Begin augustus wilde ik na het eten een Raket pakken. En ja hoor, er lag er nog 1 in de vriezer. Na hem gepakt te hebben haalde ik de wikkel er af en zag tot mijn verbazing, wat je ook op de onderstaande foto's kunt zien, dat erin het rode gedeelte een drietal zwart/grijzige puntjes zaten.
Na goed te hebben gekeken zag ik wel dat het iets metaals was. Na met wat warm water elke keer wat van het ijsje te smelten (om zo bewijs te hebben en het stapsgewijs te laten zien) dacht ik dat het om een 2 euro muntstuk ging, maar even later bleek het om een metalen ring te gaan van dezelfde grootte.
De foto's:
![]()
![]()
![]()
![]()
Dezelfde dag heb ik nog een e-mailtje, met de foto's als attachment, naar Ola gestuurd.
quote:
<mijn gegevens>
Dordrecht, 10 augustus 2004.
Betreft: ring in ijsje.
Geachte heer/mevrouw,
Vanavond, 10 augustus 2004, had ik zin in een ijsje en haalde de laatste Raket uit de vriezer. Tot mijn grote verbazing zag ik rond de grens van het rode met het oranje ijs 3 donker grijze/zilverkleurige plekjes. Na het betreffende ijsje in het licht te hebben gehouden leek het op een 2 euro muntstuk waarop ik dacht “Mooie actie van Ola! Een ijsje EN geld toe krijgen!”
Omdat ik niet echt trek had in metaal en mijn gebit wilde sparen heb ik met behulp van warm water een aantal maal wat ijs van het ijsje gesmolten. De resultaten zijn te zien op de foto’s die als bijlagen zijn meegestuurd. Hierop is in verschillende stadia het ijsje met de ring te zien. Het ging dus niet om een euro muntstuk, maar om een metalen ring met een doorsnede van 2,4 cm.
Zoals ik al eerder heb vermeld betrof het hier een Raket. De verpakking, doos en wikkel, zijn allebei al weg.
Ik heb zoiets nog nooit eerder meegemaakt en vond het vrij merkwaardig.
Met vriendelijke groet,
Roy Neijs
De dag hierna kreeg ik een bevestiging dat de klacht zou worden onderzocht en ik op de hoogte zou worden gesteld.
Vandaag dus eindelijk reactie, er zat een brief van de IgloMora groep voor mij tussen de post.
De brief:
quote:
Geachte heer Neijs,
Graag komen wij terug op uw reactie over Raket, waarin u een metalen ring aantrof. Voor
deze minder prettige ervaring bieden wij onze welgemeende verontschuldigingen aan.
Wij vermoeden dat de metalen ring een onderdeel is van een van de machines in onze
fabriek. Vanzelfsprekend had dit bij een controle direct verwijderd moeten worden, maar
helaas is dat niet gebeurd.
Wij vinden uw klacht een bijzonder ernstige zaak en stellen het zeer op prijs dat u ons
hierop attent heeft gemaakt. Wij hebben het Hoofd van de Kwaliteitsbewaking verzocht na
te gaan hoe dit, ondanks alle controle die er zowel op ingrediënten als in alle stadia
van het bereiden en verpakken van de Raket wordt uitgeoefend, heeft kunnen gebeuren
en onopgemerkt heeft kunnen blijven. U kunt er echter van verzekerd zijn dat wij er alles
aan zullen doen om herhaling te voorkomen.
Als dank voor de door u genomen moeite ons te informeren sturen wij u bijgevoegd een
VVV-Irischeque.
Met vriendelijke groet,
Consumenten Service OLA
Nou, er zat dus een VVV-Irischeque van ¤7,50 bij, dus kennelijk vonden ze mijn klacht toch niet zo "bijzonder ernstig".
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."