abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10704758
Dit keer gaan we wat verder terug in de tijd. Ikzelf was nog niet eens geboren. Toch staat er ook voor mij hier en daar nog iets aardigs tussen.

De reden van deze lijst? Ten eerste: Hij is van begin jaren 80 en dat schijnt bij sommigen best wel in de smaak te vallen. Ten tweede: Hier en daar wat minder geijkte nummers. = interessant. Die nr 1-hit kende ik niet eens.

1 Sun of jamaica - Goombay Dance Band

Dit hoor ik nu pas voor het eerst. Een niet al te bijzonder maar wel lekker klinkend zomer-nummer, en volgens mij hebben ze goed naar The rivers of babylon geluisterd. Dat geneurie in het begin en het refrein hebben dezelfde sfeer. 6,5/10

2 Funky town - Lips Inc

Een disco -favoriet van mij. Het klinkt gewoon enorm leuk, gevarieerd, en inderdaad: funky. Het zal best dat dit fout is maar ik hoor het erg graag. 9/10

3 I'm in the mood for dancing - Nolans

Weer vrolijke disco, iets meer seventies-stijl dan de plaat hiervoor. Viooltjes en alles erop en eraan. Bijzonder leuk en vrolijk en gewoon goed gemaakt. 7,5/10

4 Working my way back to you - The Spinners

Weer disco, weer leuk, weer lekker mee te zingen. Verder niet al te veel aan toe te voegen. De hype was in 1980 blijkbaar nog niet helemaal uitgewerkt. Je mag het als echte muziekliefhebber eigenlijk niet goed vinden maar dat doe ik dus gewoon wel. 8/10

5 An american dream - Dirt Band (= Nitty Gritty Dirt Band)

Wat gezapig middle of the road-liedje dat om de een of andere reden vreselijk in je hoofd blijft rondzeuren na 1 keer luisteren. Terwijl er eigenlijk geen bal aan is als je er beter naar luistert. 6,5/10

6 What's another year - Johnny Logan

De erg glijerige songfestival-winaar van dit jaar. Sky Radio ten top en eigenlijk kan ik er niet zo goed tegen. Maar het refrein blijft na 1 keer draaien wel behoorlijk in je hoofd zitten. Of je het nou wilt of niet. 6,5/10

7 Buzz buzz a diddle it - Matchbox

Niet bijzonder, wel aardig om naar te luisteren. Gewoon een vrolijk uptempo liedje. Heeft iets aparts, maar toch, je bent het gelijk weer vergeten. 6+/10

8 You and me - Spargo

Weer disco. Hetzelfde verhaaltje als bij die anderen: Vrolijk, 'kan' zogenaamd niet (wat ik trouwens echt onzin vind) maar is gewoon leuk. In een ander genre zou ik de piep-stem van de zangeres trouwens tamelijk irritant hebben gevonden, maar hierbij kan ik het nog hebben. 8/10

9 Our song - Guys & Dolls

Ken ik niet. En Kazaa gunt me dit niet.

10 I see a boat on the river - Boney M

Prententieloze muziek zonder al te veel niveau maar gewoon wel lekker klinkend. Ze hebben trouwens veel betere gehad. Deze gaat het ene oor in en het andere oor weer uit. Een groot minpunt vind ik hierbij dat het een zogenaamde Milli Vanilli-act was. Er werd door andere mensen gezongen dan degenen die je daadwerkelijk zag. Persoonlijk kan ik daar niet zo goed tegen. 5,5/10

11 We believe in love - Dolly Dots

Deze kende ik niet. Nou vind ik dat sowieso een niet al te briljant groepje (al heb ik er wel respect voor dat ze het zo lang volgehouden hebben), maar voor DD-begrippen vind ik dit nummer ook al niet echt goed (Ze zingen hier trouwens wel beter dan op hun eerste nummers). Het BZN-gehalte ligt hier angstwekkend hoog. Visioenen van Annie Schilder die in een ver land een Tros-special opneemt krijg ik hierbij. 5,5/10

12 Call me - Blondie

Deze vind ik dan wel weer heel erg leuk. Ze zingt wat onvast en net niet vals, maar hier vind ik dat niet zo erg. Het past wel bij het nummer en bij hun stijl. Het swingt en het zit goed in elkaar. Er zijn nummers waar je behoorlijk simpel van wordt als je hoort hoe ze in elkaar zitten, maar deze blinkt er juist in uit. 8,5/10

13 Crazy Guitar - Hank the Knife & Crazy Cats

Ken ik niet, Kazaa gunt het me niet.

14 Seasons - Grace slick

Zie 13

15 Special lady - Ray Goodman & Brown

Ook dit kende ik nog niet. Ik moet er even aan wennen maar het klinkt best mooi. R&b anno 1980. Een sfeervol, mooi gezongen nummer dat als boter je boxen uit glijdt. 7+/10

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 27-05-2003 10:47]

pi_10706781
Volgens mijn ben ik toch net iets TE ver terug gegaan.....
  dinsdag 27 mei 2003 @ 12:10:35 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_10706826
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:08 schreef postinggirl het volgende:
Volgens mijn ben ik toch net iets TE ver terug gegaan.....
Ik had dit hele topic nog niet gezien
Jammer dat je niet 1983 hebt gedaan zoals ik 2 keer gevraagd/voorgesteld had... en over 2 weken is het te laat. Maar 1980 is ook leuk. Hoewel ik best veel niet ken op eerste gezicht.
Als ik meer tijd heb zal ik wel wat reviewen.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 12:29:44 #4
16494 Riert
rrrataputata
pi_10707183
Ah, er is er weer een. Ik was al wel geboren maar volgens mij was Maatje - Op Zoek naar de Schat van de Berenboot toen wat ik luisterde

Zegt me niks. Ook geen geluid hier dus ik kan hem niet gaan luisteren.

2 Funky town - Lips Inc

Jaaa, koele plaat. Eigenlijk net of het twee nummers zijn, maar all the way een sing-a-long.
Dit is de goede foute disco
8

Heb ik nooit veel aan gevonden, ietwat erg slapjes, maar als ik hem nu eens op een feestje zou horen zou ik wel grappig vinden.
7 voor de moeite

Connais pas.

Vervelend, zegt me ook niks.

Deze is mij net te zoetsappig, maar net als 'I'm in the mood for dancing' niet vervelend om eens langs te horen komen.
Nipt 6'je

Diep graven maar volgens mij heb ik de goeie voor me en vind ik deze erg geinig.
7.5 onder voorbehoud

8 You and me - Spargo

Ah, Spargo. Altijd een gruwelijke schurft aan gehad tot ik het weer eens terug hoorde. Nu vind ik het goed te pruimen en dit nummer mag ik wel
7.5

Nummer zegt me niks, maar Guys and Dolls doet een naar belletje rinkelen.....wat is ook alweer een wat bekender nummer van hun?
4....denk ik.

Boney M heerst, wat ik van ze ken. Deze titel zegt me helaas niks.
Toch gewoon een 8

Weer een bekende band, maar onbekend nummer. Dolly Dots eigenlijk nooit wat gevonden, maar wel leuk om een clip van te kijken.

12 Call me - Blondie

Super! Blondie zowieso erg goed en dit nummer zeker. Helemaal het jaren 80 geluid waar het om draait.
9

watte?

14 Seasons - Grace slick

Zie 13

hophop
pi_10731538
ff kijken...
Ik was 9 jaar en mijn dagen bestonden grofweg uit school, voetbal, eten, voetbal, lego en slapen.
Bij geen enkele van deze nummers heb ik een "actieve herinnering" dwz dat ik het nummer aan gebeurtenissen van mijn leven kan koppelen. Mijn "muzikale bewustwording" moest dus nog echt op gang komen.
Wat me wel opvalt is dat het een redelijk "truttige/burgerlijke" lijst is, zonder echt de jaren "80" sound.

Titel zegt me zo niks, maar na het nummer beluistert te hebben blijk ik hem toch te kennen.
Braaf nummertje waar ik verder niks mee heb.
5/10

2 Funky town - Lips Inc

Dit is wel weer leuk, door de disco classics is dit nummer weer boven komen drijven.
7/10

Een vrolijk maar wel heel braaf nummer.
5,5/10

Dit is nou zo'n nummer die ik onbewust begin me te zingen, zonder dat ik ooit bewust moeite heb gedaan om de tekst te leren.
7/10

Ken ik niet. Ik zit ook over mijn 4GB downloadlimiet en gezien PG's reactie heb ik niet heel veel zin om hiervoor bij te gaan betalen

brrr...een depri ballad. Helemaal niet aan mij besteedt...
3,5/10

Zegt me zo helemaal niks

8 You and me - Spargo

Weer braaf, weer vrolijk.
Nummer wat ik stiekum toch wel meefluit als ik hem hoor
6/10

Nummer zegt me niks, er gaat wel een alarmbelletje rinkelen bij Guys & Dolls...
Deze laten we dus mooi links liggen.

Boney M. Daar heb ik nog wel een herinnering aan. Oudejaarsavond 1981. Mijn zusje en ik mochten tot 12 uur opblijven en daarna zouden nog wat vrienden van mijn ouders langskomen. Ik werd nieuwjaarsdag om een uur of zeven wakker en ik hoor muziek. Ik denk: "dat kan niet" en loop dus naar beneden toe en ik trek de kamerdeur open.
Tot mijn verbazing zie ik daar dus nog een kamer vol mensen feest te vieren...
Enfin, achteraf bleek dus dat ze van 3 uur tot een uur of 7 steeds dezelfde Boney-M album hadden gedraaid.

Over het nummer, Boney M had een heel eigen sound en ik vind dit niet hun beste nummer
5/10

Ken ik niet...And I don't mind

12 Call me - Blondie

Ben nooit kapot geweet van de muziek van Blondie, maar dit is nog wel en van de aardigste nummers
6,5/10

14 Seasons - Grace slick

Ken ik geen van 3'en

[Dit bericht is gewijzigd door Dieptriest op 28-05-2003 15:08]

a.k.a. Sikko
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:39:45 #6
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10732213
Oh leuk! Zie hem ook nu pas.

Ik zie dat ik sowieso al een behoorlijk aantal van deze singles op vinyl heb. Zal er straks ff uitgebreid voor gaan zitten. Moet nu ff weg.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_10732680
Die nummer 1, das pas een fout nummer... Ik was overigens toen 4, dus echt top 40 luisteren deed ik toen nog niet, das pas rond 1983-1984 begonnen dacht ik. Funky Town is een keigaaf nummer. Doet een beetje denken Donna Summer's I Feel Love. Ik draai dit nummer regelmatig, als ik veel jaren 80 muziek moet draaien... Een must have voor de DJ (niet voor de 17 jarigen onder ons, die DJ Dana al voorbeeld hebben).
For more info about DJ Gino D visit www.djginod.com
pi_10733809
Écht prima topic, ook nog niet eerder gezien! In 1983 had ik zelf een drive-inn disoctheekje, dus ik ken alle nummers nog:)

Een afgrijselijke kroegplaat van een stel onwaarschijnlijk lelijke Duitsers. Voor mij was dit met stip de meest verafschuwde plaat van 1980.

2 Funky town - Lips Inc

Een dance-klassieker. Ik kan me nog herinneren dat Felix Meurders (toen nog presentator van de Nationale Hitparade) deze plaat elke keer dat hij hem moest draaien de grond in boorde. Lekker nummer en voorloper van de House.

Engelse meisjesband bestaande uit 4 (of 5) zusjes. Pure Prefab pop. Ik vond het toen heel erg vervelend.

Comeback singeltje van The Spinners, die in de jaren 70 een gigaklapper hadden met The Rubberband Man, en dat is echt een heel lekker nummer.

Amerikaanse Country/Cross-over band die met dit heel gemakkelijke liedje een Amerikaanse nr. 1 hadden en ook in Europa scoorden. Zijn uiteindelijk weer helemaal op de Country toer gegaan.

Het eerste nummer waarmee Johnny Logan overtuigend het songfestival won (hij won jaren later nog een keer met Hold me now). Het was voor songfestivalbegrippen een redelijk revolutionair nummer vanwege de saxofoon-solo (overigens geïnspireerd door Gerry Rafferty's Baker Street). Ik geloof dat ik het toen wel een aardig nummer vond.

Rock-a-billy groepje dat nog een beetje meeliftte op het succes van The Straycats en Shakin' Stevens. De twee andere (bijna) hits zijn veel leuker: Midnight Dynamos en When you ask about love.

8 You and me - Spargo

De Nederlandse disco-sensatie. Flinterdun, maar heel Nederland ging plat voor dit liedje. Kon het me niet permitteren dit leuk te vinden, maar deed het stiekem toch...

Ook zo'n prefab Engels groepje dat eerst bestond uit 3 jongens en 3 meisjes, later uit 2 en 2, en nog later heeft het (overblijvende) illustere duo Grant & Forsythe zijn eigen plekje in de Sky Radio annalen gevonden. Verschrikkelijk.

Vreselijk lied. Boney M kon echt niet. Heeft tegenwoordig een hoog camp-gehalte maar het is echt helemaal niks.

De Dolly Dots op hun laatste benen. Waarschijnlijk hun slechtste nummer.

12 Call me - Blondie

Blondie goes (semi) disco. Voor die-hard Blondie fans een schok dat voor dit nummer disco-producer Giorgio Moroder in de arm werd genomen (hij was ook verantwoordelijk voor I feel love van Donna Summer). Blondie heeft zoveel betere nummers gemaakt dan dit, maar is nog wel aardig...

Een Nederlandse gelegenheids groep rond gitarist 'Henk ???'. Henk's techniek was gebaseerd op die van Duane Eddy, een Amerikaanse gitarist die begin jaren 60 een paar hits scoorde. Hij speelde z'n melodielijnen/solo's vooral op de lage snaren voor een 'cool' dreigend geluid.

14 Seasons - Grace slick

Grace Slick, voormalig zangeres van Jefferson Airplane met een pretentieus 'serieus' lied. Belachelijke plaat.

Afsplitsing van de Moments & whatnauts (van het prachtige, legendarische Girls) met een mierzoete jaren 80 soul-ballad. Deed het uitstekend als schuifelplaat. [/quote]

[Dit bericht is gewijzigd door rvand op 28-05-2003 14:54]

pi_10734585
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 14:49 schreef rvand het volgende:

De Dolly Dots op hun laatste benen. Waarschijnlijk hun slechtste nummer.

Mwa...... Het was volgens Hitdossier hun vierde single van de vijventwintig..... (en die nr 1-hit moest nog komen.)
pi_10737941
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 15:20 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Mwa...... Het was volgens Hitdossier hun vierde single van de vijventwintig..... (en die nr 1-hit moest nog komen.)

Je hebt helemaal gelijk. Ik was in de war met What a night.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')