Gelijk heb jequote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:59 schreef Leshy het volgende:
Gezien het feit dat de nieuwe versie van Opera net uit is, en Mozilla/Firefox ook een eigen topic heeft, lijkt het me geen gek idee alle posts over Opera ook centraal te verzamelen, en zo deze browser de aandacht te geven die ze verdient
Hoezo google in IE.. je hebt toch een handige google bar in je operaquote:Op vrijdag 14 mei 2004 03:30 schreef Antagonist het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Ik gebruik sinds een paar maanden Opera, en het programma bevalt me wel.
Hoewel ik als ik even snel 1 google opdracht moet doen ik alsnog eventjes explorer gebruik.
Het transfers scherm is ook ideal![]()
Ik vind het ook een prachtige browser,maar ik moet toch regelmatig nog naar IE omdat een link weer eens niet werkt op een website......quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:07 schreef Nicket het volgende:
[..]
Hoezo google in IE.. je hebt toch een handige google bar in je opera
Daar ben ik het mee eens.. af en toe heeft hij wat moeite met javaapplets, en met de opbouw van een bepaalde site. Maar dat komt weinig en steeds minder voor.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:16 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Ik vind het ook een prachtige browser,maar ik moet toch regelmatig nog naar IE omdat een link weer eens niet werkt op een website......
uuh geen Free BSD... ohjah ik heb opera zelfs op mijn nokia 6600 !! vergeten te vertellenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:30 schreef Enlightenment het volgende:
Ik vind Opera iets te 'bloated'. Veel functies zijn goed, maar het ziet er gewoon niet zo "schoon" uit als mijn Firefox. Bovendien is er geen versie voor FreeBSD voor zover ik weet (windows-only?).
En $39 vind ik erg veel geld voor genoeg gratis alternatieven. Oke, je hoeft het niet te betalen, maar als ze het nou $15 hadden gemaakt hadden wellicht meer Opera-liefhebbers het gekocht. Ik ben dus iemand die dingen graag legaal wilt doen, en Firefox spreekt mij op dat punt dus ook meer aan. Beetje principieel misschien.
Je mag Opera gewoon gratis gebruiken - en als je een resolutie hoger hebt dan 1024x768 heb je ook geen last van de reclame-banner.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:30 schreef Enlightenment het volgende:
Ik vind Opera iets te 'bloated'. Veel functies zijn goed, maar het ziet er gewoon niet zo "schoon" uit als mijn Firefox. Bovendien is er geen versie voor FreeBSD voor zover ik weet (windows-only?).
En $39 vind ik erg veel geld voor genoeg gratis alternatieven. Oke, je hoeft het niet te betalen, maar als ze het nou $15 hadden gemaakt hadden wellicht meer Opera-liefhebbers het gekocht. Ik ben dus iemand die dingen graag legaal wilt doen, en Firefox spreekt mij op dat punt dus ook meer aan. Beetje principieel misschien.
Same for me, heb de afgelopen 2 maanden opera gebruikt, maar b& nu weer trug bij men vertouwde vuurvosje!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:38 schreef Enlightenment het volgende:
Mja, maar ik zie het voordeel boven het gratis én open source Firefox niet zo, eigenlijk.
Sorry maar dat is niet zo. MSIE heeft zeer slechte CSS(2) support, dus als iets goed werkt in Opera/Firefox dan betekent dat niet automatisch dat het ook in MSIE werkt.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:59 schreef wijsneus het volgende:
Als ontwikkelaar - ik wel: als ik het onder opera perfect heb, kan ik er voor 95% vanuit gaan dat IE en Moz (firebadger - camino) ook braaf doen.
Mouse Gestures heeft Firefox ook. Maar Firefox is modulair. Je hebt een basis en je installeert de extensions die je wilt, zoals Tab Browser Extensions en Flash-clicktoplay. En als PHP developer vind ik de http header-extensie erg handig.quote:En mouse gestures - die wil ik eigelijk in heel windows
Preferencesquote:Op vrijdag 14 mei 2004 07:53 schreef Tu5 het volgende:
Ik vind het enige nadeel van opera dat als je en pagina opnieuw opent in dezelfde sessie, dat hij die dan niet ververst. Bijvoorbeeld de active topics lijst hier op fok!, als je die opent door bijvoorbeeld op back te klikken, krijg je niet de nieuwste lijst...Verder is het idd een superbrowser.....
Zal 'm toevoegen aan de lijst bovenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 16:31 schreef kingfinn het volgende:
http://www.monroeworld.com/operafilter/
Programma om de (ad blocking) filter van Opera mee in te stellen, ook erg handig
Mozilla Firefox 0.8 (basis, zonder extensies): 6,2Mbquote:Op vrijdag 14 mei 2004 23:23 schreef Enlightenment het volgende:
Modulair is natuurlijk veel beter dan alles er maar gewoon inproppen, dan wordt het bloated.
Vreemd, als je ze gewoon via het menu uitzet (View -> Panels -> Panel Placement Off), blijven ze keurig netjes weg. Ik gebruik ze zelf ook niet vaak genoeg om ze constant aan te hebben staan.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:17 schreef Hiawatha het volgende:
Leuk denk ik, nieuwe Opera versie. Maar weer eens proberen. Hmmmm, lelijk buttons aan de linkerkant. Gelijk maar uitzetten. Volgende keer Opera starten en ze staan er weer
de koekjes was het probleem. Dan even het laatste vraagje. Is het mogelijk een hotmail adres in te stellen bij de opera mail? Ik heb een paar pogingen gedaan, tevergeefsquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:03 schreef Leshy het volgende:
Wat is het probleem precies? Krijg je een popup-venster dat zegt "Ik log je lekker niet in", of word je automatisch geredirect, of wat?
Heb je cookies aan staan?
Same here. Keb Opera er maar weer afgedonderd, prutbrowser. Lekker Firefoxen, weet je tenminste zeker dat alles het doet.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:53 schreef n00fer het volgende:
nou, geinstalleerd en aan het gebruiken.
maar bij de meest bezochte website: Fok! wil hij niet inloggen
ik heb me al uitgelogd bij de IE sessie, dus daar kan het ook niet aan liggen. Iemand een idee?
Amen to that.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:59 schreef wijsneus het volgende:
En mouse gestures - die wil ik eigelijk in heel windows
http://www.tcbmi.com/strokeit/quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:59 schreef wijsneus het volgende:
En mouse gestures - die wil ik eigelijk in heel windows
quote:Op zondag 16 mei 2004 00:34 schreef Hiawatha het volgende:
Same here. Keb Opera er maar weer afgedonderd, prutbrowser. Lekker Firefoxen, weet je tenminste zeker dat alles het doet.
Als je cookies uitschakelt, doet Firefox het net zo minquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:08 schreef n00fer het volgende:
de koekjes was het probleem.
stroke-itquote:Op zondag 16 mei 2004 01:33 schreef Leshy het volgende:
http://www.tcbmi.com/strokeit/
heb het geinstalleerd. zie dat het programma nog wel veel moet leren. de tijd zal het leren ....wat ik ervan ga vinden. iig is het van linksonder naar rechtsboven (maximalize, restore) en rechtsboven naar linksonder move (minimize) met je muis wel handig.quote:Op zondag 16 mei 2004 02:16 schreef devzero het volgende:
[..]
stroke-it![]()
Ziet er goed uit, zodra ik tijd heb probeer ik het eens. Iemand ervaring ermee?
[/quote]quote:Op maandag 17 mei 2004 12:59 schreef Da_DvD het volgende:
ten derde is de transfer-functie ook niet helemaal ok, soms stopt een download en dan zeg je dat ie verder moet gaan waar ie gebleven is, begint ie weer helemaal opnieuw
Ook weigert dat ding op sommige URLs op te slaan in de cache (zelfs wanneer ik die URLs invoer vlak nadat ik die cache ff geleegd heb)
Waar lees jij dat er betaald moet worden?quote:Op maandag 17 mei 2004 14:03 schreef Hayek het volgende:
al die features die worden genoemd zitten ook in myie2, dus zou niet weten waarom iemand ervoor zou betalen
op de site van opera.. tenzij je gaat cracken of adware wil accepteren natuurlijkquote:Op maandag 17 mei 2004 14:05 schreef bolivian het volgende:
[..]
Waar lees jij dat er betaald moet worden?
Psssst!quote:Op maandag 17 mei 2004 14:18 schreef Hayek het volgende:
[..]
op de site van opera.. tenzij je gaat cracken of adware wil accepteren natuurlijk
quote:Op maandag 17 mei 2004 14:12 schreef Hiawatha het volgende:
_edit_
Hmmm,... meteen al caching problemen...
_edit2_
Oke, dit is echt brak. Ik moet elke keer als ik een bericht post of wijzig op refresh drukken, anders krijg ik de vorige versie van de pagina te zien. Opera cached dynamische pagina's..... da's niet goed!!
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 11:29 schreef bolivian het volgende:
[..]
PreferencesHistory & cache
Check documents: Always
![]()
dat zeg ik, adwarequote:Op maandag 17 mei 2004 14:20 schreef bolivian het volgende:
[..]
Psssst!
Opera werkt ook *zonder* cracken en *met* banner!
Zie je dat? Een grote banner rechtsbovenin!quote:Op maandag 17 mei 2004 14:24 schreef Hayek het volgende:
[..]
dat zeg ik, adware
quote:Op maandag 17 mei 2004 14:25 schreef bolivian het volgende:
[..]
Zie je dat? Een grote banner rechtsbovenin!
Oh, dat hoort bij Fok!.
Test testquote:Op maandag 17 mei 2004 14:21 schreef bolivian het volgende:
Preferences History & cache Check documents: Always
Niet echt. Als je het zo ingesteld hebt, kijkt Opera eerst of je een pagina in je cache hebt, in plaats van hem direct van de server te halen. Als je dat niet wilt - en met dynamische forumpagina's wil je dat niet, dan stel je Opera in om documenten altijd te controleren op vernieuwingenquote:Op maandag 17 mei 2004 15:05 schreef Hiawatha het volgende:
oke, dat werkt. Wat een debiele optie dan zeg.....
Niet dat ik kan zien, eigenlijk.quote:Het lijkt me dat Fok! cache-info aan de browser meegeeft.
Een goede browser die cached onthoud de datum van opvraag. Je doet, ook als je cached, ALTIJD een request naar de server. Als je cached stuur je een If-Modified-Since HTTP header optie mee. Bij een 200 antwoord heb je een nieuwe pagina, bij een 304 haal je de pagina uit de cache. Simpel. Een optie van Always Check Documents is dan volslagen overbodig. Maar goed dat Firefox (mijn browser) dat WEL goed doet.quote:Op maandag 17 mei 2004 15:54 schreef Leshy het volgende:
Niet echt. Als je het zo ingesteld hebt, kijkt Opera eerst of je een pagina in je cache hebt, in plaats van hem direct van de server te halen. Als je dat niet wilt - en met dynamische forumpagina's wil je dat niet, dan stel je Opera in om documenten altijd te controleren op vernieuwingen
Omdat jij dat niet kan zien, wil niet zeggen dat het niet zo isquote:Niet dat ik kan zien, eigenlijk.
Mijn browser geeft ook netjes nieuwe pagina's weer. Ik kan hem echter ook specifiek instellen om dat niet te doen, wat betekent dat pagina's uit de cache sneller openen dan in bijvoorbeeld Firefox - omdat er niet gewacht hoeft te worden op een request.quote:Op maandag 17 mei 2004 17:57 schreef Hiawatha het volgende:
Maar goed dat Firefox (mijn browser) dat WEL goed doet.
quote:Omdat jij dat niet kan zien, wil niet zeggen dat het niet zo is
Weet jij toevallig waar ze dan wel zitten?quote:HTTP/1.1 200 OK
Date: Mon, 17 May 2004 16:13:06 GMT
Server: Apache/1.3.29 (Unix) PHP/4.3.4
X-Powered-By: Replique/v0.2.6:0905c
Set-Cookie: sessid=[..]; expires=Wed, 16-Jun-04 16:13:06 GMT; path=/; domain=.fok.nl
Set-Cookie: user=0; expires=Wed, 16-Jun-04 16:13:06 GMT; path=/; domain=.fok.nl
Connection: close
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-15
Met dus de mogelijkheid (zoals ik dus had) dat je de onjuiste informatie op je scherm krijgt. Je moet em dus op altijd Always zetten om zeker van de inhoud van de pagina te zijn. De overige opties zijn waardeloos.quote:Op maandag 17 mei 2004 18:17 schreef Leshy het volgende:
Mijn browser geeft ook netjes nieuwe pagina's weer. Ik kan hem echter ook specifiek instellen om dat niet te doen, wat betekent dat pagina's uit de cache sneller openen dan in bijvoorbeeld Firefox - omdat er niet gewacht hoeft te worden op een request.
Om boven genoemde reden duidelijk dus NIET.quote:Opera's cache control is een stuk geavanceerder dan die van Mozilla/Firefox.
Dan is dat in Replique eruit gehaald. In de vorige software zat het wel.quote:Weet jij toevallig waar ze dan wel zitten?
quote:Op maandag 17 mei 2004 19:07 schreef Hiawatha het volgende:
Met dus de mogelijkheid (zoals ik dus had) dat je de onjuiste informatie op je scherm krijgt. Je moet em dus op altijd Always zetten om zeker van de inhoud van de pagina te zijn. De overige opties zijn waardeloos.
Bij de bookmarks sidembar of manager zit een zoekvakje, die alle niet-atchende results wegfiltert. Zo hou je in Firefox een mooi lijstje over van alle bookmars die matchen met je ingetikte tekst. Niks aan de hand dus.quote:Op maandag 17 mei 2004 19:01 schreef detron23 het volgende:
weet je wat ik ook mis in Firefox?(en mozilla, netscape, IE6 etc)
De Quickfind optie bij de bookmarks. Als je een lange lijst hebt met URL's en je wilt bijv. alle sites zoeken die de term "download" bevatten, dan tik je gewoon de eerst paar letters in, bijv. "dow" en vaak is dat al genoeg om de rest uit te filteren.
Daarom verkies ik Opera
je kan je sites ook ordenen in mapjes, spaart ook al veel zoekwerk uitquote:Op maandag 17 mei 2004 19:01 schreef detron23 het volgende:
weet je wat ik ook mis in Firefox?(en mozilla, netscape, IE6 etc)
De Quickfind optie bij de bookmarks. Als je een lange lijst hebt met URL's en je wilt bijv. alle sites zoeken die de term "download" bevatten, dan tik je gewoon de eerst paar letters in, bijv. "dow" en vaak is dat al genoeg om de rest uit te filteren.
Daarom verkies ik Opera
de ordening is prima hier. Alleen als je heeel veel mappen hebt en heel veeeeeel links. kan het net iets sneller gaan met Quickfind dan in je mapstructuur te zoeken.quote:Op maandag 17 mei 2004 23:59 schreef Jump het volgende:
[..]
je kan je sites ook ordenen in mapjes, spaart ook al veel zoekwerk uit
ik heb zelf Firefox getest hierop... maar grote verschil is dat het wegfilteren daarvan niet Realtime/dynamisch gaat. Bijv. door "download" te zoeken typ ik per ongeluk "don" terwijl het "dow" moet zijn, kan je zo de backspage gebruiken en in realtime veranderd alles in je zoekschermquote:Op maandag 17 mei 2004 23:55 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Bij de bookmarks sidembar of manager zit een zoekvakje, die alle niet-atchende results wegfiltert. Zo hou je in Firefox een mooi lijstje over van alle bookmars die matchen met je ingetikte tekst. Niks aan de hand dus.
http://tntluoma.com/opera/lover/7/06/quote:Op maandag 17 mei 2004 23:55 schreef SpuitElf het volgende:
Bij de bookmarks sidembar of manager zit een zoekvakje, die alle niet-atchende results wegfiltert. Zo hou je in Firefox een mooi lijstje over van alle bookmars die matchen met je ingetikte tekst. Niks aan de hand dus.
Haha Leshy echt een vertegenwoordiger van Operaquote:Op dinsdag 18 mei 2004 01:33 schreef Leshy het volgende:
[..]
http://tntluoma.com/opera/lover/7/06/
Heeft Firefox ook bookmark en folder nicknames?
Dan weet ik niet wat je denkt dat je getest hebt in Ffx, want dat kan gewoon.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:29 schreef detron23 het volgende:
[..]
ik heb zelf Firefox getest hierop... maar grote verschil is dat het wegfilteren daarvan niet Realtime/dynamisch gaat. Bijv. door "download" te zoeken typ ik per ongeluk "don" terwijl het "dow" moet zijn, kan je zo de backspage gebruiken en in realtime veranderd alles in je zoekscherm
You bet. Bookmark keywords heten ze. En ze zijn behoorlijk geavanceerd, Je kan er bijvoorbeeld mee zoeken vanaf je adresbalk. En in 0.9 worden ze nog verder uitgebreid, onder andere met mogelijkheden tot het gebruik van POST-forms.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 01:33 schreef Leshy het volgende:
[..]
http://tntluoma.com/opera/lover/7/06/
Heeft Firefox ook bookmark en folder nicknames?
mja ik vind het prima dat mensen een andere browser willen gebruiken, maar soms lijkt het wel een religie waartoe iedereen bekeerd moet worden..quote:Op maandag 17 mei 2004 19:38 schreef nietzman het volgende:
[[url=http://giantfightingrobots.com/betterbrowser.gif]afbeelding][/url]
Op dit bannertje kroelen FireFox en Opera..
als je IE gebruikt ben je een slaaf van microsoft (een heiden, een ketter)quote:Op dinsdag 18 mei 2004 08:57 schreef ToBe het volgende:
Beetje jammer dat het hier lijkt op een "Opera is beter/slechter dan Mozilla" . Het is juist mooi dat er mensen alternatieven overwegen en niet slaafs aan de IE zitten.
Dat is inderdaad niet de bedoeling van het topic. Persoonlijk vind ik Opera een betere browser - maar ik kan best begrijpen dat mensen liever met Mozilla of Firefox werken. Als er echter mensen een vooroordeel of een feitelijke onjuistheid gebruiken om te claimen dat een andere browser beter is, zal ik daar op reageren.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 08:57 schreef ToBe het volgende:
Beetje jammer dat het hier lijkt op een "Opera is beter/slechter dan Mozilla".
Dat is heel mooi voor Firefox gebruikers, altijd veel plezier van gehad met Opera. Er gaat niets boven "ig jaguar xkr" in je adresbalk te gooien voor een Google Image searchquote:Op dinsdag 18 mei 2004 08:48 schreef SpuitElf het volgende:
You bet. Bookmark keywords heten ze. En ze zijn behoorlijk geavanceerd, Je kan er bijvoorbeeld mee zoeken vanaf je adresbalk. En in 0.9 worden ze nog verder uitgebreid, onder andere met mogelijkheden tot het gebruik van POST-forms.
Het probleem van MSIE is absoluut niet dat het een MS produkt is. Het grootste probleem voor veel mensen is dat MSIE een 3 jaar oude browser is, die erg slechte support heeft voor standaarden (CSS2 wordt vooral heel slecht ondersteund), waarvoor heel veel security leaks zijn ontdekt, die puur en alleen een browser is zonder enige extra features, en die de komende twee jaar in elk geval niet geupdate zal gaan worden.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 10:03 schreef Hayek het volgende:
als je IE gebruikt ben je een slaaf van microsoft (een heiden, een ketter)
lijkt wel alsof men hier in de puberale afzet-periode zit
Helaas misinterpreteer je mijn woorden.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 10:03 schreef Hayek het volgende:
[..]
mja ik vind het prima dat mensen een andere browser willen gebruiken, maar soms lijkt het wel een religie waartoe iedereen bekeerd moet worden..
-edit- dit bedoel ik dus
[..]
als je IE gebruikt ben je een slaaf van microsoft (een heiden, een ketter)
lijkt wel alsof men hier in de puberale afzet-periode zit
ow ok, maar in het algemeen lijkt opensource wel een soort religie voor velen, ik maak zelf ook opensource dus heb er niets op tegen, maar sommige mensen lijken wel alles te doen om maar niet software te hoeven gebruiken van een commercieel bedrijf. En dat geld niet alleen voor browsers maar ook voor bijvoorbeeld OS'en of IM programma's..quote:Op dinsdag 18 mei 2004 10:51 schreef ToBe het volgende:
Helaas misinterpreteer je mijn woorden.
Hetgeen ik bedoel is, mensen die zonder erbij na te denken hetgeen gebruiken wat zij voorgeschoteld krijgen, zonder te kijken of alternatieven beter zijn. Dat noem ik slaafs. Als iemand alle pluspunten en minpunten op een rijtje heeft gezet en dan op IE uitkomt, is daar niets mis mee.
(nouja,)
Je bevindt je in een topic over een commerciele non-open-source browser van een beursgenoteerd commercieel bedrijfquote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:33 schreef Hayek het volgende:
maar sommige mensen lijken wel alles te doen om maar niet software te hoeven gebruiken van een commercieel bedrijf.
heb het al opgelost Identify as Opera teruggezet naar Identify as MSIEquote:Op donderdag 20 mei 2004 14:52 schreef detron23 het volgende:
[..]
en wat is de oplossing?
Dit werkt perfect....wist niet dat Opera zo erg aanpasbaar is.quote:Op woensdag 19 mei 2004 21:55 schreef Leshy het volgende:
Wat je wel kunt doen, is naar http://nontroppo.org/wiki/CustomButtons#menu gaan, en een van de Menu buttons op bijvoorbeeld je address bar zetten. Kwestie van aanklikken en naar de juiste toolbar slepen, gewoon vanaf de website. Met Ctrl+F11 kun je vervolgens je menu-bar uitzetten, en heb je dezelfde hoeveelheid ruimtewinst, en toch nog toegang tot het menu.
Ga eens direct naar http://www.mopyfish.net/mopysite/flash.htmlquote:Op zaterdag 22 mei 2004 20:28 schreef detron23 het volgende:
het lijkt wel alsof Macromedia Flash niet goed geinstalleerd is in opera....http://www.mopyfish.net/ deze kan ik niet openen. HEb net flash 7 geinstalleerd maar het wil niet lukken om de site te bekijken.
iemand??
ja deze werkt....maar hoe kan je erachter komen naar welke redirect pagina ik moet gaan,zodat ik het geljk kan intikken?quote:Op zondag 23 mei 2004 13:09 schreef Leshy het volgende:
[..]
Ga eens direct naar http://www.mopyfish.net/mopysite/flash.html
Werkt dat? Zo ja, dan is het idd het ongelofelijk brakke browser-detectiescript dat voor geen meter werkt, en je naar een blanco HTML-pagina stuurt.
quote:New in Opera 7.51
Security
Restricted image size in address bar, page bar and page/window cycler. This addresses issue reported in GreyMagic security advisory GM#007-OP: wide favicons could cover URL in the address line.
Miscellaneous
Various stability improvements
Redirecting links correctly marked as visited
Initial support for quoting selected text in messages
Solved problem with duplicate addresses when using "Reply all"
Opensource != gratis. Sommige opensource programma's kosten geld.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:57 schreef Leshy het volgende:
[afbeelding]
Advertenties: Opera is geen opensource, en is dus ook niet gratis.
Vaak betaal je in zo'n geval niet voor het programma, maar voor bijgeleverde documentatie en support. Denk bijvoorbeeld aan Linux distributies die je in de winkel tegenkomt.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:50 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Opensource != gratis. Sommige opensource programma's kosten geld.
Ik heb nu nog versie 7.23, maar zat te denken over upgraden naar 7.51. Als er echter al een Opera 7.60 aan zit te komen, wacht ik daar nog even mee. Hoe kom je eigenlijk aan die informatie? Heb je een website of zo waar ik eea af en toe op kan checken? Ik kan namelijk via Google niks vinden...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:54 schreef Leshy het volgende:
Ik geloof dat intern al met Opera 7.52 gewerkt wordt, en ze zijn ook hard bezig met Opera 7.60 die compatibel zou moeten zijn met GMail. Ik verwacht dat een update ook niet lang uit zal blijven.
Opera 7.5x biedt sowieso al veel functionaliteit over 7.23, dus upgraden kun je sowieso al wel doenquote:Op donderdag 24 juni 2004 18:47 schreef Lkw het volgende:
Ik heb nu nog versie 7.23, maar zat te denken over upgraden naar 7.51. Als er echter al een Opera 7.60 aan zit te komen, wacht ik daar nog even mee.
Dit kun je ook gewoon zelf vertalen. Ik ben er een tijdje geleden mee bezig geweest. Heb niet alles vertaald, omdat ik gewoonweg geen alternatieven wist. Als je 'm wilt gebruiken, hier staat 'ie iig. Mocht je 't werk willen voortzetten, je kunt 'm gewoon openen in een teksteditor. Zet je updates wel ff hier neerquote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:03 schreef Lkw het volgende:
Het bestand nederlands.lng kun je trouwens ook voor deze nieuwe versie gebruiken. Verreweg de meeste dingen worden gewoon goed vertaald (behalve de nieuwste toevoegingen, die zijn nog niet bijgewerkt).
Jemig, wat een werk!! Maar ik heb 'm gedownload, zal eens kijken of ik de geest krijg om 'm af te maken...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 04:37 schreef vbmot het volgende:
[..]
Dit kun je ook gewoon zelf vertalen. Ik ben er een tijdje geleden mee bezig geweest. Heb niet alles vertaald, omdat ik gewoonweg geen alternatieven wist. Als je 'm wilt gebruiken, hier staat 'ie iig. Mocht je 't werk willen voortzetten, je kunt 'm gewoon openen in een teksteditor. Zet je updates wel ff hier neer
Het is een bekend probleem dat je daar hebt. Hier kun je er meer over lezen.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:46 schreef vaono het volgende:
Ik ben sinds gister Opera 7 gaan gebruiken. Ben er erg tevreden over en er zitten veel handige extra's bij. Wat ik wel jammer vond is dat Opera de reacties bij een MSN Group site heel vaag uitlijnt. Dat gooit ie helemaal door elkaar. Ook is het niet mogelijk om daar te reageren. Dat doet Firefox een stuk beter.
Ctrl+Alt+T => View => Show Transfers when starting downloadquote:Op woensdag 7 juli 2004 15:06 schreef detron23 het volgende:
Hoe stel je in Opera in dat bij het klikken van een downloadfile je niet automatisch springt naar de downloadtab die "op pupt "binnen opera.
quote:Changes since Opera 7.51
Security
Fixed a URI obfuscation weakness enabling impersonation of legitimate web sites. Illegal characters in addresses will be stripped. This addresses Security Focus Bugtraq ID #10517.
Solved frame injection vulnerability that allowed for spoofing (Secunia Advisory SA11978).
Solved certificate verification problem.
Miscellaneous
Changed search.ini to ensure correct default dictionary and encyclopedia searches. On how to protect customized files from being overwritten, see Release Note.
Changed main toolbar. Now includes options Open, Save, Print, Find, Home, Panels, Tile, and Cascade.
Various stability and rendering improvements.
"Show in" submenu for messages now has nested display of nested filters.
Corrected message reply behavior when View > Encoding is set to autodetect.
Fixed SSL renegotiation problem causing login trouble on certain secure sites.
Solved issue concerning JavaScript method "confirm()".
Various encoding-related improvements to accommodate Japanese language version.
quote:One-click setups:
Opera Eases Migration From IE; Exposes Power Features to Developers
Oslo, Norway - July 13, 2004
Opera Software's browser has long been recognized for its speed and inventiveness, with Opera having driven browser innovation over the last few years. To assist the Microsoft Internet Explorer users in search for a better browser, Opera Software today released a series of one-click setups that instantly change Opera's toolbars, menus, keyboard shortcuts, and mouse gestures, one of which emulates an IE-like look and feel. With this, migrators from IE have an even easier start on a more advanced Web browsing application.
"Opera is not only the fastest browser on Earth, but the most customizable browser on Earth," says Jon S. von Tetzchner, CEO, Opera Software. "We are doing everything we can to encourage people to move on to more advanced technologies with a simple start in Opera, offering them the sort of settings that they are accustomed to before they dive in to everything Opera offers. There should be no learning curve for Web surfers wanting a better Internet experience."
Opera users can download the new setups to apply browser settings characteristic of IE, Firefox, Safari, and an advanced developer's edition. The one-click downloads are available at http://www.opera.com/startup/customize/.
Plugins uitschakelen is wat drastisch, maar werkt welquote:Op vrijdag 23 juli 2004 02:39 schreef Lkw het volgende:
Weet iemand misschien een methode om die vreselijke floating ads (zoals de laatste dagen op de frontpage) de nek om te draaien in Opera? Ik haat ze, ik haat ze, ik haat ze.
quote:Opera 7.54 for Windows Changelog
We recommend that you download and install this upgrade.
Changes since 7.53:
SecurityDenied write-access to properties on objects from scripts that fail a standard origin check, in order to block potential access by attackers to user's computer. Fixes critical vulnerability reported in GreyMagic Security Advisory GM#008-OP. Fixed security issue regarding spoofing of the addressfield by loading other page contents while keeping the URL, reported in Secunia Advisory SA12162. Blocked access to file:/ URLs from documents that are not themselves loaded from file:/ URLs.
MiscellaneousFixed problem with canceling connections/downloads. Cache-size limitation improved.
Dus als jouw TV willekeurig kanalen begint te verwisselen als jij 's avonds laat naar SBS6 kijkt, dan is dat jouw schuld?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:02 schreef Premium het volgende:
Moeten mensen maar van de pornosites wegblijven.
Als je IE een tijdje gebruikt wordt het zo ongelooflijk traag. Zelfs als ik gewoon "www.google.be" intik en op enter druk, reageert IE 10sec helemaal niet om dan eindelijk iets te doen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 20:25 schreef Premium het volgende:
De perfecte browser bestaat niet. IE is lekker kaal en snel, je kan er in ieder geval alles mee bekijken maar IE is niet safe.
Firefox en Opera houden zich beter aan de W3C-standaards dan IE. Als Firefox of Opera een site fout weergeeft en IE niet, gaat het om een slecht ontworpen site ("Designed for IE 5.5" en meer van dat gemakzuchtig gezeik).quote:Op donderdag 5 augustus 2004 20:25 schreef Premium het volgende:
Opera bulkt van de opties waar ik niet op zit te wachten en heeft met sommige websites problemen. Hetzelfde geldt voor Firefox. En op een systeem met plugins zit ik al helemaal niet te wachten. Ik hou het toch nog maar even bij IE en neem die veiligheidsproblemen dan maar voor lief. Just my 2 cents.
sonkveer klijk 'n seggu da spejn de nee intseer. Sje ts wul kunne bgreipn, mosje mer un bdju suppl dnku - k sjrei z'as 'k wul.quote:Op zondag 8 augustus 2004 18:12 schreef Premium het volgende:
Dat van die W3C interesseert me niet.
Alhoewel dit uiteraard een eenvoudige test is, toont deze toch aan dat Opera en Firefox elkaar qua snelheid niet significant ontlopen; Internet Explorer is echter duidelijk wel trager.quote:Athlon XP1800+, 256Mb RAM, 1500/128kbps verbinding, tijd is in seconden aangegeven.
Site 1: http://www.csszengarden.com
Site 2: http://www.leshy.net
Site 3: http://www.literarymoose.info
Site 4: http://www.microsoft.com
Site 5: http://www.google.de
Opera 7.54
1 - 02.214
2 - 01.710
3 - 02.143
4 - 02.213
5 - 00.480
Totaal 8,760 seconden
MSIE 6
1 - 03.235
2 - 01.853
3 - 02.334
4 - 04.276
5 - 00.531
Totaal 12,229 seconden
Firefox 0.9.3
1 - 01.583
2 - 00.831
3 - 02.453
4 - 03.615
5 - 00.420
Totaal 8,902 seconden
De belangrijkste toevoegingen en wijzigingen zijn te vinden via bovenstaande link. Ik ben benieuwdquote:Major New FeaturesOne of the first things you will notice when you start Opera is the ability to select whether to use Opera as an Internet suite or as a browser only. The latter option disables Opera Mail, which can be enabled again via Preferences > Programs and paths. The first-time setup dialog also allows you to easily disable the personal bar and panel selector to increase your page viewing area. You may have noticed the increased size of the install file. This release comes with a set of voice libraries that enable the user to control Opera by speaking commands to it. Opera now supports XHTML+Voice 1.2 and the CSS3 speech module (properties new to CSS3 are prefixed by "-xv-"). With the default setup, you can navigate pages, have selected text read to you, and control parts of the browser. Select some text, hold down Scroll lock, and say "speak" or visit the IBM Multimodal demo page for a demo. More information about using voice can be found in the help files by issuing the command "voice help" or in the Opera with Voice tutorial. Join the discussions about this new feature in #voice on irc.opera.com.
Voice functions only work on Windows 2000 and XP.Opera 7.60 features in-line error pages, allowing you to continue to work if a page loading in the background gives an HTTP error. The error pages include helpful tips to troubleshoot possible problems and stay out of your way until you are ready to deal with them. Not everyone has huge monitors or lots of free workspace. That is one of the reasons we created Medium-Screen Rendering (MSR), available by selecting "Fit to width" from the "View" menu. MSR reformats pages so they fit better on smaller screens. The end result is a page that is very close to the original design, but that should not require horizontal scrolling.
Dit is inderdaad expliciet veranderd, omdat er een exploit was die hier eventueel misbruik van kon maken in vorige versies, alhoewel zo omslachtig dat het zo goed als geen praktisch nut had.quote:Op donderdag 2 september 2004 23:01 schreef StefanP het volgende:
In de vorige versie, kreeg ik in de URL bar het adres van de pagina te zien terwijl die nog aan het laden was. Maar nu staat daar enkel in het lichtgrijs 'Go to Web address Here' totdat de pagina echt begint te laden.
Dat is inderdaad één van de weinige kleine dingen is die ik ook niet helemaal lekker vind. Je kunt op het Transfers window (Tools -> Transfers) via het menuutje View (naast de Quick Download bar) de optie "Show transfers when starting download" uitzetten. Het nadeel is dan dat hij het Transfers venster ook niet opent wanneer je iets download en het ding uitstaat; je zult hem dan zelf even aan moeten zetten.quote:Ten tweede, als ik iets download dan switcht opera ineens naar het Transfers tabblad. Vrij irritant want dan moet ik zelf weer op het oorspronkelijke tabblad klikken... hoe schakel ik dat uit?
Opera op mijn Smartphonequote:Opera Software Announces
The Opera Browser for Windows Mobile
Oslo, Norway - August 31, 2004
Opera Software today announced that its revolutionary Opera smartphone browser will soon become available for Microsoft Windows Mobile software. Windows Mobile is a completely new platform for Opera, offering operators, handset vendors, enterprises and end users more choice of platforms that provide outstanding Web browsing on small, restricted smartphone screens.
Opera's range of smartphone browsers includes Small-Screen Rendering (SSR) technology, an Opera innovation that enables users to browse regular Web pages for the first time on small mobile screens by reformatting the page and thus eliminating the need for horizontal scrolling.
"Operators want to offer their subscribers the same Internet and brand experience on all the different handsets coming from the various manufacturers, necessitating a fully integrated cross-platform browser," says Rolf Assev, Executive Vice President Business Development, Marketing and Strategic Alliances, Opera Software ASA. "We've heard the market's call, and we're responding. Opera will soon offer a new Internet experience with Windows Mobile-based Smartphones."
"Microsoft is excited to see the increased level of innovation and opportunity generated by the broad adoption of Windows Mobile-based devices," said Mark Spain, director of the Mobile and Embedded Devices Group at Microsoft Corp. "Opera's support of the Windows Mobile platform delivers more choice to mobile operators and customers and demonstrates the openness of the platform."
To contact Opera, or read more about our smartphone product, please visit: Opera for Smartphone
quote:Opera tailors the Web for TV: TVR Displays the Full Internet in True Form on TV Screens
Oslo, Norway - September 9, 2004
In connection with the International Broadcasting Convention (IBC) 2004, Opera Software today unveiled a new edition of its screen rendering technologies, this time tailored for the television. TV Rendering (TVR) makes the necessary adjustments to perfectly display any Web page on any TV screen, opening up for a great Internet experience on TV sets for the first time.
With Web pages being designed for viewing on high-resolution desktop computer monitors, TV screens with their low resolution and varying screen sizes have not been able to emulate a satisfactory Internet experience. Today's release of TVR for the first time introduces users of broadband enabled set-top boxes (STB), or other iTV related hardware, to the potential of full Internet browsing that is as true and content-rich as experienced with desktop computers. TVR focuses on pixelation and problematic colors, adapting different elements individually to suit the TV screen. Original fonts, colors, design, and style are left virtually untouched.
"With TVR, the broadcasting industry can finally incorporate the full Web into TVs and set-top boxes," says Jon S. von Tetzchner, CEO, Opera Software ASA. "Full Web access on TVs will soon be a requirement from consumers. After all, if you would go to a store today and choose between a TV set that offered Web and TV or one that just had TV, which one would you choose? With TVR, the Internet is ready to transform the broadcasting industry."
Opera's partner, Equator Technologies, a leading provider of high-performance, programmable and power-efficient system-on-a-chip (SoC), processors for networked video entertainment and communications, is ready to deliver to TVR with their winning StarFish, Tetra and Dolphin hardware platforms.
"The ability to combine TV broadcasting with Internet content opens up an almost unimaginable array of new great features for the old screen," says John O'Donnell, CTO, Equator Technologies. "TVR makes it possible to comfortably surf the Web from the comfort of your sofa, removing the need for many to have a separate work-like computer at home. The technology to make TV's into complete home entertainment and information devices at a reasonable price is now available, now it's just up to operators to provide it to their users."
quote:Please note that voice support in clean installs now needs to be manually enabled in Preferences > Voice. Enabling voice will prompt the user to download and install voice libraries. Menus have undergone a significant simplification. Note in particular: Toolbar and panel customization is now done from within the "Customize" dialog. Added dropdown button for easy access to closed pages on the page bar. The button doubles as blocked pop-up notifier. The security icon (padlock) and RSS icon are now displayed within the address field when on a secure page or a page correctly linked to a valid RSS newsfeed. "Block unwanted pop-ups" is now enabled by default. Fix for tabbed/MDI browsing vulnerability reported in Secunia Advisory SA12713. For more information, see Opera's security advisory: Phishing attack possible with a delayed JavaScript prompt
Opera heeft standaard geen Courier New lettertype in haar interface, nooit gehad ook, overigens. De interface van 7.54 is standaard vrij uitgebreid inderdaad, maar is heel gemakkelijk en snel aan te passen. In de preview-versies van 7.60 wordt/is hier veel aandacht aan besteed.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 13:50 schreef markvleth het volgende:
Ik heb opera nou ook maar weer is geprobeerd, maar het kan me eigelijk maar weinig boeien. "out of the box" een oerlelijke interface met een "Courier New" lettertype
F12 -> Block unwanted popups. Dit stond standaard uit omdat er nogal wat sites gebruik maken van automatische popups om in te openen, die met deze setting genegeerd zouden worden. In 7.60 wordt er ook een popup blocking notifier toegevoegd, en staat deze setting standaard aan.quote:De popups vliegen me om de oren dus ik zal ergens ook vast een popup blocker aan moeten zetten.
Don't judge a book by it's cover.quote:Nee ik zie het grote voordeel van deze browser dus niet.
Vreemd want ik heb hem net gedownload en geinstalleerd. En alles stond toch echt op Courier New.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 14:02 schreef Leshy het volgende:
Opera heeft standaard geen Courier New lettertype in haar interface, nooit gehad ook, overigens.
Vaag. In elke installatie van 7.x die ik hier heb gedaan, ben ik nog nooit CN tegengekomen, maar gebruikt hij netjes het standaard Tahoma. Mogelijk dat je een aantal fonts niet hebt en dat Courier New dan de eerste is die hij pakt, geen idee. Welk OS gebruik je?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 14:08 schreef markvleth het volgende:
Vreemd want ik heb hem net gedownload en geinstalleerd. En alles stond toch echt op Courier New.
Tabs hebben een vaste hoogte die in de skin zijn vastgelegd, als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 14:18 schreef markvleth het volgende:
Ik heb alles even snel ingesteld dat op iets toonbaars lijkt. Jammer dat die tabs ook zo gigantisch groot blijven, er zit een of andere foutive marge in ten opzichte van het lettertype.
Tabs blijven belachelijk groot, ongeacht de skin. Zoals gezegd zijn ze gerelateerd aan het lettertype, alleen wordt er een te grote marge omheen gegooid.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 14:35 schreef Leshy het volgende:
Tabs hebben een vaste hoogte die in de skin zijn vastgelegd, als ik me niet vergis.
De Google text ads zijn vrij klein en daar heb je weinig last vanquote:Op woensdag 27 oktober 2004 14:45 schreef Quarks het volgende:
Ik heb net ook even Opera 7.54 geprobeerd, afgezien van die reclamelijkt het me wel fijn.
Klinkt als een firewall die Opera blokkeert. Heb je er eentje draaien?quote:Probleem is echter: als ik een url intyp krijg ik: Network Problem <de url> dus ik kan op die manier geen sites bezoeken![]()
Ziet eruit alsof je in het ene geval 25 replies per pagina hebt staan, en in het andere 50. Ben je bij allebei ingelogd, en zo ja, op hetzelfde account?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 14:54 schreef markvleth het volgende:
En wie kan mij het volgende verschil verklaren?
hee niet te slim gaan worden, dat zal het wel zijn.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 14:57 schreef Leshy het volgende:
Ziet eruit alsof je in het ene geval 25 replies per pagina hebt staan, en in het andere 50. Ben je bij allebei ingelogd, en zo ja, op hetzelfde account?
Die had ik voor het gemak al even uitgezetquote:Op woensdag 27 oktober 2004 14:55 schreef Leshy het volgende:
[..]
De Google text ads zijn vrij klein en daar heb je weinig last van
[..]
Klinkt als een firewall die Opera blokkeert. Heb je er eentje draaien?
Alt+P -> Advertising, en dan Google Text Ads (oid) aanzetten. Die zijn een stuk kleiner dan de grafische ads.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 15:00 schreef Quarks het volgende:
Is er geen manier om ads kleiner te maken of iets dergelijks, want ze zijn redelik lomp?
Niet elke browser is overal even snel in, ligt een beetje aan de JavaScript implementatiequote:Trouwens, deze test: http://www.24fun.com/downloadcenter/benchjs/benchjs.html
doet er 18.5 seconden over in Firefox en 8.8 seconden in IE 6; vooral test 1 duurt ruim 6 seconden langer in FF. Hoe komt dat
Hmm, dat is al fijner, maar wel vreselijk irritant dat als je net iets te hoog op een tab klikt dat je dan die advertentie opent.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 15:11 schreef Leshy het volgende:
[..]
Alt+P -> Advertising, en dan Google Text Ads (oid) aanzetten. Die zijn een stuk kleiner dan de grafische ads.
[..]
Toch wel vreemd; de rest is ook een fractie langzamer.quote:Niet elke browser is overal even snel in, ligt een beetje aan de JavaScript implementatie
quote:User interfaceAdded "Check for new release" to Help menu. Inline find checkbox added to Search preferences (was found in Edit menu pre-7.60). Simplification of "Delete private data" dialog. "Frame" and "Background" sub-menus are now only visible in document context menus if the document actually contains frames or has a background.
Bron: http://snapshot.opera.com/windows/w760p4.html
Transfers scherm, View -> Show Transfers when starting downloadquote:Op zaterdag 4 december 2004 00:29 schreef StefanP het volgende:
Het enige wat ik eigenlijk zoek is een nieuwe versie die niet automatisch dat Transfers scherm opent als ik iets download
De belangrijkste wijzigingen uit de changelog:quote:Oslo, Norway - December 23, 2004
Opera Software today released the much awaited beta version of its next browser for the Windows platform. Opera is breaking ground once again with a range of new usability tools, including Fit-to-Window-Width, Fit-to-Paper-Width, improved RSS handling, Start Bar for easy access to main features, speech in- and output, and automatic update checks -- all presented in a simplified user interface (UI). Still keeping some secrets up their sleeve, Opera has yet to reveal the name of their newest browser version.
"We were preparing for the 7.60 release, but as work progressed and we kept adding improvements and functionality, it became very evident that we now have a browser that is so powerful, secure, and easy to use that it exceeds the next logical version number and warrants a major release," says Jon S. von Tetzchner, CEO, Opera Software, and adds that all those who have licensed Opera 7 will, of course, receive free upgrades. "The new Opera version has dramatic improvements under the hood, in addition to some very helpful new features to welcome more and more users to take advantage of browsing the Internet in a fast, safe, and customizable way."
[...]
Availability
The beta version of Opera's newest browser is available as a free download from www.opera.com. The final version of the browser is scheduled for release with its full name in early 2005. Users who have licensed versions of Opera 7 will receive free upgrades to the new version.
quote:At first glanceImproved user interface More workspace in the default setup. Cleaner menu setup and dynamic display of messaging features. Notification of blocked pop-ups. Simple retrieval of closed pages and blocked pop-ups. New start bar gives easy access to useful features. Voice functionality is available for Windows 2000 and XP. "Fit to window width" feature removes the horizontal scrollbar. Enhanced RSS newsfeed reader is available without activating e-mail client. Support for XMLHttpRequest; Gmail Web mail is fully supported.
Hm, wie weet. Deze instellingen heb ik daar in ieder geval:quote:Op zondag 13 februari 2005 01:45 schreef Leshy het volgende:
Het zal waarschijnlijk iets te maken hebben met de memory & disk cache. Op welke waardes heb je deze staan? Dit is te vinden in de Preferences onder "History and Cache"
Even vertalen:quote:Op donderdag 23 december 2004 15:41 schreef Leshy het volgende:
Opera 8 Beta releasedtechnische wijzigingen ten opzichte van 7.54 waren dermate groot, dat Opera Software een complete versie-upgrade als een logischere optie zag dan als een kleinere update.
Haha, Opera-gebruikers op stang jagen lukt niet hoor. Probeer anders het Firefox-topic eens, daar ziet men de browser als religie en zullen de reacties dus veel vermakelijker zijnquote:Op maandag 14 februari 2005 17:41 schreef markvleth het volgende:
[..]
Even vertalen:
Opera verliest zo snel terein dat ze het nu interessant proberen te laten lijken door hogere versie nummers![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | http://forum.fok.nl/templates/foksilver/forum.js Unknown context Syntax error while loading (line 91) -^ Inline script thread Error: name: ReferenceError message: Statement on line 2: Reference to undefined variable: No such variable 'hgroup' Backtrace: Line 2 of inline#3 script in http://forum.fok.nl/index/forumindex hgroup("1", "FOK!", ""); |
Het probleem hierboven speelt nog steeds. Ik heb uit frustratie al een ster in m'n monitor geslagen. Iemand enig idee hoe deze mallotige verstarring van Opera op te lossen??quote:Op zaterdag 12 februari 2005 18:14 schreef Lkw het volgende:
Ik gebruik nu alweer geruime tijd Opera (versie 7.54 op dit moment) en ik vind het veruit de geavanceerdste browser die ik ken. Toch heb ik sinds versie 7.5x hetzelfde irritante terugkerende probleem waar ik maar geen oplossing voor kan vinden:
Zeer regelmatig 'verlamt' Opera gedurende een seconde of 10 volledig. Er is dan gerommel op de HD en de status wordt 'Reageert Niet'. Verder verschijnt er linksboven dit blokje in beeld wanneer ik tóch wat probeer te doen (scrollen bijvoorbeeld):
[afbeelding]
Herkent iemand dit probleem en zijn er eventueel oplossingen voor?
Mijn dank zou enorm zijn
ik vindt de versie 8 echt een hele verbetering! Vooral door de prullebak linksonder. Voor verwijderde (tab)vensers, en geblokkeerde popups! enne, de newsfeeds, erg handig! Ik ben tevreden over opera, en van mij hoeft het ook niet erg populair te worden (zoals firefox), dus veel grotere kans op spyware en zooi...quote:Op maandag 14 februari 2005 17:41 schreef markvleth het volgende:
[..]
Even vertalen:
Opera verliest zo snel terein dat ze het nu interessant proberen te laten lijken door hogere versie nummers![]()
Hoi. Ik had al eens een antwoord op deze post geschreven, maar ik zie dat hij er niet staat. Ik denk dat Fok! mijn post heeft opgegeten, of iets dergelijks.quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:42 schreef Lkw het volgende:
Het probleem hierboven speelt nog steeds. Ik heb uit frustratie al een ster in m'n monitor geslagen. Iemand enig idee hoe deze mallotige verstarring van Opera op te lossen??
Kwestie van in de Preferences onder Windows even "Advanced Opera workspace" aanzettenquote:Op donderdag 24 februari 2005 21:18 schreef the_disheaver het volgende:
gebruik opera 8.0 beta (sinds kort) op linux (suse) maar daar zijn de sluitknoppen (het ' kruisje') verplaats van onder het sluitknop voor de gehele browser rechtsboven, naar op de linkerkant op de tabbladen... Misschien handig, maar wel heel erg wennen... Wil steeds richting rechterboven hoek met mn muis...
Ook hoiquote:Op donderdag 24 februari 2005 13:43 schreef Leshy het volgende:
[..]
Hoi. Ik had al eens een antwoord op deze post geschreven, maar ik zie dat hij er niet staat. Ik denk dat Fok! mijn post heeft opgegeten, of iets dergelijks.
In elk geval kan ik zeggen dat ik er zelf geen last van heb; ik gok erop dat het probleem komt door het dynamische geheugen etc. Ik zou zelf gewoon het automatische geheugen uitschakelen en een iets grotere HD-cache instellen
ow hihi...tof! Vreemd alleen dat ie in windows andere standaard instellingen heeft, dan de linux versie...quote:Op donderdag 24 februari 2005 22:46 schreef Leshy het volgende:
[..]
Kwestie van in de Preferences onder Windows even "Advanced Opera workspace" aanzetten
Hoe? Ik heb versie 7.54 en heb volgens mij alle opties wel 3x afgelopen...quote:Op donderdag 24 februari 2005 03:36 schreef Da_DvD het volgende:
Dat kon je uitschakelen hoor ;-) ( in versie 7 ook al)
Stel je voor, een fabrikant die een product maakt en daarvoor betaald wil worden, maar je wel in de gelegenheid stelt het produkt gratis en volledig functioneel te gebruiken.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:51 schreef DigiJasper het volgende:
Bah, opera is opzich een leuke browser. Alleen jammer dat het niet freeware is zonder banner, maar van vette commercie
*Eensch*quote:Op zaterdag 26 februari 2005 01:07 schreef Leshy het volgende:
[..]
Stel je voor, een fabrikant die een product maakt en daarvoor betaald wil worden, maar je wel in de gelegenheid stelt het produkt gratis en volledig functioneel te gebruiken.
Verboden zou het moeten worden, verboden! Wat zijn dit voor praktijken
quote:User InterfaceWhen starting download, allow transfer dialog to stay in the background. Clicking and holding the "Back" or "Forward" button will show a dropdown with history. Let dragged history list elements contain a URL and a title, allowing to drag and drop them to more toolbars and external programs. Prevent notifications from showing up when other applications are running in full-screen mode.
Display and scriptingAdded support for document.selection and document.getSelection in form input fields. Added support for TextRange with methods collapse, move, moveStart, and moveEnd, required by Google Suggest. Solved issues with XMLHttpRequest. Google Suggest is now fully supported.
Dat gebeurt mij ook regelmatig.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 02:33 schreef StefanP het volgende:
Soms kan ik bepaalde Fok topics niet lezen, omdat ik geen scrolldown heb. Dit gebeurt bij hele grote topics zoals [Tournament] Grote Filmpersonagetoernooi Ronde 1.1 Het laden gaat ok, maar halfverwege verdwijnt de scrollbar ineens. Ik kan ze alleen in IE openen... vermoedelijk heeft het met de lengte van de pagina te maken.
Ik heb zoiets inderdaad ook wel eens gehad, maar met de beta's van versie 8 nooit last van gehad. De bovenstaande link laadt ook gewoon netjes probleemloos in.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 02:33 schreef StefanP het volgende:
Soms kan ik bepaalde Fok topics niet lezen, omdat ik geen scrolldown heb. Dit gebeurt bij hele grote topics zoals [Tournament] Grote Filmpersonagetoernooi Ronde 1.2 Het laden gaat ok, maar halfverwege verdwijnt de scrollbar ineens. Ik kan ze alleen in IE openen... vermoedelijk heeft het met de lengte van de pagina te maken.
Het is een beetje druk op die site: Server problems: Please try again in 10 minutes.quote:Op dinsdag 19 april 2005 09:37 schreef the_disheaver het volgende:
En opera 8.00 is uitgekomen!
Get it!
Die ads kun je wegkopenquote:Op dinsdag 19 april 2005 13:47 schreef DigiJasper het volgende:
Opera is opzich een prima browser, alleen heel erg jammer van de ads, de balk links en de layout.
quote:Op zondag 24 april 2005 22:28 schreef Lkw het volgende:
...het is de mooiste & beste browser die er bestaat
Afgezien van je ietwat botte manier van 'bewijzen' zijn er nog meer fouten dan die.quote:
quote:
Op de pagina die je hierboven noemt, zeg je 'Firefox rules!'. Hm. Misschien mijn beurt om even te kuchen (ondanks dat ik niks tegen FF heb, en 'm ook wel eens gebruik), want neem hier eens een kijkje.quote:
quote:So overall, Opera seems to be the fastest browser for windows. Firefox is not faster than Internet Explorer, except for scripting, but for standards support, security and features, it is a better choice. However, it is still not as fast as Opera, and Opera also offers a high level of standards support, security and features.
quote:On Linux, Konqueror is the fastest for starting and viewing basic pages on KDE, but as soon as script or images are involved, or you want to use the back or forward buttons, or if you use Gnome, Opera is a faster choice, even though on KDE it will take a few seconds longer to start. Mozilla and Firefox give an overall good performance, but their script, cache handling and image-based page speed still cannot compare with Opera.
quote:On Mac OS X, Opera and Safari are both very fast, with Safari 2 being faster at starting and rendering CSS, but with Opera still being distinguishably faster for rendering tables, scripting and history (especially compared with the much slower Safari 1.2). Camino is fast to start, but then it joins its sisters Mozilla and Firefox further down the list. Neither Mozilla, Firefox nor IE perform very well on Mac, being generally slower than on other operating systems.
quote:Op zondag 1 mei 2005 13:48 schreef Hiawatha het volgende:
Natuurlijk is de rendering in Opera sneller. Hij is immers onvolledig....
Dat is kut ja, maar hij staat wel nog in het rechtermuisknopmenu als je op de tab in de tabbalk klikt. Alleen niet meer wanneer je op de pagina zelf klikt zoals vroeger, wat beter was, echt stom dat ze het eruit gehaald hebben. Je kunt het wel teug zetten door wat te editten in de menu files, heb ik ook gedaan, maar je moet er wel zin in hebben.quote:Op zondag 24 april 2005 22:28 schreef Lkw het volgende:
Gebruik 'm nu ook al sinds een paar dagen en het is de mooiste & beste browser die er bestaat
Enige - minieme - minpuntje: 'Duplicate' is uit het rechtermuisknop-menu verdwenen...
Dank voor de tip!quote:Op zaterdag 4 juni 2005 08:49 schreef OnaNia het volgende:
[..]
Dat is kut ja, maar hij staat wel nog in het rechtermuisknopmenu als je op de tab in de tabbalk klikt. Alleen niet meer wanneer je op de pagina zelf klikt zoals vroeger, wat beter was, echt stom dat ze het eruit gehaald hebben. Je kunt het wel teug zetten door wat te editten in de menu files, heb ik ook gedaan, maar je moet er wel zin in hebben.
Dank uquote:Op zaterdag 4 juni 2005 08:41 schreef the_disheaver het volgende:
tool > preferences > tabblad general: Pages: uitvinken 'show close button on each tab'
Overigens, het prullebakje al gezien? rechtsonder: mochtje een tab perongeluk sluiten, kun je hem met 2 klikken terug krijgen!
Ehh, gewoon updaten?quote:Op donderdag 14 juli 2005 06:59 schreef StefanP het volgende:
Ik heb sinds een maand of zo versie 8.0 en krijg de afgelopen week continu de melding 'opera version 8.1 is now available, would you like to upgrade?' bij het opstarten. Vreselijk irritant. Ik kan in 'preferences' niks vinden om het uit te zetten. Iemand een idee? BVD
Hoef je dan niet weer helemaal opnieuw je bookmarks, menu's, custom searches etc. in te stellen? Dat is de reden dat ik ook nog niet geupdate heb.quote:Op donderdag 14 juli 2005 07:11 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ehh, gewoon updaten?
8.01 is een security update, dus waarom niet?
Je boommarks kun je zo exporteren en daarna weer importeren, dat is het probleem niet. Maar ik heb inderdaad ook geen zin om de hele boel weer te gaan herschikken en customizen, en stel het daarom ook uit.quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:51 schreef OnaNia het volgende:
[..]
Hoef je dan niet weer helemaal opnieuw je bookmarks, menu's, custom searches etc. in te stellen? Dat is de reden dat ik ook nog niet geupdate heb.
Nee, je bookmarks mails worden in de document & settings (tenminste: win XP) opgeslagen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:51 schreef OnaNia het volgende:
[..]
Hoef je dan niet weer helemaal opnieuw je bookmarks, menu's, custom searches etc. in te stellen? Dat is de reden dat ik ook nog niet geupdate heb.
Dat is me dus te veel werk voor zo'n kleine update, dat kun je wel begrijpen denk ik.quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:10 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, je bookmarks mails worden in de document & settings (tenminste: win XP) opgeslagen.
Lijkt me dat dat ook zo is voor aangepaste menu's ed, maar als je hem installeert onder een andere map dan de huidige versie van Opera kun je, mocht het niet goed gaan, de versie verwijderen, en met de oude versie verder gaan. (ik heb ook nog een werkende 7.6)
En als je de juiste bestand weet, misschien proberen om te kopieren plakken naar de nieuwe map?
En het is ook allemaal werk dat je niet hoeft te doen, want je kunt 8.01 gewoon over 8.0 installeren, zonder dat je ook maar iets kwijtraakt of dat er iets verandertquote:Op donderdag 14 juli 2005 12:21 schreef OnaNia het volgende:
Dat is me dus te veel werk voor zo'n kleine update, dat kun je wel begrijpen denk ik.
Zeker weten? Want ik heb geen zin weer allerlei knoppen te gaan zitten verplaatsen, verwijderen of juist toevoegen..quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:25 schreef Leshy het volgende:
[..]
En het is ook allemaal werk dat je niet hoeft te doen, want je kunt 8.01 gewoon over 8.0 installeren, zonder dat je ook maar iets kwijtraakt of dat er iets verandert
De werkbalken en dergelijke blijven gewoon staan hoe jij hem toegevoegd hebt! (heb in de bookmarksmenu een knop 'new' toegevoegd (nieuwe pagina) toen ik versie 7.nogwat had. En zonder iets te doen (zelfs met versies in andere mappen) staat hij er nog steeds (maar gebruik hem nooit meerquote:Op donderdag 14 juli 2005 12:30 schreef Lkw het volgende:
[..]
Zeker weten? Want ik heb geen zin weer allerlei knoppen te gaan zitten verplaatsen, verwijderen of juist toevoegen..
Okee dan, dank! Waag ik het er binnenkort opquote:Op donderdag 14 juli 2005 12:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
De werkbalken en dergelijke blijven gewoon staan hoe jij hem toegevoegd hebt! (heb in de bookmarksmenu een knop 'new' toegevoegd (nieuwe pagina) toen ik versie 7.nogwat had. En zonder iets te doen (zelfs met versies in andere mappen) staat hij er nog steeds (maar gebruik hem nooit meer)
Dingen welke je niet in opera zelf hebt ingesteld, (maar met tekstverwerkers als dat mogelijk is...) zullen misschien niet blijven bestaan.
Zie hier, 2e hoofdkopje.quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:39 schreef Ratt het volgende:
wat zijn mouse gestures?
Wat is een flashget-plugin nou weer? Iets anders dan dat je gewoon Flash kunt bekijken in je browser, neem ik aan?quote:En ik heb opera ook een hele tijd gebruikt en tis inderdaat een nette browseralleen firefox heeft een flashget-plugin dus daarom gebruiik ik die nu
Iets waaraan je verslaafd aan kunt worden..quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:39 schreef Ratt het volgende:
wat zijn mouse gestures?
Nee, ik kamp ook met dit probeem.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 06:30 schreef StefanP het volgende:
Ik heb een tijdje geleden 8.02 geïnstalleerd. Of dat iets te maken heeft met mijn probleem weet ik niet, maar erg lang merk ik het volgende nog niet.
Als ik in een tabblad een pagina met veel plaatjes heb laden, dan vertikt heel opera het om in andere tabbladen nog iets te openen. Als ik daar bv een URL intyp of een link aanklik, dan gebeurt er helemaal niks tot de andere pagina klaar is met laden. En laat het nou vaak gebeuren dat pagina's plaatjes van andere servers laden, iets dat lang duurt en soms niet eens lukt als een bepaalde server niet antwoordt. Bovenin blijft dan bv Images: 54/70 staan. Heel opera vertikt het dan nog om iets te doen in andere tabs tot ik in het betreffende tabblad 'stop' aanklik.
Ben ik de enige die hier last van heeft?
Ik heb er zelf geen last van. Misschien heeft het iets te maken met het maximum aantal verbindingen met servers dat Opera aangaat? In Voorkeuren (alt-P) -> Geavanceerd -> Netwerk kun je het 'Maximum aantal verbindingen' per server en in totaal instellen. Misschien helpt het als je het laatste getal verhoogt...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 06:30 schreef StefanP het volgende:
Ben ik de enige die hier last van heeft?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | [Search Engine 9] Name=&IMDB URL=http://www.imdb.com/find?q=%s;s=all Query= Key=i Is post=0 Has endseparator=0 Encoding=iso-8859-1 Search Type=11 Verbtext=17063 Position=-1 Nameid=0 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | [Search Engine ##] Name=WIKI en URL=http://en.wikipedia.org/wiki/%s Query= Key=w Is post=0 Has endseparator=0 Encoding=iso-8859-1 Search Type=11 Verbtext=17063 Position=4 Nameid=0 |
1 | %USERPROFILE%\Application Data\Opera\Opera 8 Beta\profile |
Heb ik ook gehad toen ik via een hele trage verbinding aan het fokken was. Weet niet hoe snel je verbinding is?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:43 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb nu net opera geinstalleerd en nu laden sommige topics niet hier op fok, je ziet alleen het bovenste menu met logout, wijzig profiel enzo. wat kan ik hier aan doen? de meeste topics zie ik wel gewoon normaal.
kabel internet via een draadloze router (oid).quote:Op donderdag 1 september 2005 12:13 schreef vbmot het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad toen ik via een hele trage verbinding aan het fokken was. Weet niet hoe snel je verbinding is?
Is het mogelijk om UTP te gebruiken ipv wifi? Dat zou ik sowieso eens proberen, best kans dat je probleem dan is opgelost. Aan de andere kant, firefox werkt ook prima dus al teveel moeite zou ik niet doen (hoewel mijn persoonlijke voorkeur ook uitgaat naar Opera).quote:Op donderdag 1 september 2005 12:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
kabel internet via een draadloze router (oid).
Opera is nu ook al 2x eventjes blijven hangen dus ik zit weer op firefox
Klinkt nogal vreemd. Normaal gesproken zou ik vragen of je JavaScript en dergelijke aan hebt staan, maar als je andere topics wel normaal ziet, is dat het probleem niet. Op het Advanced-tabje in de opties, waar heb je "Loading" op staan onder het schermpje browsing, en Check <...> onder History?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:43 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb nu net opera geinstalleerd en nu laden sommige topics niet hier op fok, je ziet alleen het bovenste menu met logout, wijzig profiel enzo. wat kan ik hier aan doen? de meeste topics zie ik wel gewoon normaal.
Hoe kan dat nou weer?quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:52 schreef the_disheaver het volgende:
http://www.opera.com/
Opera, nu gratis zonder ad!![]()
![]()
Gratis->Grotere userbase->Meer reden voor implementeren van exploitsquote:Op dinsdag 20 september 2005 12:11 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?
Press release opera
Maar dat is toch wel anders dan voor altijd gratis!quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:18 schreef Ordinair het volgende:
Een tijdje geleden was het ook mogelijk om Opera geheel gratis te krijgen omdat dit browser toen 10 jaar bestond. Opera is gewoon de beste!
Die optie zit er bij Firefox niet in. En anders hebben ze hem wel heel goed weten te verbergen.quote:Op woensdag 21 september 2005 04:44 schreef StefanP het volgende:
Ik heb laatst Firefox geprobeerd, maar ik kon niet zo snel zien hoe je daar je open tabs onthoudt bij afsluiten. Bij opnieuw opstarten was alles dus weg - dat is in Opera beter geregeldHet is fantastisch dat ik gewoon verder kan gaan waar ik gebleven was, ook al had ik 10 tabs open.
Dat is volgens mij een bug in de fok_silver layout. In bijv. forum_dark staat alles wel goed.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:26 schreef ElmarO het volgende:
Ik ben op het moment ook Opera aan het proberen. Alleen bij Fok ziet het er niet helemaal lekker uit. De letters in de signatures staan bij mij iets teveel naar links. Hebben jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ah, ok. Bedankt voor de snelle reactie.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:29 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Dat is volgens mij een bug in de fok_silver layout. In bijv. forum_dark staat alles wel goed.
(ik had dit probleem zelf ook met Opera)
Opera haalt standaard eerst alle benodigde data binnen en bouwt dan de pagina op. Niet zoals bijv. IE die de hele tijd maar blijft renderen. Als een site erg traag is, is het inderdaad erg vervelend. Wat je kunt doen is via CTRL-F12 -> Advanced -> Browsing de optie 'Loading' op 'Redraw instantly' zetten.quote:Op donderdag 22 september 2005 00:09 schreef babybox het volgende:
a. Hoe kan het als je een nieuwe pagina opent in Opera dat je dan eerst een blanke pagina krijgt die daarna pas geopend wordt? Dit is vrij irritant in internet explorer danwel firefox speelt dit probleem niet. Zo lijkt het laden extra lang te duren. Hebben meerdere mensen dit?
Het is de 'nieuwe mail' notifiactie van Opera. Eigenlijk vind ik het juist een stuk duidelijker. Het Opera icoon staat immers al in je system tray als je gewoon aan het surfen bent.quote:b. Ik heb me nu mijn mail account aangemeld. Ik zie nu in de systray het symbooltje van een brief, waarom is dit geen opera-symbool?
MSN en nog een stel andere programma's gebruiken het kruisje als 'Minimize to system tray' (naast de klok) en de underscore als 'Minimize to task bar'. Het gedrag van de underscore is geheel volgens de standaard. Het kruisje is officieel 'applicatie sluiten'. Ze zouden eigenlijk een 4e icoon erbij moeten plaatsen. In sommige applicaties zie je [.] [_] [#] [X], waarbij [.] voor 'minimize to system tray' is. Opera doet het dus niet fout. CTRL-H is de manier om Opera naar de system tray te minimaliseren.quote:c. Als je per ongeluk op sluiten druk (rechts boven) sluit opera. Kun je het niet zo instellen dat hij dan automatisch minimaliseert als je dit doet? want:
X(kruisje) rechtsboven in MSN minimaliseert het programma.
X(kruisje) rechtsboven in Opera sluit het programma
Is er een omweg om ervoor te zorgen dat hij niet sluit maar gewoon minimaliseert (net als bijvorbeled Shareaza)?
Nee. Je bedoeld dat hij de pagina 'about:blank' opent, en dan pas de echte pagina opent? Is het alleen bij een link? bookmark? directe url invoer, of altijd?quote:Op donderdag 22 september 2005 00:09 schreef babybox het volgende:
a. Hoe kan het als je een nieuwe pagina opent in Opera dat je dan eerst een blanke pagina krijgt die daarna pas geopend wordt? Dit is vrij irritant in internet explorer danwel firefox speelt dit probleem niet. Zo lijkt het laden extra lang te duren. Hebben meerdere mensen dit?
brieficoon: dan heb je nieuwe mail, en nog niet het mailprogramma (M2) bekeken/opgestart.quote:b. Ik heb me nu mijn mail account aangemeld. Ik zie nu in de systray het symbooltje van een brief, waarom is dit geen opera-symbool? Bij het minimaliseren via rechtsboven minnetje, minimaliseert hij niet, maar wel met Ctrl-H.
Je kunt iig een promt-window laten verschijnen of je echt wilt sluiten. (maar vaak alleen maar iiritant).quote:c. Als je per ongeluk op sluiten druk (rechts boven) sluit opera. Kun je het niet zo instellen dat hij dan automatisch minimaliseert als je dit doet? want:
Is er een omweg om ervoor te zorgen dat hij niet sluit maar gewoon minimaliseert (net als bijvorbeled Shareaza)?
Ow, dat is juist beter 'redraw when loaded'> wat heb je aan een halve pagina? Kun je nog beter iets van de vorige pagina lezenquote:Op donderdag 22 september 2005 00:30 schreef MSXUser het volgende:
Opera haalt standaard eerst alle benodigde data binnen en bouwt dan de pagina op. Niet zoals bijv. IE die de hele tijd maar blijft renderen. Als een site erg traag is, is het inderdaad erg vervelend. Wat je kunt doen is via CTRL-F12 -> Advanced -> Browsing de optie 'Loading' op 'Redraw instantly' zetten.
Voor veel sites maakt het niet uit, maar er zijn situaties (bijv. plaatjes van een externe, trage host halen) waarin 'redraw instantly' net even wat prettiger is. Voor Fok is het eigenlijk zo'n beetje verplicht (user icons en dergelijke).quote:Op donderdag 22 september 2005 00:35 schreef the_disheaver het volgende:
Ow, dat is juist beter 'redraw when loaded'> wat heb je aan een halve pagina? Kun je nog beter iets van de vorige pagina lezen
Ik vind dit ook vreselijk waardeloos, hoe je zoiets standaard kunt aanzetten gaat mijn verstand te boven. Gelukkig kun je in de preferences 'confirm exit' o.i.d. aanzetten, dan gebeurt het niet meer per ongeluk.quote:Op donderdag 22 september 2005 00:09 schreef babybox het volgende:
c. Als je per ongeluk op sluiten druk (rechts boven) sluit opera. Kun je het niet zo instellen dat hij dan automatisch minimaliseert als je dit doet? want:
Preferences (CTRL-F12) -> General -> Startup -> Show Start-up dialogquote:Op donderdag 22 september 2005 07:16 schreef the_disheaver het volgende:
Iemand enig idee?
Omdat het zo hoort te werken?quote:Op donderdag 22 september 2005 05:43 schreef StefanP het volgende:
Ik vind dit ook vreselijk waardeloos, hoe je zoiets standaard kunt aanzetten gaat mijn verstand te boven.
Vroeger, toen het kruisje om een tab te sluiten er nog vlak onder zat was het inderdaad erg irritant. Nu ze op de tabs zelf zitten moet je wel een erge vorm van Parkinson hebben wil je Opera perongeluk sluitenquote:Op donderdag 22 september 2005 05:43 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik vind dit ook vreselijk waardeloos, hoe je zoiets standaard kunt aanzetten gaat mijn verstand te boven. Gelukkig kun je in de preferences 'confirm exit' o.i.d. aanzetten, dan gebeurt het niet meer per ongeluk.
Ja, die ken ik. Maar standaard wil ik wel de startpagina laten starten, maar mocht ik bv opera per ongeluk sluiten, dat ik via een command oid de dialoog vesnter kan weergeven.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:14 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Preferences (CTRL-F12) -> General -> Startup -> Show Start-up dialog
ik kan je met Opera niet helpen, maar zelf zweer ik bij Foxit als pdf-readerquote:Op vrijdag 23 september 2005 21:49 schreef babybox het volgende:
Ik heb aangegeven dat ik wil dat opera mijn pdf bestanden opent. ipv Adobe blijken ze nu op een heel rare manier te openen zie de screenshot. Wie weet hoe ik dat weer kan terugbrengen?
[[url=http://xs47.xs.to/pics/05385/Stanfrd.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
In voorkeuren => Geavanceerd => Downloads kun je voor alle bestandstypen aangeven hoe je ze gedownload of geopend wilt hebben. Voer pdf in in de snelzoekbalk (waarschijnlijk moet je het vinkje daarnaast uitzetten), en kies 'bewerken' voor het pdf-bestandstype. Openen in Opera is inderdaad niet handig, omdat Opera niet zelf om kan gaan met PDF's. Ik zou kiezen voor 'Plugin gebruiken', 'Openen met standaardtoepassing' of 'Downloadvenster tonen'.quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:49 schreef babybox het volgende:
Ik heb aangegeven dat ik wil dat opera mijn pdf bestanden opent. ipv Adobe blijken ze nu op een heel rare manier te openen zie de screenshot. Wie weet hoe ik dat weer kan terugbrengen?
Open je toolbaar.ini-file.quote:Op zondag 13 november 2005 16:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb in de balk bovenaan wat sites toegevoegd als knop (zijn omcirkeld) :
[[url=http://xs54.xs.to/pics/05450/opera.JPG]afbeelding][/url]
Hoe zorg ik ervoor dat deze koppelingen in een nieuwe tab openen, ipv in de huidige?
1 2 | "http://gathering.tweakers.net/forum/myreact", 1 |
1 2 | "http://gathering.tweakers.net/forum/myreact", 1 |
Dat werkt, bedankt!quote:Op zondag 13 november 2005 17:21 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Open je toolbaar.ini-file.
Deze staat in je profile-opera map (waar deze staat staat achter 'Opera directory' op de 'about opera' pagina (help > about opera))
in in de map 'toolbar' staat een .ini bestand (naam is niet over gelijk, maar bij mij staat er maar 1 .ini-file, genaamd 'standard_toolbar (1).ini'
(het wil bij mij goed, maar altijd handig eerst even een kopietje van je .ini-file te maken, mocht het verkeerd gaan)
Deze open je met een text-editor (notepad/kladblok bv). Zoeken naar de juiste knop (bv door te zoeken naar de pagina-URL waar de knop naar verwijst)
Daar zie je iets staan als:
[ code verwijderd ]
Voeg dan tussen "=" en "Go to page" de tekst "New page & " toe, zodat er zoiets als dit komt te staan
[ code verwijderd ]
Sluit opera, en sla het bestand op (in deze volgorde, niet andersom)
En start opnieuw opera op, en als het goed is, opent hij google nu in een nieuwe tab.
Misschien als je 1 commando kunt krijgen voor open en new page. Iig als je eerst de link opent, en dan pas een nieuw venster opent, maar dat helpt dus niets...quote:Op zondag 13 november 2005 19:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat werkt, bedankt!![]()
Het icon verandert dan wel in het nieuwe-pagina icon ipv het icon v/d website, kan daar nog iets aan gedaan worden?
bedoel je dit probleem: [FO][BUG]Snel reageren & Opera reageert nietquote:Op maandag 16 januari 2006 15:28 schreef Dr_Crouton het volgende:
Goed, ik heb sinds gisteren Opera 8.5 geïnstalleerd en geprobeerd omdat FF niet alle ongewenste pop-ups blokkeert. Alleen kom ik bijvoorbeeld op een Angelfire homepage van iemand en opent er een nieuwe tab van een pop-up van yieldmanager.com...
Is er geen manier om handmatig nog meer ongewenste pop-ups te blokkeren die door de filter van Opera glippen? Want om alle pop-ups in F12 te selecteren is wel heel radicaal. Er zijn sites waar (interne) pop-ups wel gewenst zijn.
En als ik hier op Fok een bericht wil invoeren laadt de topic met mijn nieuwe reactie ook behoorlijk traag, terwijl het al gepost is.
Ja, daar lijkt het op.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:33 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
bedoel je dit probleem: [FO][BUG]Snel reageren & Opera reageert niet
Soms duurt het een seconde of 5, vaak langer.quote:Bij mij laad hij de pagina na het snel reageren totaal niet meer, bij jou is ie blijkbaar alleen traag.
Ja, die prullenbak is een mooie feature. En dat de browser de hele sessie, zelfs zonder apart op te slaan onthoudt is helemaal super!quote:Over het popups: Viel me ook al op. In het begin (toen versie 8 kwam) had ik eigenlijk nooit een popup gekregen. Het is tegenwoordig best wel meer (naja, 1-4 keer per week ofzo...)
Ik heb net ingesteld dat ie wel alle popups blokeren. Degene die wel gewenst zijn worden vaak toch al geblocked, en het kost nouwelijks moeite om een popup toch tervoorschijn te halen (danzij dat popup-menutje rechts onder, en nog meer danzij het geniale prullebakje
Die is al genoemd, maar is idd erg handig.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:08 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Is Opsed al vermeld? Prachtige tool voor Opera: je voegt er met het grootste gemak custom search engines mee toe.![]()
Verder doet Opera vaag icm de Composite extension van X.org. Maar dat zal wel aan X.org liggen.
Daarom post ik het ook maarquote:Op maandag 6 februari 2006 16:33 schreef c0nd0r het volgende:
He dat wist ik niet! Ik als groot fan ga dat is even in de gaten houden!
Nee. Downloaden van legale open source programmas kunnen zo best stuk snellerquote:Op maandag 6 februari 2006 17:15 schreef thedude0 het volgende:
die bittorrent shit zet ik zo snel mogelijk uit
wat een nutteloze toevoeging
quote:Opera Labs is not open yet. Please come back on Tuesday.
Opera Web Browser · Opera Community
ik heb erook problemen mee. Maar dat is dan altijd dezelfde hotkeys. Ctrl A doet het niet, en ook trema's boven letters.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 04:10 schreef StefanP het volgende:
Ik heb er soms last van dat m'n toetsenbord het niet meer doet voor de shortkeys.
hmm, KDE en Opera geeft wel wat problemen met de hotkeys (de standaar hotkeys zijn voor sommige dingen hetzelfde in Opera als KDE)quote:Op dinsdag 7 februari 2006 05:23 schreef StefanP het volgende:
Hmm, ik gebruik eigenlijk alleen ctrl F en als et niet werkt, dan herstart ik opera;) Ik zal de volgende keer opletten of de andere keys het ook niet doen!
Ik draai
Linux version 2.6.14-1.1644_FC4 (bhcompile@hs20-bc1-1.build.redhat.com) (gcc version 4.0.1 20050727 (Red Hat 4.0.1-5)) #1 Sun Nov 27 03:25:11 EST 2005
Met gnome 2.10.
Je bedoeld een (javascript achtig) rich text edit boxje? dan moet ik mijne ook is proberen..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:55 schreef the_disheaver het volgende:
Ow, nog beter!
Ik kan eindelijk met Opera mijn CMS'jes aanpassen. Voor de een (CMSimple) was het niet een erg groot probleem, dat kon met Firefox, maar een ander alleen met IE... Niet meer dus![]()
![]()
Jepzquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:34 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Je bedoeld een (javascript achtig) rich text edit boxje? dan moet ik mijne ook is proberen..
Idd. Het was niet mijn bedoeling, maar ik heb hem over de oude geinstalleerd (geen idee hoe het anders moest met Linux... waarschijnlijk handmatig installeren...)quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:07 schreef thedude0 het volgende:
deze versie werkt goed hoor. ik snap nog steeds niet waarom mensen die overhypte firefox zooi gebruiken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |