Ok, we hebben dus aanslagen die gepleegd zijn door extreem-links op Janmaat, Nertsenfokkerijen, Pim, van Aarsten en er zullen er nog wel een paar zijn (zoals laatst het uitlokken en plegen van rellen bij een NVU-demonstratie)quote:Aanslag Van Aartsen beraamd door extreem-links
De dader van de aanslag op de VVD-leider Van Aartsen is afkomstig uit een extreem links milieu. Diverse direct betrokkenen melden dat de vrouw, die op 1 april op Van Aartsen inreed, uit een soort Volkert van der G.-achtig milieu afkomstig is. Pikant detail is dat ze goede contacten heeft met de top van het openbaar ministerie.
Woensdag jongstleden is door de raadkamer van de rechtbank haar periode van voorlopige hechtenis met dertig dagen verlengd. In juli zal de 'pro forma' zitting plaatsvinden, waarbij de zaak voor het eerst voor de rechtbank verschijnt.
In haar studententijd kwam De J. in aanraking met het alternatieve linkse circuit, waar radicale opvattingen de boventoon voerden. De J. studeerde aan de universiteit van Nijmegen rechten. Met name de laatste jaren werd haar linkse gedachtengoed gevaarlijk, toen ze door persoonlijke problemen in een psychische crisis terecht kwam. Dat verklaarden diverse advocaten, die De J. goed kennen, tegenover de Telegraaf. Ook Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, was afkomstig uit een extreem-links milieu uit de universiteitsstad Wageningen.
De J. had politieke motieven om Van Aartsen om het leven te brengen, zo blijkt uit verhoren. Ze had al langere tijd het idee in haar hoofd om een aanslag te plegen. Ze was het met name oneens over het asielbeleid dat in Den Haag werd gevoerd en het lot van de illegalen. Dat bleek ook uit uitgelekte mailtjes, die ze eerder naar diverse personen had gestuurd. "In een land waar ze zo met mensen omgaan, kan ik niet leven. Dus dan wordt het maar moord", mailde ze actualiteitenprogramma Nova. "Kan de discussie over het generaal pardon - godbetert het woord - weer terugkomen? Of is dat te pathetisch? Zelfs Pim was ervoor", schreef ze Freek de Jonge.
Ze heeft inmiddels bekend en zal poging tot doodslag ten laste worden gelegd.
http://telegraaf-i.telegr(...)2S_20040613_3_67.php
Heeft ze een aanslag gepleegd omdat ze links is of omdat ze in een psychische crisis terecht kwam ? Links is dus niet gevaarlijk, pyscho's wel....quote:Met name de laatste jaren werd haar linkse gedachtengoed gevaarlijk, toen ze door persoonlijke problemen in een psychische crisis terecht kwam.
quote:Op maandag 14 juni 2004 09:55 schreef Shaman het volgende:
[..]
Heeft ze een aanslag gepleegd omdat ze links is of omdat ze in een psychische crisis terecht kwam ? Links is dus niet gevaarlijk, pyscho's wel....
nee, want dan had GL wel haar uitegnodigd om voor hun partij in de 2 kamer te gaan plaats nemenquote:Op maandag 14 juni 2004 10:05 schreef Bosui het volgende:
Ze is extreem links, dat is het verschil. Zowel extreem links als extreem rechts is gevaarlijk. Of dacht jij dat ze een gemiddelde GroenLinks kiezer is?
M.a.w. het is gewoon weer een opruierig artikel.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:06 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nee, want dan had GL wel haar uitegnodigd om voor hun partij in de 2 kamer te gaan plaats nemen
Iig mensen die sneller van woorden overgaan op daden denk.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:07 schreef DennisMoore het volgende:
Zouden er dan bij (extreem) links méér psychos rondlopen misschien?
Misschien meer 'idealisten' bij links dan bij rechts.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:10 schreef MikeyMo het volgende:
Iig mensen die sneller van woorden overgaan op daden denk.
extreem-rechts is meer een stroming die drijft op haat en als je iets haat zal er al een besef zijn dat je iets fout doet, of foute gedachten hebt in ogen van het meerendeel van de samenleving. Hier zullen ze minder snel aanslagen plegen dan in bv Amerika waar de extreem-rechtse McVeigh enkele jaren geleden nog een aanslag pleegde en KKK-bewegingen nog gewoon leven.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:11 schreef smash789 het volgende:
Ik heb nu het idee dat extreem-rechts bijna nooit een aanslag zal plegen, maar dat vrijwel alleen extreem-links dit doet. Die extreem-linksen zijn niet goed bij hun hoofd. Het zijn domme werkloze kippen zonder kop die willen dat iedereen dezelfde mening als hun heeft, en als ze een andere mening hebben dan moeten ze op alle mogelijke manieren gestopt worden..
Dat de Telegraaf een opruierig artikel publiceerd ? Mij verast het ook niet, ik heb die krant al jaren links laten liggen.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:16 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:
Nou, een verassing kan ik het niet noemen.
dat bedoel ik: het doel heiligt de middelen. Extreem-rechtse lui kunnen aanslagen op moskeeen oid niet of nauwelijks goed praten. Extreem-linkse lui doen dat wel.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Misschien meer 'idealisten' bij links dan bij rechts.
En misschien vervallen 'idealisten' eerder in extremen, heiligt hun doel eerder de middelen, overtuigd van hun eigen morele gelijk als ze zijn...
Zou best een interessante studie van te maken zijn trouwens..
quote:Op maandag 14 juni 2004 10:19 schreef Shaman het volgende:
[..]
Dat de Telegraaf een opruierig artikel publiceerd ? Mij verast het ook niet, ik heb die krant al jaren links laten liggen.
Wat is er dan zo specifiek opruierig aan dit artikel? Als mevrouw extreem-links was, dan mag dat toch wel gewoon gemeld worden? Of is het dan meteen opruierig en 'not done'? Heb jij liever censuur in je kranten?quote:Op maandag 14 juni 2004 10:19 schreef Shaman het volgende:
[..]
Dat de Telegraaf een opruierig artikel publiceerd ? Mij verast het ook niet, ik heb die krant al jaren links laten liggen.
"Die moslims moeten het land uit" of "Moslims zijn een gevaar voor de Nederlandse samenleving". Lijkt mij de verklaring voor zo'n aanslag op een moskee. Weinig anders iig als een aanslag van extreem-links, je hoeft alleen maar een andere naam in te vullen.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat bedoel ik: het doel heiligt de middelen. Extreem-rechtse lui kunnen aanslagen op moskeeen oid niet of nauwelijks goed praten. Extreem-linkse lui doen dat wel.
Het linkse gedachtengoed is in dit geval ondergeschikt aan haar psychische gesteldheid, toch kopt de telegraaf met 'Aanslag Van Aartsen beraamd door extreem-links '. Bovendien suggereert de titel betrokkenheid van derden, terwijl het gaat om een individuele actie.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:23 schreef smash789 het volgende:
[..]
Wat is er dan zo specifiek opruierig aan dit artikel? Als mevrouw extreem-links was, dan mag dat toch wel gewoon gemeld worden? Of is het dan meteen opruierig en 'not done'? Heb jij liever censuur in je kranten?
Juist denk ik dat er weinig aanslagen uit doe hoek gepleegd worden omdat er al jaren een negatieve tendens om extreem-rechts heen hangt (begrijpelijk) Daarnaast weten ze dat ze onder een vergrootglas van de AIVD zitten en het lijkt mij dat ze ook wel snappen dat je met een bom in een moskee of asielzoekerscentrum niet veel bereikt, hooguit alleen maar meer haat richting je partij/denkbeelden.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:30 schreef freako het volgende:
[..]
"Die moslims moeten het land uit" of "Moslims zijn een gevaar voor de Nederlandse samenleving". Lijkt mij de verklaring voor zo'n aanslag op een moskee. Weinig anders iig als een aanslag van extreem-links, je hoeft alleen maar een andere naam in te vullen.
Overigens is de strekking van het artikel in de Telegraaf dat de vrouw al jaren extreem-links was, en pas een aanslag wilde plegen toen ze psychisch gestoord werd. Weinig opruierig iig.
Wat 'not done' is, is dat een 'journalist' de daad van een overduidelijk geflipte mevrouw (niet eens zo heel) impliciet een extreem-links complot noemt. In de kop. Zonder bewijs.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:23 schreef smash789 het volgende:
[..]
Wat is er dan zo specifiek opruierig aan dit artikel? Als mevrouw extreem-links was, dan mag dat toch wel gewoon gemeld worden? Of is het dan meteen opruierig en 'not done'?
Skinheads zijn ook niet gevaarlijk, de oorspronkelijke eerste skinheads kwamen van Jamaica en waren dus zwart.quote:Op maandag 14 juni 2004 09:55 schreef Shaman het volgende:
[..]
Heeft ze een aanslag gepleegd omdat ze links is of omdat ze in een psychische crisis terecht kwam ? Links is dus niet gevaarlijk, pyscho's wel....
Waarom zouden ze meteen ongewassen zijn, alleen omdat ze een domme kale kop hebbenquote:Op maandag 14 juni 2004 10:42 schreef JohnDope het volgende:
vieze racisten.
Precies... een kale kop is véél hygienischer dan die vieze linkse dreadlocks.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:43 schreef Verbal het volgende:
Waarom zouden ze meteen ongewassen zijn, alleen omdat ze een domme kale kop hebben
neemt niet weg dat er alweer een aanslag is gepleegd door iemand vanuit extreem-linkse denkbeelden. Of ze nou "geflipt" is of niet.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat 'not done' is, is dat een 'journalist' de daad van een overduidelijk geflipte mevrouw (niet eens zo heel) impliciet een extreem-links complot noemt. In de kop. Zonder bewijs.
V.
ik vind ze vies omdat ze racist zijn. het is nog vroeg ik weet hetquote:Op maandag 14 juni 2004 10:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Waarom zouden ze meteen ongewassen zijn, alleen omdat ze een domme kale kop hebben
V.
Tsja... en dat het dat 'geflipte' deel is dat zeer waarschijnlijk de oorzaak is van haar handelen doet er dan niet zoveel meer toe, he?quote:Op maandag 14 juni 2004 10:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
neemt niet weg dat er alweer een aanslag is gepleegd door iemand vanuit extreem-linkse denkbeelden. Of ze nou "geflipt" is of niet.
Het zou kunnen dat linkse denkbeelden eerder flippen dan rechtse.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:47 schreef Verbal het volgende:
Tsja... en dat het dat 'geflipte' deel is dat zeer waarschijnlijk de oorzaak is van haar handelen doet er dan niet zoveel meer toe, he?
Bij skinheads denk ik niet persé aan rascisten. Ik ken genoeg skin's, die zich zo kleden vanwege hun voorkeur voor ska. Bij neo-nazi's denk ik wel aan rascisten, maar dat is niet zo vreemd...quote:Op maandag 14 juni 2004 10:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Skinheads zijn ook niet gevaarlijk, de oorspronkelijke eerste skinheads kwamen van Jamaica en waren dus zwart.
Maarja laten we eerlijk zijn, als je nu het woord skinhead hoort dan denk je aan vieze racisten.
Diegene die zich zo kleden zijn niet zo slim, want de meeste mensen zien een kaalkop en die denken dat het een neo is.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:49 schreef Shaman het volgende:
[..]
Bij skinheads denk ik niet persé aan rascisten. Ik ken genoeg skin's, die zich zo kleden vanwege hun voorkeur voor ska. Bij neo-nazi's denk ik wel aan rascisten, maar dat is niet zo vreemd...
en waarom flippen er dan zoveel extreem linkse individuen? Mensen die zoiets doen zijn in principe toch nooit 100% in hun hoofd? Of vindt jij het normaal om iemand geweld aan te doen enkel om dat zijn denkbeelden niet stroken met de jouwe?quote:Op maandag 14 juni 2004 10:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Tsja... en dat het dat 'geflipte' deel is dat zeer waarschijnlijk de oorzaak is van haar handelen doet er dan niet zoveel meer toe, he?
V.
De kop van het artikel in De Telegraaf was "Aanslag op Van Aartsen was gepland" of iets dergelijks. Uit het feit dat een aanslag is gepleegd door iemand met linkse sympathieën of door iemand die in haar studententijd wel eens een (radicaal-)linkse vergadering heeft bijgewoond kun je niet 'destilleren' dat extreem-links de aanslag heeft beraamd. Dat impliceert dat er een extreem-linkse actiegroep of complot achter zit, en dat blijkt niet uit het artikel. Je zet er ook niet boven "Aanslag Van Aartsen beraamd door advocatuur".quote:Aanslag Van Aartsen beraamd door extreem-links
De link die in het artikel wordt gelegd is dat Volkert in linkse Wageningse kringen zat en Frederiek de J. in linkse Nijmeegse kringen (in haar studententijd!). Om daarmee een verband te leggen tussen de aanslag op Fortuyn en de aanslag op Van Aartsen vind ik nogal subjectief. Nahja, de schrijver van het artikel is Martijn Koolhoven, die staat ook niet bepaald als objectief te boek.quote:...Volkert van der G.-achtig milieu...
Op persoonlijk niveau kent de daadster "onder meer" iemand die het Nijmeegse OM werkt. Niet zo heel vreemd als je bedenkt dat ze Rechten heeft gestudeerd. Volgens deze persoon is het laatste contact een kerstkaart geweest die zij in 2002 van Frederiek de J. heeft ontvangen. Om daarvan 'goede contacten met de top van het OM' te maken (in de tegenwoordige tijd nota bene) slaat nergens op.quote:Pikant detail is dat ze goede contacten heeft met de top van het openbaar ministerie.
Dat is jouw aanname.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en waarom flippen er dan zoveel extreem linkse individuen?
Uiteraard. Maar 100% in je hoofd zijn kent ook zijn gradaties en verschillende achtergronden. Mensen die in volslagen hysterische en overspannen toestand iemand om zeep proberen te helpen sporen op een andere manier niet dan mensen zonder geweten of mensen met een psychose.quote:Mensen die zoiets doen zijn in principe toch nooit 100% in hun hoofd?
Wat probeer je te insinueren, MM?quote:Of vindt jij het normaal om iemand geweld aan te doen enkel om dat zijn denkbeelden niet stroken met de jouwe?
dat is gewoon een vraag aan jou, niets meer niets minder...quote:Op maandag 14 juni 2004 11:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is jouw aanname.
[..]
Uiteraard. Maar 100% in je hoofd zijn kent ook zijn gradaties en verschillende achtergronden. Mensen die in volslagen hysterische en overspannen toestand iemand om zeep proberen te helpen sporen op een andere manier niet dan mensen zonder geweten of mensen met een psychose.
[..]
Wat probeer je te insinueren, MM?
V.
oh ja, ik zie nog die kat lopenquote:Op maandag 14 juni 2004 11:10 schreef DennisMoore het volgende:
Aad Kosto
Nee. Er is een paar jaar geleden een milieu-ambtenaar op de Veluwe vermoord. Van der Graaf had ook met die ambtenaar te maken bij zijn werk, daarom is hij ook een tijdje van die moord verdacht. Hij is echter met een ander wapen vermoord als Fortuyn. Verder waren er ook geen echte aanknopingspunten.quote:Op maandag 14 juni 2004 11:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en was het wapen van Volkert was ook niet gebruikt om een agrarier te executeren?
Als je maar ritueel meebrult met de groep wordt je misschien minder vlot gecorrigeerd bij beide extreme politieke varianten? Bij links zou vanwege de welhaast structurele bevoogding die vanuit het gedachtengoed gepraktiseerd lijkt te worden onterecht het gevoel kunnen ontstaan per defitie aan de goede kant te strijden waardoor een gezond wantrouwen jegens individuen uit de incrowd voor signalen afgeven wat ondergesneeuwd kan raken. Ik bedenk me maar iets...quote:Op maandag 14 juni 2004 10:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat linkse denkbeelden eerder flippen dan rechtse.
Of mensen die potentiële flippers zijn, voelen zich meer tot linkse denkbeelden aangetrokken.
ok, thnx for filling me in.quote:Op maandag 14 juni 2004 11:15 schreef freako het volgende:
[..]
Nee. Er is een paar jaar geleden een milieu-ambtenaar op de Veluwe vermoord. Van der Graaf had ook met die ambtenaar te maken bij zijn werk, daarom is hij ook een tijdje van die moord verdacht. Hij is echter met een ander wapen vermoord als Fortuyn. Verder waren er ook geen echte aanknopingspunten.
Het wapen van Fortuyn kon wel gelinkt worden aan een of andere overval geloof ik, het wapen was al gebruikt geweest voordat Van der Graaf het kocht.
De wereld is groter dan FOK! Ook wordt niet overal even primair gereageerdquote:Op maandag 14 juni 2004 11:23 schreef DennisMoore het volgende:
Linkse mensen denken te weten wat goed is voor anderen.
Rechtse mensen denken te weten wat goed is voor zichzelf.
Er zijn meer politiekmaatschappelijke issues die over anderen gaan, dan over de persoon zelf.
Linkse mensen hebben dus meer issues die hen raken, om zich over op te fokken, en om in door te slaan.
De geschiedenis leert idd dat mensen die zich op 1 of andere wijze superieur voelen aan hun medemens, in dit geval op het morele vlak, toch eerder de neiging hebben om door te slaan.quote:Op maandag 14 juni 2004 11:23 schreef DennisMoore het volgende:
Linkse mensen denken te weten wat goed is voor anderen.
Rechtse mensen denken te weten wat goed is voor zichzelf.
Er zijn meer politiekmaatschappelijke issues die over anderen gaan, dan over de persoon zelf.
Linkse mensen hebben dus meer issues die hen raken, om zich over op te fokken, en om in door te slaan.
Leg eens uit?quote:Op maandag 14 juni 2004 11:25 schreef sjun het volgende:
De wereld is groter dan FOK! Ook wordt niet overal even primair gereageerd
Racistisch en extreem-rechts geweld, naar categoriequote:Op maandag 14 juni 2004 11:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat is gewoon een vraag aan jou, niets meer niets minder...
feit blijft dit dan alweer de nieuwste aanslag is in een reeks die zich al een flinke poos geleden heeft ingezet. De vrouw van Janmaat rolt nog in een rolstoel, pim, van aartsen om maar enkele van de bekendste voorbeelden te noemen dus. Er zijn nog talrijke minder bekende incidenten zoals terreuractie op nertsenfokkerijen en was het wapen van Volkert was ook niet gebruikt om een agrarier te executeren?
extreem linkse bewegingen en individuen zijn dus zeker een gevaar voor de samenleving gezien het hoge aantal gerichte geweldsdelicten vanuit hun idealisme. Ook al zijn ze geflipt of niet.
En nu nog een vergelijkend lijstje over links geweld.quote:Op maandag 14 juni 2004 11:36 schreef Shaman het volgende:
Racistisch en extreem-rechts geweld, naar categorie
<knip>
Het feitd at er een monitor is voor extreem-rechts geweld terwijl die van extreem-links geweld nergens te vinden (ik ben hem nog niet tegengekomen) zegt genoeg en is teven bewijs voor de bewering van mij dat extreem-rechts in de gaten wordt gehouden terwijl extreem-links toh meer hun gang kan gaanquote:Op maandag 14 juni 2004 11:36 schreef Shaman het volgende:
[..]
Racistisch en extreem-rechts geweld, naar categorie
Categorie______1997______1998______1999______2000
Doelbekladding___55________41________144_______157
Bedreiging______119_______157________ 62________86
Bommelding_____13________23_________18________2
Confrontatie______22________18________18________20
Vernieling________41________27________50________37
Brandstichting____11_________6_________11________20
Mishandeling_____36________41_________41________83
Doodslag ________1_________0__________1_________1
Totaal__________298_______313________345_______406
Bron: Monitor racisme en extreem rechts. Derde & vierde rapportage , Jaap van Donselaar, Peter R. Rodgrigues.
waarom werken de [code][/code] tags niet meer![]()
Er waren al zoveel voorbeelden gegeven, ik wilde alleen maar aangeven dat extreem links en extreem rechts elkaar qua geweld niet zoveel ontlopen.quote:Op maandag 14 juni 2004 11:38 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En nu nog een vergelijkend lijstje over links geweld..
Daar hebben we Siebelt toch voorquote:Op maandag 14 juni 2004 11:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Het feitd at er een monitor is voor extreem-rechts geweld terwijl die van extreem-links geweld nergens te vinden (ik ben hem nog niet tegengekomen) zegt genoeg en is teven bewijs voor de bewering van mij dat extreem-rechts in de gaten wordt gehouden terwijl extreem-links toh meer hun gang kan gaan
'k Vermoed dat ze toch meestal anders van aard zijn.quote:Op maandag 14 juni 2004 11:40 schreef Shaman het volgende:
Er waren al zoveel voorbeelden gegeven, ik wilde alleen maar aangeven dat extreem links en extreem rechts elkaar qua geweld niet zoveel ontlopen.
qua (politieke) aanslagen in Nederland wel. Maar wat DennisMoore al zei komt dat imo ook door de beter organisatie bij extreem-links. Verder lijkt het erop dat extreem-links wat makkelijker steun kan krijgen dmv subsidies, kijk alleen maar hoeveel geld er word uitgetrokken door gemeentes aan kraakpanden voor culturele of maatschappelijke doeleinden, waarmee de kraakpanden vrolijk eta-terroristen uitnodigen.quote:Op maandag 14 juni 2004 11:40 schreef Shaman het volgende:
[..]
Er waren al zoveel voorbeelden gegeven, ik wilde alleen maar aangeven dat extreem links en extreem rechts elkaar qua geweld niet zoveel ontlopen.
Helaas gaat dat vaak samen!quote:Op maandag 14 juni 2004 09:55 schreef Shaman het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval wel consequent en duidelijk in je opzet: het gaat inderdaad niet om mevrouw de chauffeur, maar inderdaad weer wèl even een topic om de zoveelste '(extreem)links is erger dan (extreem)rechts-'discussie'' te voeren.quote:Op maandag 14 juni 2004 11:57 schreef MikeyMo het volgende:
ik dnek ook dat extreem-links aggressiever is ingesteld
Beiden volkomen kut, alleen extreem links zit niet alleen te kutten, ze voeren het ook nog eens uit.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:22 schreef Verbal het volgende:
[..]
Goed, tot slot dan maar: extreem = slecht. Punt. Extreem-links EN extreem-rechts zijn beide volkomen kut. Punt.
V.
'Werkloos'....dat lees ik nu altijd. Het klinkt natuurlijk wel erg stoer om te zeggen, maar klopt er eigenlijk wel iets van? Om bijvoorbeeld de vrouw uit dit voorval te nemen, zij had gewoon rechten gestudeerd en was (in ieder geval tot 'r psychose, daarna weet ik niet precies) werkzaam in de advocatenwereld.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:11 schreef smash789 het volgende:
Het zijn domme werkloze kippen zonder kop
ik ben het helemaal met je eens!quote:Op maandag 14 juni 2004 12:22 schreef Verbal het volgende:
(extreem)links is erger dan (extreem)rechts
Dat is natuurlijk onzin wat je hier zegt. Zelfs op Fok zie ik mensen die zichzelf niet als extreem-rechts, die dit soort daden toch al voorzichtig beginnen goed te praten.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat bedoel ik: het doel heiligt de middelen. Extreem-rechtse lui kunnen aanslagen op moskeeen oid niet of nauwelijks goed praten. Extreem-linkse lui doen dat wel.
het probleem met extreem links en rechts is, vooral hier, dat mensen zichzelf nooit zo zien...quote:Op maandag 14 juni 2004 12:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin wat je hier zegt. Zelfs op Fok zie ik mensen die zichzelf niet als extreem-rechts, die dit soort daden toch al voorzichtig beginnen goed te praten.
En special de extreem rechtse figururen in deze forum willen niet zien dat ze extreem zijn.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het probleem met extreem links en rechts is, vooral hier, dat mensen zichzelf nooit zo zien...
Heb je misschien wat voorbeelden, want Pim Fortuyn werd door vele ook als extreem rechts gezien. Maar ik zag hem toch geen homo's in elkaar meppen.O ja Pim was zelf ook homo.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:16 schreef Monus het volgende:
[..]
En special de extreem rechtse figururen in deze forum willen niet zien dat ze extreem zijn.
Als je nagaat hoeveel mensen die extreem rechtse tuig niet doodgeschop hebben alleen vanwege het feit dat ze joods, zwart of homofiel waren. Extreem rechts is zeker niet minder gewelddadig als extreem links.
Op FOK! kom ik de meest blatante onzin en toeschrijvingen tegen waarin sommige mensen dan ook nog eens serieus meegaan. Zo lijkt Marijnissen hier op FOK! meer aanhang te hebben dan in de wereld van alledag maar krijgt ook iemand als Michiel Smit nog wel eens de handen op elkaar. IRL zjin meer nuances zichtbaar dan op FOK! worden geëtaleerd. Sommigen proberen dit tij nog wel te keren maar het ljikt op dweilen met de kraan open.quote:Op maandag 14 juni 2004 11:27 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Leg eens uit?
persoonlijk denk ik ook dat het komt door 2 dingen:quote:Op maandag 14 juni 2004 13:32 schreef sjun het volgende:
[..]
Op FOK! kom ik de meest blatante onzin en toeschrijvingen tegen waarin mensen dan ook nog eens serieus meegaan. Zo lijkt Marijnissen hier op FOK! meer aanhang te hebben dan in de wereld van alledag maar krijgt ook iemand als Michiel Smit nog wel eens de handen op elkaar. IRL zjin meer nuances zichtbaar dan op FOK! worden geëtaleerd. Sommigen proberen dit tij nog wel te keren maar het ljikt op dweilen met de kraan open.
Als gevolg van nogal zwart-witte presentatie van gebeurtenissen wordt naar mijn idee op FOK! meer primair en absoluut gereageerd dan IRL.
Racistisch en extreem-rechts geweld, naar categoriequote:Op maandag 14 juni 2004 13:23 schreef more het volgende:
[..]
Heb je misschien wat voorbeelden, want Pim Fortuyn werd door vele ook als extreem rechts gezien. Maar ik zag hem toch geen homo's in elkaar meppen.O ja Pim was zelf ook homo.
Geen voorbeelden wel vooroordelen Monus.
KreKkeR heeft al wat voorbeelden gegeven. En inderdaad extreem rechts heeft de laaste jaren de homo's en in sommige gevallen de joden ingeruild voor moslims.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:23 schreef more het volgende:
[..]
Heb je misschien wat voorbeelden, want Pim Fortuyn werd door vele ook als extreem rechts gezien. Maar ik zag hem toch geen homo's in elkaar meppen.O ja Pim was zelf ook homo.
Geen voorbeelden wel vooroordelen Monus.
ja, dan draai je toch zo weer even vakkundig je post de nek om...quote:Op maandag 14 juni 2004 15:16 schreef Monus het volgende:
O ja... pim was geen homo maar een rel-nicht.
onder bekladdingen kunnen we ook het gewildplak van Loesje en graffiti/stickers met opmerkingen als "geen mens is illegaal" rekenenquote:Op maandag 14 juni 2004 15:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Krekker: Racistische bekladdingen kunnen ook komen uit een andere hoek als de extreem-rechtse hoek. Verder zou ik de cijfers weleens nader gespecifieerd zien want hier kunnen we weinig tot niets mee.
Weet je wat: we verbieden links stemmen gewoon bij de wet. Zijn we meteen klaar.quote:Op maandag 14 juni 2004 15:59 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
onder bekladdingen kunnen we ook het gewildplak van Loesje en graffiti/stickers met opmerkingen als "geen mens is illegaal" rekenen
Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 juni 2004 15:59 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
onder bekladdingen kunnen we ook het gewildplak van Loesje en graffiti/stickers met opmerkingen als "geen mens is illegaal" rekenen
Ze zat het afgelopen jaar thuis vanwege haar geestelijke toestand.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
'Werkloos'....dat lees ik nu altijd. Het klinkt natuurlijk wel erg stoer om te zeggen, maar klopt er eigenlijk wel iets van? Om bijvoorbeeld de vrouw uit dit voorval te nemen, zij had gewoon rechten gestudeerd en was (in ieder geval tot 'r psychose, daarna weet ik niet precies) werkzaam in de advocatenwereld.
Waarom rechts? Vanwege hun "nationalisme"?quote:Op maandag 14 juni 2004 17:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Moslim-extremisten zijn overigens net zo goed extreem-rechts, andere fundamentalisten ook.
Dat kan ook rechts zijn.quote:Op maandag 14 juni 2004 17:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waarom rechts? Vanwege hun "nationalisme"?
Eerder links, ze willen alles onderwerpen aan een centraal overheidsorgaan.
Meer vanwege hun conservatieve instelling dat rechts is. Ze handelen meestal uit een superiouriteitsgeval qua ras/afkomst.quote:Op maandag 14 juni 2004 17:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waarom rechts? Vanwege hun "nationalisme"?
Eerder links, ze willen alles onderwerpen aan een centraal overheidsorgaan.
Conservatief, okay, maar meer qua religie, dan ras/afkomst.quote:Op maandag 14 juni 2004 17:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Meer vanwege hun conservatieve instelling dat rechts is. Ze handelen meestal uit een superiouriteitsgeval qua ras/afkomst.
Maar het laat ook wel zien dat het in links-rechts-hokjes duwen van dit soort zaken een beetje onzinnig is.
Omdat pim een rel nicht is, dat is gewoon een feit en daar was hij maar al te trots op.quote:Op maandag 14 juni 2004 15:17 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, dan draai je toch zo weer even vakkundig je post de nek om...
Extreem rechts is altijd afkomstig van haat, onmacht en onbegrip. Meenstal omdat die mensen hun eigen leven niet kunnen opbouwen, geen werk hebben of gewoon dom zijn. En dan een schuldige zoeken voor hun eigen falen.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:36 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik ben het helemaal met je eens!
wat een duffe overtrokken reactie. Ik maak tenminste geen onderscheid tussen vandalisme. Ik keur het in beide gevallen gewoon af ongeacht de boodschap die eracht zit, of dat nou extreem rechts of links is.quote:Op maandag 14 juni 2004 16:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Weet je wat: we verbieden links stemmen gewoon bij de wet. Zijn we meteen klaar.
kun je nog kleinzieliger worden?
V.
En het geweld van extreem links is afkomstig van liefde, macht en begrip??quote:Op dinsdag 15 juni 2004 02:20 schreef Monus het volgende:
[..]
Extreem rechts is altijd afkomstig van haat, onmacht en onbegrip.
-knip-
En wat uit haat geboren is, is altijd slechter.
Miscchien moet je maar even aan marten foruyn dit vertellen... die zal er vast dolblij mee zijn dat zijn broer voor een goede zaak gestorven isquote:Op dinsdag 15 juni 2004 02:20 schreef Monus het volgende:
[..]
Extreem rechts is altijd afkomstig van haat, onmacht en onbegrip. Meenstal omdat die mensen hun eigen leven niet kunnen opbouwen, geen werk hebben of gewoon dom zijn. En dan een schuldige zoeken voor hun eigen falen.
Terwijl extreem links meenstal voor een goede zaak vecht en voor de rechten van andere mensen en dieren opkomt. Mischien dat een heleboel mensen niet met hun eens zijn. Maar het zijn geen mensen die alleen maar voor hun eigen belang vechten zoals extreem rechts dat doet.
Mensen mishandelen en ombrengen voor andermans belang is beter dan voor eigen belang?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 02:20 schreef Monus het volgende:
[..]
Extreem rechts is altijd afkomstig van haat, onmacht en onbegrip. Meenstal omdat die mensen hun eigen leven niet kunnen opbouwen, geen werk hebben of gewoon dom zijn. En dan een schuldige zoeken voor hun eigen falen.
Terwijl extreem links meenstal voor een goede zaak vecht en voor de rechten van andere mensen en dieren opkomt. Mischien dat een heleboel mensen niet met hun eens zijn. Maar het zijn geen mensen die alleen maar voor hun eigen belang vechten zoals extreem rechts dat doet.
Nou je doet wel iets meer door te stellen dat extreem links kwalijker en gevaarlijker is dan extreem rechts - dus je post op zijn minst enigszins tendentieus en maakt wel degelijk onderscheid.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 06:01 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
wat een duffe overtrokken reactie. Ik maak tenminste geen onderscheid tussen vandalisme. Ik keur het in beide gevallen gewoon af ongeacht de boodschap die eracht zit, of dat nou extreem rechts of links is.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:08 schreef MikeyMo het volgende:
SCH has entered the topic
zucht... gaan we weer...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou je doet wel iets meer door te stellen dat extreem links kwalijker en gevaarlijker is dan extreem rechts - dus je post op zijn minst enigszins tendentieus en maakt wel degelijk onderscheid.
nieuw stopwoordje?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:17 schreef SCH het volgende:
tendentieus
mooier dan extreem-linksquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nieuw stopwoordje?
Doe indruk krijg ik gewoon, wellicht omdat extreem links zich meer in de kijker speelt. Kerwin Duijnmeijer was het laatste echte slachtoffer van extreem rechts die groot het nieuws haalde. Sindsdien zijn er hier in Nederland geen mensen vanuit extreem rechtse motieven om het leven gebracht volgens mij. Verder zullen er kleine incidentjes geweest zijn, wellicht een bekladding hier en daar maar echt noemenswaardige dingen. Ik kan ze me niet heugen iig...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:17 schreef SCH het volgende:
Hoe kom je er bij dat extreem links actiever zou zijn? Ze zijn beiden nogal actief, of net zo actief. Ik vind de incidenten waarbij individuen in elkaar geslagen c.q. bedreigd worden door skinheads e.d nou niet meteen een te verwaarlozen factor. Maar je maakt dus wel degelijk een onderscheid, tendentieus hoor.
Even hierboven heb je het over die rechtse monitor, daarbij zie ik ook doodslag staan, maar die zijn door collectief rechts weer vergeten.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:29 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Doe indruk krijg ik gewoon, wellicht omdat extreem links zich meer in de kijker speelt. Kerwin Duijnmeijer was het laatste echte slachtoffer van extreem rechts die groot het nieuws haalde. Sindsdien zijn er hier in Nederland geen mensen vanuit extreem rechtse motieven om het leven gebracht volgens mij. Verder zullen er kleine incidentjes geweest zijn, wellicht een bekladding hier en daar maar echt noemenswaardige dingen. Ik kan ze me niet heugen iig...
Correct. "Aanslag Van Aartsen beraamd door geestelijk labiel persoon" zou beter zijn geweest. Ik weet alleen niet of dat wel zo spannend zou zijn voor de Telegraaf.quote:Op maandag 14 juni 2004 11:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat een merkwaardige titel voor een stuk waarin beschreven staat dat pas de psychose deze mevrouw tot haar daad heeft aangezet.
Of voor bepaalde rechtse Fok!-huilies met het kras-in-de-elpee-syndroom....quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:54 schreef Monidique het volgende:
Ik weet alleen niet of dat wel zo spannend zou zijn voor de Telegraaf.
Dat doe je dus wel. Of dacht je dat onder 'bekladdingen' ook elk in een boom gekerfd hakenkruisje wordt meegeteld? Onder bekladdingen in deze wordt toch echt het het zetten van haken- en andere kruizen en nazi-symbolen op joodse begraafplaatsen en moskeeën bedoeld (en ja, ook extreem-links doet aan echte bekladdingen, ja voor we dat weer gaan krijgen)quote:Op dinsdag 15 juni 2004 06:01 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
wat een duffe overtrokken reactie. Ik maak tenminste geen onderscheid tussen vandalisme.
Je lult leuk, maar je vreet beter (m.a.w. wat je hier zegt is niet wat je overduidelijk an het doen bent, bijvoorbeeld in dit topic).quote:Ik keur het in beide gevallen gewoon af ongeacht de boodschap die eracht zit, of dat nou extreem rechts of links is.
Wel, dat extreem-linkse is vrij irrelevant, daar met name de laatste jaren [...] haar linkse gedachtengoed gevaarlijk [werd], toen ze door persoonlijke problemen in een psychische crisis terecht kwam.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Geestelijk labiel persoon uit extreem-linkse hoek. That'll do it.
Het is dus zeer relevant dit te melden, aangezien ze voor haar psychose al met die figuren in aanraking kwam.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, dat extreem-linkse is vrij irrelevant, daar met name de laatste jaren [...] haar linkse gedachtengoed gevaarlijk [werd], toen ze door persoonlijke problemen in een psychische crisis terecht kwam.
Er staan natuurlijk ook belachelijk uitspraken in het artikel: een soort Volkert van der G.-achtig milieu, In haar studententijd kwam De J. in aanraking met het alternatieve linkse circuit, waar radicale opvattingen de boventoon voerden en Ook Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, was afkomstig uit een extreem-links milieu uit de universiteitsstad Wageningen.
Nee, want ze was, simpelweg, gestoord, dan maakt de rest weinig uit. Uit het artikel wordt men trouwens niets wijzer, want ik ben ook in aanraking geweest met zowel extreem-rechtse als extreem-linkse milieus, ook met allochtonen en autochtonen. Het zegt niets. Het is een tendensieus artikel, omdat het niets concreets zegt en tevens belachelijke verbanden gaat leggen met de moordenaar van Fortuyn. Het is een gruwelijk artikel, dat een serieuze krant niet zou mogen publiceren.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is dus zeer relevant dit te melden, aangezien ze voor haar psychose al met die figuren in aanraking kwam.
Het zal mij verder een rotzorg zijn, zeur er voor mijn part nog 30 topics mee vol. Ik ben blij dat de Telegraaf mij meer details en achtergrond heeft verschaft over deze geestelijk labiele en extreem-linkse vrouw.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, want ze was, simpelweg, gestoord, dan maakt de rest weinig uit. Uit het artikel wordt men trouwens niets wijzer, want ik ben ook in aanraking geweest met zowel extreem-rechtse als extreem-linkse milieus, ook met allochtonen en autochtonen. Het zegt niets. Het is een tendensieus artikel, omdat het niets concreets zegt en tevens belachelijke verbanden gaat leggen met de moordenaar van Fortuyn. Het is een gruwelijk artikel, dat een serieuze krant niet zou mogen publiceren.
Oh, ik zeur niet, hoor, dat doet de Telegraaf.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het zal mij verder een rotzorg zijn, zeur er voor mijn part nog 30 topics mee vol.
Dat mag, maar een serieuze krant zou zoiets niet mogen publiceren.quote:Ik ben blij dat de Telegraaf mij meer details en achtergrond heeft verschaft over deze geestelijk labiele en extreem-linkse vrouw.![]()
Lijkt me wel, geestelijk labiele personen laten zich makkelijker beinvloeden in haar geval was dit door (extreem) linkse milieus.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, want ze was, simpelweg, gestoord, dan maakt de rest weinig uit.
Nee zoalg je nog rationeel kan denken niet, word wat anders als je zelf niet stevig in je schoenen staat.quote:Uit het artikel wordt men trouwens niets wijzer, want ik ben ook in aanraking geweest met zowel extreem-rechtse als extreem-linkse milieus, ook met allochtonen en autochtonen. Het zegt niets.
Tendentieus is het maar niet vanwege de banden die gelegd worden met extreem-links in verhouding tot haar geestelijke gesteldheid wel met de moordenaar van Fortuyn.quote:Het is een tendensieus artikel, omdat het niets concreets zegt en tevens belachelijke verbanden gaat leggen met de moordenaar van Fortuyn. Het is een gruwelijk artikel, dat een serieuze krant niet zou mogen publiceren.
Dus als ik nu een aanslag zou plegen zou ik het op extreem rechts kunnen gooien omdat ik hier bij fok constant in aanraking kom met zulke twisted personenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is dus zeer relevant dit te melden, aangezien ze voor haar psychose al met die figuren in aanraking kwam.
Als jij je ermee inlaat en er plannen mee smeedt wel ja.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus als ik nu een aanslag zou plegen zou ik het op extreem rechts kunnen gooien omdat ik hier bij fok constant in aanraking kom met zulke twisted personen![]()
Waar in dat artikel staat dat mw. plannen gesmeed heeft met extreem linkse figuren ? Het wordt alleen gesuggereerd, in aanraking komen met is kennelijk al voldoende....quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als jij je ermee inlaat en er plannen mee smeedt wel ja.
guess again, als ze geen extreem-links gedachtengoed had, had ze Van Aartsen hoogstwaarschijnlijk niet uitgekozen. Ze was het niet eens met o.a. het asielbeleid en dat heeft haar icm met een los schroefje in haar hoofd gedreven tot deze daad. Datzelfde losse schroefje bezit volkert ook...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, dat extreem-linkse is vrij irrelevant, daar met name de laatste jaren [...] haar linkse gedachtengoed gevaarlijk [werd], toen ze door persoonlijke problemen in een psychische crisis terecht kwam.[/i]
de vrouw in kwestie was zelf extreem links....quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus als ik nu een aanslag zou plegen zou ik het op extreem rechts kunnen gooien omdat ik hier bij fok constant in aanraking kom met zulke twisted personen![]()
Nee dan had ze iemand anders uitgekozen. Was het daarom minder erg geweest ? Nee, daarom is het artikel tendentieus, haar linkse gedachtengoed is duidelijk ondergeschikt aan haar psychische gesteldheid.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:01 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
guess again, als ze geen extreem-links gedachtengoed had, had ze Van Aartsen hoogstwaarschijnlijk niet uitgekozen. Ze was het niet eens met o.a. het asielbeleid en dat heeft haar icm met een los schroefje in haar hoofd gedreven tot deze daad. Datzelfde losse schroefje bezit volkert ook...
Dan kan men wel leuk gaan zitten zeggen dat het komt omdat ze gestoord heeft en dat haar denkbeelden er niets mee te maken hebben (waarschijnlijk omdat men symphatiseert met die denkbeelden?) maar zonder die denkbeelden had ze van Aartsen niet uitgekozen.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
de vrouw in kwestie was zelf extreem links....
Mw. werd extreem-links naarmate haar psychische gesteldheid verslechterde...quote:Met name de laatste jaren werd haar linkse gedachtengoed gevaarlijk, toen ze door persoonlijke problemen in een psychische crisis terecht kwam.
zo interpreteer ik het niet...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:07 schreef Shaman het volgende:
[..]
[..]
Mw. werd extreem-links naarmate haar psychische gesteldheid verslechterde...
Neuh, ze was al extreem-links. Maar omdat haar psychische gesteldheid verslechterde werd ze ook nog eens gewelddadig.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:07 schreef Shaman het volgende:
[..]
[..]
Mw. werd extreem-links naarmate haar psychische gesteldheid verslechterde...
dat is wat ik er ook uit haalquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:21 schreef freako het volgende:
[..]
Neuh, ze was al extreem-links. Maar omdat haar psychische gesteldheid verslechterde werd ze ook nog eens gewelddadig.
Ik ging in op de situatie van basp1.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:01 schreef Shaman het volgende:
[..]
Waar in dat artikel staat dat mw. plannen gesmeed heeft met extreem linkse figuren ? Het wordt alleen gesuggereerd, in aanraking komen met is kennelijk al voldoende....
En de denkbeelden:quote:Op maandag 14 juni 2004 10:59 schreef Megumi het volgende:
Extreem recht of links is eigenlijk hezetlfde. Zeker wat de resultaten aangaat.
Waar staat dat ?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:21 schreef freako het volgende:
[..]
Neuh, ze was al extreem-links. Maar omdat haar psychische gesteldheid verslechterde werd ze ook nog eens gewelddadig.
quote:'In haar studententijd kwam De J. in aanraking met het alternatieve linkse circuit, waar radicale opvattingen de boventoon voerden.'
Ja en die situatie was een vergelijking met de situatie van mw. En in het artikel staat nergens dat mw. plannen smeede met extreem-linkse figuren. Dus kennelijk is in aanraking komen met al voldoende ?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik ging in op de situatie van basp1.
Nee, ze ging om met dat gedeelte van het linkse circuit, waar radicale opvattingen de boventoon voerden.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:28 schreef Shaman het volgende:
Dus tijdens haar studententijd ging ze om met alternatievelingen waar ook radicalen tussen zaten.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:28 schreef Shaman het volgende:
[..]
Waar staat dat ?
Er staat alleen:
[..]
Dus tijdens haar studententijd ging ze om met alternatievelingen waar ook radicalen tussen zaten.
In aanraking komen is meer dan hoi en doei zeggen tegen anderen die radicaal zijn. Toen had ze dus al een extreem-linkse mening. Toen ze in een psychische crisis terecht kwam wilde ze daad bij het woord voegenquote:In haar studententijd kwam De J. in aanraking met het alternatieve linkse circuit, waar radicale opvattingen de boventoon voerden. De J. studeerde aan de universiteit van Nijmegen rechten. Met name de laatste jaren werd haar linkse gedachtengoed gevaarlijk, toen ze door persoonlijke problemen in een psychische crisis terecht kwam.
Ze zal best haar beroep goed gedaan hebben, advocaat word je niet zomaar. Rechtshulpadvocaten doen vaak goed werk. Ook als je behoorlijk links bent kun je gewoon een goede advocaat zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Jezus, wat een werk maken jullie er van om te ontkennen dat deze dame haar beroep niet waard is.
in principe is het wel weer grappig wat men daardoor juist oppert: doordat ze gek werd kreeg ze extreem linkse ideeen...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Jezus, wat een werk maken jullie er van om te ontkennen dat deze dame haar beroep niet waard is.
idd, die asielzoekers hebben ook allemaal advocaten. Dat zijn dit soort mensen lijkt me.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:35 schreef freako het volgende:
[..]
Ze zal best haar beroep goed gedaan hebben, advocaat word je niet zomaar. Rechtshulpadvocaten doen vaak goed werk. Ook als je behoorlijk links bent kun je gewoon een goede advocaat zijn.
Ja maar maakt dat haar op dat punt dan al extreem-links ? Niet dus, radicaal is niet hetzelfde als extreem, bovendien als je ergens mee omgaat, hoef je het zelf nog niet te zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, ze ging om met dat gedeelte van het linkse circuit, waar radicale opvattingen de boventoon voerden.
Deze dame is doorgedraaid, dat is niet goed voor welk beroep dan ook.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:35 schreef freako het volgende:
[..]
Ze zal best haar beroep goed gedaan hebben, advocaat word je niet zomaar. Rechtshulpadvocaten doen vaak goed werk. Ook als je behoorlijk links bent kun je gewoon een goede advocaat zijn.
Dat is eigenlijk wel een inlijsting waard.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:36 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
in principe is het wel weer grappig wat men daardoor juist oppert: doordat ze gek werd kreeg ze extreem linkse ideeen...
allemaal opsluiten die gekken
Nogmaals radicaal en extreem is niet hetzelfde. Bovendien, ik ben rond mijn twintigste ook in aanraking gekomen met het 'links alternatieve circuit waar radicale opvattingen de boventoon voerden'. Maar ik ben zelf absoluut niet extreem links en keur extremen ook af.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:33 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
[..]
In aanraking komen is meer dan hoi en doei zeggen tegen anderen die radicaal zijn. Toen had ze dus al een extreem-linkse mening. Toen ze in een psychische crisis terecht kwam wilde ze daad bij het woord voegen
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:39 schreef Shaman het volgende:
[..]
Nogmaals radicaal en extreem is niet hetzelfde. Bovendien, ik ben rond mijn twintigste ook in aanraking gekomen met het 'links alternatieve circuit waar radicale opvattingen de boventoon voerden'. Maar ik ben zelf absoluut niet extreem links en keur extremen ook af.
enquote:ra·di·caal1 (de ~ (m.), -calen)
1 iem. die de uiterste consequenties van een zienswijze aanvaardt
2 aanhanger van een politieke partij of beweging die zeer ingrijpende hervormingen beoogt
ra·di·caal2 (het ~, -calen)
1 bewijs van een aanspraak op een bepaald voorrecht, op het uitoefenen van een bepaalde functie enz.
ra·di·caal3 (bn.)
1 diep ingrijpend => geen half werk doen, rigoureus
2 strevend naar diep ingrijpende hervormingen
3 [taalk.] uit wortels bestaande
Behoorlijk aan elkaar grenzend, zoniet overlappend.quote:ex·treem (bn.)
1 zeer vergaand => hardcore, het is hollen of stilstaan met hem; <=> middelmatig
Puur een definitiekwestie dus. Wanneer is iemand extreemlinks? Is actief SP-lidmaatschap extreem? Of met je een trapje verder, Internationale Socialisten? Of nog verder, RAF-lidmaatschap?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:39 schreef Shaman het volgende:
[..]
Nogmaals radicaal en extreem is niet hetzelfde.
we zijn dan ook allemaal anders... ik heb ook 10 jaar lang moeten bidden op de basisschool en ben nu atheist, ik heb het partijprogram van CP86 wel eens gelezen maar ben er geen rechts extremist door geworden...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:39 schreef Shaman het volgende:
[..]
Nogmaals radicaal en extreem is niet hetzelfde. Bovendien, ik ben rond mijn twintigste ook in aanraking gekomen met het 'links alternatieve circuit waar radicale opvattingen de boventoon voerden'. Maar ik ben zelf absoluut niet extreem links en keur extremen ook af.
Bijvoorbeeld. En anderen die niet een advocaat kunnen betalen. Nuttig werk hoor.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:36 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
idd, die asielzoekers hebben ook allemaal advocaten. Dat zijn dit soort mensen lijkt me.
Het causale verband is niet bewezen, het kan net zo goed andersom zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:44 schreef Monidique het volgende:
Extreem en radicaal is in dit geval wel hetzelfde, lijkt mij. En, ja, deze mevrouw zal ongetwijfeld een linkse visie hebben. Het gaat er echter om dat ze de daad heeft gepleegd door haar geestelijke labiliteit en dan zal natuurlijk haar wezen, haar linkse visie, radicaliseren. Er wordt in ieder geval, uiteraard niet geheel onverwacht, te veel aandacht gelegd op haar linkse visie.
Ze was links en daarom werd ze gek?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het causale verband is niet bewezen, het kan net zo goed andersom zijn.
'aanhanger van een politieke partij of beweging die zeer ingrijpende hervormingen beoogt' en 'zeer vergaand' is niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Behoorlijk aan elkaar grenzend, zoniet overlappend.
Omdat ze geestelijk niet in orde was? Ja, ik gok maar wat.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:47 schreef Vision het volgende:
waarom krijgt ze eigenlijk maar poging to doodslag en niet poging to moord? Het was een weloverwogen keuze, dus dan lijkt me van doodslag geen sprake meer.
Door haar extreem linkse ideeen is ze in een roes gekomen die de psychose versterkte. Dat kan net zo goed als wat jij beweert. Ik weet het niet, ik ben geen journalist van de Telegraaf, ik ben geen arts en geen aivd-er. Ik probeer middels logisch denken tot een logische conclusie te komen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze was links en daarom werd ze gek?
Ze kreeg last van psychoses, de conclusie lijkt mij duidelijk.
Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
de vrouw in kwestie was zelf extreem links....
Precies, geen voorbedachte rade.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:48 schreef Monidique het volgende:
Omdat ze geestelijk niet in orde was? Ja, ik gok maar wat.
Eerder omdat ze geen plannen had hem te vermoorden, maar het pas deed toen ze hem zag.
Nee, volgens de definitie:quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:46 schreef Shaman het volgende:
Je kunt vinden dat ons land land ingrijpende hervormingen (radicaal)nodig heeft bijvoorbeeld ten aaanzien van immigranten problematiek, maar tegelijkertijd zeer verregaande maatregelen(extreem) afkeuren.
quote:ra·di·caal1 (de ~ (m.), -calen)
1 iem. die de uiterste consequenties van een zienswijze aanvaardt
Omgedraaaid is logischerquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Door haar extreem linkse ideeen is ze in een roes gekomen die de psychose versterkte. Dat kan net zo goed als wat jij beweert. Ik weet het niet, ik ben geen journalist van de Telegraaf, ik ben geen arts en geen aivd-er. Ik probeer middels logisch denken tot een logische conclusie te komen.![]()
omdat dat de drijfveer was achter de aanslag. Voor de aanslag liep ze al dreiguitingen te doen die een extreem linkse boodschap bevatten.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:44 schreef Monidique het volgende:
Er wordt in ieder geval, uiteraard niet geheel onverwacht, te veel aandacht gelegd op haar linkse visie.
Waar haal jij het eruit dat in aanraking komen meer is dan hoi en doei zeggen. Dat is je eigen interpetatie van dit artikel. Omdat jij dit artikel zo extreem intrepeteerd ben jij dan ook al meteen een gevaar voor de samenleving. Ja in de zwart wit wereld waarin jij je bevindt wel, maar dat zal wel weer goed gepraat worden.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:33 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
[..]
In aanraking komen is meer dan hoi en doei zeggen tegen anderen die radicaal zijn. Toen had ze dus al een extreem-linkse mening. Toen ze in een psychische crisis terecht kwam wilde ze daad bij het woord voegen
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
Ze deed het omdat ze geestelijk labiel was, niet omdat ze links was.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
omdat dat de drijfveer was achter de aanslag. Voor de aanslag liep ze al dreiguitingen te doen die een extreem linkse boodschap bevatten.
ook omdat ze voor de aanslag er al mee bezig was, getuige diverse dreigmails e.d.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:47 schreef Vision het volgende:
waarom krijgt ze eigenlijk maar poging to doodslag en niet poging to moord? Het was een weloverwogen keuze, dus dan lijkt me van doodslag geen sprake meer.
Hoe weet je dat het een weloverwogen keuze was? Wat weten sommigen jullie er veel van, ik heb heel andere informatie.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:47 schreef Vision het volgende:
Je bent echt niet helemaal jofel? Waar baseer je nou op dat ze extreem links is? Dat blijkt nergens uit de stukken namelijk.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
![]()
![]()
De definitie onder 2 doelde op politieke standpunten, het lijkt me dat die definitie in deze situatie passender is.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, volgens de definitie:
[..]
Oneens, dan had ze ook een sp-er te grazen kunnen nemen als de politieke voorkeur niet meespeelde, ze was het niet eens met het beleid van Verdonk en zag in Van Aartsen een partijgenoot die het met Verdonk wel eens zou zijn in haar zienswijze. Ik denk dat beide aspecten meespeelden, ze was extreem links en geschift, tesamen een gevaarlijke mix. Deal?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze deed het omdat ze geestelijk labiel was, niet omdat ze links was.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:46 schreef SCH het volgende:
Wat is dat toch, die fanatieke jaloezie op links?
Jij gaat er van uit dat zij wist dat Van Aartsen daar was op dat moment.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oneens, dan had ze ook een sp-er te grazen kunnen nemen als de politieke voorkeur niet meespeelde, ze was het niet eens met het beleid van Verdonk en zag in Van Aartsen een partijgenoot die het met Verdonk wel eens zou zijn in haar zienswijze. Ik denk dat beide aspecten meespeelden, ze was extreem links en geschift, tesamen een gevaarlijke mix. Deal?
ga jij je plaat maar eerst eens losschroevenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent echt niet helemaal jofel? Waar baseer je nou op dat ze extreem links is? Dat blijkt nergens uit de stukken namelijk.
ze zegt het zelf.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:53 schreef SCH het volgende:
Hoe weet je dat het een weloverwogen keuze was? Wat weten sommigen jullie er veel van, ik heb heel andere informatie.
Nee ik ben niet jaloers en heb het niet nodig onzinnige verdachtmakingen te doen. Als je je even in deze zaak verdiept, weet je dat de meeste dingen die jij beweert feitelijk niet kloppen. Ze was kwaad op de politiek, ze was sowieso kwaad. Van Aartsen was een toevallig doelwit.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:55 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Wat is dat toch, die fanatieke jaloezie op rechts?
Nee, geen deal. Natuurlijk, zoals ik al zei, ze was links. Daar is niets mis mee en dat zorgt er ook niet voor dat ze mensen gaat vermoorden. Uiteindelijk kreeg ze alleen wel last van kriebeltjes in d'r hoofd en die zorgden ervoor dat ze radicaliseerde. Het is primair te wijten aan haar conditie, die haar denkbeelden radicaliseerde en vervormde.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik denk dat beide aspecten meespeelden, ze was extreem links en geschift, tesamen een gevaarlijke mix. Deal?
Ze zag hem als vertegenwoordiger van dezelfde partij als Verdonk en greep haar kans.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij gaat er van uit dat zij wist dat Van Aartsen daar was op dat moment.
kom even met een bron, waar blijkt uit dat ze extreem links is?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ga jij je plaat maar eerst eens losschroeven
Oh, hoe weet je dat zo zeker?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ze zag hem als vertegenwoordiger van dezelfde partij als Verdonk en greep haar kans.
Als Marijnissen daar zou lopen, zou ze dan ook gas gegeven hebben?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee ik ben niet jaloers en heb het niet nodig onzinnige verdachtmakingen te doen. Als je je even in deze zaak verdiept, weet je dat de meeste dingen die jij beweert feitelijk niet kloppen. Ze was kwaad op de politiek, ze was sowieso kwaad. Van Aartsen was een toevallig doelwit.
Het was in ieder geval niet met voorbedachte rade.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ze zag hem als vertegenwoordiger van dezelfde partij als Verdonk en greep haar kans.
lees de OP eens, die gaat vrijwel nergens anders overquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:58 schreef SCH het volgende:
[..]
kom even met een bron, waar blijkt uit dat ze extreem links is?
Dat moet je dan eerst aantonen. Ik denk eerder aan het omgekeerde. Ze bracht veel tijd door met radicale groeperingen, dat maakte haar langzamerhand verknipt en gaf haar een superioriteitsgevoel. Dat was het punt dat ze almachtig dacht te zijn en in een vlaag van waanzin, mede gedreven door wellicht persoonlijke omstandigheden kwam ze tot haar daad.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, geen deal. Natuurlijk, zoals ik al zei, ze was links. Daar is niets mis mee en dat zorgt er ook niet voor dat ze mensen gaat vermoorden. Uiteindelijk kreeg ze alleen wel last van kriebeltjes in d'r hoofd en die zorgden ervoor dat ze radicaliseerde. Het is primair te wijten aan haar conditie, die haar denkbeelden radicaliseerde en vervormde.
Welke zin maakt duidelijk dat ze extreem-links is? Want ik zie slechts lage en belachelijke insinuaties.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:59 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
lees de OP eens, die gaat vrijwel nergens anders over
Waar staat dan dat ze extreem links was ? Tot nog toe was je het met me eens dat als je in een periode omgaat met extreem-linkse figuren dat niet hoeft te betekenen, dat je later zelf die denkbeelden aanhangt.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:59 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
lees de OP eens, die gaat vrijwel nergens anders over
Zou kunnen. Het is in ieder geval niet voor honderd procent uitgesloten.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:58 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Als Marijnissen daar zou lopen, zou ze dan ook gas gegeven hebben?
Nee, dat geloof ik ook niet. Het was op dat moment een opportunistische daad. Ze zag een vertegenwoordiger van rechts, toevallig Van Aartsen, maar het had ook Dijkstal (quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het was in ieder geval niet met voorbedachte rade.
Van omgaan alleen krijg je geen psychische problemen, hoor. Het zou wel verduidelijkend zijn als er meer over haar geestestoestand bekend was.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat moet je dan eerst aantonen. Ik denk eerder aan het omgekeerde. Ze bracht veel tijd door met radicale groeperingen, dat maakte haar langzamerhand verknipt en gaf haar een superioriteitsgevoel. Dat was het punt dat ze almachtig dacht te zijn en in een vlaag van waanzin, mede gedreven door wellicht persoonlijke omstandigheden kwam ze tot haar daad.
Dat is waar. Een beter gedocumenteerde bron zou welkom zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Van omgaan alleen krijg je geen psychische problemen, hoor. Het zou wel verduidelijkend zijn als er meer over haar geestestoestand bekend was.
er staat:quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat moet je dan eerst aantonen. Ik denk eerder aan het omgekeerde. Ze bracht veel tijd door met radicale groeperingen, dat maakte haar langzamerhand verknipt en gaf haar een superioriteitsgevoel. Dat was het punt dat ze almachtig dacht te zijn en in een vlaag van waanzin, mede gedreven door wellicht persoonlijke omstandigheden kwam ze tot haar daad.
de OP.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:57 schreef SCH het volgende:
bron?
lijkt me een aardig voorbeeld van "met voorbedachte rade".quote:Dat bleek ook uit uitgelekte mailtjes, die ze eerder naar diverse personen had gestuurd. "In een land waar ze zo met mensen omgaan, kan ik niet leven. Dus dan wordt het maar moord", mailde ze actualiteitenprogramma Nova.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:05 schreef Vision het volgende:
[..]
de OP.
[..]
lijkt me een aardig voorbeeld van "met voorbedachte rade".
Grappig, je gebruikt een bron waarvan je juist wilt aantonen dat die fout is. Objection overruled.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:04 schreef Shaman het volgende:
[..]
er staat:
'Met name de laatste jaren werd haar linkse gedachtengoed gevaarlijk, toen ze door persoonlijke problemen in een psychische crisis terecht kwam.'
kortom haar linkse gedachtengoed werd gevaarlijk toen haar psychische gesteldheid verslechterde.
anders had er gestaan:
'Met name de laatste jaren kwam ze door persoonlijke problemen in een psychische crisis terecht, toen haar linkse gedachtengoed gevaarlijk werd .'
Klopt maar als je niet wilt inzien dat de bron fout is, zal ik je met argumenten van de Telegraaf, die je wel gelooft, proberen te overtuigen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Grappig, je gebruikt een bron waarvan je juist wilt aantonen dat die fout is. Objection overruled.![]()
Ik heb nergens beweerd dat ik de Telegraaf geloof. Het is absoluut een baggerkrant.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:08 schreef Shaman het volgende:
[..]
Klopt maar als je niet wilt inzien dat de bron fout is, zal ik je met argumenten van de Telegraaf, die je wel gelooft, proberen te overtuigen.
even verderop:quote:De dader van de aanslag op de VVD-leider Van Aartsen is afkomstig uit een extreem links milieu.
en wat betreft voorbedachte rade:quote:haar linkse gedachtengoed
was dus gewoon een tickin' timebombquote:De J. had politieke motieven om Van Aartsen om het leven te brengen, zo blijkt uit verhoren. Ze had al langere tijd het idee in haar hoofd om een aanslag te plegen
ja en jij vindt alles wat zich rechts van GL bevindt als zo'n beetje extreem rechts...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:03 schreef SCH het volgende:
In de OP staan slechts speculaties. De Telegraaf vindt alles links van de PvdA extreem-links. Er staan geen controleerbare feiten. in.
Maar je vond de informatie wel 'zeer relevant' ? lijkt me tegenstrijdigquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik heb nergens beweerd dat ik de Telegraaf geloof. Het is absoluut een baggerkrant.
quote:Het is dus zeer relevant dit te melden, aangezien ze voor haar psychose al met die figuren in aanraking kwam.
Jij erkent de OP niet dus wat heeft hetd an nog voor zin...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:10 schreef SCH het volgende:
Hallo MikeyMo - kom eens met bronnen. Niet met speculaties.
als ze het al van plan was, is het sowieso met voorbedachte rade. Maakt niet uit wie het slachtoffer is.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:06 schreef SCH het volgende:En waar wordt Van Aartsen genoemd?
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:13 schreef Vision het volgende:
[..]
als ze het al van plan was, is het sowieso met voorbedachte rade. Maakt niet uit wie het slachtoffer is.
Ik erken de OP wel maar er staat niks feitelijks in, alleen speculaties zonder bron. Weet ik veel wat de definitie van de Telegraaf van extreem-links is?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Jij erkent de OP niet dus wat heeft hetd an nog voor zin...
Klopt, het zou leuk zijn als we dit konden verifieren met een andere bron.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:12 schreef Shaman het volgende:
[..]
Maar je vond de informatie wel 'zeer relevant' ? lijkt me tegenstrijdig
[..]
als ik zeg "ik ga iemand vermoorden", loop de straat op en schiet iemand kapot, dan is het doodslag wil je zeggen?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:14 schreef SCH het volgende:![]()
ja lach er maar omquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:14 schreef SCH het volgende:
[..]![]()
nee moord, maar niet met voorbedachten radequote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:17 schreef Vision het volgende:
[..]
als ik zeg "ik ga iemand vermoorden", loop de straat op en schiet iemand kapot, dan is het doodslag wil je zeggen?
als je zo gaat redeneren dan kun je wel ophouden want dan is uiteindelijk niets en alles extreem, omdat we er allemaal een ander idee over hebbenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik erken de OP wel maar er staat niks feitelijks in, alleen speculaties zonder bron. Weet ik veel wat de definitie van de Telegraaf van extreem-links is?
zo is het feitelijk ook. er zijn ook mensen die nieuw rechts niet extreem rechts vinden.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als je zo gaat redeneren dan kun je wel ophouden want dan is uiteindelijk niets en alles extreem, omdat we er allemaal een ander idee over hebben
http://www.joebattsarm.com/legisk9/juridv.htmlquote:Voorbedachte rade, Met - . Na kalm beraad en rustig overleg.
Poging daartoe is redelijk dichtbij.quote:Doodslag. Het opzettelijk - echter zonder voorbedachte rade - iemand van het leven beroven.
en er zijn mensne geweest die massaal riepen dat LPF extreem rechts was...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
zo is het feitelijk ook. er zijn ook mensen die nieuw rechts niet extreem rechts vinden.
dat is dan idd nog maar de vraag. al vind ik het wel heel "toevallig" dat ze juist van Aartsen tegenkwam.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:17 schreef SCH het volgende:
nee moord, maar niet met voorbedachten rade
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en er zijn mensne geweest die massaal riepen dat LPF extreem rechts was...
dat bedoel ik dusquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:24 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
daarmee geef je toe dat de info uit De Telegraaf ook heel goed subjectief kan zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:24 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat bedoel ik dus
overigens blijft mijn (originele) punt gewoon staan, namelijk dat ze voor poging to moord aangeklaagt moet worden en niet poging tot doodslag.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:23 schreef Vision het volgende:
dat is dan idd nog maar de vraag. al vind ik het wel heel "toevallig" dat ze juist van Aartsen tegenkwam.
Maar dat zal wel blijken uit het onderzoek
Wellicht, maar ik mag aannemen dat een krant daar duidelijkere en realistischere scheidingslijnen in heeft dan jijquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:25 schreef SCH het volgende:
[..]
daarmee geef je toe dat de info uit De Telegraaf ook heel goed subjectief kan zijn.
Het zou prettig zijn als de Telegraaf duidelijker is en met meer info komt.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:35 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik mag aannemen dat een krant daar duidelijkere en realistischere scheidingslijnen in heeft dan jij
Het lijkt wel of je je persoonlijk aangevallen voelt...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:27 schreef Monidique het volgende:
Er wordt gezged dat ze uit extreem-linkse milieus komt, maar er wordt niet duidelijk gemaakt waar uit blijkt dat deze milieus extreem-links zijn.
De dader van de aanslag op de VVD-leider Van Aartsen is afkomstig uit een extreem links milieu. Diverse direct betrokkenen melden dat de vrouw, die op 1 april op Van Aartsen inreed, uit een soort Volkert van der G.-achtig milieu afkomstig is.
Van der G.-achtig milieu, is dit een soort Monty Python-grap, of werkelijk serieus. Dus ze was ook aanwezig in het milieucircuit, of... wat bedoelen jullie, mensen de Telegraaf?
In haar studententijd kwam De J. in aanraking met het alternatieve linkse circuit, waar radicale opvattingen de boventoon voerden.
Nou, God, en nu? Ze is es in aanraking gekomen met extreem-linkse lieden. Toe maar. Maakt niets duidelijk.
Ook Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, was afkomstig uit een extreem-links milieu uit de universiteitsstad Wageningen.
Ja... en? Wee-Tee-Ef heeft dit er nou weer mee te maken?
Ze was het met name oneens over het asielbeleid dat in Den Haag werd gevoerd en het lot van de illegalen.
Oh, kijk, nee, dit bewijst het. Een Kim Jong-Il-adept.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:45 schreef Manji het volgende:
[..]
Het lijkt wel of je je persoonlijk aangevallen voelt...
Dan richten jullie als stelletje mensen met de obsesieve gedachte "wat doet links fout" toch ook een clubje op, en met dit rechtse kabinet moet je vast wel ergens nog een subsidie potje kunnen loskrijgen, dan kunnen jullie ook met een wat objectiever beeld komen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De Telegraaf staat conform de OP niet ter discussie, wel het geweld uit extreem-linkse hoek. Dat de Telegraaf er een baggerbericht van maakt is inderdaad betreurenswaardig.
Het artikel bewijst niets maar waarom het zo belangrijk is om de extreem-linkse connectie te ontkrachten snap ik niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:46 schreef Monidique het volgende:
[..].
Nee.
Maar vind je nou van wat ik heb gezegd?
Subsidies komen vaker uit linkse hoek, het Sinterklaasprincipe. Ik zal Jan Pronk eens bellen voor wat tips.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan richten jullie als stelletje mensen met de obsesieve gedachte "wat doet links fout" toch ook een clubje op, en met dit rechtse kabinet moet je vast wel ergens nog een subsidie potje kunnen loskrijgen, dan kunnen jullie ook met een wat objectiever beeld komen.
Misschien omdat het niet waar is?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:57 schreef Manji het volgende:
[..]
Het artikel bewijst niets maar waarom het zo belangrijk is om de extreem-linkse connectie te ontkrachten snap ik niet.
Daar kan ik niets aan doen dat het IQ van de rechterkant niet bijster hoog is en ze daardoor niet in staat zijn om de subsidie bronnen aan te borenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Subsidies komen vaker uit linkse hoek, het Sinterklaasprincipe. Ik zal Jan Pronk eens bellen voor wat tips.
Dat maak jij er dan weer van, typisch voor het linkse gedachtengoed.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar kan ik niets aan doen dat het IQ van de rechterkant niet bijster hoog is en ze daardoor niet in staat zijn om de subsidie bronnen aan te boren![]()
profiteurs noemt men zoiets.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:01 schreef Basp1 het volgende:
Daar kan ik niets aan doen dat het IQ van de rechterkant niet bijster hoog is en ze daardoor niet in staat zijn om de subsidie bronnen aan te boren![]()
Waarschijnlijk ken je de vrouw in kwestie niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien omdat het niet waar is?
En dat maakt de loze beweringen van de Telegraaf meer waar?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:05 schreef Manji het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ken je de vrouw in kwestie niet.
Of de uitspraken loos zijn, moet nu juist bewezen worden.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
En dat maakt de loze beweringen van de Telegraaf meer waar?
Ach, 'belachelijk' in ieder geval. Er klopt gewoon niets van het verhaal. Wellicht was ze extreem-links, wel, ja, waarom niet, maar dat kan je dus niet uit dit artikel halen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Of de uitspraken loos zijn, moet nu juist bewezen worden.
Jawel, ze was in aanraking geweest met een Volkert vd G-achtig milieu. me dunkt.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ach, 'belachelijk' in ieder geval. Er klopt gewoon niets van het verhaal. Wellicht was ze extreem-links, wel, ja, waarom niet, maar dat kan je dus niet uit dit artikel halen.
Nee maar zo vergezocht is het niet. Zeker gezien de recente geweldadige acties van extreem-links is het niet ondenkbaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
En dat maakt de loze beweringen van de Telegraaf meer waar?
Er valt niet zoveel te ontkrachten, want het flimsy beetje dat ze hebben wordt uitvergroot tot het wat lijkt en vervolgens door kneuzen te alhier tot absolute waarheid verheven.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:57 schreef Manji het volgende:
[..]
Het artikel bewijst niets maar waarom het zo belangrijk is om de extreem-linkse connectie te ontkrachten snap ik niet.
grappig om dat te horen van iemand die de leugens en verdraaiingen van Michael Moore als aboslute onaangetaste waarheid beschouwdquote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Er valt niet zoveel te ontkrachten, want het flimsy beetje dat ze hebben wordt uitvergroot tot het wat lijkt en vervolgens door kneuzen te alhier tot absolute waarheid verheven.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:15 schreef Manji het volgende:
[..]
Nee maar zo vergezocht is het niet. Zeker gezien de recente geweldadige acties van extreem-links is het niet ondenkbaar.
Een soortgelijke opmerking wilde ik ook maken. Nog steeds staat er geen enkele "waarheid" vast, de arrogante zelfingenomen houding van V. is dan ook zeer voorbarig.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
grappig om dat te horen van iemand die de leugens en verdraaiingen van Michael Moore als aboslute onaangetaste waarheid beschouwd
Nog nimmer heb ik 'leugens' en 'verdraaiingen' van MM als 'absolute waarheid' aangenomen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
grappig om dat te horen van iemand die de leugens en verdraaiingen van Michael Moore als aboslute onaangetaste waarheid beschouwd
Whahaha... nou is MIJN houding zeer voorbarig omdat er nog geen waarheid vaststaat, terwijl jij en consorten een topic lang volblaten over zogenaamde 'feiten'...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Een soortgelijke opmerking wilde ik ook maken. Nog steeds staat er geen enkele "waarheid" vast, de arrogante zelfingenomen houding van V. is dan ook zeer voorbarig. :')
Als je eens beter gelezen had, dan had je kunnen lezen dat ik er ook kritisch tegenover sta. Jouw standpunt staat echter al vast, de mijne nog niet. Ik zou zeggen, lees het topic nog maar eens, knul.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Whahaha... nou is MIJN houding zeer voorbarig omdat er nog geen waarheid vaststaat, terwijl jij en consorten een topic lang volblaten over zogenaamde 'feiten'...
Man, net toen ik dacht dat het niet dommer kon...
V.
Ik HOEF niets te ontkrachten. Het artikel is f l i n t e r d u n. Punt.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
En kom jij maar eens met feiten die de aantijgingen ontkrachten. Succes.
*zucht*quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Je hebt dus geen behoefte om de waarheid te vinden. Duidelijk.
*zucht*quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
*zucht*
Als je het Breezergeroddel in dit topic als 'waarheidsvinding' durft te bestempelen, ben je nog verder heen dan ik al dacht.
Vergeef me als ik van mening ben dat de waarheidsvinding in deze gedaan wordt in en rond de rechtbank, door mensen die er verstand van hebben. En als er echte journalisten opstaan, die echt nieuws en echte opzienbarende feiten hebben, prima.
V.
Ze hebben de politie meteen op de hoogte gebracht.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat is eigenlijk de rol van NOVA? In hoeverre zijn zij verantwoordelijk voor het nalaten van het doen van aangifte na het ontvangen van dreigende emails dagen vantevoren?
Boeit mij niet zo wat het is. Als er geen discussie mogelijk is over het bewijs, dan gewoon de doodstraf, anders levenslang tot de dood.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:17 schreef SCH het volgende:
[..]
nee moord, maar niet met voorbedachten rade
Met kneuzen bedoel je de mensen die uit het artikel af kunnen leiden dat de daad zeker niet politiek gemotiveerd was?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Er valt niet zoveel te ontkrachten, want het flimsy beetje dat ze hebben wordt uitvergroot tot het wat lijkt en vervolgens door kneuzen te alhier tot absolute waarheid verheven.
In plaats van een noodzaak tot ontkrachten is er enkel een noodzaak tot eens kritisch en genuanceerd proberen te kijken naar de zeer beperkte en selectief geïnterpreteerde info die er is .
Meer niet.
V.
Dat is juist en ik heb nergens het tegendeel beweerd. Ik maakte die opmerking enkel om aan te tonen dat dat de daad wel degelijk politiek gemotiveerd kan zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Een krant hoort niet 'niet ondenkbare' stukjes bij elkaar te grissen.
Een krant hoort f e i t e n te hanteren en in perspectief te plaatsen, in plaats van ze uit verband te rukken in de jacht naar iets wat er voor de gemiddelde blinde met hersenverweking als 'opzienbarend' uitziet.
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |