quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:38 schreef Infinity123 het volgende:
Goed zo! ik wachtte er al op
Nu ik die foto's heb gezien wil ik zeker weten die 3 uur durende cruise doenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:47 schreef Jeroenus het volgende:
Hier staan erg leuke foto's van NY:
http://www.telescreen.org/circleline/index.html
Voor de mensen die in de New Yorker slapen, de legendarische honkballer Joe DiMaggio heeft er in gewoond. Stond bij één van de onderschriften.
The Full Island Cruise - 3 hoursquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:01 schreef Wytze het volgende:
[..]
Nu ik die foto's heb gezien wil ik zeker weten die 3 uur durende cruise doenWat kostte dit ?
MUST-See gebouwen: Yankee Stadiumquote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:39 schreef kepler het volgende:
[..]
als je nog dingen hebt voor de OP, ik kan hem nog veranderen!
kom maar op met die linksquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:12 schreef Jeroenus het volgende:
Misschien kun je in de OP links zetten van sites waarop foto's staan van mensen die er al geweest zijn. Ik meen dat er 2 mensen hun foto's hier gepost hebben.
linkje zeker toevoegenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:47 schreef Jeroenus het volgende:
Hier staan erg leuke foto's van NY:
http://www.telescreen.org/circleline/index.html
Voor de mensen die in de New Yorker slapen, de legendarische honkballer Joe DiMaggio heeft er in gewoond. Stond bij één van de onderschriften.
Ik zal is ff kijken.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:17 schreef kepler het volgende:
[..]
kom maar op met die links
en Yankee stadium kan ik ook toevoegen
Je kan tegenwoordig ook op veel plaatsen memory sticks op een CD (laten) branden.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:28 schreef Wytze het volgende:Hoeveel MB fotokaartje moet ik wel niet kopen, heb 128 + 32 + 16 maar volgens mij is dit nooit genoeg
![]()
zijn dat foto's van de keer dat je in hotel pennsylvania zat? (ivm de 2 foto's met een hotel kamer)quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:55 schreef matthijst het volgende:
http://members.lycos.nl/mthalen/nyc/index.htm
Maar dat soort info staat in heel veel boekjes (zo'n Marco Polo gids bijv.)quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:52 schreef Jeroenus het volgende:
Als je die NY pass neemt, krijg je die gelijk bij je reisbureau, op Schiphol bij inchecken of in NY pas? Als je die snel krijgt en het gaat bij mij allemaal door, dan scan is het boekje wel even, volgens mij staan er handige kaarten in met een goed overzicht van de bezienswaardigheden incl. info.
Vind hem bij nader inzien toch wel erg prijzig 105 euro voor 3 dagenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:52 schreef Jeroenus het volgende:
Als je die NY pass neemt, krijg je die gelijk bij je reisbureau, op Schiphol bij inchecken of in NY pas? Als je die snel krijgt en het gaat bij mij allemaal door, dan scan is het boekje wel even, volgens mij staan er handige kaarten in met een goed overzicht van de bezienswaardigheden incl. info.
tsja, 5 a 6 attracties en je hebt m er uit.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:22 schreef Wytze het volgende:
[..]
Vind hem bij nader inzien toch wel erg prijzig 105 euro voor 3 dagen![]()
zo'n gids heb ik ook. Een capitool reisgidsquote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:22 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Maar dat soort info staat in heel veel boekjes (zo'n Marco Polo gids bijv.)
Samen met die kaartjes.
Heb nog wel zo'n gids ergens, alleen is die al 8 jaar oud ofzo
je komt denk ik wel een eind hoor. 24 dollar voor Empire Statequote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:27 schreef matthijst het volgende:
Vind het ook vrij duur hoor! Om nou in 3 dagen voor 105 euro aan attracties te bezoeken, ´t lijkt mij vrij veel... Als het nou een kaart voor 10 dagen was zou ik er wel een kopen, 3 dagen lijkt me vrij kort.
Idd, hij kost trouwens 120 euro voor 7 dagen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:29 schreef kepler het volgende:
[..]
je komt denk ik wel een eind hoor. 24 dollar voor Empire State
20 dollar voor Statue of Liberty
20 dollar voor zo'n rondvaart.
20 dollar entree voor de dierentuin
En dan krijg je ook nog eens kortingen bij restaurants en warenhuizen.
ps: prijzen zijn ongeveer![]()
alleen de lobby, dus je kunt niet naar boven.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:44 schreef Jeroenus het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met het Chrysler gebouw, kan je daar in?
volgens mij het Merriot.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:04 schreef Sjaakstra het volgende:
- Er is op Times Square een hotel waar op de bovenste verdieping een hotel is waarvan de bar ronddraait. Tijdens het nuttigen van een cocktailtje zie je zo heel Manhatten aan je voorbij trekken. Ik kom alleen niet op de naam van het hotel. Misschien weet iemand anders het?
Waarom denk je dat ik naar Milford Plaza gaatquote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:35 schreef kepler het volgende:
[afbeelding]
Deeltje 4 alweer
Hotels in NYC
Hotel Carter
http://www.carterhotel.com/
Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)
The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.
Hotel Pennsylvania
http://www.hotelpenn.com/
Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.
Milford Plaza
http://www.milfordplaza.com
Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!
Southgate Suite Hotel
Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.
Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!
Uhm, is dat te veel van het goede? Iemand zei gister hier dat battery park- times square a 3 uur was.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:04 schreef Sjaakstra het volgende:
- Maak een wandeling van zuid naar noord Manhattan (avenues) of vice versa. Manhattan is niet zo groot en per voet zie je toch het meeste.
central park - battery parkquote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:09 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Uhm, is dat te veel van het goede? Iemand zei gister hier dat battery park- times square a 3 uur was.
Dat was het ja, Het Marriot Hotelquote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:19 schreef philipnorth het volgende:
[..]
volgens mij het Merriot.
Weet t ook ff niet zeker.
Ja zo ongeveer, maar dat valt toch wel mee? Gewoon relaxed aan doen, een flinke middag er voor uittrekken.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:09 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Uhm, is dat te veel van het goede? Iemand zei gister hier dat battery park- times square a 3 uur was.
Niet echt iets specifieks vind ik. Misschien alleen de twintowers aan de rand van het park: de duurste appartementen van NY dacht ik. Ik zou gewoon een rondje lopen door het zuidelijke deel van Central Park, in noord is weinig te beleven (boven het reservoir). En zorg voor iets van een kaartje van het park, ik heb het voor elkaar gekregen om te verdwalen. Mijn bedoeling was om van noord naar zuid te lopen en na een uurtje wandelen kwam ik weer precies op dezelfde plek uitquote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:32 schreef Jeroenus het volgende:
Nog wat vragen die me te binnen schieten. Zijn er nog specifieke dingen IN Central Park die je moet bezoeken?
Nope, helaasquote:De wijk Tribeca, is dat leuk om te bezoeken want ik hoor niemand daar over?
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:59 schreef Sjaakstra het volgende:
En zorg voor iets van een kaartje van het park, ik heb het voor elkaar gekregen om te verdwalen. Mijn bedoeling was om van noord naar zuid te lopen en na een uurtje wandelen kwam ik weer precies op dezelfde plek uit![]()
voor tips en alles in het park:quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:01 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
het is echt groot, vergis je daar niet in! Ik dacht ook van; tis maar een parkje. Maar het is echt supergroot.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:01 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Mag je meedoen?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:46 schreef kepler het volgende:
Loop ook ff langs de honkbal velden, daar hebben we gewoon een uurtje gekeken naar amateurs die daar bezig waren
Dat zijn de leuke facts. Aangezien ik aan de rand van CP lig (West Side Y) Zal ik eens een paar keer erdoor wandelen. Tis een compleet dorpje op zich lijkt me zo.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:53 schreef kepler het volgende:
paar wetenswaardigheden over Central Park:
4 vierkante kilometer (4*1 km)
80 km aan wandelpaden
8,968 bankjes
26000 bomen
275 verschillende soorten vogels
geen idee eigenlijkquote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:04 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Mag je meedoen?
ja ik ben wel ff door tribeca gelopen maar er was niet echt veel te beleven. Als ik me niet vergis heeft robert de niro een filmstudio in tribeca...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:32 schreef Jeroenus het volgende:
Nog wat vragen die me te binnen schieten. Zijn er nog specifieke dingen IN Central Park die je moet bezoeken?
De wijk Tribeca, is dat leuk om te bezoeken want ik hoor niemand daar over? In de reisgids staat:
"Tribeca staat voor TRIangle BElow CAnalstreet, al zal menig New Yorker dat zelf niet weten. Volgens kenners is hier alles te vinden wat New York zo interessant maakt: de creatieve avantgarde ateliers, galerieen, optredens, jazz in de Knitting Factory, theather in het Performing Arts Center, gedichten in de Ear Inn. Daarnaast bezit deze wijk een aantal van de beste restaurants van de stad"
In bepaalde wijken, waaronder China Town imho zal de huur wel een stuk goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:22 schreef Erasmusch het volgende:
tvp
Ik snap echt niet hoe al die sloebers in Chinatown die huren in Manhattan kunnen betalen![]()
Neh dan woon ik liever niet op Manhattan, veels ter duur. Brooklyn of Queens daar staan toch ook best mooie huisjes?quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:45 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
In bepaalde wijken, waaronder China Town imho zal de huur wel een stuk goedkoper zijn.
(ik zou trouwens zelf best graag voor een prikkie in china town willen wonen)
punt voor jou,quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:10 schreef Realforze het volgende:
Vorig jaar ben ik 4 weken naar de VS geweest op vakantie.
Qua stad vind ik New York niet eens zo bijzonder. Het is gewoon een hele grote stad, zoals er zovelen van zijn, alleen zijn die wat kleiner.
San Fransisco was veel indrukwekkender vreemd genoeg.
ik vind het juist een bijzonderne stad. Ook omdat je het altijd op tv ziet, en dan sta je er opeens zelf. Ook al die skyscrapers en avenues en streets. De duizende taxi's, de mensen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:10 schreef Realforze het volgende:
Qua stad vind ik New York niet eens zo bijzonder. Het is gewoon een hele grote stad, zoals er zovelen van zijn, alleen zijn die wat kleiner.
denk dat er idd wel mooie huizen staan in brooklyn en queens. Ik zou het ook niet erg vinden om daar een huisje te hebbenquote:Op woensdag 16 juni 2004 08:48 schreef Wytze het volgende:
[..]
Neh dan woon ik liever niet op Manhattan, veels ter duur. Brooklyn of Queens daar staan toch ook best mooie huisjes?
In Brooklyn een tijdje rondgelopen, maar dat vond ik echt een saaie wijk... gewoon rechttoe-rechtaan huizen/appartementen in vrije brede, on inspirerende straten. Nee, doe dan maar een goedkoop huisje in Chinetown (toffe wijk!).quote:Op woensdag 16 juni 2004 08:48 schreef Wytze het volgende:
[..]
Neh dan woon ik liever niet op Manhattan, veels ter duur. Brooklyn of Queens daar staan toch ook best mooie huisjes?
SF is idd ook heel erg mooi, heeft ook wel wat van NY vind ik zelf, in tegenstellig tot LA, wat echt het tegenovergestelde is.quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:10 schreef Realforze het volgende:
quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:10 schreef Realforze het volgende:
Qua stad vind ik New York niet eens zo bijzonder.
Idd is waar ! Schijnt dan ook de meeste europees-uitziende-amerikaanse-stad (wat een woord)quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:35 schreef kepler het volgende:
San Fransisco is veel europeser vind ik, wat het minder aantrekkelijk maakt
Naar welk hotel ga je in NY?quote:Op donderdag 17 juni 2004 02:19 schreef Razer het volgende:
Nog een klein maandje dan ga ik ook naar New York op vakantie (9 dagen). Het is de eerste keer dat ik naar de VS ga ben eens echt benieuwd wat me te wachten staat. Ik ga natuurlijk zoveel mogelijk proberen te bezichtigen. Ik zal hier dan ook wel de foto's posten.
Je kan ook een auto huren en rondjes rijden over Times Square, soort carmagedon - ook coolquote:Op donderdag 17 juni 2004 09:08 schreef Jeroenus het volgende:
Hmmm, is het misschien leuk om een bootje te huren in Central Park en een stukje te gaan varen, mits het mooi weer is?
juist, ik vind het cool dat er ook een keer ben geweest. En ik ga er vast nog een keertje heen, maar NY straalt veel meer sfeer uit op een of andere manier.quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:45 schreef P4nic het volgende:
[..]
Idd is waar ! Schijnt dan ook de meeste europees-uitziende-amerikaanse-stad (wat een woord)
yup, heb ik toen gedaan, de NBC studio's tour.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:10 schreef Wytze het volgende:
Even vraagje, iemand ook naar de NBC Studio's geweest? lijkt me ook vet
quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:14 schreef jaap393 het volgende:
hehe en t world trade center is ook echt de moeite waard, vanaf t dak heb je echt t beste uitzicht over de hele stad
whahahaquote:Op donderdag 17 juni 2004 11:14 schreef jaap393 het volgende:
hehe en t world trade center is ook echt de moeite waard, vanaf t dak heb je echt t beste uitzicht over de hele stad
Hotel Carterquote:Op donderdag 17 juni 2004 08:07 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Naar welk hotel ga je in NY?
Met die NY Pass kun je 2 soorten rondleidingen doen, gratis uiteraard. Ze kunnen daar iets leuks doen met blue screen, dat je als het ware live bij Jay Leno zit en daar een foto van maken. Die kun je tegen een kleine vergoeding kopen.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:10 schreef Wytze het volgende:
Even vraagje, iemand ook naar de NBC Studio's geweest? lijkt me ook vet
OMG? requiem daar? waarom weet ik dat nu pasquote:Op donderdag 17 juni 2004 11:13 schreef jaap393 het volgende:
je moet bij musea niet vergeten om t Metropolitan en t MOMA (museum of modern art) toe te voegen
vooral t Metropolitan is een geweldig museum, ze hebben daar echt alles, van griekse zuilen tot afrikaanse maskers tot indaanse totempalen tot moderne schilderkunst en alles wat daar tussen
zit![]()
en t ligt aan de rand van centralpark aan de eastside
nog een bezienswaardigheid is Coney Island, een oude vervallen kermis aan t strand waar veel orthodoxe joden komen
de film requiem for a dream speelt zich daar ook af
Zag um ook alquote:Op donderdag 17 juni 2004 18:58 schreef Sjaakstra het volgende:
Uhhh, is dit ook een persoonlijk kiekje gemaakt in NY (uit OP)????
http://members.home.nl/markhorstman/blackNwhite100.jpg
![]()
Me 2 lolquote:Op donderdag 17 juni 2004 19:08 schreef Infinity123 het volgende:
[..]
Zag um ook al
Jay Leno bij wonen lijkt me zeker vet !quote:Op donderdag 17 juni 2004 12:33 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Met die NY Pass kun je 2 soorten rondleidingen doen, gratis uiteraard. Ze kunnen daar iets leuks doen met blue screen, dat je als het ware live bij Jay Leno zit en daar een foto van maken. Die kun je tegen een kleine vergoeding kopen.
hehe... nee dat nietquote:Op donderdag 17 juni 2004 18:58 schreef Sjaakstra het volgende:
Uhhh, is dit ook een persoonlijk kiekje gemaakt in NY (uit OP)????
http://members.home.nl/markhorstman/blackNwhite100.jpg
![]()
quote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:58 schreef mr.marcus het volgende:
et voila hij is weer clean
zo september/ oktober of april/mei/juniquote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:04 schreef stickybandit het volgende:
Ga binnenkort ook naar NY, we wachten even op een rlxte last-minute. Wat is volgens jullie de beste tijd om NY te bezoeken. Zomer/najaar/winter/voorjaar?
in September kan het echt nog stikheet zijn in NYquote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:46 schreef stickybandit het volgende:
naja we zijn van plan om in september te gaan.. niet te heet en niet te koud dus! nu nog hopen dat het droog blijft. Heeft iemand van jullie trouwens enig idee wat een echte last minute (paar dagen van tevoren) naar New York kost?
Wij gaan 4 Augustus, dus wat voor kleding moet er mee ? Zal s'avonds toch wel redelijk cool zijn ?quote:Op zondag 20 juni 2004 00:14 schreef matthijst het volgende:
Aan de andere kant; ben d'r 4x geweest, 3x augustus stikheet, 1x december fuckin koud.
Alle vier de keren was het bruut. Weer maakt eigenlijk geen ruk uit
mag ik mee?quote:Op zondag 20 juni 2004 14:45 schreef MikePeek het volgende:
Morgenochtend om 8.10 vlieg ik richting NYC!![]()
DOEN!! Rest mij nog je een heel plezierige vakantie te wensen (als het vakantie is). Kijk je ogen uit je kop en maak maar vooral veel foto's.quote:Op zondag 20 juni 2004 15:27 schreef MikePeek het volgende:
Helaas, m'n koffer zit al vol.Kga 10 dagen en ben van plan om veel foto's te maken, zal dus wel een verslagje maken als ik terug ben.
![]()
quote:Op zondag 20 juni 2004 22:06 schreef The.PhantoM het volgende:
ik de vakantie heb ik nog veel te doen qua nyc footage. foto's online zetten, foto's naar printshop sturen, en de 4h footage editten. Kheb de film niet meer gezien nadat ik terug ben van nyc. Kheb echt zin om de videobeelden terug te zien.
Ik hoop dat ik een paar videoclips online kan zetten. Mss kan ik de gehele geedditen film wel op cd/dvd zetten voor die gene die het echt allemaal willen zien
Hmm, dan ben je zeker nog nooit met een voedselvergiftiging vanaf 103rd tot aan 80th gelopen in de hoop een toilet te vinden...quote:Central Park vond ik niet echt boeiend eigenlijk, en ook de grootte viel me wel mee (vananaf bovenaan het Reservoir land de Great Lawn via het kasteel naar beneden gelopen, stond zo weer bij 6th Avenue)
Het is gedeeltelijk beantwoord maar al was het al beantwoord wat dan nog. Dat Yankee kaartjes goed te krijgen zijn had iemand verteld. Je kunt ze toch het beste redelijk van te voren via internet kopen?quote:Op maandag 21 juni 2004 11:07 schreef Delmar78 het volgende:
@Jeroenus
Twee opmerkingen uit het vorige NYC-topic. En asjeblieft, brand me niet af als ik een dubbele opmerking maak. Ik heb nog geen tijd gehad om alle posts door te nemen. Het gaat nogal hard in dit topic...
- Yankee Stadium is okay, maar het publiek is nogal arrogant, (vergelijk het Ajax-publiek) ;-) Kaartjes voor een wedstrijd zijn goed te krijgen. Het seizoen loopt van maart tot september met play-offs in oktober. Dan kom je er trouwens echt niet in. Giants stadium (waar de Jets en de Giants football spelen) ligt niet in Flushing Meadows, maar in de Meadowlands, een heel onaantrekkelijk stukje moeras in New Jersey. Kaartjes zijn NIET te krijgen, tenzij je bereid bent $150 op de zwarte markt te betalen.
- Het Chrysler building is niet te beklimmen. Het is helemaal privé-terrein.
ps.ik wil nog even reclame maken voor mijn posts op het centrale USA-topic: [centraal] Verenigde Staten van Amerika Daarop heb ik een aantal tips voor NYC, DC, Boston, Philly, Florida en Californië gepost.
Het is mogelijk via internet te kopen, maar dan betaal je belachelijke extra's. Voor een kaartje van $18 betaal je gemakkelijk $7 aan allerlei toeslagen. Ik ben zelf ooit op een woensdag gegaan. Dan komen studenten voor de helft van de prijs binnen. Kaartje moet je wel aan de kassa zelf kopen. Er zijn altijd wel kaartjes te krijgen. Ik had nog het geluk dat de man aan de kassa een of andere promotie had waardoor ik voor maar $4 binnenkwam!quote:Op maandag 21 juni 2004 11:15 schreef Jeroenus het volgende:
Het is gedeeltelijk beantwoord maar al was het al beantwoord wat dan nog. Dat Yankee kaartjes goed te krijgen zijn had iemand verteld. Je kunt ze toch het beste redelijk van te voren via internet kopen?
Het Yankees-publiek is enorm verwend. Ik zeg verder niets over de rest van het volk. De Yankees zijn zo rijk dat de eigenaar en ook de fans niet met minder dan een kampioenschap genoegen nemen. Dat laten ze ook duidelijke tijdens slechte momenten in de wedstrijd blijken. Volgens mij neemt het Ajax-publiek ook niet met minder genoegen.quote:Hoe bedoel je precies dat het arrogant volk is? Ik kan ook niet de vergelijking met het Ajax publiek trekken
De Sopranos-bustour. Wow, dat is wel heel erg tof. Heb je daar een website van?quote:Wel jammer dat je niet naar de Giants kunt. Alhoewel ik New Jersey wel wil aandoen, met de Sopranos-bustour
Dankjewel, hopelijk heb je er wat aan.quote:Ik heb jouw topic ook gelezen en kan alleen zeggen![]()
Hangt er vanaf op welke luchthaven je vliegtquote:Op maandag 21 juni 2004 18:42 schreef SaturN het volgende:
Leuk topic
Ik ga 19 juli naar New York voor 4 dagen en vanaf daar weer doorreizen naar LA en beginnen met de rondreis.
Ik heb toch nog een vraagje. We gaan met een groep van 6 personen en als we in NY aankomen moeten we dus naar het hotel. Een taxi lijkt me te klein voor 6 personen en 2 taxi's lijkt me ook niet alles. Is hier niet iets makkelijkers voor te verzinnen? Staan er busjes oid? Of misschien van hotels zelf wel?
LOL wekelijkse familie uitje, die lui hebben ook echt ransig eten, was vanmiddag toevallig nog effe in in American Today. Vriend van me was wat kleren scoren, dus ik en mr_sark (Die met mij naar NYC gaat) effe kijken bij die food dingen. Hadden we een of andere butter candy bar gescoort... RANSIG ! Damnquote:Op maandag 21 juni 2004 15:51 schreef mr.marcus het volgende:
Die lui in het Yankees Stadium doen ook gewoon helemaal niets anders dan constant allerlei dingen eten. Ze eten constant en spenderen meer tijd in de rij voor bier/frisdrank/chips/ijs/pudding/popcorn/noten/koekjes/vla en snoep dan dat ze op de tribune zitten.
Toen ik daar zat kwam op een gegeven moment een gezin (met echt kleine kinderen) voor me zitten, vraten ff wat chips en waren binnen een kwartier weer vertrokken.
Wat ook grappig is in dat stadium dat het publiek pas echt begin te juichen als op de borden komt te staan: New York make some noise!!!!
Neem je een limo! Met zes man is dat vast wel cheap.quote:Op maandag 21 juni 2004 18:42 schreef SaturN het volgende:
Leuk topic
Ik ga 19 juli naar New York voor 4 dagen en vanaf daar weer doorreizen naar LA en beginnen met de rondreis.
Ik heb toch nog een vraagje. We gaan met een groep van 6 personen en als we in NY aankomen moeten we dus naar het hotel. Een taxi lijkt me te klein voor 6 personen en 2 taxi's lijkt me ook niet alles. Is hier niet iets makkelijkers voor te verzinnen? Staan er busjes oid? Of misschien van hotels zelf wel?
Mijn "oranje"avatar is weer weg vanwege die lul van een advocaatquote:Op dinsdag 22 juni 2004 00:19 schreef Wytze het volgende:
[..]
LOL wekelijkse familie uitje, die lui hebben ook echt ransig eten, was vanmiddag toevallig nog effe in in American Today. Vriend van me was wat kleren scoren, dus ik en mr_sark (Die met mij naar NYC gaat) effe kijken bij die food dingen. Hadden we een of andere butter candy bar gescoort... RANSIG ! Damn
@Mr. Marcus: Waar is je mooie orange avatar gebleven
Trein is misschien wel makkelijk, maar je mist wel het spectaculaire uitzicht wat je krijgt als je Manhattan tegemoet rijdt met een taxi/bus. Of rijdt die trein grotendeels boven de grond?quote:Op maandag 21 juni 2004 18:49 schreef Douwe het volgende:
Hangt er vanaf op welke luchthaven je vliegt
Vanaf Newark kun je met de bus of met de trein. De bus gaat naar de Port Authority bus terminal en stopt ook nog even bij Penn Station. En de trein euh, gaat ook naar Penn Station
Bedankt voor de info.quote:Op maandag 21 juni 2004 13:49 schreef Delmar78 het volgende:
[..]
De Sopranos-bustour. Wow, dat is wel heel erg tof. Heb je daar een website van?
ps.Sopranos komen niet bij een football-wedstrijd.
Als je op Newark Airport landt, dan zie je genoeg Meadowlands. Het is echt een troosteloos gebied. Ik ben er ooit in de winter doorheen gereden en het is echt vreselijk: industrie, snelwegen, moerasgebied en verdorde bomen met twee grote stadions ertussen.
Nee, viel me niet echt op. Vond het eerder gewoon een complete chaos, met vage wegen op poten die dwars door een moeras liepen, drukke wegen, chaotische afslagen... Nee, Zuid Europa vind ik een stuk geordenderquote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:34 schreef Kontiki het volgende:
Trouwens voor degenen die ook vanaf Newark zijn gekomen: viel het jullie ook op dat New Jersey zo Zuid-Europees aandeed? Ik had echt het idee door Spanje te rijden met al die witte huisjes en dat verdorde gras.
JFK is wel een behoorlijk mooi vliegveld, maar Newark is veel en veel overzichtelijker. Er komt in tegenstelling tot wat Douwe beweert geen metro langs JFK. Je moet eerst met een bus naar het metrostation en dan ongeveer 1 uur in de metro zitten (noordelijk in Manhattan is het nog langer).quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:12 schreef mechatronics het volgende:
Ik heb van een frequent flyer vernomen dat JFK airport het mooiste vliegveld ter wereld is, dit was iets van een jaar geleden, ik had daarom ook verzocht om via JFK te vliegen en dat doe ik dus ook, t ligt iets uit het centrum, iets verder dan die andere (2?)
Er is een Seinfeld-tour. Die wordt gegeven door Kenny Kramer, de man die zichzelf als inspiratie ziet voor de Kramer uit de serie (daar zou ik persoonlijk niet zo mee te koop willen lopen) :-)quote:k zou een Seinfeld of Friends tour veel beter vinden, hoewel ze nu allebei officieel gestopt zijn (whheee!!!)
kvond van het stukje dat ik van NJ heb gezien alleen maar vies. Veel rotzooi, highways, moerassen, fabrieken etc...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:34 schreef Kontiki het volgende:
Trouwens voor degenen die ook vanaf Newark zijn gekomen: viel het jullie ook op dat New Jersey zo Zuid-Europees aandeed? Ik had echt het idee door Spanje te rijden met al die witte huisjes en dat verdorde gras.
JFK ligt volgens mij bijna op de zelfde afstand van manhattan als newark. andere airport is la guardia, die ligt het meest dichtbij manhattan maar is vooral voor vluchten binnen de states d8 ik.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:12 schreef mechatronics het volgende:
Ik heb van een frequent flyer vernomen dat JFK airport het mooiste vliegveld ter wereld is, dit was iets van een jaar geleden, ik had daarom ook verzocht om via JFK te vliegen en dat doe ik dus ook, t ligt iets uit het centrum, iets verder dan die andere (2?)
In ieder geval, kwa chaos is het hier in NZ wel een droom, en I LIKE IT!:P
Soms,...
Sopranos ben ik niet zo een superfan van eigenlijk, ik kon dat in NL nooit zien, en hier heb ik het een paar keer gezien maar mwaah, t schijnt heel BIG te zijn in de USA maar fok nose.
k zou een Seinfeld of Friends tour veel beter vinden, hoewel ze nu allebei officieel gestopt zijn (whheee!!!) OVer dat 6 personen.
Er waren in Sydney een paar pendelbussen waarmee je voor 5 euro per persoon voor je hotel werd afgezet. Goeje deal vond ik dat, taxi is schreeuwend duur, en de bus zet je niet voor de deur af, das 1 keer leuk, met een end baggage sjouwen, maar niet in een nieuwe stad lijkt me.
Ik kom trouwens zaterdag middernacht aan, dus ik MOET haast wel een taxi nemen, n metro op dat uur met die endes baggage zie ik vanaf hier nog niet zitten maarjaaaa.
Als het een behoorlijk hotel is geven die je wel tips welke pendelbus of wat te nemen.
Dat was weer n hoop onzin (k ben enthousiast omdat ik net hoor dat ik geslaagd ben voor me werktuigbouw!!!)
Er gaat ZEKER wel een metro langs JFK (heb er zelf ingezeten) Je gaat vanaf het vliegveld in een airtrain naar een het metrostation en vanaf daar is het ong 45 min tot een uur.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:38 schreef Delmar78 het volgende:
[..]
JFK is wel een behoorlijk mooi vliegveld, maar Newark is veel en veel overzichtelijker. Er komt in tegenstelling tot wat Douwe beweert geen metro langs JFK.
Nog ff ter verduidelijking, aangezien ik op JFK aankom... Die airtrain kun je dus gewoon op wachten en als ie komt instappen, of moet je van te voren reserveren/kaartje kopen? En vanuit het metrostation gewoon een metro naar Manhattan nemen?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:10 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Er gaat ZEKER wel een metro langs JFK (heb er zelf ingezeten) Je gaat vanaf het vliegveld in een airtrain naar een het metrostation en vanaf daar is het ong 45 min tot een uur.
JFK bestaat uit geloof ik 5 verschillende terminals, soort van aparte vliegvelden, die zijn verbonden via een airtrain (via een bus kan geloof ik ook). Via deze trein kan je ook bij het metrostation komen.
Easy toch....
JFK is zeker wel een mooi vliegveld. Maar schiphol blijft toch de mooiste.
Als je bij JFK tax-free iets koopt, kun je het pas ophalen in de gate vlak voor je vertrekt, die shops zijn nog gewoon in het gedeelte wat voor iedereen toegankelijk is. Dus niet denken dat die shops nog komen...
Correctie: als je aankomt op JFK kun je gewoon in de Airtrain stappen. Je hoeft dan dus niet te betalen. Zo gauw je bij het metrostation aankomt moet je wel een kaartje kopen en kan je er uit. Je betaalt dus pas na je ritje.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:18 schreef mr.marcus het volgende:
Je kunt in die airtrain NIET zo maar instappen, kom nou Infinity123je moet natuurlijk wel eerst een metrokaartje kopen a 5 dollar (dacht ik, en dat kaartje is alleen geldig in de aitrain) Dan kom je op het metrostation en raad ik je aan om daar maar meteen een week-pas te kopen. (die heb je toch nodig) En dan kan je met de metro naar Manhattan, in het begin is het maar 1 lijn, later moet je ff uitzoeken waar je over/uit moet stappen voor je hotel.
NY metro
![]()
Je zou zo maar gelijk kunnen hebben, ik ben namelijk alleen met de Metro terug gegaan naar JFK, heen naar manhattan deden we met de bus.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:29 schreef Mottebelke het volgende:
[..]
Correctie: als je aankomt op JFK kun je gewoon in de Airtrain stappen. Je hoeft dan dus niet te betalen. Zo gauw je bij het metrostation aankomt moet je wel een kaartje kopen en kan je er uit. Je betaalt dus pas na je ritje.
Daarna inderdaad een kaartje voor de metro kopen en naar Manhattan crossen.
wanneer wou je dan naar nyc gaan?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:23 schreef Jeroenus het volgende:
Gvd #*%*$^#&, ik was vandaag bij het reisbureau om ff te informeren naar de beschikbaarheid van de YMCA's Vanderbilt en West Side via de OAD gids en dan ook om met Singapore Airlines te vliegen. Over SA heb ik tenslotte goede verhalen gehoord, goedkoper en uitstekende vliegtijden.
Nou daar kwam het. SA vliegt niet meer op NY of het was zo dat OAD geen SA had ingekocht.
Daarnaast zei die vrouw van het reisbureau dat op het moment NY praktisch helemaal vol zit qua hotels en dat het bijna niet meer te doen is.
Hier kan ik dus zo van balen
Ze zou evt. nog wel een goedkope vlucht voor mij er bij kunnen zoeken als ik een hotel zou zoeken. Of ik moest via de KLM of Delta Airlines proberen te boeken, mits er een vrij hotel was (hele smak duurder, mede door de opslag).
Singapore Airlines vliegt vanaf 27 juni niet meer naar New York vanuit Amsterdam, alleen nog rechtstreeks vanuit Singapore of vanuit Frankfurt.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:23 schreef Jeroenus het volgende:
Gvd #*%*$^#&, ik was vandaag bij het reisbureau om ff te informeren naar de beschikbaarheid van de YMCA's Vanderbilt en West Side via de OAD gids en dan ook om met Singapore Airlines te vliegen. Over SA heb ik tenslotte goede verhalen gehoord, goedkoper en uitstekende vliegtijden.
Nou daar kwam het. SA vliegt niet meer op NY of het was zo dat OAD geen SA had ingekocht.
Daarnaast zei die vrouw van het reisbureau dat op het moment NY praktisch helemaal vol zit qua hotels en dat het bijna niet meer te doen is.
Hier kan ik dus zo van balen
Ze zou evt. nog wel een goedkope vlucht voor mij er bij kunnen zoeken als ik een hotel zou zoeken. Of ik moest via de KLM of Delta Airlines proberen te boeken, mits er een vrij hotel was (hele smak duurder, mede door de opslag).
toen ik in nyc was hingen er ook overal flyers van tiesto. wel grappig om te zien...quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:37 schreef mr.marcus het volgende:
Oh My F*cking God!
voor de mensen die hier vrijdag al zijn:
[afbeelding]
Maaaaaar! 18 Augustus draait Armin Van Buuren in Central Park (my favo)
maar goed dat ik daar niet bij kan zijn, dan had ik daarna namelijk NOOIT meer iets mooiers kunnen ervaren in mijn leventje.
me favoriete DJ in de mooiste stad ter wereld in ook nog eens het mooiste park ter wereld...* The.PhantoM droomt verder....
Ja, er wordt in de Nederlandse media zo vaak de term 'wereldberoemd' gebruikt dat het raar is om eens te zien wat dat woord inhoudt.quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:58 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
toen ik in nyc was hingen er ook overal flyers van tiesto. wel grappig om te zien...
fuck we gaan net een week tevroegquote:Op woensdag 23 juni 2004 12:37 schreef mr.marcus het volgende:
Oh My F*cking God!
[afbeelding]
maar goed dat ik daar niet bij kan zijn, dan had ik daarna namelijk NOOIT meer iets mooiers kunnen ervaren in mijn leventje.
me favoriete DJ in de mooiste stad ter wereld in ook nog eens het mooiste park ter wereld...* Wytze droomt verder....
Goed zeg! Als ik zo onbeleefd mag zijn, wat betaal je voor een single room nu in het VDB?quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:48 schreef Busta het volgende:
Ook ik reis deze zomer af naar NY met name door het lezen van de NY topics kon ik de verleiding niet meer weerstaan
Heh, wanneer ga je, weg, ben nu beetje dronken na NL's overwinningquote:kan iemand trouwens nog wat foto's posten van helicopter vluchten in nyc?
Ik hoorde Armin daar vanmiddag over op ID-T radio. Hij "had er wel zin in''quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:37 schreef mr.marcus het volgende:
[...]
Heb je dit via een reisgids oid of heb je vlucht + verblijf zelf bij elkaar gezocht? Biman Air heb ik nl. nergens in die boekjes zien staan. Is het een goeie maatschappij?quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:48 schreef Busta het volgende:
Ook ik reis deze zomer af naar NY met name door het lezen van de NY topics kon ik de verleiding niet meer weerstaanIk ga samen met een vriend van 10 tot 21 augustus. We vliegen met biman air en slapen in het YMCA Vanderbilt, moet alleen wel 2 nachten op een aparte single room slapen aangezien double rooms al volgeboekt waren.
En ik lees nu ook net dat de 18e Armin ook nog even een set in Central Park komt draaien
Ik heb er iig ontzettende zin in
11 dagen... lucky bastardquote:Op woensdag 23 juni 2004 13:48 schreef Busta het volgende:
Ook ik reis deze zomer af naar NY met name door het lezen van de NY topics kon ik de verleiding niet meer weerstaanIk ga samen met een vriend van 10 tot 21 augustus. We vliegen met biman air en slapen in het YMCA Vanderbilt, moet alleen wel 2 nachten op een aparte single room slapen aangezien double rooms al volgeboekt waren.
En ik lees nu ook net dat de 18e Armin ook nog even een set in Central Park komt draaien
11 dagen kostte mij ¤783,00. Wel vliegtuig (Singapore Airlines) en hotel (Pennsylvania) los geboekt.quote:Op donderdag 24 juni 2004 00:33 schreef Wytze het volgende:
[..]
11 dagen... lucky bastardWat kost dit je als ik vragen mag?
Wij zijn voor 6 dagen 627 Euro per persoon kwijt inclusief alle belastingen vandaar
Jeroenus, ik ben het niet met je eens. New York in de regen geeft nog een extra dimensie aan die stad. Ik vond het juist een beetje gezelliger worden. En het zicht van alle New Yorkers met kapotte paraplu's (niemand met een gave paraplu gezien), was wel charmant.quote:Ik heb een beetje het idee dat New York een beetje treurige aanblik krijgt als het van dat saaie-regenachtige-Nederland weer is.
Jay Leno wordt in Burbank, California opgenomen, net ten noorden van LA. Heb ooit in de rij gestaan voor kaartjes, maar was net een twintigtal mensen te laat aangekomen. Jammer, want Michelle Pfeiffer zou die dag langskomen.quote:Jay Leno bij wonen lijkt me zeker vet
quote:Op woensdag 23 juni 2004 23:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Heh, wanneer ga je, weg, ben nu beetje dronken na NL's overwinning, kan wel fimpie posten voor je, zondag ofzo........
We hebben het hotel en de vlucht los geboekt. Ik heb zelf nog geen ervaring met maatschappij Biman Air, maar in een van de eerdere topics werd gemeld dat het niet zo'n slechte maatschappij is. Tevens hebben ze hebben landingsrechten op allerlei internationale vliegvelden zoals Brussel en JFK. Waar je ook niet zo maar met elke zeepkist mag opstijgen. Maar wat vooral een pluspunt is aan deze maatschappij zijn de vertrek- en aankomst tijden. Zo stappen we de 10e om 10:30 plaatselijke tijd uit het vliegtuig en vliegen de 21ste pas om 23:30 weer richting huis, wat dus gewoon een dag extra opleverd in vergelijking met andere maatschappijen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 23:53 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Heb je dit via een reisgids oid of heb je vlucht + verblijf zelf bij elkaar gezocht? Biman Air heb ik nl. nergens in die boekjes zien staan. Is het een goeie maatschappij?
ahh, toen was de skyline nog mooiquote:Op donderdag 24 juni 2004 20:41 schreef matthijst het volgende:
Filmpje van helicoptervlucht, totale duur 5 minuten, 11MB, divx avi.
rechtermuis, "doel opslaan als" gaat het snelst.
Mooiste stukje vind ik net na 2 minuten, als hij na het vrijheidsbeeld een scherpe bocht maakt
http://members.lycos.nl/mthalen/goed3.avi
cool!!! Je was er toen de twin towers er nog stonden, lucky bastardquote:Op donderdag 24 juni 2004 20:41 schreef matthijst het volgende:
Mooiste stukje vind ik net na 2 minuten, als hij na het vrijheidsbeeld een scherpe bocht maakt
Leuk joh! Lijkt me wel een hele ervaring (zoals je vriendin(?) ook al zegt)quote:Op donderdag 24 juni 2004 23:58 schreef matthijst het volgende:
rechtermuis -> doel opslaan als
quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:48 schreef Busta het volgende:
cool filmpje! ben ook zeker van plan om als ik in september in NY ben een vluchtje te maken. Met de NY-pas kost het maar 50 dollar geloof ikquote:Op donderdag 24 juni 2004 20:41 schreef matthijst het volgende:
Link is down !quote:Op donderdag 24 juni 2004 20:41 schreef matthijst het volgende:
haha ff terug lezen! Had ook zo'n opmerkingquote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:10 schreef Keijs het volgende:
[..]
Link is down !
volgens mij nu nog steeds, tenminste toen ik erwas zag ik toch aardig wat vliegtuigen over mij heen vliegen...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:22 schreef Tallz het volgende:
[..]
haha ff terug lezen! Had ook zo'n opmerking~!
Mooi filmpje en trouwens voor 9-11 vlogen wel veel vliegtuigen over manhattan. Toen had je een erg mooi uitzicht over de wolkenkrabbers.
Ook vanuit het voormalig WTC had je dat.
Owh vliegen passagiersvliegtuigen weer over manhattan ja? Hmm zal wel weer veranderd zijn dan maar na 9-11 hebben ze dat toch een flinke tijd verboden!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:27 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
volgens mij nu nog steeds, tenminste toen ik erwas zag ik toch aardig wat vliegtuigen over mij heen vliegen...
alleen die 2 vliegtuigen die ik over manhattan zag vliegen knalde wel tegen twee torens aan...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:40 schreef Tallz het volgende:
[..]
Owh vliegen passagiersvliegtuigen weer over manhattan ja? Hmm zal wel weer veranderd zijn dan maar na 9-11 hebben ze dat toch een flinke tijd verboden!
ja helicopters mogen volgens mij gewoon boven manhattan vliegen hoor... Maar er zijn verschillende helicopter vluchten die je kan doen. Lijkt me inderdaad echt vet om boven manhattan te vliegenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:14 schreef stickybandit het volgende:
ja maar helicopters zouden het op zich wel moeten mogen... op veel daken zijn landingsplatforms en het is toch een 'business' manier van reizen in NY?
heb jij dan niet de lady liberty tour genomen? Want die tour van 10-12 min. gaat ook langs est, chrysler, central park... Of heb je dat niet gefilmd?quote:Op zondag 27 juni 2004 08:33 schreef matthijst het volgende:
De meeste tours gaan/gingen over de Hudson en East River...
Kortingsbonnen:
http://www.destinationcou(...)/liberty/coupons.asp
Twee aanbieders:
http://www.heliny.com/
http://www.libertyhelicopters.com/
leuk!! Ik heb er spijt van dat ik haast geen foto's van de straten heb genomen. In deze foto's zie je goed de sfeer van manhattan.quote:Op zondag 27 juni 2004 21:31 schreef Kontiki het volgende:
Een impressie van onze 5-daagse reis 2003.
(Credits voor de foto's gaan grotendeels naar mijn broer, ik heb er maar een paar gemaakt):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is Battery Park, niet zo gek ver weg van Ground Zero. Een heerlijke boulevard in het uiterste zuiden van Manhattan. Op de foto lijkt het alleen veel groterquote:Op zondag 27 juni 2004 22:53 schreef The.PhantoM het volgende:
btw, welk park is dat waarop je esb op de achtergrond ziet?
Yups, we hebben erg gelachen om de mensen die gingen flitsen vanaf het panoramaterras naar benedenquote:En die nachtfoto van de skyline van manhattan is genomen van esb of niet? Kvind h'm heel mooi. Toen ik er was wouden we ook savonds op esb gaan, maar moesten anderhalf uur in de rij staan. Dan vond ik iets te veel van het goede
battery park is het niet. Mss battery park city...quote:Op zondag 27 juni 2004 23:25 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dat is Battery Park, niet zo gek ver weg van Ground Zero. Een heerlijke boulevard in het uiterste zuiden van Manhattan. Op de foto lijkt het alleen veel groter
*edit* mmm ik weet niet helemaal zeker meer of dit wel Battery Park was. Het ESB lijkt daarvoor te dichtbij.
[..]
Yups, we hebben erg gelachen om de mensen die gingen flitsen vanaf het panoramaterras naar beneden![]()
De rij viel bij ons wel mee, maar als je eenmaal binnen bent gaat het nog erg langzaam. De liften zijn verbazendwekkend klein, en bovenin moet je nog een paar keer van lift wisselen en in de rij staan. Maar het was het wel waard! Prachtig.
Ik ben ook alleen overdag op ESB geweest, dat was ook zeker de moeite waard hoor, maar als ik dan die nacht beelden zie...quote:Op maandag 28 juni 2004 14:02 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
battery park is het niet. Mss battery park city...
Ik ben alleen overdag op esb geweest. Maarja, volgende keer beter
nee ik heb geen problemen met de site... Hotel op 107 street is best wel ver lijkt mij. Mss wel wat goedkoper dat in het centrum maarja... Wij zouden eerst ergens rond 92nd street zitten, (3 sterren ofzo) maar die zat vol, toen moesten voor een hotel op times square (1 ster) nog zelfs bij betalen. Maar ik ben blij dat we zo centraal zaten...quote:Op maandag 28 juni 2004 14:23 schreef Jeroenus het volgende:
Ik zit nu ff te zoeken naar een hotel op newyork.com en als ik dan op The Morning Side Inn klik, krijg ik allemaal virusmeldingen. Trojan bla bla. Ben ik de enige die dat heeft?
http://www.morningsideinn-ny.com/
Ja oke maar gewoon tijd door manhattan lopen is ook een ervaring opzich...quote:Op maandag 28 juni 2004 14:36 schreef Kontiki het volgende:
107 is wel erg noordelijk inderdaad. Wij zaten op 96th / Broadway en dat is al een roteind van het centrum af. Maar de metro doet wonderen, en Central Park was wel vrijwel naast de deur.
Nou ja, de afstand is het probleem niet. Met de metro zat je in 10 a 15 minuten op Times Square. Maar ik vond dat noordelijke gedeelte (96th street) nou niet echt boeiend. Het is erg rustig, 's avonds is het zelfs ronduit dood te noemen. En dan zaten wij op Broadway! Dat laatste zegt niet zoveel overigens, Broadway is 16 km lang geloof ik.quote:Op maandag 28 juni 2004 14:46 schreef Tallz het volgende:
[..]
Ja oke maar gewoon tijd door manhattan lopen is ook een ervaring opzich...
Op newyork.pagina.nl staan er vast wel een hoopquote:Op maandag 28 juni 2004 14:56 schreef Jeroenus het volgende:
Wat is een handige site voor hostels in NYC? Van ymca.org wordt je nl. ook niet veel wijzer.
Incl. alle kosten en toeslagen : ¤339quote:Op maandag 28 juni 2004 14:48 schreef Jeroenus het volgende:
Op bimanair.nl staat dat Brussel - JFK 253 euro kost, wat een mooie prijs is. Hoeveel wordt dat uiteindelijk incl. seizoentoeslagen, tax etc? Ik zag nl. dat iemand hier met bimanair ging.
Wij hebben ons ho(s)tel geboekt via www.hostelworld.comquote:Op maandag 28 juni 2004 14:56 schreef Jeroenus het volgende:
Wat is een handige site voor hostels in NYC? Van ymca.org wordt je nl. ook niet veel wijzer.
whaha leuk einde hoor,quote:Op maandag 28 juni 2004 16:28 schreef The.PhantoM het volgende:
zo, kheb een filmpje ontvangen van een vriend die mee was naar nyc. Het is alleen nog niet zo een goede kwaliteit. Welk proggie gebruiken jullie om film van de camera op de pc te zetten. Bij windows movie maker is 8 sec film 8 mb, is dat bij elk ander programma ook zo? Ik weet dat je het naar divx kan omzetten maar als er programma's zijn die het gelijk compressen dan zou dat wel fijn zijn...
Filmpje van times square,: http://members.chello.nl/~fj.holtrop/NYC2004/Times%20square.WMV
let niet op onze gesprekken. Het beeld schokt best wel, het is natuurlijk moeilijk om de camera stil te houden terwijl je loopt, en aantal fps is niet echt denderend
(maar dat komt omdat we het filmpje op een lage kwaliteit hebben gezet, straks zullen een vele betere kwaliteit en resolutie gebruiken)
btw, we lopen op 42nd street tussen 7 en 8 ave
foto lijkt wel gefilterd. maar het is idd een mooie foto. Alleen het meest gehate gebouw door new yorkers staat erop: met lifequote:
Ik heb alleen sharp eroverheen gehaald, voor de rest was het bewolkt die dag. Maar als je er staat is het inderdaad echt een 'wow'-gevoel tussen dat soort gebouwen. Het zijn er zoveel!quote:Op maandag 28 juni 2004 21:56 schreef The.PhantoM het volgende:
foto lijkt wel gefilterd. maar het is idd een mooie foto. Alleen het meest gehate gebouw door new yorkers staat erop: met life
ja idd al die gebouwen. En toen ik daarnet dat filmpje van times square weer zag kwam dat bekende geluid weer naar boven: toeterende taxi's . Dat hoor je echt altijd! Prachtig gewoon.quote:Op maandag 28 juni 2004 22:10 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik heb alleen sharp eroverheen gehaald, voor de rest was het bewolkt die dag. Maar als je er staat is het inderdaad echt een 'wow'-gevoel tussen dat soort gebouwen. Het zijn er zoveel!![]()
De Columbus Circle is toch op 8th Avenue en 59th street? De Trumph Tower staat op 5th Avenue ergens bij 55th Street ofzo.quote:Op maandag 28 juni 2004 22:23 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ja idd al die gebouwen. En toen ik daarnet dat filmpje van times square weer zag kwam dat bekende geluid weer naar boven: toeterende taxi's . Dat hoor je echt altijd! Prachtig gewoon.
btw, ben bezig met het uploaden van nog een filmpje (weer low-quality). Je ziet een stukje 5th av shitSt. Thomas church volgens mij. en ook de trumph tower (@ columbus circle als ik me niet vergis)! stukje ground zero, en een stukje film vanaf esb
ja ik heb me vergist, de trump tower is ligt aan de andere avenue langs central park.quote:Op maandag 28 juni 2004 22:59 schreef Douwe het volgende:
[..]
De Columbus Circle is toch op 8th Avenue en 59th street? De Trumph Tower staat op 5th Avenue ergens bij 55th Street ofzo.
En waarom is zou het Met Life gebouw zo gehaat zijn?
Jah, met de metro is het allemaal wel goed te doen. Maar probleem wat wij met de metro ondervonden (wij zaten op 96th street) is dat er 's nachts alleen maar snel-metro's rijden. D.w.z. dat een heleboel metrostations niet meer worden aangedaan. Zo kwamen we dus onverwacht midden in de nacht in Harlem terecht, i.p.v. ons hotel. Was ook wel leuk, daarn niet van: gangsta's kijken op eigen risicoquote:Op dinsdag 29 juni 2004 09:53 schreef Delmar78 het volgende:
ps.Jeroenus en Kontiki, 107 is best goed te doen, zeker met de metro. Een van de beste bars van New York ligt op 2156 Broadway ter hoogte van 76th street: Yogi's (http://www.nycbp.com/bartenders/bar11/index.html)
Hahahaquote:Op dinsdag 29 juni 2004 10:55 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Zo kwamen we dus onverwacht midden in de nacht in Harlem terecht, i.p.v. ons hotel. Was ook wel leuk, daarn niet van: gangsta's kijken op eigen risico![]()
Ik was ook niet van plan daar te gaan zitten, maar ik kwam er gewoon langs toen ik op een lijst hotels klikte. Het viel me op dat ik allemaal virusmeldingen kreeg.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 09:53 schreef Delmar78 het volgende:
ps.Jeroenus en Kontiki, 107 is best goed te doen, zeker met de metro. Een van de beste bars van New York ligt op 2156 Broadway ter hoogte van 76th street: Yogi's (http://www.nycbp.com/bartenders/bar11/index.html)
ja die aan de columbus circle zijn volgens mij al af. Maar hij heeft nog een heel complex ergens aan de hudson river. Volgens mij dichtbij riverside park. Maar ik dacht dat de bouw daarvan was gestopt omdat hij bijna failliet was ofzo ..quote:Op dinsdag 29 juni 2004 09:53 schreef Delmar78 het volgende:
De "officiële" Trump Tower ligt aan 737 5th Av (http://www.thecityreview.com/trumpt.html). Inderdaad is Donald bezig nog een hotel/appartementen-toren te bouwen aan Columbus Circle (http://www.trumpintl.com/). Dus jullie hebben allemaal gelijk.
Ik zou graag zeggen van niet, en dat het allemaal vooroordelen zijn. Maar we stapten uit en het eerste wat we zagen was een soldaat met machinegeweer die de boel bewaaktequote:Op dinsdag 29 juni 2004 11:28 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hahaha, hing er echt zo'n gevaarlijke sfeer?
Ja s'avonds zeker, dan word het in de verschillende reisboekjes ook afgeraden om als blanke daar naartoe te gaan.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 11:28 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hahaha, hing er echt zo'n gevaarlijke sfeer?
Zelf wel 's nachts in Central Park geweest, was niet echt 'eng' ofzo hoor, eigenlijk waren er nog best veel mensen die nog even een avondwandelingetje maakten omdat het wel lekker weer was (nog een graad of 20 ofzo).quote:Ik wilde ook een nachtwandeling door Central Park maken, maar dat hebben we maar niet al te serieus genomen
Hij bouwt 9 nieuwe appartemeneten complexen aan de over van de Hudson, onder Riverside Park. Er staan er nu al 5, ofzoquote:ja die aan de columbus circle zijn volgens mij al af. Maar hij heeft nog een heel complex ergens aan de hudson river. Volgens mij dichtbij riverside park. Maar ik dacht dat de bouw daarvan was gestopt omdat hij bijna failliet was ofzo ..
Een avenue zijn gewoon wegen. Omdat Manhattan een redelijk jonge stad is is er een soort grid van wegen overheen gelegd. De wegen in de lengte zijn de avenue's. Die zijn genummerd van 1 t/m 11. Op sommige plaatsen hebben ze "echte" namen gekregen zoals park avenue. In de breedte lopen de streets die 1 tm ver in de honderd lopen. Zo'n beetje diagonaal dwars daardoorheen loopt Broadway nog eens.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:22 schreef berc het volgende:
wat zijn precies Avenue's? hoor er veel over maar heb eigelijk geen idee wat het is.
En wat gebeurt er 's nachts in central park? junkies, tramps, en ander uitschot ofzo? maar ja die hebben we hier in presikhaaf ook 's nachts in 't park![]()
oke nu snap ik het 2 keer zo goedquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:41 schreef matthijst het volgende:
Heh, kwas nog aan het typen, dus had jouwe nog niet gelezen... Naja, beter dubbel dan niet
In Brooklyn heb je wel zo'n stratensysteem (vlak boven Coney Islandquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:50 schreef berc het volgende:
[..]
oke nu snap ik het 2 keer zo goed![]()
dankjewel
edit:
geld dit alleen voor manhatten? (wat is harlem nou eigelijk dacht eerst dat het ook een borough was maar toch niet...)
ey, neem anders ff hier een kijkje hier: http://www.mta.nyc.ny.us/nyct/maps/manbus.pdfquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:50 schreef berc het volgende:
[..]
oke nu snap ik het 2 keer zo goed![]()
dankjewel
edit:
geld dit alleen voor manhatten? (wat is harlem nou eigelijk dacht eerst dat het ook een borough was maar toch niet...)
je bent er onlags geweest? Foto's?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:55 schreef Douwe het volgende:
[..]
Zelf wel 's nachts in Central Park geweest, was niet echt 'eng' ofzo hoor, eigenlijk waren er nog best veel mensen die nog even een avondwandelingetje maakten omdat het wel lekker weer was (nog een graad of 20 ofzo).
[..]
Hij bouwt 9 nieuwe appartemeneten complexen aan de over van de Hudson, onder Riverside Park. Er staan er nu al 5, ofzo
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:27 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
je bent er onlags geweest? Foto's?![]()
Ik ben een van de personen die met Douwe het Amerikaanse stadje New York hebben bezocht.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:23 schreef Douwe het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet door mij gemaakt, door een vriend die naast me liep
haha vette stretch: http://www.ofoto.com/Phot(...)&photoid=33448600206quote:Op woensdag 30 juni 2004 00:19 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Ik ben een van de personen die met Douwe het Amerikaanse stadje New York hebben bezocht.
We zijn op 4 juni in alle vroegte met Singapore Airlines naar New York gevlogen en daar verbleven wij in hotel Pennsylvania, wat ons (mij in ieder geval) goed bevallen is.
We vlogen om 8:00 hier weg en waren rond 10/11uur daar smorgens, we vlogen op 11 juni weer terug om 22:00 (locale tijd in New York) oftewel, deze tijden waren erg aangenaam.
Ik heb wat meer foto's van deze vakantie online gezet:
MEER FOTO's
Het was naar mijn mening een zeer aangename vakantie, een erg bijzondere stad...
http://www.ofoto.com/Phot(...)&photoid=96666600206quote:Op dinsdag 29 juni 2004 09:53 schreef Delmar78 het volgende:
De "officiële" Trump Tower ligt aan 737 5th Av (http://www.thecityreview.com/trumpt.html). Inderdaad is Donald bezig nog een hotel/appartementen-toren te bouwen aan Columbus Circle (http://www.trumpintl.com/). Dus jullie hebben allemaal gelijk.
@berc: Harlem is een voormalige voorstad van New York. Het lag bijna net zo ver van Nieuw Amsterdam als Haarlem in Nederland van Amsterdam ligt... Het is geen borough, maar een vaag begrensde wijk van Manhattan aan de noordoostkant van Central Park.quote:(wat is harlem nou eigelijk dacht eerst dat het ook een borough was maar toch niet...)
@Kontiki: Dat van die express metro's hebben we dus ook uitgevonden na een avondje erg zwaar stappen. De routekaart van de metro in NYC lijkt normaal al op een bord spaghetti, maar met een bezopen kop kun je er echt niets meer van maken.quote:Jah, met de metro is het allemaal wel goed te doen. Maar probleem wat wij met de metro ondervonden (wij zaten op 96th street) is dat er 's nachts alleen maar snel-metro's rijden. D.w.z. dat een heleboel metrostations niet meer worden aangedaan. Zo kwamen we dus onverwacht midden in de nacht in Harlem terecht, i.p.v. ons hotel. Was ook wel leuk, daarn niet van: gangsta's kijken op eigen risico
500-600 euro moet lukken. Wij hebben bij Jan Doets geboekt en dat is zeer goed bevallen. Bieden uitsluitend Amerika en Canada-reizen aan en zijn erg enthousiast.quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:24 schreef Blinker het volgende:
wat ik me af vraag hoeveel geld zou ik voor een weekje new york moeten rekenen?
Wij hebben voor een 6-daagse reis ergens iets in de 500 betaald. Daar kwam na alle toeslagen/belastingrotzooi uit op 620 euro.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:16 schreef Blinker het volgende:
dat valt nog best mee
quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:23 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
haha vette stretch: http://www.ofoto.com/Phot(...)&photoid=33448600206
die had ik nog niet zelf voorbij zien komen
Geen ideequote:Op woensdag 30 juni 2004 11:28 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
http://www.ofoto.com/Phot(...)&photoid=96666600206
volgens mij zijn die 2 glazen gebouwen op de achtergrond die hotel/appartement-torens op columbus circle ofnie?
Yeps.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:40 schreef Blinker het volgende:
was dat toevallig deze:
Manhattan Express 5 dg ¤ 485,- & 6 dg ¤ 530,-
Als ik alleen ga ben ik 700 euro (7 nachten) kwijt en dan heb ik nog geen hap gegeten en ook nog niets bezocht (NY pass $135).quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:26 schreef Kontiki het volgende:
[..]
500-600 euro moet lukken. Wij hebben bij Jan Doets geboekt en dat is zeer goed bevallen. Bieden uitsluitend Amerika en Canada-reizen aan en zijn erg enthousiast.
http://www.jandoets.nl
*edit* ik zie alleen Singapore Airlines niet meer bij hun aanbod staan. Jammer, daat hebben wij mee gevlogen en is supergoed bevallen. SA vliegt dus helemaal niet meer naar NY?
Wat wilde je eigenlijk met die foto dan?quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:49 schreef matthijst het volgende:
Bedankt voor de foto!
The Bronx - komt van "Pieter Bronck"
Flushing - van "Vlissingen"
New Haarlem (Harlem) is inderdaad gesticht op precies dezelfde afstand van New Amsterdam, als Haarlem en Amsterdam in NL.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:39 schreef Delmar78 het volgende:
@berc: Harlem is een voormalige voorstad van New York. Het lag bijna net zo ver van Nieuw Amsterdam als Haarlem in Nederland van Amsterdam ligt... Het is geen borough, maar een vaag begrensde wijk van Manhattan aan de noordoostkant van Central Park.
Overdag kun je er prima komen, ook al staat het bekend als criminele wijk. Er is echter weinig te zien en als blanke ben je inderdaad wel erg herkenbaar...
Er zijn nog wel meer namen uit het Nederlands komen overwaaien. Brooklyn is Breukelen en Flushing is Vleuten (dacht ik). Coney Island slaat op alle konijnen die er waren. De naam Manhattan is overigens indiaans van oorsprong.
whaha, dat kan je ook zeker wel goed doenquote:Op woensdag 30 juni 2004 12:16 schreef mechatronics het volgende:
hjay, Manhattan is in het indiaans "de plaats om met je vrienden dronken te worden"
das echt dik![]()
bah, ben nog niet 21quote:Op donderdag 1 juli 2004 00:03 schreef kepler het volgende:
[..]
whaha, dat kan je ook zeker wel goed doen![]()
Was voor hierop, heb d'r een verzameling foto's van NY op draaien.:quote:Wat wilde je eigenlijk met die foto dan?
op draaienquote:Op donderdag 1 juli 2004 07:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Was voor hierop, heb d'r een verzameling foto's van NY op draaien.:
[afbeelding]
coowzquote:Op donderdag 1 juli 2004 09:16 schreef matthijst het volgende:
Omgebouwde laptop -> digitaal fotolijstje
wat me ook supergaaf lijkt is een hele grote poster van manhattanquote:Op donderdag 1 juli 2004 07:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Was voor hierop, heb d'r een verzameling foto's van NY op draaien.:
[afbeelding]
weet je wat leuk is, mijn broer liep stage bij een fotostudio, moest ie iets opruimen, vond ie 4 grote posters van new york die 1 grote poster vormt met een grote van 388 bj 137 cm.quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:03 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
wat me ook supergaaf lijkt is een hele grote poster van manhattan
Ga maar eens kijken of ik die ergens kan vinden. Een new york city kamer makenIn nyc heb ik al een straatbord gekocht
Als je gewoon New York bij search intypt, krijg je meer dan 200 hits en daar zitten, naast die van Blakeway, nog meer mooie tussen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 07:20 schreef matthijst het volgende:
Wij hebben deze, foto's van James Blakeway. Die heeft een serie van een stuk of 15 New York foto's. Posters zijn een meter breed ofzo:
[..]
dat zijn echt mooie posters...!!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 07:20 schreef matthijst het volgende:
Wij hebben deze, foto's van James Blakeway. Die heeft een serie van een stuk of 15 New York foto's. Posters zijn een meter breed ofzo:
[afbeelding]
[afbeelding]
haha lijkt me vet een poster van 3 meter, paas mij die poster anders als ie bij jouw niet in de kamer pastquote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:09 schreef berc het volgende:
[..]
weet je wat leuk is, mijn broer liep stage bij een fotostudio, moest ie iets opruimen, vond ie 4 grote posters van new york die 1 grote poster vormt met een grote van 388 bj 137 cm.
dus die mocht ie mee naar huis nemen. Helaas passen die posters niet op mijn kamer![]()
misschien net 2 naast elkaar....
en ehm.... komen de foto's al
2 weken geleden zei je 2 weken.... dussehm ze mogen nu wel snel komen![]()
je plaatje is bij mij een kruisjequote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:54 schreef mr.marcus het volgende:
Ik heb ook een muur poster van zo'n 4 meter bij 3 meter (woon in een herehuis dus heb hoge muren) van dit plaatje: [afbeelding]
alleen zo jammer dat je van iedereen opmerkingen krijgt in de trend van: Goh je zou er eigenlijk 2 vliegtuigen bij moeten tekenen![]()
Hee, die heb ik ookquote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:54 schreef mr.marcus het volgende:
Ik heb ook een muur poster van zo'n 4 meter bij 3 meter (woon in een herehuis dus heb hoge muren) van dit plaatje:*plaatje*
manhattan blijft het mooist met die twee torens... Mooie poster, ga ook maar eens opzoek naar posters voor op me kamer.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:54 schreef mr.marcus het volgende:
Ik heb ook een muur poster van zo'n 4 meter bij 3 meter (woon in een herehuis dus heb hoge muren) van dit plaatje: [afbeelding]
alleen zo jammer dat je van iedereen opmerkingen krijgt in de trend van: Goh je zou er eigenlijk 2 vliegtuigen bij moeten tekenen![]()
idd, die stomme hoeren hebben zelfs de skyline van new york vernielt...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 00:32 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
manhattan blijft het mooist met die twee torens... Mooie poster, ga ook maar eens opzoek naar posters voor op me kamer.
Wat een fucking mooie poster !!! Waar zijn die te bestellen ?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 07:20 schreef matthijst het volgende:
Het Met Life gebouw was vroeger bekend als de Pan Am building, met het embleem en letters Pan Am erop, in begin jaren 90 ging Pan Am failliet en kocht Met Life op gretige manier het gebouw over, New Yorkers wilden dat het Pan Am eropbleef (historical!!!!) maar Met Life trok zich daar niets van aan!!!quote:Op maandag 28 juni 2004 22:59 schreef Douwe het volgende:
[..]
De Columbus Circle is toch op 8th Avenue en 59th street? De Trumph Tower staat op 5th Avenue ergens bij 55th Street ofzo.
En waarom is zou het Met Life gebouw zo gehaat zijn?
Geez, je kunt ook gaan zeiken natuurlijkquote:Op zaterdag 3 juli 2004 07:58 schreef xerxesc het volgende:
[..]
Het Met Life gebouw was vroeger bekend als de Pan Am building, met het embleem en letters Pan Am erop, in begin jaren 90 ging Pan Am failliet en kocht Met Life op gretige manier het gebouw over, New Yorkers wilden dat het Pan Am eropbleef (historical!!!!) maar Met Life trok zich daar niets van aan!!!
dat zou ik ook wel eens willen weten!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 05:28 schreef Wytze het volgende:
[..]
Wat een fucking mooie poster !!! Waar zijn die te bestellen ?
Ik heb die van die Skyline besteld bij Viking Direct:quote:Wat een fucking mooie poster !!! Waar zijn die te bestellen ?
En dan moet er nog een lijst omheen en alquote:Op zondag 4 juli 2004 12:06 schreef P4nic het volgende:
Wel nog redelijk duur zeg 80euro.
Ik heb gewoon een zelf gemaakte panoramafoto ingelijstquote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:44 schreef matthijst het volgende:
Lijst zit er nog wel bij voor dat geld, tenzij je niet van zwart houdt
Aahhh, hij draait dus op 12 augustus. Ik dacht ik ga met boeken me richten op 17-24 aug zodat ik hem kan zien, lukt het niet. ( http://www.arminvanbuuren.com/ en http://www.madeevent.com/ ) Kost trouwens nog $30, dacht dat het gratis was.quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:37 schreef mr.marcus het volgende:
Oh My F*cking God!
http://www.madeevent.com/images/full/062504.jpg
me favoriete DJ in de mooiste stad ter wereld in ook nog eens het mooiste park ter wereld...mr.marcus droomt verder....
Wij zijn 5 volle dagen in Manhattan geweest. Daarbij zijn we van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat actief bezig geweest met het rondkijken, en ik denk dat we het overgrote deel van Manhattan wel gezien hebben. Er is geen wijk waar we niet zijn geweest. Maar natuurlijk is er zo veel te doen, dat je makkelijk 9 dagen zoet bent.quote:Op donderdag 8 juli 2004 00:54 schreef Razer het volgende:
Ik ga over 15 dagen, even een vraagje voor de mensen die al geweest zijn, zijn jullie vooral in Manhattan gebleven of is er ook nog veel buiten Manhattan te doen? Ik ga maar 9 dagen (waarvan 8 volledige dagen daar) en ik ben bang dat ik tijd te kort kom. Tips zijn altijd welkom
we zijn er 6.5 volle dag geweest, ook veel gezien, maar ik heb niet echt het idee dat ik nou alles heb gezien. In east village zijn we haast niet geweest, harlem ook niet en nog veel meer niet. En we hebben maar 1 museum bezocht, wat ik zelf saai vond. Maarja het regende toen, anders loop ik veel liever over straat...quote:Op donderdag 8 juli 2004 16:48 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Wij zijn 5 volle dagen in Manhattan geweest. Daarbij zijn we van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat actief bezig geweest met het rondkijken, en ik denk dat we het overgrote deel van Manhattan wel gezien hebben. Er is geen wijk waar we niet zijn geweest. Maar natuurlijk is er zo veel te doen, dat je makkelijk 9 dagen zoet bent.
Maar je kan het zo intensief maken als je wilt. Wij zijn niet bij musea binnengeweest, en dat soort dingen kosten natuurlijk veel meer tijd. We hebben wel een paar tours gedaan (Radio City Music Hall, Verenigde Naties) en attracties bezocht, maar we hebben toch vooral rondgekeken.
Buiten Manhattan zijn we nog heel even naar Staten Island geweest, omdat de gratis veerpont daarheen voer. Viel weinig te beleven.
Ja, dat idee had ik ook niet, er zijn natuurlijk zooooo veel dingen te zien. Maar voor 5 dagen hebben we aardig wat afgereisd. Vooral door zomaar ergens uit de metro te stappen en maar rond te lopen. Zo hebben we binnen een paar uur wijken als Chinatown, Little Italy en Soho doorkruist.quote:Op donderdag 8 juli 2004 16:56 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
we zijn er 6.5 volle dag geweest, ook veel gezien, maar ik heb niet echt het idee dat ik nou alles heb gezien. In east village zijn we haast niet geweest, harlem ook niet en nog veel meer niet. En we hebben maar 1 museum bezocht, wat ik zelf saai vond. Maarja het regende toen, anders loop ik veel liever over straat...
Little Italy stelt niets voor, een straat met wat restaurantjes en that's itquote:Op donderdag 8 juli 2004 17:04 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ja, dat idee had ik ook niet, er zijn natuurlijk zooooo veel dingen te zien. Maar voor 5 dagen hebben we aardig wat afgereisd. Vooral door zomaar ergens uit de metro te stappen en maar rond te lopen. Zo hebben we binnen een paar uur wijken als Chinatown, Little Italy en Soho doorkruist.
Maar ik denk dat je in 9 dagen best een keertje van Manhattan afkan, naar bijv. the Bronx, Queens of Brooklyn.
Ja, maar het telt wel weer mee voor de statistiekenquote:Op donderdag 8 juli 2004 17:52 schreef Douwe het volgende:
Little Italy stelt niets voor, een straat met wat restaurantjes en that's it
Bij hostelworld moesten we 10% aanbetalen en er staat op de factuur dat we het resterende bedrag daar terplaatse moeten betalen. Er staat verder niets over tax, dus volgens mij (en hopelijk) is deze inbegrepen.quote:Op donderdag 8 juli 2004 13:23 schreef Jeroenus het volgende:
@Busta
Heb je al dingen ontvangen van Hostelworld/YMCA en hoe is de betaling verlopen? Komt er nog tax bij het bedrag dat hostelworld laat zien in dat tabelletje met total payable now, depost enz?
Hoe is het reserveren bij BimanAir verlopen? Heb je rechtstreeks bij de vliegtuigmaatschappij gereserveerd of bij De Vries Reizen?
Bvd
Dank je voor je snelle antwoord.quote:Op donderdag 8 juli 2004 22:40 schreef Busta het volgende:
[..]
Bij hostelworld moesten we 10% aanbetalen en er staat op de factuur dat we het resterende bedrag daar terplaatse moeten betalen. Er staat verder niets over tax, dus volgens mij (en hopelijk) is deze inbegrepen.
Wat betreft Biman air vluchten, ik heb deze via de Vries Reizen besteld, gegevens zijn allemaal doorgegeven en ik hoop binnenkort de tickets te ontvangen. Service is iig tot dusver erg goed aangezien ik een aantal vragen had en deze meteen en erg vriendelijk werd beantwoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |