abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 oktober 2006 @ 19:22:13 #81
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_42618650
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:46 schreef Jill-RMC het volgende:
Tram 11 vs. Auto vorig jaar ergens. Zat een oudere vrouw met 2 kinderen in. Kinderen waren ongedeerd, de vrouw zat bekneld en is later met ik geloof lichte verwondingen vervoerd naar het ziekenhuis.

[afbeelding]

[afbeelding]
Das mijn schoolgebouw van 2 jaar geleden daar links op die foto
Ga nu iedere dag met tram 9
pi_42621951
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:57 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
vanmorgen in Delft, wat is het (oude tram? of werktram o.i.d.?) en wat doet het daar?

[afbeelding]
die is mooi
maar ik zag net nog een andere van de HTM. de meettram. een nòg oudere. wit met rood en bollig.

trouwens, zag ook een randstadrail-tuig bij den haag tussen HS en leiden CS. was een RET metrostel geloof ik.
dag
  donderdag 12 oktober 2006 @ 21:06:45 #83
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_42622267
klopt , ze zijn aan het proefrijden met de randstadrail op laan van noi
pi_42622582
Niet alleen rond NOI, maar ook door het centrum heen. Ik zag vanavond een randstadrailer vanuit de tramtunnel het centraal station binnen rijden, deurtjes open, minuutje wachten, deurtjes dicht en weer vertrekken.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 21:54:25 #85
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_42623975
Oh , ik was vanochtend op CS en toen stond er wel 1 tuigje bij de uitgang van de tramtunnel
pi_42693883
http://www.gvb.nl/reizigers/actueel/drukkemetro.html

Drukke metro's

De nieuwsuitzending van TV Noord-Holland berichtte woensdag 11 oktober over de overvolle metro's in Amsterdam. "Er rijden veel te weinig treinstellen om de vele reizigers te vervoeren", zo meldde het nieuws dat reacties uitzond van ontevreden reizigers.
GVB heeft TV Noord-Holland laten weten dat wij op de hoogte zijn van de situatie dat met name in de spitsen het reizigersaanbod dermate groot is dat niet of nauwelijks alle reizigers meegenomen kunnen worden.
Er is sprake van een steeds grotere hoeveelheid metroreizigers. Dat is op zichzelf positief en GVB werkt hard aan een oplossing om het reizigersaanbod goed te kunnen verwerken.
GVB bestudeert op dit moment de herschikking en inzet van metrostellen over de diverse lijnen en verwacht op zo kort mogelijke termijn daar besluiten over te nemen. Het aantal oude metrostellen dat momenteel buiten dienst staat met defecten is een probleem.
GVB is doende zo snel mogelijk verbeteringen aan te brengen in de onderhoudswerkzaamheden. De oude metro's ('zilvermeeuwen') zijn 30 jaar oud.
pi_42694110
ik stond gister middag in de Leidsestraat alwaar er een krakers'feestje' gaande was. Banken, tafels en kleden midden op de trambaan. Op een stukje enkelspoor waar 48 trams per uur overheen gaan (lijnen 1, 2, 5) schat na wat tellen dat er zeker 30 trams vast zaten. Toen duidelijk werd dat het wat langer ging duren en de politie genoeg personeel had om de straat af te sluiten, gingen de trams met de stuurstand achteruit(lijnen 1en 2) en lijn 5 kan gewoon aan de andere kant gaan zitten. Dat is dus een stukje achteruit van de Leidsestraat/Keizersgracht tot aan de Dam (aardig stukje dus )
Het duurde uiteindelijk 2.5 uur voor de ME er was. Waarna de straat weer vrij was.
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:04:07 #88
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_42695090
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:11 schreef Willy84 het volgende:
Het aantal oude metrostellen dat momenteel buiten dienst staat met defecten is een probleem.
GVB is doende zo snel mogelijk verbeteringen aan te brengen in de onderhoudswerkzaamheden. De oude metro's ('zilvermeeuwen') zijn 30 jaar oud.
Heeft Rotterdam het toch beter gedaan. Toen ze daar nog met de oude metro's rijden stond er zelden eentje buiten dienst zonder defecten.
Maar daarentegen maken ze er bij de tram in Rotterdam ook een potje van. Zal wel verschil van nadruk zijn. Amsterdam zak meer aandacht aan zn trams geven en Rotterdam meer aandacht aan zn metro
So we just called him Fred
pi_42714710
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Heeft Rotterdam het toch beter gedaan.
Prima dan hebben wij recht op nieuwe metro's
pi_42722008
Wat vinden jullie van het HOVM, het Haags Openbaar Vervoer Museum?

http://www.hovm.nl
pi_42726337
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 18:03 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat vinden jullie van het HOVM, het Haags Openbaar Vervoer Museum?

http://www.hovm.nl
bezoekje waard, zeker als die zo dichtbij zit
dag
pi_43431529











[ Bericht 9% gewijzigd door Alexxxxx op 10-11-2006 17:54:46 ]
pi_43431541
wat doe ik fout
pi_43431735
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:08 schreef Willy84 het volgende:
wat doe ik fout
de dubbele [[ ]] om de tags...
pi_43432856
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:08 schreef Willy84 het volgende:
wat doe ik fout
Ik heb het gefixt

EN ben ondertussen ook bij het HOVM geweest De foto's
pi_43434128
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:55 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb het gefixt

[/url]
pi_43434227
Het betrof trowens tram 780 op lijn 25. Rijnstraat kruising Uiterwaardenstraat. De bestuurster van de personen auto was aan het bellen. En was van mening dat ze op een voorrangsweg reed bladiebla. "weet je wel hoeveel dat kost" zei zij.
ze was wel een beetje geschrokken.
Maar de tram gaat altijd voor
pi_43436307
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:51 schreef Willy84 het volgende:
Het betrof trowens tram 780 op lijn 25. Rijnstraat kruising Uiterwaardenstraat. De bestuurster van de personen auto was aan het bellen. En was van mening dat ze op een voorrangsweg reed bladiebla. "weet je wel hoeveel dat kost" zei zij.
ze was wel een beetje geschrokken.
Maar de tram gaat altijd voor
Mutz.... Even na gevraagd aan paps (die is van de prinsemarij) en idd tram heeft altijd voorang. Tenij zij op een voorrangsweg rijdt en de trem komt vanuit de zijstraat komt.
pi_43725673
Even wat tram nieuwtjes van het Amsterdamse :
In verband met de eisen van het vervoerscontract (gelijkvloerse instap), worden 18 hoge trams overgeplaatst van remise lekstraat naar remise havenstraat. Dan zijn deze trams weer aan te treffen op alle lijnen (m.u.v 26)
Lijn 9 gaat in het weekend en avond iets vaker rijden
Lijn 13 rijd op zondag iedere 7.5 ipv 10
lijn 24 wordt doorgetrokken naar de VU waar ook lijn 16 zijn eindhalte heeft zodat je met lijn 24 ook een overstap hebt op metro 50
lijn 26 gaat in de spits iedere 7.5 min rjden ipv 10

(bron hov-rn, gvb.nl)
pi_43865176
Tram uit rails op Weteringcircuit
24-11-2006 Op het Weteringcircuit is vrijdag aan het einde van de middag een tram ontspoord.
Op de kruising met de Vijzelgracht schoot de tram uit de rails na een botsing met een taxibusje. Door de klap brak de bovenleiding. De passagiers konden de tram veilig verlaten, ondanks de spanning die nog op de geknapte bovenleiding stond.
Niemand raakte gewond. Doordat het voertuig de hele weg versperde moest het tramverkeer in beide richtingen worden omgeleid.











[ Bericht 10% gewijzigd door Willy84 op 24-11-2006 22:24:59 ]
pi_43865578
Yeah, mocht de superzeldzame DAF NAT2800 bergingswagen van het GVB ook weer eens aan de bak
pi_43865776
quote:
Rails: "Rechtsaf!"
Tram: "Ikke ga lekker toch links! "
pi_43865926
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Yeah, mocht de superzeldzame DAF NAT2800 bergingswagen van het GVB ook weer eens aan de bak
Ik zie hem toch regelmatig rijden. Donderdag avond had ie de 2106 nog op sleep over het Rembrandtplein
pi_43867359
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:22 schreef Steve-O het volgende:
[afbeelding]

Combino ding
Die staan erom bekend dat ze vaak ontsporen.

Ik was zelfs getuige van zo'n ontsporing 2 weken terug vlakbij Artis

*Heb er nog een filmpje van maar deze is braque ( mobiel opname)
pi_43875450
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:23 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Die staan erom bekend dat ze vaak ontsporen.

Ik was zelfs getuige van zo'n ontsporing 2 weken terug vlakbij Artis

*Heb er nog een filmpje van maar deze is braque ( mobiel opname)
Posten die handel
pi_43880038
via msn ofzo, je hebt er zat. Maar is altijd zo kutten om dat allemaal online te krijgen. Ik ben er zelf ook geen ster in.
pi_45126029




Merk en type: MAN M90 14.152
Eigenaar: Spitzke
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag
Datum: 6 januari 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: kan ook op tramrails rijden.
pi_47317145
Komend weekend zal de tram op de nieuwe sporen gaan rijden op het Rokin. Dit is dan boven het nieuwe metrostation. Om dit allemaal om te zetten is het Rokin het hele weekend afgesloten. Tram 4, 9, 16, 24, 25 rijden een andere route.













Metrobaan op Amstelstation waar ook de sporen zijn vervangen. De sporen van de andere richting komen komend weekend aan de beurt.


Victorieplein.
pi_47317337
oh was dat die beerput die dr al een jaar of 2 (minimaal) ligt?
pi_47317479
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
oh was dat die beerput die dr al een jaar of 2 (minimaal) ligt?
Ik denk dat het eerder richting de 4 jaar gaat maar als je ziet hoe diep dat gat is, niet normaal.
pi_47318453
4 jaar ook goed
  donderdag 15 maart 2007 @ 22:45:35 #114
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_47318826
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:19 schreef Willy84 het volgende:maar als je ziet hoe diep dat gat is, niet normaal.
21,5 meter diep om precies te zijn. Het wordt het diepste metrostation van Nederland, omdat ze twee tunnels bovenop elkaar bouwen.
pi_47374115
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:45 schreef ReisT het volgende:

[..]

21,5 meter diep om precies te zijn. Het wordt het diepste metrostation van Nederland, omdat ze twee tunnels bovenop elkaar bouwen.
Het Rokin is volgens de website noordzuidlijn.nl 21.5 meter diep. Ook komt er een parkeergarage onder de grond, omdat ze toch bezig waren met bouwen.
Echter bij de Albert Cuyp komt het diepste station van de lijn met de perrons boven elkaar ipv naast elkaar. Het onderste perron is dan op 26.5 meter diepte. Ik weet niet of dat het diepste station van Nederland is, maar denk het wel.
pi_47376990


Rotterdam, tram 8
  zondag 18 maart 2007 @ 00:43:28 #118
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_47387155
Als 'ie maar een keer in de 70 jaar langs komt, lijkt me de kans niet zo groot he. Dit moet dan welgeteld de tweede keer zijn geweest.
pi_47413243
Wat is dat voor actie daar met zo een Citadis? Kon die niet meer gesleept worden ofzo??
pi_47414250
Ik heb weer een paar foto'tjes gemaakt. Ik hoop dat u het leuk vind!


Compressor karretjes ofzo? Hiervan heeft het GVB er een hele zooi








Hijskraat van het GVB waarvan ze er enkele hebben. (geloof 2)




Infobord waarop omleidingsroutes staan, weet niet of die van het GVB zijn, maar er staat wel zo een logotje van ze op.




Bovenleidingwagen




Belangrijkste wagen
pi_53227131
Veegt dikke stof laag weg.

Vorig week reed er een Franse sneltram in Utrecht verwegen autoloze zondag en voor het vervoer van de toekomst, want die dingen die er nu rijden worden ook over paar jaar vervangen.

Ik vond hem wel erg apart maar, ik vind hem wel mooi, ieder geval stukken beter van wat er nu rond rijdt.
Zal wel hele klus zijn om die in NL te krijgen gewoon over spoor of op een super lange trailer?



Foto effe opgezocht van www.ovnieuws.info staan nog meer foto's er van.
............................
pi_53227288
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:25 schreef sander89 het volgende:
Veegt dikke stof laag weg.

Vorig week reed er een Franse sneltram in Utrecht verwegen autoloze zondag en voor het vervoer van de toekomst, want die dingen die er nu rijden worden ook over paar jaar vervangen.

Ik vond hem wel erg apart maar, ik vind hem wel mooi, ieder geval stukken beter van wat er nu rond rijdt.
Zal wel hele klus zijn om die in NL te krijgen gewoon over spoor of op een super lange trailer?


[afbeelding]
Foto effe opgezocht van www.ovnieuws.info staan nog meer foto's er van.
Dat soort dingen gaan vaak op diepladers als Convoi Exceptionel. Ik ben ook eens een complete randstadrail tram tegen gekomen op de snelweg.

Het trammetje in Houten, Zo'n tweedehands duitser is volgens mij ook per dieplader van het HTM naar het NS netwerk vervoerd. Maar volgens mij vooral omdat het HTM en NS netwerk niet met elkaar verbonden was ten tijde van ingebruikname. (tegen oordig schijnt er nog ergens een link te zijn via randstad rail). Als dat ding buiten zijn gewone spoortje komt wordt ie gesleept.
pi_53229503
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:25 schreef sander89 het volgende:
Veegt dikke stof laag weg.

Vorig week reed er een Franse sneltram in Utrecht verwegen autoloze zondag en voor het vervoer van de toekomst, want die dingen die er nu rijden worden ook over paar jaar vervangen.

Ik vond hem wel erg apart maar, ik vind hem wel mooi, ieder geval stukken beter van wat er nu rond rijdt.
Zal wel hele klus zijn om die in NL te krijgen gewoon over spoor of op een super lange trailer?


[afbeelding]
Foto effe opgezocht van www.ovnieuws.info staan nog meer foto's er van.
Beneluxlaan toevallig?
  zondag 16 september 2007 @ 23:58:16 #124
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_53232798
Ik heb van 't weekend snachts een witte nieuwe tram zien rijden daar. is idd de benelux laan.
pi_53232982
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:58 schreef blup het volgende:
Ik heb van 't weekend snachts een wittegele nieuwe tram zien rijden daar. is idd de benelux laan.


  maandag 17 september 2007 @ 01:20:27 #126
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_53234197
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:25 schreef sander89 het volgende:Zal wel hele klus zijn om die in NL te krijgen gewoon over spoor of op een super lange trailer?
Zo gaat dat dus:

(meer foto's hierzo)
pi_53234526
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:58 schreef blup het volgende:
is idd de benelux laan.
Leuk om te zien dat het eindelijk een fatsoenlijke tramhalte is geworden.
pi_53601096

Spoorwerkzaamheden Rembrandtplein. Hier wordt een nieuw wissel geplaatst van de Utrechtsestraat naar de Amstelstraat. Een voordeel bij omleidingen.




Nieuwe Ako op metrostation Waterlooplein





Dit is nog eens een fijne drgl ivm het IBC congres in de RAI en dan nog volle trams he























Mobiel verkooppunt van het GVB. Ze hebben altijd veel klandizie als er ingangscontrole wordt gehouden bij de metro na een evenement in de Arena
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:52:44 #129
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_53690554
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Merk en type: onbekend
Eigenaar: Connexxion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht: Centraal Station
Datum: 02-10-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: oude Hannoverse tram die van de HTM gehuurd word?, wagenparknummer 5024
Niet helemaal.

Merk is SIG uit Zwitserland, het type weet ik zo niet. Ze zijn geloof ik speciaal ontwikkeld voor dit traject destijds door NS en SIG. Bouwjaren zijn '82 tot en met '84 en in 2000 zijn ze gerenoveerd. In 2012 / 2014 zullen de laatste trams van deze slag van het spoor gaan. Ze worden dan waarschijnlijk allemaal vervangen door de trams uit Mulhouse. Maar ook dat is onzeker. Aangezien de gemeente nog steeds niet 100% besloten heeft of de sporen door getrokken worden naar de Uithof. Mocht dat 't geval zijn, dan worden naar de al test gereden trams nog extra langere trams aangekocht.

Plannen zijn om de trams naar de Uithof ook onder GVU vlag te laten rijden en niet onder Connexxion vlag. Omdat het dan stadslijnen worden die feitelijk onder de concessie GVU vallen (wat ook weer Connexxion is maar toch).

Bijzonderheden zijn dat ze in 2000 gerenoveerd zijn 2 jaar lang ook weer bij SIG. Men heeft toen de rollen laten zitten maar in 2006 is toch besloten deze te vervangen voor LED displays. Destijds kon ook een keuze gemaakt worden voor matrix rollen, maar de papieren rollen vond men toen nog goed genoeg.

Door de renovatie zien de trams er niet alleen beter uit, ze zouden technisch nog heel wat meer jaar mee kunnen dan tot 2012. Toch zijn ze dan 30 jaar oud en economisch afgeschreven.

De SUNIJ (Sneltram Utrecht Nieuwegein IJselstein) komt overigens van de NS af, die het met West-Nederland (dochterbusbedrijf) exploiteerde. Toen dit uit elkaar viel in de VSN wat weer Midned vormde ging de lijn daarop over. Midned werd Connexxion en daarom is 't nu nog steeds Connexxion. Al stelt de gemeente Utrecht en Nieuwegein wel de eisen op de lijn. Zij hebben een enorm grote vinger in de pap in het reilen en zeilen en vooral de toekomst visie op de lijn. Sinds 2006 worden (helaas!!!!) de lijn technisch onderhouden door ProRail. Dat was duidelijk te merken want ze waren er nog niet en kwamen al met een lijst van te veranderen dingen op de proppen...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_53748764
Die stellen uit Utrecht zie ik nogweleens naar Amsterdam verhuizen. Aankoopbeleid is hier nou niet echt ruim te noemen
pi_53749769
Ik hoorde onlangs van mijn ouders, die in de regio wonen, dat er al definietief besloten was dat de sneltram doorgetrokken zou worden naar de uithof. Het zal iig tijd worden.... als de betrokken partijen al eens een vaag ideetje hebben gehad voor NS staion Tolsteeg..... :#
pi_53750054
Volgens mij is er nog helemaal niks besloten. Het enige dat er is geweest is een media offensief en er gedaan alsof het allemaal al in kannen en kruiken was. Het geld is helemaal nog niet rond, en dat kan best handig zijn
pi_53750362
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:49 schreef Willy84 het volgende:
Volgens mij is er nog helemaal niks besloten. Het enige dat er is geweest is een media offensief en er gedaan alsof het allemaal al in kannen en kruiken was. Het geld is helemaal nog niet rond, en dat kan best handig zijn
Ik lees ook van alles er over Klik en klik.
Het is echt tijd dat is ze is echt goed vaart achter gaan zetten, maar dit ziet er wel hoopvol uit.
Lijkt me ook erg handig van naar Zeist door trekken en ook aan leggen naar Leidsche Rijn.
Zal wel puinhoop worden als ze dat allemaal aan gaan leggen en ze zijn ook al met het station bezig.
............................
pi_53750824
Zet Zeist en Leidsche Rijn maar uit je hoofd. Ik heb daar toch een erg hard hoofd in! Laat ze eerst de lijn naar de Uithof maar eens aanleggen.
Overigens ben ik niet tegen een lijn naar Zeist of Leidsche Rijn, zelfs voorstander. Maar even realistisch.
De huidige lijn aanpassen voor nieuw lagevloermateriee(perrons, boogstralen, werkplaats, etc), een nieuwe lijn naar de Uithof+ vervangen bestaande materieel+extra materieel voor het nieuwe traject.
Hoeveel miljoen dat gaat kosten!
En dan nog een lijn naar Zeist en Leidsche Rijn.

Weet je wat het is. Er wordt zoveel gebabbeld en geschreven over een tram in oa Groningen en Nijmegen en Leiden. Voor de meeste plannen is nog geen geld gereserveerd. Eerst zien en dan geloven. Al die kranten berichten, vuistdikke rapporten en media geile regio bestuurders komen ook een beetje me neus uit.
Laat eerst eens wat zien.
pi_53751181
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:20 schreef Willy84 het volgende:
Zet Zeist en Leidsche Rijn maar uit je hoofd. Ik heb daar toch een erg hard hoofd in! Laat ze eerst de lijn naar de Uithof maar eens aanleggen.
Overigens ben ik niet tegen een lijn naar Zeist of Leidsche Rijn, zelfs voorstander. Maar even realistisch.
De huidige lijn aanpassen voor nieuw lagevloermateriee(perrons, boogstralen, werkplaats, etc), een nieuwe lijn naar de Uithof+ vervangen bestaande materieel+extra materieel voor het nieuwe traject.
Hoeveel miljoen dat gaat kosten!
En dan nog een lijn naar Zeist en Leidsche Rijn.

Weet je wat het is. Er wordt zoveel gebabbeld en geschreven over een tram in oa Groningen en Nijmegen en Leiden. Voor de meeste plannen is nog geen geld gereserveerd. Eerst zien en dan geloven. Al die kranten berichten, vuistdikke rapporten en media geile regio bestuurders komen ook een beetje me neus uit.
Laat eerst eens wat zien.
Ja eerst moeten ze natuurlijk zorgen dat ze zo snel mogelijk dat naar de uithof is aan gaan beginnen en af is, dan kunnen ze naar nieuwe plannen kijken.
Gewoon niet normaal hoe druk die lijn 11 en 12 zijn, zouden eigenlijk ook proppers moeten hebben net zoals voor de metro in Japan.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 07-10-2007 00:02:01 ]
............................
pi_53753354
proppers voor de metro in Japan?
pi_53753979
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:33 schreef Willy84 het volgende:
proppers voor de metro in Japan?
Ja weet ik veel hoe je het noemt: Dit bedoel ik
............................
pi_53754227
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:01 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja weet ik veel hoe je het noemt: Dit bedoel ik
misschien een idee om langere metro's in te zetten
  zondag 7 oktober 2007 @ 04:39:33 #139
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_53757193
Wist je dat de originele plannen voor de Uithof een metro verbinding waren. Die dan met behulp van een snelmetro van CS naar de Uithof ging met op de Uithof 2 stations en eentje voor het ziekenhuis.
Daarnaast waren er nog plannen om nog een metro lijn aan te leggen van West naar Oost Utrecht met een bocht richting Centrum en een stop in het toemalig toekomstige HC.

Helaas zijn deze plannen door geld gebrek niet door gegaan en is gekozen voor een HOV oplossing. Die door protesten van omwonenden nog niet klaar is. Als enige HOV is lijn 11 er die bijna voor 90% alleen HOV is. Lijn 12 is er uit noodzaak bij gekomen omdat HOV 11 te druk was en het stadion en IBB ontsloten moesten worden.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 7 oktober 2007 @ 10:29:14 #140
193639 milo.
He who can,does.He who cannot
pi_53758549
Originality is the fine art of remembering what you hear but forgetting where you heard it.
pi_54017529
pi_54078369
Versiering der bovenleiding


  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:31:41 #143
176916 Karrs
2007-2017
pi_54103940
Niet echt een stormlooptopic
TVP en omdat ik niet van de TVP's ben:

http://www.traminstad.nl <-- officiële site van de gemeente Groningen voor de nieuwe tram (2014)
http://www.tramgroningen.nl/ <-- De enige protestsite waar de Groningers mee kunnen komen
(Die foto's!)



De GTG 41
Ex HTM 267
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:35:42 #144
176916 Karrs
2007-2017
pi_54103992
Ik zie nu pas dat ie (nog) een schaarbeugel heeft
Dit is een mooier plaatje:
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_54105717
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 08:31 schreef Karrs het volgende:
Niet echt een stormlooptopic
Oke, het zijn dan wel geen geweldige foto's, maar beschouw het als topicvulling en omdat niet alleen in NL trams rijden (merk en typen zijn mij allen onbekend).

Straatsburg:


Wenen:


Boedapest



Boekarest:
pi_54515919
Nieuwe onderhoudswagen:


Lijn 14 rijdt tegen een scooter aan die binnen het pvr stond en rijdt lekker door na wel even gestopt te zijn.
Niet netjes
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:10:08 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55105356
Schopje

Norrköping (SE)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55113325
Moie foto! De Frysker van de trams
pi_55362860
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 22:25 schreef Willy84 het volgende:
Moie foto! De Frysker van de trams
Da's gewoon een PCC toch?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_55363271
Uit den ouden doosch:

Xbox Live Gamertag: Harmen84
  dinsdag 18 december 2007 @ 17:27:09 #151
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_55365794
Had nog de volgende liggen

Sevilla (herfst 2007)







Krakow (zomer 2004)



I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_55803450
Afgelopen woensdag:

Bestuurder "dacht" dat ie er wel langs kon, dit kon dus duidelijk niet.
De bestuurder kreeg als reactie hierop een rijverbod opgelegd.






En toen de afhandeling nog bezig was, was er al iemand tegen een tram op het Damrak gelopen. Deze werd per ambu afgevoerd.
  vrijdag 4 april 2008 @ 15:58:40 #153
141482 Q.
JurassiQ
pi_57831065
Vandaag in Utrecht/Nieuwegein gearriveerd live from Wenen:

For great justice!
  vrijdag 4 april 2008 @ 19:32:43 #154
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57834871
Nog een tweetal foto's:





Foto's door Maurits Vink, meer op BusFoto.nl
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_57835767
Ik dacht dat ze met paar jaar oude bakken uit Wenen wouden gaan rijden
Maar dit had ik niet verwacht moeten trouwens wel verhoogd worden die uitstap zo te zien(geen trapje meer)
............................
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:15:13 #156
141482 Q.
JurassiQ
pi_57835786
Wel een verschil met de gewone trams. Zijn ze niet erg smal vergeleken met de sneltrams?
For great justice!
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:16:40 #157
141482 Q.
JurassiQ
pi_57835816
Ik heb er wel eens ingezeten in Wenen, pittige dingen in ieder geval wel. Wel weinig zitplaatsen. Die moet je echt niet op te lange afstanden inzetten, zou er geen half uur vanaf Zenderpark in willen zitten.
For great justice!
pi_57836261
Nee, het is meer voor "tijdelijk" wat wel een paar jaar zou kunnen worden. Wel leuk, weer andere trams in Nederland.
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:28:02 #159
176916 Karrs
2007-2017
pi_57837604
Waarom zijn die trams er?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:29:34 #160
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57837651
Spitsversterking tussen Transferium Westraven en Utrecht Centraal, aan de deuren moet nog wat worden gedaan, die kunnen bij de perrons niet open namelijk, daar zijn de deuren te laag voor, of de perrons te laag
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')