Maar je kunt natuurlijk ook andersom doen.. als je het brede stuur van een moederfiets niet meer nodig hebt er een ander (normaal) stuur op laten zetten bijvoorbeeld..quote:Op donderdag 6 mei 2004 13:12 schreef Jessicaa het volgende:
Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is van de grote van je kinderen. Bo is nu 2 en die had echt niet meer in een voorzitje gekunt. Janneke hetzelfde verhaal. Die gaat echt geen jaren voorop mee. Dan moet ik ze in het voorzitje persen
Denk er ook aan dat je zoals Melonovy ook gedaan heeft bepaalde dingen ook op je eigen fiets kan zetten. Zoals een dubbele standaard (als je dat handig vind dan he) enz.
Ik moet zowieso een andere fiets. Ik heb nu een 'soort' sportfiets dus daar past echt geen kinderzitje op. Dus dan maakt 't niet uit of ik een 'gewone' fiets koop en die uitbreidt of een moederfiets en daar later nog iets aan verander.quote:Op donderdag 6 mei 2004 13:44 schreef Jessicaa het volgende:
Hahaha, ja dat kan ook, maar word een beetje een dure hobby. De meeste mensen hebben vaak al een fiets. Dus moeten dan de mamafiets extra aanschaffen.
Ja!!!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:38 schreef Sjeen het volgende:
Liejannuh, beetje off-topic, maar heb je je fietstas al? Die rooie...
quote:Op zondag 9 mei 2004 11:45 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja!!!Ik ben er ook erg blij mee!
![]()
In principe ga ik voor de Sparta Amazone. Ik ga binnenkort even proeffietsen bij een fietsenzaak.quote:Op maandag 10 mei 2004 21:34 schreef melonovy het volgende:
En weet je al wat het gaat worden ET?
Kijk eens hier: Fietskarrenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:08 schreef stefimke het volgende:
Zijn er ook ouders die een fiets-kinder-karretje gebruiken en wat zijn de bevindingen daarvan?
da's een goeie, et, dat zou best eens kunnenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:44 schreef E.T. het volgende:
Zou het verschil in voorop zitten niet ook te maken hebben met het type stoeltje?
heb je ze allebei tegelijk achterop? is dat niet zwaar fietsen?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:47 schreef CarOnline het volgende:
Nu zitten Britt of Romée nog te vaak achterop en dat kan met die sportfietsen toch minder, 2 kids op 1 fiets.
Hàd ik wel, met een speciale bagagedrager maar nu niet meer, er staat ook Britt òf Roméequote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:55 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
heb je ze allebei tegelijk achterop? is dat niet zwaar fietsen?
Heb het wel gehad hoor, maar ze zijn nu te zwaar vind ik.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 10:14 schreef lady-wrb het volgende:
ja ik zie die speciale bagagedragers hier ook wel voorbijkomen, dus vandaar dat ik dacht dat jij dat ook had. maar je hebt gelijk, ik las niet goed....
Er zijn speciale bagagedragers voor twee kinderen achterop. Iets van christianiabikes of zoquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:01 schreef es70 het volgende:
Ik heb een Kronan, en heb (als we fietsen) 2 kinderen achterop. Je moet alleen wel ff zelf een achterzitje maken. Ik zou mijn fiets niet meer willen missen!
De fietskar die we hadden heb ik vrij snel weer verkocht, wat een klereding!
ja maar ...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:44 schreef E.T. het volgende:
Zou het verschil in voorop zitten niet ook te maken hebben met het type stoeltje?
Ik heb ook een gewone fiets met stoeltje voor en achter ( tja twee kotersquote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:33 schreef bixister het volgende:
wij hebben vorige week het (bobike) stoeltje op mijn niet-mama-fiets (maar een 'gewone' Giant damesfiets) gemonteerd. dat monteren ging wel maar vervolgens kon ik er echt niet meer op- en afstappen, te weinig ruimte tussen stoeltje en zadel. Jessie & andere moeders zonder mama-fietsen: hoe doen jullie dat? ik zou natuurlijk op de 'herenmanier' op kunnen stappen maar ik kan niet stevig genoeg met m'n voeten bij de grond om dan tussendoor te kunnen stoppen; daarvoor is het frame wat te groot (zadel staat al op laagste stand). heb nu een rok-zadel gekocht, nog niet op de fiets geplaatst, maar ik hoop dat dat me net die extra ruimte geeft om op/af te stappen. anders zal ik toch ook aan zo'n moederfiets moeten, vrees ik, en daar hebben we momenteel gewoon eigenlijk het geld niet voor.
oja en nu zit ie op G's fiets, maar de voetsteuntjes komen tegen de stang, waardoor hij geen scherpe bochten meer kan maken. komt dit de vaders bekend voor? lijkt mij ook niet prettig.
Alicia zit idd ook vanaf het begin achterop (in d'r fietsmand), nummer twee gaat haar strakkies daar vergezellen (in een dubbele fietsmand). Er wordt hier zelden gefiets helaas das dan wel weer jammerquote:Op zondag 30 mei 2004 11:08 schreef Rewimo het volgende:
Als je 1 kindje hebt, kun je overwegen om het meteen achterop te zetten. Dan kun je eigenlijk elke (betrouwbare) fiets wel gebruiken. Het probleem doet zich meer voor met voorzitjes, en als je twee kleintjes hebt, ontkom je nu eenmaal niet aan een voorzitje.
Bikemotion.nl was de allergoedkoopste die ik kon vinden. Hij is dan 596 (en daar komen nog 30 euro bezorgkosten bij). Voor die 20euro die ik nu meer betaal heb ik dan nu wel de service e.d. lekker op fietsafstand. ('t is niet echt dichtbij, maar goed te doen op de fiets voor mij)quote:Op zaterdag 12 juni 2004 21:20 schreef Jessicaa het volgende:
He wat jammer. Ik was al benieuwd of je hem had.
Weet je ook nog hoe duur daar de 4 versnellingen waren?
En hij was maar ietsie duurder daar als dat je hem op zijn goedkoopst op internet had gezien toch?
ze hadden er een paar op voorraad. Maar niet degene die ik wilde natuurlijkquote:Op maandag 14 juni 2004 22:08 schreef Jessicaa het volgende:
ET nog even een vraagje.
Hadden ze de fiets niet op vooraad? Ik dacht/hoopte dat megabike altijd zoveel op vooraad had.
Ze zouden vandaag bellenquote:Op maandag 14 juni 2004 22:27 schreef Jessicaa het volgende:
O ok, bedankt weer
*duimt dat je hem nu snel kan halen*
Het werkt NIET.quote:Op donderdag 6 mei 2004 21:03 schreef livelink het volgende:
Jessicaa, de Personal Bike heeft een chip in het frame en er is een uniek nummer uitgestanst in het frame (dat kun je op de foto goed zien). Het schijnt de minst gestolen fiets te zijn, dus het werkt wel.
En vastzetten aan lantaarnapelen, anders nemen ze je fiets met sloten en al gewoon meequote:Op woensdag 16 juni 2004 22:51 schreef bixister het volgende:
oja en semtex, in 'de grote stad' is diefstalpreventie al lang een kwestie van goede en vooral VEEL sloten op je fiets doen.
Ik kreeg van de week antwoord op een mailtje dat ik had gestuurd.. max. 3 weken.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:55 schreef moussy het volgende:
Ow ET, Dat mijn schoonzus het kleinste model van de sparta amazone bestelde bij Bikemotion hadden ze een levertijd van 6 weken
MIjn vriendin heeft deze Gazelle ook, bevalt erg goed, alleen als we flinke tochten fietsen vind ze hem toch wel errrrg zwaar worden..verder top fietsquote:Op zaterdag 12 juni 2004 21:32 schreef danosa het volgende:
Ik was vandaag nog bij de plaatselijke fietsboer. Ik dacht dat er misschien ook wel andere fietsen geschikt zouden zijn en dat die dan niet zo vreselijk duur zou zijn. Zo'n mamafiets is nu toch echt een hype en misschien daarom extra duur. Komt de meneer met een prachtige Gazelle solide aan zetten van 8 nogwat. Tja, na die 8 luisterde ik al niet eens verder, damn wat zijn fietsen duur zeg!
Geelijk dit topic opgezocht en op de andere site (fietsenophetnet) gekeken, daar is is dezelfde fiets 680 euro. Wat een verschil!!!
plaatje:
[afbeelding]
Deze fiets is ook nadat je kind dus niet meer voorop zit nog practisch.
Trouwens ik vind de fiets van Melonovy (batavus Verona) ook erg practisch.
Piet en ik vinden 't allebei erg leuk en we fietsen bijna elke dag wel even. ik ben er inmiddels ook een stuk handiger in geworden en kan 't nog wel even uithouden met deze fiets, voor zolang m'n buik 't toelaat.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:35 schreef Jessicaa het volgende:
Bixis hoe is het met jou fietsperikelen?
Moederfietsenquote:Op donderdag 16 december 2004 14:27 schreef Rewimo het volgende:
Misschien heb je iets aan het moederfietsentopic (dat ik niet kan vinden nu)?
Ik ookquote:Op donderdag 16 december 2004 14:57 schreef E.T. het volgende:
Ik heb trouwens de 7 versnellingen versie en hij fietst heerlijk.
En waarom kun jij dat wèl vinden?quote:
quote:Op donderdag 16 december 2004 16:50 schreef Tomas123 het volgende:
Hayabusa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |