abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2004 @ 16:08:48 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19537179
Nintendo Dual Screen
quote:
Dual Screens: Two LCD screens offer one of the most groundbreaking game-play advances ever developed: experiencing a game from two perspectives at once. Imagine the possibilities. In a racing game, drivers might see their own vehicle's perspective on one screen and an overall track view on the other. In a role-playing game, the action could take place on the first screen while the second provides a reference for a player's tools inventory. Game play also could use both screens at once, offering a giant boss for heroes to defeat. In the future, games could be created allowing users to play games on one screen while text messaging other DS users on the other. Each 3-inch screen can reproduce a true 3-D view and is backlit to assure comfortable play in any lighting condition.

Touch Screen: The lower screen will offer something never before provided by any game device: PDA-like touch capabilities. Players no longer have to rely on just buttons to move characters or shift perspectives. They can navigate menus or access inventory items simply by touching the screen with stylus or fingertip. A software-based keyboard might even allow the screen to be used as an input center for games and messaging. The possibilities are limited only by developers' imaginations. The screen will have a tougher film cover for durability, and will come with a stylus.

Microphone: An available microphone port means that in the future, players might need only to tell their games what to do. DS software could identify everything from voice commands to hand-clapping. Players might be able to move their characters simply by telling them which way to go. The voice capabilities also could allow gamers to chat with one another over the Internet while playing.

Wireless: DS users will be able to connect with a local wireless network of up to 16 players. Nintendo's guaranteed range is 30 feet, but will extend far beyond that depending on circumstances. It assures high response rates required for real time game play, and will make use of both IEEE 802.11 and Nintendo's proprietary communication protocol, which provides low battery consumption. Players will be able to chat and play games without any connecting cords, completely untethered. The DS technology also provides for a wireless LAN connection, which could allow a theoretically infinite number of players to connect at a hot spot and compete at a central game hub on the Internet, even if they're thousands of miles apart.

Wireless Game Sharing: If software developers desire, multiple players can compete in wireless games, even if only one person has a game card inserted. Players could also test-play games for themselves as long as they stayed connected.

3-D: With the newly developed graphics engine, DS can reproduce impressive 3-D renderings that can surpass images displayed on the Nintendo® 64. Games will run at 60 frames per second, and allow details like fog effects and cel shading.

Sound: The 16-channel sound allows for greatly expanded use of voices and music, and a richer, more immersive game experience. A plug for headphones transmits stereo sound.

Battery & Power Management: The battery is rechargeable and the unit features a low-energy-consumption design. The DS also has Power Management functions of Sleep mode and Standby mode. In Sleep mode, players can stop and resume game play whenever they like. If the user receives a message from a friend or user nearby, DS activates itself from Standby mode.

Processing: The unit will run on two processors, one ARM9 one ARM7.

New Media: For its compact cards, the unit uses newly developed semiconductor memory, which allows for lower cost, shorter manufacturing time and memory capacity of more than one gigabit of information.

Dual Slots: Nintendo DS makes a vast library of Game Boy® Advance games readily available. Developers could find ways to make new connections between GBA games and DS games. The GBA port could be used for new hardware, enormously expanding the functional expandability of the DS.

Nintendo Titels voor de Nintendo DS:

Metroid Prime: Hunters -------- PictoChat -------- Mario Kart DS

Animal Crossing DS - NEW Super Mario Bros. - Super Mario 64x4 - Wario Ware Inc. DS

Titels tot nu toe van andere developpers:

Activision -- Spiderman 2
Atari -- Project TBA
Bandai -- One Piece, other games TBA
Banpresto -- Dragon Ball Z
Capcom -- Megaman Battle Network, Viewtiful Joe DS, Gyakuten Saiban
Electronic Arts -- Need for Speed
From Software -- Project TBA
Hudson -- Bomberman, other projects TBA
Koei -- Dynasty Warriors
Konami -- Frogger 2005, Yu-Gi-Oh: Nightmare Troubadour
Majesco -- Project TBA
Namco -- Mr. Driller, TBA RPG
Sega -- Project Rub, Sonic DS
Square Enix -- Final Fantasy Crystal Chronicles, Egg Monster Hero, Dragon Quest Monsters
Tecmo -- Monster Rancher
THQ -- Spongebob Squarepants
Ubisoft -- Rayman
Vivendi -- Project TBA

Openingspost: http://www.ricardis.tudelft.nl/~devlieger/roy/GAM/NDS_OP.txt
Vorige deel: http://forum.fok.nl/topic/542848/1/25

Nintendo DS, twice the amount of screens, twice the fun.

Mijn zelfverzonnen slogan :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 31 mei 2004 @ 16:52:03 #2
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_19538419
Mijn zelfverzonnen slogan:

Nintendo DS, twice the amount of screens, twice the amount of maps, keyboard inserts, boot screens and yellow stripes on the road
  dinsdag 1 juni 2004 @ 11:48:05 #3
8758 P8R
Dat is goed...
pi_19557516
Ik hoop eigenlijk dat ze die techdemo van airhockey ergens bij uitgeven, volgens mij is dat best leuk om online te spelen.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 11:54:01 #4
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19557667
Nintendo's eigen Launch titels:
quote:
Super Mario 64x4

Wario Ware Inc.

Metroid Prime: Hunters

PictoChat

Mario Kart DS

Animal Crossing DS

Super Mario Brothers

Nintendogs
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_19558148
Ik wil sega games op de DS.
Sonic, Daytona, virtua fighter, Space channel 5, Samba e.d.
vooral met dat touchscreen kan je leuke dingen doen met muziek spellen.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  dinsdag 1 juni 2004 @ 12:19:15 #6
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19558329
  dinsdag 1 juni 2004 @ 14:56:55 #7
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_19562186
slide your finger rhythmically and quickly!
krijg je natuurlijk allemaal van dat soort spellen op de DS
pi_19562255
Is ie nou regiovrij? Is ie nou regiovrij? Is ie nou regiovrij? Is ie nou regiovrij? Is ie nou regiovrij?

Raar trouwens. Dit is Ninty's eerste handheld die niet de naam "Gameboy" heeft meegekregen.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 15:08:21 #9
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_19562484
als je die screens van Metroid bekijkt, dan zie je het spelbeeld op het onderste scherm, maar de bovenste was toch het betere scherm?
pi_19562571
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 14:59 schreef E_Motion het volgende:
Is ie nou regiovrij? Is ie nou regiovrij? Is ie nou regiovrij? Is ie nou regiovrij? Is ie nou regiovrij?

Raar trouwens. Dit is Ninty's eerste handheld die niet de naam "Gameboy" heeft meegekregen.
het is een 3e spelcomputer
  dinsdag 1 juni 2004 @ 15:33:09 #11
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19563093
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 15:08 schreef Frankeinstein het volgende:
als je die screens van Metroid bekijkt, dan zie je het spelbeeld op het onderste scherm, maar de bovenste was toch het betere scherm?
Allebij de zelfde schermen (onderste heeft touchscreen). Alle 2 de schermen kunnen ook tegelijkertijd 2d of 3d zijn. Maar tis alleen wat je van plan bent met je spel.

Bij metroid kun je op je scherm tikken om te schieten/wapens te wisselen/morphball kiezen. Bij andere games is het juist handig om met touch screen door de menu's te scrollen (hier is het spel dus in het bovenste scherm).
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_19563145
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 15:33 schreef BMH het volgende:

[..]

Allebij de zelfde schermen (onderste heeft touchscreen). Alle 2 de schermen kunnen ook tegelijkertijd 2d of 3d zijn. Maar tis alleen wat je van plan bent met je spel.

Bij metroid kun je op je scherm tikken om te schieten/wapens te wisselen/morphball kiezen. Bij andere games is het juist handig om met touch screen door de menu's te scrollen (hier is het spel dus in het bovenste scherm).
de ene heeft toch een ARM7 en de andere een ARM9 proc?
  dinsdag 1 juni 2004 @ 15:58:44 #13
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19563752
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 15:35 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

de ene heeft toch een ARM7 en de andere een ARM9 proc?
De prosjes zitten niet aan 1 bepaald beeldscherm vast. Developers kunnen gewoon kiezen wat ze waar willen doen.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 16:26:56 #14
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_19564557
huh? hoe zit dat dan
  dinsdag 1 juni 2004 @ 16:29:48 #15
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19564643
De processers zijn niet schermgebonden lijkt me Processor A met Bovenste scherm, kan net zo goed zijn processor B met bovenste scherm. Net wat de makers willen.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 16:30:33 #16
96314 Trigun
Animore.nl
pi_19564663
De DS is hot .0.

Kijk er erg naar uit!
http://www.animore.nl - For more Anime & Manga
pi_19564715
Je kunt niet op beide schermen 3D doen (tenzij je mode7 ook 3d vind).

arm9 regelt 3d en kan maar naar 1 beeldscherm een signaal sturen, evenals arm7. arm7 kan leuke mode7-achtige effecten doen maar is verder niks meer dan een zwaar opgefokte GBA processor.

arm9 is qua 3d erg vergelijkbaar met N64.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 16:52:19 #18
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19565296
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 16:32 schreef G-Mart het volgende:
Je kunt niet op beide schermen 3D doen (tenzij je mode7 ook 3d vind).

arm9 regelt 3d en kan maar naar 1 beeldscherm een signaal sturen, evenals arm7. arm7 kan leuke mode7-achtige effecten doen maar is verder niks meer dan een zwaar opgefokte GBA processor.

arm9 is qua 3d erg vergelijkbaar met N64.

Arm7 (GBA screens).
  dinsdag 1 juni 2004 @ 16:56:36 #19
52137 SailingAce
Aka The Ace
pi_19565412
Leuk voor een kind.. geef je hem dat als je uit eten bent, zit ie ook niet zo te dreinen op zijn stoel.
Of voor in de trein natuurlijk..
=Hee,.. was jij er bij? Nou dan. Sodeflikker dan op!=
  dinsdag 1 juni 2004 @ 16:59:11 #20
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19565489
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 16:56 schreef SailingAce het volgende:
Leuk voor een kind.. geef je hem dat als je uit eten bent, zit ie ook niet zo te dreinen op zijn stoel.
Of voor in de trein natuurlijk..
serieus?
  dinsdag 1 juni 2004 @ 17:55:55 #21
52137 SailingAce
Aka The Ace
pi_19566891
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 16:59 schreef BMH het volgende:

[..]

serieus?
Euh ja.. want verder boeit ie niet (voor mij)
=Hee,.. was jij er bij? Nou dan. Sodeflikker dan op!=
pi_19566954
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 16:52 schreef BMH het volgende:

[..]

Arm7 (GBA screens).
BMH, Er zit geen ARM7 in de GBA. De GBA heeft een ARM5. De ARM7 is niet gebouwd voor 3D maar specifiek op 2D sprites. De ARM7 heeft ongeveer net zoveel performance als twee ARM5 processoren op het gebied van 2D. ARM7 is nog slechter af dan de ARM5 als het gaat om 3D, maar dat is logisch als je ook een ARM9 processor in je systeem hebt.

Overigens is bovenstaande helemaal niks vergeleken met de processor die in de PSP zit, maar ik hou het hier maar even puur op NDS.
pi_19567120
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:55 schreef SailingAce het volgende:

[..]

Euh ja.. want verder boeit ie niet (voor mij)
Andere doelgroep heh...
  dinsdag 1 juni 2004 @ 20:17:50 #24
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19570663
  dinsdag 1 juni 2004 @ 20:18:18 #25
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19570680
Whahaha
  dinsdag 1 juni 2004 @ 20:19:51 #26
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19570745
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:58 schreef G-Mart het volgende:

[..]

Overigens is bovenstaande helemaal niks vergeleken met de processor die in de PSP zit, maar ik hou het hier maar even puur op NDS.
De DS is ook niet te vergelijken met de PSP. De PSP is de multimedia gadget waarmee je console games in je hand kunt spelen. De DS bied een geheel ander soort ervaring.

Ik zelf ben niet zo weg van de PSP. Als ik die games die daarom zijn aangekondigd wil spelen doe ik dat liever op me console. De DS aan de andere kant lijkt me wel weer erg leuk. Ik kan niet beginnen te gokken wat voor een soort spellen er zullen ontstaan als ze 2 schermen, touch screen & de microfoon gaan gebruiken.
pi_19573466
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:19 schreef BMH het volgende:

[..]

De DS is ook niet te vergelijken met de PSP. De PSP is de multimedia gadget waarmee je console games in je hand kunt spelen. De DS bied een geheel ander soort ervaring.

Ik zelf ben niet zo weg van de PSP. Als ik die games die daarom zijn aangekondigd wil spelen doe ik dat liever op me console. De DS aan de andere kant lijkt me wel weer erg leuk. Ik kan niet beginnen te gokken wat voor een soort spellen er zullen ontstaan als ze 2 schermen, touch screen & de microfoon gaan gebruiken.
Ik wil hier geen PSP/NDS bashtopic van maken maar ikzelf ga dus meer voor de PSP. Ik zit al jaren te wachten op het spelen van mijn favo console games maar dan draagbaar. Op de NDS verwacht ik weer een reeks aan ports van oude games die ik al lang en breed heb uitgespeeld, Nintendo kennende in ieder geval. Het begint al lekker met een variant op Mario 64 in ieder geval.

De PSP zal ook bakken vol met ports krijgen van PS2 games verwacht ik, maar hier gaat het tenminste om echt nieuwe games ipv spellen die ik vier jaar geleden al heb gespeeld.

En in een publieke omgeving hardop tegen mijn handheld praten zie ik niet zitten ( wie dat heeft bedacht? ) , om nog maar niet te beginnen over dat je bijv. urenlang in het vliegtuig tegenstanders aan het neerschieten bent in Metroid met een stylus (een stylus? kom op!) terwijl je met alleen je rechterhand de NDS vast moet blijven houden. Ik heb er op de E3 mee gespeeld en vond het apparaat nogal zwaar, en was niet van plan om hem al die tijd op mijn schoot te houden. Overigens werkte het touchscreen ook niet meer goed nadat ik er met wat vettige vingers een tijdje op had gespeeld, maar dat zal wel opgelost zijn in de uiteindelijke versie.

Als je hier verder over wilt discussieren moet daar maar een apart topic voor komen, denk niet dat mensen het prettig vinden als we offtopic gaan. Dit was in ieder geval even mijn ei .
  dinsdag 1 juni 2004 @ 21:52:53 #28
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19573721
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen
  dinsdag 1 juni 2004 @ 23:00:56 #29
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19576005
Tja, met zulke ideeen veranderd de gameswereld echt nooit.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 23:14:19 #30
67385 ROG
Go on, say it.
pi_19576419
Heheh, zit je in de trein een beetje te praten tegen je Gameboy en met een pennetje op dat 2e schermpje te pielen, ik zie er echt geen markt in, zelfs niet voor de jongsten onder ons. Hoogstens iets voor schuwe nurts.
pi_19578502
Klein dingetje nog, er staat:
"Touch Screen: The lower screen will offer something never before provided by any game device: PDA-like touch capabilities."

Ik heb een aardige verzameling aan handhelds, en mijn game.com (van Tiger) heeft ook een touchscreen. Er zit o.a. een PDA functie op, maar je kunt bij Sonic op de game.com ook op het titelscherm met je vinger op 'press start' drukken. En bij Resident Evil kun je zo je wapens selecteren in je inventory. Wel grappig.

Het is in ieder geval niet nieuw, maar ik ga er maar van uit dat bovenstaande tekst niet van Nintendo zelf af komt ..
pi_19583433
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 21:44 schreef G-Mart het volgende:
De PSP zal ook bakken vol met ports krijgen van PS2 games verwacht ik, maar hier gaat het tenminste om echt nieuwe games ipv spellen die ik vier jaar geleden al heb gespeeld.
het zijn ports van oude spellen maar ze zijn wel nieuw want het zijn geen oude spellen?

how krom can you lul?
pi_19583679
Cube en Xbox spellen zijn ook vaak ports van de PS2 versie. Ik bedoel hiermee dat ik verwacht dat bijv. NFSU2 op de PSP een port zal zijn van de PS2 versie van NFSU2. Ports van nieuwe spellen dus. En geen ports van oude N64 games.
  woensdag 2 juni 2004 @ 11:51:55 #34
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19583908
Waar lees je trouwens dat de NDS ports van de N64 krijgt? Er is één game die een engine van een N64 game gebruikt, verder niets

De PSP daarentegen staat vol met games die al tig keer gedaan zijn (Tony Hawk, Tomb Raider, NFS) en waar ik persoonlijk wel genoeg van heb nu Maar het past echter wel perfect in de ideeen van Sony over de PSP
pi_19585399
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 11:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waar lees je trouwens dat de NDS ports van de N64 krijgt? Er is één game die een engine van een N64 game gebruikt, verder niets

De PSP daarentegen staat vol met games die al tig keer gedaan zijn (Tony Hawk, Tomb Raider, NFS) en waar ik persoonlijk wel genoeg van heb nu Maar het past echter wel perfect in de ideeen van Sony over de PSP
Ik lees het nergens, ik kijk alleen naar de nu aangekondigde games en naar het verleden van Nintendo op de GBA.

En ik vind het tof om spellen zoals ik ze ken van mijn PS2 ook zo te spelen in de bus/trein. Ik kan me voorstellen dat de gamefreaks voor gimmicks als touch screen gaan maar dat zijn zaken die me gewoon niet boeien.
  woensdag 2 juni 2004 @ 12:59:48 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_19585840
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:17 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_19586465
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:17 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
pi_19591937
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 11:51 schreef Notorious_Roy het volgende:

ja, daarom koop ik een DS en geen PSP, ik heb hier een gba sp en de games op de PSP vind ik daarom niet nodig om te hebben. De DS heeft nieuwe spellen met vernieuwende gameplay, daarom is het een keer wat anders dan wat we normaal gewend zijn.
  donderdag 10 juni 2004 @ 09:59:45 #39
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19775900
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door Notorious_Roy op 10-06-2004 10:00:14 (Ik ben een sukkel) ]
  vrijdag 11 juni 2004 @ 10:52:08 #40
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19805897
Meer geflirt van M$
quote:
In een interview met Computer & Videogames deed Microsoft's vice president J Allard een aantal opmerkelijke uitspraken over de PSP en de Nintendo DS.

Allereerst vertelt Allard dat hij de DS een fantastisch apparaat vindt. Hij denkt dat het touchscreen de wijze waarop jongeren communiceren revolutionair kan gaan veranderen in de toekomst. Ook denkt hij dat Nintendo met de DS mikt op dezelfde doelgoep als bij de Game Boy Advance.

Over de PSP is hij een stuk minder lovend. Zo vraagt hij zich openlijk af of de doelgroep waar Sony op mikt, ook daadwerkelijk een PSP wil. Deze doelgroep heeft ook andere interesses zoals iPods en mobiele telefoons. Bovendien vraagt hij zich af of mensen de PSP mee zullen nemen buitenshuis omdat het apparaat volgens hem erg groot is. Wel lovend is Allard over het beeldscherm van de PSP en de analoge stick.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 11:22:55 #41
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_19806614
Heel veel foto's
http://www.jeux-france.com/articles_dossiers152.html
en een filmpje (18 minuten! maar kwaliteit is matig) http://www.jeux-france.com/news4889.html
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  vrijdag 11 juni 2004 @ 14:50:02 #42
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19811242
quote:
Nintendo DS trademarks

GamerFeed reports that Nintendo Co., Ltd. submitted nine different trademark applications on March 15 for the initials/model numbers for the upcoming Nintendo DS handheld. It's unknown what the acronyms stand for, nor which one Nintendo will ultimately go with. Check them out below:

DGB => Dualscree
EGB => Evolution
GBD => Dualscreen
GBE => Evolution
GBN => Next
GBY => ?
TGB => Touch
WGB => Wireless
XGB => ?

For your interest, here are the existing model numbers for the other Game Boy handhelds:

AGS = Game Boy Advance SP
AGB = Game Boy Advance
CGB = Game Boy Color
MGB = Game Boy Pocket
DMG = Game Boy
Achter de => mijn gedachten over de afkortingen (GB natuurlijk voor GameBoy). Misschien dat Nintendo dus TOCH GameBoy gaat gebruiken als naar voor de NIntendo DS. En ik denk dat ze meteen de namen voor de GB Evolution hebben geregged...
  vrijdag 11 juni 2004 @ 20:07:56 #43
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_19819480
het is toch zo dat je er gb(a) games op kan spelen, dus er kan best wel GB voor
  vrijdag 11 juni 2004 @ 20:25:06 #44
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_19819894
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 10:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Meer geflirt van M$
[..]
wat een kul-argumenten. De doelgroep van Sony heeft meer belangstelling in I-Pods en mobiele telefoons
Ik wist niet dat je op een i-pod 3d games kan spelen.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 20:37:16 #45
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19820158
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 20:25 schreef err het volgende:

[..]

wat een kul-argumenten. De doelgroep van Sony heeft meer belangstelling in I-Pods en mobiele telefoons
Ik wist niet dat je op een i-pod 3d games kan spelen.
Dat bedoelt ie niet, gaat erom dat die doelgroep geen games spelen
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 20:07 schreef Frankeinstein het volgende:
het is toch zo dat je er gb(a) games op kan spelen, dus er kan best wel GB voor
Op zich niet, want Nintendo wilde officieel dat dit de 3e console werd, naast de Cube en de GBA.
pi_19829018
Ga echt niet voor een PSP, de DS is veel vooruitsrevender als de PSP (ondanks de iets mindere specs). Ik ben erg benieuwd naar Sonic met touchpadbediening. Ik hoef niet PS2 games op een handheld te spelen, een handheld moet voor mij iets toevoegen en de DS geeft mij dat idee voor het eerst sinds de Neo Geo Pocket. Alleen jammer dat er weer zo'n vierrichtingtoets op zit in plaats van een mini-joystick zolas op NGP, want dat is veel beter voor vechtspellen. Maarja blijf op dat punt dus aangewezen op mijn NGP.
Sometimes Anti-Social, Always Anti-Fascist
  zaterdag 12 juni 2004 @ 09:22:41 #47
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19829617
Ik vraag me werkelijk waar af hoe mooi de GBE gaat worden. De GBE word denk ik de gamecube van de handhelds & de PSP de PS2.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 14:35:55 #48
44699 err
pi_19834634
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 20:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat bedoelt ie niet, gaat erom dat die doelgroep geen games spelen
hm ben ik blijkbaar een uitzondering
Alsof de doelgroep van Nintendo de enigen zijn die willen gamen. Wat doen jij, ik en alle andere twintig/dertigers dan?
  zaterdag 12 juni 2004 @ 16:30:56 #49
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19836753
Geen idee, ik weet iig dat ik niet lijk op die mensen uit de reclame voor de PSP
pi_19837488
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 16:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geen idee, ik weet iig dat ik niet lijk op die mensen uit de reclame voor de PSP
welke reclame
  maandag 14 juni 2004 @ 17:13:50 #51
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19885405
Reactie op de Cubezone FP van een user:
quote:
NDS: Nintendo Destroying Sony
  maandag 14 juni 2004 @ 17:47:02 #52
44699 err
pi_19896842
Ik vind Sony zo van "Kijk eens hoe vet!!"

Ik vind Nintendo zo van "Kijk eens wat je ermee kan!"
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:16:50 #54
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_19897789
quote:
Op maandag 14 juni 2004 23:43 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Ik vind Sony zo van "Kijk eens hoe vet!!"

Ik vind Nintendo zo van "Kijk eens wat je ermee kan!"
Oftewel: innovatieve en leuke gameplay gaat voor graphics upgrades.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:21:00 #55
44699 err
pi_19909143
leuke gameplay heb je niet met maar één scherm? Tot nu toe is de gameplay dus eigenlijk nooit leuk geweest?
Waarom vertonen jullie van die kortzichtige fanboy trekjes? (lees: sony bashen) Qua gedrag pas je ieg wel in de doelgroep van Nintendo op die manier
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:23:39 #56
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19909225
err, jij bent ook kortzichtig, je gaat standaard voor de mooiste graphics

Na dit soort dingen te hebben gelezen ben ik gewoon enthousiaster voor de DS dan voor de PSP, waar er niets nieuws komt.
quote:
Over die games heb ik ook een hele sterke mening. De ware kracht van Nintendo DS valt niet op te maken uit titels als Super Mario 64 x 4, Animal Crossing of Metroid Prime Hunters, maar uit Balloon Trip en Pac-Pix. Dat soort concepten moet uitgewerkt worden tot een flink stel volwaardige games. Pas dan zal blijken waarom gamen met een stylus leuk is en waarom het ook een goed alternatief vormt voor ‘traditioneel’ handheld gamen
(Cubezone)
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:26:05 #57
44699 err
pi_19909302
je mag enthousiaster zijn, dat is je goed recht, maar bash niet de sony, dat is gewoon kinderachtig.

Ik persoonlijk vind de schermpjes van de DS te klein, en idd de gfx van de PSP veelbelovender.
Neemt niet weg dat ik geloof dat je héle koele ideeen zult kunnenn uitvoeren op de DS.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:32:46 #58
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19909481
Ik bash Sony niet Ik vond alleen die NDS "vertaling" op Cubezone wel grappig Overigens vind ik wel dat Sony teveel met de PSP wil... Dat gaat niet werken denk ik
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:43:01 #59
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19909778
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik bash Sony niet Ik vond alleen die NDS "vertaling" op Cubezone wel grappig Overigens vind ik wel dat Sony teveel met de PSP wil... Dat gaat niet werken denk ik
Idd. Ik heb al een ipod, dvd speler, Gameboy en home consoles. Waarom zou ik een PSP willen?

NDS wil ik wel graag. Geheel nieuwe manier van spelen
pi_19946829
Ben nu niet zo op de hoogte van die Nintendo DS maar gebruikt die dezelfde CPU ect van de Gameboy Advance of is het een geheel nieuwe handheld?
  woensdag 16 juni 2004 @ 20:35:15 #61
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19946858
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 20:33 schreef Hyppo het volgende:
Ben nu niet zo op de hoogte van die Nintendo DS maar gebruikt die dezelfde CPU ect van de Gameboy Advance of is het een geheel nieuwe handheld?
Geheel nieuwe. Check de Op.
  donderdag 17 juni 2004 @ 11:53:08 #62
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19960820
quote:
Metroid Prime: Hunters zal een besturingschema bevatten die geen gebruik maakt van de Touch Screen. Dat heeft Miyamoto in een interview met het blad Nintendo Official Magazine laten weten. Daarnaast zegt hij dat de Touch Screen vies kan worden van het spelen op de Nintendo DS maar dat een katoenen doek de oplossing is.
Scherm van mijn SP wordt ook vies, en die heeft geen touchscreen, dus zo gek is dat niet

Overigens is het wel jammer dat Prime geen touch besturing heeft, zag er wel cool uit, maar zou misschien te makkelijk worden met richten?
  donderdag 17 juni 2004 @ 12:18:54 #63
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19961525
pi_19961705
ziet er allemaal heel leuk uit, ze moeten dat schermpje alleen wel voor wat meer gebruiken dan een map want anders slaat het nergens op vind ik.
  donderdag 17 juni 2004 @ 12:37:32 #65
44699 err
pi_19961991
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:43 schreef BMH het volgende:

[..]

Idd. Ik heb al een ipod, dvd speler, Gameboy en home consoles. Waarom zou ik een PSP willen?
de enige reden is vette 3d games op een handheld, lijkt me. Ik hoef niet eens mp3's en dvd's, alleen maar goeie games. En daar ga ik de psp voor aanschaffen.
Misschien neem ik de DS er ook wel bij
pi_19962097
DVD's kijken en MP3's afspelen lijkt me ook zeker wel vet, maar de prijs zal daardoor wel heel hoog worden.
pi_19962880
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 12:26 schreef jimjim1983 het volgende:
ziet er allemaal heel leuk uit, ze moeten dat schermpje alleen wel voor wat meer gebruiken dan een map want anders slaat het nergens op vind ik.
Mja dat is ook het eerste waar mensen opkomen bij gebruik van een extra scherm. Er zullen nog wel veel meer dingen mee gedaan worden (denk aan inventory en spells bij rpg's, bouwmenu bij rts.. zulke simpele dingen maken zulke spellen stukken speelbaarder op een handheld).

Ik denk trouwens dat Nintendo binnen no-time weer aan de top staat met de weg die ze nu inslaan.
  donderdag 17 juni 2004 @ 13:44:00 #68
63302 rockstah
New World Disorder
pi_19963921
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 12:26 schreef jimjim1983 het volgende:
weet jij iets beters dan?
pi_19963955
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 13:44 schreef rockstah het volgende:

[..]

weet jij iets beters dan?
nee, daarom zou ik ook geen handheld met 2 schermpjes maken.
  donderdag 17 juni 2004 @ 13:49:38 #70
63302 rockstah
New World Disorder
pi_19964075
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 13:45 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

nee, daarom zou ik ook geen handheld met 2 schermpjes maken.
tuurlijk wel. daar zijn tonnen met leuke games voor te verzinnen. maar als je even puur naar metroid prime: hunters kijkt lijkt me dat toch wel ideaal vooral in multiplayer.
pi_19964416
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 13:49 schreef rockstah het volgende:

[..]

tuurlijk wel. daar zijn tonnen met leuke games voor te verzinnen. maar als je even puur naar metroid prime: hunters kijkt lijkt me dat toch wel ideaal vooral in multiplayer.
ja tuurlijk, er kunnen veel leuke dingen mee gedaan worden. maar wat ik nu zie, die maps dus, dat vindt ik maar een beetje gaar eerlijk gezegd.
  donderdag 17 juni 2004 @ 14:53:56 #72
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19965898
Geef Ninty nou de tijd om toffe dingen te maken En dat 2e scherm is eht niet alleen voor maps, je moet verder kijken dan het Metroid filmpje
pi_19966060
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 14:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geef Ninty nou de tijd om toffe dingen te maken En dat 2e scherm is eht niet alleen voor maps, je moet verder kijken dan het Metroid filmpje
...en mario kart en super mario
  donderdag 17 juni 2004 @ 15:02:29 #74
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19966188
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 14:58 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

...en mario kart en super mario
Die Super Mario (64x4) was een techdemo, en Mario Kart inderdaad ook, maar die kan later ook gebruikt worden als achteruitkijkspiegel (vergelijkbaar met de SNES versie)
pi_19966801
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 15:02 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Die Super Mario (64x4) was een techdemo, en Mario Kart inderdaad ook, maar die kan later ook gebruikt worden als achteruitkijkspiegel (vergelijkbaar met de SNES versie)
dat klinkt al heel wat beter
  vrijdag 18 juni 2004 @ 17:02:45 #76
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_19997895
wanneer wou dit ding ook alweer uitkomen in nederland?
  vrijdag 18 juni 2004 @ 17:18:30 #77
58560 Oksel
Gezellig.
pi_19998305
Ik ben alleen bang dat ik steeds kwijl op mijn nieuwe DS..
  vrijdag 18 juni 2004 @ 17:40:14 #78
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_19998766
E3 demostratie van de DS was leuk. Leuk dat je wifi/bluetooth kan groupwaren, maar de games/demo's maakte bij mij niet echt een verpletterende indruk. Het ontbreken van een NPC-achtige pook vind ik nog steeds belachelijk (geld natuurlijk ook voor de PSP). Als je dat ding dichtklapt zou het nog beschermt zijn ook.

Games/Demo's van PSP deden mij meer. Games porten is niet nieuw. Nintendo heeft het tot in den treure gedaan, zie geen reden waarom ze het nu niet weer doen. Sony gaat het ook doen. De multimedia mogelijkheden van de PSP spreken mij ook wel aan. Ik ga het verlopig allemaal eens aankijken. Heb mijn GBA, sinds ik niet meer met de trein reis, ook in geen tijden meer aangeraakt.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 19:59:16 #79
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_20001839
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:21 schreef err het volgende:
leuke gameplay heb je niet met maar één scherm? Tot nu toe is de gameplay dus eigenlijk nooit leuk geweest?
Waarom vertonen jullie van die kortzichtige fanboy trekjes? (lees: sony bashen) Qua gedrag pas je ieg wel in de doelgroep van Nintendo op die manier
Dat zeg ik niet. Innovatief omdat het nog nooit zo gedaan is. Daarom innovatief. Nintendo is altijd vernieuwend bezig. En ik bash Sony niet.
pi_20001938
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 17:40 schreef Brasco125 het volgende:
E3 demostratie van de DS was leuk. Leuk dat je wifi/bluetooth kan groupwaren, maar de games/demo's maakte bij mij niet echt een verpletterende indruk. Het ontbreken van een NPC-achtige pook vind ik nog steeds belachelijk (geld natuurlijk ook voor de PSP). Als je dat ding dichtklapt zou het nog beschermt zijn ook.

Games/Demo's van PSP deden mij meer. Games porten is niet nieuw. Nintendo heeft het tot in den treure gedaan, zie geen reden waarom ze het nu niet weer doen. Sony gaat het ook doen. De multimedia mogelijkheden van de PSP spreken mij ook wel aan. Ik ga het verlopig allemaal eens aankijken. Heb mijn GBA, sinds ik niet meer met de trein reis, ook in geen tijden meer aangeraakt.
iedereen zit te lullen over porten, ondertussen zijn het 2 spellen. NOU! dat zijn er veel, echt wel een reden om dit apparat niet te kopen. Stel je is voor 2 spellen die geport zijn, dat maakt het ook wel een schijt systeem zeg
  vrijdag 18 juni 2004 @ 20:08:40 #81
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_20002012
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 15:02 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

of, net zoals in de snes versie, een topdown van het gehele circuit, met alle spelers.
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_20023480
Met daarnaast een achteruitkijkspiegel? Pliespliespliesplies?
pi_20038451
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 11:53 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Scherm van mijn SP wordt ook vies, en die heeft geen touchscreen, dus zo gek is dat niet

Overigens is het wel jammer dat Prime geen touch besturing heeft, zag er wel cool uit, maar zou misschien te makkelijk worden met richten?
Als ik het zo lees lijkt het me dat het spel verschillende besturingsschema's heeft, waarvan er 1 geen gebruik maakt van het touchscreen. Je kan het dus ook spelen op de manier zoals ze het op de E3 lieten zien.
  maandag 21 juni 2004 @ 17:17:45 #84
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20069490
quote:
[Nieuws] Ontwikkelaars over hun NDS-plannen

In de nieuwe EGM hebben een aantal developers een update gegeven over hun plannen wat betreft de Nintendo DS.

Electronic Gaming Monthly, kortweg EGM, is een gerenommeerd Amerikaanse games magazine. In de nieuwste editie heeft het maandblad aan een aantal belangrijke developers gevraagd wat hun meningen over en hun plannen voor de Nintendo DS en Sony's PSP zijn. Uit deze kleine 'interviewtjes' kunnen best wat interessante feitjes gehaald worden, en dat hebben we dan ook gedaan. Check hieronder de belangrijkste dingen die uit de antwoorden van de developers op EGM's vragen te halen zijn.

- Nintendo heeft Toshihiro Nagoshi (Amusement Vision, Sega) gevraagd een Super Monkey Ball voor de DS te ontwikkelen. Hij heeft laten blijken hier zeker interesse in te hebben, dus de kans op een Super Monkey Ball DS is tamelijk groot.

- Shinji Noguchi (Namco) denkt dat spelers graag een Baten Kaitos op de NDS zouden zien. Hij ziet ook zeker mogelijkheden om de speciale functies van de NDS toe te passen in Baten Kaitos. Hij maakt zich echter nog een beetje zorgen om de batterijlevensduur en de prijzen van de nieuwe hardware en software.

- Koji Igarashi (Konami) wil graag een Castlevania in de stijl van de GBA-versie Aria of Sorrow op de DS uitbrengen. Het enige probleem dat hij opmerkt, is dat kinderen misschien met vieze vingers de touch screen zullen gaan bevuilen. Nou, als dat het enige probleem is dat hij voorziet, zijn wij erg optimistisch over zijn support voor de DS.

- Tecmo's Tomonobu Itagaki, bekend van Ninja Gaiden, is kort maar krachtig: hij vindt de NDS beter dan de PSP en wil dus ook graag voor Nintendo's nieuwe portable console een game maken.

- Sonic's geestelijk vader Yuji Naka meldt dat Nintendo hem gevraagd heeft een Chu Chu Rocket voor de DS te ontwikkelen. Of hij deze ook graag zou maken is niet bekend. Wel weten we dat hij momenteel werkt aan Project RUB, dat naar het schijnt niet in het hokje van een tot nu toe bestaand genre gedrukt kan worden.

- Konami wil graag een portable Silent Hill gaan maken, die waarschijnlijk meer om actie zal gaan draaien dan de console-versies. Op welk platform ze deze game willen uitbrengen is nog niet bekend, maar we houden er rekening mee dat het waarschijnlijk een PSP-exclusive wordt.

- Yasumi Matsuno (Square Enix) zegt dat hij denkt dat de touch screen moeilijk te gebruiken zal zijn bij het spelen, maar dat het wel erg handig is voor typen en dergelijke.

donderdag 24 juni 2004 @ 00:54:59 #85
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20142595
quote:
EGM have found up what the likes of Toshihiro Nagoshi, Yasumi Matsuno and more are up to on the Nintendo DS.

In a recent issue of EGM several game developers have been asked what titles they are working on for the Nintendo DS. It has revealed some interesting new titles, all of which can be found below.

Update: As there has been some confusion, the titles that appear in bold are simply previous work by the mentioned person. These are not the games being worked on for the Nintendo DS

Toshihiro Nagoshi- Super Monkey Ball

Nintendo have requested a Super Monkey Ball title for the Nintendo DS. While nothing is confirmed Toshihiro Nagoshi is very interested in making one.

Shinji Noguchi- Baten Kaitos

Shinji Noguchi stated that if there is enough positive feedback from gamers then a Baten Kaitos title for the Nintendo DS might be made. He stated that the touch screen would be ideal for a card game, similar to Baten Kaitos, Konami have already figured that out and have a Yu-Gi-Oh title in the works.

Koji Igarashi- Castlevania

Koji Igarashi confirmed that a Castlevania game is underway, with similar gameplay to the last GBA Castlevania game, Aria of Sorrow.

Tomonobu Itagaki- Dead or Alive and Ninja Gaiden's

The Itagaki family seem to be Nintendo fans. Tomonobu Itagaki stated that his daughter likes Nintendo and and himself has stated that the Nintendo DS is better than the PSP. Unsurpsingly, there is a title in development for the DS.

Yuji Naka- Sonic the Hedgehog

A Sonic game was shown at E3 and recently it has been confirmed that a Chu Chu Rocket game will be released. A project with the rather interesting title Project RUB will also be released.

Yasumi Matsuno- Final Fantasy XII

Yasumi Matsuno has promised to make titles for the Nintendo DS once he truely understands how to best utilise the features.

A few other titles were included in the article. Silent Hill will be seeing a release, but the game will be "shooting oriented".

Similar to Yasumi Matsuno the Contra

(GameCube Europe)
  vrijdag 25 juni 2004 @ 06:52:49 #86
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20171143
Meeeeeeer screens

vrijdag 25 juni 2004 @ 10:26:56 #87
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_20173085
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 06:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Meeeeeeer screens
Meer screens? Meer kruisjes!

[ Bericht 76% gewijzigd door Khadgar op 25-06-2004 10:47:06 ]
  vrijdag 25 juni 2004 @ 10:28:19 #88
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20173125
He, je quote is vernachelt nu, want ik zie de plaatjes wel Anyway, ze staan ook hier:

http://www.planetgamecube.com/media.cfm?action=evscreens&id=60
  vrijdag 25 juni 2004 @ 10:44:44 #89
45331 Serradon
We wont use nukes :D
pi_20173506
screens!!!
You cant fight dead..... If it comes it comes.
pi_20176473
krijg het nou niet echt warm van die screens....pratende mannetjes

Ik wil filmpjes zien!!!
  vrijdag 25 juni 2004 @ 12:33:46 #91
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20176503
Onderin staan de DS screens
  vrijdag 25 juni 2004 @ 13:03:42 #93
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20177253
Tis ook slecht weer voor de tijd van het jaar inderdaad
pi_20177350
ja dat zeker!

maar zijn er geen filmpjes van mario kart ofzo? heb er wel al een paar op de officiele site gezien maar kwil er meer.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 13:09:14 #95
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20177407
Nee, er is niet veel te zien nee, als je alles van Nintendo.com hebt gezien heb je alle filmpjes in goede kwaliteit wel gezien. Insidegamer had er ook een paar, maar ik weet niet of die anders zijn. Ik heb iig wel al veel dubbel gezien.
pi_20278405
Helemaal niks qua DS nieuws. Zonde, die zomer. Ik wil meer DS zien.
pi_20307103
Wanneer komen die screens van Rayman nou
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_20308106
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:28 schreef RaymanNL het volgende:
Wanneer komen die screens van Rayman nou
hopelijk nooit
pi_20311020
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:21 schreef err het volgende:
volgens mij zegt iedereen alleen dat innovatieve en goede gameplay belangrijk is dan goede graphics, en dat is ook zo. Waarom zou men vroeger anders Civilization 1 de bomb hebben gevonden, of Larry. Dat zag er niet uit, maar de gameplay was dope.

Het meest bagger uitziende spel kan nog een hype worden als het relaxed speelt en leuk is om te blijven doen. M.a.w.: gameplay > graphics.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_20312526
voor toen zag larry er wel goed uit hoor, dat moet je ook niet vergeten.
  donderdag 1 juli 2004 @ 21:57:58 #101
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20346871
http://www.cube-europe.com/news.php?nid=6692

Metroid footage. Niet direct linken naar het filmpje ofzo
  vrijdag 2 juli 2004 @ 08:32:32 #102
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20354170
Famitsu
quote:
Finally, the main event, PSP vs DS! The magazine put the DS and PSP through twelve rounds with seventy-six Japanese game developers and various other members of the game industry. The question asked in each round and the vote totals are below (the winner of each round is in bold):

ROUND 1: Which do you think will sell better?
PSP = 102, DS = 137, SPLIT = 111

ROUND 2: Which will be cheaper?
PSP = 31, DS = 274, SPLIT = 38

ROUND 3: Which will be released first?
PSP = 98, DS = 152, SPLIT = 101

ROUND 4: Which will have more interesting software?
PSP = 66, DS = 172, SPLIT = 111

ROUND 5: Which design to you like better?
PSP = 251, DS = 42, SPLIT = 58

ROUND 6: Which one do you want to carry with you normally?
PSP = 134, DS = 69, SPLIT = 147

ROUND 7: Which one do you want to play while on the train?
PSP = 140, DS = 91, SPLIT = 119

ROUND 8: Which one makes a better present?
PSP = 104, DS = 89, SPLIT = 154

ROUND 9: Which one has more appealing functionality?
PSP = 113, DS = 149, SPLIT = 88

ROUND 10: Which will feature more fresh, new software?
PSP = 31, DS = 244, SPLIT = 74

ROUND 11: Which one is easier to develop for?
PSP = 114, DS = 98, SPLIT = 134

ROUND 12: Which do you want to be left standing in the end?
PSP = 84, DS = 156, SPLIT = 112

And the winner is:

NINTENDO DS

PSP wins five rounds and gets a total of 1269 votes compared to DS's seven rounds and 1629 votes.

Luckily, being in America and all, we'll get the winner of this early PSP versus DS battle later this year (and those of us lucky enough to have Japanese connections will be able to get the loser as well).
  vrijdag 2 juli 2004 @ 11:16:40 #103
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_20356828
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 08:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Famitsu
[..]
beetje rare vragen, which will be released first en which will be cheaper, dat zijn gewoon feiten toch
  vrijdag 2 juli 2004 @ 11:17:50 #104
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20356859
Nee, voorspellingen vooral, omdat niets zeker is nog.
pi_20357042
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 11:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, voorspellingen vooral, omdat niets zeker is nog.
mwa, maar het is eigenlijk bijna helemaal zeker
  vrijdag 2 juli 2004 @ 11:31:29 #106
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_20357219
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 11:24 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

mwa, maar het is eigenlijk bijna helemaal zeker
ja precies.
daarom vind ik het maar rare vragen.
pi_20358445
hij komt hier pas uit in 2005

gvd, waarom kunnen ze het nou niet voor de verandering tegelijkertijd in Japan, de VS én Europa uitbrengen
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  vrijdag 2 juli 2004 @ 23:33:01 #108
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20375791
Capaciteiten Er is NIETS dat wereldwijd tegelijk gereleased wordt.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 01:04:34 #109
3415 Webby
1 omhoog!
pi_20377652
Kan er niet ook iets over de release data in verschillende landen in de OP?
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
  zaterdag 3 juli 2004 @ 08:17:15 #110
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_20379387
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 23:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Eh, buddy, how about LOTR, The Matrix Reloaded/Revolutions etc?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_20379879
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 23:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
eerlijk spreiding is oké
pi_20379935
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 08:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Famitsu
[..]
Hmmm ik vind dit toch de belangrijkste vragen. Want hoewel ik een fan van nintendo ben is de situatie nu zoals ik het zie toch dat ik voor de PSP kies.
quote:
ROUND 5: Which design to you like better?
PSP = 251, DS = 42, SPLIT = 58

ROUND 6: Which one do you want to carry with you normally?
PSP = 134, DS = 69, SPLIT = 147

ROUND 7: Which one do you want to play while on the train?
PSP = 140, DS = 91, SPLIT = 119
  zaterdag 3 juli 2004 @ 10:19:42 #113
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20379937
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 08:17 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Eh, buddy, how about LOTR, The Matrix Reloaded/Revolutions etc?
Films ja, maar geen produkten.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 10:23:48 #114
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_20379972
Mario kart was hier 3 dagen eerder dan in VS
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_20380797
En je moet niet vergeten dan het vertaling een klote klus is
pi_20381442
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:37 schreef gamecube_master het volgende:
En je moet niet vergeten dan het vertaling een klote klus is
ja dat komt door die klote fransen en duitsers die geen engels kunnen.
pi_20427428
waarom maken ze zoveel van die apparaten
  maandag 5 juli 2004 @ 13:11:04 #118
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20427460
Innovatie. De DS zal voor een groot deel een test zijn denk ik, net als de Virtual Boy was een tijd terug. Alleen zal d DS waarschijnlijk WEL een succes zijn
pi_20427539
en dan blijkt het een succes te zijn en dan komen ze weer met een net iets betere versie
dan zetten ze er 2 letters bij en de prijs stijgt...

zo ging het ook bij de GBA

maargoed... ik ben wel benieuwd... ik hoop dat ie beetje betaalbaar wordt en dat er daarna ff een tijdje niks nieuwers komt
  maandag 5 juli 2004 @ 13:16:23 #120
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20427608
De GBA was gewoon goed, alleen klaagden de mensen om het scherm, dus brachten ze er een met licht, en die hebben ze op sommige punten meteen verbeterd ja. Dat is toch niet zo gek PC hardware is verouderd zodra je het in je PC plugt
pi_20427853
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
De GBA was gewoon goed, alleen klaagden de mensen om het scherm, dus brachten ze er een met licht, en die hebben ze op sommige punten meteen verbeterd ja. Dat is toch niet zo gek PC hardware is verouderd zodra je het in je PC plugt
Ach bij de DS zal ook wel weer zoiets komen, maar ik ga hem zeker kopen! De DS zou toch niet veel duurder zijn als de SP?
pi_20427897
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:24 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Ach bij de DS zal ook wel weer zoiets komen, maar ik ga hem zeker kopen! De DS zou toch niet veel duurder zijn als de SP?
nope
  maandag 5 juli 2004 @ 13:28:21 #123
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20427971
Mwah, reken op 150-200 euro Dan wordt je iig niet verrast door de prijs.
pi_20428014
er hiervoor komen weer nieuwe games allemaal uit...?

misschien heeft het zo z'n voordelen, misschien worden de GBA games hierdoor goedkoper
pi_20428017
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mwah, reken op 150-200 euro Dan wordt je iig niet verrast door de prijs.
Ach de spellen worden ook al niet zo duur! Ik denk dat het wel wat word
  maandag 5 juli 2004 @ 13:30:22 #126
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20428068
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:29 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

misschien heeft het zo z'n voordelen, misschien worden de GBA games hierdoor goedkoper
Ja, op andere kaartjes dan de GBA games natuurlijk. Er kan zo'n Gigabit op de nieuwe carts En de GBA Games zullen we iets zakken, maar niet teveel.
pi_20428609
en deels van die DS technieken worden zeker ook gebruikt voor de nieuwe GBA die daarna weer komt
pi_20436498
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja, op andere kaartjes dan de GBA games natuurlijk. Er kan zo\'n Gigabit op de nieuwe carts En de GBA Games zullen we iets zakken, maar niet teveel.
1 Gigabit? Dat is 128 megabyte toch? Lekker veel
  dinsdag 6 juli 2004 @ 12:03:39 #129
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20436641
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 11:58 schreef G-Mart het volgende:

[..]

LoL. Wist je wel eens dat Nintendo 64 games nog maar net 256 mbit zijn? Dit is dus 4 keer zoveel als een N64 spel. Ik neem aan dat ze de zelfde compressie gaan gebruiken.
pi_20436720
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 12:03 schreef BMH het volgende:

[..]

LoL. Wist je wel eens dat Nintendo 64 games nog maar net 256 mbit zijn? Dit is dus 4 keer zoveel als een N64 spel. Ik neem aan dat ze de zelfde compressie gaan gebruiken.
En dan moet je nagaan dat Zelda: OoT met die gigantische werelden gewoon op zo\'n cartridge kan
  dinsdag 6 juli 2004 @ 13:58:59 #131
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20439746
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 11:58 schreef G-Mart het volgende:

[..]

Genoeg FMV hoef ik niet per se en nu slaan de games niet over tijdens het reizen. Wat (volgens mij) bij UMD wel kan gebeuren.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 14:03:42 #132
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20439852
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 13:58 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Genoeg FMV hoef ik niet per se en nu slaan de games niet over tijdens het reizen. Wat (volgens mij) bij UMD wel kan gebeuren.
En er komen geen laadtijden. Ook een enorm pluspunt van cards/flashcards
pi_20439911
Nintendo 64 is oud man. (met alle respect voor Zelda: OoT overigens). Ik snap niet waarom die cartridges bij Nintendo altijd zo klein zijn. Check de GBA, check de N64 (tov de PSone cd\'s), check de NGC (tov de xbox en ps2 dvd\'s) en nu weer op de DS (tov de xbox, psp en ps2). Leuk, krijgt de DS weer de mindere versie van de multiplatform games.
pi_20439974
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 14:06 schreef G-Mart het volgende:
Nintendo 64 is oud man. (met alle respect voor Zelda: OoT overigens). Ik snap niet waarom die cartridges bij Nintendo altijd zo klein zijn. Check de GBA, check de N64 (tov de PSone cd\\\'s), check de NGC (tov de xbox en ps2 dvd\\\'s) en nu weer op de DS (tov de xbox, psp en ps2). Leuk, krijgt de DS weer de mindere versie van de multiplatform games.
Maar vraag jezelf is af is het ook nodig geweest? bij de N64, GC en GBA iig niet, Ik kan het natuurlijk niet zeggen van de DS maar ik ga er vanuit dat dat ook niet het geval is
  dinsdag 6 juli 2004 @ 14:08:22 #135
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20439975
Er komen geen multiplatform games op de DS. Dat gaat niet ivm het 2e scherm. Of de PSP moet de mindere versie krijgen (een halve ).

En Nintendo was met de N64 te laat met overstappen op discs ja, en de Cube heeft kleine discs om kopieren tegen te gaan. En dat is ze goed gelukt
  dinsdag 6 juli 2004 @ 14:09:17 #136
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20439992
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 14:06 schreef G-Mart het volgende:
Nintendo 64 is oud man. (met alle respect voor Zelda: OoT overigens). Ik snap niet waarom die cartridges bij Nintendo altijd zo klein zijn. Check de GBA, check de N64 (tov de PSone cd\\\'s), check de NGC (tov de xbox en ps2 dvd\\\'s) en nu weer op de DS (tov de xbox, psp en ps2). Leuk, krijgt de DS weer de mindere versie van de multiplatform games.
Omdat het omlagmedium klein is krijgen we mindere versies van multiplatform games? eehh neen. Een normale multiplatform game is 1.2 gig groot. Een xbox/ps2 disc is 4.7 gig & een cube disc is 1.5 gig.

De nintendo DS wil zich juist onderscheiden van die multiplatform games. Spellen die op de Nintendo DS komen moeten een speciale game style hebben die we nog nooit eerder hebben bespeeld. Weg met die ports!
pi_20440385
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 14:09 schreef BMH het volgende:

[..]

Omdat het omlagmedium klein is krijgen we mindere versies van multiplatform games? eehh neen. Een normale multiplatform game is 1.2 gig groot. Een xbox/ps2 disc is 4.7 gig & een cube disc is 1.5 gig.

De nintendo DS wil zich juist onderscheiden van die multiplatform games. Spellen die op de Nintendo DS komen moeten een speciale game style hebben die we nog nooit eerder hebben bespeeld. Weg met die ports!
Platformgames verschillend ontzettend in filesize. NGC discs zijn 1,2 gig maar je merkt nu al bijv. bij Harry Potter op NGC dat er bijv. maar 1 taal op de hele disc past. Denk ook aan de introfilmpjes die speciaal gecomprimeerd moeten worden voor de NGC.
quote:
Er komen geen multiplatform games op de DS. Dat gaat niet ivm het 2e scherm. Of de PSP moet de mindere versie krijgen (een halve ).
Multiplatform bedoel ik de pc/ps2/xbox/ngc games mee. Ongeacht wat zullen bedrijven toch gewoon proberen de gewone consolegames zo goed mogelijk over te zetten. Door dit soort maatregelen krijg je op de DS gewoon de mindere versies hiervan.

Ik begrijp dat de Nintendo liefhebber liever alleen maar originele games ziet op zijn/haar DS maar de multiplatform games zijn juist de games die je nodig hebt om het grote publiek te bereiken (kijk ook naar de hitlijsten). Of vinden jullie het alleen maar storend als \\\\\\\'het grote publiek\\\\\\\' zich bezig houdt met een Nintendo console? Zomaar een vraag

[ Bericht 31% gewijzigd door G-Mart op 06-07-2004 14:34:18 ]
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:44:46 #138
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20442299
quote:
Multiplatform bedoel ik de pc/ps2/xbox/ngc games mee. Ongeacht wat zullen bedrijven toch gewoon proberen de gewone consolegames zo goed mogelijk over te zetten. Door dit soort maatregelen krijg je op de DS gewoon de mindere versies hiervan.
Wat ik dus zeg, een groot deel van de multiplatform games zal niet op de DS uitkomen. Fifa vast wel, en NFS ook wel. En die versies zullen minder zijn dan de console versies ja, maar dat heb je met handhelds he. De UMD discs kunnen ook geen 4.7 GB aan, dus die krijgt ook \"mindere\" versies van de multiplatform games. Dus je argument gaat niet op.
quote:
Ik begrijp dat de Nintendo liefhebber liever alleen maar originele games ziet op zijn/haar DS maar de multiplatform games zijn juist de games die je nodig hebt om het grote publiek te bereiken (kijk ook naar de hitlijsten). Of vinden jullie het alleen maar storend als \\\\\\\\\\\\\\\'het grote publiek\\\\\\\\\\\\\\\' zich bezig houdt met een Nintendo console? Zomaar een vraag
Ik vind het niet storend, maar een groot deel \"begrijpt\" Nintendo niet, dus laat maar dan. Ik vind het belangrijkste dat IK plezier heb, al ben ik de enige.
pi_20445318
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:44 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Wat ik dus zeg, een groot deel van de multiplatform games zal niet op de DS uitkomen. Fifa vast wel, en NFS ook wel. En die versies zullen minder zijn dan de console versies ja, maar dat heb je met handhelds he. De UMD discs kunnen ook geen 4.7 GB aan, dus die krijgt ook \\\"mindere\\\" versies van de multiplatform games. Dus je argument gaat niet op.
[..]

Ik vind het niet storend, maar een groot deel \\\"begrijpt\\\" Nintendo niet, dus laat maar dan. Ik vind het belangrijkste dat IK plezier heb, al ben ik de enige.
UMD is 1.8 Gigabyte, dat is al een heel stuk meer dan 128 megabyte. .

Maar okay, zolang jij gelukkig bent met je DS . Ik zal uiteindelijk ook wel de DS halen hoor, begrijp me niet verkeerd .
  dinsdag 6 juli 2004 @ 17:35:42 #140
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20445353
Ja, net als dat ik ook wel een PSP ga halen ooit Al was het maar voor FFVII Advent Children.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 17:46:14 #141
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20445558
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 17:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, net als dat ik ook wel een PSP ga halen ooit Al was het maar voor FFVII Advent Children.
Waarom koopt iemand een PSP voor 1 film?
  dinsdag 6 juli 2004 @ 17:48:40 #142
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20445613
Naamsbekendheid en thema van die film En zowieso zal Square meer games uit gaan brengen voor de PSP, dus dat zit wel goed.
  woensdag 7 juli 2004 @ 11:30:23 #143
78184 CyraxSnake
is de vierde
pi_20459739
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:29 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

Animal Crossing DS
Bomberman
Dynasty Warriors
Egg Monster Hero
Frogger 2005
Mario Kart DS
Metroid Prime : Hunters
Mobile Suit Gundam Seed
Pac 'n Roll
Pac-Pix
Pictochat
Project Rub
Sonic DS
Super Mario 64x4
Super Mario Bros. DS
WarioWare Inc. DS
Yu-Gi-Oh! Nightmare Troubadour

Dus er komen al wel wat goede titels aan.
"Calling me perfect is an understatement!"
  woensdag 7 juli 2004 @ 12:30:05 #144
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_20461292
ja, lijkt me ook
pi_20501771
Ik ga de NDS kopen om alleen tijd te doden in de trein. Want ik moet volgend jaar totaal een uur in de trein zitten. Verder vind ik dat de DS echt vernieuwende gameplay bied tegen over de PSP.

Mijn zelf verzonnen slogan:

De PSP heeft graphics, maar de NDS heeft gameplay.

[ Bericht 4% gewijzigd door Baris op 09-07-2004 01:05:30 ]
pi_20506248
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 11:30 schreef CyraxSnake het volgende:

<lijstje>

was monkeyball ook al niet bevestigd?
pi_20506346
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 11:30 schreef CyraxSnake het volgende:

[..]

Animal Crossing DS
Bomberman
Dynasty Warriors
Egg Monster Hero
Frogger 2005
Mario Kart DS
Metroid Prime : Hunters
Mobile Suit Gundam Seed
Pac 'n Roll
Pac-Pix
Pictochat
Project Rub
Sonic DS
Super Mario 64x4
Super Mario Bros. DS
WarioWare Inc. DS
Yu-Gi-Oh! Nightmare Troubadour

En je vergeet Rayman!
pi_20506540
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 10:44 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

En je vergeet Rayman!
pi_20517903
Nintendo strikt Visual Impact

Nintendo heeft Visual Impact weten te strikken als Nintendo DS ontwikkelaar, wat dus betekent dat Visual Impact nu zowel Sony's PSP als de Dual Screen van Nintendo support.

Vanaf nu mag Visual Impact zich officiëel Nintendo DS developer noemen, het bedrijf gaat in de toekomst meerdere games uitbrengen op de handheld. Momenteel is al een eerste spel in ontwikkeling, alleen is hier nog geen informatie over gegeven. Eerder liet Visual Impact al weten bezig te zijn met een game voor de PlayStation Portable, maar ook daar is nog niets over bekend.

--
Bron:m-gaming
--
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 20:15:22 #150
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_20517958
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 00:34 schreef Baris het volgende:
Ik ga de NDS kopen om alleen tijd te doden in de trein. Want ik moet volgend jaar totaal een uur in de trein zitten.
Dure aankoop, als je 'm maar een uurtje gaat gebruiken.
pi_20519517
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 20:15 schreef chibibo het volgende:

hij zegt idd "in totaal 1 uur"

vrijdag 9 juli 2004 @ 22:00:47 #152
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_20520073
je gaat toch niet een apperaat voor in de trein halen
hij lijkt me veel te leuk om alleen maar in de trein spelen
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:18:35 #153
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20533349
Ik ga denk ik NIET met de DS in de trein zitten, met een stylus lijkt me niet fijn in een hobbelende trein (Brabant he ) Maar dat is even afwachten.

Om het wachten wat te verzachten heeft IGN een 11 (!) pagina grote special over de Nintendo DS, genaamd, Nintendo iDeaS

http://gameboy.ign.com/articles/529/529483p1.html
pi_20535205
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ga denk ik NIET met de DS in de trein zitten, met een stylus lijkt me niet fijn in een hobbelende trein (Brabant he ) Maar dat is even afwachten.

Om het wachten wat te verzachten heeft IGN een 11 (!) pagina grote special over de Nintendo DS, genaamd, Nintendo iDeaS

http://gameboy.ign.com/articles/529/529483p1.html
ziekte, wie gaat dat nou allemaal lezen
pi_20535686
Met een stylus in de trein? Wat dacht je van hardop praten tegen je DS in de trein :-p. (voor de games die de mic functie gebruiken).

Ook leuk, een Singstar kloon op de DS en dan in de trein gaan spelen, kijken hoe het dan met de sociale acceptatie gesteld is . Of Seaman, dat je in de trein dus hardop 'so, how are you today?' tegen je DS zegt
pi_20543451
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 18:45 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

ziekte, wie gaat dat nou allemaal lezen
Niemand natuurlijk, iedereen zoekt plaatjes !

pi_20554806
volgens mij kan je dit ding helemaal niet lekker vasthouden
  zondag 11 juli 2004 @ 18:11:31 #158
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20554866
Bij NGC magazine zit deze maand een boekje over de DS. Ik had hem bijna gekocht, maar toen zag ik de EDGE met een e3 special

@ Wacko-Dreamer, en waarom dan wel niet?
pi_20555052
Hij is vierkant net zoals de SP, maar bij de SP zitten je handen dicht bij elkaar
bij de DS zitten je handen weer verder van elkaar af net zoals de 1e GBA
verder is ie volgens mij te plat en te vierkant...

maar ik merk het vanzelf als ik dat ding een keer in mn handen heb
  zondag 11 juli 2004 @ 18:29:18 #160
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20555168
Zowieso is het design nog niet definitief he Al zal het niet veel verschillen denk ik
pi_20555359
en anders komen ze wel met een SP versie die er anders uitziet en net een paar extra functies heeft
  maandag 12 juli 2004 @ 12:12:30 #162
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20569933
quote:
Miyamoto: "Whether you've got one DS and one game pack, and your friends have their DSes, you'll be able to download the game from the game pack in one DS wirelessly to your friends and you can all play together wirelessly."
De GBA heeft deze fuctie ook, maar dit id vaak beperkt tot 1 level van het spel. Hopelijk hier niet.
  maandag 12 juli 2004 @ 22:33:35 #163
78184 CyraxSnake
is de vierde
pi_20584996
De GBC kon ook wireless verbinden, maar die functie was nauwelijks benut
  maandag 12 juli 2004 @ 22:35:36 #164
78184 CyraxSnake
is de vierde
pi_20585049
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 22:00 schreef Frankeinstein het volgende:
En wederom ben ik het met jou eens.
  maandag 12 juli 2004 @ 22:39:57 #165
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20585175
quote:
Op maandag 12 juli 2004 22:33 schreef CyraxSnake het volgende:
De GBC kon ook wireless verbinden, maar die functie was nauwelijks benut
Via IR ja, das nogal een verschil met Bluetooth of Wifi
pi_20585762
quote:
Op maandag 12 juli 2004 22:39 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Best wel, IR's "je-moet-een-line-of-sight-hebben"-feature schiet niet echt op met gamen
  maandag 12 juli 2004 @ 23:32:34 #167
78184 CyraxSnake
is de vierde
pi_20586474
quote:
Op maandag 12 juli 2004 22:39 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Gelijk heb je
  maandag 12 juli 2004 @ 23:35:46 #168
63302 rockstah
New World Disorder
pi_20586548
dat was ook alleen om gegevens uit te wisselen. net zoals bij een pda.
  maandag 12 juli 2004 @ 23:57:53 #169
78184 CyraxSnake
is de vierde
pi_20587051
quote:
Op maandag 12 juli 2004 23:35 schreef rockstah het volgende:
dat was ook alleen om gegevens uit te wisselen. net zoals bij een pda.
precies
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:43:05 #170
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20596990
quote:
Madden 2005, de serie die vooral in Amerika populair is, komt nu ook uit op de Nintendo DS!

De populaire Madden franchise krijgt ook dit jaar weer een nieuw deel: Madden NFL 2005, en dit maal niet alleen voor de GameCube, Xbox en PS2! Dat maakte Jeremy Strauser van Electronic Arts bekend. Er is namelijk ook een versie voor de DS in de maak. Ook in deze versie kun je er vanuit gaan dat je weer in verschillende modes American Football tegen de computer en misschien wel elkaar kunt spelen (dmv de draadloze connectie-mogelijkheden). Madden NFL 2005 zal een launchgame van de DS moeten worden, dus wanneer de game precies uitkomt is nog onduidelijk.
(CubeZone)

Ik dnek dat het 2e scherm in deze game het volgende kan: inzoomen op de actie, een scorebord, veldbezetting.
pi_20621486
Miyamoto spreekt over de online mogelijkheden van de Nintendo DS. Klik!

Miyamoto heeft in een interview gezegd dat de Nintendo DS niet bedoeld is om online te gaan, maar het is wel mogelijk. Hij wijst erop dat de NDS verkocht zou moeten worden voor de unieke gameplay, niet om de online mogelijkheden.

Nintendo zal voorlopig niks doen met online gamen, alleen wireless tegen elkaar gamen kan wel, maar wij zullen niet kunnen gamen tegen mensen uit Azië.

woensdag 14 juli 2004 @ 16:33:50 #172
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20621725
Cubezone verteld het iets uitgebreider:
quote:
Miyamoto heeft gesproken: de DS kan online! Nintendo zal hier zelf geen gebruik van maken, maar haar third parties waarschijnlijk wel.

In een interview met de maker van Earthbound, Shigesato Itoi, zei Shigeru Miyamoto dat de DS met de huidige specs gebruikt kan worden als internet verbinding via de wireless LAN. Hij voegde hier wel aan toe dat Nintendo zelf zich meer zal richten op het linken van meerdere DS-toestellen via deze wireless LAN om met meerdere spelers een game te kunnen spelen.

Het interview dat stukje voor stukje wordt gepost op Itoi's eigen website heeft het over verschillende onderwerpen als bijvoorbeeld first-person shooters en Yuji Naka. In de laatste update van zijn site en daarbij het recentste onderwerp van zijn interview, vroeg Itoi het volgende:

"This is more of a technical question than a game-fan question, but when Nintendo announced the DS, they said that it would use the Wireless LAN (IEEE802.11) standard. So, for example, does this mean that you would be able to connect to the Internet?"

Hierop antwoordde Miyamoto: "That's right. Well, what Nintendo has always been pursuing is mostly the connection of DS systems. But, if you had wireless LAN in your home, and an application or an OS was released that connected to it, it would be possible to use the DS as an Internet terminal."

Miyamoto vertelde verder om toe te voegen dat Nintendo over het algemeen probeert situaties te ontwijken waarin de consument geconfronteerd wordt met te veel potentiële "snags" bij het opzetten van de gameplay: "We don't want to be telling users, 'If you don't connect that, it won't work' or 'If you don't have one of these, too bad.' If we can, we want you be able to just buy the machine itself, and have fun with a new type of play."

Volgens Miyamoto zouden de ontwerpers van de DS zelf nog meer functies in hun apparaatje willen stoppen. Maar uiteindelijk realiseerden zij zich dat ze hun hardware ook nog moeten verkopen voor een reële prijs, wat hun ideeën voor betere specificaties belemmerde.
pi_20623149
Dat klinkt wel iets wat beter, schrok me al rot .
Toch jammer dat Nintendo het zelf niet doet, eigenlijk net als online gaming op de cube...
  woensdag 14 juli 2004 @ 18:03:50 #174
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_20623578
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 17:37 schreef Roi het volgende:
Toch jammer dat Nintendo het zelf niet doet, eigenlijk net als online gaming op de cube...
Ik kan hun gedachtengang wel begrijpen: ze willen er voor zorgen dat hun producten 'out-of-the-box' werken, zonder dat de gebruiker zelf met instellingen moet gaan hannesen om het aan de praat te krijgen. Denk hierbij aan de problemen die zich vaak voordoen wanneer Xbox'ers voor de eerste keer online willen met Live!: sommigen hebben een vast IP adres van hun provider, anderen werken via DHCP; sommigen hebben een PPPoE verbinding, om maar niet te spreken van de mensen die thuis een router of firewall in hun netwerk hebben staan.
Nintendo gaat uit van de filosofie dat een druk op de aan/uit knop ongeveer het enige zou moeten zijn wat je hoeft te doen om te kunnen spelen, of dit niet nu wel of niet met gebruik van wireless connectivity is.

Neemt niet weg dat ik het jammer vind dat ze opnieuw (bewust) de boot missen in het online-gebeuren. Mario Kart en Mario Party zijn voorbeelden van spellen die heel goed online zouden kunnen gaan, maar uitgaande van Miyamoto's woorden hoeven we niet te verwachten dat dit zal gebeuren.
Dat andere partijen wel de mogelijkheid hebben online gameplay in hun spellen te gebruiken is een stap in de goede richting, maar wat de spellen van Nintendo zelf betreft, lijkt het een herhaling te worden van de Gamecube's broadband adapter.
  woensdag 14 juli 2004 @ 18:08:11 #175
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_20623652
Mario party moet absoluut niet online, dan haal je al de lol weg
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_20624020
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 20:15 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ook als ik bijv in de auto zit, maar ook bijv als ik op school zit, of als ik op vakantie ben. Ik koop dat ding voor situaties als ik mijn Xbox niet bij de hand heb. Ik wil gewoon overal kunnen gamen. Ik heb wel een GBA, maar de DS is veel leuker,

[ Bericht 7% gewijzigd door Baris op 14-07-2004 18:39:05 ]
pi_20624076
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 22:00 schreef Frankeinstein het volgende:
Als ik thuis ben, game ik op mijn Xbox, maar je gaat wel eens naar een kennis en daar heb je heel vaak geen pc/consoles. Voor dat soort situalties is de NDS echt perfect. Maar thuis ga ik echt niet achter mijn NDS zitten ofzo.

Ik koop de DS dus om tijd te doden. Aangezien de DS een aantal toffe functies heeft, lijkt mij dat de tijd (als je eenmaal bezig bent) echt voorbij gaat vliegen.
pi_20633047
SEGA had al laten weten bezig te zijn met een Sonic, een Super Monkey Ball en een mysterieus project (Project Rub) voor de Nintendo DS. Nu blijkt SEGA nog meer games achter de hand te hebben, namelijk Phantasy Star Online DS en Puyo Puyo DS.

Phantasy Star Online DS zou gebruik gaan maken van de wireless/WiFi functies, 'voice command' dankzij de microfoon en natuurlijk het touch-screen.

Over Puyo Puyo DS is nog geen verdere informatie beschikbaar. We weten alleen dat het om een 'Puyo Puyo' spel gaat. Puyo Puyo is een soort van Tetris waarbij je gekleurde balletjes aan elkaar moet koppelen.

Of het bovenstaande echt waar is is nog onduidelijk, maar GameCube Advanced beweert dit uit een betrouwbare bron te hebben.
pi_20640354
Retail reports indicate Nintendo DS pricing, launch date, software

November 4th, 19,000 Yen (140 Euro), with five to six launch titles and 11 by 2005

Unconfirmed reports from Japanese retail sources suggest that Nintendo is planning to roll out the DS handheld on November 4th priced at 19,000 Yen (140 Euro), followed by a US launch on November 11th at $179.95 (145 Euro).

The same sources indicate that the Japanese launch of the handheld will be accompanied by five to six software titles, with Nintendo aiming to have 11 titles on the market by the end of 2004.

Nintendo reportedly aims to sell three million units of the Nintendo DS worldwide by the end of fiscal 2005 next March - a period which should encompass both the Japanese and US launches before Christmas, and the European launch in early 2005.

While these figures certainly seem plausible, it should be noted that Nintendo has issued no official confirmation of the launch date, price or software support for the Nintendo DS as yet; in fact, we're still not even sure what the DS will be called at retail, since Nintendo DS is still officially a codename, not a final product name.

The retail prices suggested in this report would almost certainly make the NDS significantly cheaper than the PlayStation Portable, which is expected to cost well over 30,000 Yen (220 Euro) when it arrives in Japan later this year, ahead of a US and European launch in 2005.

Earlier this week, a Nintendo spokesperson criticised the PSP in an interview with Japanese newspaper Asahi Shimbun, arguing that the handheld could not be classified as a true video game system because of its integration of music and movie playback functions.

gamesindustry

pi_20640869
tvp'tje .
pi_20641382
zou je op een VS DS ook EU spellen kunnen spelen?

weet niet of ik wel wil wachten tot dat kreng hier uit komt, maar om nou games uit de VS te blijven importeren trekt me ook niet echt
  donderdag 15 juli 2004 @ 14:03:38 #182
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20641428
Ik denk dat hij, net als de GBA, gewoon regio vrij is, maar dat wacht ik wel ff af
pi_20647578
The Urbz: Sims in the City will benefit from the unique Nintendo DS capabilities by offering players a wireless multi-player mode, touch-screen input a multitude of in-game features that are not available in any other version of the game. Exclusive features for the Nintendo DS version include 24 objects, a unique touch-screen menu system, 5 minigames, 7 characters and 8 pet species that players can create with the special in-game 'gene manipulator'.

These aren't your typical Sims. These are the Urbz - and they have a completely new look, attitude and outlook on life. Sims are living in the city and it's all about building, and improving, their reputation. For the first time, players will not only be able to create their own Sim, but in addition will also have the opportunity to create their own pet. Daddy Bigbucks is trying to take over the city of Miniopolis and keep Splicer Island a secret. It is up to you to uncover the truth by training your pet, increasing your reputation and keeping your crew on Splicer Island happy.

"We're thrilled that this new franchise is the first from Electronic Arts to illustrate the power of the Nintendo DS," said Sinjin Bain, Vice President and Executive Producer. "On the Nintendo DS, we are able to do things with The Urbz: Sims in the City that we could not do with any other console. Like the system itself, this game is completely unique. Never before have Sims players been able to unleash their alter egos in an urban environment - complete with the sounds, scenes and settings of the city."
pi_20647602
140 euro klinkt nog niet zo verkeerd, maar je kan er verzekerd van zijn dat de games weer ( zie GBA ( SP ) gigantisch duur zullen zijn.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  donderdag 15 juli 2004 @ 20:32:12 #185
78184 CyraxSnake
is de vierde
pi_20649668
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 19:05 schreef piet_pelle het volgende:
140 euro klinkt nog niet zo verkeerd, maar je kan er verzekerd van zijn dat de games weer ( zie GBA ( SP ) gigantisch duur zullen zijn.
Maar dan mag je ook waar voor je geld verwachten.
pi_20653924
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 19:05 schreef piet_pelle het volgende:
Ja uhm, 140 euro in Japan.. daar zijn de spellen ook maar 25 euro of zo.
145-30 in America
175-50 Europa zal het wel weer worden, wat voor mij betekent: importeren .
pi_20659110
150-175 euro heb ik er wel voor over, als de spellen dan rond de 30-40 euro komen te liggen.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 10:31:27 #188
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20659628
Ik vind het nogal raar. Nintendo zei op de E3 dat de NDS wi-fi support heeft. Maar nu gaat Nintendo waarschijnlijk haar eigen games deze optie niet laten ondersteunen. WTF is dat nu voorn actie. Wi-fi is net als peer 2 peer, gewoon zonder tussen persoon (het kost Nintendo nix). Moi niet snap.
pi_20663960
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 10:31 schreef BMH het volgende:
Ik vind het nogal raar. Nintendo zei op de E3 dat de NDS wi-fi support heeft. Maar nu gaat Nintendo waarschijnlijk haar eigen games deze optie niet laten ondersteunen. WTF is dat nu voorn actie. Wi-fi is net als peer 2 peer, gewoon zonder tussen persoon (het kost Nintendo nix). Moi niet snap.
Simpel, Nintendo zal wel gewoon wifi gebruiken voor alle multiplayer games (dus dat je gewoon samen met een vriend/vriendin in de trein speelt). Alleen zal Nintendo geen games ontwikkelen die via internet via multiplayer te spelen zijn of dat je extra items kunt downloaden (geen idee waar je dat sowieso moet opslaan op de DS). Je zult dus niet bijv. terwijl je in Leiden woont kunnen spelen tegen een chick die op dat moment in Groningen zit .
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:44:56 #190
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_20664117
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 09:51 schreef Vision het volgende:
150-175 euro heb ik er wel voor over, als de spellen dan rond de 30-40 euro komen te liggen.
Same here maar ik vind dat prijzen van GBA games niet snel genoeg zakken. Bijv. Mario Advance 1 kost nog steeds rond 42,99. Wat minder populaire games worden wel wat sneller goedkoper... maar die zijn ook wat minder dan de A-games. Eigenlijk zou ik een soort players-choice budget serie voor de GBA/DS willen zien. 20 - 30 euro zou een goede prijs zijn.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_20664566
Een golden collection/players choise zou voor de GBA idd wel welkom zijn ja.
pi_20667309
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 19:04 schreef Roi het volgende:
The Urbz: Sims in the City will benefit from the unique Nintendo DS capabilities by offering players a wireless multi-player mode, touch-screen input a multitude of in-game features that are not available in any other version of the game. Exclusive features for the Nintendo DS version include 24 objects, a unique touch-screen menu system, 5 minigames, 7 characters and 8 pet species that players can create with the special in-game 'gene manipulator'.

These aren't your typical Sims. These are the Urbz - and they have a completely new look, attitude and outlook on life. Sims are living in the city and it's all about building, and improving, their reputation. For the first time, players will not only be able to create their own Sim, but in addition will also have the opportunity to create their own pet. Daddy Bigbucks is trying to take over the city of Miniopolis and keep Splicer Island a secret. It is up to you to uncover the truth by training your pet, increasing your reputation and keeping your crew on Splicer Island happy.

"We're thrilled that this new franchise is the first from Electronic Arts to illustrate the power of the Nintendo DS," said Sinjin Bain, Vice President and Executive Producer. "On the Nintendo DS, we are able to do things with The Urbz: Sims in the City that we could not do with any other console. Like the system itself, this game is completely unique. Never before have Sims players been able to unleash their alter egos in an urban environment - complete with the sounds, scenes and settings of the city."
En de eerste plaatjes:

Art

bij de 1ste 2 screenshots is het tuchscreen gedeelte weggelaten, dus misschien hebben ze iets origineels bedacht en willen ze niet dat het idee gestolen word...
Mischien ziet het er bewegend beter uit want dit ziet er erg GBA'achtig uit
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:47:18 #193
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20667349
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:46 schreef Roi het volgende:

[..]

En de eerste plaatjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Art
[afbeelding]

bij de 1ste 2 screenshots is het tuchscreen gedeelte weggelaten, dus misschien hebben ze iets origineels bedacht en willen ze niet dat het idee gestolen word...
Mischien ziet het er bewegend beter uit want dit ziet er erg GBA'achtig uit
De NDS krijgt de geupgrade GBA port.... PSP krijgt de PS2 port.... EA rules
pi_20667525
Maar mischien net zoals Nintendo 128 bevat het spel iets heel speciaals wat EA nog niet wilt showen, ik hoop het iig. Dan is het niet zomaar een geupdate port.

update-
Nog een artwork van gamespot:

-edit2-

Na ff zoeken op de EA site kwam ik dit ook nog tegen

en hier nog een GBA plaatje voor de vergelijking

GBA <--> NDS

-edit-
Hear the first details about The Urbz for the Nintendo DS in our exclusive developer interview.
http://www.gamespot.com/ds/strategy/theurbz/media.html

Mijn geluid doet het niet dus ik weet niet waar ze het over hebben !

-update100-

Op IGN staan ook screens zie ik net

[ Bericht 23% gewijzigd door Roi op 16-07-2004 17:17:30 ]
pi_20668244
ff in een nieuwe post hoor .

Paragon 5 to bring "Trouballs" to the Nintendo DS
by Glen Bayer

Paragon 5 is bringing Trouballs to the Nintendo DS, according to NintendoInsider.com.

"Trouballs is a highly addictive puzzle game based on the simple game mechanic of rotation," Paul Bragiel, CEO of Paragon 5 told Nintendo Insider. "This game is perfectly suited for the DS and we especially look forward to taking advantage of the wireless multiplayer."
  zaterdag 17 juli 2004 @ 23:28:56 #196
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20695394
  zaterdag 17 juli 2004 @ 23:48:53 #197
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20695766
Dat filmpje Ik heb hem nu al 2 keer gekeken, en Mario Kart en New Mario Bros zien er echt geweldig uit! Wario Ware lijkt me ook eindelijk leuk met de stylus!
Metroid Prime Hunters zal ook een topper worden als je van Metroid Prime houdt! De techdemo's zien er cool uit, vooral die met baby mario en de wolkjes die je moet tekenen om hem niet te laten vallen.
Zelfs pictochat lijkt me erg grappig, vooral in de college zaal
  zaterdag 17 juli 2004 @ 23:52:18 #198
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20695837
En dat muziekje En "Get the star" in Mario 64x4
  zaterdag 17 juli 2004 @ 23:52:34 #199
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20695839
En ja ik ben enthousiast !
  zaterdag 17 juli 2004 @ 23:56:07 #200
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_20695911
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 23:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
http://www.cube-europe.com/movies/NintendoDSgames.wmv

kan de server niet vinden.

*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_20696335
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 23:56 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

kan de server niet vinden.

hier wel hoor
  zondag 18 juli 2004 @ 00:16:11 #202
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_20696417
quote:
Op zondag 18 juli 2004 00:12 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

hier wel hoor
dat was mijn firewalletje zeker, heb het weer ff afgezet.
  zondag 18 juli 2004 @ 19:10:01 #203
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20705584
Nieuwe screens:

Bomberman:

Egg Monsters:

Gundam:

Pac 'n Roll

Pac Pix:

Sonic:

pi_20709647
quote:
Op zondag 18 juli 2004 19:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nieuwe screens:

Bomberman:

[afbeelding]

Egg Monsters:

[afbeelding]

Gundam:

[afbeelding]

Pac 'n Roll

[afbeelding]

Pac Pix:

[afbeelding]

Sonic:

[afbeelding]
eigenlijk heb ik nog niet echt een game gevonden die mij echt gaat boeien aleen , metroid , mario 2d , en 64x4.
ik wil een goede RPG
  maandag 19 juli 2004 @ 10:26:35 #205
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20716647
New Mario Bros, Mario 64x4, Wario Ware en Pac 'n Roll lijken mij de tofste. Ik geloof dat Picto Chat meegeleverd werd
pi_20716850
IK:
Rayman DS
New Mario Bros
Mario Kart DS
Wario Ware
Super Mario 64×4
Pac Pix(ofzow)
  maandag 19 juli 2004 @ 10:42:36 #207
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20716893
Ohw ja, Mario Kart natuurlijk ook

PacPix lijkt me leuk voor even, maar een complete game zo lijkt me niets. Net als Rayman, die bejaarde freak mag wel met pensioen.
pi_20723975
is er eigenlijk al bekend wat Mario 64x4 is ? mij leek het een Party game in de 64 wereld
pi_20724345
quote:
Op maandag 19 juli 2004 10:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ohw ja, Mario Kart natuurlijk ook

PacPix lijkt me leuk voor even, maar een complete game zo lijkt me niets. Net als Rayman, die bejaarde freak mag wel met pensioen.
idd, niks vernieuwends, ubisoft mag wel weer met een nieuwe franchise komen ipv Rayman

Mijn lijstje
Super Mario 64x4
pictochat (als die niet meegeleverd wordt)
Nieuwe super Mario Bros
Nieuwe Zelda
Wario Ware

MK niet want ik heb geen behoefte aan een mario kart die ik al op de cube heb, als ik het wil spelen dan doe ik het wel online samen met iemand anders
  maandag 19 juli 2004 @ 23:22:50 #210
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20733080
quote:
Rumored price of Nintendo DS games in Japan?
by Glen Bayer

Yukihito Morikawa, president of Japanese developer Muumuu, said in his online diary that the rumored recommended retail price of Nintendo DS games will be about 3,800 yen ($35) in Japan.

Morikawa says he feels the price will be too high and developers will be unable to create smaller titles, according to GameSpot.com. He says the games will have to be more in-depth to justify the price to consumers.

"I heard from a producer that a few DS projects going on in his company are deadlocked,” says Morikawa in his diary. “There are a lot of new things that can be done [with the touch-sensitive screen], such as making hand drawn characters fight with each other or transforming a 3D object with the use of the stylus. You can bang [in the game] with the stylus, dig holes, chip away things... it's easy to come up with those kinds of small ideas, and the DS is a superb hardware in that sense.”

"But, those kinds of ideas are too small to fit in a 3,800 yen cartridge, which is why [the developers] are deadlocked,” continues Morikawa. “It's difficult to expand on those types of small ideas, kind of like how a short story won't become a good novel if you bloat it up with unnecessary ideas. So the only way to fill a 3,800 yen cartridge is by stuffing in one huge idea or a lot of small ideas. But we can’t stuff in a bunch of small ideas, because that’s something which is already going to be done with Made in Wario [WarioWare, Inc. DS]."
(N-Sider)

Hmmm... die gast heeft een goed punt Zeker mbt Wario Ware (die ik dus juist voor die kleine dingetjes met de stylus wil hebben) en ik verwacht ook niet veel games verder voor de DS. De PSP zal VEEL meer games krijgen, maar goed, dat vind ik niet erg. Als er maar een stuk of 10 (3rd Party) goede, vernieuwende, toffe games voor de Nintendo DS komen, die goed gebruik maken van de 2 schermen en de andere opties vind ik dat al veel. Nintendo zelf zal de beste games uitbrengen denk ik
  maandag 19 juli 2004 @ 23:41:04 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_20733491
De prijzen staan niet vast toch? Of verwisselen ze games nu met cartridges?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 19 juli 2004 @ 23:43:13 #212
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20733540
Nee, het staat ook niet vast, en ze gebruiken inderdaad die 2 termen door elkaar lijkt het. Maar dan nog, ik vind het erg geloofwaardig klinken verder.
  maandag 19 juli 2004 @ 23:51:47 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_20733751
Ik vind het inzoverre waarschijnlijk omdat de producenten zich psychologisch aan die prijs zullen houden (waarom zou je er niet de volle mep voor cashen), zoals je nu ook bij al die lame ports ziet. Prijsdifferentiatie zou me sowieso stukken beter lijken voor de gehele industrie trouwens (zie Ubisoft).

Overigens twijfel ik er ook niet aan dat de PSP veel meer spellen krijgt. Al was het maar omdat het ook psychologisch niet prettig is een standaard spel uit te brengen op een nieuw design. Al was het maar omdat de concurrentie wel z'n best doet.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 11:02:15 #214
78184 CyraxSnake
is de vierde
pi_20738717
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:31 schreef Hellrazor het volgende:
is er eigenlijk al bekend wat Mario 64x4 is ? mij leek het een Party game in de 64 wereld
Het is Mario 64 maar dan kun je het met zijn 4en doen.
pi_20746247
Heeft iemand hier een eigen server waar ik 6 plaatjes op kan zetten ?
Ik heb namelijk plaatjes gevonden van een Nintendo DS unbugger met gegevens
-edit- Ik heb al een plek gevonden, nog even wachten en dan world exclusife @ Fok! forum :')

Hier zijn ze dan, zal de echte naam van de DS dan toch Nitro zijn ?

[ Bericht 30% gewijzigd door Roi op 20-07-2004 17:36:45 ]
pi_20747445
Ik twijfel of het echt de Nitro wordt. Nintendo beweert dat dat de eerste naam was, dus misschien zijn de screens wat oud. Maar verder.:

"Vet!"

[ Bericht 37% gewijzigd door Thomper op 20-07-2004 17:55:56 (Zo?) ]
  dinsdag 20 juli 2004 @ 18:36:53 #217
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20748329
Nou, die plaatjes doen het hier niet
pi_20748492
Nee hij heeft ze van de server gehaald omdat het teveel data zou gebruken ...
pi_20748709
Als je ze als JPEGs bewaart kan ik ze wellicht hosten.. als BMP is het iets meer moeite.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 18:57:10 #220
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20748733
jpg kan ik ook kwijt
  dinsdag 20 juli 2004 @ 19:05:02 #221
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20748888
kun je de foto's mailen naar potatox@gmail.com ?

EGM:
quote:
DS estimated price: $199.99

Pros

*plays all the old gba games
*cart-based games mean no loading times and long battery life
*nintendo has ruled the handheld market for 15 years so they know a lot about it
*nintendo makes the best first party games
*its possible to play multiplayer online with only one cartridge

CONS

*front and shoulder buttons are too small, no analog stick and doesnt have the great gba feel
*cartridge games mean worse sound, less storage space for things like sound and video
*big and pretty damn ugly. wont win any beauty contests unless its tweaked
*touch screen seems prone to scratches from the stylus but nintendo is working on a way to fix it

Sweet
pi_20749270
Ik heb ze net ge-upload, als het goed is post ie ze zo.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 19:23:10 #223
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20749292
Ik ben benieuwd hoe fake ze zijn
pi_20749316

dinsdag 20 juli 2004 @ 19:28:18 #225
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20749371
laten we het hopen. Hij is iig velen malen beter dan de NDS nu is.
pi_20750292
De developer kit is igg binnen
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:23:35 #227
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20750379
Ziet er niet echt officeel uit? En BMH, hoezo is het beter dan de NDS nu is Ik snap niet wat je bedoeld
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:28:00 #228
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20750454
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ziet er niet echt officeel uit? En BMH, hoezo is het beter dan de NDS nu is Ik snap niet wat je bedoeld
Het design is in dit plaatje velen malen beter. Rond is strak geworden, glans is mat & het scherm is nu bijna recht aan de rest van het oppervlak.

dinsdag 20 juli 2004 @ 20:30:10 #229
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20750507
Dat plaatje is met een 3D tekenprogramma gemaakt
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:31:45 #230
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20750541
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat plaatje is met een 3D tekenprogramma gemaakt
Ik weet, tis een render. Maar toch vind ik em mooier dan de E3 NDS.
pi_20750576
Ik kan trouwens ook wel plaatjes laten zien waar die tekst duidelijk te lezen is, maar die zijn wl BMP (en die kan ik dus niet uploaden op een site.)

-edit- Vergroot goed te lezen
pi_20751512
Dat Pac Pic ziet er wel erg leuk uit. Een beetje zoals die pictionary chatbox op internet (kan ff niet op de naam komen), dat is ook erg leuk en superverslavend.

Verder ga ik natuurlijk voor Animal Crossing! Voor de rest hangt het af van de prijzen en mijn saldo op dat moment.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_20758825
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:33 schreef Roi het volgende:
Ik kan trouwens ook wel plaatjes laten zien waar die tekst duidelijk te lezen is, maar die zijn wl BMP (en die kan ik dus niet uploaden op een site.)

-edit- Vergroot goed te lezen
ik heb wel ruimte voor je
  woensdag 21 juli 2004 @ 17:51:49 #234
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20770342

Ik denk niet dattie echt is, maar mooi istie zeker
pi_20771079
Die packshot is sowieso nep aangezien Nintendo DS niet de uiteindelijke naam zal worden, daarnaast is het niet echt waarschijnlijk dat Camelot er ook aan mee ontwikkeld.

En die IS-NITRO-DEBUGGER is ongetwijfeld echt, alleen dat plaatje waarvan iedereen beweerd dat hij er daar mooier op uitziet is exact hetzelfde model als de E3 versie.
pi_20771197
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 17:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[afbeelding]

Ik denk niet dattie echt is, maar mooi istie zeker
het ziet er wel erg photoshop uit, dus ik denk het niet.

En idd de naam, nintendo DS
  woensdag 21 juli 2004 @ 19:04:57 #237
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_20771726
ze hadden toch een logo en al?
pi_20905583
De naam wordt toch Nintendo DS. Nintendo heeft het bevestigd (bron)

en hieronder 2 pics van het definitieve ontwerp

woensdag 28 juli 2004 @ 10:47:42 #239
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20905603
Geweldig design! Velen malen beter als de E3 versie WOW!!
pi_20905627
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 10:46 schreef Vision het volgende:
De naam wordt toch Nintendo DS. Nintendo heeft het bevestigd (bron)

en hieronder 2 pics van het definitieve ontwerp

[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is nu nog mooier En ik vond Nintendo DS toch mooier klinken!
pi_20905636
Ik hoop in godsnaam dat het pennetje er standaard in kwijt kan .. En die powerknop had van mij wel op de zijkant mogen zitten, vind hem maar wat gevaarlijk boven de richtingstoets zitten, wil ook niet eens zien hoe mijn broertje op dat ding zou spelen :-p.
pi_20905702
als dat pennetje niet standaard in dat ding past (wat me vrij onwaarschijnlijk lijkt) dan ben ik dat ding iig binnen de week kwijt
pi_20905742
pi_20905802
quote:
Het apparaat ziet er zeer stijlvol uit, en is tevens het zwarte gedeelte rond de twee schermen kwijtgeraakt. Verder zien we dat er boven de digitale pad nu nog maar één knop zit, terwijl boven de A/B/X/Y knoppen twee knoppen zijn geplaatst. Bij het eerdere model was dit juist andersom.

Tevens is bekend gemaakt dat er een speciale opening voor de DS pen zal zijn. En het belangrijkste van allemaal is dat de Nintendo DS de uiteindelijke naam van Nintendo's handheld zal zijn. Een releasedata, prijs en gameline up zal op een later moment bekend gemaakt worden.
bron
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:04:02 #245
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20905941
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 10:49 schreef G-Mart het volgende:
Ik hoop in godsnaam dat het pennetje er standaard in kwijt kan .. En die powerknop had van mij wel op de zijkant mogen zitten, vind hem maar wat gevaarlijk boven de richtingstoets zitten, wil ook niet eens zien hoe mijn broertje op dat ding zou spelen :-p.
Die power knop is volgens mij voor de backlit.
pi_20906237
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 10:57 schreef taart het volgende:

[..]

bron
MooI! da's wel handig ja!
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:38:14 #247
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_20906628
Het officiele persbericht:
quote:
NINTENDO KONDIGT OFFICIËLE NAAM EN NIEUWE VORMGEVING AAN VOOR NINTENDO DS

Wereldwijd meer dan 120 games in ontwikkeling voor Nintendo’s nieuwe spelsysteem

28 Juli 2004 Met de lancering van de Nintendo DS in het verschiet voor Noord Amerika en Japan later dit jaar, en voor Europa in het eerste kwartaal van 2005,kondigt Nintendo vandaag belangrijke, wereldwijde ontwikkelingen aan voor het innovatieve, draadloze, draagbare spelsysteem met twee schermen.

Nintendo DS, aanvankelijk een werknaam, is nu definitief gekozen als officiële productnaam. De naam Nintendo DS staat voor een draagbaar videogame-systeem met "dual screens", oftewel twee schermen. Het ontwerp van de hardware is enigszins aangepast voor een strakker, gestroomlijnd uiterlijk. De nieuw vormgegeven Nintendo DS is voorzien van een smallere, zwarte onderkant en een
opklapbare, zilverkleurige bovenkant. De schouder- en andere bedieningsknoppen zijn vergroot en aangepast voor optimaal gebruik. In de Nintendo DS is een uitsparing aangebracht om de stylus voor het touch screen in op te bergen. Daarnaast is het systeem voorzien van stereogeluid, met of zonder hoofdtelefoon.

"De Nintendo DS zal de toekomst van draagbaar gamen veranderen," zegt Satoru Iwata, president van Nintendo Co., Ltd. "Twee schermen, chat-opties, een touch screen, draadloze mogelijkheden, spraakherkenning - deze functies overtreffen alles
wat voorheen mogelijk was op een videogame-systeem. Consumenten zullen de vruchten plukken van de creativiteit en innovatie die deze nieuwe functies voor videogames gaan betekenen."

Wereldwijd hebben softwarebedrijven meer dan 120 Nintendo DS games in ontwikkeling. Nintendo alleen al werkt aan meer dan 20 titels. Meer dan 100 andere bedrijven hebben aangegeven games voor het nieuwe systeem te ontwikkelen. Nintendo zal de lanceerdatum, prijs en het spelaanbod voor de Nintendo DS op een later tijdstip bekendmaken.
-Einde-
pi_20906959
dat wou ik net gaan posten , maar hij ziet er nu echt super strak uit alleen jammer dat er geen analoge pad opzit
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:58:26 #249
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20907090
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:52 schreef Hellrazor het volgende:
dat wou ik net gaan posten , maar hij ziet er nu echt super strak uit alleen jammer dat er geen analoge pad opzit
toutch screen is analoog genoeg
pi_20907166
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:58 schreef BMH het volgende:

[..]

toutch screen is analoog genoeg
maar om daar nou mario 64x4 mee te gaan spelen
  woensdag 28 juli 2004 @ 12:50:21 #251
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_20908103
Ik vind de oude design mooier

* HomerJ wacht op boze menigte met hooivorken en fakkels
pi_20908149
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:50 schreef HomerJ het volgende:
Ik vind de oude design mooier

* HomerJ]wacht op boze menigte met hooivorken en fakkels[/me]
[me=RaymanNL Pakt fakkel en gooit die op HomerJ
pi_20908157
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:52 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

* RaymanNL Pakt fakkel en gooit die op HomerJ
WTF doe ik nu verkeerd!
  woensdag 28 juli 2004 @ 12:53:30 #254
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_20908166

grappen maker...Boven C&C : Renegade en onder C&C : Red alert 2
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  woensdag 28 juli 2004 @ 12:59:53 #255
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_20908295
Zou wel uber cool zijn

DUs ook een soort Stronghold en Castle strike.
pi_20908365
Ik mis een analoog stickje
  woensdag 28 juli 2004 @ 13:07:29 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_20908427
Kijk, dat begint al ergens op te lijken! Lijkt nu wel weer sprekend op die Game and Watch dingen, maar retro is in eh?
pi_20908486
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:07 schreef speknek het volgende:
Kijk, dat begint al ergens op te lijken! Lijkt nu wel weer sprekend op die Game and Watch dingen, maar retro is in eh?
ik vind hem nu ook heel mooi, eerst was sie vet lelijk als sie dicht was, nu niet meer
pi_20908503
Maar ze moeten nu eigenlijk een keer een vollidge 3D versie maken, dat je alles kan zien van het apparaat, de achterkant enzow en de onderkant
pi_20908754
Meer info:
quote:
Nintendo onthult uiteindelijke design van de DS

Sinds de eerste beelden van de Nintendo DS werden getoond aan het gamende publiek, was er al sprake van Work in Progress fotos. Vandaag heeft Nintendo eindelijk het uiteindelijke design uit de doeken gedaan om aan de wereld te laten zien hoe de Nintendo DS er uit komt te zien.

Ook de naam van de handheld van Nintendo gaf reden tot speculatie alom. Op verschillende sites werden namen gevonden van projecten waar Nintendo mee bezig zou zijn. Wat deze namen nu in houden is nog maar de vraag, want het nieuwe apparaatje zal met zekerheid Nintendo DS gaan heten.

Je kunt goed zien dat Nintendo van het oubollige imago af wil, want wees eerlijk, het design zoals men op de E3 liet zien kwam over als een oude make-up kit uit de jaren 80. Met een metalic kleurtje en gebruik van goed contrast tussen de knoppen en de casing van het apparaat krijg je gelijk een geheel andere indruk.

Wat er aan lineup voor de DS aan zit te komen is veelal speculatie, de titels die Nintendo reeds heeft aangekondigd, zijn bijna allemaal al bestaande titels in een nieuw(er) jasje. Het wachten is op Nintendo en de release van het twee-schermige game consoltje.
Bron: [i]Gamer.nl
  woensdag 28 juli 2004 @ 14:13:17 #261
100042 Notoriouz
GBAParty.nl :)
pi_20909840
De nieuwe ziet er echt veel vetter uit. De oude speelde al goed, dus deze zal alleen maar beter in de hand liggen. Qua uiterlijk is ie in ieder geval ver vooruit gegaan. de oude was te rond, deze heeft meer een GBA SP look.

Ook een opbergplek voor de stylus, die kon ik geen vinden toen ik er mee speelde.
Member of the international Nintendo rehabilitation clinic.
pi_20910027
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:11 schreef RaymanNL het volgende:
Maar ze moeten nu eigenlijk een keer een vollidge 3D versie maken, dat je alles kan zien van het apparaat, de achterkant enzow en de onderkant
Zoals je vaak bij mobiele telefoons ziet .
pi_20910161
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:22 schreef Lexie het volgende:

[..]

Zoals je vaak bij mobiele telefoons ziet .
idd, gewoon op de nintendo site, en dan als je bijv hem aan doet dat hij dan ook echt aan gaat
Zonder spel dan
  woensdag 28 juli 2004 @ 14:43:25 #264
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20910484
Ik vond eerste het oude design mooier, maar langzaam wordt dit ook wel ok... Ik moet bekennen dat ik de GBA SP de eerste dag ook lelijk vond he
  woensdag 28 juli 2004 @ 15:07:47 #265
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20911045
Wat een gezeik over de missende analoge stick over al . Alsof een analoge stick zo anders speelt.

* + pad heeft 8 richtingen
* Analoge stick van de gamecube ook.

Het enige wat anders is is de stick & de analoge druk meter (dus klein beetje indrukken is langzaam lopen en helemaal indrukken is rennen).
pi_20911868
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vond eerste het oude design mooier, maar langzaam wordt dit ook wel ok... Ik moet bekennen dat ik de GBA SP de eerste dag ook lelijk vond he
Jij spoort niet.

woensdag 28 juli 2004 @ 16:10:48 #267
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20912266
quote:
In de verpakking van Final Fantasy I + II Advance zal een enquete geleverd worden. Op deze enquete kunnen fans aangeven welk spel zij graag op de Nintendo Dual Screen willen zien.

Keuze is er uit de volgende spellen: Final Fantasy 3, 4, 5 en 6, Chrono Trigger, een deel uit de Saga-Serie, Front Mission, Hanjuku Eiyuu of Seiken Densetsu.
Chrono Trigger Square!
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:20:26 #268
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_20912498
http://www.gamekult.com/tout/actus/articles/A0000035456.html

Atlus heeft in ontwikkeling:
Shin Megami Tensei DS
Choro Q DS
Snobo Kids DS
Jinsei Game DS
Caduceus
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:39:13 #269
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20912990
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:10 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Chrono Trigger Square!
square is back back back
pi_20915102
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:39 schreef BMH het volgende:

[..]

square is back back back
Nou hoop ik wel dat als ze een oude final fantasy pakken ze de vertaling overnieuw doen, want dat is echt verschrikkelijk
  woensdag 28 juli 2004 @ 18:56:19 #271
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_20915764
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:07 schreef BMH het volgende:
Een analoge stick heeft er meer dan 8.
  woensdag 28 juli 2004 @ 18:57:06 #272
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_20915792
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 18:25 schreef kipknots het volgende:
Nou hoop ik wel dat als ze een oude final fantasy pakken ze de vertaling overnieuw doen, want dat is echt verschrikkelijk
You spoony bard!
pi_20916290
ik begin vast met sparen!
Wat moest zo'n apparaat ookalweer gaan kosten?
Donders wat mooi!
pi_20916363
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:20 schreef lizardtattoo het volgende:
http://www.gamekult.com/tout/actus/articles/A0000035456.html

Atlus heeft in ontwikkeling:
Shin Megami Tensei DS
Choro Q DS
Snobo Kids DS
Jinsei Game DS
Caduceus
Des te meer des te beter ! Goed nieuws;
En een prachtig design de officiele DS
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:23:04 #275
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20916393
Ik zal de OP eens aanpassen dit weekend
pi_20916448
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:21 schreef Roi het volgende:

[..]

Des te meer des te beter ! Goed nieuws;
En een prachtig design de officiele DS
De DS is erg mooi nu! Zelfs mooi als sie dicht zit!
pi_20916489
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:19 schreef parterrepact het volgende:
ik begin vast met sparen!
Wat moest zo'n apparaat ookalweer gaan kosten?
Donders wat mooi!
Nintendo heeft gezegd niet veel duurder dan de GBA SP, dus reken maar iets op 150 euro
pi_20916549
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:26 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

Nintendo heeft gezegd niet veel duurder dan de GBA SP, dus reken maar iets op 150 euro
Jij rekende toch op ¤170?
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:31:45 #279
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20916604
Ik reken zelfs op 200. Dan valt het tenminste niet tegen
pi_20916646
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:29 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Jij rekende toch op ¤170?
nee, dat was eerst. Voordat nintendo dat had gezegd
pi_20916736
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik reken zelfs op 200. Dan valt het tenminste niet tegen
idd, dat had ik eerst, daarna ben ik naar 170/180 euro gegaan en nadat dat persbericht waar een gast van nintendo zei dat het niet veel meer dan de SP gaat kosten ong 140/150 euro
  donderdag 29 juli 2004 @ 09:18:59 #282
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20927010

Beter!
  donderdag 29 juli 2004 @ 09:20:19 #283
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20927018
Whehehe, dies cool
pi_20928521
ik hoop dat er weer net zoveel versies van komen dan van de DS.
zoveel leuke verschilende kleurne!
Tri State. Tri State. !
pi_20929021
Ik vind die zilverkleurige wel stoer genoeg eigenlijk ... heeft ook een beetje een Game & Watch Retro look
  donderdag 29 juli 2004 @ 11:48:17 #286
100042 Notoriouz
GBAParty.nl :)
pi_20929145
Nintendo heeft op de E3 goed geluisterd. Iedereen zei tegen de mensen dat ze het design net niet perfect vonden. Ook was op die DS nergens een opbergvakje voor de stylus te vinden. daaruit kon je min of meer uit concluderen dat het geen final design was. Ik ben blij dat Nintendo geluisterd heeft.

Nu nog Pictochat inbouwen in de DS, dat was zo onwijs leuk om te doen .
Member of the international Nintendo rehabilitation clinic.
pi_20930247
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:48 schreef Notoriouz het volgende:
Nintendo heeft op de E3 goed geluisterd. Iedereen zei tegen de mensen dat ze het design net niet perfect vonden. Ook was op die DS nergens een opbergvakje voor de stylus te vinden. daaruit kon je min of meer uit concluderen dat het geen final design was. Ik ben blij dat Nintendo geluisterd heeft.

Nu nog Pictochat inbouwen in de DS, dat was zo onwijs leuk om te doen .
Dat doen ze denk ik wel!
pi_20930325
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 09:18 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]

Beter!
Die is echt wel gaaf! Zelf gemacht?
pi_20940693
Hehe Duckhunt DS kostelijk!

Overige design vond ik iets beter maar goed ik koop hem toch
Houd van een lijntje.
  donderdag 29 juli 2004 @ 21:46:28 #290
63302 rockstah
New World Disorder
pi_20941010
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:07 schreef BMH het volgende:
Wat een gezeik over de missende analoge stick over al . Alsof een analoge stick zo anders speelt.

Het enige wat anders is is de stick & de analoge druk meter (dus klein beetje indrukken is langzaam lopen en helemaal indrukken is rennen).
gamecube heeft er 16 volgens mij.
pi_20942392
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 21:46 schreef rockstah het volgende:

[..]

gamecube heeft er 16 volgens mij.
16? dat kan toch niet?
het zijn er toch 360?
360° stick
Tri State. Tri State. !
  donderdag 29 juli 2004 @ 22:48:09 #292
63302 rockstah
New World Disorder
pi_20942491
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 22:43 schreef _Supreme het volgende:

[..]

16? dat kan toch niet?
het zijn er toch 360?
360° stick
volgens mij niet, er zitten allemaal hoekjes in.
pi_20943955

Kijk, ik heb de onderkant van een nintendo DS hier liggen! En hij is zelfs touch screen, de persoon die kan raden welke handheld dit is krijgt een koekje van me . En goh, er is zelfs Sonic voor verschenen en Duke Nukem waarbij je, door met je stylus/pennetje op het scherm te drukken, je vijanden zo neer kon schieten!
  vrijdag 30 juli 2004 @ 01:05:39 #294
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_20945035
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 22:48 schreef rockstah het volgende:
volgens mij niet, er zitten allemaal hoekjes in.
Ja, maar de joystick zelf is vrijelijk beweegbaar. Omdat het een analoge stick is zijn er in theorie oneindig veel posities.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 01:55:54 #295
63302 rockstah
New World Disorder
pi_20945792
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 01:05 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ja, maar de joystick zelf is vrijelijk beweegbaar. Omdat het een analoge stick is zijn er in theorie oneindig veel posities.
word het dan niet heel moeilijk om recht naar boven of beneden te sturen?
pi_20952319
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 01:55 schreef rockstah het volgende:

[..]

word het dan niet heel moeilijk om recht naar boven of beneden te sturen?
je kan de stick in alle posities bewegen die je wil, maar als je recht naar voren wil, geven de hoekjes zit ik het plastic van de controller zelf zitten goede hulp
Tri State. Tri State. !
  vrijdag 30 juli 2004 @ 13:52:39 #297
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_20953647
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 00:08 schreef G-Mart het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Kijk, ik heb de onderkant van een nintendo DS hier liggen! En hij is zelfs touch screen, de persoon die kan raden welke handheld dit is krijgt een koekje van me . En goh, er is zelfs Sonic voor verschenen en Duke Nukem waarbij je, door met je stylus/pennetje op het scherm te drukken, je vijanden zo neer kon schieten!
Je laptop??
Houd van een lijntje.
pi_20956455
Nee, het is de game.com van tiger electronics (ook bekend van Furby, dat harige pratende mormel :-p). Verder een niet-zo-goede-handheld maar wel touch-screen en qua vormgeving heeft hij wel verdacht veel weg van de Nintendo DS.
quote:
Tiger Electronics designed a handheld system to try and beat out Nintendo's little gem in 1997. Unlike the others, however, Tiger decided not to try and out-do the Game Boy graphics. Instead they tried to mimic them. The Game.com features a 2.25 inch LCD screen, with monochrome graphics and no back light.

A unique feature about the Game.com, however, is its touch-sensitive screen. A pen was also included for this purpose, as several games require the player to touch the screen to operate certain items/menus.

The Game.com has 2 cartridge ports to switch between games easily, a link for multiplayer gaming, a calculator, calender, solitare game and an address book. Another feature is voice instructions and intros to some games.
Goh, klinkt bekend?

Even de game.com 'dubbel gemaakt' en naast de DS gezet, check de overeenkomsten:

vrijdag 30 juli 2004 @ 16:27:52 #299
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20957136
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 15:52 schreef G-Mart het volgende:
Nee, het is de game.com van tiger electronics (ook bekend van Furby, dat harige pratende mormel :-p). Verder een niet-zo-goede-handheld maar wel touch-screen en qua vormgeving heeft hij wel verdacht veel weg van de Nintendo DS.
[..]

Goh, klinkt bekend?

Even de game.com 'dubbel gemaakt' en naast de DS gezet, check de overeenkomsten:

[afbeelding]
Tjah, alle hand-helds lijken op elkaar op een of ander aspect.

Er zitten spraak samples in, maar geen microphone.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 17:20:04 #300
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20958270
Een poll op gamefaqs.com:

Had ik eerlijk gezegt niet verwacht.
pi_20959102
Mensen die op GameFaqs komen zijn iets meer hardcore dan de gewone kopers die ze uiteindelijk kopen. Wil dus niks zeggen verder, want uiteindelijk draait het toch om de mensen die 'de GameBoy met twee schermen' kopen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')