abonnement bol.com Coolblue
pi_24411220
hehe die site is binnen een jaar weg hoor als ze zo doorgaan
pi_24411241
quote:
E-mail misbruik wordt tegengegaan
SchoolBANK heeft jouw privacy hoog in het vaandel. E-mailadressen worden bewust niet weergegeven om te voorkomen dat je ongewenst gemaild wordt (anti-Spam).
Sure, privacy hoog in het vaandel... De lui wilden juist geld verdienen aan die e-mailadressen.

Wie opent een topic "Wis nu je Schoolbank.nl account"? Isabeau?
pi_24411480
Belachelijk dat je nu moet betalen om het hele verhaaltje van je klasgenoten te kunnen lezen. Had het nog niet eerder gemerkt, maar ik merkte het toen er een oud-klasgenoot van me lid geworden was.
Mooi dat je dan niks meer kan lezen van hem behalve die paar woorden.. Dus helaas, ook voor mij houdt de lol op, en dus nu ex-lid.
pi_24411562
Ik wis mee

En dan maar hopen dat er snel een gratis alternatief komt. Er is nu opeens een 'gat in de markt' immers
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_24411869
Op jouw verzoek zijn de gegevens met de
loginnaam ........................... http bla schoolbank.nl verwijderd.

Dat is eens wat anders...
pi_24412105
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24412213
dienstmakkers.nl is nog wel gratis
pi_24412318
maar goed, het is gewoon een reclamebanner op hotmail.com geweest. als je moet betalen voor random runners die weleens als banner op Fok staat ga je toch ook niet zeiken over Fok!
  woensdag 5 januari 2005 @ 15:42:03 #59
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24412613
Ik ga ook mijn gegevens wissen. wil Microsoft niet rijker maken dan ze nu al zijn!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:11:45 #60
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_24413076
ja idd...ik kwam er ook achter! Wat een stelletje hufters zeg!
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:10:00 #61
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24414063
Tja.... Ik blijf erbij dat schoolbank.nl niets meer en niets minder is dan een bedrijf met werknemers die ook hun brood op de plank moeten krijgen. De tijd dat alles gratis kon op Internet is natuurlijk allang voorbij, en mensen die nog steeds een gratis site opereren (denk bijvoorbeeld aan Fok! zelf) weten maar al te goed hoe hoog de kosten van zo'n site zijn.

Het probleem van sites zoals schoolbank.nl is dat ze nooit geld zouden verdienen als ze meteen een betaalsite openden, want geen enkele Ollander zou dan zich registreren natuurlijk. Dus eerst gratis, en later betaaldiensten invoeren. Overigens vindt ik de prijs nog wel meevallen voor de geleverde dienst..... 13 Euro per jaar is 3 Euro duurder dan vorig jaar, en nu zie je de teksten niet meer blijkbaar, maar echt een belabberde prijs voor een dergelijke dienst kan ik het ook niet noemen.

De tijd van Gratis is echt voorbij..... echte fanatiekelingen zoals bij Fok! en Tweakers die de boel zo goed en zo kwaad als het kan gratis proberen te houden voor hun leden zie je steeds minder. Als het echt goedkoop en makkelijk kon dan zou het sterven van de gratis diensten op het Internet natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24414340
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:10 schreef maartena het volgende:
Tja.... Ik blijf erbij dat schoolbank.nl niets meer en niets minder is dan een bedrijf met werknemers die ook hun brood op de plank moeten krijgen. De tijd dat alles gratis kon op Internet is natuurlijk allang voorbij, en mensen die nog steeds een gratis site opereren (denk bijvoorbeeld aan Fok! zelf) weten maar al te goed hoe hoog de kosten van zo'n site zijn.

Het probleem van sites zoals schoolbank.nl is dat ze nooit geld zouden verdienen als ze meteen een betaalsite openden, want geen enkele Ollander zou dan zich registreren natuurlijk. Dus eerst gratis, en later betaaldiensten invoeren. Overigens vindt ik de prijs nog wel meevallen voor de geleverde dienst..... 13 Euro per jaar is 3 Euro duurder dan vorig jaar, en nu zie je de teksten niet meer blijkbaar, maar echt een belabberde prijs voor een dergelijke dienst kan ik het ook niet noemen.

De tijd van Gratis is echt voorbij..... echte fanatiekelingen zoals bij Fok! en Tweakers die de boel zo goed en zo kwaad als het kan gratis proberen te houden voor hun leden zie je steeds minder. Als het echt goedkoop en makkelijk kon dan zou het sterven van de gratis diensten op het Internet natuurlijk.
Wat is er voor site-exploitanten dan zoveel duurder geworden? Een domeinnaam kost al niets meer, server-ruimte (met daaraan gebonden het dataverkeer) is veel goedkoper dan een jaar of vijf terug, IT-mensen zijn nu ook bereid om tegen lagere prijzen een klus uit te voeren.
Het enige wat er tegenover staat is dat adverteren op internet niet meer het is... je moet dus creatiever omgaan met advertentie-inkomsten (en niet langer je heil zoeken in alleen maar banners). Schoolbank probeert het al een tijdje op de een of andere manier bij de bezoekers vandaan te halen. Hetgene waarvan ze het eigelijk moeten hebben.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat wanneer je investeert in een server, je die kosten er uit wil halen. Maar was dat in dit geval nodig? Dat kan ik niet echt inschatten. Iemand anders?

Maar in principe moet je goedkoper een site kunnen exploiteren dan een paar jaar terug. Of heb ik het mis?

Ik denk trouwens dat het een uit de hand gelopen hobby is waarmee men nu fulltime brood wil verdienen. Hun goed recht overigens.
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:41:59 #63
33299 demi_2001
Boy you can always run away
pi_24414592
Als iedereen nu een klachtmail gaat sturen. Misschien gaan hun ogen wel weer open.
Ik heb er al 1 gestuurd.
Feyenoord forever
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:45:30 #64
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_24414641
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik merk steeds vaker op dat voorheen gratis sites waar ik met enige regelmaat kom ineens geld kosten...of je kan amper iets en je krijgt al direct zo'n "voer creditcardnummer hier nu maar in" scherm voor je kiezen. Niet alleen schoolbank.nl, veel meer sites hebben dat tegenwoordig. Nu maar hopen dat imdb, fok, asics etc. niet dat soort geintjes gaan invoeren
asics?
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:51:21 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24414734
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:26 schreef 8op het volgende:
Maar in principe moet je goedkoper een site kunnen exploiteren dan een paar jaar terug. Of heb ik het mis?
In die paar jaar is het aantal Internetters in Nederland zo goed als verdubbeld, en het zou me niet verbazen Bandbreedte is nog steeds niet echt goedkoop, en de programmeurs van sites willen ook betaald worden natuurlijk.

Vraag maar eens aan Breuls wat het overeind houden van Fok! wel niet kost.....het is maar goed dat Fok! en Tweakers een paar goede sponsors hebben, en een aantal zeer hardwerkende vrijwilligers die een enorm gedeelte van hun vrije tijd willen besteden aan het overeind houden van sites zoals Fok!. Dat soort fanatiekelingen vindt je echt niet voor alle websites terug.

Een paar jaar terug waren sites ook nog niet echt geavanceerde databases zoals alle sites nu zijn. Een jaar of 5 terug kwamen databases als websites net in opkomst, en de technologie om een website mooi te maken was "HTML met Frames" enzo. Vijf jaar geleden kon een boerentrien met Frontpage een website maken die er bijna zo gelikt uitzag als de website van Microsoft 5 jaar geleden..... tegenwoordig heb je toch een beetje fatsoenlijke programmeur nodig die met PHP, ASP, MySQL, DHTML, etc etc aan de gang kan gaan en een volledig interactief product op de markt kan zetten. En die programeurs werken niet voor 10 Euro per uur natuurlijk.......
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24414736
Euhm misschien even de titel aanpassen? Rosetta is de eigenaar van schoolbank, en niet Microsoft. Overigens begrijp ik niet zo goed waar iedereen zich druk om maakt. Waarom is alles waar je voor moet gaan betalen opeens afzetterij? Het is in het dagelijks leven heel normaal om te betalen voor allerlei vormen van dienstverlening. En mensen willen dat ook best zolang het toegevoegde waarde heeft. Op internet is alles een tijdje gratis geweest en dat begint nu te veranderen. Niets aan de hand dus.
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:00:44 #67
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_24414890
mijn moeder heeft ook mee gedaan, die heeft haar aount ook gewist
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_24415295
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:51 schreef maartena het volgende:

[..]

In die paar jaar is het aantal Internetters in Nederland zo goed als verdubbeld, en het zou me niet verbazen Bandbreedte is nog steeds niet echt goedkoop, en de programmeurs van sites willen ook betaald worden natuurlijk.

Vraag maar eens aan Breuls wat het overeind houden van Fok! wel niet kost.....het is maar goed dat Fok! en Tweakers een paar goede sponsors hebben, en een aantal zeer hardwerkende vrijwilligers die een enorm gedeelte van hun vrije tijd willen besteden aan het overeind houden van sites zoals Fok!. Dat soort fanatiekelingen vindt je echt niet voor alle websites terug.

Een paar jaar terug waren sites ook nog niet echt geavanceerde databases zoals alle sites nu zijn. Een jaar of 5 terug kwamen databases als websites net in opkomst, en de technologie om een website mooi te maken was "HTML met Frames" enzo. Vijf jaar geleden kon een boerentrien met Frontpage een website maken die er bijna zo gelikt uitzag als de website van Microsoft 5 jaar geleden..... tegenwoordig heb je toch een beetje fatsoenlijke programmeur nodig die met PHP, ASP, MySQL, DHTML, etc etc aan de gang kan gaan en een volledig interactief product op de markt kan zetten. En die programeurs werken niet voor 10 Euro per uur natuurlijk.......
De ontwikkelaars (en volgens mij zijn dat de lui van Rosetta zelf) vormen een eenmalige kostenpost. En qua up-to-date houden stelt de site ook niet veel voor. Als het eenmaal draait, dan hoeft er weinig aan te gebeuren. Natuurlijk moet in de gaten gehouden worden of alles technisch goed gaat en er wordt zo nu en dan wat aangepast. Maar volgens mij zijn dat bij Schoolbank en co de kosten niet, toch? Ze hebben er wel slim aan gedaan om meerdere sites (Spullenbank, Dienstmakkers) via hetzelfde systeem te laten lopen. Zo spreid je de dure ontwikkelingskosten over meerdere websites. Maar dat hoef ik jou denk ik niet te vertellen.

Het was (en is nog steeds) een veelbezochte site. Waarom ze daardoor niet veel adverteerders weten te strikken is mij een grote vraag. Bij Schoolbank is het van begin af aan geweest dat ze op de een of andere manier geld wilden slaan uit de bezoekers. Commercieel werd er weinig gedaan aan adverteerders werven (en toegegeven, dat is ook wel een vak apart). Ik denk dat ze commercieel hun aandacht verkeerd focussen. Ze willen met grote stappen snel thuis zijn (zoals de mensen van Marktplaats), maar dat lukt niet altijd. Zo ook hier niet.

Bezoekers (waaronder ik) vinden het leuk om af en toe even te kijken, maar behalve een paar organisatoren van een reunie zal niemand geld voor de gegevens willen neerleggen.

En hoe Fok! met een veelvoud aan dataverkeer en problemen de boel draaidende weet te houden is mij een groot raadsel! Ik zou wel eens een kijkje achter de schermen willen nemen.
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:39:21 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24415553
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:23 schreef 8op het volgende:
En hoe Fok! met een veelvoud aan dataverkeer en problemen de boel draaidende weet te houden is mij een groot raadsel! Ik zou wel eens een kijkje achter de schermen willen nemen.
Voornamelijk door mensen die heel erg veel van hun eigen zuurverdiende vrije tijd besteden aan het operationeel houden van Fok!.

Verder zou je je natuurlijk kunnen afvragen waarom er geen Gratis schoolbank site is.....

En hoelang blijft Fok! nog gratis? Er zijn diverse grote fora die betaald gaan waar je zowel een gratis account kunt krijgen als een betaald account, en waar je bij een betaald account bijvoorbeeld wel een icoon kunt neerzetten, en bij een gratis account niet en bijvoorbeeld toegang krijgt tot bepaalde subfora die alleen voor betalende leden zijn etc etc..... Affijn je kunt een heel pakket verzinnen zo. Het zou mij niet verbazen als Fok! op een gegeven moment ook meer centjes moet gaan verdienen......
-
pi_24415790
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Voornamelijk door mensen die heel erg veel van hun eigen zuurverdiende vrije tijd besteden aan het operationeel houden van Fok!.

Verder zou je je natuurlijk kunnen afvragen waarom er geen Gratis schoolbank site is.....

En hoelang blijft Fok! nog gratis? Er zijn diverse grote fora die betaald gaan waar je zowel een gratis account kunt krijgen als een betaald account, en waar je bij een betaald account bijvoorbeeld wel een icoon kunt neerzetten, en bij een gratis account niet en bijvoorbeeld toegang krijgt tot bepaalde subfora die alleen voor betalende leden zijn etc etc..... Affijn je kunt een heel pakket verzinnen zo. Het zou mij niet verbazen als Fok! op een gegeven moment ook meer centjes moet gaan verdienen......
Het zou niet verstandig zijn van Fok. Fokkers zouden dan op zoek gaan naar alternatieven. Fok zelf biedt genoeg ruimte voor veeeeeel advertentiemogelijkheden! Volgens mij zou bij publiekssites als FOK en Schoolbank ook alleen daar het geld vandaan moeten komen. Verhoog je de drempel voor bezoekers, dan blijven ze weg. En dat is dodelijk voor genoemde sites.
Banners, smart banners en andere advertentie-uitingen, ik snap niet dat Fok daar niet meer gebruik van maakt. Maar misschien is het ook niet nodig.
...Indien wel: FOK, je weet mijn mailadres!

Ik zal er nu maar over ophouden. Heb honger.
pi_24415880
Het is niet gratis en gelijk zijn het oplichters, uitzuigers en weet ik al wat niet meer. Wees blij dat veel zaken op internet gratis zijn... je raakt er blijkbaar gewend aan .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_24416406
Jeetje man, het kost maar ¤ 10,- per jaar. Zeikerds.
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:33:01 #73
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_24419118
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jeetje man, het kost maar ¤ 10,- per jaar. Zeikerds.
Maar dat is meer dan 5 bier
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:08:35 #74
9926 Jenga
maar dan anders
pi_24419863
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:39 schreef maartena het volgende:
Die komt er vanzelf wel. Er zijn meer/slimmere/betere maniere om geld te verdienen dan door je eigen concept de nek om te draaien met bankoverschrijvingen e.d.
quote:
En hoelang blijft Fok! nog gratis?
Lang zat, als Fok! het wat slimmer aanpakt dan nu, bijvoorbeeld. Dat je niet uit de kosten kunt komen met zoveel bezoekers die zoveel tijd op de site besteden, is een kwestie van tekostschietende sales-kunsten. Kijk naar MSN: daar komen nog meer bezoekers, en reken maar dat dat een cash-cow is voor Microsoft. 80% van de content daar is gesponsord. Zover hoef je op Fok niet te gaan, maar als ze nu nauwelijs rondkomen doet Fok! iets niet goed. Waarom Fok! bovendien nog niet is begonnen met vrijwillige (!) SMS-micropayments is me een raadsel.

Ik heb dan ook nog steeds mijn twijfels over de stelling dat Fok! de eindjes maar net aan elkaar zou kunnen knopen, zeker aangezien ze in TrueServer een sponsor hebben die Rosetta bijvoorbeeld niet heeft, en aangezien Fok! draait op vrijwilligers, i.t.t. Rosetta. Doet me een beetje denken aan het zolderkamer-imago dat door Durk-Jan de Bruin, ontwikkelaar van startpagina.nl, hoog werd gehouden. In werkelijkheid bleek ie een gehaaide professional te zijn.

Rosetta heeft het slap aangepakt. Uit de bannering blijkt wel dat de sales-capaciteiten van de vooral technisch-ingestelde organisatie tekort schoten. Er zit werkelijk helemaal niks aan marketing in, zelfs geen "ga je er mee akkoord dat derden je maandelijks een aanbieding mogen sturen?". Da's nobel, maar dodelijk voor je winstgevendheid. Zeker nu Schoolbank definitief de grote waarde heeft verloren - het is voor niet-leden totaal niet meer interessant - zal het snel gebeurd zijn. Hoe lang duurt het nog voordat Microsoft/MSN start met een gratis schoolbank? Hotmail houden ze per slot van rekening ook al jaren en jaren kosteloos in de lucht. Het ligt er maar net aan hoe je het aanpakt.
Deze sjors is niet de enige eikel
pi_24427434
Vrremd dat sommigen hier precies schijnen te weten waar de kosten wel en niet zitten bij Rosetta, terwijl ik niet de indruk heb dat jullie insiders zijn. Ook die kritiek op de sales en marketing en het businessmodel vind ik merkwaardig voor mensen die kennelijk alleen de buitenkant zien. Maar ja, betweters heb je altijd en overal.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')