Juist. En de fractievoorzitter onderschrijft notabene zelf dat hij de burgers die niet aan dat sprijdingsbeleid willen groot gelijk geeft. Ben ik nou gek ofzo ?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:00 schreef Lemmeb het volgende:
Dat hele plan van die verplichte spreiding is natuurlijk compleet van de zotte. Pure betutteling van de burger, die het toch al zo zat is betutteld te worden.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:02 schreef op_dreef het volgende:
omdat de PvdA nu even niet aan de macht is, wat natuurlijk al helemaal om te huilen is.
Nee, je snapt er enkel niet veel van, en je spelling is beroerd.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:04 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Juist. En de fractievoorzitter onderschrijft notabene zelf dat hij de burgers die niet aan dat sprijdingsbeleid willen groot gelijk geeft. Ben ik nou gek ofzo ?
Ik kom met het argument dat Bos helemaal niet de ouders de verantwoordelijkheid van spreiding wil opleggen, maar scholen en eventueel de gemeente. Als ouder kan Bos dan niets anders doen dan geheel consequent zijn standpunt in de praktijk toepast, namelijk als ouder de beste school uitkiezen. En ja, er is nu geen spreidingsbeleid van kracht, maar dat is niet de schuld van Bos.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:02 schreef op_dreef het volgende:
Een beetje fractievoorzitter neemt dan het initiatief en zet zijn kind op een zwarte school om zelf bij te dragen aan het niveauverschil. Maar nee, Wouter wil zelf (terecht overigens) het beste voor zijn kleine dreumes. Jij komt met het argument dat dat nu even niet opgaat omdat de PvdA nu even niet aan de macht is, wat natuurlijk al helemaal om te huilen is.
Neem er nog een.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:06 schreef multilul het volgende:
witte school.... uhmmm vast niet voor lang... gaat dit nou over de binne of de buitenkant van die school :S
Dit bestrijd ik ten zeerste. Bos heeft dat zelf misschien nooit gezegd. Maar de PvdA heeft er in het verleden alles aan gedaan om alle negatieve facetten der multikul, waar het fenomeen van de zwarte school er gewoon één van is, glashard te ontkennen of zo positief mogelijk naar voren te laten komen. En om het gepeupel ertoe te bewegen alle facetten van deze multikul met open armen te ontvangen, dus ook de 'zwarte school'. M.a.w.: stop je kind op een zwarte school, er is immers 'niks mis' mee.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 00:41 schreef Sidekick het volgende:
Bos of de PvdA hebben nooit gezegd dat iedere ouder zijn/haar kind op een zwarte school moet zetten.
Hm, ga een slof sigaretten halen en je vermoeide vriendin wipwakken, of hoe je dat ook maar wilt uitdrukken.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:06 schreef multilul het volgende:
witte school.... uhmmm vast niet voor lang... gaat dit nou over de binne of de buitenkant van die school :S
Zwart staat nu eenmaal voor negatief, net zoals de zwarte bladzij in de geschiedenis, het zwarte schaap etc.. Die spreektaal is nu eenmaal ingeburgerd.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom worden ze niet bruine/blanke scholen genoemd of slechte/goede scholen? Lijkt me beter aansluiten bij de waarheid.
Mwach, ik sta liever zwart dan rood en ben liever niet zo wit als een spook.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zwart staat nu eenmaal voor negatief, net zoals de zwarte bladzij in de geschiedenis, het zwarte schaap etc.. Die spreektaal is nu eenmaal ingeburgerd.
Waarom heb jij zo'n negatief icoontje?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zwart staat nu eenmaal voor negatief, net zoals de zwarte bladzij in de geschiedenis, het zwarte schaap etc.. Die spreektaal is nu eenmaal ingeburgerd.
Met deze bewering kwam je eerder dit topic ook al, maar zou je het nu eens kunnen onderbouwen met een bron dat de PvdA een zwarte school idd als positief af heeft geschilderd?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit bestrijd ik ten zeerste. Bos heeft dat zelf misschien nooit gezegd. Maar de PvdA heeft er in het verleden alles aan gedaan om alle negatieve facetten der multikul, waar het fenomeen van de zwarte school er gewoon één van is, glashard te ontkennen of zo positief mogelijk naar voren te laten komen.
UH nee die slaapt.. ik ga er zo maar is even bijkruipen... kijken of er nog wat te doen isquote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:09 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm, ga een slof sigaretten halen en je vermoeide vriendin wipwakken, of hoe je dat ook maar wilt uitdrukken.
Allochtonen, en dan vooral de niet-Westerse allochtonen hebben idd een groot aandeel als het gaat om achterstandsleerlingen. Dat wordt nergens ontkent, maar het spreidingsbeleid gaat over alle achterstandsleerlingen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zwarte scholen heten zo, omdat er merendeel allochtonen opzitten. de PvdA-leugen regeert weer zeg.
De PvdA schildert dat niet als positief af, maar doet er ook niets aan om het te verbeteren, met Wouter voorop. Ja, er komt een FANTASTISCH beleid, maar nu even niet. Na Wouter en kind de zondvloed.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Met deze bewering kwam je eerder dit topic ook al, maar zou je het nu eens kunnen onderbouwen met een bron dat de PvdA een zwarte school idd als positief af heeft geschilderd?
Daarmee suggereer je dus dat Wouter Bos prive een stuk minder opheeft met de PvdA-ideologie dan in functie.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:07 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik kom met het argument dat Bos helemaal niet de ouders de verantwoordelijkheid van spreiding wil opleggen, maar scholen en eventueel de gemeente.
Zo lust ik er nog wel een. Bos is naast ouder ook PvdA-lijsttrekker die straks planmatig in de samenstelling van scholen wil gaan rommelen. Als je een vent met ballen bent geef je het "goede" voorbeeld, en doe je je kind symbolisch op een zwarte school. Wouter is natuurlijk niet dom, en schaart zich nu onder de slachtoffers van notabene het PvdA-beleid in de stad Amsterdam (en ja, dat wijkt af van de landelijke norm).quote:Als ouder kan Bos dan niets anders doen dan geheel consequent zijn standpunt in de praktijk toepast, namelijk als ouder de beste school uitkiezen.
Nee, in Amsterdam moet ieder kind verplicht in het eigen stadseel naar school. De ouders hebben er dus al praktisch nul keuzevrijheid en verhuizen massaal naar de betere wijken om hun kind niet aan doem en verderfenis onderhevig te laten zijn. Het (PvdA) plan overigens, waar Wouter nu zegt slachtoffer van te zijn geworden.quote:En ja, er is nu geen spreidingsbeleid van kracht, maar dat is niet de schuld van Bos.
Schuld van het CDA dat de PvdA niet in de regering zit om dit soort fantastisch beleid uit te voeren.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De PvdA schildert dat niet als positief af, maar doet er ook niets aan om het te verbeteren, met Wouter voorop. Ja, er komt een FANTASTISCH beleid, maar nu even niet. Na Wouter en kind de zondvloed.
Het is ook niet te geloven he? Je durft net als de PvdA het beestje niet bij de naam te noemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Allochtonen, en dan vooral de niet-Westerse allochtonen hebben idd een groot aandeel als het gaat om achterstandsleerlingen. Dat wordt nergens ontkent, maar het spreidingsbeleid gaat over alle achterstandsleerlingen.
Dat is heel erg inderdaad.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit bestrijd ik ten zeerste. Bos heeft dat zelf misschien nooit gezegd. Maar de PvdA heeft er in het verleden alles aan gedaan om alle negatieve facetten der multikul, waar het fenomeen van de zwarte school er gewoon één van is, glashard te ontkennen of zo positief mogelijk naar voren te laten komen. En om het gepeupel ertoe te bewegen alle facetten van deze multikul met open armen te ontvangen, dus ook de 'zwarte school'. M.a.w.: stop je kind op een zwarte school, er is immers 'niks mis' mee.
Het doet me een beetje denken aan de partijpolitiek van communistisch Rusland. Voor het gepeupel is elke willekeurige school, dus ook de zwarte, goed genoeg. Maar voor de kindertjes van de 'verlichte' geesten van de Partij is niks te dol en alleen het allerbeste goed genoeg. Werkelijk walgelijk.
Als er iemand "het volk" als gepeupel behandeld is het Wouter Bos wel. Verwacht straks dat andere ouders oogluikend mogen toezien hoe hun kind tussen de wolven Marokkanen wordt gegooid, maar gooit zijn eigen kind nog snel even op een blanke school omdat hij er ook niks aan kan doen dat hij in een mooie blanke wijk in Amsterdam woont.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:18 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is heel erg inderdaad.
Maar beschouw jij het volk echt als gepeupel? Gepeupel dat maar voortdurend door de (s)linkse kerk wordt gemanipuleerd?
Dan heb je geen hoge pet op van het volk.
Heb je eigenlijk kinderen, op_dreef?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:20 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Als er iemand "het" volk als gepeupel behandeld is het Wouter Bos wel. Verwacht straks dat andere ouders oogluikend mogen toezien hoe hun kind tussen de wolven Marokkanen wordt gegooid, maar gooit zijn eigen kind nog snel even op een blanke school omdat hij er ook niks aan kan doen dat hij in een mooie blanke wijk in Amsterdam woont.
Komop zeg. In welk land leef jij in godsnaam? Je bent wel erg makkelijk vergeten hoe het land voor 2002 gebukt ging onder het juk van de politieke correctheidquote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Met deze bewering kwam je eerder dit topic ook al, maar zou je het nu eens kunnen onderbouwen met een bron dat de PvdA een zwarte school idd als positief af heeft geschilderd?
Ik ben volledig voor een CDA- EN Pvdaloos kabinet. Scholen moeten vrij en liberaal te kiezen zijn. Vroeg of laat komen doorstudeerders toch bij de hogeschool/universiteit, waar dat hele beleid niet meer kan gelden en een hoog niveau vereist wordt, dat dankzij een spreidingsbeleid juist naar beneden gemiddeld werd. Wouter stuurt NU zijn kind naar een witte school om dat te verhoeden, maar mocht PvdA aan de macht komen, dan is die keus er voor andere ouders niet meer. Dat is dus hypocriet. Als je nu al plannen maakt voor een toekomstig beleid, dan moet je ook het goede voorbeeld geven.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:16 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Schuld van het CDA dat de PvdA niet in de regering zit om dit soort fantastisch beleid uit te voeren.
Hoezo, wou je me een Foster-parents folder toesturen ofzo ?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:22 schreef OllieA het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk kinderen, op_dreef?
Nee, prive doet hij precies wat hij als politicus zegt, namelijk de beste school voor je kind uitzoeken. Als ouder hoef je verder niets te doen; de eventuele spreiding moet via de school/gemeente komen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:16 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Daarmee suggereer je dus dat Wouter Bos prive een stuk minder opheeft met de PvdA-ideologie dan in functie.
Nogmaals, Bos en/of de PvdA heeft nooit gezegd dat iedereen zijn/haar kind op een zwarte school moet zetten. Bos kiest liever om consequent zijn woorden te volgen ipv wat ineffectieve symboliek. Symboliek past meer bij een populistische politicus zoals WIlders. Gelukkig doet Bos daar niet aan mee, ondanks dat jij liever dergelijke symboliek ziet.quote:[..]
Zo lust ik er nog wel een. Bos is naast ouder ook PvdA-lijsttrekker die straks planmatig in de samenstelling van scholen wil gaan rommelen. Als je een vent met ballen bent geef je het "goede" voorbeeld, en doe je je kind symbolisch op een zwarte school. Wouter is natuurlijk niet dom, en schaart zich nu onder de slachtoffers van notabene het PvdA-beleid in de stad Amsterdam (en ja, dat wijkt af van de landelijke norm).
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:23 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Hoezo, wou je me een Foster-parents folder toesturen ofzo ?
Da's precies wat ik hierboven ook bedoelde, met het moet èn èn zijn. Je kunt niet de hele tijd A zeggen en vervolgens zelf B doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:16 schreef op_dreef het volgende:
Zo lust ik er nog wel een. Bos is naast ouder ook PvdA-lijsttrekker die straks planmatig in de samenstelling van scholen wil gaan rommelen. Als je een vent met ballen bent geef je het "goede" voorbeeld, en doe je je kind symbolisch op een zwarte school.
Kom op, verfris mijn geheugen dan.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Komop zeg. In welk land leef jij in godsnaam? Je bent wel erg makkelijk vergeten hoe het land voor 2002 gebukt ging onder het juk van de politieke correctheid.
Ja, lekker duidelijk voor scholen. Zwarten mogen ze weigeren, maar moslims een hoofddoek in de klas verbieden weer niet. Wordt lekker zo.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, prive doet hij precies wat hij als politicus zegt, namelijk de beste school voor je kind uitzoeken. Als ouder hoef je verder niets te doen; de eventuele spreiding moet via de school/gemeente komen.
Over populisme moet je nou niet gaan beginnen, Wouter is er ongeveer de uitvinder van.quote:Nogmaals, Bos en/of de PvdA heeft nooit gezegd dat iedereen zijn/haar kind op een zwarte school moet zetten. Bos kiest liever om consequent zijn woorden te volgen ipv wat ineffectieve symboliek. Symboliek past meer bij een populistische politicus zoals WIlders. Gelukkig doet Bos daar niet aan mee, ondanks dat jij liever dergelijke symboliek ziet.
Ja, daar zeg je wat. De modale Nederlander sjokte gebukt voort onder het PC juk, voor 2002.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Komop zeg. In welk land leef jij in godsnaam? Je bent wel erg makkelijk vergeten hoe het land voor 2002 gebukt ging onder het juk van de politieke correctheid.
Zucht, hoe simpel moet ik het uitleggen?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Da's precies wat ik hierboven ook bedoelde, met het moet èn èn zijn. Je kunt niet de hele tijd A zeggen en vervolgens zelf B doen.
Maar Sidekick wil dat maar niet sniesnaasnappen.
LOL true, very truequote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:29 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ja, daar zeg je wat. De modale Nederlander sjokte gebukt voort onder het PC juk, voor 2002.
Tegenwoordig sjokt de modale Nederlander voort met een lege portemonnee, maar gelukkig heeft ie daar normen en waarden voor teruggekregen.
En bestrijding van het nationaal en internationaal terrorisme, natuurlijk.
Toch heeft het PvdA-beleid in Amsterdam ervoor gezorgt dat mensen uit de mindere buurten jarenlang hun kinderen verplicht naar een zwarte school moesten sturen, en de blanke elite in de betere buurten op safe speelde. Wouter Maakt dankbaar gebruik van deze regeling, maar zegt tegelijkertijd dat "ie niet anders kan", terwijl andere ouders vastzitten aan die zwarte school. Ook in de toekomst hebben ouders nog steeds geen keuzevrijheid en moeten ze dankzij deze Bos verplicht naar een gemengde school. Nogmaals: wouter oogst zijn eigen winst voordat de klappen bij anderen vallen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, prive doet hij precies wat hij als politicus zegt, namelijk de beste school voor je kind uitzoeken. Als ouder hoef je verder niets te doen; de eventuele spreiding moet via de school/gemeente komen.
Wel dus. In amsterdam ben je verplicht je kind in het eigen stadsdeel op school te zetten op speciaal daarvoor aangewezen scholen.quote:Nogmaals, Bos en/of de PvdA heeft nooit gezegd dat iedereen zijn/haar kind op een zwarte school moet zetten.
Los van al je volstrekt irrelevante gereutel, schuilt de kracht van een partijleider en een partij naast inhoudelijkheid weldegelijk in de symboliek. Een mooi voorbeeld hiervan is de SP-fractie met haar symbolische bijdrage aan de partijkas. Of wat te denken van Drees, die vanuit zijn rijtjeshuiskamer de Marshallhulp op mariakaakjes trakteerde.quote:Bos kiest liever om consequent zijn woorden te volgen ipv wat ineffectieve symboliek. Symboliek past meer bij een populistische politicus zoals WIlders. Gelukkig doet Bos daar niet aan mee, ondanks dat jij liever dergelijke symboliek ziet.
De spreiding moet helemaal niet van boven komen. Dat overheidsbetuttelen is voorbij. Dadelijk ga je nog over Normen en waarden praten...quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zucht, hoe simpel moet ik het uitleggen?
De spreiding moet van bovenaf komen en niet van de ouders! Bos doet als ouder helemaal niets verkeerd en is al zeker niet strijdig met zijn eigen woorden of die van de PvdA zoals die al meerdere malen in dit topic voorbij zijn gekomen.
Hm, vind je?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
LOL true, very true. Al begint die lege portemonnaie langzaam aan alweer een beetje gevuld te raken.
Maar we kunnen tegenwoordig tenminste eerlijk zeggen wat we ervan vinden en dat schijnt ook heel wat waard te zijn.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:39 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm, vind je?
En wat schieten we er dan mee op, met al die eerlijke opinies?
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:18 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is heel erg inderdaad.
Maar beschouw jij het volk echt als gepeupel? Gepeupel dat maar voortdurend door de (s)linkse kerk wordt gemanipuleerd?
Dan heb je geen hoge pet op van het volk.
Ik sniesnaasnap jou prima. Maar ben het gewoon niet met je eens.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zucht, hoe simpel moet ik het uitleggen?
De spreiding moet van bovenaf komen en niet van de ouders! Bos doet als ouder helemaal niets verkeerd en is al zeker niet strijdig met zijn eigen woorden of die van de PvdA zoals die al meerdere malen in dit topic voorbij zijn gekomen.
Bijvoorbeeld dat ik vrolijk door kan posten op dit forum, zonder een permban aan mijn broek te krijgen vanwege vermeend 'racisme'. Een paar jaar geleden had ik het echt niet zolang uitgehoudenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:39 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm, vind je?
En wat schieten we er dan mee op, met al die eerlijke opinies?
Je acht het gepeupel hoog, dus ook hun opinie.quote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[SCH-mode]
Je zult maar zwart zijn en zien dat zelfs Wouter zijn kind naar een witte school brengt. Denkt die racist wel eens na over hoe kwetsend dat is? Nazi's wisten het ook goed te praten, dadelijk moeten zwarten gedeporteerd worden naar andere steden.
[/off]
Het is nog erger: Wouter gaat scholen aansporen om te dicrimineren op afkomst, huidskleur en het land van herkomst van de ouders. Het is zo'n ontzettende hypocriet.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik sniesnaasnap jou prima. Maar ben het gewoon niet met je eens.
Hoe kan Bos nu ooit van de overheid verlangen dat zij hele volksstammen verplicht om hun kind op scholen te doen waar ze hun kind helemaal niet op willen doen, terwijl diezelfde Wouter Bos dat beleid niet eens in zijn eigen leventje durft waar te maken? Hoe hypocriet kun je als volksvertegenwoordiger überhaupt zijn?
Het is als een minister van Justitie die de doodstraf invoert om moord tegen te gaan, maar voor deze straf van kracht gaat nog vlug even zijn vrouw omlegt. Hoe ongeloofwaardig kan een politicus worden?
Ik weet zeker dat SCH achter mijn mening staat in dit geval. Hij is daar heel consequent in als zwarten in de verdrukking komen en als je dan iemand voor racist moet uitmaken, soit, dan is het ook zo.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]![]()
Waar istie eigenlijk gebleven, onze grote vriend? Ik zie hem de laatste tijd weinig, maar gisteren probeerde de lieve schat me nog een ban aan te smeren in één van de Verdonk-topics.
Ach, SCH. In weer een ander topic neemt "ie het op voor Youssef die homo's voor varkens en malariamuggen uitmaaakt. "dat hoort nou eenmaal bij zijn cultuur", aldus SCH.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]![]()
Waar istie eigenlijk gebleven, onze grote vriend? Ik zie hem de laatste tijd weinig, maar gisteren probeerde de lieve schat me nog een ban aan te smeren in één van de Verdonk-topics.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |