abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 juni 2004 @ 17:43:42 #1
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19707256
Ik had me dus een tijdje geleden geabonneerd op schoolbank.nl, om te zien of ik oude bekende klasgenoten tegen kon komen op internet. Ja dus, toen ik klikte op de naam om het mailadres te achterhalen, lukte dit niet.
Je moet dus eerst dokken voor zo'n simpele dienst, die in principe alleen maar webspace aanbiedt waar mensen zich inschrijven.

Er kan dan ook maar een bedrijf zijn die zo op de centen is... Microsoft Schoolbank is een service van MSN.

Verdienen ze niet genoeg ofzo? Is gratis een dienst verlenen niet okey? Ook was ik ff aan het proberen met zo'n dom msn-poppetje, en alweer kreeg je een melding dat je voor meer moest dokken, niet dat ik van plan was om zo'n simpel poppetje uit te rusten met het vrijheidsbeeld, het feit dat ze geld vragen voor zoiets dat irriteert met mateloos.

Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_19707322
Mijn idee! Het was ook alleen de eerste paar weken leuk (lees: nieuw), maar ik heb 't gevoel dat men er op zo'n manier snel op uitgekeken is.
Toeval bestaat niet...
pi_19707383
en waar denk je dat die mensen die Schoolbank runnen van betaald worden?
of de server waar het ding op draait...

en een 'simpele dienst' vind ik ook nogal een understatement...
  Milf maandag 7 juni 2004 @ 17:48:45 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_19707413
ik betaal er ook niet voor wat een onzin zeg
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 7 juni 2004 @ 17:50:06 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19707455
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:47 schreef Xcalibur het volgende:
en waar denk je dat die mensen die Schoolbank runnen van betaald worden?
of de server waar het ding op draait...

en een 'simpele dienst' vind ik ook nogal een understatement...
Fok is toch ook gratis? Zoals vele fora gratis zijn? Nu.nl is ook gratis? Er zijn genoeg mensen actief op internet die zonder winst iets willen aanbieden.

Simpele dienst is het dus wel. Je zoekt alle scholen op die bestaan, maakt een of ander iets waar mensen zich kunnen inschrijven en hoppa. Laat ze dan een banner plaatsen waar ze iets mee verdienen. Maar geen 20 euro per jaar
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_19707516
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:50 schreef Dromenvanger het volgende:
Fok is toch ook gratis? Zoals vele fora gratis zijn? Nu.nl is ook gratis? Er zijn genoeg mensen actief op internet die zonder winst iets willen aanbieden.
die zijn er ook ja... omdat ze aan alle kanten gesponsord worden.... dat zijn ook inkomsten, maar uit een andere bron... denk je dat FOK zou kunnen bestaan zonder sponsoring?
quote:
Simpele dienst is het dus wel. Je zoekt alle scholen op die bestaan, maakt een of ander iets waar mensen zich kunnen inschrijven en hoppa.
wat is het allemaal lekker simpel he, als je niet weet hoe het werkt... je lijkt wel een klant
ignorance is bliss....
pi_19707528
Schoolbank .
Blijft grappig, van die oudschoolgenoten die je kan uitlachen omdat ze hele vakantiefotoboeken derop zetten .
  maandag 7 juni 2004 @ 17:55:18 #8
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19707609
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:52 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

die zijn er ook ja... omdat ze aan alle kanten gesponsord worden.... dat zijn ook inkomsten, maar uit een andere bron... denk je dat FOK zou kunnen bestaan zonder sponsoring?
Microsoft moet gesponsord worden zeker
Of gaat het zo slecht met dat bedrijf dat ze bijna bankroet zijn?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_19707655
sinds wanneer is Schoolbank van Microsoft
ik weet niet beter of het is van Rosetta
pi_19707670
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:55 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Microsoft moet gesponsord worden zeker
Of gaat het zo slecht met dat bedrijf dat ze bijna bankroet zijn?
Waarom denk je dat microsoft nog niet bankroet is en toch hun websites stabieler kunnen hosten dan Fok!???

Juist... daarom .
En als je geen geld wilt betalen, vraag je toch niet dat ene E-mailadres op die manier op?
pi_19707686
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:56 schreef Xcalibur het volgende:
sinds wanneer is Schoolbank van Microsoft
ik weet niet beter of het is van Rosetta
Sinds een tijdje kan je via hotmail bij Schoolbank terecht komen, dus ik denk dat die 2 een samenwerkingsverband aan zijn gegaan ofzo.
pi_19707726
oh, dat weet ik niet... maar ik denk niet dat MS veel verdient daaraan...
lijkt me vooral een interessante deal voor Schoolbank...

maar ik ken de details verder niet natuurlijk
  maandag 7 juni 2004 @ 18:03:00 #13
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19707839
Ach...betaal dan maar 20 euro om die 2 adressen te achterhalen, als je toch geld genoeg hebt en zulke initiatieven wilt steunen Ik vind het belachelijk, ook die 20 mb hotmail-ruimte voor 40 euro per jaar, dan neem ik wel een ander adres waar geen hotmail.com achter staat.

Betalen voor internet vind ik sowieso belachelijjk, tenzij ik een aankoop doe bij bol of iets anders.

op schoolbank viel me het trouwens op dat er bar weinig mensen zijn die er zich hebben ingeschreven, rara hoe kan dat
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 7 juni 2004 @ 18:07:56 #14
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19707978
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:57 schreef blieblie het volgende:

[..]

Waarom denk je dat microsoft nog niet bankroet is en toch hun websites stabieler kunnen hosten dan Fok!???

Juist... daarom .
En als je geen geld wilt betalen, vraag je toch niet dat ene E-mailadres op die manier op?
Omdat microsoft miljarden verdient aan windows misschien? Lijkt wel alsof je de zoon van Bill Gates bent
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_19708132
Het leuke van Schoolbank vind ik de foto's die erop staan, als je bijvoorbeeld gaat kijken naar je basisschool zie je echt sommige leerkrachten die echt in de jaren 60 al voltijd lesgaven met ongelooglijke Beatle kapsels.
Zo is het ook grappig om leerlingen te zien veranderen, in de jaren 70 echt met van dat hippie haar en in de jaren 90 met van die gabber kapsels.

Dat betalen slaat inderdaad nergens op en je raakt er zo ook wel snel op uitgekeken ja
Een heer met stijl
  maandag 7 juni 2004 @ 18:16:14 #16
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_19708177
gewoon je eigen mailadres in je comments opnemen als bla [et] bla [punkt] nl of zoiets creatiefs... standaard bla@bla.nl filtert ie eruit.
  maandag 7 juni 2004 @ 18:19:42 #17
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_19708290
quote:
Op maandag 7 juni 2004 18:16 schreef Mappy het volgende:
gewoon je eigen mailadres in je comments opnemen als bla [et] bla [punkt] nl of zoiets creatiefs... standaard bla@bla.nl filtert ie eruit.

Precies .
  maandag 7 juni 2004 @ 18:59:57 #18
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19709297
quote:
Op maandag 7 juni 2004 18:16 schreef Mappy het volgende:
gewoon je eigen mailadres in je comments opnemen als bla [et] bla [punkt] nl of zoiets creatiefs... standaard bla@bla.nl filtert ie eruit.
Is dat om gratis toegang te krijgen? Of om die site te verneuken met nep-mailadressen?

Je krijgt toch een wachtwoord?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 7 juni 2004 @ 19:19:47 #19
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_19709680
quote:
Op maandag 7 juni 2004 18:59 schreef Dromenvanger het volgende:
Is dat om gratis toegang te krijgen? Of om die site te verneuken met nep-mailadressen?

Je krijgt toch een wachtwoord?
Zo kunnen anderen jouw emailadres zien zonder dat zij hoeven te betalen. En goed voorbeeld doet goed volgen hoop ik
In je profiel moet je gewoon je adres op een normale manier opgeven.
Een variant die niet als emailadres herkenbaar is voor hun scripts kun je opnemen in het commentaar bij een entry over jouw school. In de overzichtslijst staat er dan naast "Ik zat met Puk van de Petteflat in de klas", ook je emailadres zichtbaar voor anderen, zodat je bereikbaar bent.
  maandag 7 juni 2004 @ 19:32:16 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19709952
quote:
Op maandag 7 juni 2004 19:19 schreef Mappy het volgende:

[..]

Zo kunnen anderen jouw emailadres zien zonder dat zij hoeven te betalen. En goed voorbeeld doet goed volgen hoop ik
Mooi voorbeeld inderdaad Maar daar heb ik nu niets aan, ik zag daar 2 mensen die ik graag nog eens wil spreken. Maar niet zo nodig dat ik ga betalen. En je zult zien, als iedereen dat trucje uithaalt dan komen ze weer met een actie dat het ongedaan maakt.

Zet dan gewoon 10 banners neer verdomme, die banners boeit me niet, ik wil het mailadres hebben. ( zonder 20 euro te betalen natuurlijk , niet uit armoede maar merendeel uit principe )
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 7 juni 2004 @ 22:35:17 #21
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_19715063
dat je moet betalen voro die emailadressen wist ik ook niet.. ik heb wel een paar klassefotos aangemaakt, best leuk, wel f&cking veel werk om die namen bij elkaar te zoeken.. dankzij vriendjes toch wel gelukt. en volgens mij zit er bij die foto ook de mogelijkheid om contact op te nemen met de beheerder van de foto, om je naam door te geven ofzo.. hmm eens naar kijken
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:36:08 #22
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_19718553
Bah, daar kwam me ma ook mee aanzetten 'goh dat lijkt me leuk enzo'.. ik zie die pagina.. beuurk, meteen weggetrapt, ma uitgelegd dat t geldwolven zijn. Niet aan beginnen.
Het leek zo'n goed idee...
pi_22754130
Walgelijk ja, wil je iemand even een mailtje sturen, moet je eerst lid worden voor het bespottelijke bedrag van 5 euro per maand of 10 euro per jaar...
Schandalig!
Valt dat lidmaatschap niet te omzeilen en zijn de mailadressen ergens te achterhalen?
En als je oud-klasgenoten als "mijn vrienden" heb toevoegd, kunnen zij dan ook zien dat je ze hebt toegevoegd?
  woensdag 20 oktober 2004 @ 19:24:06 #24
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_22754333
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 19:15 schreef ilona-scuderia het volgende:
Walgelijk ja, wil je iemand even een mailtje sturen, moet je eerst lid worden voor het bespottelijke bedrag van 5 euro per maand of 10 euro per jaar...
Schandalig!
Valt dat lidmaatschap niet te omzeilen en zijn de mailadressen ergens te achterhalen?
En als je oud-klasgenoten als "mijn vrienden" heb toevoegd, kunnen zij dan ook zien dat je ze hebt toegevoegd?
Ja, dat vraag ik me dus ook af...of anderen kunnen zien dat je ze toegevoegd hebt als mijn vrienden. Ik kwam een jochie tegen waar ik verliefd op was en heb dat aangevinkt...vraag me af of hij dat te horen kreeg via mail of zo...
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
pi_22754573
Tja, ze verlenen jou een dienst en dat kost geld. Dat andere sites wel op vrijwilligers draaien hebben zij geen boodschap aan. Best wel uitgekookt, maar ook slim.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_22757472
5 euro per maand of 10 euro per jaar is gewoon belachelijk
Eenmalig 1 of 2 euro was wel redelijk geweest
Maar vallen die mail-adressen nog kostenloos te achterhalen en zien anderen ook dat je ze als "mijn vrienden" hebt toegevoegd?
pi_22758460
Platten leggen, hoeren zijn het .
pi_22759558
Je kan toch zelf wel je mailadres vermelden? b.v. pentas at fake punt nl
pi_22759833
Dat heb ik ook gedaan ja, maar die paar mensen die ik een mailtje wil sturen hebben dat niet gedaan
En voor die paar mailtjes ga ik dus geen 5 of 10 euro betalen, stelletje oplichters
Kent iemand misschien een vergelijkbare oud-klasgenotensite waar je wél kostenloos een mailtje kan sturen?
pi_22772589
Beetje googlen kan soms ook genoeg zijn. Als ze op internet actief geweest zijn dus.
pi_22773427
dus ze verkopen jouw email adres aan mensen die je miss niet eens kent of begrijp ik het nou verkeerd? iemand die miss kwaadwillender is dan de gemiddelde mens kan dus even simpel aan ieder gewenst emailadres komen ( mits daar geregistreerd natuurlijk maar toch.. )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_22773624
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 15:49 schreef littledrummergirl het volgende:
dus ze verkopen jouw email adres aan mensen die je miss niet eens kent of begrijp ik het nou verkeerd? iemand die miss kwaadwillender is dan de gemiddelde mens kan dus even simpel aan ieder gewenst emailadres komen ( mits daar geregistreerd natuurlijk maar toch.. )
Nee, dat e-mail adres heb je natuurlijk zelf aangegeven bij het aanmelden.
pi_22773666
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 15:59 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee, dat e-mail adres heb je natuurlijk zelf aangegeven bij het aanmelden.
maar vragen ze toch alsnog geld voor jouw email adres?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_22773733
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 16:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

maar vragen ze toch alsnog geld voor jouw email adres?
Ja, maar jij behoort dan op dat moment te weten dat de site zo werkt en dat je je dus aanmeldt zodat anderen kunnen betalen voor je e-mail adres.
pi_22773826
als ze er al voor moeten betalen zou ik dat graag zelf in ontvangst nemen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_22773913
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 16:08 schreef littledrummergirl het volgende:
als ze er al voor moeten betalen zou ik dat graag zelf in ontvangst nemen
Wat vraag je ervoor per uur?
pi_22774313
maar ff serieus... ik vind het raar dat ze dat zo maar kunnen doen ( niemand leest toch die waarschuwingen vooraf lijkt me ?? ) daar zullen ze wel hun vordeel mee doen dan....
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_22774352
Stel je voor, een commercieel bedrijf vraagt geld voor een aangeboden dienst! Belachelijk! Hoe durven ze. Tijd dat BMW ook gratis auto's uitdeeld.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 21 oktober 2004 @ 21:24:35 #39
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22780713
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 19:15 schreef ilona-scuderia het volgende:
Walgelijk ja, wil je iemand even een mailtje sturen, moet je eerst lid worden voor het bespottelijke bedrag van 5 euro per maand of 10 euro per jaar...
Schandalig!
Valt dat lidmaatschap niet te omzeilen en zijn de mailadressen ergens te achterhalen?
En als je oud-klasgenoten als "mijn vrienden" heb toevoegd, kunnen zij dan ook zien dat je ze hebt toegevoegd?
Schandalig?? Denk je dat het een filantropische instelling is met regeringssubsidie ofzo?

Schoolbank.nl is gewoon een bedrijf met werknemers. Niet alleen moeten die betaald worden, ze hebben natuurlijk ook een hoop kosten om zo'n site operationeel en werkend te houden. Het lijkt me alleen maar logisch dat je voor een dergelijke service moet betalen.

En 10 Euro voor een heel jaar is trouwens echt een schijntje voor een dergelijke dienst.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 oktober 2004 @ 21:34:32 #40
104091 ttboy
Taalpuristen: opzouten!
pi_22780966
Wat een stelletje gierige mierenneukers zijn jullie ook hé...niemand verplicht je om te betalen. 10 jaar geleden moest je fucking het halve land afspeuren en/of debiele schoolreünies houden om elkaar weer te zien. Nu kan het lekker makkelijk op internet alwaar je 1 on 1 contact kan houden..

En waar hebben we het eigenlijk over qua geldbedrag?:
JA, ik wil een jaar lidmaatschap voor ¤ 10, -
Nee, ik kies voor een maand lidmaatschap voor maar ¤ 5,

Pas op hoor, 10 euries. Daar kun je één hele maaltijd voor kopen bij de AH...en wie zegt dat het van MS is? MS heeft er evenveel mee te maken als de VS met wereldheerschappij (hm, slecht voorbeeld maar je snapt wat ik bedoel)
"Er zijn zo'n 250 miljard sterren in de Melkweg. Zelfs als maar één op de 250 000 sterren een planeet heeft met daarop intelligent leven, praten we toch al over één miljoen verschillende samenlevingen!"
pi_24409797
SCHOP!!!11oneone

Oke, de afgelopen jaren heeft schoolbank.nl gigantisch veel gegevens verzameld met de intentie dat andere gebruikers deze *gratis* kunnen inzien. Nu de website een daverend succes is/was, heeft men bij schoolbank besloten dat hiermee een aardige duit mee te verdienen is. Het leuke is dat ze een prijs hebben gewonnen als beste *gratis* website. Nu die prijs binnen is, denken de mensen bij schoolbank.nl ook zelf binnen te zijn door er een BETAALSITE van te maken!

Sinds enkele weken moet je dus betalen om te zien waar je oud-klasgenootjes terecht zijn gekomen!! Dus ook aan mijn gegevens wordt nu geld verdiend. Ik heb me onmiddelijk afgemeld. Een betaalde dienst zoals het kunnen mailen naar je oud-klasgenoten, oke, maar niet op deze manier. Aan mijn gegevens zal iig niet meer worden verdiend, want die zijn onmiddelijk door mij verwijderd.

De groeten schoolbank.nl

[ Bericht 11% gewijzigd door Jarno_Trulli op 05-01-2005 13:13:10 ]
pi_24410158
Ja, toevallig zag ik het gisteren. Heeft iemand een verhaaltje geschreven, zie je alleen de 1e paar woorden en voor de rest moet je per maand of jaar betalen.
12 maanden toegang voor maar ¤ 12,95
één maand toegang voor maar ¤ 5,95

Ja, dág!!
pi_24410317
Ik zag het gisteren ook. Volgens mij wil niemand betalen (hooguit een eenmalig maandbedrag voor wie een reunie wil organiseren).
Gevolg van de wijziging: het leuke gaat ervan af (je kunt immers niet meer zien wat ex-klasgenoten tegenwoordig doen), het animo om je aan te melden neemt af, bezoekersaantallen nemen af. Zo draai je je als site langzaam de nek om. But that's only my humble opinion.

Maar je kunt je account dus ook wissen, begrijp ik?
pi_24410331
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 13:03 schreef Jarno_Trulli het volgende:
SCHOP!!!11oneone

Oke, de afgelopen jaren heeft schoolbank.nl gigantisch veel gegevens verzameld met de intentie dat andere gebruikers deze *gratis* kunnen inzien. Nu de website een daverend succes is/was, heeft men bij schoolbank besloten dat hiermee een aardige duit mee te verdienen is. Het leuke is dat ze een prijs hebben gewonnen als beste *gratis* website. Nu die prijs binnen is, denken de mensen bij schoolbank.nl ook zelf binnen te zijn door er een BETAALSITE van te maken!

Sinds enkele weken moet je dus betalen om te zien waar je oud-klasgenootjes terecht zijn gekomen!! Dus ook aan mijn gegevens wordt nu geld verdiend. Ik heb me onmiddelijk afgemeld. Een betaalde dienst zoals het kunnen mailen naar je oud-klasgenoten, oke, maar niet op deze manier. Aan mijn gegevens zal iig niet meer worden verdiend, want die zijn onmiddelijk door mij verwijderd.

De groeten schoolbank.nl
Ik was er al een tijdje niet meer geweest en wist dit dus niet. Maja, jammer voor Schoolbank: nu wel!
En nu hebben ze mijn gegevens dus ook niet meer.
Out of my mind, back in five minutes
pi_24410489
Tja hoe een succesvolle site zichzelf de nek omdraait. Dat je eenmalig bv een 10 tje zou moeten betelaen om alle mailadressen te zien kan ik ook nog mee leven.

Maar dit soort onzin wat er nu staat gaat natuurlijk niemand doen. Als dan zo nodig geld wil hebben om de site te onderhouden doe dat dan dmv van sponsers en banners.
Je kunt er vanuit gaan dat over 1 jaar schoolbank niet meer bestaat.

Jammer ,ik keer er wel regelmatig op.
Dat is eens wat anders...
  woensdag 5 januari 2005 @ 13:52:00 #46
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_24410616
Ik had ook nog niet gezien dat je nu ineens niks meer kan op die site behalve als je betaalt. Ik heb mijn gegevens ook verwijderd, jammer maar helaas.
pi_24410900
Mijn gegevens zijn er ook al af. Wat een onzin!

Als iedereen zijn gegevens nu wist, hebben ze er niets meer aan
pi_24411026
Ik merk steeds vaker op dat voorheen gratis sites waar ik met enige regelmaat kom ineens geld kosten...of je kan amper iets en je krijgt al direct zo'n "voer creditcardnummer hier nu maar in" scherm voor je kiezen. Niet alleen schoolbank.nl, veel meer sites hebben dat tegenwoordig. Nu maar hopen dat imdb, fok, asics etc. niet dat soort geintjes gaan invoeren
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24411052
Goed idee om je account trouwens te wissen Ga ik ook maar doen en van mijn part komt er een apart "Wis nu je Schoolbank.nl account" topic
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:23:26 #50
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_24411197
ik ga mijn gegevens ook maar eens verwijderen
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_24411220
hehe die site is binnen een jaar weg hoor als ze zo doorgaan
pi_24411241
quote:
E-mail misbruik wordt tegengegaan
SchoolBANK heeft jouw privacy hoog in het vaandel. E-mailadressen worden bewust niet weergegeven om te voorkomen dat je ongewenst gemaild wordt (anti-Spam).
Sure, privacy hoog in het vaandel... De lui wilden juist geld verdienen aan die e-mailadressen.

Wie opent een topic "Wis nu je Schoolbank.nl account"? Isabeau?
pi_24411480
Belachelijk dat je nu moet betalen om het hele verhaaltje van je klasgenoten te kunnen lezen. Had het nog niet eerder gemerkt, maar ik merkte het toen er een oud-klasgenoot van me lid geworden was.
Mooi dat je dan niks meer kan lezen van hem behalve die paar woorden.. Dus helaas, ook voor mij houdt de lol op, en dus nu ex-lid.
pi_24411562
Ik wis mee

En dan maar hopen dat er snel een gratis alternatief komt. Er is nu opeens een 'gat in de markt' immers
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_24411869
Op jouw verzoek zijn de gegevens met de
loginnaam ........................... http bla schoolbank.nl verwijderd.

Dat is eens wat anders...
pi_24412105
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24412213
dienstmakkers.nl is nog wel gratis
pi_24412318
maar goed, het is gewoon een reclamebanner op hotmail.com geweest. als je moet betalen voor random runners die weleens als banner op Fok staat ga je toch ook niet zeiken over Fok!
  woensdag 5 januari 2005 @ 15:42:03 #59
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24412613
Ik ga ook mijn gegevens wissen. wil Microsoft niet rijker maken dan ze nu al zijn!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:11:45 #60
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_24413076
ja idd...ik kwam er ook achter! Wat een stelletje hufters zeg!
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:10:00 #61
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24414063
Tja.... Ik blijf erbij dat schoolbank.nl niets meer en niets minder is dan een bedrijf met werknemers die ook hun brood op de plank moeten krijgen. De tijd dat alles gratis kon op Internet is natuurlijk allang voorbij, en mensen die nog steeds een gratis site opereren (denk bijvoorbeeld aan Fok! zelf) weten maar al te goed hoe hoog de kosten van zo'n site zijn.

Het probleem van sites zoals schoolbank.nl is dat ze nooit geld zouden verdienen als ze meteen een betaalsite openden, want geen enkele Ollander zou dan zich registreren natuurlijk. Dus eerst gratis, en later betaaldiensten invoeren. Overigens vindt ik de prijs nog wel meevallen voor de geleverde dienst..... 13 Euro per jaar is 3 Euro duurder dan vorig jaar, en nu zie je de teksten niet meer blijkbaar, maar echt een belabberde prijs voor een dergelijke dienst kan ik het ook niet noemen.

De tijd van Gratis is echt voorbij..... echte fanatiekelingen zoals bij Fok! en Tweakers die de boel zo goed en zo kwaad als het kan gratis proberen te houden voor hun leden zie je steeds minder. Als het echt goedkoop en makkelijk kon dan zou het sterven van de gratis diensten op het Internet natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24414340
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:10 schreef maartena het volgende:
Tja.... Ik blijf erbij dat schoolbank.nl niets meer en niets minder is dan een bedrijf met werknemers die ook hun brood op de plank moeten krijgen. De tijd dat alles gratis kon op Internet is natuurlijk allang voorbij, en mensen die nog steeds een gratis site opereren (denk bijvoorbeeld aan Fok! zelf) weten maar al te goed hoe hoog de kosten van zo'n site zijn.

Het probleem van sites zoals schoolbank.nl is dat ze nooit geld zouden verdienen als ze meteen een betaalsite openden, want geen enkele Ollander zou dan zich registreren natuurlijk. Dus eerst gratis, en later betaaldiensten invoeren. Overigens vindt ik de prijs nog wel meevallen voor de geleverde dienst..... 13 Euro per jaar is 3 Euro duurder dan vorig jaar, en nu zie je de teksten niet meer blijkbaar, maar echt een belabberde prijs voor een dergelijke dienst kan ik het ook niet noemen.

De tijd van Gratis is echt voorbij..... echte fanatiekelingen zoals bij Fok! en Tweakers die de boel zo goed en zo kwaad als het kan gratis proberen te houden voor hun leden zie je steeds minder. Als het echt goedkoop en makkelijk kon dan zou het sterven van de gratis diensten op het Internet natuurlijk.
Wat is er voor site-exploitanten dan zoveel duurder geworden? Een domeinnaam kost al niets meer, server-ruimte (met daaraan gebonden het dataverkeer) is veel goedkoper dan een jaar of vijf terug, IT-mensen zijn nu ook bereid om tegen lagere prijzen een klus uit te voeren.
Het enige wat er tegenover staat is dat adverteren op internet niet meer het is... je moet dus creatiever omgaan met advertentie-inkomsten (en niet langer je heil zoeken in alleen maar banners). Schoolbank probeert het al een tijdje op de een of andere manier bij de bezoekers vandaan te halen. Hetgene waarvan ze het eigelijk moeten hebben.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat wanneer je investeert in een server, je die kosten er uit wil halen. Maar was dat in dit geval nodig? Dat kan ik niet echt inschatten. Iemand anders?

Maar in principe moet je goedkoper een site kunnen exploiteren dan een paar jaar terug. Of heb ik het mis?

Ik denk trouwens dat het een uit de hand gelopen hobby is waarmee men nu fulltime brood wil verdienen. Hun goed recht overigens.
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:41:59 #63
33299 demi_2001
Boy you can always run away
pi_24414592
Als iedereen nu een klachtmail gaat sturen. Misschien gaan hun ogen wel weer open.
Ik heb er al 1 gestuurd.
Feyenoord forever
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:45:30 #64
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_24414641
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik merk steeds vaker op dat voorheen gratis sites waar ik met enige regelmaat kom ineens geld kosten...of je kan amper iets en je krijgt al direct zo'n "voer creditcardnummer hier nu maar in" scherm voor je kiezen. Niet alleen schoolbank.nl, veel meer sites hebben dat tegenwoordig. Nu maar hopen dat imdb, fok, asics etc. niet dat soort geintjes gaan invoeren
asics?
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:51:21 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24414734
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:26 schreef 8op het volgende:
Maar in principe moet je goedkoper een site kunnen exploiteren dan een paar jaar terug. Of heb ik het mis?
In die paar jaar is het aantal Internetters in Nederland zo goed als verdubbeld, en het zou me niet verbazen Bandbreedte is nog steeds niet echt goedkoop, en de programmeurs van sites willen ook betaald worden natuurlijk.

Vraag maar eens aan Breuls wat het overeind houden van Fok! wel niet kost.....het is maar goed dat Fok! en Tweakers een paar goede sponsors hebben, en een aantal zeer hardwerkende vrijwilligers die een enorm gedeelte van hun vrije tijd willen besteden aan het overeind houden van sites zoals Fok!. Dat soort fanatiekelingen vindt je echt niet voor alle websites terug.

Een paar jaar terug waren sites ook nog niet echt geavanceerde databases zoals alle sites nu zijn. Een jaar of 5 terug kwamen databases als websites net in opkomst, en de technologie om een website mooi te maken was "HTML met Frames" enzo. Vijf jaar geleden kon een boerentrien met Frontpage een website maken die er bijna zo gelikt uitzag als de website van Microsoft 5 jaar geleden..... tegenwoordig heb je toch een beetje fatsoenlijke programmeur nodig die met PHP, ASP, MySQL, DHTML, etc etc aan de gang kan gaan en een volledig interactief product op de markt kan zetten. En die programeurs werken niet voor 10 Euro per uur natuurlijk.......
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24414736
Euhm misschien even de titel aanpassen? Rosetta is de eigenaar van schoolbank, en niet Microsoft. Overigens begrijp ik niet zo goed waar iedereen zich druk om maakt. Waarom is alles waar je voor moet gaan betalen opeens afzetterij? Het is in het dagelijks leven heel normaal om te betalen voor allerlei vormen van dienstverlening. En mensen willen dat ook best zolang het toegevoegde waarde heeft. Op internet is alles een tijdje gratis geweest en dat begint nu te veranderen. Niets aan de hand dus.
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:00:44 #67
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_24414890
mijn moeder heeft ook mee gedaan, die heeft haar aount ook gewist
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_24415295
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:51 schreef maartena het volgende:

[..]

In die paar jaar is het aantal Internetters in Nederland zo goed als verdubbeld, en het zou me niet verbazen Bandbreedte is nog steeds niet echt goedkoop, en de programmeurs van sites willen ook betaald worden natuurlijk.

Vraag maar eens aan Breuls wat het overeind houden van Fok! wel niet kost.....het is maar goed dat Fok! en Tweakers een paar goede sponsors hebben, en een aantal zeer hardwerkende vrijwilligers die een enorm gedeelte van hun vrije tijd willen besteden aan het overeind houden van sites zoals Fok!. Dat soort fanatiekelingen vindt je echt niet voor alle websites terug.

Een paar jaar terug waren sites ook nog niet echt geavanceerde databases zoals alle sites nu zijn. Een jaar of 5 terug kwamen databases als websites net in opkomst, en de technologie om een website mooi te maken was "HTML met Frames" enzo. Vijf jaar geleden kon een boerentrien met Frontpage een website maken die er bijna zo gelikt uitzag als de website van Microsoft 5 jaar geleden..... tegenwoordig heb je toch een beetje fatsoenlijke programmeur nodig die met PHP, ASP, MySQL, DHTML, etc etc aan de gang kan gaan en een volledig interactief product op de markt kan zetten. En die programeurs werken niet voor 10 Euro per uur natuurlijk.......
De ontwikkelaars (en volgens mij zijn dat de lui van Rosetta zelf) vormen een eenmalige kostenpost. En qua up-to-date houden stelt de site ook niet veel voor. Als het eenmaal draait, dan hoeft er weinig aan te gebeuren. Natuurlijk moet in de gaten gehouden worden of alles technisch goed gaat en er wordt zo nu en dan wat aangepast. Maar volgens mij zijn dat bij Schoolbank en co de kosten niet, toch? Ze hebben er wel slim aan gedaan om meerdere sites (Spullenbank, Dienstmakkers) via hetzelfde systeem te laten lopen. Zo spreid je de dure ontwikkelingskosten over meerdere websites. Maar dat hoef ik jou denk ik niet te vertellen.

Het was (en is nog steeds) een veelbezochte site. Waarom ze daardoor niet veel adverteerders weten te strikken is mij een grote vraag. Bij Schoolbank is het van begin af aan geweest dat ze op de een of andere manier geld wilden slaan uit de bezoekers. Commercieel werd er weinig gedaan aan adverteerders werven (en toegegeven, dat is ook wel een vak apart). Ik denk dat ze commercieel hun aandacht verkeerd focussen. Ze willen met grote stappen snel thuis zijn (zoals de mensen van Marktplaats), maar dat lukt niet altijd. Zo ook hier niet.

Bezoekers (waaronder ik) vinden het leuk om af en toe even te kijken, maar behalve een paar organisatoren van een reunie zal niemand geld voor de gegevens willen neerleggen.


En hoe Fok! met een veelvoud aan dataverkeer en problemen de boel draaidende weet te houden is mij een groot raadsel! Ik zou wel eens een kijkje achter de schermen willen nemen.
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:39:21 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24415553
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:23 schreef 8op het volgende:
En hoe Fok! met een veelvoud aan dataverkeer en problemen de boel draaidende weet te houden is mij een groot raadsel! Ik zou wel eens een kijkje achter de schermen willen nemen.
Voornamelijk door mensen die heel erg veel van hun eigen zuurverdiende vrije tijd besteden aan het operationeel houden van Fok!.

Verder zou je je natuurlijk kunnen afvragen waarom er geen Gratis schoolbank site is.....

En hoelang blijft Fok! nog gratis? Er zijn diverse grote fora die betaald gaan waar je zowel een gratis account kunt krijgen als een betaald account, en waar je bij een betaald account bijvoorbeeld wel een icoon kunt neerzetten, en bij een gratis account niet en bijvoorbeeld toegang krijgt tot bepaalde subfora die alleen voor betalende leden zijn etc etc..... Affijn je kunt een heel pakket verzinnen zo. Het zou mij niet verbazen als Fok! op een gegeven moment ook meer centjes moet gaan verdienen......
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24415790
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Voornamelijk door mensen die heel erg veel van hun eigen zuurverdiende vrije tijd besteden aan het operationeel houden van Fok!.

Verder zou je je natuurlijk kunnen afvragen waarom er geen Gratis schoolbank site is.....

En hoelang blijft Fok! nog gratis? Er zijn diverse grote fora die betaald gaan waar je zowel een gratis account kunt krijgen als een betaald account, en waar je bij een betaald account bijvoorbeeld wel een icoon kunt neerzetten, en bij een gratis account niet en bijvoorbeeld toegang krijgt tot bepaalde subfora die alleen voor betalende leden zijn etc etc..... Affijn je kunt een heel pakket verzinnen zo. Het zou mij niet verbazen als Fok! op een gegeven moment ook meer centjes moet gaan verdienen......
Het zou niet verstandig zijn van Fok. Fokkers zouden dan op zoek gaan naar alternatieven. Fok zelf biedt genoeg ruimte voor veeeeeel advertentiemogelijkheden! Volgens mij zou bij publiekssites als FOK en Schoolbank ook alleen daar het geld vandaan moeten komen. Verhoog je de drempel voor bezoekers, dan blijven ze weg. En dat is dodelijk voor genoemde sites.
Banners, smart banners en andere advertentie-uitingen, ik snap niet dat Fok daar niet meer gebruik van maakt. Maar misschien is het ook niet nodig.
...Indien wel: FOK, je weet mijn mailadres!

Ik zal er nu maar over ophouden. Heb honger.
pi_24415880
Het is niet gratis en gelijk zijn het oplichters, uitzuigers en weet ik al wat niet meer. Wees blij dat veel zaken op internet gratis zijn... je raakt er blijkbaar gewend aan .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_24416406
Jeetje man, het kost maar ¤ 10,- per jaar. Zeikerds.
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:33:01 #73
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_24419118
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jeetje man, het kost maar ¤ 10,- per jaar. Zeikerds.
Maar dat is meer dan 5 bier
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:08:35 #74
9926 Jenga
maar dan anders
pi_24419863
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:39 schreef maartena het volgende:
Verder zou je je natuurlijk kunnen afvragen waarom er geen Gratis schoolbank site is.....
Die komt er vanzelf wel. Er zijn meer/slimmere/betere maniere om geld te verdienen dan door je eigen concept de nek om te draaien met bankoverschrijvingen e.d.
quote:
En hoelang blijft Fok! nog gratis?
Lang zat, als Fok! het wat slimmer aanpakt dan nu, bijvoorbeeld. Dat je niet uit de kosten kunt komen met zoveel bezoekers die zoveel tijd op de site besteden, is een kwestie van tekostschietende sales-kunsten. Kijk naar MSN: daar komen nog meer bezoekers, en reken maar dat dat een cash-cow is voor Microsoft. 80% van de content daar is gesponsord. Zover hoef je op Fok niet te gaan, maar als ze nu nauwelijs rondkomen doet Fok! iets niet goed. Waarom Fok! bovendien nog niet is begonnen met vrijwillige (!) SMS-micropayments is me een raadsel.

Ik heb dan ook nog steeds mijn twijfels over de stelling dat Fok! de eindjes maar net aan elkaar zou kunnen knopen, zeker aangezien ze in TrueServer een sponsor hebben die Rosetta bijvoorbeeld niet heeft, en aangezien Fok! draait op vrijwilligers, i.t.t. Rosetta. Doet me een beetje denken aan het zolderkamer-imago dat door Durk-Jan de Bruin, ontwikkelaar van startpagina.nl, hoog werd gehouden. In werkelijkheid bleek ie een gehaaide professional te zijn.

Rosetta heeft het slap aangepakt. Uit de bannering blijkt wel dat de sales-capaciteiten van de vooral technisch-ingestelde organisatie tekort schoten. Er zit werkelijk helemaal niks aan marketing in, zelfs geen "ga je er mee akkoord dat derden je maandelijks een aanbieding mogen sturen?". Da's nobel, maar dodelijk voor je winstgevendheid. Zeker nu Schoolbank definitief de grote waarde heeft verloren - het is voor niet-leden totaal niet meer interessant - zal het snel gebeurd zijn. Hoe lang duurt het nog voordat Microsoft/MSN start met een gratis schoolbank? Hotmail houden ze per slot van rekening ook al jaren en jaren kosteloos in de lucht. Het ligt er maar net aan hoe je het aanpakt.
Deze sjors is niet de enige eikel
pi_24427434
Vrremd dat sommigen hier precies schijnen te weten waar de kosten wel en niet zitten bij Rosetta, terwijl ik niet de indruk heb dat jullie insiders zijn. Ook die kritiek op de sales en marketing en het businessmodel vind ik merkwaardig voor mensen die kennelijk alleen de buitenkant zien. Maar ja, betweters heb je altijd en overal.
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:33:10 #76
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24429353
Schoolbank.nl sluit de gratis deuren

Gepubliceerd op donderdag 06 januari 2005

(P7) Reüniesite Schoolbank.nl heeft de gratis gedeeltes van zijn site ingeperkt en vraagt nu ook geld om profielen van oud-klasgenoten te bekijken.
Schoolbank.nl-uitgever Rosetta verhoogt de drempel tot toetreding van zijn profielensite. Sinds het begin van deze week moeten de honderdduizenden gebruikers ook betalen om oude klassefoto's en het persoonlijk profiel van bekenden te kunnen bekijken.

Het geven van eigen informatie blijft gratis, maar het opvragen van informatie van anderen en de mogelijk resulterende onderlinge communicatie gaan geld kosten.

Gebruikers van de site betalen 13 euro per jaar of 6 euro per maand om gebruik te kunnen maken van de betaalde gedeeltes van de sites. De betaling kan geschieden via credit card, Wallie Card of de vertrouwde overschrijving en eenmalige machtiging. Tot op heden was alleen het contact opnemen met anderen een optie waar men voor diende te betalen.

De uitbreiding van het betaalgedeelte vormt voor Schoolbank.nl een bredere omzetbasis. Het bedrijf stelt in een verklaring op zijn site echter ook steeds hogere IT- en personeelskosten te moeten dekken. Een andere reden is een defensieve: "Hiernaast is een veel voorkomend probleem [dat] steeds meer gebruikers melden op hun persoonlijke pagina - met opzet tegen de regels in - hun emailadres en/of telefoonnummer. Deze overtreding komt steeds vaker voor (het "copy cat" effekt) en heeft ons uiteindelijk gedwongen hier tegen op te treden."

De ingevulde informatie en de foto's zijn van de ex-scholieren zelf en zij hebben de rechten. Echter, Schoolbank heeft eerder in de voorwaarden al opgenomen dat ze rechten over gepubliceerde data en over ingezonden foto's kan exploiteren.

Dit heeft tot gevolg dat deelnemers die gratis oude schoolfoto's ter beschikking stellen deze nu direct in de exploitatie van Schoolbank zetten. Wie het niet eens is met deze wijze van exploiteren kan terecht bij Schoolpagina.nl

Bron: www.planet.nl/multimedia
Master of my domain
pi_24429477
Amsterdam, 4 januari 2005

Beste SchoolBANK-gebruiker,

Wij introduceren vanaf heden SchoolBANK-Plus. Ik zou graag de achtergrond van deze verandering willen toelichten.

SchoolBANK.nl is het afgelopen jaar zeer hard gegroeid. Dat is fantastisch, want zo vindt iedereen steeds meer oud-klasgenoten terug. Maar de onderhoudskosten stijgen ook snel. Meer bandbreedte, snellere servers, een professioneel helpdesk-team... het kost allemaal geld. Zonder een bijdrage van onze gebruikers kunnen we het simpelweg niet doen.

Hiernaast is een veel voorkomend probleem het volgende: steeds meer gebruikers melden op hun persoonlijke pagina - met opzet tegen de regels in - hun emailadres en/of telefoonnummer. Deze overtreding komt steeds vaker voor (het "copy cat" effekt) en heeft ons uiteindelijk gedwongen hier tegen op te treden. Voortaan zijn de volledige teksten en foto´s op ware grootte alleen beschikbaar voor SchoolBANK-Plus gebruikers.

Zo kunnen wij een goede service blijven combineren met een lage prijs. We werken samen met banner-adverteerders waar mogelijk, maar dat alleen is onvoldoende om de kosten van de site te dekken. Wij hebben een streng anti-spam beleid: uw privacy staat bij ons voorop.

SchoolBANK.nl heeft heel veel plezier aan vele mensen gebracht en dat willen we graag zo houden. Dit alles dankzij de bijdrage van onze Schoolbank-Plus gebruikers. Ik hoor graag uw vragen, suggesties of andere opmerkingen via dit formulier.

Met vriendelijke groet,

Guy Spriggs
Uitgever, SchoolBANK.nl

PS: We zetten de voordelen van SchoolBANK-Plus hier voor uw gemak op een rijtje.
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:50:47 #78
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_24429696


D'r staan gewoon 5 mensen van m'n basisschoolklas online
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:00:26 #79
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_24429911
http://www.schoolpagina.nl is een alternatief!
That's the way the cookie crumbles
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:38:54 #80
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24430553
Ik heb ze een protestmail gestuurd en ik roep iedereen op hetzelfde te doen!!
Master of my domain
  donderdag 6 januari 2005 @ 14:00:14 #81
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_24431796
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:56 schreef Xcalibur het volgende:
sinds wanneer is Schoolbank van Microsoft
ik weet niet beter of het is van Rosetta
ja idd beetje verkeerde topic titel en openingspost maar goed, Microsoft heeft dus als extra MSN service een soort doorverwijzing naar www.schoolbank.nl.. so what?

Ik vind dit belangrijker..
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 11:33 schreef Koobus het volgende:
Sinds het begin van deze week moeten de honderdduizenden gebruikers ook betalen om oude klassefoto's en het persoonlijk profiel van bekenden te kunnen bekijken.
Die (klasse)foto's en stukjes tekst wat mensen over zichzelf schreven was wel het leukste, en nu is zelfs dat achter een betaal-slot

En de foto's die ikzelf heb ingescant, die kan je daar nu alleen nog zien als je betaalt ach.. ik zal ze er niet om verwijderen, maar echt stijlvol vind ik het niet.. Ik ga me zeker ook hiero inschrijven + foto's uploaden www.schoolpagina.nl
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_24431986
Als de topicstarter nu niet gelijk iedere poging ingreep om te trollen jegens Microsoft (ik gebruik zelf geen enkel MS product, dat is waarschijnlijk slimmer als de manier van werken van een bedrijf je niet bevalt).
Zijn bewering is grote onzin en volledig irrelevant.

Schoolbank.nl is (was?) een zeer succesvolle site waar mensen gratis gegevens konden ingeven end an ex-klas- of schoolgenoten konden vinden, maar nu hebben ze opeens alle gegevens weggestopt achter een betaalde optie.
eerst was er ook een mogelijkheid een kort persoonlijk verhaaltje alle geregistreerde gebruikers te tonen, velen gaven daarin meer informatie aan, mochten mensen hen willen contacteren, zodat niet iedereen een betaald account zou moeten hebben, dat betaalde account bood ook niks meer...

Nu men bij Rosetta gemerkt heeft dat de site enorm succesvol is (Multiscope zette het op de 13e plaats bij meest bezochtte nederlandse sites, bv ver voor ebay.nl; al zegt dat ook veel over de onderzoeksmethoden) en om toch er wat meer an te verdienen dachten ze te kunnen cashen door mogelijkheden die tot de gratis-accounts hoorden, opeens weg te halen (het zien van een korte persoonsbeschrijving en het openen van klassefoto's; beide zaken die gewoon gebruikers zelf ingeven en waarover Schoolbank.nl dus geen enkel recht oid kan claimen) ...

Op basis van die domme actie hebben veel mensen zich besloten uit te schrijven, ik heb me gisteren ook uitgeschreven daar.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_24432318
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 12:38 schreef Koobus het volgende:
Ik heb ze een protestmail gestuurd en ik roep iedereen op hetzelfde te doen!!
Dit vond ik een erg goed idee, al was het maar omdat ik in een agressieve bui ben. .

Ben benieuwd of ik een mailtje terug krijg. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  donderdag 6 januari 2005 @ 14:51:41 #84
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24432670
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:16 schreef Isabeau het volgende:
Goed idee om je account trouwens te wissen Ga ik ook maar doen en van mijn part komt er een apart "Wis nu je Schoolbank.nl account" topic
Jaaaaaaaaaaa goed idee
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24432927
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 14:30 schreef MUUS het volgende:

[..]

Dit vond ik een erg goed idee, al was het maar omdat ik in een agressieve bui ben. .

Ben benieuwd of ik een mailtje terug krijg. .
Ik krijg zo'n standaard pruttelmailtje terug. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  donderdag 6 januari 2005 @ 15:14:39 #86
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_24433060
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:16 schreef Isabeau het volgende:
Goed idee om je account trouwens te wissen Ga ik ook maar doen en van mijn part komt er een apart "Wis nu je Schoolbank.nl account" topic
In plaats van schoolbank.nl af te breken, lijkt het me constructiever om www.schoolpagina.nl op te bouwen.. maar goed das mijn mening
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  donderdag 6 januari 2005 @ 15:41:06 #87
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24433524
Antwoord van schoolbank.nl.

"heel veel positieve reacties" Tuurlijk!


---------
Hallo,

Hartelijk bedankt voor uw reactie. Wij vinden het altijd prettig om feedback te krijgen, zowel positief als negatief.

Wij zijn altijd bezig om de site te verbeteren en uw reactie is daarvoor essentieel.

Door alle reacties die wij hebben gekregen sinds de invoering van het Plus-lidmaatschap zijn wij ons er extra van bewust hoe Schoolbank leeft onder de gebruikers.

Sinds de invoering hebben wij uiteraard veel negatieve reacties ontvangen, maar vooral heel veel positieve reacties die begrijpen waarom wij deze stap hebben moeten nemen.

De invoering van het Plus-lidmaatschap hebben wij moeten doen, omdat zoveel gebruikers hun e-mailadres in hun tekst neerzetten, om zo andere gebruikers de gelegenheid te geven, zonder kosten, e-mail te versturen naar deze gebruiker. Hierdoor liepen wij veel omzet mis.

Door het Plus-lidmaatschap in te voeren, wordt dit tegengegaan.

Als het mogelijk was, zouden wij alle teksten constant controleren, maar aangezien er 3 miljoen teksten zijn geplaatst, is dit onmogelijk.

Het is nog steeds gratis om u te registreren en te zoeken naar oud-schoolgenoten.

Pas als u berichten wilt versturen (dit is al hele lange tijd), foto’s wilt bekijken of de gehele verhalen wilt lezen dient u een lidmaatschap te hebben.

U kunt dus gewoon nog steeds geregistreerd staan en u kunt er ook voor kiezen om pas als u een bekende heeft gevonden waar u meer over wilt weten, pas een lidmaatschap te nemen.

Daarnaast is het ook gratis om berichten te ontvangen (en daarop te antwoorden) van gebruikers die wel een lidmaatschap hebben. Er kan dus altijd met u contact worden opgenomen door oud-klasgenoten.

Voor Schoolbank-Plus-gebruikers is Schoolbank nog precies hetzelfde als voorheen en is het nog steeds leuk om op de site verhalen te lezen van oud-klasgenoten.

Met vriendelijke groet,

Barbara Visser
SchoolBANK
Master of my domain
  donderdag 6 januari 2005 @ 18:21:05 #88
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_24436254
Nu is dus HET moment om een zelfde soort -gratis- site te beginnen?
Ik heb al een boek.
  Spellchecker donderdag 6 januari 2005 @ 18:30:32 #89
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_24436426
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 18:21 schreef Rio het volgende:
Nu is dus HET moment om een zelfde soort -gratis- site te beginnen?
die is er al
Tevens -purist.
pi_24438478
Heb me vandaag toevallig weer ingeschreven op schoolbank (was oude wachtwoord kwijt ).. Maar dat viel inderdaad flink tegen je kan er echt niets meer mee .

Als we toch aan het spammen zijn :p.

Heb je ooit op scouting gezeten? Zo ja meld je aan bij http://www.scoutingvrienden.nl/ gewoon helemaal gratis .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 22:47:03 #91
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_24472867
In de categorie: Onverwachte humor in de MSN Vandaag:



It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_24555902
quote:
In plaats van schoolbank.nl af te breken, lijkt het me constructiever om www.schoolpagina.nl op te bouwen.. maar goed das mijn mening

Helemaal mee eens en www.schoolpagina.nl is ook nog eens veel leuker.
"Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans"
(John Lennon)
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:37:34 #93
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_24666084
*schop*

Zo te zien is www.schoolbank.nl terug gekomen op de foto's, die mag je wel weer gratis bekijken. Alleen voor de stukjes die men over zichzelf geschreven heeft en om contact te leggen moet je betalen.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:46:34 #94
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24677130
Ik vind het tekenend dat ik sinds die afschermactie NIET EEN mailtje meer gehad heb van mensen die zich bij mijn scholen hebben aangemeld.

En maar blaten dat het zo goed gaat met schoolbank.nl, meneer Guy Spriggs. Nou, Koobus hier gelooft er geen bal van.
Master of my domain
pi_24677317
Van de site:
quote:
Veranderingen op SchoolBANK
Beste SchoolBANK-gebruiker,
Zoals u waarschijnlijk al heeft gemerkt, heeft SchoolBANK in het nieuwe jaar enkele veranderingen ondergaan. Deze wijzigingen willen wij graag toelichten zodat u begrijpt waarom de wijzigingen noodzakelijk zijn.


SchoolBANK is enorm gegroeid. Om ook in de toekomst te blijven functioneren als de beste website om oud-klasgenoten terug te vinden, investeren wij voortdurend in onze apparatuur, ons software-systeem en ons team. Wij hebben ook onze helpdesk uitgebreid zodat u voortaan op elke vraag binnen 2 werkdagen een antwoord krijgt.


Wij vinden het van het grootste belang om de privacy van onze gebruikers te blijven garanderen (juist als u in contact wilt komen met oud-klasgenoten). Om die reden voeren wij een actief beleid tegen het vermelden van emailadressen in de teksten en foto's op SchoolBANK en is onderlinge correspondentie alleen open voor gebruikers met een SchoolBANK lidmaatschap (dit bestond al).


SchoolBANK-Plus is de nieuwe naam voor het SchoolBANK lidmaatschap. Met SchoolBANK-Plus kunt u voor 1 euro per maand ongelimiteerd alle verhalen op SchoolBANK lezen en met iedereen contact leggen. SchoolBANK-Plus is een jaarlidmaatschap (12 euro) en wordt niet automatisch verlengd.


Wanneer u niet kiest voor SchoolBANK-Plus heeft u een gratis SchoolBANK-Basis lidmaatschap. Als SchoolBANK- Basis gebruiker kunt u van alle andere gebruikers de eerste 120 karakters tekst lezen en indien aanwezig hun foto's bekijken. Ook de schoolfoto's op de pagina van uw school zijn voor u te zien. Uw eigen gegevens en foto's kunt u natuurlijk altijd volledig zien en wijzigen. Voor SchoolBANK-Plus gebruikers is het mogelijk om u te mailen zonder dat u uw emailadres hoeft te publiceren op Internet.

Het is uiteraard ook mogelijk om op een later tijdstip voor SchoolBANK-Plus te kiezen.

Voor alle gebruikers van SchoolBANK is het inmiddels mogelijk om gratis SchoolBANK e-cards te versturen! Daarnaast wordt er momenteel ook gewerkt aan nieuwe functionaliteiten speciaal voor SchoolBANK-Plus gebruikers. Wanneer het zover is hoort u dit uiteraard in de nieuwsbrief.

Wij wensen u heel erg veel plezier met SchoolBANK. Mocht u nog vragen of suggesties hebben, mail ons dan via de website. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,


Het SchoolBANK-team
Bah
FTW!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:40:57 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_40491934
ik had net ook een mailtje van ze:
quote:
Beste remlof,

Een nieuwe gebruiker van SchoolBANK heeft gereageerd op jouw registratie op SchoolBANK.nl en stuurt je het volgende bericht:

Beste remlof,

"Ken je me nog?"

Groeten,

het SchoolBANK-team

Deze gebruiker is nog niet geheel geregistreerd, daarom staat er nog geen naam vermeld. Over 1 werkdag is dit wel het geval en zal je bij een klik op de link "Een nieuwe gebruiker van SchoolBANK" terecht komen op de persoonlijke pagina van de verzender van deze e-mail.
Met vriendelijke groeten,

Het SchoolBANK team
http://www.schoolbank.nl
wat moet ik daar nou mee?

geen-zin-om-nieuw-topic-te-openen-schop
  Spellchecker zaterdag 5 augustus 2006 @ 02:57:59 #97
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_40502960
oude topics omhoog schoppen gaat het helemaal worden in 2006
Tevens -purist.
pi_40502973
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 02:58:59 #99
104871 remlof
Europees federalist
pi_40502975
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 02:57 schreef NoBody122 het volgende:
oude topics omhoog schoppen gaat het helemaal worden in 2006
moet ik een nieuwe openen dan?
  Spellchecker zaterdag 5 augustus 2006 @ 03:11:54 #100
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_40503179
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 02:58 schreef remlof het volgende:

[..]

moet ik een nieuwe openen dan?
als ik 'ja' zeg, doe je dat dan?
Tevens -purist.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 03:13:00 #101
104871 remlof
Europees federalist
pi_40503195
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 03:11 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

als ik 'ja' zeg, doe je dat dan?
je kent me niet he?
  Spellchecker zaterdag 5 augustus 2006 @ 03:18:24 #102
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_40503257
als ik 'ja' zeg, doe je dat dan?
Tevens -purist.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 03:22:48 #103
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_40503322
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:53 schreef blieblie het volgende:
Schoolbank .
Blijft grappig, van die oudschoolgenoten die je kan uitlachen omdat ze hele vakantiefotoboeken derop zetten .
ja geweldig is dat altijd.

ook mooi dat bij mijn ouwe klasgenoten iedereen al een relatie heeft en 1 of meer kinderen heeft. En een deel is zelfs al getrouwd

en ik ben vrij gezel leef als of het elke dag de laatste is whehe.
Soms kom je ze wel eens tegen. En dan is het op zaterdag ochtend om half 11 van. Hey alles goed dan. Wat doe je nou zo vandaag de dag. Ook boodschappen doen zeker, vragen ze dan met hun kind aan de hand of van achter een kinderwagen.

En het enige wat ik zeg is. Man kom net terug van stappen. Wat ik doe? Genieten van het leven. Het geen idee wat ik de rest van de week ga doen op werken na. Als ik zin heb ga ik effe weekend weg of zo.

maar geniet jij maar lekker van je leventje dat elke dag het zelfde is

nemen ze nooit in dank af gek genoeg
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 04:01:53 #104
104871 remlof
Europees federalist
pi_40503776
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 03:22 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ja geweldig is dat altijd.

ook mooi dat bij mijn ouwe klasgenoten iedereen al een relatie heeft en 1 of meer kinderen heeft. En een deel is zelfs al getrouwd

en ik ben vrij gezel leef als of het elke dag de laatste is whehe.
Soms kom je ze wel eens tegen. En dan is het op zaterdag ochtend om half 11 van. Hey alles goed dan. Wat doe je nou zo vandaag de dag. Ook boodschappen doen zeker, vragen ze dan met hun kind aan de hand of van achter een kinderwagen.

En het enige wat ik zeg is. Man kom net terug van stappen. Wat ik doe? Genieten van het leven. Het geen idee wat ik de rest van de week ga doen op werken na. Als ik zin heb ga ik effe weekend weg of zo.

maar geniet jij maar lekker van je leventje dat elke dag het zelfde is

nemen ze nooit in dank af gek genoeg
Ben jij zaterdagochtend al om half elf op dan?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 08:37:42 #105
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_40504659
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 15:49 schreef littledrummergirl het volgende:
dus ze verkopen jouw email adres aan mensen die je miss niet eens kent of begrijp ik het nou verkeerd? iemand die miss kwaadwillender is dan de gemiddelde mens kan dus even simpel aan ieder gewenst emailadres komen ( mits daar geregistreerd natuurlijk maar toch.. )
Inderdaad.
quote:
SchoolBANK.nl gaat discreet om met je privacy. Wij geven nooit jouw persoonlijke contactgegevens aan een ander.
Van schoolbank.nl. Het emailadres is overigens een verplicht veld.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_40504731
Mircosoft
MSN services
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:19:59 #107
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_40507723
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 04:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Ben jij zaterdagochtend al om half elf op dan?
kom regelmatig op zaterdag ochtens pas thuis na het stappen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_40509956
Ondertussen blijven mensen wel schoolbank gebruiken bij gebrek aan beter.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_72400907
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 02:57 schreef NoBody122 het volgende:
oude topics omhoog schoppen gaat het helemaal worden in 2006
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_72401035
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:37 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]


En dit moest jij 3 jaar later even doen? Nuttig.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_72401169
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:41 schreef leetzors het volgende:

[..]

En dit moest jij 3 jaar later even doen? Nuttig.
Ah...... welk nut heeft gij dan al bijgedragen heden ten dage?
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_72401204
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:46 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ah...... welk nut heeft gij dan al bijgedragen heden ten dage?
Meer nut dan na 3 jaar een 5 jaar oud topic kicken.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  donderdag 3 september 2009 @ 15:48:52 #113
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_72401228
schoolbank.nl

op hyves heb je genoeg schoolnaam.hyves.nl en daar kan je zoeken.
Of je doet gewoon search op naam van degene die je zoekt.

Echt.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_72401242
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:48 schreef leetzors het volgende:

[..]

Meer nut dan na 3 jaar een 5 jaar oud topic kicken.
nou??... wat dan?, moet je neplach!
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  Spellchecker donderdag 3 september 2009 @ 16:45:52 #115
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72403093
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:37 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

De trend is nooit meer overgewaaid.
Tevens -purist.
pi_72403595
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:45 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

De trend is nooit meer overgewaaid.
Ach.... mijn ouders zeiden altijd tegen me dat ik kon leren van de geschiedenis, dus bij deze
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:56:09 #117
268487 Suisse
Confederazione Svizzera
pi_72439990
Ja, je moet overal maar voor dokken.
Soms om filmpjes te zien, echt ziek.
Schweizerische Eidgenossenschaft
Confédération Suisse
Confederazione Svizzera
Confederaziun Svizra
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')