quote:GameSpot.com
Rockstar Games announces that it will release Grand Theft Auto: San Andreas exclusively for the PlayStation 2 in October.
After registering a number of potential Grand Theft Auto titles earlier this year, Rockstar Games has today confirmed that the next game in the series will be Grand Theft Auto: San Andreas. A PlayStation 2 exclusive, the game is currently scheduled for release in North America on October 19, and in Europe on October 22.
"In the past couple of years, we have put an enormous amount of pressure on ourselves to ensure we do everything possible to exceed people's expectations with Grand Theft Auto: San Andreas," said Sam Houser, president of Rockstar Games. "Even though we still have eight months to go, we are starting to become very proud of what we have achieved and we can't wait to get the game into players' hands."
"We are extremely humbled by the success of the Grand Theft Auto series and it has made us push ourselves further than ever to create a title in Grand Theft Auto: San Andreas that will hopefully redefine the Grand Theft Auto series and revolutionize open-ended gameplay and video game production values," added Leslie Benzies, president of Rockstar North.
We'll bring you more information on Grand Theft Auto: San Andreas as soon as it becomes available.
Dan heb jij het over VC denk ikquote:Op maandag 24 mei 2004 18:37 schreef ThaNetRunner het volgende:
ah eindelijk een vervolg... ik had hem al weer uitgespeelt... en dat hele tijd rondrijden is na een paar maanden ook niet leuk meer
Ik denk in ieder geval dat Las Vegas de laatste stad zal zijn, ook met het oog op casino's spelen en kopen. Dan moet je al flink wat geld hebben en evt bescherming, hoe zich dat dan ook uit.quote:Maar wat zal de start-stad zijn? Las Vegas, LA of San Fransisco? Ik hoop de laatste want die is het meest uniek en heeft denk ik de leukste omgeving.
off topic .. rondrijden ? pc versie .. editenquote:Op maandag 24 mei 2004 18:37 schreef ThaNetRunner het volgende:
ah eindelijk een vervolg... ik had hem al weer uitgespeelt... en dat hele tijd rondrijden is na een paar maanden ook niet leuk meer
wees gerust dan heb je hem ook nog niet uitgespeeld iddquote:Op maandag 24 mei 2004 18:44 schreef BaggerUser het volgende:
lijkt me wel cool
vice city nog niet uitgespeeld en me saved game weggepleurd
liep vast bij zo'n missie met helicoptertje dat je gebouw moest op blazen
rondrijden blijft het leukste
en ik wou zo graag dat grootte huis hebbenquote:Op maandag 24 mei 2004 19:02 schreef coz het volgende:
[..]
wees gerust dan heb je hem ook nog niet uitgespeeld idd
dat is geen mistquote:Op maandag 24 mei 2004 19:17 schreef BMWM3 het volgende:
Coz -> Jammer dat het mistig was
Dafan -> Geëdit
nog meer off topicquote:Op maandag 24 mei 2004 19:25 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
en ik wou zo graag dat grootte huis hebben
ze moeten gewoon niet dat je persee aan huis kan komen metm issies maar gewoon als je genoeg geld hebt
dat je meer je eigen gang kan gaan nog..
oh dus je kan naar ander eiland gaan door te jumpen ?quote:Op maandag 24 mei 2004 19:43 schreef coz het volgende:
[..]
nog meer off topic
je kan ook al flink je eigen gang gaan hoor
alleen imo ben jij nog op het stuk dat niet alle 3 de eilanden los zijn ?
als je alle missies gehad hebt om de mansion te hebben zit je op 50% d8 ik
kan het niet laten .. nog 1 dan maar
[afbeelding]
ik kwam bij deze jump idd van het eerste eiland af
maar lande net niet in 1 keer op het 3e
Vraagje: Bij gta3 in staunton island. Valt daar nog iets te beleven ofzo in dat stadium?quote:Op maandag 24 mei 2004 19:43 schreef coz het volgende:
[..]
nog meer off topic
je kan ook al flink je eigen gang gaan hoor
alleen imo ben jij nog op het stuk dat niet alle 3 de eilanden los zijn ?
als je alle missies gehad hebt om de mansion te hebben zit je op 50% d8 ik
kan het niet laten .. nog 1 dan maar
[afbeelding]
ik kwam bij deze jump idd van het eerste eiland af
maar lande net niet in 1 keer op het 3e
Op de playstation kon je er iig niet inkomen, en ik heb het geprobeerd!! ik weet niet of dit voor de pc anders isquote:Op maandag 24 mei 2004 22:38 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
Vraagje: Bij gta3 in staunton island. Valt daar nog iets te beleven ofzo in dat stadium?
In downtown Vice City in het stadion was iig zeker wel wat te beleven. Maar in gta3 zeker niet?
Got itquote:Op maandag 24 mei 2004 22:19 schreef Keromane69 het volgende:
http://gtat.org/ en... l e e s de FAQ goed. Helemaal.
Offtopic? Nee. gewoon ter referentie wat er mogelijk is in de komende GTA.
stadium .. nee op de kladblokjes van 1 type figuurtje wat er voor loopt na is er geen fluit te bekennen in die buurt (ohya een telefooncel)...quote:@me
Da's precies de reden dat ik zowel een console als PC heb. Wat ik van een cosole zo lekker vind, is dat je er een DVD'tje in kwakt en lekker op de bank kan gaan zitten spelen. Meer niet, geen installatie, geen upgrades van drivers nodig, etc. En sinds je er ook multiplayer mee kan spelen via internet vind ik het helemaal ideaal.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:13 schreef Keromane69 het volgende:
Weet je, die beperkingen op zo'n console is de reden dat ik zo'n ding niet wil hebben. Voor een paar honderd euro meer heb je een systeempje dat prima overweg kan met games, plus dat je ook de vrijheid hebt om te rommelen met mods.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:19 schreef BMWM3 het volgende:
Jammer dat je screenshot niet te zien isKeromane69
Bij mij nog wel! (of komt dat door mn cache...quote:Menesis. De jouwe doe het ook niet
Nu zie ik hem ookquote:Op dinsdag 25 mei 2004 18:04 schreef menesis het volgende:
Bij mij nog wel! (of komt dat door mn cache...)
Je kan een deel van de missies doen en ook een gedeelte van de stad pakken (Tijdelijke baricades zouden niet al teveel moeite moeten kosten. Verder maar 1 gedeelte van een radiostation en een beperkt aantal auto's. Side-missies weg. Etc.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 18:04 schreef menesis het volgende:
Lijkt me een beetje moeilijk een 'demo'. Willen ze één stad gaan laten zien ofzo! Dan is die demo al bijna groter dan heel Vice City (als er ook missies en radio's in die demo zitten)
Mwa die screens maken ze natuurlijk ook met de beste pc die ze daar hebben staan, en ook om te testen. Ik trek zelf geen 1600*1200 hoorquote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:49 schreef menesis het volgende:
beetje erg weinig details trouwens op dat screenshot! Ik hoop dat ze nog wat zooi op die stoep gaan neerzetten zoals hekjes, brandpalen, van die krantenautomaten (Gta 3) enz... Die fiets heeft wel een hoop detail moet ik zeggen! Ik vraag me af hoe het er uit ziet als je er met een tank overheen rijdt!
Cool!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:49 schreef menesis het volgende:
Zag nog wat leuks op dat forum van die link van Keromane69: In de buurt van Las Vegas ligt ook Area 51!! Zou wel heel cool zijn als ze zoiets erin stoppen met één of andere ultra vehicle!
Huh, wat bedoel je met dat 1600 x 1200!? Ik bedoelde juist dat er weinig te zien was op die screens. En ze zijn in 640 x 480 dusse...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:56 schreef DaFan het volgende:
[..]
Mwa die screens maken ze natuurlijk ook met de beste pc die ze daar hebben staan, en ook om te testen. Ik trek zelf geen 1600*1200 hoor![]()
(proficiat aan degenen die daar wel van mogen smullen)
bekijk die van die toren nog maar eens .. valt wel mee hoor qua details .. en als zij het spel niet fatsoendelijk kunnen draaien dan lanceren ze hem ook niet hoop ik .. verder was het voor playstation ..quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:56 schreef DaFan het volgende:
[..]
Mwa die screens maken ze natuurlijk ook met de beste pc die ze daar hebben staan, en ook om te testen. Ik trek zelf geen 1600*1200 hoor![]()
(proficiat aan degenen die daar wel van mogen smullen)
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:00 schreef -CRASH- het volgende:
(302 Bytes).
quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:31 schreef coz het volgende:
[in bytes gewoon 302 tekentjes ... minder als dit lapje tekst dus]
ik zal voor je kijken
lol ??quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:31 schreef coz het volgende:
[..]
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
00010001 00010001 00010001 00010001 00010001 00010001
lol .. in bits is dat zo groot
Idd. Lijkt me ook super. Zal wel megalang duren voor je het 100% hebt uitgespeeld. Zou er veel verschil tussen de steden zitten? Dat je ook echt een andere sfeer per stad hebt, andere auto's, mensen, AI, middelen van de politie etc.quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:32 schreef De_Warme_bakker het volgende:
ontopic> Ik kan echt niet meer wachten bijna... lijkt me zo retegeil spel... map 4 tot 6 keer zo groot als VC!!!
Dat zou ook wel lachen zijn jaquote:Op woensdag 26 mei 2004 15:28 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Is het ook geen idee om een optie in te bouwen dat je met een opvallende car minder snel sterren kwijtraakt? Dus knalroze is echt kansloos etc.
gta3-SA .. zo erg off topic is het dan toch niet ...quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:32 schreef De_Warme_bakker het volgende:
ehm... Het gaat toch over SA?
niet over GTA3 of GTA4?
ontopic> Ik kan echt niet meer wachten bijna... lijkt me zo retegeil spel... map 4 tot 6 keer zo groot als VC!!!
we gaan weer off topicquote:Op woensdag 26 mei 2004 01:36 schreef -CRASH- het volgende:
[ ik zou kijken ]
![]()
![]()
![]()
Ziet er erg verrot uitquote:
MTA heb ik al van die site en die werkt normaalquote:Op woensdag 26 mei 2004 17:05 schreef coz het volgende:
download pagina multitheft auto vice city
http://www.mtavc.com/downloads.php?ordner_id=4
tis de laatste op die pagina
deze werkt ook als mta-liberty city !! ...
quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:23 schreef coz het volgende:
goh is precies 302 bytes
heb je toevallig een download tool![]()
http://dracoblue.gamehost.at/gtatpage/Downloads/05e-Setup.exe
--edit dat was de inhoud van de 302 bytes versie 05e-Setup.exe bij mij idd--
had het meer over de eerste twee ... vooral door het laag bij grond perspectiefquote:Op donderdag 27 mei 2004 09:24 schreef menesis het volgende:
Zijn geen inmovie pictures. Je kan zelf '4person-drive-by-shootings' uithalen! Je moet dan eerst wat mensen van de straat optrommelen en dan met zn allen in een mooie car gaan zetten... (dat was toch geen rumour?)
daar was die zelf ook achter ... spuit 11quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:45 schreef menesis het volgende:
Goh; volgens mij heb ik dat plaatje al 3x gezien... :s
De game moet ten eerste meer dan een miljoen exemplaren verkocht hebben. Als je een meer obscure game goedkoop wilt kopen, zul je dus goed moeten zoeken bij de promoties van de verschillende gamewinkels. De game moet ook ongeveer een jaar uit zijn in Europa.quote:Op zondag 6 juni 2004 19:05 schreef Hollandia2 het volgende:
Zal GTA SA ook platinum worden op de ps2? Wanneer wordt een spel eigenlijk platinum?
GTA 3 werd uitgebracht op 23/10/2001 en werd platinum op 28/03/2003
GTA VC werd uitgebracht op 08/11/2002 en is onlangs platinum geworden
Dus GTA3 en VC deden er beiden ruwweg 1,5 jaar over om platinum te worden
Aha heb het artikel ff gelezen....quote:Op zondag 6 juni 2004 19:25 schreef Georges het volgende:
[..]
De game moet ten eerste meer dan een miljoen exemplaren verkocht hebben. Als je een meer obscure game goedkoop wilt kopen, zul je dus goed moeten zoeken bij de promoties van de verschillende gamewinkels. De game moet ook ongeveer een jaar uit zijn in Europa.
Daarnaast moet de developer ook zijn toestemming geven, dat is de reden waarom je games zoals Zone of the Enders of Metal Gear Solid 2 nog niet tussen de platinum games zult vinden. Ook voor deze games zul je dus goed moeten zoeken.
http://www.gamed.nl/view.php?id=1818
en de PC 22 mei 2005?quote:Op zondag 6 juni 2004 20:42 schreef DeRCT14 het volgende:
22 oktober voor de PS2.
Ik wacht liever die tijd dan dat we een slechte console clone krijgen zoals bij de gta lookalike streets of l.a. ......quote:Op zondag 6 juni 2004 21:15 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
en de PC 22 mei 2005?![]()
Ok daar geef ik je 100% in het gelijkquote:Op zondag 6 juni 2004 21:30 schreef 303 het volgende:
[..]
Ik wacht liever die tijd dan dat we een slechte console clone krijgen zoals bij de gta lookalike streets of l.a. ......
Sea Sparrow? Je bedoelt de Apache?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:39 schreef Hollandia2 het volgende:
Sea Sparrow rulet!! bij 100 packages
das als je de story mode hebt uitgespeeldquote:Op vrijdag 11 juni 2004 02:10 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik weet alleen dat je een Tshirt krijgt, veel ammo en je kan mensen huren.
Dat t-shirt krijg je als je de game 100% hebt uitgespeeld. Dus story mode en ambulance missies, alle pakkages etc.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:27 schreef Baleog het volgende:
das als je de story mode hebt uitgespeeld
"i finished this game and all I got was this louzy t-shirt" oid
Meld wat nieuws over deze topper!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:04 schreef BMWM3 het volgende:
LET OP:
Dit is het SA Topic!![]()
Volgens mij hebben ze weinig tot niets aan de auto's veranderdquote:Op zaterdag 12 juni 2004 12:07 schreef Keromane69 het volgende:
OK kids, een stuk of 15 nieuwe screenshots voor jullie.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
VC was mijn reden, en ben nu nog steeds blij met men PS2, zeker hieromquote:Op zaterdag 12 juni 2004 13:02 schreef Keromane69 het volgende:
Update: er komt binnenkort 'film' materiaal, volgens GTA Gaming.
BLAAT
Edit: ik ga dus absoluut een PS2 kopen, en alleen voor deze game. Ik kan nl echt geen jaar wachten voor de PC versie. Wat ziet dit er extreem goed uit zeg, ongelofelijk!
Wacht nou maar gewoon voor 2005. Dan heb je veel meer plezier!quote:Op zaterdag 12 juni 2004 13:48 schreef Georges het volgende:
Wauw, dat klinkt erg goed zeg! Zou er ook bijna een PS2 voor gaan kopen.
Ach die dingen kosten tegen die tijd helemaal geen drol meer en je hebt er wel uren lol van... Ik had die PS2 ook speciaal voor GTA3 gekocht...quote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:40 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ziet er erg vet uit allemaal. Ik was al zo gek van VC dus dit gaat super worden. Jammer dat ik geen Playstation 2 heb......![]()
Is dat artikel ook ergens terug te lezen? Nu staan sommige regels er maar half opquote:Op zondag 13 juni 2004 05:36 schreef Keromane69 het volgende:
Het OPS2 artikel. Niet al te beste scans, maar redelijk te zien met vergrootglas.
...
quote:The draw distance (basically how far you can see into the distance on screen) is now double that of Vice City in urban environment and four times as far in the countryside.
tjemig . .wat voor pc mag je dan aanschaffen .. bij VC op de ps2 hadden ze toch ook al wat trucjes uitgehaald om het vloeiend te laten lopen ?quote:San Andreas comprises of three cities, contained within and entire American state. The state of San Andreas. And that doesn't just mean cities, but miles and miles of interstates, valleys, freeways, deserts, coastline and badlands, all of which you'll be able to explore. Each of the three cities is around the size of Vice City. And with all the connecting countryside, this brings the game to around five times the size of the previous GTA game. Just think about that for a second. FiveTimes the size of Vice City. More populated than Vice City. More detailed than Vice feel your mind scream as the implausible, the unlikely and the downright impossible become irrefutable fact.
lolquote:Op zondag 13 juni 2004 19:47 schreef Keromane69 het volgende:
Big Rigs wat ook goed anders.
Net de review gezien, ik wil hem hebben....quote:Op maandag 14 juni 2004 00:33 schreef Keromane69 het volgende:
Inderdaad, don't mess with Big Rigs. GTA SA wordt met veel bombarie aangekondigd. Laat ik even wat puntjes omtrent GTA ontkrachtigen.
- 'Nu met een echte berg en rijden door het platteland!' Ja, Big Deal. Big Rigs Deal. Dat kon in de beroemde truck-race game al.
- 'Nu met afwisseling!' wordt er geroepen. Geouwehoer gewoon, in Big Rigs had je enorme afwisseling, totaan worm-holes aan toe.
- 'In GTA SA kun je stunten!' Ook hier, dikke mik. In Big Rigs kon je (als je behendig was) een 10-tonner om z'n as laten tollen.
- 'De AI is sterk verbeterd! Personen hebben nu een soort brein!' Zucht, gaap. In Big Rigs had je een opponent die kon racen als de beste, maar het uit z'n vierkante hoofd liet omdat ie wist dat ie uiteindelijk toch zou verliezen.
- 'In GTA SA kun je voortaan in huizen!' Eehm, ja? En in Big Rigs dan? Je hoefde niet eens je truck uit.
En zo zijn er meer dingen. In GTA SA zal driekwart van het speelveld wel weer zijn afgesloten bij spelstart. In Big Rigs kun je direct overal bij. Natuurlijk zul je in GTA SA wel weer verblijdt worden met cut scenes, Big Rigs heeft dat niet nodig. En heel die hype rondom GTA SA. Websites zijn volgeschreven, de ene fake screenshot na de andere duikt op. Maar intussen is Big Rigs een legende. Zonder fancy splashscreens op de website van de developer. 'We hebben met hele teams rondgelopen om de sfeer te pakken te krijgen', zeggen de mensen van Rockstar. Ja, leuk. De makers van Big Rigs hebben gewoon gekeken wat er zoal aan spellen is en hebben al die spellen ontdaan van irritante zaken als -daar is ie weer- cut scenes, maar ook loeidomme AI, vreselijk slechte graphics, een landschap waar je niet in kunt rijden, weet ik wat. In GTA SA kun je naar de kapper en kun je eten. Ja, haha. Daar koop ik een spel voor. In de opvolger van GTA SA moet je zeker ook aangifte doen met een virtuele belastingdiskette? Schei toch uit.
Big Rigs rules.
quote:Inderdaad, don't mess with Big Rigs
quote:The more cops CJ downs, the better his accuracy get – as is indicated sporadically via a percentage in the top left of the screen. Also, you’ll now be able to strafe in a GTA game
sweet gore .. ghegheghe .quote:Smoke fires the car at the copter, the pair leap out at the last minute and the last image we see of San Andreas is of the bonneted cop getting bloodily shredded by the whirring rotor
Echt niet.quote:Op maandag 14 juni 2004 14:41 schreef Hollandia2 het volgende:
Ik denk niet dat Big Rigs Rulet want dit is de eerste keer dat ik hoor van dat spel en niemand kent hem die ik het heb gevraagd dus ik zou eerder zeggen dat Big Rigs zuigt dan dat Big Rigs Rulet
Betekent dit dat je auto steeds smeriger wordt?! En dat je dus ook naar de carwasher kan gaan ofzo?quote:....Notable here is the cleaning off of the mudded car into a pristine example of automotive excellence....
GTA III is niet groter dan Vic City hoorquote:Op dinsdag 15 juni 2004 02:42 schreef Keromane69 het volgende:
Ik heb GTA-III weer eens geinstalleerd. Ik had hem nooit uitgespeeld, wat is dat spel groot zeg. Liberty City en Vice city ontlopen elkaar niet zoveel qua grootte, wel? Voor mijn gevoel is Liberty City zelfs groter.
mooiquote:Op dinsdag 15 juni 2004 06:15 schreef Keromane69 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
GTA 3 is wel meer gevarieerd (kwa hoogte verschillen) , en het is moelijker om van de ene kant van het spel, naar de andere kant te komen, hier door lijkt het wel degelijk groter, maar als eenmaal al die tunnels open zijn, dan is het spel opeens vrij kleinquote:Op dinsdag 15 juni 2004 02:49 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
GTA III is niet groter dan Vic City hoor
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:29 schreef Hollandia2 het volgende:
de pager komt iig terug denk ik samen met de cellphone.
de pager was er niet in VC, komt omdat ie er toen nog niet was denk ik in de jaren 70
oops! nee dat had ik wel begrepen, komt omdat ik VC zo lang niet heb gespeeld.quote:Op donderdag 17 juni 2004 09:53 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
VC speelde zich midden jaren 80 af!! Hoe kom je bij de jaren 70??
![]()
De jaren 80 is het hele thema van het spel dat zie je aan alles af!!! Dat was juist zo mooi, jammer dat jij daar weinig van hebt begrepen of ben je nog erg jong??
Mijn VC DVD is ook al kapot!! GRRRRRR; zit daar wat achter ofzo!? Ik ga ECHT geen nieuwe kopen! Vroeger kon je kapotte PS2 games laten poleisten bij een winkeltje hier in de buurt; maar die vent doet dat niet meer, omdat er teveel kapot bleven en dan moest hij ze ofzo weer naar sony sturen blabla...quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:15 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
oops! nee dat had ik wel begrepen, komt omdat ik VC zo lang niet heb gespeeld.
Mijn ps2 cd van VC is kapot![]()
Maar iedereen heeft dat denk ik wel begrepen want bij het begin van dat spel staat namelijk onder in het scherm Liberty City, 1986.
Ja maar wat dat polijsten betreft heeft die vent wel gelijk, want ik heb hem hier bij de plaatselijke videotheek 2 x laten polijsten en hij deed t nog steeds niet.quote:Op donderdag 17 juni 2004 18:30 schreef menesis het volgende:
[..]
Mijn VC DVD is ook al kapot!! GRRRRRR; zit daar wat achter ofzo!? Ik ga ECHT geen nieuwe kopen! Vroeger kon je kapotte PS2 games laten poleisten bij een winkeltje hier in de buurt; maar die vent doet dat niet meer, omdat er teveel kapot bleven en dan moest hij ze ofzo weer naar sony sturen blabla...
Wat dat betreft; lang leve de pc. (alleen jammer dat mn laptop VC net niet trekt)
Heb mn ps2 nu een jaar precies en hij werkt nog goed.quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:58 schreef Georges het volgende:
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de meeste PS2 's het na 2 jaar begeven. Wat zijn de ervaringen hier?
Absoluut, GTA gaat iets verder dan 'een game'. Als je ziet hoe iedere keer half Hollywood uit de kast wordt getrokken, hoe uren aan commerciele soundtracks worden gelicenseerd, wat voor prachtige engine men gebruikt.. super. En ja, dit is het GTA SA topic, dus ga ik hier niet zeveren over politiek, Beatles, gitaren en voetbal.quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:22 schreef Georges het volgende:
Zo Keromane69 jij kijkt er wel erg naar uit of niet? Heb nog nooit iemand zo veel zien typen over een game.
Nee; dat is niet zo. Het probleem ligt bij die PS2: als je die verticaal hebt staan en je verplaatst hem (of iemand struikelt over de draad van je controler, waardoor het hele ding omvalt!quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:58 schreef Georges het volgende:
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de meeste PS2 's het na 2 jaar begeven. Wat zijn de ervaringen hier?
quote:@ the screens: Is dat een weg die daar zo gigantisch stijl omhoog loopt!?!?! (bij dat plaatje met die helicopter).
Zo stijl toch ook weer nietquote:Op zaterdag 19 juni 2004 12:48 schreef Drakul het volgende:
[..]
Zo te zien wel, San Fransisco he
PU? Power Unlimited?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:10 schreef HomerJ het volgende:
Alle GTA:SA fans opgelet, koop de PU staat een 6-pagina grote preview van GTA: San andreas, erg cool dat er o.a. instond dat je dikker en dunner kan worden(hoeveel/wat je eet) en erg coole drive-by's
Jupquote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:27 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
PU? Power Unlimited?
Wat kost dat? Dat is toch een blad alleen voor de PS2?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:29 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Jup
nee voor alle consolesquote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:38 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Wat kost dat? Dat is toch een blad alleen voor de PS2?
Dan ga ik hem even halenquote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:40 schreef HomerJ het volgende:
[..]
nee voor alle consoles
Is dacht ik 2,95 staan ook genoeg reviews/previews in van andere spellen
hey.. ben jij niet die gast van de animated GTA SA gifs?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:50 schreef Keromane69 het volgende:
PU scans:
http://home.hetnet.nl/~familiekrol/overig/gta/1.jpg
(en ipv. /1.jpg ook /2.jpg, /3.jpg etc.)
Anders kijk je even in het topicquote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:53 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
hey.. ben jij niet die gast van de animated GTA SA gifs?
PU = multiplatform, kost 3.30.ligt maandag in de winkel;quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:38 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Wat kost dat? Dat is toch een blad alleen voor de PS2?
Kut ik heb nu nr 6 gekocht en ben bang dat het de verkeerde is...quote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:14 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
PU = multiplatform, kost 3.30.ligt maandag in de winkel;
Faggio, als in Fag omdat het nogal een nichterig dingetje is.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:48 schreef Hollandia2 het volgende:
die motorpolitie
miss kun je in SA een rollerbankcontrole tegenkomen, moet je met je Paggio erop
mjah.. ik ken zn nickname van GTAForums.com dusquote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:06 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Anders kijk je even in het topic![]()
Ben ik het met je eens, hoewel het wel de tweewieler is waarmee je de langste stoppies kunt zetten.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 19:16 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Faggio, als in Fag omdat het nogal een nichterig dingetje is.
Haha, GTA: SA staat op de cover dus ik denk dat je de verkeerde hebtquote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:49 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Kut ik heb nu nr 6 gekocht en ben bang dat het de verkeerde is...![]()
eej kan je me die link geven zodat ik die bouncemod kan downloaden? dank!quote:Op maandag 24 mei 2004 18:56 schreef coz het volgende:
[..]
off topic .. rondrijden ? pc versie .. editen![]()
{ tot over niveau
![]()
)
dit is dus in een BOUNCE vandaar de onderstaande tekst van bonus
[afbeelding]
..![]()
een aardig overzicht van gta liberty city
[afbeelding]
..
en ik denk dat dit de bijhorende landing is .. maar anders iig iets vergelijkbaars. levert 100.000 op ...
[afbeelding]
..
Zeg dat dan!!quote:Op zaterdag 19 juni 2004 20:05 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Haha, GTA: SA staat op de cover dus ik denk dat je de verkeerde hebt(ik ben abbo vandaar dat ik hem al had )
Je had hem ook even kunnen doorbladerenquote:Op zondag 20 juni 2004 00:24 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Zeg dat dan!!![]()
Ha ha ik heb hem ook hij heeft zoveel informatie gekregen dat hij heel het boekje wel vol kon krijgen maar dat moch niet dus vandaar dat het nu stuk of 4-6 blz's zijnquote:Op zaterdag 19 juni 2004 20:05 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Haha, GTA: SA staat op de cover dus ik denk dat je de verkeerde hebt(ik ben abbo vandaar dat ik hem al had )
Hoezo!!?? Zit er een gta sa poster bij!!??quote:Op zondag 20 juni 2004 11:40 schreef Seal_force het volgende:
[..]
Ha ha ik heb hem ook hij heeft zoveel informatie gekregen dat hij heel het boekje wel vol kon krijgen maar dat moch niet dus vandaar dat het nu stuk of 4-6 blz's zijn![]()
Die poster die er bij zit is ook top!![]()
quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:53 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
hey.. ben jij niet die gast van de animated GTA SA gifs?
Bron: http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=13660quote:Al de gamers die hoopten op een toevoeging door Rockstar van multiplayermodi voor GTA San Andreas mogen een zakdoek nemen om hun tranen te drogen want Rockstar bevestigde vandaag dat hun nieuwste in de GTA reeks géén multiplayermodi zal bevatten! Dit is zowiezo al geldig voor de PS2 versie dus mogen we zo goed als zeker bijna bevestigen dat ook de PC en de Xbox versie geen multiplayer hebben.
Ondanks dat ik het verwachtte is het toch jammerquote:Op maandag 21 juni 2004 22:11 schreef Breuls het volgende:
[..]
Bron: http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=13660
Gaat het nog een beetje?quote:Op maandag 21 juni 2004 23:15 schreef BMWM3 het volgende:
Ok hier ben ik dan weer thuis.
Ik ga NU beginnen met het overtikken van het artikel wat in de PU staat
Stay patient. Het zijn 6 pagina's
Super ben nu op 50%!quote:Op maandag 21 juni 2004 23:40 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Gaat het nog een beetje?
quote:Op maandag 21 juni 2004 23:48 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Super ben nu op 50%!
Jullie kunnen hem verwachten tussen de 00:30 en 01:00quote:Op maandag 21 juni 2004 23:51 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
K kijk morgen wel, sollyquote:Op maandag 21 juni 2004 23:59 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Jullie kunnen hem verwachten tussen de 00:30 en 01:00
Be patient plz!
Bron: Power Unlimited - Juli 2004 - Nummer 07quote:Geen speculaties meer, Rockstar Games heeft haar deuren geopend… voor de PU want wij waren in ’t grootste geheim uitgenodigd voor een exclusief kijkje naar GTA San Andreas!
San Andreas is geen stad… het is een staat. Een fictieve staat aan de westkust van een fictief Amerika. Een staat bestaande uit drie steden, Los Santos (Los Angeles), San Fierro (San Fransisco) en Las Ventura (Las Vegas) voorzien van een snufje Nevada maar ook een stuk ‘country side’, iets dat in nog geen andere GTA game is gestopt. Hiermee is San Andreas meteen een stuk groter dan GTA Vice City. Vijf keer groter dan Vice City, zo vertelde Dan Houser mij.
Er zit ook een berg in San Andreas; het ziet er niet alleen tof uit maar biedt ook extra gameplay-mogelijkheden, denk bijvoorbeeld aan een autoachtervolging bergop of bergaf. Maar ook los van de missies is het tof om bijvoorbeeld met je quad bike de berg op te scheuren terwijl de muziek door je boxen schettert.JAREN NEGENTIG
San Andreas is dus een staat en PU mocht als enige in de Benelux een kijkje nemen in Los Santos, een fictief L.A.
“What you are about to see is a only a part of ten to fifteen procent of the entire game”, Aldus Dan Houser (één van de creatieve breinen achter de serie) en hij loog niet. Ik kreeg een map onder ogen van San Andreas en alleen de rechterhoek onderin (Los Santos) was ingekleurd, het overgrote nog in te vullen deel, was grijs.
GTA San Andreas speelt zich af begin jaren negentig, een uitermate belangrijke periode voor met name zwart Amerika. Maar ook op het gebied van muziek was dit een levendige periode en die speelt natuurlijk weer een belangrijke rol want, het zal bekend zijn; de kracht van GTA zit ‘m niet in één enkel aspect, maar het is de hele verpakking. Van de posters tot de televisiespotjes, van het logo tot de gebruiksaanwijzing; alles draagt bij aan het geloof dat die wereld in je console echt bestaat.
Het is die beleving die de serie zo speciaal maakt. Beleving die er ook is bij het team achter GTA San Andreas. Dan Houser: “they live for this.”VERBETERINGEN
Er is veel verbeterd in Grand Theft Auto San Andreas in vergelijking met de vorige delen. Zo schuift dit PS2 spel meet polygonen over het scherm, weet het een gedetailleerdere speelwereld voor te schotelen en is het vooral méér wat de klok slaat; meer mensen op straat, meer auto’s op de wegen etc.
Een van de meest verassende veranderingen in het GTA universum is echter niet het verhoogde detail van de graphics of het vergroten van het blikveld of het inbrengen van nieuwe wapens, auto’s of motoragenten. Nee, voor mij was dat toch het feit dat je jouw karakter kunt ontwikkelen. Hoe het precies allemaal gaat werken, is nog een beetje gissen. Wel kunnen we je het één en ander melden naar aanleiding van Dan Houser en het daadwerkelijk zien van de gameplay in GTA San Andreas (GTA SA).ETEN
In GTA SA heeft de hoofdpersoon eten nodig. De grap is echter; je bent wat je eet. Dus veel fast food resulteert in het alsmaar dikker worden van je personage. Niet eten betekent dat je vermagert.
Dit alles heeft niet alleen gevolgen voor je uiterlijk of de reacties van de omgeving (je zult na worden geroepen door omstanders, ‘Fat Bastard’) maar het zal vooral op gameplay gebied de nodige gevolgen hebben. Zo zul je als dikzak snelheid verliezen waardoor sommige missies in het spel onmogelijk worden. Wat je dan moet doen is met je overgewicht omgaan zoals je dat ook in het echte leven zou doen. Dus ga je naar de sportschool om daar aan de gewichten te hangen. Hier zal je vet verbranden en omzetten in spieren. Op deze manier word je dus sneller en sterker.
Een andere manier van karakterontwikkeling is te vinden in het gegeven dat je beter wordt op bepaalde gebieden. Zo kun je door het oefenen van bijvoorbeeld schieten, jezelf verbeteren, Hoe dit gaat werken, is nog niet helemaal helder maar het heeft duidelijk iets weg van een RPG.
Er zijn heel veel verschillende gebieden waarin je jezelf kunt specialiseren. Wat dacht je van, inbreken, mensen beroven of zelfs zwemmen (voor het eerst mogelijk in een GTA game).
Persoonlijk vond ik die ontwikkeling van je karakter een van de interessantste veranderingen in de GTA wereld. Er zijn weliswaar verder genoeg extra’s in San Andreas gestopt die richten zich voornamelijk op uiterlijkheden of extra’s in de vorm van de BMX-fiets op politie op motoren.”GO SIT IN FRONT
Oké, ik kan nu verder de pagina’s volschrijven met details over de game maar die zwerven momenteel ook rond op internet en zijn te lezen in enkele buitenlandse tijdschriften. Ik denk dan ook dat jullie het leuker vinden als ik omschrijf wat ik daadwerkelijk gezien heb tijdens mijn eerste echte kennismaking met de nieuwe GTA.
“Go sit in front,” zegt Dan Houser me en wijst met de zwartlederen bank aan die voor een plasma televisie staat.
Om in de ‘mood’ te komen werd eerst een compilatiefilm getoond. Beelden uit films zoals ‘Menice II Society’, ‘Boyz N the Hood’, ‘Casino’ en wat beelden van TV shows zoals, ‘Cops’ en ‘Worlds Wildest Police Chases’ en veel sfeerbeelden van East Los Angeles. Dit om mij een idee te geven van waar San Andreas naar toe wil, wat algehele ‘vibe’ betreft.
Wat ik daarna te zien kreeg overtrof mijn stoutste verwachtingen. Doormiddel van een viertal missies liet men mij de nieuw spelelementen in vogelvlucht zien.BMX
Zo zag ik als eerste een BMX-fiets in actie. Het besturen van de fiets werkt hetzelfde als de motor of scooter die we kennen uit Vice City. Wil je echter harder fietsen dan zul je de X-knop herhaaldelijk in moeten drukken. Je gaat dan op de pedalen staan om zo meer snelheid te genereren. Het geheel ziet er allemaal zeer vloeiend uit en het moet gezegd worden; je hebt echt het idee dat je aan het fietsen bent. Tijdens het ritje door de straten van Los Santos viel meteen de hoeveelheid details op. Kleinigheden als roestplekken op auto’s, bakstenen muurtjes (waarbij de stenen te tellen zijn), maar ook de hoeveelheid mensen en auto’s om nog maar te zwijgen van de drawdistence (een duur woord voor hoe ver je kunt kijken in een game) die echt imposant was.RYDER
In mijn tweede missie maak ik kennis met een van de vrienden van CJ (da’s dus de gast die je speelt), Ryder genaamd. Deze Eazy E look-a-like, heeft het voorzien op een lokale pizzatent die geen respect heeft voor de Orange Grove Families (de bende van CJ).
In het getoonde tussenfilmpje (dat geheel volgens de GTA traditie in-game is) maakte ik meteen kennis met de dialogen die, hoewel nog niet definitied, perfect in het stadsbeeld passen. Er is dus veel ‘slang’ te horen en Dan Houser vertrouwde mij toe dat de stemmen daadwerkelijk een Los Angeles accent zullen hebben. Het is dus niet zo dat je in L.A. iemand met een New York’s accent tegen zult komen, tenzij dit binnen de verhaallijn past.
Tijdens de rit in een oude pick-up naast de pizzatent vallen wederom de details op. Naast de roestplekken zien we reflecties in de spiegels en koplampen. Het draagt bij aan de algehele sfeer die men met namen San Andreas neerzet.
Bovendien zijn de radiozenders weer van de partij. Wat ze allemaal uitzenden aan muziek is nog koffiedik kijken. Hoewel we ervan uit kunnen gaan dat naast de jaren 90 rapmuziek ook andere belangrijke stromingen voorbij zullen komen (country?).KAPPER
Voordat CJ de pizzatent binnengaat, besluit het team mij een ander nieuwtje uit San Andreas te tonen, namelijk de kapper. In GTA SA is het mogelijk om jezelf een nieuwe coupe aan te meten. Het laat ook meteen zien dat er binnen een missie ruimte is om zaken te doen die los van de missie staan, waardoor het verhaal, de missies en vrije tijd nog meer met elkaat verweven zijn. Als CJ de kapperszaak binnenstapt, zien we zijn reflectie in de spiegel terwijl hij gaat zitten. De kapper laat dan diverse coupes zien, ieder met een ander prijskaartje.
Na de kapper lopen we de pizzatent binnen… opnieuw details all over the place. De vloer glimt en weerspiegelt alles in realtime. Dit bezoekje aan het Italiaanse eethuis stelt Rockstar meteen in staat mij een voorproefje van het eten te geven. De bediende laat zien wat we allemaal kunnen bestellen. Van een simpele Cola met pizza slice tot the ‘full rack’, een hele pizza met alles erop en eraan.
We besluiten af te rekenen. Zoals gezegd heeft eten een uitwerking op je gesteldheid, dus te veel vet is niet goed voor je. Zit er toch nog een wijze les in een GTA game.DRIVE-BY
We maken een sprongetje in het verhaal en ontmoeten enkele oude bekenden (je vriend Smoke en je broer Sweet).
Met deze missie wil Rockstar North mij een nieuw spelelement laten zien, de zogenaamde ‘Drive-By’. Ryder en vrienden vinden dat er wraak genomen moet worden. Ze besluiten een buurt van een rivaliserende bende binnen te vallen. CJ neemt plaats achter het stuur terwijl ook z’n vrienden, gewapend en wel, in de auto gaan zitten.
Eenmaal op de plek van bestemming aangekomen zien we diverse groepjes van de rivaliserende bendes. CJ rijdt langzaam op het doel af en de vrienden gaan buiten de auto hangen terwijl ze hun schietijzers helemaal legen op de onfortuinlijke dudes.
Wat opvalt bij deze Drive By is dat ieder karakter zich individueel beweegt. Ze hebben ieder een doel en richten zich daarop. Ook tijdens het keren van de wagens zullen de karakters op een hele andere (logische) manier uit de auto hangen.SCRIPTED EVENTS
Met een nog grotere sprong in de game wil het GTA SA team mij de zogenaamde scripted events en het nieuwe richtsysteem tonen.
Een ontmoeting met enkele gangmembers loopt helemaal uit de hand doordat iemand van een rivaliderende bende de politie heeft ingelicht. Op ’t moment dat je broer (Sweet) het motel binnengaat, besluit de politie top een inval.
Bewapend met een geweer stormt CJ het hotel in. Eenmaal binnen zie je dat politiemensen van alle kanten op je afstormen. Deze missie laat duidelijk het nieuwe richtsysteem zien. Het speelt veel mee als een third-person shooter dan als GTA III of Vice City; het doet denken aan de controles uit Manhunt.
Uiteindelijk vind je Sweet en ontsnap je via het dak, op de hielen gezeten door helikopters (compleet met politiemensen die via touwen op het dak landen).
Eenmaal beneden word je opgepikt door je vrienden, ditmaal neem je niet het rijden voor je rekening maar vervul je de rol van boordschutter. Gewapend met een AK 47 moet je de vele politiewagens en motoren tot schroot omtoveren.
De auto volgt een vaststaande route en veel van die dingen die gebeuren zijn scripted. Zo zie ik dat één van de politiemensen wordt aangereden en op de motorkap belandt, versuft. We rijden een steeg in en zien de man bijkomen. We proberen hem neer te schieten maar het geweer zit vast en reageert niet.
In de verte komt een helikopter op ons af. Eerst vliegt hij normaal maar later gaat hij schuin hangen waardoor zijn rotorbladen als een soort snijmachine fungeren. De agent op de motorkap wordt langzaam wakker terwijl we achter hem rotorbladen schuttingen zien verbrijzelen.
De agent staat inmiddels, maar de rotorbladen komen in rap tempo dichterbij tot we niets meer zien dan bloed.
De laatste scène is die van de auto die we door de billboard heen zien vliegen en een tankwagen op de lager gelegen snelweg ramt. Een explosie is het gevolg, waarna de camera terugkeert naar het billboard, alwaar ons viertal zonder kleerscheuren staat.
Het beeld wordt zwart.
“What’ do you think dude?”, vraagt Dan Houser me. “I thought it was great,” stamel ik.ZOVEEL MEER
Ik zou de hele PU wel vol kunnen kalken met info over de nieuwe Grand Theft Auto maar dat kan ik jullie niet aandoen. Ik heb de coverview al van vier naar zes pagina’s moeten tillen omdat ik zoveel informatie heb gekregen tijdens mijn geheime E3 afspraak, maar meer pagina’s zou echt te gek worden.
Toch is er nog veel meer te vertellen over deze game. Rockstar heeft zoveel nieuwe zaken in GTA SA gestopt dat het werkelijk te veel is om op te noemen, laat staan om te beschrijven.DOUBLE LAYERED DVD
Zo zullen er geen laadtijden meer zijn (alleen wanneer je huizen binnengaat) omdat alles van een double layered DVD wordt gestreamed.
De engine waar GTA op loopt is vernieuwd waardoor het er niet alleen beter uitziet maar er ook nieuwe spelelementen toepasbaar zijn.
Lampen bijvoorbeeld werpen in realtime licht waardoor schaduwen ontstaan, en het is dus mogelijk om daarin te schuilen (Manhunt stijl). Verder moet je het beseffen dat hetgeen ik gezien heb, slechts een deel is van de game. Zo zal iedere stad zijn eigen vibe hebben en zul je op vele diverse locaties komen (woestijn, ‘country site’).
De animatie is verbeterd waardoor er bijvoorbeeld verschillende manieren zijn om een auto te stelen.
Kortom, er is zoveel meer dan wat ik hier op papier heb kunnen zetten, toch hoop ik dat ik jullie een beetje idee heb kunnen geven van wat je kunt verwachten.
En dat Grand Theft Auto San Andreas een game is om in de gaten te houden, had je natuulijk sowieso al begrepen.
Ja sorry.. Ik wilde het jullie niet laten gaan. Dus daarom even 2 uur bezig geweest met tikkenquote:Op dinsdag 22 juni 2004 01:56 schreef coz het volgende:dewd
![]()
Thanks man!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 01:59 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Ja sorry.. Ik wilde het jullie niet laten gaan. Dus daarom even 2 uur bezig geweest met tikken
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 01:59 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Ja sorry.. Ik wilde het jullie niet laten gaan. Dus daarom even 2 uur bezig geweest met tikken
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:36 schreef DaFan het volgende:
[..]![]()
Geef de man een lintje!!
2 lintjes!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:50 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Ik ben nog meer voor jullie aan het tikken
Bron: Power Unlimited - Juli 2004 - Nr 07 - bladzijde 12 (kader)quote:CARL JOHNSON
Het verhaal draait om hoofdpersoon Carl Johnson (iedereen noemt 'm CJ). Hij woonde de afgelopen vijf jaar in Libert City omdat, zo gaan de geruchten, hij uit Los Santos wilde ontsnappen. De werkelijke reden is dat hij niet om kon gaan met de dood van zijn tien jaar oude broertje.
De reden waarom hij terugkomt naar Los Santos is de moord op zijn moeder. Na zijn terugkomst ziet hij dat zijn familie er slecht aan toe is en uit elkaar dreigt te vallen en dat zijn jeugdvrienden in de goot dreigen te belanden.
Ondanks dat CJ niet naar zijn oude leven wil terugkeren, zorgt het lot ervoor dat dit wel gebeurt. De politie beschuldigt CJ van moord en hij werd gedwongen een reis door San Andreas te ondernemen om zijn familie te redden en weer controle te krijgen over de straten van San Andreas.
Abo, anyone?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:11 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Bron: Power Unlimited - Juli 2004 - Nr 07 - bladzijde 12 (kader)
Kijk naar het verleden, GTA3 en GTA: VC.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:13 schreef bosbanaan het volgende:
[..]
Abo, anyone?![]()
Inderdaad heel vet allemaal.
Maar Ps2 exclusive kunnen ze niet maken!![]()
Bron: Power Unlimited - Juli 2004 - Nr 07 - Bladzijde 15 (kader)quote:INTERVIEW MET DAN HOUSERVlak voordat ik een verduisterde kamer met mijn snufferd voor een plasma televisie werd geplaatst, had ik een gesprek met Dan Houser, één van de creatieve breinen achter de GTA-serie. De man spreekt met zoveel passie over zijn 'kindje' dat je niet anders kan dan luisteren naar wat hij te zeggen heeft. Toch stelde ik 'm wat vragen.
PU: Je spreekt met zoveel passie over de game, is het hele team zo gedreven?
"ja. Als ik naar Schotland ga om tijd door te brengen met het hoofdteam, als ik met ze ga eten of wat drinken is het enige waar ze over praten het spel..
Je voelt gewoon de energie van het team. De mensen jutten elkaar op om dat extra stapje te doen, in dezelfde richting. Dit komt natuurlijk door het feil dat het allemaal vrienden zijn die aan de game werken maar ook omdat ze allemaal Brits zijn en Amerika vanuit hetzelfde Britse perspectief bekijken. Dat zie je aan alles af in de game."
PU: Waar komt die passie vandaan?
"Ik denk dat we gewoon eenzame zielige mensen zijn. Nee, ik zou het eigenlijk niet weten. Je hecht waarde aan datgene wat je doet. We zijn gedreven om dingen te doen die nog nooit iemand heeft gedaan en om iets te creëren op interactief gebied wat interessanter is dan op non-interactief vlak.
Dat is iets waar het hele team hard mee bezig is. Ze willen juist van dat kleine deel, of het nu het verhaal of de karakters of dat kleine stukje van de kaart is, het beste van het beste maken zodat ze niemand anders in de steek laten. Iedereen voelt zich even belangrijk in het team waardoor het uiteindelijke product zal aanvoelen als een geheel, terwijl iedereen met een klein onderdeel bezig is geweest."
PU: Je sprak over de karakteropbouw, maar nog meer over het feit dat je dingen kunt doen en ook dingen kunt laten. Ooit gedacht aan morele keuzes?
"Er zit natuurlijk een moraal in de missies maar buiten de missies... ja en nee eigenlijk, als je goede dingen wilt doen kun je de goede gast uithangen en andersom. Het zijn je eigen keuzes. Het is niet zozeer moreel of immoreel, het is gewoon zo dat je kunt doen wat je wilt doen."
PU: Iedereen schreeuwt oom een GTA online?
"San Andreas is niet online. We zouden daarvoor te veel moeten opgeven. Aan GTA werken scriptschrijvers die het verhaal opbouwen, we hebben allerlei scenario's die het verhaal voortstuwen. Dat kun je niet in online games verwerken omdat mensen dat probleem niet op kunnen lossen.
We denken er wel over na, maar kunnen die dingen die we in een game willen stoppen, gewoon beter in singleplayer kwijt. Ik zeg niet dat online games niet leuk zijn maar online spellen zijn nog niet klaar voor de soort immersive gameplay die GTA je op dit moment in singleplayer biedt.
Als we een GTA game online zouden gooien dan zou dat zoveel van het publiek vragen wat betreft dialogen en het uizoeken van de karakters. Ik vind de pick up and play eigenschap van de GTA serie op dit moment een stuk leuker."
PU: Wat doe de concurrentie verkeerd? Als je kijkt naar soortgelijke spellen dan zoen ze nu zo'n beetje wat GTA III deed.
"Ik denk dat ze fundamentele fouten maken in de manier waarop ze de techniesche gegevens van de consoles gebruiken. Hierdoor lijken die games zich af te spelen in speelgoed steden. Ze begrijpen het niet, of ze hebben de juiste mensen niet op de juiste plek zitten.
Nogmaals, wij kunnen GTA alleen zo maken omdat we een heel getalenteerd team achter de schermen hebben werken. Als ze me nu een zak geld zouden geven om een team bij elkaar te zoeken dat drie keer zo groot is als het oorspronkelijke team dan zou het voor mij niet werken, omdat ik dan bepaalde mensen van mijn team er niet bij heb zitten.
Kijk, we maken geen bedrijfssoftware, je kunt geen technicus inhuren en ervan uitgaan dat je hetzelfde resultaat haalt met dezelfde mensen. Aan GTA SA werken mensen die geven om het spel en datgene wat ze doen. Ze hebben al jaren over de zaken nagedacht die ze graag in het spel zouden willen verwerken en dat zie je nu ook terug.
Ik denk dat ze (de concurrentie -red) op dit moment niet eens dingen doen die wij in GTA III hebben gedaan, laat staan de dingen die we op dit moment doen."
PU: Waar wil je naar toe met de GTA serie?
"We zijn nog niet echt bezig met een vervolg. Momenteel is het van belang dat iedereen gefocust is op datgene wat ze moeten doen. Ik denk dat het afmaken van San Andreas en een welverdiende vakantie een stuk belangrijker is dan een nieuwe game.
Als we in wat rustiger vaarwater komen dan kunnen we even nadenken over wat we in de toekomst gaan doen, op welk platform dan ook. Maar op dit moment werken we aan San Andreas alsof het 't laatste is dat wat ooit maken."
PS2 -> Oktober 2004quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:47 schreef jimjim1983 het volgende:
wanneer komt ie eigenlijk uit?
Thanks voor 't typen dude, u rulequote:Op dinsdag 22 juni 2004 01:59 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Ja sorry.. Ik wilde het jullie niet laten gaan. Dus daarom even 2 uur bezig geweest met tikken
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:11 schreef DaafAzuil het volgende:
[..]
Thanks voor 't typen dude, u rule
Pakt 1 lintje afquote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:26 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Maak een bedank topic in ONZ als je zo graag wilt![]()
ps2 rulet alle consolesquote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:25 schreef thomaspronk het volgende:
De ruimte die het spel weer in beslag gaat nemen zal wel weer ontezettend veel zijn, aangezien gta 3 er al mee begon, maarja maakt niet uit, je krijgt er toch een mooi vet en cool spel voor terug. Ik hoop echt dat ze meteen ook voor de pc uit komen, die stomme playstatoin 2 weer met het inpikken van de pc games.......
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:17 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
ps2 rulet alle consoles Absoluut niet, Cube en X-box vind ik toch stukken beter
ps2 is niet stomKan ik in meegaan
Nee, vertelquote:Op woensdag 23 juni 2004 01:27 schreef Keromane69 het volgende:
Kennen jullie Big Rigs al?
notepadquote:eej kan je me die link geven zodat ik die bouncemod kan downloaden? dank!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.behoorlijk onbestuurbaar zelfs ... handrem nodig om fatsoendelijk tegen een flatgebouw op te rijden
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
Nou.... bijna net zo goed als de nieuwe Driverquote:Op woensdag 23 juni 2004 01:48 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Nee, vertel
quote:Op woensdag 23 juni 2004 04:19 schreef Czech het volgende:
Ik las ergens dat Sony de alleen rechten voor de eerste 6 maanden heeft, zodat SA waarschijnlijk pas in Mei 2005 op de PC en/of XBox(2) zal verschijnen.
Echter is mij onduidelijk of SA nou (echt) exclusief voor de PS2 is?
Probeer voor de grap is Metroid prime, Resident evil 0 t/m4(Vooral 4 word héél mooi) Zelda en met zijn 4ren: Mario party 4,5 en Mario kartquote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:53 schreef Hollandia2 het volgende:
Cube vind ik zelf niet zo veel aan, maar toevallig vandaag asterix en obelix gespeeldin replay winkel die vind ik wel lachen ,en mgs tts natuurlijk die is ook cool
GTA3 en GTA Vice City waren ook 'exclusief' voor de PlayStation2. Ik denk dat dat genoeg zegt?quote:Op woensdag 23 juni 2004 04:19 schreef Czech het volgende:
Ik las ergens dat Sony de alleen rechten voor de eerste 6 maanden heeft, zodat SA waarschijnlijk pas in Maart 2005 op de PC en/of XBox(2) zal verschijnen.
Echter is mij onduidelijk of SA nou (echt) exclusief voor de PS2 is?
quote:Op woensdag 23 juni 2004 01:50 schreef coz het volgende:
[..]
notepad... anders google ff ofzo ..dan wist je al
\data\handling.cfg ..en er zijn editors voor...
en backup die file ... duh
dus mijn modlol .. is dus ..en niet zeggen dat dit onrijdbaar is ...klopt is het niet
)
Bedankt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.behoorlijk onbestuurbaar zelfs ... handrem nodig om fatsoendelijk tegen een flatgebouw op te rijden
jezus man, dat ding is onbestuurbaar!![]()
Ik denk dat je eerst maar wat missies moet doen voordat die berg überhaupt unlockbaar isquote:Op woensdag 23 juni 2004 12:54 schreef Chris_Redfield het volgende:
Ik wil onderhand wel eens de kaart van het hele gebied zien.Dan kan je jezelf alvast verlekkeren waar je overal naar toe kan rijden. (Ik ga als eerste eens even die berg checken
)
Ik vind de XboX rulen, heb zelf een PS2, maar een Cube vind ik echt niks...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:48 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er zitten grote voordelen voor zowel consument als ontwikkelaar aan een vaste combinatie van hardware en een eigen besturingssysteem dat helemaal in dienst van games staat. Bovendien gaat dit tpoic daar niet over.quote:Op donderdag 24 juni 2004 01:44 schreef Keromane69 het volgende:
Marketing truc: hoe verkopen we een machine met minder CPU, minder grafische power, minder geluid, minder geheugen, harddisk etc.
Ik ga er alles aan doenquote:Op donderdag 24 juni 2004 13:18 schreef coz het volgende:
dat is jouw mening....
niets toevoegend off topic...over controls .....
(ja doe ik zelf ook maar niet zooooo ver off topic)
gelukkig bijna weer een schoon en overzichtelijk deel 4 ... ik verheug me op de ellelange OPBMWM3
![]()
Iddquote:Op woensdag 23 juni 2004 23:57 schreef Keromane69 het volgende:
Doe mij maar een PC
Zullen we je ff gaan helpen danquote:Op donderdag 24 juni 2004 13:50 schreef BMWM3 het volgende:
Topic nr 4 staat nu klaar
Ik wacht nu rustig op als deze vol zit
* DaFan helpt mee.quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:34 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Zullen we je ff gaan helpen dan
Nog maar ff helpen danquote:Op donderdag 24 juni 2004 14:35 schreef DaFan het volgende:
[..]
* The_BoezelaaR helpt mee.Boez
jij kan goed beargumenterenquote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:17 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
ps2 rulet alle consoles
ps2 is niet stom
In Vice City kon je er krassen op krijgen ed...maar nu kan er dus ook modder opkomen, dus ik hoop het wel iig..quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:55 schreef Steve-O2 het volgende:
zit er eigenlijk ook een schade model op motors
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |