Das mijn schoolgebouw van 2 jaar geleden daar links op die fotoquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:46 schreef Jill-RMC het volgende:
Tram 11 vs. Auto vorig jaar ergens. Zat een oudere vrouw met 2 kinderen in. Kinderen waren ongedeerd, de vrouw zat bekneld en is later met ik geloof lichte verwondingen vervoerd naar het ziekenhuis.
[afbeelding]
[afbeelding]
die is mooiquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:57 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
vanmorgen in Delft, wat is het (oude tram? of werktram o.i.d.?) en wat doet het daar?
[afbeelding]
Heeft Rotterdam het toch beter gedaan. Toen ze daar nog met de oude metro's rijden stond er zelden eentje buiten dienst zonder defecten.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:11 schreef Willy84 het volgende:
Het aantal oude metrostellen dat momenteel buiten dienst staat met defecten is een probleem.
GVB is doende zo snel mogelijk verbeteringen aan te brengen in de onderhoudswerkzaamheden. De oude metro's ('zilvermeeuwen') zijn 30 jaar oud.
Prima dan hebben wij recht op nieuwe metro'squote:Op zondag 15 oktober 2006 13:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Heeft Rotterdam het toch beter gedaan.
bezoekje waard, zeker als die zo dichtbij zitquote:Op maandag 16 oktober 2006 18:03 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat vinden jullie van het HOVM, het Haags Openbaar Vervoer Museum?
http://www.hovm.nl
Mutz.... Even na gevraagd aan paps (die is van de prinsemarij) en idd tram heeft altijd voorang. Tenij zij op een voorrangsweg rijdt en de trem komt vanuit de zijstraat komt.quote:Op vrijdag 10 november 2006 18:51 schreef Willy84 het volgende:
Het betrof trowens tram 780 op lijn 25. Rijnstraat kruising Uiterwaardenstraat. De bestuurster van de personen auto was aan het bellen. En was van mening dat ze op een voorrangsweg reed bladiebla. "weet je wel hoeveel dat kost" zei zij.![]()
ze was wel een beetje geschrokken.
Maar de tram gaat altijd voor![]()
Ik zie hem toch regelmatig rijden. Donderdag avond had ie de 2106 nog op sleep over het Rembrandtpleinquote:Op vrijdag 24 november 2006 22:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Yeah, mocht de superzeldzame DAF NAT2800 bergingswagen van het GVB ook weer eens aan de bak
Die staan erom bekend dat ze vaak ontsporen.quote:
Posten die handelquote:Op vrijdag 24 november 2006 23:23 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Die staan erom bekend dat ze vaak ontsporen.
Ik was zelfs getuige van zo'n ontsporing 2 weken terug vlakbij Artis![]()
*Heb er nog een filmpje van maar deze is braque ( mobiel opname)![]()
Ik denk dat het eerder richting de 4 jaar gaatquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
oh was dat die beerput die dr al een jaar of 2 (minimaal) ligt?
21,5 meter diep om precies te zijn. Het wordt het diepste metrostation van Nederland, omdat ze twee tunnels bovenop elkaar bouwen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:19 schreef Willy84 het volgende:maar als je ziet hoe diep dat gat is, niet normaal.
Het Rokin is volgens de website noordzuidlijn.nl 21.5 meter diep. Ook komt er een parkeergarage onder de grond, omdat ze toch bezig waren met bouwen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
21,5 meter diep om precies te zijn. Het wordt het diepste metrostation van Nederland, omdat ze twee tunnels bovenop elkaar bouwen.
Dat soort dingen gaan vaak op diepladers als Convoi Exceptionel. Ik ben ook eens een complete randstadrail tram tegen gekomen op de snelweg.quote:Op zondag 16 september 2007 20:25 schreef sander89 het volgende:
Veegt dikke stof laag weg.
Vorig week reed er een Franse sneltram in Utrecht verwegen autoloze zondag en voor het vervoer van de toekomst, want die dingen die er nu rijden worden ook over paar jaar vervangen.
Ik vond hem wel erg apart maar, ik vind hem wel mooi, ieder geval stukken beter van wat er nu rond rijdt.
Zal wel hele klus zijn om die in NL te krijgen gewoon over spoor of op een super lange trailer?
[afbeelding]
Foto effe opgezocht van www.ovnieuws.info staan nog meer foto's er van.
Beneluxlaan toevallig?quote:Op zondag 16 september 2007 20:25 schreef sander89 het volgende:
Veegt dikke stof laag weg.
Vorig week reed er een Franse sneltram in Utrecht verwegen autoloze zondag en voor het vervoer van de toekomst, want die dingen die er nu rijden worden ook over paar jaar vervangen.
Ik vond hem wel erg apart maar, ik vind hem wel mooi, ieder geval stukken beter van wat er nu rond rijdt.
Zal wel hele klus zijn om die in NL te krijgen gewoon over spoor of op een super lange trailer?
[afbeelding]
Foto effe opgezocht van www.ovnieuws.info staan nog meer foto's er van.
quote:Op zondag 16 september 2007 23:58 schreef blup het volgende:
Ik heb van 't weekend snachts een wittegele nieuwe tram zien rijden daar. is idd de benelux laan.
Zo gaat dat dus:quote:Op zondag 16 september 2007 20:25 schreef sander89 het volgende:Zal wel hele klus zijn om die in NL te krijgen gewoon over spoor of op een super lange trailer?
Leuk om te zien dat het eindelijk een fatsoenlijke tramhalte is geworden.quote:Op zondag 16 september 2007 23:58 schreef blup het volgende:
is idd de benelux laan.
Niet helemaal.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Merk en type: onbekend
Eigenaar: Connexxion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht: Centraal Station
Datum: 02-10-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: oude Hannoverse tram die van de HTM gehuurd word?, wagenparknummer 5024
Ik lees ook van alles er over Klik en klik.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 20:49 schreef Willy84 het volgende:
Volgens mij is er nog helemaal niks besloten. Het enige dat er is geweest is een media offensief en er gedaan alsof het allemaal al in kannen en kruiken was. Het geld is helemaal nog niet rond, en dat kan best handig zijn
Ja eerst moeten ze natuurlijk zorgen dat ze zo snel mogelijk dat naar de uithof is aan gaan beginnen en af is, dan kunnen ze naar nieuwe plannen kijken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:20 schreef Willy84 het volgende:
Zet Zeist en Leidsche Rijn maar uit je hoofd. Ik heb daar toch een erg hard hoofd in! Laat ze eerst de lijn naar de Uithof maar eens aanleggen.
Overigens ben ik niet tegen een lijn naar Zeist of Leidsche Rijn, zelfs voorstander. Maar even realistisch.
De huidige lijn aanpassen voor nieuw lagevloermateriee(perrons, boogstralen, werkplaats, etc), een nieuwe lijn naar de Uithof+ vervangen bestaande materieel+extra materieel voor het nieuwe traject.
Hoeveel miljoen dat gaat kosten!
En dan nog een lijn naar Zeist en Leidsche Rijn.
Weet je wat het is. Er wordt zoveel gebabbeld en geschreven over een tram in oa Groningen en Nijmegen en Leiden. Voor de meeste plannen is nog geen geld gereserveerd. Eerst zien en dan geloven. Al die kranten berichten, vuistdikke rapporten en media geile regio bestuurders komen ook een beetje me neus uit.
Laat eerst eens wat zien.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:01 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja weet ik veel hoe je het noemt: Dit bedoel ik
Oke, het zijn dan wel geen geweldige foto's, maar beschouw het als topicvulling en omdat niet alleen in NL trams rijden (merk en typen zijn mij allen onbekend).quote:
Da's gewoon een PCC toch?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |