Dat was een betere oplossing geweest. Nu worden mensen geacht te stemmen, maar zien ze niet een snel resultaat. Daarmee neem je je eigen volk niet serieus.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:38 schreef UnderWorld_ het volgende:
Wel terecht dat Nederland moet wachten, eigenlijk zouden we ook gewoon de verkiezingen op Zondag moeten houden. ...
Dat kan dus niet omdat er een districtensysteem wordt gehanteerd. Ik zie het probleem dus ook niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:40 schreef FredvZ het volgende:
Waarom hebben ze dan bedacht dat ze op verschillende dagen gaan stemmen
Dus dan krijgen we Maartje van Weegen: "Alle stemmen op 1 na zijn geteld, voor de uiteindelijke uitslag moeten wij wachten totdat op zondag ook de laatste stem is geteld. "
Trouwens, hoe een kan een Portugees nou op de LPF stemmen????
Het is dan ook een wazige boel. Ik kan niet op een portugees stemmen, maar er kunnen wel kandidaten van heel Europa in 1 partij zitten. Dat riekt naar concurrentievervalsing.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:45 schreef Monidique het volgende:
Een Portugees kan wel voor de Volkspartij kiezen.
De EU heeft volkomen gelijk.
Lul niet, wat heeft dat nou met 'serieus nemen' te maken? We wachten maar lekker met de uitslag als we niet in staat zijn om de verkiezingsdag naar Zondag te verplaatsen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat was een betere oplossing geweest. Nu worden mensen geacht te stemmen, maar zien ze niet een snel resultaat. Daarmee neem je je eigen volk niet serieus.
Dat is geen gelul, partijen snijden zich zelf in de vingers, want de verkiezingen zijn al niet populair. Ik weet nog steeds niet of ik wel ga stemmen, het wordt steeds dubieuzer dat stemmen op een bende corrupte zakkenvullers.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:02 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Lul niet, wat heeft dat nou met 'serieus nemen' te maken? We wachten maar lekker met de uitslag als we niet in staat zijn om de verkiezingsdag naar Zondag te verplaatsen.
wtf heeft het een met het ander te maken, je uitslag wordt alleen een paar dagen later bekend bemaakt. Er wordt niet mee geknoeid ofzo.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is geen gelul, partijen snijden zich zelf in de vingers, want de verkiezingen zijn al niet populair. Ik weet nog steeds niet of ik wel ga stemmen, het wordt steeds dubieuzer dat stemmen op een bende corrupte zakkenvullers.
Dat zeg ik ook niet, maar de interesse zal minder zijn, mensen willen gewoon weten hoe het afgelopen is. Als je daar eerst nog 4 dagen op moet wachten, dan zal een kiezer wellicht helemaal niet meer gaan stemmen. Dat is een psychologisch effekt. Ik zie dan wel degelijk een lagere opkomst door dit gezeik.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:07 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
wtf heeft het een met het ander te maken, je uitslag wordt alleen een paar dagen later bekend bemaakt. Er wordt niet mee geknoeid ofzo.
causaal verband? Dit lijkt mij verwaarloosbaar tegen andere factoren (Politici zijn corrupt, politici doen niet wat wij willen, en nog meer van die onzin).quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar de interesse zal minder zijn, mensen willen gewoon weten hoe het afgelopen is. Als je daar eerst nog 4 dagen op moet wachten, dan zal een kiezer wellicht helemaal niet meer gaan stemmen. Dat is een psychologisch effekt. Ik zie dan wel degelijk een lagere opkomst door dit gezeik.
Democratie? Niet echt meer en dat komt door het districtenstelsel.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:08 schreef Monidique het volgende:
Wellicht zijn het zakkenvullers, hoor, maar daar heeft deze kwestie niets mee te maken. Het gaat er gewoon om dat de uitslag niet bekend wordt voor dat alle stembussen zijn gesloten. Dit is zeer goed, want bevorderlijk voor de democratie.
Ik heb het slechts over het wachten met het publiceren van de verkiezingsuitslagen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Democratie? Niet echt meer en dat komt door het districtenstelsel.
Ik moet dus wachten totdat een Portugees z'n stem heeft uitgebracht op Leefbaar Algarve?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb het slechts over het wachten met het publiceren van de verkiezingsuitslagen.
Donder toch op man, jij gaat niet eens stemmen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:19 schreef pberends het volgende:
Flikker toch op man, ik wil het donderdag meteen wegen. Zondag... dat duurt een eeuwigheid
Zie je nou wel, daar heb je de eerste woedende burger al!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:20 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Donder toch op man, jij gaat niet eens stemmen.
Kus toch op gek.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:20 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Donder toch op man, jij gaat niet eens stemmen.
Wat is dit nu weer voor onzin? Als een significant groepje liberalen vindt dat er een Nederlandse liberale partij mee moet doen aan de verkiezingen...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Laten we een hypothetisch geval nemen:
In Portugal kun je stemmen op een liberale partij die zitting kan gaan nemen in het EP. In Nederland heb je alleen rooie partijen. Ik kan dus nooit op een liberale partij als in Portugal stemmen. Weg democratie. Ik wil het recht om op een Portugees te kunnen stemmen als ik voor een EP kies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |