Dierenbeulquote:Op zondag 23 mei 2004 03:33 schreef Steijn het volgende:
Er zit sinds enkele weken een merel in onze druivenstruik, ze heeft er een nestje gebouwt. Vanochtend (zaterdag dus) was het weer zo ver er zat weer een kat onder. Likkebaardend keek hij naar de merel. Tevens begon het beest aan de struik te trekken. Ik heb normaal al een hekel aan katten maar nu ging het tuig echt te ver.
Ik storm naar buiten en ik maak een schoppende beweging richting de kat. Het fatsige Whiskasmonster was al dermate langzaam dat deze schop raak was. Een hoop gemiauw maar het beest schoot weg. Het zou me echter niets verbazen als hij overlijdt. Ik vind dat ik correct gehandeld heb. Mensen met katten moeten hun kat gewoon binnen houden.En maar huilen als er weer eens een kat is vermoord, nou ik begrijp de mensen die dat doen eigenlijk heel erg goed.
![]()
Die kat ja. Ze krijgen thuis al genoeg vreten, moeten ze dan ook nog nestjes leeghalen? Alsjeblieft niet. Tevens is het los laten lopen van katten bij wet verboden!!! Vraag je maar af waarom.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:34 schreef Stuart het volgende:
Dierenbeul![]()
Jij ja ! Das de natuur vriendquote:Op zondag 23 mei 2004 03:35 schreef Steijn het volgende:
[..]
Die kat ja.
instinkt lul.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:35 schreef Steijn het volgende:
[..]
Die kat ja. Ze krijgen thuis al genoeg vreten, moeten ze dan ook nog nestjes leeghalen? Alsjeblieft niet. Tevens is het los laten lopen van katten bij wet verboden!!! Vraag je maar af waarom.
De katten moeten gewoon binnen blijven. Ik laat niet nog eens een nest leeghalen door dat vachtige tuig.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:37 schreef Markster het volgende:
[..]
instinkt lul.
Toughquote:Op zondag 23 mei 2004 03:37 schreef Steijn het volgende:
Verder is de druivenstruik vernield en dat terwijl deze juist erg rijkk gevuld was na een droog voorjaar.
Alleen op Fok! mag ik hopen. Gelukkig weet niemand mijn adres. Gekke dierenvrienden trouwens als ze zeiken over een huiskat met overgewicht terwijl die merel gewoon puur natuur is.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:41 schreef Eightball het volgende:
Steijn, hulde voor je lef.
Morgenochtend heb je de dierenloverbrigade achter je aan.
Hehequote:Op zondag 23 mei 2004 03:45 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn kat mag zoveel vogels eten als ie wilt
Dan moet de baas hem maar binnen houden. Als de kat losgelaten wordt in de natuur loopt hij de kans dat er dergelijke zaken gebeuren!quote:Op zondag 23 mei 2004 03:43 schreef Radyhyn het volgende:
Je kan een kat niet veroordelen voor iets wat gewoon weg in hun instinct zit.
Als ik moet kiezen tussen die kat of de merel kies is voor de merel.quote:Ik geef mijn kat wel een schop als ie een vogeltje probeert te pakken (meestal schrikt ie al van me en rent al snel weg voor dat ik bij hem ben maar goed). Maar het zijn nou eenmaal van oorsprong roofdieren.
Mensen die een kat killen voor zo iets zijn niet goed bij hun hoofd. Zo'n kat kan er niets aan doen. Maar een mens weet wat hij doet, het nemen van een leven.![]()
Maar dat is de natuur. Dat is wat anders dan zo'n Whsikasgevaarte.quote:Als je bedenkt waar al die jonge vogeltjes aan blootgesteld worden is de kat vaak niet zijn ergste bedreiging. Het is dat we het zien omdat het in de tuin gebeurt maar er wordt niet op gelet hoeveel eendjes er worden opgegeten door reigers en hoeveel jonge vogels er uit hun nest worden gehaald door kraaien en eksters.
Is wel effectief. Ik weet niet of de kat door mijn schop is overleden maar de schop was dermate hard dat ik er wel voor vrees.quote:Dus een kat waarschuwen en een tik geven ok, maar vermoorden is onzin. Zo'n kat weet ook niet beter.
In dat geval doe ik ook met dat kat wat ik wil.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:45 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn kat mag zoveel vogels eten als ie wilt
Zeg HAL, beetje raar om te vragen maar ik weet niet goed in welk topic het wel moet.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:45 schreef HAL9000S het volgende:
eten
beetje offtopic maargoed...quote:Op zondag 23 mei 2004 03:49 schreef Eightball het volgende:
[..]
Zeg HAL, beetje raar om te vragen maar ik weet niet goed in welk topic het wel moet.
Hoe is het eten daar?
Serieus, ben ik heel benieuwd naar.
Katten horen gewoon lekker buiten te zijn, klaar...het zijn gewoon buitendieren en het is gewoonweg te zielig om ze binnen te houden.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:51 schreef Radyhyn het volgende:
Een kat is zeker geen natuur???? Dat is echt onzin.
En gelukkig zijn katten elastisch en taai dus hij ligt nu vast en zeker lekker bij de kachel te slapen..
En wat betreft dat het in de wet staat dat katten niet buiten mogen geloof ik daar eigenlijk helemaal niets van. En als het toch zo is wordt er wel een heel erg gedoog beleid gevoerd!
Helemaal mee eens ja.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:54 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Katten horen gewoon lekker buiten te zijn, klaar...het zijn gewoon buitendieren en het is gewoonweg te zielig om ze binnen te houden.
Mooi.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:52 schreef HAL9000S het volgende:
Eten is redelijk goed, we hebben gewoon een Hollandse keuken bij ons en eten gevarieerd, pasta, boerenkool,, aardappelen, rijst, vis etc. Op vrijdag hebben we altijd brunch met paling en zalm en eens in de zoveel tijd zelfs BBQ.
quote:Op zondag 23 mei 2004 03:54 schreef teknomist het volgende:
twee lieve kleine poesje
Zo'n import beest? Laat me niet lachen.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:51 schreef Radyhyn het volgende:
Een kat is zeker geen natuur???? Dat is echt onzin.
Laten we het hopen.quote:En gelukkig zijn katten elastisch en taai dus hij ligt nu vast en zeker lekker bij de kachel te slapen..
Het staat in de Flora en Faunawet. Katten moeten zijn aangelijnd als ze buiten komen. Ik denk niet dat er een gedoog beleid gevoerd wordt. Zoek ja maar eens uit welke kat van welk baasje is.quote:En wat betreft dat het in de wet staat dat katten niet buiten mogen geloof ik daar eigenlijk helemaal niets van. En als het toch zo is wordt er wel een heel erg gedoog beleid gevoerd!
uiteraard!! Blauwe hap heerstquote:Op zondag 23 mei 2004 03:56 schreef Eightball het volgende:
[..]
Mooi.
Als het eten goed is, is de klotesituatie vaak beter te verteren.
Dat van dat eten is Defensie wel toevertrouwd. Is de blauwe hap nog intact?
Slachten die handel, moet je ook niet huilen als het eens anders voor de kat afloopt.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:57 schreef CvB het volgende:
Mijn kat heeft deze lente al drie (half opgegeten) vogeltjes voor me meegebracht![]()
Gewoon geen kat nemen.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:54 schreef HAL9000S het volgende:
Katten horen gewoon lekker buiten te zijn, klaar...het zijn gewoon buitendieren en het is gewoonweg te zielig om ze binnen te houden.
Buiten is het gevaarlijk, ik zou ze maar binnen houden.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:55 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Helemaal mee eens ja.![]()
Birds & pussiesquote:Op zondag 23 mei 2004 03:54 schreef teknomist het volgende:
Wij krijgen binnenkort we twee lieve kleine poesje en die mogen zo veel vogeltjes charteren als ze willen
Overigens als je dit in het Engels vertaald krijg je een enigszins rare zin
Gek hè? De blauwe hap ownd.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:58 schreef HAL9000S het volgende:
Blauwe hap heerst![]()
quote:Op zondag 23 mei 2004 04:01 schreef Steijn het volgende:
[..]
Vogelkutten.
Rot es op met je vleeswaren Steijn, we hebben het hier over eten.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:01 schreef Steijn het volgende:
kutten.
Hij loopt maar te kutten hoor.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:03 schreef Eightball het volgende:
[..]
Rot es op met je vleeswaren Steijn, we hebben het hier over eten.
Wohhh, stoer hoor.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:04 schreef HAL9000S het volgende:
Een keer gehad trouwens, dat ik uit m'n raam iemand zag die wilde gaan kutten met m'n kat...gelijk naar buiten gelopen zonder iets te zeggen die kerel een kopstoot gegeven...sindsdien nergens meer last van gehad
ik wel, maar ik ben dan ook half moluks, dat scheelt....quote:Op zondag 23 mei 2004 04:01 schreef Eightball het volgende:
[..]
Gek hè? De blauwe hap ownd.
Ik ben nu vijftien jaar uit dienst, ik heb hem nooit beter gekregen.
De situatie in de OP is anders bloedserieus.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:04 schreef teknomist het volgende:
[..]
Hij loopt maar te kutten hoor.
stoerder dan een weerloze kat schoppen IMHOquote:Op zondag 23 mei 2004 04:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wohhh, stoer hoor.
Dat drankje of toch iets fysieks?quote:Op zondag 23 mei 2004 04:04 schreef HAL9000S het volgende:
Een keer gehad trouwens, dat ik uit m'n raam iemand zag die wilde gaan kutten met m'n kat...gelijk naar buiten gelopen zonder iets te zeggen die kerel een kopstoot gegeven...sindsdien nergens meer last van gehad
Vind ik niet. Katten moet gewoon binnen blijven.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:06 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
stoerder dan een weerloze kat schoppen IMHO
Had dan bier gegeven.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:06 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat drankje of toch iets fysieks?
Net zoals hondenbezitters die hun beest de hele straat onder laten schijtenquote:Op zondag 23 mei 2004 04:06 schreef Thrall het volgende:
Mooie actie.
Wij hadden eerst ook een merelnest in de tuin en die was leeggeroofd door de dikste kat uit de buurt. Ik snap echt niet waarom je die beesten per sé buiten moet laten lopen. Laat ze lekker je eigen tuin onder kakken en terroriseren.
Inderdaad. Ze hebben het thuis al luxe genoeg.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:06 schreef Thrall het volgende:
Mooie actie.
Wij hadden eerst ook een merelnest in de tuin en die was leeggeroofd door de dikste kat uit de buurt. Ik snap echt niet waarom je die beesten per sé buiten moet laten lopen. Laat ze lekker je eigen tuin onder kakken en terroriseren.
Zo hoort het ook, don't fuck the familyquote:Op zondag 23 mei 2004 04:04 schreef HAL9000S het volgende:
wat jij vind is gelukkig niet relevant als je hoofd op het asfalt terecht komtquote:Op zondag 23 mei 2004 04:07 schreef Steijn het volgende:
[..]
Vind ik niet. Katten moet gewoon binnen blijven.
Ook erg irritant.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:07 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Net zoals hondenbezitters die hun beest de hele straat onder laten schijten
Wat een bullshit, daar worden ze juist agressief vanquote:Op zondag 23 mei 2004 04:07 schreef Steijn het volgende:
[..]
Vind ik niet. Katten moet gewoon binnen blijven.
toch behoorlijk fysiekquote:Op zondag 23 mei 2004 04:06 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat drankje of toch iets fysieks?
quote:Op zondag 23 mei 2004 04:08 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Zo hoort het ook, don't fuck the family![]()
Onzin. Ik mag mijn druivenstruik beschermen. Hoe zou jij het vinden als de hond van de buren zijn nagels op jouw nieuwe Audi probeert? Verder is het natuurlijk overdreven om die merel te slachtten terwijl die katten thuis al genoeg krijgen.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:08 schreef Fillipe het volgende:
Als iemand mijn kat een corrigerende tik zou geven vanwege zijn 'katten-instinct' zou die het ook corrigerend op zijn voorhoofd terug kunnen vinden, en dan kan je wel zeggen hou je katten binnen, maar dat is natuurlijk een kut excuus.
Dat is jouw zaak. Een oplossing is gewoon geen kat nemen. Steek je geld liever in het redden van de laatste Lynxen.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:08 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat een bullshit, daar worden ze juist agressief van
Nee, dat is het probleem van mijn buren die hun tuin helemaal ondergescheten krijgen.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat is jouw zaak. Een oplossing is gewoon geen kat nemen. Steek je geld liever in het redden van de laatste Lynxen.
quote:Op zondag 23 mei 2004 04:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
Steek je geld liever in het redden van de laatste Lynxen.
Ik luisterquote:Op zondag 23 mei 2004 04:11 schreef nikky het volgende:
steijn er komt zo een een mp3 linkje in het tord topic in onzin .. moet je eventjes luisteren
Truth or Dare deel II daar ergens zometeen
Och, dat zou ik zeker klote vinden, zonder meer. Maar om nou de hond een trap te geven gaat mij net iets te ver. En ik moest nog maar zien of die kat ook echt daadwerkelijk die merel had 'geslacht'. Zou waarschijnlijk bij kwijlen zijn gebleven, hij was toch zo dik ? Och die sprong had die dan ook vast niet gemaakt.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:11 schreef Steijn het volgende:
[..]
Onzin. Ik mag mijn druivenstruik beschermen. Hoe zou jij het vinden als de hond van de buren zijn nagels op jouw nieuwe Audi probeert? Verder is het natuurlijk overdreven om die merel te slachtten terwijl die katten thuis al genoeg krijgen.
Hij maakte al springneigingen.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:15 schreef Fillipe het volgende:
Och, dat zou ik zeker klote vinden, zonder meer. Maar om nou de hond een trap te geven gaat mij net iets te ver. En ik moest nog maar zien of die kat ook echt daadwerkelijk die merel had 'geslacht'. Zou waarschijnlijk bij kwijlen zijn gebleven, hij was toch zo dik ? Och die sprong had die dan ook vast niet gemaakt.
Ik ben ook geen merel fan maar daar gaat het niet om.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:16 schreef HAL9000S het volgende:
Ook al had ie m geslacht, lekker belangrijk...hoeveel van die stinkmerels vliegen er nog rond...meer dan genoeg..
oh? Je bent er anders wel verdomde trots op...quote:Op zondag 23 mei 2004 04:18 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik ben ook geen merel fan maar daar gaat het niet om.
quote:Op zondag 23 mei 2004 04:18 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik was er net op tijd bij, en door mijn kordate ingrijpen vliegen er binnenkort weer wat jonge mereltjes uit.
Och, ik zeg ook niet dat het fout van je was om die mereltjes te reddenquote:Op zondag 23 mei 2004 04:18 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hij maakte al springneigingen.Ik was er net op tijd bij, en door mijn kordate ingrijpen vliegen er binnenkort weer wat jonge mereltjes uit.
Jonge vogeltjes zijn wel lief.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:20 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
oh? Je bent er anders wel verdomde trots op...
[..]
Ik heb het gewoon gehad met die beesten. Ik verloor even mij beheersing.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:20 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Och, ik zeg ook niet dat het fout van je was om die mereltjes te redden, maar om die kat nou te trappen gaat mij iets te ver. Ga dan gewoon schreeuwen, dan was die ook wel weggeweest en had de kat het mereltje van de buren wel gepakt.
Jonge katjes ook:quote:Op zondag 23 mei 2004 04:24 schreef Steijn het volgende:
[..]
Jonge vogeltjes zijn wel lief.
Katachtigen zijn edele dieren.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:25 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon gehad met die beesten. Ik verloor even mij beheersing.
Ik kan me niet voorstellen.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:26 schreef teknomist het volgende:
[..]
Katachtigen zijn edele dieren.
Ik denk ik schop toch nooit raak, het beest was kennelijk nogal verbouwereerd.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:27 schreef HAL9000S het volgende:
vind je? Laatst nog kwam er zo'n jong vogeltje aanvliegen, staat ie daar op een gegeven moment kwijlend naar een worm te kijken...gelukkig kon ik nog net ingrijpen en verkocht dat beest een rotschop!!! Mensen moeten hun vogels echt binnenhouden
Wow, wat een tegenargumentquote:Op zondag 23 mei 2004 04:28 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen.
Inderdaad, sterk en doordacht.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wow, wat een tegenargument
Dat blijkt !quote:Op zondag 23 mei 2004 04:33 schreef Steijn het volgende:
[..]
Inderdaad, sterk en doordacht.
Ik had niet beter van je verwacht Einsteijnquote:Op zondag 23 mei 2004 04:33 schreef Steijn het volgende:
[..]
Inderdaad, sterk en doordacht.
Ja, je bent helemaal van je apropeau.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:33 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Dat blijkt !
Das stimmt, en daarom ga ik nu lekker tukken, en morgenochtend mijn allerliefste katjes naar buiten doen zodat ze weer vrolijk mereltjes kunnen intimiderenquote:Op zondag 23 mei 2004 04:34 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja, je bent helemaal van je apropeau.
Woooo, die kenden we nog niet. Laat die hersenen eens werken en produceer een rijmwoord dat ik nog nooit gehoord heb.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:34 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik had niet beter van je verwacht Einsteijn
Ik neem honden in mijn bezit.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:36 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Das stimmt, en daarom ga ik nu lekker tukken, en morgenochtend mijn allerliefste katjes naar buiten doen zodat ze weer vrolijk mereltjes kunnen intimideren :')
Oh.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:36 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik neem honden in mijn bezit.
Ik ga reigers houden.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:38 schreef HAL9000S het volgende:
Onze kat is de laatste tijd ook helemaal los op kikkers hoorde ik laatst...ach...zolang hij maar van onze kooikarpers afblijft in de vijver vind ik het wel best.
quote:Op zondag 23 mei 2004 04:38 schreef HAL9000S het volgende:
trustuh
Ik wordt high van merels.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:39 schreef teknomist het volgende:
[..]
Kikkers likken
Leer eens Nederlands manquote:Op zondag 23 mei 2004 04:41 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik wordt high van merels.
Gelukkig is onze (geheel in japanse stijl gehulde) tuin overspannen met visdraden om dat ongedierte buiten te houdenquote:Op zondag 23 mei 2004 04:39 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik ga reigers houden.![]()
ik moet nog 1,5 uur voordat ik kan pittenquote:Op zondag 23 mei 2004 04:39 schreef teknomist het volgende:
[..]
Kikkers likken
Dat komt dus door die merels.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Leer eens Nederlands man
Wat een ongelofelijke kutsmoes, einsteijn.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:43 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat komt dus door die merels.
Wat een uitverhoudingsvermogenquote:Op zondag 23 mei 2004 04:42 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
ik moet nog 1,5 uur voordat ik kan pitten![]()
Oke, wat een mensenkennis, daar kan ik niet tegenop.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:44 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke kutsmoes, einsteijn.
Deksels.quote:Op zondag 23 mei 2004 04:45 schreef Steijn het volgende:
[..]
Oke, wat een mensenkennis, daar kan ik niet tegenop.
Nog wat kleding nodig?quote:Op zondag 23 mei 2004 04:47 schreef teknomist het volgende:
[..]
Deksels.
nog niet geslapen, de hele avond kickboxen op eurosport gekeken, dus ben nogal gaar....quote:Op zondag 23 mei 2004 04:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat een uitverhoudingsvermogen
Zo bedoelde ik het nietquote:Op zondag 23 mei 2004 04:49 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
nog niet geslapen, de hele avond kickboxen op eurosport gekeken, dus ben nogal gaar....
Ik zapte er ook voorbij, wat is de lol er van?quote:Op zondag 23 mei 2004 04:49 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
nog niet geslapen, de hele avond kickboxen op eurosport gekeken, dus ben nogal gaar....
oh, dan lamaar...quote:Op zondag 23 mei 2004 04:52 schreef teknomist het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet
Klootzak, ik hoop dat je onder een auto komtquote:Op zondag 23 mei 2004 03:33 schreef Steijn het volgende:
Er zit sinds enkele weken een merel in onze druivenstruik, ze heeft er een nestje gebouwt. Vanochtend (zaterdag dus) was het weer zo ver er zat weer een kat onder. Likkebaardend keek hij naar de merel. Tevens begon het beest aan de struik te trekken. Ik heb normaal al een hekel aan katten maar nu ging het tuig echt te ver.
Ik storm naar buiten en ik maak een schoppende beweging richting de kat. Het fatsige Whiskasmonster was al dermate langzaam dat deze schop raak was. Een hoop gemiauw maar het beest schoot weg. Het zou me echter niets verbazen als hij overlijdt. Ik vind dat ik correct gehandeld heb. Mensen met katten moeten hun kat gewoon binnen houden.En maar huilen als er weer eens een kat is vermoord, nou ik begrijp de mensen die dat doen eigenlijk heel erg goed.
![]()
Daar is TS te schijterig voorquote:Op zondag 23 mei 2004 12:04 schreef Silencer666 het volgende:
Als je nou volgende keer de EIGENAAR van die kat schopt ipv de kat dan wordt er nog wat aan gedaan ook...
Hoe vind ik die?quote:Op zondag 23 mei 2004 12:04 schreef Silencer666 het volgende:
Als je nou volgende keer de EIGENAAR van die kat schopt ipv de kat dan wordt er nog wat aan gedaan ook...
Hang een briefje op bij de plaatselijke supermarkt met een beschrijving van de kat en de mededeling dat je deze een mooie schop hebt verkocht. Als de eigenaar het leest, vindt hij jou wel. Kijken of je de week overleeft.quote:Op zondag 23 mei 2004 16:36 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hoe vind ik die?
Wie is hier nu agressief?quote:Op zondag 23 mei 2004 17:40 schreef leonard_jaag het volgende:
Mocht ik TS tegenkomen en zien schoppen of slaan naar een dier...
dan schop ik TS het ziekenhuis in!!
Ongeloofelijk dat mensen dieren kunnen mishandelen.. de eerste die ik zie (eigenlijk de tweede
omdat mijn overbuurman een kopstoot heeft gehad, nadat mijn zwart monstertje een trap kreeg!!)
heeft het met mij te doen.
Het zijn BTW altijd de kneuzen die hun agressie op beesten afreageren!!! Losers
En hoe denk jij dan over die merels? Je bent de dierenambulance niet waardig met zo'n reactie. Zeker een kattenliefhebber, blind voor kritiek op hun gedrag en als het dan mis gaat achteraf komen zeiken.quote:Op zondag 23 mei 2004 20:57 schreef gammapooka het volgende:
Zullen we jou ff een trap verkopen ?
Medewerker Dieren Ambulance Hoorn
Katten horen binnen. Het zijn toch huisdierenquote:Op zondag 23 mei 2004 21:11 schreef pitom20 het volgende:
Katten horen buiten vuile kutsteijn. Jij moet dood.![]()
Het gaat er in dit geval om dat je dat beestje een trap verkoop.quote:Op zondag 23 mei 2004 21:16 schreef Steijn het volgende:
[..]
En hoe denk jij dan over die merels? Je bent de dierenambulance niet waardig met zo'n reactie. Zeker een kattenliefhebber, blind voor kritiek op hun gedrag en als het dan mis gaat achteraf komen zeiken.![]()
Ik pats er niet mee.quote:Op zondag 23 mei 2004 22:07 schreef gammapooka het volgende:
[..]
Het gaat er in dit geval om dat je dat beestje een trap verkoop.
Jij staat vol trots te vertellen dat je dat beestje pijn heb gedaan.
Huiskatten die vol met Whiskas zitten en niet eens hun prooi opeten maar hem naar het baasje brengen de natuur. Ga jij even je mond spoelen.quote:Op zondag 23 mei 2004 21:43 schreef pitom20 het volgende:
Je moet de natuur en de voedselketen z'n gang laten gaan. Katten eten nou eenmaal vogels. Face it. Moet je niks aan veranderen.
Doodverwensing.quote:P.s Jij moet dood, beul.
Je moet je eens afvragen of katten wel natuur zijn. Volgens mij is er sprake van valsspel als een kat een wilde vogel aanvalt.quote:Op zondag 23 mei 2004 22:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Je bent een beetje zielig dat je de natuur niet kunt accepteren.
Sterf...
Nee katten zijn machines, door mensen uitgevonden om het probleem van de alles onderschijtende vogeltjes op te lossen.quote:Op zondag 23 mei 2004 22:48 schreef Steijn het volgende:
[..]
Je moet je eens afvragen of katten wel natuur zijn.
Vind je het ook valsspel als een groep leeuwen nou net de zwakste en ziekste antilope eruit pikken? Ga je die dan ook een schop verkopen?quote:Volgens mij is er sprake van valsspel als een kat een wilde vogel aanvalt.
mag ik dan voortaan ook de poot breken van de hond die ik voor mijn huis op straat zie schijten?quote:Op zondag 23 mei 2004 23:34 schreef Frasier het volgende:
Dat ze nestjes van vogels leeghalen vind ik niet zo'n prbleem, dat zit nou eenmaal in hun. Maar dat ze door toe doen van de eigenaren andermans tuin vol schijten vind ik veel erger. Ik zou het zelf nooit doen maar ik kan begrijpen dat sommige mensen wel is de bekende pijp-in-de-grond-truuk gebruiken.
Dan trap je de eigenaar maar neer. Die is er verantwoordelijk voor waar zijn huisdier z'n behoefte doet.quote:Op zondag 23 mei 2004 23:37 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
mag ik dan voortaan ook de poot breken van de hond die ik voor mijn huis op straat zie schijten?
Als het de kat van de buren is doe ik dat ook wel. Alleen is het meestal een raadsel welke kat (en van wie) het nu weer is geweest.quote:Op zondag 23 mei 2004 23:40 schreef HAL9000S het volgende:
en waarom spreek je dan de eigenaar van de kat die je tuin onderschijt dan niet aan?
Aiboquote:Op zondag 23 mei 2004 23:29 schreef the.big.ticket het volgende:
Nee katten zijn machines, door mensen uitgevonden om het probleem van de alles onderschijtende vogeltjes op te lossen.
Leeuwen worden niet gevoerd uit een conservenblik die moeten er echt voor werken.quote:Vind je het ook valsspel als een groep leeuwen nou net de zwakste en ziekste antilope eruit pikken? Ga je die dan ook een schop verkopen?![]()
Niet dat ik het zelf wil toepassen maar wat houdt die techniek in?quote:Op zondag 23 mei 2004 23:34 schreef Frasier het volgende:
Ik zou het zelf nooit doen maar ik kan begrijpen dat sommige mensen wel is de bekende pijp-in-de-grond-truuk gebruiken.
En wie spreek ik aan als een vogel op mn auto schijt??quote:Op zondag 23 mei 2004 23:40 schreef HAL9000S het volgende:
en waarom spreek je dan de eigenaar van de kat die je tuin onderschijt dan niet aan?
En een slang die je levende muizen moet voeren?quote:Op zondag 23 mei 2004 23:45 schreef Steijn het volgende:
[..]
[..]
Leeuwen worden niet gevoerd uit een conservenblik die moeten er echt voor werken.
Katten worden wel gevoerd uit een conservenblik en zijn daarom niet meer gewend om te jagen. Ze zullen er dus harder voor moeten werken dan een leeuw die dit dagelijks doet. Als je dan als vogeltje nog gepakt wordt, ben je gewoon te zwak om te overleven. Natuurlijke selectie noemen ze dat.quote:Op zondag 23 mei 2004 23:45 schreef Steijn het volgende:
Leeuwen worden niet gevoerd uit een conservenblik die moeten er echt voor werken.
Een grote pijp schuin in de grond ingraven. Stuk vlees er in gooien. Een kat kruipt de pijp in in een poging het vlees te pakken maar kan niet meer terug door de lay-out van z'n achterpoten en zal dood gaanquote:Op zondag 23 mei 2004 23:46 schreef Steijn het volgende:
[..]
Niet dat ik het zelf wil toepassen maar wat houdt die techniek in?
Vind je het echt een goed idee om mensen hier op zo'n manier te inspireren?quote:Op zondag 23 mei 2004 23:50 schreef Frasier het volgende:
[..]
Een grote pijp schuin in de grond ingraven. Stuk vlees er in gooien. Een kat kruipt de pijp in in een poging het vlees te pakken maar kan niet meer terug door de lay-out van z'n achterpoten en zal dood gaan![]()
Ik ben geen fan van katten maar ben ze wel meer gaan waarderen. Maar dan niet van die goedkope zwerfkatten die op straat geschopt worden. Ik bedoel de katten die daar veeel te duur voor zijn. Van die mooie Perzische katten bijvoorbeeld.quote:Op zondag 23 mei 2004 23:50 schreef Marruk het volgende:
Ik haat vogels
Vandaar dat ik van katten hou![]()
Ik voel me daar totaal niet verantwoordelijk voor. Als er echt van dat soort zieke mensen hier rond lopen die dat echt ten uitvoer brengen vinden ze die informatie wel elders als ze het echt willen.quote:Op zondag 23 mei 2004 23:51 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Vind je het echt een goed idee om mensen hier op zo'n manier te inspireren?
quote:Op zondag 23 mei 2004 23:50 schreef Frasier het volgende:
[..]
Een grote pijp schuin in de grond ingraven. Stuk vlees er in gooien. Een kat kruipt de pijp in in een poging het vlees te pakken maar kan niet meer terug door de lay-out van z'n achterpoten en zal dood gaan![]()
Maar slangen zie je nooit buitenshuis.quote:Op zondag 23 mei 2004 23:48 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
En een slang die je levende muizen moet voeren?
Maak je geen zorgen, ik de tuin echt niet vernielen om een kat te vangen.quote:Op zondag 23 mei 2004 23:51 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Vind je het echt een goed idee om mensen hier op zo'n manier te inspireren?
Eigenaren van katten moeten hun dier gewoon binnen houden of gewoon aangelijnt uitlaten, net zoals dat met honden gebeurt.quote:Op zondag 23 mei 2004 23:49 schreef the.big.ticket het volgende:
Katten worden wel gevoerd uit een conservenblik en zijn daarom niet meer gewend om te jagen. Ze zullen er dus harder voor moeten werken dan een leeuw die dit dagelijks doet. Als je dan als vogeltje nog gepakt wordt, ben je gewoon te zwak om te overleven.
Deze kat was dermate sloom dat hij misschien wel slachtoffer is geworden van datzelfde principe.quote:Natuurlijke selectie noemen ze dat.
Waarom moeten andere mensen daar last van hebben als iemand zonodig een kat wil?quote:Op maandag 24 mei 2004 00:22 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Katten horen binnen? Olifanten op mars natuurlijk..
Het feit dat je een beest dat niks anders dan z'n instinct volgt vertrapt, en het op een forum zet omdat je enorm 'stoer' bent, is pakweg sneu.
quote:Op maandag 24 mei 2004 00:03 schreef Steijn het volgende:
[..]
aangelijnt uitlaten, net zoals dat met honden gebeurt.
[..]
omdat katten buiten thuishoren, het zijn geen dieren die je op kunt sluiten in een huis of aangelijnt kunt uitlaten.quote:Op maandag 24 mei 2004 00:27 schreef Frasier het volgende:
[..]
Waarom moeten andere mensen daar last van hebben als iemand zonodig een kat wil?
Wat heb je aan een kat als hij alleen maar buiten loopt en alleen binnen komt om te eten.quote:Op maandag 24 mei 2004 00:31 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
omdat katten buiten thuishoren, het zijn geen dieren die je op kunt sluiten in een huis of aangelijnt kunt uitlaten.
Ik laat trouwens m'n kat alleen overdag buiten rondlopen, 's nachts moet ie wel binnenblijven.
Wat heb je aan een hond dan? Wat heb je dan aan een hamster? parkiet? papegaai? mensen?quote:Op maandag 24 mei 2004 00:35 schreef Frasier het volgende:
[..]
Wat heb je aan een kat als hij alleen maar buiten loopt en alleen binnen komt om te eten.
Lijkt me nogal duidelijk, alles wat jij noemt zit in huis of in de directe omgeving.quote:Op maandag 24 mei 2004 12:39 schreef Marruk het volgende:
[..]
Wat heb je aan een hond dan? Wat heb je dan aan een hamster? parkiet? papegaai? mensen?
Leg mi j vooral die laatste eens even uit.
Ik heb het een keer van een vriend gehoord. Maar in welke positie zit jij dat je deze uitspraak kunt doen?quote:Op maandag 24 mei 2004 13:29 schreef djenneke het volgende:
het is trouwens wel bullshit dat in de flora en fauna wet zou staan dat katten moeten worden aangelijn als ze naar buiten gaan. Hoe je aan die onzin-informatie komt is mij een raadsel.
en rattenquote:Op zondag 23 mei 2004 03:58 schreef Steijn het volgende:
[..]
Slachten die handel, moet je ook niet huilen als het eens anders voor de kat afloopt.
Dit zeggen kattenliefhebbers nou altijd. Je moet goed begrijpen dat als die Whiskat-bende en al die fokkers niet in Nederland danwel Europa waren geweest er hier geen katten rondliepen. Uiteindelijk is het geen natuurlijk verschijnsel.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 15:10 schreef werty het volgende:
[..]
begrijp me niet verkeerd ik hou van dieren maar natuur heeft zijn eigen wetten...
en dat nestje word toch wel gepakt of jij er nou een keer de "held" uithangt of niet
Dat is inderdaad zo, ik ken mensen die hebben een hekel aan katten, alleen maar omdat ze er last van hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:06 schreef pitom20 het volgende:
Hee Steijn, dikke nerd. Je moet 't de katten niet kwalijk nemen. 't Zijn de mensen zie ze zo maken. Dus ga maar lekker tegen 't baasje trappen ofzo. Maar niet tegen zo'n arm beestje.
dat gebeurt bij ons regelmatigquote:Op zondag 23 mei 2004 03:38 schreef Steijn het volgende:
[..]
De katten moeten gewoon binnen blijven. Ik laat niet nog eens een nest leeghalen door dat vachtige tuig.
lekker voor je, zal je leren katten te schoppenquote:Op zondag 23 mei 2004 03:37 schreef Steijn het volgende:
Verder is de druivenstruik vernield en dat terwijl deze juist erg rijkk gevuld was na een droog voorjaar.
Nadat je ze een keer een trap verkocht hebt wel jaquote:Op woensdag 16 juni 2004 11:52 schreef Realforze het volgende:
Honden zijn veel irritanter, katten rennen al weg als je naar ze kijkt.
groot gelijk, ik hou van katten hoor daar niet van, maar bijna een miljoen vogels per jaar die opgegeten worden door katten is nogal veel vind ik persoonlijk, en inderdaad ze krijgen thuis ook gewoon vreten. daarbij is het ook nog eens bij de wet verboden om je kat buiten te laten lopen dat mag, net als bij een hond, alleen aan een riempje. maar ja, mensen begrijpen vaak ook niet hoe belangrijk vogels voor de natuur (evenwicht en zo) zijn....quote:Op zondag 23 mei 2004 03:33 schreef Steijn het volgende:
![]()
De merel komt van oorsprong uit het midden-oosten; óók import dus. En waarom trek jij je wat aan van een paar van die klote vogels?quote:Op zondag 23 mei 2004 03:57 schreef Steijn het volgende:
Zo'n import beest? Laat me niet lachen.
Graag even quoten uit die wet, waar dat dan precies staat? Ik weet namelijk nergens vanaf, net zomin als mijn dierenarts (die heb ik er net even over gebeld omdat ik het niet kon vinden op internet)quote:Het staat in de Flora en Faunawet. Katten moeten zijn aangelijnd als ze buiten komen. Ik denk niet dat er een gedoog beleid gevoerd wordt. Zoek ja maar eens uit welke kat van welk baasje is.
<sarcasme mode aan>quote:Verder is de druivenstruik vernield en dat terwijl deze juist erg rijkk gevuld was na een droog voorjaar.
Wat een triest figuur ben jij zeg.... heb je iig ook weer een zinnetje aandacht van mij gehad.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:33 schreef Steijn het volgende:
![]()
inderdaadquote:Op zondag 23 mei 2004 03:47 schreef HAL9000S het volgende:
lekker belangrijk zo\'n stinkvogel
ik ga even voor u zoeken, staat in een ander topic...quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:45 schreef SadKingBilly het volgende:
Graag even quoten uit die wet, waar dat dan precies staat? Ik weet namelijk nergens vanaf, net zomin als mijn dierenarts (die heb ik er net even over gebeld omdat ik het niet kon vinden op internet)
Volgens mij is TS geen vegetariër.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:15 schreef Gizpat het volgende:
Steijn, ik vind je gewoon een enorm gore l*l.
Een kat gaat ook wel weg als je een schreeuw geeft hoor, je gaat hem toch niet schoppen???!!!
Wil je hem dood hebben ofzo??!!! Dat jij kattengedrag niet schijnt te begrijpen wil niet zeggen dat dat jou het recht geeft om een dier verrot te schoppen.
Tuurlijk begrijp ik best dat je het vogeltje wil redden, maar daarvoor ga je niet met je arrogante kop dieren mishandelen.
Gatver, ikop jouw soort mensen. BAH BAH BAH!!!
Ik verneem uit je reactie ook dat je dus vegetariër bent?
Die dieren eet je ook, met het verschil dat iemand anders ze voor je dood.
De kat doet dit zelf instinctief. Ga je nu ook de slager staan schoppen omdat hij weerloze dieren doodt?
De kat loopt nog steeds vrolijk rond. Ze kunnen kennelijk best wel wat hebben, en dat schoppen was een impuls omdat ik het helemaal gehad heb met die beesten.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:15 schreef Gizpat het volgende:
Steijn, ik vind je gewoon een enorm gore l*l.
Een kat gaat ook wel weg als je een schreeuw geeft hoor, je gaat hem toch niet schoppen???!!!
Wil je hem dood hebben ofzo??!!! Dat jij kattengedrag niet schijnt te begrijpen wil niet zeggen dat dat jou het recht geeft om een dier verrot te schoppen.
Tuurlijk begrijp ik best dat je het vogeltje wil redden, maar daarvoor ga je niet met je arrogante kop dieren mishandelen.
Gatver, ikop jouw soort mensen. BAH BAH BAH!!!
Ik ben geen vegetarier. Wat betreft het instinct begrijp ik het wel van de kat maar ik weet echt niet wie de eigenaars zijn van al die katten dus ik kan het er onmogelijk met de eigenaars over hebben.quote:Ik verneem uit je reactie ook dat je dus vegetariër bent?
Die dieren eet je ook, met het verschil dat iemand anders ze voor je dood.
De kat doet dit zelf instinctief. Ga je nu ook de slager staan schoppen omdat hij weerloze dieren doodt?
quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:31 schreef Stefan121 het volgende:
hahahahah wat ben jij een loser man , gaan we een beetje dieren lopen schoppen.
triest hoor .. een glas water had voldoende geweest.
tuig als jij zouden ze een nekschot moeten geven
Eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:31 schreef Stefan121 het volgende:
hahahahah wat ben jij een loser man , gaan we een beetje dieren lopen schoppen.
triest hoor .. een glas water had voldoende geweest.
tuig als jij zouden ze een nekschot moeten geven
Ik heb nog een voorbumper van een leasebak in de aanbiedingquote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:54 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Ik denk dat er genoeg verdrietige eigenaars zijn van door dierenbeulen overleden katten die graag \\\'kennis\\\' willen maken met zulke figuren als jij.
nou ik weet niet waar jij dat lees maar ik kan er niets over vinden...quote:Op zondag 23 mei 2004 03:57 schreef Steijn het volgende:
Het staat in de Flora en Faunawet. Katten moeten zijn aangelijnd als ze buiten komen. Ik denk niet dat er een gedoog beleid gevoerd wordt. Zoek ja maar eens uit welke kat van welk baasje is.
Heb er dan met de eigenaars over, die kat er niks aan doen, kan niet lezen, kan geen mens verstaan en denken niet in tuinhekken-territoria. Neem een plant waar katten niets van moeten hebben zodat ze wegblijven, maar schoppen...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:59 schreef MrHoogeveen het volgende:
Die kat heeft gewoon niets in TS zijn tuin te zoeken. Iedereen die in mijn tuin komt kan ook een rotschop krijgen, wil het baasje van de kat niet dat ik dit doe dan moeten ze hem binnen houden... of iig uit mijn tuin.
Leg dan eerst eens uit hoe ik de eigenaar kan traceren. Dat is onbegonnen werk.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 18:56 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Heb er dan met de eigenaars over, die kat er niks aan doen, kan niet lezen, kan geen mens verstaan en denken niet in tuinhekken-territoria. Neem een plant waar katten niets van moeten hebben zodat ze wegblijven, maar schoppen...
Ik schop dan zelf de dader in elkaar als ik dat ontdek.
Ik hoef helemaal geen held te zijn. Kattenbezitters moeten ook eens luisteren naar mijn argumenten in plaats van deze grenzenloze arrogantie.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 22:21 schreef AchJa het volgende:
Erg stoere actie van Steijn... Tjonge jonge, held.
Je hebt mazzel dat ik je het niet heb zien doen, ik ben bang dat de OP dan een andere inhoud had gehad
Als de kattenbezitter gewoon de schade vergoed die zijn/haar kat gemaakt heeft is er niets aan de hand. Je staat gewoon machteloos, kat komt je tuin binnen, maakt krassen op de auto. Maar de eigenaar is onmogelijk te traceren, dus kun je de schade niet verhalen. Is het dan gek dat ik eens boos mag worden. En in mijn woede heb inderdaad een kat getrapt, het is fout maar toch ook begrijpelijk als je voor de zoveelste keer schade ondervind van andersmans huisdieren.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:00 schreef Spitsmuisje het volgende:
Steijntje toch! Ik weet niet wat jou bezielt, maar je bent toch echt een loser als je katten gaat schoppen omdat je "het helemaal hebt gehad met die beesten".
Ik vind het sowieso treurig dat mensen een huisdier nemen maar dat is niet relevant in deze discussie.quote:Zoek maar een andere manier om je agressie af te reageren! (en dan niet op dieren.) Ik kan me zo kwaad maken als ik mensen zoals jij hoor opscheppen over het feit dat ze een diertje hebben mishandeld! Je hebt zelf duidelijk geen huisdieren, anders zou je zoiets nooit doen. En nee, het maakt volgens mij niet uit wat voor soort huisdieren je hebt!
En hoe moet je dat dan doen als je even er niet bij bent als een kat schade veroorzaakt aan de planten of de auto. Kattenbezitters moetn hun verantwoordelijkheid nemen en gewoon zorgen dat hun kat niet bij iemand anders op het terrein komt.quote:Ik heb zelf ook 2 katten in huis en degene die ze zou mishandelen krijgt met mij te maken. Laten we even wel wezen, ik ben ook wel eens boos op ze als ze iets doen wat niet mag, maar een knip in mijn vingers of even fluiten is erg effectief.
Ik mishandel niet.quote:Mensen die dieren mishandelen...Ik heb er geen woorden voor...Bah!!
Die mogen zich van mij op de borst kloppen. Ik ben blij dat er inderdaad nog 1 promille kattenbezitters zijn die zich wel verantwoordelijk voelen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:51 schreef FritsVanEgters het volgende:
Je insinueert dat er geen kattenbezitters zijn met verantwoordelijkheidsbesef.
Katten maken geen onderdeel uit van de natuurlijke habitat van Nederland, hoewel ik zelf katten heb erger ik m'n groen en geel aan de gasten die katten houden als gelegenheids beesten en ze te pas en te onpas buiten de deur flikkeren. Mijn katten komen niet buiten mijn eigen afgezette terein.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:36 schreef Stuart het volgende:
[..]
Jij ja ! Das de natuur vriend![]()
Je gaat gewoon door met insinueren.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Die mogen zich van mij op de borst kloppen. Ik ben blij dat er inderdaad nog 1 promille kattenbezitters zijn die zich wel verantwoordelijk voelen.
Kom jij maar eens met bewijzen dat het niet zo is. Je moet toch echt onderkennen dat een heel groot deel van de kattenbezitters hun kat gewoon vrij los laten lopen en zich absoluut niet bekomeren om de schade die dat kan veroorzaken.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:56 schreef FritsVanEgters het volgende:
Je gaat gewoon door met insinueren.
Ik wilde dat iedereen het zo deed.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:55 schreef harryharry het volgende:
Katten maken geen onderdeel uit van de natuurlijke habitat van Nederland, hoewel ik zelf katten heb erger ik m'n groen en geel aan de gasten die katten houden als gelegenheids beesten en ze te pas en te onpas buiten de deur flikkeren. Mijn katten komen niet buiten mijn eigen afgezette terein.
Het is onzin dat ik moet bewijzen dat ik me bekommer om de schade die mijn kat veroorzaakt.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:57 schreef Steijn het volgende:
[..]
Kom jij maar eens met bewijzen dat het niet zo is. Je moet toch echt onderkennen dat een heel groot deel van de kattenbezitters hun kat gewoon vrij los laten lopen en zich absoluut niet bekomeren om de schade die dat kan veroorzaken.
onzin de huiskat waar we over praten is prima in huis te houden of op eigen terein. Het is onzin dat ze de buurt onveilig moeten maken. Mijn ouders hebben katten al vele jaren en telde in hoogtij dagen 18 vreemde katten in de tuin wat resulteerde in iedere lente in 2 emmers kattestront als de tuin 'lenteklaar' wordt gemaakt. Afgezien van het feit dat 'andermans' kat alle vrijheid zou moeten genieten wat geeft die personen het 'recht' om andere mensen tot last te zijn.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:54 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Hoe moet ik in Godsnaam de eigenaar vinden van een bepaalde kat. Daar kan ik toch nooit achterkomen. Kon ik dat maar, dan had ik er al lang werk van gemaakt en stond ik niet zo machteloos. Een kat vangen zodat de eigenaar hem tegen betaling op kan komen halen is uitgesloten, ze zijn veel te snel. Er achteraan lopen heeft ook geen zin want ze schieten alle kanten op.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
Als katten iets van je kapotmaken oid moet je dat aankaarten bij de eigenaar. Als die eigenaar zich er niks van aantrekt heb je recht om te klagen.
Ik durf te beweren dat de meeste katteneigenaren zich er wel wat van aantrekken.
Natuurlijk zijn er dissonanten, maar die zijn er overal.
Je bent in de war met hanggroepjongeren.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:02 schreef harryharry het volgende:
Het is onzin dat ze de buurt onveilig moeten maken.
vind ik oprecht jammer voor je!quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Mijn God. Hoe moet ik in Godsnaam de eigenaar vinden van een bepaalde kat. Daar kan ik toch nooit achterkomen. Kon ik dat maar, dan had ik er al lang werk van gemaakt en stond ik niet zo machteloos.
Daar kun je makkelijk achter komen als je af en toe met je buren praat.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hoe moet ik in Godsnaam de eigenaar vinden van een bepaalde kat. Daar kan ik toch nooit achterkomen. Kon ik dat maar, dan had ik er al lang werk van gemaakt en stond ik niet zo machteloos.
Ik ken niemand in de buurt die katten heeft, maar ze zijn er wel. Bovendien vind ik het de omgekeerde wereld als ik mij bezig moet gaan houden met van wie de katten zijn omdat de eigenaar zijn/haar verantwoordelijkheid niet neemt. Nee hoor, je kunt onmogelijk de schuld van dit alles bij mij leggen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:06 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Daar kun je makkelijk achter komen als je af en toe met je buren praat.
Marokkaanse katten zijn wel vervelender dan Nederlandse katten.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:05 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Je bent in de war met hanggroepjongeren.
lijkt me wel..quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:06 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
\quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:10 schreef Steijn het volgende:
[..]
Marokkaanse katten zijn wel vervelender dan Nederlandse katten.![]()
Als een klein jongetje iets van je vernielt ga je toch ook uitzoeken wie de ouders zijn?quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:09 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik ken niemand in de buurt die katten heeft, maar ze zijn er wel. Bovendien vind ik het de omgekeerde wereld als ik mij bezig moet gaan houden met van wie de katten zijn omdat de eigenaar zijn/haar verantwoordelijkheid niet neemt.
Het heeft niks met schuld te maken.quote:Nee hoor, je kunt onmogelijk de schuld van dit alles bij mij leggen.
Ja, ook erg schadelijk maar dat zijn geen huisdieren daar kun je dus moeilijk iemand voor verantwoordelijk stellen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:15 schreef Ole het volgende:
[..]
\
heb je wel eens een famillie muis in je huis gehad?
Ik ook wel wat makkelijker. Je vangt het jongetje en vraagt wie zijn ouders zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:16 schreef FritsVanEgters het volgende:
Als een klein jongetje iets van je vernielt ga je toch ook uitzoeken wie de ouders zijn?
Katteneigenaren moeten hun kat gewoon op hun eigen grondgebied houden. Je neemt een huisdier dus dan ben je er ook verantwoordelijk voor. Simpel.quote:Katteneigenaren kunnen het ook niet ruiken als er ergens 'schade' is ontstaan.
Ik bedoel de schuld van het niet vergoed krijgen van de schade.quote:Het heeft niks met schuld te maken.
dat is waar..quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:17 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja, ook erg schadelijk maar dat zijn geen huisdieren daar kun je dus moeilijk iemand voor verantwoordelijk stellen.
Maar het vergoed krijgen van schade kost nog steeds moeite.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:19 schreef Steijn het volgende:
Ik ook wel wat makkelijker. Je vangt het jongetje en vraagt wie zijn ouders zijn.
Dus vertel jij de eigenaar vriendelijk dat jij de desbetreffende kat niet op jouw "grondgebied" wenst.quote:Katteneigenaren moeten hun kat gewoon op hun eigen grondgebied houden. Je neemt een huisdier dus dan ben je er ook verantwoordelijk voor. Simpel.
Zijn katten nu effectief tegen muizen?quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:20 schreef Ole het volgende:
[..]
dat is waar..
één muis is grappig... en familie wordt al minder..
Had in mijn huisje inmiddels 2 katten, en had ook bezoek op zondagmiddag, en alsnog kwam de familie muis achter de koelkast vandaan...
Dat is zeker niet grappig hoor!
En besef dan ook even dat wat je uit mijn stuk tekst dus betekent dat katten geen mens kunnen verstaan.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:16 schreef Steijn het volgende:
[..]
Leg dan eerst eens uit hoe ik de eigenaar kan traceren. Dat is onbegonnen werk.
Als een kat zich aan vogels vergrijpt, dan zijn er dus geen muizen meer in de buurt of blijven ze weg bij aanwezigheid van die kat.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:28 schreef Steijn het volgende:
[..]
Zijn katten nu effectief tegen muizen?
Een emmer water was genoeg geweest hoor stakketje.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:33 schreef Steijn het volgende:
![]()
Muizen kan je ook zonder kat met gemak kwijtraken hoorquote:Op woensdag 7 juli 2004 10:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
Als een kat zich aan vogels vergrijpt, dan zijn er dus geen muizen meer in de buurt of blijven ze weg bij aanwezigheid van die kat.
De kat in jouw tuin hoeft dus niet van de buurman of overbuurvrouw te zijn. Een kat heeft een ruime zwerfcirkel, soms van enkele kilometers. Met een gemiddelde hollandse wijk om je al op vele duizenden bewoners.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:06 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Als je "bijna" voor het woord "geen" plaatst is dat ook zo.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:51 schreef FritsVanEgters het volgende:
Je insinueert dat er geen kattenbezitters zijn met verantwoordelijkheidsbesef.
kom op katten brengen grote schade aan aan de leefomgeving. Veel mensen schoppen die beesten zelf naar buiten. Toch niet vreemd als iemand zich daar aan ergert?quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:10 schreef Jalu het volgende:
Gaap. Weer een topic waar kattehaters hun gram halen.
Klagen over het leeghalen van een nestje vogels door een kat("boehoe, dat is zielig!") en dus dan zelf de betreffende kat het liefst doodschoppen.
Het Nederlands kent hier een woord voor: hypocriet
Je bedoelt zoals een huisdier bezitten en dat dan grote delen van de dag zonder toezicht rond laten zwerven?quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:10 schreef Jalu het volgende:
Het Nederlands kent hier een woord voor: hypocriet
Mensen brengen ook veel schade toe aan de leefomgeving. Doodschoppen dan maar?quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
kom op katten brengen grote schade aan aan de leefomgeving. Veel mensen schoppen die beesten zelf naar buiten. Toch niet vreemd als iemand zich daar aan ergert?
Mensen mogen veel dingen niet doen en dat zou inderdaad ook voor katten moeten gelden!quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:15 schreef Jalu het volgende:
[..]
Mensen brengen ook veel schade toe aan de leefomgeving. Doodschoppen dan maar?
Niemand bezit een dier, zeker een kat niet, die kiest er zelf voor om terug te komen. Onzin dus.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:15 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals een huisdier bezitten en dat dan grote delen van de dag zonder toezicht rond laten zwerven?
TS had het wel over doodschoppen. Tegen een corrigerende tik op de neus of wat mij betreft een emmer water heb ik geen bezwaar.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mensen mogen veel dingen niet doen en dat zou inderdaad ook voor katten moeten gelden!
Ik heb het niet over doodschoppen maar een corrigerende tik moet kunnen.
Eh.. denk dat mensen zelf de grootste schade veroorzaken aan de leefomgeving....quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
kom op katten brengen grote schade aan aan de leefomgeving. Veel mensen schoppen die beesten zelf naar buiten. Toch niet vreemd als iemand zich daar aan ergert?
Dat klopt o.a. door katten los rond te laten lopen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:18 schreef Roadster het volgende:
[..]
Eh.. denk dat mensen zelf de grootste schade veroorzaken aan de leefomgeving....
Mieren veroorzaken ook wel eens schade aan de leefomgeving. Of eenden. Etc.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klopt o.a. door katten los rond te laten lopen.
En dat is precies het overdreven romantische natuurgeneuzel wat je van de kattenfanatici kunt verwachten. Je huisdier is je bezit[/i] en je [u]verantwoordelijkheid. Anders dien je het desbetreffende beest niet te verzorgen maar af en toe in het bos of wat dan ook te bekijken. Als je een huisdier hebt dan hoor je te zorgen dat je daar ten alle tijden verantwoordelijkheid voor draagt. Als je dat niet kunt dan neem je maar een abonnement op een dierentuin.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:17 schreef Jalu het volgende:
[..]
Niemand bezit een dier, zeker een kat niet, die kiest er zelf voor om terug te komen. Onzin dus.
Ik heb het nergens gehad over doodschoppen. Ik heb zelfs geen goedkeuring over het "gewoon schoppen" uitgesproken. Sterker nog: De topicopener heeft zelf al toegegeven dat een schop wellicht niet correct was. Voor jij mensen van moorddadige neigingen gaat beschuldigen zou ik me eerst maar verdiepen in menselijke waarden zoals "nadenken" en "verantwoordelijkheid".quote:Oh ja, je hebt zeker ook zo'n hekel aan die reigers die de vissen uit je vijver halen. Liefst doodschoppen zeker...
Schoppende kattenhaters blijkbaar ook volgens jouw redenering. Daarmee impliceer jij dat dat dus helemaal niet erg is.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:20 schreef Jalu het volgende:
[..]
Mieren, eenden, katten, mensen, honden, zijn allemaal DEEL van de leefomgeving. Horen er dus bij.
Wat speel je nou onschuldig?! Waar dacht je dat je vreten vandaan komt? Die dieren lijden 10 x zo hard als een vogeltje. Heb je gezien hoe ze koeien slachten? Sommige mensen schieten dieren dood, omdat ze dat leuk vinden, jagen heet dat.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:22 schreef du_ke het volgende:katten en honden zijn huisdieren die bij hun baas komen voor vreten waarbij katten de neiging hebben om voor de lol vogels of muizen dood te maken. Als iemand een kat wil, prima maar hou dat beest op eigen terrein. Dat is zo moeilijk helemaal niet.
Toch leuk hoe sommige mensen ook als ze ouder zijn het eeuwenoude "Ja maar het buurjongetje mocht wel een ijsje!!!!!" argument zonder gewetensbezwaren weer nieuw leven in kunnen blazen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:38 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Wat speel je nou onschuldig?! Waar dacht je dat je vreten vandaan komt? Die dieren lijden 10 x zo hard als een vogeltje. Heb je gezien hoe ze koeien slachten? Sommige mensen schieten dieren dood, omdat ze dat leuk vinden, jagen heet dat.
Ik ben een groot kattenliefhebber en ook ik heb er last van.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:10 schreef Jalu het volgende:
Dat gejammer over katten altijd, sjonge, wat een bekrompen mensen leven er toch in Nederland. Ik heb van al die aangelijnde honden veel meer last dan van loslopende katten, toch open ik geen klaagbaak topics over honden(en ik schop ook geen honden). Ik heb van de kinderen in de buurt vaker last dan van katten, toch open ik geen klaagbaak topics over kinderen(en ik schop ook kinderen niet).
Ik heb vaker last van overvliegende vliegtuigen dan van loslopende katten. Toch schiet ik geen vliegtuigen uit de lucht, én open ik geen klaagbaak topic over vliegtuiglawaai.
Oke voor de TS:quote:Op zondag 23 mei 2004 23:46 schreef Steijn het volgende:
[..]
Niet dat ik het zelf wil toepassen maar wat houdt die techniek in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn katten doen het tenminste keurig in de bosjesquote:Op zondag 23 mei 2004 04:07 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Net zoals hondenbezitters die hun beest de hele straat onder laten schijten
Doe niet zo sneu, man, en ga is zielige importbeestjes helpen of zo!quote:Op zondag 23 mei 2004 20:57 schreef gammapooka het volgende:
Zullen we jou ff een trap verkopen ?
Medewerker Dieren Ambulance Hoorn
Bij katten is het natuurlijk wel altijd de vraag wiens bosjes...quote:Op woensdag 7 juli 2004 16:16 schreef cosmick het volgende:
[..]
Mijn katten doen het tenminste keurig in de bosjes![]()
Klopt. Maar zover ik weet gebeurt dat hoofdzakelijk in onze eigen tuin of in de kattenbak in de garagequote:Op woensdag 7 juli 2004 16:36 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Bij katten is het natuurlijk wel altijd de vraag wiens bosjes...
Ja, en als hondenbezitter vind ik dus ook dat de mensen die dat zomaar van hun (potentieel dodelijke) huisdier toestaan dat ze geen honden horen te hebben. In deze topic ben ik dus vooral aan't posten omdat ik gruwelijk pissig wordt van mensen die geen verantwoordelijkheid over hun huisdieren nemen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 13:08 schreef Spitsmuisje het volgende:
Honden vind ik bijvoorbeeld irritant: ze springen tegen je aan, likken je in je gezichten over al de shit op straat maar niet te spreken.
De huiskat is geen onderdeel van de nederlandse fauna, de lynx is al jaren uitgestorven in ons deel van Europa. Mieren en eenden zijn in principe 'wild' waar je weinig aan kan doen. Andermans katten moet ik niet, doodtrappen is natuurlijk overdreven. Ik heb genoeg aan m'n eigen katten en daar hoeft een ander geen last van te hebben en natuurlijk ook omgekeerd wil ik geen last hebben van andermans HUISdieren.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:20 schreef Jalu het volgende:
[..]
Mieren veroorzaken ook wel eens schade aan de leefomgeving. Of eenden. Etc.
Niet dus.
Mieren, eenden, katten, mensen, honden, zijn allemaal DEEL van de leefomgeving. Horen er dus bij.
Ontzettend aso van je om 4 katten 'te nemen'. Je denkt zeker je hele leven al aan je eigen geneugten ipv de samenleving.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:44 schreef Cheshire het volgende:
...en onze 4 katten mogen allemaal naar buiten.. ik ga die beesten niet binnen houden als er groen voor de deur ligt![]()
...
Stoerder als jou kat schop actie waarbij je vast eerst vier keer om je heen gekeken had ofquote:Op zondag 23 mei 2004 04:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wohhh, stoer hoor.
Wat ben jij een verkapte dierenbeul! MOORDENAAR!!! Al die lieve kleine muisjes...quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:02 schreef Ole het volgende:
Mijn katten maken zich anders heel nuttig hoor, Steijn...
Als mijn 2 roofdiertjes hier niet waren geweest hadden we een muizenplaag gehad![]()
En als ik in de auto zit geef ik gas als ik een kat zie oversteken.quote:Op woensdag 7 juli 2004 17:00 schreef Darklight het volgende:
Ik spoor katten alleen maar aan als ze op vogels willen jagen, tering birds moeten gewoon dood
Kom maar op, ik jarenlang gehonkbalt en heb nog een heel arsenaal aan honkbalknuppels liggen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 16:15 schreef Drommelsch85 het volgende:
^![]()
Stelletje zielige kattenhaters... Als ik dat soort dingen hoor over katten schoppen, dan heb ik wel ff zin om diegene flink toe te takelen met een groepje vrienden met baseball-bats. Daar kan ik zo slecht tegen!!!
waarom? daar doe je mensen pijn mee! kan beter de baasjes doodrijden!quote:Op woensdag 7 juli 2004 17:57 schreef Steijn het volgende:
[..]
En als ik in de auto zit geef ik gas als ik een kat zie oversteken.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |