abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19186187
Omdat Tha Feak dit zei in topic van IJsmeis...
quote:
upfucken met die volvo graag, open er dan een apart topic voor
bij deze dus...

Ik ga persoonlijk voor de V70R maar de 850T5R mag er ook zeker zijn....

V70R

S60R

850T5R


Nieuwe R-series hebben 300PK en 400NM koppel...
quote:
aantal cilinders 5, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2521 cm3
boring x slag 83,0 x 93,2 mm
compressieverh. 8,5:1
max. vermogen 220 kW (300 pk)
5500tpm
max. koppel 400 Nm
1950tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo ja, met intercooler
katalysator geregeld
quote:
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,9 s
zeg maar Daaaag met je golf GTI-tje of CRX-je... (no offence ijsmeis )

volvo is
pi_19186415
850 T5-R



Zooo geil. 2300cc vijf-in-lijn, 225 pk bij 5300 toeren en een koppel van 300 Nm bij 2000 toeren. Top 240 km/h, 0-100 in 7,4 s. Natuurlijk te tunen. Na 10 jaar kijk ik er nog steeds van op, tijdloos is 'ie.
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  maandag 17 mei 2004 @ 02:48:20 #3
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_19186768
Op de autorai 2003 stonden de V70R en S60R ook ja met die gave lak.

Super vette bakken! interieur is
¯ _(ツ)_/¯
  maandag 17 mei 2004 @ 02:56:21 #4
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_19186800
die 850 T5-R is inderdaad vet!
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  maandag 17 mei 2004 @ 08:46:37 #5
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_19187620
*Kijkt naar avatar*



850T5R is er tegenwoordig al voor 8k
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_19187721
quote:
Op maandag 17 mei 2004 08:46 schreef Xtreem het volgende:
850T5R is er tegenwoordig al voor 8k
Dus?
Ik gok trouwens dat je dan een hele brakke versie hebt. Die totaal niet onderhouden en afgeragd is.

Maar iig, het blijft een geile bak, zo mooi. En al die andere R's ook.
Dura lex sed Lex
pi_19187821
Volvo

Ik was op de RAI niet weg te krijgen bij de V70R em S60R (ook niet van de guests area, met heerlijk gebak )

Mooiste vindt ik de V70R, mja de 850T5-R is ook errug

[ Bericht 8% gewijzigd door -Muse- op 17-05-2004 09:31:20 ]
pi_19187844
quote:
Op maandag 17 mei 2004 08:46 schreef Xtreem het volgende:
*Kijkt naar avatar*



850T5R is er tegenwoordig al voor 8k
Die heb ik in het groot aan de muur hangen (naast 4 andere Volvo posters )
pi_19187897
Ik heb zelf een 850 T5-R gehad, superbak
Collega van mij heeft een S60 T5
Nieuw vind ik die Volvo R veel ste duur; je kan voor een paar ruggen extra een Audi S4 kopen die veeel sneller is; die Volvo S60 R valt namelijk behoorlijk tegen qua weggedrag en is echt zijn geld niet waard tov de "normale" S60 T5
Nu moet ik het (tijdelijk) doen met een V50 T5 AWD...
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19188012
Wie wil er nou in een Audi rijden als je ook een Volvo kan nemen?
Dura lex sed Lex
pi_19188041
Hmm heb zelf alleen een S70 2.5l Automaat van mijn opa gereden (lekker door de carwash ), maar volgens mij is het comfort wel gebleven in de R-serie. Alleen jammer dan dat de prestaties neit zo overweldigend zijn :s
pi_19188109
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:25 schreef Flex82 het volgende:
Wie wil er nou in een Audi rijden als je ook een Volvo kan nemen?
Door het verschil te kennen in weggedrag van beide auto's.
De Audi S4 rijdt toch zeker een heel stuk beter dan de Volvo.
De Volvo is ook helemaal niet zo snel (zoals al eerder gezegd) dus zou ik eerder wat meer uitgeven voor een S4 die echt aan de weg kleeft dan een S60R die vreselijk onderstuur heeft.
Wel zou ik voor een S60 D5 kiezen als ik een diesel zou kopen en niet de A4 TDi

[ Bericht 5% gewijzigd door Ballebek op 17-05-2004 09:39:27 ]
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  maandag 17 mei 2004 @ 09:36:58 #13
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_19188151
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:33 schreef Ballebek het volgende:

[..]

Door het verschil te kennen in weggedrag van beide auto's.
De Audi S4 rijdt toch zeker een heel stuk beter dan de Volvo.
De Volvo is ook helemaal niet zo snel (zoals al eerder gezegd) dus zou ik eerder wat meer uitgeven voor een S4 die echt aan de weg kleeft dan een S60 R die vreselijk onderstuur heeft.
je hebt in beide auto's gereden? (S4 en s60R)
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_19188190
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:36 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

je hebt in beide auto's gereden? (S4 en s60R)
Anders zou ik het niet posten
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19188215
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:14 schreef Ballebek het volgende:
Ik heb zelf een 850 T5-R gehad, superbak
Collega van mij heeft een S60 T5
Nieuw vind ik die Volvo R veel ste duur; je kan voor een paar ruggen extra een Audi S4 kopen die veeel sneller is; die Volvo S60 R valt namelijk behoorlijk tegen qua weggedrag en is echt zijn geld niet waard tov de "normale" S60 T5
Nu moet ik het (tijdelijk) doen met een V50 T5 AWD...
op je 21ste al een V50 T5 AWD als "lease bak"?
heb je et goed voor elkaar dan
pi_19188289
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:41 schreef -Muse- het volgende:

[..]

op je 21ste al een V50 T5 AWD als "lease bak"?
heb je et goed voor elkaar dan
zoals er stond: TIJDELIJK,

Mijn V40 1.9D staat bij de garage ivm brakke voorwielophanging...
Bovendien zou ik die auto niet eens WILLEN als leaseauto vanwege de asociaal hoge bijtelling
Die 850 T5-R was echter wel mijn eigen auto; overgekocht van een ambassadeur die weer terug ging naar eigen land.
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19188330
ach, dan kun je je "tijdelijk" nog even uitleven met wat meer dan 200pk

(weet niet precies de specs van de V50)
pi_19188403
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:50 schreef -Muse- het volgende:
ach, dan kun je je "tijdelijk" nog even uitleven met wat meer dan 200pk

(weet niet precies de specs van de V50)
5 cilinders, 2.4 liter, 330nm, 220PK, hoge druk turbo

Zomaar wat steekwoorden...
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19188588
ik kwam niet verder dan een 5 cilinder 2.5 liter turbo met 200pk
  maandag 17 mei 2004 @ 10:14:22 #20
42009 stienus5gtturbo
ALOOORSS KAAAAAAS
pi_19188749
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:55 schreef Ballebek het volgende:

[..]

5 cilinders, 2.4 liter, 330nm, 220PK, hoge druk turbo

Zomaar wat steekwoorden...
als hetover de V50 gaat...

5 cilinders, 2.5 liter, 320nm, 220PK, lage druk turbo
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_19188816
Bron?

Mij teveel moeite om het op te zoeken
pi_19188823
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:06 schreef -Muse- het volgende:
ik kwam niet verder dan een 5 cilinder 2.5 liter turbo met 200pk
Ik dacht eigenlijk ook zeker te weten dat de T5 een 2.5 was . Ze zijn met die turbos toch van 2.3 naar 2.5 gegaan? De 2.4 was toch alleen de atmosferische...
pi_19188867
na de 960 zijn ze van 2.3 naar 2.5 overgestapt dacht ik.
  maandag 17 mei 2004 @ 10:21:25 #24
42009 stienus5gtturbo
ALOOORSS KAAAAAAS
pi_19188883
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:18 schreef -Muse- het volgende:
Bron?

Mij teveel moeite om het op te zoeken
volvo folder

hopelijk wordt de nieuwe leasebak hier de V50 D4, maar ik spiek in de folder ook weleens bij de benzine motoren

van autoweek ( heel betrouwbare bron is dat ook niet, maargoed:P )

aantal cilinders 5, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2521 cm3
boring x slag 83,0 x 93,2 mm
compressieverh. 9,0:1
max. vermogen 162 kW (220 pk)
5000tpm
max. koppel 320 Nm
1500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo ja, met intercooler
katalysator geregeld
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_19188891
Mijn pa heeft er ook één:
Op het circuit bij de circuitdag:





Toch een leuke auto hoor .
pi_19188892
Oeh! Mooi rijtje zo!
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:33 schreef Ballebek het volgende:

[..]

Door het verschil te kennen in weggedrag van beide auto's.
De Audi S4 rijdt toch zeker een heel stuk beter dan de Volvo.
De Volvo is ook helemaal niet zo snel (zoals al eerder gezegd) dus zou ik eerder wat meer uitgeven voor een S4 die echt aan de weg kleeft dan een S60R die vreselijk onderstuur heeft.
Wel zou ik voor een S60 D5 kiezen als ik een diesel zou kopen en niet de A4 TDi
Was sarcastisch bedoelt hoor.

Maar ik zou nog steeds de Volvo kiezen. Ik heb beide merken (V70 en A6) gereden en vond de Volvo stukken beter, meer solide en gewoon relaxed. Maar dat is mijn mening, smaken verschillen gelukkig.

Ze zijn voor mijn gevoel meer dan snel genoeg, ik hoeft imho geen pure racebak waarmee ik de blits wil maken, een Volvo heeft naar mijn gevoel toch een ander uistraling dan.
Dura lex sed Lex
  maandag 17 mei 2004 @ 10:22:58 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_19188919
de 850 TR in zachtgeel en dan die zwarte velgen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_19188963
Ik las uit de gebruiksaanwijzing;
Eigenlijk is het een 2,416 liter benzine motor; Volvo rondt het positief af naar 2,5 liter
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19188978
Dat snelle klopt wel trouwens, hij zit volgens de fabrieksspecificaties pas na 7.9sec op de 100.
Er schijnt alleen ergens in de software een dingetje te zitten die na 10.000 km de motor anders afstelt waardoor ie na 10.000km in 5,9 sec. op de 100 zit. Zeggen ze, maar of dat echt zo is weet ik niet.
pi_19189056
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:33 schreef Ballebek het volgende:

[..]

Door het verschil te kennen in weggedrag van beide auto's.
De Audi S4 rijdt toch zeker een heel stuk beter dan de Volvo.
De Volvo is ook helemaal niet zo snel (zoals al eerder gezegd) dus zou ik eerder wat meer uitgeven voor een S4 die echt aan de weg kleeft dan een S60R die vreselijk onderstuur heeft.
Je hebt wel gelijk dat de R in verhouding te duur is als je em vergelijkt met de S4. Maar volgens mij heb je met die dikke 4.2 V8 (schitterend blok overingens) wel het probleem dat je wat vaker bij de benzinepomp staat als met de R. De vraag is natuurlijk of dat nog interessant is bij auto's in die prijsklasse, maar oke.
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:25 schreef blieblie het volgende:
Er schijnt alleen ergens in de software een dingetje te zitten die na 10.000 km de motor anders afstelt waardoor ie na 10.000km in 5,9 sec. op de 100 zit. Zeggen ze, maar of dat echt zo is weet ik niet.
Dat is IMHO een fabeltje. Hij zal allicht wat beter gaan lopen nadat ie wat ingelopen is, maar volgens mij niet in dat opzicht.
Er zijn trouwens veel klachten geweest bij Volvo over de R. Dat ie gewoon niet haalde wat ze beloofden, en nauwelijks sneller was als een standaard T5. Toch blijft t een schitterende auto. (IMHO)

[ Bericht 29% gewijzigd door DIJK op 17-05-2004 10:36:16 ]
  maandag 17 mei 2004 @ 10:35:58 #31
42009 stienus5gtturbo
ALOOORSS KAAAAAAS
pi_19189162
Moet je de V70 T5 R niet met de audi S6 vergelijken? de S4 is wel heeeel krap....

die S6 is dr voor net geen ton, die v70 staat voor 76k in de prijslijst... ( allebei automaat )

prestaties van de v70 R zijn beter, maar iets minder peekaa en koppel ( scheelt 20 nm geloof ik )
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_19189212
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:29 schreef DIJK het volgende:

Dat is IMHO een fabeltje. Hij zal allicht wat beter gaan lopen nadat ie wat ingelopen is, maar volgens mij niet in dat opzicht.
Er zijn trouwens veel klachten geweest bij Volvo over de R. Dat ie gewoon niet haalde wat ze beloofden, en nauwelijks sneller was als een standaard T5. Toch blijft t een schitterende auto. (IMHO)
Daarom zeg ik dat ik het niet zeker weet. Mijn pa zit bijna op de 10K dus we zullen zien .
We hadden eerst een T5, en ik moet zeggen, hij is in cijfertjes niet sneller, maar op de weg dus wel.
Als ik met de T5 vanuit stilstand plankte begon ie te zoeken en te glijden met de voorkant. De R daarentegen kan gewoon netjes al zijn power kwijt en gaat er als een speer vandoor.
pi_19189215
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:29 schreef DIJK het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk dat de R in verhouding te duur is als je em vergelijkt met de S4. Maar volgens mij heb je met die dikke 4.2 V8 (schitterend blok overingens) wel het probleem dat je wat vaker bij de benzinepomp staat als met de R.
[..]
Bij constante snelheid (120 op de snelweg) zuipen ze allebei hetzelfde; tussen de 1:10 en 1:11.
Maar ga je dan een stevig partijtje raggen dan is de Audi natuurlijk een dorstig beest 1:5 tegenover de Volvo met 1:7 - 1:8

Maar ja, als je die auto kan kopen - leasen moet een extra litertje super plus ook geen probleem zijn denk ik zo
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19189227
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:35 schreef stienus5gtturbo het volgende:
Moet je de V70 T5 R niet met de audi S6 vergelijken? de S4 is wel heeeel krap....

die S6 is dr voor net geen ton, die v70 staat voor 76k in de prijslijst... ( allebei automaat )

prestaties van de v70 R zijn beter, maar iets minder peekaa en koppel ( scheelt 20 nm geloof ik )
De S60R is iig net zo krap als een S4 sedan.. De V70 is wel wat ruimer inderdaad.
pi_19189232
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:39 schreef blieblie het volgende:

[..]

Daarom zeg ik dat ik het niet zeker weet. Mijn pa zit bijna op de 10K dus we zullen zien .
We hadden eerst een T5, en ik moet zeggen, hij is in cijfertjes niet sneller, maar op de weg dus wel.
Als ik met de T5 vanuit stilstand plankte begon ie te zoeken en te glijden met de voorkant. De R daarentegen kan gewoon netjes al zijn power kwijt en gaat er als een speer vandoor.
DTSC vriend...
Had de gewone T5 ook wel, maar was een stuk minder snel in reactie...

* Ballebek gaat zo eens zonder DTSC rijden een stukje
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19189271
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:40 schreef Ballebek het volgende:

[..]

DTSC vriend...
Had de gewone T5 ook wel, maar was een stuk minder snel in reactie...

* blieblie gaat zo eens zonder DTSC rijden een stukje
Ik denk dat het niet alleen de DTSC is, de T5 had voorwielaandrijving en de R AWD.
pi_19189296
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:42 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet alleen de DTSC is, de T5 had voorwielaandrijving en de R AWD.
Daar heb je ook wel gelijk in
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  maandag 17 mei 2004 @ 10:43:22 #38
42009 stienus5gtturbo
ALOOORSS KAAAAAAS
pi_19189303
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:29 schreef DIJK het volgende:


[..]

Dat is IMHO een fabeltje. Hij zal allicht wat beter gaan lopen nadat ie wat ingelopen is, maar volgens mij niet in dat opzicht.
Er zijn trouwens veel klachten geweest bij Volvo over de R. Dat ie gewoon niet haalde wat ze beloofden, en nauwelijks sneller was als een standaard T5. Toch blijft t een schitterende auto. (IMHO)
Bij autovisie hadden ze ook dat probleem. Hebben ze volvo over gebeld, en bleek idd dat de motor nog niet in gelopen was, en de extreme hitte van de test omstandigheden. Ze kregen ( dezelfde) R nog een dag mee, waarna deze in 0.1 sec sneller naar de 100 spurte dan de fabrieksopgave. ( dus 5.8 sec dan ofzo? )
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_19189330
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:42 schreef blieblie het volgende:
Ik denk dat het niet alleen de DTSC is, de T5 had voorwielaandrijving en de R AWD.
Dat was wel de achilleshiel van de T5 inderdaad.. Zoveel PK op de voorwielen. Dat maakt het in de R iig makkelijker hard wegtrekken. Die kan je zoals je aangeeft gewoon planken.
pi_19189370
En ach tis gewoon geweldig om in die auto golfjes deruit te trekken die denken dat je in een burgerlullenbak zit . Bij een S4 zien ze dat mijlenver aankomen. Een R willen ze soms nog wel over het hoofd zien .
pi_19189945
850 T5-R in Cream Yellow is gewoon de bomb!
Deze anders ook: S60R en V70R verbouwd door Evolve!




















Yeah !! Doe mij maar een van die! Volvo rules!

pi_19190045
quote:
[b]zeg maar Daaaag met je golf GTI-tje of CRX-je... (no offence ijsmeis )

volvo is
ik ben het met je eens volvo is vet en op golfjes heb ik het ook niet zo
maar vergeet niet dat die volvo 3x zo duur is als de auto's die jij noemt

is het zelfde als ik het over een murcielago heb en dan zeg: Dag volvo's
Wat zeg ie?
  maandag 17 mei 2004 @ 11:27:44 #43
55133 OrganicIron
while !asleep() sheep++;
pi_19190088
OMG! wat een dikke bakken zeg!!
heb er wel eens eentje gezien in een wintersport dorpje zag er DIK uit!
ik vind alleen die kleur van de 850 T5-R erg fout, zo zacht geel ... ???
dit zijn wel originele bakken om helemaal te tunen, die zie je echt weinig rijden (en onbetaalbaar helaas )
pi_19190316
quote:
Op maandag 17 mei 2004 11:25 schreef Joostve het volgende:

[..]

ik ben het met je eens volvo is vet en op golfjes heb ik het ook niet zo
maar vergeet niet dat die volvo 3x zo duur is als de auto's die jij noemt

is het zelfde als ik het over een murcielago heb en dan zeg: Dag volvo's
mja dat is ook appels met peren vergelijken. Murcielago is n bijna supercar. Volvo is gewoon een allerdaagse praktische auto...

en die gele kleur, is alleen verkrijgbaar op een T5R , tenzij je m zelf laat spuiten natuurlijk. Vind hem wel wat sportiefs uitstralen zo
pi_19190929
850 T5-R

Blijft inderdaad een tijdloze auto, je ziet ze bijna nergens rijden maar ze maken toch altijd een behoorlijke indruk.
V70R e.d mogen er zeker ook zijn maar toch heb ik liever zo'n leuk geel autotje
gezellig...
pi_19191370
Ik heb het geluk dat ik hier bijna dagelijks zo'n geel beest zie rijden.
Erg gaaf, wel een vage kleur geel. Dat heeft wel gewenning nodig.
Dura lex sed Lex
  maandag 17 mei 2004 @ 13:59:33 #47
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_19193290
Die Evolve dingen zijn... euh... not my cup of tea zal ik maar zeggen
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_19193494


Die uitlaten, zeker wel geilll. De S60's zijn beduidend minder...
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_19193810
Ik had wel wat spin als ik volgas bij stoplicht wegreed. Dit met een S70 2.5 Turbo (200pk).
Maar die kickdown bij volgas als je de automaat in de sportstand zet...

Gewoon voor die 5-cilinder zou ik al voor de volvo gaan, maar aangezien we hier altijd al volvo rijden, en mijn verdere familie ook volvo rijd, ben ik eigenlijk nergens anders verlieft op
pi_19193898
quote:
Op maandag 17 mei 2004 12:09 schreef Garagefluit het volgende:
850 T5-R

Blijft inderdaad een tijdloze auto, je ziet ze bijna nergens rijden maar ze maken toch altijd een behoorlijke indruk.
V70R e.d mogen er zeker ook zijn maar toch heb ik liever zo'n leuk geel autotje
Er deed zelfs een V70R mee aan de Gumball 3000 van vorige week

jammer dat hij een vogel op zijn linkerflank kreeg, dus er lag een stuk zijkant op de weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')