hier wachten de moeders van de Nederlandse toch niet op!???/ lijken zonder hoofden? ..dus .snel wegwezen uit irak!quote:Extremistische moslimsite toont onthoofding Amerikaan
Uitgegeven: 11 mei 2004 19:38
Laatst gewijzigd: 11 mei 2004 19:41
DUBAI - Op een video die dinsdag is verschenen op een website van moslimextremisten is te zien hoe vijf gemaskerde mannen een Amerikaan onthoofden. De daders zeggen de man, wiens lijk zaterdag in Bagdad is gevonden, te straffen voor de mishandeling van Iraakse gevangenen door Amerikaanse militairen.
De in een oranje overall geklede man zegt wie hij is. "Mijn naam is Nick Berg, mijn vaders naam is Michael, mijn moeders naam is Suzanne. Ik woon in Philadelphia." Achter hem staan vijf gemaskerde mannen met hoofddoeken op. Een van hen leest een verklaring voor, waarna zij de man op zijn zij rollen en hem het hoofd afsnijden. "Allah akbar", schreeuwen de daders - Allah is groot.
"Aan de moeders en de vrouwen van Amerikaanse soldaten, wij vertellen jullie dat wij de Amerikaanse regering hebben aangeboden deze gijzelaar te ruilen voor enkele van de gevangenen in Abu Ghraib. Dat is geweigerd. Wij vertellen jullie dat de waardigheid van de moslimmannen en -vrouwen in Abu Ghraib en elders alleen terug te krijgen is met bloed en zielen. Jullie krijgen niets van ons behalve doodskist na doodskist."
Het slachtoffer is geen soldaat, maar een zelfstandige Amerikaanse ondernemer van 26 die in Irak werk zocht op het gebied van communicatie-infrastructuur. Volgens zijn ouders werd hij sinds 9 april vermist. Hij was toen van plan naar huis terug te keren, omdat hij geen werk had kunnen vinden.
De video is getiteld "Abu Musab al-Zarqawi slacht een Amerikaan af". Het is onduidelijk of Al-Zarqawi - een terrorist die banden heeft met Osama bin Laden - zelf in de video te zien is, of dat hij de verantwoordelijkheid opeist. De video is verschenen op een website genaamd Muntada al-Ansar waarop vaker verklaringen en opnames van extremistische organisaties zoals Al-Qaida worden gepubliceerd
Waarom? Sinds wanneer zjin er dagelijkse protesten van Irakezen tegen de Nederlanders? Dat een of andere mongool een handgranaat gooit is juist een reden om zeker tot de huidige deadline te blijven. Verlenging daarna is echter discutabel.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:00 schreef misschien het volgende:
[..]
hier wachten de moeders van de Nederlandse toch niet op!???/ lijken zonder hoofden? ..dus .snel wegwezen uit irak!
volgens de irakezen?! die zogenaamde 'azzarqawi' werkt met een groep irakezen en belooft de pakistaanse troepen die naar irak zullen komen met een nederlaag en dat ze ook gedood zullen worden net als hun broeders de amerikanen....quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:02 schreef Woffel het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een Amerikaan en een Nederlander, ook volgens de Irakezen.
Lijkt me dan ook geen reden voor Nederland om terug te trekken......
Wat een geweldig argument zeg. Nederlanders terugtrekken uit Irak omdat er een Amerikaan onthoofd is ....quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:00 schreef misschien het volgende:
[..]
hier wachten de moeders van de Nederlandse toch niet op!???/ lijken zonder hoofden? ..dus .snel wegwezen uit irak!
Omdat de Nederlanders niet, net als de Amerikanen provocerend met de Irakezen omgaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:05 schreef misschien het volgende:
[..]
volgens de irakezen?! die zogenaamde 'azzarqawi' werkt met een groep irakezen en belooft de pakistaanse troepen die naar irak zullen komen met een nederlaag en dat ze ook gedood zullen worden net als hun broeders de amerikanen....
de spanjaarden zijn ook gedood 'eentje maar ..toch..' dus waarom de nederlanders niet!?! omdat ze hollanders zijn?
Ik weet wel een argument te bedenken. Zoals ik had begrepen was het de bedoeling dat tegen de tijd dat de eerste periode voor Nederland erop zou zitten ( nu dus ) er een nieuwe resolutie bij de VN zou liggen en er daarna een uitgebreidere internationale troepenmacht zou komen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:12 schreef mwh het volgende:
[..]
Wat een geweldig argument zeg. Nederlanders terugtrekken uit Irak omdat er een Amerikaan onthoofd is ....![]()
Het was ook niet mijn punt of er ook daadwerkelijk een argument is, maar ik vond het argument door misschien gegeven nogal lomp. Dus maar goed, er zijn talloze argumenten tegen en talloze voor...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:18 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Ik weet wel een argument te bedenken. Zoals ik had begrepen was het de bedoeling dat tegen de tijd dat de eerste periode voor Nederland erop zou zitten ( nu dus ) er een nieuwe resolutie bij de VN zou liggen en er daarna een uitgebreidere internationale troepenmacht zou komen.
Aangezien die resolutie er niet is en ook niet lijkt te komen zie ik geen reden om nog bij te dragen aan de wilde avonturen van een Amerikaans olie cowboy.
wel op bbc, zie ook FPquote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:16 schreef misschien het volgende:
dit nieuws is nog niet eens op aljazeera of cnn gekomen..
interessant dat nu.nl nu zelfstandig gaat werken
wist trouwens niet dat je zo makkelijk een hoofd kan afsnijden..quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:49 schreef beeer het volgende:
Mietjes. Ik wil bloed zien.
Is bijna niet te zien. Met de uitzondering van een hoop propaganda, een pratende gevangene en zijn naar mijn mening knullige onthoofding met een of ander bot mes. Geen aanrader voor mensen met een zwakke maag.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:49 schreef beeer het volgende:
Mietjes. Ik wil bloed zien.
Ja. Hij spreekt eerst wat, daarna spreken de daders, en dan vermoorden ze hemquote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:50 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
wist trouwens niet dat je zo makkelijk een hoofd kan afsnijden..
is het, voor diegenen die het filmpje hebben gezien, wel echt?
Jawel, dat is zeer eenvoudig, er zijn ook filmpjes vanuit Tsjetsjenië in omloop alwaar dit soort dingen te zien zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:50 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
wist trouwens niet dat je zo makkelijk een hoofd kan afsnijden..
is het, voor diegenen die het filmpje hebben gezien, wel echt?
erg ziek als je in staat bent om zowiets te doen..quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:55 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Jawel, dat is zeer eenvoudig, er zijn ook filmpjes vanuit Tsjetsjenië in omloop alwaar dit soort dingen te zien zijn.
de spreker noemt dat een reactie op wat de amerikanen doen met moslimse mannen en vrouwen in Abu Ghraib en guantanamo ect..quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:56 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
erg ziek als je in staat bent om zowiets te doen..
dat maakt het niet minder ziek..quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:59 schreef misschien het volgende:
[..]
de spreker noemt dat een reactie op wat de amerikanen doen met moslimse mannen en vrouwen in Abu Ghraib en guantanamo ect..
Nee, ik zeg alleen dat er pijnlozere methoden zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:58 schreef mwh het volgende:
Wilde je zeggen dat je het beter kan?.
Denk dat de herverkiezing van Bush steeds onwaarschijnlijker gaat worden.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:26 schreef Caesu het volgende:
Rumsfeld kan blij zijn: nu worden de Irakezen ook weer als beesten gezien.
Laten we dat hopen. Tijd dat dat kliekje van Bush (die hier een van de schuldigen aan is) gauw met pension gaat.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:32 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Denk dat de herverkiezing van Bush steeds onwaarschijnlijker gaat worden.
Kijk, dat bedoel ik. Het is alleen maar belangrijk voor zijn vrienden en bekenden. Ik geef er niets om dat een wildvreemde in een kompleet vreemd land door barbaren wordt onthoofd. So what...weet je wel.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:34 schreef Meh7 het volgende:
Precies pomtiedom, ik snap de commotie niet zo. Dagelijks gaan er mensen dood daar, waarom vinden mensen dit erger? Haar moeder heeft geen zoon meer, net als vele moeders die zonen zijn kwijtgeraakt door bommen en kogels.
Ik vrees dat dit soort beelden juist een omgekeerde werking hebben.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:32 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Nee, eerder het omgekeerde. Bush kan zich opwerpen als de bestrijder van dit kwaad. Wat ook moet gebeuren.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:32 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Als je een nuke gooit gaan er veel meer mensen dood.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:51 schreef Vampier het volgende:
stelletje vieze varkens zijn het... dikke nuke op die landen maar wel eerst al dat extremistisch tuig terug sturen
nope, zend eerst dit maar eens uit in de VS.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:51 schreef Vampier het volgende:
stelletje vieze varkens zijn het... dikke nuke op die landen maar wel eerst al dat extremistisch tuig terug sturen
Dat zit er helaas wel in ja. Wanneer je het volk kwaad genoeg krijgt, gaan ze zo ongeveer overal mee akkoord, zolang je ze maar genoeg opfokt.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:48 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, eerder het omgekeerde. Bush kan zich opwerpen als de bestrijder van dit kwaad. Wat ook moet gebeuren.
Gelukkig kun je nog relativerenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:01 schreef Refragmental het volgende:
Net het filmpje gezien!
Fucking hoere moslims! Op dit soort momenten hoop je echt dat dat volk diep in de stront zakt!
Overal waar die apen zijn zijn problemen... maar dat is uiteraard de schuld van het kwade westen.
Hoe meer van dit soort terroristen gemarteld wordt hoe beter.
Overigens wel begrijpelijk dat moslims geen varkensvlees eten. Kanibalisme komt zelf in de meest achterlijke culturen niet voor..quote:stelletje vieze varkens zijn het...
Ja idd... sommige terroristen zijn ook goedquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:03 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Gelukkig kun je nog relativeren
Ik zie juist wat grappigs. Er waren geen terroristen, toen kwamen de Amerikanen en toen kwamen de terroristen pas.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:01 schreef Refragmental het volgende:
Overal waar die apen zijn zijn problemen... maar dat is uiteraard de schuld van het kwade westen.
Ah, toe, laat die mensen nou even frusten.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:06 schreef Monidique het volgende:
Trouwens, hebben we het al over de christenen, hindoes en de joden gehad? Balken, Palestina, Irak, Afghanistan, Kashmir, Soedan, Nigeria..
Heb je het ook al over Kosovo gehad? Daar waar de Navo onder leiding van de Amerikanen de onderdrukking van de moslims door de Serviers de kop in hebben gedrukt?quote:Trouwens, hebben we het al over de christenen, hindoes en de joden gehad? Balken, Palestina, Irak, Afghanistan, Kashmir, Soedan, Nigeria. .
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:10 schreef koalaschaap het volgende:
[..]
Heb je het ook al over Kosovo gehad? Daar waar de Navo onder leiding van de Amerikanen de onderdrukking van de moslims door de Serviers de kop in hebben gedrukt?
Misschien toevallig dat je dat over het hoofd hebt gezien, maar wellicht blijft je linker knipperlicht wel hangen?
Mja...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:10 schreef Maerycke het volgende:
Je doet te subtiel Monidique
Wanneer er een moslimextremist ergens een wandaad pleegt, dan moet je uitbundig gaan zitten roepen hoe kut al die moslims wel niet zijn enzo.
Toch?
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:07 schreef schatje het volgende:
Ik ben er helemaal naar van geworden, had ik maar niet gekeken.
Gelukkig komt Temptation Island zo..
Je begint het te begrijpen. Dan hoor je er helemaal bij en ben je stoer en volwassen enzoquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mja...
En zeggen dat alle MArrokane het land uit moeten?
Ik las Ik ben er helemaal nat van geworden].quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:07 schreef schatje het volgende:
Ik ben er helemaal naar van geworden, had ik maar niet gekeken.
Gelukkig komt Temptation Island zo..
Jah gelukkig is het maar 1 amerikaan...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:08 schreef Monidique het volgende:
Nee, nu even serieus.
Jij gaat alle moslims veroordelen, slechts omdat wat tuig een Amerikaan vermoorden. Dat is me toch wat generaliserend. Gelukkig zijn ze bruin, dan mag dat.
Nee, dat zet me niet aan het denken. Wel maakt je post het een en ander duidelijk over jou.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:14 schreef Refragmental het volgende:
Volgens mij bestaat er niet eens zoiets als een vredig democratisch moslim land.
Elk land waar ze in grote getallen fokken raakt in de shit... zet je toch aan het denken he?
idd, het is erg schokkend.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:14 schreef cptmarco het volgende:
Volgens mij is dit een filmpje die ik niet hoef te zien.....
Uiteraard doet de rest van de wereld elkaar nix aan natuurlijk. Grow up, kleuter.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:14 schreef Refragmental het volgende:
[..]
- Stompzinnig geblaat -
Wat impliceer je?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:15 schreef robh het volgende:
Wie zijn 'we' Refragmental?
Jij en je kazernevriendjes?
CNN.comquote:
"Michael Berg, left, collapses to the ground in front of their house in West Chester, Pennsylvania, and is comforted by his son, David."
Nee denk vooral niet verder na.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat zet me niet aan het denken. Wel maakt je post het een en ander duidelijk over jou.
En ergens anders zijn weer filmpjes te zien van Amerikanen die Irakezen martelen en in plasjes bloed laten liggen en vastleggen op video.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:14 schreef Refragmental het volgende:
Ergens anders worden mensen gestenigd (hoezo fucking achterlijk?)
Andere plaatsen worden mensen gekidnapped, mishandeld, gemarteld en vermoord.
Dan onploft er weer eens iets ergens op de wereld.
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:16 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Uiteraard doet de rest van de wereld elkaar nix aan natuurlijk. Grow up, kleuter.
Ik denk dat je helemaal kapot gaat als je een opname als deze van de laatste minuten van het leven van 1 van je naasten zietquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:18 schreef Disorder het volgende:
[..]
CNN.com
Juist... en weet je wat het verschil is?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:20 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En ergens anders zijn weer filmpjes te zien van Amerikanen die Irakezen martelen en in plasjes bloed laten liggen en vastleggen op video.
Dat lijkt me nauwelijks de waarheid natuurlijk. Aangezien de Westerse wereld al vele, vele jaren geleden de Oosterse wereld heeft opgedeeld met mooie rechte lijnen. Wat ze uiteraard niet in dank is afgenomen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:17 schreef pomtiedom het volgende:
Euhm, die Moslimterroristen waren er al een stukje eerder voordat de VS zich zo direct in het MO ging bemoeien. Persoonlijk vindt ik dat ze nu eindelijk die vervanger van olie moeten vrijgeven (die is er, die houden ze alleen achter). Dan kunnen we het MO overbruggen en laten we ze gewoon lekker in hun fundi en dictatori zakken en nemen we spontaan geen vluchtelingen uit het MO aan. Wij tevreden, Fundi's en Dictatori's tevreden en dat de bevolking lijdt inetrreseert toch geen ene zijde een moer dus dat is niet belangrijk.
Oh, er waren tijden dat de Islamitische beschaving toch wat hoogstander was dan de Christelijke. Nu niet echt, nee.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:19 schreef Refragmental het volgende:
Christenen hebben gelukkig nog een beetje beschaving op kunnen bouwen...
Shit als aanslagen met vliegtuigen, bommen in treinen, neergeschoten politici, aanslagen op metro's, gifgasaanvallen, bommeldingen en terroristencellen?quote:Noem 1 vredig democratisch moslim land waar in de laatste 2 jaar geen shit is uitgebroken!
Agossie.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:18 schreef Refragmental het volgende:
Wat impliceer je?
Wees een kerel en zeg het R-woord dan meteen
We = het westen waar die moslim-extremisten zo fel tegen vechten.
Jij bent in hun ogen net zoveel waard als die Nick Berg. Ik wil je wel eens zien hoe je reageert wanneer je hoofd wordt afgesneden en het laatste wat je hoort is Allah-Akbar.
Er zijn maar weinig conflicten in de wereld die draaien om geloof. Het is gewoon macht en geloof is een middel om te mobiliseren.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:22 schreef Armageddon het volgende:
Weet je wat het is. Het is gewoon allemaal kut. Of het nu Moslim extremisten zijn of geflipte Yanks. Het is tijd dat we het geloof gaan afschaffen. Daar is dit idiote gedoe de schuld van namelijk.
+ machtquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:22 schreef Armageddon het volgende:
Weet je wat het is. Het is gewoon allemaal kut. Of het nu Moslim extremisten zijn of geflipte Yanks. Het is tijd dat we het geloof gaan afschaffen. Daar is dit idiote gedoe de schuld van namelijk.
Tja, en toch vechten ze tegen elkaar. Ach een wild beest is makkelijk getemt zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:22 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dat lijkt me nauwelijks de waarheid natuurlijk. Aangezien de Westerse wereld al vele, vele jaren geleden de Oosterse wereld heeft opgedeeld met mooie rechte lijnen. Wat ze uiteraard niet in dank is afgenomen.
de 11de eeuw en omtrend telt niet mee... nouja... tis het tijdperk waarin onze moslimvrienden zijn blijven steken... maar gelukkig zijn sommige culturen en geloven verder gegroeid.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oh, er waren tijden dat de Islamitische beschaving toch wat hoogstander was dan de Christelijke. Nu niet echt, nee.
Shit als martelingen, opgepakt worden zonder process, waar vrouwen niet bang hoeven te zijn om vermoord te worden door eigen familie na verkracht te zijn, geen volksvermaak in de vorm van onthoofdingen in stadions, publieke stenigingen etc etc.quote:[..]
Shit als aanslagen met vliegtuigen, bommen in treinen, neergeschoten politici, aanslagen op metro's, gifgasaanvallen, bommeldingen en terroristencellen?
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig conflicten in de wereld die draaien om geloof. Het is gewoon macht en geloof is een middel om te mobiliseren.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:23 schreef robh het volgende:
[..]
Agossie.
Je doet het echt overkomen dat dit de eerste keer is dat je de gevolgen van een oorlog onder ogen krijgt man. Ik dacht nog wel dat je het allemaal zo mooi vond....![]()
Slappeling.
Ach Duitsland viel Nederland ook binnen. De VS viel Irak binnen met volstrekt illegale redenen. Dat zijn dan ook gelijk beesten?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:25 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Tja, en toch vechten ze tegen elkaar. Ach een wild beest is makkelijk getemt zullen we maar zeggen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het idee in je opkomt een groot hek rond europa te zetten en 0 maar dan ook 0 vluchtelingen meer uit moslimslanden op te nemen. Nlse militairen terugtrekken en bekijk het maar. Maar ja, een mens blijft in illusies geloven. En hoopt dat het meevalt en dat het hier nooooit zal gebeuren. Ik weet helaas onderhand beter. Ik hoop er tegen die tijd niet meer te zijn. Wil het niet meemaken iigquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik denk dat je helemaal kapot gaat als je een opname als deze van de laatste minuten van het leven van 1 van je naasten ziet.
Jij bent diegene die consequent stelt dat het de schuld van het Westen is, hoor.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:28 schreef Refragmental het volgende:
Sommigen hier verbloemen dat een beetje... en het is uiteraard de schuld van het wrede westen!
Geloof geeft je ook macht... vooral in fundementalistische landen... waartoe een heel groot deel van de moslimlanden behoren.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:24 schreef Loedertje het volgende:
[..]
+ macht
Of je zou júist door dit soort dingen snappen waarom mensen hun land ontvluchtenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:29 schreef digitaLL het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het idee in je opkomt een groot hek rond europa te zetten en 0 maar dan ook 0 vluchtelingen meer uit moslimslanden op te nemen.
Ja, of alle racisten het land uit trappen, dan hebben we ook wat minder gezeur aan ons hoofd, maar, zoals je wijs zegt: Maar ja, een mens blijft in illusies geloven.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:29 schreef digitaLL het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het idee in je opkomt een groot hek rond europa te zetten en 0 maar dan ook 0 vluchtelingen meer uit moslimslanden op te nemen.
Nederlander keert wereld de rug toequote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:28 schreef Refragmental het volgende:
Nee hoor.
Ik durf alleen wel de wereld te zien zoals ie is!
KUT
Sommigen hier verbloemen dat een beetje... en het is uiteraard de schuld van het wrede westen!
Ja, dat zijn ook beesten. En nee, ik klets geen poep enkel waarheid en mening. WIl je het niet horen, of geloof je het niet dan is dat jouw probleem en niet het mijne.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:28 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ach Duitsland viel Nederland ook binnen. De VS viel Irak binnen met volstrekt illegale redenen. Dat zijn dan ook gelijk beesten?
Je kletst poep en niet zo'n heel klein beetje ook.
Schuld van Amerikaquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij bent diegene die consequent stelt dat het de schuld van het Westen is, hoor.
Ook al slaat je mening als een tang op een varken (jaja, daar is het beest weer), zelfs jij hebt er recht op. Het is alleen allemaal nogal dom en kortzichtig.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:31 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Ja, dat zijn ook beesten. En nee, ik klets geen poep enkel waarheid en mening. WIl je het niet horen, of geloof je het niet dan is dat jouw probleem en niet het mijna.
Probleem is dat ook extremisten vluchten. En dat is niet uit te sluiten. Alleen als je de mensen niet meer binnenlaat maar alleen nog maar in de regio opvangt kun je uitsluiten dat er van dat soort gespuis binnenkomt.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Of je zou júist door dit soort dingen snappen waarom mensen hun land ontvluchten![]()
Ik moet me verbeteren. Je hebt maar twee keer gezegd dat het de schuld is van het kwade westen. Wil je het in die richting duwen, wil je graag iemand horen zeggen: "het is de schuld van het kwade westen?", waarna je er tegenin kan gaan? Hoopte je op meer van zulke reacties, viel het je tegen en probeerde je ze zo dus maar uit te lokken?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:32 schreef Refragmental het volgende:
Schuld van Amerika![]()
Ik ken genoeg standpunten van mensen hier die serieus zo denken.
En vanuit moslimstandpunt gezien is het allemaal de schuld van het westen.
"Wist je dat... je in een gemiddeld moslimland niet zomaar uit mag komen voor je eigen mening"!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:33 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ook al slaat je mening als een tang op een varken (jaja, daar is het beest weer), zelfs jij hebt er recht op. Het is alleen allemaal nogal dom en kortzichtig.
Ik denk niet dat je het snapt.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik moet me verbeteren. Je hebt maar twee keer gezegd dat het de schuld is van het kwade westen. Wil je het in die richting duwen, wil je graag iemand horen zeggen: "het is de schuld van het kwade westen?", waarna je er tegenin kan gaan? Hoopte je op meer van zulke reacties, viel het je tegen en probeerde je ze zo dus maar uit te lokken?
Ik weet het niet.
Wist je dat er in Zuid-Amerika net zoveel landen zijn waar je dat niet moet proberen?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:35 schreef Refragmental het volgende:
[..]
"Wist je dat... je in een gemiddeld moslimland niet zomaar uit mag komen voor je eigen mening"!
Maar dat wist je uiteraard wel!
Lekker dom en kortzichtig van me... maar wel waar.
Net als jouw reactie.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:33 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ook al slaat je mening als een tang op een varken (jaja, daar is het beest weer), zelfs jij hebt er recht op. Het is alleen allemaal nogal dom en kortzichtig.
Ongetwijfeld zal dat moslim-extremistisch tuig alles de schuld van Amerika vinden, maar daar zijn er maar bar weinig van te vinden op dit forum.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het snapt.
Ik redeneer met die uitspraak vanuit het moslims-extremistische standpunt.
Volgens moslim-extremisten is alle zooi in hun landen de schuld van het westen... en vooral de VS... dit KUN je simpelweg niet ontkennen.
Dat wist ik ook!!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:37 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Wist je dat er in Zuid-Amerika net zoveel landen zijn waar je dat niet moet proberen?
Maar dat wist je uiteraard wel!
Je lult nog steeds poep.
Gelukkig maar!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zal dat moslim-extremistisch tuig alles de schuld van Amerika vinden, maar daar zijn er maar bar weinig van te vinden op dit forum.
Ik heb werkelijk nergens zelfs maar een seconde toegegeven dat je gelijk had. Integendeel. Je generaliseert erop los en scheert alles en iedereen over 1 kam. Dat is nauwelijks reden voor mij om zelfs maar in de buurt te komen om iemand gelijk te geven.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:39 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat wist ik ook!!
Zijn ook geen westerse landen... zijn voornamelijk half-dictaturen en gelovige landen.
Gelukkig vechten die landen NIET tegen het enge westen.
Je geeft het toe dat ik gelijk heb... en vervolgens zeg je dat ik poep lul, wat is het nou?
Nou, ja, Argentinië heeft Engeland aangevallen, Cuba is vijandig jegens Amerika en heeft zelfs raketten daar eens gehad, Brazilië frustreert het Internationaal Atoomagentschap en Amerika heeft in vele landen oorlog gevoerd en doet dat nog steeds.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:39 schreef Refragmental het volgende:
Gelukkig vechten die landen NIET tegen het enge westen.
En daarmee generaliseer je dus zelf.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:42 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Generaliseren is gewoon fout.
Altijd ja.
Oh ja, ga vooral niet in op de rest van mijn argumenten. Heel sterk gevonden hoorquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:44 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
En daarmee generaliseer je dus zelf.![]()
![]()
Ik wil wel eventjes erbij zeggen dat ze die corruptie zelf schuld zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, ja, Argentinië heeft Engeland aangevallen, Cuba is vijandig jegens Amerika en heeft zelfs raketten daar eens gehad, Brazilië frustreert het Internationaal Atoomagentschap en Amerika heeft in vele landen oorlog gevoerd en doet dat nog steeds.
Dat de Islamitische regio zo veel in het nieuws komt, is omdat het onze interesse trekt, de regio in het midden van de wereld ligt, dus er kunnen veel crises ontstaan, er ligt olie en het Westen zal dat willen hebben, het is er arm en corrupt (vaak gesteund door het Westen) wat een extra stimulans is voor fundamentalisme.
Ik quote jezelf maar ff (kort geheugen?)quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:42 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk nergens zelfs maar een seconde toegegeven dat je gelijk had. Integendeel. Je generaliseert erop los en scheert alles en iedereen over 1 kam. Dat is nauwelijks reden voor mij om zelfs maar in de buurt te komen om iemand gelijk te geven.
Ik snap dat maar AL te goed.quote:Wat jij blijkbaar niet wil snappen, is dat niet iedere moslim schuldig is aan het onthoofden van die ene Amerikaan en dat niet iedere Zuid-Amerikaan zich schuldig maakt aan het verhandelen van cocaine en voor chaos zorgt, net zoals niet iedere Amerikaan pro-oorlog is, etcetera, enzovoorts.
Generaliseren is gewoon fout.
Altijd ja.
Ook, klopt. Maar veel dictators en dus corruptie worden gesteund door het Westen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:46 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Ik wil wel eventjes erbij zeggen dat ze die corruptie zelf schuld zijn.
er staat ook tussen haakjes dat het vaak door het westen gesteund wordtquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:46 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Ik wil wel eventjes erbij zeggen dat ze die corruptie zelf schuld zijn.
Altijd dat leuke "ja maar"... je reactie komt er dus op neer dat het ook de schuld van het westen is!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ook, klopt. Maar veel dictators en dus corruptie worden gesteund door het Westen.
Alle factoren tellen mee.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:48 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Altijd dat leuke "ja maar"... je reactie komt er dus op neer dat het ook de schuld van het westen is!
Huh, nee, de rest van de argumenten waren niet aan mij gericht. Deze ook niet, maar die viel me gewoon op. Maar als je wilt kan ik je argumenten wel even bekijken en ze vervolgens de grond in boren. Maar aangezien het hele bericht eigenlijk niet aan mij is gericht mag je blij zijn dat ik uberhaupt aandacht aan 1 van jouw miezerige postjes heb besteed.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:45 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Oh ja, ga vooral niet in op de rest van mijn argumenten. Heel sterk gevonden hoor
Als je dat speciaal uit mijn antwoord wilt lezen, moet je dat vooral doen, maar zo heb ik het niet bedoeld in ieder geval.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik quote jezelf maar ff (kort geheugen?)
"Wist je dat er in Zuid-Amerika net zoveel landen zijn waar je dat niet moet proberen?"
Hiermee geef je dus toe dat mijn uitspraak waar is.
[..]
Ik snap dat maar AL te goed.
Ken genoeg goede moslims.
Ik heb het dan ook over de moslim-extremisten... en daar zijn er niet weinig van, integendeel zelfs.
Er zijn er zoveel van dat ze wereldwijd structureel voor problemen zorgen.
Iedere moslim die deze onthoofding goedkeurt tel ik al als extremist.
Juist!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Alle factoren tellen mee.
Ik voel me zo vereerd...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:50 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Huh, nee, de rest van de argumenten waren niet aan mij gericht. Deze ook niet, maar die viel me gewoon op. Maar als je wilt kan ik je argumenten wel even bekijken en ze vervolgens de grond in boren. Maar aangezien het hele bericht eigenlijk niet aan mij is gericht mag je blij zijn dat ik uberhaupt aandacht aan 1 van jouw miezerige postjes heb besteed.
Dan heb je m'n eerste post niet helemaal begrepen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:50 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Als je dat speciaal uit mijn antwoord wilt lezen, moet je dat vooral doen, maar zo heb ik het niet bedoeld in ieder geval.
En "Ik ken genoeg goede moslims" is natuurlijk een beetje om te janken. Vooral niet aangezien je het in je eerste post nog over alle moslims had.
fundi landjes? Iran, bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:50 schreef Refragmental het volgende:
Juist!![]()
Cultuur, geloof, macht.
Jammergenoeg komt dit dus vooral voor in die fundi landjes, waarvan er een groot deel moslim is.
Elk land waar het geloof de controle heeft op de wetten die er gesteld worden.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
fundi landjes? Iran, bijvoorbeeld?
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:52 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dan heb je m'n eerste post niet helemaal begrepen.
Oh ja, ik heb het inderdaad vast niet helemaal begrepenquote:Fucking hoere moslims! Op dit soort momenten hoop je echt dat dat volk diep in de stront zakt!
Eigenlijk zou ik je 100 virtuele stokslagen moeten geven, maar je hebt geluk dat ik in een vrijgevige bui ben.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:51 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ik voel me zo vereerd...
Oh wacht.. dat lieg ik.. nevermind
De meeste landen zijn seculier, hoor.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Elk land waar het geloof de controle heeft op de wetten die er gesteld worden.
Vaak (altijd?) zijn deze landen niet democratisch.
En de rest van m'n post?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:54 schreef Maerycke het volgende:
[..]
[..]
Oh ja, ik heb het inderdaad vast niet helemaal begrepen
Fundi landen zijn voor mij landen waar het volk het geloof de wetten laat bepalen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
De meeste landen zijn seculier, hoor.
Egypte, Irak, Syrië, Jordanië, Libanon, Algerije, Libië, Marokko. Ook de PLO. Pakistan en Indonesië zijn seculier, maar hebben islamitische partijen of deelrepublieken.
Iran en Saudi-Arabië, dat zijn islamitische staten. Voor de rest valt het wel mee, misschien wat islamitissche invloeden, zoals de westerse landen christelijke invloeden hebben.
Die is precies van dezelfde toonzetting, jongen. Je mag jezelf nu nog zo proberen in te dekken, maar zo was de toonzetting van je eerste posts absoluut niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En de rest van m'n post?
Als je selectief leest en quote dan kun je inderdaad verkeerde conclusies trekken.
Kan iedereen gebeuren.
Cursus "begrijpend lezen" iets voor jou?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:59 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Die is precies van dezelfde toonzetting, jongen. Je mag jezelf nu nog zo proberen in te dekken, maar zo was de toonzetting van je eerste posts absoluut niet.
"Dit soort terroristen" staat in verband met de vorige regels, en daarmee bedoel ik die idioten die de onthoofding doen en de idioten die het goedkeuren.quote:Net het filmpje gezien!
Fucking hoere moslims! Op dit soort momenten hoop je echt dat dat volk diep in de stront zakt!
Ja soort zoekt soortquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:53 schreef Tikorev het volgende:
Wat een ongelofelijk ranzig filmpje is dat, smeriger heb ik ze zelden gezien
Maar dit soort barbarisme maakt eens te meer duidelijk dat de soldaten in Irak onmisbaar zijn...
Dit was de toonzetting:quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:59 schreef Refragmental het volgende:
Ik vind het trouwens netjes voor vandaag... ik ga naar bed.
hoere moslims...... ..=moslimhaatquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:01 schreef Refragmental het volgende:
Net het filmpje gezien!
Linker kolom is wat er daadwerkelijk staat.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
hoere moslims...... ..=moslimhaat
dat volk.......=het hele iraakse volk word shit toegewenst =moslimhaat
apen..... =racistisch ondertoontje
gemarteld....... =terreurneigingen
Als je het niet impliceert, heb je toch niet genoeg moeite gedaan om het te laten blijken.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Linker kolom is wat er daadwerkelijk staat.
Rechter kolom is wat jij ervan maakt, of wat jij WILT lezen, maar ik dus absoluut niet heb gezegd of impliceer.
want?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:11 schreef _Robinovic_ het volgende:
Filmpje is nep man...
Ze onthoofden een etalagepopquote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:12 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
want?
gadverdamme.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja soort zoekt soort
Het lichaam van de man werd zaterdag in Bagdad aangetroffen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:12 schreef _Robinovic_ het volgende:
[..]
Ze onthoofden een etalagepop
Juist. Onthoofd. En de vader wist het al.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:20 schreef schatje het volgende:
[..]
Het lichaam van de man werd zaterdag in Bagdad aangetroffen.
Maar niet van hoe hij aan zijn einde was gekomen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Juist. Onthoofd. En de vader wist het al.
Jawel, dat 'ie was onthoofd.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:22 schreef schatje het volgende:
[..]
Maar niet van hoe hij aan zijn einde was gekomen.
http://pennlive.com/newsf(...)/108430077760820.xmlquote:I knew he was decapitated before," said the father, Michael Berg. "That manner is preferable to a long and torturous death. But I didn't want it to become public."
quote:Michael Berg lashed out at the U.S. military and Bush administration, saying his son might still be alive had he not been detained by U.S. officials in Iraq without being charged and without access to a lawyer.
Ja, vandaag is dat hen ten gehore gekomen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jawel, dat 'ie was onthoofd.
Nou, ja, ik lees dus alleen before, dat is nog al een ruime aanduiding.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:24 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, vandaag is dat hen ten gehore gekomen.
quote:Bergs vader, Michael Berg, zei dat hij van het ministerie van buitenlandse zaken had vernomen dat zijn zoon was onthoofd, maar dat hij niet wist dat daar videobeelden van bestonden.
Nou, ik reageerde op de etalagepop posterquote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:30 schreef Loedertje het volgende:
Schatje, wat doet dat ertoe?
[..]
Okéquote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, ja, ik lees dus alleen before, dat is nog al een ruime aanduiding.
Het komt er op neer dat het een vergelding is voor de opgedoken foto's van mishandelde Irakese gevangenen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:40 schreef salutem het volgende:
Kan een van onze medelandgenoten cq irak burgers de tekst +/- vertalen van dat filmpje ?
Dat je het nog probeertquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:45 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Oh ja, ga vooral niet in op de rest van mijn argumenten. Heel sterk gevonden hoor
CNN:quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:47 schreef salutem het volgende:
owke, dat begreep ik al ik vroeg me meer af of er nog een islamitische verklaring voor was zoiets in de trend van oog om oog ofsow.
Die vent is zo lang aan et lullen.
quote:n the statement, the captors refer to the abuse of Iraqi prisoners at the hands of U.S. military personnel, saying the "picture of dishonor and the news of Satanic assault on the people of Islamic men and women" will not be tolerated.
"Where is the compassion, where is the anger for God's religion, and where is the protection for Muslims' pride in the crusaders' jails?" the man says.
"We tell you the pride of all Muslim men and women in Abu Ghraib and other jails is worth blood and souls."
Ja dan ben je gewoon een extremistische Nederlander en dat kan ook helemaal geen kwaad, want dat zijn er zooooo... weinig. En alle andere Nederlanders zijn gelukkig wel voor vrede en vrijheid, dus wees voorzichtig en blaas jezelf niet op, hoor.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:08 schreef Monidique het volgende:
Als ik het over teringnederlanders, die kaaskoppen, dat volk heb, weet ik waar het over gaat, hoor.
NEEN!quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:34 schreef Umm-Qasr het volgende:
Denk je nou echt dat de islam mensen vertelt om zo met anderen, ja zelfs mogleijke vijanden, om te gaan???
Uit: De amerikanen wisten al 6 maanden over martelingen in Irakquote:Rumsfeld waarschuwt voor nieuwe beelden uit Irak
WASHINGTON - De Amerikaanse ministerie van Defensie, Rumsfeld, heeft vrijdagavond gewaarschuwd voor nieuwe beelden van mishandelingen van Iraakse gevangenen door Amerikaanse militairen. Hij vreest dat de opnames het schandaal nog groter maken, als zij openbaar worden gemaakt.
Rumsfeld verklaarde dat tegen een Senaatscommissie die de mishandeling van Iraki's onderzoekt naar aanleiding van de publicatie van enkele foto's. De bewindsman onthulde dat de onderzoekers van het schandaal over talrijke andere foto's en videobanden beschikken. Hij had de "afschuwelijke" beelden donderdag bekeken en noemde ze "nauwelijks te bevatten". Rumsfeld uitte de hoop dat de foto's en tapes niet in handen van de media komen, omdat zij funest zouden kunnen zijn voor de reputatie van de Verenigde Staten.
Het moet nooit een excuus mogen zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:39 schreef Duiveltja het volgende:
Amerika heeft zich in Vietnam trouwens ook niet al te netjes gedragen
Ik kan me op de een of andere manier niet voorstellen dat Amerikaanse militairen er soortgelijke gruweldaden hebben gepleegd hebben. Het zal me ook weer niks verbazen als we van de Amerikanen een schokkende video krijgen te zien. Maar ja, dan ga je je ook weer afvragen hoe waar dit is. Maar ja. Zo denken veel bewoners van Irak ook weer van hun kant. Pffff... Oorlog is kut.quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:37 schreef Loedertje het volgende:
[..]
NEEN!
Maar ik vrees dat er nu van alle kanten nare beelden zullen komen.
[..]
Uit: De amerikanen wisten al 6 maanden over martelingen in Irak
Hè ja... dat zegt ook iedereen..quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
Moslimextrimisten gedragen zich altijd zeer voorbeeldig, vooral in het westen.
idd, het zou mij ook nix verbazen als hetgeen waar Rumsfeld bang voor is ook zo schokkend is.quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:44 schreef five2one het volgende:
Het zal me ook weer niks verbazen als we van de Amerikanen een schokkende video krijgen te zien. Maar ja, dan ga je je ook weer afvragen hoe waar dit is. Maar ja. Zo denken veel bewoners van Irak ook weer van hun kant. Pffff... Oorlog is kut..
of je nou iemand doodt door hem veelvuldig hard in de nek te schoppen of er een bot mes door jaagt maakt voorhet eindresultaat niet uit (of het dan wel of niet op de plaat is vastgesteld maakt ook niets uit), het blijven gruweldaden van beide kantenquote:Op woensdag 12 mei 2004 00:44 schreef five2one het volgende:
[..]
Ik kan me op de een of andere manier niet voorstellen dat Amerikaanse militairen er soortgelijke gruweldaden hebben gepleegd hebben...
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het iets te maken heeft met de gevangenissen ofzo;quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:49 schreef Loedertje het volgende:
[..]
idd, het zou mij ook nix verbazen als hetgeen waar Rumsfeld bang voor is ook zo schokkend is.
Dit was (aldus de vertalers deze opname) een soort vergelding op hetgeen men hen had aangedaan (tenminste dat begrijp ik uit alle commentaren?)
Stel je eens voor;quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:34 schreef IareWeasel het volgende:
[..]
Ik vind het echt vreselijk wat er gebeurt is.
Jij keurt die mishandelingen nu goed. Omdat zij hetzelfde doen....
Gelukkig denkt nog niet iedereen op deze wereld zo simpel als jij...
Eigenlijk keur jij deze actie gewoon goed. Want ze claimen dat dit een reactie op die mishandelingen was. Dit is iets dat jij blijkbaar goedkeurt.
Serieus, iedereen met beperkte verstandelijke vermogens, zoals useroid: Hou alsjeblieft je mond over dergelijke zaken, voor de wereld vrede.
Bommen gooien op onschuldige burgers... ik ben echt impressedquote:Op woensdag 12 mei 2004 01:01 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het hoofd van een weerloos mens afhakken.
Knap stukkie werk zeg... ik ben echt impressed
Ondanks dat ze het erbij zeggen? Wat weet jij dat zij zelf niet weten?quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:02 schreef five2one het volgende:
[..]
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het iets te maken heeft met de gevangenissen ofzo;
Nee. Wat jij wilt is een lobotomie.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:04 schreef ClioSporT het volgende:
Ik wil die video zien
Ik kan me voorstellen dat er elders in Irak ook niet altijd netjes wordt opgetreden door de coalitietroepen. bezettingsmacht.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:04 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ondanks dat ze het erbij zeggen? Wat weet jij dat zij zelf niet weten?
V.
Dat is inderdaad ook verwerpelijk.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:02 schreef engessa het volgende:
[..]
Bommen gooien op onschuldige burgers... ik ben echt impressed
Dat kan ik mij ook voorstellen. Ik kan mij ook voorstellen dat op je rug op een wit strand in in de Stille Zuidzee heerlijk een cocktail slurpen geweldig is.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:05 schreef five2one het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat er elders in Irak ook niet altijd netjes wordt opgetreden door de coalitietroepen.
Wat jij wilt. Vind nou maar een goed werkende link.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. Wat jij wilt is een lobotomie.
V.
Nogmaals, ik versta niet wat die mensen zeiden, ik ga af op hetgeen de vertalers meedeelden en die hadden het daarover.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:02 schreef five2one het volgende:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het iets te maken heeft met de gevangenissen ofzo;
Hoe dom ben je nou?quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:07 schreef kooba het volgende:
Dus als iemand nog een werkend linkje heeft.....
quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:08 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nogmaals, ik versta niet wat die mensen zeiden, ik ga af op hetgeen de vertalers meedeelden en die hadden het daarover.
quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:05 schreef five2one het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat er elders in Irak ook niet altijd netjes wordt opgetreden door de coalitietroepen. bezettingsmacht.
Geloof me, je wilt het niet zien.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:07 schreef kooba het volgende:
Lekker is dat, kom je thuis na een avondje darten en xboxen zijn alle links OF dood OF gemod door een mod, hallo, ik wil het ook zien. En blablabla ramptoerist blabla, fuck you, de waarheid kan hard zijn, maar ik zou hem wel graag zien en niet gecensureerd omdat het te schokkend zou zijn!
Dus als iemand nog een werkend linkje heeft.....
quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:10 schreef five2one het volgende:
[..]
[..]
V.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat kan ik mij ook voorstellen. Ik kan mij ook voorstellen dat op je rug op een wit strand in in de Stille Zuidzee heerlijk een cocktail slurpen geweldig is.
Maar de heren met de bivakmutsten schijnen iets gezegd te hebben over wraak vanwege Abu Grhaib.
V.
Schandalig, ik mag toch verdomme zeker wel zien wat er allemaal gebeurd????quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hoe dom ben je nou?
Waarom denk je precies dat overal die linkjes zijn weggehaald
Loedertje, mijn post die je hebt gedeleted bevatte GEEN link naar het filmpjequote:Op woensdag 12 mei 2004 01:10 schreef Loedertje het volgende:
Mensen die blijven zeuren over een werkende link moeten deze thread maar eens woord voor woord lezen i.p.v. te hopen dat iemand nogmaals een link plaatst naar de beelden.
Ik heb het onderhand gehad hier met die hele kutzooi en censuur, het scheelt niet veel meer iigquote:Op woensdag 12 mei 2004 01:10 schreef Loedertje het volgende:
Mensen die blijven zeuren over een werkende link moeten deze thread maar eens woord voor woord lezen i.p.v. te hopen dat iemand nogmaals een link plaatst naar de beelden.
quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:13 schreef kooba het volgende:
[..]
Ik heb het onderhand gehad hier met die hele kutzooi en censuur, het scheelt niet veel meer iig
Ooit eens bij nagedacht dat er ook kleine kindertjes zitten te Fokken ofzo... Bovendien horen zulke filmpjes meer thuis op rotten.com, als dat nog bestaat.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:13 schreef kooba het volgende:
[..]
Ik heb het onderhand gehad hier met die hele kutzooi en censuur, het scheelt niet veel meer iig
Ja hoor, goed le-zen, woord voor woord en je hebt de link te pakken.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:12 schreef kooba het volgende:
Schandalig, ik mag toch verdomme zeker wel zien wat er allemaal gebeurd????
Precies, zijn forumquote:Wie is danny met heel zn forum bij mekaar om voor mij te bepalen wat ik wel en niet wil zien?!?!?
Het is aan Danny om te bepalen of hij jou daar naartoe wenst te verwijzen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:12 schreef kooba het volgende:
Wie is danny met heel zn forum bij mekaar om voor mij te bepalen wat ik wel en niet wil zien?!?!?
lees het topic dan gewoon goed doorquote:Op woensdag 12 mei 2004 01:12 schreef kooba het volgende:
[..]
Schandalig, ik mag toch verdomme zeker wel zien wat er allemaal gebeurd????
Wie is danny met heel zn forum bij mekaar om voor mij te bepalen wat ik wel en niet wil zien?!?!?
Owquote:Op woensdag 12 mei 2004 01:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Loedertje, mijn post die je hebt gedeleted bevatte GEEN link naar het filmpje
V.
Hey V. suc6 nog met je pcquote:Op woensdag 12 mei 2004 01:14 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is aan Danny om te bepalen of hij jou daar naartoe wenst te verwijzen.
Moeilijk, he?
V.
Is al goedquote:Op woensdag 12 mei 2004 01:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ow.
Automatisme inmiddels in deze thread (dat deleten voordat iemand weer quote .)![]()
Dank jequote:Op woensdag 12 mei 2004 01:17 schreef kooba het volgende:
[..]
Hey V. suc6 nog met je pc
Nadat je hem zelf wel eerst gezien hebt zekerquote:Op woensdag 12 mei 2004 01:17 schreef Verbal het volgende:
[..]
Is al goed
Ik ben juist een van de grootste tegenstanders van die links .
V.
ywquote:Op woensdag 12 mei 2004 01:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dank je
V.
As ifquote:Op woensdag 12 mei 2004 01:18 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Nadat je hem zelf wel eerst gezien hebt zeker
Wie is er begonnen hier?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:18 schreef TimmyAsd het volgende:
Beetje dom topic.. een onthoofde amerikaan heeft werkelijk niets te maken met het verblijf vd nederlanders in irak..
Lees even goed en klik op de link van Armageddon op pagina 2.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:13 schreef kooba het volgende:
[..]
Zelfs als je niet vooruitspoelt en blijft luisteren naar die vreemde taal wordt het steeds beangstigender.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:42 schreef Scandalous het volgende:
Had inderdaad beter niet kunnen kijkenVreselijk zeg...
Damien Hirst heeft een keer een uitspraak gedaan over 9/11 die hier ook wel van toepassing is.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:46 schreef five2one het volgende:
Zelfs als je niet vooruitspoelt en blijft luisteren naar die vreemde taal wordt het steeds beangstigender.
Dat dachten deze terroristen ook over de Amerikanen nadat ze de martelfoto's hadden gezien.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:01 schreef Refragmental het volgende:
Net het filmpje gezien!
Dat geldt dan voor elk land. Geloof is maar net wat je wilt geloven. Geloof je dat er niets is dan zal je daaruit je wetten bepalen. Niet geloven is een luxe die je doorgaans enkel in geval van welvaart kan veroorloven. Elk land kent wetten die gestaafd zijn uit God's wetten.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Fundi landen zijn voor mij landen waar het volk het geloof de wetten laat bepalen.
Juist niet. Zelfs dat kon die rat nog niet een goed doen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:52 schreef navvy het volgende:
Net gezien, die kerel was aan het snijden alsof het een dagelijkse bezigheid was. Te erg!!
Ik ken de uitspraak niet....quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:52 schreef APK het volgende:
[..]
Damien Hirst heeft een keer een uitspraak gedaan over 9/11 die hier ook wel van toepassing is.
Hij heeft die uitspraak weer ingetrokken, maar ik begreep wat hij bedoelde.
Vind je het gek? DIe kerels schreeuwden volgens mij alleen maar Allah bla bla omdat ze hun angsten uit de weg moesten. Stel je eens voor dat jij het hoofd van een levend mens eraf moet snijden.... brrr...quote:Op woensdag 12 mei 2004 02:24 schreef Frasier het volgende:
[..]
Juist niet. Zelfs dat kon die rat nog niet een goed doen.
Doe jezelf dan ook niet voor als die-hard terrorist.quote:Op woensdag 12 mei 2004 02:31 schreef five2one het volgende:
[..]
Vind je het gek? DIe kerels schreeuwden volgens mij alleen maar Allah bla bla omdat ze hun angsten uit de weg moesten. Stel je eens voor dat jij het hoofd van een levend mens eraf moet snijden.... brrr...
Dan moet je maar even op google zoeken, anders krijg ik de hele shitzooi over mij heen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 02:30 schreef five2one het volgende:
Ik ken de uitspraak niet....
Tja. Dat toont misschien wel de ware aard van zulk soort mensen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 02:36 schreef Frasier het volgende:
[..]
Doe jezelf dan ook niet voor als die-hard terrorist.
En daarom hoef ik het ook niet te zien... Ik zag net wel een klein stukje hier op televisie, dat die 5 gemaskerde mannen een verklaring voorlezen en die Amerikaan ervoor zit.quote:Op woensdag 12 mei 2004 04:32 schreef Twin1983 het volgende:
Ik heb dat filmpje net 2x bekeken en ik moet zeggen dat ik hem wel de schokkendste vind die ik ooit gezien hebals er nog ergere zijn hoef ik ze nooit te zien
![]()
Dat gerochel er ook bij en hij schreeuwt in het begin als een varken.. jezus echt !!!
zieke shit !!!!!
je ziet zijn kaak ook nog bewegen als al zijn vlees zowat al doorgesneden is.. echt te bot voor woorden.. dat moment gaat ie pas dood
geen woorden voor eigenlijk..![]()
Om te beginnen, ik praat hier niets goed, laat dat duidelijk zijn. Het is natuurlijk een apart land, dat veel trauma's heeft (3 recente oorlogen). Daarnaast is Irak op het moment bezet door een land dat niet dezelfde uitgangspunten als Irak heeft. De 'democratie' (zonder verkiezingen kan ik het nog geen democratie noemen) wordt inderdaad opgedrongen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 04:54 schreef numf het volgende:
Hoe kunnen ze ooit een westerse democratie daar op dringen.
Zo dom.
Die mensen daar zijn niets anders gewend dan geweld,dit gaat nooit lukken.
Hee bedankt, klootzak...quote:Op woensdag 12 mei 2004 04:32 schreef Twin1983 het volgende:
Dat gerochel er ook bij en hij schreeuwt in het begin als een varken.. jezus echt !!!
zieke shit !!!!!
je ziet zijn kaak ook nog bewegen als al zijn vlees zowat al doorgesneden is.. echt te bot voor woorden.. dat moment gaat ie pas dood
Nee, 'de crew' heeft zich inmiddels als crew uitgesproken over het al of niet plaatsen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:31 schreef MikeyMo het volgende:
Gaan nu al die argumenten die de crew gebruikte om het filmpje te plaatsen niet meer op?
Nee dank je, ik heb genoeg gezien om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:29 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
moet je hem bewaren op je hd, alvorens hem af te spelen. Dat werkte bij mij. Bij mij bufferde hij ook de hele tijd...
jij kan de humor er dus wel van inzien, ik nietquote:Op woensdag 12 mei 2004 09:50 schreef Schoft het volgende:
Hmm beste blockbuster van het jaar imho
In het midden-oosten woont geeneens 5% van de moslims in de wereldquote:Op woensdag 12 mei 2004 10:41 schreef Novae het volgende:
-edit-
Ach stel je niet zo aan weke zak!quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hee bedankt, klootzak...
Dat had ik net nodig
V.
In amerika en rest van de wereld wordt verontwaardigd gereageerd op de gevangenis beelden.. waar is de verontwaardiging van de moslims over de onthoofding ??quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:34 schreef Umm-Qasr het volgende:
Dit is echt hevige shit! Maja, in een oorlog heb je allerlei geflipte gasten, zowel bij de VS als bij de Arabieren. Het verbaast me toch wel elke keer over het feit dat als een Arabier iets doet, dat in naam van z'n geloof is en als een Amerikaan iets gruwelijks doet, is het niet de schuld van geloof/afkomst/milieu etc. Denk je nou echt dat de islam mensen vertelt om zo met anderen, ja zelfs mogleijke vijanden, om te gaan???
ik zie hier ook sexueel expliciete onderwerpen besproken worden daar schijnt geen haan naar te kraaien (helaas).quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:14 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Ooit eens bij nagedacht dat er ook kleine kindertjes zitten te Fokken ofzo... Bovendien horen zulke filmpjes meer thuis op rotten.com, als dat nog bestaat.
Wie wil je dan dat er iets over zegt?quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:07 schreef niet_links het volgende:
[..]
In amerika en rest van de wereld wordt verontwaardigd gereageerd op de gevangenis beelden.. waar is de verontwaardiging van de moslims over de onthoofding ??
Ik hoop dat je heel lang leeft.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ach stel je niet zo aan weke zak!
Blijkbaar kun je de werkelijkheid niet aan, vandaar je vaak "afwijkende" mening.![]()
Als Israel een terrorist liquideert staan ze anders vooraan om te veroordelen hoorquote:Op woensdag 12 mei 2004 11:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wie wil je dan dat er iets over zegt?
Koning Fahd van Saudi Arabië? Musharraf van Pakistan?
Of Gaddafi misschien?
Muqtada al-Sadr kan niet meer want zijn krantje is opgeheven.![]()
Zwak argument. Mijns inziens hebben de acties van dit soort barbaren niets met geloof of omstandigheden te maken. Sommige mensen hebben kennelijk geen enkele morele barriere en zijn tot dit soort acties in staat.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:50 schreef Youssef het volgende:
Beetje triest dat mensen afgeven op de islam, die mannen roepen dan wel allahoe akbar, allahoe akbar, maar het vermoorden van die Amerikaan is toch echt geen gevolg van hun geloofsovertuiging, maar van de Amerikaanse invasie en de daarbij horende kommer en kwel
Roel_Jewel plaatste het nieuwsbericht met link 'vanwege de nieuwswaarde'.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:38 schreef MikeyMo het volgende:
Fill me in on that V.
Dat was de vraag niet. Stuk voor stuk zijn daar dictators en dictatoriale regimes aan de macht. Die moeten dan namens de bevolking dit veroordelen? En dat zou dan enige waarde hebben?quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:49 schreef My_Way het volgende:
[..]
Als Israel een terrorist liquideert staan ze anders vooraan om te veroordelen hoor![]()
Is dat erg dan dat die krant opgeheven is ??quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Of Gaddafi misschien?
Moesten wij en de rest van europa wat zeggen over die dingen die in irak gebeurde.. nee... we deden het toch omdat we verontwaardigd waren. Laat moslims.. volk.. krant... koning.. whatever eens ook afstand nemen van dit soort dingen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Of Gaddafi misschien?
Allah's wil is wet?quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:59 schreef niet_links het volgende:
[..]
Moesten wij en de rest van europa wat zeggen over die dingen die in irak gebeurde.. nee... we deden het toch omdat we verontwaardigd waren. Laat moslims.. volk.. krant... koning.. whatever eens ook afstand nemen van dit soort dingen.
quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:00 schreef rebel84 het volgende:
Weet iemand waar ik dat filmpje kan vinden? Wil 'm ook zien!
neem maar aan van iedereen die em gezien heeft dat je er nix wijzer van wordt en het totaal nix toevoegd aan je hersencellen, ik persoonlijk voel me nog steeds een beetje verlamd na het zien van die beelden.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:00 schreef rebel84 het volgende:
Ook voor jou : Le-zen, vanaf pagina 1 tot hier .quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:00 schreef rebel84 het volgende:
Ach ze zullen het allemaal met liefde veroordelen. En zoals gezegd zullen ze het ws allang gedaan hebben. Het heeft alleen geen enkele waarde want het zijn allemaal opportunisten pur sang die daar aan de macht zijn en geen één zit daar met een mandaat van de bevolking. Dus wat heb je eraan?quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:59 schreef niet_links het volgende:
[..]
Moesten wij en de rest van europa wat zeggen over die dingen die in irak gebeurde.. nee... we deden het toch omdat we verontwaardigd waren. Laat moslims.. volk.. krant... koning.. whatever eens ook afstand nemen van dit soort dingen.
Geheel mee eensquote:Op woensdag 12 mei 2004 11:49 schreef My_Way het volgende:
[..]
Als Israel een terrorist liquideert staan ze anders vooraan om te veroordelen hoor![]()
En nu staan mensen het toe te juichen ofzo? Doe niet zo raar mafkees.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:05 schreef niet_links het volgende:
Geheel mee eens
Nothern Star.. doe die oogkleppen eens af
Westerse wereld .. alom verontwaardiging om gevangenis gebeuren.. erg duidelijk .. Bush maakt zelfs excuses..quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:06 schreef robh het volgende:
[..]
En nu staan mensen het toe te juichen ofzo? Doe niet zo raar mafkees.
Jij bent raar.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:14 schreef niet_links het volgende:
Westerse wereld .. alom verontwaardiging om gevangenis gebeuren.. erg duidelijk .. Bush maakt zelfs excuses..
Niet westerse wereld.. wordt iemand onthoofd.. nergens maar dan ook nergens verontwaardiging... zou het zelfs al goed vinden als zon koning zn verontwaardiging zou uispreken ook al is ie niet door volk gekozen
wie is er raar
Bush is de eindverantwoordelijke voor wat het Amerikaanse leger uitspookt. Zo'n willekeurige Arabische koning heeft geen zak te maken met wat terroristen in Irak uitspoken.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:14 schreef niet_links het volgende:
[..]
Westerse wereld .. alom verontwaardiging om gevangenis gebeuren.. erg duidelijk .. Bush maakt zelfs excuses..
Niet westerse wereld.. wordt iemand onthoofd.. nergens maar dan ook nergens verontwaardiging... zou het zelfs al goed vinden als zon koning zn verontwaardiging zou uispreken ook al is ie niet door volk gekozen
wie is er raar
Ja op 1 van 2 heb je grip.. heel duidelijkquote:Op woensdag 12 mei 2004 12:16 schreef robh het volgende:
[..]
Jij bent raar.
Ik hoop dat je het verschil snapt (en ziet) tussen deze onthoofding of de mishandeling van gevangenen in opdracht van de regering?
Beide is ontoelaatbaar, maar enkel op 1 van de 2 heb je grip.
Dit soort mensen zouden ze linea recta van internet moeten trappen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:00 schreef rebel84 het volgende:
Nah, jij zit gewoon te hengelen met je vooroordelen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:19 schreef niet_links het volgende:
Ja op 1 van 2 heb je grip.. heel duidelijk
Gaat hier alleen om de verontwaardigheid niet of je er grip op hebt.. gaat erom dat je het afkeurd
Mijn vooroordelen kloppen blijkbaar.. anders had je het gelijk ontkracht.. doet pijn he niet gelijk hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:22 schreef robh het volgende:
[..]
Nah, jij zit gewoon te hengelen met je vooroordelen.
Zolang de Sjeik van Zandbakkistan geen paginagrote advertentie in de Telegraaf laat zetten waarin hij het onthoofden afkeurd is hij voor dit soort geweld, als ik jou mag geloven.
quote:
Schok over onthoofding in Irak
Gepubliceerd op woensdag 12 mei 2004
In de VS is geschokt gereageerd op de video van een onthoofding van een Amerikaan. De regering zweert de daders te pakken.
De familie van het slachtoffer, Nicholas Berg, uitte kritiek op de Amerikaanse regering. Die zou de omstandigheden geschapen hebben waaronder Berg ontvoerd en vermoord kon worden.
Om nog onduidelijke reden werd Berg twee maanden geleden door de Iraakse politie gearresteerd. Volgens zijn familie werd hij dertien dagen zonder aanklacht en contact met de buitenwereld vastgehouden, en vervolgens overgedragen aan de coalitiemacht.
Bergs vader zei dat zijn zoon probeerde terug te keren naar huis. “Ze hebben zijn dood indirect veroorzaakt door hem zonder rechten vast te houden”, aldus Michael Berg. “Zelfs nadat ze hem hadden opgepakt hadden ze minstens de verplichting om hem veilig het land uit te helpen komen.”
Een anonieme Amerikaanse functionaris zei echter dat Berg op vrijwillige basis in Irak was en geadviseerd was het land te verlaten.
President Bush heeft gezworen de daders op te sporen. “Het demonstreert de ware aard van de vijanden van de vrijheid”, zei woordvoerder Scott McClellan van het Witte Huis. “Ze hebben geen achting voor de levens van onschuldige mannen, vrouwen en kinderen. We zullen de verantwoordelijken vervolgen en berechten.”
Vergelding voor martelfoto’s
De video van Bergs onthoofding werd geplaatst op een website van militante moslims. De moord zou een vergelding zijn voor de martelfoto's.
Het slachtoffer zegt dat hij Nick Berg heet en Amerikaans is. Om Berg heen staan vijf gemaskerde mannen.
De video, die getoond is op de islamitische website Muntada al-Ansar, begint met de identificatie van de man. Hij zegt dat hij Nicholas Berg heet en uit Pennsylvania komt. Ook vertelt hij over zijn familie. "Mijn vader heet David. Mijn moeder heet Suzanne. Ik heb een broer en zus, David en Sarah. Ik ben in Westchester, New York opgegroeid en naar Philadelphia verhuisd."
Onthoofd
Na het voorlezen van een verklaring van een van de gemaskerde mannen, wordt het slachtoffer op de grond gedrukt. Vervolgens wordt hij met een lang mes onthoofd, terwijl de mannen luid 'Allah is groot' roepen. Dan houden ze het hoofd omhoog voor de camera.
Het lichaam van Berg werd zaterdag in Bagdad gevonden. Hij lag met zijn handen achter zijn rug gebonden langs de kant van de weg.
Bergs ouders wisten van de dood van hun zoon, maar waren tot de publicatie van de videobeelden dinsdag niet op de hoogte van wat hun zoon was overkomen. De Amerikaan, eigenaar van een telecombedrijfje, werd al sinds een maand vermist. Hij was voor een tweede keer naar Irak vertrokken omdat hij geld wilde verdienen door mee te werken aan de wederopbouw van de infrastructuur.
Wraakactie na martelfoto's
De onthoofding en de openbaring van de videobeelden staan volgens de makers van de website direct in verband met de mishandelingen van Iraakse gevangenen door Amerikaanse en Britse militairen.
"Hoe kan een vrije moslim slapen als andere moslims worden afgeslacht", zei een van de mannen op de video. De mannen dreigen met nog meer executies als wraak op de ernstige mishandelingen door Amerikanen en Britten in de Abu Ghraib gevangenis en elders in Irak.
Ook blijkt uit de verklaring dat ze eerder aangegeven hadden Berg te willen ruilen tegen Iraakse gevangenen in de Abu Ghraib gevangenis. De Verenigde Staten zouden niet op dat aanbod ingegaan zijn.
Kun jij een paar bronnen van verontwaardiging geven bij het laatste indcident? En dan niet het nieuwsbericht van huilende papa, en ook geen nieuwsberichten over barbaarse moslims.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:14 schreef niet_links het volgende:
Joh, want hij leest natuurlijk ook alle Arabische kranten incl. columns en volgt Al Jazhera net zoals hij de Nederlandse media volgt!quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:25 schreef niet_links het volgende:
[..]
Mijn vooroordelen kloppen blijkbaar.. anders had je het gelijk ontkracht.. doet pijn he niet gelijk hebben.
Ik bedoel geef me 1 voorbeeld.. 1 arabische krant die er schande over spreekt.. iets op al jazheera dat zegt dat dit niet kan .. een intelectueel.. ect...
Er hoeven ook geen advertenties te komen ofzo. Maar dat een deel van de Arabische wereld dergelijke gruwelijkheden eerder als een soort van overwinning/heldendaad ziet in plaats van een misselijkmakende wanvertoning is toch wel ook een teken. Ohja, en van alle kanten vergoelijken natuurlijk. We mogen natuurlijk niet de acties van de Amerikanen vergeten. Die onthoofding is slechts een reactie daarop...quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:22 schreef robh het volgende:
[..]
Nah, jij zit gewoon te hengelen met je vooroordelen.
Zolang de Sjeik van Zandbakkistan geen paginagrote advertentie in de Telegraaf laat zetten waarin hij het onthoofden afkeurd is hij voor dit soort geweld, als ik jou mag geloven.
Is dat niet zo dan?quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:49 schreef nikk het volgende:
We mogen natuurlijk niet de acties van de Amerikanen vergeten. Die onthoofding is slechts een reactie daarop...
Die man was zowieso onthoofd. Was het niet om de foto's van mishandelde gevangenen, dan wel om de bezetting van Irak, dan wel om de bezetting van Palestina, dan wel het gebeuren rond Fallujah en Al-Sadr, dan wel om de positie van de nieuwe regering, etc, etc, etc.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan?
Je hebt gelijk dat het moeilijker voor hem te vinden is daarom vraag ik er maar 1 en niet meerdere. Je ziet hier gewoon dat mensen het afkeuren (dat van die gevangenen of wil jij dat ontkennen)quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Joh, want hij leest natuurlijk ook alle Arabische kranten incl. columns en volgt Al Jazhera net zoals hij de Nederlandse media volgt!
Nogal logisch dat jij de verontwaardiging hier beter meemaakt dan de verontwaardiging daar, je zit er hier middenin!
Geef jij mij trouwens eens een voorbeeld van een Nederlandse krant die er schande over spreekt? De meeste Nederlandse media proberen directe uitspraken als "Een schande!!" vaak te vermijden, dus dat soort koppen zul je meestal niet snel vinden. Hiervoor zul je vaak toch bij columnisten en interviews e.d. moeten zijn. Iets wat je als buitenstaander een stuk minder snel zal tegen komen dan als insider.
Tuurlijk, we gaan net zo doen als de landen waar we zoveel commentaar op hebbenquote:Op woensdag 12 mei 2004 12:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Die man was zowieso onthoofd. Was het niet om de foto's van mishandelde gevangenen, dan wel om de bezetting van Irak, dan wel om de bezetting van Palestina, dan wel het gebeuren rond Fallujah en Al-Sadr, dan wel om de positie van de nieuwe regering, etc, etc, etc.
Dat soort lui moet je niet serieus nemen of mee onderhandelen. Keihard aanpakken en het liefst nog zo snel mogelijk elimineren.
Het doel was een gevangenenruil. Dat ging niet door. Dus toen dit maar.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:55 schreef nikk het volgende:
Die man was zowieso onthoofd. Was het niet om de foto's van mishandelde gevangenen, dan wel om de bezetting van Irak, dan wel om de bezetting van Palestina, dan wel het gebeuren rond Fallujah en Al-Sadr, dan wel om de positie van de nieuwe regering, etc, etc, etc.
Ik zat te zoeken naar een uitspraak van Bush waarin hij dit afkeurt, maar dat heeft hij nog niet eens gedaan.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:59 schreef niet_links het volgende:
Je hebt gelijk dat het moeilijker voor hem te vinden is daarom vraag ik er maar 1 en niet meerdere. Je ziet hier gewoon dat mensen het afkeuren (dat van die gevangenen of wil jij dat ontkennen)
Laten we die lui vooral geloven. Daarnaast, het onthoofden van iemand is natuurlijk een doodnormale reactie wanneer je geen terroristen uit de gevangenis kan krijgen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:01 schreef robh het volgende:
[..]
Het doel was een gevangenenruil. Dat ging niet door. Dus toen dit maar.
Geloven? Nee natuurlijk niet. Alhoewel het (godzijdank) voor die Italianen wél goed is afgelopen (na de demo zijn ze vrijgelaten)....quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:04 schreef nikk het volgende:
Laten we die lui vooral geloven. Daarnaast, het onthoofden van iemand is natuurlijk een doodnormale reactie wanneer je geen terroristen uit de gevangenis kan krijgen.
Wat wil je dan doen met dit soort lui? Uitnodigen voor een kopje thee en de boel bij mekaar houden? Het zijn terroristen, en Al-Qaida heeft al duidelijk laten blijken dat ze niet zullen stoppen totdat ze 'gewonnen' hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk, we gaan net zo doen als de landen waar we zoveel commentaar op hebben
quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:25 schreef niet_links het volgende:
Ik bedoel geef me 1 voorbeeld..
quote:Nou nee het is gewoon in strijd met alles om iemand zo te onthoofden. Wat voor excuus wil je nou gaan aanvoeren om hem te onthoofden terwijl hij ongewapend is en zo totaal geen gevaar voor je vormt?
Dit kan je net zo min goed praten als wat er in die gevangenissen is gebeurd.
quote:Zeker!!! Dit is erg verboden in de Islam.... Subhana Allah... dat ze mensen kunnen VERMOORDEN in Zijn naam...
quote:Zoals blizzard op pagina 1 het heeft gezegd vind ik een MashAllah mooie stuk. Zo hoort het in de Islam , we horen niet de ander na te doen Martelen en Moorden uit wraak is Haram.
Ik vind het vreselijk hoe door zulke stomme acties weer de islam wordt verlaagd naar barbaarse geloof. En dan nog luidt Allahou Akbar schreeuwen!!!
vreselijk gewoon
quote:In mijn ogen is dt een groe fout van de mensen die deze onthoofding op hun geweten hebben.
Bush en Rumsfeld zaten tot hun kin in de stront met de problemen over de mishandeling van Iraakse gevangenen.
Nog nooit had Bush zo weinig vertrouwen van het Amerikaanse volk.
En wat doen deze idioten. Zij sturen een gruwelijk filmpje de wereld in wat in één keer alle aandacht van de gevangenisschandalen af leidt. Er wordt in Amerika ineens niet meer gepraat over de mishandeling van Iraakse gevangenissen en Bush word weer in het zadel geholpen met de roep om een reactie op dit soort wandaden.
quote:" Waarom nu van het onderwerp afwijken? Het gaat er om dat er een soldaat op een laffe en onmenselijke manier is geexecuteerd. Er is nooit een excuus om dit soort laffe moorden te begaan. Door niemand!"
HUSSLER een laffe moord...wat vind jij dan van de daden die de amerikanen in de gevangenissen uithalen...en de marteling processen en de onschuldige slachtoffers?....dat vind jij cker wel humanitair?.....
quote:Onthoofden van krijgsgevangenen is naar mijn weten tegen de Islam die Alqaida zo voorstaat volgens hen maar er zijn wel meer dingen die ze doen tegen de Islam als het ze uitkomt.
Het is gewoon ziek en tegen ieder moraal in.
(van een Marokkaans forum )quote:Voor welke Islaam staat al-Qaida?
Zelfmoord is verboden in de Islaam net als zelfmoordaanslagen en al-Qaida doet bijna niets anders.
quote:
En het ergste vond ik wel da ze in Naam van Allah spraken!
quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:05 schreef niet_links het volgende:
Heeft bush niet bij die koning zn verontschuldigenen gemaakt ? Robh...
Maar blijkt toch dat ik gelijk heb en heeft niets met vooroordelen te maken maar met feiten.
Als we zo'n grote bek hebben over de de methodes van andere regimes, zijn we volstrekt ongeloofwaardig als we hetzelfde doen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen met dit soort lui? Uitnodigen voor een kopje thee en de boel bij mekaar houden? Het zijn terroristen, en Al-Qaida heeft al duidelijk laten blijken dat ze niet zullen stoppen totdat ze 'gewonnen' hebben.
Zozo, iemand die niet eerst nog uren probeert te konte-draaien wanneer hij ernaast zit.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:10 schreef niet_links het volgende:
Loedertje .. geaccepteerd.. zie hier verontwaardiging
mea culpa mea culpa
quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:10 schreef niet_links het volgende:
Loedertje .. geaccepteerd.. zie hier verontwaardiging
mea culpa mea culpa
Hoezo ongeloofwaardig? We maken ons al Nederlandse staat toch ook niet ongeloofwaardig als we bijvoorbeeld moordenaars opsluiten in een gevangenis maar vrijheidsberoving strafbaar stellen?quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Als we zo'n grote bek hebben over de de methodes van andere regimes, zijn we volstrekt ongeloofwaardig als we hetzelfde doen.
Verre van datquote:Op woensdag 12 mei 2004 13:16 schreef niet_links het volgende:
Is het zo erg inzien dat je fout zit ?
Daar had ik het afgelopen week nog over met iemand, de vervlakking die juist komt doordat beelden als deze vrij toegankelijk zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:26 schreef GangstaX het volgende:
Natuurlijk erg voor die man en nabestaanden wat er gebeurd is. Heb al zowat alle gore filmpjes gezien wat er te vinden zijn op internet dus zo geschokt was ik niet.
En waarom kijk ik zo'n filmpjes? Tja, zo zie je waar de mens echt toe in staat is. Ik weet nog een aantal jaren geleden als ik hoorde dat iemand vermoord of onthoofd was dat het me niet echt veel boeide, maar door het te zien ben ik pas echt gaan inzien hoe verschrikkelijk de mens wel niet kan zijn.
Integendeel.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:16 schreef niet_links het volgende:
Dat is nou net waar het hier aan ontbreekt op dit forum! Meer mensen die durven toe te geven dat ze fout zitten.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:16 schreef niet_links het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |