fantasy VII - Sephiroth's song. That's my favourite.
Matig interview. Veel standaardvragen, zoals "wat is uw favoriete liedje?".quote:Op maandag 28 februari 2005 10:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Eurogamer interviewt Uematsu:
Gvd, was jij dus degene die me te snel af was.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:52 schreef Jeff1981 het volgende:
Finally, ik heb het beeld van Cloud op z'n Hardy Daytona!!!!![]()
![]()
Oh happy daaaaaayyyyyy!!!
Uiteraard.quote:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5961365144quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:27 schreef Strolie75 het volgende:
Ik wil eigenlijk nog graag zo'n grote pluche cactuar hebben.![]()
Ik heb FF VII, VIII en IX gespeeld, en van die drie delen vond ik IX het meest emotioneel. Maar verder vond ik VII en VIII toch veel beter. In IX zat echt totaal geen uitdaging, veeeeelste simpel allemaal. Leuk voor mensen die er net inrollen en er ws toch nog wat moeite mee zullen hebben, maar voor een diehard FF-gamer zoals ik in die tijd was 't nogal een teleurstelling.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:51 schreef LuQas het volgende:
Ik heb afgelopen week FFIX voor de derde keer weer uitgespeeld en het is ongelooflijk maar waar: elke keer moet ik weer een traantje wegpinken bij de afloop. Briljant echt!
Nog steeds teveel geld voor een fucking beeldjequote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:25 schreef chibibo het volgende:
[..]
Uiteraard.
Overigens, wanneer er nog liefhebbers zijn, op eBay staan meerdere exemplaren van het Hardy Daytona beeldje te koop, velen met een Buy It Now optie voor $150. Zo te zien heeft Kotobukiya een tweede serie hiervan uitgebracht; vandaar dat ze nu zo goedkoop en makkelijk verkrijgbaar zijn. Wie weet wordt ook de Highwind nog een keer opnieuw uitgebracht.
Dan niet.quote:Op woensdag 16 maart 2005 11:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nog steeds teveel geld voor een fucking beeldje
Ik heb hetzelfde...dat en de vraag waar ik ze zou laten.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik begrijp je wel hoor, de beeldjes zijn extreem stoer, maar ik koop er liever games voor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |