abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 april 2004 @ 10:30:40 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_18688295
quote:
Nederlander keert wereld de rug toe
den haag - Nederlanders zijn vooral betrokken bij hun eigen buurt, gemeente en land. De bevolking sluit zich af van de 'grote boze buitenwereld'. Veel mensen zijn slecht op de hoogte van buitenlandse ontwikkelingen. De steun voor ontwikkelingshulp en vredesmissies is tanende. Dat blijkt uit het nationaal vrijheidsonderzoek van het Nationaal Comité 4 en 5 mei.

Nederlanders hechten weinig waarde aan de Europese verkiezingen, onderschatten het belang van Europese regelgeving en vinden in meerderheid dat Nederlandse Europarlementariërs zich vooral moeten inspannen voor het nationaal belang, zo komt naar voren uit de peiling.

De kennis van oorlogen is gering. Het aantal oorlogen tussen landen in 2003 wordt op 28 geschat, terwijl het er slechts 3 waren. Ook het aantal burgeroorlogen wordt te hoog geschat: 58, terwijl het er in werkelijkheid 32 waren.

Tweederde van de ondervraagden vreest dat terroristen Nederland zullen kiezen als doelwit, maar de angst voor een echte oorlog in Nederland is kleiner dan een jaar geleden.

'Struisvogelgedrag'

''Het lijkt op struisvogelgedrag,'' zegt onderzoeker Bart Nauta van bureau Veldkamp, dat de peiling uitvoerde. ''Terwijl de angst voor bijvoorbeeld terroristische aanslagen hoog is kijkt men meer naar binnen dan over de grens. We sluiten ons af van de grote boze buitenwereld.''

Het nationaal vrijheidsonderzoek is een opinie-onderzoek dat sinds 2002 jaarlijks wordt uitgevoerd in opdracht van de overheid. Dit jaar is het thema de actieve betrokkenheid van burgers bij de samenleving, politiek en Europa.
quote:
We sluiten ons af van de grote boze buitenwereld
En dat kun je niemand kwalijk nemen vind ik. Volgens mij kun je best depri worden van de stand van zaken in de wereld (daar hebben we wel wat op gevonden natuurlijk: De doe-het-zelfmoord-verhangplek ) en is dit geen struisvogelgedrag maar gewoon natuurlijke afweer.

Oftewel, niks aan de hand.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 26 april 2004 @ 10:39:32 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18688433
Denk dat de overheid meer zou kunnen doen aan informatie geven over de EU. Daar schort het ook aan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18688662
De ' Nederlander ' , waar hebben we het eigenlijk nog over ?
  maandag 26 april 2004 @ 11:09:28 #4
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_18689047
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:51 schreef Koos Voos het volgende:
De ' Nederlander ' , waar hebben we het eigenlijk nog over ?
mensen die hier geboren zijn en de anderen met de nederlandse nationaliteit. hoewel dat laatste niet altijd geldt
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_18689051
Tja,wat moet je nou met zo'n eenmalig onderzoek??Belangrijker is hoe was het in de voor gaande jaren??Als dan dat groot gaat verschillen wil ik wel dat er maatrelelen genomen gaan worden,maar als er geen verschil is laat het maar dan.
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  maandag 26 april 2004 @ 11:14:32 #6
16625 robh
pi_18689159
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:09 schreef LowJoe het volgende:
Tja,wat moet je nou met zo'n eenmalig onderzoek??Belangrijker is hoe was het in de voor gaande jaren??Als dan dat groot gaat verschillen wil ik wel dat er maatrelelen genomen gaan worden,maar als er geen verschil is laat het maar dan.
Wat voor maatregelen?

Ik zal toch zeker zelf weten wat ik interessant vind?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_18689172
Ik geloof dat we al genoeg "oorlog" hebben met alle moslims die op dit moment in Nederland zijn en zolang er geen grote daadkrachtige Nederlandse leider opstaat zal dit alleen maar erger worden.

Neem nu dat bericht op de frontpage over die jeugdbendes. De getrainde Vinkeslag ME eropaf en op het vliegtuig terug naar Marokko en de Marokkaanse regering boycotten als ze hun landgenoten niet opnemen. Als een gast herrie schopt bij jou thuis, trap je hem toch ook de deur uit?

Binnenkort is het alweer 2 jaar geleden,
  maandag 26 april 2004 @ 11:16:34 #8
16625 robh
pi_18689215
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:14 schreef Freel het volgende:

Binnenkort is het alweer 2 jaar geleden,
Ja, godzijdank.

Kunnen we nu weer verder met leven dan?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_18689273
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:16 schreef robh het volgende:

[..]

Ja, godzijdank.

Kunnen we nu weer verder met leven dan?
Ik geloof dat je Balkenende bedoeld? Nee, dan slapen we lekker verder inderdaad......
  maandag 26 april 2004 @ 11:19:37 #10
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18689310
Lijkt me niet zo bijzonder allemaal. Als het even iets minder goed gaat (economisch bijvoorbeeld) hebben mensen toch altijd minder oog voor 'andermans' problemen?
pi_18691873
Toch vind ik er ook wel iets positiefs aan...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_18695846
quote:
den haag - Nederlanders zijn vooral betrokken bij hun eigen buurt, gemeente en land. De bevolking sluit zich af van de 'grote boze buitenwereld'. Veel mensen zijn slecht op de hoogte van buitenlandse ontwikkelingen. De steun voor ontwikkelingshulp en vredesmissies is tanende. Dat blijkt uit het nationaal vrijheidsonderzoek van het Nationaal Comité 4 en 5 mei.
Lijkt mij dat dat meer te wijten is aan het gebrek aan vertrouwen in die projecten. Je hoort toch vaak zat dat er maar een klein deel van het geld daadwerkelijk op de goede plek terecht komt. Ook denk ik dat de mensen een beetje murw gebeukt zijn door al die oorlogen, hongersnoden en andere ellende.
quote:
Nederlanders hechten weinig waarde aan de Europese verkiezingen, onderschatten het belang van Europese regelgeving en vinden in meerderheid dat Nederlandse Europarlementariërs zich vooral moeten inspannen voor het nationaal belang, zo komt naar voren uit de peiling.
Tja, ver-van-mijn-bed-show natuurlijk. Dat is gewoon het probleem bij zo'n grote logge organisatie als de EU.
quote:
De kennis van oorlogen is gering. Het aantal oorlogen tussen landen in 2003 wordt op 28 geschat, terwijl het er slechts 3 waren. Ook het aantal burgeroorlogen wordt te hoog geschat: 58, terwijl het er in werkelijkheid 32 waren.
Tja, hou dat maar eens allemaal bij...
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_18697545
Europa. Best belangrijk! Mijn papa als onderwijzer. Best belangrijk!
De rest kan aan mijn reet roesten als ik hier in kikkerland nog eens niet veilig ben!
Don't look behind if you don't know what it is...
pi_18717724
Slecht voor de algemene ontwikkeling. Het valt mij op dat de gemiddelde Nederlander alles denkt te weten en over alles een commentaar heeft, maar als je in een discussie gaat valt dat hartstikke tegen met die kennis.
pi_18718095
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:51 schreef Stratos het volgende:
Slecht voor de algemene ontwikkeling. Het valt mij op dat de gemiddelde Nederlander alles denkt te weten en over alles een commentaar heeft, maar als je in een discussie gaat valt dat hartstikke tegen met die kennis.
Zo gaat het meestal ook over kwesties in het binnenland.
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:22:00 #16
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18718456
Wat kan hier in Nederland nou gebeuren ? Die angst is echt nergens op gebasseerd

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_18723235
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat kan hier in Nederland nou gebeuren ? Die angst is echt nergens op gebasseerd

en waar baseer jij dat op als ik vragen mag?
Power perceived is power achieved.
  dinsdag 27 april 2004 @ 16:24:24 #18
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18723307
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:21 schreef Modwire het volgende:

[..]

Ervaring misschien?
Maar misschien heb jij andere ervaringen in Nederland.. dat kan natuurlijk.
pi_18724882
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:21 schreef Modwire het volgende:

[..]

Zijn Al-Qaida-lidmaatschap. Er zijn blijkbaar geen concrete plannen.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  donderdag 29 april 2004 @ 00:50:42 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_18761365
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk dat ik dit topic maar eens een bookmark geef.... Als je echt zo onnozel bent dat er in Nederland niks kan gebeuren, dan ben je vrij dom denk ik.

Zegt het woord "treinkaping" je nog iets? Toen was je vast nog niet geboren
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_18765178
quote:
Op donderdag 29 april 2004 00:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dit topic maar eens een bookmark geef.... Als je echt zo onnozel bent dat er in Nederland niks kan gebeuren, dan ben je vrij dom denk ik.

Zegt het woord "treinkaping" je nog iets? Toen was je vast nog niet geboren
Nou!Sjonge jonge,toen is er veel gebeurd hoor!Er is zelfs een straaljager over gevlogen om ze bang te maken!Pfoooeei!
Daar zou je nou toch echt niet meer bang van worden.....Zijn er doden of gewonden gevallen??
Nee,dat stelde achteraf gezien niet veel voor......
  donderdag 29 april 2004 @ 10:24:05 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_18765329
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:16 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Nou!Sjonge jonge,toen is er veel gebeurd hoor!Er is zelfs een straaljager over gevlogen om ze bang te maken!Pfoooeei!
Daar zou je nou toch echt niet meer bang van worden.....Zijn er doden of gewonden gevallen??
Nee,dat stelde achteraf gezien niet veel voor......
Jij weet echt niks van de treinkapingen he?

Ik denk niet trouwens dat zoiets in Nederland snel weer zal gebeuren. En ik kan me ook best voorstellen dat de Nederlander zo denkt, ik zelf namelijk ook. Er gebeurt in de wereld toch wat de VS wil, daar heb je als Nederland geen invloed op.
  donderdag 29 april 2004 @ 10:25:02 #23
13973 ranja
image means nothing
pi_18765344
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:14 schreef robh het volgende:

[..]

Wat voor maatregelen?

Ik zal toch zeker zelf weten wat ik interessant vind?
op de amerikaanse manier:

U krijgt democratie of u het nou wil of niet
pi_18766404
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:24 schreef ranja het volgende:

[..]

Jij weet echt niks van de treinkapingen he?

Ik denk niet trouwens dat zoiets in Nederland snel weer zal gebeuren. En ik kan me ook best voorstellen dat de Nederlander zo denkt, ik zelf namelijk ook. Er gebeurt in de wereld toch wat de VS wil, daar heb je als Nederland geen invloed op.
Ik denk meer dan jij,toen was jij nog niet geboren of net geboren,ik was een volwassene in die tijd!
  donderdag 29 april 2004 @ 13:29:16 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_18769738
quote:
Op donderdag 29 april 2004 11:09 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Ik denk meer dan jij,toen was jij nog niet geboren of net geboren,ik was een volwassene in die tijd!
Hebben we het over dezelfde kapingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')