Ja dit is een wijd verbreid misverstand en in omloop gebracht omdatquote:Op maandag 8 maart 2004 15:05 schreef -Beestje- het volgende:
Nietzsche's Ubermensch is een geestelijk boven de mensheid staan en nieuwe waarden kunnen scheppen. Niet een verwijzing naar een suprieur mens of ras in biologische zin
quote:Uit Also Sprach ZaraThustra
Die Sorglichsten fragen heute: "Wie bleibt der Mensch erhalten ? "
Zarathustra aber fragt als der einzige und erste:
"Wie wird der Mensch überwunden?"
Der Übermensch liegt mir am Herzen, der ist mein erstes und einziges -
und nicht der Mensch.
LOL HAHAHAHAHA LOLquote:Op zondag 7 maart 2004 19:17 schreef gnomaat het volgende:
Verwar je het niet met 42, wat "Het Antwoord" was in het boek The Hichthikers's Guide to the Galaxy? (misschien is het ook verfilmd, dat weet ik niet)
En mag ik daar even bij opmerken dat dit antwoord de 42ste is in dit topic
quote:Marvin-THE-MARTiAN - zaterdag 6 maart 2004 @ 13:46
> quote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:43 schreef Chup het volgende:
> 1 woord: dolfijnen
So long, and thanx for all the fish...
Klinkt zinvol, en lijkt me inderdaad een antwoord dat behoorlijk in de goede richting zit.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:17 schreef gnomaat het volgende:
knip .....
Anyway, voortplanten is geen doel natuurlijk. Voortplanten is net als ademen, eten, etc. een middel. Wat volgens mij het doel van alles is (dus van mensen, stenen, dvd's, etc) is verwording tot universele kennis en bewustzijn. Dus het ontstaan van sterestelsels en evolutie van leven enzo, zijn stappen om uiteindelijk alle materie & energie in de kosmos zodanig te rangschikken dat zich door de vorm van alles zuivere kennis en bewustzijn manifesteert.
beetje laat (sorryquote:Op zondag 7 maart 2004 20:28 schreef gnomaat het volgende:
Oke, maar ik ben dan benieuwd wat volgens jou het doel van God is. Dus de reden van zijn bestaan.
Want het vinden van God en leven naar Zijn Wil, wat heeft dat voor doel dan?
hebben dus meer tijd om er over na te denken bedoel je ?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:57 schreef new_moon het volgende:
Ongelovigen komen eigenlijk al een stapje eerder vast te zitten, als ik het zo bekijk.
nee, dat staat in een boek dat men "de bijbel" noemt.quote:Een groot deel van het geloof is ook het vertrouwen hebben in God, en daaruit leven. Ik vertrouw op de belofte dat er meer is na dit leven, dat heeft God beloofd.
en wat is het doel van de wereld, de mens, de sterren en de planeten en alles om ons heen. Dit is zingeving zoeken in hetgeen er is, niet in hetgeen er was voor een evt. schepping.quote:Oke even terug naar het "doel" van God, de reden dat Hij bestaat. Als Hij niet zou bestaan, zou de hele wereld niet bestaan, wij niet, de sterren en de planeten en alles om ons heen.
blijkbaar nietquote:Ik geloof wel in Hemelse machten, die strijden om ons mensen. Het doel van God is vanuit dat oogpunt gezien, om ons mensen terug te brengen naar de heerlijkheid die voor ons bestemd is.
Is het altijd noodzakelijk om alles te weten?
En verzorg worden wequote:Net als kinderen en hun ouders, een kind hoeft niet de REDEN te weten waarom zijn ouders zijn ouders zijn. (rare zin btw!) Als hij er maar door verzorgt wordt, toch?
als kind boeit het dat kind inderdaad niet, als dat kind wat ouder wordt wil hij het toch wel graag weten.quote:Het boeit dat kind helemaal niet dat zijn ouders in het verleden met elkaar geslapen hebben en daarbij is het eitje van zijn moeder bevrucht door het zaadje van zijn vader en toen kwam 9 maanden later een kindje ter wereld en dat kindje is hij en ... etc.
hoop doet levenquote:Wat de reden was dat die ouders dat gedaan hebben is verder niet boeiend. Als het goed is, is dat uit liefde gebeurt. En zo is het eigenlijk ook met God, uit liefde geeft Hij ons hoop op een beter leven dan dit, wij hoeven daarvoor alleen op Hem te vertrouwen.
oh jee
ik ga helemaal off-topic![]()
we hebben allemaal evenveel tijd, maar om over verschillende dingen na te denken.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:16 schreef Viola_Holt het volgende:
[quote]
hebben dus meer tijd om er over na te denken bedoel je ?
zei ik van niet dan?quote:nee, dat staat in een boek dat men "de bijbel" noemt.
misschien is het zoeken naar de zin van de dingen om ons heen een streven van mensen, maar niet werkelijk noodzakelijk. En ik denk ook dat het zoeken naar de reden waarom God er is, al helemaal niet noodzakelijk is.quote:en wat is het doel van de wereld, de mens, de sterren en de planeten en alles om ons heen. Dit is zingeving zoeken in hetgeen er is, niet in hetgeen er was voor een evt. schepping.
in plaats van een leuke smiley neer te zetten met een 1e klas dooddoener,quote:blijkbaar niet
je hebt eten? ja tochquote:En verzorg worden we![]()
dat noem ik:quote:als kind boeit het dat kind inderdaad niet, als dat kind wat ouder wordt wil hij het toch wel graag weten.
Zeg nou zelf, dat het in de wereld lang niet allemaal goed gaat. Wij hebben makkelijk praten hier vanuit waar wij leven. Hier is alles wel oke, maar denk je nooit aan de mensen die het echt slecht hebben?quote:hoop doet leven
heb je zo'n slecht leven joh ? :'(
o ja ? en een baby die tijdens de geboorte sterftquote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:48 schreef new_moon het volgende:
we hebben allemaal evenveel tijd, maar om over verschillende dingen na te denken.
jij zei dat God dat belooft had, ik zeg dat het slechts in een boek staat dat jij "de bijbel" noemt.quote:zei ik van niet dan?
inderdaad, dat staat in de Bijbel.
bedoelde je dat minst veranderde nou sarcastisch ? ik hoop het wel voor jequote:iedereen haalt wel ergens zijn wijsheid vandaan... en tja.. nee.. de Bijbel is (ook al is het het meest gelezen, minst veranderde, etc etc boek ter wereld).... absoluut geen betrouwbare bron..
nee hoor.. [sarcasme uit]
En de reden voor het bestaan van God is natuurlijk helemaal geen zinnige vraag in de zoektoch naar de zin van het bestaan.quote:misschien is het zoeken naar de zin van de dingen om ons heen een streven van mensen, maar niet werkelijk noodzakelijk. En ik denk ook dat het zoeken naar de reden waarom God er is, al helemaal niet noodzakelijk is.
zeg ik dat ? volgens mij is dat juist helemaal niet noodzakelijk, maar jij wil zo graag een antwoord voor alles wat je niet weet...en dat is in jouw geval God.quote:in plaats van een leuke smiley neer te zetten met een 1e klas dooddoener,
geef maar even een reden waarom het zo noodzakelijk is om werkelijk alles te weten?
zeg ik dat ? nee hoor, zalig zijn de armen van geestquote:komt bijvoorbeeld op het volgende neer: iemand die niet gezegend is met een verstand zoals jij hebt, die nooit over de dingen na kan denken zoals jij, die heeft eigenlijk een "minder leven" ?
ofzoiets?
Het leven is onzin. Zeker ben ik met je eens. Aanwezigheid in een hemel o.i.d. zou net zo onzinnig zijnquote:wat een zelf-overschatting.
wat kun je nou eigenlijk met kennis?
waar het om gaat blijft hetzelfde, je wordt geboren, je gaat dood, en in de tussentijd wordt (naar mijn mening) bepaald waar je na je dood heen gaat. Wat je verder weet over waarom de dingen zijn zoals ze zijn is maar tot op bepaalde hoogte van belang.
dat ik en jij dat hebben betekent toch weinig, er zijn er ook een heleboel die dat niet hebben ?quote:je hebt eten? ja toch
je hebt een dak boven je hoofd? ja he
er zijn mensen om je heen van wie je houdt en die van jou houden? ik ga er (voorzichtig) van uit van wel?
Wat nodig is ?quote:dat noem ik:
"pak een Bijbel, ga lezen."
Dus als 'het kind' wat ouder wordt wil het inderdaad een paar dingen weten, en de 'ouder' (God) heeft er voor gezord dat wij inderdaad te weten kunnen komen wat nodig is.
Ja, doet God dat ook ?quote:Zeg nou zelf, dat het in de wereld lang niet allemaal goed gaat. Wij hebben makkelijk praten hier vanuit waar wij leven. Hier is alles wel oke, maar denk je nooit aan de mensen die het echt slecht hebben?
Dan zal ik mijn antwoord even toelichten: Er zijn met name op het gebied van quantummechanica en quantumfysica een hoop bewijzen gevonden mbt de invloed van bewustzijn (en de "waarnemer") op de fysieke realiteit. Denk bijvoorbeeld maar aan Bohrs complementariteitsprincipe of Heisenbergs onzekerheidsprincipe.quote:weet je wel wat een dimensie is? volgens mij niet
laat ook eigenlijk maar, deze discussie heet "wat is het doel van de mens"quote:Op dinsdag 9 maart 2004 15:07 schreef Viola_Holt het volgende:
o ja ? en een baby die tijdens de geboorte sterft
jij zei dat God dat belooft had, ik zeg dat het slechts in een boek staat dat jij "de bijbel" noemt.
bedoelde je dat minst veranderde nou sarcastisch ? ik hoop het wel voor je
overigens zeggen de moslims juist dat de Koran het minst veranderd is.
En de reden voor het bestaan van God is natuurlijk helemaal geen zinnige vraag in de zoektoch naar de zin van het bestaan.
zeg ik dat ? volgens mij is dat juist helemaal niet noodzakelijk, maar jij wil zo graag een antwoord voor alles wat je niet weet...en dat is in jouw geval God.
zeg ik dat ? nee hoor, zalig zijn de armen van geest
Het leven is onzin. Zeker ben ik met je eens. Aanwezigheid in een hemel o.i.d. zou net zo onzinnig zijn
Tja, daar zitten we dan in de hemel, met de liefde Gods worden wij omringt. Joepie !
dat ik en jij dat hebben betekent toch weinig, er zijn er ook een heleboel die dat niet hebben ?
Wat nodig is ?
Een paar onmogelijke verhaaltjes die historisch gezien nog niet kloppen ook
Ja, doet God dat ook ?
Jaquote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:29 schreef new_moon het volgende:
er zijn gewoon dingen waar we (en dan maakt het volgens mij echt helemaaaaal niet uit wat je nou gelooft of niet gelooft of weet-ik-veel waar je je ook maar mee bezighoudt) GEEN antwoord op hebben. Misschien kunnen we het daar dan over eens zijn?
Behalve de: katten, honden, ratten, muizen, kakkerlakken en de reuzenkrabquote:Op dinsdag 9 maart 2004 19:30 schreef stormbeest het volgende:
De mens heeft op zichzelf geen enkel doel. De meeste mensen zouden niet graag hebben dat wij over afzienbare tijd verdwijnen, maar ik denk, nee ik ben er zeker van, dat de andere levende wezens van de aarde ons kunnen missen als kiespijn.
gelukkig maar..quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:17 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
Jadaar kan ik het mee eens zijn !
niet enkel goede genen. zonder mutaties geen evolutie en dus geen mensenquote:Op zondag 7 maart 2004 01:45 schreef alstar het volgende:
Het hele leven is gebazeert op 1 ding VOORTPLANTING!!! het doorgeven van de goede genen.
Het hele begrip leven is gebaseerd op voortplanting. Alles wat leeft op deze wereld plant zich ook voort.
vergeet de koeien nietquote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:04 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Behalve de: katten, honden, ratten, muizen, kakkerlakken en de reuzenkrab![]()
Niet helemaal. We zijn inderdaad een zooitje moleculen, maar bovendien zijn onze moleculen (in tegenstelling tot zomaar een zooitje moleculen) op een zeer geraffineerde manier gerangschikt. Hierdoor manifesteren zich niet-fysische zaken als kennis en bewustzijn, die niet zouden worden uitgedrukt in diezelfde moleculen als ze zomaar een beetje random aan elkaar geplakt zouden zitten.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:15 schreef yootje het volgende:
We zijn een zooitje moleculen, that's all.
Ik kan me hier volledig in vinden, alleen, HOE kan het, dat wij ten opzichte van andere dieren, dit wel hebben, ik bedoel is er een genetische fout geweest, hulp van buitenaf, of een andere logische verklaring?quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:44 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Niet helemaal. We zijn inderdaad een zooitje moleculen, maar bovendien zijn onze moleculen (in tegenstelling tot zomaar een zooitje moleculen) op een zeer geraffineerde manier gerangschikt. Hierdoor manifesteren zich niet-fysische zaken als kennis en bewustzijn, die niet zouden worden uitgedrukt in diezelfde moleculen als ze zomaar een beetje random aan elkaar geplakt zouden zitten.
Juist die niet-fysische effecten zijn volgens mij onze essentie, en niet die moleculen via welke deze effecten toevallig worden bewerkstelligd.
Als je één voor één jouw moleculen vervangt door andere moleculen van hetzelfde type, ben je daarna nog steeds dezelfde persoon. Terwijl je dan een compleet ander "zooitje moleculen" bent.
Volgens onlangs gepubliceerde M-theory, zijn er 11 Dimensies ter verdelenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 15:48 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Dan zal ik mijn antwoord even toelichten: Er zijn met name op het gebied van quantummechanica en quantumfysica een hoop bewijzen gevonden mbt de invloed van bewustzijn (en de "waarnemer") op de fysieke realiteit. Denk bijvoorbeeld maar aan Bohrs complementariteitsprincipe of Heisenbergs onzekerheidsprincipe.
Ik wou in de eerste instantie in mijn vorige bericht wat schrijven over de invloed van bewustzijn t.o.v. de "fysieke wereld". Maar toen bedacht ik me dat "wereld" misschien wel opgevat zou kunnen worden als de "aarde"...wat dus niet was wat ik bedoelde. "Heelal" was echter ook niet wat ik bedoelde, aangezien ik denk dat de invloed van "bewustzijn" in een 4-dimensionale realiteit alleen van toepassing is op de energie en materie binnen diezelfde 4-dimensionale werkelijkheid, terwijl het heelal op talloze plaatsen ook hogere dimensies overschreidt (zwarte gaten -> quasars).
Op het moment dat de mens een rationele verklaring heeft gevonden voor alles (binnen deze dimensie), zal dat volgens mij een directe invloed hebben op de fysieke realiteit. Op het moment dat het principe van dit 4-dimensionale bestaan in ieder relevant opzicht verklaart kan worden aan de hand van sluitende theorien, betekend dat meteen dat er geen 4-dimensionale werkelijkheid kan bestaan. En ik bedoel niet dat deze hele dimensie ineens implodeerd ofzo, maar dat het collectief bewustzijn zich op dat moment gewoon realiseert dat een 4-dimensionale werkelijkheid slechts een illusie kan zijn en dat een dergelijke realiteit door deze wetenschap ook nooit heeft bestaan. (en "heeft" is eigenlijk niet het goede woord omdat dat een verwijzing is naar het verleden zoals wij dat kennen...iets wat als gevolg dus ook slechts een illusie is).
Ik denk dat het bereiken van een dergelijke singulariteit het doel van de mens is...
Waarom betrek jij er weer de Islam bij?? Daar gaat het nu toch helemaal niet om? De een gelooft dat de Bijbel onveranderd is en de ander dat de Koran niet veranderd is. Beiden geloven zij op hun manier en of de Bijbel of de Koran het minst onveranderd is, is natuurlijk wel te controleren, maar wat het juiste geloof is, is een andere zaak, maar daarom gelooft men ook.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 15:07 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
bedoelde je dat minst veranderde nou sarcastisch ? ik hoop het wel voor je
overigens zeggen de moslims juist dat de Koran het minst veranderd is.
[..]
Lange tenen ?quote:Op woensdag 17 maart 2004 13:55 schreef Ylias het volgende:
[..]
Waarom betrek jij er weer de Islam bij?? Daar gaat het nu toch helemaal niet om? De een gelooft dat de Bijbel onveranderd is en de ander dat de Koran niet veranderd is. Beiden geloven zij op hun manier en of de Bijbel of de Koran het minst onveranderd is, is natuurlijk wel te controleren, maar wat het juiste geloof is, is een andere zaak, maar daarom gelooft men ook.
En waarop baseer je dit geloof ?quote:Op woensdag 17 maart 2004 15:16 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
Ik geloof dat we een doel hebben dat voor elk mens anders is. Als je dit doel behaald hebt, ga je dood. Dan word je herboren om weer een ander doel te behalen. Dit doel bepaal je zelf, namelijk tussen 2 levens in.
Ik denk dat ik me hierbij grotendeels bij aansluit. Een doel zie ik net als een gevolg maar voordat er een gevolg is, moet er eerst iets zijn gebeurd. Je kan niet zomaar waarheden aannemen/geloven voordat er iets is gebeurd. Na verschrikkelijk of mischien wel oneindig lange tijd kan je dan vasstellen wat het doel van een mens is, je moet eerst dingen weten voordat je er een mening over kunt geven. Ik denk dat het doel, die waarheid niet een vaststaand iets is, en dat het voor iedereen wel anders isquote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:40 schreef Dhalsim het volgende:
Ik denk dat erg een doel bestaat voor de mens, wel voor de mensheid...namelijk evolueren. Op het moment dat de mensheid zoveel kennis heeft vergaard en inzichten heeft verworven dat ze haar hele omgeving begrijpt (dus niet alleen de aarde, maar gewoon alles binnen deze dimensie) zal dat leiden tot een fysieke verandering binnen deze omgeving, denk ik.
Dat kan inderdaad, dan zou je in een hel belanden. Ik denk dat als je meerdere levens verpest dat ook uiteindelijk het geval zal zijn.quote:Op zondag 7 maart 2004 20:54 schreef Chup het volgende:
[..]
Ik hoop dat er niet meer is... De negatieve kant van geloven in iets na dit leven kan zijn dat je je leven niet goed genoeg leeft omdat er toch nog meer is hierna...
Het antwoord is 42...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 23:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het doel van de mens is uitzoeken wat het doel van de mens is.
ha ha wat een achterhaalde zienswijze...het is 43!quote:Op zondag 31 oktober 2004 18:24 schreef ComComMer het volgende:
[..]
Het antwoord is 42...
jij leest duidelijk teveel boekenquote:Op zondag 31 oktober 2004 18:24 schreef ComComMer het volgende:
[..]
Het antwoord is 42...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |