abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11495460
Ik zit net op de site te kijken naar een nieuwe fototas. Ik zoek een combinatie van rugtas en fototas, dus die Orion Trekker lijkt ideaal. Het wordt me alleen niet echt duidelijk of ik onderin, in het fotodeel dus, wel voldoende ruimte heb voor mijn SLR en drie (niet extreem grote) objectieven. Heeft iemand ervaring met deze tas?

Tweede vraag: heeft het zin om overal te gaan kijken of hanteren alle winkels wel ongeveer dezelfde prijzen?

pi_11495561
Je kunt ook de MiniTrekker nemen. Die is een stuk goedkoper en daar passen ook wel een SLR + 3 lenzen in.
pi_11495896
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 21:09 schreef _BR_ het volgende:
Je kunt ook de MiniTrekker nemen. Die is een stuk goedkoper en daar passen ook wel een SLR + 3 lenzen in.
Nou, volgens de site kost die Minitrekker 189 euro en de Oriontrekker 109 euro.

En ik wil er dus nog meer in kunnen meenemen dan alleen camera + objectieven. Ook m'n reisgids, flesje water, etc. Die Oriontrekker heeft dus twee aparte delen (fotodeel en daarboven nog een gewoon rugzakdeel) en dat lijkt me makkelijk.

FOK!fotograaf dinsdag 1 juli 2003 @ 22:34:49 #4
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11498016
ik heb die tassen ook al op het oog gehad...

ik heb ook een vraagje:
bij de rugtassen waar in het grote vak alle fotoapperatuur zit, kan je verder in de rugzak ook nog wat andere dingen kwijt of niet?

heb wel van dat soort tassen er tussen zien staan, maar dan zit het fotospul allemaal onderop.. das ook niet echt handig...

weet iemand hier iets over?

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_11500190
Linkje naar overzicht van Lowe rugzakken:
http://www.lowepro.com/pages/byStyle/backpack.htm

Heb zelf 3 tassen van Lowe: rugzak, bovenladertje voor 1 body (Minitrekker??) en 2 lenzen en eentje voor enkele body en lens (Topload ..?)..
Ben zeer tervreden met deze tassen: kosten wat, heb je ook iets. Tassen van andere merken ook bekeken, maar toch allemaal net niet.

Misschien makkelijk gezegd, maar laat de kosten niet al te erg meespelen: kijk wat je wilt hebben.. en zo'n tas koop je niet elke dag (gaat lang mee). Die Orion lijkt me niet zo handig: camera zit onderin => camera pakken = klep openen = omkieperen of gepiel..
De Phototrekker heb ik zelf en is handig als je veel mee moet nemen, maar ook je handen moet vrijhouden (bijv. tijdens bruiloft). Maar is inderdaad 1 en al fototas.

Wat ik zelf doe: als ik ga lopen, dan gebruik ik mijn kleinere fototas (lijkt op huidige Topload) en stop die in een normale rugzak. Tevens is het zo wat minder opvallend dat je een camera bij je hebt. Oftewel: ideaal voor backpacken / reizen .

Zorg er dan wel voor dat je een Topload of een http://www.lowepro.com/pages/series/street/rep100.htm (oid) neemt en dat die in je rugzak past => proberen dus! De laatste tas heeft overigens een flap => betere bescherming tegen nattigheid als je 'm een keer los gebruikt.

De grotere fotozaken hebben vaak veel vh assortiment op voorraad.. ga daar eens kijken en proberen. Foto Klein - Weena R'dam heeft er veel..

Laatste tip: 2e hands is her en der ook wel wat te krijgen (internet )

Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
  woensdag 2 juli 2003 @ 07:48:45 #6
17533 KidPaddle
Kunst is overgewaardeerd.
pi_11502619
ik heb in de fotozaak eens een lowepro vergeleken met een crumpler..
wat een flimsy mietjes materiaal is dat lowepro spul
nee, daar zou ik mijn set niet in gaan vervoeren. ziet er niet uit van buiten.. schreeuwt "ik ben camera tas, steel me", en is van erg matig materiaal gemaakt...

ik ben helemaal om, vond lowepro vroeger goed, maar er zijn zo veel betere tassen.. niet alleen crumpler trouwens..

http://marcof.net
  FOK!fotograaf woensdag 2 juli 2003 @ 10:21:52 #7
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11504118
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 07:48 schreef KidPaddle het volgende:
ik heb in de fotozaak eens een lowepro vergeleken met een crumpler..
wat een flimsy mietjes materiaal is dat lowepro spul
nee, daar zou ik mijn set niet in gaan vervoeren. ziet er niet uit van buiten.. schreeuwt "ik ben camera tas, steel me", en is van erg matig materiaal gemaakt...

ik ben helemaal om, vond lowepro vroeger goed, maar er zijn zo veel betere tassen.. niet alleen crumpler trouwens..

jammer dat crumpler geen rugtassen heeft.....
dat vind ik juist zo handig van Lowepro... dat het rugtassen zijn, schoudertassen gaan toch altijd op een bepaald moment irriteren
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 2 juli 2003 @ 10:30:06 #8
17533 KidPaddle
Kunst is overgewaardeerd.
pi_11504275
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 10:21 schreef Xilantof het volgende:

[..]

jammer dat crumpler geen rugtassen heeft.....
dat vind ik juist zo handig van Lowepro... dat het rugtassen zijn, schoudertassen gaan toch altijd op een bepaald moment irriteren

hmm, ik vind rugtassen juist een nadeel.. (ik heb een tamrac 758 oid gehad..) altijd als je snel je camera moet hebben, moet je eerst de rugzak afdoen, openen, camera pakken.. oh, moment voorbij.. met een schoudertas is het flap open, camera, klik.. toch iets minder werk.
maar goed, iedereen zijn persoonlijke voorkeur he
http://marcof.net
pi_11504280
Ieder zijn meug
Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:34:16 #10
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_11507167
ik ben ook op zoek naar een rugtas, voor normaal gebruik heb ik een Lowe reporter wat echt geweldig goede dingen zijn maar ik ga een half jaar weg en ik kan je vertellen dat als je regelmatig stukken moet lopen een rugzak the way to go is. Aangezien een combitas handig is en lowe de enige fatsoenlijke fotobackpacks heeft zat ik persoonlijk te kijken naar de rover, ook een combitas. Mogelijk is een minitrekker ook wat. Zal toch eens kijken naar Crumpler voor andere tassen, goeie tip

edit: Domke heeft ook rugtassen zie ik

[Dit bericht is gewijzigd door horney_dorney op 02-07-2003 12:39]

Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  FOK!fotograaf woensdag 2 juli 2003 @ 14:44:52 #11
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11510623
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 10:30 schreef KidPaddle het volgende:

[..]

hmm, ik vind rugtassen juist een nadeel.. (ik heb een tamrac 758 oid gehad..) altijd als je snel je camera moet hebben, moet je eerst de rugzak afdoen, openen, camera pakken.. oh, moment voorbij.. met een schoudertas is het flap open, camera, klik.. toch iets minder werk.
maar goed, iedereen zijn persoonlijke voorkeur he

qua snelheid van pakken enzo is het zeker makkelijker
maar qua comfort enz.. voor lange afstanden bijv. is een rugtas toch lekkerder (vind ik)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_11511531
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:34 schreef horney_dorney het volgende:
Mogelijk is een minitrekker ook wat. Zal toch eens kijken naar Crumpler voor andere tassen, goeie tip

edit: Domke heeft ook rugtassen zie ik

LowePro heeft twee tassen in de aanbieding

http://www.degreef-partner.nl/

pi_11669968
Nou, ik heb er vandaag eentje gekocht: de "S&F Rover light". Was ook in de aanbieding.

Is een rugzak met apart een cameravak onderin.

FOK!fotograaf woensdag 9 juli 2003 @ 21:31:07 #14
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11672322
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 19:13 schreef k_man het volgende:
Nou, ik heb er vandaag eentje gekocht: de "S&F Rover light". Was ook in de aanbieding.

Is een rugzak met apart een cameravak onderin.

en hoe bevalt het?

pluspunten
minpunten?

een review graag

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_11672575
Ik heb zelf een Orion mini gehad, was er zeer tevreden van, vind het materiaal ook heel goed, en ook praktisch omdat je hem uiteindelijk om je middel hebt, snel een foto nemen, tas open, fototoestel nemen en foto nemen, ook om van objectief te wisselen een aanrader, zonder gevaar rechtstaand...

Maar ben nu overgegaan op de mini trekker, en ben der ook al tevreden van, kan als schouder en als heuptas gebruikt worden, en is kleiner in omvang, maar grooter wat binnenruimte betreft...

Denk aan het materiaal te zien dat hij ook zeer waterdicht moet zijn, al neem ik steeds het zekere voor het onzekere, en steek ik hem in mijn rugzak of zo...

Maar lowepro heeft zo wel zijn eigen stijl, en die vind ik heel handig, je kan het dragen op een comfotabele manier, en ze zijn ook heel handig in gebruik...

Tjorven

pi_11679098
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 21:31 schreef Xilantof het volgende:

[..]

en hoe bevalt het?

pluspunten
minpunten?

een review graag

Tjee, ik heb 'm net een dagje joh.
En eigenlijk krijg ik 'm zaterdag pas.

Maar hij lijkt me heel handig, daarop heb ik 'm ook uitgezocht. Onderin heb je dus het camervak. Met verstevigingen die je kunt verplaatsen of helemaal verwijderen. Genoeg ruimte voor een body en een stuk of wat lenzen en nog wat klein grut. Daarboven dan het rugzakdeel voor het reisgidsje, trui en flesje water en zo. Lussen om je statief mee vast te maken en nog wat kleinere vakjes.

Alleen heeft die tas niet alleen schouderbanden maar ook een band om je middel. Ik weet niet of ik die wel ooit ga gebruiken.

FOK!fotograaf donderdag 10 juli 2003 @ 10:02:41 #17
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11679309
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 09:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Tjee, ik heb 'm net een dagje joh.
En eigenlijk krijg ik 'm zaterdag pas.

Maar hij lijkt me heel handig, daarop heb ik 'm ook uitgezocht. Onderin heb je dus het camervak. Met verstevigingen die je kunt verplaatsen of helemaal verwijderen. Genoeg ruimte voor een body en een stuk of wat lenzen en nog wat klein grut. Daarboven dan het rugzakdeel voor het reisgidsje, trui en flesje water en zo. Lussen om je statief mee vast te maken en nog wat kleinere vakjes.

Alleen heeft die tas niet alleen schouderbanden maar ook een band om je middel. Ik weet niet of ik die wel ooit ga gebruiken.

kan je nu wel makkelijk en snel bij je camera komen dan?
lijkt mij niet (Van de foto's die ik heb gezien op de site)....
hij ziet er trouwens wel erug mooi uit!!

en die band om je middel vind ik persoonlijk altijd erg fijn!
voor versteviging enzo...

[Dit bericht is gewijzigd door Xilantof op 10-07-2003 10:06]

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf donderdag 10 juli 2003 @ 10:04:39 #18
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11679342
owhja

hoeveel heb je er voor betaald?

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_11679530
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 10:04 schreef Xilantof het volgende:
owhja

hoeveel heb je er voor betaald?

165 euro.

Ik denk niet dat ik nu veel sneller of langzamer bij mn camera kan als bij een andere rugtas.

donderdag 10 juli 2003 @ 11:36:13 #20
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_11681182
heb even gekeken naar die crumpler tassen en behalve een ongelofelijk leuke site lijken deze tassen me errug interessant voor als je niet veel hoeft te sjouwen met je apparatuur. Mijn Lowepro reporter 200 is een beetje klein (da's ook een schoudertas); denk dat als ik een grotere nodig heb (zodra ik lenzen erbij koop) ik een crumpler ga halen. Wat de rugtas betreft die ik nodig heb: denk dat het de rover light wordt. Bij Camex winkels is 'ie overigens slechts 126 euro's. (ze hebben goede contacten met de importeur; vandaar).
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  zondag 13 juli 2003 @ 18:34:41 #21
2853 PigXpert
zeet de jongs
pi_11746726
Ik heb al een jaar of vijf een mini-trekker. Die heeft zo ongeveer de hele wered gezien. Is vaak ook het zwaarste stuk bagage dat ik meeneem (kilo of 16), in het vliegtuig als handbagage. Wat zit er in: Nikon F90X met motordrive, daarop een Tokina 28-70 F2/.6-2.8; Een tweede body: F801. Daarnaast een 80-200 F2.8, een 85 F1.8, een 50 F1.4 en een 24 F2.8. Daarnaast een SB26 flitser, vier setjes A4 batterijen (mn die flitser vreet batterijen, de F90X doet een rol of 17 met een set penlites). Plus nog heel wat losse dingen. Vaak een stuk of 10 onbelichte films (NPH 400 en Provia 100 of Sensia 100), een rolletje airmail-stickers (makkelijk, ooit eens meegekregen van een secretaresse bij ons), een paar pennen. Aan de binnenzijde van de klep zitten de manuals voor camera en flitser.
Normaal zit aan de buitenkant van de klep (twee vakken) een loodzak om films in te doen opm een vliegveld.

En daarnaast kun je bovenop de klep (bovenzijde dus) verschrikkelijk veel kwijt. Ik ging eens met de trein vanuit Vainikkala (laatste station voor de russische grens in Finland) naar St. Petersburg. De auto liet ik staan bij dat station, maar ik wilde niet teveel meenemen voor die drie dagen. In de klep stouwde ik: een spijkerbroek, een zomerjack, twee bloesjes, ondergoed, sokken, diverse boeken (van 400 pagina's) en een badlaken dat ik ooit eens op een ferry meegenomen had. Samengevat: in die minitrekker kun je verschrikkelijk veel meenemen.

Die heupband verlicht het dragen aanzienlijk als je eens een fiks eind moet lopen. Nodig ook, want ik heb dus vaak 16 kilo op de rug.

RB

Whatever you've been told, dont turn to God because you're cold
  FOK!fotograaf zondag 13 juli 2003 @ 19:16:52 #22
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11747329
quote:
Op zondag 13 juli 2003 18:34 schreef PigXpert het volgende:
Ik heb al een jaar of vijf een mini-trekker. Die heeft zo ongeveer de hele wered gezien. Is vaak ook het zwaarste stuk bagage dat ik meeneem (kilo of 16), in het vliegtuig als handbagage. Wat zit er in: Nikon F90X met motordrive, daarop een Tokina 28-70 F2/.6-2.8; Een tweede body: F801. Daarnaast een 80-200 F2.8, een 85 F1.8, een 50 F1.4 en een 24 F2.8. Daarnaast een SB26 flitser, vier setjes A4 batterijen (mn die flitser vreet batterijen, de F90X doet een rol of 17 met een set penlites). Plus nog heel wat losse dingen. Vaak een stuk of 10 onbelichte films (NPH 400 en Provia 100 of Sensia 100), een rolletje airmail-stickers (makkelijk, ooit eens meegekregen van een secretaresse bij ons), een paar pennen. Aan de binnenzijde van de klep zitten de manuals voor camera en flitser.
Normaal zit aan de buitenkant van de klep (twee vakken) een loodzak om films in te doen opm een vliegveld.

En daarnaast kun je bovenop de klep (bovenzijde dus) verschrikkelijk veel kwijt. Ik ging eens met de trein vanuit Vainikkala (laatste station voor de russische grens in Finland) naar St. Petersburg. De auto liet ik staan bij dat station, maar ik wilde niet teveel meenemen voor die drie dagen. In de klep stouwde ik: een spijkerbroek, een zomerjack, twee bloesjes, ondergoed, sokken, diverse boeken (van 400 pagina's) en een badlaken dat ik ooit eens op een ferry meegenomen had. Samengevat: in die minitrekker kun je verschrikkelijk veel meenemen.

Die heupband verlicht het dragen aanzienlijk als je eens een fiks eind moet lopen. Nodig ook, want ik heb dus vaak 16 kilo op de rug.

RB

zou je een linkje kunnen plaatsen naar de gene die jij hebt...
want de mini-trekker die ik vind .... daar past nooit alles in wat jij noemt
en dat vond ik namelijk wel zo interesant!!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 23 september 2003 @ 20:41:39 #23
25064 MartiniMeister
...of een biertje natuurlijk!
pi_13394519
Wat crumpler-tassen trouwens betreft: ik verkoop ze: http://www.digicorner.nl
Shaken ... not stirred!
pi_13400868
Ik ben zelf al een jaar of 5 in het bezit van een orion trekker rugtas. Zoals eerder genoemd kan het een nadeel zijn dat de camera onderin zit omdat je hem niet echt vlug te pakken hebt.
Aan de andere kant heeft een eventuele dief hem ook niet snel in zijn handen.

Toen ik mijn rugtas net gekocht had, volgens mij bij kinorama, heb ik hem bij foka in Rotterdam 100 gulden goedkoper zien liggen. Dit is al een aantal jaren geleden natuurlijk, maar je weet maar nooit.

FOK!fotograaf woensdag 24 september 2003 @ 12:31:02 #25
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13407075
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 20:41 schreef MartiniMeister het volgende:
Wat crumpler-tassen trouwens betreft: ik verkoop ze: http://www.digicorner.nl
edit:
laat ook maar...

vind de lowepro mooier..

Xilantof Flickrt
foto-nerd