abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2004 @ 19:34:24 #1
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19734760
Nederland moet tot zondag a.s. wachten met het het bekend maken van de uitslag

Slechte zaak, dat maakt het stemmen niet echt aantrekkelijk. Ik denk niet dat het invloed zal hebben. Niet voor niks wordt er een districtenstelsel gehanteerd, ik kan toch geen fransman kiezen...
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_19734829
Belachelijk. Ik hoop dat Nederland dit achterlijke dreigement aan zijn laars lapt.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_19734859
Wel terecht dat Nederland moet wachten, eigenlijk zouden we ook gewoon de verkiezingen op Zondag moeten houden. ...
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  dinsdag 8 juni 2004 @ 19:40:13 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_19734881
Waarom hebben ze dan bedacht dat ze op verschillende dagen gaan stemmen

Dus dan krijgen we Maartje van Weegen: "Alle stemmen op 1 na zijn geteld, voor de uiteindelijke uitslag moeten wij wachten totdat op zondag ook de laatste stem is geteld. "

Trouwens, hoe een kan een Portugees nou op de LPF stemmen????
So we just called him Fred
pi_19734914
Uhm, ik ben het er helemaal mee eens. Het is vrij goed bekend dat het bekend maken van tussenuitslagen als de bussen nog open zijn (al is dat in dit geval dan in een ander deel van Europa) de uitslag kan beinvloeden.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2004 @ 19:41:59 #6
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19734921
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:38 schreef UnderWorld_ het volgende:
Wel terecht dat Nederland moet wachten, eigenlijk zouden we ook gewoon de verkiezingen op Zondag moeten houden. ...
Dat was een betere oplossing geweest. Nu worden mensen geacht te stemmen, maar zien ze niet een snel resultaat. Daarmee neem je je eigen volk niet serieus.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2004 @ 19:43:22 #7
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19734949
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:40 schreef FredvZ het volgende:
Waarom hebben ze dan bedacht dat ze op verschillende dagen gaan stemmen

Dus dan krijgen we Maartje van Weegen: "Alle stemmen op 1 na zijn geteld, voor de uiteindelijke uitslag moeten wij wachten totdat op zondag ook de laatste stem is geteld. "

Trouwens, hoe een kan een Portugees nou op de LPF stemmen????
Dat kan dus niet omdat er een districtensysteem wordt gehanteerd. Ik zie het probleem dus ook niet.
pi_19734993
Een Portugees kan wel voor de Volkspartij kiezen.

De EU heeft volkomen gelijk.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2004 @ 19:47:05 #9
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19735038
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:45 schreef Monidique het volgende:
Een Portugees kan wel voor de Volkspartij kiezen.

De EU heeft volkomen gelijk.
Het is dan ook een wazige boel. Ik kan niet op een portugees stemmen, maar er kunnen wel kandidaten van heel Europa in 1 partij zitten. Dat riekt naar concurrentievervalsing.
pi_19735383
wie betaalt heeft gelijk , wij betalen het meeste aan die @*!*@ EU dus muil dicht daar
#include <wall.h>
bang head;
pi_19735488
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat was een betere oplossing geweest. Nu worden mensen geacht te stemmen, maar zien ze niet een snel resultaat. Daarmee neem je je eigen volk niet serieus.
Lul niet, wat heeft dat nou met 'serieus nemen' te maken? We wachten maar lekker met de uitslag als we niet in staat zijn om de verkiezingsdag naar Zondag te verplaatsen.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2004 @ 20:05:12 #12
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19735550
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:02 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Lul niet, wat heeft dat nou met 'serieus nemen' te maken? We wachten maar lekker met de uitslag als we niet in staat zijn om de verkiezingsdag naar Zondag te verplaatsen.
Dat is geen gelul, partijen snijden zich zelf in de vingers, want de verkiezingen zijn al niet populair. Ik weet nog steeds niet of ik wel ga stemmen, het wordt steeds dubieuzer dat stemmen op een bende corrupte zakkenvullers.
pi_19735620
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat is geen gelul, partijen snijden zich zelf in de vingers, want de verkiezingen zijn al niet populair. Ik weet nog steeds niet of ik wel ga stemmen, het wordt steeds dubieuzer dat stemmen op een bende corrupte zakkenvullers.
wtf heeft het een met het ander te maken, je uitslag wordt alleen een paar dagen later bekend bemaakt. Er wordt niet mee geknoeid ofzo.
pi_19735633
Wellicht zijn het zakkenvullers, hoor, maar daar heeft deze kwestie niets mee te maken. Het gaat er gewoon om dat de uitslag niet bekend wordt voor dat alle stembussen zijn gesloten. Dit is zeer goed, want bevorderlijk voor de democratie.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2004 @ 20:09:48 #15
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19735664
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:07 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

wtf heeft het een met het ander te maken, je uitslag wordt alleen een paar dagen later bekend bemaakt. Er wordt niet mee geknoeid ofzo.
Dat zeg ik ook niet, maar de interesse zal minder zijn, mensen willen gewoon weten hoe het afgelopen is. Als je daar eerst nog 4 dagen op moet wachten, dan zal een kiezer wellicht helemaal niet meer gaan stemmen. Dat is een psychologisch effekt. Ik zie dan wel degelijk een lagere opkomst door dit gezeik.
pi_19735689
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, maar de interesse zal minder zijn, mensen willen gewoon weten hoe het afgelopen is. Als je daar eerst nog 4 dagen op moet wachten, dan zal een kiezer wellicht helemaal niet meer gaan stemmen. Dat is een psychologisch effekt. Ik zie dan wel degelijk een lagere opkomst door dit gezeik.
causaal verband? Dit lijkt mij verwaarloosbaar tegen andere factoren (Politici zijn corrupt, politici doen niet wat wij willen, en nog meer van die onzin).
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2004 @ 20:13:16 #17
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19735740
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:08 schreef Monidique het volgende:
Wellicht zijn het zakkenvullers, hoor, maar daar heeft deze kwestie niets mee te maken. Het gaat er gewoon om dat de uitslag niet bekend wordt voor dat alle stembussen zijn gesloten. Dit is zeer goed, want bevorderlijk voor de democratie.
Democratie? Niet echt meer en dat komt door het districtenstelsel.
Laten we een hypothetisch geval nemen:

In Portugal kun je stemmen op een liberale partij die zitting kan gaan nemen in het EP. In Nederland heb je alleen rooie partijen. Ik kan dus nooit op een liberale partij als in Portugal stemmen. Weg democratie. Ik wil het recht om op een Portugees te kunnen stemmen als ik voor een EP kies.
pi_19735770
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Democratie? Niet echt meer en dat komt door het districtenstelsel.
Ik heb het slechts over het wachten met het publiceren van de verkiezingsuitslagen.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2004 @ 20:15:52 #19
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19735793
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb het slechts over het wachten met het publiceren van de verkiezingsuitslagen.
Ik moet dus wachten totdat een Portugees z'n stem heeft uitgebracht op Leefbaar Algarve?
pi_19735891
Flikker toch op man, ik wil het donderdag meteen wegen. Zondag... dat duurt een eeuwigheid
pi_19735918
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:19 schreef pberends het volgende:
Flikker toch op man, ik wil het donderdag meteen wegen. Zondag... dat duurt een eeuwigheid
Donder toch op man, jij gaat niet eens stemmen.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 20:20:45 #22
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_19735924
Zondag pas?! Mooi verhaal is dat.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2004 @ 20:21:00 #23
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19735932
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:20 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Zie je nou wel, daar heb je de eerste woedende burger al!
pi_19736329
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:20 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Kus toch op gek.
pi_19741182
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Laten we een hypothetisch geval nemen:

In Portugal kun je stemmen op een liberale partij die zitting kan gaan nemen in het EP. In Nederland heb je alleen rooie partijen. Ik kan dus nooit op een liberale partij als in Portugal stemmen. Weg democratie. Ik wil het recht om op een Portugees te kunnen stemmen als ik voor een EP kies.
Wat is dit nu weer voor onzin? Als een significant groepje liberalen vindt dat er een Nederlandse liberale partij mee moet doen aan de verkiezingen...

[tromroffel]

...dan richten ze toch gewoon een liberale partij op?

Waarom loop je nu toch zo te zoeken naar argumenten man. Je hebt niet alleen passief, maar ook actief kiesrecht in Europa. Als het je niet bevalt, doe er iets aan. En als je er niets aan wil doen, is het niet belangrijk genoeg dus muil dicht. hehe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')