bij deze dus...quote:upfucken met die volvo graag, open er dan een apart topic voor
quote:aantal cilinders 5, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2521 cm3
boring x slag 83,0 x 93,2 mm
compressieverh. 8,5:1
max. vermogen 220 kW (300 pk)
5500tpm
max. koppel 400 Nm
1950tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo ja, met intercooler
katalysator geregeld
zeg maar Daaaag met je golf GTI-tje of CRX-je... (no offence ijsmeisquote:topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,9 s
Dus?quote:Op maandag 17 mei 2004 08:46 schreef Xtreem het volgende:
850T5R is er tegenwoordig al voor 8k
Die heb ik in het groot aan de muur hangenquote:Op maandag 17 mei 2004 08:46 schreef Xtreem het volgende:
*Kijkt naar avatar*![]()
850T5R is er tegenwoordig al voor 8k
Door het verschil te kennen in weggedrag van beide auto's.quote:Op maandag 17 mei 2004 09:25 schreef Flex82 het volgende:
Wie wil er nou in een Audi rijden als je ook een Volvo kan nemen?![]()
je hebt in beide auto's gereden? (S4 en s60R)quote:Op maandag 17 mei 2004 09:33 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Door het verschil te kennen in weggedrag van beide auto's.
De Audi S4 rijdt toch zeker een heel stuk beter dan de Volvo.
De Volvo is ook helemaal niet zo snel (zoals al eerder gezegd) dus zou ik eerder wat meer uitgeven voor een S4 die echt aan de weg kleeft dan een S60 R die vreselijk onderstuur heeft.
Anders zou ik het niet postenquote:Op maandag 17 mei 2004 09:36 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
je hebt in beide auto's gereden? (S4 en s60R)
op je 21ste al een V50 T5 AWD als "lease bak"?quote:Op maandag 17 mei 2004 09:14 schreef Ballebek het volgende:
Ik heb zelf een 850 T5-R gehad, superbak
Collega van mij heeft een S60 T5
Nieuw vind ik die Volvo R veel ste duur; je kan voor een paar ruggen extra een Audi S4 kopen die veeel sneller is; die Volvo S60 R valt namelijk behoorlijk tegen qua weggedrag en is echt zijn geld niet waard tov de "normale" S60 T5
Nu moet ik het (tijdelijk) doen met een V50 T5 AWD...
zoals er stond: TIJDELIJK,quote:Op maandag 17 mei 2004 09:41 schreef -Muse- het volgende:
[..]
op je 21ste al een V50 T5 AWD als "lease bak"?
heb je et goed voor elkaar dan
5 cilinders, 2.4 liter, 330nm, 220PK, hoge druk turboquote:Op maandag 17 mei 2004 09:50 schreef -Muse- het volgende:
ach, dan kun je je "tijdelijk" nog even uitleven met wat meer dan 200pk
(weet niet precies de specs van de V50)
als hetover de V50 gaat...quote:Op maandag 17 mei 2004 09:55 schreef Ballebek het volgende:
[..]
5 cilinders, 2.4 liter, 330nm, 220PK, hoge druk turbo
Zomaar wat steekwoorden...
Ik dacht eigenlijk ook zeker te weten dat de T5 een 2.5 wasquote:Op maandag 17 mei 2004 10:06 schreef -Muse- het volgende:
ik kwam niet verder dan een 5 cilinder 2.5 liter turbo met 200pk
volvo folderquote:Op maandag 17 mei 2004 10:18 schreef -Muse- het volgende:
Bron?
Mij teveel moeite om het op te zoeken
Was sarcastisch bedoelt hoor.quote:Op maandag 17 mei 2004 09:33 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Door het verschil te kennen in weggedrag van beide auto's.
De Audi S4 rijdt toch zeker een heel stuk beter dan de Volvo.
De Volvo is ook helemaal niet zo snel (zoals al eerder gezegd) dus zou ik eerder wat meer uitgeven voor een S4 die echt aan de weg kleeft dan een S60R die vreselijk onderstuur heeft.
Wel zou ik voor een S60 D5 kiezen als ik een diesel zou kopen en niet de A4 TDi
Je hebt wel gelijk dat de R in verhouding te duur is als je em vergelijkt met de S4. Maar volgens mij heb je met die dikke 4.2 V8 (schitterend blok overingens) wel het probleem dat je wat vaker bij de benzinepomp staat als met de R. De vraag is natuurlijk of dat nog interessant is bij auto's in die prijsklasse, maar oke.quote:Op maandag 17 mei 2004 09:33 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Door het verschil te kennen in weggedrag van beide auto's.
De Audi S4 rijdt toch zeker een heel stuk beter dan de Volvo.
De Volvo is ook helemaal niet zo snel (zoals al eerder gezegd) dus zou ik eerder wat meer uitgeven voor een S4 die echt aan de weg kleeft dan een S60R die vreselijk onderstuur heeft.
Dat is IMHO een fabeltje. Hij zal allicht wat beter gaan lopen nadat ie wat ingelopen is, maar volgens mij niet in dat opzicht.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:25 schreef blieblie het volgende:
Er schijnt alleen ergens in de software een dingetje te zitten die na 10.000 km de motor anders afstelt waardoor ie na 10.000km in 5,9 sec. op de 100 zit. Zeggen ze, maar of dat echt zo is weet ik niet.
Daarom zeg ik dat ik het niet zeker weet. Mijn pa zit bijna op de 10K dus we zullen zienquote:Op maandag 17 mei 2004 10:29 schreef DIJK het volgende:
Dat is IMHO een fabeltje. Hij zal allicht wat beter gaan lopen nadat ie wat ingelopen is, maar volgens mij niet in dat opzicht.
Er zijn trouwens veel klachten geweest bij Volvo over de R. Dat ie gewoon niet haalde wat ze beloofden, en nauwelijks sneller was als een standaard T5. Toch blijft t een schitterende auto. (IMHO)
Bij constante snelheid (120 op de snelweg) zuipen ze allebei hetzelfde; tussen de 1:10 en 1:11.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:29 schreef DIJK het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk dat de R in verhouding te duur is als je em vergelijkt met de S4. Maar volgens mij heb je met die dikke 4.2 V8 (schitterend blok overingens) wel het probleem dat je wat vaker bij de benzinepomp staat als met de R.
[..]
De S60R is iig net zo krap als een S4 sedan.. De V70 is wel wat ruimer inderdaad.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:35 schreef stienus5gtturbo het volgende:
Moet je de V70 T5 R niet met de audi S6 vergelijken? de S4 is wel heeeel krap....
die S6 is dr voor net geen ton, die v70 staat voor 76k in de prijslijst... ( allebei automaat )
prestaties van de v70 R zijn beter, maar iets minder peekaa en koppel ( scheelt 20 nm geloof ik )
DTSC vriend...quote:Op maandag 17 mei 2004 10:39 schreef blieblie het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat ik het niet zeker weet. Mijn pa zit bijna op de 10K dus we zullen zien.
We hadden eerst een T5, en ik moet zeggen, hij is in cijfertjes niet sneller, maar op de weg dus wel.
Als ik met de T5 vanuit stilstand plankte begon ie te zoeken en te glijden met de voorkant. De R daarentegen kan gewoon netjes al zijn power kwijt en gaat er als een speer vandoor.
Ik denk dat het niet alleen de DTSC is, de T5 had voorwielaandrijving en de R AWD.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:40 schreef Ballebek het volgende:
[..]
DTSC vriend...
Had de gewone T5 ook wel, maar was een stuk minder snel in reactie...
* blieblie gaat zo eens zonder DTSC rijden een stukje
Daar heb je ook wel gelijk inquote:Op maandag 17 mei 2004 10:42 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet alleen de DTSC is, de T5 had voorwielaandrijving en de R AWD.
Bij autovisie hadden ze ook dat probleem. Hebben ze volvo over gebeld, en bleek idd dat de motor nog niet in gelopen was, en de extreme hitte van de test omstandigheden. Ze kregen ( dezelfde) R nog een dag mee, waarna deze in 0.1 sec sneller naar de 100 spurte dan de fabrieksopgave. ( dus 5.8 sec dan ofzo? )quote:Op maandag 17 mei 2004 10:29 schreef DIJK het volgende:
[..]
Dat is IMHO een fabeltje. Hij zal allicht wat beter gaan lopen nadat ie wat ingelopen is, maar volgens mij niet in dat opzicht.
Er zijn trouwens veel klachten geweest bij Volvo over de R. Dat ie gewoon niet haalde wat ze beloofden, en nauwelijks sneller was als een standaard T5. Toch blijft t een schitterende auto. (IMHO)
Dat was wel de achilleshiel van de T5 inderdaad.. Zoveel PK op de voorwielen. Dat maakt het in de R iig makkelijker hard wegtrekken. Die kan je zoals je aangeeft gewoon planken.quote:Op maandag 17 mei 2004 10:42 schreef blieblie het volgende:
Ik denk dat het niet alleen de DTSC is, de T5 had voorwielaandrijving en de R AWD.
ik ben het met je eens volvo is vet en op golfjes heb ik het ook niet zoquote:[b]zeg maar Daaaag met je golf GTI-tje of CRX-je... (no offence ijsmeis)
volvo is![]()
mja dat is ook appels met peren vergelijken. Murcielago is n bijna supercar. Volvo is gewoon een allerdaagse praktische auto...quote:Op maandag 17 mei 2004 11:25 schreef Joostve het volgende:
[..]
ik ben het met je eens volvo is vet en op golfjes heb ik het ook niet zo
maar vergeet niet dat die volvo 3x zo duur is als de auto's die jij noemt
is het zelfde als ik het over een murcielago heb en dan zeg: Dag volvo's![]()
Er deed zelfs een V70R mee aan de Gumball 3000 van vorige weekquote:Op maandag 17 mei 2004 12:09 schreef Garagefluit het volgende:
850 T5-R![]()
Blijft inderdaad een tijdloze auto, je ziet ze bijna nergens rijden maar ze maken toch altijd een behoorlijke indruk.
V70R e.d mogen er zeker ook zijn maar toch heb ik liever zo'n leuk geel autotje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |