quote:De foto met de mier is niet noemenswaardig gecropped, er zijn geen tussenringen gebruikt en de hele scene is in werkelijkheid niet groter dan 2 cm. En de lichtomstandigheden waren niet bijster goed, de zon scheen wel, maar het takje met deze scene hing weer onder andere bladeren.
Al met al was ik er niet ontevreden mee, en ja, het kan altijd nog beter, dichterbij en ga zo maar door. Ik wil zeker niet beweren dat dit nu dé testfoto was voor deze lens, maar een goed voorbeeld, meer niet.
Op DPZ staat een voorbeeld van DrBob die met een 10D en Sigma 180mm Macro met daarop een 420EX flitser uit de hand is geschoten. Kan dus wel maar blijft natuurlijk moeilijk. Maar 60mm lijkt mij echt het minimale aantal mm's voor een macro objectief. Je zit dan wel erg dicht op je onderwerp.quote:Xilantof schreef het volgende: op een analoog dus
denk dat ie met de D70 wat "onhandelbaar" wordt ( iig zonder statief)
want hij krijgt dan ineens de kenmerken van een 152.5 mm lens
met de 60 mm nikon 2.8 macro lens (wordt dus 90) zit je (in mijn ogen) ook goed...
Gaaf! gefeliciteerdquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:26 schreef dawg het volgende:
Woei, net de D100 besteld, met een 1GB CF.![]()
![]()
![]()
Waarschijnlijk zaterdag al binnen, dus kan ik hem al meenemen naar de meet.![]()
Me is a happy man!
dat lijkt me niet nodigquote:Op donderdag 10 juni 2004 18:49 schreef dawg het volgende:
hooiberg en Xilantof, dank u dank u.![]()
Zal ik ff een D100-topic aanmaken?![]()
![]()
neequote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:30 schreef dawg het volgende:
Xilantof: heb je al werk?![]()
Heb je je 4300 nog?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:57 schreef calvobbes het volgende:
Wat een leuke camera blijft het toch
Inmiddels ook een 1gb kaart gekocht, hoef ik me niet meer zo gauw druk te maken dat de kaart vol is
Yup. En die houd ik nog wel voor de kleine kiekjes ofzo.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:51 schreef fotoloog het volgende:
Heb je je 4300 nog?
Volgens mij staat er in de handleing geschreven hoe je dat het beste kunt doen!quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:14 schreef Borelius het volgende:
@Hooiberg:
Ik heb wel een tas, waar hij met lens en al in past, maar toch ook al wat stofjes erop,
weet iemand hoe je dat het best schoonmaakt? Spiegel omhoog en dan voorzichtig blazen, of met zo'n zacht kwastje met blaasbalgje afpoetsen?
Maar dan heb je na 6 weken er weer rommel op zitten...quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:26 schreef Borelius het volgende:
Calvobbes,
Je hebt helemaal gelijk, het staat er in en ik had ook gelijk, spiegel omhoog en voorzichtig met zo'n kwastje en blaasbalgje schoonmaken!
Gewoon elk objectief zijn eigen body gevenquote:Op donderdag 17 juni 2004 08:31 schreef hooiberg het volgende:
hoe doen 'echte' fotografen dit eigenlijk, elke keer weer opnieuw dat ding schoonmaken![]()
Ja dat kloptquote:Op donderdag 17 juni 2004 11:38 schreef Xilantof het volgende:
ik hoorde van een kennis die heb heeft dat je in het menu een optie " spiegel omhoog" hebt.
waardoor je dus makkelijk bij de sensor kan.
is dat echt zo?
De vraag is vele malen groter dan het aanbod,ik denk dat Nikon de boel een beetje veel onderschat heeft qua productiequote:Op donderdag 17 juni 2004 15:09 schreef fotoharry het volgende:
Ik heb de bovenste 5 winkels uit de tweakers.net pricewatch gecontacteerd maar geen van allen hebben ze de D70 met de 18-70mm op voorraad.
Lekker dan. Wat denkt Nikon hiermee te bereiken?
Inderdaad, je ziet heel veel fotojournalisten met twee SLR's rondlopen met daarop de meest gebruikte lenzen; een groothoekzoom en een telezoom (meestal 16-35mm f2.8 en 70-200mm f2.8).quote:Op donderdag 17 juni 2004 08:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Gewoon elk objectief zijn eigen body geven![]()
Precies,Nederland is maar een klein landje ,aan de hand daarvan wordt er uitgeleverdquote:Op donderdag 17 juni 2004 18:36 schreef Laaaars het volgende:
ik heb veel gemist zie ik al... ben even weg geweest voor mijn spannende examenperiode, en er is al een deel 5 op gang... ik heb helaas geen D70 nieuwtjes meer maarja... ik ben in ieder geval wel weer bijgelezen...
Om wel een klein antwoord te geven op fotoloog dat nikon het aanbod niet aankan en fotoharry wat nikon ermee wil bereiken: Nikon heeft vorige week bekend gemaakt dat de volgende serie met kits in een oplage van 700 voor Nederland geleverd wordt. De volgende levering is pas weer over een maand of drie en hoe groot die zal zijn is nog niet bekend. Ik heb dit verhaal gehoord van de Combi foto dealer en dat is dus een reden waarom er zo lang op gewacht moet worden en waarom er in Nederland zo extreem weinig op voorraad zijn.
De productie wordt met 20.000 stuks per maand opgehoogd.quote:Op donderdag 17 juni 2004 18:04 schreef jan_onbekend het volgende:
Nikon gaat zicht nu volledig op de productie van de D70 en andere digitale lijn richten en zetten film even aan de kant stond in een pers/nieuws bericht
Hmmz, daar zijn ze dan rijkelijk laat mee. Vooralsnog lijkt het er op dat ik minimaal een week of 6 kan wachten. Of weten jullie ergens een winkel die hem voor een schappelijke prijs (< 1350,-) op voorraad heeft?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:38 schreef Crabtree het volgende:
De productie wordt met 20.000 stuks per maand opgehoogd.
Jemig dan wacht je ook al lang zeg...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:23 schreef JeroenH het volgende:
Ik heb mijn D70 ook nog steeds niet. Ik heb ook een paar winkels gebeld, maar hij is nergerns op voorraad en heeft een onbekende levertijd. Waar hij wel op voorraad is draaien ze je een poot uit (¤ 1500+), daar pas ik voor. Ik wacht nog wel even. Maar leuk is niet.
Nu je het zegt....quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:33 schreef Borelius het volgende:
@dawg: trek het je niet aan, zo erg is het ook weer niet.
Is de prijs van de D100 door de komst van de D70 al merkbaar gedaald?
Mja, ik vind het ook jammer voor jeroen, maar kan je / hij niet gewoon een andere site pakken zoals ook ik heb gedaanquote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:34 schreef rique het volgende:
[..]
Jemig dan wacht je ook al lang zeg...Lijkt me echt klote, heb je je helemaal de pleuris gespaard om een droomaankoop te doen, moet je zolang wachten! En dat terwijl hij bij sommigen (voor veel te hoge prijzen) in de etalage ligt te blinken.
quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:39 schreef hooiberg het volgende:
Ik had vanmiddag m'n examen en heb onder andere de D70 even meegenomen
Wel een aardig gelukt fotootje, maar door de resizing niet echt meer goed te zien...
[afbeelding]
let op! deze is met de G3 gemaakt
het verleden is verderweg... "een vage herinnering" de nieuwe is modern, fris groot en scherp(mijn gedachte) -voordat er mensen gaan denken waarom de achtergrond eigenlijk onscherp is
thomas, kan je even kw..![]()
quote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:42 schreef hooiberg het volgende:
Mja, ik vind het ook jammer voor jeroen, maar kan je / hij niet gewoon een andere site pakken zoals ook ik heb gedaan
quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:23 schreef JeroenH het volgende:
Waar hij wel op voorraad is draaien ze je een poot uit (¤ 1500+), daar pas ik voor.
We hebben het hier al eerder over gehad, ik vind dat soort bedragen echt te hoog. Ik wacht wel.quote:dan betaal ik wel liever iets meer
28 x 1.5 = 42mmquote:Op zaterdag 19 juni 2004 10:16 schreef calvobbes het volgende:
Ik zie nog wel zat aanbiedingen met de 28-80 lens
Wow?!? Is dat zo?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:20 schreef the-O het volgende:
Jeroen, bewonderenswaardig geduldig. Ik kijk hier regelmatig of je hem al hebt.
Vraagje, heb je al een aanbetaling gedaan? In Njmegen bij Foto Grijping hebben ze de originele set regelmatig liggen voor ik dacht zo'n 1300 Euro.
Wat is de reden dat je de 300D set weg doet? Is volgensmij ook een hele goede camera.... Ik zit namelijk te twijfelen tussen de Nikon D70 en de Canan 300D. Ben me een beetje aan het orienteren op de verschillen van de camera's.quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:43 schreef jan_onbekend het volgende:
De spanning stijgt
Morgen is Als alles mee zit de D70 +18-70mm & sb-800 + 70-300mm binnen dan bye bye 300D set
omdat de D70 beter uit de testen komt dan de 300D.quote:Op zondag 20 juni 2004 13:19 schreef -BoBo- het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je de 300D set weg doet? Is volgensmij ook een hele goede camera.... Ik zit namelijk te twijfelen tussen de Nikon D70 en de Canan 300D. Ben me een beetje aan het orienteren op de verschillen van de camera's.
Het is veel wat ik eraan uitgeef en dan wil ik uiteraard ook de goede keuze maken!![]()
Dat LCD beschermkapje heeft als typenaam BM4 en ik zag hem tot nu toe alleen nog maar buiten Nederland te koop. Ding kost zo'n $ 9,80. Een hoop geld voor een stukje plasticquote:Op zondag 20 juni 2004 22:02 schreef NiXz het volgende:
En iemand weet wat een nieuw lcd schermpje kost?
Zou die niet te krijgen zijn via de importeur?quote:Op zondag 20 juni 2004 22:27 schreef bitbull het volgende:
Dat LCD beschermkapje heeft als typenaam BM4 en ik zag hem tot nu toe alleen nog maar buiten Nederland te koop. Ding kost zo'n $ 9,80. Een hoop geld voor een stukje plastic![]()
die heb ik er op ingeruildquote:Op zondag 20 juni 2004 21:27 schreef -BoBo- het volgende:
En wat doe je met je 300D...![]()
Oke danquote:Op maandag 21 juni 2004 11:30 schreef jan_onbekend het volgende:
[..]
die heb ik er op ingeruild
Oke bedankt voor je tip! Ik zal er eens over denken...quote:Op maandag 21 juni 2004 13:12 schreef jan_onbekend het volgende:
@BoBo
Maar ik zou zeker voor de D70 gaan het is iets meer geld maar je hebt er de foto's ook naar kwa afwerking van de foto's de scherpte vind ik de D70 veel beter de de canon 300D
Betere lichtsterkte lijkt me sterk, dit licht aan het objectief.quote:Op zondag 20 juni 2004 20:03 schreef jan_onbekend het volgende:
[..]
omdat de D70 beter uit de testen komt dan de 300D.
betere licht sterkte vind ik en stiller sneller in fotos verweken.
werk er nu een paar dagen mee en heb geen spijt van de inruil
Is die Sigma lens eigenlijk te gebruiken op een analoge SLR ? Of is die ook speciaal voor DSLR's ontworpen? In het eerste geval kan het interessant zijn. Dan kan mijn Sigma 18-35 de deur uit en kan ik het me veroorloven om de 18-70 kitlens eventueel los te kopen.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:48 schreef KGA het volgende:
http://www.talensfoto.nl/
een d70 plus sigma 18-50 voor 1179
quote:SIGMA OBJECTIEVEN VOOR DIGITALE CAMERA’S (DC) ZIJN UITSLUITEND ONTWORPEN VOOR DE SPECIFIEKE KENMERKEN VAN DE DIGITALE SLR CAMERA’S.
De Beeld cirkel is van een zodanige afmeting dat deze overeenkomt met de beeld sensor in de digitale SLR camera’s. Vignettering ontstaat als dit objectief wordt gebruikt in de combinatie met 35 mm SLR camera’s of digitale camera’s waarvan de beeld sensor groter is dan het APS formaat.
Met het oog op de toekomst is het beter helemaal nooit een duurzaam consumentengoed aan te schaffen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:24 schreef dawg het volgende:
Is het, met het oog op de toekomst, eigenlijk wel verstandig om DX-optieken aan te schaffen?
tja.....dat continu rondshouwen met die camera hou je toch want of je nou en prosumer neemt ook DSLR....ze zijn bijna even groot....quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:59 schreef Frida het volgende:
Nog steeds dat eeuwige dillema...ga ik voor een goede "prosumer" zoals de Nikon8700/Minolta A2 ed. of toch de overstap maken naar de Nikon D70? Wil aan de ene kant meer doen met fotografie (puntjes voor de D70...kwaliteit is fantastisch) maar wil aan de andere kant ook geen goede fotomomenten missen (punten voor de prosumer...zie mezelf niet continue rondsjouwen met een flinke camera + toebehoren).
Ben er nog niet uit wat zwaarder weegt....ondertussen spaar ik fijn door...als het nog lang duurt kan ik straks allebei kopen
groet,
Frida
ligt beetje aan welke lens enzoquote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:37 schreef StilleStormen het volgende:
[..]
tja.....dat continu rondshouwen met die camera hou je toch want of je nou en prosumer neemt ook DSLR....ze zijn bijna even groot....
Dus dan is de keuze makkelijk gemaakt lijkt mij.
heeft met de belichting te maken.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:32 schreef jan_onbekend het volgende:
Ik heb een vraag als ik foto's schiet op de D70 heb ik vaak de voorgrond veelste donker en de lucht is goed.
Ik schiet op de P stand iemand een idee om dit wat bij te werken ? anders blijf je aan het photoshoppen
De camera gaat uit van grijswaarden. Omdat lucht zo licht is, corrigeert je lichtmeter dit waardoor de voorgrond onderbelicht raakt. Je kunt dan het licht van de voorgrond meten, en deze vasthouden (meestal het knopje AE-L).quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:32 schreef jan_onbekend het volgende:
Ik heb een vraag als ik foto's schiet op de D70 heb ik vaak de voorgrond veelste donker en de lucht is goed.
Ik schiet op de P stand iemand een idee om dit wat bij te werken ? anders blijf je aan het photoshoppen
De SB29s is een goede ringflitser, maar die is wel best duur. Op DPZ zitten enkele mensen die de Sunpak hebben, en daar heb ik ook nog geen klachten van gelezen. Wellicht dat de Sunpak ook wat goedkoper is?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:08 schreef Borelius het volgende:
Ik ben aan het zoeken naar een ringflitser voor de D70, iemand enig idee? Ik heb al gevonden:
SB29S Ringflitser ???
SL-1 Macro Coollight Ring ???
Maar is de Sunpak Dx-8R ook geschikt? Iemand een idee?
kijk, dat zijn leuke verhalen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 00:04 schreef summit het volgende:
over de verkrijkbaarheid het volgende...ik was de afgelopen weken in de usa waar de d70 's tot aan het plafond waren opgestapeld ( ik heb de verleiding weerstaan i.v.m de garantie maar wel een paar mem cards en de 800 flitser meegenomen). Eenmaal thuisgekomen had ik binnen 3 uur de camera met de 18-70 kitlens te pakken ( voor 1350 euro) door wat fotozaken op de Veluwe te bellen.. De tip is dus om in kleinere plaatsen naar de cam + kit te zoeken...
Intussen ben ik aan het proefschieten ( ook nog een sigma 70-3000apo erbij aangeschaft) en ik ben verbijsterd door de kwaliteit!!!
rond de $ 300. Precies weet ik het niet want ik heb de bon (en egbruiksaanwijzing) per post naar mijzelf gestuurd en die spullen zijn nog niet aangekomen. sandisk ultra 2, 1 GB was ongeveer $ 230. De verschillen zijn niet spectaculair, maar als je er nou toch bent...quote:Op woensdag 23 juni 2004 09:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
kijk, dat zijn leuke verhalen.
mag ik vragen hoeveel je betaald hebt voor de SB800? daaro in amerika?
300 dollerquote:Op woensdag 23 juni 2004 09:58 schreef summit het volgende:
[..]
rond de $ 300. Precies weet ik het niet want ik heb de bon (en egbruiksaanwijzing) per post naar mijzelf gestuurd en die spullen zijn nog niet aangekomen. sandisk ultra 2, 1 GB was ongeveer $ 230. De verschillen zijn niet spectaculair, maar als je er nou toch bent...
.... maar je reist er toch niet voor naar de VS. En er blijft nog steeds de kwestie van garantie.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:46 schreef Xilantof het volgende:
300 doller
tegenover 399 euro bij www.geengeld.nl
dat vind ik toch wel een goed verschil!!
Dat dacht ik wel:quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:20 schreef the-O het volgende:
Jeroen, bewonderenswaardig geduldig. Ik kijk hier regelmatig of je hem al hebt.
Vraagje, heb je al een aanbetaling gedaan? In Njmegen bij Foto Grijping hebben ze de originele set regelmatig liggen voor ik dacht zo'n 1300 Euro.
Geeft niksquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:47 schreef the-O het volgende:
Sorry!
Ik had iets gehoord van rond de 1300![]()
De kwaliteit van de kitlens of van de Sigma (of beiden)? En nu je zo enthousiast bent gaan we vast binnenkort foto's van je zien, welk topic heeft je voorkeur, dan houd ik die even in de gaten.quote:......
Intussen ben ik aan het proefschieten ( ook nog een sigma 70-3000apo erbij aangeschaft) en ik ben verbijsterd door de kwaliteit!!!
tuurlijkquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:13 schreef JeroenH het volgende:
[..]
.... maar je reist er toch niet voor naar de VS. En er blijft nog steeds de kwestie van garantie.
Maar ik vind het nog altijd raar dat de diverse aardbewoners allemaal zo'n verschillende prijs betalen voor dit soort hardware.
Dan is het qua prijs inderdaad wel rendabel.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:30 schreef Xilantof het volgende:
tuurlijk
maar als je toevallig er was (zoals de user hierboven)
Niemand heeft mij nou eens met zekerheid (dus niet van horen zeggen via via via) kunnen vertellen wat er nou precies gebeurt als je in de VS gekochte camera ter reparatie aanbiedt bij Nikon/Inca. Op de website van Inca staat dat alleen in de EU gekochte camera's zullen worden gerepareerd, en dat er een EU-garantiebewijs aanwezig moet zijn.quote:dan heb je nog alleen de garantie kwestie...
Ja daar kan ik met mijn hoofd echt niet bijquote:en idd, dat prijs verschil...
ik weet het niet...
iddquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:57 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Dan is het qua prijs inderdaad wel rendabel.
heeft iemand het ooit al eens geprobeerd? of niet?quote:[..]
Niemand heeft mij nou eens met zekerheid (dus niet van horen zeggen via via via) kunnen vertellen wat er nou precies gebeurt als je in de VS gekochte camera ter reparatie aanbiedt bij Nikon/Inca. Op de website van Inca staat dat alleen in de EU gekochte camera's zullen worden gerepareerd, en dat er een EU-garantiebewijs aanwezig moet zijn.
ze kunnen ook veel verdienenquote:[..]
Ja daar kan ik met mijn hoofd echt niet bijen het wordt dus in stand gehouden omdat je (hoogstwaarschijnlijk) problemen krijgt met je garantie als er wat stuk is. Blijkbaar denkt Nikon ( en de andere merken ook) hier meer te kunnen verdienen dan in de VS en ZO-Azië.
Als je een dienst van Inca wil afnemen, bijvoorbeeld het bijbestellen van een handleiding, dan wordt er om je serienummer gevraagd. Die wordt dan real-time gecontroleerd en als het geen Inca-import is dan heb gewoon pech. Ik weet niet of je dan tegen betaling die dienst ook kan afnemen maar ik weet wel dat ze op serienummer controleren. De indruk bestaat dus wel dat ze vrij serieus zijn, en waarom ook niet? Het is hun brood!quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:01 schreef Xilantof het volgende:
heeft iemand het ooit al eens geprobeerd? of niet?
de site zegt het wel, maar zijn ze echt zo "streng" ?
op www.dpreview.com kan je de camera's naast elkaar leggen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:01 schreef Yamyam het volgende:
Als je de D70 vergelijkt met de Eos 10d of Eos 300D wat is er dan in de praktijk slechter of beter aan? Heeft iemand duidelijke verschillen ontdekt?
ik denk dat je hier het scherpte bereik van de kitlens bedoeld, want de body zelf heeft dat niet.quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:06 schreef Yamyam het volgende:
En hoeveel scherptebereik heeft ie zeg maar? Ik probeerde laatst wat scherp te stellen met mijn moeders camera, maar merkte dat hij maar een gedeelte van de foto kan scherp stellen, niet het gedeelte wat ik in gedachte had. (en dan bedoel ik dus niet achtergrond en voorgrond)
Hoe zit dat met de eos 300d?
En kun je handmatig diafragma en sluitertijd instellen?
En dan niet dat ie gaat piepen omdat de foto niet mooi wordt? (ik wil graag leren van mijn fouten)
Om de hele foto scherp te krijgen moet je een hogere F waarde (kleiner diafragma) instellen. Met de 300d, en ook alle anderen kun je dit gewoon instellen. Er zit op de canon's ook een Dof-preview knopje. Zo kun je zien wat er met de foto gebeurt na het instellen van het diafragma. Zien dus wat er scherp en wat wazig wordt.quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:06 schreef Yamyam het volgende:
En hoeveel scherptebereik heeft ie zeg maar? Ik probeerde laatst wat scherp te stellen met mijn moeders camera, maar merkte dat hij maar een gedeelte van de foto kan scherp stellen, niet het gedeelte wat ik in gedachte had. (en dan bedoel ik dus niet achtergrond en voorgrond)
Hoe zit dat met de eos 300d?
En kun je handmatig diafragma en sluitertijd instellen?
En dan niet dat ie gaat piepen omdat de foto niet mooi wordt? (ik wil graag leren van mijn fouten)
ik bedoel piepje niet letterlijk.quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:34 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik denk dat je hier het scherpte bereik van de kitlens bedoeld, want de body zelf heeft dat niet.
en uiteraard kun je op de D70 zelfs sluitertijd en diafragma instellen.
over dat piepje kan ik niets vertellen, zou iemand wle kunnen vertellen die er werkelijk 1 in bezit heeft.
toe ik er mee mocht schieten heb ik iig niets gehoord
alleen over belichtte delen gaan al knipperen op je lcd als je de foto bekijkt.
Zo'n knopje heeft de D70 eveneens, erg handig!quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:37 schreef Bijltje het volgende:
..... Er zit op de canon's ook een Dof-preview knopje. Zo kun je zien wat er met de foto gebeurt na het instellen van het diafragma. Zien dus wat er scherp en wat wazig wordt. etc...
heeft mijn nikon analogus ookquote:Op donderdag 24 juni 2004 19:13 schreef Borelius het volgende:
[..]
Zo'n knopje heeft de D70 eveneens, erg handig!
snel dus je camera opsturen dusquote:Op donderdag 24 juni 2004 19:30 schreef fotoloog het volgende:
DIENSTMEDEDELING
Per ingang van 15 juli a.s. rekent Inca voor het reinigen van DSLR CCD's
35 euro als de camera aangeboden wordt bij Inca
65 euro als de camera per post wordt verzonden
EINDE DIENSTMEDEDELING
Tuurlijk kan je het zelf doen!quote:Op donderdag 24 juni 2004 19:32 schreef Xilantof het volgende:
[..]
snel dus je camera opsturen dus
maare...
kan je dat niet zelf doen?
aha, okeequote:Op donderdag 24 juni 2004 19:34 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je het zelf doen!
Maar er zijn altijd mensen die er een beetje huiverig voor zijn,de CCD is immers een kwetsbaar onderdeel
Je zou hem eens op "B" kunnen zetten!quote:Op donderdag 24 juni 2004 19:37 schreef Xilantof het volgende:
[..]
aha, okee
edit:
vraag me alleen af.
de spiegel kan je wegklappen, maar de sluiter
geen idee waar je het overhebtquote:Op donderdag 24 juni 2004 19:45 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Je zou hem eens op "B" kunnen zetten!
BULB functie! als je de ontspanknop op B ingedrukt houdt ,blijft de sluiter openstaanquote:Op donderdag 24 juni 2004 19:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
geen idee waar je het overhebt
dat van die sluiter is gewoon een gedachtekronkel als ik denk aan de ccd schoonmaken
want ik heb geen DSLR
als de sluiter niet open staat dan kan je toch niet bij de ccd? of dekn ik nu heel moeilijk over iets simpels?quote:Op donderdag 24 juni 2004 19:53 schreef fotoloog het volgende:
Als je de spiegel opklapt heb je genoeg ruimte om de CCD schoon te maken,zonder het openzetten van je sluiter lijkt mij
Objectief van de camera halen,spiegel opklappenquote:Op donderdag 24 juni 2004 19:55 schreef Xilantof het volgende:
[..]
als de sluiter niet open staat dan kan je toch niet bij de ccd? of dekn ik nu heel moeilijk over iets simpels?
Er is een speciale functie om de sluiter voor lange tijd open te zetten om het eea te reinigen. Dus ook zonder lensquote:Op donderdag 24 juni 2004 19:53 schreef fotoloog het volgende:
BULB functie! als je de ontspanknop op B ingedrukt houdt ,blijft de sluiter openstaan
Maar of dat ook opgaat voor de D70 in deze ,zonder optiek is mij ook onbekend
En hoe lang is lang?quote:Op donderdag 24 juni 2004 19:58 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Er is een speciale functie om de sluiter voor lange tijd open te zetten om het eea te reinigen. Dus ook zonder lens
maar dan heb je toch nog de sluiter voor de ccd zitten?quote:Op donderdag 24 juni 2004 19:58 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Objectief van de camera halen,spiegel opklappen
Knopje indrukken om een open te zetten, wanneer je klaar bent nog een keer het knopje indrukken. Zo lang als je wilt dusquote:Op donderdag 24 juni 2004 20:01 schreef fotoloog het volgende:
En hoe lang is lang?
Idd vandaar ook mijn optie om B te gebruiken,maar er zit dus een feature op de D70 voor het reinigen van de CCDquote:Op donderdag 24 juni 2004 20:04 schreef Xilantof het volgende:
[..]
maar dan heb je toch nog de sluiter voor de ccd zitten?
en die functie is dan wel makkelijk Calvobbes.
Inderdaad, het is gewoon een menu-optie bij de D70 en het staat stap voor stap beschreven in de handleiding. Als je klaar bent kun je hem ook uitzetten en ook dan klapt de spiegel weer terug.quote:Op donderdag 24 juni 2004 20:08 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Knopje indrukken om een open te zetten, wanneer je klaar bent nog een keer het knopje indrukken. Zo lang als je wilt dus
>>>>> FBquote:Op donderdag 24 juni 2004 20:21 schreef calvobbes het volgende:
*muggezift*
Het is niet het CCD dat je dan schoon kunt maken, maar het "Laagdoorlaatfilter" dat de ccd beschermt
Wat ik me afvraag, is de hoeveelheid stof die eventueel kan komen binnendwarrelen tijdens een zelfschoonmaakactie niet veel groter dan de hoeveelheid stof die je van plan was te verwijderen? Met andere woorden: hoe slim is het om op je zolderkamertje de CCD een tijdje open en bloot te laten staan? Niet iedereen heeft een stofvrije overdrukcabine in zijn huis natuurlijk, ik bijvoorbeeld niet.quote:Op donderdag 24 juni 2004 20:24 schreef Borelius het volgende:
[..]
Inderdaad, het is gewoon een menu-optie bij de D70 en het staat stap voor stap beschreven in de handleiding. Als je klaar bent kun je hem ook uitzetten en ook dan klapt de spiegel weer terug.
En inderdaad je maakt dat filter schoon en niet de CCD zelf....
Ik ook niet, maar je hebt vast wel een badkamer.quote:Op donderdag 24 juni 2004 21:43 schreef rique het volgende: Niet iedereen heeft een stofvrije overdrukcabine in zijn huis natuurlijk, ik bijvoorbeeld niet.
Hahahaha, als ik hem heb dan plaats ik wel een apart-topic. Nee, sterker nog: ik vraag een tijdelijke naamwijziging aan van FOTquote:Op donderdag 24 juni 2004 23:29 schreef dawg het volgende:
Ik keek in de topiclist, zie laatste reactie van JeroenH in dit topic staan....
Ik hoopvol naar binnen, maar helaas.
Ach ik vermaak me nog steeds prima met mijn Canon. With Canon, you can. With Nikon, you can, too, but you have to wait a long timequote:Respect voor je immer voortdurende geduld.
Ja dat bedoelde ik!!! Kan ik lekker experimenteren!quote:Op donderdag 24 juni 2004 13:13 schreef Borelius het volgende:
@Yamyam
Ik heb de Nikon en piepen doet ie alleen als ik erg hard knijp.![]()
Maar nu even serieus, als ik alles op vol automatisch heb staan, en er kan niet worden scherpgesteld, zal hij weigeren een foto te maken. Als je daarentegen kiest om bepaalde zaken handmatig te regelen, dan kun je de gekste foto's maken, onscherp, over- en onderbelicht en noem maar op wat je meestal niet wilt, kortom je kunt de camera zo instellen dat jij de regie hebt en niet de camera, dat is toch wat je bedoelt? Als je dan ook nog het RAW-formaat opslaat kun je zelf achteraf bepalen wat voor correcties je nog allemaal wilt toepassen en heb je ook daarover de volledige regie in handen!
Je moet ergens aangeven dat de foto's doorgenummerd moeten worden.quote:Op zondag 27 juni 2004 19:56 schreef Oceanonix het volgende:
Als ik fotos verwijder van mijn kaart en daarna vrolijk doorga met fotograferen zet hij de foto's op de plek van de net verwijderde foto's. Met als gevolg dat mijn foto's bij het uitlezen in de pc op de verkeerde volgorde komen te staan. Super irri. Ben ik zo blond of hebben meer mensen dit probleem????????
De volgende keer geen waterstofperoxide meer bij de kapper. Dat was inderdaad het probleem...quote:Op zondag 27 juni 2004 20:19 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Je moet ergens aangeven dat de foto's doorgenummerd moeten worden.
Het klinkt alsof de telling telkens van 0 af aan begint!
Zit (als ik het goed heb) onder het menu bij het gereedschapicoon en dan "opeenvolgende. numm op aan zetten!
Dat kan dacht ik wel middels een T2 adapter-ringquote:Op maandag 28 juni 2004 01:19 schreef vijv het volgende:
Weet iemand of er ook convertors bestaan om oude 42 mm schroeflenzen om een Nikon te monteren?
Enzoja, wat ze ongeveer kosten en of er veel kwaliteits- en bereik verlies is.
Weet je nou al wat van je camera?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 11:28 schreef JeroenH het volgende:
Er is (eigenlijk: komt) een nieuwe firmwareversie voor de D70:
http://www.dpreview.com/news/0406/04062901d70firmware.asp
Vooralsnog alleen in het Japans, maar waarschijnlijk ook heel binnekort voor de rest van de wereld.
Ja, dat ik hem nog niet heb.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 11:32 schreef fotoloog het volgende:
Weet je nou al wat van je camera?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:31 schreef Borelius het volgende:
Als je net zoveel geduld hebt met fotograferen zelf, ben ik straks heel benieuwd naar je eerste D70-foto's!![]()
Heb de mijne ook bij de Mediamarkt (in Utrecht) gehaald terwijl deze in heel Utrecht niet meer te krijgen was en er levertijden waren van over de 10 weken. Was overigens wel de laatste, en op het moment dat de verkoper de bon voor me aan het printen was kwam alweer de volgende klant om de D70 vragen... mazzel dusquote:Op zondag 4 juli 2004 17:29 schreef Johannes82 het volgende:
Bij de mediamarkt in Alkmaar hebben ze 3 d70 kits liggen voor 1349,- per stuk.
zozoquote:Op zondag 4 juli 2004 17:29 schreef Johannes82 het volgende:
Bij de mediamarkt in Alkmaar hebben ze 3 d70 kits liggen voor 1349,- per stuk.
Ja ik zie het, 1500 euro was ook wat zij in gedachten had. Is inderdaad niet echt heel erg goedkoop.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:53 schreef sjeffie1 het volgende:
Staat op leverbaar bij Konijnenberg, isse niet goedkoop.
Das goed nieuws!quote:[b]Op vrijdag 9 juli 2004 16:59 schreef Borelius het volgende /b]
Ik heb er op dit forum nog niemand over gehoord, maar de Nederlands handleiding in PDF-formaat van de Nikon D70 (bijna 20Mb) schijnt zeldzaam te zijn.
Ik heb hem op mijn eigen servertje staan (voor de liefhebber), dit is de link:
http://82.217.15.248/d70_nl.zip
Hier ben ik blij mee! Ik heb Inca een paar keer verzocht de pdf te leveren . Ik heb een NL d70 en vind het domweg handig het boekje ook op pdf te hebben al was het alleen maar omdat het origineel bijna uit elkaar valt. Reactie van Inca: er bestaat geen pdf van de NL handleiding..... Borelius : driewerf dank!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:59 schreef Borelius het volgende:
Ik heb er op dit forum nog niemand over gehoord, maar de Nederlands handleiding in PDF-formaat van de Nikon D70 (bijna 20Mb) schijnt zeldzaam te zijn.
Welke software bedoel je? Nikon View en Nikon Editor?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 23:17 schreef Xilantof het volgende:
ff een vraagje, klopt het dat je met de bijgeleverde software de RAW bestanden (NEF) niet kan openen?
twas een stomme vraag, want ik heb hem zelf ook al eens gedaan.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 00:50 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Welke software bedoel je? Nikon View en Nikon Editor?
Daar kan ik gewoon de RAW bestanden mee bekijken hoor
* hooiberg heeft het gedownload enzo, en nu?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 16:20 schreef Borelius het volgende:
Om Nikon RAW files te bewerken met Photoshop CS is inderdaad een plugin nodig.
zie : http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html
Nikon Capture Editor kan het ook, maar voor de D70 pas vanaf versie 4.1
Klopt, maar ik vind het een beetje vaag programma, geen zin om uit te zoeken, dus is het beter en makkelijker om die plugin in CS te klappen dan nog een programma te lerenquote:Op zaterdag 10 juli 2004 16:55 schreef calvobbes het volgende:
Hmmm... Bij mijn photoshop 6 kon ik al gewoon wat met RAW doen
met die bijgeleverde Nikon Editor kon je ook wel wat bewerken, maar niet zoveel.
Bij mij was het juist wat meer andersomquote:Op zaterdag 10 juli 2004 18:12 schreef Xilantof het volgende:
thnx
ik loop een beetje op de feiten voouit![]()
Houdt er wel rekening mee dat het dan een 42- 120 mm lens wordt door de brandpuntverlenging van 1,5.quote:Op maandag 19 juli 2004 15:28 schreef Xilantof het volgende:
Je 28-80 lens kan je gewoon gebruiken.
de D70 is zowat met alle nikon-lenzen compatible
OK, goed dat je ´t zegt!quote:Op maandag 19 juli 2004 22:45 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Houdt er wel rekening mee dat het dan een 42- 120 mm lens wordt door de brandpuntverlenging van 1,5.
Het is dus niet helemaal wat je gewent bent.
Het is zeker niet wat je gewend bent, doordat de sensor van een D70 zoveel kleiner is dan een kleinbeeld-negatief, krijg je een beeldhoek, die lijkt op een lens van 1,5 keer zo'n grote brandpuntsafstand, en vooral bij een groothoek is dat heel goed merkbaar. Maar je moet niet denken dat je 300 mm lens 'gratis' een 450 mm lens wordt, want dan is er toch het nodige kwaliteitsverschil met een echte 450 mm lens op een kleinbeelcamera. Je vangt gewoon in de breedte en hoogte wat minder beeld, hetzelfde als een digitale, op de computer uitgevoerde uitsnede, ook wel crop genoemd. Hier zijn hardnekkige misverstanden over.quote:Op maandag 19 juli 2004 22:45 schreef Oceanonix het volgende:
Houdt er wel rekening mee dat het dan een 42- 120 mm lens wordt door de brandpuntverlenging van 1,5. Het is dus niet helemaal wat je gewent bent.
weet ikquote:Op maandag 19 juli 2004 22:45 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Houdt er wel rekening mee dat het dan een 42- 120 mm lens wordt door de brandpuntverlenging van 1,5.
Het is dus niet helemaal wat je gewent bent.
Jaaa, maar toch is een extra tip wel mooi mee genomen!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 00:00 schreef Xilantof het volgende:
[..]
weet ik
hij vroeg alleen of de lens er op kon, en dat kan ie
ik weet dat hij het meer tegen jou zei dan tegen mij.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 14:19 schreef LomarVe het volgende:
[..]
Jaaa, maar toch is een extra tip wel mooi mee genomen!![]()
Extra downloadmogelijkheid (thx Borelius!) via : www.compumess.nl/d70#leesvoerquote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:59 schreef Borelius het volgende:
Als deze lens speciaal voor DSLR's zijn, waarom dan als nog de verrekening met de cropfactor? doen ze hier trouwens alleen bij de laagste waarde maar dat zou wel zo zijn omdat groothoek nog steeds lastig is met de cropfactorquote:Sigma has today announced a further extension to its range of DC lenses which are designed specifically for digital SLR's. The new 18-50 mm F2.8 EX DC has a very usable 18 mm wide angle (approx 28 mm FOV on a digital SLR) to 50 mm telephoto (approx. 2.7x zoom). Like all DC lenses the image circle produced by this lens is designed to be just the right size for APS size sensors and hence allows the lens to be more compact than it would otherwise be.
Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat (naast het kleinste diafragma) het belangrijkste kenmerk van een objectief altijd wordt uitgedrukt in de brandpuntsafstand. Een maat waar je pas echt iets aan hebt is de beeldhoek. En die is afhankelijk van de brandpuntsafstand, maar ook van de maat van het negatief/beeldsensor. De standaardlens, is per definitie gelijk aan de diagonaal van je negatief. Voor kleinbeeld ongeveer 50mm, maar die geeft op een middenformaat weer een grotere en op de meeste digicams een kleinere beeldhoek.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:06 schreef Xilantof het volgende:
Als deze lens speciaal voor DSLR's zijn, waarom dan als nog de verrekening met de cropfactor?
dat wist ik, dat had ik een tijd geleden al van Ouwesok geleerdquote:Op donderdag 22 juli 2004 08:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat ik zeg. De beeldhoek van een standaardlens komt ongeveer overeen met de beeldhoek van het menselijk oog. De brandpuntsafstand van die zogenaamde standaardlens is gelijk aan de diagonaal van je negatief of beeldsensor. Bij kleinbeeld dus wortel (242+362) = 43,27mm (pythagoras). Een 50mm objectief is dus eigenlijk niet eens een echt standaard-objectief, maar een heel licht telelensje.
okee dit verhaal snap ik (en is de antwoord op mijn vraagquote:Op donderdag 22 juli 2004 13:14 schreef Borelius het volgende:
Xilantof, ik heb het verhaal van Sigma nog eens goed doorgelezen en ben ook nog eens verder op zoek gegaan naar informatie over dit type lens. Het is me nu duidelijk wat Sigma bedoelt.
Ze hebben bepaalde objectieven speciaal voor de DSLR-camera's gemaakt, NIET met de bedoeling om dat crop-verhaal te omzeilen, maar om met gebruikmaking van het gegeven dat er dus een deel van het beeld niet opgevangen wordt, de lens compacter en toch kwalitatief hoogwaardig te maken. Je kunt het ook simpel zo zeggen: waarom zou je veel energie/moeite stoppen om een zo groot mogelijke beeldhoek te maken als het resultaat ervan toch voor een deel verloren gaat.
Deze lenzen produceren dus buiten het oppervlakte van een APS-size sensor gewoon geen beeld. Als je een dergelijke lens op een analoge camera zou kunnen plaatsen, dan krijg je dus foto's waar een flinke rand rondom de foto's niet belicht zal worden.
Dat is wat ik ervan denk te begrijpen. En het verklaart meteen waarom er nog steeds over die crop-factor gesproken wordt.
das waarquote:Op donderdag 22 juli 2004 16:53 schreef Borelius het volgende:
Tja, waarom ze dat soort lenzen niet maken kan inderdaad te maken hebben met de verwachting dat het straks allemaal lood om oud ijzer is. Als je nu een gloednieuwe kwaliteitslens hebt en je bent er zuinig op, dan kan die over 5 jaar of 10 jaar nog prima mee en ik verwacht dat binnen 5 jaar een digitale body met 'kleinbeeld'-sensor voor grote groepen heel betaalbaar zal zijn. En dan hoor je niemand er meer over. Wie weet vragen ze jou over tig jaar nog wel eens: He, opa, hoe zat dat vroeger met die crop-factor? Dan weet je er nu vast alles van!![]()
flits geeft vaak (vind ik) een te contract met de achtergrond. ik zou liever niet flitsen..quote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:28 schreef NiXz het volgende:
Ik moet (over een uur ben ik al weg) vanavond op een feest foto's maken, in een cafe, iemand nog tips?
Iso omhoog geen flits? Flitser? etc
okee, snap ikquote:Op donderdag 22 juli 2004 13:14 schreef Borelius het volgende:
Xilantof, ik heb het verhaal van Sigma nog eens goed doorgelezen en ben ook nog eens verder op zoek gegaan naar informatie over dit type lens. Het is me nu duidelijk wat Sigma bedoelt.
Ze hebben bepaalde objectieven speciaal voor de DSLR-camera's gemaakt, NIET met de bedoeling om dat crop-verhaal te omzeilen, maar om met gebruikmaking van het gegeven dat er dus een deel van het beeld niet opgevangen wordt, de lens compacter en toch kwalitatief hoogwaardig te maken.
dit snap ik ook nog, maar nu het volgende ....quote:Je kunt het ook simpel zo zeggen: waarom zou je veel energie/moeite stoppen om een zo groot mogelijke beeldhoek te maken als het resultaat ervan toch voor een deel verloren gaat.
dit snap ik ook, maar waarom (als ie buiten de APS-gebied geen licht toelaat) dan toch die cropfactor?quote:Deze lenzen produceren dus buiten het oppervlakte van een APS-size sensor gewoon geen beeld.
dit lijkt dus het bovenstaande tegen te spreken, omdat ie toch die cropfactor heeft..quote:Als je een dergelijke lens op een analoge camera zou kunnen plaatsen, dan krijg je dus foto's waar een flinke rand rondom de foto's niet belicht zal worden.
dan zou ik helemaal zeggen van: probeer het gewoon uit...quote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:36 schreef NiXz het volgende:
heb alleen ingebouwde flits
zie fotootje, hotpixelrood?quote:Op zondag 25 juli 2004 12:09 schreef Xilantof het volgende:
hotpixel
of is een hotpixelrood?
das wel een perfect plusje trouwensquote:Op zondag 25 juli 2004 12:13 schreef NiXz het volgende:
[..]
zie fotootje, hotpixelrood?![]()
Ik heb de Nikon D70 met 18-70 kitlens gekocht bij Foto Klein (Keizerswaard Rotterdam voor 1300 euro) en heb nauwelijks 2 weken hoeven wachten. Misschien een tip?)quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:23 schreef JeroenH het volgende:
Ik heb mijn D70 ook nog steeds niet. Ik heb ook een paar winkels gebeld, maar hij is nergerns op voorraad en heeft een onbekende levertijd. Waar hij wel op voorraad is draaien ze je een poot uit (¤ 1500+), daar pas ik voor. Ik wacht nog wel even. Maar leuk is niet.
Hetzelfde verhaal voor de regio Alkmaar, bij fotoboer 'het Fotopakhuis' (Kanaalkade 16), levertijd voor de D70 & 18-70 ongeveer drie weken, prijs 1348 euro.quote:Op maandag 26 juli 2004 21:32 schreef Nikonmind het volgende:
[..]
Ik heb de Nikon D70 met 18-70 kitlens gekocht bij Foto Klein (Keizerswaard Rotterdam voor 1300 euro) en heb nauwelijks 2 weken hoeven wachten. Misschien een tip?)
1399 hier bij de mediamarkt in den haag...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:08 schreef LomarVe het volgende:
Awww, en dan te bedenken dat ik stond te watertanden van de 1429,- euros die de D70 kost bij de Mediamarkt....
de meeste fotoboeren hebben hem wel op voorraad, maar voor een veel te hoge prijsquote:Op dinsdag 27 juli 2004 10:02 schreef Oceanonix het volgende:
In Utrecht op het Willem van Noortplein zit een fotoboer die de D70 op voorraad heeft. Weet echter niet voor welke prijs.....
dat kan natuurlijk altijd, maar verwacht maar niet al te veel van de prijs, internet shops zijn altijd veeeeel goedkoper.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 20:45 schreef Oceanonix het volgende:
@Capibar
Kan natuurlijk altijd informeren naar de prijs. Kom er iedere dag langs, kan altijd een keer mijn fietsje parkeren...
Waarom wilde die persoon die camera niet???????????????????quote:Op woensdag 28 juli 2004 09:37 schreef ghand_hi_hi het volgende:
Ben helemaal gelukkig. K ben denk ik een van de eerste met een 2e hands d70.
1250 euro voor de kit set nl versie, met extra accu, twee scandisk 256mb kaartjes en uv filter Ding was twee weken oud. K zal binnenkort als k m wat meer onder controle heb wel eens wat posten.
Lekker man, helemaal compleet....quote:Op woensdag 28 juli 2004 09:37 schreef ghand_hi_hi het volgende:
Ben helemaal gelukkig. K ben denk ik een van de eerste met een 2e hands d70.
1250 euro voor de kit set nl versie, met extra accu, twee scandisk 256mb kaartjes en uv filter Ding was twee weken oud. K zal binnenkort als k m wat meer onder controle heb wel eens wat posten.
de flitser is prachtig!!quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:19 schreef NiXz het volgende:
hoe bevalt die flitser? aan te raden?
Welke heb je dan?quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:30 schreef Xilantof het volgende:
de flitser is prachtig!!
erg goed, ingebouwde reflexie scherm (voor indirect flitsen als er bijv. geen plafond is)
veeeeeel! lees: heeeeel veeeeel opties..
mooi ding
de SB800quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:32 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Welke heb je dan?
* te lui is om terug te lezen en dat te gaan zoeken*
klopt!quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:01 schreef -BoBo- het volgende:
Xilantof ik dacht dat jij nog hard aan het sparen & werken was voor je D70! Heb ik ff iets gemist ofzo....
jij hebt de D70 ook?quote:Op woensdag 28 juli 2004 17:15 schreef LomarVe het volgende:
ikke ook...wheeeee! ;-)
bron: dpreviewquote:Stolen Nikon D70 kits
Wednesday, 28 July 2004 09:50 GMT
Nikon Europe has today informed us that 18 cartons with 108 D70s (including 18-70 DX lenses) were stolen at Schiphol Airport in The Netherlands. Nikon is asking for your help in tracing these stolen cameras and has provided a list of serial numbers as well as important information relating to the packaging of these particular digital SLR kits.
Press Release:
Nikon Europe Warns Customers of Stolen D70 digital SLR Kits
A number of Nikon D70 digital SLR camera kits destined for Spain have been stolen from Schiphol Airport, Amsterdam, The Netherlands, on July 17, 2004.
The kits comprised of a D70 body with AF-S DX Nikkor 18-70G lens, battery, charger and English and Spanish language User manuals. Importantly they also carry a Warranty Card carrying the following address of Nikon’s Spanish distributor Finicon S.A.
Finicon S.A.
C/ Ciencias, 81 Nave-8
Poligono Pedrosa
08908 L'Hospitalet de LLobregat
Barcelona
Spain
A spokesman said: “Nikon would like to take the opportunity to warn the trade and customers to be wary about unrealistically low prices being offered for D70 bodies, 18-70mm lenses, batteries or chargers without retail packaging or valid warranty cards or manuals. Should anyone become aware of these products being made available, they are advised to contact their national Nikon office.”
The serial numbers are engraved into the camera body base. They are as follows:
4100064 4100100 4100112 4100118 4100160 4100244 4100274 4100316 4100580
4100065 4100101 4100113 4100119 4100161 4100245 4100275 4100317 4100581
4100066 4100102 4100114 4100120 4100162 4100246 4100276 4100318 4100582
4100067 4100103 4100115 4100121 4100163 4100247 4100277 4100319 4100583
4100068 4100104 4100116 4100122 4100164 4100248 4100278 4100320 4100584
4100069 4100105 4100117 4100123 4100165 4100249 4100279 4100321 4100585
4100676 4100754 4100844 4101108 4101132 4101144 4101162 4101180 4101198
4100677 4100755 4100845 4101109 4101133 4101145 4101163 4101181 4101199
4100678 4100756 4100846 4101110 4101134 4101146 4101164 4101182 4101200
4100679 4100757 4100847 4101111 4101135 4101147 4101165 4101183 4101201
4100680 4100758 4100848 4101112 4101136 4101148 4101166 4101184 4101202
4100681 4100759 4100849 4101113 4101137 4101149 4101167 4101185 4101203
Neequote:Op woensdag 28 juli 2004 17:18 schreef Xilantof het volgende:
[..]
jij hebt de D70 ook?
of die financiele meevaller?
owhzoquote:Op woensdag 28 juli 2004 20:28 schreef LomarVe het volgende:
[..]
Nee, t was meer een verwend-baby-huiltje...haha...
![]()
owhquote:Op woensdag 28 juli 2004 20:39 schreef LomarVe het volgende:
nee, nee....volgens mij gaat t niet helemaal lekker...ik bedoelde dat ik verwend ben....jij niet...*grinnik*
van de site:quote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:09 schreef LomarVe het volgende:
klinkt leuk, die sigma lens, wat houdt dat APO HMS EX in?
quote:Hyper-Sonie Motor (HSM)
Dit objectief maakt gebruik van een motoraandrijving d.m.v. ultrasone golven en garandeert een geruisloze en snelle AF scherpstelling.
quote:EX Objectief
De professionele lijn Sigma EX objectieven munten uit door hun robuste bouw, hoge optische kwaliteit en de speciale EX finish. Alle EX objectieven worden inclusief zonnekap en luxe étui geleverd. (50mm/2.8 macro is excl. étui)
hun eigenschappenlijstje:quote:APO objectief
Om de best mogelijke optische kwaliteit te bereiken, is het APO objectief voorzien van "low-dispersion" glas om kleurafwijkingen te minimaliseren.
Vraag dan of hij die Sigma 70-200mm f2.8 EX met Nikon F-mount heeft liggen.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 12:16 schreef Shogen het volgende:
Al sla je me dood joh![]()
Ik vroeg, heb je http://www.photozone.de/2Equipment/reviews/sigma70200ex.htm die liggen. zegt ie ja. Naja..zo misschien nog ff een keertje bellen.
dankjequote:Op maandag 2 augustus 2004 10:35 schreef Shark.Bait het volgende:
Gefeli Xilantof, met je nieuwe aanwinst
Ja want "Nixz" heeft die lens ook meende ik tochquote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Vraag dan of hij die Sigma 70-200mm f2.8 EX met Nikon F-mount heeft liggen.
Als 'ie dat niet snapt zou ik 'm sowieso ergens anders kopen.
je kijkt tegen de spiegel aanquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 11:27 schreef CorDuRoy het volgende:
Even een klein vraagje:
Als je de lens eraf haald, zie je dan de sluiter of kijk je rechtstreeks op de CCD?
kleine scherptediepte is juist vaak gewenst bij macro...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:20 schreef hooiberg het volgende:
want als ik nu macro's wil maken, dan doe ik dat altijd op 'M' en met het bloemteken kan ik dan nix mee, hij gebruikt ook altijd automatisch het grootste diafragma, dat lijkt me ook niet handig ivm de kleine scherptediepte![]()
AHa bij mij nietquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:12 schreef Xilantof het volgende:
[..]
kleine scherptediepte is juist vaak gewenst bij macro...
ja, ik heb die prachtige lensquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:22 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Ja want "Nixz" heeft die lens ook meende ik toch
Dan mag je nu je signature wel veranderen........... Het ligt nu niet meer aan Incaquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:28 schreef JeroenH het volgende:
Ben ik lekker op vakantie, wordt ik ineens gebeld dat mijn D70 klaarligt! Volgende week meer.....
Groeten vanuit een zonnig Oostenrijk!
Gefeliciteerd! Heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:28 schreef JeroenH het volgende:
Ben ik lekker op vakantie, wordt ik ineens gebeld dat mijn D70 klaarligt!
Neej, je hebt er van die mensen bij die....quote:Op woensdag 4 augustus 2004 10:24 schreef dawg het volgende:
Jij had niet zoveel geduld he Xilantof
er kwam nu iets moois op m'n pad, dus tjaquote:Op woensdag 4 augustus 2004 10:24 schreef dawg het volgende:
Jij had niet zoveel geduld he Xilantof
Ik ben een beetje een leek in wat betreft foto's uploaden enzo, dat gaat misquote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:20 schreef Shogen het volgende:
Hooiberg,
Jij hebt toch de Nikkor AF 80-200/2.8 IF ED D?? Ik ben van plan die ook aan te schaffen, nu de Sigma niet doorgaat. Zou je mij je ervaringen ermee eens kunnen vertellen of een linkje hier dumpen waar wat voorbeeld foto's te zien zijn (als je die hebt)??
Tnx in elk geval!
ik voeg je vanavond wel ff toe.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:23 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Ik ben een beetje een leek in wat betreft foto's uploaden enzo, dat gaat misHeb je ook msn ofzo? Dan kan ik je wat sturen
Ervaring:snel scherpstellen aardige bereik *zoomgeil is*
Ik ben nog niet echt een kenner, wat betreft lenzen enzo, dus kan zijn dat ik snel iets goed en snel vindt enzo!
Het is maar net de vraag wat je eigenlijk van plan bent om met dit ding te fotograferen....
Ik heb de Sigma 70-200 EX APO HSM F2,8 gekozen boven de Nikkor AF 80-200/2.8 IF ED D omdat de sigma voor het zelfde geld nog een HSM (High Silent Motor) heeft waardoor de lens supersnel is.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:20 schreef Shogen het volgende:
Hooiberg,
Jij hebt toch de Nikkor AF 80-200/2.8 IF ED D?? Ik ben van plan die ook aan te schaffen, nu de Sigma niet doorgaat. Zou je mij je ervaringen ermee eens kunnen vertellen of een linkje hier dumpen waar wat voorbeeld foto's te zien zijn (als je die hebt)??
Tnx in elk geval!
heb je wat foto's online staan ergens? ben erg benieuwd.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:43 schreef Geel_Badeendje het volgende:
[..]
Ik heb de Sigma 70-200 EX APO HSM F2,8 gekozen boven de Nikkor AF 80-200/2.8 IF ED D omdat de sigma voor het zelfde geld nog een HSM (High Silent Motor) heeft waardoor de lens supersnel is.
Op zo'n groot bedrag maakte mij die 100 euro ook niet zoveel uit!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:47 schreef Shogen het volgende:
[..]
heb je wat foto's online staan ergens? ben erg benieuwd.
zit namelijk nog steeds beetje in dubio, beide objectieven zijn erg goed, de sigma staat alleen voor 100 euro minder te koop...
heeft de sigma ook IF?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:43 schreef Geel_Badeendje het volgende:
[..]
Ik heb de Sigma 70-200 EX APO HSM F2,8 gekozen boven de Nikkor AF 80-200/2.8 IF ED D omdat de sigma voor het zelfde geld nog een HSM (High Silent Motor) heeft waardoor de lens supersnel is.
Goed en je lenzen set + je speld enzo?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:32 schreef Xilantof het volgende:
ik zou het niet weten, en bovendien is het offtopic hiero
Ontopic:
mijnD70 bevalt prima![]()
primaquote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:33 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Goed en je lenzen set + je speld enzo?
Dan willen we in het D70 topic uiteraard ook wat mooie plaatjes zienquote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:34 schreef Xilantof het volgende:
[..]
prima
Geen ruis ofzo?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:31 schreef Geel_Badeendje het volgende:
iemand al fotos die op bv iso1600 zijn genomen laten afdrukken? bij de hema komen er nu net weg en zijn erg korrelig en geel/oranje...
ik denk dat hij met korrelig de ruis bedoeld...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 20:07 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Geen ruis ofzo?
Er zit blijkbaar dauw op het spinneweb, licht breekt in het dauw (elk druppeltje is een prisma) en geeft dan een regenboog aan kleuren. Athans... Logisch gezien zou dit een plausibele verklaring zijn...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:51 schreef hooiberg het volgende:
Overigens heb ik ook nog iets wat me wel een goede vraag lijkt:
[afbeelding]
Is dat nu een regenboog in de spinnenweb![]()
Want dacht eerst dat dat moire was, alleen das toch net iets anders!
Klopt, ik heb s'ochtends vroeg gefotografeerd, er zijn ook wel foto's waarbij dit niet te zien is, maar ik vond het nogal vreemd!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 20:38 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Er zit blijkbaar dauw op het spinneweb, licht breekt in het dauw (elk druppeltje is een prisma) en geeft dan een regenboog aan kleuren. Athans... Logisch gezien zou dit een plausibele verklaring zijn...
klopt; het afdrukken bij een ander is idd een optie waar ik al aan gedacht had.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 20:13 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik denk dat hij met korrelig de ruis bedoeld...
ruis is zowiezo een eigenschap van 1600 ISOquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 09:17 schreef Geel_Badeendje het volgende:
[..]
klopt; het afdrukken bij een ander is idd een optie waar ik al aan gedacht had.
dat is wel apartquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:38 schreef Geel_Badeendje het volgende:
Ik weet dat het een eigenschap is, maar de foto's worden genomen op 3000x2000 ergens en dan op 13x18 afgedrukt, een stuk kleiner dus. En dan is de ruis te zien, maar als de foto kleiner wordt meot toch het beeld ook beter worden.
Als ik de foto op war egrote op mn scherm kijk zie je ook de ruis, maar doe ik hem op 1023x768 dan is ie perfect.
Nee, hoor, klinkt als muziek in de oren! Doe mij ook maar zo'n pakketje, ben ik weer ff zoet!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:22 schreef MLO2 het volgende:
Een goede dag. Ik sta op het randje om mezelf een D70 te kopen. De kit wel te verstaan met de 18-70 DX lens. Daarnaast 512mb Sandisk Ultra II dacht ik zo. En ook nog een degelijke tas, extra accu en een verzekering.
Zijn er misschien nog enige opmerkingen hierop? (Beter geheugen, Een goede tas voor de camera etc.)
Ik hoor ze graag
lowepro heeft erg goede tassen, maar zijn ook duur.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:05 schreef MLO2 het volgende:
Ik moet nog wel ff uitzoeken wat een degelijke tas is, en misschien kijken voor een tas waar ik het objectief erop kan laten zitten.
niet helemaalquote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:03 schreef hooiberg het volgende:
Lijnen/verhouding, klopt weer nix van, morgen opnieuw
lekker offtopic.. maja..
ik ben blij dat jij net zo enthousiast bent als alle andere hier met een D70 (ik dus ook)quote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:12 schreef JeroenH het volgende:
Nou, ik heb de afgelopen paar dagen met mijn D70 lopen spelen, en dit zijn zo mijn eerste bevindingen:
* Geweldig apparaat! Hij houdt gelijk goed vast, ik pakte mijn G1 er nog eens bij en dat voelt gelijk 'clumsy' aan
* De snelheid van de D70 is echt verbazingwekkend, je zet hem aan en je kunt letterlijk direct een foto nemen
* Prestaties bij ISO1600 vind ik erg goed, alleen in schaduwpartijen komt de ruis wat naar voren, maar verder is het volledig bruikbaar, zeker voor kleinere afdrukken
* Die 27mm groothoek is voor mij een openbaring
* Wat me lichtelijk tegenvalt is de scherpte van het objectief aan de randen, op een paar foto's zag ik toch wat onscherpte. Maar ik moet nog wat afdrukken laten maken, eens kijken hoe dat er uitkomt.
* Lange belichtingstijden zijn echt geweldig! Ik heb 's nachts een foto genomen met een belichtingstijd van 62 seconden, zonder ruis onderdrukking en dat zag er echt perfect uit! Dit biedt goede mogelijkheden voor astronomie-foto's
Al met al een geweldige machine. Ik zal snel wat plaatjes posten, hoewel het nog allemaal niet zo heel veel voorstelt (foto's van de kat etc.)
Hoe heb je dit gedaan?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:12 schreef JeroenH het volgende:
Nou, ik heb de afgelopen paar dagen met mijn D70 lopen spelen, en dit zijn zo mijn eerste bevindingen:
[knip]
* Lange belichtingstijden zijn echt geweldig! Ik heb 's nachts een foto genomen met een belichtingstijd van 62 seconden, zonder ruis onderdrukking en dat zag er echt perfect uit! Dit biedt goede mogelijkheden voor astronomie-foto's
Al met al een geweldige machine. Ik zal snel wat plaatjes posten, hoewel het nog allemaal niet zo heel veel voorstelt (foto's van de kat etc.)
het moet wel met de bulb gedaan zijn, oals je zegt: 30 sec is max zonder bulb.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:31 schreef Kermit77 het volgende:
[..]
Hoe heb je dit gedaan?
Bulb icm de afstandsbediening?
De hoogste sluitertijdd die ik heb kunnen ontdekken is 30 seconden (zonder dat je je knopje vast moet houden.
Het wordt tijd voor eem ML-L3
Ik heb de mijne toen bij FotoVideoStore gehaald, dat scheelde bijna ¤40 (!) met Konijnenberg.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
lowepro heeft erg goede tassen, maar zijn ook duur.
op www.lowepro.com kan je kijken naar de tassen.
en dan geeft (naar mijn mening) www.geengeld.nl altijd wel een goede indicatie wat ze in de winkel kosten.
Je weet dat de Aarde draait he?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:12 schreef JeroenH het volgende:
............
............
enige bezitters van een d70 met tas die mij een goed type kunnen aanwijzen en beargumenteren?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
lowepro heeft erg goede tassen, maar zijn ook duur.
op www.lowepro.com kan je kijken naar de tassen.
en dan geeft (naar mijn mening) www.geengeld.nl altijd wel een goede indicatie wat ze in de winkel kosten.
Wat wil precies?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:34 schreef MLO2 het volgende:
[..]
enige bezitters van een d70 met tas die mij een goed type kunnen aanwijzen en beargumenteren?
WHAT?!?!?!?!?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:13 schreef dawg het volgende:
Je weet dat de Aarde draait he?
Ja, voelt goedquote:Verder feli met je camera, dat moet echt super voor je zijn na zo'n enorm lange tijd wachten.
Nee, heb nog geen afstandsbediening, die wil ik uiteindelijk wel hebben, ook voor zaken als macro etc.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:31 schreef Kermit77 het volgende:
Hoe heb je dit gedaan?
Bulb icm de afstandsbediening?
Ah ja, helemaal vergetenquote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:21 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik ben blij dat jij net zo enthousiast bent als alle andere hier met een D70 (ik dus ook)
snel je sig. veranderen denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |