Ik vond Midgar niks, had een hekel aan Aeris ga zo maar doorquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:56 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Het begin is juist fantastisch ! De eerste dikke 10 uur in Midgar,.... Aeris ontmoeten in de kerk,... the slumbs,..... Shinra aanvaringen,...... uit Midgar op weg naar Kalm Town,.... het eerste verhaal van Cloud,... Gold Saucer, Chocobo Farm, Aeris, ik kan nog zoveel opnoemen !!
Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigggghhhhtttt.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik vond Midgar niks, had een hekel aan Aeris ga zo maar door
Vond het pas leuk worden toen er enigzins duidelijkheid ontstond over het plot...
Yep ik had precies hetzelfde. In 't begin was 't een beetje doorbijten, maar als je eenmaal Midgar uitbentquote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:56 schreef peristilius het volgende:
Ik begin nu aardig op te schieten met FF7 en hij is eigenlijk toch wel geweldig
Vond alleen het begin niet zo super, maar vanaf het einde van disc 1 is ie top
Ik heb net alle huge materia verzameld, ga vanavond maar weer verder
Midgar vond ik wel leuk.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik vond Midgar niks, had een hekel aan Aeris ga zo maar door
Vond het pas leuk worden toen er enigzins duidelijkheid ontstond over het plot...
quote:Op zondag 20 maart 2005 13:26 schreef Notorious_Roy het volgende:wat lees ik hier nou allemaal voor blasphemy
al opgelost..quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb je al eens op de site van Eidos gekeken? Daar staat misschien een patch
Oooo ik krijg ook zo'n zin om hem weer te verslaan, heerlijk gevecht is dat altijdquote:Op zondag 24 april 2005 21:42 schreef peristilius het volgende:
Sepiroth is best pittig, nu zitten mn characters ook pas rond de level 50.
Ik ga eerst nog maar ff trainen tot level 60 ofzo, dan ga ik hem eindelijk flink choppen.
Nou... als ik dit zo lees vind je FF eigenlijk helemaal nietquote:Op zondag 24 april 2005 23:47 schreef P8 het volgende:
FF is![]()
alleen heb ik alleen deel 1, 5 en 6 uitgespeeld. tot FF X heb ik allemaal gespeeld. behalve (de japanse) deel 3.
ik heb altijd vlak voordat ik het heb uitgespeeld geen zin meer. met deel 10 bv. ben ik bij die pa op het eind, maar ik had verloren, en toen had ik em weggelegd.
Bij FF 8 had ik iedereen op lvl 99 (dat was het maximum toch? anders 100) en alle gf's enzo, maar ik had geen zin om tegen de eindbaas te vechten. best slecht van mezelf eigenlijk
jahwel, maar het verhaal is het mooiste aan de meeste delen, en naar mate je verder komt in het spel gaat het verhaal steeds trager. dan krijg je nog even alle tijd om sidequests te doen. en dan naar de eindbaas. in elk deel gaat het zo. en vlak voor de eindbaas weet ik wel hoe het spel eindigt, en dan heb ik opeens geen zin meer. maargoed. FF 8 moet ik toch maar een keer uitspelen idd. het naar level 100 brengen is nog het makkelijkst in deel 8 vind ik. op het island closest to hell ben je er zo.quote:Op maandag 25 april 2005 10:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou... als ik dit zo lees vind je FF eigenlijk helemaal niet
Ik ben het wel een klein beetje met je eens hoor. Daarom hoop ik dat deel XII ècht weer een beetje vernieuwend is! Oké... het verhaal is natuurlijk wel weer nieuw, maar je weet vantevoren al dat er weer chocobo's, tonberry's, marlboro's, cactuars, een oud iemand die Cid heet, Ifrit, Shiva, Bahamut, een ribbon, dark matter en gil in zullen zitten. Gelùkkig zijn de random encounters weg, maar het iedere keer weer opnieuw level uppen, begint toch wel een beetje saai te worden na een aantal Final Fantasy's.quote:Op maandag 25 april 2005 16:00 schreef P8 het volgende:
jahwel, maar het verhaal is het mooiste aan de meeste delen, en naar mate je verder komt in het spel gaat het verhaal steeds trager. dan krijg je nog even alle tijd om sidequests te doen. en dan naar de eindbaas. in elk deel gaat het zo. en vlak voor de eindbaas weet ik wel hoe het spel eindigt, en dan heb ik opeens geen zin meer. maargoed. FF 8 moet ik toch maar een keer uitspelen idd. het naar level 100 brengen is nog het makkelijkst in deel 8 vind ik. op het island closest to hell ben je er zo.
Dat maakt de Final Fantasies juist leukquote:Op maandag 25 april 2005 18:25 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik ben het wel een klein beetje met je eens hoor. Daarom hoop ik dat deel XII ècht weer een beetje vernieuwend is! Oké... het verhaal is natuurlijk wel weer nieuw, maar je weet vantevoren al dat er weer chocobo's, tonberry's, marlboro's, cactuars, een oud iemand die Cid heet, Ifrit, Shiva, Bahamut, een ribbon, dark matter en gil in zullen zitten. Gelùkkig zijn de random encounters weg, maar het iedere keer weer opnieuw level uppen, begint toch wel een beetje saai te worden na een aantal Final Fantasy's.
Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!quote:Op maandag 25 april 2005 18:31 schreef peristilius het volgende:
Dat maakt de Final Fantasies juist leukals ze dat niet zouden doen zou ik er flink van balen iig.
Ik absoluut niet, als je kijkt naar het verschil tussen VIII en IX bijvoorbeeld, ik zou het zo geloven als iemand zou zeggen dat het 2 hele verschillende series zijn (dit geldt eigenlijk voor bijna elk deel). Ik vind de verschillen echt wel groot genoeg, er zitten een aantal namen en monsters in die vaker gebruikt worden, big deal.quote:Op maandag 25 april 2005 18:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!
Dat vind ik nog niet eens het probleem. Maar het iedere keer als slappeling beginnen en héél toevallig dan alleen maar slappe monsters tegenkomen en dan langzaam level-uppen en dan toevallig steeds sterkere monsters tegenkomen. En iedere keer weer dezelfde summons verzamelen... dat wordt een beetje vermoeiend. Nieuwe Final Fantasy's speel ik eigenlijk alleen nog maar om het verhaal en om de mooie nieuwe summon-animaties een keertje te zien, maar de gameplay is inmiddels sterk verouderd en door de jaren heen eigenlijk amper veranderd. Daarom is het maar goed dat die achterlijke random battles eens verdwenen zijn!quote:Op maandag 25 april 2005 18:39 schreef peristilius het volgende:
...er zitten een aantal namen en monsters in die vaker gebruikt worden, big deal.
Men noemt het een RPGquote:Op maandag 25 april 2005 18:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat vind ik nog niet eens het probleem. Maar het iedere keer als slappeling beginnen en héél toevallig dan alleen maar slappe monsters tegenkomen en dan langzaam level-uppen en dan toevallig steeds sterkere monsters tegenkomen.
Random battles mogen er van mij idd ook uit, verder vind ik de gameplay echt wel vernieuwend genoeg. De battlesystemen vind ik telkens weer leuk bedacht en voor de rest is het gewoon verhaal volgen.quote:maar de gameplay is inmiddels sterk verouderd en door de jaren heen eigenlijk amper veranderd. Daarom is het maar goed dat die achterlijke random battles eens verdwenen zijn!
Dat snap ik wel... maar dat level-uppen mag wel eens op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.quote:
Vernieuwend genoeg?! Deel V t/m IX èn X-2 hadden allemaal ATB en deel X was niet veel anders met z'n turnbased. Het battlesysteem was tot nu toe totáál niet vernieuwend!quote:Random battles mogen er van mij idd ook uit, verder vind ik de gameplay echt wel vernieuwend genoeg. De battlesystemen vind ik telkens weer leuk bedacht en voor de rest is het gewoon verhaal volgen.
Ja exp voor quests zou ook wel leuk zijn...quote:Op maandag 25 april 2005 19:14 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat snap ik wel... maar dat level-uppen mag wel een op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.
Idd een beetje verkeerd verwoord, had geen zin om lang te typenquote:[..]
Ik denk dat je de manier van upgraden en nieuwe skills aanleren bedoelt. Want dat was gelukkig wel steeds anders (materia, junction-system, sphere grid, dress-spheres, enz.)
Wat dacht je van deel I t/m IV?quote:Op maandag 25 april 2005 18:34 schreef P-Style het volgende:
Na deel VI, VII, VIII, IX, X en X-2 een aantal keren te hebben gespeeld ben ik wel toe aan iets nieuws!
Ja, maar hoe dan? Wat Gil uitgeven aan een fitness centrum waardoor je Str en Sta +1 worden? Een bezoekje aan de plaatselijke bibliotheek brengen zodat je een nieuwe spell en Mag +1 krijgt?quote:Op maandag 25 april 2005 19:14 schreef P-Style het volgende:
dat level-uppen mag wel eens op een andere manier dan door eindeloos tegen monsters te vechten.
Zelfs deel IV had dit al.quote:Vernieuwend genoeg?! Deel V t/m IX èn X-2 hadden allemaal ATB
Dat klopt. Persoonlijk vind ik turn-based battles niet meer van deze tijd, dus wat mij betreft wordt het hoog tijd voor wat nieuws.quote:Het battlesysteem was tot nu toe totáál niet vernieuwend!
Ja... die ook, maar die heb ik nooit gespeeld!quote:
Hoe? Geen idee, maar ik hoop dat Square-Enix ons daarmee verrast!quote:Ja, maar hoe dan? Wat Gil uitgeven aan een fitness centrum waardoor je Str en Sta +1 worden? Een bezoekje aan de plaatselijke bibliotheek brengen zodat je een nieuwe spell en Mag +1 krijgt?
Dat van deel 8 vond ik ook wel aardig ja. Die beesten gingen ook steeds betere magic (wat je toen van ze moest stelen) bij zich dragen naarmate je een hoger level had.quote:Vechten zal altijd een wezenlijk onderdeel van een RPG blijven; als je daar niet van houdt kun je het beste een ander genre spellen spelen. Ik vind het echter wel prettig als ik de mogelijkheid krijg het aantal gevechten tot een minimum te beperken, zonder dat ik daarvoor gestraft word d.m.v. een eindbaas die zo sterk is dat ik eerst 20 levels omhoog moet om een minimale kans te hebben hem te verslaan.
In Final Fantasy VIII gaan de vijanden tegelijkertijd met jou omhoog in levels. Een Sabotender zal dus sterker zijn en meer HP hebben wanneer je hem tegenkomt als jouw karakter level 53 heeft, dan wanneer je karakter level 16 heeft. Hierdoor heb je als speler de vrijheid om gevechten zoveel mogelijk te vermijden of juist aan te gaan, terwijl de uitdaging min of meer gelijk blijft.
Het level-up systeem wat bijv. in Secret of Mana wordt gehanteerd vind ik ook wel aardig. Hoe vaker je een bepaald wapen of magie-element gebruikt, hoe vaardiger je daar mee wordt.
O, ja... dat kan.quote:Zelfs deel IV had dit al.
Inderdaad. Turn-based battles zijn volgens mij ooit geïntroduceerd vanwege de beperkingen van de NES destijds. Inmiddels zijn de graphics, de animaties (eerst wàren er amper animaties, zelfs bij deel VI stonden de monsters nog stil!), de controls en gewoon de mogelijkheden van de consoles véle malen beter geworden, maar alles is nog steeds ouderwets turn-based gebleven.quote:Dat klopt. Persoonlijk vind ik turn-based battles niet meer van deze tijd, dus wat mij betreft wordt het hoog tijd voor wat nieuws.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |