Hoe verklaart dit dan foto's of videos die genomen zijn. Een fototoestel of camera denkt niet dat die iets ziet maar die legt gewoon vast wat er is.quote:We construeren onze eigen realiteit "in ons" en niet "erbuiten"
Een foto bestaat uit kleuren die wij alleen waar kunnen nemen als er licht op schijnt. Deze reflectiequote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:32 schreef Ares het volgende:
[..]
Hoe verklaart dit dan foto's of videos die genomen zijn. Een fototoestel of camera denkt niet dat die iets ziet maar die legt gewoon vast wat er is.
De foto`s en video`s zijn ook een illusie lijkt me danquote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:32 schreef Ares het volgende:
[..]
Hoe verklaart dit dan foto's of videos die genomen zijn. Een fototoestel of camera denkt niet dat die iets ziet maar die legt gewoon vast wat er is.
Nee dat klopt. Maar het geeft wel te denken. In welke toestand je ook bent die informatie (in dit geval dat horloge) zou niet in je hersenen moeten zitten. Althans niet als je het "gangbare" beeld aanhoudt.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 01:31 schreef street011 het volgende:
je kunt die mensen die gehypnotiseerd zijn natuurlijk nooit gelijk stellen aan die dat niet zijn...
wat een wetenschap weer...![]()
Sommige mensen zien ook meer op foto's. Die hebben bevestiging gevonden doordat wat zij zagen en niet kenden, geverifieerd werd door mensen die begrepen wat diegene gezien had...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:32 schreef Ares het volgende:
deze quote heeft mij een boel laten begrijpen...quote:Op maandag 14 juni 2004 23:57 schreef Choices het volgende:
"Mensen denken dat wij in het universum leven, maar het universum leeft in ons"
ok, hier ben ik danquote:Op woensdag 16 juni 2004 17:40 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
Sommige mensen zien ook meer op foto's. Die hebben bevestiging gevonden doordat wat zij zagen en niet kenden, geverifieerd werd door mensen die begrepen wat diegene gezien had...
Q help, ik kan het niet uitleggen!
nee, ik zie meer op foto's dan andere mensen. ik heb die foto niet in het echt gezien maar ik weet zeker dat ik die opa ook zou zien. ik weet waar ie staat (mss dat dat helpt????) en ik heb hem een paar keer naast me zien staan terwijl dat meisje erbij was en toen vroeg ik haar of hij er oko stond. en toen zei ze ja.quote:Op woensdag 16 juni 2004 21:48 schreef freud het volgende:
qu63, je beschrijft volgens mij remote viewing.
Verhalen, experimenten, zijn geen bronnen van kennis, noch van geloven. Slechts ervaring, schept geloven, of nog beter; het schept weten. Dus mijn tip aan jou, vind je het moeilijk om te geloven? Ga op onderzoek uit, experimenteer voor jezelf. Ga op zoek naar paranormale gavens, www.psipog.net, of mediteer een eind weg.quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:47 schreef livEliveD het volgende:
Die test met die hypnose vind ik fascinerend (zie OP). Heeft iemand meer informatie over dergelijke tests? Of informatie over die betreffende test zelf. Ik heb ergens moeite om het te gelovenhoewel het wel een hoop zou "verklaren" (o.a. dingen die ik heb meegemaakt en sommige verhalen die ik op truth lees.)
<off-topic>quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:57 schreef Choices het volgende:
Verhalen, experimenten, zijn geen bronnen van kennis, noch van geloven. Slechts ervaring, schept geloven, of nog beter; het schept weten. Dus mijn tip aan jou, vind je het moeilijk om te geloven? Ga op onderzoek uit, experimenteer voor jezelf. Ga op zoek naar paranormale gavens, www.psipog.net, of mediteer een eind weg.
tgg , kijk , zo bedoelde ik het ook wanneer ik altijd zei van , ga zelf eens erin verdiepen...quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:57 schreef Choices het volgende:
[..]
Verhalen, experimenten, zijn geen bronnen van kennis, noch van geloven. Slechts ervaring, schept geloven, of nog beter; het schept weten. Dus mijn tip aan jou, vind je het moeilijk om te geloven? Ga op onderzoek uit, experimenteer voor jezelf. Ga op zoek naar paranormale gavens, www.psipog.net, of mediteer een eind weg.
Wat schaadt het? Alleen jij zal er meer over leren, alleen jou ervaring kan je kennis verschaffen.
"The only source of knowledge is experience" -- Einstein
Serieus, als je "Alles=Optioneel" als sig hebt, dan is dit een vreemde conclusie. Immers, men kan de geest niet plaatsen in het universum, maar de som van de activiteit van de hersenen wordt beschouwd als de oorsprong en is een onvolledige maar logische conclusie. Andersom echter is er een enorme hiaat en dat is het feit dat als het universum in jezelf leefde dat je in feite jezelf als God ziet. Nu is dit pretentieus, maar niet per definitie fout. Probleem is echter dat je de rest van al het leven veracht. Zij zijn immers onderdeel van jou, en dus moet je jezelf superieur achten aan hen tenzij jij ook onderdeel bent van hen. Stel dat zulks mogelijk is, dan moet iedereen onderdeel van elkaar zijn. Het blatante gebrek aan bewijs is storend, maar dat dan nog terzijde. Er moet dan een overeenkomstig 'iets' zijn dat we allen delen. Dat moet dan het universum zijn, wat ons allen toch als onderdeel van het universum neerzet. Aangezien je dan terug bij af bent is de enige conclusie dat je jezelf als superieur acht tenzij je iets onaanwijsbaars kunt noemen dat ons bindt.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 01:53 schreef BaajGuardian het volgende:
is het ook niet zo dat hetgeen wij zijn ook buiten het lichaam leeft , en dus het lichaam in ons zit ipv wij in het lichaam.
kan aansluiten bij het stukje : "Mensen denken dat wij in het universum leven, maar het universum leeft in ons"
echt , geniaal.
Die quote, zegt niks over superieur voelen/zijn. Het zegt slechts, dat het universum in ons leeft.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 03:31 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Het is veel logischer, makkelijker, bewijsbaarder en gewoon duidelijker om een universum aan te wijzen waarin bewustzijnen leven. Dit is immers hoe we de wereld waarnemen.
Ik ben met je eens dat de redenering van Zzyzx niet per definitie opgaat en dat jouw visie aangeeft waarom dit niet zo hoeft te zijn. Ik vind het echter te ver gaan om direct te zeggen dat het bewustzijn de bouwsteen is van het gemanifesteerde heelal. Zelfs als dit zo zou zijn betekent dit nog niet automatisch dat je “goddelijk” bent en het dus kan veranderen. Ik denk dus dat je ergens teveel aannames doet maar als visie is er niks verkeerd mee.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 03:46 schreef Choices het volgende:
Als je er van uitgaat, dat die intelligentie Puur bewustzijn is, dan komt het erop neer, dat mits je een bewustzijn hebt, je net zoveel invloed kan uitoefenen in dit heelal als, God zou kunnen. Omdat vanuit die beredenatie, het Pure bewustzijn, wat in ieder mens schuilt, de bouwsteen, van het gemanifesteerde heelal is. Het pure bewustzijn, dat geen begin noch eind kent. Het kent geen tijd, noch ruimte. Het bewustzijn, dat verantwoordelijk is voor de uiting, van jou lichaam, het lichaam dat deel uitmaakt van dit universum, het bewustzijn dat deel uitmaakt van God.
Wij nemen de wereld in jouw visie alleen waar met onze zintuigen. Naast het feit dat Truth volstaat met verhalen waarin dit niet opgaat, geeft de OP alleen al aan dat dit beeld mogelijk te beperkt is. Dit maakt het niet makkelijker idd maar is het daardoor minder logisch of geeft het juist een completer beeld? Ik vind het logisch dat we alle ervaringen meenemen als we een beeld opstellen van het universum (om in de wetenschap sfeer te spreken).quote:Op vrijdag 18 juni 2004 03:31 schreef Zzyzx het volgende:
Het is veel logischer, makkelijker, bewijsbaarder en gewoon duidelijker om een universum aan te wijzen waarin bewustzijnen leven. Dit is immers hoe we de wereld waarnemen.
Impliceer je nu dat je liever probeert een topic te gronde te richten dan er opbouwend in mee te gaan?quote:Sorry voor het verneuken van alweer een topic, maar ja, je moet je talenten gebruiken vind ik. En mijn talent is duidelijk om topics tot as te herleiden.
ik praat slechts uit ervaring, niet vanuit annames.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:10 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat de redenering van Zzyzx niet per definitie opgaat en dat jouw visie aangeeft waarom dit niet zo hoeft te zijn. Ik vind het echter te ver gaan om direct te zeggen dat het bewustzijn de bouwsteen is van het gemanifesteerde heelal. Zelfs als dit zo zou zijn betekent dit nog niet automatisch dat je “goddelijk” bent en het dus kan veranderen. Ik denk dus dat je ergens teveel aannames doet maar als visie is er niks verkeerd mee.
Afgezien van een gedeelte dat Choises er dus over zegt.
Ik zeg niet dat er verder geen waarneming kan zijn, maar die waarneming is nooit bewezen en dan gaat het nogal ver om van die waarneming uit te gaan in stellingen. De openingspost is beperkt. De visuele cortex kan niet coherente objecten creeeren of weglaten, het werkt alleen op details.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:10 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat de redenering van Zzyzx niet per definitie opgaat en dat jouw visie aangeeft waarom dit niet zo hoeft te zijn. Ik vind het echter te ver gaan om direct te zeggen dat het bewustzijn de bouwsteen is van het gemanifesteerde heelal. Zelfs als dit zo zou zijn betekent dit nog niet automatisch dat je “goddelijk” bent en het dus kan veranderen. Ik denk dus dat je ergens teveel aannames doet maar als visie is er niks verkeerd mee.
Afgezien van een gedeelte dat Choises er dus over zegt.
[..]
Wij nemen de wereld in jouw visie alleen waar met onze zintuigen. Naast het feit dat Truth volstaat met verhalen waarin dit niet opgaat, geeft de OP alleen al aan dat dit beeld mogelijk te beperkt is. Dit maakt het niet makkelijker idd maar is het daardoor minder logisch of geeft het juist een completer beeld? Ik vind het logisch dat we alle ervaringen meenemen als we een beeld opstellen van het universum (om in de wetenschap sfeer te spreken).
[..]
Impliceer je nu dat je liever probeert een topic te gronde te richten dan er opbouwend in mee te gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |