quote:Dual Screens: Two LCD screens offer one of the most groundbreaking game-play advances ever developed: experiencing a game from two perspectives at once. Imagine the possibilities. In a racing game, drivers might see their own vehicle's perspective on one screen and an overall track view on the other. In a role-playing game, the action could take place on the first screen while the second provides a reference for a player's tools inventory. Game play also could use both screens at once, offering a giant boss for heroes to defeat. In the future, games could be created allowing users to play games on one screen while text messaging other DS users on the other. Each 3-inch screen can reproduce a true 3-D view and is backlit to assure comfortable play in any lighting condition.
Touch Screen: The lower screen will offer something never before provided by any game device: PDA-like touch capabilities. Players no longer have to rely on just buttons to move characters or shift perspectives. They can navigate menus or access inventory items simply by touching the screen with stylus or fingertip. A software-based keyboard might even allow the screen to be used as an input center for games and messaging. The possibilities are limited only by developers' imaginations. The screen will have a tougher film cover for durability, and will come with a stylus.
Microphone: An available microphone port means that in the future, players might need only to tell their games what to do. DS software could identify everything from voice commands to hand-clapping. Players might be able to move their characters simply by telling them which way to go. The voice capabilities also could allow gamers to chat with one another over the Internet while playing.
Wireless: DS users will be able to connect with a local wireless network of up to 16 players. Nintendo's guaranteed range is 30 feet, but will extend far beyond that depending on circumstances. It assures high response rates required for real time game play, and will make use of both IEEE 802.11 and Nintendo's proprietary communication protocol, which provides low battery consumption. Players will be able to chat and play games without any connecting cords, completely untethered. The DS technology also provides for a wireless LAN connection, which could allow a theoretically infinite number of players to connect at a hot spot and compete at a central game hub on the Internet, even if they're thousands of miles apart.
Wireless Game Sharing: If software developers desire, multiple players can compete in wireless games, even if only one person has a game card inserted. Players could also test-play games for themselves as long as they stayed connected.
3-D: With the newly developed graphics engine, DS can reproduce impressive 3-D renderings that can surpass images displayed on the Nintendo® 64. Games will run at 60 frames per second, and allow details like fog effects and cel shading.
Sound: The 16-channel sound allows for greatly expanded use of voices and music, and a richer, more immersive game experience. A plug for headphones transmits stereo sound.
Battery & Power Management: The battery is rechargeable and the unit features a low-energy-consumption design. The DS also has Power Management functions of Sleep mode and Standby mode. In Sleep mode, players can stop and resume game play whenever they like. If the user receives a message from a friend or user nearby, DS activates itself from Standby mode.
Processing: The unit will run on two processors, one ARM9 one ARM7.
New Media: For its compact cards, the unit uses newly developed semiconductor memory, which allows for lower cost, shorter manufacturing time and memory capacity of more than one gigabit of information.
Dual Slots: Nintendo DS makes a vast library of Game Boy® Advance games readily available. Developers could find ways to make new connections between GBA games and DS games. The GBA port could be used for new hardware, enormously expanding the functional expandability of the DS.
quote:Super Mario 64x4
Wario Ware Inc.
Metroid Prime: Hunters
PictoChat
Mario Kart DS
Animal Crossing DS
Super Mario Brothers
Nintendogs
het is een 3e spelcomputerquote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:59 schreef E_Motion het volgende:
Is ie nou regiovrij? Is ie nou regiovrij? Is ie nou regiovrij? Is ie nou regiovrij? Is ie nou regiovrij?
Raar trouwens. Dit is Ninty's eerste handheld die niet de naam "Gameboy" heeft meegekregen.
Allebij de zelfde schermen (onderste heeft touchscreen). Alle 2 de schermen kunnen ook tegelijkertijd 2d of 3d zijn. Maar tis alleen wat je van plan bent met je spel.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:08 schreef Frankeinstein het volgende:
als je die screens van Metroid bekijkt, dan zie je het spelbeeld op het onderste scherm, maar de bovenste was toch het betere scherm?
de ene heeft toch een ARM7 en de andere een ARM9 proc?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:33 schreef BMH het volgende:
[..]
Allebij de zelfde schermen (onderste heeft touchscreen). Alle 2 de schermen kunnen ook tegelijkertijd 2d of 3d zijn. Maar tis alleen wat je van plan bent met je spel.
Bij metroid kun je op je scherm tikken om te schieten/wapens te wisselen/morphball kiezen. Bij andere games is het juist handig om met touch screen door de menu's te scrollen (hier is het spel dus in het bovenste scherm).
De prosjes zitten niet aan 1 bepaald beeldscherm vast. Developers kunnen gewoon kiezen wat ze waar willen doen.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:35 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
de ene heeft toch een ARM7 en de andere een ARM9 proc?
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:32 schreef G-Mart het volgende:
Je kunt niet op beide schermen 3D doen (tenzij je mode7 ook 3d vind).
arm9 regelt 3d en kan maar naar 1 beeldscherm een signaal sturen, evenals arm7. arm7 kan leuke mode7-achtige effecten doen maar is verder niks meer dan een zwaar opgefokte GBA processor.
arm9 is qua 3d erg vergelijkbaar met N64.
serieus?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:56 schreef SailingAce het volgende:
Leuk voor een kind.. geef je hem dat als je uit eten bent, zit ie ook niet zo te dreinen op zijn stoel.
Of voor in de trein natuurlijk..
Euh ja.. want verder boeit ie niet (voor mij)quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:59 schreef BMH het volgende:
[..]
serieus?
BMH, Er zit geen ARM7 in de GBA. De GBA heeft een ARM5. De ARM7 is niet gebouwd voor 3D maar specifiek op 2D sprites. De ARM7 heeft ongeveer net zoveel performance als twee ARM5 processoren op het gebied van 2D. ARM7 is nog slechter af dan de ARM5 als het gaat om 3D, maar dat is logisch als je ook een ARM9 processor in je systeem hebt.quote:
De DS is ook niet te vergelijken met de PSP. De PSP is de multimedia gadget waarmee je console games in je hand kunt spelen. De DS bied een geheel ander soort ervaring.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 17:58 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Overigens is bovenstaande helemaal niks vergeleken met de processor die in de PSP zit, maar ik hou het hier maar even puur op NDS.
Ik wil hier geen PSP/NDS bashtopic van maken maar ikzelf ga dus meer voor de PSP. Ik zit al jaren te wachten op het spelen van mijn favo console games maar dan draagbaar. Op de NDS verwacht ik weer een reeks aan ports van oude games die ik al lang en breed heb uitgespeeld, Nintendo kennende in ieder geval. Het begint al lekker met een variant op Mario 64 in ieder geval.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:19 schreef BMH het volgende:
[..]
De DS is ook niet te vergelijken met de PSP. De PSP is de multimedia gadget waarmee je console games in je hand kunt spelen. De DS bied een geheel ander soort ervaring.
Ik zelf ben niet zo weg van de PSP. Als ik die games die daarom zijn aangekondigd wil spelen doe ik dat liever op me console. De DS aan de andere kant lijkt me wel weer erg leuk. Ik kan niet beginnen te gokken wat voor een soort spellen er zullen ontstaan als ze 2 schermen, touch screen & de microfoon gaan gebruiken.
het zijn ports van oude spellen maar ze zijn wel nieuw want het zijn geen oude spellen?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:44 schreef G-Mart het volgende:
De PSP zal ook bakken vol met ports krijgen van PS2 games verwacht ik, maar hier gaat het tenminste om echt nieuwe games ipv spellen die ik vier jaar geleden al heb gespeeld.
Ik lees het nergens, ik kijk alleen naar de nu aangekondigde games en naar het verleden van Nintendo op de GBA.quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waar lees je trouwens dat de NDS ports van de N64 krijgt? Er is één game die een engine van een N64 game gebruikt, verder niets
De PSP daarentegen staat vol met games die al tig keer gedaan zijn (Tony Hawk, Tomb Raider, NFS) en waar ik persoonlijk wel genoeg van heb nuMaar het past echter wel perfect in de ideeen van Sony over de PSP
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:17 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
ja, daarom koop ik een DS en geen PSP, ik heb hier een gba sp en de games op de PSP vind ik daarom niet nodig om te hebben. De DS heeft nieuwe spellen met vernieuwende gameplay, daarom is het een keer wat anders dan wat we normaal gewend zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waar lees je trouwens dat de NDS ports van de N64 krijgt? Er is één game die een engine van een N64 game gebruikt, verder niets
De PSP daarentegen staat vol met games die al tig keer gedaan zijn (Tony Hawk, Tomb Raider, NFS) en waar ik persoonlijk wel genoeg van heb nuMaar het past echter wel perfect in de ideeen van Sony over de PSP
quote:In een interview met Computer & Videogames deed Microsoft's vice president J Allard een aantal opmerkelijke uitspraken over de PSP en de Nintendo DS.
Allereerst vertelt Allard dat hij de DS een fantastisch apparaat vindt. Hij denkt dat het touchscreen de wijze waarop jongeren communiceren revolutionair kan gaan veranderen in de toekomst. Ook denkt hij dat Nintendo met de DS mikt op dezelfde doelgoep als bij de Game Boy Advance.
Over de PSP is hij een stuk minder lovend. Zo vraagt hij zich openlijk af of de doelgroep waar Sony op mikt, ook daadwerkelijk een PSP wil. Deze doelgroep heeft ook andere interesses zoals iPods en mobiele telefoons. Bovendien vraagt hij zich af of mensen de PSP mee zullen nemen buitenshuis omdat het apparaat volgens hem erg groot is. Wel lovend is Allard over het beeldscherm van de PSP en de analoge stick.
Achter de => mijn gedachten over de afkortingen (GB natuurlijk voor GameBoy). Misschien dat Nintendo dus TOCH GameBoy gaat gebruiken als naar voor de NIntendo DS. En ik denk dat ze meteen de namen voor de GB Evolution hebben geregged...quote:Nintendo DS trademarks
GamerFeed reports that Nintendo Co., Ltd. submitted nine different trademark applications on March 15 for the initials/model numbers for the upcoming Nintendo DS handheld. It's unknown what the acronyms stand for, nor which one Nintendo will ultimately go with. Check them out below:
DGB => Dualscree
EGB => Evolution
GBD => Dualscreen
GBE => Evolution
GBN => Next
GBY => ?
TGB => Touch
WGB => Wireless
XGB => ?
For your interest, here are the existing model numbers for the other Game Boy handhelds:
AGS = Game Boy Advance SP
AGB = Game Boy Advance
CGB = Game Boy Color
MGB = Game Boy Pocket
DMG = Game Boy
wat een kul-argumenten. De doelgroep van Sony heeft meer belangstelling in I-Pods en mobiele telefoonsquote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Meer geflirt van M$
[..]
Dat bedoelt ie niet, gaat erom dat die doelgroep geen games spelenquote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:25 schreef err het volgende:
[..]
wat een kul-argumenten. De doelgroep van Sony heeft meer belangstelling in I-Pods en mobiele telefoons![]()
Ik wist niet dat je op een i-pod 3d games kan spelen.
Op zich niet, want Nintendo wilde officieel dat dit de 3e console werd, naast de Cube en de GBA.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:07 schreef Frankeinstein het volgende:
het is toch zo dat je er gb(a) games op kan spelen, dus er kan best wel GB voor![]()
hm ben ik blijkbaar een uitzonderingquote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat bedoelt ie niet, gaat erom dat die doelgroep geen games spelen
welke reclamequote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geen idee, ik weet iig dat ik niet lijk op die mensen uit de reclame voor de PSP
quote:NDS: Nintendo Destroying Sony
Oftewel: innovatieve en leuke gameplay gaat voor graphics upgrades.quote:Op maandag 14 juni 2004 23:43 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Ik vind Sony zo van "Kijk eens hoe vet!!"
Ik vind Nintendo zo van "Kijk eens wat je ermee kan!"
(Cubezone)quote:Over die games heb ik ook een hele sterke mening. De ware kracht van Nintendo DS valt niet op te maken uit titels als Super Mario 64 x 4, Animal Crossing of Metroid Prime Hunters, maar uit Balloon Trip en Pac-Pix. Dat soort concepten moet uitgewerkt worden tot een flink stel volwaardige games. Pas dan zal blijken waarom gamen met een stylus leuk is en waarom het ook een goed alternatief vormt voor ‘traditioneel’ handheld gamen
Idd. Ik heb al een ipod, dvd speler, Gameboy en home consoles. Waarom zou ik een PSP willen?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik bash Sony nietIk vond alleen die NDS "vertaling" op Cubezone wel grappig
Overigens vind ik wel dat Sony teveel met de PSP wil... Dat gaat niet werken denk ik
Geheel nieuwe. Check de Op.quote:Op woensdag 16 juni 2004 20:33 schreef Hyppo het volgende:
Ben nu niet zo op de hoogte van die Nintendo DS maar gebruikt die dezelfde CPU ect van de Gameboy Advance of is het een geheel nieuwe handheld?
Scherm van mijn SP wordt ook vies, en die heeft geen touchscreen, dus zo gek is dat nietquote:Metroid Prime: Hunters zal een besturingschema bevatten die geen gebruik maakt van de Touch Screen. Dat heeft Miyamoto in een interview met het blad Nintendo Official Magazine laten weten. Daarnaast zegt hij dat de Touch Screen vies kan worden van het spelen op de Nintendo DS maar dat een katoenen doek de oplossing is.
de enige reden is vette 3d games op een handheld, lijkt me. Ik hoef niet eens mp3's en dvd's, alleen maar goeie games. En daar ga ik de psp voor aanschaffen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:43 schreef BMH het volgende:
[..]
Idd. Ik heb al een ipod, dvd speler, Gameboy en home consoles. Waarom zou ik een PSP willen?
Mja dat is ook het eerste waar mensen opkomen bij gebruik van een extra scherm. Er zullen nog wel veel meer dingen mee gedaan worden (denk aan inventory en spells bij rpg's, bouwmenu bij rts.. zulke simpele dingen maken zulke spellen stukken speelbaarder op een handheld).quote:Op donderdag 17 juni 2004 12:26 schreef jimjim1983 het volgende:
ziet er allemaal heel leuk uit, ze moeten dat schermpje alleen wel voor wat meer gebruiken dan een map want anders slaat het nergens op vind ik.
weet jij iets beters dan?quote:Op donderdag 17 juni 2004 12:26 schreef jimjim1983 het volgende:
ziet er allemaal heel leuk uit, ze moeten dat schermpje alleen wel voor wat meer gebruiken dan een map want anders slaat het nergens op vind ik.
nee, daarom zou ik ook geen handheld met 2 schermpjes maken.quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:44 schreef rockstah het volgende:
[..]
weet jij iets beters dan?
tuurlijk wel. daar zijn tonnen met leuke games voor te verzinnen. maar als je even puur naar metroid prime: hunters kijkt lijkt me dat toch wel ideaal vooral in multiplayer.quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:45 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nee, daarom zou ik ook geen handheld met 2 schermpjes maken.
ja tuurlijk, er kunnen veel leuke dingen mee gedaan worden. maar wat ik nu zie, die maps dus, dat vindt ik maar een beetje gaar eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:49 schreef rockstah het volgende:
[..]
tuurlijk wel. daar zijn tonnen met leuke games voor te verzinnen. maar als je even puur naar metroid prime: hunters kijkt lijkt me dat toch wel ideaal vooral in multiplayer.
...en mario kart en super marioquote:Op donderdag 17 juni 2004 14:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geef Ninty nou de tijd om toffe dingen te makenEn dat 2e scherm is eht niet alleen voor maps, je moet verder kijken dan het Metroid filmpje
Die Super Mario (64x4) was een techdemo, en Mario Kart inderdaad ook, maar die kan later ook gebruikt worden als achteruitkijkspiegel (vergelijkbaar met de SNES versie)quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:58 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
...en mario kart en super mario
dat klinkt al heel wat beterquote:Op donderdag 17 juni 2004 15:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Die Super Mario (64x4) was een techdemo, en Mario Kart inderdaad ook, maar die kan later ook gebruikt worden als achteruitkijkspiegel (vergelijkbaar met de SNES versie)
Dat zeg ik niet. Innovatief omdat het nog nooit zo gedaan is. Daarom innovatief. Nintendo is altijd vernieuwend bezig. En ik bash Sony niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:21 schreef err het volgende:
leuke gameplay heb je niet met maar één scherm? Tot nu toe is de gameplay dus eigenlijk nooit leuk geweest?
Waarom vertonen jullie van die kortzichtige fanboy trekjes? (lees: sony bashen) Qua gedrag pas je ieg wel in de doelgroep van Nintendo op die manier
iedereen zit te lullen over porten, ondertussen zijn het 2 spellen. NOU! dat zijn er veel, echt wel een reden om dit apparat niet te kopen. Stel je is voor 2 spellen die geport zijn, dat maakt het ook wel een schijt systeem zegquote:Op vrijdag 18 juni 2004 17:40 schreef Brasco125 het volgende:
E3 demostratie van de DS was leuk. Leuk dat je wifi/bluetooth kan groupwaren, maar de games/demo's maakte bij mij niet echt een verpletterende indruk. Het ontbreken van een NPC-achtige pook vind ik nog steeds belachelijk (geld natuurlijk ook voor de PSP). Als je dat ding dichtklapt zou het nog beschermt zijn ook.
Games/Demo's van PSP deden mij meer. Games porten is niet nieuw. Nintendo heeft het tot in den treure gedaan, zie geen reden waarom ze het nu niet weer doen. Sony gaat het ook doen. De multimedia mogelijkheden van de PSP spreken mij ook wel aan. Ik ga het verlopig allemaal eens aankijken. Heb mijn GBA, sinds ik niet meer met de trein reis, ook in geen tijden meer aangeraakt.
of, net zoals in de snes versie, een topdown van het gehele circuit, met alle spelers.quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Die Super Mario (64x4) was een techdemo, en Mario Kart inderdaad ook, maar die kan later ook gebruikt worden als achteruitkijkspiegel (vergelijkbaar met de SNES versie)
Als ik het zo lees lijkt het me dat het spel verschillende besturingsschema's heeft, waarvan er 1 geen gebruik maakt van het touchscreen. Je kan het dus ook spelen op de manier zoals ze het op de E3 lieten zien.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Scherm van mijn SP wordt ook vies, en die heeft geen touchscreen, dus zo gek is dat niet
Overigens is het wel jammer dat Prime geen touch besturing heeft, zag er wel cool uit, maar zou misschien te makkelijk worden met richten?
quote:[Nieuws] Ontwikkelaars over hun NDS-plannen
In de nieuwe EGM hebben een aantal developers een update gegeven over hun plannen wat betreft de Nintendo DS.
Electronic Gaming Monthly, kortweg EGM, is een gerenommeerd Amerikaanse games magazine. In de nieuwste editie heeft het maandblad aan een aantal belangrijke developers gevraagd wat hun meningen over en hun plannen voor de Nintendo DS en Sony's PSP zijn. Uit deze kleine 'interviewtjes' kunnen best wat interessante feitjes gehaald worden, en dat hebben we dan ook gedaan. Check hieronder de belangrijkste dingen die uit de antwoorden van de developers op EGM's vragen te halen zijn.
- Nintendo heeft Toshihiro Nagoshi (Amusement Vision, Sega) gevraagd een Super Monkey Ball voor de DS te ontwikkelen. Hij heeft laten blijken hier zeker interesse in te hebben, dus de kans op een Super Monkey Ball DS is tamelijk groot.
- Shinji Noguchi (Namco) denkt dat spelers graag een Baten Kaitos op de NDS zouden zien. Hij ziet ook zeker mogelijkheden om de speciale functies van de NDS toe te passen in Baten Kaitos. Hij maakt zich echter nog een beetje zorgen om de batterijlevensduur en de prijzen van de nieuwe hardware en software.
- Koji Igarashi (Konami) wil graag een Castlevania in de stijl van de GBA-versie Aria of Sorrow op de DS uitbrengen. Het enige probleem dat hij opmerkt, is dat kinderen misschien met vieze vingers de touch screen zullen gaan bevuilen. Nou, als dat het enige probleem is dat hij voorziet, zijn wij erg optimistisch over zijn support voor de DS.
- Tecmo's Tomonobu Itagaki, bekend van Ninja Gaiden, is kort maar krachtig: hij vindt de NDS beter dan de PSP en wil dus ook graag voor Nintendo's nieuwe portable console een game maken.
- Sonic's geestelijk vader Yuji Naka meldt dat Nintendo hem gevraagd heeft een Chu Chu Rocket voor de DS te ontwikkelen. Of hij deze ook graag zou maken is niet bekend. Wel weten we dat hij momenteel werkt aan Project RUB, dat naar het schijnt niet in het hokje van een tot nu toe bestaand genre gedrukt kan worden.
- Konami wil graag een portable Silent Hill gaan maken, die waarschijnlijk meer om actie zal gaan draaien dan de console-versies. Op welk platform ze deze game willen uitbrengen is nog niet bekend, maar we houden er rekening mee dat het waarschijnlijk een PSP-exclusive wordt.
- Yasumi Matsuno (Square Enix) zegt dat hij denkt dat de touch screen moeilijk te gebruiken zal zijn bij het spelen, maar dat het wel erg handig is voor typen en dergelijke.
quote:EGM have found up what the likes of Toshihiro Nagoshi, Yasumi Matsuno and more are up to on the Nintendo DS.
In a recent issue of EGM several game developers have been asked what titles they are working on for the Nintendo DS. It has revealed some interesting new titles, all of which can be found below.
Update: As there has been some confusion, the titles that appear in bold are simply previous work by the mentioned person. These are not the games being worked on for the Nintendo DS
Toshihiro Nagoshi- Super Monkey Ball
Nintendo have requested a Super Monkey Ball title for the Nintendo DS. While nothing is confirmed Toshihiro Nagoshi is very interested in making one.
Shinji Noguchi- Baten Kaitos
Shinji Noguchi stated that if there is enough positive feedback from gamers then a Baten Kaitos title for the Nintendo DS might be made. He stated that the touch screen would be ideal for a card game, similar to Baten Kaitos, Konami have already figured that out and have a Yu-Gi-Oh title in the works.
Koji Igarashi- Castlevania
Koji Igarashi confirmed that a Castlevania game is underway, with similar gameplay to the last GBA Castlevania game, Aria of Sorrow.
Tomonobu Itagaki- Dead or Alive and Ninja Gaiden's
The Itagaki family seem to be Nintendo fans. Tomonobu Itagaki stated that his daughter likes Nintendo and and himself has stated that the Nintendo DS is better than the PSP. Unsurpsingly, there is a title in development for the DS.
Yuji Naka- Sonic the Hedgehog
A Sonic game was shown at E3 and recently it has been confirmed that a Chu Chu Rocket game will be released. A project with the rather interesting title Project RUB will also be released.
Yasumi Matsuno- Final Fantasy XII
Yasumi Matsuno has promised to make titles for the Nintendo DS once he truely understands how to best utilise the features.
A few other titles were included in the article. Silent Hill will be seeing a release, but the game will be "shooting oriented".
Similar to Yasumi Matsuno the Contra
Meer screens? Meer kruisjes!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 06:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Meeeeeeer screens
hopelijk nooitquote:Op woensdag 30 juni 2004 14:28 schreef RaymanNL het volgende:
Wanneer komen die screens van Rayman nou
volgens mij zegt iedereen alleen dat innovatieve en goede gameplay belangrijk is dan goede graphics, en dat is ook zo. Waarom zou men vroeger anders Civilization 1 de bomb hebben gevonden, of Larry. Dat zag er niet uit, maar de gameplay was dope.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:21 schreef err het volgende:
leuke gameplay heb je niet met maar één scherm? Tot nu toe is de gameplay dus eigenlijk nooit leuk geweest?
quote:Finally, the main event, PSP vs DS! The magazine put the DS and PSP through twelve rounds with seventy-six Japanese game developers and various other members of the game industry. The question asked in each round and the vote totals are below (the winner of each round is in bold):
ROUND 1: Which do you think will sell better?
PSP = 102, DS = 137, SPLIT = 111
ROUND 2: Which will be cheaper?
PSP = 31, DS = 274, SPLIT = 38
ROUND 3: Which will be released first?
PSP = 98, DS = 152, SPLIT = 101
ROUND 4: Which will have more interesting software?
PSP = 66, DS = 172, SPLIT = 111
ROUND 5: Which design to you like better?
PSP = 251, DS = 42, SPLIT = 58
ROUND 6: Which one do you want to carry with you normally?
PSP = 134, DS = 69, SPLIT = 147
ROUND 7: Which one do you want to play while on the train?
PSP = 140, DS = 91, SPLIT = 119
ROUND 8: Which one makes a better present?
PSP = 104, DS = 89, SPLIT = 154
ROUND 9: Which one has more appealing functionality?
PSP = 113, DS = 149, SPLIT = 88
ROUND 10: Which will feature more fresh, new software?
PSP = 31, DS = 244, SPLIT = 74
ROUND 11: Which one is easier to develop for?
PSP = 114, DS = 98, SPLIT = 134
ROUND 12: Which do you want to be left standing in the end?
PSP = 84, DS = 156, SPLIT = 112
And the winner is:
NINTENDO DS
PSP wins five rounds and gets a total of 1269 votes compared to DS's seven rounds and 1629 votes.
Luckily, being in America and all, we'll get the winner of this early PSP versus DS battle later this year (and those of us lucky enough to have Japanese connections will be able to get the loser as well).
beetje rare vragen, which will be released first en which will be cheaper, dat zijn gewoon feiten tochquote:Op vrijdag 2 juli 2004 08:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Famitsu
[..]
mwa, maar het is eigenlijk bijna helemaal zekerquote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, voorspellingen vooral, omdat niets zeker is nog.
ja precies.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:24 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
mwa, maar het is eigenlijk bijna helemaal zeker
Eh, buddy, how about LOTR, The Matrix Reloaded/Revolutions etc?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
CapaciteitenEr is NIETS dat wereldwijd tegelijk gereleased wordt.
eerlijk spreiding is okéquote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
CapaciteitenEr is NIETS dat wereldwijd tegelijk gereleased wordt.
Hmmm ik vind dit toch de belangrijkste vragen. Want hoewel ik een fan van nintendo ben is de situatie nu zoals ik het zie toch dat ik voor de PSP kies.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 08:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Famitsu
[..]
quote:ROUND 5: Which design to you like better?
PSP = 251, DS = 42, SPLIT = 58
ROUND 6: Which one do you want to carry with you normally?
PSP = 134, DS = 69, SPLIT = 147
ROUND 7: Which one do you want to play while on the train?
PSP = 140, DS = 91, SPLIT = 119
Films ja, maar geen produkten.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 08:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, buddy, how about LOTR, The Matrix Reloaded/Revolutions etc?
ja dat komt door die klote fransen en duitsers die geen engels kunnen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:37 schreef gamecube_master het volgende:
En je moet niet vergeten dan het vertaling een klote klus is
Ach bij de DS zal ook wel weer zoiets komen, maar ik ga hem zeker kopen! De DS zou toch niet veel duurder zijn als de SP?quote:Op maandag 5 juli 2004 13:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
De GBA was gewoon goed, alleen klaagden de mensen om het scherm, dus brachten ze er een met licht, en die hebben ze op sommige punten meteen verbeterd ja. Dat is toch niet zo gekPC hardware is verouderd zodra je het in je PC plugt
nopequote:Op maandag 5 juli 2004 13:24 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ach bij de DS zal ook wel weer zoiets komen, maar ik ga hem zeker kopen! De DS zou toch niet veel duurder zijn als de SP?
Ach de spellen worden ook al niet zo duur! Ik denk dat het wel wat wordquote:Op maandag 5 juli 2004 13:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mwah, reken op 150-200 euroDan wordt je iig niet verrast door de prijs.
Ja, op andere kaartjes dan de GBA games natuurlijk. Er kan zo'n Gigabit op de nieuwe cartsquote:Op maandag 5 juli 2004 13:29 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
er hiervoor komen weer nieuwe games allemaal uit...?
misschien heeft het zo z'n voordelen, misschien worden de GBA games hierdoor goedkoper
1 Gigabit? Dat is 128 megabyte toch? Lekker veelquote:Op maandag 5 juli 2004 13:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, op andere kaartjes dan de GBA games natuurlijk. Er kan zo\'n Gigabit op de nieuwe cartsEn de GBA Games zullen we iets zakken, maar niet teveel.
LoL. Wist je wel eens dat Nintendo 64 games nog maar net 256 mbit zijn? Dit is dus 4 keer zoveel als een N64 spel. Ik neem aan dat ze de zelfde compressie gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:58 schreef G-Mart het volgende:
[..]
1 Gigabit? Dat is 128 megabyte toch? Lekker veel![]()
En dan moet je nagaan dat Zelda: OoT met die gigantische werelden gewoon op zo\'n cartridge kanquote:Op dinsdag 6 juli 2004 12:03 schreef BMH het volgende:
[..]
LoL. Wist je wel eens dat Nintendo 64 games nog maar net 256 mbit zijn? Dit is dus 4 keer zoveel als een N64 spel. Ik neem aan dat ze de zelfde compressie gaan gebruiken.
Genoegquote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:58 schreef G-Mart het volgende:
[..]
1 Gigabit? Dat is 128 megabyte toch? Lekker veel![]()
En er komen geen laadtijden. Ook een enorm pluspunt van cards/flashcardsquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
GenoegFMV hoef ik niet per se en nu slaan de games niet over tijdens het reizen. Wat (volgens mij) bij UMD wel kan gebeuren.
Maar vraag jezelf is af is het ook nodig geweest? bij de N64, GC en GBA iig niet, Ik kan het natuurlijk niet zeggen van de DS maar ik ga er vanuit dat dat ook niet het geval isquote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:06 schreef G-Mart het volgende:
Nintendo 64 is oud man. (met alle respect voor Zelda: OoT overigens). Ik snap niet waarom die cartridges bij Nintendo altijd zo klein zijn. Check de GBA, check de N64 (tov de PSone cd\\\'s), check de NGC (tov de xbox en ps2 dvd\\\'s) en nu weer op de DS (tov de xbox, psp en ps2). Leuk, krijgt de DS weer de mindere versie van de multiplatform games.
Omdat het omlagmedium klein is krijgen we mindere versies van multiplatform games? eehh neen. Een normale multiplatform game is 1.2 gig groot. Een xbox/ps2 disc is 4.7 gig & een cube disc is 1.5 gig.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:06 schreef G-Mart het volgende:
Nintendo 64 is oud man. (met alle respect voor Zelda: OoT overigens). Ik snap niet waarom die cartridges bij Nintendo altijd zo klein zijn. Check de GBA, check de N64 (tov de PSone cd\\\'s), check de NGC (tov de xbox en ps2 dvd\\\'s) en nu weer op de DS (tov de xbox, psp en ps2). Leuk, krijgt de DS weer de mindere versie van de multiplatform games.
Platformgames verschillend ontzettend in filesize. NGC discs zijn 1,2 gig maar je merkt nu al bijv. bij Harry Potter op NGC dat er bijv. maar 1 taal op de hele disc past. Denk ook aan de introfilmpjes die speciaal gecomprimeerd moeten worden voor de NGC.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:09 schreef BMH het volgende:
[..]
Omdat het omlagmedium klein is krijgen we mindere versies van multiplatform games? eehh neen. Een normale multiplatform game is 1.2 gig groot. Een xbox/ps2 disc is 4.7 gig & een cube disc is 1.5 gig.
De nintendo DS wil zich juist onderscheiden van die multiplatform games. Spellen die op de Nintendo DS komen moeten een speciale game style hebben die we nog nooit eerder hebben bespeeld. Weg met die ports!
Multiplatform bedoel ik de pc/ps2/xbox/ngc games mee. Ongeacht wat zullen bedrijven toch gewoon proberen de gewone consolegames zo goed mogelijk over te zetten. Door dit soort maatregelen krijg je op de DS gewoon de mindere versies hiervan.quote:Er komen geen multiplatform games op de DS. Dat gaat niet ivm het 2e scherm. Of de PSP moet de mindere versie krijgen (een halve ).
Wat ik dus zeg, een groot deel van de multiplatform games zal niet op de DS uitkomen. Fifa vast wel, en NFS ook wel. En die versies zullen minder zijn dan de console versies ja, maar dat heb je met handhelds he. De UMD discs kunnen ook geen 4.7 GB aan, dus die krijgt ook \"mindere\" versies van de multiplatform games. Dus je argument gaat niet op.quote:Multiplatform bedoel ik de pc/ps2/xbox/ngc games mee. Ongeacht wat zullen bedrijven toch gewoon proberen de gewone consolegames zo goed mogelijk over te zetten. Door dit soort maatregelen krijg je op de DS gewoon de mindere versies hiervan.
Ik vind het niet storend, maar een groot deel \"begrijpt\" Nintendo niet, dus laat maar dan. Ik vind het belangrijkste dat IK plezier heb, al ben ik de enige.quote:Ik begrijp dat de Nintendo liefhebber liever alleen maar originele games ziet op zijn/haar DS maar de multiplatform games zijn juist de games die je nodig hebt om het grote publiek te bereiken (kijk ook naar de hitlijsten). Of vinden jullie het alleen maar storend als \\\\\\\\\\\\\\\'het grote publiek\\\\\\\\\\\\\\\' zich bezig houdt met een Nintendo console? Zomaar een vraag
UMD is 1.8 Gigabyte, dat is al een heel stuk meer dan 128 megabyte.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat ik dus zeg, een groot deel van de multiplatform games zal niet op de DS uitkomen. Fifa vast wel, en NFS ook wel. En die versies zullen minder zijn dan de console versies ja, maar dat heb je met handhelds he. De UMD discs kunnen ook geen 4.7 GB aan, dus die krijgt ook \\\"mindere\\\" versies van de multiplatform games. Dus je argument gaat niet op.
[..]
Ik vind het niet storend, maar een groot deel \\\"begrijpt\\\" Nintendo niet, dus laat maar dan. Ik vind het belangrijkste dat IK plezier heb, al ben ik de enige.
Waarom koopt iemand een PSP voor 1 film?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, net als dat ik ook wel een PSP ga halen ooitAl was het maar voor FFVII Advent Children.
Animal Crossing DSquote:Op maandag 5 juli 2004 13:29 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
er hiervoor komen weer nieuwe games allemaal uit...?
misschien heeft het zo z'n voordelen, misschien worden de GBA games hierdoor goedkoper
was monkeyball ook al niet bevestigd?quote:Op woensdag 7 juli 2004 11:30 schreef CyraxSnake het volgende:
<lijstje>
Dus er komen al wel wat goede titels aan.
En je vergeet Rayman!quote:Op woensdag 7 juli 2004 11:30 schreef CyraxSnake het volgende:
[..]
Animal Crossing DS
Bomberman
Dynasty Warriors
Egg Monster Hero
Frogger 2005
Mario Kart DS
Metroid Prime : Hunters
Mobile Suit Gundam Seed
Pac 'n Roll
Pac-Pix
Pictochat
Project Rub
Sonic DS
Super Mario 64x4
Super Mario Bros. DS
WarioWare Inc. DS
Yu-Gi-Oh! Nightmare Troubadour
Dus er komen al wel wat goede titels aan.
Dure aankoop, als je 'm maar een uurtje gaat gebruiken.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 00:34 schreef Baris het volgende:
Ik ga de NDS kopen om alleen tijd te doden in de trein. Want ik moet volgend jaar totaal een uur in de trein zitten.
hij zegt idd "in totaal 1 uur"quote:Op vrijdag 9 juli 2004 20:15 schreef chibibo het volgende:
Dure aankoop, als je 'm maar een uurtje gaat gebruiken.
ziekte, wie gaat dat nou allemaal lezenquote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ga denk ik NIET met de DS in de trein zitten, met een stylus lijkt me niet fijn in een hobbelende trein (Brabant he) Maar dat is even afwachten.
Om het wachten wat te verzachten heeft IGN een 11 (!) pagina grote special over de Nintendo DS, genaamd, Nintendo iDeaS
http://gameboy.ign.com/articles/529/529483p1.html
Niemand natuurlijk, iedereen zoekt plaatjesquote:Op zaterdag 10 juli 2004 18:45 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
ziekte, wie gaat dat nou allemaal lezen![]()
De GBA heeft deze fuctie ook, maar dit id vaak beperkt tot 1 level van het spel. Hopelijk hier niet.quote:Miyamoto: "Whether you've got one DS and one game pack, and your friends have their DSes, you'll be able to download the game from the game pack in one DS wirelessly to your friends and you can all play together wirelessly."
En wederom ben ik het met jou eens.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:00 schreef Frankeinstein het volgende:
je gaat toch niet een apperaat voor in de trein halen![]()
hij lijkt me veel te leuk om alleen maar in de trein spelen![]()
Via IR ja, das nogal een verschil met Bluetooth of Wifiquote:Op maandag 12 juli 2004 22:33 schreef CyraxSnake het volgende:
De GBC kon ook wireless verbinden, maar die functie was nauwelijks benut
Best wel, IR's "je-moet-een-line-of-sight-hebben"-feature schiet niet echt op met gamenquote:Op maandag 12 juli 2004 22:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Via IR ja, das nogal een verschil met Bluetooth of Wifi
Gelijk heb jequote:Op maandag 12 juli 2004 22:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Via IR ja, das nogal een verschil met Bluetooth of Wifi
preciesquote:Op maandag 12 juli 2004 23:35 schreef rockstah het volgende:
dat was ook alleen om gegevens uit te wisselen. net zoals bij een pda.
(CubeZone)quote:Madden 2005, de serie die vooral in Amerika populair is, komt nu ook uit op de Nintendo DS!
De populaire Madden franchise krijgt ook dit jaar weer een nieuw deel: Madden NFL 2005, en dit maal niet alleen voor de GameCube, Xbox en PS2! Dat maakte Jeremy Strauser van Electronic Arts bekend. Er is namelijk ook een versie voor de DS in de maak. Ook in deze versie kun je er vanuit gaan dat je weer in verschillende modes American Football tegen de computer en misschien wel elkaar kunt spelen (dmv de draadloze connectie-mogelijkheden). Madden NFL 2005 zal een launchgame van de DS moeten worden, dus wanneer de game precies uitkomt is nog onduidelijk.
quote:Miyamoto heeft gesproken: de DS kan online! Nintendo zal hier zelf geen gebruik van maken, maar haar third parties waarschijnlijk wel.
In een interview met de maker van Earthbound, Shigesato Itoi, zei Shigeru Miyamoto dat de DS met de huidige specs gebruikt kan worden als internet verbinding via de wireless LAN. Hij voegde hier wel aan toe dat Nintendo zelf zich meer zal richten op het linken van meerdere DS-toestellen via deze wireless LAN om met meerdere spelers een game te kunnen spelen.
Het interview dat stukje voor stukje wordt gepost op Itoi's eigen website heeft het over verschillende onderwerpen als bijvoorbeeld first-person shooters en Yuji Naka. In de laatste update van zijn site en daarbij het recentste onderwerp van zijn interview, vroeg Itoi het volgende:
"This is more of a technical question than a game-fan question, but when Nintendo announced the DS, they said that it would use the Wireless LAN (IEEE802.11) standard. So, for example, does this mean that you would be able to connect to the Internet?"
Hierop antwoordde Miyamoto: "That's right. Well, what Nintendo has always been pursuing is mostly the connection of DS systems. But, if you had wireless LAN in your home, and an application or an OS was released that connected to it, it would be possible to use the DS as an Internet terminal."
Miyamoto vertelde verder om toe te voegen dat Nintendo over het algemeen probeert situaties te ontwijken waarin de consument geconfronteerd wordt met te veel potentiële "snags" bij het opzetten van de gameplay: "We don't want to be telling users, 'If you don't connect that, it won't work' or 'If you don't have one of these, too bad.' If we can, we want you be able to just buy the machine itself, and have fun with a new type of play."
Volgens Miyamoto zouden de ontwerpers van de DS zelf nog meer functies in hun apparaatje willen stoppen. Maar uiteindelijk realiseerden zij zich dat ze hun hardware ook nog moeten verkopen voor een reële prijs, wat hun ideeën voor betere specificaties belemmerde.
Ik kan hun gedachtengang wel begrijpen: ze willen er voor zorgen dat hun producten 'out-of-the-box' werken, zonder dat de gebruiker zelf met instellingen moet gaan hannesen om het aan de praat te krijgen. Denk hierbij aan de problemen die zich vaak voordoen wanneer Xbox'ers voor de eerste keer online willen met Live!: sommigen hebben een vast IP adres van hun provider, anderen werken via DHCP; sommigen hebben een PPPoE verbinding, om maar niet te spreken van de mensen die thuis een router of firewall in hun netwerk hebben staan.quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:37 schreef Roi het volgende:
Toch jammer dat Nintendo het zelf niet doet, eigenlijk net als online gaming op de cube...
Ook als ik bijv in de auto zit, maar ook bijv als ik op school zit, of als ik op vakantie ben. Ik koop dat ding voor situaties als ik mijn Xbox niet bij de hand heb. Ik wil gewoon overal kunnen gamen. Ik heb wel een GBA, maar de DS is veel leuker,quote:Op vrijdag 9 juli 2004 20:15 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dure aankoop, als je 'm maar een uurtje gaat gebruiken.
Als ik thuis ben, game ik op mijn Xbox, maar je gaat wel eens naar een kennis en daar heb je heel vaak geen pc/consoles. Voor dat soort situalties is de NDS echt perfect. Maar thuis ga ik echt niet achter mijn NDS zitten ofzo.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:00 schreef Frankeinstein het volgende:
je gaat toch niet een apperaat voor in de trein halen![]()
hij lijkt me veel te leuk om alleen maar in de trein spelen![]()
Maar dan mag je ook waar voor je geld verwachten.quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:05 schreef piet_pelle het volgende:
140 euro klinkt nog niet zo verkeerd, maar je kan er verzekerd van zijn dat de games weer ( zie GBA ( SP ) gigantisch duur zullen zijn.
Ja uhm, 140 euro in Japan.. daar zijn de spellen ook maar 25 euro of zo.quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:05 schreef piet_pelle het volgende:
140 euro klinkt nog niet zo verkeerd, maar je kan er verzekerd van zijn dat de games weer ( zie GBA ( SP ) gigantisch duur zullen zijn.
Simpel, Nintendo zal wel gewoon wifi gebruiken voor alle multiplayer games (dus dat je gewoon samen met een vriend/vriendin in de trein speelt). Alleen zal Nintendo geen games ontwikkelen die via internet via multiplayer te spelen zijn of dat je extra items kunt downloaden (geen idee waar je dat sowieso moet opslaan op de DS). Je zult dus niet bijv. terwijl je in Leiden woont kunnen spelen tegen een chick die op dat moment in Groningen zitquote:Op vrijdag 16 juli 2004 10:31 schreef BMH het volgende:
Ik vind het nogal raar. Nintendo zei op de E3 dat de NDS wi-fi support heeft. Maar nu gaat Nintendo waarschijnlijk haar eigen games deze optie niet laten ondersteunen. WTF is dat nu voorn actie. Wi-fi is net als peer 2 peer, gewoon zonder tussen persoon (het kost Nintendo nix). Moi niet snap.
Same here maar ik vind dat prijzen van GBA games niet snel genoeg zakken. Bijv. Mario Advance 1 kost nog steeds rond 42,99. Wat minder populaire games worden wel wat sneller goedkoper... maar die zijn ook wat minder dan de A-games. Eigenlijk zou ik een soort players-choice budget serie voor de GBA/DS willen zien. 20 - 30 euro zou een goede prijs zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 09:51 schreef Vision het volgende:
150-175 euro heb ik er wel voor over, als de spellen dan rond de 30-40 euro komen te liggen.
En de eerste plaatjes:quote:Op donderdag 15 juli 2004 19:04 schreef Roi het volgende:
The Urbz: Sims in the City will benefit from the unique Nintendo DS capabilities by offering players a wireless multi-player mode, touch-screen input a multitude of in-game features that are not available in any other version of the game. Exclusive features for the Nintendo DS version include 24 objects, a unique touch-screen menu system, 5 minigames, 7 characters and 8 pet species that players can create with the special in-game 'gene manipulator'.
These aren't your typical Sims. These are the Urbz - and they have a completely new look, attitude and outlook on life. Sims are living in the city and it's all about building, and improving, their reputation. For the first time, players will not only be able to create their own Sim, but in addition will also have the opportunity to create their own pet. Daddy Bigbucks is trying to take over the city of Miniopolis and keep Splicer Island a secret. It is up to you to uncover the truth by training your pet, increasing your reputation and keeping your crew on Splicer Island happy.
"We're thrilled that this new franchise is the first from Electronic Arts to illustrate the power of the Nintendo DS," said Sinjin Bain, Vice President and Executive Producer. "On the Nintendo DS, we are able to do things with The Urbz: Sims in the City that we could not do with any other console. Like the system itself, this game is completely unique. Never before have Sims players been able to unleash their alter egos in an urban environment - complete with the sounds, scenes and settings of the city."
De NDS krijgt de geupgrade GBA port.... PSP krijgt de PS2 port.... EA rulesquote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:46 schreef Roi het volgende:
[..]
En de eerste plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Art
[afbeelding]
bij de 1ste 2 screenshots is het tuchscreen gedeelte weggelaten, dus misschien hebben ze iets origineels bedacht en willen ze niet dat het idee gestolen word...
Mischien ziet het er bewegend beter uit want dit ziet er erg GBA'achtig uit![]()
kan de server niet vinden.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
http://www.cube-europe.com/movies/NintendoDSgames.wmv![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hier wel hoorquote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:56 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
kan de server niet vinden.
![]()
dat was mijn firewalletje zeker, heb het weer ff afgezet.quote:Op zondag 18 juli 2004 00:12 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
hier wel hoor![]()
eigenlijk heb ik nog niet echt een game gevonden die mij echt gaat boeien aleen , metroid , mario 2d , en 64x4.quote:Op zondag 18 juli 2004 19:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nieuwe screens:
Bomberman:
[afbeelding]
Egg Monsters:
[afbeelding]
Gundam:
[afbeelding]
Pac 'n Roll
[afbeelding]
Pac Pix:
[afbeelding]
Sonic:
[afbeelding]
idd, niks vernieuwends, ubisoft mag wel weer met een nieuwe franchise komen ipv Raymanquote:Op maandag 19 juli 2004 10:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ohw ja, Mario Kart natuurlijk ook
PacPix lijkt me leuk voor even, maar een complete game zo lijkt me niets. Net als Rayman, die bejaarde freak mag wel met pensioen.
(N-Sider)quote:Rumored price of Nintendo DS games in Japan?
by Glen Bayer
Yukihito Morikawa, president of Japanese developer Muumuu, said in his online diary that the rumored recommended retail price of Nintendo DS games will be about 3,800 yen ($35) in Japan.
Morikawa says he feels the price will be too high and developers will be unable to create smaller titles, according to GameSpot.com. He says the games will have to be more in-depth to justify the price to consumers.
"I heard from a producer that a few DS projects going on in his company are deadlocked,” says Morikawa in his diary. “There are a lot of new things that can be done [with the touch-sensitive screen], such as making hand drawn characters fight with each other or transforming a 3D object with the use of the stylus. You can bang [in the game] with the stylus, dig holes, chip away things... it's easy to come up with those kinds of small ideas, and the DS is a superb hardware in that sense.”
"But, those kinds of ideas are too small to fit in a 3,800 yen cartridge, which is why [the developers] are deadlocked,” continues Morikawa. “It's difficult to expand on those types of small ideas, kind of like how a short story won't become a good novel if you bloat it up with unnecessary ideas. So the only way to fill a 3,800 yen cartridge is by stuffing in one huge idea or a lot of small ideas. But we can’t stuff in a bunch of small ideas, because that’s something which is already going to be done with Made in Wario [WarioWare, Inc. DS]."
Het is Mario 64 maar dan kun je het met zijn 4en doen.quote:Op maandag 19 juli 2004 16:31 schreef Hellrazor het volgende:
is er eigenlijk al bekend wat Mario 64x4 is ? mij leek het een Party game in de 64 wereld![]()
quote:DS estimated price: $199.99
Pros
*plays all the old gba games
*cart-based games mean no loading times and long battery life
*nintendo has ruled the handheld market for 15 years so they know a lot about it
*nintendo makes the best first party games
*its possible to play multiplayer online with only one cartridge
CONS
*front and shoulder buttons are too small, no analog stick and doesnt have the great gba feel
*cartridge games mean worse sound, less storage space for things like sound and video
*big and pretty damn ugly. wont win any beauty contests unless its tweaked
*touch screen seems prone to scratches from the stylus but nintendo is working on a way to fix it
Het design is in dit plaatje velen malen beter. Rond is strak geworden, glans is mat & het scherm is nu bijna recht aan de rest van het oppervlak.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ziet er niet echt officeel uit? En BMH, hoezo is het beter dan de NDS nu isIk snap niet wat je bedoeld
Ik weet, tis een render. Maar toch vind ik em mooier dan de E3 NDS.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat plaatje is met een 3D tekenprogramma gemaakt
ik heb wel ruimte voor jequote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:33 schreef Roi het volgende:
Ik kan trouwens ook wel plaatjes laten zien waar die tekst duidelijk te lezen is, maar die zijn wl BMP (en die kan ik dus niet uploaden op een site.)
-edit- Vergroot goed te lezen
het ziet er wel erg photoshop uit, dus ik denk het niet.quote:Op woensdag 21 juli 2004 17:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[afbeelding]
Ik denk niet dattie echt is, maar mooi istie zeker
quote:Op woensdag 28 juli 2004 10:46 schreef Vision het volgende:
De naam wordt toch Nintendo DS. Nintendo heeft het bevestigd (bron)
en hieronder 2 pics van het definitieve ontwerp
[afbeelding]
[afbeelding]
bronquote:Het apparaat ziet er zeer stijlvol uit, en is tevens het zwarte gedeelte rond de twee schermen kwijtgeraakt. Verder zien we dat er boven de digitale pad nu nog maar één knop zit, terwijl boven de A/B/X/Y knoppen twee knoppen zijn geplaatst. Bij het eerdere model was dit juist andersom.
Tevens is bekend gemaakt dat er een speciale opening voor de DS pen zal zijn. En het belangrijkste van allemaal is dat de Nintendo DS de uiteindelijke naam van Nintendo's handheld zal zijn. Een releasedata, prijs en gameline up zal op een later moment bekend gemaakt worden.
Die power knop is volgens mij voor de backlit.quote:Op woensdag 28 juli 2004 10:49 schreef G-Mart het volgende:
Ik hoop in godsnaam dat het pennetje er standaard in kwijt kan .. En die powerknop had van mij wel op de zijkant mogen zitten, vind hem maar wat gevaarlijk boven de richtingstoets zitten, wil ook niet eens zien hoe mijn broertje op dat ding zou spelen :-p.
quote:NINTENDO KONDIGT OFFICIËLE NAAM EN NIEUWE VORMGEVING AAN VOOR NINTENDO DS
Wereldwijd meer dan 120 games in ontwikkeling voor Nintendo’s nieuwe spelsysteem
28 Juli 2004 Met de lancering van de Nintendo DS in het verschiet voor Noord Amerika en Japan later dit jaar, en voor Europa in het eerste kwartaal van 2005,kondigt Nintendo vandaag belangrijke, wereldwijde ontwikkelingen aan voor het innovatieve, draadloze, draagbare spelsysteem met twee schermen.
Nintendo DS, aanvankelijk een werknaam, is nu definitief gekozen als officiële productnaam. De naam Nintendo DS staat voor een draagbaar videogame-systeem met "dual screens", oftewel twee schermen. Het ontwerp van de hardware is enigszins aangepast voor een strakker, gestroomlijnd uiterlijk. De nieuw vormgegeven Nintendo DS is voorzien van een smallere, zwarte onderkant en een
opklapbare, zilverkleurige bovenkant. De schouder- en andere bedieningsknoppen zijn vergroot en aangepast voor optimaal gebruik. In de Nintendo DS is een uitsparing aangebracht om de stylus voor het touch screen in op te bergen. Daarnaast is het systeem voorzien van stereogeluid, met of zonder hoofdtelefoon.
"De Nintendo DS zal de toekomst van draagbaar gamen veranderen," zegt Satoru Iwata, president van Nintendo Co., Ltd. "Twee schermen, chat-opties, een touch screen, draadloze mogelijkheden, spraakherkenning - deze functies overtreffen alles
wat voorheen mogelijk was op een videogame-systeem. Consumenten zullen de vruchten plukken van de creativiteit en innovatie die deze nieuwe functies voor videogames gaan betekenen."
Wereldwijd hebben softwarebedrijven meer dan 120 Nintendo DS games in ontwikkeling. Nintendo alleen al werkt aan meer dan 20 titels. Meer dan 100 andere bedrijven hebben aangegeven games voor het nieuwe systeem te ontwikkelen. Nintendo zal de lanceerdatum, prijs en het spelaanbod voor de Nintendo DS op een later tijdstip bekendmaken.
-Einde-
toutch screen is analoog genoegquote:Op woensdag 28 juli 2004 11:52 schreef Hellrazor het volgende:
dat wou ik net gaan posten , maar hij ziet er nu echt super strak uit alleen jammer dat er geen analoge pad opzit
![]()
![]()
maar om daar nou mario 64x4 mee te gaan spelenquote:Op woensdag 28 juli 2004 11:58 schreef BMH het volgende:
[..]
toutch screen is analoog genoeg![]()
[me=RaymanNL Pakt fakkel en gooit die op HomerJquote:Op woensdag 28 juli 2004 12:50 schreef HomerJ het volgende:
Ik vind de oude design mooier
* HomerJ]wacht op boze menigte met hooivorken en fakkels[/me]
WTF doe ik nu verkeerd!quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:52 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
* RaymanNL Pakt fakkel en gooit die op HomerJ
ik vind hem nu ook heel mooi, eerst was sie vet lelijk als sie dicht was, nu niet meerquote:Op woensdag 28 juli 2004 13:07 schreef speknek het volgende:
Kijk, dat begint al ergens op te lijken! Lijkt nu wel weer sprekend op die Game and Watch dingen, maar retro is in eh?
Bron: [i]Gamer.nlquote:Nintendo onthult uiteindelijke design van de DS
Sinds de eerste beelden van de Nintendo DS werden getoond aan het gamende publiek, was er al sprake van Work in Progress fotos. Vandaag heeft Nintendo eindelijk het uiteindelijke design uit de doeken gedaan om aan de wereld te laten zien hoe de Nintendo DS er uit komt te zien.
Ook de naam van de handheld van Nintendo gaf reden tot speculatie alom. Op verschillende sites werden namen gevonden van projecten waar Nintendo mee bezig zou zijn. Wat deze namen nu in houden is nog maar de vraag, want het nieuwe apparaatje zal met zekerheid Nintendo DS gaan heten.
Je kunt goed zien dat Nintendo van het oubollige imago af wil, want wees eerlijk, het design zoals men op de E3 liet zien kwam over als een oude make-up kit uit de jaren 80. Met een metalic kleurtje en gebruik van goed contrast tussen de knoppen en de casing van het apparaat krijg je gelijk een geheel andere indruk.
Wat er aan lineup voor de DS aan zit te komen is veelal speculatie, de titels die Nintendo reeds heeft aangekondigd, zijn bijna allemaal al bestaande titels in een nieuw(er) jasje. Het wachten is op Nintendo en de release van het twee-schermige game consoltje.
Zoals je vaak bij mobiele telefoons zietquote:Op woensdag 28 juli 2004 13:11 schreef RaymanNL het volgende:
Maar ze moeten nu eigenlijk een keer een vollidge 3D versie maken, dat je alles kan zien van het apparaat, de achterkant enzow en de onderkant
idd, gewoon op de nintendo site, en dan als je bijv hem aan doet dat hij dan ook echt aan gaatquote:Op woensdag 28 juli 2004 14:22 schreef Lexie het volgende:
[..]
Zoals je vaak bij mobiele telefoons ziet.
Jij spoort niet.quote:Op woensdag 28 juli 2004 14:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vond eerste het oude design mooier, maar langzaam wordt dit ook wel ok... Ik moet bekennen dat ik de GBA SP de eerste dag ook lelijk vond he
Chrono Triggerquote:In de verpakking van Final Fantasy I + II Advance zal een enquete geleverd worden. Op deze enquete kunnen fans aangeven welk spel zij graag op de Nintendo Dual Screen willen zien.
Keuze is er uit de volgende spellen: Final Fantasy 3, 4, 5 en 6, Chrono Trigger, een deel uit de Saga-Serie, Front Mission, Hanjuku Eiyuu of Seiken Densetsu.
square is back back backquote:Op woensdag 28 juli 2004 16:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Chrono Trigger![]()
Square!
Nou hoop ik wel dat als ze een oude final fantasy pakken ze de vertaling overnieuw doen, want dat is echt verschrikkelijkquote:Op woensdag 28 juli 2004 16:39 schreef BMH het volgende:
[..]
square is back back back![]()
Een analoge stick heeft er meer dan 8.quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:07 schreef BMH het volgende:
* + pad heeft 8 richtingen
* Analoge stick van de gamecube ook.
You spoony bard!quote:Op woensdag 28 juli 2004 18:25 schreef kipknots het volgende:
Nou hoop ik wel dat als ze een oude final fantasy pakken ze de vertaling overnieuw doen, want dat is echt verschrikkelijk![]()
Des te meer des te beter ! Goed nieuws;quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:20 schreef lizardtattoo het volgende:
http://www.gamekult.com/tout/actus/articles/A0000035456.html
Atlus heeft in ontwikkeling:
Shin Megami Tensei DS
Choro Q DS
Snobo Kids DS
Jinsei Game DS
Caduceus
De DS is erg mooi nu! Zelfs mooi als sie dicht zit!quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:21 schreef Roi het volgende:
[..]
Des te meer des te beter ! Goed nieuws;
En een prachtig design de officiele DS![]()
Nintendo heeft gezegd niet veel duurder dan de GBA SP, dus reken maar iets op 150 euroquote:Op woensdag 28 juli 2004 19:19 schreef parterrepact het volgende:
ik begin vast met sparen!
Wat moest zo'n apparaat ookalweer gaan kosten?
Donders wat mooi!
Jij rekende toch op ¤170?quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:26 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Nintendo heeft gezegd niet veel duurder dan de GBA SP, dus reken maar iets op 150 euro
nee, dat was eerst. Voordat nintendo dat had gezegdquote:Op woensdag 28 juli 2004 19:29 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Jij rekende toch op ¤170?
idd, dat had ik eerst, daarna ben ik naar 170/180 euro gegaan en nadat dat persbericht waar een gast van nintendo zei dat het niet veel meer dan de SP gaat kosten ong 140/150 euroquote:Op woensdag 28 juli 2004 19:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik reken zelfs op 200. Dan valt het tenminste niet tegen
Dat doen ze denk ik wel!quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:48 schreef Notoriouz het volgende:
Nintendo heeft op de E3 goed geluisterd. Iedereen zei tegen de mensen dat ze het design net niet perfect vonden. Ook was op die DS nergens een opbergvakje voor de stylus te vinden. daaruit kon je min of meer uit concluderen dat het geen final design was. Ik ben blij dat Nintendo geluisterd heeft.
Nu nog Pictochat inbouwen in de DS, dat was zo onwijs leuk om te doen.
gamecube heeft er 16 volgens mij.quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:07 schreef BMH het volgende:
Wat een gezeik over de missende analoge stick over al. Alsof een analoge stick zo anders speelt.
* + pad heeft 8 richtingen
* Analoge stick van de gamecube ook.
Het enige wat anders is is de stick & de analoge druk meter (dus klein beetje indrukken is langzaam lopen en helemaal indrukken is rennen).
16? dat kan toch niet?quote:Op donderdag 29 juli 2004 21:46 schreef rockstah het volgende:
[..]
gamecube heeft er 16 volgens mij.
volgens mij niet, er zitten allemaal hoekjes in.quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:43 schreef _Supreme het volgende:
[..]
16? dat kan toch niet?
het zijn er toch 360?
360° stick
Ja, maar de joystick zelf is vrijelijk beweegbaar.quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:48 schreef rockstah het volgende:
volgens mij niet, er zitten allemaal hoekjes in.
word het dan niet heel moeilijk om recht naar boven of beneden te sturen?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 01:05 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ja, maar de joystick zelf is vrijelijk beweegbaar.Omdat het een analoge stick is zijn er in theorie oneindig veel posities.
je kan de stick in alle posities bewegen die je wil, maar als je recht naar voren wil, geven de hoekjes zit ik het plastic van de controller zelf zitten goede hulpquote:Op vrijdag 30 juli 2004 01:55 schreef rockstah het volgende:
[..]
word het dan niet heel moeilijk om recht naar boven of beneden te sturen?
Je laptop??quote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:08 schreef G-Mart het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk, ik heb de onderkant van een nintendo DS hier liggen! En hij is zelfs touch screen, de persoon die kan raden welke handheld dit is krijgt een koekje van me. En goh, er is zelfs Sonic voor verschenen en Duke Nukem waarbij je, door met je stylus/pennetje op het scherm te drukken, je vijanden zo neer kon schieten!
Goh, klinkt bekend?quote:Tiger Electronics designed a handheld system to try and beat out Nintendo's little gem in 1997. Unlike the others, however, Tiger decided not to try and out-do the Game Boy graphics. Instead they tried to mimic them. The Game.com features a 2.25 inch LCD screen, with monochrome graphics and no back light.
A unique feature about the Game.com, however, is its touch-sensitive screen. A pen was also included for this purpose, as several games require the player to touch the screen to operate certain items/menus.
The Game.com has 2 cartridge ports to switch between games easily, a link for multiplayer gaming, a calculator, calender, solitare game and an address book. Another feature is voice instructions and intros to some games.
Tjah, alle hand-helds lijken op elkaar op een of ander aspect.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:52 schreef G-Mart het volgende:
Nee, het is de game.com van tiger electronics (ook bekend van Furby, dat harige pratende mormel :-p). Verder een niet-zo-goede-handheld maar wel touch-screen en qua vormgeving heeft hij wel verdacht veel weg van de Nintendo DS.
[..]
Goh, klinkt bekend?
Even de game.com 'dubbel gemaakt' en naast de DS gezet, check de overeenkomsten:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |