abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19291604
Min of meer bij toeval, stel ik nu vast, ben ik de laatste maanden bezig geweest aan een filosofisch drieluik hier op WFL. Aanleiding was het vrijwillig opstappen van Cliteur als columnist bij "Buienhof" en het gekrakeel in WFL omtrent het in gevaar zijnde recht op vrije meningsuiting.

Het begon met deze topic: Doorgeschoten Westers Triomfalisme, waarin wordt uitgelegd dat lieden als Cliteur niet de laatste verdedigers zijn van een oude - democratische, vrije - orde die op het punt staat, vooral dankzij de malafide P.v.d.A., het loodje te leggen, maar exponenten van een enigszins overspannen superioriteitswaan ontstaan na het einde van de Koude Oorlogperiode en over de rooie geraakt door de aanslagen op 11 september 2001.

Vervolgens legde ik in deze topic: Weak relativism uit wat een ieders grondhouding behoort te zijn in het "normen en waarden"-debat vis-à-vis andere culturen. Schatplichtig ben ik hiermee aan de Johns Gray en Donnally. Afscheid van het strong (cultureel-)relativism, akkoord, maar niet de introductie van absolutisme ofwel in dit geval asymmetrisch universalisme, Verlichtingsfundamentalisme dan wel Akkerslotisme. Constant zoeken naar overlappingen, is het parool. Dit is vooral ook belangrijk, omdat de tactiek van verongelijkte gelijkhebberigheid die individuen als Cliteur uitstralen niet werkt c.q. slechts averechtse resultaten sorteren. Dit blijkt o.m. uit deze topic: Waarom moslims niet kunnen hervormen?, waarin een nauwgezet onderzoek wordt ondernomen naar de mate van flexibiliteit bij moslims, die dus niet aanwezig is. Wellicht dat dit te maken heeft met iets dat in deze topic: Het geloof in de persoonlijke God weer nader wordt belicht. Doordat we hierdoor een patstelling gecreëerd hebben, bestaat weer het gevaar dat aan beide zijden van medaille vormen van extremisme opduiken, hetgeen in deze topic: Inventarisatie van complottheorieën nader wordt becommentarieerd.

Dit brengt ons tenslotte bij de Derde Weg, waarvan Bill Clinton reeds vaststelde dat zijn Kok er al veel langer ervaring mee had. Zijn Kok had die Derde Weg zelfs uitgevonden!!! En speciaal om luuucida te behagen en om Euridice nogmaals met haar neus op de feiten te drukken, kun je hier pics plaatsen van wat jij ziet als de Derde Weg:

Ik begin.

.
I´m back.
pi_19291634
Dit topic mijn beste.....

pi_19291640
pi_19291936
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:46 schreef _The_General_ het volgende:
Dit topic mijn beste.....

Ik hoop dat mensen hierdoor aan het denken worden gezet. .
I´m back.
pi_19291979
Wel leuk hoe je via Cliteur, Clinton en Kok aan schaarsgeklede dames komt
pi_19292020
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:02 schreef _The_General_ het volgende:
Wel leuk hoe je via Cliteur, Clinton en Kok aan schaarsgeklede dames komt
Je niet blindstaren op het model hè. Het gaat om de impliciete boodschap.
I´m back.
pi_19292030
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik hoop dat mensen hierdoor aan het denken worden gezet. .
http://www.majcher.com/xhibition/images/16_bernie/thinker.jpg
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:03 schreef Ryan3 het volgende:

Je niet blindstaren op het model hè. Het gaat om de impliciete boodschap.
pi_19292076
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:03 schreef Alcatraz het volgende:

[..]

http://www.majcher.com/xhibition/images/16_bernie/thinker.jpg
[..]
Idd ja, zoiets. .
I´m back.
pi_19292494
Dit soort provocaties zullen weinig opleveren, behalve dan nog meer onderling geflame. En daar zitten we hier niet voor. En al helemaal niet als daar speciaal topics voor worden opgestart.

Vandaar, een slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')