12 augustius draait hij in de bios.. maar de dvd screeners draaien al een tijdje op suprnovaquote:Op woensdag 11 augustus 2004 02:51 schreef Isabeau het volgende:
Waar kan je deze documentaire zien dan? Of downloaden jullie hem ergens.
lees eens terug in het topicquote:Op woensdag 11 augustus 2004 06:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het AD voor me liggen en de Nederlandse Super Sizer Wim Meij is met een maand MacD 6,3 kg afgevallenEn zijn gezondheid is licht verbeterd. Ook hij nam gewoon alles van het menu (dat staat tenminste in het artikel "het gehele assortiment kwam geregeld op het bord").
Dus hoe kan het verschil zo groot zijn? Ik lees verder
Eerst kijken voor je commentaar levertquote:Op woensdag 11 augustus 2004 03:57 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ik heb hem niet gezien, maar ik snap wel wat je bedoelt.
Het probleem is nu juist, dat het massa publiek niet te horen krijgt dat die man 5000 calorieën per dag eet. Mensen gaan nu denken dat McDonalds eten vergif is, en dat klopt niet. De maker van de docu moest SUPERSIZE menu's eten als die er waren, 3 KEER PER DAG. 3 Supersize menus, dat is ongeveer hetzelfde als drie driegangendiner's, en daar word je veels te dik en ongezond van.
Ik snap niet dat dit tegen McDonalds gericht is, hij zou dit ook in de publiciteit moeten zeggen als een protest en waarschuwing tegen een levensstijl, en niet tegen een restaurantsketen, dat doet hij al in interviews.
Wetenschappelijk is de documentaire echt niets waard, het bewijst niks.
Deze at ook gevarieerder. Dus ook de salades en jus d'orange, ipv alleen Big Macs en Shakes.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 06:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het AD voor me liggen en de Nederlandse Super Sizer Wim Meij is met een maand MacD 6,3 kg afgevallenEn zijn gezondheid is licht verbeterd. Ook hij nam gewoon alles van het menu (dat staat tenminste in het artikel "het gehele assortiment kwam geregeld op het bord").
Dus hoe kan het verschil zo groot zijn? Ik lees verder
Jep, ik heb zelfs de CAM gezien met duitse ondertitelsquote:Op woensdag 11 augustus 2004 03:19 schreef Tijn het volgende:
Heb je 'em wel gezien, Calella? Want er komen ook veel andere aspecten behalve het experiment aan bod, die wat mij betreft de film juist de moeite waard maken.
hah, ik heb gewoon een rip van een screener gedownload. lijkt me toch net iets beter!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:40 schreef Calella het volgende:
[..]
Jep, ik heb zelfs de CAM gezien met duitse ondertitels![]()
En hij geeft zelf ook heel duidelijk aan dat hij het niet zoekt in de nuance. Hij wil weten wat er gebeurt als je elke dag die 'troep' naar binnen werkt, omdat er dus genoeg mensen zijn die dat doen. Op deze manier ontstaat er een duidelijk beeld hoe slecht het voor je is. Hij heeft de Mac wel zover gekregen om bewuster over hun productaanbod na te denken.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 11:03 schreef Visitor.Q het volgende:
Spurlock zijn punt is niet alleen dat het eten van de Mc slecht is maar dat Amerikanen veel te dik worden door hun eetgewoontes. En door deze docu hoopt ie dat ze dat zich realiseren. En het experiment van dhr Meij van het AD, tja, zoals (ws) gezegd hebben ze in Amerika liters cola, enorme frites en bigger better burgers dus het is eigenlijk een totaal ander experiment. Tuurlijk overdrijft Spurlock (dat doet Michael Moore ook om zijn punt te maken) en het blijft natuurlijk een Amerikaan, oftewel er moet geld verdiend worden en dat kan niet met een halve docu.
dus jij heb het beter begrepenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:47 schreef BurzumRadio het volgende:
[..]
hah, ik heb gewoon een rip van een screener gedownload. lijkt me toch net iets beter!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:49 schreef Wepeel2 het volgende:
Vanmorgen was die kerel van het AD trouwens nog bij Giel op de radio. Wat een elitaire bal zeg.Hij ging zelfs met mes en vork eten bij de Mac anders kreeg hij zijn burgertje niet weg.
![]()
omgquote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:49 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Vanmorgen was die kerel van het AD trouwens nog bij Giel op de radio. Wat een elitaire bal zeg.Hij ging zelfs met mes en vork eten bij de Mac anders kreeg hij zijn burgertje niet weg.
![]()
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:49 schreef Wepeel2 het volgende:
![]()
Ja dat snap ik wel, dat zeg ik ook, maar voor het massa publiek die het film niet ziet wordt de clou van de film gebracht zoals ik het zeg. De 'leefstijl' komt amper naar voren in de publiciteit, maar eigenlijk alleen een aanval op mcdonalds dat het eten daar vergif is.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 08:47 schreef Ketama9 het volgende:
[..]
Eerst kijken voor je commentaar levert![]()
Er wordt wel degelijk gezegd hoeveel calorieën hij eet per dag.
En als je de documentaire kijkt snap je ook waarom het tegen McDonalds gericht is.
Hij waarschuwt in de documentaire de hele tijd tegen de 'leefstijl' en in het bijzonder tegen McDonalds. Dus eerst kijken wijsneus![]()
ff later in het interview:quote:„Ik breng mijn boodschap nu over de wereld. Vandaag Amsterdam, morgen Parijs, overmorgen Barcelona. Ik wil dat iedereen mijn film ziet!” zegt hij gedreven. Maar wat is nu eigenlijk toch die woede tegen McDonald’s? „Ze vergiftigen de wereld. Hun McNuggets worden gemaakt van kippen die geen eieren meer kunnen leggen.” Dat lijkt ernstig inderdaad, maar bij nader inzien kun je je afvragen wat er mis mee is. Kippen met of zonder eieren smaken toch gewoon als kip. „Het zijn beesten die ziek zijn.”
Noem dan ook gelijk Burger King, Wendy's, KFC, TacoBells etc etc gelijk bij de naam.quote:Het gaat me niet om McDonald’s of om welke andere multinational ook. Zij zijn alleen maar geïnteresseerd in de massa.
die worden dan ook allemaal genoemd in de docuquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:00 schreef schatje het volgende:
Spurlock spreekt zichzelf toch wat tegen. In een interview met de Telegraaf:
[..]
ff later in het interview:
[..]
Noem dan ook gelijk Burger King, Wendy's, KFC, TacoBells etc etc gelijk bij de naam.
Ook voor het geval dat de Amerikanen gaan denken dat het eten daar niet vet is.![]()
.
Ik bedoelde in het interview.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:05 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
die worden dan ook allemaal genoemd in de docu
Als hij al meldt dat het ook om andere multinational-fastfood-restauranten gaat hoef je daar niet zo nodig nog wat namen bij te plaatsen toch? Bekijk anders ook even de documentaire zelf, daarin maakt hij ook duidelijk waarom hij voor McDonald's gaat. (veruit de grootste, richten zich veel op kinderen)quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:15 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik bedoelde in het interview.![]()
![]()
Allemaal op noemen gaat wat ver natuurlijk, maar noem dan ook BK aangezien die hier ook bekend is.
Ja, irritant is dat he. Daar kan ik me nou ook aan ergeren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:46 schreef Ketama9 het volgende:
Sjongejonge al die lui hier met hun commentaar terwijl ze de docu niet eens hebben gezien
Nee, hij weerlegt helemaal niks. Hij probeert Spurlock iets in de mond te leggen, wat hij helemaal niet wil beweren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:57 schreef nielsie het volgende:
hij (van het AD) weerlegt het niet representatieve van spurlocks onderzoek
Gewoon het adres kopieren naar je postquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:47 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Slechte journalistiek dus. Zie het topic in nieuws en achtergronden over het AD stuk. Hoe maak je in een post trouwens een verwijzing naar een ander topic?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:48 schreef Wepeel2 het volgende:
Ja natuurlijk kan je afvallen bij de Mac. Als ik elke dag één frietje eet bij de Mac val ik ook af. En na 2 maanden kunnen ze waarschijnlijk koppen "jongen sterft door voedselgebrek ondanks elke dag bezoek aan Mac".
zeg nou zelf... een gezond denkend mens weet beter. en jah ik weet dat de gemiddelde amerikaan niet al te slim is maar ook als is ie dat niet hij weet heus wel dat JUNKFOOD JUNKFOOD is en dat daar bijna geen verschil tussen zit, net als een tijger weet dat een zebra vlees is en een hert vlees is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:00 schreef schatje het volgende:
Spurlock spreekt zichzelf toch wat tegen. In een interview met de Telegraaf:
[..]
ff later in het interview:
[..]
Noem dan ook gelijk Burger King, Wendy's, KFC, TacoBells etc etc gelijk bij de naam.
Ook voor het geval dat de Amerikanen gaan denken dat het eten daar niet vet is.![]()
.
LOLquote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:31 schreef HAL9000S het volgende:
Gisteren gezien en ik kreeg er eerlijk gezegd alleen maar honger van
Meteen daarna ook maar gelijk naar de mac gegaan, het was eerder reclame dan een 'shockerende' docu voor mij.
Heb je de docu zelf gezien?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 18:29 schreef peristilius het volgende:
Heb een keer een stuk erover gezien bij netwerk
Nee niet helemaal, maar wel stukken eruit en duidelijke uitleg van de maker enz. enz.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 18:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je de docu zelf gezien?
Misschien moet je 'em dan eens helemaal kijken voordat je er een mening over vormt. Nadat ik 'em had gekeken kwam "Mac-bashen" niet eens bij me op.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 18:49 schreef peristilius het volgende:
[..]
Nee niet helemaal, maar wel stukken eruit en duidelijke uitleg van de maker enz. enz.
Hij genoot idd duidelijk van z'n double QP's supersize menu ...ook op de 28ste dag...quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nadat ik 'em had gekeken kwam "Mac-bashen" niet eens bij me op.
Het is meer de combinatie documentaire/interviews en trouwens om de hele tijd te zien dat een persoon zich kut voelt nadat hij weer bij een van jouw restaurants heeft gegeten is nou niet echt goede reclame.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien moet je 'em dan eens helemaal kijken voordat je er een mening over vormt. Nadat ik 'em had gekeken kwam "Mac-bashen" niet eens bij me op.
nee oke, maar over wat voor een uiterste hebben we het hier? 30 dagen straight, 's morgens, 's middags en 's avonds...niet gek dat ie zich op een gegeven moment kut voelt. Dan heb je ook nog een of andere Big-Mac verslaafde die honderden van die dingen per jaar naar binnen drukt en zich daar niet kut bij voelt.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:09 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het is meer de combinatie documentaire/interviews en trouwens om de hele tijd te zien dat een persoon zich kut voelt nadat hij weer bij een van jouw restaurants heeft gegeten is nou niet echt goede reclame.
Kijk 'em nou maar eerst.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:09 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het is meer de combinatie documentaire/interviews en trouwens om de hele tijd te zien dat een persoon zich kut voelt nadat hij weer bij een van jouw restaurants heeft gegeten is nou niet echt goede reclame.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 01:45 schreef hoM3r het volgende:
. En het is natuurlijk weer prachtig om te zien hoe dom Amerikanen mensen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |