abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juni 2004 @ 02:05:31 #51
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_19827473
VLD bovenaan, groen helemaal onderaan. Had ik wel verwacht.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_19828061
verkapt topic om te laten weten dat je zo racistisch bent dat in nederland elke partij feitelijk te links voor je is?
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:17:11 #53
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_19829211
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:54 schreef dopa het volgende:

[..]

Het zijn in België niet enkel Europese verkiezingen maar ook gewestelijke (Vlaamse, Waalse en Brusselse dus). Vandaar dat er zulke vragen in de stemtesten voorkomen. Het gaat over onderwerpen die hier een rol speelden in de campagnes van de partijen.
Idd. Het gaat zelfs vooral om de gewestelijke verkiezingen en het eventuele effect daarvan op federaal niveau. Als er op Vlaams niveau een andere coalitie komt dan op Belgisch niveau, zou het wel eens kunnen gebeuren dat we eind dit jaar in België opnieuw kunnen gaan stemmen voor de federale regering. Er gaan dan ook stemmen op om deze twee verkiezingen in de toekomst samen te laten lopen.

Voor de Europese is er vrijwel geen interesse (zowel bij bevolking, pers als bij de politici zelf - behalve bij het beperkt aantal politici die kans maken op een plaatsje natuurlijk). Dat is hier te veel een "ver van mijn bed"-show.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 11:12:38 #54
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_19830799
Een overwinning voor CD&V-N-VA zou ook gevolgen kunnen hebben voor het federale niveau aangezien 31 van de 71 senatoren gemeenschapssenatoren zijn, d.w.z. ze worden verkozen door de Vlaamse Raad (15), Franse Gemeenschapsraad (15) en Raad van de Duitse Gemeenschap (1). Na elke verkiezing voor de deelstaten worden er nieuwe gemeenschapssenatoren gekozen en nieuwe coalities op gemeenschapsniveau zouden dus tot gevolg kunnen hebben dat paars z'n meerderheid in de Senaat verliest en ze dus enkel alleen verder kunnen regeren in monocamerale en optioneel bicamerale (= monocamerale aangelegenheden waar de Senaat het recht heeft om het wetsvoorstel/wetsontwerp te onderzoeken en voorstellen van amendementen aan de Kamer van Volksvertegenwoordigers voor te stellen) aangelegenheden. Voor de echte bicamerale aangelegeneheden zoals grondwetswijzigingen en het goedkeuren van internationale verdragen zou dan de steun van CD&V-N-VA nodig zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door DeGroeneRidder op 12-06-2004 11:17:57 ]
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 17:57:11 #55
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19838701
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 19:10 schreef Hayek het volgende:

[..]

volgens mij is het bloed nooit 100% te testen en heb je bij een homo daarom meer kans dat er iets foutgaat
Ik weet dat dit offtopic is maar ik moet gewoon reageren:

WTF?
Waarom zouden homo's meer kans hebben op SOA's? Of denk je nog steeds dat alle homo's mannen in zwarte leren pakjes zijn die elke avond in donkere keldertjes iedereen neemt die ze kunnen krijgen. Het grote meerendeel van de homo's heeft is nog zo monogaam als de gemiddelde hetero en de kans op een soa dus even groot.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 18:06:47 #56
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_19838914
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 17:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik weet dat dit offtopic is maar ik moet gewoon reageren:

WTF?
Waarom zouden homo's meer kans hebben op SOA's? Of denk je nog steeds dat alle homo's mannen in zwarte leren pakjes zijn die elke avond in donkere keldertjes iedereen neemt die ze kunnen krijgen. Het grote meerendeel van de homo's heeft is nog zo monogaam als de gemiddelde hetero en de kans op een soa dus even groot.
Vrij simpel, omdat er statistisch gezien gewoon meer % van de homo's soa's hebben dan hetero's en medisch gezien omdat als je je "pik" er achteraan instopt de besmettingskans véél groter is ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_19839010
Als iemand bloed 'geeft' wordt er toch altijd gecontroleerd op SAO's, ongeacht geaardheid. En moet je bij het bloed geven je geaardheid invullen
  zaterdag 12 juni 2004 @ 18:11:35 #58
pi_19839066
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:09 schreef pberends het volgende:
Als iemand bloed 'geeft' wordt er toch altijd gecontroleerd op SAO's, ongeacht geaardheid. En moet je bij het bloed geven je geaardheid invullen
Je kunt bloed enkel controleren op actieve soa's , de "slapende" vorm is niet met 100 % zekerheid vast te stellen ...

En wettelijk gezien mag je als homo geen bloed geven, dus als er een soa in een zakje bloed dat van jouw komt zit , en er wordt iemand besmet ben je in principe verantwoordelijk daarvoor ...
pi_19839169
VLD, dan CD&V, dan Vlaams Blok.

Blok zou denk ik hoger staan als ik de "nationalistische" thema's niet met "geen mening" had beantwoord.

We zien hier dus blijkbaar dat het Vlaams Blok in het buitenland net zo gedemoniseerd wordt door het journaille als destijds omgekeerd met Fortuyn het geval was.

Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
pi_19839416
Zegt wel weer iets over het xenofobe gehalte van de fokkers, gelukkig komen hier vooral stommelingen.
pi_19839431
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Vrij simpel, omdat er statistisch gezien gewoon meer % van de homo's soa's hebben dan hetero's en medisch gezien omdat als je je "pik" er achteraan instopt de besmettingskans véél groter is ...
Jeemig - hoe krijg je het uit je toetsenbord - succes ermee
pi_19839448
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:29 schreef SCH het volgende:
Zegt wel weer iets over het xenofobe gehalte van de fokkers, gelukkig komen hier vooral stommelingen.
liberaal != xenofoob

Maar schelden is inderdaad een teken van ontwikkeling.
pi_19839552
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:09 schreef pberends het volgende:
Ze willen het risico dat er bloed met een SOA wordt gedoneerd gewoon zoveel mogelijk uitsluiten (alhoewel dit nooit 100% uit te sluiten valt). Omdat onder homo's procentueel gezien vele malen vaker SOA's voorkomen worden zei uitgesloten. Hetzelfde geldt voor mensen uit bepaalde 3e wereld landen. En als je bloed doneerd krijg je een vragenlijst, 1 van die vragen is dat je als man ook sex hebt gehad met een andere man. Als je hier over liegt ben je strafbaar bezig.

De keuze is dus:

1. Niet discrimineren bij bloeddonors, en daarmee het risico op SOA verspreiding verhogen
2. Discrimineren (uitsluiten risico groepen), en daarmee het risico verkleinen

Ik ga voor optie 2.
pi_19839626
Mannen:

Nooit bloed geven indien:
U HIV seropositief bent of AIDS hebt.
U als man seks hebt gehad met een andere man.
U ooit drugs hebt gespoten.
U lijdt aan hemofilie.
Uw vaste partner HIV seropositief is of AIDS heeft.
Uw vaste partner drugs heeft gespoten.
U drager bent van het hepatitis (geelzucht) B of C virus.
U bezorgd bent over risicodragende contact(en), en wilt weten of u besmet bent.
U niet op de hoogte gebracht wilt worden bij een afwijkende test.
U heeft laten betalen voor seks met geld of drugs.

Tijdelijk 12 maanden geen bloed geven indien:
U incidenteel seks heeft gehad met een vrouw die HIV seropositief is of AIDS heeft.
U incidenteel seks heeft gehad met een vrouw die drugs heeft gespoten.
U heeft betaald voor seks.
U seks heeft gehad met een vrouw uit Afrika ten zuiden van de Sahara, of indien u zelf gewoont heeft in dat gebied.
U zich verwond heeft met een naald of scherp voorwerp, met bloed van iemand anders.

Vrouwen:

Nooit bloed geven indien:
U HIV seropositief bent of AIDS hebt.
U ooit drugs hebt gespoten.
Uw vaste partner lijdt aan hemofilie, en voor 1986 met stollingspreparaten is behandeld.
Uw vaste partner HIV seropositief is of AIDS heeft.
Uw vaste partner drugs heeft gespoten.
Uw vaste partner als man ook seks heeft met andere man(men).
U drager bent van het hepatitis (geelzucht) B of C virus.
U bezorgd bent over risicodragende contact(en), en wilt weten of u besmet bent.
U niet op de hoogte gebracht wilt worden bij een afwijkende test.
U heeft laten betalen voor seks met geld of drugs.

Tijdelijk 12 maanden geen bloed geven indien:
U incidenteel seks heeft gehad met een man die HIV seropositief is of AIDS heeft.
U incidenteel seks heeft gehad met een man die drugs heeft gespoten.
U incidenteel seks heeft gehad met een man die ook seks had met andere man(nen).
U heeft betaald voor seks.
U seks heeft gehad met een man uit Afrika ten zuiden van de Sahara, of indien u zelf gewoont heeft in dat gebied.
U zich verwond heeft met een naald of scherp voorwerp, met bloed van iemand anders.
pi_19839644
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij heeft wel gewoon gelijk hoor
pi_19839944
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:31 schreef pesci het volgende:

[..]

liberaal != xenofoob

Maar schelden is inderdaad een teken van ontwikkeling.
Wou je zeggen dat het VB liberaal is?
pi_19839963
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hij heeft wel gewoon gelijk hoor
Nee hoor, homo's hebben geen grotere kans op een SOA.
pi_19840070
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Wou je zeggen dat het VB liberaal is?
Ze hebben zeker liberale standpunten, alsook standpunten die helemaal niets met liberalisme te maken hebben. Zoals trouwens soms ook de VVD. Nu wil ik niet de indruk wekken dat de VVD en het VB vergelijkbare partijen zijn, maar wat ik opmerkelijk vind is dat we hier in Nederland het VB zien als een club enge racisten. Dat is net zo beside the point als datzelfde doen met de LPF.
pi_19840947
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:56 schreef pesci het volgende:
maar wat ik opmerkelijk vind is dat we hier in Nederland het VB zien als een club enge racisten. Dat is net zo beside the point als datzelfde doen met de LPF.
Tja, zolang op vrijwel alle bijeenkomsten voortdurend massaal 'eigen volk eerst' wordt gescandeerd, kan ik er niet veel anders van maken. Niet dat ze racistisch zijn, wel xenofoob.
pi_19841440
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 19:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, zolang op vrijwel alle bijeenkomsten voortdurend massaal 'eigen volk eerst' wordt gescandeerd, kan ik er niet veel anders van maken. Niet dat ze racistisch zijn, wel xenofoob.
xeofoob zijn ze zeker. mijn punt was dat je het voor 75% met ze eens kunt zijn zonder zelf xenofoob te zijn. voor mijzelf is die 25% verwerpelijk genoeg om er nooit op te zullen stemmen, maar ik gun anderen het recht om hier niet zo over te denken.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 19:48:22 #71
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_19841540
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 19:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je hoort wat er gescandeerd wordt als er geen pers bij is, m.a.w. als het "ons kent ons" is, zou je ze misschien wel racistisch vinden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_19842162
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, homo's hebben geen grotere kans op een SOA.
SOA's komen bij homo's procentueel gezien meer voor.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 21:22:43 #73
57381 DeGroeneRidder
pi_19843987
Opvallend bij Doe De Stemtest was dat alle partijen (zelfs het VB) er voorstander van waren dat homo's bloed mochten geven, maar dat de dokters binnen die partijen waar men de vraag aan stelde er allemaal tégen waren. Ofwel hebben de politici die voor de afleveringen het partijstandpunt bepaalden de vraag niet goed begrepen, ofwel neemt men dat standpunt in omdat Wel Jong Niet Hetero z'n zin niet geven slecht is voor de perceptie.

Mijn standpunt is dat bloeddonaties er enkel in het belang van de mogelijke bloedontvangers zijn en dat ze niet dienen om de geljikheid van hetero's en holebi's symbolisch uit te drukken. Aangezien enkel met het belang van de bloedontvangers rekening moet gehouden worden mogen mensen met kennis van zaken, i.e. het Rode Kruis, discrimineren wie ze nodig achten. Waarom horen we de hemofiliepatiënten en de Afrikareizigers niet protesteren?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_19844043
Toch is het hypocriet DGR, je hebt wel een punt - maar waarom mogen hetero's wel? Check het veilig vrijen gedrag van de gemiddelde heterojongere eens
pi_19844135
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:22 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Opvallend bij Doe De Stemtest was dat alle partijen (zelfs het VB) er voorstander van waren dat homo's bloed mochten geven, maar dat de dokters binnen die partijen waar men de vraag aan stelde er allemaal tégen waren. Ofwel hebben de politici die voor de afleveringen het partijstandpunt bepaalden de vraag niet goed begrepen, ofwel neemt men dat standpunt in omdat Wel Jong Niet Hetero z'n zin niet geven slecht is voor de perceptie.

Mijn standpunt is dat bloeddonaties er enkel in het belang van de mogelijke bloedontvangers zijn en dat ze niet dienen om de geljikheid van hetero's en holebi's symbolisch uit te drukken. Aangezien enkel met het belang van de bloedontvangers rekening moet gehouden worden mogen mensen met kennis van zaken, i.e. het Rode Kruis, discrimineren wie ze nodig achten. Waarom horen we de hemofiliepatiënten en de Afrikareizigers niet protesteren?
Mensen zijn tegenwoordig gewoon doodsbenauwd om uitgemaakt te worden van racist of homofoob, en proberen op alle manieren iedereen gelijk te trekken. In dit geval willen ze liever met mensenlevens spelen, zodat ze maar niet voor homofoob worden uitgemaakt.
pi_19844178
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:29 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Mensen zijn tegenwoordig gewoon doodsbenauwd om uitgemaakt te worden van racist of homofoob, en proberen op alle manieren iedereen gelijk te trekken. In dit geval willen ze liever met mensenlevens spelen, zodat ze maar niet voor homofoob worden uitgemaakt.
Homo's vrijen over het algemeen veiliger dan hetero's dus het is lichtelijk onzinnig wat je beweert. Ik ervaar het wel degelijk als discriminatie dat ik geen bloed mag geven. Los daarvan denk ik dat het bedrog is om te denken dat je hiermee de veiligheid vergroot.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 21:36:16 #77
57381 DeGroeneRidder
pi_19844282
-dubbel-
  zaterdag 12 juni 2004 @ 21:37:15 #78
57381 DeGroeneRidder
pi_19844299
Als er bij hetero's statistisch gezien evenveel soa's voorkomen moeten ze op dezelfde manier behandeld worden als holebi's (i.e. dan mogen de holebi's wel bloed geven, want als we ook de hetero's gaan uitsluiten is er een geen bloed meer, wat erger is dan besmet bloed), dat spreekt voor zich. Maar wie zijn wij om daar uitspraken over te doen? Ik denk dat het Rode Kruis voldoende medische kennis bezit (in elk geval veel meer dan wij) om te bepalen of holebi's meer/hetzelfde/minder risico lopen dan/als/dan hetero's. Ik kan me moeilijk inbeelden dat er ergens bij het Rode Kruis een homofoob zit die gegevens die er op wijzen dat holebi's hetzelfde of minder risico lopen negeert en vanuit zijn of haar homofobie het Rode kruis verplicht bloeddonaties van holebi's te weigeren. Als holebi-organisaties gegevens hebben die er op wijzen dat holebi's hetzelfde of minder risico lopen als/dan hetero's dienen ze die gegevens maar op te sturen naar de kranten en de VRT, die deze ongeoorloofde discriminatie dan aan de kaak zullen stellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeGroeneRidder op 12-06-2004 21:42:35 ]
pi_19844326
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Homo's vrijen over het algemeen veiliger dan hetero's dus het is lichtelijk onzinnig wat je beweert. Ik ervaar het wel degelijk als discriminatie dat ik geen bloed mag geven. Los daarvan denk ik dat het bedrog is om te denken dat je hiermee de veiligheid vergroot.
Ondanks dat ze veiliger vrijen(volgens jou) zijn er in verhouding meer homo's met SOA's dan hetero's. Het risico is gewoon hoger om bloed aan te nemen van homo's. Zo'n regeling is er niet voor niets, en artsen scheinen ook hier voor te zijn(zal ook wel niet zomaar zijn).
Het is misschien wel discriminatie, maar ik heb liever discriminatie als daarmee gevaren verkleint kunnen worden.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 21:39:22 #80
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_19844358
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Homo's vrijen over het algemeen veiliger dan hetero's dus het is lichtelijk onzinnig wat je beweert. Ik ervaar het wel degelijk als discriminatie dat ik geen bloed mag geven.
Ik ervaar het als discriminatie wanneer je zegt dat hetero's meer aan onveilige sex doen.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_19844466
Zoveel Vlaams Blokkers hier!
pi_19844494
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:44 schreef Bass-Miss het volgende:
Zoveel Vlaams Blokkers hier!
Het is verschrikkelijk dat niet iedereen zoals jou is
pi_19844536
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:46 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het is verschrikkelijk dat niet iedereen zoals jou is
Neen, het is verschrikkelijk dat er zoveel bekrompen rascisten zijn.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 21:52:15 #84
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_19844615
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:47 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Neen, het is verschrikkelijk dat er zoveel bekrompen rascisten zijn.
Rascisten nog wel... Die zijn er denk ik niet, er zitten wel een paar taalpuristen, denk even aan hen.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  zaterdag 12 juni 2004 @ 21:53:19 #85
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_19844634
Zeg, wanneer zijn de uitslagen in België eigenlijk bekend?
pi_19844760
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:53 schreef Duritz het volgende:
Morgennacht en foutje,sorry.
pi_19844885
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:53 schreef Duritz het volgende:
ik denk morgen laat in de middag/avond, aangezien men tot in de middag gaat stemmen
pi_19844926
Vlaams Blok zou ik stemmen, dat komt ook uit alle stemtesten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:07:02 #89
pi_19844946
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon de feiten hé. Het is nu eenmaal zo, en toen in die studio van "Doe de stemtest" was er overigens ook een arts , meer nog een specialist ter zake van het univers. ziekenhuis van Gent die krak hetzelfde zei. Alle bevolkingsgroepen met een zeker % soa-lijders die véél te hoog ligt worden uitgesloten van bloeddonatie, dan moet je ook zo consequent zijn omdat bij de homo's te doen . Naast de statistieken en de wetenschap kun je nu eenmaal niet kijken.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:07:40 #90
pi_19844961
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:03 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

ik denk morgen laat in de middag/avond, aangezien men tot in de middag gaat stemmen
Eerste resultaten 2h na de sluiting van het laatste stembureau = 17h dus.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:09:53 #91
pi_19845011
Overigens, er is hier wel 1 partij vergeten in die poll , de BUB , oftwel de Belgische Unie - Union Belgie , die in alle kieskringen opkomt , en voor de "eenheid van Belgie" is.
Die partij stelt niks voor , maar ze haalt wellicht wel nog meer stemmen dan die moslimpartijen of de LSP die hier wel in de poll staan
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:14:34 #92
57381 DeGroeneRidder
pi_19845101
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens, er is hier wel 1 partij vergeten in die poll , de BUB , oftwel de Belgische Unie - Union Belgie , die in alle kieskringen opkomt , en voor de "eenheid van Belgie" is.
Die partij stelt niks voor , maar ze haalt wellicht wel nog meer stemmen dan die moslimpartijen of de LSP die hier wel in de poll staan
Oh, ik heb er nog partijen uitgelaten hoor, bv. Vital (de partij die de kieswet ondemocratisch vindt). Verder heb ik ook de SAP, KP, Liberaal Appel, Veilig Blauw niet opgenomen, omdat die voor zover ik weet niet meedoen (van het Liberaal Appel ben ik niet zeker).
pi_19845201
Uitslag stemtest:

Thema-test 1: Levenskwaliteit

1. Vlaams Blok
2. N-VA
3. VLD
4. SP.A
5. CD&V
6. Vivant
7. Groen
8. Spirit

Thema-test 2: Geld:
1. CD&V
2. Vlaams Blok
3. N-VA
4. VLD
5. Vivant
6. SP.A
7. Spirit
8. Groen

Thema-test 3 Normen & waarden:

1. Vlaams Blok
2. N-VA
3. CD&V
4. VLD
5. Spirit
6. SP.A
7. Vivant
8. Groen

Duidelijke zaak lijkt me.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_19845226
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:14 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Oh, ik heb er nog partijen uitgelaten hoor, bv. Vital (de partij die de kieswet ondemocratisch vindt). Verder heb ik ook de SAP, KP, Liberaal Appel, Veilig Blauw niet opgenomen, omdat die voor zover ik weet niet meedoen (van het Liberaal Appel ben ik niet zeker).
Waarom vindt Vital de kieswet eigenlijk ondemocratisch?
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:27:09 #95
57381 DeGroeneRidder
pi_19845371
+Vital +kieswet op Google en dan de knop "ik doe een gok" leverde dit op:
http://www.degentenaar.be(...)6H6ML&DossierID=2307
quote:
,,De kieswet is ondemocratisch. Dat is mijn belangrijkste actiepunt voor de Vlaamse verkiezingen. Niet de kiezer bepaalt wie in het parlement zit, wel de kieswet. En die kieswet is gestemd in het voordeel van de grote partijen. Kleine lijstjes krijgen geen euro subsidie. Wie geen geld heeft, kan de kiezer niet inlichten en wie de kiezer niet inlicht, haalt geen stemmen. Het is een vicieuze cirkel.''
Persoonlijk geef ik hem wel gelijk in die zin dat de kiesdrempel ondemocratisch is (wel democratisch tot stand gekomen, maar desondanks een afbouw van de democratie onder het mom dat "het werkbaar moet blijven" - tip: een dictatuur werkt nog soepeler).
pi_19845415
De kiesdrempel heeft er ook wel toe geleid dat er weinig meer te kiezen valt. Als kleinere partij moet je haast wel je eigen identiteit opgeven en je aansluiten bij een kartel.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:55:25 #97
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_19846004
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De kiesdrempel heeft er ook wel toe geleid dat er weinig meer te kiezen valt. Als kleinere partij moet je haast wel je eigen identiteit opgeven en je aansluiten bij een kartel.
Hoe pro kiesdrempel was Agalev/Groen! destijds eigenlijk?
pi_19846024
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:55 schreef Duritz het volgende:

[..]

Hoe pro kiesdrempel was Agalev/Groen! destijds eigenlijk?
Dat vind ik dan wel weer komisch! Wie een kuil graaft voor een ander...
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:58:56 #99
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_19846074
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer komisch! Wie een kuil graaft voor een ander...
Zij zaten toendertijd toch in de regering of niet? Dan is dit een schoolvoorbeeld van een "ironische situatie".

Stel Groen! krijgt 4,7% van de stemmen, beetje als de peiling, dan betekent het gewoon dat, zeg, van de 4 miljoen kiezers er bijna 200.000 worden weggegooid.

So much for democracy. Kiesdrempels zijn achterlijk. (of je zou een soort tweede stem systeem moeten invoeren, wanneer Groen! niet in de regering komt, dan komt mijn stem bij: partij naar keuze)
pi_19846119
Zij zaten inderdaad en in de regering en wilden persé een kiesdrempel! Toen ze flink verloren bij de verkiezingen en in veel provincies de kiesdrempel niet eens haalden krabbelden ze opeens terug.

Verder ben ik het met je eens dat er veel stemmen worden weggegooid. Als kleine partij moet je je haast wel aansluiten bij een grotere partij en dat leidt er toe dat er weinig meer te kiezen valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')