abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juni 2004 @ 22:31:41 #1
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_19894373
Zien is geloven?

"Ik kan mijn ogen niet geloven" zegt men weleens. Dat zouden ze ook niet omdat we helemaal niet met onze ogen zien. De ogen zijn lenzen die informatie doorgeven aan de visuele cortex in de hersenen en daar is waar we "zien". We zien dus met de hersenen. Eigenlijk zou het moeten heten, "Ik kan mijn hersenen niet geloven" We krijgen een omgekeerd twee dimensionaal beeld op het netvlies. Voordat de informatie naar de visuele cortex gaat wordt het gefilterd en wordt informatie toegevoegd. 50% van dat wat we zien is informatie wat door onze ogen is gekomen. De andere 50% is samengevoegd uit onze verwachtingen van hoe onze wereld eruit zou moeten zien.

Michael Talbot verteld in zijn boek dat zijn vader in de jaren 70 een professionele hypnotiseur heeft ingehuurd voor een experiment. Eerst heeft hij een persoon wijsgemaakt dat er een giraffe in de kamer is. Hypnose bewijst dat de hersenen dat zien waartoe het geprogrameerd is. Bij de volgende test heeft hij een vader van een dochter zo gehypnotiseerd dat hij niet in staat is zijn dochter te zien.
Toen dan zijn dochter pal voor hem stond kon hij niemand zien. De hypnotiseur hield een horloge achter de rug van de dochter en vroeg hem wat hij in zijn hand had. De vader zei dat hij een horloge in zijn hand had en dat terwijl zijn dochter voor hem stond..
Hoe is dit mogelijk? We construeren onze eigen realiteit "in ons" en niet "erbuiten"
Wat wij denken te zien is eigenlijk een 3 dimensionale holografische illusie. Albert Einstein heeft gezegt:

"We must remember that we do not observe nature as it actually exists, but nature exposed to our methods of perception. The theories determine what we can or cannot observe. Reality is an illusion, albeit a persistent one."

David Bohm, een quantum mechanica natuurkundige kwam tot de zelfde conclusie. De wereld is in feite niets anders dan frequentie patronen. Onmogelijk?? Kijk maar eens naar de quantum mechanica, daar zie je dat een golf een deeltje wordt zodra je ernaar kijkt.

Hologrammen ontstaan door een laser te richten op een fotografische plaat. De laser gaat door een semitransparante spiegel. Een deel van het licht wordt gereflecteerd in een andere richting op het voorwerp dat je op de plaat wilt. Een eigenschap van een holografische foto is dat wanneer een klein gedeelte van de plaat vergroot je het complete voorwerp ziet. Net zoals bij de mens, iedere cel bevat de blueprint voor het hele lichaam. Zoals het hologram op de plaat uit interferentie patronen bestaat, zo bestaat ook de wereld, alles dat we zien uit referentie patronen.Het is al lang bekent dat materie uit atomen bestaan die weer bestaan uit nog kleinere deeltjes en die deeltjes uit nog weer kleinere deeltjes bestaan. Deze deeltjes kunnen zich manifesteren als golf(niet materieel) of als deeltje(blijkbaar "vast") Ze manifesteren zich als deeltje(vast) als we ernaar kijken!!!!
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  maandag 14 juni 2004 @ 23:57:49 #2
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_19897266
"Mensen denken dat wij in het universum leven, maar het universum leeft in ons"
pi_19899192
je kunt die mensen die gehypnotiseerd zijn natuurlijk nooit gelijk stellen aan die dat niet zijn...
wat een wetenschap weer...
pi_19902836
quote:
We construeren onze eigen realiteit "in ons" en niet "erbuiten"
Hoe verklaart dit dan foto's of videos die genomen zijn. Een fototoestel of camera denkt niet dat die iets ziet maar die legt gewoon vast wat er is.
pi_19904872
Ik denk ook dat alles er gewoon is. Alleen tijdens hypnose zal er wel iets getriggerd worden in je hersenen waardoor het de mogelijkheid heeft om bepaalde dingen te zien (in dit geval het horloge achter een persoon).
Old school thrash attack: www.violent-assault.tk
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:18:45 #6
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_19912616
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 10:32 schreef Ares het volgende:

[..]

Hoe verklaart dit dan foto's of videos die genomen zijn. Een fototoestel of camera denkt niet dat die iets ziet maar die legt gewoon vast wat er is.
Een foto bestaat uit kleuren die wij alleen waar kunnen nemen als er licht op schijnt. Deze reflectie
gaat dan naar de hersenen die dan het beeld interpreteerd als de "werkelijkheid" omdat ons brein een voorgeprogrammeerde realiteit heeft. Alles komt twee dimensionaal omgekeerd door onze ogen.
Ons brein verdraait het dan weer en geeft er diepte aan, het heeft dus een voorgeprogrammeerde werkelijk.
Wat je dus ziet is licht, en licht heeft, wat je dus in de quantummechanica ziet , de eigenschap zich te presenteren als een golf en als je het observeerd, manifesteerd het zich als een deeltje.
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_19914088
quote:

[..]

De foto`s en video`s zijn ook een illusie lijkt me dan
Als niets echt is waarom zullen die beelden dan wel echt zijn.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:40:44 #8
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_19922879
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 01:31 schreef street011 het volgende:
je kunt die mensen die gehypnotiseerd zijn natuurlijk nooit gelijk stellen aan die dat niet zijn...
wat een wetenschap weer...
Nee dat klopt. Maar het geeft wel te denken. In welke toestand je ook bent die informatie (in dit geval dat horloge) zou niet in je hersenen moeten zitten. Althans niet als je het "gangbare" beeld aanhoudt.
Mss opent de proef idd een deur naar een heel andere denkwijze.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  FOK!fotograaf woensdag 16 juni 2004 @ 11:27:53 #9
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19931662
Lees ik nu in het stukje dat een wetenschapper quantummechanische fenomenen keihard doorvoert in de macro wereld??!! Het interessante aan de quantummechanica is juist dat dingen zich anders gaan gedragen als je op quantumschaal gaat kijken. IMO een erg groot manco in het hele verhaal van de TS. TS, waarom denk je dat er nog geen GUT is die de theorieen van Einstein en quantummechanica combineert?

Ik dacht dat het topic over iets anders zou gaan, het beschrijven van dimensie x dmv formules met dimensie x-1...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_19942860
quote:
Sommige mensen zien ook meer op foto's. Die hebben bevestiging gevonden doordat wat zij zagen en niet kenden, geverifieerd werd door mensen die begrepen wat diegene gezien had...

Q help, ik kan het niet uitleggen!
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:23:28 #11
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_19945090
quote:
Op maandag 14 juni 2004 23:57 schreef Choices het volgende:
"Mensen denken dat wij in het universum leven, maar het universum leeft in ons"
deze quote heeft mij een boel laten begrijpen...
een missing link zeg maar.

echt , geniaal ...dit quoteje...

ontopic:

alle informatie zit in de essentie opgeslagen , en aangezien we uit de essentie weg komen kunnen we die info opvragen , of weglaten , onze hersennen filterren die info die we aanvragen.
en geven een beeld erbij.
als we dus de hersennen manipuleren krijgen we andere of gedeeltelijk Geen informatie door.
dit word halicunatie genoemd maar het is niks meer dan : alternate projection.
ok dat was even ala wetenschap gezien...

deze informatie die uit het grote één waar we vandaan komen gehaald word.
is het totaal van aale ervaringen , het GOD bewustzijn dus.
we nemen allemaal een identiteit aan en noemen ons individueel.
ontkennen ons verbond en requesten individuele informatie .
dit komt doordat we kinderren dit aanleren vroeg in hun leven.
we leren ze wat kan en wat niet kan..
niet dat dat de enige waarheid is.
maar de waarheid die wij kiezen.
in de essentie kan alles.
ok dat was de (zwaar) spirituele versie.

combineer die 2 maar.
zo zie ik het. <<===
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 16 juni 2004 @ 21:46:37 #12
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_19948876
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 17:40 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
Sommige mensen zien ook meer op foto's. Die hebben bevestiging gevonden doordat wat zij zagen en niet kenden, geverifieerd werd door mensen die begrepen wat diegene gezien had...

Q help, ik kan het niet uitleggen!
ok, hier ben ik dan

Ikzelf heb meerder malen een foto/situatie/omgeving beschreven van iets wat i knog niet eerder gezien heb. Ook had ik nog geen info gekregen over deze plaatjes.
Het enige minpuntje eraan is dat er iemand moet zijn overleden daar of dat diegene daar begraven ligt of uitgestrooid is. Het is mij gelukt om tot in detail deze plekken te beschrijven, vraag me niet hoe, maar het is me gelukt. Zulk soort dingen zijn allerminst prettig om te vertellen/laten zien aan iemand omdat het soms te ;erg, té gedetailleerd is.

Ik zal die foto beschrijven.
het is gewoon een normaal plaatje. In het midden een grafsteen. Linksaarvan degene van wie die foto is. Een meisje wat gehurkt naast de grafsteen zit. Rechts van die grafsteen stond een man, haar overleden opa die onder die grafsteen lag. Zijzelf zag haar opa in het echt ook. Ik heb hem ook meerdere malen gezien. ze heeft nog 2 zusjes (een tweeling) 1 daarvan ziet opa wel, en de ander niet. Maar we dwalen af. Ik was die foto aan het natekene toen ik een 'ingeving' kreeg. Een boom! D'r moest nog een boom bij! Ik een boom getekend en ja hoor, alles klopte! Ik heb deze foto nooit gezien (zelfs nu nog niet..)

Hoe kon ik deze dingen goed hebben???
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  FOK!fotograaf woensdag 16 juni 2004 @ 21:48:22 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19948935
qu63, je beschrijft volgens mij remote viewing.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 16 juni 2004 @ 21:54:35 #14
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_19949126
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 21:48 schreef freud het volgende:
qu63, je beschrijft volgens mij remote viewing.
nee, ik zie meer op foto's dan andere mensen. ik heb die foto niet in het echt gezien maar ik weet zeker dat ik die opa ook zou zien. ik weet waar ie staat (mss dat dat helpt????) en ik heb hem een paar keer naast me zien staan terwijl dat meisje erbij was en toen vroeg ik haar of hij er oko stond. en toen zei ze ja.
dus sommige mensen zien meer (of de rest ziet minder) dan andere mensen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 17 juni 2004 @ 22:47:02 #15
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_19978292
Die test met die hypnose vind ik fascinerend (zie OP). Heeft iemand meer informatie over dergelijke tests? Of informatie over die betreffende test zelf. Ik heb ergens moeite om het te geloven hoewel het wel een hoop zou "verklaren" (o.a. dingen die ik heb meegemaakt en sommige verhalen die ik op truth lees.)
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 17 juni 2004 @ 22:57:18 #16
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_19978555
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:47 schreef livEliveD het volgende:
Die test met die hypnose vind ik fascinerend (zie OP). Heeft iemand meer informatie over dergelijke tests? Of informatie over die betreffende test zelf. Ik heb ergens moeite om het te geloven hoewel het wel een hoop zou "verklaren" (o.a. dingen die ik heb meegemaakt en sommige verhalen die ik op truth lees.)
Verhalen, experimenten, zijn geen bronnen van kennis, noch van geloven. Slechts ervaring, schept geloven, of nog beter; het schept weten. Dus mijn tip aan jou, vind je het moeilijk om te geloven? Ga op onderzoek uit, experimenteer voor jezelf. Ga op zoek naar paranormale gavens, www.psipog.net, of mediteer een eind weg.

Wat schaadt het? Alleen jij zal er meer over leren, alleen jou ervaring kan je kennis verschaffen.
"The only source of knowledge is experience" -- Einstein
  donderdag 17 juni 2004 @ 23:31:20 #17
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_19979553
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:57 schreef Choices het volgende:
Verhalen, experimenten, zijn geen bronnen van kennis, noch van geloven. Slechts ervaring, schept geloven, of nog beter; het schept weten. Dus mijn tip aan jou, vind je het moeilijk om te geloven? Ga op onderzoek uit, experimenteer voor jezelf. Ga op zoek naar paranormale gavens, www.psipog.net, of mediteer een eind weg.
<off-topic>
Ik vind het gewoon interessant om over dit soort dingen te lezen. Meer ervaringen, verhalen en gedachtes erover betekenen voor mij dat ik er een beter beeld van kan vormen en beter een conclusie kan trekken. Het paranormale zelf en het experiment sta ik open voor. Mijn ervaringen zijn zeker beperkt (lees ik heb er 'maar' 1 zover ik weet) maar dat wil niet zeggen dat ik anderen niet geloof. Ik ben van mening juist dat je het niet zelf hoeft te ervaren om het te geloven alleen een eigen ervaring is wel stukken krachtiger.

Door die ene ervaring sta ik juist open voor dit soort dingen en kan ik andere ervaringen makkelijk(er) aannemen. Ik ben het dus niet met Einstein eens ben ik bang.
</off-topic>

Thnx voor de link
  vrijdag 18 juni 2004 @ 01:53:31 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_19982579
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:57 schreef Choices het volgende:

[..]

Wat schaadt het? Alleen jij zal er meer over leren, alleen jou ervaring kan je kennis verschaffen.
"The only source of knowledge is experience" -- Einstein
tgg , kijk , zo bedoelde ik het ook wanneer ik altijd zei van , ga zelf eens erin verdiepen...
ik hoop dat mensen wel naar choices tip luisterren (<=Als in aandacht geven)
dat brengt hetzelfde als waar ik naar aanmoedig (op zn tijd soms ff)

ontopic.

is het ook niet zo dat hetgeen wij zijn ook buiten het lichaam leeft , en dus het lichaam in ons zit ipv wij in het lichaam.
kan aansluiten bij het stukje : "Mensen denken dat wij in het universum leven, maar het universum leeft in ons"

echt , geniaal.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 03:31:22 #19
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_19983251
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 01:53 schreef BaajGuardian het volgende:

is het ook niet zo dat hetgeen wij zijn ook buiten het lichaam leeft , en dus het lichaam in ons zit ipv wij in het lichaam.
kan aansluiten bij het stukje : "Mensen denken dat wij in het universum leven, maar het universum leeft in ons"

echt , geniaal.
Serieus, als je "Alles=Optioneel" als sig hebt, dan is dit een vreemde conclusie. Immers, men kan de geest niet plaatsen in het universum, maar de som van de activiteit van de hersenen wordt beschouwd als de oorsprong en is een onvolledige maar logische conclusie. Andersom echter is er een enorme hiaat en dat is het feit dat als het universum in jezelf leefde dat je in feite jezelf als God ziet. Nu is dit pretentieus, maar niet per definitie fout. Probleem is echter dat je de rest van al het leven veracht. Zij zijn immers onderdeel van jou, en dus moet je jezelf superieur achten aan hen tenzij jij ook onderdeel bent van hen. Stel dat zulks mogelijk is, dan moet iedereen onderdeel van elkaar zijn. Het blatante gebrek aan bewijs is storend, maar dat dan nog terzijde. Er moet dan een overeenkomstig 'iets' zijn dat we allen delen. Dat moet dan het universum zijn, wat ons allen toch als onderdeel van het universum neerzet. Aangezien je dan terug bij af bent is de enige conclusie dat je jezelf als superieur acht tenzij je iets onaanwijsbaars kunt noemen dat ons bindt.

Het is veel logischer, makkelijker, bewijsbaarder en gewoon duidelijker om een universum aan te wijzen waarin bewustzijnen leven. Dit is immers hoe we de wereld waarnemen.

Sorry voor het verneuken van alweer een topic, maar ja, je moet je talenten gebruiken vind ik. En mijn talent is duidelijk om topics tot as te herleiden.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 03:46:17 #20
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_19983290
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 03:31 schreef Zzyzx het volgende:

[..]
Het is veel logischer, makkelijker, bewijsbaarder en gewoon duidelijker om een universum aan te wijzen waarin bewustzijnen leven. Dit is immers hoe we de wereld waarnemen.
Die quote, zegt niks over superieur voelen/zijn. Het zegt slechts, dat het universum in ons leeft.
En als jou dat een gevoel van God-zijn, geeft, dan kan dat. Maar dat is verschillend voor ieder persoon.
Misschien is mijn volgende uitspraak ook iets wat de ongelovigheid, en sceptisme in jou zal doen stijgen maar: Wij mensen, mits bewust genoeg, zijn ook letterlijk Goden.

Wij leven in een universum dat gebouwd is op Niets, Manifest en niet manifest. Niet manifest als zijnde de oneindige intelligentie van het heelal, en het manifest als zijnde een uiting van die intelligentie. Als je er van uitgaat, dat die intelligentie Puur bewustzijn is, dan komt het erop neer, dat mits je een bewustzijn hebt, je net zoveel invloed kan uitoefenen in dit heelal als, God zou kunnen. Omdat vanuit die beredenatie, het Pure bewustzijn, wat in ieder mens schuilt, de bouwsteen, van het gemanifesteerde heelal is. Het pure bewustzijn, dat geen begin noch eind kent. Het kent geen tijd, noch ruimte. Het bewustzijn, dat verantwoordelijk is voor de uiting, van jou lichaam, het lichaam dat deel uitmaakt van dit universum, het bewustzijn dat deel uitmaakt van God.

En wij zijn al allemaal verbonden, er is fysiek gezien geen einde, noch begin. Alles vloeit in elkaar over.

"Hij wie alleen met het intellect het universum wilt begrijpen, zal nooit zegevieren."
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:10:47 #21
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_19984427
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 03:46 schreef Choices het volgende:
Als je er van uitgaat, dat die intelligentie Puur bewustzijn is, dan komt het erop neer, dat mits je een bewustzijn hebt, je net zoveel invloed kan uitoefenen in dit heelal als, God zou kunnen. Omdat vanuit die beredenatie, het Pure bewustzijn, wat in ieder mens schuilt, de bouwsteen, van het gemanifesteerde heelal is. Het pure bewustzijn, dat geen begin noch eind kent. Het kent geen tijd, noch ruimte. Het bewustzijn, dat verantwoordelijk is voor de uiting, van jou lichaam, het lichaam dat deel uitmaakt van dit universum, het bewustzijn dat deel uitmaakt van God.
Ik ben met je eens dat de redenering van Zzyzx niet per definitie opgaat en dat jouw visie aangeeft waarom dit niet zo hoeft te zijn. Ik vind het echter te ver gaan om direct te zeggen dat het bewustzijn de bouwsteen is van het gemanifesteerde heelal. Zelfs als dit zo zou zijn betekent dit nog niet automatisch dat je “goddelijk” bent en het dus kan veranderen. Ik denk dus dat je ergens teveel aannames doet maar als visie is er niks verkeerd mee.

Afgezien van een gedeelte dat Choises er dus over zegt.
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 03:31 schreef Zzyzx het volgende:
Wij nemen de wereld in jouw visie alleen waar met onze zintuigen. Naast het feit dat Truth volstaat met verhalen waarin dit niet opgaat, geeft de OP alleen al aan dat dit beeld mogelijk te beperkt is. Dit maakt het niet makkelijker idd maar is het daardoor minder logisch of geeft het juist een completer beeld? Ik vind het logisch dat we alle ervaringen meenemen als we een beeld opstellen van het universum (om in de wetenschap sfeer te spreken).
quote:
Sorry voor het verneuken van alweer een topic, maar ja, je moet je talenten gebruiken vind ik. En mijn talent is duidelijk om topics tot as te herleiden.
Impliceer je nu dat je liever probeert een topic te gronde te richten dan er opbouwend in mee te gaan?
  vrijdag 18 juni 2004 @ 10:37:23 #22
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_19986077
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:10 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat de redenering van Zzyzx niet per definitie opgaat en dat jouw visie aangeeft waarom dit niet zo hoeft te zijn. Ik vind het echter te ver gaan om direct te zeggen dat het bewustzijn de bouwsteen is van het gemanifesteerde heelal. Zelfs als dit zo zou zijn betekent dit nog niet automatisch dat je “goddelijk” bent en het dus kan veranderen. Ik denk dus dat je ergens teveel aannames doet maar als visie is er niks verkeerd mee.

ik praat slechts uit ervaring, niet vanuit annames.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 15:35:39 #23
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_19995348
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:10 schreef livEliveD het volgende:

[..]

[..]

Wij nemen de wereld in jouw visie alleen waar met onze zintuigen. Naast het feit dat Truth volstaat met verhalen waarin dit niet opgaat, geeft de OP alleen al aan dat dit beeld mogelijk te beperkt is. Dit maakt het niet makkelijker idd maar is het daardoor minder logisch of geeft het juist een completer beeld? Ik vind het logisch dat we alle ervaringen meenemen als we een beeld opstellen van het universum (om in de wetenschap sfeer te spreken).
[..]

Impliceer je nu dat je liever probeert een topic te gronde te richten dan er opbouwend in mee te gaan?
Ik zeg niet dat er verder geen waarneming kan zijn, maar die waarneming is nooit bewezen en dan gaat het nogal ver om van die waarneming uit te gaan in stellingen. De openingspost is beperkt. De visuele cortex kan niet coherente objecten creeeren of weglaten, het werkt alleen op details.

En over mijn ten gronde richten des topics. Het verhaal waar ik mee kwam was weer niet echt on-topic. Dat is vaak het probleem bij mij. Ben ik aan het typen en vergeet ik wat ik wilde zeggen en dat komt er iets te staan wat niks met de topic te maken heeft.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:41:13 #24
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_20063920
Ik zag ooit op Discovery een docu waarin een test met de hersenen werd besproken. Het is een tijd geleden maar wat ik me ervan herinner was dat testpersonen foto's te zien kregen op een pc.
De emotie die vrij kwam bij deze foto's werd gemeten in de hersenen. Dus bij schokkende foto's was er duidelijk een ander patroon als bij het zien van een stilleven.

Uit de test bleek dat de emotie al te meten was voordat de foto te zien was?!? Ten tijde van de docu was er nog geen verificatie van de test maar de (voorlopige) resultaten passen in dit holografische model.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 23:18:30 #25
51689 Ashtor
...the white wizard
pi_20215072
Heb inderdaad ook een dergelijke documentaire gezien. Leek me vrij vreemd, maar het schijnt idd vaker voor te komen. Dit zou ook bepaalde situaties verklaren: voorbeeld... ik heb wel eens gehad dat ik opzij stapte op een veld op de speeltuin. Waarom weet ik tot op de dag van vandaag nog niet, maar feit is dat er een seconde later een tak voor mijn voeten neerknalde. De vraag is nu: hoorde ik die tak (zonder het mezelf te realiseren) al breken ? Of wist ik op de een of andere manier kort van te voren dat dit ging gebeuren...

In alle eerlijkheid: ik weet het niet. Ik vind het alleen lastig voor te stellen dat ik dit zou kunnen weten van te voren... misschien andere reden: dieren zijn gevoelig voor verschillen in luchtdruk (minieme verschillen): wij mensen misschien ook ?
Don't dream your life, LIVE your dream !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')