Eh ja daar zie ik het kwaad wel inquote:Op donderdag 20 mei 2004 21:36 schreef ramzes het volgende:
vrouwen als mannen
Vrouwen wordt de oorspronkelijk mannenrol binnen het gezin opgedrongen. Dit gaat simpelweg tegen de aard in van het beestje. Klinkt ouderwets maar als je er met vrouwen over praat geven ze het zelf vaak toe. Althans mijn ervaring.quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:51 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Eh ja daar zie ik het kwaad wel in. Wat zijn de redenen dat je dit gelooft Remzes? En waarom zou men zoveel mogelijk kwaad verspreiden?
Interessant. Zal wel geen toeval zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:51 schreef ramzes het volgende:
* 911 dagen tussen New york-aanslag en de Madrid-aanslag
Je vergeet dat mensen na de NY-aanslag ook nog allemaal 911 gingen bellen...quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:51 schreef ramzes het volgende:
Ik zal een aantal voorbeelden geven van de tekenen die de ' verlichten' naar buiten brengen voor hun eigen vermaak:
[afbeelding]
* DeVersailles-pyramide bestaat uit 666 stukjes.
* 9-11 2002 was de uitslag van de loterij 911 en sloot de beurs op 911
[afbeelding]
Dat kun je niet bewijzen dat kun alleen voelen in je hart.quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:59 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Waarom omvat het Goed het Kwaad? Daar mis ik een argument voor in je stukje.
Wat offtopic ik weet het, maar het is dus niet zo dat er echt een vrouwelijke of mannelijke aard is. De rollen van de vrouw en man worden sterk door de verwachtingen van de maatschappij en cultuur ingevuld. Als ik het vak sociale psychologie op de erasmus universiteit mag geloven tenminste.quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:57 schreef ramzes het volgende:
[..]
Vrouwen wordt de oorspronkelijk mannenrol binnen het gezin opgedrongen. Dit gaat simpelweg tegen de aard in van het beestje. Klinkt ouderwets maar als je er met vrouwen over praat geven ze het zelf vaak toe. Althans mijn ervaring.
Wie is die kerel daar linksboven in de hoek?quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:51 schreef ramzes het volgende:
Ik zal een aantal voorbeelden geven van de tekenen die de ' verlichten' naar buiten brengen voor hun eigen vermaak:
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien was het the THC talking? Er worden rare dingen geroepen onder invloed van vanalles en nog wat.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:45 schreef displission het volgende:
Ik woonde toendertijd in Utrecht(Overvecht) op kamers bij een dronken Ier. Er gebeurde daar veel "slechte" dingen. Oa een poging tot inbraak, een junk die zat te spuiten op de toilet, mensen die ruzie zochten. Op een gegeven moment zit ik in de huiskamer van JP een jointje te roken met een stel Marokaanse jongeren(me van geen kwaad bewust) en zegt er eentje (toen ik al aardig high was) dat ze de sleutel tot mijn mind willen hebben. Tot op de dag van vandaag vraag ik me af of deze jongeman geen lid was/is van Al-Qaida ofzow.
Waar het op neerkomt en wat ik me dus afvraag hoezeer het kwaad en de psychose samengaan al dan niet werkelijkheid scheppen?
Misschien iemand ideeen? Graag dus..vooral over dat stukje waarin die Marokaanse jongen dat tegen mij zei.
Dat zijn 912 dagen... schrikkeljaarquote:Op donderdag 20 mei 2004 21:51 schreef ramzes het volgende:
ja maar die moslins zijn niet echt zo slim..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zijn 912 dagen... schrikkeljaar
Dat van 911 dagen na New Yorkquote:* DeVersailles-pyramide bestaat uit 666 stukjes.
Jij bent een scepticus, gestuurd door de illuminatie om mensen die het door hebben in verwarring te brengen, kijk maar op www.davidicke.com daar staat het dus het is waar.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:14 schreef paarse_paashaas het volgende:
geniaal, verbanden zien/leggen die op pure willekeurigheid gebaseerd zijn!
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:15 schreef X-Ray het volgende:
[..]
daar staat het dus het is waar.
2,5 jaar dan toch..?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:10 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik hou het op toeval..
[..]
Dat van 911 dagen na New York
Het was gewoon 1 jaar en 6 maand later (anderhalf jaar).
woops bedoel ikquote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:18 schreef devv05 het volgende:
[..]
2,5 jaar dan toch..?
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:27 schreef -Lotte- het volgende:
Ook leuk is als je zegt de A = 100, B = 101... etc... kijk dan eens wat hitler is ;-)
H 107
I 108
T 119
L 111
E 104
R 117
Totaal = 666
Zoon van Diana en Charles ! toekjomstige troonopvolger want charles word waarschijnlijk overgeslagenquote:Wie is die kerel daar linksboven in de hoek?
Wie is die kerel daar linksboven in de hoek?
Dat ding is een zonnewijzerquote:Op donderdag 20 mei 2004 23:58 schreef YuckFou het volgende:
Hier heb je nog wat leuke linkjes...
Denver International Airport..
D'r is een ongeloofelijk groot vliegveld aangelegd wat volgens sommigen vol zit met links en verwijzingen naar de vrijmetselaars, inclusief een ding waar weinig mensen van begrijpen wat het is, en de afdekplaat van de tijdcapsule is geingraveerd met het vrijmetselaarssymbool bij uitstek, de passer&gradenboog
http://www.geocities.com/Baja/5692/
http://www.anomalies-unlimited.com/Denver_Airport.html
en ik kan hem nu niet terugvinden maar ik kwam ook een site tegen die doodleuk vermelde dat het Washington monument 66,6 feet hoog is :![]()
Oftewel een hype van de laatste tijd, waarbij mensen door toegenomen technologie steeds meer gekke ideeen krijgen. Hoorde je de mensen 20 jaar geleden praten over the matrix?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:06 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Een film![]()
Klopt, zijn ook foto's van:quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:20 schreef X-Ray het volgende:
Vergeet ook Hitler en zijn vliegende SS-schotels vanaf de Zuidpool niet.
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:27 schreef -Lotte- het volgende:
Ook leuk is als je zegt de A = 100, B = 101... etc... kijk dan eens wat hitler is ;-)
H 107
I 108
T 119
L 111
E 104
R 117
Totaal = 666
Die UFO is inderdaad erg lachenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:21 schreef FokCrash het volgende:
![]()
MUHAHAHAHAHA
Het entertainment gehalte wordt steeds hoger!!!![]()
LOL
Jij neemt dit niet serieus?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:21 schreef FokCrash het volgende:
![]()
MUHAHAHAHAHA
Het entertainment gehalte wordt steeds hoger!!!![]()
LOL
Nog voor ik tijd had om daar over na te denken, lag ik al dubbelquote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:27 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Jij neemt dit niet serieus?![]()
Nou ja zegquote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:31 schreef FokCrash het volgende:
[..]
Nog voor ik tijd had om daar over na te denken, lag ik al dubbel![]()
Maarre, nee.![]()
Je bedoelt de piramide van het Louvre. Versailles heeft helemaal geen piramide.quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:51 schreef ramzes het volgende:
Wie hebben een basis op Antartica? De nazi's of de aliens?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:15 schreef FatalException het volgende:
Enkele foto's van UFO's die in het 3e Rijk door Nazi's gebruikt zouden zijn met technologie van aliens. Tevens zouden ze nu een basis op Antarctica hebben.
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:15 schreef FatalException het volgende:
Ook doet er een verhaal van Alternative 3 de ronde dat men in deze schotels op Mars is geweest. Op deze film is Mars te zien met een blauwe lucht.
Check wel eerst even de feiten voordat je ze neerzet:quote:Op donderdag 20 mei 2004 21:51 schreef ramzes het volgende:
[afbeelding]
De Piramide staat bij het Louvre, niet bij Versailles.quote:* DeVersailles-pyramide bestaat uit 666 stukjes.
Welke beurs?quote:* 9-11 2002 was de uitslag van de loterij 911 en sloot de beurs op 911
Er zitten 912 dagen tussen de aanslagen en geen 911.quote:* 911 dagen tussen New york-aanslag en de Madrid-aanslag
Volgens de New York lottery was er die dag geen trekking.quote:
Plaatje is van 9-11-2002.quote:
lolquote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:47 schreef Knarf het volgende:
[..]
Check wel eerst even de feiten voordat je ze neerzet:
[..]
De Piramide staat bij het Louvre, niet bij Versailles.
Aantal stukjes zou kunnen.
[..]
Welke beurs?
De beurs van New York was die dag dicht.
En sloot op 9/10 op 9605,512 punten. (ook niet echt in de buurt van een getal met 911).
Hij ging op 9/17 weer open.
[..]
Er zitten 912 dagen tussen de aanslagen en geen 911.
[..]
Volgens de New York lottery was er die dag geen trekking.
http://www.nylottery.org/(...)Strt=1&RngDtDtEnd=1&
Wel op de 12e, maar daar staat geen 9 11 tussen.
08 13 26 35 45 51 39
Vergeet de 9 letters niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Micro-soft is gemaakt om mensen klein te krijgen. Vandaar de naam Micro.
Geloof je dit echt? Is een microgolf ook gemaakt om mensen klein te maken?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Micro-soft is gemaakt om mensen klein te krijgen. Vandaar de naam Micro.
eigenlijk 912,5 als ik me niet vergis...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:47 schreef Knarf het volgende:
Er zitten 912 dagen tussen de aanslagen en geen 911.
Prins William volgens deze site http://www.geocities.com/(...)atanists_Photos.htmlquote:Op vrijdag 21 mei 2004 09:45 schreef displission het volgende:
[..]
Wie is die kerel daar linksboven in de hoek?
Ik hoorde het toch duidelijk uit zijn mond komen..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:53 schreef Rasing het volgende:
[..]
Misschien was het the THC talking? Er worden rare dingen geroepen onder invloed van vanalles en nog wat.
Volgens mij betekend het V symbool (v)rede..maar ik kan er naast zitten hoor..quote:Op zondag 23 mei 2004 00:48 schreef Keios het volgende:
Dat symbool staat toch voor 'I love You'? Daarom maken al die fake rappers het.
V for Victoryquote:Op zondag 23 mei 2004 09:48 schreef displission het volgende:
[..]
Volgens mij betekend het V symbool (v)rede..maar ik kan er naast zitten hoor..
Nee, dat is de wijs-en middelvinger: Vquote:Op zondag 23 mei 2004 09:48 schreef displission het volgende:
[..]
Volgens mij betekend het V symbool (v)rede..maar ik kan er naast zitten hoor..
Ehm ik zie nogal wat fouten.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:03 schreef ramzes het volgende:
En andere tekenen:
* In Demolision Man is Swarchenegger president geworden na eerst gouveneur van california te zijn geworden na een hertelling.
* Het stripverhaal van de 9-11 aanvallen op de gevouwde dollarbiljetten.
* De satinische symboliek in de straten en pleinen van washington.
* Het logo van " Total Information Awareness."
* De pyramide op het dollarbiljet.
* De RFID-chip in het rechteroog van de 20-dollar president.
* De verwijzing van het Skull and Bones Logo naar 3:22 van de openbaringen.
* De menselijke chip om mee te betalen als voorspelt in de openbaringen.
* Het overplaatsen van een wistleblower naar een kantoor in het ingestorte wtc-gebouw.
* Hijjacker-verhalen die te belachelijk zijn voor woorden: Fanatieke moslims die vlak voor hun martelaarsdood gaan zuipen in een stripclub.
etc.etc. Erg vermakelijk. Ze moeten zich wat af lachen die sicko's.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dat is geen fout , heb jij die film wel eens gezien?quote:Op maandag 24 mei 2004 03:11 schreef masterchi het volgende:
[..]
Ehm ik zie nogal wat fouten.
*Stallone speelde in Demolition Man. Tjeez zie je het al voor je.....
Als dit een piramide is ipv een uitsteeksel van een blad is, ben ik vast scheelquote:* De pyramide op het dollarbiljet.
kern aandrijvingquote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Ziet er zwaar uit die UFO, hoe zit het met de aandrijving?
Op deze manier krijg je bij de naam: JUDITH, ook 666. Maar ik vind het wel te toevallig, maar ik denk dat de oplossing bij Hitler zelf ligt. Hij heeft deze naam zelf gekozen en het zou best kunnen dat hij hierover heeft nagedacht.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:27 schreef -Lotte- het volgende:
H 107
I 108
T 119
L 111
E 104
R 117
Totaal = 666
Hitler heeft zijn naam niet zelf gekozen, dat was zijn vader of grootvader. Die heette Schicklgruber, en dat klinkt natuurlijk niet. Heil Schicklgruber!quote:Op maandag 24 mei 2004 22:51 schreef itsontoday het volgende:
[..]
Op deze manier krijg je bij de naam: JUDITH, ook 666. Maar ik vind het wel te toevallig, maar ik denk dat de oplossing bij Hitler zelf ligt. Hij heeft deze naam zelf gekozen en het zou best kunnen dat hij hierover heeft nagedacht.
Da's geen uitlaat, dat is een fotonen-disruptor.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:25 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Die UFO is inderdaad erg lachenEen of ander zelf in elkaar gezet metalen ding van 300 kilo door ter land ter zee en in de lucht hobbyisten, en dan zie je net nog geen uitlaat van een auto eronder vast gesoldeerd.
Kom dan met overtuigende foto's, dit is echt lachen jah
nee, de oplossing is simpel, vrijwel alle namen kun je makkelijk op de een of andere manier omrekenen naar een getal waar 666 in voorkomt, enkel moet je bepaalde rekentrucjes toepassen, in dit geval dat je A laat beginnen bij honderd (en niet 101, wat ook mogelijk zou kunnen zijn)quote:Op maandag 24 mei 2004 22:51 schreef itsontoday het volgende:
[..]
Op deze manier krijg je bij de naam: JUDITH, ook 666. Maar ik vind het wel te toevallig, maar ik denk dat de oplossing bij Hitler zelf ligt. Hij heeft deze naam zelf gekozen en het zou best kunnen dat hij hierover heeft nagedacht.
Hier is ook een film over. Een erg goede en diepgaande, maar ben de naam vergeten. Was een tijdje geleden rond 00:00 op tv.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, de oplossing is simpel, vrijwel alle namen kun je makkelijk op de een of andere manier omrekenen naar een getal waar 666 in voorkomt, enkel moet je bepaalde rekentrucjes toepassen, in dit geval dat je A laat beginnen bij honderd (en niet 101, wat ook mogelijk zou kunnen zijn)
er bestaat een aloude joodse traditie van Numerologie, genaamd Gemiatra
http://www.inner.org/gematria/gematria.htm
het is een soort van mediatatieve mengeling tussen theologie en filosofie, gekoppeld aan het idee dat God de wereld door spraak schiep, en dat in taal, ook schepping verweven is. door dit om te zetten naar cijfers kan men de wereld 'terugrekenen'.
De truc achter Gemiatra is dat het een meditatie methode is, om in teksten patronen te zien, afstand te nemen van de betekenis van teksten en deze breder te zien, een andere werkelijkheidsvorm aan te laten nemen (de hebreeuwse gedachte dat 'op 1000 volgt 1', de Z staat dan voor 1000 en de A voor 1, als je de letters van het alfabet in een cirkel zet volgt op de Z weer een A).
er zijn uitgebreide berekeningen van het woord God (YHWH) waarin de berekeningen zelf telkens weer bepaalde getallen terug doen komen (72,63,45,52) door het op verschillende methoden te vervoegen.
Wat je je met betrekking tot Gemiatra moet realiseren is dat er altijd wel een manier lijkt te zijn om bepaalde patronen te doen ontstaan, het is echter aan de beschouwer om hieraan een betekenis te hechten.
ik denk dat je dan mijn post verkeerd ziet; zulke hollywood sience fiction begrijpt nu net niks van Germatria, maar poogt Science fiction te schrijven zoals Asimov's 'the last Question' (dat uitstekend geparodieerd is in Hitchhicker's Guide to the Galaxy):quote:Op donderdag 27 mei 2004 12:57 schreef Flex82 het volgende:
Het heeft igg te maken met die getallen-theorie die jij beschrijft.
gvd. Hoe heette die film nou....
Het is ook zeker geen Hollywood-film. Het is een low-budget film die gemaakt is rond die theorie.quote:Op donderdag 27 mei 2004 13:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik denk dat je dan mijn post verkeerd ziet; zulke hollywood sience fiction begrijpt nu net niks van Germatria, maar poogt Science fiction te schrijven zoals Asimov's 'the last Question' (dat uitstekend geparodieerd is in Hitchhicker's Guide to the Galaxy):
entertainment door het zoeken naar veel betekenende verbanden, als je een uitzonderlijk mysterieus verhaal zo beschrijft dat het geloofwaardig wordt hou je mensen uren aan hun stoel gekluistert, niet zozeer door de 'waarheid', maar wel door de 'geloofwaardigheid' (en dat zijn twee uiterst verschillende begrippen)
er is geen 'sleutel naar God', geen specifiek (telefoon-)nummer van God;
de menselijke geest is wel in staat om patronen te ontdekken in alle combinatie van nummers, juist dat ontdekken is 'god' beleven, niet de nummers an sich.
Germatria is de meditatieve kunst dat te doen, het is verder geen toverkunst of iets dergelijks, je kunt er niks mee laten zweven of meisjes middendoor zagen.
een leuke beschrijving is deze tekst:
http://www.wiredweb.com/~shades1997/864.html
¶quote:Op donderdag 27 mei 2004 12:57 schreef Flex82 het volgende:
[..]
gvd. Hoe heette die film nou....
pi.quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:06 schreef Dukhlovi het volgende:
[..]
¶
goeie film
idd! Dat was het, geweldige film. Die moet ik hebben, zou die op dvd zijn?quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:06 schreef Dukhlovi het volgende:
[..]
¶
goeie film
Piquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:23 schreef Animoso het volgende:
hoe heet die film nou?
- pi
of
- 3,14
de eerste experimentele toestellen maakte gebruik van Victor Schaubergers Implosie vortex technologiequote:Ziet er zwaar uit die UFO, hoe zit het met de aandrijving?
De Repulsin, theoretisch schijnt het nog te functioneren ook, al is er sterke twijfel erover of dit prototype in die dagen werkelijk kon vliegen, ondanks dat er wel meerdere getuigenverklaringen zijn die meldden het ding vliegend te hebben gezien..quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:57 schreef merlin693 het volgende:
de eerste experimentele toestellen maakte gebruik van Victor Schaubergers Implosie vortex technologie
[afbeelding]
[afbeelding]
Lol, het zijn bewerkte foto's van een lamp waarmee kuikens worden warmgehouden, die foto's zijn 20 jaar geleden al ontkracht , voor de rest is het een bijeenraapsel van filmshots en photosoeps...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:15 schreef FatalException het volgende:
[..]
Klopt, zijn ook foto's van:
Enkele foto's van UFO's die in het 3e Rijk door Nazi's gebruikt zouden zijn met technologie van aliens. Tevens zouden ze nu een basis op Antarctica hebben. Hier de foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Onderstaande foto's toont de Haunebu-2. Deze toont opvallend veel overeenkomsten met de UFO die George Adamski gezien heeft. Hieruit stapten blonde mensen die zeiden van Venus te komen: Waren die in feite Duitsers, Ariërs?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto van Adamski:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook doet er een verhaal van Alternative 3 de ronde dat men in deze schotels op Mars is geweest. Op deze film is Mars te zien met een blauwe lucht.
==Offtopic modus==quote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:32 schreef paarse_paashaas het volgende:
een film!
wat? je wil jezelf graag weer voor lul zetten?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:21 schreef ramzes het volgende:
bump
je moet dit cker serieus nemen.....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:27 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Jij neemt dit niet serieus?![]()
...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:28 schreef dodeca het volgende:
De Matrix betekend niets anders dan moeder=MA Tri=drieeenheid X= crossroads en dat is tevens de trinity., etc etc etc...
ehm... je weet dat een matrix een figuur is met 3 waardes...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:28 schreef dodeca het volgende:
De Matrix betekend niets anders dan moeder=MA Tri=drieeenheid X= crossroads en dat is tevens de trinity., etc.
en tegelijkertijd moeten we ons spiritueel beseffen dat dit allemaal een toneelspel is, een real life soap, waarin wij onze rol tot beste kunnen uitoefenen > licht stralen opdat zij ook met licht overstroomt worden.quote:Op donderdag 20 mei 2004 23:03 schreef ramzes het volgende:
En andere tekenen:
* In Demolision Man is Swarchenegger president geworden na eerst gouveneur van california te zijn geworden na een hertelling.
* Het stripverhaal van de 9-11 aanvallen op de gevouwde dollarbiljetten.
* De satinische symboliek in de straten en pleinen van washington.
* Het logo van " Total Information Awareness."
* De pyramide op het dollarbiljet.
* De RFID-chip in het rechteroog van de 20-dollar president.
* De verwijzing van het Skull and Bones Logo naar 3:22 van de openbaringen.
* De menselijke chip om mee te betalen als voorspelt in de openbaringen.
* Het overplaatsen van een wistleblower naar een kantoor in het ingestorte wtc-gebouw.
* Hijjacker-verhalen die te belachelijk zijn voor woorden: Fanatieke moslims die vlak voor hun martelaarsdood gaan zuipen in een stripclub.
etc.etc. Erg vermakelijk. Ze moeten zich wat af lachen die sicko's.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is het ook, maar dat was het altijd al. Alleen moet je het zien allemaal. Als je de ogen goed gebruikt, zie je meer dan wanneer je de helft gebruiktquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 09:48 schreef displission het volgende:
fucking interesting what u r saying
Pi heeft zijn eigen functie inderdaad, een tand-wiel van de machine. Maar ieder mens is een tandwiel van de machine. Er zijn ook mensen die een fout tandwiel van de machine zijn, en ik vraag me sterk af, of die mensen te veranderen zijn. Mijn gevoel zegt ja, hoewel er soms mensen zijn die op het gezicht vreemde dingen doen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 09:56 schreef displission het volgende:
Ik zeg niet per defintie dat pie de sleutel is tot dat alles, maar het heeft er mee te maken. The neverending story.
Die V staat wel DEGELijk voor vrijheid, vrede of victoirequote:Op zondag 23 mei 2004 18:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
V for Victory
ja de V staat voor het nederlandse Vrijheid, of het franstalige Victoire.quote:Op zondag 29 augustus 2004 11:08 schreef Kondros het volgende:
[..]
Die V staat wel DEGELijk voor vrijheid, vrede of victoire
Die V is uitgevonden door een belg en is uiteindelijk beroemd geworden omdat churchil hem ook na deed. Als je me niet gelooft dan moet je het maar opzoeken.
Die V staat allesinds voor een nederlands woord
Blijf daar maar vanaf. Ik lees hier vaag gehouwehoer waar ik niets van begrijp, en dat ligt niet aan mij. Betrek de snaartheorie er maar niet bij, dat is wel een heel erg ander straatje dan wat hier beweerd wordt. Dat gaat over wiskunde. En dat is wel logisch.quote:Dodeca:
Allemaal heel abstract zullen sommige van jullie zeggen maar wat denk je van de string theorie?
Wat mij persoonlijk eigenlijk wel interesseert is of het accepteren van 'toeval' niet een enorm obstakel vormt voor de menselijke geest:quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:57 schreef Nynex het volgende:
Dus het is puur door een samenkomst van omstandigheden ontstaan en er zit verder geen architect achter?
Dacht ik in de eerste instantie ook, turns out dat je het net effe moet snappen ;Dquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:37 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Dodeca je lult vergezochte bullshit die je zelf verzonnen hebt, heb ik het idee. Waarom zou de hele wereld in het geheim samenzweren? Waarom zou er een matrix zijn. Wat bedoel je met intervallen. Een interval is een 'tussentijd' of 'tussenruimte', het heeft niets te maken met hoe jij het ziet. Je bent paranoide...
Nu weet ik weer waarom ik zo'n hekel heb aan TRU, mensen moeten niet zomaar dingen gaan verzinnen, die in hun fantasie broeien.
Gevoel is niet altijd de waarheidquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 10:01 schreef Dromenvanger het volgende:
Mijn gevoel zegt dat Christus een hondenlul is, nou mijn gevoel zegt altijd de waarheid, dus Christus is een hondenlul.
och dat is ook een interpretatie;quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:41 schreef DePresident het volgende:
[..]
Gevoel is niet altijd de waarheid![]()
![]()
ga dan ook echte foto's zoeken .. daar zijn er meer vanquote:Op zaterdag 4 september 2004 14:54 schreef zolTan15 het volgende:
al die neppe foto's van ufo's komen me onderhand ook wel de strot uit..
helemaal correct...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 09:43 schreef Dromenvanger het volgende:
En zo gaat dat machtsspelletje door en door. Op een gegeven moment draait alles om macht, en heeft geen enkel mens vrijheid meer, de mensen die de macht hebben zijn ook niet vrij omdat ze zo gewend zijn aan macht dat ze niet meer weten hoe het is om geen macht te hebben. Ook die mensen zijn bezeten door macht.
wat dat betreft is het ook heel ironisch datquote:Op woensdag 8 september 2004 12:00 schreef B-FliP het volgende:
[..]
helemaal correct...![]()
Vraag aan Dodeca, in hoever denk je dat mensen bewust zijn van de links in de tekens (i.e. cult van de zon) en de namen die ze verzinnen? Tot hoever (welke tijd) gaat het terug denk je?
hahaha, nice!quote:Op woensdag 8 september 2004 12:16 schreef coz het volgende:
[..]
wat dat betreft is het ook heel ironisch dat
a. de founding fathers in amerika dit cirkeltje wilden doorbreken, en dat nu ondermijnd is
b. men hiervan (macht hebben en willen) beschuldigd wordt als mensheid in een utopia topic terwijl men niet wil aannemen dat het nu wel zo gaat
c we allemaal in de matrix zittenen oa een andere 'matrix' wat begon als militair netwerk (arpanet nu www) nu gebruiken om er mogelijk uit te komen
![]()
hmm .. het was iig een stapje vooruit .. maar idd ik vergat wel wat je zeiquote:Op woensdag 8 september 2004 15:45 schreef B-FliP het volgende:
[..]
hahaha, nice!![]()
a) precies, maar ze vielen al heel snel terug in dezelfde "macht" der gewoonte...En volgens mij
had het oude europa ook nog een flinke vinger in de pap... Wat wel opvalt is dat je overal dezelfde
structuur vind, meestal onder leiding van een top die zegt vanuit god te handelen (in europa vroeger, amerika, de tsaren in rusland vroeger, veel regeringen in het midden oosten), behalve
in Azie, waar men dat ook niet nodig heeft omdat ze vanuit oudsher het regime als totale onderdrukker hebben...
[snipje]
gek in de zin dat je gek kan worden van "waarom willen al die anderen zo graag erin blijven ?" tjaquote:Op woensdag 8 september 2004 22:32 schreef GBCHEATER het volgende:
Ja maar als je alleen maar overal tekenen ziet, word je dan niet gek?
Met alle respect, maar het komt bijna over alsof je een film naspeelt, je denken bepaalt wordt door wat je op een bioscoopdoek gezien hebt ...quote:Op donderdag 9 september 2004 10:04 schreef coz het volgende:
stuke tekst uit de film Matrix
ik had eea uit de matrix gequote omdat het in de buurt van de vraag lag waarop ik een antwoord poogde te geven.quote:Op donderdag 9 september 2004 11:14 schreef RM-rf het volgende:
Sorry, begrijp je helemaal, maar heel het verhaal (en soortgelijke verhalen) heeft een sterkequote:Op donderdag 9 september 2004 11:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Met alle respect, maar het komt bijna over alsof je een film naspeelt, je denken bepaalt wordt door wat je op een bioscoopdoek gezien hebt ...
Ik ken dat ook van mezelf, dat als ik een spannend boek lees, dit mijn gedachten bepaald, een 'wereld' schept waarin je kunt fantaseren, projecteren.
Ik hecht zelf aan dat 'fantaseren' een grote waarde, het is ook een mogelijkheid om creatief te zijn, onconformistisch:
mensen die enkel in gebaande paden denken, kunnen geen 'nieuwe' gedachtes hebben...
Maar anderszijds is het ook zo dat je ook zelf-kritisch moet zijn, immers die fantasieen leven ook enkel op verhalen, entertainment-schepsel die je worden voorgevoerd:
zodra je letterlijk hele film-conversaties gaat napraten, ontstaat bij mij ook een beetje de vraag of die 'fantasie-wereld' niet evenzeer vastgekoppeld wordt aan toevallig die ene grote hollywood-film:
in welk mate is die 'matrix-gedachte' dan nog een vrije gedachte, of begint hij eerder te worden het herhalen van vastgelegde concepten zoals de scriptschrijver van de film 'The Matrix' die opgeschreven heeft, en door de acteur 'Keanu Reeves' uitgesproken zijn?
andersom kan ookquote:Op donderdag 9 september 2004 12:19 schreef displission het volgende:
Achter deze film ligt een waarheid waar jij je ogen niet voor opend. Op zich hoeft het geen waarheid te zijn net zoals precies in de film..denk aan alien vs predator..maar er is een basis en die komt voort uit creatie.
Heb jij Pi gezien? Als er ergens een patroon in zit, dan wil je dit tot de bodem uitzoeken of niet?quote:Op donderdag 9 september 2004 14:03 schreef GBCHEATER het volgende:
Ik bedoelde dus gek op de manier van paranoide...
Van waarom zie ik het wel, en de anderen niet...
(en je bedoeld nu tekens in de manier van pentagrammen etc toch of?)
Bijvoorbeeld woorden en namen... Hoe deze zijn opgebouwd en de dingen aan welke dezequote:Op donderdag 9 september 2004 14:23 schreef GBCHEATER het volgende:
Ik zeg niet dat jij gek bent he!!!
Maar beschrijf eens hoe zo een patroon er uit ziet?
moeten ze ook willen kijken, en als ze het zien niet verwerpen als toeval of bullshitquote:Op donderdag 9 september 2004 14:03 schreef GBCHEATER het volgende:
Ik bedoelde dus gek op de manier van paranoide...
Van waarom zie ik het wel, en de anderen niet...
tekens in ze algemeenheid, dat als je de dollarbiljetten (behalve 1) op een bepaalde manier vouwd kan je bijvoorbeeld zga 911 in een stripverhaal zien. dit kan je als teken zien of als toeval of als bullshit dat het met elkaar verbanden heeftquote:(en je bedoeld nu tekens in de manier van pentagrammen etc toch of?)
oh ps die dollarvouwen .. ik neem aan dat jullie ook geen $165 hebben zwervenquote:cancelled because many Islamic citizens of Egypt objected to the "Masonic" nature of the ceremony
ben zo aardig geweesd om ze te googlen en te printen en vouwen. ter verificatiequote:Actually, if you fold the $5, $10, $50, and $100 bills the same way as shown here for the $20, they all portray the 9/11 attack in the order that it happened, from the WTC towers standing correct in the $5, to smoke in the $100.
quote:Op donderdag 9 september 2004 14:48 schreef coz het volgende:
egypte rond de eeuwwisseling
volgens mij is hier nog geen verband getrokken, maar ik denk dat je daar geen moeite voor hoeft te doenquote:Giza was nonetheless astronomically connected to many of the other key sites around the globe.
For instance, at "Giza Midnight," there were interesting alignments in Washington, Paris and New York.
In Washington, Orion/Osiris' belt star Mintaka was dead on the Eastern horizon. Mars was also above the city at the Masonic altitude of 33° 33'. In New York, it was Alnitak on the (near) Eastern horizon, and at Paris, Sirius was at the "tetrahedral" 19.5° altitude.
The Sirigi symbolism of the Dogon also made an appearance in Paris at local midnight. The Eiffel Tower sits just off the river Seine, at the end of long parkway named "The Avenue of Mars." This avenue is offset from the famous Champs Elysees (Avenue of Elysium) at an angle of 19.5°. The Louvre museum straddles the Champs Elysees and contains three glass pyramids in the main courtyard (the largest of which serves as the entrance to the museum and has the same proportions as the Great Pyramid), and a room known as the "Vestibule of Mars." An Egyptian obelisk adorns the Plaza De la Concorde at the opposite end of the parkway which leads to the museum.
2012 is het jaar dat de Maya calender stopt... Misschien met reden, misschien zonder reden...quote:Op donderdag 9 september 2004 15:10 schreef BaajGuardian het volgende:
klopt (saddam > varken) dat plaatje heb ik in die tijd nog gehad.
over egypte nog iets.
de Freemason meesters , of top.
hebben een grote samenkomst 2012 sunsolstice.
ze hadden 2000 al eerder een samenkomst die veel voor hun betekende (wat weet ik ook niet )
dit gebeurde op het GIZEH PLATEAU,
geen idee wat het betekend.
ik zou het wel graag weten.
mischien dat dodeca dit ook weet.
.. wie komt op het idee om een (weet even niet welke, davidster / pentagram ) ster rond die all-seeing-eye te tekenen en op de letters mason uit te komen.quote:Op donderdag 9 september 2004 14:58 schreef B-FliP het volgende:
Van die dollarbiljetten weet ik niet wat ik moet denken... Maar wie komt er op het
idee om geld te gaan vouwen om zo een patroon te ontdekken? Ik vind persoonlijk
wel dat de tekenen in 1 oogopslag gezien moeten kunnen worden...
opvat als gewauwel. Hoe kan iets andersom ontstaan? Hoe kan het universum ''gaan ontstaan zoals het is''? Een kosmisch [i]Denn du sollst werden was du bist[i]? Alle betekenis wordt toch aan de woorden ontnomen op deze wijze?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 09:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Kan zijn dat het andersom ontstaat? Dat nu pas het universum gaat ontstaan zoals het is?
Dat heb ik ook wel eens dat gevoel, maar bij mij is het het constante denken dat het veroorzaakt plus veel blowen werkt t ook in de hand.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 08:31 schreef Dromenvanger het volgende:
Voel je je als mensen, plakkerig, vol gedachtes en niet helder, dan zou het kunnen zijn dat je besmet bent door een virus. Je hele bewustzijn kan besmet raken ermee. Ik ben de hele dag bezig om mijn virus weg te halen, ik voelde me vanmorgen tijdens lopen met de hond perfect gewoon.
Echt zoals ik me wil voelen, geen plakkerig vies gevoel. Mijn hond ging op een gegeven moment irritant lopen, en toen voelde ik weer dat plakkerige.
tja, zit wel wat in... Ik vind je andere voorbeeld echter een betere...quote:Op donderdag 9 september 2004 15:18 schreef coz het volgende:
[..]
.. wie komt op het idee om een (weet even niet welke, davidster / pentagram ) ster rond die all-seeing-eye te tekenen en op de letters mason uit te komen.
in dezelfde strekking valt ook
"waarom zouden ze in vredesnaam zoveel hints geven ?"
ik denk dat het btw eerder is geld vouwen _en_ een patroon ontdekken dan _om_![]()
Doet me ineens denken aan Wobbly Headed Bob... lol... maar anywayz... snap wat je bedoelt..quote:Op donderdag 9 september 2004 15:37 schreef coz het volgende:
totaal bewustzijn is ook niet goed, want dan 'kan je weer niets' met dat je bewust bent
in de zin dat je er bv geen plezier kan hebben van je bewustzijn tov anderen (slecht voorbeeld![]()
![]()
)
daar had ik nog niet van gehoord, maar volgens mij is dat wel een leuk figuurtjequote:Op donderdag 9 september 2004 15:59 schreef B-FliP het volgende:
Doet me ineens denken aan Wobbly Headed Bob... lol... maar anywayz... snap wat je bedoelt..
PS: hoe kom je er toch bij dat Jezus en de Egyptische cultuur zoveel met elkaar te maken zouden hebben?quote:Op donderdag 9 september 2004 15:23 schreef Johan_de_With het volgende:
Nou kijk, beste Dromenvanger, ik kan mij best voorstellen dat Lithion het volgend citaat:
[..]
opvat als gewauwel. Hoe kan iets andersom ontstaan? Hoe kan het universum ''gaan ontstaan zoals het is''? Een kosmisch [i]Denn du sollst werden was du bist[i]? Alle betekenis wordt toch aan de woorden ontnomen op deze wijze?
Jezus en Egypte weet ik niet uit het hoofd, maar er is zeker wel eea over egypte te vinden in de bijbel, dat kan ik zelfs zeggenquote:Op donderdag 9 september 2004 17:53 schreef Johan_de_With het volgende:
PS: hoe kom je er toch bij dat Jezus en de Egyptische cultuur zoveel met elkaar te maken zouden hebben?
Uiteraard. Dromenvanger echter schijnt dit te geloven'quote:Op donderdag 9 september 2004 18:37 schreef coz het volgende:
[..]
Jezus en Egypte weet ik niet uit het hoofd, maar er is zeker wel eea over egypte te vinden in de bijbel, dat kan ik zelfs zeggen![]()
quote:Op donderdag 9 september 2004 19:22 schreef GBCHEATER het volgende:
Ja maar denk je niet dat dat komt, door het "westen"?
Televisie en internet?
Ik denk dat het door de legers van de Islam komt.quote:Op donderdag 9 september 2004 19:22 schreef GBCHEATER het volgende:
Ja maar denk je niet dat dat komt, door het "westen"?
Televisie en internet?
quote:Eminem
Lose Yourself
Look, if you had one shot, or one opportunity
To seize everything you ever wanted-One moment
Would you capture it or just let it slip?
Yo, His palms are sweaty, knees weak, arms are heavy
There's vomit on his sweater already, mom's spaghetti
He's nervous, but on the surface he looks calm and ready
To drop bombs, but he keeps on forgetting
What he wrote down, the whole crowd goes so loud
He opens his mouth, but the words won't come out
He's chokin, how everybody's chokin now
The clock's run out, time's up over, bloah!
Snap back to reality, Oh there goes gravity
Oh, there goes Rabbit, he choked
He's so mad, but he won't give up that easy
No, he won't have it , he knows his whole back city's ropes
It don't matter, he's dope
He knows that, but he's broke
He's so stacked that he knows
When he goes back to his mobile home, that's when it's
Back to the lab again yo
This whole rap city
He better go capture this moment and hope it don't pass him
[Chorus:]
You better lose yourself in the music, the moment
You own it, you better never let it go
You only get one shot, do not miss your chance to blow
This opportunity comes once in a lifetime yo,
This opportunity comes once in a lifetime you better,
His soul's escaping, through this hole that it's gaping
This world is mine for the taking
Make me king, as we move toward a, new world order
A normal life is borin, but superstardom's close to post mortom
It only grows harder, only grows hotter
He blows us all over these hoes is all on him
Coast to coast shows, he's know as the globetrotter
Lonely roads, God only knows
He's grown farther from home, he's no father
He goes home and barely knows his own daughter
But hold your nose cause here goes the cold water
These ho's don't want him no mo, he's cold product
They moved on to the next schmoe who flows
He nose dove and sold nada
So the soap opera is told and unfolds
I suppose it’s old partner, but the beat goes on
Da da dum da dum da da
This opportunity comes once in a lifetime yo
This opportunity comes once in a lifetime yo, you better
No more games, I'ma change what you call rage
Tear this mothafuckin roof off like 2 dogs caged
I was playin in the beginnin, the mood all changed
I been chewed up and spit out and booed off stage
But I kept rhymin and stepwritin the next cypher
Best believe somebody's payin the pied piper
All the pain inside amplified by the fact
That I can't get by with my 9 to 5
And I can't provide the right type of life for my family
Cause man, these goddam food stamps don't buy diapers
And it's no movie, there's no Makai Pfeiffer, this is my life
And these times are so hard and it's getting even harder
Tryin to feed and water my seed, plus
Teeter-totter caught up between trying to be a father and a pre-madonna
Baby mama drama's screamin on and
Too much for me to wanna
Stay in one spot, another day of monotony
Has gotten me to the point, I'm like a snail
I've got to formulate a plot or I end up in jail or shot
Success is my only mothafuckin option, failure's not
Mom, I love you, but this trailer's got to go
I cannot grow old in Salem's lot
So here I go is my shot.
Feet fail me not or not this may be the only opportunity that I got
This opportunity comes once in a lifetime yo
This opportunity comes once in a lifetime you better,
You can do anything you set your mind to, man
ik vind net een nummer new world orderquote:Op vrijdag 10 september 2004 14:31 schreef coz het volgende:
ps .. dat is echt niet de enige referentie naar nwo in muziek![]()
klinkt gezellig.. (de bandquote:Behold the illusion of peace;
The devil's greatest lie beneath...
The time is now...It is our destiny
The time is now...It is anarchy...
Stand and behold the new world order is at hand;
The fierce aggressors transform the face of the land,
Changing times and law, to infiltrate, to dominate...
Behold the ominous insurgents cry...
Let them come up to anoint the times
The time is now...And the nations realign
The time is now...A brave new world arise...
Behold the fourth beast; dreadful and powerful; and
It shall devour the earth, trample it down and break
It to pieces in the day of evil...
A king of fierce countenance rise,
The final world empire revived; the peace of rome,
The beast and its throne; it is turning,
Burning on its horns; ten crowns
And on its head a name : "the king of babylon..."
Behold the world empire through fire and blood and death
And the order of the beast commands...
Stand and behold the new world order and the call
To armageddon; the human race is over, ended
By the hands of the architects of time in the
Parliament of man; behold the federation of the world...
Behold the federation of the world...
ik kan ook de lyrics van het nummer 'World' van 'New Order' posten, met onder andere de regel 'I turn sideways to the sun' :quote:Op vrijdag 10 september 2004 14:35 schreef coz het volgende:
[..]
ik vind net een nummer new world order![]()
New World Order Lyrics
Artist(Band):Saviour Machine
[..]
klinkt gezellig.. (de band(naam))
die kwam ik idd ook tegenquote:Op vrijdag 10 september 2004 14:56 schreef RM-rf het volgende:
ik kan ook de lyrics van het nummer 'World' van 'New Order' posten, met onder andere de regel 'I turn sideways to the sun' :
http://www.lyricsdepot.com/new-order/world.html
agree.. vooralsnog merkte iemand op dat die zin voorkwam en gaf ik de lyrics plus een ander nummerquote:ongetwijfeld zullen velen diepere gedachtes krijgen bij dat nummer, allerlei verbanden zien...
maar een vraag is dan wel, zijn die verbanden bewust neergelegd, zit er een plan achter?
Of aan de andere kant, is het gewoon ieders eigen denkproces zelf, dat eigenlijk voornamelijk bestaat uit het continue opzoeken van verbanden, een referentiekader vaststellen...
[snipje]
Je eigen hersenen zijn in feite ook niks anders dan en projektie-medium, dat bestaat uit de vastgelegde handelingsmogelijkheid van je hersencellen, de hersencellen zijn evenzeer een beperking voor een vrije interpretatie van de werkelijkheid, omdat hun gedrag vaak al door culturele of genetische achtergronden, vastgelegd is binnen een vaststaand kader.
dat is wel erg ontopicquote:omdat hun gedrag vaak al door culturele of genetische achtergronden, vastgelegd is binnen een vaststaand kader.
snappie?quote:His soul's escaping, through this hole that it's gaping
This world is mine for the taking
Make me king, as we move toward a, new world order
A normal life is borin, but superstardom's close to post mortom
It only grows harder, only grows hotter
He blows us all over these hoes is all on him
Coast to coast shows, he's know as the globetrotter
Lonely roads, God only knows
Nee. Althans, ik kan wel lezen en zien dat daar ´´New World Order´´ staat, maar om het nu een referentie te noemen gaat mij wat ver.quote:Op vrijdag 10 september 2004 23:22 schreef GBCHEATER het volgende:
[..]
snappie?
Tjongenjonge, dat zo'n klotefilm als de Matrix zoveel geouwehoer kan opleveren. " De echte matrix"........is het wel es opgekomen dat die "echte matrix" wellicht niet bestaat? Oftewel: die werkelijkheid bestaat wellciht helemaal niet, en zoiets kun je ook nog es wetenschappelijk aannemelijk maken. Trouwens, die ideeen waren al bij de oude Grieken bekend.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:16 schreef BaajGuardian het volgende:
coz coz coz , mysteries worden nooit opgelost
dan is het nmlk geen mysterie meer.
ontopic , denk ik dat of het nu onbedoeld of met opzet was , de eerste matrix film heel wat opende kwa gedachten , en mensen ergens bewust maakten van het systeem en hoe dat maar een versie is , niet een vaststaand realiteit (zoals realiteit ook maar een versie is , niet een essentie)
is het toch zeer jammer , dat de 2 films daarop , meer een hollywood iets waren
om de actie , geen echte boodschap meer , nee die films zou je eigenlijk moeten vergeten.
alleen deel 1 gaat het om.
tot zover de film.
in de echte matrix , en dat is het systeem.
maakt iedereen het systeem
maar niet uit zichzelf.
men word opgevoed met de gedachten van het systeem.
de leiding van het systeem.
ik zei laatst ,
Men heeft geen groten nodig om groot te worden.
de groten maken je .
Maar niet groter.
Oftewel :
deze wereld maakt je maar tot de barriere van wat deze wereld behoort te zijn in het oog van die groten , men zal je niet doen ontstijgen aan de houten kist genaamd maatschappij met al haar status systemen en gedachte leidraden.
om de wereld te overzien , zul je buiten de wereld moeten staan.
buiten de matrix , buiten het systeem , buiten de maatschappij , buiten de gemaakte wereld en groter geworden , ontstegen aan de obstructie van de matrix , het verpakte , het voorgelegde.
denk er over na.
ik geef men enkel een ...Manier , om het te begrijpen.
Precies. En daar valt niet bijster veel aan te doen.quote:Op zaterdag 11 september 2004 15:59 schreef greeneye het volgende:
Maar zien we niet wat we willen zien.. Je kunt altijd wel wat vinden (zoals die loterij met 911 enz..)
Jah, maar ik bedoel iets anders.. Alleen is dat moeilijk te verwoordden.quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:31 schreef RM-rf het volgende:
greeneye, jouw 'experiment' is heel leuk, ware het niet (althans binnen de theorie) dat jij zelf deel bent van het systeem:
Beslis jij net iets vroeger uit je stoel op te staan, is dat (binnen de matrix-theorie) niet jouw gedachte, maar is die gedachte opgelegd door het 'systeem'..
oftewel, er bestaat geen vrije wil, maar 'vrije wil' is enkel een gevoelservaring: onze hersenen creeeren enkel de ervaring dat iets 'jouw' beslissing was..
overigens is daarvoor ook neuro-biologisch bewijs voor: zelfs bij instinctieve handelingen die mensen uitvoeren, kan er een gevoel ontstaan dat deze 'aangestuurd' zijn, ook al kan aangetoond worden dat de spieren al bewogen hebben voordat de informatie de hersencellen bereiken die voor ons 'bewustzijn' verantwoordelijk zijn...
Vergelijk het eens met een autorit, via een route die je 4 maal daags rijdt, in normale omstandigheden, terwijl je veel andere zaken aan je kop hebt:
veel mensen zullen probleemloos dat stuk kunnen rijden, zonder een ongeluk te veroorzaken, onderwijl met hun gedachtes echter ergens totaal anders zijn:
Ik wil wel een poging doen. Maar dan wel met wat voorbeeldjes uit de exacte wetenschappen, om dat die het meest concreet zijn, en, belangrijker, het meest objectief!quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:33 schreef BaajGuardian het volgende:
grappig dat velen er vanuit gaan dat men niet buiten het systeem kan leven (als in buiten de wereld leven en andersom)
is dit een vorm van ignorantie of snapt men iets niet , i wonder.
kan iemand mij uitleggen waarom hij\zij denkt dat men niet buiten deze wereld kan leven?
Ja,tuurlijk. De filosofie van de film bestaat al honderden jaren. Bovendien is de film sterk geinspireerd door Ghost in the Shell.quote:Op zaterdag 11 september 2004 15:53 schreef greeneye het volgende:
Hadden we er ook zo over gedacht zonder die film???
Maar dat zou toch theoretisch onmogelijk moeten zijn want keuzes maken is in het systeem van de matrix onmogelijk..quote:Op zondag 12 september 2004 15:21 schreef BaajGuardian het volgende:
wie het weet , heeft er voor gekozen het te weten.
Innerlijke tegenstrijdigheid. In een deterministisch stelsel is er geen ruimte voor keuze. Het systeem zou dan zelf beslissen of het wordt ontdekt of niet. Onzin theorie dus.quote:Op zondag 12 september 2004 15:21 schreef BaajGuardian het volgende:
wie het weet , heeft er voor gekozen het te weten.
dan ga je wss van een computersysteem uit waarop we allen aangesloten zijnquote:Op zondag 12 september 2004 15:40 schreef greeneye het volgende:
Maar dat zou toch theoretisch onmogelijk moeten zijn want keuzes maken is in het systeem van de matrix onmogelijk..
Dat is helemaal niet duidelijk. Dat kun je wel leuk zeggen, maar hoe toon je zoiets aan?quote:Op maandag 13 september 2004 01:11 schreef BaajGuardian het volgende:
wie zegt dat alles bepaald is , slechts wie kiest in een SYSTEEM te leven , leeft systematisch.
in essentie is er vrije keus , vrije schepping , en vrij bestaan.
Heb je die toespraak van Bush senior helemaal gezien of alleen de beelden die Alex Jones liet zien?quote:Op maandag 13 september 2004 15:24 schreef Naimed het volgende:
Ik zag zonet een docu op discovery over het pentagon. De bouw was begonnen op 11 September 1941.
Op 11 September 1991 (9-11-1991) hield Bush senior een toespraak waarin hij vertelt dat het tijd word voor een nieuwe wereld orde.
Toevallig toch ?
Dali was briljant... Verstrooid maar geniaal... Zijn 4 dimensionale kunst (wat hij zelf in 1 oogopslag zag, wat vrijwel niemand zomaar kan) was voor wetenschappers een lust voor het oog...quote:Op zondag 12 september 2004 19:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Innerlijke tegenstrijdigheid. In een deterministisch stelsel is er geen ruimte voor keuze. Het systeem zou dan zelf beslissen of het wordt ontdekt of niet. Onzin theorie dus.
Ik zag vanmiddag een docu over Dali, die heel erg met wetenschap bezig was. Hij wou wetenschap, religie en kunst samensmelten en van daaruit de werkelijkheid blootleggen.
Hij deed een paar erg jammere uitspraken die vele wetenschappers verbaasden ( en dan heb ik het over zijn naiviteit)
Wat is nou de clou: alweer een jammere poging om te geloven dat er naast de fysieke wereld iets anders bestaat, een " samensmelting van de verschillende werkelijkheden tot 1 geheel". Kennelijk is je eigen leven dan niet boeiend genoeg.
Ik zoek alleen naar de reden waarom mensen het leven zo willen verRomantiseren. Dali had zeker een boeiend leven, maar misschien vond hij het leven zelf te saai, en zocht hij naar een reden om dat te verdrukken.Dali was idd erg goed als schilder, maar wetenschappelijk was hij niet bepaald een licht ofzo, iets wat hij zelf wel dacht.quote:Op woensdag 15 september 2004 10:29 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dali was briljant... Verstrooid maar geniaal... Zijn 4 dimensionale kunst (wat hij zelf in 1 oogopslag zag, wat vrijwel niemand zomaar kan) was voor wetenschappers een lust voor het oog...
Hoe kan je nou zeggen dat zijn leven niet boeiend genoeg was? Die kerel had een geweldig
leven... Met zo'n instelling als deze wordt er niets uitgevonden... Wat de clou is... Er is zeker meer
dan dit... Onderken het of niet, maar het enige wat mensen met deze instelling schijnt te kunnen
overtuigen is het werkelijk onder ogen brengen van dit standpunt, wat alleen gedaan kan worden
door mensen waarvan jij vind dat ze geen boeiend leven hebben omdat mensen als jij het
simpelweg niet eens proberen... (dit is niet als een belediging of aanval bedoeld, maar een
conclusie die ik persoonlijk stel als ik logisch beredeneer wat zou gebeuren als iedereen dit zou
denken)...
En andere mensen die vinden dat een bepaalde ideologische instelling nooit werkelijkheid
kan worden, zijn dezelfde mensen die dit tegenhouden omdat ze er simpelweg niet in geloven of
een bepaalde gedachtenverandering te veel moeite kost (stel je zou echt eens iets moeten gaan
doen voor je medemens, delen wat we hebben, een angstaanjagend idee?)...
Het bewijs is er al lang dat het kan... Kijk maar naar emancipatie, het afschaffen van de slaven, de man op de maan, allemaal dingen waar een simpele gedachtenverandering of fantasie de grondslag van is...
Dodeca en sommige anderen schijnen dit inderdaad te bedoelen... En docecaquote:Op woensdag 15 september 2004 13:12 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik zoek alleen naar de reden waarom mensen het leven zo willen verRomantiseren. Dali had zeker een boeiend leven, maar misschien vond hij het leven zelf te saai, en zocht hij naar een reden om dat te verdrukken.Dali was idd erg goed als schilder, maar wetenschappelijk was hij niet bepaald een licht ofzo, iets wat hij zelf wel dacht.
Ik probeer zelf wel zeker iets achter het leven te zoeken, oa met mijn studie. Maar ik ga niet zoiets als het Matrix idee achterhalen. Omdat het te veel voor de hand ligt, omdat het niet subjectief is omdat de mens neigt naar zulke ideeen, en omdat het gewoon weg te algemeen is.
Is het idee zoiets als de 4-dimensionale ruimte-tijd van Einstein? Dat je erachter komt dat je eigenlijk in iets anders leeft dan dat je waarneemt? Of moet je wetenschap niet zo serieus nemen? Vind ik veel interessanter.
Nee, het gaat er niet om of dat beeld ook duidelijk is of niet. Het gaat er om dat er mensen hier zijn die iets van ons universum willen maken wat totaal niet toetsbaar of concreet is. Net als het geloof.quote:Als je iig je beeld van de wereld voor jezelf duidelijk hebt, hoeft niet te betekenen dat je leven niet boeiend genoeg is, of dat er niets kan veranderen... Dat is namelijk een van de dingen die zeker is in dit leven... Alles veranderd toch?
Logisch gedacht hoor... Maar als je mijn visie op de matrix zou hebben gelezen, dan had je misschien kunnen weten dat deze visie het verhaal van de matrix als een totale metafoor zietquote:Op woensdag 15 september 2004 16:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, het gaat er niet om of dat beeld ook duidelijk is of niet. Het gaat er om dat er mensen hier zijn die iets van ons universum willen maken wat totaal niet toetsbaar of concreet is. Net als het geloof.
Ze willen op een totaal vage&onlogische manier iets bij hun visie kwakken wat zo vrij is om te kiezen, dat je alles wel kunt bedenken. Dan ga ik liever concreet te werk. Dan kun je tenminste voortbouwen op wat je weet. Want stel nou, die "Matrix"bestaat. En dan? Vertel er es iets over. Valt het waar te nemen? Wat is de structuur? Wie/wat heeft het gemaakt?
Hoe hebben ze dit precies gedaan?quote:Op woensdag 15 september 2004 16:38 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dit is direct waar te nemen, de structuur zie je overal om je heen, en het systeem is langzamerhand
door de eeuwen, misschien wel millenia door meerdere mensen die streefden naar de ultieme macht geperfectioneerd)...
Een paar voorbeelden:quote:Op woensdag 15 september 2004 16:57 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hoe hebben ze dit precies gedaan?
En hoe kunnen ze na millennia nog zo klungelig zijn om het te laten blijken?
Ja graag, ik word niet veel wijzer uit de grote verscheidenheid die je hierboven aanhaalt.quote:Op woensdag 15 september 2004 17:06 schreef B-FliP het volgende:
Moet je nog meer voorbeelden hebben?
Je hebt als het goed is door, dat ik het gewoon over mensen heb, die met een strategie diequote:Op donderdag 16 september 2004 16:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja graag, ik word niet veel wijzer uit de grote verscheidenheid die je hierboven aanhaalt.
Maar nu andersom; kan een gemeenschap bestaan, zonder een gedeelde vorm van 'geloven', een algemeen gedeeld waarde-oordeel...?quote:Op vrijdag 17 september 2004 09:55 schreef B-FliP het volgende:
Je hebt als het goed is door, dat ik het gewoon over mensen heb, die met een strategie die
duidelijk schijnt te werken macht kunnen verwezenlijken... Deze strategie is door de jaren
heen geperfectioneerd en aangepast naar omstandigheden...
Mensen met vragen die zonder het geloof niet te beantwoorden zijn, worden inderdaad sterkquote:Op vrijdag 17 september 2004 10:41 schreef RM-rf het volgende:
Maar welk alternatief heb jij?
Jouw indeling in 'goed' en 'kwaad' is direkt afkomstig van de filosfieen van Zoroaster, je meet dus een godsdienst af via waarde-normen die zelf hun oosprong kennen in die godsdienst zelf.
Het is voor de mens vrijwel onmogelijk deze godsdienst te ontvluchten, omdat hij erg diep is ingebet in de mens, atheisme is voornamelijk een vorm van 'stoere beweringen', maar niemand is vrij van 'verering', die niet los is te zien van 'afgodsverering'.
Exact hetzelfde werd gepredikt door Jezus Van Nazareth in zijn Bergrede .... en?quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:07 schreef B-FliP het volgende:
Ik denk niet dat het nodig is om het corrupte geloof uit mensen te trekken, maar dat verschillende
ideeen vanzelf verdwijnen door wederzijds respect... Respect komt voort uit dat je iemand in zijn
waarde laat, jezelf waardevol opstelt naar anderen (iets voor anderen betekenen zonder eigenbelang)... Dan zal de haat verdwijnen, en zullen sommige overtuigingen op losse schroeven komen te staan..
Maar je laat nu achterwege dat de tijden zijn veranderd, mensen hebben het beter en er is eenquote:Op vrijdag 17 september 2004 11:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Exact hetzelfde werd gepredikt door Jezus Van Nazareth in zijn Bergrede .... en?
Hoe kan het zijn dat een filosofie van iemand die respect predikte, vervolgens tot een machtsstruktuur an sich geworden is, die bereid is alles te doen om zijn macht te bewaren?
Natuurlijk kan je nu met de oplossing komen, 'dat we het nu helemaal anders gaan doen', maar wie garandeert me dat de predikers die nu beweren dat 'religie slecht is, luister naar mij, _ik_ heb de oplossing', niet de stichters zijn van niks anders dan een nieuwe machtsstructuur, waar het hooguit andere personen zijn die over lijken gaan om verwordven macht te beschermen..
(neem bv. de anti-religie van de Franse Revoltie, die binnen enkele jaren tot de Jacobijnse Terreur verwerd; juist op basis van zijn eigen beginselen, die gepredikt werden als een nieuwe religie)
Je kan het interpreteren zoals je wil, maar ik denk niet dat het een kwestie van leuk of niet leuk is...quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:33 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik vind het een afzetting van de maatschappij waarbij maar weinigen nog de realiteit onder ogen zien. De fantasiewereld waarin menigeen zich verplaatst vol met schijngeluk onder het juk van leningen, te grote hypotheken om de te dure huizen en auto's te kunnen bekostigen is 'de matrix'. Hetgeen erbuiten komt voor sommige zonder blauwe of rode pil - stomweg als de deurwaarder op de stoep staat.
Maak je vrij leef niet voor je status, maar voor jezelf
Ach, en zo kun je er dus nog wel 10 in een dozijn bedenken, maar deze vind ik wel aardig. De hele jesus-christus-draai vind ik overigens het minst leuk van allemaal
Tuurlijk, maar uiteindelijk kun je zelf kiezen voor welke analyse je gaat. Tis maar net wat je 'geloofd'quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:40 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Je kan het interpreteren zoals je wil, maar ik denk niet dat het een kwestie van leuk of niet leuk is...
In mijn mening is de matrix al veel eerder gevormd dan met de komst van piet krediet...
En jij, als atheist (neem ik aan) bent vrij van 'geloof', van 'verering'..quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:28 schreef B-FliP het volgende:
De beste bedoelingen zonder twijfel, maar de zoon van god, het
woord van god? Not in my reality... Jezus haalde er een geloof bij... Een hogere
macht... Die machtstructuur is allerminst nodig...
Ik geloof dat er enige millennia geleden nauwelijks geloof werd gehecht aan een leven na de dood. In ieder geval niet bij de beschavingen waar wij het meeste aan te danken hebben. Strijden voor je geloof was destijds ook een zeldzaam verschijnsel. Veel van die machthebbers kregen overigens zelf verering aangeboden door de bevolking.quote:Op vrijdag 17 september 2004 09:55 schreef B-FliP het volgende:
Ga een paar millenia terug...
Je neemt een boel naieve mensen, deze leg je op de een of andere manier een geloof op... Je leert
ze dat er een hemel na de dood is voor gelovigen, en dat niet-gelovigen minder zijn als gelovigen, niet naar die hemel zullen gaan, heidenen zijn, bekeerd moeten worden, of zelfs vervolgd moeten
worden... Daarbij leer je ze dat een aantal mensen dichter bij god staan dan anderen, en de wil van god prediken... De perfecte methode om macht te verwezenlijken en de mensen zelf je macht te
laten groeien... Ze horen nu in een grote groep, en strijden voor het "goede", weten dat er een
paradijs wacht als ze maar doen wat het geloof (de mensen die de macht hebben) hen vertelt... Al hun vragen over het leven kunnen beantwoord worden etc...
De paus zag in de middeleeuwen zijn macht verminderen, en heeft zo de kruistochten opgezet...
Stuur de adel en invloedrijke mensen die een bedreiging vormen naar "het beloofde land" om daar het bloed te vergieten van
heidenen en de plek van de oorsprong van het geloof "terug" te krijgen... Zo heb je een vijand
gecreeerd (angst en haat) waardoor ook de armoede en ontevredenheid van de mensen naar
de achtergrond gedrukt wordt... Echt een hele simpele vorm van psychologie die perfect werkt...
Ook heeft ie zo zijn vijanden in Europa alswel buiten Europa te pakken gehad, en de mensen
vonden het prachtig... Heldenverhalen, verhalen over duivels, vergaren van andermans rijkdom etc.
Sorry, maar ik moet zeggen dat ik me sinds mijn 15e al niet meer herken in deze standpunten...quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
En jij, als atheist (neem ik aan) bent vrij van 'geloof', van 'verering'..
als je gaat eten bij McDonalds, omdat je je zo lekker voelt bij de eenduidige, bijna rituele wijze waar je daar kunt eten ('zullen we Uw menu double-sizen?') ...
Je juicht massaal als je voetbalteam een cup gewonnen heeft, kleed je in de kleuren van je club en zingt mee met de massale liederen..
Je koopt muziek van die muzikanten die je mooi vind, hebt misschien posters ervan hangen, draagt t-shirt waarmee je iedereen aangeeft; kijk mij ik ben een 'band X'-fan ..
Je hebt de 'special edition'-DVD van Matrix 3 gekocht, eigenlijk vond je de film minder , maar je hebt alledrie de delen in de bioscoop gezien, de 'full-edition-box' en dit 'hoort er nu ook bij'...
Misschien doe je het niet, misschien, maar dan ben je een absolute minderheid in die huidige 'moderne' maatschappij, die zogenaamd allerlei vormen van 'afgods-verering' achter zich gelaten zou hebben.
Waaruit baseer je dat? Lees je geschiedenis boeken eens door... De paus had wel degelijk macht,quote:Op vrijdag 17 september 2004 12:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik geloof dat er enige millennia geleden nauwelijks geloof werd gehecht aan een leven na de dood. In ieder geval niet bij de beschavingen waar wij het meeste aan te danken hebben. Strijden voor je geloof was destijds ook een zeldzaam verschijnsel. Veel van die machthebbers kregen overigens zelf verering aangeboden door de bevolking.
De paus zag niet zijn macht verminderen; de kruistochten zijn georganiseerd als een machtsgreep. Daarvoor had de paus nooit een dergelijke macht gehad.
Ik weet niet hoe vaak ik deze nog moet posten, maar als je de topic compleet had gelezen... laatquote:Op vrijdag 17 september 2004 14:14 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Ja maar waar is de Matrix nou? Ga je mee, Trix?
quote:Op vrijdag 17 september 2004 14:18 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Waaruit baseer je dat? Lees je geschiedenis boeken eens door... De paus had wel degelijk macht,
niet zoveel macht als hij daarvoor had, macht had hij, genoeg om de kruistochten te organiseren...
Maar het punt is duidelijk toch? Het geloof wordt massaal gebruikt om macht te verwerven en
mensen als schapen te houden...
En welke beschavingen heb je het over? De Romeinen waren aan het eind van hun
tijd ook grotendeels christen hoor... Hier heb je een site die in een notedop het eind van de
Romeinen verteld en links heeft het begin van "the early christians" en verder...
http://www.en.mhcat.net/o(...)_romanitat_cristiana
En wie waren de adviseurs? Wat voor geloof hadden deze heersers? De opdracht (verzoek) kwam direct van de paus...quote:Op vrijdag 17 september 2004 14:31 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
. Ik heb mijn geschiedenisboeken gelezen hoor, zelfs meer dan mij lief is. De curie had nauwelijks macht en heeft daarvoor ook nauwelijks macht gehad. Het bijzondere van de kruistochten is namelijk dat, in een tijdperk waarin wereldlijke heersers de aan hen gelieerde edelen slechts veertig dagen achtereen in mochten zetten bij veldtochten, een kerkvorst veel hogere eisen aan hen begon te stellen. Bovendien viel de praktische organisatie van de kruistochten niet aan de kerk toe.
Die mensen geloofden zo hard in hun missie als de Duitse bevolking achter Hitler stond...quote:Bovendien is mij nog nooit opgevallen dat het geloof hier werd gebruikt om mensen tot schapen te maken. Deze mensen geloofden blijkbaar in hun missie. Ook was het juist een manier om de ergste uitwassen van het feodale systeem te verwijderen, die pas echt tot knechtschap en rechtsongelijkheid leidden.
Ja, nogal wiedes dat de heersers Katholiek waren. Heb ik dan iets anders beweerd?quote:Op vrijdag 17 september 2004 14:41 schreef B-FliP het volgende:
[..]
En wie waren de adviseurs? Wat voor geloof hadden deze heersers? De opdracht (verzoek) kwam direct van de paus...
http://www.mrdowling.com/606islam.html
[..]
Die mensen geloofden zo hard in hun missie als de Duitse bevolking achter Hitler stond...
Totaal gebrainwashed en dus als schapen gemaakt... Of wat dacht je dan dat ik bedoelde?
Wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:20 schreef dodeca het volgende:
Verder vind ik heel belangrijk dat alles betekenis heeft en dat is ver te zoeken in "wetenschap".
Vanwaar deze stelling?quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:05 schreef dodeca het volgende:
betekenis=tijdloos=niet lokaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |