niet te vergeten vladimir, romeo, jeffrey etc etc...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:07 schreef robh het volgende:
Wat is er mis met oud hollandse namem zoals Kimberly, Jason, Quinten en Donovan![]()
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:07 schreef Kimmster het volgende:
![]()
Ik vind hem wel grappig![]()
En dan zeker een superhollandse achternaam !
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:13 schreef liethorp het volgende:
en dan heeft ie ook nog doopnamen. voluit is het:
Hassan Joris Maarten Preenen
Hassan de Vriesquote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:07 schreef Kimmster het volgende:
![]()
Ik vind hem wel grappig![]()
En dan zeker een superhollandse achternaam !
Serieus, een goed Nederlander noemt z'n zoon niet Hassanquote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:33 schreef liethorp het volgende:
goed plan
Nou, Piet, Jan, Kees en Klaas zijn toevallig wel echte Hollandse namen, die moet je in ere houden lijkt mequote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:38 schreef Maffioso het volgende:
Als hij dat een mooie naam vind, laat hem lekker. Het is nog altijd beter dan van die hollandse namen als: Piet, Jan, Kees, klaas enzo.
nee, die noemt hem patrick, jeffrey, wesley, rodney, raymond ofzo...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:34 schreef Graveland het volgende:
[..]
Serieus, een goed Nederlander noemt z'n zoon niet Hassan
Haquote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:09 schreef liethorp het volgende:
[..]
ja ik zal het dan maar verklappen...preenen
dat betekent dat die knul gewoon hassan preenen heet!!!!
Die zijn niet minder kansloos dan Hasan.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:40 schreef Graveland het volgende:
[..]
Nou, Piet, Jan, Kees en Klaas zijn toevallig wel echte Hollandse namen, die moet je in ere houden lijkt me
Waarom wordt dat eigenlijk zo debiel bevonden?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:04 schreef liethorp het volgende:
mijn broer heeft gister een zoontje gekregen. erg leuk. ik ben oom geworden!!
maar dat is nog niet het raarste....hij heeft zijn zoontje hassan genoemd..![]()
en hij is 100% hollander en zijn vriendin ook!!!
dit kan toch niet?? ik zei dat ik het best apart vond, en hij zei dat ie wel reacties verwacht, maar hij vond het een leuke naam. debiel...
Nee, leg het mij eens even uit?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:44 schreef Dementor het volgende:
Ja wat denk je zelf!
Ik vind Floris-Jan erger eigenlijk. Bedenk eens iets met minder stereotype bijwerkingen. Ik ben eigenlijk heel blij dat ik Dennis heet. Het had niet veel gescheeld of mijn vader had me Jan genoemd, net als hijzelf, zijn vader, ope enzovoorts. Dat vind ik eigenlijk ontzettend narcistisch.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:42 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Waarom wordt dat eigenlijk zo debiel bevonden?
We verzinnen de meest bespottelijke exotische namen voor onze kinderen maar op Hassan wordt dan weer zo negatief gereageerd.
Omdat personen met de naam Hassan op dit moment vaak negatief in het nieuws komen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:45 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Nee, leg het mij eens even uit?
een Tukkerquote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:51 schreef Dementor het volgende:
Een blanke wannabe neger noemen ze een wigger.
Hoe zit dat met turken dan?
Op een dergelijke manier brandmerken? Zo'n uitspraak zegt meer over jouw gedachtengoed, jij geeft hiermee te kennen dit soort gedag in stand te willen houden.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:44 schreef MacDweal het volgende:
Ik vind het zonde dat ze het hummeltje nu al op een dergelijke manier brandmerken. Ik denk dat hij hier zijn hele leven meer last van heeft dan hij er ooit profijt van zal hebben. Denk laatst aan het bericht dat bericht aan die Marokkaan die onder zijn eigen naam en onder die van jantje voor een bij baantje had gesolliciteerd. Jantje mocht gelijk beginnen maar Mohammed die mocht thuis blijven. Ik vind deze actie dom en ondoordacht. Lijkt mij heel tiperend voor de buurt wij hij uit komt en het niveau van de ouders.
Zo kende ik ooit een klaas.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:50 schreef Dementor het volgende:
[..]
Omdat personen met de naam Hassan op dit moment vaak negatief in het nieuws komen.
En een Adolf.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:53 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Zo kende ik ooit een klaas..
Tegen die tijd zijn we weer wat jaren verder en misschien ook qua denken.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:54 schreef Dementor het volgende:
Het gaat pas leuk worden als kleine Hassan groot is en probeert te solliciteren.
Geboren getogen Amsterdamse, ik denk dat jij mij niet zoveel te vertellen hebt.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:56 schreef Dementor het volgende:
[..]
En een Adolf.
Maar je weet precies wat ik bedoel, en zo niet nodig ik je uit om eens een nachtje door de straten van Rotterdam te lopen.
Dan leer je Hassan goed kennen!
Dus jij noemt later als je een zoon krijgt hem "Murat D". Is wel origineel en doorberkend en daarom ook erg leuk.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:53 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Toch vind ik dit iets doorbreken en daarom ook erg leuk.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:01 schreef BB-King het volgende:
Ik weet al een leuke naam voor als je broer ooit een dochtertje krijgt; FATIMA!!!!!!!!!!![]()
Oh ja dat is die man die in de jaren tachtig een VS training heeft genoten tegen de Sovjets en op 11 september 2001 deze zelfde training gebruikte om 3000 mensen te doden. Oh nee dat laatste is nooit bewezen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:57 schreef Jorge_Campos het volgende:
Ik hoorde laatst dat iemand zijn kind Osama genoemd had, dan heb je dus ook een pan los, godver!![]()
Nee ze is er niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
. faaaaatimaaaaah
.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:10 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Nee ze is er niet..
Maar stel je nou toch voor, dat wij ooit samen per ongeluk een dochter krijgen.
Fatima is een mooie naam niet?.
Met mijn achternaam past het ook wel.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:10 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Nee ze is er niet..
Maar stel je nou toch voor, dat wij ooit samen per ongeluk een dochter krijgen.
Fatima is een mooie naam niet?.
Oh dat is waar!! Dacht daar nog niet eens aan!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met mijn achternaam past het ook wel..
En blond haar.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:14 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Oh dat is waar!! Dacht daar nog niet eens aan!
Dan zeker Fatima.
Ik ben Nederlander en heb al een semitisch lijkende achternaam dus, ik zit al goed.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:14 schreef Dementor het volgende:
Ook op dit vlak laten we dus over ons heen lopen.
Die terrorist laatst in Saoudi-Arabië die had toch al dezelfde achternaam als ik???quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:14 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Oh dat is waar!! Dacht daar nog niet eens aan!
Dan zeker Fatima.
Behalve dat het rijmt op jassan, heb ik werkelijk nog geen enkel argument gehoord want niet berust op kortzichtige vooroordelen van mensen die denken in groeperingen en rassen en mensen niet meer als mensen kunnen beoordelen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:13 schreef Jorge_Campos het volgende:
Hassan klinkt gewoon niet voor een Nederlands kind, dat is gewoon omgekeerde integratie; ik ben geen racist ofzo, maar ik ken ook geen Marokkaanse mensen die een kind hebben dat Piet heet, dat zou het mikpunt van de spot van andere Marokkaanse kinderen worden; net zoals deze Hassan bij zijn Nederlandse maatjes zal worden.
Oplossing: Laat hem opgroeien tussen Marokkaanse kinderen (The Jungleboek-effect you don't expect)![]()
En een schoonheid. Ja prettig geregeld dan hoeft ze de toekomstige kortzichtige tegen die tijd misschien ouders uit dit topic iig niet te ontmoeten, of juist wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En blond haar..
Nee, klopt, als ik me ook voorstel en mensen horen mijn achternaam dan denken ze dat ik buitenlander ben en er zijn werkelijk mensen die als ik het uitleg gewoon niet geloven dat ik Nederlander ben.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:19 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Behalve dat het rijmt op jassan, heb ik werkelijk nog geen enkel argument gehoord want niet berust op kortzichtige vooroordelen van mensen die denken in groeperingen en rassen en mensen niet meer als mensen kunnen beoordelen.
Niets meer dan dit en weet je waarom niet? Omdat er geen enkele andere argumenten zijn.
Je doet haar wat aan dan, met al die kortzichtige lui hoor.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:21 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
En een schoonheid. Ja prettig geregeld dan hoeft ze de toekomstige kortzichtige tegen die tijd misschien ouders uit dit topic iig niet te ontmoeten, of juist wel natuurlijk..
Ja wat dat betreft weet jij het als geen ander iid.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, klopt, als ik me ook voorstel en mensen horen mijn achternaam dan denken ze dat ik buitenlander ben en er zijn werkelijk mensen die als ik het uitleg gewoon niet geloven dat ik Nederlander ben.
Kun je nagaan als je solliciteert. Eén blik op de achternaam is vaak genoeg.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:24 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Ja wat dat betreft weet jij het als geen ander iid.
Erg eigenlijk maar daarom sprak deze topic me zo aan.
Dat is het probleem van alle Schröders.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, klopt, als ik me ook voorstel en mensen horen mijn achternaam dan denken ze dat ik buitenlander ben en er zijn werkelijk mensen die als ik het uitleg gewoon niet geloven dat ik Nederlander ben.
Alleen mijn naam lijkt niet op de naam van een voormalige hannekemeijer.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:25 schreef sooty het volgende:
[..]
Dat is het probleem van alle Schröders.
Ach als ik naar E. kijk... ik maak me geen zorgen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je doet haar wat aan dan, met al die kortzichtige lui hoor.
Denk je dat dat een goede combinatie is???quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:27 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Ach als ik naar E. kijk... ik maak me geen zorgen.
Met jouw en mijn genen dat werkt vast prima.
Naar Mohammed Ali wrs.?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:30 schreef hace_x het volgende:
Het is niet origineel. Ik ken een Mohammed van 36, maar die is ook helemaal Hollands. Zijn ouders komen uit Putten, daar en toen was dat nog erg leuk en origineel, waarschijnlijk.
Ik heb het gelezen en ik kan daar echt droevig van worden.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kun je nagaan als je solliciteert. Eén blik op de achternaam is vaak genoeg.
Ja, zijn weinig dingen die ik geloof maar dat geloof ik zeer zeker.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Denk je dat dat een goede combinatie is???
Tja, als er geen andere dingen gebeuren over 100 jaar wel wrs.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:31 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen en ik kan daar echt droevig van worden.
Het is gewoon niet eerlijk.
Het zal nog zoveel jaren duren, maar eens is dit er niet meer, dan is alles weg in de mengeling.
Zal ik even wat sturen dan.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:33 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Ja, zijn weinig dingen die ik geloof maar dat geloof ik zeer zeker.
Fatima Moreilla da Silva oid....da's toch zo'n blonde sportster?\quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En blond haar..
Ik denk ik help je maar een beetje.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet....
[..]
Ja, wie begon er nu over neuken?
Thanx beeb...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:54 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Ik denk ik help je maar een beetje..
Huh, hoezo niet???quote:Neuh, dan blijft onze lieve kleine blonde Fatima hypothetisch.
Nu zou ik alweer een rotopmerking kunnen maken maar het is nog 4 juni en ik had me voorgenomen het vandaag eens niet te doen. Wie weet bevalt het.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Thanx beeb....
[..]
Huh, hoezo niet???
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:08 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Nu zou ik alweer een rotopmerking kunnen maken maar het is nog 4 juni en ik had me voorgenomen het vandaag eens niet te doen. Wie weet bevalt het..
Gemene sexmaniak.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:11 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Ga je mij ook missen dan?.
Vooroordeel jongen, we zijn weer ontopic.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gemene sexmaniak..
Ja, klopt, alleen dit vooroordeel is waar.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:25 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Vooroordeel jongen, we zijn weer ontopic..
Argument?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt, alleen dit vooroordeel is waar..
1) nooit een broekje aan.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:27 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Argument?
Ik vertel het wanneer niet en daar heb ik bar weinig gepost.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
1) nooit een broekje aan..
Meer horen?
die is half portugeesquote:
Open je een kletstopic in eh WFL...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:32 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Ik vertel het wanneer niet en daar heb ik bar weinig gepost.
Grrr.... ik wil kletsen maar dat gaat zo niet, had vanmiddag wat raars etc.
Zie je nu wel dat je gemeen bent.quote:Ja doe maar meer, want je weet er niks van! En het is voor mij te makkelijk jou af te maken op Fok!.
edit: hierop.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:32 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Ik vertel het wanneer niet en daar heb ik bar weinig gepost.
Grrr.... ik wil kletsen maar dat gaat zo niet, had vanmiddag wat raars etc.
Ja doe maar meer, want je weet er niks van! En het is voor mij te makkelijk jou af te maken op Fok!.
-edit-quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:34 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
edit: hierop.
Naast RaisinGirl houd je natuurlijk ook van Lucida. (jaaaaaaaa het is gelukt deze ook hier te noemen!!)quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Open je een kletstopic in eh WFL...
[..]
Zie je nu wel dat je gemeen bent..
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:37 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Naast RaisinGirl houd je natuurlijk ook van Lucida. (jaaaaaaaa het is gelukt deze ook hier te noemen!!).
Ik ben heel lief en jij een sukkel..
quote:HASAN m
Usage: Arabic
Means "good" or "beautiful", derived from Arabic hasuna "to be good". Al-Hasan was the son of Ali and the grandson of the Prophet Muhammad. He was poisoned by one of his wives and is regarded as a martyr by Shiite Muslims.
Grob!!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:39 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Je kind Hassan noemen, eigenlijk wel een leuke zet richting samenleving.
[..]
Als het kind volwassen is, is er wel een andere bevolkingsgroep die door achterlijk Nederland als zondebok wordt gezien. Je zal dan maar Igor heten.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:49 schreef Stefkuh het volgende:
slim je broer... zal ie iig niet zomaar aan werk komen....
Waarom dan niet ?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:58 schreef Elocyp het volgende:
Achja ik heb ook een Engelse voornaam en een Duitse achternaam maar ben wel Nederlands. Ook wel een heel klein stukje van me is dan Duits maargoed. Maar toch zou ik nooit m'n kind Hassan noemen![]()
Omdat ik de naam niet mooi vind.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom dan niet ?
Misschien het onderstaande stuk van Paul Frentrop gelezen?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:04 schreef liethorp het volgende:
maar dat is nog niet het raarste....hij heeft zijn zoontje hassan genoemd..![]()
dit kan toch niet?? ik zei dat ik het best apart vond, en hij zei dat ie wel reacties verwacht, maar hij vond het een leuke naam. debiel...
quote:Paul Cliteur buigt niet ver genoeg
Nu begrijp ik waarom Koninklijke Olie destijds de zo veelbelovend ogende werknemer Wouter Bos toch heeft laten gaan. Een paar dagen na een terreuraanslag in Madrid roepen dat de Nederlandse troepen niet in Irak moeten blijven is onderhandelingstechnisch en diplomatiek natuurlijk niet slim.
Mij stond daarna nog maar één ding te doen. Ik moet immers zorgen dat ik hier in Nederland nog een beetje genoeglijk kan blijven leven in deze oorlogstijd. Want op de keeper beschouwd is wat we nu terrorisme noemen natuurlijk niets anders dan een efficiënte manier van oorlog voeren. Het begon met één man die een vrachtwagen vol explosieven het kamp van de Amerikaanse militairen in Libanon binnen reed. Eén ontploffing, één dode terrorist en toenmalig president Reagan trok de Amerikaanse troepen schielijk terug uit Libanon. Dat is sindsdien van Syrië en Hezbollah.
De Sovjet-troepen wegjagen uit Afghanistan was veel moeilijker. Dat konden de gelovigen alleen met behulp van door de Verenigde Staten geleverde luchtdoelraketten voor elkaar krijgen.
Toen Osama Bin Laden vervolgens vond dat de Amerikaanse troepen Saoedi-Arabië moesten verlaten, kon hij in die politiestaat weinig uitrichten. Maar de oplossing had hij snel gevonden. Hij liet zoveel mogelijk Amerikaanse burgers in New York en Washington vermoorden en zie: de Amerikaanse troepen verlieten Saoedi-Arabië en verhuisden naar Irak.
Als de Amerikanen echt boos worden zijn ze echter een formidabele tegenstander. Dus aanvallen op Amerikaanse troepen in Irak hadden weinig zin. Integendeel, in de ogen van de Verenigde Staten fungeert het leger daar net als die kleverige stroken, waarmee je vliegen vangt. Liever dat ze daar op onze soldaten schieten, dan op burgers in de Verenigde Staten, is de gedachte.
Dat geldt ook voor andere landen. Een aanval op Italiaanse troepen in Irak veroorzaakte vele slachtoffers, maar had geen enkel effect. Een aanval op Spaanse burgers in Madrid, maakt echter dat de Spaanse troepen uit Irak worden teruggetrokken.
Als ik terrorist was, wist ik het nu wel. Onze jongens en meisjes in Irak kunnen weer rustig in slaap vallen als ze wachtdienst hebben. Een terrorist die hen uit Irak weg wil jagen, weet nu dat hij in Nederland moet zijn. Liefst vlak vóór nieuwe verkiezingen, die Wouter Bos dan mag winnen.
Die volgende verkiezingen zijn hopelijk nog ver weg. Maar overleven is vooruitzien, dus ik weet wat mij te doen staat. Paul Cliteur heeft aangekondigd de scherpe kanten van zijn uitspraken af te halen. Hij zal voortaan in 'Buitenhof' omstreden onderwerpen mijden. Maar dat is natuurlijk niet genoeg. Gerard van het Reve werd katholiek, toen hij de toorn van de kerk had gewekt. Ik verklaar dat er maar één god is en dat is Allah. Ik bid vijf maal per dag richting Mekka en zal die stad één keer in mijn leven bezoeken. Tijdens de rammadan eet ik niet bij zonlicht. Van mijn inkomen geef ik - via de belasting - al meer dan de volgens de Koran aanbevolen 10 procent aan de armen. Ik ben dus islamiet.
Dat kun je tegenwoordig beter in Nederland zijn, dan in het Midden-Oosten. Zeker, wanneer je zoals ik, heel erg goed geïntegreerd bent. Mijn beheersing van de Nederlandse taal is uitstekend. Ik ben zo hoog opgeleid, als maar kan in Nederland. Mijn dochters besnijd ik niet. Ik drink wel eens een biertje en heb Nederlandse vrienden.
Van alle door welke commissie ook op te zetten profielen, zal ik dus in het hoogste passen. Ik ga ervan uit dat daar een beloning tegenover staat. Subsidie, belastingverlichting, een van staatswege ter beschikking gestelde fiets zoals de regeringsleiders op de Eurotop in Amsterdam ontvingen, of misschien alleen maar een gratis toegangskaart voor de nationale parken. We zullen zien.
In ieder geval verwacht ik uitgenodigd te zullen worden op de nieuwjaarsreceptie van de koningin, in alle praatprogramma's op televisie en in alle fora die in Paradiso, de Balie of de Rode Hoed worden georganiseerd. Ik hoef daarvoor slechts een bescheiden onkostenvergoeding te ontvangen. Want ik ga ervan uit dat ik voortaan als publicist goed de kost kan verdienen. Ik zal acht maal per jaar een paginagroot artikel in NRC Handelsblad mogen schrijven over de integratieproblematiek en een vaste column krijgen in de Volkskrant. Van welke universiteit ik de benoeming op de bijzondere leerstoel 'Immigratiekunde en assimilatie in het licht van globalisering' zal accepteren, heb ik nog niet beslist.
Vanzelfsprekend zal ik lid, zo geen voorzitter, worden van alle adviescommissies van de overheid op het gebied van multiculturele vraagstukken, alweer tegen een bescheiden vergoeding.
Mijn leven zal druk gevuld zijn, maar bevredigend.
Denk niet dat het hierom is dat ik islamiet ben geworden. Wie dat denkt verwart oorzaak en gevolg. Het is gewoon zo dat Allah beloont wie hem dient. Soms al in dit leven, maar in ieder geval in het hiernamaals. Ik heb gewoon het geluk dat ik die beloning nu al krijg. Dat is de wil van Allah.
Ook thuis heb ik een veel gelukkiger leven sinds ik islamiet ben geworden. Hoewel ik nog niet overweeg een tweede vrouw te nemen, is mijn echtgenote sinds ik haar 'eerste vrouw' noem een stuk inschikkelijker geworden. Met de afwas hoef ik bijvoorbeeld niet meer te helpen. Dat zijn kleine dingen, maar toch. Je moet het leven nemen zoals het komt en als ik bekijk hoe in Nederland gereageerd wordt op de dreigingen uit de woestijnlanden, is wat ik doe het enige verstandige.
In theorie zijn er natuurlijk andere oplossingen, maar daar hoeven wij hier niet over na te denken. Dat moeten de Amerikanen doen bij de verkiezingen in november. Die hebben hun lokale Wouter Bos in de vorm van een democratische presidentskandidaat.
In Nederland beperken we ons tot de bijzaken. Dit onder aanvoering van onze eigen handhaver van de rechtstaat, de man van de christelijke sharia, minister van Justitie Piet-Hein Donner.
Die dreigde onlangs af te treden. Niet vanwege tekortkomingen bij de terreurbestrijding , maar omdat partijgenoot Maxime Verhagen het ambtenaren wilde verbieden om de hoofddoekjes te dragen die Donner al had besteld voor de vrouwelijke cipiers. Net als fundamentalistische moslims vindt Donner immers dat iedereen ten allen tijde zijn geloof moet uitdragen. Niks scheiding van kerk en staat.
Voordat ik moslim werd, vond ik dat een achterlijk standpunt. Achtienhonderd jaar achterlijk, om precies te zijn. In 204 schreef kerkvader Tertullianus immers al voor dat christelijke vrouwen gesluierd moesten gaan. Dat leidde destijds tot een felle discussie die de vroeg-christelijke gemeente in twee kampen verdeelde. Tertullianus, zou later zelfs tot ketter worden bestempeld maar dat ging over de vraag of weduwen mochten hertrouwen. Tertullianus vond van niet.
Maar ik dwaal af. Dat komt misschien omdat ik zo gelukkig ben. De islam is immers voor de vrede, zo weet ik als moslim. En als die brutale Ayaan Hirsi Ali iets anders beweert, is het terecht dat ze wordt doodgeschoten. Je moet immers wel respect tonen voor andermans levensovertuiging.
Dat laatste is de enige smet in mijn nieuwe bestaan. Als moslim word ik hier in Nederland gediscrimineerd. Want iedere keer als moslims ergens ter wereld een aanslag plegen tegen onschuldige burgers, word ik daar op aangekeken. Als jullie dat blijven doen, moeten jullie niet verbaasd zijn dat ik mij steeds meer met die terroristen verwant ga voelen. Dan hebben jullie er zelf om gevraagd, als er hier aanslagen plaatsvinden.
Dat heeft de AIVD ook al ontdekt. Die ziet risico's voor terreuraanslagen in de eerste plaats stijgen omdat Nederland mee helpt het bestuur van Irak weer op te bouwen, nadat de Amerikanen Saddam Hoessein gevangen hebben genomen. En in de tweede plaats omdat Nederland een land is geworden waar strijders voor de Jihad kunnen worden gerecruteerd. Dit komt volgens onze geheime dienst door het moslimvijandige klimaat dat hier is ontstaan door de wijze waarop het allochtonendebat wordt gevoerd. Iemand als Marcel van Dam begrijpt dat. Die zei meteen dat de VVD zich moet schamen voor zijn 'Beleidsnotitie integratie van niet westerse migranten in Nederland.'
Hij overtuigde Paul Cliteur. Maar andere opinieleiders gaan gewoon door met kritiek leveren op islamitische gebruiken. Zij tonen dus geen respect. Terwijl ze toch moeten weten wat dat voor gevolgen heeft. Wat zijn die ongelovigen toch dom. Nu begrijp ik ook waarom ze volgens de islamitische wet minder rechten hebben dan gelovigen. Die verdienen ze niet, zo wist de profeet al. Ik zal bij de eerstvolgende vergadering van één van mijn adviescommissies minister Donner eens aanraden, dat principe ook hier in de wet te verankeren. Net als de regel dat wie het ware geloof afvalt, de doodstraf verdient. Daar is immers niets op tegen, want geen verstandig mens zal dat doen. Jullie moeten gewoon andermans cultuur leren respecteren. Dat is beter voor iedereen.
Salem aleikum.
Dat is een goede reden.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:03 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Omdat ik de naam niet mooi vind.
Helemaal geen vooroordelen, zo steken mensen nu eenmaal in elkaar helaas; heb je al eens aan dat kind gedacht? Dat wordt echt wel gepest, het huidige Nederland is hier gewoon nog niet klaar voor, over een aantal jaren wel misschien. Het lijkt me gewoon onverstandig om je kind een naam te geven waarvan je weet dat het ermee gepest gaat worden, pesten sucks, vooral als je kind bent.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:19 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Behalve dat het rijmt op jassan, heb ik werkelijk nog geen enkel argument gehoord want niet berust op kortzichtige vooroordelen van mensen die denken in groeperingen en rassen en mensen niet meer als mensen kunnen beoordelen.
Niets meer dan dit en weet je waarom niet? Omdat er geen enkele andere argumenten zijn.
nix zondebok, het is de keiharde waarheid, een feitquote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Als het kind volwassen is, is er wel een andere bevolkingsgroep die door achterlijk Nederland als zondebok wordt gezien. Je zal dan maar Igor heten.
Wat zeg je nou eigenlijk allemaal?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:20 schreef Jorge_Campos het volgende:
[..]
Helemaal geen vooroordelen, zo steken mensen nu eenmaal in elkaar helaas;
Wordt leuk als Hassan over 10 jaar eens gaat Googlen op z'n eigen naam en dit topic vindt van z'n lieftallige oom. Dán heeft-ie in ieder geval metéén een complex over z'n naam.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:13 schreef liethorp het volgende:
en dan heeft ie ook nog doopnamen. voluit is het:
Hassan Joris Maarten Preenen
Benieuwd of ik later mijn kind Guapo kan noemen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:14 schreef HeyFreak het volgende:
Hassan - Beautiful, handsome
mee eensquote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:38 schreef Maffioso het volgende:
Als hij dat een mooie naam vind, laat hem lekker. Het is nog altijd beter dan van die hollandse namen als: Piet, Jan, Kees, klaas enzo.
Niet mee eens!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:04 schreef Apekoek het volgende:
[..]
mee eens
hehequote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:56 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Wordt leuk als Hassan over 10 jaar eens gaat Googlen op z'n eigen naam en dit topic vindt van z'n lieftallige oom. Dán heeft-ie in ieder geval metéén een complex over z'n naam.
Volgens mij ben jij hier de idiootquote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:04 schreef liethorp het volgende:
jij bent gewoon een trucker + adre hazesquote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:34 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Niet mee eens!
Die namen zijn ook niet alles, maar ik vind een naam als Hassan nog minder...
Ik ben geen trucker....quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:53 schreef Apekoek het volgende:
[..]
jij bent gewoon een trucker + adre hazes
Het kind had ook Volkert, George of Jasser genoemd kunnen worden. Het werd gewoon Hassan.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 16:41 schreef Tikorev het volgende:
Die zal dus later wel moeilijk aan een baan komen
zoiets kun je dus voorkomen door je kind NIET Hassan te noemenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 04:15 schreef HarigeKerel het volgende:
Een vriend van mij heet ook Hassan, maar hij noemt zichzelf in het dagelijks leven gewoon Hans want dat is een stuk makkelijker in het dagelijkse leven.
Je roepnaam mag je altijd nog zelf bedenken![]()
Is dat zijn schuld of de schuld van die kutmensen met hun vooroordelen in deze samenleving?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:12 schreef liethorp het volgende:
ja origineel zeker...hij vergalt het leven van hassan nu al
Hassan de B. dan toch?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:04 schreef Beach het volgende:
Hassan de Bruin![]()
Vind ik ook. Ik vind het juist wel een stigma doorbrekende actie van je broer.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:53 schreef zovty het volgende:
Is dat zijn schuld of de schuld van die kutmensen met hun vooroordelen in deze samenleving?
quote:Hey Hassan ! Broodje !
Broodje !
Broodje !
Broodje !
Broodje !
quote:Het is natuurlijk niet gebruikelijk, “een Vlaams Blokker met een islamitische voornaam”. Nochtans heb ik - bij mijn weten - geen islamieten in mijn stamboom. De enige mij bekende niet-Vlaamse voorouder is een Spaanse overgrootmoeder.
Aanvankelijk waren mijn ouders overigens van plan om mij ‘Nikita’ te noemen, naar de Sovjet-leider Nikita Kroetsjov die in september 1960 in de Verenigde Naties met zijn schoen op tafel geklopt had tijdens een toespraak van de Britse premier MacMillan.
Maar uiteindelijk werd het ‘Karim’ naar Karim Aga Khan, de leider van de islamitische Ismaili-secte. De Ismaili’s vormen een meer verlichte stroming binnen de sjiitische islam. Deze Karim werd geboren in 1936 en volgde op 11 juli (jawel) 1957 zijn grootvader op als Aga Khan. Hij zou een rechtstreekse afstammeling van de profeet Mohammed zijn. Ik heb me ooit laten vertellen dat de Aga Khan van zijn volgelingen elk jaar zijn gewicht in goud krijgt. Dat is natuurlijk geen stimulans om een streng dieet te volgen…
‘Karim’ betekent zoveel als ‘de vrijgevige, de genereuze’. Een andere vrij bekende naamgenoot is Abd al-Karim, de Marokkaanse rebellenleider die het in de jaren 1920 opnam tegen de koloniale legers van Frankrijk en Spanje.
Toen ik geboren werd, in 1964, kwam de naam ‘Karim’ niet vaak voor in onze contreien. Door de immigratie vanuit de islamitische wereld is dat ondertussen wel anders. Toch zorgde en zorgt mijn voornaam zeer dikwijls voor verwarring. Op 11-jarige leeftijd werd ik op een zomerkamp per ongeluk bij de meisjes ingedeeld, iets wat ik toen maar matig kon appreciëren. Een paar jaar later zouden mijn bezwaren wellicht minder groot geweest zijn. Overigens krijg ik nog bijna dagelijks post voor ‘mevrouw Karin Van Overmeire’.
Men heeft mij al dikwijls gevraagd waarom ik mijn voornaam niet verander. Maar aangezien ik geen tweede of derde voornaam heb, kan ik die dus ook niet gebruiken. ‘Karim’ is trouwens geen uitsluitend islamitische naam. Er loopt in onze contreien nog minstens een andere Vlaamse Karim rond. En Karim is bijvoorbeeld ook de voornaam van de Libanese politicus Karim Pakraduni, die een christelijke Armeniër is.
Na 38 jaar is het bovendien wel een beetje laat om nog van voornaam te veranderen. Laten we het dus maar bij ‘Karim’ houden.
Twee zielen, één gedachte.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Alsof Pamela, Alice, Mika, Jesper, Bridget, Björn, Maxime, etc. echte Hollandse namen zijnBeoordelen jullie mensen op hun voornaam ?????
Mijn kinderen hebben Ierse namen en er komen geen Ieren voor in onze stambomen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Alsof Pamela, Alice, Mika, Jesper, Bridget, Björn, Maxime, etc. echte Hollandse namen zijnBeoordelen jullie mensen op hun voornaam ?????
Netjes ! Dit is pas wederzijdse integratiequote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:04 schreef liethorp het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd een hekel aan bekeringsdrang, vanuit welke religie dan ook. Jammer dat je er die lading aan geeft.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Netjes ! Dit is pas wederzijdse integratieHier ben ik echt blij mee
De kerken die veranderen in moskeeën, nederlanders die zich bekeren tot de islam
Ik lees nergens dat die gozer zich tot de Islam heeft bekeerd hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Netjes ! Dit is pas wederzijdse integratieHier ben ik echt blij mee
De kerken die veranderen in moskeeën, nederlanders die zich bekeren tot de islam
Nee, misschien is ie wel keurig Rooms-katholiek.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:50 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat die gozer zich tot de Islam heeft bekeerd hoor.
hassan is suffer dan janquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:06 schreef LaPluche het volgende:
Hassan, ik vind het niet echt een leuke naam. Niet-Nderlandse namen kunnen best leuk zijn, maar Hassen? Is net zo suf als Jan.
Offe.. Ned. Hervormd , kan òòk is ook keurigquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:02 schreef Gia het volgende:
Nee, misschien is ie wel keurig Rooms-katholiek.
neuh preenen geloof ik.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:13 schreef Sport_Life het volgende:
Hassan Janssen zeker?.
en de eerste naam is ???quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:29 schreef LaTiNo het volgende:
Ach, als je het nix vind kun je altijd nog je tweede naam gebruiken, doe ik ook
oww....... ja daar ben ik òòk niet zo weg van ( de naam bedoel ik )quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:33 schreef LaTiNo het volgende:
Carlos, net zoals de terrorist
Muratquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
en de eerste naam is ???![]()
o, ja......eeeuuuhhquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:37 schreef Beach het volgende:
Murat![]()
Dat is gewoon te gek voor worden.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:04 schreef liethorp het volgende:
Thumb-bolt-on, kan jij mij uitleggen waarom Osama geen handige naam is voor een kind, en de naam Hassan wel?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:05 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Maar okay, Osama is geen handige naam voor een kind, maar wat is er nu zo ernstig mis met de naam Hassan?
Je broer is te hard flauwgevallen bij de geboorte vrees ikquote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:04 schreef liethorp het volgende:
Osama is een voornaam van een terrorist. Hassan is een naam van een buitenlander ( vanuit een nederlands standpunt gezien )quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:24 schreef Mwanatabu het volgende:
D'r zit geen negatieve waarde aan de naam Hassan vast (of zo zou dit moeten zijn). Maar een Nl-er die zijn zoon nu nog Osama noemt heeft daar een bedoeling mee.
Hassan B (die TBSer)quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:57 schreef caradoc het volgende:
[..]
Osama is een voornaam van een terrorist. Hassan is een naam van een buitenlander ( vanuit een nederlands standpunt gezien )
Als je osama genoemt word denk niet iedereen dat je een terrorist bent. Er is maar één osama bin laden.
Hassan is een islamitische naamquote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:50 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat die gozer zich tot de Islam heeft bekeerd hoor.
Adolf had ook best onaardige dingen gedaan, maar 's lands grootste cabaratier heet zelfs zoquote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:13 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
Hassan B (die TBSer)
Hassan in het WTC vliegtuig met zijn gestolen Jas an.
Hassan die in whereever de Al Queaide miltia verkondicht etc etc.
er zijn dus veel slechte mensen die hassan heten.
Maar Hassan de Homo is géén Moslim hè?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hassan is een islamitische naam
Van lui zoals jou ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:28 schreef hellmondunited het volgende:
ik zou m zo hard schoppe! echt niet normaal. Bedoel er niks racistisch mee maar dit is zo dom. Dat jong zal later zoveel kut opmerkingen naar zn kop toe krijgen!
Precies.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Van lui zoals jou ja.
ja hequote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Van lui zoals jou ja.
Een moslim kan wel een homo-ist zijn, maar een homo-ist die zijn bruinwerkstages in de praktijk wil brengen is dan wel een zeer zondige moslimquote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:03 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar Hassan de Homo is géén Moslim hè?
Meneer meet-met-twee-maten...
Ik wil je wel vertellen dat veel Armeniërs hun naam vaak verbasteren en vernederlandsen. Zo woon ik samen met Arie en zijn beste vriend heet Gerard. Behalve dat ze eigenlijk niet zo heten.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:23 schreef VjenneKloetn het volgende:
Tegenover ons woont een Armeense jongen die Herman heet![]()
En de achternaam is wel weer Armeens
Martin is wel een leukequote:Op woensdag 9 juni 2004 07:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
We zijn nog hard aan het denken wat we met Murat gaan doen![]()
Ik zal het m voorleggenquote:Op woensdag 9 juni 2004 09:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Martin is wel een leuke :')
Welnee, gewoon je broer blijven spreken, alleen je taal aanpassen. "Hoe gaat het met de kleine?" wordt "Hoe gaat het met de kleine Osama?"quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:57 schreef yogidrink het volgende:
Echt gek!!! Als mijn broer zijn zoontje die naam zou geven, dan praat ik echt niet meer tegen hem.
Ja, want dát is nou een goede reden om alle contact met je geliefde familieleden te verbreken.quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:57 schreef yogidrink het volgende:
Echt gek!!! Als mijn broer zijn zoontje die naam zou geven, dan praat ik echt niet meer tegen hem.
En dat ga je inderdaad niet tegen houden, kortom je verziekt het leven voor je eigen kind.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Van lui zoals jou ja.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:42 schreef Lllaura het volgende:
Beetje off-topic, maar goed..:
Kwam er van de week achter dat mijn oom eigenlijk helemaal geen Bob heet, maar Piet..!
Hij besloot opeens jaren geleden van de ene op de andere dag dat ie voortaan Bob genoemd wilde worden.Op 'Piet' reageerde ie gewoon niet meer! Van ellende is toen iedereen 'm dan ook maar Bob gaan noemen...
Verzin dan een léuke naam...
Waarom? Mag 'ie hem wel Jack noemen of moet het per se Bep en Jan en Klaas zijn?quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:57 schreef yogidrink het volgende:
van mij wel, maar noem je zoon geen hassan,quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waarom? Mag 'ie hem wel Jack noemen of moet het per se Bep en Jan en Klaas zijn?
Ach, hoe vaak stel je jezelf nou voor?quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:28 schreef Lllaura het volgende:
Dat kind krijgt later elke keer als ie zich voorstelt te horen:
"Hassan???Ow... Goh, ben je Marrokaans of zo..? Zou je ook niet zeggen..!"
Hassan: "Nee hoor, ben gewoon Nederlander!"
"Goh! Apart zeg..! En waarom heet je Hassan dan?
Enz. enz. enz.
Arme jongen! Heb nou al medelijden met 'm!
Iemand die John heet, heeft die dezelfde problemen?quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:28 schreef Lllaura het volgende:
Dat kind krijgt later elke keer als ie zich voorstelt te horen:
"Hassan???Ow... Goh, ben je Marrokaans of zo..? Zou je ook niet zeggen..!"
Hassan: "Nee hoor, ben gewoon Nederlander!"
"Goh! Apart zeg..! En waarom heet je Hassan dan?
Enz. enz. enz.
Arme jongen! Heb nou al medelijden met 'm!
Ja en? Wat dan nog? Ik ken ook (Nederlandse) jongens die Björn heten of Jack. Ik zie het probleem niet zo. En ben jij Italiaanse ?quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:42 schreef Lllaura het volgende:
Feit is gewoon dat de naam Hassan over het algemeen met Marokkanen wordt geassocieerd....
Een paar reacties:quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:39 schreef Lllaura het volgende:
Er is hier (nog) niemand geweest die de arme, kleine Hassan heeft beoordeeld of veroordeeld, hoor!
quote:Zal wel een aardig knulletje worden dan
quote:later geen kans in deze maatschappij..
quote:zal ie iig niet zomaar aan werk komen
quote:oei, verpest voor het leven...
quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:14 schreef El_Bassie het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een heel mooi symbool van acceptatie en integratie..
Nee, maar Laura is geen buitengewone naam voor een Nederlandse, en schept daarom geen verwarring en roept geen vragen op. Om mijn eventuele zoon dit soort dingen te besparen, zou ik hem daarom geen Hassan noemen. Evenmin als dat ik 'm Titus zou noemen. Je weet gewoon van tevoren dat je kind daarmee gepest gaat worden. Dit wil niet zeggen dat ik het daar mee eens ben, maar om het voorkomen, geef ik m'n kind niet die naam...quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja en? Wat dan nog? Ik ken ook (Nederlandse) jongens die Björn heten of Jack. Ik zie het probleem niet zo. En ben jij Italiaanse ?
Sorry, heb nog niet de moeite genomen om het hele topic door te spitten...quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een paar reacties:
[..]
[..]
[..]
[..]
Als je daarmee doelt op Adolf Hitler vind ik dat een tamelijk ondoordachte vergelijking. Alsof Hassan in de categorie Adolf Hitler valtquote:Op woensdag 9 juni 2004 15:59 schreef Lllaura het volgende:
[..]
...
Je noemt je kind toch ook geen Adolf...![]()
Dan moet je dus ook niet dat soort uitspraken doen...quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:00 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Sorry, heb nog niet de moeite genomen om het hele topic door te spitten...
Nou dat is wel een inkoppertje zeg. Je suggereert zelf nogal wat. Waarom zeg je het dan? Bovendien kan ik me voorstellen dat mensen gaan associeren, en dan is Adolf een beladen naam. Maar ik zie niet waarom Hassan een beladen naam zou zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:05 schreef Lllaura het volgende:
Jij bent hier degene die beweert dat namen niet geassocieerd worden met andere personen al dan niet uit een andere cultuur. Met dit voorbeeld wil ik alleen maar aangeven dat dit dus blijkbaar wél zo is. ... Jíj bent hier immers degene die Adolf direct met Hitler associeert!
Het is geen inkoppertje, jij tuint er met beide benen in!quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou dat is wel een inkoppertje zeg. Je suggereert zelf nogal wat. Waarom zeg je het dan? Bovendien kan ik me voorstellen dat mensen gaan associeren, en dan is Adolf een beladen naam. Maar ik zie niet waarom Hassan een beladen naam zou zijn.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:20 schreef Lllaura het volgende:
Ennuh, CopyCat, doe 's niet zo lelijk!![]()
Da's waar! Is dan misschien niet juist en discriminerend, maar het gebeurt wel..!quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:20 schreef pberends het volgende:
Ik vind het niet echt slim, zo maakt Hassan de Vries een stuk minder kans om aangenomen te worden voor een baan, alleen omdat hij Hassan heet.
Klopt, maar pragmatisch gezien waar.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:22 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Da's waar! Is dan misschien niet juist en discriminerend, maar het gebeurt wel..!
Persoonlijk zou ik niet eens willen werken bij een bedrijf dat haar aannamebeleid op zoiets futiels als een voornaam baseert...quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:20 schreef pberends het volgende:
Ik vind het niet echt slim, zo maakt Hassan de Vries een stuk minder kans om aangenomen te worden voor een baan, alleen omdat hij Hassan heet.
Ja ja ...quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:20 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Het is geen inkoppertje, jij tuint er met beide benen in!
...
hoe rot het ook klinkt....quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik niet eens willen werken bij een bedrijf dat haar aannamebeleid op zoiets futiels als een voornaam baseert...
Gelukkig zijn vooroordelen nog steeds geen gemeengoed en zijn er nog voldoende mensen die niet zo'n rigide gedachtengang hebben.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:26 schreef CaLeX het volgende:
[..]
hoe rot het ook klinkt....
maar tis wel zo. Zoiets noem je bevooroordeeld, daar heeft iedereen last van![]()
quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
We zitten hier niet in sex-slowchat... Maar wel gefeliciteerd met je hoge cijfer voor Engels
Natuurlijk zijn vooroordelen slecht en in de meeste gevallen nergens op gebaseerd, dat bestrijd ik ook niet. Maar ze zijn er nu eenmaal. En dan kan ik het wel onzin vinden, maar m'n kind wordt er de dupe van.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Gelukkig zijn vooroordelen nog steeds geen gemeengoed en zijn er nog voldoende mensen die niet zo'n rigide gedachtengang hebben.
(Alhoewel ik daar hier soms wel aan twijfel)
Wat is jouw voornaam?quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik niet eens willen werken bij een bedrijf dat haar aannamebeleid op zoiets futiels als een voornaam baseert...
Da's een nobel streven van jóu, maar jouw kind is degene zijn of haar hele leven met die naam opgezadeld zit... Wie zegt dat hij of zij ook een wereldverbeteraar wil zijn? En het er voor over heeft om met een 'rare' naam rond te lopen en op de basisschool gepest te worden..?quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:37 schreef Copycat het volgende:
Misschien ben ik een idealist, maar ik huldig het principe dat dingen doorbroken kunnen worden als je ze maar dúrft te doorbreken. Als iedereen blijft denken van 'Het is nu eenmaal zoals het is' dan verandert er nooit iets.
Hij heeft toch nog 2 andere namen... Mocht het nodig zijn kan hij hier altijd nog op terugvallen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:47 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Da's een nobel streven van jóu, maar jouw kind is degene zijn of haar hele leven met die naam opgezadeld zit... Wie zegt dat hij of zij ook een wereldverbeteraar wil zijn? En het er voor over heeft om met een 'rare' naam rond te lopen en op de basisschool gepest te worden..?
was de wereld maar zo makkelijkquote:Op woensdag 9 juni 2004 16:37 schreef Copycat het volgende:
Misschien ben ik een idealist, maar ik huldig het principe dat dingen doorbroken kunnen worden als je ze maar dúrft te doorbreken. Als iedereen blijft denken van 'Het is nu eenmaal zoals het is' dan verandert er nooit iets.
En dus moet ik hem of haar maar een doorsnee naam geven? Een naam als Bas of Meike waar niemand aanstoot aan kan nemen?quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:47 schreef Lllaura het volgende:
Da's een nobel streven van jóu, maar jouw kind is degene zijn of haar hele leven met die naam opgezadeld zit... Wie zegt dat hij of zij ook een wereldverbeteraar wil zijn? En het er voor over heeft om met een 'rare' naam rond te lopen en op de basisschool gepest te worden..?
Da's waar. Ik heb maar één naam...quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:51 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hij heeft toch nog 2 andere namen... Mocht het nodig zijn kan hij hier altijd nog op terugvallen.
Al geniet Hassan duidelijk de voorkeur
Gewoon ontzettend nieuwsgierigquote:Op woensdag 9 juni 2004 16:44 schreef Copycat het volgende:
Want?
En nu..?quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:59 schreef Copycat het volgende:
Bianca
Dank je voor deze openheid, Biancaquote:Op woensdag 9 juni 2004 16:59 schreef Copycat het volgende:
Bianca
En nu zijn we vreselijk off-topic... Sorry!quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:00 schreef Lllaura het volgende:
[..]
En nu..?
quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
En nu zijn we vreselijk off-topic... Sorry!![]()
Nee, ik wilde weten of ze een geschikte huwelijkkandidate voor me zou zijn, omdat ik me wel kan vinden in haar standpunten. En Bianca vind ik een leuke naam, dus:quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:03 schreef Lllaura het volgende:
[..]
't Was echt puur en alleen uit nieuwsgierigheid..?
Jammer, had al leuke ideeën over hoe we onze kinderen zouden gaan noemen...quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:11 schreef Copycat het volgende:
Sorry, ben al bezet... Door een Nederlandse vent met als tweede naam Abdul én met een Franse achternaam (waardoor ik, mocht ik met hem trouwen de initialen BB krijg...)
Editknop is een andere knop...quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:11 schreef Copycat het volgende:
Sorry, ben al bezet... Door een Nederlandse vent met als tweede naam Abdul én met een Franse achternaam (waardoor ik, mocht ik met hem trouwen de initialen BB krijg...)
Edit: Checkt profiel... je zit wel in zijn vakgebied... maar bent drie jaar ouder dan hij is... en dus slechts 5 jaar jonger dan ik...
zoals al 10000 keer vermeld hier in dit topic, de meest hassans zorgen voor problemen in nederland volgens veel Nederlanders.quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:31 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waarom vroeg ik je.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:59 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Nee, maar Laura is geen buitengewone naam voor een Nederlandse, en schept daarom geen verwarring en roept geen vragen op. Om mijn eventuele zoon dit soort dingen te besparen, zou ik hem daarom geen Hassan noemen. Evenmin als dat ik 'm Titus zou noemen. Je weet gewoon van tevoren dat je kind daarmee gepest gaat worden. Dit wil niet zeggen dat ik het daar mee eens ben, maar om het voorkomen, geef ik m'n kind niet die naam...
Je noemt je kind toch ook geen Adolf...![]()
De meeste Hassans ?quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:17 schreef yogidrink het volgende:
[..]
zoals al 10000 keer vermeld hier in dit topic, de meest hassans zorgen voor problemen in nederland volgens veel Nederlanders.
...
Ik ook van jou.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:23 schreef yogidrink het volgende:
Volgens veel Nederlanders staat erbij kneus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |