abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19848600
* ryan3 david brent nadoet

oeh oeh, wicked ryan, wicked, wandelende joke.
I´m back.
  zondag 13 juni 2004 @ 00:49:50 #52
85889 lucida
équilibre
pi_19848701
quote:
op zondag 13 juni 2004 00:31 schreef ryan3 het volgende:

[..]

je bent werkelijk een komiek, luuucida. hahahahaha.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_19848744
quote:
op zondag 13 juni 2004 00:49 schreef lucida het volgende:

[..]

"en morgen gezond weer op", zoals ze bij de vara zeiden...
I´m back.
  zondag 13 juni 2004 @ 08:14:55 #54
85889 lucida
équilibre
pi_19851118
quote:
op zondag 13 juni 2004 00:52 schreef ryan3 het volgende:

[..]

"en morgen gezond weer op", zoals ze bij de vara zeiden...
schat van 'n meid die sonja barend he.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_19851297
ojee, wordt dit een afscheid van maanden?

getsie, jij bent een van die posters, waarom ik hier nog steeds rondsneup, saaie boel hoor, als jij ook al kiest om te gaan zwijgen..
  zondag 13 juni 2004 @ 11:03:07 #56
85889 lucida
équilibre
pi_19851917
quote:
op zondag 13 juni 2004 09:24 schreef euridice het volgende:
ojee, wordt dit een afscheid van maanden?

getsie, jij bent een van die posters, waarom ik hier nog steeds rondsneup, saaie boel hoor, als jij ook al kiest om te gaan zwijgen..
euridice, 'be real', het afscheid hééft al plaatsgevonden. in feite moet je het beschouwen als een ster die ooit al is "uitgedoofd", maar die we nochtans met onze eigen ogen kunnen aanschouwen. 'alles is schijn', en dat zou jij schone en oogstrelende nimf, toch al sinds mensenheugenis moeten weten?...

euridice begrijp me niet verkeerd. vanzelfsprekend vind ik het niet minder prettig dat je weer uit het schimmenrijk der doden bent opgestaan, en toch nog even naar de gestalte van lucida hebt 'omgekeken'. ik groet je thans, geheel in de trant waarmee odyseus van nausica afscheid nam, 'meer zegenend dan verliefd'!...
het is zoals het is
non-conforming link
  zondag 13 juni 2004 @ 11:19:26 #57
90365 Sater
hoipoloi
pi_19852080
wat staart gij omhoog mannen [users] van galilea [fok]? ziet hij [lucida] die onder u was, is ten hemel gevaren!
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_19853780
ben je nou nog niet opgerot?
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  zondag 13 juni 2004 @ 13:21:30 #59
85889 lucida
équilibre
pi_19854286
quote:
op zondag 13 juni 2004 12:59 schreef berserker het volgende:
tegenover de hier (door mij) geboden, onveranderlijke uitleg, blijken mensen zonder begrip te staan, zowel vóór ze hem horen als wanneer ze hem eenmaal gehoord hebben. het is daarom voor deze mensen niet goed dat alles gebeurt wat zij willen!
het is zoals het is
non-conforming link
  zondag 13 juni 2004 @ 13:22:50 #60
90365 Sater
hoipoloi
pi_19854319
quote:
op zondag 13 juni 2004 12:59 schreef berserker het volgende:
tja ten tijde van de vikingen vochten sommige krijgers in ontbloot bovenlijf. gehuld in berserkerwoede. is het deze vikingwoede die de contemporaine berserker blind maakt?
pi_19854682
hoe lang ga je de tijd nemen voor je afscheid, heintje?
Unox, the worst operating system.
  zondag 13 juni 2004 @ 13:57:43 #62
90365 Sater
hoipoloi
pi_19855084
quote:
op zondag 13 juni 2004 13:40 schreef schorpioen het volgende:
hoe lang ga je de tijd nemen voor je afscheid, heintje?
een moderator dient boven de partijen te staan.
pi_19855242
quote:
op zondag 13 juni 2004 13:57 schreef sater het volgende:

[..]

een moderator dient boven de partijen te staan.

als iemand (voor de 2e keer) een afscheidstopic opent en er vervolgens weer geen aanstalten maakt om het gezegde in praktijk te brengen, dan lijkt mij deze vraag gerechtvaardigd.
Unox, the worst operating system.
  zondag 13 juni 2004 @ 14:29:39 #64
90365 Sater
hoipoloi
pi_19855833
quote:
op zondag 13 juni 2004 14:04 schreef schorpioen het volgende:

[..]

als iemand (voor de 2e keer) een afscheidstopic opent en er vervolgens weer geen aanstalten maakt om het gezegde in praktijk te brengen, dan lijkt mij deze vraag gerechtvaardigd.
wat was het eerste afscheidstopic dat lucida opende?
  zondag 13 juni 2004 @ 15:04:01 #65
85889 lucida
équilibre
pi_19856543
quote:
op zondag 13 juni 2004 13:40 schreef schorpioen het volgende:
hoe lang ga je de tijd nemen voor je afscheid, ?
een rechtstreekse vraag, vraagt om een rechtstreeks antwoord! ik heb reeds van de stijlfiguur lucida afscheid genomen. misschien vind je het ook nog interessant om te lezen wat ik hierover ook aan euridice en sater heb geantwoord?
het is zoals het is
non-conforming link
  zondag 13 juni 2004 @ 15:10:54 #66
85889 lucida
équilibre
pi_19856708
quote:
op zondag 13 juni 2004 14:29 schreef sater het volgende:

[..]

wat was het eerste afscheidstopic dat lucida opende?
die is er niet!
het is zoals het is
non-conforming link
  zondag 13 juni 2004 @ 16:45:43 #67
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19858700
quote:
op zondag 13 juni 2004 00:31 schreef ryan3 het volgende:

[..]

je bent werkelijk een komiek, luuucida. ik hoef waarlijk geen woorden in je mond te leggen. wat ik aan het begin van deze mallotigheid over jou reeds mededeelde (fascist en racist), heb je vanavond klip en klaar voor iedereen bewezen. je bent een schimmig denkertje dat erkenning zoekt wrs. omdat je je door iedereen in deze wereld bescheten voelt oid en je buurt achteruit ziet gaan door allerlei "roetmoppen" e.d. en daarmee hebben we het wel zo ongeveer gehad. wat jij denkt en beweert is niet nieuw, het is oud, oeroud. bovendien je stijl sucks. je bent niet leuk, niet onderhoudend, je bent een wandelende joke en m.i. ben je ook nog redelijk exemplaar voor de lieden die het gedachtegoed dat jij ten toon spreidt aanhangen. hahahahaha.
het zou je sieren wat minder naast je schoenen te gaan lopen. je spreekt althans niet voor mij en ik maak me sterk dat jouw definitie van iedereen reeds op het moment dat het aan je toetsenbord ontvlood al aan de mot onderhevig was.

altijd prachtig hoe mensen menen vanachter hun toetsenbord absolute uitspraken over anderen doen. het zal hen vast respect opleveren bij een publiek van dwepers. tevens biedt het oppervlakkig vermaak.

de rest van de schimpscheuten aan het adres van lucida in deze draad waren mogelijk nodig voor eigen welbevinden? het geeft in ieder geval voor mij aan dat leuk geschreven nog niet gelijk staat aan leuk bedacht en mediocratisch samen'gevat' nog ruimte laat voor onbegrip. hetgeen voor dwaasheid gehouden wordt vanuit een beperkt imaginair vermogen grenst nogal eens aan onnavolgbare genialiteit gecombineerd met onlogische communicatietieve handelingen. wij zullen er niet meer achter kunnen komen of lucida een dergelijk predikaat verdiende. ons rest een subjectief beeld van zowel lucida als zijn etiketteerder(s).
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_19859092
quote:
op zondag 13 juni 2004 15:10 schreef lucida het volgende:

[..]

die is er niet!
inderdaad, die is er niet.

het betrof een post.
quote:
met ingang van 1 april aanstaande zal lucida stoppen met zijn bijdragen aan dit forum. er is bij hem geen enkel begrip voor de wijze waarop 'gemodereerd' wordt, en hij heeft ook geen hoop dat dit ooit zal veranderen. voorts wenst hij als volwassen man, met het verstand en hart op de juiste plek, de eer aan zichzelf te houden alvorens hem het zelfde lot is beschoren als dat wat akkersloot zowel qua reacties als uiteindelijk qua beslissing hem te bannen ten deel is gevallen!...

wat mij het meest heeft gestoord is de tamelijk eigengereide wijze waarop iteejer een slotje op het topic 'vrijheid van meningsuiting .. een farce?' ... heeft geplaatst. ook zijn beweegredenen waarom hij tot deze beslissing meende te moeten komen zijn alles behalve logisch, en zo mogelijk nog minder overtuigend!

het lijken oppervlakkig bezien alleszins redelijke argumenten die iteejer tot dit besluit hebben genoopt, maar schijn bedriegt! vooraleerst heeft hij verzaakt repressief in te grijpen toen slechts één iemand de grenzen van het betamelijke overschreed. zo had iteejer - gelijk met akkersloot is geschied - tot een tijdelijke uitsluiting kunnen overgaan van deze éne enkeling, en had hij het topic op zich verder ongemoeid kunnen laten.

tegen scheldwoorden is lucida redelijk bestand, en kan zich daar doorgaans adequaat tegen verweren - zelfs als mensen hem met hitler, fascist of racist menen te moeten vergelijken - maar tegen een ongefundeerd 'slotje' is geen verweer mogelijk.

erger nog de moderator wenst nog niet eens een nadere toelichting te geven op de vragen die zijn beslissing oproept, maar meent al te kunnen volstaan met een verwijzing naar zijn (letterlijk) afsluitende slotreactie.

en laat iteejer nou a.u.b. niet weer met zijn stokpaardje aankomen; in de trant van: 'ja maar, jij kunt er ook wat van', want dan toont hij alleen maar aan, geen oog voor de nuances te hebben.

zo zou lucida nooit gaan schelden, blieef hij altijd met respect en oog voor de rode draad van het topic reageren, en was zelfs tegen een stevig stootje bestand. nam soms de terchte kritiek in ontvangst, en was grootmoedig genoeg om zijn misstappen toe te geven, zoals hij andere de hunnen kon vergeven... het zogenaamde zielige klagen dat iteejer andere fokkers nog wel eens fijntjes onder de neus wrijft, is aan lucida niet besteed...

lucida betreurt het dat hij - ondanks dit alles - een aantal zeer gewaardeerde gespreksparners op dit forum niet meer zal spreken. maar nogmaals gezegd heeft hij geen goed woord over voor de wijze waarop opzichtig geëtter wordt gedoogd.

en onder het mom van iedereen te vriend houden, door de moderatoren soms de noodzakelijke beslissingen niet genomen worden. maar ook hoe door hen te makkelijk de weg van de minste werstand wordt gekozen in een duidelijk stanpunt innemen t.a.v. principiele en soms ook precaire kwesties. dan is steevast hun laatste machtsmiddel het slotje - ongeacht de achtergrond en toedracht die tot hun besluit hebben geleid!

ik wens u allen nog een vruchtbare voortzetting op dit forum toe, maar voor mij is/was dit de laatste bijdrage in de hoedanigheid van lucida...

ps. een iemand wil ik niet onvermeld laten: en dat is rereformed, ik wens hem nog steeds alle sterkte toe met zijn op sterven liggende vader. graag had ik nog lang met hem door gesproken, want ondanks onze soms niet malse aanvaringen, heerste er toch een soort van blind vertrouwen, dat we er hoe dan ook weer uit zouden komen, en dat heb ik als bijzonder prettig (volwassen) ervaren. als ik hem goed heb begrepen zal hij zelf ook niet meer zolang op dit forum doorgaan alvorens te stoppen - het ga hem goed!

ook sjun en enkele anderen, zijn voor mij een dankbare gesprekspartner geweest die meehielpen de geest scherp te houden, dat er door anderen echter zoveel (negatieve) nadruk op mijn stijl en woordkeuze zou worden gelegd i.p.v. op de inhoud had ik niet verwacht, maar het heeft er mede, en in grote mate toe bijgedragen, dat lucida het per 1 april voor gezien houd!...
maar het bleek slechts een grote, geslaagde 1 april grap! ja mensen, dat waren nog eens tijden. de humor lag op straat.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 13 juni 2004 @ 17:30:29 #69
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19859828
quote:
op zondag 13 juni 2004 17:01 schreef olliea het volgende:

[..]

inderdaad, die is er niet.

het betrof een post.
[..]

maar het bleek slechts een grote, geslaagde 1 april grap! ja mensen, dat waren nog eens tijden. de humor lag op straat.
en dus geen volledige draad, gewijd aan het afscheid van lucida zoals gesuggereerd werd. curieus overigens hoe een bepaalde groepscultuur van afrekening haar navolgers recruteert. wat zou het toch zijn dat mensen doet overwegen hun duit in dit kruitzakje te doen? levert het hen erkenning, afreageren van frustratie, persoonlijk welbevinden of tijdverdrijf op? wensen zij slechts eens te rellen ten koste van iemand die bij diversen onder vuur ligt?

een interessant sociologisch gegeven doch ook niet meer dan dat en nieuwelijks ter plekke onderzoekbaar omdat het laboratorium fok! te weinig mogelijkheden biedt om diverse variabelen volledig uit te kunnen sluiten.
pi_19859919
quote:
op zondag 13 juni 2004 16:45 schreef sjun het volgende:

[..]

het zou je sieren wat minder naast je schoenen te gaan lopen. je spreekt althans niet voor mij en ik maak me sterk dat jouw definitie van iedereen reeds op het moment dat het aan je toetsenbord ontvlood al aan de mot onderhevig was.

altijd prachtig hoe mensen menen vanachter hun toetsenbord absolute uitspraken over anderen doen. het zal hen vast respect opleveren bij een publiek van dwepers. tevens biedt het oppervlakkig vermaak.

de rest van de schimpscheuten aan het adres van lucida in deze draad waren mogelijk nodig voor eigen welbevinden? het geeft in ieder geval voor mij aan dat leuk geschreven nog niet gelijk staat aan leuk bedacht en mediocratisch samen'gevat' nog ruimte laat voor onbegrip. hetgeen voor dwaasheid gehouden wordt vanuit een beperkt imaginair vermogen grenst nogal eens aan onnavolgbare genialiteit gecombineerd met onlogische communicatietieve handelingen. wij zullen er niet meer achter kunnen komen of lucida een dergelijk predikaat verdiende. ons rest een subjectief beeld van zowel lucida als zijn etiketteerder(s).
lees hier maar even wat je vriendje louche-ida gisteren te melden had over hoe neofascistische semitische - lees:joodse - historici amoreel historiseren en hierdoor een alibi verschaffen voor de volkerenmoord op de palestijnen, die uiteraard veel erger was dan de holocaust, door israël oid, volgens louche-iida dan hè. als jij er dan een gelikt pseudo-geleerd stukje tegenaan gooit over hoe onze werkelijkheidsbeleving door linkse media stelselmatig wordt gemanipuleerd, dan ben je naast officiële "stukjes uit de bijbel-" en "artikeltjes uit hp/de tijd"-paster van fok!, ook nog de eerste echte officiële revisionist. (moet opgenomen worden in de fok!-awards van dit jaar vind ik: revisionist van het jaar). heb je de holocaustontkenning ook weer uit de taboesfeer gehaald, waarin het door de manipulatie van links natuurlijk terecht is gekomen. thumbs up, lads!!! .
I´m back.
pi_19860086
quote:
op zondag 13 juni 2004 17:30 schreef sjun het volgende:

[..]

en dus geen volledige draad, gewijd aan het afscheid van lucida zoals gesuggereerd werd. curieus overigens hoe een bepaalde groepscultuur van afrekening haar navolgers recruteert. wat zou het toch zijn dat mensen doet overwegen hun duit in dit kruitzakje te doen? levert het hen erkenning, afreageren van frustratie, persoonlijk welbevinden of tijdverdrijf op? wensen zij slechts eens te rellen ten koste van iemand die bij diversen onder vuur ligt?
wat een huilebalk ben je toch hè. 1) luuucida ligt graag onder vuur, 2) lijkt mij dat de meerderheid der fok!kers (kijk ook in pol) luuucida steunen 3) niet zijn tegenstrevers schelden hem de huid vol, dat gebeurt stelselmatig andersom 4) luuucida heeft dan geen topic geopend voor 1 april, maar wel met veel misbaar afscheid genomen en daar verwijst schorpioen naar 5) door de polaristaie van luuucida lijkt het alsof zijn tegenstrevers het over alles met elkaar eens zijn, maar dat is helemaal niet zo, schijn.
quote:
een interessant sociologisch gegeven doch ook niet meer dan dat en nieuwelijks ter plekke onderzoekbaar omdat het laboratorium fok! te weinig mogelijkheden biedt om diverse variabelen volledig uit te kunnen sluiten.
ik zou het liefst eens voorstellen dat jij jezelf eens liet onderzoeken, maar dat doe ik maar niet.
I´m back.
  zondag 13 juni 2004 @ 17:45:24 #72
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19860172
quote:
op zondag 13 juni 2004 17:41 schreef ryan3 het volgende:

[..]

wat een huilebalk ben je toch hè. 1) luuucida ligt graag onder vuur, 2) lijkt mij dat de meerderheid der fok!kers (kijk ook in pol) luuucida steunen 3) niet zijn tegenstrevers schelden hem de huid vol, dat gebeurt stelselmatig andersom 4) luuucida heeft dan geen topic geopend voor 1 april, maar wel met veel misbaar afscheid genomen en daar verwijst schorpioen naar 5) door de polaristaie van luuucida lijkt het alsof zijn tegenstrevers het over alles met elkaar eens zijn, maar dat is helemaal niet zo, schijn.
[..]

ik zou het liefst eens voorstellen dat jij jezelf eens liet onderzoeken, maar dat doe ik maar niet.
nee, doe dat maar niet. het voorstel zou weinig serieus genomen worden en als een zoveelste trivialiteit passeren.
pi_19860302
quote:
op zondag 13 juni 2004 17:45 schreef sjun het volgende:

[..]

nee, doe dat maar niet. het voorstel zou weinig serieus genomen worden en als een zoveelste trivialiteit passeren.
lijkt me toch weleens goed. dat onfrisse gedoe mbt revisionisme heeft m.i. een psychische component.
I´m back.
pi_19860346
quote:

[..]

en dus geen volledige draad, gewijd aan het afscheid van lucida zoals gesuggereerd werd.
ja, dat zeg ik toch, dat het een post betreft en geen topic? ben ik eens behulpzaam, is het weer niet goed. of vind je het vervelend dat ik die prachtgrap van lucida aan de vergetelheid heb ontrukt?
quote:
curieus overigens hoe een bepaalde groepscultuur van afrekening haar navolgers recruteert.
nog curieuzer is het dat mensen voortdurend groepjes ontwaren. in de tijd van de kippen & vossense twisten had dit nog wel iets humoristisch, maar tja, tegenwoordig ligt de humor op straat en associeert men vrijelijk er op los.
quote:
wat zou het toch zijn dat mensen doet overwegen hun duit in dit kruitzakje te doen? levert het hen erkenning, afreageren van frustratie, persoonlijk welbevinden of tijdverdrijf op? wensen zij slechts eens te rellen ten koste van iemand die bij diversen onder vuur ligt?
ik heb me inderdaad wel eens afgevraagd wat jou ertoe brengt om een duit in het zakje te doen. vanwaar die behoefte bij je om de motieven van anderen te duiden. dat is ook een manier van op de man spelen hoor, alleen veel stiekemer.
quote:
gelukkig ben je dan wel weer goed in open deur kunde.
of wacht, misschien kan je er ook nog een transactionele analyse-analyse tegenaan gooien. dat zwakzinnige derivaat van de psychoanalyse.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_19860405
goed idee, karpman's triangle past precies op de joden en nazi's. brand los sjuuun. .

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 13-06-2004 18:02:18 ]
I´m back.
pi_19860712
ach man, hou jij je kop eens..
  zondag 13 juni 2004 @ 18:41:39 #77
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19861221
quote:
op zondag 13 juni 2004 17:56 schreef ryan3 het volgende:
goed idee, karpman's triangle past precies op de joden en nazi's. brand los sjuuun. .
  zondag 13 juni 2004 @ 18:48:51 #78
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19861372
quote:
op zondag 13 juni 2004 17:53 schreef olliea het volgende:

[..]

ja, dat zeg ik toch, dat het een post betreft en geen topic? ben ik eens behulpzaam, is het weer niet goed. of vind je het vervelend dat ik die prachtgrap van lucida aan de vergetelheid heb ontrukt?
slachtofferalert.
quote:
nog curieuzer is het dat mensen voortdurend groepjes ontwaren. in de tijd van de kippen & vossense twisten had dit nog wel iets humoristisch, maar tja, tegenwoordig ligt de humor op straat en associeert men vrijelijk er op los.
dergelijk associëren moet vooral niet met trivialiseren verward worden...
quote:
ik heb me inderdaad wel eens afgevraagd wat jou ertoe brengt om een duit in het zakje te doen. vanwaar die behoefte bij je om de motieven van anderen te duiden. dat is ook een manier van op de man spelen hoor, alleen veel stiekemer.
inderdaad is de behoefte om anderen in persoon motieven toe te schrijven een stiekeme manier van op de man spelen.
quote:
gelukkig ben je dan wel weer goed in open deur kunde.
of wacht, misschien kan je er ook nog een transactionele analyse-analyse tegenaan gooien. dat zwakzinnige derivaat van de psychoanalyse.
heel goed opgemerkt. ta lijkt ook slechts een gepopulariseerde versie van psycho-analyse. je kunt het vergelijken met een pleidooi voor het spreken of etiketteren in begrijpelijke taal. behalve dat dit een draadje voor sommigen toegankelijker doet lijken roept het als neveneffect vervlakking van het geboodschapte over zich af.
  zondag 13 juni 2004 @ 18:59:10 #79
85889 lucida
équilibre
pi_19861582
quote:
op zondag 13 juni 2004 17:34 schreef ryan3 het volgende:

[..]

lees hier maar even wat je vriendje louche-ida gisteren te melden had over hoe neofascistische semitische - lees:joodse - historici amoreel historiseren en hierdoor een alibi verschaffen voor de volkerenmoord op de palestijnen, die uiteraard veel erger was dan de holocaust, door israël thumbs up, lads!!! .
wat valt hier nou feitelijk te mekkeren? heb jij nu ook al geen gevoel voor humor meer? als je hier al niet de humor van kunt inzien, hoe blind ben je dan in feite wel niet? iedereen kan lezen dat het alleen maar erom gaat 'links een beetje tegen rechts op te jennen' zoals je het zélf zo onschuldig kunt verklaren! en nu treedt eens een willekeurig iemand in jouw voetsporen en plots zet je er de hakken in, onbegrijpelijk toch?. het steekt je toch hopelijk niet dat ook anderen over zelfspot kunnen beschikken! hold your head up... (argent)
het is zoals het is
non-conforming link
pi_19861789
reageer eens via email, lummel..
pi_19862074
quote:
op zondag 13 juni 2004 18:59 schreef lucida het volgende:

[..]

wat valt hier nou feitelijk te mekkeren? heb jij nu ook al geen gevoel voor humor meer? als je hier al niet de humor van kunt inzien, hoe blind ben je dan in feite wel niet? iedereen kan lezen dat het alleen maar erom gaat 'links een beetje tegen rechts op te jennen' zoals je het zélf zo onschuldig kunt verklaren! en nu treedt eens een willekeurig iemand in jouw voetsporen en plots zet je er de hakken in, onbegrijpelijk toch?. het steekt je toch hopelijk niet dat ook anderen over zelfspot kunnen beschikken! hold your head up... (argent)
oeh oeh die louche-ida toch, het was allemaal een meesterlijk grap. zonde dat niemand dat doorziet. zonde ook dat je niet even gewacht hebt met het verklappen van die dijenkletser van je, want ik had echt uitgezien naar de transactionele analyse van de, evengrote humorist als jij, sjuuun tav de karpman's triangle die tussen joden en nazi's bestond.
I´m back.
pi_19862084
quote:
op zondag 13 juni 2004 13:21 schreef lucida het volgende:

tegenover de hier (door mij) geboden, onveranderlijke uitleg, blijken mensen zonder begrip te staan, zowel vóór ze hem horen als wanneer ze hem eenmaal gehoord hebben. het is daarom voor deze mensen niet goed dat alles gebeurt wat zij willen!
oke, in dat geval: lucida blijf toch alstublieft nog lang onder ons!!
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  zondag 13 juni 2004 @ 19:25:03 #83
85889 lucida
équilibre
pi_19862199
quote:
op zondag 13 juni 2004 17:53 schreef olliea het volgende:

[..]

olliea ik zie, dat je naast de strak opgeblazen zelfgenoegzaamheid die je al over jezelf ten toon spreidt, nog net genoeg ruimte hebt overgelaten waarin anderen jou in jouw mening kunnen bevestigen, 'over hoe geweldig jij in feite wel niet bent', zonder het direkte gevaar dat je dan van ijdelheid zou uiteenspatten.
quote:
ik meen hier enige kinnesinne te bespeuren en een melancholische hang naar die goede oude tijd?je begint al aardig op een ouwe lul te lijken olliea? eerlijk gezegd had ik dat niet zó gauw al verwacht en ik moet zeggen het valt me zowaar een tikkeltje van jou tegen! waar is het zwelgje in jou gebleven? het heeft zich toch hopelijk niet opgeblazen?[quote]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_19862246
quote:
op zondag 13 juni 2004 18:48 schreef sjun het volgende:

[..]

slachtofferalert.
[..]

dergelijk associëren moet vooral niet met trivialiseren verward worden...
[..]

inderdaad is de behoefte om anderen in persoon motieven toe te schrijven een stiekeme manier van op de man spelen.
[..]

heel goed opgemerkt. ta lijkt ook slechts een gepopulariseerde versie van psycho-analyse. je kunt het vergelijken met een pleidooi voor het spreken of etiketteren in begrijpelijke taal. behalve dat dit een draadje voor sommigen toegankelijker doet lijken roept het als neveneffect vervlakking van het geboodschapte over zich af.
hoepel nou eens op met dat staccato kinderachtige slachtoffer roepen van je. je bent zelf de grootste huilebalk uit de geschiedenis van fok!. heel je pseudo-geleerde wezen stel je in dienst om stukjes uit de bijbel en hp/de tijd op google op te sporen en hier te pasten, waarmee je wil aantonen dat jij, ar-me, ar-me, ar-me sjuuun al vanaf de middelbare school psychologisch mishandeld bent door gemene linkse lieden met een masker op, die je allemaal gemene linkse propaganda in het oor fluisterden.
I´m back.
pi_19862299
quote:

ik ben zelf wel niet erg actief (meer) in de discussies, maar lees toch regelmatig dit subforum door. de manier waarop lucida zich hier presenteert, vind ik ergerlijk. daarnaast vind ik de discussies zoals deze hier plaatsvinden een vervuiling van dit eens toch zo leuke subforum (nee, dat ligt niet alleen aan lucida maar aan alle deelnemers). het gaat werkelijk nérgens over. het is vooral bijzonder kinderachtig. misschien wordt het eens tijd dat jullie elkaar gewoon met rust laten. de standpunten zijn inmiddels allang duidelijk.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_19862369
quote:
op zondag 13 juni 2004 19:20 schreef raisingirl het volgende:

[..]

hear, hear!!!
I´m back.
  zondag 13 juni 2004 @ 19:43:25 #87
85889 lucida
équilibre
pi_19862656
quote:
op zondag 13 juni 2004 19:20 schreef ryan3 het volgende:

[..]

oeh oeh die louche-ida toch, het was allemaal een meesterlijk grap. zonde dat niemand dat doorziet. zonde ook dat je niet even gewacht hebt met het verklappen van die dijenkletser van je, want ik had echt uitgezien naar de transactionele analyse van de, evengrote humorist als jij, sjuuun tav de karpman's triangle die tussen joden en nazi's bestond.
je verwisselt twee zaken:

1. het einde van een oneigentijds fenomeen enerzijds en
2. mijn mening over het topic van eichman, waar ik nog steeds volledig achter sta, ook m.b.t. het door mij geschetste beeld en de strekking daarvan. opvattingen, woorden en associaties die anderen daar voor zichzelf uit opmaken, en deze zo op doorzichtige en suggestieve wijze in mijn mond trachten te leggen, even ter zijde gelaten.

maar opmerkelijker is dat ik jou, ryan3, een spiegel heb voorgehouden (logisch dat je geschrokken bent) nu ik jou omgekeerd eens exact het weerwoord heb gegeven waar jij jezelf in onderhavige situaties steeds van bediend. snap je dan niet hoe verdraaid hypocriet en gevaarlijk jij feitelijk wel niet opereert en tweespalt zaait?! het boerenlulletje uit het ons bin zuuunig land mag alles zeggen, en als ik hem daarop aanspreek... hahahahahaha, janki, janki, janki, aldus het gestamel van een zielig hoopje weak relativism... beste stakker, ga nou eindelijk eens naar een traumacentrum of zo, en laat je behandelen voor je diep gewortelde en verdrongen posttraumatisch oorlogssyndroom!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 13-06-2004 19:52:06 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_19863058
quote:
op zondag 13 juni 2004 19:43 schreef lucida het volgende:

[..]

je verwisselt twee zaken:

1. het einde van een oneigentijds fenomeen enerzijds en
2. mijn mening over het topic van eichman, waar ik nog steeds volledig achter sta, ook m.b.t. het door mij geschetse beeld en strekking daarin. woorden en associaties die anderen daaruit voor zichzelf opmaken en op doorzichtig suggestieve wijze in mijn mond trachten te leggen even ter zijde gelaten.
dus dat over adolf eichmann was niet bedoelt om links te jennen, want dat meen je echt, dat was geen grap??? alleen deze afscheidstopic is bedoeld als grap om "links" te jennen??? waarom laten al jouw vrindjes dan traantjes??? in feite jen je hen hiermee, links doe je er een plezier mee te vertrekken. nu ik dus moet begrijpen dat dit allemaal scherts was, jen je links trouwens weer wel. dus kortom: nogal verwarrend. maar grappig of geniaal, zoals je vriendje sjuuun meent. nou nee. dacht het niet.
quote:
maar opmerkelijker is dat ik jou, ryan3, een spiegel heb voorgehouden (logisch dat je geschrokken bent)
geenszins, want als dat over eichmann een grap was dan pak je het grappen maken niet goed aan. ik daarentegen...
quote:
en exact het weerwoord heb gegeven waar jij jezelf in onderhavige situaties steeds van bediend.
nee, dat is niet zo. je "weerwoord" sloeg niet op eichmann. dat zit je net te vertellen.
quote:
snap je dan niet hoe verdraaid hypocriet en gevaarlijk jij feitelijk wel niet opereert en tweespalt zaait?! het boerenlulletje uit het ons bin zuuunig land mag alles zeggen, en als ik hem daarop aanspreek... hahahahahaha, janki, janki, janki, aldus het gestamel van een zielig hoopje weak relativism... beste stakker, ga nou eindelijk eens naar een traumacentrum of zo, en laat je behandelen voor je diep gewortelde en verdrongen posttraumatisch oorlogssyndroom!!!
janki, janki helemaal niet. als dat een grap voorstelde, en dat selde het dus niet voor, dan was het geen goede grap. je gaat toch jezelf niet parodiëren als je extreemrechts bent op een dusdanige manier dat dit op iedereen (incl. je vriendje) serieus overkomt??? dat is gewoon niet grappig. wat je had kunnen doen is links parodiëren oid.
I´m back.
  zondag 13 juni 2004 @ 19:59:12 #89
85889 lucida
équilibre
pi_19863110
quote:
op zondag 13 juni 2004 19:20 schreef raisingirl het volgende:

[..]

voorwaar een vriendelijke reactie. je andere reactie heb ik ook gelezen en ik kan niet ontkennen dat je een duidelijke mening hebt. ik zie zelf wel overeenkomsten met het ta van sjun in dit topic. daar was het aanvankelijk niet voor bedoeld. maar ik heb eerlijk gezegd wel in de openingspost 'ruimte' gelaten voor een onverbloemde mening. en sommige maken gretig en anderen leerzaam en bescheiden gebruik van die open oproep.
ik zelf had ook al genoeg van die onatuuurlijke woordenstrijd. ik wil me (blijven) concentreren op hoofdzaken, en de mogelijke bijzaken en trivialiteiten zoveel mogelijk laten voor wat ze zijn...

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 13-06-2004 20:20:07 ]
het is zoals het is
non-conforming link
  zondag 13 juni 2004 @ 20:11:59 #90
85889 lucida
équilibre
pi_19863460
quote:
op zondag 13 juni 2004 19:57 schreef ryan3 het volgende:

geenszins, want als dat over eichmann een grap was dan pak je het grappen maken niet goed aan. ik daarentegen...
jij bent een grap?!... maar troost je, want zoals mijn grootmoeder al zei: "in elke grap schuilt een kern van waarheid", dat is namelijk de grap! ik krijg trouwens de indruk dat je nu ook al problemen met sjun lijkt te hebben. of ben je gewoon even het geduld en daarbij ook tijdelijk jezelf verloren? we rekenen het je niet al te zwaar aan die rabiate onverdraagzaamheid, zal wel met dat onverwerkte posttraumatische oorlogssyndroom samenhangen? je kunt naar het schijnt jezelf er tegenwoordig goed voor laten behandelen! professor bastiaanse kan ik je van harte aanbevelen, zijn lsd therapie schijnt bemoedigende resultaten op te leveren!...

[ Bericht 4% gewijzigd door lucida op 13-06-2004 20:18:41 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_19863995
quote:
op zondag 13 juni 2004 20:11 schreef lucida het volgende:

[..]

jij bent een grap?!... maar troost je, want zoals mijn grootmoeder al zei: "in elke grap schuilt een kern van waarheid", dat is namelijk de grap! ik krijg trouwens de indruk dat je nu ook al problemen met sjun lijkt te hebben. of ben je gewoon even het geduld en daarbij ook tijdelijk jezelf verloren? we rekenen het je niet al te zwaar aan die rabiate onverdraagzaamheid, zal wel met dat onverwerkte posttraumatische oorlogssyndroom samenhangen? je kunt naar het schijnt jezelf er tegenwoordig goed voor laten behandelen! professor bastiaanse kan ik je van harte aanbevelen, zijn lsd therapie schijnt bemoedigende resultaten op te leveren!...
beetje gek om te beweren dat als je jouw mening over eichmann niet deelt je dan een soort kz-syndroom zou hebben, vind je ook niet, grapjas. en met de gelikte meningen van de grote verlichte humorist sjuuun ben ik het nooit eens geweest.
I´m back.
  zondag 13 juni 2004 @ 21:18:07 #92
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19864982
quote:
op zondag 13 juni 2004 19:27 schreef ryan3 het volgende:

[..]

hoepel nou eens op met dat staccato kinderachtige slachtoffer roepen van je. je bent zelf de grootste huilebalk uit de geschiedenis van fok!. heel je pseudo-geleerde wezen stel je in dienst om stukjes uit de bijbel en hp/de tijd op google op te sporen en hier te pasten, waarmee je wil aantonen dat jij, ar-me, ar-me, ar-me sjuuun al vanaf de middelbare school psychologisch mishandeld bent door gemene linkse lieden met een masker op, die je allemaal gemene linkse propaganda in het oor fluisterden.
ryan3 uw wijze van converseren gaat in deze reactie buiten de betamelijkheid. het siert u niet persoonlijke beledigingen rond te strooien. ik had u wat hoger zitten maar sta open voor de suggestie dat ik me daarin vergist heb. ik distantieer me van bovenstaande oprisping waarin u het nodig vindt mij aan hp/de tijd te linken en me een psychologische mishandeling toe te schrijven.

wat jammer dat u een dergelijke wijze van converseren verkiest.
beterschap gewenst.
  zondag 13 juni 2004 @ 21:30:27 #93
85889 lucida
équilibre
pi_19865277
quote:
op zondag 13 juni 2004 20:32 schreef ryan3 het volgende:

[..]

beetje gek om te beweren dat als je jouw mening over eichmann niet deelt je dan een soort kz-syndroom zou hebben, vind je ook niet, grapjas. en met de gelikte meningen van de grote verlichte humorist sjuuun ben ik het nooit eens geweest.
je bevind je klaarblijkelijk toch nog midden in het dinialproces?... en niet jij ryan3, maar ik ben het die omgekeerd niet van jouw zogenaamd humoristisch geflirt met hitler, bin laden en consorten is gecharmeerd noch wil zijn. je moet al je posts topicbreed er nog maar eens op nalezen, en voor de 'aardigheid'??? eens de keren tellen dat je te pas en te onpas naar wo ii refereert. mensen die er wat verder van afstaan dan jijzelf, en het dus ook beter kunnen beoordelen zien hier een zich herhalend patroon in terugkomen. echt ik meen het mijn beste, laat je gewoon eens voor 'n tijdje opnemen - een electroschocktherapietje bijvoorbeeld zou je een wereld van goed kunnen doen, en jou (en de rest van de mensheid) mogelijk in een klap van al die trauma's kunnen verlossen?!
het is zoals het is
non-conforming link
  zondag 13 juni 2004 @ 21:50:21 #94
64288 Bensel
Ladderzat
pi_19865964
nou moe, sta ik weer niet bij het lijstje...
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_19870637
quote:
op zondag 13 juni 2004 21:50 schreef bensel het volgende:
dat je nog reageert dan in het topic
fokschaap
pi_19873491
voor lucida zal rereformed toch even als een fenix uit de as herrijzen. ik wil je laten weten dat je voor mij persoonlijk een zeer bijzondere rol vervulde in de laatste maanden van mijn deelnemen aan fok. een rol die ik ook voor jou vervulde -dat weet ik (ik begrijp meteen dat na mijn vertrek de lol voor jou er grotendeels af was). in onze ontmoetingen met elkaar werden we allebei gedwongen om onszelf telkens weer te overwinnen. het waren zelden of nooit 'discussies op een forum', maar het voortdurend activeren van de diepste roerselen in ons persoonlijke menszijn, zodat we ons vaak tegen wil en dank volkomen moesten blootgeven. om de een of andere reden konden we het nooit nalaten dit wederzijds onophoudelijk op te wekken.

een van de vruchten hiervan was een enorme opbloei van onze creatieve gaven. maar hoe bijzonder deze vrucht ook was, het valt in het niet vergeleken met de ervaring van de groei van onze wederzijdse persoonlijke relatie.

dat het mogelijk is om iets 'buitengewoon ergerlijks' om te buigen tot een gevoel van diep respect, van diep begrijpen van elkaar zodat het uitgroeit tot niet stuk te maken vriendschap is voor mij een onvergetelijke en unieke ervaring. door onze discussies werd het me ook duidelijk wat de sleutel is om deze ervaring op te doen. laat het feit dat jij en ik deze sleutel allebei in handen kregen ons immer blijven bijstaan om het leven met moed en hoop tegemoet te gaan!

mijn schouders zijn door jou een stuk breder gemaakt om het leven te dragen. ik wens je het allerbeste toe.
  maandag 14 juni 2004 @ 09:03:44 #97
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19873535
quote:
op zondag 13 juni 2004 21:30 schreef lucida het volgende:

[..]

je bevind je klaarblijkelijk toch nog midden in het dinialproces?... en niet jij ryan3, maar ik ben het die omgekeerd niet van jouw zogenaamd humoristisch geflirt met hitler, bin laden en consorten is gecharmeerd noch wil zijn. je moet al je posts topicbreed er nog maar eens op nalezen, en voor de 'aardigheid'??? eens de keren tellen dat je te pas en te onpas naar wo ii refereert. mensen die er wat verder van afstaan dan jijzelf, en het dus ook beter kunnen beoordelen zien hier een zich herhalend patroon in terugkomen. echt ik meen het mijn beste, laat je gewoon eens voor 'n tijdje opnemen - een electroschocktherapietje bijvoorbeeld zou je een wereld van goed kunnen doen, en jou (en de rest van de mensheid) mogelijk in een klap van al die trauma's kunnen verlossen?!

ha nee, een alternatief gelobotomeerde ryan3 zal fok! doen verschralen. liever doorworstel ik getrivialiseerde (ziele)roerselen dan dat er geen rimpel des ryan3's overblijft.

[ Bericht 3% gewijzigd door sjun op 14-06-2004 09:28:39 ]
  maandag 14 juni 2004 @ 09:05:43 #98
85889 lucida
équilibre
pi_19873555
quote:
op zondag 13 juni 2004 21:50 schreef bensel het volgende:
bensel,

natuurlijk had ik je nog graag aan het rijtje toegevoegd, maar dat kan niet meer. wat mij betreft sta je er toch in opgenomen. eerlijk gezegd kan ik mij niet herinneren, dat jij en ik eregen binnen een topic op elkander hebben gereageerd. maar hoe dan ook dat doet er niet meer zo toe. bedankt voor je reactie in elk geval!

"you say i'm the greatest bound for glory
well the word is out and i learned
i got the latest side of the story
you're pulling out before you get burned"

uit: "setting me up" van dire straits...
het is zoals het is
non-conforming link
  maandag 14 juni 2004 @ 09:28:22 #99
85889 lucida
équilibre
pi_19873764
quote:
op maandag 14 juni 2004 09:03 schreef sjun het volgende:

[..]

ha nee, een alternatief gelobotomeerde ryan3 zal fok! doen verschralen. liever doorworstel ik getrivialiseerde (ziele)roerselen dan dat er geen rimpel des ryan3's overblijft.
daar valt natuurlijk ook wat voor te zeggen. het schijnt trouwens dat ryan3 er anders wel oren naar heeft. want, elders op dit forum in het topic "onzin voor je leven" (hoe toepasselijk!!!) wordt het beestje bij z'n naam genoemd - ryan3.
wat ik er vluchtig van heb gelezen is zelfs dr. stali - deze nachtzuster van de no-nonsense praktijk - daartoe weer speciaal voor uit de mottenballen gehaald! samen met de 'eminente' traumatologe silmarwen is hij bij beiden zondermeer in de juiste, kneedgrage, handen. wat die tamelijke trivialiteit van 's mans inborst betreft is het misschien (voor anderen) vermaekelijker als aan de oppervlakte van 's mans (ziele)roerselen inderdaad nog wat van die rimpeltjes der psyche onaangeroerd blijven... je weet immers nooit wat het nog aan trivialiteiten kan opleveren!
het is zoals het is
non-conforming link
  maandag 14 juni 2004 @ 09:30:28 #100
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_19873797
quote:

sinds ik fok heb ontdekt en er regelmatig voornamelijk lees (lurken heet dit in het forum-jargon), vraag ik mij steeds meer af waarom bepaalde mensen hun stukjes schrijven.
willen zij de wereld verbeteren, hun idealen uitdragen ?
zijn het gefrustreerde mensen, zonder vrienden, die onderdak op fok vinden? is fok dan een surrogaat familie voor hen?
of zijn het would-be schrijvers, die telkens weer hun pakken met schrijfsels retour krijgen van de uitgevers? nederland schijnt meer dan een miljoen schrijvers te hebben, of beter gezegd mensen die denken dat ze kunnen schrijven (een nachtmerrie voor de uitgevers).

toch kijk ik telkens weer op fok in de hoop, eigenlijk tegen beter weten in, dat ik iets lees wat echt origineel of interessant is. helaas gebeurt het zeer zelden en dan gaat het vaak niet om de materie zelf, maar wordt het uitsluitend geschreven ter meerdere eer en glorie van de schrijver, het uiten van z'n frustraties, het dsplayen van kennis of het gelijk willen hebben.

jammer
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')