Impara l'italiano allora!quote:Op maandag 3 mei 2004 18:01 schreef NordKaos het volgende:
Heeft iemand ook links naar engelstalige website's waar wat wordt verteld over de actie's enzo...?
Ik zoek niet voor foto's, dat lukt me ook nog wel op fototifo.it en tifonet.it, maar meer over de gedachte erachter enzo... Wat er speelt en gebeurd, vertalingen etc.
dat wel maar niet op tifogebiedquote:Op maandag 3 mei 2004 18:01 schreef NordKaos het volgende:
Heeft iemand ook links naar engelstalige website's waar wat wordt verteld over de actie's enzo...?
Uuhhh.... Italie is vandaag inferieur?quote:Op maandag 3 mei 2004 20:46 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Impara l'italiano allora!
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:29 schreef NordKaos het volgende:
[..]
Uuhhh.... Italie is vandaag inferieur?
Patsi di merda!![]()
![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 21:09 schreef MalachiGroningen het volgende:
Binnenkort even trachten de Nieuw Noord vlag te bemachtigen, is hun opkomst ook van lekker korte duur geweestEn die rooie vak 410 vlag staat ook op de nominatie, evenals al die vlaggen met Vak P erop.
Groningen zal heersen....![]()
In het Serie A topic heb ik laatst wat foto's geplaatst van gejatte Milan spandoeken/vlaggen door de Juve aanhang.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:09 schreef MalachiGroningen het volgende:
Het zou gaan om het incident van laatst, waarbij Juve aanhangers de Fossa vlag hadden gestolen van één enkel Fossa lid, onder bedreiging van messen moest dit Fossa lid de vlag afstaan aan tien Juve aanhangers (Viking). In Italië betekend dit blijkbaar dat je groep opgeheven dient te worden, als een soort erecode. Wat er precies in de communicato staat weet ik ook niet.
Fossa dei Leoni is inderdaad per direct opgeheven, wat er verder volgt is onduidelijk. Misschien nieuwe groepen? Nieuwe namen?
Ik kan me niet voorstellen dat ze 37 jaar historie eventjes wegflikkeren.
quote:Fossa Dei Leoni opgeheven
De bekendste Tifosi (voor meer uitleg over Tifo, zie ons Special archief) groep van AC Milan, de Fossa Dei Leoni is vandaag opgeheven, zo meldt ook de officiële site http://www.fdl.it.
De Fossa hebben op hun Curva Sud 37 jaar voor hun club gestreden. Samen met de Birgata Rossoneri maakten ze prachtige Tifo acties, en lieten ze zich ook vocaal horen. Dat dit groot nieuws is, blijkt wel uit het feit dat het zelfs op het Italiaanse nieuws geweest schijnt te zijn.
Over een eventuele nieuwe groep naast de Brigata Rosseneri is nog niets bekend. Het zou niet onwaarschijnlijk zijn als een groep mensen van de Fosse Dei Leoni een nieuwe groep beginnen.
De reden voor dit abrupte einde blijkt bij de ultras van Juventus te liggen. De Viking Juve, de tifosi van Juventus, hebben namelijk een Fossa Dei Leoni lid berooft van zijn spandoek. Na de uitwedstrijd in Eindhoven is hij opgewacht door supporters, en is hij in zijn eentje bedreigd. Een ongeschreven regel in Italië schrijft echter voor, dat wanneer een spandoek van een groep gestolen wordt, de groep ophoud met bestaan. Een erg laffe daad, aangezien de Milan supporter maar in zijn eentje stond. Dit verhaal is nog niet bevestigd, maar het is zo goed als zeker waar
Het lijkt er toch op, dat het niet alleen om het spandoek gaat. Maar dat ze zich o.a. door de bedreigingen genoodzaakt voelen om te stoppen.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:27 schreef NordKaos het volgende:
Prachtig dat zo'n machtige groep deze code handhaaft. Zo houden ze eer de aanzichzelf.
quote:Op donderdag 17 november 2005 17:56 schreef Superheld het volgende:
Als dat in Nederland was, dan was de kingside al opgeheven.
Je doet alsof je het zelf dus wel van binnenuit goed kent?quote:Op donderdag 17 november 2005 18:24 schreef MaxPower het volgende:
Er staat toch ook dat het met bedreigingen en interne strubbelingen te maken heeft. De vlag is daar wel de aanleiding voor geweest.
Overigens kent niemand hier de Italiaanse TIFO-scene hier van binnenuit dus zijn dit soort opmerkingen behoorlijk misplaatst. Dat gaat echt wel verder dan lekker op je zatermiddag een spandoekje verfen zoals dat hier gebeurt.
Och, meneer zit ook in een sfeerclubje hoor...quote:Op donderdag 17 november 2005 18:24 schreef MaxPower het volgende:
Er staat toch ook dat het met bedreigingen en interne strubbelingen te maken heeft. De vlag is daar wel de aanleiding voor geweest.
Overigens kent niemand hier de Italiaanse TIFO-scene hier van binnenuit dus zijn dit soort opmerkingen behoorlijk misplaatst. Dat gaat echt wel verder dan lekker op je zatermiddag een spandoekje verfen zoals dat hier gebeurt.
Je kent de liefde en toewijding niet waarmee de ultras hun acties maken in NL. Althans, blijkbaar heb jij het bij Heerenveen nooit mee gemaakt?quote:Dat gaat echt wel verder dan lekker op je zatermiddag een spandoekje verfen zoals dat hier gebeurt.
Met het plaatsen van deze opmerking neem ik ook jouw kennis van de Nederlandse Tifo beweging in twijfel. Er is uiteraard een verschil tussen een cultuur die zich sinds de jaren 70 afspeelt in Italie en hier in Nederland sinds het jaar +/-2000. Maar dit wil niet zeggen dat het stopt met een spandoekje verven op zaterdag...quote:Op donderdag 17 november 2005 18:24 schreef MaxPower het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de TIFO in Den Bosch? Of houdt dat op bij het spandoekje "Daar scoren"...quote:Op donderdag 17 november 2005 23:37 schreef TerroRobbie het volgende:
... Misschien is dat bij NieuwNoord nog wel zo. En dat is ook helemaal niet erg, zeker omdat jullie nog nieuw zijn. En alles nog vrij "gemaakt" is.
Kom op, de passie is gelijkwaardig, alleen de grote van de groepen enzovoorts nog lang niet. Het niveau is inderdaad beter in Italië. Logisch toch...maar dat is iets anders dan beleving.quote:Jullie beweren toch niet dat de Nederlandse TIFO-scene op hetzelfde niveau staat als de Italiaanse?
Na de wedstrijd fcdb-roda waarvan velen de afloop wel kennen hebben vele tientallen een stadionverbod varierend van 3 tot 5 jaar gehad, zo ook 3/4e van het sfeerteam wat actief was. Dit heeft een dusdanige impact op ons gehad dat het sfeergehalte zich momenteel rond het 0-punt begeeft.quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:34 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met de TIFO in Den Bosch? Of houdt dat op bij het spandoekje "Daar scoren"...
quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:38 schreef MalachiGroningen het volgende:
[..]
Kom op, de passie is gelijkwaardig, alleen de grote van de groepen enzovoorts nog lang niet.
Ooit een voetbalwedstrijd in Italie bezocht??quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:38 schreef MalachiGroningen het volgende:
[..]
Kom op, de passie is gelijkwaardig, alleen de grote van de groepen enzovoorts nog lang niet. Het niveau is inderdaad beter in Italië. Logisch toch...maar dat is iets anders dan beleving.
Dacht dat dit topic alleen voor Italiaanse tifo/ultra was. Maar zie nu die TT ook buitenlandse. My bad..quote:
Toch wel lekker opzich.quote:
Wat moet het voorstellen?quote:Op maandag 23 januari 2006 11:46 schreef zjroentje het volgende:
Dit topic verdient wel een schop.![]()
Gladbach - Leverkusen
[afbeelding]
quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:41 schreef Noca het volgende:
[afbeelding]
Linkje naar waar die staat: http://www.fototifo.it/fototifo.php?f=35504
Toch leuk zo'n vlag bij Roma
Enig idee van wie die vlag is?quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:41 schreef Noca het volgende:
[afbeelding]
Linkje naar waar die staat: http://www.fototifo.it/fototifo.php?f=35504
Toch leuk zo'n vlag bij Roma
Nee ik weet niet welke groep het is van de harde kern bij Roma.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:09 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Enig idee van wie die vlag is?
das wel ff wat anders dan dat oranje helmpje...quote:Op maandag 30 januari 2006 21:18 schreef Barnet_Bee het volgende:
AS Roma (dus geen Lazio) had ook opvallende vlaggen bij tegen het linkse Livorno:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
fotos?quote:BERLIN (Reuters) - Hundreds of fans of German club Borussia Dortmund waved huge inflatable penises at local rivals Schalke 04 on Saturday above an abusive message for their hosts.
The pink blow-ups and a huge banner in Dortmund's yellow and black suggesting Schalke fans should procreate with themselves added a splash of colour to the dour 0-0 draw between the two Bundesliga sides.
Schalke's stadium in the Ruhr Valley city of Gelsenkirchen will host four group matches and a quarter-final at the World Cup in Germany in June and July.
quote:
Maar even deze post quoten vanwege de usernaam, het is namelijk onrustig in de Italiaanse ultra scene. Er lijkt een soort scheiding te ontstaan tussen oud en nieuw, tussen goed georganisserd en gegroepeerd en nieuwe groepen en gasten die zich minder aan de ongeschreven regels houden.quote:Op maandag 3 mei 2004 17:08 schreef NordKaos het volgende:
In navolging van de Nederlandse scene ben ik van mening dat ook de Italiaanse ultra scene een topic verdient.
Barst los en leer me wat bij![]()
![]()
Wilde hem ook net plaatsen. Echt geweldig inderdaad. Panathinaikos is sowieso wel tof, mooie kleuren/symboliek.quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:26 schreef kollie het volgende:
Hier een kippevel/filmpje van Panathinaikos supporters(Gate 13). Het is dan wel bij baskertbal wedstrijd, maar ik dacht dat ik m hier wel kon plaatsen.
http://www.youtube.com/watch?v=beDg2Iy_mSQ&search=%D7%A6%D7%94%D7%95%D7%91
quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:26 schreef kollie het volgende:
Hier een kippevel/filmpje van Panathinaikos supporters(Gate 13). Het is dan wel bij baskertbal wedstrijd, maar ik dacht dat ik m hier wel kon plaatsen.
http://www.youtube.com/watch?v=beDg2Iy_mSQ&search=%D7%A6%D7%94%D7%95%D7%91
wow...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:32 schreef DIGGER het volgende:
Salernitana - Genoa zondag, mooi voorbeeld van hoe een TIFO actie hoort te zijn: groots voor de wedstrijd en de hele wedstrijd doorgaand:
Let op hoe de 1e actie direct overgaat in de 2e (kun je goed zien op foto 3 en 4)
Uhm...okquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:00 schreef MalachiGroningen het volgende:
Schilderwerk?!!! Hoezo SCHILDERWERK? Dat ding is gedrukt joh!
foutjequote:Op maandag 7 augustus 2006 15:34 schreef Erasmusch het volgende:
Misschien n kleiner formaat? Mijn modem trekt dit niet.
Goed dat ik mezelf er ook op zie staan.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:06 schreef TerroRobbie het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=E5KO2JZIba4&mode=related&search=
Vind die mooier. Alleen jammer dat er op een gegeven moment iemand zo hard in die camera staat te blaffen.
Daar komt die ook vanaf, melodie is wel iets aangepast.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:35 schreef Yeahinho het volgende:
Die melodie van DarkShine is wel heel gaaf.
Ik heb em voor het eerst gehoord bij de basketballers van Athene ofzo (filmpje dan, duh). Dat deuntje blijft de hele tijd in je kop hangen. Bij Groningen hebben ze er een Nederlandse tekst op gemaakt.
KV Mechelen..quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:31 schreef Erasmusch het volgende:
Wat is Malinwa?
Bijnaam van KV Mechelen. Net als Kakkers.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:31 schreef Erasmusch het volgende:
Wat is Malinwa?
Ja het daadwerkelijke doek had iemand op zn zolderkamertje laten liggen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:30 schreef Superheld het volgende:
Hehe dat mafiosi lijkt er wel met een bewerkingsprogramma ingezet
You're right! Is dus geen bijnaam, Kakkers is dan weer wel een bijnaam.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:28 schreef MaxPower het volgende:
Komt van FC Malinois, de oprichtingsnaam.
quote:Amateur Viola
Rookpotten vermist? bel 1207!
Velen van jullie zullen zich wel afgevraagd hebben wat de bedoeling was van deze spandoek in vak D.
Gisteren smeten de supporters van Beerschot rookbommen op het veld...dit leek veel maar het had veel erger kunnen zijn.
Reeds enkele weken hadden enkele MC's door dat de mensen van beerschot van plan waren om tegen ons zware rookpotten te gebruiken.
We hadden dan samen met de originals al een plan bedacht om deze actie te counteren.
Nu de dag voor de wedstrijd kregen we een telefoontje van de Franky die iets had ontdekt op KV.
Op KV aangekomen zagen we dat de beerschot fans in de wc's voor de bezoekers dertien zware rookpotten vacuüm verpakt verstopt hadden in die bak achter de pot.
Deze rookpotten werden door ons weggenomen en vervanangen door een kaartje met een foto van ons met de rookpotten op en de tekst: Gotcha! groetjes malinwa catholics.
Hun verbazing en telleurstelling moet dan ook groot geweest zijn toen ze gisteren vlak voor de match dachten dertien zware (en dure) rookpotten te vinden maar eigenlijk een kaartje vonden.
Samen met de Originals hadden we dan ook twee doeken voorbereid
"rookpotten vermist? bel 1207!"
en
"amateur viola"
Uiteraard bezorgen we deze potten wel terug aan de jongens van Beerschot. We hebben uiteraard respect voor de kosten en de moeite die ze hiervoor doen maar de manier waarop ze ze gebruiken valt uiteraard niet goed te praten. Een sfeergroep is er om de ploeg aan te moedigen, niet om je team en club ten schande te brengen voor half TV kijkend vlaanderen.
Omdat ze na de 1-0 alleen nog gebruikt werden om spelers & supporters van KV mee te bekogelen. Maar die kregen naast de rookbommen ook nog voetzoekers toegeworpen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:20 schreef Yeahinho het volgende:
Ik snap de laatste alinea niet echt... hoezo maken ze hun team en club ten schande door rookpotten te verstoppen en daarna te willen steken?
Vandaar die laatste alinea.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:26 schreef Yeahinho het volgende:
Hmm, das inderdaad niet bepaald snugger...
Wel zonde. Dankzij dat soort debielen mogen wij dus geen vuurwerk afsteken op de tribune.
quote:
Niet op het doek maar wel in de netten achter de goal.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Laat ook maar, zie ik nou dat er in het logodoek Allianz staat?
Ik zie geen kikkers... Straks maar op tinypic pleuren dan...quote:
De eerste is een pano van een uitverkocht uitvak waar massaal sjaals (en enkele banners) omhoog gehouden worden? was daar mis mee?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:55 schreef TimmyAsd het volgende:
Dat laatste plaatje is wel grappig, maar de eerste 2 zetten de laatste in een totaal ander perspectief
D'r vallen iig wel weer 2 sv's voor die fakkels (kut voetbalwet!).quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:12 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik zeg toch niet dat er iets mis mee is
Het laatste plaatje laat je denken dat het enorm grootschalig is, maar vdat vind ik meevallen..
Er stond "inzaghi gaat een goal opeisen vandaag" ...maar dan in het milaneesquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:53 schreef Apfel. het volgende:
Wie weet wat voor choreo AC Milan had net voor t begin van de finale.
Hebben die een dialect?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:40 schreef Sethje het volgende:
[..]
Er stond "inzaghi gaat een goal opeisen vandaag" ...maar dan in het milanees
In de choreo?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:40 schreef Sethje het volgende:
[..]
Er stond "inzaghi gaat een goal opeisen vandaag" ...maar dan in het milanees
het is weer teruggestuurd vanuit Amsterdam?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:51 schreef reem het volgende:
Ik weet niet of dit ook onder tifo valt:
[ afbeelding ]
Er waren in Amsterdam niet genoeg fans om het doek vast te houden.quote:Op maandag 16 februari 2009 06:42 schreef Ruud het volgende:
[..]
het is weer teruggestuurd vanuit Amsterdam?
tvp
quote:Op maandag 16 februari 2009 11:38 schreef MaxPower het volgende:
iemand beelden van dat eerbetoon aan Maldini van de Interisti?
Heb hem binnengehaald. Thx voor de tip iig!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:31 schreef Superheld het volgende:
Voor de liefhebbers met nieuwsgroepen:
Ten Years Tigris Mystic (Paris)
http://www.nzbindex.nl/index.php?go=collection&release=15129736
PM me maar.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:01 schreef MaxPower het volgende:
ik snap niks van nieuwsgroepen maar wil deze wel hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |