Och die verschillen is echt geneuzel in de marge vind ik. Lightrail, lighttrain, etc....het zijn allemaal trams.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:29 schreef blup het volgende:
Die tram op Utrecht CS is eigelijk lightrail, hoge instap en gescheiden spoorbanen (zitten niet op de auto weg).
Die sneltrams in Utrecht reden er dan ook al lang voor dat dat zogenaamde 'lightrail'(moesten ze verbieden, die term) bedacht was. Dingen zijn ook zwaar gepimpt, in de jaren '80 zagen ze er nog zo uit:quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Och die verschillen is echt geneuzel in de marge vind ik. Lightrail, lighttrain, etc....het zijn allemaal trams.
HTM heeft of zo een lichtbakje hangen waarop de halte komt te staan en zo een vrouwenstem die je meld welke halte eraan komt. Of ze hebben van die tv-schermen waarop staat welke halte er aankomt, plus de eerste paar haltes daarna en die laat ook zien of de tram stopt. Verder roept de bestuurder meestal de haltes om waar om gevraagd is. (Of je hebt een tramchauffie met humor die van DH CS naar Scheveningen gewoon tourguide speelt...als u nu naar rechts kijkt ziet u....en aan uw linkerhand....etc etc, ernstig in een scheur gelegen toen).quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Bij HTM soms wel, soms niet en soms alleen de haltes waar om is gevraagd
Volgens mij klopt je info niet helemaal. Het is een tweedehands Duitser, eigendom van de HTM, gehuurd door de NS en bestuurd door personeel van het GVU en gespoten in de houtense gemeentekleuren. (oker met donkerpaars). Volgens mij zijn er zelfs twee in deze kleuren. Enne Houten CS bestaat niet, dat heet gewoon Houten.quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: onbekend
Eigenaar: Connexxion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Houten CS
Datum: 07-01-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: tram richting Houten Castellum
Klopt. Is op mn site inmiddels aangepastquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Volgens mij klopt je info niet helemaal. Het is een tweedehands Duitser, eigendom van de HTM, gehuurd door de NS en bestuurd door personeel van het GVU en gespoten in de houtense gemeentekleuren. (oker met donkerpaars). Volgens mij zijn er zelfs twee in deze kleuren. Enne Houten CS bestaat niet, dat heet gewoon Houten.
als ik tijd heb zal ik ook wel een rondje komen rijden met me ovquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:08 schreef jorienvdherik het volgende:
ben benieuwd naar de randstad rail
De HTM heeft geen nieuwe lagevloerwagens ? (rr buiten beschouwing gelaten)quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:13 schreef Fixers het volgende:
Das de railslijpwagen van de HTM
Das mijn schoolgebouw van 2 jaar geleden daar links op die fotoquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:46 schreef Jill-RMC het volgende:
Tram 11 vs. Auto vorig jaar ergens. Zat een oudere vrouw met 2 kinderen in. Kinderen waren ongedeerd, de vrouw zat bekneld en is later met ik geloof lichte verwondingen vervoerd naar het ziekenhuis.
[afbeelding]
[afbeelding]
die is mooiquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:57 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
vanmorgen in Delft, wat is het (oude tram? of werktram o.i.d.?) en wat doet het daar?
[afbeelding]
Heeft Rotterdam het toch beter gedaan. Toen ze daar nog met de oude metro's rijden stond er zelden eentje buiten dienst zonder defecten.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:11 schreef Willy84 het volgende:
Het aantal oude metrostellen dat momenteel buiten dienst staat met defecten is een probleem.
GVB is doende zo snel mogelijk verbeteringen aan te brengen in de onderhoudswerkzaamheden. De oude metro's ('zilvermeeuwen') zijn 30 jaar oud.
Prima dan hebben wij recht op nieuwe metro'squote:Op zondag 15 oktober 2006 13:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Heeft Rotterdam het toch beter gedaan.
bezoekje waard, zeker als die zo dichtbij zitquote:Op maandag 16 oktober 2006 18:03 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat vinden jullie van het HOVM, het Haags Openbaar Vervoer Museum?
http://www.hovm.nl
Mutz.... Even na gevraagd aan paps (die is van de prinsemarij) en idd tram heeft altijd voorang. Tenij zij op een voorrangsweg rijdt en de trem komt vanuit de zijstraat komt.quote:Op vrijdag 10 november 2006 18:51 schreef Willy84 het volgende:
Het betrof trowens tram 780 op lijn 25. Rijnstraat kruising Uiterwaardenstraat. De bestuurster van de personen auto was aan het bellen. En was van mening dat ze op een voorrangsweg reed bladiebla. "weet je wel hoeveel dat kost" zei zij.![]()
ze was wel een beetje geschrokken.
Maar de tram gaat altijd voor![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |