abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 mei 2004 @ 16:17:31 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_19514439
Ik begin even met wat uitleg.

Een paar jaar geleden was er een succesvolle reeks gestart door Vamos en later overgenomen door Postinggirl waarin de top 15 van een oude top 40 uit dezelfde week als deze week wordt gerecenseerd. Het laatste topic was volgens mij deze: Oude top 40 lijstjes deel 34 > Week 21 van 1980

Ik wil dat dus weer in ere herstellen aangezien het toch wel leuk is de reacties van verschillende mensen te zien, vooral ook de verschillen tussen degene die de lijst 'live' op de radio hebben gehoord (of hadden kunnen horen) en degene die de nummers vooral van de arbeidsvitaminen en radio 10 kennen.

Ik wil proberen hier een wekelijks terugkerend iets van te maken maar kan best een keer overslaan als ik andere dingen te doen heb.Ik zal een beetje kriskras door de decennia heenschieten om niet te eenzijdige lijstjes te krijgen.

De bedoeling is dat je elk nummer van de top 15 een cijfer geeft tussen 1 en 10 waarbij 1 natuurlijk 'helemaal niks' is en 10 'helemaal geweldig'. Het liefst met uitleg/herinneringen/waar je maar aan denkt bij dat nummer.
Verder mag je, optioneel, je top 3 van de top 15 geven. Mocht er onder in de lijst nog een nummer staan waar je wat over kwijt wilt dan mag dat ook (je moet dan wel even zelf op zoek gaan naar de rest van de lijst).

Volgende post: Deze week in 1983.
  zondag 30 mei 2004 @ 16:20:26 #2
13973 ranja
image means nothing
pi_19514515
Ik post nu eerst de lijst dan kun je vast nadenken over recensies, dan doe ik dat ook

1 Shorts - Comment ca va
2 Michael Jackson - Beat it
3 Daniel - Julie
4 Agnetha Faltskog - The heat is on
5 Kids from Fame - Starmaker
6 New order - Blue monday
7 Leo Sayer - Orchard road
8 Pigbag - Papa's got a brand new pigbag
9 Nena - Nur geträumt
10 Carola - Love isn't love/Je ogen hebben geen geheimen meer
11 Andre Hazes - Zo heb ik het nooit bedoeld
12 Little Steven & disciples of soul - Forever
13 Tracey Ullman - Breakaway
14 Spandau ballet - True
15 Jimmy Cliff - Treat the youths right
  zondag 30 mei 2004 @ 17:11:13 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_19515666
1 Shorts - Comment ca va
Ze stegen deze week naar 1, eigenlijk veel te vroeg in het jaar voor een liedje dat gaat over een vakantieliefde. Verder kan ik gelukkig zeggen dat ik ook als 13 jarige dit al helemaal niks vond. Half nederlands met een enorm accent en half school-frans... en dat in een tijd dat de nederpop op z'n hoogtepunt was met Doe maar, Goede doel en Toontje lager (onder andere). Toch jammer. 1/10

Vraag me af wat Michael zou denken als-ie zou horen wat hem van 1 afgooide Een van de vele klassiekers van het Thriller album, het 'harde' nummer wat er voor zorgde dat in bijna elke jaren 80 discosingle een gitaarsolo te horen was. Toen vond ik het helemaal goed en ik ben inmiddels over de periode heen dat het 'not done' is om Jackson goed te vinden. Toch vind ik Billy Jean beter. 8/10

3 Daniel - Julie
Het eerste songfestival plaatje in de lijst. 1983 was een uitermate succesvol songfestival jaar, top 40 gewijs, waarbij winnares Corinne Hermez ruimschoots voorbij werd gestreefd door Daniel en Carola. Het nummer is nog gecovered door Arne Jansen (kwam in deze week binnen op 31) maar daar wil ik het niet over hebben Een vrolijk nummer met een licht Shakin' Stevens sausje en natuurlijk erg meezingbaar. 6/10

De eerste solosingle van Agnetha na het uiteenvallen van Abba. Een zomers nummer, niet te verwarren met het gelijknamige nummer van Glenn Frey. Echt heel iets anders dan alles van Abba. Ik ben er niet zo weg van, toen niet en nu niet. 4/10

Mocht je niet beter weten echter dan zou je bijna denken dat het een goede doel single was, met dat complete koor als refrein... Maar het is dus uit de tv-serie Fame. Werd dit nummer niet gezongen bij het afscheid van een oude leraar? Ja, toendertijd keek ik die serie wel. Daardoor was ik toen nog wel geneigd dit leuk te vinden, daar ben ik nu wel van af. 2/10

De klassiekers en de 'liever vergeten' wisselen elkaar erg af in deze lijst. Het unieke aan deze plaat, qua top 40, is natuurlijk dat het alleen op 12" verkrijgbaar was, een ingekorte versie zou pas in 1988 op 7" komen. Maar in 1983 was het dus gewoon de 7 minuten versie. En je kunt het nog rustig elke week draaien, volle dansvloeren verzekerd. Het karakteristieke intro past perfect door/na de meeste housenummers. In 1983 heb ik op een of andere manier weinig van dit nummer meegekregen maar die schade heb ik later wel ingehaald. 10/10

Klaagzang van Leo Sayer, klinkt erg zielig allemaal. Het zou z'n laatste nederlandse hit zijn, erg rouwig ben ik daar niet om. 3/10

Ik vraag me af of ze in 1983 hadden kunnen bedenken dat dit in 2004 nog steeds bekend zou zijn. Natuurlijk geholpen door de reclame van Unox, daar is het dan weer wel een erg geschikt nummer voor. Feestnummertje. 7/10.

9 Nena - Nur geträumt
Een van de 2 redenen waarom ik deze week heb uitgekozen. Topnummer, staat in mijn top 10 allertijden. Lekker uptempo, mooi en herkenbaar melodietje van de toetsenist, de stem van Nena... ga alleen niet de engelstalige versie hiervan luisteren, Just a dream heet die. Dat klinkt nergens naar, Nena kon toen ook al geen engels. Maar goed, dit is dus echt een uit-je-dak nummer, vond ik toen al en na een herontdekking/herwaardering een aantal jaar geleden nu ook. 10/10.

Nog een songfestival nummer. De engelse versie met de nederlandse op de b-kant.
Wat er met de zweedse songfestivalversie is gebeurd weet ik niet. Overigens, in 1991 deed Carola
opnieuw mee en wist toen wel te winnen maar niet opnieuw de top 40 te halen. Wel grappig trouwenshoe ik hier het verschil tussen nederlands- en engelstalig ervaar, bij de engelse versie denk ik van 'normaal popliedje' terwijl ik bij de nederlandse versie iets heb van 'bah, op volle toeren muziek' Voor de engelse versie: 6/10

Hm. Waar was dit ook weer en cover van? Weet ik niet meer. In elk geval hou ik totaal niet van het levenslied en dit is een de bevestiging daarvan. 1/10

Volgens mij vond ik dit toen vrij hard. Wel goed, maar harder dan ik gewend was toen. Tja
Dit was nog voor z'n goede doel-tijd, hij was nog gewoon een lid van Bruce Springsteen's band.
Ergens tussen typische 80's powerpop en stadionrock. 7/10.

Reden nummer 2 voor deze week. Ook in m'n top 10 allertijden, nou ja, eigenlijk zet ik deze gewoon
standaard op 1. Eerste single van comedienne Tracey, er zouden nog een paar volgen met steds ietsje minder succes. Dit nummer stond een paar weken voor deze week op nummer 2. Na 2 albums hield ze het qua muziek voor gezien. Toch heb ik 5 albums van haar, de 2 normale albums op lp, een verzamel lp en 2 vezamel cd's. Dit nummer is een cover van Jackie DeShannon, maar dan wel een keer of 10 sneller. En net als Blue monday ook een dansvloervuller, nog steeds. 10/10

14 Spandau ballet - True
Sky-radio klassieker. Vroeger vond ik dit helemaal niks. Inmiddels valt het wel mee maar echt fan zal ik nooit worden. 6/10

1984 was een top jaar voor Jimmy maar ook in 1983 had hij blijkbaar al hits (natuurlijk ook al in de 70's een aantal). Vrij standaard reggae-deuntje, ben niet zo'n reggae fan dus 5/10.

Top 3 van deze top 15 is simpel:
1. Tracey Ullman - Breakaway
2. Nena - Nur geträumt
3. New order - Blue monday

Overige opvallende in deze week is dat de latere nummer 1 van het jaar, The Starsisters, hier binnenkomer is.
pi_19524304
Zo, topic loopt lekker

Als ik ze hoor zal ik de meeste nummers wel kennen, maar aan de hand van de titels en artiesten komt er weinig bij mij boven. Ik was ook pas 0 in 1983
Edit: -- Signature verwijderd door Forum Admin, niet terugplaatsen --
pi_19533012
1 Shorts - Comment ca va
Lulligheid ten top, de zanger had volgens mij een soort van spraakgebrek, maar stiekum keek ik toch wel een beetje op tegen die ventjes die wel mooi op tv kwamen. . 3/10

Destijds verguisd door mij, hoewel hij ergere nummers had. Nu vind ik hem helemaal top. Ben er later anders naar gaan luisteren; ik wist al dat Eddie Van Halen (de solo) meespeelde die ik toen hoog had zitten, later hoorde ik ook dat de overige muziek grotendeels door de Toto-mannen was ingespeeld en ben ik er met een ander oor naar gaan luisteren. 7/10

3 Daniel - Julie
Leuke eendagsvlieg om 1x per jaar bij de top 2000 voorbij te horen komen. 5/10

Ook deze vind ik nu een stuk leuker dan toen, ws omdat ik ABBA nu ook een stuk meer waardeer dan toen . 6/10

. 1/10

Klassieker die nog he-le-maal niks aan impact verloren heeft in al die jaren. Draai ik nog regelmatig (op mp3, hoewel ik de originele 12" heb ). 9/10

Komt nog regelmatig langs op Skyradio , maar geen vervelend nummer. 6/10

Vooral bekend als tune van een VARA programma dat volgens mij Je Ziet Maar! heette . 6/10

9 Nena - Nur geträumt
1 van haar betere nummers imo, ook deze draai ik nog regelmatig. Zo'n stevig nummer, dat het bijna soort van metal is. Ook leuk: die te foute toetsenist, een soort van übersjonnie met kekke laarsjes en draagbaar toetsenbord. 9/10

Zegt me niks zo.

. 1/10

Deze ken ik toch wel. Wel aardig. 5/10

Geweldig nummer! ! 9/10

14 Spandau ballet - True
Iets te vaak gehoord, maar geen slecht nummer. Wel heb ik de sound van het nummer altijd een beetje vreemd gevonden, heel steriel/clean. 6/10

Kan ik me zo ook niet meer voor de geest halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Modus op 31-05-2004 15:33:22 ]
  maandag 31 mei 2004 @ 14:36:11 #6
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_19534979
1 Shorts - Comment ca va
Vreselijk plaatje natuurlijk en ik vond het toen ook helemaal niks. Maar dit is wel zo'n liedje dat je met een paar borrels op 20 jaar later met een grote glimlach op je mond staat mee te blèren. Een 5/10 voor onverslijtbaarheid.

Ook ik vind Billy Jean beter, en nog wel meer nummers van meneer Jackson trouwens. Zeker niet slecht, maar toch 'slechts' een 7/10.

3 Daniel - Julie
Dit vond en vind ik nu echt vreselijk. Die valse uithaal. Brrrrrr! Waarschijnlijk ben ik het daardoor ook nog niet vergeten. Helaas. 1/10

Vrolijk zomerniemandalletje. Niet geweldig, maar ook geen hekel aan. Tenminste, niet als de zon schijnt. 6/10

Deze single heb ik. Weet niet meer zo goed waarom ik die toen gekocht heb. Was eigenlijk toen al veel te zoet voor mij. Zal wel zijn geweest omdat ik de serie leuk vond. 4/10

Dit was toch meer mijn cup of tea in die tijd. Gek genoeg heb ik het toen nooit als dansplaat gezien, maar inderdaad hoor je veel van de latere house er in terug. Vooruitstrevend dus, al heb ik verder een hekel aan house. 9/10

Nee, dit is het niet van Leo. Zijn eerdere plaatjes gaan nog wel enigszins, maar dit is niks. 3/10

Dit is een goed nummer, maar hij krijgt van mij vooral een 9/10 omdat hij me op één of andere manier aan mijn favoriete radioprogramma aller tijden doet denken: De Avondspits
-edit- En Je Ziet Maar inderdaad!

9 Nena - Nur geträumt
Ach, wel aardig van Nena, maar verder niks bijzonders. 6/10

Vaag komen er herinneringen terug aan dit nummer. Nee niks. Toen niet en ik heb geen zin om tegen beter weten in te gaan checken of ik het nu wel wat vind. 1/10

Dit ken ik niet eens meer van Hazes, dus dat zegt eigenlijk al genoeg. 1/10

Wist even niet meer hoe hij ging, maar ik heb hem ff beluisterd en natuurlijk ken ik dit. Typische jaren 80 rock, maar toch best aardig. 6/10.

Ach, hier word ik wel vrolijk van, maar is voor mij toch meer jeugdsentiment dan iets anders. Heb het nooit Hoogstaande Kwaliteitsmuziek gevonden, en dat hoeft ook niet, want zo was het volgens mij ook helemaal niet bedoeld. En om die reden krijgt hij toch een 6/10. Overigens was ik in de jaren 80 voornamelijk geïnteresseerd in Tracey Ullman omdat ze een rolletje speelde in Paul McCartney's Give My Regards To Broad Street en hij in ruil daarvoor een cameo verzorgde in haar clipje voor They Don't Know.

14 Spandau ballet - True
Zoet, maar in zijn soort toch wel goed. Een klassieker inderdaad. 7/10

Mwah, dit vind ik toch een minder nummertje van Jimmy. 5/10
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_19537384
1 Shorts - Comment ca va
Die zanger had inderdaad een spraakgebrek, net zoals alle Leidenaars. En naast die vreselijke 'r' kon hij zo te horen ook geen woord Frans. Het is ook meteen duidelijk dat niet alle muziek vroeger beter was dan de hedendaagse top 40 zooi. Een 1/10 is het enige dat deze plaat verdient.

De plaat waarmee MJ een brug wilde slaan naar het blanke platenkopende publiek, door meer gitaar toe te voegen. Nouja, laten we eerlijk zijn, het was vooral het idee van Quincy Jones, de producer. Zeker één van de betere nummers van Thriller. 8/10

3 Daniel - Julie
Deze Joegoslavische deelnemer aan het Eurovisie Songfestival krijgt van mij een 4/10
Hier is ook nog een Nederlandstalige versie van gemaakt. Arne Jansen (bekend van zijn ode aan roodharige vrouwen) was te horen op menig piratenzender. Zo ook op de Lokale Omroep Ter Aar, de zender die naast Hilversum 3 het geluid van mijn jeugd bepaalde. Overigens werden er in die tijd veel meer platen overgezet naar het Nederlands, zoals ook Da da da van Trio (werd Bla bla bla), en The umpire strikes back van Tha Brat.

De meiden van ABBA gingen solo, en wisten allebei nog een paar hitjes te scoren. Van Agnetha kan ik me 'Wrap your arms around me' ook nog herinneren, een hijgerig nummer (waar Bonnie St. Claire dan weer een Nederlandse versie van maakte). Geen bijster interessante muziek. 6/10

Boring! 2/10

Het beste nummer uit de lijst, en om heel eerlijk te zijn wist ik niet eens dat New Order zo'n grote hit had gescoord met dit nummer. Fans van New Order en andere uit Manchester afkomstige bands hebben natuurlijk de film 24 Hour Party People al gezien. 10/10

Vriendelijk vertellend nummer. Niet echt spannend, maar ook niet hinderlijk. 6/10

Zoals Modus al zei: gebruikt als tume voor het Vara-jongerenprogramma Je ziet maar!, naar een uitspraak van de grote PvdA-man Joop den Uyl. Gepresenteerd door Hanneke Kappen, die nog steeds radio maakt. Grappig instrumentaal nummer met lichte ska invloeden. 7/10

9 Nena - Nur geträumt
Gelukkig ken ik hier dus alleen de Duitse versie van, en die is erg goed. Degelijke Duitse synthpop. 8/10

Ik kan me hier niets meer van herinneren, maar ik denk ook niet dat ik iets mis.

Zie 10.

12 Little Steven & Disciples of soul - Forever
Het is toch geweldig dat je met zo'n beroerde stem toch de mogelijkheid kan krijgen om singles op te nemen. Deze vind ik een stuk beter dan Bitter Fruit, die je toch vaker op de radio hoort. Little Steven zette zich later in tegen de apartheid in Zuid-Afrika, door het nummer Sun City te schrijven en op te nemen met Artist United Against Apartheid, waaraan vrij veel artiesten uit die tijd meededen. 8/10

Eén van de leukere nummers uit die tijd. Werd veel gedraaid op schoolfeestjes, maar verveelde nooit. Haar shows op tv vond ik altijd wel okay, maar een paar jaar geleden in Ally McBeal vond ik haar vooral irritant. 7/10

14 Spandau ballet - True
Wat een slaapverwekkend zeiknummer is dit nog steeds. En de tekst slaat ook al nergens op. Hun uptempo nummers waren nog wel te pruimen, maar met dit soort muziek val je zelfs op klaarlichte dag in slaap achter het stuur van je auto. 5/10

Reggae, reggae. Reggae te gek hé. Nou, nee, niet echt nee. 3/10
I intend to live forever, or die trying.
pi_19585529
Het fenomeen Active Topics is de doodsteek voor dit soort initiatieven. Verder mis ik bij veel users ook de bereidheid om posts te typen die meer dan 50 tekens bevatten. En dat is jammer.
pi_19593525
je moet minstens 35 zijn om hier een zinvol/interessant verhaal over deze nummers te kunnen houden, en dat is een groot deel van fok! gewoon niet. Zou best wat willen schrijven, maar aan de helft van de nummers bewaar ik (25) gewoon geen enkele herinnering, als ik ze uberhaupt al ken.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  woensdag 2 juni 2004 @ 18:04:21 #10
13973 ranja
image means nothing
pi_19593678
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 17:58 schreef WouterB het volgende:
je moet minstens 35 zijn om hier een zinvol/interessant verhaal over deze nummers te kunnen houden, en dat is een groot deel van fok! gewoon niet. Zou best wat willen schrijven, maar aan de helft van de nummers bewaar ik (25) gewoon geen enkele herinnering, als ik ze uberhaupt al ken.
Er staat nergens dat het om een herinnering moet gaan, bovendien zijn de meeste nummers toch nog wel redelijk bekend.
  woensdag 2 juni 2004 @ 18:43:27 #11
6536 dwerg
chagrijn
pi_19594704
quote:
je moet minstens 35 zijn om hier een zinvol/interessant verhaal over deze nummers te kunnen houden
En bedankt.
  woensdag 2 juni 2004 @ 19:02:39 #12
9613 Seborik
I, Voyager
pi_19595294
quote:
Dat valt best wel mee. Iedereen kent Beat It, Ca Va, etc.

Ik weet er nu alleen even niets zinnigs over te melden.
  woensdag 2 juni 2004 @ 19:08:55 #13
2889 Zander
He's gone
pi_19595461
Ik vind deze topicreeks in aanzet ook erg leuk, maar het meeste zegt mij eerlijk gezegd ook niks. New Order, Pigback, MJ en (helaas) the Shorts, die ken ik wel, ja..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_19595572
In de oorspronkelijke reeks heb ik wel met enige regelmaat gepost en ook aardig wat mooie muziek ontdekt. Nu heb helaas geen tijd voor uitgrebreid commentaar. Ik ken ook lang niet alle nummers (van naam). In 83 was ik dan ook nog maar -1 . Deze ken ik iig wel:
1 Shorts - Comment ca va

Van dit lijstje vind ik nummer 1 een waardeloos nummer. De overige twee zijn wel goed en kan je volgens mij wel onder het kopje klassiekers zetten. Ik vermoed dat ik de rest van de nummers ook wel (gedeeltelijk) ken. In ieder geval zal ik die van Nena ff opzoeken.
  woensdag 2 juni 2004 @ 21:34:24 #15
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_19599764
1 Shorts - Comment ca va

Eigenlijk helemaal geen leuk nummer, ware het niet dat wij rond dezelfde tijd met de hele klas een paar dagen naar Parijs zijn geweest. En toen we het meeloeiden in de bus klonk het natuurlijk allemaal even geweldig De herinnering scoort hoger dan de kwaliteit van het nummer.
1\ 10

Geweldig swingend nummer! Betere muziek dan wat er daarna kwam. 9\ 10

3 Daniel - Julie
Tja, echt songfestivalachtig, ook al was het wel een vrolijk nummer. Deed me niet zoveel deze.
5\10

Ik vind dit nummer een beetje depri klinken, en zeker voor een luchtige zomerhit. Niet door de tekst, maar de muziek vind ik niet echt om vrolijk van te worden. Agnetha heeft wel mooiere nummers gezongen dan deze, dus een 4\10

Fame vond ik toentertijd nog wel leuk, maar deze zgn. tranentrekker niet. Een beetje rommelig ook qua zang, maar dat kan aan mij liggen. 1\10

Geweldig nummer waar ik nog steeds graag naar luister, werd ontzettend veel gedraaid in de discotheek. Lekkere dreun. 9\10

Ik ben niet vies van ballads, maar de stem van deze man heb ik nog nooit mooi gevonden, het nummer is op zich wel leuk, en ik denk dat het me meer had gedaan als het door iemand anders werd gezongen. 4\10

Deze heeft me waarschijnlijk niet geboeid, ik kan me het nummer niet voor de geest halen.

9 Nena - Nur geträumt
Goede muziek, en een lekker vlot nummer. Vlotte zangeres ook, zelfs nu nog en geen spat veranderd. 9\10

Deze ken ik ook nog wel, maar heeft ze echt in de top 10 gestaan?? Onvoorstelbaar. Ik kan me niet eens herinneren dat het zo vaak gedraaid werd, wel liep een vriendin van me het toen dag in dag uit te zingen. 4\10

Ik ken dit nummer alleen van feestjes, van een veel latere periode, net als andere nummers van Hazes, een echte meezinger.
6\10 voor de moeite.

Dit nummer ken ik ook niet, raar eigenlijk...(ken little steven wel hoor)

Mooi nummer, lekker ritme en een pittige tante die Tracey, met een mooie stem.
8\10

14 Spandau ballet - True
Dit vond en vind ik te kwijlerig, vooral dat ha haha haaa ha in het begin. Te gladjes dit, tenminste voor mij wel. 1\10

Leuk nummer van Jimmy Cliff, lekker zomers, al doet de muziek me een beetje denken aan Pass the dutchie van Musical Youth.
7\10
Haal eruit wat erin zit!
  donderdag 3 juni 2004 @ 09:29:29 #16
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19608712
1 Shorts - Comment ca va
heb ik altijd al een nummer gevonden. 2

eigenlijk ook nooit de moeite waard gevonden. 4.

3 Daniel - Julie
zegt me helemaal niks meer, misschien als ik het hoor, maar dan nog.

zweterig nummer, niet bepaald mijn interesse.

was nog best aardig, maar vooral vanwege de Fame-hype.

Natuurlijk het top-nummer van de lijst. Waar is mijn 12 inch gebleven . Ach, ik hoor m zo ook nog vaak zat langs komen. 9 .

Leo Sayer probeert serieus te doen, na veel gekdoenerij. Nou, ik heb hem liever gek. 5.

Vooral het vocale deel is sterk .
Al met al nog steeds een lekker nummer en nog steeds zeer herkenbaar. 8.

9 Nena - Nur geträumt
Ik vind deze de beste die Nena heeft gemaakt. Goed nummer uit NDW, alhoewel er betere bands deel van uit maakten. 8 .

zegt me niks.

ik ook niet.

kan me niet voorstellen dat ik hier iets aanvond, want aversie jegens LS.

Sorry ranja, maar ik word er niet warm of koud van, het is niet slecht, maar misschien komt het al door de stem van Tracey dat ik het niet bijzonder vind . 6

14 Spandau ballet - True
SB heeft een aantal veel sterkere nummers gemaakt, van voor hun zwaar op style leunende periode. dit is dus . 4.

Staat me vaag bij als een vrolijkerd met een serieuse boodschap.
weinig van blijven hangen.
  Moderator donderdag 3 juni 2004 @ 09:59:00 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_19609269
Tvp! Te weinig tijd om uitgebreid te becommentariëren. Sorry

1 Shorts - Comment ca va 2/10
2 Michael Jackson - Beat it 8/10
3 Daniel - Julie ?
4 Agnetha Faltskog - The heat is on 3/10
5 Kids from Fame - Starmaker ?
6 New order - Blue monday 8/10
7 Leo Sayer - Orchard road 6/10
8 Pigbag - Papa's got a brand new pigbag 7/10
9 Nena - Nur geträumt 7/10
10 Carola - Love isn't love/Je ogen hebben geen geheimen meer ?
11 Andre Hazes - Zo heb ik het nooit bedoeld 6,5/10
12 Little Steven & disciples of soul - Forever ?
13 Tracey Ullman - Breakaway 7/10
14 Spandau ballet - True 5/10
15 Jimmy Cliff - Treat the youths right 5/10

songfestival+achilleshiel
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:18:40 #18
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_19609692
Nu even weingi tijd, maar zal morgen zeker posten. Ken er zo al zeker 9
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 3 juni 2004 @ 11:13:38 #19
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_19610770
Ik doe ook maar 's mee met dit leuke topic. In 1983 was ik 12 en al aardig into de muziek

1 Shorts - Comment ca va
Ach, de Shorts. Inderdaad lulligheid en top en een nummer 1 notering? Maar toch is het helemaal niet vreselijk dit nummer nog 1 x per jaar te horen. Zing je toch mee. Doet me denken aan de 'Stuif 's In' programma's enzo Laatst hoorde ik in een interview met de drummer dat er helemaal geen discotheek aan de Seine bestond/bestaat.
-2/10-

Ben nooit zo'n MJ fan geweest. Van het album 'thriller' behoort 'beat it' in iedergeval niet tot mijn favorieten. Zie ook steeds die clip voor me als ik het nummer hoor. Zoals de meeste MJ tracks beetje overgeproduceerd en te gelikt. De 'stoere' gitaren maken het mi niet minder glad
-3/10-

3 Daniel - Julie
-dit nummer kan ik me niet voor de geest halen helaas .. -

Ik vind dit nog steeds wel een leuk plaatje. Beetje broeierig. Solodebut (?) van Frida 'i know there's something going on' vond ik mede door het drumwerk van Phil Collins leuker.
-6/10-

Nee, verschrikkelijk. Draak van een nummer. De serie keek ik zo af en toe, maar was niet mijn favoriet. Nummer van Irene Cara vind ik nog wel aardig, maar dit is teenkrommende kitsch.
-1/10-

Misschien wel de eerste 12" die ik kocht (en ik draai 'm nog steeds). Geweldig. Was destijds een enorme fan van platen met een dubbele bassdrum (eh, zit in het intro van 'blue monday'/'the beach' en in de break; destijds hadden meer plaatjes dit). M.i. tijdloos nummer. Het intro van 'the beach' is natuurlijk nog gesampeld door D-Shake in diens houseklassieker 'Yaaaaaaaaaah. Plaat kwam toch alleen op 12" uit? En toch nog op 6!
-10/10-

Zoetzappig gezwijmel wat ik toen niet geweldig vond en nu ook niet. 't Is wel een klassieker, maar deze is niet aan mij besteed.
-2/10-

Geweldig! Ik breng de plaat echter niet in verband met Unox, maar met het jongerenprogramma 'Je Ziet Maar', gepresenteerd door Hanneke Kappen. Was dit niet het begin/eind van de Aerobic-trend?
Heb de 7" hier nog van. Leuk!
-9/10-

9 Nena - Nur geträumt
Ja, Nena! Erg leuk dit nummer. 10 miljoen beter dan 99 Lufballons als je het mij vraagt. Nena was cool
-9/10-

-dit nummer kan ik me niet voor de geest halen gelukkig .. -

Chiel Montagne is waarschijnlijk verantwoordelijk voor deze, voor een smartlap, redelijk hoge notering in de Top 40. Nee, niet aan mij besteed dit.
-1/10-

Ik geloof dat ik dit singeltje een jaar of vijf geleden alsnog gekocht heb. Best leuk! Gelijk ook het enige nummer van Little Steven dat ik ken, maar af en toe mag ik dit nummer nog wel 's opzetten.
-7/10-

Yup, ik vind dit nog steeds leuk. Lekker vrolijk niemandalletje. Hoe heette dat andere hitje van Tracey ook al weer.. oja, 'they don't know'.
-8/10-

14 Spandau ballet - True
Mja.. saaie gladde 80's popballad die 't op het verzamelcd'tje voor je schoonmoeder ongetwijfeld goed doet.
-1/10-

Ik vond het, net als bij UB40 en Aswad, altijd een beetje nep-reggea. Vond er nooit wat aan.
-1/10-
  donderdag 3 juni 2004 @ 11:25:13 #20
13973 ranja
image means nothing
pi_19611069
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 11:13 schreef cosmick het volgende:
Geweldig! Ik breng de plaat echter niet in verband met Unox, maar met het jongerenprogramma 'Je Ziet Maar', gepresenteerd door Hanneke Kappen. Was dit niet het begin/eind van de Aerobic-trend?
Heb de 7" hier nog van. Leuk!
-9/10-
Je ziet maar heb ik nooit geluisterd (was toch radio programma? ) Mijn opmerking over Unox was ook meer bedoeld dat mensen die in 1983 nog niet geboren waren nu toch dit nummer kennen. Wie had dat toen kunnen denken?

Volgens mij heb ik 12 van deze 15 op 7" trouwens wel allemaal (ver) na die tijd gekocht.
  donderdag 3 juni 2004 @ 11:31:50 #21
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19611245
ik heb van deze nummers alleen blue monday ooit op welke geluidsdrager dan ook zelf gehad
  donderdag 3 juni 2004 @ 11:44:55 #22
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_19611570
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 11:25 schreef ranja het volgende:

[..]
Je ziet maar heb ik nooit geluisterd (was toch radio programma? )
Of het ook een radioprogramma was weet ik niet, ik weet echter wel zeker dat ze ook op de tv was (Ikon ofzo); zie www.hannekekappen.nl
quote:
Mijn opmerking over Unox was ook meer bedoeld dat mensen die in 1983 nog niet geboren waren nu toch dit nummer kennen. Wie had dat toen kunnen denken?
Da's waar! De 'jeugd' hoort nu wel vaak gerecycelde 80's muziek maar weet dat vaak niet
  vrijdag 4 juni 2004 @ 08:26:59 #23
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_19632472
Het meeste is al gezegd, dus beperk ik mij tot een top 3 uit de lijst:
1) New Order - Blue Monday
Toevallig luister ik nu naar Joy Division, de voorloper van New Order. Zoals gezegd kun je dit nummer nog elke dag draaien in een disco, een klassieker en trendsetter. Een dikke 9+!
2) Pigbag - Papa's got a brand new pigbag
Aanstekelijk nummer dat mensen direct vrolijk maakt, mij wel in ieder geval! 8½
3) Little Steven & the disciples of soul - Forever.
Beetje raar mannetje, die Little Steven, maar dit is wel een lekker nummer. Toendertijd bleek ik al richting de hardere muziek te neigen Een 7½
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 14 juni 2004 @ 12:08:33 #24
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_19877183
Ja, daar gaan we dan, met dank aan amazon om me bij sommige nummers weer op weg te helpen.

1 Shorts - Comment ca va

Leuk. Als je dronken bent. Nuchter een ontiegelijk schijtnummer met dat klere accordeon. Ik dacht eerder dat de zanger een meisje was 3/10

Mwoah, niet mijn Jackson-favoriet, aardig, de clip zag ik laatst voor het eerst en die vond ik niks 6/10

3 Daniel - Julie

Geen idee, wat het is

Even geluisterd, en ik herken het ook nog, valt voor abba-maatstaven wel mee 3/10

Kan ik niet vinden.

Ik wist dat dit een klassieker is, maar ik ken hem nog niet zo lang . Moet eraan wennen 7/10

ken ik niet

leuk nummer 7/10

9 Nena - Nur geträumt

Leuker dan 99 Luftballons, 7/10

zegt me niks

idem voor deze van dreetje

Little Stevens zang vind ik niet zo, verder wel een leuk nummer 7/10

Mwoah, niet zo 5/10

14 Spandau ballet - True

Ja, en hier komen we bij een nummer wat verschrikkelijk vind. Er zijn veel verschrikkelijke songs en sommige ook erger dan deze, maar deze wordt nog steeds veel gedraaid op de radio. Als er weer zo'n 80's programma langs komt hoor ik dit slaapverwekkend stuk bagger elke keer, als ik dat ha-ha-ha-haa-haa hoor wordt ik al boos. Cheesy, soft, en totaal ongevoelig, ik hoop van harte dat dit soort muziek nooit meer hip wordt. AAAH, ik kan dit nummer niet uitstaan 0/10

gaat wel, soms wel leuk or you play with dynamite 6/10
De Narcis van Gabon
  maandag 14 juni 2004 @ 12:08:56 #25
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_19877194
of is er al een nieuwe?
De Narcis van Gabon
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:15:27 #26
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_19942255
komt er nog een nieuwe, ranja (of iemand anders)?

of is het alweer ter ziele?
De Narcis van Gabon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')