Sure, privacy hoog in het vaandel... De lui wilden juist geld verdienen aan die e-mailadressen.quote:E-mail misbruik wordt tegengegaan
SchoolBANK heeft jouw privacy hoog in het vaandel. E-mailadressen worden bewust niet weergegeven om te voorkomen dat je ongewenst gemaild wordt (anti-Spam).
Wat is er voor site-exploitanten dan zoveel duurder geworden? Een domeinnaam kost al niets meer, server-ruimte (met daaraan gebonden het dataverkeer) is veel goedkoper dan een jaar of vijf terug, IT-mensen zijn nu ook bereid om tegen lagere prijzen een klus uit te voeren.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:10 schreef maartena het volgende:
Tja.... Ik blijf erbij dat schoolbank.nl niets meer en niets minder is dan een bedrijf met werknemers die ook hun brood op de plank moeten krijgen. De tijd dat alles gratis kon op Internet is natuurlijk allang voorbij, en mensen die nog steeds een gratis site opereren (denk bijvoorbeeld aan Fok! zelf) weten maar al te goed hoe hoog de kosten van zo'n site zijn.
Het probleem van sites zoals schoolbank.nl is dat ze nooit geld zouden verdienen als ze meteen een betaalsite openden, want geen enkele Ollander zou dan zich registreren natuurlijk. Dus eerst gratis, en later betaaldiensten invoeren. Overigens vindt ik de prijs nog wel meevallen voor de geleverde dienst..... 13 Euro per jaar is 3 Euro duurder dan vorig jaar, en nu zie je de teksten niet meer blijkbaar, maar echt een belabberde prijs voor een dergelijke dienst kan ik het ook niet noemen.
De tijd van Gratis is echt voorbij..... echte fanatiekelingen zoals bij Fok! en Tweakers die de boel zo goed en zo kwaad als het kan gratis proberen te houden voor hun leden zie je steeds minder. Als het echt goedkoop en makkelijk kon dan zou het sterven van de gratis diensten op het Internet natuurlijk.
asics?quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik merk steeds vaker op dat voorheen gratis sites waar ik met enige regelmaat kom ineens geld kosten...of je kan amper iets en je krijgt al direct zo'n "voer creditcardnummer hier nu maar in" scherm voor je kiezen. Niet alleen schoolbank.nl, veel meer sites hebben dat tegenwoordig.Nu maar hopen dat imdb, fok, asics etc. niet dat soort geintjes gaan invoeren
![]()
In die paar jaar is het aantal Internetters in Nederland zo goed als verdubbeld, en het zou me niet verbazen Bandbreedte is nog steeds niet echt goedkoop, en de programmeurs van sites willen ook betaald worden natuurlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:26 schreef 8op het volgende:
Maar in principe moet je goedkoper een site kunnen exploiteren dan een paar jaar terug. Of heb ik het mis?
De ontwikkelaars (en volgens mij zijn dat de lui van Rosetta zelf) vormen een eenmalige kostenpost. En qua up-to-date houden stelt de site ook niet veel voor. Als het eenmaal draait, dan hoeft er weinig aan te gebeuren. Natuurlijk moet in de gaten gehouden worden of alles technisch goed gaat en er wordt zo nu en dan wat aangepast. Maar volgens mij zijn dat bij Schoolbank en co de kosten niet, toch? Ze hebben er wel slim aan gedaan om meerdere sites (Spullenbank, Dienstmakkers) via hetzelfde systeem te laten lopen. Zo spreid je de dure ontwikkelingskosten over meerdere websites. Maar dat hoef ik jou denk ik niet te vertellen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:51 schreef maartena het volgende:
[..]
In die paar jaar is het aantal Internetters in Nederland zo goed als verdubbeld, en het zou me niet verbazen Bandbreedte is nog steeds niet echt goedkoop, en de programmeurs van sites willen ook betaald worden natuurlijk.
Vraag maar eens aan Breuls wat het overeind houden van Fok! wel niet kost.....het is maar goed dat Fok! en Tweakers een paar goede sponsors hebben, en een aantal zeer hardwerkende vrijwilligers die een enorm gedeelte van hun vrije tijd willen besteden aan het overeind houden van sites zoals Fok!. Dat soort fanatiekelingen vindt je echt niet voor alle websites terug.
Een paar jaar terug waren sites ook nog niet echt geavanceerde databases zoals alle sites nu zijn. Een jaar of 5 terug kwamen databases als websites net in opkomst, en de technologie om een website mooi te maken was "HTML met Frames" enzo.Vijf jaar geleden kon een boerentrien met Frontpage een website maken die er bijna zo gelikt uitzag als de website van Microsoft 5 jaar geleden..... tegenwoordig heb je toch een beetje fatsoenlijke programmeur nodig die met PHP, ASP, MySQL, DHTML, etc etc aan de gang kan gaan en een volledig interactief product op de markt kan zetten. En die programeurs werken niet voor 10 Euro per uur natuurlijk.......
Voornamelijk door mensen die heel erg veel van hun eigen zuurverdiende vrije tijd besteden aan het operationeel houden van Fok!.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:23 schreef 8op het volgende:
En hoe Fok! met een veelvoud aan dataverkeer en problemen de boel draaidende weet te houden is mij een groot raadsel! Ik zou wel eens een kijkje achter de schermen willen nemen.
Het zou niet verstandig zijn van Fok. Fokkers zouden dan op zoek gaan naar alternatieven. Fok zelf biedt genoeg ruimte voor veeeeeel advertentiemogelijkheden! Volgens mij zou bij publiekssites als FOK en Schoolbank ook alleen daar het geld vandaan moeten komen. Verhoog je de drempel voor bezoekers, dan blijven ze weg. En dat is dodelijk voor genoemde sites.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Voornamelijk door mensen die heel erg veel van hun eigen zuurverdiende vrije tijd besteden aan het operationeel houden van Fok!.
Verder zou je je natuurlijk kunnen afvragen waarom er geen Gratis schoolbank site is.....
En hoelang blijft Fok! nog gratis? Er zijn diverse grote fora die betaald gaan waar je zowel een gratis account kunt krijgen als een betaald account, en waar je bij een betaald account bijvoorbeeld wel een icoon kunt neerzetten, en bij een gratis account niet en bijvoorbeeld toegang krijgt tot bepaalde subfora die alleen voor betalende leden zijn etc etc..... Affijn je kunt een heel pakket verzinnen zo. Het zou mij niet verbazen als Fok! op een gegeven moment ook meer centjes moet gaan verdienen......
Maar dat is meer dan 5 bierquote:Op woensdag 5 januari 2005 19:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jeetje man, het kost maar ¤ 10,- per jaar. Zeikerds.
Die komt er vanzelf wel. Er zijn meer/slimmere/betere maniere om geld te verdienen dan door je eigen concept de nek om te draaien met bankoverschrijvingen e.d.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:39 schreef maartena het volgende:
Verder zou je je natuurlijk kunnen afvragen waarom er geen Gratis schoolbank site is.....
Lang zat, als Fok! het wat slimmer aanpakt dan nu, bijvoorbeeld. Dat je niet uit de kosten kunt komen met zoveel bezoekers die zoveel tijd op de site besteden, is een kwestie van tekostschietende sales-kunsten. Kijk naar MSN: daar komen nog meer bezoekers, en reken maar dat dat een cash-cow is voor Microsoft. 80% van de content daar is gesponsord. Zover hoef je op Fok niet te gaan, maar als ze nu nauwelijs rondkomen doet Fok! iets niet goed. Waarom Fok! bovendien nog niet is begonnen met vrijwillige (!) SMS-micropayments is me een raadsel.quote:En hoelang blijft Fok! nog gratis?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |