Ik vind dit ook vreselijk waardeloos, hoe je zoiets standaard kunt aanzetten gaat mijn verstand te boven. Gelukkig kun je in de preferences 'confirm exit' o.i.d. aanzetten, dan gebeurt het niet meer per ongeluk.quote:Op donderdag 22 september 2005 00:09 schreef babybox het volgende:
c. Als je per ongeluk op sluiten druk (rechts boven) sluit opera. Kun je het niet zo instellen dat hij dan automatisch minimaliseert als je dit doet? want:
X(kruisje) rechtsboven in MSN minimaliseert het programma.
X(kruisje) rechtsboven in Opera sluit het programma
Is er een omweg om ervoor te zorgen dat hij niet sluit maar gewoon minimaliseert (net als bijvorbeled Shareaza)?
Preferences (CTRL-F12) -> General -> Startup -> Show Start-up dialogquote:Op donderdag 22 september 2005 07:16 schreef the_disheaver het volgende:
Iemand enig idee?
Omdat het zo hoort te werken?quote:Op donderdag 22 september 2005 05:43 schreef StefanP het volgende:
Ik vind dit ook vreselijk waardeloos, hoe je zoiets standaard kunt aanzetten gaat mijn verstand te boven.
Vroeger, toen het kruisje om een tab te sluiten er nog vlak onder zat was het inderdaad erg irritant. Nu ze op de tabs zelf zitten moet je wel een erge vorm van Parkinson hebben wil je Opera perongeluk sluitenquote:Op donderdag 22 september 2005 05:43 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik vind dit ook vreselijk waardeloos, hoe je zoiets standaard kunt aanzetten gaat mijn verstand te boven. Gelukkig kun je in de preferences 'confirm exit' o.i.d. aanzetten, dan gebeurt het niet meer per ongeluk.
Ja, die ken ik. Maar standaard wil ik wel de startpagina laten starten, maar mocht ik bv opera per ongeluk sluiten, dat ik via een command oid de dialoog vesnter kan weergeven.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:14 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Preferences (CTRL-F12) -> General -> Startup -> Show Start-up dialog
ik kan je met Opera niet helpen, maar zelf zweer ik bij Foxit als pdf-readerquote:Op vrijdag 23 september 2005 21:49 schreef babybox het volgende:
Ik heb aangegeven dat ik wil dat opera mijn pdf bestanden opent. ipv Adobe blijken ze nu op een heel rare manier te openen zie de screenshot. Wie weet hoe ik dat weer kan terugbrengen?
[[url=http://xs47.xs.to/pics/05385/Stanfrd.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
In voorkeuren => Geavanceerd => Downloads kun je voor alle bestandstypen aangeven hoe je ze gedownload of geopend wilt hebben. Voer pdf in in de snelzoekbalk (waarschijnlijk moet je het vinkje daarnaast uitzetten), en kies 'bewerken' voor het pdf-bestandstype. Openen in Opera is inderdaad niet handig, omdat Opera niet zelf om kan gaan met PDF's. Ik zou kiezen voor 'Plugin gebruiken', 'Openen met standaardtoepassing' of 'Downloadvenster tonen'.quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:49 schreef babybox het volgende:
Ik heb aangegeven dat ik wil dat opera mijn pdf bestanden opent. ipv Adobe blijken ze nu op een heel rare manier te openen zie de screenshot. Wie weet hoe ik dat weer kan terugbrengen?
Open je toolbaar.ini-file.quote:Op zondag 13 november 2005 16:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb in de balk bovenaan wat sites toegevoegd als knop (zijn omcirkeld) :
[[url=http://xs54.xs.to/pics/05450/opera.JPG]afbeelding][/url]
Hoe zorg ik ervoor dat deze koppelingen in een nieuwe tab openen, ipv in de huidige?
1 2 | "http://gathering.tweakers.net/forum/myreact", 1 |
1 2 | "http://gathering.tweakers.net/forum/myreact", 1 |
Dat werkt, bedankt!quote:Op zondag 13 november 2005 17:21 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Open je toolbaar.ini-file.
Deze staat in je profile-opera map (waar deze staat staat achter 'Opera directory' op de 'about opera' pagina (help > about opera))
in in de map 'toolbar' staat een .ini bestand (naam is niet over gelijk, maar bij mij staat er maar 1 .ini-file, genaamd 'standard_toolbar (1).ini'
(het wil bij mij goed, maar altijd handig eerst even een kopietje van je .ini-file te maken, mocht het verkeerd gaan)
Deze open je met een text-editor (notepad/kladblok bv). Zoeken naar de juiste knop (bv door te zoeken naar de pagina-URL waar de knop naar verwijst)
Daar zie je iets staan als:
[ code verwijderd ]
Voeg dan tussen "=" en "Go to page" de tekst "New page & " toe, zodat er zoiets als dit komt te staan
[ code verwijderd ]
Sluit opera, en sla het bestand op (in deze volgorde, niet andersom)
En start opnieuw opera op, en als het goed is, opent hij google nu in een nieuwe tab.
Misschien als je 1 commando kunt krijgen voor open en new page. Iig als je eerst de link opent, en dan pas een nieuw venster opent, maar dat helpt dus niets...quote:Op zondag 13 november 2005 19:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat werkt, bedankt!![]()
Het icon verandert dan wel in het nieuwe-pagina icon ipv het icon v/d website, kan daar nog iets aan gedaan worden?
bedoel je dit probleem: [FO][BUG]Snel reageren & Opera reageert nietquote:Op maandag 16 januari 2006 15:28 schreef Dr_Crouton het volgende:
Goed, ik heb sinds gisteren Opera 8.5 geļnstalleerd en geprobeerd omdat FF niet alle ongewenste pop-ups blokkeert. Alleen kom ik bijvoorbeeld op een Angelfire homepage van iemand en opent er een nieuwe tab van een pop-up van yieldmanager.com...
Is er geen manier om handmatig nog meer ongewenste pop-ups te blokkeren die door de filter van Opera glippen? Want om alle pop-ups in F12 te selecteren is wel heel radicaal. Er zijn sites waar (interne) pop-ups wel gewenst zijn.
En als ik hier op Fok een bericht wil invoeren laadt de topic met mijn nieuwe reactie ook behoorlijk traag, terwijl het al gepost is.
Ja, daar lijkt het op.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:33 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
bedoel je dit probleem: [FO][BUG]Snel reageren & Opera reageert niet
Soms duurt het een seconde of 5, vaak langer.quote:Bij mij laad hij de pagina na het snel reageren totaal niet meer, bij jou is ie blijkbaar alleen traag.
Ja, die prullenbak is een mooie feature. En dat de browser de hele sessie, zelfs zonder apart op te slaan onthoudt is helemaal super!quote:Over het popups: Viel me ook al op. In het begin (toen versie 8 kwam) had ik eigenlijk nooit een popup gekregen. Het is tegenwoordig best wel meer (naja, 1-4 keer per week ofzo...)
Ik heb net ingesteld dat ie wel alle popups blokeren. Degene die wel gewenst zijn worden vaak toch al geblocked, en het kost nouwelijks moeite om een popup toch tervoorschijn te halen (danzij dat popup-menutje rechts onder, en nog meer danzij het geniale prullebakje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |