Ja, zo krijg je natuurlijk nooit je geld terugquote:...tot mijn grote schik...
Dat is pure bullshit. En nee, dat heb ik niet gehoord van de buurman van mijn tante's achternicht, maar dat heb ik zelf ondervonden toen ik een brief naar van Nelle stuurde.quote:En dat verhaal over shag dan, dat als je een flinke brok er in vindt, dat je dan een slof krijgt?
Iemand ervaring mee?
Mja, we leiden er allen enorm onderquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:43 schreef Deva het volgende:
men doet alles tijdens deze (herstellende) recessie hé?
Nee, ik knuppel gewoon het omaatje met de meeste flappen in haar portomonnee bij de kassa neer zodra ze buiten komt.quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:23 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Jat je ook thee- en suikerzakjes bij het AH koffieautomaat?
Het is bijgevoegdquote:Op woensdag 9 juni 2004 19:33 schreef kastanova het volgende:
Was ik laatst een zak "Candyman - Manna Plofrijst" aan het eten, heb ik ineens iets in m'n bek zitten.
Blijkt het een lange haar te zijn.
Mijn vriendin had nog niet aan de (geopende) zak gezeten en ik zelf heb een totaal andere haarkleur dan de aangetroffen haar.
Dus hij is er vast ergens in het productieproces ingekomen.
Aangezien ik gek op die zooi ben, ga ik dus nu een klachtenbrief sturen naar de Candyman consumentenservice.
Uiteraard voeg ik de haar ook bij als bewijsmateriaal.
[afbeelding]
Uiteraard zal ik ter compensatie een zak of doos van die zooi krijgen.
Anyweg, dat is dus het doel van dit topic; maak het de consumentenservice van de verschillende bedrijven zo moeilijk mogelijk, zodat je als "schadevergoeding" een hele doos van het product of iets dergelijks krijgt.
Je eigen ervaringen, tips, brieven, alles is hier welkom.
Ik twijfelde ook, maar dit invoegen me goed genoeg:quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:15 schreef Manweth het volgende:
Het is bijgevoegd
Formele brieven worden meestal verdeeld in drie verschillende alinea's;quote:edit: En niet zo veel enters gebruiken tussen de alineas door.
Zie je wel! allemaal het zelfdequote:Op donderdag 10 juni 2004 13:31 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nee, ik knuppel gewoon het omaatje met de meeste flappen in haar portomonnee bij de kassa neer zodra ze buiten komt.
Hij bedoelt volgens mij dat je binnen de alinea teveel enters gebruikt.quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:27 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik twijfelde ook, maar dit invoegen me goed genoeg:
in·voe·gen (ov.ww.)
1 tussen andere zaken zijn plaats geven => tussenvoegen
[..]
Formele brieven worden meestal verdeeld in drie verschillende alinea's;
- inleiding
- verhaal
- slot
Hij zei "tussen de alinea's door" vandaarquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:44 schreef Xante het volgende:
[..]
Hij bedoelt volgens mij dat je binnen de alinea teveel enters gebruikt.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:42 schreef fotoloog het volgende:
Unox,die moet je aanschrijven!
Ik heb een hele doos met vanalleswat teruggehad!
Unox,dus
quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:44 schreef Xante het volgende:
[..]
Hij bedoelt volgens mij dat je binnen de alinea teveel enters gebruikt.
Alleen de melkpoeder want die fikt zo lekkerquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:23 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Wat een zielige zooi, beetje klachten naar een bedrijf opsturen niet omdat je je er aan ergert maar om gratis zooi te krijgen.
Jat je ook thee- en suikerzakjes bij het AH koffieautomaat?
Yup dat bedoelde ik, verder een zeer formele brief behalve dat "Toch nog met vriendelijke groet" en dat afnemer aan het eind. Maar die enters zijn jammer. Kreeg ik in de 3e van VWO zwaar gezeik mee omdat ik dat ook altijd deed.quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:42 schreef TC03 het volgende:
Waarom doe je nou na elke zin een enter? Leest echt verschrikkelijk irritant.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:33 schreef Kastanova het volgende:
[..]
echter tot mijn grote schik iets anders
Oh fuck man!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:11 schreef Illigit het volgende:
Volgens mij heb je al te veel gegeten van die plofrijst, aan je plofkop te zien op de foto
Krijg je hem niet meer omhoog?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:22 schreef kastanova het volgende:
[..]
Oh fuck man!Kan iemand hem even overeind helpen?
Ik lig op. de. grond. van. het. lachen.
.
Quotes editten! Briljant!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:37 schreef Illigit het volgende:
Krijg je hem niet meer omhoog?
volgens mij moet jij nodig naar bedquote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:37 schreef Illigit het volgende:
[..]
Krijg je hem niet meer omhoog?
Ga jij je nou maar lekker bezig houden met je plofkop.... euh, rijst.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:39 schreef kastanova het volgende:
[..]
Quotes editten! Briljant!![]()
![]()
Dat was in 1999 ook al zo hi-la-risch!![]()
![]()
.
je hoeft je infantiele reageer neigingen niet hier te spuien hoor.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:41 schreef Illigit het volgende:
[..]
Ga jij je nou maar lekker bezig houden met je plofkop.... euh, rijst.
Tsk, whatever..quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
je hoeft je infantiele reageer neigingen niet hier te spuien hoor.
mag ook thuis
tegen je moeder ofzo? misschien vind ze dat wel leuk.
En weer zo'n woordgrapje van een "50 jaar Tros" niveau!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:41 schreef Illigit het volgende:
[..]
Ga jij je nou maar lekker bezig houden met je plofkop.... euh, rijst.
1) dat komt omdat jij de zak nooit afsluitquote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:48 schreef kastanova het volgende:
Ah, ik heb even rondgekeken hier in huis; de lijst tot nu toe:
- Een samenklonting in m'n poedercappucino
- Teveel zwarte harde stukken in m'n Smiths Tomato Ketchup
- Me gesneden aan een Grolsch schroefdop
Kende hem al, maar inderdaad, hij krijgt wel gratis stuff, maar dat is niet zijn uitgangspunt en het mijne wel.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
t gaat dus blijkbaar niet over gratis shit, maar vind het alsnog wel wat voor jou kasta
http://www.koelman.com/brandbrieven/
moet jij niet ergens aan de straat staan?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
je hoeft je infantiele reageer neigingen niet hier te spuien hoor.
mag ook thuis
tegen je moeder ofzo? misschien vind ze dat wel leuk.
* Mtijn post terugleestquote:Op woensdag 16 juni 2004 15:19 schreef Mtijn het volgende:
Eddy Zoey met zn testing-programma
"Mevrouw, ik vond een rauw ei in mijn appelmoes!"
Nog geen reactie gehadquote:Op woensdag 16 juni 2004 10:39 schreef MartinusMagnus het volgende:
tvp!
En?
Na 2 dagen? wowquote:Op woensdag 16 juni 2004 17:26 schreef vlug het volgende:
Ik heb een keer een brief naar durex gestuurt dat m'n condoom gescheurt was.
Kijk ik twee dagen later hebben ze me een heel familie pak condooms gestuurt met alle soorten en smaken erin.
Nee ben geen homoquote:Op woensdag 16 juni 2004 17:43 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Na 2 dagen? wow![]()
zat er geen morning afterpil bij?
of ben je homo
Geweldig!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
http://www.koelman.com/brandbrieven/archief/000190.html
geniaal die briefwisseling
Die is goed !quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:43 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Na 2 dagen? wow![]()
zat er geen morning afterpil bij?
of ben je homo
jij blijquote:Op donderdag 24 juni 2004 03:54 schreef cemetery_gates het volgende:
Toen ik nog drum rookte een keer een stukje tak van 3 of 4 cm in mn pakkie shag gevonden. Was in een zeikbui dus even opgebeld dat dat natuurlijk niet kan he...
krap een week later kreeg ik een pakketje met 2 balen shag en een doosje vloei
Toch weer een week gratis gerookt...
Ongesteld?quote:Op donderdag 24 juni 2004 05:15 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
jij blij![]()
Is dat allesquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:16 schreef Skv het volgende:
Vandaag reactie gekregen op mijn brief over het botje in mn salade!
Een brief met hun verontschuldigingen + een cheque van 5 euro gekregen van de Johma
doe mij die brief ffquote:Op woensdag 16 juni 2004 17:26 schreef vlug het volgende:
Ik heb een keer een brief naar durex gestuurt dat m'n condoom gescheurt was.
Kijk ik twee dagen later hebben ze me een heel familie pak condooms gestuurt met alle soorten en smaken erin.
Ik mis nog iets in dit lijstjequote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:48 schreef kastanova het volgende:
Ah, ik heb even rondgekeken hier in huis; de lijst tot nu toe:
- Een samenklonting in m'n poedercappucino
- Teveel zwarte harde stukken in m'n Smiths Tomato Ketchup
- Me gesneden aan een Grolsch schroefdop
maar eens ff proberen danquote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:38 schreef Rio het volgende:
Dat er lucht bij je bier is gekomen door een fout afsluitende dop.
leg es uit....quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:30 schreef Bolletje... het volgende:
Mijn schoonmoede rheeft aan een klacht met de Tmobile een fiets, een telefoon, een bos bloemen, 2 oranje shirts, een voetbal, 2 bioscoopbonnen en een maand gratis bellen over gehouden!!!!
Is haar telefoon in haar gezicht ontploft ofzoquote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:30 schreef Bolletje... het volgende:
Mijn schoonmoede rheeft aan een klacht met de Tmobile een fiets, een telefoon, een bos bloemen, 2 oranje shirts, een voetbal, 2 bioscoopbonnen en een maand gratis bellen over gehouden!!!!
Vandaag binnengekomen, ze hadden al meerdere klachten hierover gekregen. Ze gaan met de fabrikant overleggen hoe het beter kon en ze boden hun excuses aan. Ik kreeg er ook twee grote moken erbijquote:Op donderdag 24 juni 2004 16:58 schreef caradoc het volgende:
Een paar dagen geleden een brief geschreven naar Unilac ( melk ) in belgië. The lipjes van die hersluitbare dopdingen zijn al tig keer gewoon afgescheurd. Dan moet ik weer een mes pakken om de lipjes door te snijden en dan nog krijg je niet alles weg. Door de rare vorm gaat de melk weer over het glas enz enz.
Twee bovenkanten van een melkpak erbij gedaan als voorbeeld
Geen vloei?quote:Op woensdag 7 juli 2004 21:36 schreef beestjuh het volgende:
Ik had een stuk glas in een pakje shag gevonden. Heb ik natuurlijk ook opgestuurd
. En er een slof shag voor gekregen, met een aansteker en zo'n leren hoesje voor je pakje shag, plus mijn geld terug voor dat pakje shag
.
Jammer alleen dat ik slechts bij uitzondering shag rook.
Jah man, ik wil ook drop!!!quote:Op zondag 18 juli 2004 20:18 schreef Alessandro het volgende:
hmm drop lollies lijkt me lekker
Ga Greenpeace lastig vallen met je slaapverwekkende meningenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 14:16 schreef nixxx het volgende:
Ow.. van die zwaar chemisch gekleurde zooi... hmm lekker...![]()
Beklag doen, en vooral laten weten dat je dat van een v&d stick wel verwacht had maar toch niet van *vul in* merk.quote:Op woensdag 21 juli 2004 12:50 schreef Gelderland het volgende:
Mijn moeder had laatst best dure lippenstift gekocht, maar op een gegeven moment toen ze het bovenste deel (de dop) eraf haalde, zat de 'stift' in de dop, die krijgt ze er nu niet meer uit....
Nu wil ik ook wel ff zo'n (klaag)brief schrijven, maar vragen jullie echt om een nieuw ding (van: dus wil ik jullie vragen een nieuwe lippenstift op te sturen, want het was zo'n duur ding), of doen jullie alleen je beklag (van: dit en dat is gebeurd, en dit vindt ik niet leuk, zo'n duur ding en nu al kapot etc etc)
Ik hoor het wel
Moet je klachtenbrief over je laatste hoerenbezoek naar de klantenservice sturen..quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:27 schreef Peter_Griffin22 het volgende:
[..]
doe mij die brief ff![]()
ik wil gratis neuken![]()
eerst uitleggen waar je het gekocht had en wat je van het product verwachtte.. dat je moeder zich verheugde etc...quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:16 schreef Gelderland het volgende:
Wat schrijf je dan op het eind van de brief? Gewoon dat je het niet verwacht had, en daaronder al: 'Met vriendelijke groeten, '? Of wat is een goede laatste zin
En over een week ga ik op vakantie (3 weken) dus ik twijfel ff of ik nu of na de vakantie die briefga sturen, ik heb er nu wel zin in eigenlijk, kijken wat de reactie is![]()
edit: ik had het nog ff na gevraagd, maar zo hééél duur was die stick nou ook nietwas rond de 6 euri, maar toch, mss dat ze er wat leuks voor terug krijgt
Wat denk je zelf??quote:Op woensdag 21 juli 2004 18:54 schreef littledrummergirl het volgende:
vroeger bij lays werkte dat errug goed idd, kwil het best nog een keer doen.. maar zullen ze je adresgegevens daar bewaren ?
sja, ze heeft de kassabon natuurlijk allang niet meer, maar ik wilde eerst wat fotos maken, maarja..die stick gewoon meesturen is ook wel een idee...quote:Op woensdag 21 juli 2004 18:09 schreef petre86 het volgende:
[..]
eerst uitleggen waar je het gekocht had en wat je van het product verwachtte.. dat je moeder zich verheugde etc...
leg dan het probleem uit, en vraag wat je nu moet doen... meestal zeggen ze dat je met de kassabon terug naar de winkel moet en een nieuwe krijgt (zou je dus ook eerst kunnen proberen)
bedank ze vast voor de moeite en stuur de stift mee (dan kunnen ze je ook niet vragen om ermee naar de winkel te gaan)
dit is dus een beleefde brief.. die werken vaak beter dan een erg boze brief.. die kun je altijd nog schrijven trouwens!
en wat heeft je vakantie precies te maken met het sturen van een brief?quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:15 schreef Gelderland het volgende:
[..]
sja, ze heeft de kassabon natuurlijk allang niet meer, maar ik wilde eerst wat fotos maken, maarja..die stick gewoon meesturen is ook wel een idee...
Maar zal ik hem nu sturen (een week voordat ik 3 weken op vakantie ga) of na 3 weken als ik weer terug ben?
Ach ja..niet geschoten is altijd mis
ik denk toch dat ik foto's ervan maak, want zul je net zien dat hun met veel werk, die stift wel uit de dop weten te krijgen, en hem dan gewoon terugsturen, en ik wil juist uitproberen of ik nog wat gratis sticks kan versieren![]()
Hoezo wat kreeg je vroeger bji Lays dan?? Ik heb namelijk een probleem met lays gehad (zeer oude smakeloze chips smaakte over datum enzo)quote:Op woensdag 21 juli 2004 18:54 schreef littledrummergirl het volgende:
vroeger bij lays werkte dat errug goed idd, kwil het best nog een keer doen.. maar zullen ze je adresgegevens daar bewaren ?
nou..dat als ze terug schrijven, ik niet direct kan antwoorden...quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:21 schreef Xennia het volgende:
[..]
en wat heeft je vakantie precies te maken met het sturen van een brief?
je hoeft ook niet meer te antwoorden en trouwens hun antwoorden ook niet directquote:Op woensdag 21 juli 2004 23:45 schreef Gelderland het volgende:
[..]
nou..dat als ze terug schrijven, ik niet direct kan antwoorden...
ik weet niet hoe het nu bij lays is, maar vroeger toen het nog smiths was ( jaahaaquote:Op woensdag 21 juli 2004 22:53 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Hoezo wat kreeg je vroeger bji Lays dan?? Ik heb namelijk een probleem met lays gehad (zeer oude smakeloze chips smaakte over datum enzo)
Kreeg je een heel pakket ofzo??![]()
dat klopt, ik heb hem net ff getyped, en doe het morgen op de bus....(met fotos erbij)quote:Op donderdag 22 juli 2004 19:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
je hoeft ook niet meer te antwoorden en trouwens hun antwoorden ook niet direct
Ah joh laat ze tochquote:Op vrijdag 23 juli 2004 00:34 schreef ElisaB het volgende:
Mijn god wat sneu...
Dat zou ik even bij Bart Smit zelf gaan regelenquote:Op zaterdag 24 juli 2004 19:05 schreef GotenSSJ het volgende:
Zou dit ook werken met die scoubidoe touwtjes daar zat namkelijk een dik touwtje tussen en ze zijn van Bart smit.
Dus wat denken jullie ?
Tjah ik wil wel waar voor mijn geld hequote:Op zaterdag 24 juli 2004 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou ik even bij Bart Smit zelf gaan regelenO wacht, ik ken daar nog iemand
Ze kreeg een sms van the Phonehouse, zo'n reklameding, waarin stond, dat als ze haar abo zou verlengen, ze een fiets cadeau zou krijgen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:18 schreef drelletje het volgende:
[..]
leg es uit....
quote:Op zondag 15 augustus 2004 19:17 schreef Skv het volgende:
Ik ga een brief sturen naar de woningbouwvereniging dat mn huis niet goed is.
Ik wil een nieuwe.
De dag hierna kreeg ik een bevestiging dat de klacht zou worden onderzocht en ik op de hoogte zou worden gesteld.quote:<mijn gegevens>
Dordrecht, 10 augustus 2004.
Betreft: ring in ijsje.
Geachte heer/mevrouw,
Vanavond, 10 augustus 2004, had ik zin in een ijsje en haalde de laatste Raket uit de vriezer. Tot mijn grote verbazing zag ik rond de grens van het rode met het oranje ijs 3 donker grijze/zilverkleurige plekjes. Na het betreffende ijsje in het licht te hebben gehouden leek het op een 2 euro muntstuk waarop ik dacht “Mooie actie van Ola! Een ijsje EN geld toe krijgen!”
Omdat ik niet echt trek had in metaal en mijn gebit wilde sparen heb ik met behulp van warm water een aantal maal wat ijs van het ijsje gesmolten. De resultaten zijn te zien op de foto’s die als bijlagen zijn meegestuurd. Hierop is in verschillende stadia het ijsje met de ring te zien. Het ging dus niet om een euro muntstuk, maar om een metalen ring met een doorsnede van 2,4 cm.
Zoals ik al eerder heb vermeld betrof het hier een Raket. De verpakking, doos en wikkel, zijn allebei al weg.
Ik heb zoiets nog nooit eerder meegemaakt en vond het vrij merkwaardig.
Met vriendelijke groet,
Roy Neijs
Nou, er zat dus een VVV-Irischeque van ¤7,50 bij, dus kennelijk vonden ze mijn klacht toch niet zo "bijzonder ernstig".quote:Geachte heer Neijs,
Graag komen wij terug op uw reactie over Raket, waarin u een metalen ring aantrof. Voor
deze minder prettige ervaring bieden wij onze welgemeende verontschuldigingen aan.
Wij vermoeden dat de metalen ring een onderdeel is van een van de machines in onze
fabriek. Vanzelfsprekend had dit bij een controle direct verwijderd moeten worden, maar
helaas is dat niet gebeurd.
Wij vinden uw klacht een bijzonder ernstige zaak en stellen het zeer op prijs dat u ons
hierop attent heeft gemaakt. Wij hebben het Hoofd van de Kwaliteitsbewaking verzocht na
te gaan hoe dit, ondanks alle controle die er zowel op ingrediënten als in alle stadia
van het bereiden en verpakken van de Raket wordt uitgeoefend, heeft kunnen gebeuren
en onopgemerkt heeft kunnen blijven. U kunt er echter van verzekerd zijn dat wij er alles
aan zullen doen om herhaling te voorkomen.
Als dank voor de door u genomen moeite ons te informeren sturen wij u bijgevoegd een
VVV-Irischeque.
Met vriendelijke groet,
Consumenten Service OLA
Ik had lekker eens een zak waar 9 of 11 flippo's in zatenquote:Op donderdag 10 juni 2004 19:56 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb het ooit eens gehad met flippo's. Ik had een zak met van die chester-flippo's gekocht.. maar daar zat een verrotte tussen... met scheve bedrukking enzo... en ook nog een kwart flippo... de rest was er gewoon niet. Er klopte in elk geval geen zak van. Ik die dingen opgestuurd... met een brief erbij. Kreeg twee weken later post terug... met wat van die mega-flippo's enzo. Toch jammer... ik had tenslotte techno-flippo's gekocht
Geloof niet dat het nog terug komt.quote:Op zondag 5 september 2004 02:31 schreef caradoc het volgende:
Het komt toch terug?
T is idd een flinke "blamage". Een metalen ring in een ijsjequote:Op zaterdag 4 september 2004 19:36 schreef ROG het volgende:
Toevallig stond er in de regionale krant vandaag een heel stuk over hoe succesvol de Raket wel niet is voor OLA en hoe blij ze er niet mee zijn, zevenenhalve Euro is vrij schraal voor zo'n grote blamage.. Ik denk dat Ook Dat Nog wel van je foto's zal smullen.
En zo'n ring is ook vrijwel nooit helemaal schoon. Olieachtige troep enzoquote:Op zondag 5 december 2004 23:10 schreef Mtijn het volgende:
[..]
T is idd een flinke "blamage". Een metalen ring in een ijsjeMisschien was t ijsje wel giftig
(alle metaal is giftig).
Naja, t kan ook zijn dat ze t gewoon niet geloofden.
Eddy is niet zo orgineel als het leekquote:Op maandag 6 december 2004 13:48 schreef SiemeN het volgende:
Had Eddy Zoey hier overegins niet ooit een programma over op BNN?
Waarin hij 'boze brieven' stuurde naar verschillende merken van een éénzelfde product om vervolgens te kijken welk bedrijf het best omging met zijn klachten.
Leverde ook altijd erg leuke situaties op!
tegenwoordig, als het goed is, zou dat toch wel aan de norm moeten voldoen, O.A.quote:Op maandag 6 december 2004 11:44 schreef MouseOver het volgende:
[..]
En zo'n ring is ook vrijwel nooit helemaal schoon. Olieachtige troep enzo
ik geloof er niks vanquote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:30 schreef Bolletje... het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |