Hoera deze aflevering heeft ieder koppel dat nog in de race zit volledig vervloekt tot een leven van minachting. Ik heb werkelijk waar geen greintje sympathiek voor de drie heren.
Reinier, zo heilig is deze smerige pad dus echt niet, maakt met een glimlach op z'n lippen duidelijk dat hij maar wat graag ziet hoe Hans en Elias ruzie hebben. Hij geeft weer blijk van geen enkel respect voor zijn medespelers en de lokale bevolking, een hand geven aan een priester-monnik
Hij haat Elias, en niet eens terecht. Clarinca maakte het al duidelijk. Er was een complot, en dat is opgezet door Bart en Fleur, maar alle anderen zijn met het complot meegegaan OOK Hans. En Reinier wil dat maar wat graag vergeten.
Elias, opvliegerig temperament, ergens kan ik wel begrijpen waarom hij zo fel reageert, zodra iemand je zo weet te bespelen dat je onterecht beschuldigt word, dan verdedig je je zo hevig mogelijk, want een leugen uit andermans mond is giftig. Maar hij reageert TE emotioneel, TE hard, en dat kostte hem punten, het enige dat ik nu nog sympathiek aan hem vind is dat hij nog respect heeft voor de cultuur en het land waar hij door reist.
Hans, speelt ook een godsongenadig smerig spelletje, hij is egocentrisch. Z'n partner barst in snikken uit en wat roept meneer naar Elias, zijn gezworen vijjand, "Kijk nu, ze huilt alweer!"
In plaats van zich echt om Rahni te bekommeren gebruikt hij haar glashard om een schuldgevoel te kweken en de woordenwisseling te helpen. Hans deed mee aan het complot, en als hij er zo tegenopzag dan had hij gewoon nee moeten zeggen in de eerste instantie. Profiteur, eerst meedoen aan een complot en dan vervolgens je samenzweerders verlinken om zo je eigen kansen te vergroten.
Wesley en Joeri hielden zich netjes op de achtergrond, dat was hoe alle heren zich hadden moeten gedragen.
Het zijn deze twee domme goedzakken die ik het nog het meeste gunde om te winnen.
De dames zijn een stuk kalmer. Clarinca viel op want ze is helder en rationeel. Jeske probeerde Elias te sussen, maar ze deed het op een ietwat ongelukkige manier, maar de psychologie achter de techniek is begrijpelijk.
Elias geruststellen door hem gelijk te geven en hem meteen weg te leiden van het conflict, zo gooi je het conflict van de korte baan af, maar geeft ze Elias wel gelijk. Maar ze had geen keus, ze moest het wel zo aanpakken.
Rahni... Rahni huilt... tja, een zielig meisje dat door Hans op de achtergrond word gehouden. Ik vind haar zielig.
Deze aflevering was aan de dames en de tweeling, de heren gedroegen zich alledrie schandelijk.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis