WvS.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Prima. Maar nu terug naar de situatie op school. Wat is de sanctie op een strafbaar feit?
GlenMills-achtige bewaarscholen. Hoeveel het er zullen zijn maakt niet uit, want de kosten zullen worden gedekt door sociale dienstplicht na schooltijd en deels door de ouders. Hier zullen ze pas uit vertrekken na het halen van hun diploma, als beloning kun je ze dan bijvoorbeeld een blanco strafblad teruggeven.quote:Waar gaan alle probleemgevallen nu heen? Hoeveel zullen dit er zijn?
Het is niet echt ingewikkeld om daar de nadelen van te zien nietwaar? Wat al die docenten dan in hun vrije tijd met hun hersens doen zou ik ook niet weten.quote:Het gaat idd niet om intimidatie maar om een misplaatst soort stigmatiseringsangst met een averechts effect. Het lijkt me als allochtone leerling nou niet echt vleiend om te weten dat je je diploma niet echt verdiend hebt, en daarnaast en nog belangrijker: een leerling die het wel heeft verdient loopt nu óók met een stigma rond....
Niks hopelijk, aanpakken.quote:Jaha, zeg ik toch. Als je ze verantwoordleijk gaat stellen, gaat daar een stimulerend effect vanuit (hopelijk).
Nieuwe regeling voor nieuwe gezinnen. Oude gezinnen onder de oude regeling. En lekker veel postbus 51 spotjes via de turkse en marokkaanse tvzenders.quote:Ze hebben nu al meer kinderen dan ze kunnen bekostigen, ondanks de kinderbijslag. Dit werkt niet. Het zou de armoede alleen maar erger maken.
Er is al erg veel onterecht gebleken hoop gevestigd op 'als'scenario's. Tijd voor concreet & CONSEQUENT ingrijpen.quote:Ik denk dat dat wel meevalt als die verhoging van de leeftijdsgrens voor huwelijksimport nou eens van de grond komt Dan gaan die geboortecijfers denk ik vanzelf omlaag.
De grap is dat je ze niet afschrijft, maar gaat drillen.quote:Maar hoe zorg je dat alleen de rotte appels verwijderd worden en wat doe je daarmee? Ik ben het met je eens hoor, dat de regels duidelijk moeten zijn en dat die gemaakt moeten worden door de schoolleiding, en niet door de leerlingen. Maar ik wil ook weten hoe je het rendement zo hoog mogelijk houdt en wil dus voorkomen dat teveel mensen "afgeschreven" worden.
Zo blind is het niet, in het verleden -en in andere landen- heeft dit al zijn vruchten afgeworpen. Niet alles wat meer dan veertig jaar geleden gebeurde is per definitie ondenkbaar.quote:Voor gericht actie, ja, geen blinde actie. Eerst bekijken wat de effecten zijn dus.
Je put hoop uit een eerdere godsdienstoorlog?quote:Over veertig jaar is de integratie echt wel een stukje verder hoor. Ze zijn hier nog maar vier generaties. Het duurt echt nog wel een jaartje of honderd voordat het "af" is. Zo liep het ook met de katholieken.
Een docent die de ambitie heeft een nalatenschap te creeeren gaat niet werken op een type school waar geen eer te behalen valt aan de studieresultaten van de leerlingen. Ik vind VMBO leraren, voorzover ik ze wel eens tegenkom, nogal pretentieloos als het gaat om hun invloed op leerlingen.quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:42 schreef Varkraj het volgende:
Een speciale vermelding voor die docenten die menen dat "een hand op de schouder van deze probleemjongeren" het uitgangspunt van hun inzet tijdens werktijd hoort te zijn ipv het bijbrengen van vakkennis voor een zelfstandig bestaan in dit land.
Goed nieuws voor Dora, en nog waar ookquote:Maar het opmerkelijkste signaal van buitenaardsheid is wel dat het de meeste leerlingen ontbreekt aan een 'geweten', vertelt Henk. "Oneerlijk zijn, stiekem zijn, liegen, stelen - dat zijn dingen die in de islamitische cultuur gewoon handig zijn."
Dit blijft toch verplichte lectuur voor de gemiddelde PvdA'er en SCH op dit forum.quote:De meeste leerlingen van het Calvijn zijn ervan overtuigd dat ze op een islamitische school zitten. "Vind je het gek?" zegt Henk. "Dit is een christelijke school, en deze school viert wel het Suiker-feest, maar geen Kerst." Jacob: "Ik had eens kerstlampjes in mijn lokaal hangen. Toen riepen sommige kinderen: 'Haal die lampjes weg. Jullie hebben geen respect voor ons. Wij zijn moslims.'"
quote:Laatst vroeg Henk aan een Marokkaanse leerling: "Waarom steel je niet bij de Marokkaanse supermarkt, maar wel bij de Albert Heijn?" "Bij de Marokkaanse supermarkt krijg ik op mijn lazer," zei de jongen. "Bij de Albert Heijn word ik 'begeleid'."
Welnee, het is toch allemaal niet waar....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Dit blijft toch verplichte lectuur voor de gemiddelde PvdA'er en SCH op dit forum.
Ze willen zelf schijnbaar heropvoedingskampen, ze geven zelf de hardere aanpak aan.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:08 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Welnee, het is toch allemaal niet waar.....
Tja... heropvoedingskampen gaarne voor dat tuig, met schooluniformen en KEIHARDE discipline.
http://www.henrysturman.com/dutch/artikelen/straffen.htmlquote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze willen zelf schijnbaar heropvoedingskampen, ze geven zelf de hardere aanpak aan.
een pijp, veel pijpen... ja logisch toch!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 11:32 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al, maar die reactie is weggemodereerd. Echt kinderachtig, iedereen loopt te wachten op linkse reacties en niet de bevestigende rechtse reacties op dit onderwerp.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:08 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Als berichten te confronterend zijn zul je de linkse kliek van Fok hier niet tegenkomen.
Gelukkig is de linkse kliek dan ook niet verantwoordelijk voor foute zaken in het VMBO.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:08 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Als berichten te confronterend zijn zul je de linkse kliek van Fok hier niet tegenkomen.
Aha nu meer mensen het met me eens zijn mogen het beroep doen op linkse reacties opeens wel? Beetje hypocriet, geef eerst je moderatiefout toe. En dat in Friesland weinig allochtonen problemen zijn hebben jullie voor 100% te danken aan de realistische kijk die de landelijke politiek heeft gekregen met betrekking tot de problemen met allochtonen in de grotere steden. Friesland mag God danken dat het niet het eerste slachtoffer is geworden van de problemen die allochtonen over het algemeen met zich meebrengen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Gelukkig is de linkse kliek dan ook niet verantwoordelijk voor foute zaken in het VMBO.
Hier in het PvdA-dominerende Fryslân hebben we er weinig last van.
Maar ontopic, probleemjongeren moeten harder worden aangepakt. Tuchtscholen is een optie, of gewoon op school deze harde kern aanpakken. Het probleem is dat die nu nog met hetzelfde geduld etc wordt behandeld als ieder ander, terwijl je daar verandering in moet brengen, en dus ook niet de gehele school een staat van beleg moet uitroepen ofzo.
Oh, ben ik onzichtbaar ofzo?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:08 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
...en dat soort dingen.quote:Maar het opmerkelijkste signaal van buitenaardsheid is wel dat het de meeste leerlingen ontbreekt aan een 'geweten', vertelt Henk. "Oneerlijk zijn, stiekem zijn, liegen, stelen - dat zijn dingen die in de islamitische cultuur gewoon handig zijn."
Oh dank je.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 08:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb verrrr boven ja al het één en ander in proberen te brengen tegen de simplistische Fortuynistische aanpak van "gewoon aanpakken/tuchtscholen/voortplantingsverbod".
Echt waar? Persoonlijk heb ik weinig zin om te reageren wanneer rioollibertairen haatdragende artikels ("groepjes Marokkaanse jongens, twee turven hoog, met de intimiderende uitstraling van een roedel wilde honden") aanhalen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:08 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
De HP/de Tijd een 'rioollibertijn' blad.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 11:19 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Echt waar? Persoonlijk heb ik weinig zin om te reageren wanneer rioollibertairen haatdragende artikels ("groepjes Marokkaanse jongens, twee turven hoog, met de intimiderende uitstraling van een roedel wilde honden") aanhalen.
Oud nieuws. Maar die situatie blijft zo omdat ingrijpen in die situatie betekent dat de uitgangsideologie niet toereikend is.quote:M.i. beperken de problemen van deze jongeren zich niet tot de schoolomgeing: economische achterstelling, weinig steun in voor schoolloopbaan van thuis uit, analfabete ouders... Dergelijke problemen los je niet op door je aanpak te beperken tot individuele leerlingen of individuele scholen. Verder heb ik ook de indruk dat de hulpverleners in Nederland, hoewel talrijk, te verdeeld zijn en ze allemaal slechts een deeltje van de leefomgeving van de jongeren voor hun rekening nemen.
Oh ja, de 'bounties'. Ja, daar zullen ze met bewondering naar opkijken, mensen die zich gericht hebben op samenwerking met de ongelovigen.quote:Enkele concrete voorstellen die op middellang termijn een positief effect zouden kunnen hebben:
-De ogenschijnlijke bewondering van crimineel gedrag kan gedeeltelijk verklaard worden door een positieve waardering van criminelen binnen de bestaanshorizon van deze jongeren. De school kan ze met de realiteit daarbuiten confronteren door jongeren uit de wijk uit te nodigen die komen spreken over hoe goed hun leven wel is doordat ze zich aan de regels gehouden hebben of over de minder "prestigieuze" kanten van hun criminele loopbaan (vb. gevangenisstraf).
De ouders zijn binnenshuis verantwoordelijk voor de kinderen, de nederlandse staat is buitenshuis verantwoordelijk. Als de kinderen er buitenshuis een zootje van maken en de nederlanders grijpen niet in moeten ze het zelf maar uitzoeken.quote:-Ouders die hun kinderen niet aanmoedigen in hun schoolloopbaan moeten er op gewezen worden wat hun kinderen later te wachten staat indien ze daar niets aan proberen te doen. Verplichte tolk op ouderavonden voor ouders waarvan de school weet dat hun kinderen ze voorliegen. Rapporten en communicatie meesturen in de taal van de ouders. Bij de analfabeten kan je voor de rapporten pictogrammen gebruiken die de vakken voorstellen en ze de getallen van 0 tot 10 leren.
Wordt al jaren geprobeerd, zonder succes. En zo'n schooldiploma dat je bijelkaar kunt regelen met intimiderende rotsmoezen -in het uiterste geval- heeft natuurlijk geen tot zeer weinig waarde voor een werkgever. Wat mij zo mateloos irriteert is dat dat allemaal te voorspellen is, en allemaal uiterst onwenselijk om dat integratie en wederzijds respektdoel te benaderen, maar er wordt niet ingegrepen. Want dat zou wel eens kunnen betekenen dat men het 'verkeerd' heeft gedaan vanaf het begin, en verkeerd heeft ingezien, verkeerd heeft begrepen. En verkeerd op kritiek heeft gereageerd (stelletje smerige ratten! Racisten!!). En dat moet dan zo'n ernstige cultuurschok zijn, alsof de wereld rond is in plaats van plat zoals hij hoort te zijn.quote:-Een beleid dat allochtone jongeren dezelfde kansen biedt garandeert automatisch dat autochtonen en allochtonen gelijk verdeeld worden over alle onderwijstakken. Affirmative action kan gebruikt worden om dit proces te versnellen.
Als een diploma zo makkelijk te regelen valt is ook deze regeling inhoudsloos.quote:-Diplomaplicht: leerplicht eindigt pas wanneer je een diploma middelbaar onderwijs hebt of 23 bent (over de exacte leeftijd valt te twisten). Voor leerlingen die enkele procenten te kort komen kan, rekening houdend met de kansen van de leerling op de arbeidsmarkt en de invloed die een extra jaar op hem of haar zou hebben, een diploma alsnog toegekend worden.
Welke overtuiging? Je mag kiezen uit:quote:Op zaterdag 22 mei 2004 11:06 schreef Varkraj het volgende:
[..]
Oh dank je.
Ik wist niet dat je zo'n hekel had aan kritiek op je overtuiging.
Dit is niet gewoon "een andere mening". Ik vond die quote erg erop uit om de toon te zetten. Daarnaast merk ik ook hier dat specifieke uitspraken er zo uitgepikt worden alsof het "de" waarheidquote:Op zaterdag 22 mei 2004 12:24 schreef Varkraj het volgende:
De HP/de Tijd een 'rioollibertijn' blad.
De toon is weer gezet, en het is duidelijk dat we deze journalisten uiteraard niet serieus willen nemen. Kunnen nemen. Want men is een andere mening toegedaan.
Er ia alleen links of rechts, en alle linkse mensen aanbidden Karl Marx en zijn uit op een migrantenknuffelende communistische heilstaat waarin de minaretten tot de hemel groeien en...quote:Oud nieuws. Maar die situatie blijft zo omdat ingrijpen in die situatie betekent dat de uitgangsideologie niet toereikend is.
En dat toegeven lijkt gods-, pardon, Marxonmogelijk. We zullen blijven geloven dat het vanzelf goedkomt, hoogstens moet er wat meer geld bij. Dat het beleid onder je vingers tot stof uitelkaar valt moet je vooral niet laten ontmoedigen, blijf volhouden, blijf geloven in je eigen overtuiging!
Ja, want voetballers zijn noooit rolmodellen geweest voor de jeugd.quote:Oh ja, de 'bounties'. Ja, daar zullen ze met bewondering naar opkijken, mensen die zich gericht hebben op samenwerking met de ongelovigen.
Ik vond dat plan van jou wel wat met die boetes om ze te dwingen betrokken te zijn bij de opleiding van hun kroost. De combinatie met de begeleiding zoals geschetst in de post boven jou zou het helemaal compleet maken.quote:De ouders zijn binnenshuis verantwoordelijk voor de kinderen, de nederlandse staat is buitenshuis verantwoordelijk. Als de kinderen er buitenshuis een zootje van maken en de nederlanders grijpen niet in moeten ze het zelf maar uitzoeken.
Ik ben ook van het anti-ritsel en positieve discriminatie-front.quote:Wordt al jaren geprobeerd, zonder succes. En zo'n schooldiploma dat je bijelkaar kunt regelen met intimiderende rotsmoezen -in het uiterste geval- heeft natuurlijk geen tot zeer weinig waarde voor een werkgever. Wat mij zo mateloos irriteert is dat dat allemaal te voorspellen is, en allemaal uiterst onwenselijk om dat integratie en wederzijds respektdoel te benaderen, maar er wordt niet ingegrepen. Want dat zou wel eens kunnen betekenen dat men het 'verkeerd' heeft gedaan vanaf het begin, en verkeerd heeft ingezien, verkeerd heeft begrepen. En verkeerd op kritiek heeft gereageerd (stelletje smerige ratten! Racisten!!). En dat moet dan zo'n ernstige cultuurschok zijn, alsof de wereld rond is in plaats van plat zoals hij hoort te zijn.
Het debat is de laatste jaren echt niet gedomineerd door linkse praatjes hoor.quote:En dan verliest men -o gruwel- natuurlijk de dominante positie in het debat; vraagstukken over migratie en cultuur moeten alleen door linkse mensen onderzocht worden, want die gaan tenminste niet discrimineren, iets wat al die rechtse rioolratten natuurlijk per definitie wel doen.
Nee het is niet normaal of acceptabel, maar je kunt je wel voorstellen dat een bevolkingsgroep die consequent negatief in het nieuws komt en daar vervolgens in het geheel voor verantwoordelijk wordt gehouden nou niet echt over gaat lopen van warme gevoelens voor de meerderheid van de bevolking: de autochtonen. De oplossing is duidelijkheid over de grenzen van beide kanten en ja, daar is dialoog voor nodig (nu zullen we het hebben, het d-woord, oh-oh)quote:Als een diploma zo makkelijk te regelen valt is ook deze regeling inhoudsloos.
Maar ik begrijp uit je verhaal dat er aan de mentaliteit van het onderwijzend personeel niets mankeert, men moet hoogstens wat 'begripvoller' zijn 'naar de situatie van de leerling toe'.
De kinderen en hun ouders doen amper iets verkeerd en krijgen amper verantwoordelijkheden toebedeeld. Want zo is dat nou eenmaal afgesproken.
Valt het ook jou zo langzamerhand niet op dat als je op zoek bent naar haat & racisme je vooral NIET moet gaan kijken op zo'n vmbo? Of is de zelfhaat er bij jou zo ingedrild dat je het volkomen normaal vind dat nederlanders alleen op minachting hoeven te rekenen van het gros van deze migranten?
Dat is niet waar. Respect is een basisgegeven dat zeer duidelijk beschreven staat in de Koran. Dat de praktijksituatie anders uitwerkt is wederom een symptoom van de ongeletterde sociale klasse.quote:Het wordt steeds duidelijk dat deze mensen bewust de segregatie kiezen, dat ze religieus worden gemanipuleerd/geindoctrineerd om te geloven dat ze een superieur ras vertegenwoordigen, en daarom geen respekt hoeven op te brengen voor de autochtonen of ongelovigen iha. (Ga eens met Hindoe's praten over hun ervaringen met islamiten. Of met boedhisten).
Nee hoor, waar de mensenrechten beginnen houden de rechten om bepaalde aspecten aan je cultuur/religie te beoefenen op. Klaar.quote:Hoe kun je je versleten begripsoefening richting 'de arme zielige allochtoon' rijmen met het zeeeer terechte 'religie is opium voor het volk'?
Dat kan niet. Je zult ooit eens definitief moeten kiezen lijkt me.
quote:Er zijn ook seculiere moslims trouwens, de aleviten. Verlichte lui, zonder problemen te integreren in een westerse samenleving. Ga eens met hun praten over hun ervaringen met hun geloofsbroeders, Noord Ierland is een vakantieland vergeleken met wat zij moeten doorstaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |