quote:LadyS - maandag 7 juni 2004 @ 17:18
Little-Angel, rustig aan doen en ik zal al je berichtjes hier doorgeven (mits ik niet zelf lig te bevallen tegen die tijd )
Op maandag 7 juni 2004 13:40 schreef Rottdog het volgende:
LadyS dat klonk ook wel ff spannend
Wat klonk spannendzal wel de dementie zijn
ik heb een aantal vraagjes:Ik had een heeeeeeeeeeel klein beetje bloedverlies vandaag (alleen bij het afvegen) Ik vermoed zelf dat het een wondje is ofzo. Moet ik me zorgen maken? Verder heb ik steken ín mijn vagina zeg maar wat kan dat zijn? (kan dat met indalen te maken hebben?) als BabyS daadwerkelijk aaan het indalen is/reeds ingedaald is, klopt het dan dat het nog een week of 2/3 duurt tot de bevalling? Dat heb ik in een boek gelezen en ik vroeg me af hoe snel dat bij de ervaringsdeskundigen hier ging
Vandaag een rondleiding in het ziekenhuis gehad Goed nieuws voor de fokkers: mobiel mag aanstaan op de afdeling, dus Peter kan jullie van elke cm op de hoogte houden
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 7 juni 2004 17:37 schreef Richardfun het volgende:
Mijn zus is deze week moeder geworden, en ik dus oom. Als iemand me verteld hoe ik een foto hier neer kan zetten in m'n post, zal ik dat ff doen
Is het mogelijk om een picture op die manier te linken als de url niet direct naar een img bestand is. Url is in een gallery, en eindigt op .htmquote:Op maandag 7 juni 2004 17:40 schreef beefcake het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Je zet de link van de foto tussen [ img ] en [ /img ] maar dan zonder spaties!
Je kan ook in het trotse ooms en tantes topic meelullen!!
edit: Trotse ooms en tantes.2
Dat weet ik niet, ik denk het niet, aangezien er een rood kruisje te zien isquote:Op maandag 7 juni 2004 17:44 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Is het mogelijk om een picture op die manier te linken als de url niet direct naar een img bestand is. Url is in een gallery, en eindigt op .htm
Ow das inderdaad een kwelling zeg!! Nou veel plezier komend weekend dan! En tot ziens in het trotse ooms- en tantes topic???quote:Op maandag 7 juni 2004 17:57 schreef Richardfun het volgende:
clauwheee, reken maar dat ik trots ben. Heb haar alleen nog niet in het echt gezien. Ik studeer in Maastricht, en m'n zus woont in de buurt van Haarlem. Ik heb vrijdag tentamen, en moet daar dus nu voor leren, en kon het weekend dus niet langs gaan. Moet nu wachten tot komend weekend. Argh, de kwelling
Yup, ik zal m'n posts vanaf nu in het trotse ooms en tantes topic doen.quote:Op maandag 7 juni 2004 18:00 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ow das inderdaad een kwelling zeg!! Nou veel plezier komend weekend dan! En tot ziens in het trotse ooms- en tantes topic???![]()
Ik heb net voor je gezocht en een paar dingen gevonden. Een van de bijwerkingen is in elk geval een lage bloeddruk, ik kan me voorstellen dat dat vervelend is als je door je zwangerschap ook al een lage bloeddruk hebt. Maar dat lijkt mij (leek) niet direct gevaarlijk voor je kindje.quote:phluphy - maandag 7 juni 2004 @ 17:13
Poemojn, mag ik een beroep doen op je enorme vaardigheden om informatie te vinden? Ik heb zelf al wat gesurfd over de bijwerkingen van Norprolac tijdens zwangerschap, maar kom niet verder dan: effecten onbekend, kans op negatieve gevolgen voor het kind. Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar die gevolgen.
Prima thema wat mij betreft.quote:Op maandag 7 juni 2004 17:38 schreef beefcake het volgende:
Misschien iets met je gezonheid tijdens de zwangerschap... ben je er meer op gaan letten of eigenlijk niet? (bv met roken, drinken, eten)
Dat dacht ik ook.quote:Op maandag 7 juni 2004 18:28 schreef LadyS het volgende:
Xanthe, volgens mij heet dat tijdschrijft Zwanger!
iedereen alvast bedankt voor de info, maar meer ervaring/meningen zijn zeeeer welkom
Rustig proberen te blijvenquote:Op maandag 7 juni 2004 17:54 schreef Martineke het volgende:
ok zeg mij dat het erbij hoort die 2 ienieminiebloedsliertjes en dat roze wat ik net tegen kom op de wc
kdoe me bestquote:Op maandag 7 juni 2004 18:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Rustig proberen te blijven
en wat een mooie meid zegquote:Op maandag 7 juni 2004 17:50 schreef Richardfun het volgende:
nu gaat het lukken denk ik, is wel een beetje een grote foto, maar zit nu in de UB en kan dus niet resizen hier.
[afbeelding]
Zwanger is een speciale uitgave van Wij jonge ouders. Kijk hier maar eens http://www.babyinfo.nl/quote:Op maandag 7 juni 2004 18:55 schreef Xanthe het volgende:
Moet je wel weten waar je zijn moet. Daarvoor heb ik dus een colofon nodig.
Ze doen in elk geval hier bij de lectuurhal geen moeite om je te helpen.
Kon het niet vinden , maar heb ze wel een mail gestuurd...quote:Op maandag 7 juni 2004 19:40 schreef beefcake het volgende:
[..]
Zwanger is een speciale uitgave van Wij jonge ouders. Kijk hier maar eens http://www.babyinfo.nl/
quote:Op maandag 7 juni 2004 21:33 schreef Sugar het volgende:
Heeft iedereen hier last van? Luchtbel? LadyS? Tinkepink? Poemojn? Snoopy? Sjeen? Little Angel? Loena? Pigletje?
Ik vind het echt klote.
Tips zijn echt heel fijn, kussen deed ik al, maar ga ik nu consequent doen en dat van niet-vrouwelijk zitten klopt volgens mij wel! Ga'k ook doen. Maar ben wel beetje bang, want dit kun je toch nog niet "de laatste loodjes noemen"?
Hier precies hetzelfdequote:Op maandag 7 juni 2004 21:55 schreef Loena-tik- het volgende:
![]()
Ook pijn in mijn onderrug, straalt uit naar mijn rechterbeen( en oh ja volgens mijn collega`s waggel ik als een eend, altijd leuk om te horen
) ik heb hier vooral last van bij het opstaan en draaien in bed.
quote:ik heb de 29e weer een echo heb besloten om mee te doen aan dat onderzoek Generation R. jippie 3 echoos extra
Ik heb tijdens mijn zwangerschap gewoon af en toe een glas wijn gedronken...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:37 schreef Merisse het volgende:
Ontopic:
Zijn er hier meer dames die voor de zwangerschap graag een glas dronken en wat doen jullie nu?
![]()
Ik dronk wel meer dan graag een glas....en heb dit aan het begin aangezien ik niet wist dat ik zwanger was ook gedaan en niet te zuinig ookquote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:37 schreef Merisse het volgende:
Ontopic:
Zijn er hier meer dames die voor de zwangerschap graag een glas dronken en wat doen jullie nu?
![]()
Ik drink heeeeeeel af en toe een glaasje wijn. Meestal maar een half glaasje, gewoon voor de smaak. Maar eigenlijk is dat op 1 hand te tellen omdat ik er vaak niet eens trek in heb. Dat was voor mijn zwangerschap wel anders trouwens. Vooral met dit warme weer is witte wijn of rose wel erg lekker. Maar goed, over 7 weekjes kan ik dat gewoon weer nemen...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:37 schreef Merisse het volgende:
Ontopic:
Speciaal tijdens de eerste 3 maanden als de organen gevormd worden schijnt het belangrijk te zijn dat je als een heilig boontje leeft. Dus daarom drink ik geen alcohol de komende maanden. Maar een koel glas witte wijn vind ik niet te versmaden. Ik twijfel nog of ik na die eerste maanden af en toe eens een glas witte wijn in het weekend zal gaan nemen ja of nee.
![]()
ik kreeg wel het hele forum over me heen toen ik vertelde dat ik nog rookte toen dat een keer ter sprake kan. Dus de gedachte is zo gek nog niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:57 schreef beefcake het volgende:
Tsja Anitra, we zitten hier niet om je te veroordelen. Je moet natuurlijk zelf bepalen of je rookt tijdens de zwangerschap of niet. Ik ben er zelf op tegen, vooral toen ik zelf zwanger was! Ik zou me heel schuldig voelen, denk ik? Mag ik vragen of jij dat ook hebt?
Ik dus ook nietquote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:59 schreef beefcake het volgende:Jaaa die femnatal heb ik trouw elke dag geslikt!
Gewoon omdat ik zeker wilde zijn dat ik alle nodige vitamientjes binnen zou krijgen. Ik eet niet altijd gezond, zoals ik al zei![]()
Dat is niet leuk natuurlijk, als mensen je daarover aanvallenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:00 schreef LadyS het volgende:
[..]
ik kreeg wel het hele forum over me heen toen ik vertelde dat ik nog rookte toen dat een keer ter sprake kan. Dus de gedachte is zo gek nog niet.
Toen ik nog rookte voelde ik me zeker wel schuldig, maar ik was gewoon te "zwak"om er cht vanaf te blijven. Mijn grootste probleem was dat ik door de knieeen ging als ik anderen zag roken (en dan ook nog eens bekenden van wie ik dus een sigaret kon bietsen)
Dat snap ik dus niet he. Als je een bekende van mij was en zeker m'n schoonzusje of wat dan ook, dan zou ik gewoon niet roken in je buurt. Is sowieso niet goed in de buurt van iemand die zwanger is maar ik snap niet dat je je dan niet ff in kan houden zeker als je weet dat iemand het er moeilijk mee heeftquote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:00 schreef LadyS het volgende:
[..]
ik kreeg wel het hele forum over me heen toen ik vertelde dat ik nog rookte toen dat een keer ter sprake kan. Dus de gedachte is zo gek nog niet.
Toen ik nog rookte voelde ik me zeker wel schuldig, maar ik was gewoon te "zwak"om er cht vanaf te blijven. Mijn grootste probleem was dat ik door de knieeen ging als ik anderen zag roken (en dan ook nog eens bekenden van wie ik dus een sigaret kon bietsen)
Hier werd er sowieso niet binnen gerookt (Ook niet toen ik nog niet zwanger was). Maar ze gingen wel om de vijf minuten naar buiten (mijn schoonzusje heeft een tijdje bij ons gewoond) En tóch ging ik erachteraan. En ik heb 100x gezegd dat ik moeilijk vond om haar te zien roken.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:06 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet he. Als je een bekende van mij was en zeker m'n schoonzusje of wat dan ook, dan zou ik gewoon niet roken in je buurt. Is sowieso niet goed in de buurt van iemand die zwanger is maar ik snap niet dat je je dan niet ff in kan houden zeker als je weet dat iemand het er moeilijk mee heeft![]()
Ik heb heel weinig (lees: geen) geduld, respect of medeleven voor mensen die roken tijdens de zwangerschap. Heb ook geen zin om daarover in discussie te gaan dus ik zie jullie in deel 62 wel weer...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:12 schreef beefcake het volgende:
Spinidizzy![]()
Ja nou ja ik vind dat toch een beetje raar hoor, dan doe je maar wat meer je best voor je medemens dacht ik zo.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:12 schreef LadyS het volgende:
[..]
Hier werd er sowieso niet binnen gerookt (Ook niet toen ik nog niet zwanger was). Maar ze gingen wel om de vijf minuten naar buiten (mijn schoonzusje heeft een tijdje bij ons gewoond) En tóch ging ik erachteraan. En ik heb 100x gezegd dat ik moeilijk vond om haar te zien roken.
Maar uiteindelijk blijft het natuurlijk mijn eigen verantwoordelijkheid. (ook al had ik liever gezien dat ze niet ging roken)
zij bleef, toen ze zelf zwanger was, net zoveel roken als daarvoor. Toen die kleine geboren was, ging ze ook gewoon naast de box zitten rokenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:17 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja nou ja ik vind dat toch een beetje raar hoor, dan doe je maar wat meer je best voor je medemens dacht ik zo.
Bij ons gaan mensen die willen roken ook gewoon naar buiten (al jaren). Is toch niks mis mee?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:17 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja nou ja ik vind dat toch een beetje raar hoor, dan doe je maar wat meer je best voor je medemens dacht ik zo.
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:20 schreef LadyS het volgende:
[..]
zij bleef, toen ze zelf zwanger was, net zoveel roken als daarvoor. Toen die kleine geboren was, ging ze ook gewoon naast de box zitten rokenEn ook niet te zuinig
Dát vond ik pas echt erg.
Mocht ik niet gestopt zijn, zou ik dát toch zeker niet gedaan hebben
Hier wordt alleen op het balkonnetje gerookt. Ik hou er gewoon niet van, daarnaast zit er geen deur van de woonkamer naar de trap dus dan trekt het ook naar de slaapkamers et cetera. Mijn ouders roken al 300 jaar veel te veel maar roken hier ook op het balkon, mijn huis, mijn regels.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:21 schreef lily het volgende:
[..]
Bij ons gaan mensen die willen roken ook gewoon naar buiten (al jaren). Is toch niks mis mee?
Ik vind er wel een verschilletje tussen een keer in de week in de rokerige kroeg staan en zelf een peuk opsteken.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:09 schreef Anitra het volgende:
Je krijgt heel veel mensen over je heen als je zegt dat je rookt of het laat zien. Maar die zelfde mensen vergeten vaak even dat het meeroken met de partner net zo slecht is b.v. of gaan wel in een kroeg staan vol rook.
Ik geloof heel sterk in de eigen mening en eigen verantwoordelijkheid van mensenquote:En dan krijg je eindeloze discussies. Als mensen er om vragen zeggen ik het eerlijk zoals nu en ik zal ook niet mijn peuken gaan verstoppen ofzo, maar vaak heb je op internet geen zin om het te vertellen omdat je gelijk een complete discussie krijgt waar geen einde aan zit en de meest rare beschuldigingen naar je hoofd.
jah precies, ze ging idd altijd naar buiten. Maar dat was dan ook een regel sinds we hier zijn gaan wonen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:25 schreef phileine het volgende:
ja maar LadyS schrijft toch ook dat haar schoonzus steeds naar buiten liep? Ik vind dat prima meegedacht. En hoe vaak ze dat doet moet ze zelf weten lijkt me. Ik vind het een beetje ver gaan dat iedereen in de buurt van een zwangere vrouw moet stoppen met roken.
Dat vind ik toch zo'n kulargumentquote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:33 schreef buddyjoe het volgende:
En ach, mijn vader en moeder rookten ook en vogens mij ben ik toch redelijk gezond.![]()
Ik had tramadol in combi met een AD. Die Ad was er voor om de zenuw rustig te krijgen zodat hij los zou schieten, wat tot op de dag van vandaag niet gelukt is. Die zenuw zit klem vanaf 14 sept en slikte veel medicijnen. Ik had 6 tramadol op een dag met uitbreiding naar 9 en dan nog een die AD erbij. Nu alleen paracetamol/codeine.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:27 schreef phileine het volgende:
Anitra, jij slikte toch ook een AD? Kon je niet overstappen op een ander middel? Ik ben speciaal voor het zwanger worden overgestapt van Anafranil naar Seroxat. Er zijn voor heel veel medicijnen wel alternatieven.
Ik praat even voor mijn beurt, maar ik kan me wel invoelen in wat spindizzy moet voelen... zij wil er alles voor doen en laten, maar krijgt geen kindje. Dan is het nogal pijnlijk om dit soort dingen te lezenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:12 schreef beefcake het volgende:
Spinidizzy![]()
Mijn moeder drinkt het in de zomer graag half om half met spa rood en witte wijn. Een 'Wappertje' noemt ze dat. Dat zou evt nog een alternatief voor je kunnen zijn...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:37 schreef Merisse het volgende:
Ontopic:
Speciaal tijdens de eerste 3 maanden als de organen gevormd worden schijnt het belangrijk te zijn dat je als een heilig boontje leeft. Dus daarom drink ik geen alcohol de komende maanden. Maar een koel glas witte wijn vind ik niet te versmaden. Ik twijfel nog of ik na die eerste maanden af en toe eens een glas witte wijn in het weekend zal gaan nemen ja of nee.
![]()
Ik wilde het net zeggenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat vind ik toch zo'n kulargument
ze had al gereageerd, hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik praat even voor mijn beurt, maar ik kan me wel invoelen in wat spindizzy moet voelen... zij wil er alles voor doen en laten, maar krijgt geen kindje. Dan is het nogal pijnlijk om dit soort dingen te lezen
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik praat even voor mijn beurt, maar ik kan me wel invoelen in wat spindizzy moet voelen... zij wil er alles voor doen en laten, maar krijgt geen kindje. Dan is het nogal pijnlijk om dit soort dingen te lezen
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:15 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ik heb heel weinig (lees: geen) geduld, respect of medeleven voor mensen die roken tijdens de zwangerschap. Heb ook geen zin om daarover in discussie te gaan dus ik zie jullie in deel 62 wel weer...
sttttquote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:43 schreef piglet het volgende:
Allereerst: phluphy heel veel sterkte vandaag. Ik zal aan je denken meid![]()
Ik heb persoonlijk meer moeite met filet amercain laten staan![]()
Ik mag dat lekker weerquote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:44 schreef Martineke het volgende:
[..]
sttttdat mis ik ook gigantisch ja
zo lekker dat spul
Daar kan ik dus ook niet tegen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:42 schreef Martineke het volgende:
"ach bij elke sigaret die je opsteekt weegt dat kind minder, dus makkelijkere bevalling" nou sorry maar dat soort dingen kan ik dus niet tegen. ik moet wel toegeven dat haar kindje nu bij logopedie loopt met een taalachterstand, zou dat aan het roken liggen misschien??
Mijn moeder was zo'n iemand en in mijn kennissenkring ken ik ook zo'n iemand. Maar zij en haar man GELOVEN NIET ja, je leest het goed dat roken slecht is, want -hetzelfde argument als hierboven- wij zijn ook gezond. Het kind is nu één en ze paffen lekker in zijn omgeving, net zoals mijn ouders overigens. Maar het kind zag mijn kat en wilde hem aaien (zie haarbal hiernaastquote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:42 schreef Martineke het volgende:
ik heb alleen weinig begrip voor iemand die stevig door blijft roken terwijl ze gezond is maar er gewoon geen zin in heeft om te stoppen.
En texelonia/Tesselquote:Op dinsdag 8 juni 2004 04:17 schreef phluphy het volgende:
Sugar ik heb helaas geen tips voor je, behalve opletten en nadenken bij alles wat je doet qua houding en duur. Alles waar "te" voor staat is niet goed (behalve Tequilla natuurlijk).
Ik ben daar nu dus ook doodsbang voor...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:43 schreef Luchtbel het volgende:
Ik dronk wel meer dan graag een glas....en heb dit aan het begin aangezien ik niet wist dat ik zwanger was ook gedaan en niet te zuinig ookachteraf scheet ik natuurlijk 7 kleuren stront of dat wel goed gegaan was, schijnbaar wel.........maar ik drink dus geen druppel meer.
Een plastic zak vullen met water en die om je voeten tapen? En daarna je voeten lekker op een bankje leggen?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 11:48 schreef pluisje het volgende:
Mijn moeder raadde me aan om mijn voeten omhoog te houden en ze in een teiltje water te doen tegen de hitte. Iemand enig idee hoe ik die 2 dingen kan combineren?
En na de bevalling......?? Begin je weer?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:02 schreef Sugar het volgende:
Ik ben toen ik met de pil stopter, ook gestopt met roken.
En nog steeds trots op mezelf: ik rookte 30 sigaretten per dag en stopte zomaar hups, in één keer!
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:04 schreef Sugar het volgende:
Nee!
Mijn vriendje zegt dat ie er dan met kind vandoor gaat. En ik geloof hem!![]()
![]()
Zo!!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:12 schreef Sugar het volgende:
10 jaar gerookt!
Dat heeft geholpen lieve Piglet. De scan viel reuze mee. Ik had zo mijn best gedaan zelf rustig te blijven zoals Pluisje adviseerde, en dat ging goed. Kindje was wel onrustig, maar niet zo erg als ik had verwacht.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:43 schreef piglet het volgende:
Allereerst: phluphy heel veel sterkte vandaag. Ik zal aan je denken meid![]()
Dat heb ik met carpaccio !quote:Ik heb persoonlijk meer moeite met filet amercain laten staan
quote:Mijn enige probleem is eigenlijk snoepen. Ik doe het te veel en heb dan ook de afgelopen paar dagen bewust niks meer in huis gehaald. Het liep een beetje uit de hand en ik begon ineens wel heel snel aan te komenDaarom heb ik nu aan de rem getrokken, maar ik heb geen idee hoe lang ik dat volhoud.
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 11:45 schreef texelonia het volgende:
[..]
En texelonia/Tessel
Dat is ook zeker een mijlpaal! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 11:51 schreef texelonia het volgende:
Ow en vandaag ben ik precies 12 weken
Had geen echte reden om bezorgd te zijn ofzow, maar het is toch wel fijn natuurlijk dat ik de 12-weken grens gehaald heb
Hartstikke dapper van jullie allebeiquote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:51 schreef phluphy het volgende:
De scan viel reuze mee. Ik had zo mijn best gedaan zelf rustig te blijven zoals Pluisje adviseerde, en dat ging goed. Kindje was wel onrustig, maar niet zo erg als ik had verwacht.
Ben zo trots op hem/haar dat hij/zij zo dapper is geweest.Of slaat dat nergens op?
Mjahhhh de grote troost van chocola. Ik ken het maar al te goed. Het is ook moeilijk, zeker, maar gelukkig komt de zomervruchtentijd eraan, op de 1 of andere manier vind ik aardbeien net zo lekker
Ik ben blij dat het meeviel! En dat je trots bent dat is begrijpelijkquote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:51 schreef phluphy het volgende:
Dat heeft geholpen lieve Piglet. De scan viel reuze mee. Ik had zo mijn best gedaan zelf rustig te blijven zoals Pluisje adviseerde, en dat ging goed. Kindje was wel onrustig, maar niet zo erg als ik had verwacht.
Ben zo trots op hem/haar dat hij/zij zo dapper is geweest.Of slaat dat nergens op?
[..]
Dat heb ik met carpaccio !
[..]
Mjahhhh de grote troost van chocola. Ik ken het maar al te goed. Het is ook moeilijk, zeker, maar gelukkig komt de zomervruchtentijd eraan, op de 1 of andere manier vind ik aardbeien net zo lekker met een beetje slagroom natuurlijk![]()
![]()
Heb ik ook gehoord, maar vooral dat je niet te veel kaneel moet eten. Dus geen halve appeltaart, een hele zak stroopwafels of een kaneelzuurstok opeten. Een beetje kaneel kan geen kwaad. Ik let er dus wel op, maar ga echt appeltaart niet afslaan hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:36 schreef snoopy het volgende:
Zo las ik na het eten van een stuk appeltaart (op de 9-maandenbeurs notabene) dat je dat moest laten staan ivm met kaneel. is ook weer niet goed. Nou ja zeg![]()
Feta mag je toch gewoon?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:56 schreef lily het volgende:
Vlees eet ik niet. Wel mis ik feta
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:38 schreef phluphy het volgende:
Piglet Na de bevalling ga ik een reservering maken in mijn lievelings$$$restaurant. Ik neem als voorgerecht: Carpaccio, als hoofdgerecht: Carpaccio en als toetje.... : CarpaccioEcht waar! Ik leg het gewoon van te voren uit, dan snappen ze het best
![]()
Je bent bij deze van harte uitgenodigd om mee te gaan![]()
Huh?????? Is dat zo? Wie weet raad?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:57 schreef Luchtbel het volgende:Phlupy, fijn dat het oke is gegaan, nu maar afwachten. Volgens mij moet je bij een ziekenhuis bevalling ook klossen in huis hebben hoor, voor de verzorging tijdens de kraamweek. Of word ik nou gek?
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:15 schreef poemojn het volgende:
Hebben jullie eigenlijk al klossen in huis? Ik moet die dingen nog steeds afhalen en het bed opmaken voor de bevalling.Ga ik vandaag/morgen maar eens achteraan bellen. Als dat niet meer lukt halen we wel wat kratjes bier, die zijn met dit weer toch overal in de aanbieding.. (mag je die dingen ook weer met volle flesjes inleveren? We zijn niet van die drinkers hier.
)
Verse zalm mag wel, voorverpakte niet ivm groei van bacterieën.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:34 schreef hartje het volgende:
ik ben goed in de vleesvervangers:
zalm-carpaccio is ook erg lekker
& zalm mag toch wel?
volgens mij verpakte wel & bij de visboer niet ofzo?
hoe zat het nou (weet ik dat alvast!)
DEAL !!!!! Toetje akkoord, dan vragen we voor het toetje waar ze van-alle-toetjes-die-ze-hebben een samengestelde schotel makenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:29 schreef piglet het volgende:
ik ga mee, hoor! Maar ik heb liever wel een zoet toetje (je bent een zoetekauw of niet hè
.
Maar 2x Carpaccio lijkt me ook heerlijk. Stokbroodje erbij![]()
Ik dacht echt dat die mevrouw het gisteren tegen me zei...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:36 schreef phluphy het volgende:
[..]
Huh?????? Is dat zo? Wie weet raad?
* Luchtbel voelt zich een domme![]()
............ en Ameland is lang niet zo romantisch als Thailand.............en dan was de honeymoon vast heel anders gelopen............en hadden jullie vast niet op het goede moment gedingest...............en had je nu niet .......etc .......... etc...........etc...........quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:38 schreef Merisse het volgende:Als het aan haar lag was ik bijv. op huwelijksreis gegaan naar Ameland ipv Thailand.
Ja, dat is zo. Anders krijgt de kraamverzorgster misschien wel last van haar rug. Overigens voldoen bierkratjes onder je bed ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:36 schreef phluphy het volgende:
[..]
Huh?????? Is dat zo? Wie weet raad?
* Tinkepink voelt zich een domme
Poemojn, bij onze supermarkt kun je -als je het even netjes uitlegt- tegen betaling van statiegeld ook lege kratten meenemen. Bij jullie misschien ook welquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:15 schreef poemojn het volgende:
Hebben jullie eigenlijk al klossen in huis? Ik moet die dingen nog steeds afhalen en het bed opmaken voor de bevalling.Ga ik vandaag/morgen maar eens achteraan bellen. Als dat niet meer lukt halen we wel wat kratjes bier, die zijn met dit weer toch overal in de aanbieding.. (mag je die dingen ook weer met volle flesjes inleveren? We zijn niet van die drinkers hier.
)
Elke dagquote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:47 schreef pluisje het volgende:
(ze doen dat elke dag, dus wel logisch).
Iig het onderlaken, de rest willen ze wel eens een dagje overslaan. Is ivm hygiene, je hebt een "open wond" en ze nemen geen risico met bacterien enzo.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Elke dag??? * pluisje noteert: droger aanschaffen voordat er een beebje komt
Ik heb niet eens zoveel meuk voor op het bed, ik heb twee setjes en die wissel ik een keer in de week/ twee weken
Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen, maar het bed moest wel op klossen van de intake-mevrouw. Volgens haar stond dat in de ARBO-wetquote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:49 schreef phileine het volgende:
Ik ben in het ziekenhuis bevallen, maar hoefde niet op klossen. De kraamhulp vond het wel prima (en werd ook bij de intake gezegd dat het niet hoefde). Kan trouwens niet eens bij ons bed.
Open wondquote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:59 schreef pluisje het volgende:
[..]
Iig het onderlaken, de rest willen ze wel eens een dagje overslaan. Is ivm hygiene, je hebt een "open wond" en ze nemen geen risico met bacterien enzo.
Hahaha dat geeft troostquote:Op dinsdag 8 juni 2004 16:56 schreef LadyS het volgende:
Xanthe, nog maar 36 weken...![]()
Tis erger dan de vorige keer , dus stond daar wel even van te kijken , vooral omdat het al zo vroeg begint.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:21 schreef beefcake het volgende:
Xanthe het is toch wat met je hormoontjes![]()
En je hebt toch niet de kattenbak verschoond he? *streng kijkt*
Je geur word wel beter als je stopt met roken , dus dit kan hier van komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:06 schreef Martineke het volgende:
dat ken ik ja met die geurtjes, ik ruik het hier tegenwoordig al in het trappenhuis als vriendlief knoflook gebruikt heeftvoorheen dus nooit, of zou dat eraan liggen dat iki niet meer rook? maar anyway als ik al iets ruik wat me eigenlijk niet aanstaat (bijv eten) moet ik het ook niet
Nee!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:18 schreef Merisse het volgende:
HET IS WEER OVER. Zojuist op wc een bloedbad![]()
![]()
![]()
![]()
Neequote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:18 schreef Merisse het volgende:
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:20 schreef edje34 het volgende:
Uitslag 5 weken zwanger![]()
![]()
Van harte gefeliciteerdquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:20 schreef edje34 het volgende:
Vandaag naar de dokter geweest met vriendin,voor een test.
![]()
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:20 schreef edje34 het volgende:
![]()
Dank je wel nu hopen dat ze de eerste 12 weken goed doorkomt.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:21 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Dank je wel poemojnquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:26 schreef poemojn het volgende:
Wat erg, Merisse!!! Heel veel sterkte!!!![]()
Gefeliciteerd Ed..
weet er alles van,een vriendin van ons heeft pas een miskraam gehad.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:29 schreef mallemeid het volgende:
Ed en vriendin gefeliciteerd!
Toch gek dat verdriet en vreugde zo dichtbijelkaar liggen zeg.
Ow, Nee! Merisse!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:18 schreef Merisse het volgende:
![]()
![]()
![]()
En Edje gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:20 schreef edje34 het volgende:
![]()
Dat is het zeer zekerquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Van harte gefeliciteerd
een mooi huwelijkscadeau
Ook van mij veel s6quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:36 schreef Luchtbel het volgende:
Merisse wat erg,veel succes!
Dank je Pluisje ben benieuwd wat er allemaal op ons af komt.We zien welquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:37 schreef pluisje het volgende:
Edje, ik lees bijna over je heen, sorry
Van harte, ik hoop dat je vriendin en jij een mooie zwangerschap mogen beleven.
Hij weet het niet eens want hij is niet thuis. Ik ben alleen thuis. En ik kan niet stoppen met huilenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:50 schreef babyfeet het volgende:
heel veel sterkte ook voor je hubby
Mag wel, als je het lekker vindt. Je hebt alleen wel meer kans op pigmentvlekken en zgn zwangerschapsmasker, dus wel oppassen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:59 schreef edje34 het volgende:
Mag je trouwens zonnen als je zwanger bent?
Kun je hem bereiken? Je moet nu echt even niet alleen zijn hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:55 schreef Merisse het volgende:
[..]
Hij weet het niet eens want hij is niet thuis. Ik ben alleen thuis. En ik kan niet stoppen met huilen![]()
wat houd dat in zwangerschapsmasker??quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:01 schreef pluisje het volgende:
[..]
Mag wel, als je het lekker vindt. Je hebt alleen wel meer kans op pigmentvlekken en zgn zwangerschapsmasker, dus wel oppassen.
een soort "bruine pigmentlaag" over je gezicht, alsof het 1 grote aaneenschakeling van sproeten is zeg maar.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:09 schreef edje34 het volgende:
[..]
wat houd dat in zwangerschapsmasker??
Ik vind ook dat het niet kan!!! Potverdorie, ik voel me zo machteloos nu (maar dat is natuurlijk niks vergeleken met hoe jij je moet voelen...).quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:05 schreef Merisse het volgende:
Hij is over een half uurtje wel thuis denk ik. Dank jullie voor het medeleven. Ik zou willen dat er nog hoop was maar het was echt wel veel bloed hoor.
Maar het kan toch gewoon niet? De voortekenen waren zo goed...
Gefeliciteerd trouwensquote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:09 schreef edje34 het volgende:
[..]
wat houd dat in zwangerschapsmasker??
quote:Door de invloed van hormonen kan je huid anders worden (droger of juist vetter) dan je gewend bent. Pas op met zonnen (of zonnebank), doordat je zwanger bent kan er extra pigment gevormd worden, waardoor je een "zwangerschapsmasker" kunt krijgen. Dit is een verkleuring van het gezicht, dat na de bevalling nog enkele maanden zichtbaar kan blijven. Door te gaan zonnen gaan je bloedvaten extra open staan, dus ook de bloedvaten van de baarmoeder, je kunt hierdoor snel duizelig worden.
Kan het niet zijn dat het meer bloed leek dan het was? Zeker in het toilet, als het verdund wordt met het water enzow...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:05 schreef Merisse het volgende:
Hij is over een half uurtje wel thuis denk ik. Dank jullie voor het medeleven. Ik zou willen dat er nog hoop was maar het was echt wel veel bloed hoor.
Maar het kan toch gewoon niet? De voortekenen waren zo goed...
okequote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:13 schreef mallemeid het volgende:
Merisse, heb je ook msn?
Edje, daar hoef je je toch niet lullig om te voelen?
Daar hoef je je echt niet voor te verontschuldigen als je het mij vraagtquote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:11 schreef edje34 het volgende:
Voel me nu ook lullig nu ik vertel dat m`n vriendin zwanger is.
Sorry hiervoor
Lieve Merisse, wat ontzettend kut!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:18 schreef Merisse het volgende:
![]()
![]()
![]()
Moet me nu inhouden om niet te gaan vloeken (heb ik wel gedaan achter de pc , maar doe het maar ff niet hier).quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:18 schreef Merisse het volgende:
![]()
![]()
![]()
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:11 schreef edje34 het volgende:
Voel me nu ook lullig nu ik vertel dat m`n vriendin zwanger is.
Sorry hiervoor
Ik kan best een hint herkennen af en toe... Gefeliciteerd Gomorrahquote:Op woensdag 9 juni 2004 08:38 schreef Gomorrah het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je je zo voelt, zat er gisteren ook aan te denken 'ons' positieve nieuws te posten, maar na het lezen van al die andere berichten heb ik het toch maar voor me gehouden...
Dat is zo, maar ik kan me voorstellen dat het niet tof is voor anderen om dit te lezen... Vandaar het bezwaar...quote:Op woensdag 9 juni 2004 08:45 schreef Rewimo het volgende:
Gefeliciteerd Gomorrah![]()
Voel je aub niet bezwaard, geluk en verdriet liggen hier vaker dicht bij elkaar...
Het zal wel even stil zijn geweest tussendoor, anders had je niet heel de nacht geslapen denk ikquote:Op woensdag 9 juni 2004 09:37 schreef Luchtbel het volgende:
Hoe lang kan de baby de hik hebben in je buik? Ik voelde het gisterenavond al en toen ik vanmorgen wakker werd nog steeds (weet niet of het tussendoor gestopt is) en nu dus nog steeds, is dat niet raar?
Van harte!quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:24 schreef Gomorrah het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ik kan me voorstellen dat het niet tof is voor anderen om dit te lezen... Vandaar het bezwaar...
Maar allemaal super bedankt voor de felicitaties, nu maar hopen dat het goed blijft gaan...
Oh voor de statistieken, vandaag op de kop af 6 weken zwanger, en volgens de meeste sites op 2 februari uitgerekent..
Euh daar vat bij mij het een en ander over te zeggen, als ik slaap doe ik het goedquote:Op woensdag 9 juni 2004 09:50 schreef pluisje het volgende:
[..]
Het zal wel even stil zijn geweest tussendoor, anders had je niet heel de nacht geslapen denk ik
Mijne heeft het 5 keer per dag een uur ofzo, en dat kon best volgens de VK, gewoon een gulzig kind
Nee hoor, hikken betekent dat ie goed drinkt, en dat is altijd okquote:Op woensdag 9 juni 2004 09:54 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Euh daar vat bij mij het een en ander over te zeggen, als ik slaap doe ik het goedmaar ja ik weet niet wat er s nachts gebeurd. Weet alleen dat ik het vandaag de hele tijd merk en gisteravond. Is niks ongezonds toch?
Oh oke ik wist niet eens waardoor het kwam dus dat scheelt al een hoop! Bedankt!quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:58 schreef pluisje het volgende:
[..]
Nee hoor, hikken betekent dat ie goed drinkt, en dat is altijd ok
Tenminste, voor zover ik weet hoor, als je je zorgen maakt moet je gewoon even bellen.
Je krijgt dus een kleine zuiplapquote:Op woensdag 9 juni 2004 10:05 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Oh oke ik wist niet eens waardoor het kwam dus dat scheelt al een hoop! Bedankt!
Fijnquote:Op woensdag 9 juni 2004 10:14 schreef Stiekemurd het volgende:
Ben vanochtend naar de vlos geweest. Was toch wel weer een beetje gespannen. Hartje klopte goed en draaide alle kanten op volgens de vlosVond wel erg leuk om te horen. Bloed was goed en bloeddruk ook was 140/80. Bekkenpijn moet ik in de gaten houden. Heb inmiddels wel al een band besteld. Kindje groeide goed.
22 juni mogen we naar Rijswijk voor de routine echo en over 6 weken weer naar vlos....
Ik ga voor nummer twee Sugarquote:Op woensdag 9 juni 2004 10:22 schreef Sugar het volgende:
Ja, thema bedenken....
Wat ga je straks zeker doen als je niet meer zwanger bent? (maar lijkt misschien op thema van nu?)
Sex en zwanger, hoe staat het ermee?
Toekomstangsten, welke dingen vrees jij nu je zwanger bent?
Dat vond ik niet. Maar ik had mijn weeën dan ook alleen in mijn rug. In mijn buik voelde ik echt helemaal nix. Mijn weeën voelden als menstratiekramp in je onderrug, maar dan 10.000 keer zo erg (ongeveer).quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:10 schreef LadyS het volgende:
[stomme vraag modus]
is dat te vergelijken met hoe een wee voelt, zo een errug pijnlijke harde buik?![]()
![]()
[/stomme vraag modus]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |