Juist. En de fractievoorzitter onderschrijft notabene zelf dat hij de burgers die niet aan dat sprijdingsbeleid willen groot gelijk geeft. Ben ik nou gek ofzo ?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:00 schreef Lemmeb het volgende:
Dat hele plan van die verplichte spreiding is natuurlijk compleet van de zotte. Pure betutteling van de burger, die het toch al zo zat is betutteld te worden.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:02 schreef op_dreef het volgende:
omdat de PvdA nu even niet aan de macht is, wat natuurlijk al helemaal om te huilen is.
Nee, je snapt er enkel niet veel van, en je spelling is beroerd.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:04 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Juist. En de fractievoorzitter onderschrijft notabene zelf dat hij de burgers die niet aan dat sprijdingsbeleid willen groot gelijk geeft. Ben ik nou gek ofzo ?
Ik kom met het argument dat Bos helemaal niet de ouders de verantwoordelijkheid van spreiding wil opleggen, maar scholen en eventueel de gemeente. Als ouder kan Bos dan niets anders doen dan geheel consequent zijn standpunt in de praktijk toepast, namelijk als ouder de beste school uitkiezen. En ja, er is nu geen spreidingsbeleid van kracht, maar dat is niet de schuld van Bos.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:02 schreef op_dreef het volgende:
Een beetje fractievoorzitter neemt dan het initiatief en zet zijn kind op een zwarte school om zelf bij te dragen aan het niveauverschil. Maar nee, Wouter wil zelf (terecht overigens) het beste voor zijn kleine dreumes. Jij komt met het argument dat dat nu even niet opgaat omdat de PvdA nu even niet aan de macht is, wat natuurlijk al helemaal om te huilen is.
Neem er nog een.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:06 schreef multilul het volgende:
witte school.... uhmmm vast niet voor lang... gaat dit nou over de binne of de buitenkant van die school :S
Dit bestrijd ik ten zeerste. Bos heeft dat zelf misschien nooit gezegd. Maar de PvdA heeft er in het verleden alles aan gedaan om alle negatieve facetten der multikul, waar het fenomeen van de zwarte school er gewoon één van is, glashard te ontkennen of zo positief mogelijk naar voren te laten komen. En om het gepeupel ertoe te bewegen alle facetten van deze multikul met open armen te ontvangen, dus ook de 'zwarte school'. M.a.w.: stop je kind op een zwarte school, er is immers 'niks mis' mee.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 00:41 schreef Sidekick het volgende:
Bos of de PvdA hebben nooit gezegd dat iedere ouder zijn/haar kind op een zwarte school moet zetten.
Hm, ga een slof sigaretten halen en je vermoeide vriendin wipwakken, of hoe je dat ook maar wilt uitdrukken.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:06 schreef multilul het volgende:
witte school.... uhmmm vast niet voor lang... gaat dit nou over de binne of de buitenkant van die school :S
Zwart staat nu eenmaal voor negatief, net zoals de zwarte bladzij in de geschiedenis, het zwarte schaap etc.. Die spreektaal is nu eenmaal ingeburgerd.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom worden ze niet bruine/blanke scholen genoemd of slechte/goede scholen? Lijkt me beter aansluiten bij de waarheid.
Mwach, ik sta liever zwart dan rood en ben liever niet zo wit als een spook.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zwart staat nu eenmaal voor negatief, net zoals de zwarte bladzij in de geschiedenis, het zwarte schaap etc.. Die spreektaal is nu eenmaal ingeburgerd.
Waarom heb jij zo'n negatief icoontje?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zwart staat nu eenmaal voor negatief, net zoals de zwarte bladzij in de geschiedenis, het zwarte schaap etc.. Die spreektaal is nu eenmaal ingeburgerd.
Met deze bewering kwam je eerder dit topic ook al, maar zou je het nu eens kunnen onderbouwen met een bron dat de PvdA een zwarte school idd als positief af heeft geschilderd?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit bestrijd ik ten zeerste. Bos heeft dat zelf misschien nooit gezegd. Maar de PvdA heeft er in het verleden alles aan gedaan om alle negatieve facetten der multikul, waar het fenomeen van de zwarte school er gewoon één van is, glashard te ontkennen of zo positief mogelijk naar voren te laten komen.
UH nee die slaapt.. ik ga er zo maar is even bijkruipen... kijken of er nog wat te doen isquote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:09 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm, ga een slof sigaretten halen en je vermoeide vriendin wipwakken, of hoe je dat ook maar wilt uitdrukken.
Allochtonen, en dan vooral de niet-Westerse allochtonen hebben idd een groot aandeel als het gaat om achterstandsleerlingen. Dat wordt nergens ontkent, maar het spreidingsbeleid gaat over alle achterstandsleerlingen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zwarte scholen heten zo, omdat er merendeel allochtonen opzitten. de PvdA-leugen regeert weer zeg.
De PvdA schildert dat niet als positief af, maar doet er ook niets aan om het te verbeteren, met Wouter voorop. Ja, er komt een FANTASTISCH beleid, maar nu even niet. Na Wouter en kind de zondvloed.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Met deze bewering kwam je eerder dit topic ook al, maar zou je het nu eens kunnen onderbouwen met een bron dat de PvdA een zwarte school idd als positief af heeft geschilderd?
Daarmee suggereer je dus dat Wouter Bos prive een stuk minder opheeft met de PvdA-ideologie dan in functie.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:07 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik kom met het argument dat Bos helemaal niet de ouders de verantwoordelijkheid van spreiding wil opleggen, maar scholen en eventueel de gemeente.
Zo lust ik er nog wel een. Bos is naast ouder ook PvdA-lijsttrekker die straks planmatig in de samenstelling van scholen wil gaan rommelen. Als je een vent met ballen bent geef je het "goede" voorbeeld, en doe je je kind symbolisch op een zwarte school. Wouter is natuurlijk niet dom, en schaart zich nu onder de slachtoffers van notabene het PvdA-beleid in de stad Amsterdam (en ja, dat wijkt af van de landelijke norm).quote:Als ouder kan Bos dan niets anders doen dan geheel consequent zijn standpunt in de praktijk toepast, namelijk als ouder de beste school uitkiezen.
Nee, in Amsterdam moet ieder kind verplicht in het eigen stadseel naar school. De ouders hebben er dus al praktisch nul keuzevrijheid en verhuizen massaal naar de betere wijken om hun kind niet aan doem en verderfenis onderhevig te laten zijn. Het (PvdA) plan overigens, waar Wouter nu zegt slachtoffer van te zijn geworden.quote:En ja, er is nu geen spreidingsbeleid van kracht, maar dat is niet de schuld van Bos.
Schuld van het CDA dat de PvdA niet in de regering zit om dit soort fantastisch beleid uit te voeren.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De PvdA schildert dat niet als positief af, maar doet er ook niets aan om het te verbeteren, met Wouter voorop. Ja, er komt een FANTASTISCH beleid, maar nu even niet. Na Wouter en kind de zondvloed.
Het is ook niet te geloven he? Je durft net als de PvdA het beestje niet bij de naam te noemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Allochtonen, en dan vooral de niet-Westerse allochtonen hebben idd een groot aandeel als het gaat om achterstandsleerlingen. Dat wordt nergens ontkent, maar het spreidingsbeleid gaat over alle achterstandsleerlingen.
Dat is heel erg inderdaad.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit bestrijd ik ten zeerste. Bos heeft dat zelf misschien nooit gezegd. Maar de PvdA heeft er in het verleden alles aan gedaan om alle negatieve facetten der multikul, waar het fenomeen van de zwarte school er gewoon één van is, glashard te ontkennen of zo positief mogelijk naar voren te laten komen. En om het gepeupel ertoe te bewegen alle facetten van deze multikul met open armen te ontvangen, dus ook de 'zwarte school'. M.a.w.: stop je kind op een zwarte school, er is immers 'niks mis' mee.
Het doet me een beetje denken aan de partijpolitiek van communistisch Rusland. Voor het gepeupel is elke willekeurige school, dus ook de zwarte, goed genoeg. Maar voor de kindertjes van de 'verlichte' geesten van de Partij is niks te dol en alleen het allerbeste goed genoeg. Werkelijk walgelijk.
Als er iemand "het volk" als gepeupel behandeld is het Wouter Bos wel. Verwacht straks dat andere ouders oogluikend mogen toezien hoe hun kind tussen de wolven Marokkanen wordt gegooid, maar gooit zijn eigen kind nog snel even op een blanke school omdat hij er ook niks aan kan doen dat hij in een mooie blanke wijk in Amsterdam woont.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:18 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is heel erg inderdaad.
Maar beschouw jij het volk echt als gepeupel? Gepeupel dat maar voortdurend door de (s)linkse kerk wordt gemanipuleerd?
Dan heb je geen hoge pet op van het volk.
Heb je eigenlijk kinderen, op_dreef?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:20 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Als er iemand "het" volk als gepeupel behandeld is het Wouter Bos wel. Verwacht straks dat andere ouders oogluikend mogen toezien hoe hun kind tussen de wolven Marokkanen wordt gegooid, maar gooit zijn eigen kind nog snel even op een blanke school omdat hij er ook niks aan kan doen dat hij in een mooie blanke wijk in Amsterdam woont.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |