abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18905050
Ertan de verlosser

Ertan is een Nederlander met Turkse achtergrond. Hij is hier geboren en daarmee denkt hij dat hij het recht heeft om Nederland te vermaken met zijn wekelijkse columns op het internet. Die columns gaan over het feit dat homo's dood moeten, dat Nederlandse vrouwen hoeren zijn en dat Murat D. een held is.

Kijk, ik vind alles best. Wil je een eigen mening hebben? Prima. Zorg gewoon dat je netjes blijft als andere mensen jou niets hebben gedaan. Maar Ertan denkt daar anders over. Ertan is Nederlander, dus Ertan mag alles zeggen. Maar Ertan is ook Turk, dus wij mogen er niets tegen doen, want dan zouden we discrimineren.

Politiek is nu nog een ver-van-m'n-bed-show. Ik ben nog niet oud genoeg om te stemmen, maar dat betekend niet dat het me niets kan schelen. Ik ben zelf feministisch ingesteld, dus toen ik een (oudere) column van Ertan las, waarin stond dat Nederlandse vrouwen hoeren waren werd ik toch wel (in negatieve zin) nieuwsgierig. Ik besloot hem wat vragen voor te schotelen om te kijken of hij nou echt zo'n klootzak is als hij lijkt. En ja hoor, dat is hij! Ik vroeg hem 10 vragen, onder andere of eerwraak mag, of verkrachting de schuld is van het meisje en of vrouwen minder zijn dan mannen.

Hij had alle antwoorden fout.

Het is de persoonlijke mening van meneer dat vrouwen minder zijn dan mannen. Daar kan ik persoonlijk niet mee leven. Aangezien hij ook nog eens bedacht had dat Nederland Islamitisch zou worden en dat ook uiteindelijk de Sharia van kracht zou gaan, ben ik een velle discussie met hem gestart.

Ertan, jij hebt blijkbaar niet echt op de hoogte van de femistische golven hier in Nederland. Wij vrouwen hebben de laatste hondert jaar veel rechten verworven, na eeuwen van plichten. Denk aan het stemrecht, recht op anticonceptie, blijf-van-m'n-lijf-huizen, gelijke behandeling. gelijke lonen, we worden niet meer handelsonbekwaam bestempelt, gelijke kansen bij een scheiding, enz. enz.

Ik neem aan, Ertan, dat jij je hier niet zo in kan vinden. Maar in Nederland zijn vrouwen gelijk aan mannen. Discriminatie wordt bestraft en dat is maar goed ook.

En jij, Ertan, Jij wil godverdomme de islamitische wetgeving hier! Jij wil alles wat wij vrouwen hebben bereikt nadat jullie mannen ons eeuwen lang hebben onderdrukt, vernedert en verkracht, jij wil alles terugdraaien. Jij wilt ons in burqa's zien rondlopen, je wilt ons verkrachten en er vervolgens mee wegkomen. Je wilt ons op 9 jaar oud uithuwelijken aan onze oom die waarschijnlijk het huwelijk wel wil consumeren. Je wilt ons dom houden, ons verbieden onderwijs genieten. Je wilt het recht hebben om ons te slaan zodra we geen zin hebben om met jou het bed in te duiken. Je wilt onze identiteit ontnemen. Je wilt ons besnijden op de keukentafel voor ons 10e jaar en je wilt ons stenigen als we sex hebben buiten het huwelijk. Je wilt een hoofdoekdragende Buitenlandse vrouw die kookt als je moeder, die alles doet wat jij zegt. Je wilt haar zakgeld geven en verbieden met Nederlanders om te gaan. En als ze niet kan koken komt het niet eens in je botte kop op, dat JIJ ook eens wat kan doen. Jij wilt niet begrijpen dat Nederlandse vrouwen geen hoeren zijn, maar gewoon sexuele vrijheid verworven hebben.

En reken maar, Ertan, dat ik nog lang niet klaar met jou ben! Je mag zeggen wat je wilt over het nederlandse rechtsysteem, Je mag zeggen dat je homo's haat enz enz. Maar kom niet aan ons verworven recht net zo veel waard te zijn als mannen! Want weet je wat het is, Ertan? Dat is gewoon zielig. In een ongeëmancipeerd land, ik noem Afghanistan, daar kan je gewoon straffeloos een weerloze vrouw verkrachten, omdat jullie mannen de regeltjes hebben bedacht. Je hebt 4 mannelijke getuigen nodig als vrouw, die krijg je niet, omdat mannen de hand boven elkaars hoofd houden. En dan, als je de rechtzaak niet wint, heb je eigenlijk wel een verklaring gegeven dat je sex buiten het huwelijk heb gehad (dat je eigenlijk was verkracht daar luistert niemand naar). Dus wat wordt er dan gedaan in het o zo vriendelijke islamitische land? je kan gestenigd worden, door middel van de sharia, óf je wordt vermoordt door je vader omdat je de famillie-eer hebt geschaad, misschien omdat je erbij liep als een hoer? Ja, want je loopt er al bij als een hoer als je niet van top tot teen bent ingepakt in donkere stof.

Dus ik bedoel maar Ertan. Hier in Nederland gaat dat niet gebeuren, van m'n leven niet. Zolang ik leef, zal ik alles, maar dan ook alles eraan doen dat JIJ (samen met je medestanders) nooit hier de macht krijgt zodat je ons weer 2000 jaar kan onderdrukken. MARK MY WORDS. want nu is het serieus.

www.ertan.biz
pi_18905099
Je column begint aardig maar eindigt in een behoorlijke scheldtirade. Daar schiet je niet echt veel mee op.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:53:14 #3
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18905153
En Ertan lacht weer hardop vanachter zijn beeldscherm
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_18905247
Je moet die hele Ertan niet zo serieus nemen. Die jongen bereikt nooit wat. Daar is hij veel te stom voor.
pi_18905489
Zegt veel over de TS
  woensdag 5 mei 2004 @ 15:27:46 #6
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_18905921
Een zeer goed stukje. Had om geloofwaardiger over te komen, wel een beetje genuanceerder gemogen.
  woensdag 5 mei 2004 @ 15:39:00 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18906195
Je hebt volkomen gelijk TS maar een nadeel van het moslim geloof en het christelijk geloof is dat zij denken de enige en echte waarheid in huis te hebben. En dat er voor het tegendeel daarvan er geen bewijzen zijn. Zie je ook keer op keer op dit forum. Ben dus bang dat je een hopeloze strijd aangaat. Naar jou argumenten wordt door deze mensen toch niet geluisterd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18906615
Een mailwisseling tussen Ebru Umar en onze Ertan:

Merhaba,
Na het lezen van een paar van je columns op de site van Theo van Gogh werd ik nieuwsgierig naar jou. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat je een Turkse vrouw bent die bedrijfskunde heeft gestudeerd. Mijn vraag aan jou, wat is er precies misgegaan in je opvoeding? Mocht je een Alevietje zijn dan weet ik genoeg.

Met vriendelijke groeten,
Ertan

Misgegaan? Verklaar je nader. Nederlandse vrouw met Turkse ouders btw.

Aha, ik had al zo'n sterk vermoeden dat je het zelf nog niet in de gaten had. Je vraagt me nader te verklaren, maar eigenlijk doe je dat zelf al. Je noemt jezelf nl. een Nederlandse vrouw met Turkse ouders. Iemand uit een Turks nest die dat zegt is helemaal verkeerd. Oke, je kunt wel de Nederlandse nationaliteit hebben, die heb ik ook, maar etnisch gezien blijf je natuurlijk een Turk. Waarom schaam je je daarvoor? Waarom wil jij zo graag bij die kaaskoppen horen? Voor mij zijn er twee soorten Turkse vrouwen. Ten eerste die vrouwen die hun afkomst niet verloochenen en vroom zijn, die heb ik hoog zitten. Ten tweede heb je van die geemancipeerde lellebellen, zeg maar de Hirsi Ali-teefjes, die niet aan de man kunnen komen, behalve dan van die onbesneden aardappelvreters. Toevallig heb ik een teringhekel aan die laatste soort en dat steek ik niet onder stoelen of banken. Trouwens, sinds wanneer heb je geen contact meer met je ouders?

Afgelopen zondag zijn mijn ouders nog komen eten. Was heel gezellig. Waren erg trots op het artikel dat ik in het AD heb gepubliceerd, ze stonden er ook volledig achter en de telefoon liep over bij ze.

Hmm, dat bevestigt mijn veronderstelling dat er iets mis is gegaan in je opvoeding alleen maar meer. Ach meid, jij kan er ook niets aan doen dat je zulke ouders hebt. Natuurlijk ga ik er hierbij van uit dat je ouders moslim (soenitisch) zijn, mocht dat niet kloppen dan kan ik het nog wel begrijpen. Het is jammer dat je van die korte reacties geeft, want ik ben serieus geinteresseerd naar jou en je achtergrond. Ik zou bijv. willen weten wat je precies hebt tegen de islam? Hou je niet in, maar gooi het eruit zou ik zeggen.

p.s. Alhoewel ik denk dat je artikel in het AD niet al teveel zal verschillen van wat je zoal braakt op de site van Theo van Gogh wil ik toch niet al te voorbarige conclusies trekken, dusss ... kan ik jouw artikel nog ergens online nalezen?

Luister Ertan, iedereen mag geloven wat ie wil, maar dat maakt iemand in mijn ogen niet meer of minder mens. Ik weet het verschil tussen soenitisch, aleviet of sjiiet niet eens en wil het niet weten ook -bespaar me je uitleg.
Daarom vind ik ook niet dat er iets 'mis' is gegaan in mijn opvoeding. Ik vind het maar raar dat jij dat meent te kunnen concluderen. En ik snap niet dat je de moeite neemt mij te mailen, stoephoer eerste klas toch? Maar boeiend natuurlijk, zoals alle niet gelovige meisjes altijd zullen zijn voor moslim jongetjes.

Ik ben het met je eens dat een ieder mag geloven wat ie wil, maar waarom blijkt uit je columns niet wat je zegt, nl. dat het je niet een meer of minder mens maakt? Je columns doen overkomen dat je moslims als minder ziet, vooral vrouwen met een hoofddoek. Uit het feit dat jij het verschil niet weet tussen soennieten, alevieten en sji'ieten kom ik alweer tot dezelfde conclusie, nl. een niet al te briljante opvoeding. Elke Turk hoort dat toch te weten mevrouwtje. De reden waarom ik jou mail is dat ik vind dat jij wat meer respect mag tonen jegens moslims. Doe jij dat niet dan zit er maar een ding op, nl. je behandelen zoals je jezelf noemt, een stoephoertje eerste klas. Voor mij zijn alle vrouwen boeiend. Natuurlijk zijn moslima's veel boeiender, maar voel je vooral niet buitengesloten, aangezien ik jou, weliswaar in mindere mate, dus ook boeiend vind.

Zeg Ertan,
ik vind jou NIET boeiend. Doe me een lol en val een ander lastig, een stoephoertje bijvoorbeeld en ik zie niet in waarom ik 'respect' moet tonen voor mensen die 1. ik niet ken en 2. mij minstens net zo respectloos bejegenen.
Kijk het verschil tussen mij en de jouwen ligt in het gegeven dat ik weet waar mijn loyaliteit ligt: bij het land dat mij heeft gevormd, en waar ik mijn stem uitbreng en ik mijn belastingen betaal. En ook mijn hypotheek heb, mijn sociale leven en mentale uitdaging.
Respect Ertan, verdien je. En ik wens niet eens gerespecteerd te worden door mensen die niet weten waar hun loyaliteit hoort te liggen.

Ik citeer: "luister Ertan, iedereen mag geloven wat ie wil, maar dat maakt iemand in mijn ogen niet meer of minder mens." Een logisch gevolg van wat je hier zegt lijkt mij dat je respect toont voor een ieder ongeacht of je het wel of niet eens bent met diens levenswijze. Komop zeg, je draait de zaken om. Mensen bejegenen jou respectloos omdat JIJ je te verheven voelt en JIJ hen respectloos bejegent.

Gut o gut, mevrouwtje denkt werkelijk dat zij de enige Turk is die loyaal is aan Nederland en de rest loyaal is aan Turkije en dat je om loyaal te zijn aan Nederland je afkomst moet verloochenen. Wat een bullshit en dat voor iemand die heeft gestudeerd.

Ik kan heel goed begrijpen dat jij me niet boeiend, maar lastig vindt. Dat is ook de bedoeling.

Ik citeer je uit je eerste column: "Dit soort mensen is namelijk selectief geïntegreerd, en zij weten hoe Nederlanders/ Westerlingen denken: ongecompliceerd en open voor argumentatie. Andersom weten wij niet hoe zij denken."

Ik moet eerlijk bekennen, je praat niet alleen maar poep.

Ertan, ik ken jou niet. Ik vind jou niet lastig, jij interpreteert het zelf in die termen, sterker nog voordat ik mijn mening over iemand vorm, kijk ik die persoon het liefst recht in de ogen. Zo heb ik ook Benzakour uitgenodigd -tot 2x toe- voor een borrel om eea uit te praten voordat ik mijn mening op internet of elders zou ventileren.
Ik ben geen mevrouwtje voor enkelen wel 'meisje' en ik verloochen mijn afkomst niet. Jij interpreteert dat misschien zo, maar je zou tenminste kunnen aannemen dat dat niet het geval is. Ik wens door niemand zomaar 'gerespecteerd' te worden, een loze kreet die met name allochtonen te pas en te onpas menen te moeten gebruiken. Enorm gedaald in waarde. En ik heb zeker niet bij voorbaat respect voor mensen die ik niet ken. Ik heb net als jij btw, een vooroordeel over mensen die ik niet ken, gebaseerd op (media) uitingen danwel uiterlijke kenmerken. dat heet vooroordeel, geen discriminatie, en respect staat daarbuiten. En ik heb respect voor mensen die dat in mijn ogen verdienen. Mijn werkster, een marokkaanse alleenstaande moeder van 3 kinderen met hoofddoek van 32, maar ook mijn moeder, een 60 jarige arts, nog steeds full time werkend. Ja een Turkse dame in Nederland.
En mijn vooroordeel over jou? Een gefrustreerde kerel, die niets beters te doen heeft dan op internet struinen naar (moslim) meisjes die schriftelijk lastig gevallen kunnen worden. Get a live, word lid van de AEL, verhuis naar Turkije, val je zus lastig en maak die school af.
Kortom: ik vind jou echt niet boeiend en lastig al helemaal niet. Kijk Theo van Gogh of Jort Kelder, dat zijn lastige mannen en boeiend, daar kun je nog 'ns een goed gesprek mee hebben, zonder van te voren te weten of je stand kunt houden. Aangezien jij me al moet citeren en niet verder komt dan 'poep' zul je begrijpen dat ik de moeite niet meer ga nemen om je van repliek te dienen.
Morgen schuift Abou Jahjah of Cheppih aan voor een debat. Over boeiend gesproken. Ik ga in ieder geval slapen met de zalige zekerheid dat zij zich beter zullen kunnen weren dan ene Ertan, die denkt dat ie God's Gift to Tribal Idiots is.
O en btw: ik wil helemaal geen vrienden zijn met de hele wereld. ik moet er niet aan denken dat iedereen me leuk en aardig gaat vinden. 99% van de mensheid bestaat uit jaknikkende kuddedieren. die kunnen me allemaal gestolen worden. respect? Pleased to meet you, Thx but no thx maar ik ga geen enkel live debat uit de weg. Bij voorkeur onder het toeziend oog van een camera.
Boeiend ben ik hè? Ga vooral door met m'n columns lezen, weet je wat, koop de bundel, ik denk rond oud en nieuw, prima op tijd voor het suikerfeest en nieuwjaar.

Hè hè, het heeft even geduurd maar mevrouwtje, o pardon, het 'meisje' komt eindelijk los. Ik vind pittige tantes inderdaad boeiend, heb je op dit moment een vriendje? Zo niet, dan wil ik die wel zijn, je zoveelste.

Dat jij je afkomst zou verloochenen is een verkeerde aanname? Ik ging er inderdaad vanuit dat jij voordat je een afvallige werd een Turkse moslima was. Nu noem je je liever een Nederlandse en ik las (ja ja, ik lees je columns meid, iemand moet het toch doen, misschien koop ik ook je bundel wel, misschien word ik jouw number one fan) dat je nu een atheist bent, tja, dat zegt alles dunkt mij. Trouwens, zijn jouw ouders moslims of Kemalisten? Even voor de duidelijkheid, ik heb een bloedhekel aan Kemalisten.

Het kan heel goed mogelijk zijn hoor dat een Jahjah of een Cheppih zich beter kunnen verweren dan mij in een live debat, simpel om het feit dat ik tot nu toe nooit heb deelgenomen aan zo'n debat en ik dus niet weet of ik er iets van zal bakken of niet. Dat moet allemaal dus nog blijken.

Tot nu toe heb jij al mijn vooroordelen bevestigd. De vooroordelen die jij hebt over mij zijn noch bevestigd noch ontkracht, want je merkt terecht op dat jij me niet kent. Wees echter gerust, want niemand die ik via internet 'schriftelijk lastig val' kent mij.

Ik hoop dat je me nu niet gaat uitnodigen voor een borrel, want zoals je wellicht van je ouders hebt meegekregen, mag ik als moslim zijnde geen alcohol tot mij nemen.

Het geeft wel aan hoe geschift onze Turkse vriend is.
  woensdag 5 mei 2004 @ 16:14:04 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18906988
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:50 schreef LostFormat het volgende:
Je column begint aardig maar eindigt in een behoorlijke scheldtirade.
Dat is idd een zwaktebod.

Op dat na is het een goede column hoor.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_18907141
Die Ertan heeft wel aan veel dingen een bloedhekel zeg. En het woord 'middenweg' kent hij ook al niet. Óf je bent een vrome hoofddoek moslima, of je bent een sloerie.

Kortom: Gefrustreerd snertventje.
  woensdag 5 mei 2004 @ 16:22:39 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_18907197
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:20 schreef Toeps het volgende:
Die Ertan heeft wel aan veel dingen een bloedhekel zeg. En het woord 'middenweg' kent hij ook al niet. Óf je bent een vrome hoofddoek moslima, of je bent een sloerie.

Kortom: Gefrustreerd snertventje.
Tja, er wordt niet voor niks een justitieel onderzoek naar hem ingesteld. En hij is niet voor niks geband op Fok!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_18908340
Ertan is een eikel, maar als ik het zo bekijk is MEONLY nog een tikje erger door achter andermans rug sites te openen om hem te denigreren. Deze Ertan kan hier zijn verweer niet plaatsen en daar maakt MEONLY gretig gebruik van. Misschien door de angst dat hij door Ertan op zijn plaats zou worden gezet. Deze heer doet zijn leeftijd wel eer aan, want zelfs mijn broertje is nog genuanceerder dan hij. Ik kan je vertellen, dat zegt wat.

Wat is er overigens mis met de mailwisseling tussen Ertan en Ebru?
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:07:49 #13
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18908423
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 17:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Niks, het geeft alleen de prachtige rare gedachtenkronkels van Ertan weer. Daarbij is hij ook door verschillende columnisten genoemd. Dan moet je wel een hele gestoorde visie hebben.
pi_18908616
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 17:07 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Niks, het geeft alleen de prachtige rare gedachtenkronkels van Ertan weer. Daarbij is hij ook door verschillende columnisten genoemd. Dan moet je wel een hele gestoorde visie hebben.
Net zoals het slim ontduiken van bepaalde vragen door Ebru, bedoel je?
pi_18908691
Ongenuanceerde reactie van TS, TS generaliseert en probeerd het huidige (niet kloppende beeld van de islam) te gebruiken om een persoon naar beneden te halen. Al met al een zeer slechte reactie waarbij de inhoud bijna waardelozer is als de "columns" van Ertan. TS je bent geen haar beter.
Allah Al Watan Al Malik
pi_18908971
quote:
Ertan is een eikel, maar als ik het zo bekijk is MEONLY nog een tikje erger door achter andermans rug sites te openen om hem te denigreren. Deze Ertan kan hier zijn verweer niet plaatsen en daar maakt MEONLY gretig gebruik van. Misschien door de angst dat hij door Ertan op zijn plaats zou worden gezet. Deze heer doet zijn leeftijd wel eer aan, want zelfs mijn broertje is nog genuanceerder dan hij. Ik kan je vertellen, dat zegt wat.
Ja, dat zou je wel denken. Ik ben namelijk vergeten de bron van z'n site er vergeten bij te zetten. Ik heb deze collumn geschreven na aanleiding van een reactie die ik bij z'n laatste zolumn heb gezet. Deze reactie was vrijwel identiek aan deze collumn. Maar Ertan reageert sporadisch op zn eigen site en ik wou toch wel weten wat mensen er van vonden.

www.ertan.biz
pi_18909044
quote:

Dat Ertan zich hier niet kan verweren is toch echt helemaal zijn eigen schuld.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:38:35 #18
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18909147
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 17:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ze stelt niet echt vragen. Het zijn meer opmerkingen zoals: "Je noemt jezelf nl. een Nederlandse vrouw met Turkse ouders. Iemand uit een Turks nest die dat zegt is helemaal verkeerd."
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:39:15 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18909165
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 17:18 schreef Mutant01 het volgende:
Ongenuanceerde reactie van TS, TS generaliseert en probeerd het huidige (niet kloppende beeld van de islam) te gebruiken om een persoon naar beneden te halen. Al met al een zeer slechte reactie waarbij de inhoud bijna waardelozer is als de "columns" van Ertan. TS je bent geen haar beter.
Wat klopt er dan niet aan het beeld van de TS?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:41:33 #20
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_18909214
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 17:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat Ertan zich hier niet kan verweren is toch echt helemaal zijn eigen schuld.
Idd, had ie maar niet zo achterlijk moeten doen hier op FOK! .
-
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:52:56 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_18909455
quote:
Aaah, wat zielig voor Ertan... Zijn eigen schuld.
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:56:20 #22
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18909543
Ik vind dat ertan een aardige website heeft al vind ik me niet altij in de inhoud. Op eenzelfde manier als Theo van Gogh stelt hij zaken aan de kaak die hem niet bevallen. Hij neemt vrij scherp stelling en daagt daarme lezers uit tot nadenken. Ik mag het wel dat er wat gereld wordt om mensen scherp te houden.

Ik ben een voorstander van vrijheid van meningsuiting en wat mij betreft blijft de site van Ertan gewoon in de lucht. Onlangs trof ik er nog de brief van de Al Tawheed voorzitter aan Aboutaleb die me tot navolgende overwegingen die nog even moeten bezinken bracht:

In een brief van 19 april 2004 schrijft de voorzitter M.A.F.A. El Shershaby namens El Tawheed aan de Amsterdamse wethouder Aboutaleb onder andere over de eigen Moskee El Tawheed:
quote:

Wij zien onszelf als een open organisatie. De deuren staan altijd open. Iedereen kan naar binnen. Wij zijn open over ons geloof. Stel een vraag en u krijgt een zo eerlijk en goed mogelijk antwoord. Het islamitische systeem wijkt hier en daar sterk af van wat wij hier gewend zijn. Een eerlijk antwoord kan daardoor wel eens vreemd overkomen. Toch proberen wij een zo zuiver mogelijk geloof te prediken. Op basis van de authentieke boeken. Boeken die over de hele wereld bekend zijn en verkrijgbaar zijn. Niks engs aan dus.

Wij praten met verschillende organisaties over allerlei onderwerpen, proberen ontspoorde jongeren weer in het gareel te krijgen enzovoort. Zo hopen wij een bescheiden bijdrage te kunnen leveren aan de gemeenschap. Wij onderhouden goede contacten met organisaties van andere geloven. Wij zien dat als een verrijking, kennis van andere culturen. Het is belachelijk om te moeten zeggen, maar het schijnt toch te moeten: Wij zijn tegen geweld, extremisme en terrorisme. Deze zaken zijn niet toegestaan in ons geloof. Wij sluiten niemand uit van de dialoog. Iedereen is welkom om met ons te komen praten. Als wij iets voor de buurt kunnen doen, u kunt ons benaderen. ‘What you see, is what you get’. Zo zouden wij graag onze moskee willen beschrijven.
Afgezien van de bekende sociaaldemocratische reutel subsidiaire punten die het natuurlijk altijd goed doen stelt de organisatie onomwonden tegen geweld te zijn. De club kan bevraagd worden over hoe men denkt over de oproepen tot haat.

Over de aangekaarte kweste stelt de briefschrijver namens de moskee Al Tawheed het navolgende:
quote:
Het boek dan. Het betreft, een vertaling, van een boek van de algemeen bekende en erkende schriftgeleerde Ibn Taymiyya, uit 1300 AD. Dit boek is niet alleen bij ons verkrijgbaar. Dit soort boeken is ook verkrijgbaar bij andere boekhandels. Dit soort boeken is ook te leen bij universiteitsbibliotheken. Internationaal verkrijgbaar, al dan niet vertaald. Dit is dus helemaal geen raar boek, dit is een heel gewoon boek. Deze geleerde heeft bepaalde ideeën over zaken. Andere geleerden denken er weer anders over. Dat is ook heel normaal. Wij distantiëren ons dan ook niet van dit boek.

Twee voorbeelden van vergelijkbare boeken die gewoon bij de openbare bibliotheek liggen: ‘De
mohammedaansche wet’ door dr. Th. W. Juynboll, hoogleraar te utrecht en ‘The reliance of the traveller’ door Al Misri. In beide boeken komt, net zoals in het boek van Ibn Taymiyya, besnijdenis aan de orde, zowel van mannen als van vrouwen. Je kunt deze boeken lenen en naar huis nemen. Wij denken dus zelf dat wij niet in overtreding zijn met het boek van Ibn Taymiyya in onze bibliotheek.

Voor de goede orde doen wij u hierbij een toelichting en een overzicht toekomen van alle overleveringen die over dit onderwerp in ons geloof bekend zijn. Nogmaals, dit is een toelichting en geen fiat om het in Nederland te doen. Hier is het verboden, in welke vorm dan ook.
Men distantieert zich niet van het betreffende boek, men distantieert zich naar mijn idee van de uitvoering van de tot commotie leidende passages in Nederland. Ik vind dat voldoende.

Duidelijkheid voor gelovigen en niet gelovigen in Nederland ontstaat uit de navolgende passage:
quote:
Duidelijk moet zijn, dat wij ons distantiëren van barbaarse praktijken zoals die zich voordoen in onder andere Somalië, Soedan en Nigeria. Verminking is niet van de islaam en wordt door ons ten stelligste veroordeeld. Waar mogelijk zullen wij strijden tegen deze praktijken en opkomen voor de slachtoffers. Dat is onze plicht.
Hirsi Ali vindt in deze mensen dus onverwachte bondgenoten in haar strijd tegen moedwillige verminking.
quote:
Mocht blijken dat het boek verboden is, of dat het verboden gaat worden, dan halen wij het uit de schappen. Zoals alle andere verkopers van het boek dan ook zullen moeten doen.
Meer hoeft er wat mij betreft niet gevraagd te worden.
quote:
...wij hebben nooit strafbare feiten gepleegd en wij zijn dat ook nooit van plan. Wij zijn nette mensen en een fatsoenlijke organisatie. En dat wij eerder onterecht negatief in het nieuws zijn gekomen, doet daar niks aan af. Wij hebben daar niet om gevraagd en het is ook niet leuk om zo een vreemd imago te hebben in heel het land zo ongeveer. Wij verdienen dat ook niet. Elke keer als er commotie ontstaat, blijft dat toch hangen, wat wij daarna ook zeggen.

Dan hebben we nog zogenaamde deskundigen en anderen die in de media laten horen dat zij het verschil niet weten tussen gewelddadige, extremistische idioten en normale mensen die orthodox gelovig zijn en verder geen vlieg kwaad doen. Dat helpt ook niet echt mee. Zoals gezegd wijkt het islamitische systeem zo nu en dan sterk af van wat wij hier gewend zijn. Dus zou het best eens kunnen dat men over enige tijd weer een spectaculair detail van ons geloof ‘ontdekt’. Wij hopen dan daarover op een eerlijke manier rechtstreeks benaderd te worden. Zodat wij rustig en open kunnen reageren op het onderwerp en we op een normale manier van gedachten kunnen wisselen. Dan hoeft er niet weer zo een rel te ontstaan met alle schadelijke gevolgen van dien. Een rustige en verstandige benadering, dat is wat wij vragen.
Wat kan de nederlandse samenleving nog meer wensen dan zo'n coöperatieve houding? Binnenkort kunnen we eens aansturen op serieuze discussies over wetsbetrachting inzake verworven westerse vrijheden, gelijkheid tussen man en vrouw en de noodzakelijke emancipatie daartoe, gedrag in het openbaar van groepjes jongeren die zelf aangeven zich met islam te associëren en hoe daarin tot gezamenlijke aanpak van de problematiek te kunnen komen, verzorging van aanspreekbaarheid van kinderen op scholen, betrachting van de leerplichtwet etcetera. We komen tot leefbare verstandhoudingen met de in de brief ten toon gespreide basishouding.

De hele brief van de El Shershaby aan wethouder Aboutaleb vind je hier.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 5 mei 2004 @ 21:03:00 #23
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_18913561
Ertan is een laf lachertje. Meer niet.
Say your prayers
pi_19223408
Meneer was zojuist bij Boulevard. Schijnt Henk Krol (en dittrich?) met de dood te hebben bedreigd. Z'n site is al helemaal offline
  dinsdag 18 mei 2004 @ 23:27:31 #25
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_19230800
Het gaat goed met ertan.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 21:51:25 #26
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_21243511
Zo goed dat hij weer online is http://www.ertan.nl .
if you assume nothing you assume you know everything
pi_21243652
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 21:51 schreef bramiozo2002 het volgende:
Zo goed dat hij weer online is http://www.ertan.nl .
Is die mislukte travestiet terug online.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 22:31:44 #28
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_21244591
Mislukte travestiet, je zou het maar op je bord krijgen zeg .

even ronde tieten als nicole
if you assume nothing you assume you know everything
pi_21244729
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 22:31 schreef bramiozo2002 het volgende:
Zeg ik heb juist mijn eten op hoor!
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_21244815
quote:

Ach dat zijn Ertan zijn vermelkte hersenen Dude.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 00:15:09 #31
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21247929
Ik kan me om die asshole echt niet druk maken...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_21248117
quote:

e r t a n Dus.
pi_21250877
Het is zo overduidelijk dat net als BSB ook Ertan niet serieus te nemen is omdat hij de ironie te duidelijk aanwezig laat zijn.
pi_21254972
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:57 schreef Toeps het volgende:
Je moet die hele Ertan niet zo serieus nemen. Die jongen bereikt nooit wat. Daar is hij veel te stom voor.
mja, het is misschien wel een ettertje maar dom is hij niet echt. Heel Nederland kent hem nu inmiddels en ik durf te wedden dat dat zijn doelstelling is/was.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 18:59:13 #35
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21264719
-edit-
Het schelden kan wel achterwege blijven.
-edit-

[ Bericht 61% gewijzigd door Sidekick op 13-08-2004 21:41:08 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 19:35:29 #36
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_21265580
-edit-
Het schelden kan wel achterwege blijven.
-edit-

[ Bericht 85% gewijzigd door Sidekick op 13-08-2004 21:40:46 ]
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 21:42:20 #37
60090 Akkersloot
pi_21269728
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 21:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee.
Dank voor je post. Ik was even vergeten dat jij wanneer je zoon homo zou blijken te zijn voor "genezing naar Turkije zou sturen". Zo'n opmerking zou ErTan misschien ineens nog niet maken.

Toch blijf ik het onsportief vinden dat ErTan hier niet kan reageren.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 21:42:40 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21269741
Aantal troll/offtopic posts verwijderd.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 21:45:21 #39
60090 Akkersloot
pi_21269882
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 15:07 schreef SCH het volgende:
Zegt veel over de TS
Op deze oneliner mag ik dus niet reageren van Sidekick.

Is zo'n oneliner geen schelden dan ?
pi_21269920
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 21:42 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dank voor je post. Ik was even vergeten dat jij wanneer je zoon homo zou blijken te zijn voor "genezing naar Turkije zou sturen". Zo'n opmerking zou ErTan misschien ineens nog niet maken.

Toch blijf ik het onsportief vinden dat ErTan hier niet kan reageren.
Ik ben blij dat sommige dingen je wel bij blijven. En ik maar denken dat ik altijd tegen een betonnen muur aan het praten was.
pi_21270165
Met Ertan heb ik heel wat posts gewisseld en heb daarom een bepaald beeld van hem opgebouwd.
Een jongen die niet zo goed in zijn vel zit, niet getrouwd en kampt met latente homosexuele gevoelens die hij door hard om zich heen te blaffen, probeert te overschreeuwen.
Hij heeft het me zelf bekend, dus ik zit hier niet de psycholoog uit te hangen.
Haalde nog niet zo lang geleden een paginagroot interview in de Volkskrant.
Hetgeen natuurlijk te veel eer is voor hem, maar hij is zeker niet dom.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_21270474
Wat grappig. Ik heb net een mailwisseling gehad en hij vertelde dat jij zwaar uit je nek lult en misbruik maakt van de situatie, waarbij hij niet op jou kan reageren.
pi_21270540
Laat dan maar. Laten we het er op houden dat ik het verzonnen heb.
Ben je zo tevreden?
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:04:14 #44
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_21270567
Ok zo dan: Ertan is een verzinsel: iemand die expres aanstootgevend schrijft etc, ook wel een troll.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:09:33 #45
60090 Akkersloot
pi_21270760
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:04 schreef hace_x het volgende:
Ok zo dan: Ertan is een verzinsel: iemand die expres aanstootgevend schrijft etc, ook wel een troll.
Nee. Hoor. De islam is nu eenmaal zo achterlijk. Een bloedhekel aan afvalligen, alivieten zelfs, homo's, vrouwen die zich niet aan de "eerbaarheids" hersenspinsels van de "profeet" Mohammed houden.

Gezien de laatste post van KirimiziBeyaz, die zegt met ErTan gemaild te hebben, zou KB dan dus ook een troll moeten zijn. Of er in getrolld natuurlijk.
pi_21270841
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:09 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nee. Hoor. De islam is nu eenmaal zo achterlijk. Een bloedhekel aan afvalligen, alivieten zelfs, homo's, vrouwen die zich niet aan de "eerbaarheids" hersenspinsels van de "profeet" Mohammed houden.

Gezien de laatste post van KirimiziBeyaz, die zegt met ErTan gemaild te hebben, zou KB dan dus ook een troll moeten zijn. Of er in getrolld natuurlijk.
Het was een verzinsel op het verzinsel van lionsguy, maar ik had ook niet verwacht dat je dat zou begrijpen. Je blijft maar voldoen aan mijn verwachtingen. . Dat is mooi, want zo kom ik niet voor verassingen te staan
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:15:02 #47
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21270950
Kan er ook inhoudelijk gereageerd worden op de columns van Ertan?
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:35:30 #48
60090 Akkersloot
pi_21271590
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:15 schreef Sidekick het volgende:
Kan er ook inhoudelijk gereageerd worden op de columns van Ertan?
Waarom moet er inhoudelijk gereageerd worden op de columns van ErTan. Dat er zo'n figuur bestaat vind ik al nieuws.

Er zijn zelfs reacties hier die beweren dat ErTan gewoon één grote troll is.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:19:22 #49
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21272818
Is hij niet gewoon de Turkse variant op het begrip "relnicht"?
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:34:34 #50
60090 Akkersloot
pi_21273271
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:19 schreef PJORourke het volgende:
Is hij niet gewoon de Turkse variant op het begrip "relnicht"?
Ho ho. Alle Turken zijn geen moslim. Zoals columniste Ebru Umar. En dat staat hem echt niet aan.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 00:32:06 #51
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21274853
Die heeft toch ook een briefwisseling met dat ettertje gehad, of niet?
pi_21275162
Hij is geen relnicht. Hij worstelt slechts.
Maar ik heb zo vaak gediscusieerd met hem dat ik er moe van werd.
Was blij dat hij eindelijk van dat forum geband werd want de rust keerde weer.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 00:46:26 #53
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21275265
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 00:42 schreef lionsguy18 het volgende:
Hij is geen relnicht. Hij worstelt slechts.
Maar ik heb zo vaak gediscusieerd met hem dat ik er moe van werd.
Was blij dat hij eindelijk van dat forum geband werd want de rust keerde weer.
Is hij voor eeuwig geband dan?
pi_21275311
Op dat forum wel ja, maar ik geloof dat hij de laatste jaren meerdere forums heeft afgegraasd en overal uitgekieperd is, dat was tenminste de teneur van de reacties.
Ik ben zelfs door hem bedreigd, dat hij me wel even zou komen opzoeken.
Wat miezerig niet?
pi_21275373
Want als je wat beledigend over zijn godsdienst bent krijg je meteen een fatwa over je heen
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 00:52:47 #56
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21275419
Tja, als iedereen imam kan worden...
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 00:53:55 #57
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21275446
Terwijl het toch echt de doorgeschoten moraal van z'n godsdienst is die hme die problemen geeft. Een ander zegt: "vrijheid blijheid, misschien val ik op jongens. So what?"
pi_21275544
wat een figuur
quote:
Istanbul als vakantiebestemming is normaal gesproken zeer populair onder Nederlanders. De vraag is of dat wel zo zal blijven nu er bomaanslagen zijn gepleegd in de toeristenwijken Laleli en Sultanahmet waarbij doden en gewonden, waaronder Nederlanders, zijn gevallen. Hopelijk zullen ze nu begrijpen dat ze niet welkom zijn daar.

mooie vaderlandslievende Turk is het toch
pi_21275782
Ertan is zeker een mongool.
Maar een column tegen hem is een wel heel open deur intrappen.
Verder echt schattig.
Ik zie het al voor me, een meisje achter de computer dat oprecht boos is. Bang dat de belachelijke ideeen van Ertan een echt gevaar vormen. Ze waant zich een echte feministe
Net als vroeger, en minstens even belangrijk.
Geef die knul niet zoveel aandacht.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_21284410
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 01:09 schreef Overlast het volgende:
Ik zie het al voor me, een meisje achter de computer dat oprecht boos is. Bang dat de belachelijke ideeen van Ertan een echt gevaar vormen. Ze waant zich een echte feministe
pi_22305044
quote:
Privé-nummers Wilders op internet
Gepubliceerd op donderdag 30 september 2004
Het privé-adres en de telefoonnummers van Tweede Kamerlid Geert Wilders liggen op straat. Weblogger Ertan heeft de gegevens op internet geplaatst.

Op zijn site schreef Ertan – die zichzelf profileert als ‘een moslim in Nederland’ en zijn weblog als satirisch omschrijft - vorige week dat hij vergeefs had geprobeerd contact op te nemen met Wilders. Antwoord bleef ‘zoals verwacht’ uit. Vervolgens kreeg Ertan van ‘een broeder’ twee telefoonnummers waarop Wilders bereikt kan worden. Via Google wist Ertan het privé-adres van het Kamerlid in Venlo op te duikelen.

De conservatieve Wilders staat bekend om zijn felle standpunten ten opzichte van de islam. Eerder verklaarde hij hoofddoekjes ‘rauw te lusten’. De omstreden politicus deed een jaar geleden aangifte nadat hij op de islamitische website MaghrebOnline.nl met de dood was bedreigd.

Ertan: Het staat gewoon op internet
Ertan verklaart tegenover Planet Internet dat hij niet vindt dat hij Wilders mogelijk in gevaar heeft gebracht door diens adresgegevens te publiceren. “Dat staat gewoon op internet, iedereen kan hem volgen.”

Wilders: Heel vervelend
Tegenover Planet Internet noemt Wilders de kwestie ‘heel vervelend’, en voegt eraan toe dat hij het heeft ‘doorgegeven aan degenen die het moeten weten’. Wilders wilde niet zeggen of hij daarmee de politie bedoelt. Wel tekende de politicus aan dat de publicatie van zijn gegevens niet strafbaar is.

Wilders is niet gevoelig voor Ertans bewering dat zijn website satirisch van aard is. “Dat zegt me niks, niet iedereen ziet de satire ervan in.
“Hij zet het er niet op om mij bloemen te sturen.”
bron

Heel fout .
pi_22305619
Ertan is oke, al heeft hij soms rare ideëen.
pi_22305686
quote:
Op donderdag 30 september 2004 12:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jij keurt deze laatste aktie van hem dus ook niet goed??

Ik vind Wilders een populistische eikel, maar het plaatsen van privé-gegevens gaat echt te ver.
pi_22305911
Met rare ideëen doelde ik meer op bepaalde extremistische standpunten van Ertan. Deze specifieke actie keur ik niet af. Net zoals Wilders via de politiek mijn prive leven overhoop wil halen, vind ik het wel zo gepast om zijn privegegevens te kennen. Dan weet ik tenminste waar ik moet zijn als iemand mijn leven en die van mijn familie bewust wil saboteren.
  donderdag 30 september 2004 @ 13:18:21 #65
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22306282
Iemand het adres van Ertan?
pi_22309520
Ah gos, die aap zijn hotmail was gehacked Zie hieronder wat ie daar over te melden had op zijn site:

Ben weer terug
Mijn hotmail (ertanism@hotmail.com) en blogger (ertan.blogspot.com) account waren vanochtend gehackt. Heb ze zojuist weer kunnen bemachtigen. De schade is gelukkig beperkt gebleven en zal alles weer zo snel mogelijk in orde maken. De dader heeft zijn sporen achtergelaten en zal spijt krijgen ooit uit de baarmoeder van zijn hoerige moeder te zijn geworpen.

Volgens mij kunnen de moslims die deze ontspoorde kennen maar beter zorgen dat ie zijn bek dicht houd, want hij haalt het imago, en dus de positie van alle moslims in Nederland echt lekker naar beneden zo
pi_22312106
Ik las zijn "Vernederlandste tuthola's" "Nee, geef mij maar een 100% Turkse vrouw die nog iets heeft van een eigenwaarde." "Als ik beter kook dan een vrouw, wat heb ik dan aan zo'n vrouw?"
Wat kan die Ertan slap lullen zeg Ik vraag me af of hij zijn eigen mening nog wel snapt.
Er zit vast een kern in het verhaal maar het enige wat ik uit zijn verhalen kan halen is zijn eigen frustratie in hele ongenuanceerde taal. Ik hou best van een beetje een harde toon maar dan moet het wel ergens op slaan en dat heb ik nog niet ontdekt.
Ik heb altijd gelijk.
pi_22312175
quote:
Op donderdag 30 september 2004 12:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dan weet ik tenminste waar ik moet zijn als iemand mijn leven en die van mijn familie bewust wil saboteren.
YOU HEARD IT HERE FIRST!
pi_22312227
quote:
Op donderdag 30 september 2004 12:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Met rare ideëen doelde ik meer op bepaalde extremistische standpunten van Ertan. Deze specifieke actie keur ik niet af. Net zoals Wilders via de politiek mijn prive leven overhoop wil halen, vind ik het wel zo gepast om zijn privegegevens te kennen. Dan weet ik tenminste waar ik moet zijn als iemand mijn leven en die van mijn familie bewust wil saboteren.
quote:
Als ik morgen niet meer leef, dan ben ik geliquideerd door de Mossad of door ASALA.
Voeg de AIVD maar aan het lijstje toe.
  donderdag 30 september 2004 @ 18:07:43 #70
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22312343
quote:
Op donderdag 30 september 2004 17:56 schreef hijgend_hert het volgende:
Ik las zijn "Vernederlandste tuthola's" "Nee, geef mij maar een 100% Turkse vrouw die nog iets heeft van een eigenwaarde." "Als ik beter kook dan een vrouw, wat heb ik dan aan zo'n vrouw?"
Wat kan die Ertan slap lullen zeg Ik vraag me af of hij zijn eigen mening nog wel snapt.
Er zit vast een kern in het verhaal maar het enige wat ik uit zijn verhalen kan halen is zijn eigen frustratie in hele ongenuanceerde taal. Ik hou best van een beetje een harde toon maar dan moet het wel ergens op slaan en dat heb ik nog niet ontdekt.
Hij wil helemaal geen vrouw als je het mij vraagt.
pi_22313447
quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:04 schreef Dr_Morreau het volgende:
Ah gos, die aap zijn hotmail was gehacked Zie hieronder wat ie daar over te melden had op zijn site:

Ben weer terug
Mijn hotmail (ertanism@hotmail.com) en blogger (ertan.blogspot.com) account waren vanochtend gehackt. Heb ze zojuist weer kunnen bemachtigen. De schade is gelukkig beperkt gebleven en zal alles weer zo snel mogelijk in orde maken. De dader heeft zijn sporen achtergelaten en zal spijt krijgen ooit uit de baarmoeder van zijn hoerige moeder te zijn geworpen.
LOL Hoe typerend, gelijk dreigen.
pi_22323034
In navolging van zijn streek m.b.t. Wilders, volgt hier de plaatsing van Ertans' gegevens:
Ertan Kilic
Jan Vethstraat 44/3
1062 CC AMSTERDAM
020 6149087

[ Bericht 6% gewijzigd door cultheld op 01-10-2004 01:06:19 ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_22325246
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:48 schreef MEONLY het volgende:
Ertan de verlosser

Ertan is een Nederlander met Turkse achtergrond. Hij is hier geboren en daarmee denkt hij dat hij het recht heeft om Nederland te vermaken met zijn wekelijkse columns op het internet. Die columns gaan over het feit dat homo's dood moeten, dat Nederlandse vrouwen hoeren zijn en dat Murat D. een held is.

Kijk, ik vind alles best. Wil je een eigen mening hebben? Prima. Zorg gewoon dat je netjes blijft als andere mensen jou niets hebben gedaan. Maar Ertan denkt daar anders over. Ertan is Nederlander, dus Ertan mag alles zeggen. Maar Ertan is ook Turk, dus wij mogen er niets tegen doen, want dan

KNIP Die fockin onzin van MEONLY
Dit topic mag wel een rotschop naar onzin krijgen. Mijn god zeg, als je voor iedere jan met de pet een topic opent in #pol dan staat morgen dit forum vol
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_22326032
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:52 schreef cultheld het volgende:
In navolging van zijn streek m.b.t. Wilders, volgt hier de plaatsing van Ertans' gegevens:
Ertan Kilic
Jan Vethstraat 44/3
1062 CC AMSTERDAM
020 6149087
Ding dong
"Goedenavond, pizzeria Karnak, u had 30 pizza´s met ansjovis en kaas, extra kaas extra ansjovis besteld?"
pi_22327565
Goeie actie van ErtaN , alle autochtonen weer meteen op hun pikkie getrapt. Hij heeft zn doel iig bereikt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:31:07 #76
6484 ExTec
pi_22328700
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
Goeie actie van ErtaN , alle autochtonen weer meteen op hun pikkie getrapt. Hij heeft zn doel iig bereikt.
Ah, als Ertan op een provocerende manier probeert een discussie aan te zwengelen is het blijkbaar goed.

Maar zeg niet in een discussie 1 keer "pedo-profeet", want dan is de islamiet op z'n lul van 10 meter getrapt, en gaat'ie niet meer in op wat je zegt.

Dan krijg je onderstaande bullshit te zien:
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:43 schreef Mutant01 het volgende:
Het zou juist primair moeten gaan om hoe je je kritiek verpakt. Anders heeft het gewoon geen bereik, dat is bij atheisten zo, bij christenen zo, bij moslims zo, bij ieder mens op de wereld. Nu kan je dat gewoonweg negeren, maar dan moet je ook niet janken dat er moslims zijn die dat gewoon niet zo leuk vinden. Kijk doormiddel van je laatste alinea al, maak je gewoon duidelijk dat je GEEN ZIN hebt in een normale discussie.
Maar als je Ertan heet, gelden er blijkbaar andere regels :')

Helemaal niet hypocriet.

[ Bericht 35% gewijzigd door ExTec op 01-10-2004 12:41:22 ]
pi_22329522
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ah, als Ertan op een provocerende manier probeert een discussie aan te zwengelen is het blijkbaar goed.

Maar zeg niet in een discussie 1 keer "pedo-profeet", want dan is de islamiet op z'n lul van 10 meter getrapt, en gaat'ie niet meer in op wat je zegt.

Dan krijg je onderstaande bullshit te zien:
[..]

Maar als je Ertan heet, gelden er blijkbaar andere regels :')

Helemaal niet hypocriet.
Jij bent best wel een "dombo", vooral omdat het hier niet om kritiek gaat. Er is hier geen serieus onderwerp. Er wordt slechts een adress geplaatst en thats it. Is hier sprake van kritiek? Nee! Is het een serieus onderwerp? Nee! Is er hier sprake van een discussie? Nee! Oftewel de quote die jij van mij aanhaalt slaan als een lul op een drumstel. :') Overigens, zou jij dit soort acties helemaal niet erg moeten vinden dus (neem ik aan) Of omdat het om een moslim gaat gelden er blijkbaar andere regels? Rofl, Pot > Ketel.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:30:54 #78
6484 ExTec
pi_22329970
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij bent best wel een "dombo", vooral omdat het hier niet om kritiek gaat. Er is hier geen serieus onderwerp. Er wordt slechts een adress geplaatst en thats it. Is hier sprake van kritiek? Nee! Is het een serieus onderwerp? Nee! Is er hier sprake van een discussie? Nee! Oftewel de quote die jij van mij aanhaalt slaan als een lul op een drumstel.
T'gaat meer om jou zinssnede:
quote:
Provoceren tegen nederlanders is blijkbaar ok,

Maar provoceer een islamiet maar niet, want dan heb je blijkbaar geen zin in een discussie
quote:
Overigens, zou jij dit soort acties helemaal niet erg moeten vinden dus (neem ik aan) Of omdat het om een moslim gaat gelden er blijkbaar andere regels? Rofl, Pot > Ketel.
Ik ben voor een bijna absolute vrijheid van meningsuiting.

Jij bent dat blijkbaar alleen als NL'ers geprovoceerd worden, maar ga niet op die islamitische lul van 10 meter staan, want dan:
quote:
maak je gewoon duidelijk dat je GEEN ZIN hebt in een normale discussie.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:46:01 #79
36088 Miss_User
back on track
pi_22330306
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een DOMME reactie. Je houdt net zo'n debiele wij-zij indeling aan als de racistische Nederlanders
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_22330672
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:52 schreef cultheld het volgende:
Ertan Kilic
Jan Vethstraat 44/3
1062 CC AMSTERDAM
020 6149087
is al een poosje bekend hoor.. ook zijn er wat foto's van die rel Turk in omloop.
Hij is blijkbaar een Turkse homo die voor de vorm getrouwd is met zo'n geimporteerde achterlijke.
pi_22330708
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:02 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

iI al een poosje bekend hoor.. ook zijn er wat foto's van die rel Turk in omloop.
Hij is blijkbaar een Turkse homo die voor de vorm getrouwd is met zo'n geimporteerde achterlijke.
En dat blijkt uit ...?

Ik denk dat Ertan net zo homo is als dat jij pro-Turks bent.
pi_22330775
denken is niet jou sterkste punt, denk ik... .
pi_22330789
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:07 schreef Koos Voos het volgende:
denken is niet jou sterkste punt, denk ik... .
Denken is niet jouw sterkste punt, weet ik ...
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:22:57 #84
6484 ExTec
pi_22331118
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En dat blijkt uit ...?

Ik denk dat Ertan net zo homo is als dat jij pro-Turks bent.
Laat me raden, dat weet jij zeker omdat'ie islamiet is, en islamieten kunnen simpelweg niet homosexueel zijn?
pi_22331163
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Blaat
pi_22331303
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 09:57 schreef Dr_Morreau het volgende:

[..]

Ding dong
"Goedenavond, pizzeria Karnak, u had 30 pizza´s met ansjovis salami en kaas, extra kaas extra ansjovis salami besteld?"

En wat een wereldvreemde onbeschofte "columnist".
Bij elke kritiek meteen om zich heen slaan ("stoephoer", "kemalist", "slet") en dan nog een debiel die een leraar neerknalt een steuntje in de rug geven... "ze vroegen er zelf om"...
"Murat, ik hou van je!"
Het is te hopen dat familie van de overledene zulke schijt niet onder ogen krijgt...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_22331485
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En wat een wereldvreemde onbeschofte "columnist".
Bij elke kritiek meteen om zich heen slaan ("stoephoer", "kemalist", "slet") en dan nog een debiel die een leraar neerknalt een steuntje in de rug geven... "ze vroegen er zelf om"...
"Murat, ik hou van je!"
Het is te hopen dat familie van de overledene zulke schijt niet onder ogen krijgt...
Ach, laat die typhusturk toch.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:42:07 #88
6484 ExTec
pi_22331561
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Maak ons ens wijzer, KB.

Hoe weet jij dan zo zeker dat'ie geen homofiel is?
pi_22331661
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maak ons ens wijzer, KB.

Hoe weet jij dan zo zeker dat'ie geen homofiel is?
Nou, dat idee kreeg ik vooral door dit interessante artikeltje:

http://ertan.blogspot.com/2004/09/oppermietjes.html
quote:
Boris Dittrich (D66) en Henk Krol (Gay Krant) voelen zich bedreigd en wel door Ertan, de enige echte. Ik zou op mijn website hebben gezegd dat deze beide nichten gedood zouden moeten worden omdat ze homoseksueel zijn. Deze flikkers geilen kennelijk niet alleen op mannen maar ook op media-aandacht, want ik heb nimmer zoiets gezegd. Ik overweeg dan ook serieus aangifte te doen tegen beide poten wegens smaad.

Kreeg vandaag weer eens een mailtje van Henk K. van de Gay Krant. Ik schrijf Henk K. want hij is openlijk homo, oftewel hij bekent schuld dat hij verschrikkelijke homoseksuele daden verricht. In sommige landen zou hij dan ook terecht als een crimineel worden gezien. Nee, helaas niet in Nederland, althans nog niet.
Dat deed wel wat belletjes bij me rinkelen. Ben je zo wijs genoeg?
pi_22331720
Hij doet me denken aan oud-klasgenoten. .
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:52:44 #91
6484 ExTec
pi_22331764
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nou, dat idee kreeg ik vooral door dit interessante artikeltje:

http://ertan.blogspot.com/2004/09/oppermietjes.html
[..]

Dat deed wel wat belletjes bij me rinkelen.
Ah, dat concludeer je uit het feit dat'ie zich nogal anti-homo manifesteert.

En je hebt nog nooit gehoord van homo's die extra mannelijke beroepen kiezen/snel trouwen/rabiaat anti homo zijn, enkel en alleen om te verbergen dat ze zelf homo zijn?

Die knakker uit American Beauty bv, om maar even een hedendaags voorbeeld te geven.
pi_22331819
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ah, dat concludeer je uit het feit dat'ie zich nogal anti-homo manifesteert.

En je hebt nog nooit gehoord van homo's die extra mannelijke beroepen kiezen/snel trouwen/rabiaat anti homo zijn, enkel en alleen om te verbergen dat ze zelf homo zijn?

Die knakker uit American Beauty bv, om maar even een hedendaags voorbeeld te geven.
Ben jij eigelijk homo?
pi_22331921
quote:
Op donderdag 30 september 2004 12:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
quote:
Ertan is een eikel
KirmiziBos. .
pi_22332046
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:46 schreef Miss_User het volgende:

[..]

Wat een DOMME reactie. Je houdt net zo'n debiele wij-zij indeling aan als de racistische Nederlanders
Wat heeft racisme hier nou weer mee te maken, linkse hippie. Sinds wanneer is het plaatsen van een adress rasistisch.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:17:44 #96
6484 ExTec
pi_22332311
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ben jij eigelijk homo?
Nope,

Zie je mij dan de rabiate anti-homo uithangen?

Maar wens je ons nog uit te leggen hoe je nu zo zeker weet dat die ertan het niet is?
pi_22332395
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope,

Maar wens je ons nog uit te leggen hoe je nu zo zeker weet dat die ertan het niet is?
Klinkt misschien bot, en je moet het niet al te persoonlijk opvatten, maar hoe weet jij zo zeker dat je vader geen homo is?

Nogmaals, niet te persoonlijk opvatten, maar nu begrijp je mn punt tenminste.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:23:49 #98
6484 ExTec
pi_22332472
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klinkt misschien bot, en je moet het niet al te persoonlijk opvatten, maar hoe weet jij zo zeker dat je vader geen homo is?

Nogmaals, niet te persoonlijk opvatten, maar nu begrijp je mn punt tenminste.
Ik begrijp je punt

je kunt het idd nooit zeker weten.

Daarom ben ik zo verdraaid benieuwd waarom KB zo zeker weet dat'ie ertan het niet is
pi_22333080
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope,

Ooow, dus als je je niet opstelt als rabiate anti-homo, dan ben je geen homo?
pi_22333218
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 17:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

haha jij leeft in een droomwereld
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:57:34 #101
36088 Miss_User
back on track
pi_22333240
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat heeft racisme hier nou weer mee te maken, linkse hippie. Sinds wanneer is het plaatsen van een adress rasistisch.
Het gaat niet om dat adres, het gaat om het hanteren van de wij-zij tegenstelling. Die ligt heel duidelijk besloten in jouw generalisatie "alle autochtonen weer meteen op hun pikkie getrapt."

Het is dus kennelijk wij tegen hullie, net zo dom als de islamofoben dus
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_22333272
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:57 schreef Miss_User het volgende:

[..]

Het gaat niet om dat adres, het gaat om het hanteren van de wij-zij tegenstelling. Die ligt heel duidelijk besloten in jouw generalisatie "alle autochtonen weer meteen op hun pikkie getrapt."

Het is dus kennelijk wij tegen hullie, net zo dom als de islamofoben dus
De post was slechts om aan te tonen hoe Islamofoben denken. Maar als je "het terug doet", is het natuurlijk wel erg.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 16:01:17 #103
36088 Miss_User
back on track
pi_22333328
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De post was slechts om aan te tonen hoe Islamofoben denken. Maar als je "het terug doet", is het natuurlijk wel erg.
als je het 'heen' doet is het dom, als je het terug doet ook. Sim-pel
-Salman Rushdie-
pi_22333362
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:01 schreef Miss_User het volgende:

[..]

als je het 'heen' doet is het dom, als je het terug doet ook. Sim-pel
Nee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_22333687
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:56 schreef fayakill het volgende:

[..]

haha jij leeft in een droomwereld :'(
Kerel

Ben je geobsedeerd ofzo? Dat is een post uit mei. Heb je geen leven dat je dit soort non-informatie opzoekt?
pi_22334017
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kerel

Ben je geobsedeerd ofzo? Dat is een post uit mei. Heb je geen leven dat je dit soort non-informatie opzoekt?
ow je hebt je inmiddels bekeerd tot de beschaafde wereld, good for you!!
pi_22334077
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:37 schreef fayakill het volgende:

[..]

ow je heb je inmiddels bekeerd tot de beschaafde wereld, good for you!!
Ik weet niet in welke taal je aan het brabbelen bent, maar met het volgende is niets mis:
quote:
pi_22334189
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke taal je aan het brabbelen bent, maar met het volgende is niets mis:
[..]

wat een gozer

constant in de verdediging gaan en toch maar blijven hangen op dit forum
pi_22531234
Nogmaals uit discussies met Ertan is mij nooit gebleken dat hij homo was, maar dat hij wel erkende latente gevoelens te hebben.
Liet me zelfs weten dat het met koran lezen wel over zal gaan.
En dat hij nu volgende enkele posts hier getrouwd zou zijn, verbaast me.
Volgens mij is hij nog steeds vrij en beschikbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')