abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25591216
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 21:56 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Het begin is juist fantastisch ! De eerste dikke 10 uur in Midgar,.... Aeris ontmoeten in de kerk,... the slumbs,..... Shinra aanvaringen,...... uit Midgar op weg naar Kalm Town,.... het eerste verhaal van Cloud,... Gold Saucer, Chocobo Farm, Aeris , ik kan nog zoveel opnoemen !!
Ik vond Midgar niks, had een hekel aan Aeris ga zo maar door
Vond het pas leuk worden toen er enigzins duidelijkheid ontstond over het plot...
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  zondag 20 maart 2005 @ 00:13:36 #272
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_25600983
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:53 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ik vond Midgar niks, had een hekel aan Aeris ga zo maar door
Vond het pas leuk worden toen er enigzins duidelijkheid ontstond over het plot...
Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigggghhhhtttt.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  zondag 20 maart 2005 @ 01:21:48 #273
51748 H4ze
wait...what?
pi_25602396
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:56 schreef peristilius het volgende:
Ik begin nu aardig op te schieten met FF7 en hij is eigenlijk toch wel geweldig
Vond alleen het begin niet zo super, maar vanaf het einde van disc 1 is ie top
Ik heb net alle huge materia verzameld, ga vanavond maar weer verder
Yep ik had precies hetzelfde. In 't begin was 't een beetje doorbijten, maar als je eenmaal Midgar uitbent Het verhaal wordt op een gegeven moment zo godsgruwelijk goed!
*BURP*
pi_25607262
Ik speel nu weer een tijdje FF 7
Ik heb net Cloud terug en heb hem op level 68.
Als ik level 75 heb ga ik weer verder
pi_25607315
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:53 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ik vond Midgar niks, had een hekel aan Aeris ga zo maar door
Vond het pas leuk worden toen er enigzins duidelijkheid ontstond over het plot...
Midgar vond ik wel leuk.
Maar Aeris
  zondag 20 maart 2005 @ 13:26:05 #276
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25608628
wat lees ik hier nou allemaal voor blasphemy
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 20 maart 2005 @ 14:33:29 #277
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_25610489
quote:
Op zondag 20 maart 2005 13:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
wat lees ik hier nou allemaal voor blasphemy
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_25881553
Ik vond het begin zo gaaf. Vooral dat stuk dat je bij Shinra Inc. de trap op moet hollen! Ge-wel-dig, dat gehijg, gepuf en suffe opmerkingen!! En dan die ontsnapping met het gevecht in de lift en de motorfiets, echt heel leuk. Maarja, ik ben een addict...
In the long run, I hit what I aim at
pi_25930615
ik probeer final fasntasy 8 te installeren op een XP systeem maar helaas zonder veel resultaat:
ik heb geporbeerd de compatibilieits modus op win 2000, win 98 en NT maar het werkt maar niet..
iemand nog een leuk idee hoe ik em aan de praat kan krijgen zonder een ander OS te moeten installeren...?????

wat doet ie:
ik druk install
vervolgens gaat setup laden... is ie op 100% dan verdwijnt setup en lijkt het alsof hij nog nooit heeft gedraaid..
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:42:38 #280
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25930701
Heb je al eens op de site van Eidos gekeken? Daar staat misschien een patch
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_25930951
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb je al eens op de site van Eidos gekeken? Daar staat misschien een patch
al opgelost..
het duurde gewoon eff 10-20 minuten voordat setup echt begon.. nu geinstalleerd, zo eff de 1.2 patch
pi_25935776
Ik ben bij disc 3 met FF VII, het einde is in zicht, denk ik
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_26484368
Sepiroth is best pittig, nu zitten mn characters ook pas rond de level 50.
Ik ga eerst nog maar ff trainen tot level 60 ofzo, dan ga ik hem eindelijk flink choppen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  zondag 24 april 2005 @ 23:35:32 #284
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26487320
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:42 schreef peristilius het volgende:
Sepiroth is best pittig, nu zitten mn characters ook pas rond de level 50.
Ik ga eerst nog maar ff trainen tot level 60 ofzo, dan ga ik hem eindelijk flink choppen.
Oooo ik krijg ook zo'n zin om hem weer te verslaan, heerlijk gevecht is dat altijd

De laatste keer heb ik hem met Yuffie en Cait Sith ( ) verslagen, leuk team!
Afrika Paprika
pi_26487581
FF is

alleen heb ik alleen deel 1, 5 en 6 uitgespeeld. tot FF X heb ik allemaal gespeeld. behalve (de japanse) deel 3.

ik heb altijd vlak voordat ik het heb uitgespeeld geen zin meer. met deel 10 bv. ben ik bij die pa op het eind, maar ik had verloren, en toen had ik em weggelegd.
Bij FF 8 had ik iedereen op lvl 99 (dat was het maximum toch? anders 100) en alle gf's enzo, maar ik had geen zin om tegen de eindbaas te vechten. best slecht van mezelf eigenlijk
Extremistisch gematigd.
pi_26490921
als je iedereen op level 100 hebt, is het een eitje om em uit te spelen, ik zou et zeker wel ff proberen.
pi_26491379
Ik zit nog steeds bij Sepiroth maar toen ik daar was is mijn ps2 ermee opgehouden ps1 spellen te lezen
Sold my Soul to Sony
pi_26493177
quote:
Op zondag 24 april 2005 23:47 schreef P8 het volgende:
FF is

alleen heb ik alleen deel 1, 5 en 6 uitgespeeld. tot FF X heb ik allemaal gespeeld. behalve (de japanse) deel 3.

ik heb altijd vlak voordat ik het heb uitgespeeld geen zin meer. met deel 10 bv. ben ik bij die pa op het eind, maar ik had verloren, en toen had ik em weggelegd.
Bij FF 8 had ik iedereen op lvl 99 (dat was het maximum toch? anders 100) en alle gf's enzo, maar ik had geen zin om tegen de eindbaas te vechten. best slecht van mezelf eigenlijk
Nou... als ik dit zo lees vind je FF eigenlijk helemaal niet
pi_26499759
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:59 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou... als ik dit zo lees vind je FF eigenlijk helemaal niet
jahwel, maar het verhaal is het mooiste aan de meeste delen, en naar mate je verder komt in het spel gaat het verhaal steeds trager. dan krijg je nog even alle tijd om sidequests te doen. en dan naar de eindbaas. in elk deel gaat het zo. en vlak voor de eindbaas weet ik wel hoe het spel eindigt, en dan heb ik opeens geen zin meer. maargoed. FF 8 moet ik toch maar een keer uitspelen idd. het naar level 100 brengen is nog het makkelijkst in deel 8 vind ik. op het island closest to hell ben je er zo.
Extremistisch gematigd.
pi_26501979
quote:
Op maandag 25 april 2005 16:00 schreef P8 het volgende:
jahwel, maar het verhaal is het mooiste aan de meeste delen, en naar mate je verder komt in het spel gaat het verhaal steeds trager. dan krijg je nog even alle tijd om sidequests te doen. en dan naar de eindbaas. in elk deel gaat het zo. en vlak voor de eindbaas weet ik wel hoe het spel eindigt, en dan heb ik opeens geen zin meer. maargoed. FF 8 moet ik toch maar een keer uitspelen idd. het naar level 100 brengen is nog het makkelijkst in deel 8 vind ik. op het island closest to hell ben je er zo.
Ik ben het wel een klein beetje met je eens hoor. Daarom hoop ik dat deel XII ècht weer een beetje vernieuwend is! Oké... het verhaal is natuurlijk wel weer nieuw, maar je weet vantevoren al dat er weer chocobo's, tonberry's, marlboro's, cactuars, een oud iemand die Cid heet, Ifrit, Shiva, Bahamut, een ribbon, dark matter en gil in zullen zitten. Gelùkkig zijn de random encounters weg, maar het iedere keer weer opnieuw level uppen, begint toch wel een beetje saai te worden na een aantal Final Fantasy's.
pi_26502086
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:25 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik ben het wel een klein beetje met je eens hoor. Daarom hoop ik dat deel XII ècht weer een beetje vernieuwend is! Oké... het verhaal is natuurlijk wel weer nieuw, maar je weet vantevoren al dat er weer chocobo's, tonberry's, marlboro's, cactuars, een oud iemand die Cid heet, Ifrit, Shiva, Bahamut, een ribbon, dark matter en gil in zullen zitten. Gelùkkig zijn de random encounters weg, maar het iedere keer weer opnieuw level uppen, begint toch wel een beetje saai te worden na een aantal Final Fantasy's.
Dat maakt de Final Fantasies juist leuk als ze dat niet zouden doen zou ik er flink van balen iig.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_26502150
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:31 schreef peristilius het volgende:
Dat maakt de Final Fantasies juist leuk als ze dat niet zouden doen zou ik er flink van balen iig.
Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!
pi_26502246
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:34 schreef P-Style het volgende:

[..]

Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!
Ik absoluut niet, als je kijkt naar het verschil tussen VIII en IX bijvoorbeeld, ik zou het zo geloven als iemand zou zeggen dat het 2 hele verschillende series zijn (dit geldt eigenlijk voor bijna elk deel). Ik vind de verschillen echt wel groot genoeg, er zitten een aantal namen en monsters in die vaker gebruikt worden, big deal.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_26502591
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:39 schreef peristilius het volgende:
...er zitten een aantal namen en monsters in die vaker gebruikt worden, big deal.
Dat vind ik nog niet eens het probleem. Maar het iedere keer als slappeling beginnen en héél toevallig dan alleen maar slappe monsters tegenkomen en dan langzaam level-uppen en dan toevallig steeds sterkere monsters tegenkomen. En iedere keer weer dezelfde summons verzamelen... dat wordt een beetje vermoeiend. Nieuwe Final Fantasy's speel ik eigenlijk alleen nog maar om het verhaal en om de mooie nieuwe summon-animaties een keertje te zien, maar de gameplay is inmiddels sterk verouderd en door de jaren heen eigenlijk amper veranderd. Daarom is het maar goed dat die achterlijke random battles eens verdwenen zijn!
pi_26502729
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:59 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat vind ik nog niet eens het probleem. Maar het iedere keer als slappeling beginnen en héél toevallig dan alleen maar slappe monsters tegenkomen en dan langzaam level-uppen en dan toevallig steeds sterkere monsters tegenkomen.
Men noemt het een RPG
quote:
maar de gameplay is inmiddels sterk verouderd en door de jaren heen eigenlijk amper veranderd. Daarom is het maar goed dat die achterlijke random battles eens verdwenen zijn!
Random battles mogen er van mij idd ook uit, verder vind ik de gameplay echt wel vernieuwend genoeg. De battlesystemen vind ik telkens weer leuk bedacht en voor de rest is het gewoon verhaal volgen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_26502888
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:07 schreef peristilius het volgende:
Men noemt het een RPG
Dat snap ik wel... maar dat level-uppen mag wel eens op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.
quote:
Random battles mogen er van mij idd ook uit, verder vind ik de gameplay echt wel vernieuwend genoeg. De battlesystemen vind ik telkens weer leuk bedacht en voor de rest is het gewoon verhaal volgen.
Vernieuwend genoeg?! Deel V t/m IX èn X-2 hadden allemaal ATB en deel X was niet veel anders met z'n turnbased. Het battlesysteem was tot nu toe totáál niet vernieuwend!

Ik denk dat je de manier van upgraden en nieuwe skills aanleren bedoelt. Want dat was gelukkig wel steeds anders (materia, junction-system, sphere grid, dress-spheres, enz.)

Nou ja goed... wat ik probeer te zeggen is dat ik hoop dat deel XII straks als een nieuwe game aanvoelt en niet als iets dat ik al eens ervaren heb!
pi_26502954
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:14 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat snap ik wel... maar dat level-uppen mag wel een op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.
Ja exp voor quests zou ook wel leuk zijn...
quote:
[..]
Ik denk dat je de manier van upgraden en nieuwe skills aanleren bedoelt. Want dat was gelukkig wel steeds anders (materia, junction-system, sphere grid, dress-spheres, enz.)
Idd een beetje verkeerd verwoord, had geen zin om lang te typen
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:01:14 #298
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26516320
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:34 schreef P-Style het volgende:
Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!
Wat dacht je van deel I t/m IV?
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:14 schreef P-Style het volgende:
dat level-uppen mag wel eens op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.
Ja, maar hoe dan? Wat Gil uitgeven aan een fitness centrum waardoor je Str en Sta +1 worden? Een bezoekje aan de plaatselijke bibliotheek brengen zodat je een nieuwe spell en Mag +1 krijgt?

Vechten zal altijd een wezenlijk onderdeel van een RPG blijven; als je daar niet van houdt kun je het beste een ander genre spellen spelen. Ik vind het echter wel prettig als ik de mogelijkheid krijg het aantal gevechten tot een minimum te beperken, zonder dat ik daarvoor gestraft word d.m.v. een eindbaas die zo sterk is dat ik eerst 20 levels omhoog moet om een minimale kans te hebben hem te verslaan.
In Final Fantasy VIII gaan de vijanden tegelijkertijd met jou omhoog in levels. Een Sabotender zal dus sterker zijn en meer HP hebben wanneer je hem tegenkomt als jouw karakter level 53 heeft, dan wanneer je karakter level 16 heeft. Hierdoor heb je als speler de vrijheid om gevechten zoveel mogelijk te vermijden of juist aan te gaan, terwijl de uitdaging min of meer gelijk blijft.
Het level-up systeem wat bijv. in Secret of Mana wordt gehanteerd vind ik ook wel aardig. Hoe vaker je een bepaald wapen of magie-element gebruikt, hoe vaardiger je daar mee wordt.
quote:
Vernieuwend genoeg?! Deel V t/m IX èn X-2 hadden allemaal ATB
Zelfs deel IV had dit al.
quote:
Het battlesysteem was tot nu toe totáál niet vernieuwend!
Dat klopt. Persoonlijk vind ik turn-based battles niet meer van deze tijd, dus wat mij betreft wordt het hoog tijd voor wat nieuws.
pi_26518580
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:01 schreef chibibo het volgende:
Wat dacht je van deel I t/m IV?
Ja... die ook, maar die heb ik nooit gespeeld! Maar aangezien van I, II, IV & V nog remakes zijn uitgebracht voor de PS1, zou ik die delen nog wel kunnen proberen. Die remake van VI heb ik dus wel gekocht en op die manier heb ik VI dus gespeeld ná deel IX en vlak voordat X in de winkels kwam (er zat toen ook nog een demo van X bij).
quote:
Ja, maar hoe dan? Wat Gil uitgeven aan een fitness centrum waardoor je Str en Sta +1 worden? Een bezoekje aan de plaatselijke bibliotheek brengen zodat je een nieuwe spell en Mag +1 krijgt?
Hoe? Geen idee, maar ik hoop dat Square-Enix ons daarmee verrast!
quote:
Vechten zal altijd een wezenlijk onderdeel van een RPG blijven; als je daar niet van houdt kun je het beste een ander genre spellen spelen. Ik vind het echter wel prettig als ik de mogelijkheid krijg het aantal gevechten tot een minimum te beperken, zonder dat ik daarvoor gestraft word d.m.v. een eindbaas die zo sterk is dat ik eerst 20 levels omhoog moet om een minimale kans te hebben hem te verslaan.
In Final Fantasy VIII gaan de vijanden tegelijkertijd met jou omhoog in levels. Een Sabotender zal dus sterker zijn en meer HP hebben wanneer je hem tegenkomt als jouw karakter level 53 heeft, dan wanneer je karakter level 16 heeft. Hierdoor heb je als speler de vrijheid om gevechten zoveel mogelijk te vermijden of juist aan te gaan, terwijl de uitdaging min of meer gelijk blijft.
Het level-up systeem wat bijv. in Secret of Mana wordt gehanteerd vind ik ook wel aardig. Hoe vaker je een bepaald wapen of magie-element gebruikt, hoe vaardiger je daar mee wordt.
Dat van deel 8 vond ik ook wel aardig ja. Die beesten gingen ook steeds betere magic (wat je toen van ze moest stelen) bij zich dragen naarmate je een hoger level had.
quote:
Zelfs deel IV had dit al.
O, ja... dat kan.
quote:
Dat klopt. Persoonlijk vind ik turn-based battles niet meer van deze tijd, dus wat mij betreft wordt het hoog tijd voor wat nieuws.
Inderdaad. Turn-based battles zijn volgens mij ooit geïntroduceerd vanwege de beperkingen van de NES destijds. Inmiddels zijn de graphics, de animaties (eerst wàren er amper animaties, zelfs bij deel VI stonden de monsters nog stil!), de controls en gewoon de mogelijkheden van de consoles véle malen beter geworden, maar alles is nog steeds ouderwets turn-based gebleven. Gelukkig gaat dit bij deel XII anders worden.
pi_26521685
turnbased kan enorm cool zijn.

ik noem civilization, ik noem heroes of might and magic
Extremistisch gematigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')