correctie op de laatste zin:quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:56 schreef oneindig het volgende:
Als ik zo links en rechts in m'n omgeving om me heen vraag wie er nou gaat stemmen morgen, krijg ik steeds het zelfde leidje te horen: ''Politiek interreseert me niet.'' Dan denk ik bij mezelf, goddank dat die niet gaan stemmen zeg. Als al die ongeïnterreseerde, onbenullige kiezertjes daar voor die stemcomputer iene miene mutte gaan lopen spelen krijgen we door al die ezelachtigheid een vertekende uitslag.
Dus: hoe minder stemmende, hoe beter. Diegene die gaan stemmen, zijn vaak diegene die er verstand van hebben, of het nou links of rechts is. [afbeelding]
doe es niet zo dom.. dit is geen rechts versus links topic..quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:13 schreef DoctorB het volgende:
[..]
correctie op de laatste zin:
Diegene die gaan stemmen, zijn vaak diegene die er verstand van hebben, rechts.
zo'n topic hoeft 't ook niet te zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:14 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
doe es niet zo dom.. dit is geen rechts versus links topic..
verder ben ik het met de TS eens...
Is dit niet precies de reden waarom wij een aantal jaren geleden ineens opgescheept zaten met de LPF? Vanwege al die emotionele Pim Fortuyn-stemmers? Van die mensen die al 20 jaar niet meer gestemd hadden en geen enkel idee hadden waar het allemaal over ging?quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:56 schreef oneindig het volgende:
Als ik zo links en rechts in m'n omgeving om me heen vraag wie er nou gaat stemmen morgen, krijg ik steeds het zelfde leidje te horen: ''Politiek interreseert me niet.'' Dan denk ik bij mezelf, goddank dat die niet gaan stemmen zeg. Als al die ongeïnterreseerde, onbenullige kiezertjes daar voor die stemcomputer iene miene mutte gaan lopen spelen krijgen we door al die ezelachtigheid een vertekende uitslag.
Dus: hoe minder stemmende, hoe beter. Diegene die gaan stemmen, zijn vaak diegene die er verstand van hebben, of het nou links of rechts is. [afbeelding]
dan heb je niet goed geluisterd. CDA heeft bij EU verkiezingen een voordeel bij lage opkomsten omdat de vaste CDA stemmers, trouw gaan stemmen. (en het CDA is niet links)quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:21 schreef Jegorex het volgende:
Van de week heb ik ergens op tv gezien/gehoord dat als er minder mensen stemmen dat de uitslag dan meestal linkser is als wanneer veel mensen stemmen.
nee. Dat kwam omdat er 20 jaar lang tegen die mensen was gezegd. Wij luisteren niet naar jullie. Jullie klagen over zaken die niet gezegd mogen worden. Jullie zijn fout. Toen er dus iemand ten tonele verscheen die "hun mening" verkondigde waren die stemmen snel gewonnen...quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:21 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Is dit niet precies de reden waarom wij een aantal jaren geleden ineens opgescheept zaten met de LPF? Vanwege al die emotionele Pim Fortuyn-stemmers? Van die mensen die al 20 jaar niet meer gestemd hadden en geen enkel idee hadden waar het allemaal over ging?
In principe maakt het natuurlijk geen bal uit. Je stemt voor een christelijk-liberaal of voor een sociaal-democratisch blok in het Europese Parlement. Aangezien kiezers meestal voor de oppositie kiezen om hun ongenoegen met de zittende regering kenbaar te maken zal rechts meer stemmen krijgen. Nederland is immers een van de weinige Europese landen die momenteel geen linkse regering heeft,quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:24 schreef DoctorB het volgende:
dan heb je niet goed geluisterd. CDA heeft bij EU verkiezingen een voordeel bij lage opkomsten omdat de vaste CDA stemmers, trouw gaan stemmen. (en het CDA is niet links)
en dat is eigenlijk jammer. Democratie is namelijk voor iedereen, niet alleen voor "slimme" mensen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:35 schreef Gianluca het volgende:
hoe minder sbs6 kijkers en Telegraaf lezers gaan kiezer
Hoe meer inteligente kiezers we hebben
niet stemmen = niet zeikenquote:Op woensdag 9 juni 2004 10:35 schreef ra89rules het volgende:
Nou ik zou best wel willen stemmen. Echter ik ga niet stemmen, omdat ik dan naar mijn mening erken dat het europees parlement ook daadwerkelijk macht heeft. Terwijl ze helemaal niks te zeggen hebben.
Het is natuurlijk in hun belang dat er zowienig mogelijk kiezers komen opdagenquote:Op woensdag 9 juni 2004 10:38 schreef DoctorB het volgende:
[..]
en dat is eigenlijk jammer. Democratie is namelijk voor iedereen, niet alleen voor "slimme" mensen.
Het is de schuld van de politici dat de opkomst zo laag is. Blijkbaar slagen ze er niet in de EU politiek te verkopen aan het volk. En het helpt natuurlijk ook mee dat er van alles dichtgeregeld wordt wat de gemiddelde europeaan niet interesseert en dat er over datgene wat hem WEL aan het hart gaat..... niks gemeenschappelijks tot stand kan komen...
leg dat maar eens uit. Want dat kan ik niet volgen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:40 schreef Gianluca het volgende:
[..]
Het is natuurlijk in hun belang dat er zowienig mogelijk kiezers komen opdagen
nee hoor, als ik mensen hier zie met GL iconen en STEM SP sigs dan mag duidelijk zijn dat ook de hippies nog graag een trektocht naar de stemnbus makenquote:Op woensdag 9 juni 2004 10:13 schreef DoctorB het volgende:
[..]
correctie op de laatste zin:
Diegene die gaan stemmen, zijn vaak diegene die er verstand van hebben, rechts.
Precies, iemand die het snaptquote:Op woensdag 9 juni 2004 09:56 schreef oneindig het volgende:
Het blijven Belgen he.quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Precies, iemand die het snapt
Daarom is een stemplicht het domste ooit uitgevonden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |