Inderdaad, scheelt echt heel veel geld!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:02 schreef Bloemendal het volgende:
Check ook eens de keukenboeren net over de grens in Duitsland... scheelt voor dezelfde keukens vaak tientallen %-en...
Ze hebben veel Nederlandse klanten, dus komen graag bij je thuis installeren. Alleen het kopen moet je daar doen.
Ja klopt.. ik heb gehoord dat het in Duitsland stukken goedkoper is maar ik heb er hele slechte ervaringen over gehoord. Niet op tijd leveren, helemaal niet op de afgesproken datum langskomen.. moet heel slecht zijn. Maar ja.. in NL zijn er ook genoeg klachten... Wie weet gaan we daar nog ff kijken.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:02 schreef Bloemendal het volgende:
Check ook eens de keukenboeren net over de grens in Duitsland... scheelt voor dezelfde keukens vaak tientallen %-en...
Ze hebben veel Nederlandse klanten, dus komen graag bij je thuis installeren. Alleen het kopen moet je daar doen.
we hebben een koophuis en dit is het tweede jaar dat we er wonen. We gaan hier nog wel een paar jaar mee vooruit dus ja... daar passen we ons budget ook op aan.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 15:22 schreef Koningin het volgende:
Ik weet niet of je een huur- of koophuis hebt en hoe lang je van plan bent er te blijven wonen, maar wij hebben bewust gekozen voor een goede (misschien iets duurdere) keuken! Hij moet nog zeker een jaar of wat mee gaan. Van tevoren budget gemaakt enzo.....
Daarbij hadden wij ook het geluk dat een vriend van ons bedrijfsleider bij een goede keukenshop is, dan krijg je al gauw 30% van de prijs af!
Wordt lastig, vrees ik. Punt is een beetje dat je zelf de winkel in bent gelopen en hebt getekend. Dus geldt er geen bedenktijd, zoals dat bij een colportagewet geldt.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:08 schreef kreeelis het volgende:
Heb bij mandemakers een siematic besteld en helaas al getekend, staat alleen nog op afroep, maar dezelfde keuken met betere apparatuur en nog iets uitgebreider kan ik bij een andere zaak voor 4000eur minder krijgen, kan ik er dan nog vanaf bij mandemakers, wie heeft ervaring?
Lekker dat soort receptionisten voor de verkoper. Voor de klant zijn ze erg handigquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:16 schreef Juleh het volgende:
Wij hebben ook bij Mandemakers gekocht. Toen ik wat zat te ouwehoeren met de verkoper toen hij me kosten voor een wijziging wou laten betalen riep de receptioniste dat ik er altijd nog vanaf kon. Ze begon echter accuut te blozen nadat ze het eruit had geflapt. Gaf mij een beetje de indruk dat je er inderdaad als je op tijd bent nog wel vanaf kunt, weet niet op wat voor manier (bv alleen door die 30% te betalen)![]()
Kun je niet naar een rechtswinkel gaan ofzo? Even juridisch advies inwinnen. Wellicht is er meer mee te doen dan zij zeggen. Ik bedoel: zij zullen ook bluffen.quote:Op maandag 1 mei 2006 23:45 schreef kreeelis het volgende:
Kon er niet onderuit komen, als ik de 30% niet zou betalen zouden ze er werk van maken, hoezo klantonvriendelijk !! ben maar de onderhandeling ingegaan voor een goedkoper ontwerp, dit is de laatste keer dat ik bij Mandemakers zaken doe !!
Ik snap trouwens niet wat hierin de schuld van Mandemakers is. Een keuken kopen is een spelletje. Onderhandelen is daar een onderdeel van. De 1 kan dat beter dan de ander. Geld ook voor de verkopers.quote:Op maandag 1 mei 2006 23:45 schreef kreeelis het volgende:
Kon er niet onderuit komen, als ik de 30% niet zou betalen zouden ze er werk van maken, hoezo klantonvriendelijk !! ben maar de onderhandeling ingegaan voor een goedkoper ontwerp, dit is de laatste keer dat ik bij Mandemakers zaken doe !!
Hier ben ik het niet mee eens, de lades/frontjes en sluit/stop mechanismen op de lades zijn exact hetzelfde als die van bv grote dure keukenzaken groot voordeel is ook dat Ikea daarop 25 jaar garantie geeft dus troep zal het niet zijn. Grote verschil is alleen dat je het zelf kan plaatsen en daarmee je budget kan drukken en de uitvoering zo kan doen zoals jij dat wenst. En dan doel ik vooral op tegels verwijderen voor je de nieuwe op de muren plakt, de duurdere leveranciers die je keuken komen plaatsen plakken bv gewoon over de oude meuk heen of tellen anders een meerprijs voor dat werk.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 14:06 schreef Xaran het volgende:
@Dangerclose : IKEA keuken mag je toch niet met een echte keuken vergelijken. Een kit-car is ook een leuke auto maar geen Donkervoort. IKEA heeft leuke dingen die een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. (Enkel apparatuur keuze is wat beperkder.)
Een topic openen in Werk Geldzaken en Recht en daar je vraag nog eens stellenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:18 schreef rick1999 het volgende:
Omdat ik een nieuwe keuken nodig had ben ik op de meubel boulevard in Utrecht wezen kijken bij verschillende keuken zaken.
Zo ook bij de keukenkampioen de eerste indruk was goed en je werd te woord gestaan door vriendelijke mensen,daarnaast hadden ze een leuke aanbieding 40% korting op keukenmeubelen,topapparatuur plus een gratis lcd-televiesie.
Na alle keukenzaken te hebben gehad gingen ik de volgende dag terug naar de keukenkampioen omdat deze goed bij mij uit de bus kwam behalve dat de keuken apparatuur wel aardig aan de prijs was.
Hierover ben ik dan ook begonnen en kon 10% extra korting hierop krijgen wel moest ik 650,-euro aanbetalen.
Maar omdat ik eigenlijk nooit op iets aanbetaal vertelde ik dan ook dat ik daar geen zin in had.
Hierop had de verkoper de volgende verklaring, de aanbetaling was eigenlijk voor de lcd-televisie omdat wanneer de financiering niet door zou gaan of ik een andere reden had om de keuken te annuleren ze de lcd-televisie niet meer als nieuw konden weggeven, op zich een logische verklaring waarop ik melde dat ik de tv dan wel gelijk zou nemen als de keuken zou worden geleverd.
Dit was in orde en de koop werd gesloten en de volgende dag lag het contract klaar wat overigens weer door een andere verkoper werd afgehandeld.
Een aantal weken later werd ik gebeld dat ik nog wat gegevens moest aanleveren en eenmaal in de winkel werd mij verteld dat ik niet de tv zou krijgen omdat die niet bij de keuken hoorden die ik had besteld, terwijl dit wel door de eerste verkoper is toegezegd.
Bij deze gesprekken is ook altijd iemand anders aanwezig geweest.
Ik ben later nog tweemaal terug gebeld met het eerste aanbod om 300,- meer bij te betalen, dan kreeg ik alsnog de tv, maar daar ben ik niet op in gegaan.
De volgende dag krijg ik een ander voorstel dat ik geen tv kreeg maar 200,- euro extra korting op de keuken.
Is dit nu een verkoop techniek of word ik nu gewoon belazerd? Graag zou ik horen hoe nu te handelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |