Start er 1 op zou ik zeggen.quote:Op zondag 2 mei 2004 11:47 schreef www.manowar.be het volgende:
ik weeg 62 met 1,78m en vind dat al behoorlijk skinny, daarom wil ik dus veel meer wegen(geen thread voor mensen die willen bijkomen?)
Of kijk hier: [Centraal] Ondergewicht!! help!, ik wil aankomen.quote:Op zondag 2 mei 2004 11:47 schreef www.manowar.be het volgende:
ik weeg 62 met 1,78m en vind dat al behoorlijk skinny, daarom wil ik dus veel meer wegen(geen thread voor mensen die willen bijkomen?)
Het is zo simpel joh!quote:Op zondag 2 mei 2004 21:31 schreef Snuusje het volgende:
Ik wil wel helpen updaten, maar ik weet niet hoe het moet en wanneer het moet.
Ik ook.quote:Op zondag 2 mei 2004 11:14 schreef Knoekie het volgende:
Ik wil alleen maar dikker worden![]()
[b] tekst [/ b]quote:Op zondag 2 mei 2004 21:42 schreef Snuusje het volgende:
En hoe krijg je tekst dik gedrukt?
quote:Op zondag 2 mei 2004 10:52 schreef imago het volgende:
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
[Centraal] Ondergewicht!! help!, ik wil aankomen.quote:Op zondag 2 mei 2004 21:42 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik ook.
MIjn BMI is 18.1
Goed dat je het zegt, ik moet me nog inschrijvenquote:Op maandag 3 mei 2004 16:39 schreef wendy-tje het volgende:
Ik zit te denken om aan een vrouwenloop in Nijmegen mee te doen....nog meer liefhebsters?
Kijk eens op www.marikenloop.nl, misschien best leuk eens?
Ach, het is het resultaat waardquote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:55 schreef Snuusje het volgende:
Naamah je bent er maar mee bezig.
Dat Atkinsdieet lijkt me helemaal niets. Volgens mij is het wel logisch dat je afvalt want je mag bijna niets eten. En hoeveel roomboter kan een mens op. Ik hou zelf niet van vlees en vis, dan blijft bij dat dieet bijna niets meer over wat je wel mag.
Nou.. meer omdat ik denk van even wat in mn mond stoppen en kitkat heeft zo een lekkere smaak. Of ik loop gewoon gedachtenloos naar beneden en trek de koelkast open en kijk dan en denk dan van ja doe maar de kitkat. Best wel storend want altijd als ik in de keuken (Heb open keuken) ben dan moet ik gelijk even wat eten. En ja er naast ligt een fruitschaal, maar dat geeft niet echt hetzelfde gevoel als een kitkat.quote:Op woensdag 5 mei 2004 14:42 schreef Aquarelle het volgende:
Een Kitkat omdat je nog zo'n trek hebt Maryse? Ik heb niet het idee dat die dingen helpen tegen honger. Ik greep eerder naar een gevulde koek oid, maar ook dat is niet gezond. Ik probeer nu naar een appel, om als je wilt dat het wat meer vult een banaan te grijpen voor de trek tussendoor. Of dingen als ontbijtkoek of eierkoek. Zitten weinig vetten en suikers in en zijn gewoon wat gezonder dan bijvoorbeeld chocola. En op tijd avond te eten scheelt bij mij ook heel veel.
Gisteravond zag ik toevallig bij Dr.Phil (het ging over iets heel anders hoor, maar ik denk dat het voor veel dingen geldt) dat je een slechte gewoonte moet vervangen door een betere gewoonte. Vond ik zo treffend. Je kunt niet opeens 'stoppen' met een slechte gewoonte, ik ben een paar jaar geleden gestopt met roken en inderdaad meer gaan eten, omdat dat het roken deels vervangt. En nu moet ik met dat eten aan de slag. Maar dat betekent niet dat ik niet meer tussendoor iets mag eten en alléén maar 'konijnenvoer' mag eten, dat houd ik toch niet vol. Het beste kan ik die grepen naar lekkers vervangen door grepen naar iets gezonder maar toch ook nog lekker, zoals dus fruit of vetarme koeken. En zo nu en dan een chipje of een stuk chocola wil ik mezelf ook niet ontzeggen, maar niet meer in de mate en de frequentie waarin ik het at!!
Ik voel me eigenlijk ook veel beter als ik gezonder eet
Dit heb ik ook wel ja. Doordat je bepaalde dingen niet meer "mag" ga je andere dingen proberen en kom je erachter dat die ook best lekker zijnquote:Op woensdag 5 mei 2004 22:34 schreef MaRySe het volgende:
Nou.. meer omdat ik denk van even wat in mn mond stoppen en kitkat heeft zo een lekkere smaak. Of ik loop gewoon gedachtenloos naar beneden en trek de koelkast open en kijk dan en denk dan van ja doe maar de kitkat. Best wel storend want altijd als ik in de keuken (Heb open keuken) ben dan moet ik gelijk even wat eten. En ja er naast ligt een fruitschaal, maar dat geeft niet echt hetzelfde gevoel als een kitkat.
Maar ik heb al wat alternatieve dingentjes gevonden, een cracker met een soort prutje, huttenkase of zo? Of een bord met tomaat, en mozerella en basilicum. Van die dingen die ik nooit had verwacht aan te rakenDat is ook wel fijn een beetje afwisseling, ik dacht namelijk dat ik alleen pindakaas, nutella, duopenotti, vlokken, hagelsag en kaas luste. Nu zit daar al kipfile, ham, slankie en kwark voor op brood bij.
Hehehe nee hoor ik ben ook pas 20. God verhoede dat er ergens een klein Känsterletje rondlooptquote:(Ik bedenk me net eigenlijk dat ik nooit zo vaak raakvlakken (lijnen) heb of om ga met niet leeftijds genoten, en dat jullie misschien wel
kinderen hebben?
Salofalk, voor darmziekte. Het staat ook niet in de bijwerkingen dat het een toename in gewicht kan veroorzaken, maar ik ben wel flink aangekomen sinds ik het slik en sindsdien ben ik alleen maar minder gaan snoepen en gezonder gaan eten.quote:Op donderdag 6 mei 2004 17:43 schreef Snuusje het volgende:
Qarinx ik wil me niet met je zaken bemoeien, maar wat voor medicijnen zijn dat dan? En wat eet je op een dag behalve dat je niet snoept?
Je eet best veel voor iemand die wil afvallen hoor. Ik (uit het andere dieettopicquote:Op donderdag 6 mei 2004 22:29 schreef Qarinx het volgende:
Ontbijt:
4 meergranen sneetjes brood, waarvan dan 1 met jam light/appelstroop en dan doe ik er dus een boterham bovenop. 1 met of Philadelphia light smeerkaas/jonge kaas + light verkeerd. Kop koffie verkeerd.
Lunch:
Vaak gelijk aan ontbijt
Tussendoor:
Magere yoghurt met fruit door staafmixer, ontbijtkoek, liga, grote mok koffie met halfvolle melk, krentebollen.
Avondeten:
Meestal wat pot schaft, kan dus van alles zijn. Pasta, vlees, groente, aardappels. Bak alles in olijfolie of in de oven.
Sport: minstens 3 keer in de week een uur BODY PUMP, COMBAT of STEPS en daar waar ik kan doe ik 2 uur achterelkaar. Meestal dus eerst PUMP en daarna voor conditie COMBAT of STEPS.
Soms wil het wel voorkomen dat ik pistoletje eet met kaas ipv meergranenbrood of een keer eens hagelslag neem, maar dat moet toch kunnen?
Ow trouwens, wat ik als tussendoor aangaf zijn voorbeelden van wat ik mogelijk tussendoor zou kunnen eten, anders is het wel heel veel tussendoor op één dagquote:Op vrijdag 7 mei 2004 09:20 schreef Pandorah het volgende:
Je eet best veel voor iemand die wil afvallen hoor. Ik (uit het andere dieettopic) eet minder.
In de ochtend eet ik twee volkoren boterhammen en dan eet ik een appel tussendoor.
In de middag eet ik drie volkoren boterhammen en drink ik er een glas halfvolle melk bij. Rond 16.00 eet ik dan nog een banaan als ik op mijn werk zit.
Geen avondeten?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 17:59 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn dieet bestaat uit 8 boterhammen per dag met beleg naar keuze (ik doe meestal kaas, pindakaas, appelstroop, tosti maken, sandwichspread).
Verder 2 stuks fruit, en een vitaminenpil.
Levert tussen de 1000-1200 kcal op.
Ik weet dat je zo niet alle voedingsstoffen binnenkrijgt, maar ik doe het ook niet maanden achter elkaar.
Het is ook een makkelijk dieet voor op je werk...en het is supergoedkoop.
Ja duhquote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:38 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Geen avondeten?
Overigens doe ik altijd op 1 boterham beleg en de andere leg ik er droog op.
Nou alleen 8 boterhammen en geen warme maaltijd?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:41 schreef Kaensterle het volgende:
Ja duh
Nee geen warme maaltijd, van 8 boterhammen en warme maaltijd val je niks af!quote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:42 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Nou alleen 8 boterhammen en geen warme maaltijd?
Zowwwww... altijd lastig als het topic vol geraakt is, ik merk dat ik het dan 'vergeet' te zoeken. ik werk altijd met de knop: my active topics...quote:De update van week 19
Aventura (1,69) (22,8) was 65 kg, is nu 63kg en wil graag 60 wegen. -2
Aquarelle (1,83) (22,7) was 79,0 kg, is nu 76,0 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -3,0
Babbelzz (178) (24,1) was 89,9 is nu 78,2 en wil graag 69-70 wegen. -11,7
bubbub (1m98) (23,2) was 111,5 kg, is nu 91 kg en wil graag 90 kg wegen -20,5
Chayenn (1,80) (22,8) was 80,3 kg, is nu 74,0 ( 42,3% ) kg en wil graag 68,0 kg wegen -6,3
Confidential (1,64) (21,9) was 67,0 kg, is nu 58,8 kg en wil graag 59,0 kg wegen. -8,2
DaBuzzzzz (1,83) (26) was 89 kg, is nu 87.5 kg en wil graag 81 kg wegen. 1.5
Elanor (1,70) (23,4) was 67,7 kg, is nu 67,7 kg, en wil graag 65 kg wegen. -0
elle_driver (1.80) (20) was 65 kg, is nu 64.6 kg, en wil graag 60 kg wegen. -0.4
Hagedis (1,96) (22,1) was 85 kg, is nu 85 kg en wil graag 80 kg wegen. -0
Heaven7 (1,74) (21,5) was 70 kg, is nu 65 kg en wil graag 60 kg wegen. -5,0
Imago (1,76) (21,5) was 68,3 kg, is nu 66,6 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -1,7
Indus (1,80) (20,3) was 69,7 kg, is nu 64.2 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -5.5
Känsterle (1,83) (20) was 75 kg is nu 67 -8
Koenus (1m87) (24,9) was 96 kg, is nu 87 kg en wil graag 75 kg wegen -9
Kroeltroel (1,83) (24,5) was 90,0 kg, is nu 82 kg en wil graag 73,0 kg wegen. -8,0
Maryse (1,74) (22) was 71,0 kg, is nu 67,0kg en wil graag 60,0 kg wegen. -4,0
miss_cee (1,68) (24.9) is nu 70,4 kg en wil graag 56,5 kg wegen.
Naamah (1,75) (24,5) was 83 kg, is nu 75 kg en wil graag 70 kg wegen. -8,0
Pauline (1,70) (22,6) was 70,0 kg, is nu 65,2 kg en wil graag 60,0 kg wegen. -4,8
pinkkashmir (1,72) (22,9) was 68,8 kg is nu 67,6 kg wil graag 62 kg wegen -1,2
ps2noob (1m99) (22,8) was 109,0 kg, is nu 90,2 kg en wil graag onder de 85 kg wegen -18,8
Robbedoes (1.88) (24.2) woog 83 kilo, weegt nu 84 kilo, wil graag 90 kilo wegen. +1.0
Rozemieke (1,71) (23,3) was 71,0 kg, is nu 68 kg en wil graag 65 kg wegen. -3
Salem (1.82) (24.7) woog 84 kilo, weegt nu 81.7kilo, wil graag 74 kilo wegen. -2.3
Shark.Bait (1,92) (23,3) was 89,0 kg, is nu 86,0 kg en wil graag 81,0 kg wegen. -3,0
sjak (1.80) (24,1) was 79 kg, is nu 75,5 kg en wil graag 65 wegen. -3,5
Snuusje (1m73) (23.7) was 78 kg, is nu 71.0 kg en wil graag 65 kg wegen -7
Stip (1.68) (22,7) was 64 kg, nu 63,5 -0.5
texelonia (1,68) (21,6) was 64,0 kg, is nu 61,0kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,0
Together-Alone (1,91) (23,4) was 90 kg, weegt nu 84,5 kg, en wil graag 75 kg wegen -5,5
wendy-tje (1,60) (24,2) was 64,0 kg, is nu 62 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -2,0
Yppy (1,72) (22,3) was 95,0 kg, is nu 66 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -29
Yuki (1,81) (22,6) was 74,0 kg, is nu 71,2kg en wil graag 64,0 kg wegen. -2,8
Update:
Week 20: Aquarelle
Week 21: Naamah
Week 22: Wendy-tje
Week 23: Snuusje
Week 24: Maryse
Week 25: imago
Week 26: Yppy?
week 27:
week 28: Babbelzz
week: 29
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
Gefeliciteerdquote:Op zondag 9 mei 2004 22:43 schreef Kyara het volgende:
Hallo allemaal,
Nog even een postje van mij naar aanleiding wat ik eerder in dit topic zei (streefgewicht bereikt, die laatste halve kilo die er niet af wilde).
Vanochtend stond ik op de weegschaal en die gaf aan: 61,5!!!!
moest ik toch even kwijt
dat zal zeker niet gebeuren. Heb nu een goede, gezonde levensstijl die ik niet makkelijk meer zal laten varen en een gewicht dat bij die levensstijl past.quote:Op maandag 10 mei 2004 19:44 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Maar nu inderdaad de teugels NIET laten vieren, maar dit gewicht vasthouden.
welicht handig als je je actuele gegevens weer even bekend maakt.quote:Op maandag 10 mei 2004 20:59 schreef Shantee het volgende:
uhmmm Halloooo allemaal!!
ik zie dat ik niet meer in de lijst sta![]()
maar ik doe nog steeds gewoon mee!!! tis all1 al weeer maanden
geleden dat ik op internet heb gezeten omdat ik het nu ontzettend druk heb...
maar ik doe nog wel gewoon mee![]()
dus misschien kan iemand me in de lijst zetten want binnenkort zal ik weer meer
tijd hebben en weeer actief gaan posten!
Ach dat kan per week best wat schommelen... als de algemene tendens (zeg maar per maand) maar neerwaarts is is het goed.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 06:52 schreef imago het volgende:
Veel plezier vandaag MaRySe! En welkom terug Shantee
Ik snap er niks van, ik ben nu heel netjes aan het sporten en goed aan het eten, en ik kijk net stiekem even op de weegschaal en alles wat ik vanaf vorige woensdag ben afgevallen zit er weer aan?Kan ook een stuip van de weegschaal zijn, maar ik heb opeens geen zin meer in weegdag morgen
Misschien kun je even je regeltje opnieuw posten dan Shantee, dat is makkelijker dan al die topics doorzoeken wat je gegevens ook alweer warenquote:Op maandag 10 mei 2004 20:59 schreef Shantee het volgende:
ik zie dat ik niet meer in de lijst sta![]()
maar ik doe nog steeds gewoon mee!!! tis all1 al weeer maanden
geleden dat ik op internet heb gezeten omdat ik het nu ontzettend druk heb...
maar ik doe nog wel gewoon mee![]()
dus misschien kan iemand me in de lijst zetten want binnenkort zal ik weer meer
tijd hebben en weeer actief gaan posten!
Je BMI is 22,7quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:25 schreef Shantee het volgende:
Haaii!!
uhmm jaa sorry ff vergeten mn gegevens nog een x door te geven
Shantee (1.73)(?)was 70 kg, weegt nu 68, en wil graag onder de 60 wegen -2
en mn BMI weet ik niet meer en die ene site waarop je t kan berekenen reageert niet.
Wat zijn je gegevens dan? Als je gewoon een keertje zelf zo'n regeltje post met naam, lengte, bmii, startgewicht, huidige gewicht en hoeveel je dus al kwijt ben, dan kan dat er gewoon bij natuurlijkquote:Op woensdag 12 mei 2004 10:19 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Mijn zomerstreefdoel is gisteren tot mijn grote verbazing al bereikt..![]()
![]()
Ik weeg nu nog 'maar' 86 kg! ik merk dat ik lichtelijk een anorexia-patient aan het worden ben, dus ik ga vrolijk door
Er kan nog altijd meer van af
Ik hou jullie wel van op de hoogte ..
p.s.
Ik wil niet flauw doen maar dit is al de 3de topic waar jullie mij niet hebben genoemd in de starttopic. Wat gaan jullie dit keer verzinnen?
Oh daardoor komt het! Hij hoort hier gewoon nietquote:Op woensdag 12 mei 2004 16:12 schreef jolene het volgende:
Not_your_man (1m85) (25,4) was 97 kg is nu 87 kg en wil graag 85 kg wegen -10
De gegevens van Not_Your_Man.
Hij zat nog bij ons in het topic.
Nu met een gewicht van 86 kg. kom ik op een BMI van 25.1
Ik weet niet of hij met uitzondering er al bij mag.
Aan de hoge kant? Man het is een topic vol met dikkertjes en je durft tegen mij te zeggen dat ik aan de hoge kant zit? Dat BMI zonder mijn taille berekenen zegt weinig. Ik ken genoeg mannen van mijn lengte die zwaarder wegen dan ik maar zeker niet meer dan 10% vet aan hun lichaam hebben. Denk je nou echt dat BMI voor hen interessant is? (jullie vergeten mijn fitness verleden er bij te betrekken).quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:07 schreef imago het volgende:
[..]
Oh daardoor komt het! Hij hoort hier gewoon niet![]()
Nee mij maakt het niks uit, volgens mij hebben we geen grote baas die bepaalt wat de uitzonderingen zijn. een BMI van 25,4 vind ik wel wat aan de hoge kant voor dit topic, maar nu het 25,1 is zit ie er zo dichtbijMij maakt het niks uit!
Nou nou! Adem in en adem uit...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:52 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Aan de hoge kant? Man het is een topic vol met dikkertjes en je durft tegen mij te zeggen dat ik aan de hoge kant zit? Dat BMI zonder mijn taille berekenen zegt weinig. Ik ken genoeg mannen van mijn lengte die zwaarder wegen dan ik maar zeker niet meer dan 10% vet aan hun lichaam hebben. Denk je nou echt dat BMI voor hen interessant is? (jullie vergeten mijn fitness verleden er bij te betrekken).
Tjeemig, kun je de knipogen niet onder scheiden.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:52 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
[..]
Aan de hoge kant? Man het is een topic vol met dikkertjes en je durft tegen mij te zeggen dat ik aan de hoge kant zit? Dat BMI zonder mijn taille berekenen zegt weinig. Ik ken genoeg mannen van mijn lengte die zwaarder wegen dan ik maar zeker niet meer dan 10% vet aan hun lichaam hebben. Denk je nou echt dat BMI voor hen interessant is? (jullie vergeten mijn fitness verleden er bij te betrekken).
p.s.
zo graag wil ik er ook niet bij overigens .. het is mij om het even ..
Als je het kunt volhouden moet je er voor zorgen dat de intensiteit laag is en de gebruiksduur lang. Vetverbranding begint pas echt op gang te komen bij 30+ minuten. Ik zou zeggen probeer op een (zeer) rustige tempo een half uur uit. Mocht je dit met gemak kunnen doen dan zou ik het opvoeren tot 3 kwartier en daarna een beetje bij beetje zwaarder maken. Resultaten boek je niet binnen een week maar na een maand zul je versteld staan met wat je hebt bereikt. Good luck!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 16:25 schreef heaven7 het volgende:
Hallo weer allemaal!
Ik heb een stepapparaatje bij blokker gekochtMet van die elastieken eraan om ook je armen te trainen voor 39,95. Maar ik wilde even vragen hoelang (of hoeveel) je nu eigenlijk moet steppen om een beetje resultaat te gaan zien/merken tijdens het afvallen.
Ik heb het met name gekocht om de boel achter, bovenbenen en billen wat te verstevigen en het wat mooier te krijgen zeg maar. Is dit wel mogelijk met zo'n ding?
Ik geloof dat YPPY ook stept he? Hoeveel of hoelang doe jij er/het?
Banaan, volkoren crackers, muesli ook volgens mij.. en er zal vast nogmeer zijn maar ik moet daar nog even over nadenkenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 16:40 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Kan iemand mij vezelrijke producten hier opsommen (op brood na).
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 16:43 schreef heaven7 het volgende:
Maar het is toch belastend voor de knieen? (Althans, dat las ik op internet) dus "setjes" van 10-15 minuten worden aangeraden.
En is het met zo'n apparaat hetzelfde principe als op zo'n bankje zeg maar?
Dit lichaam, maar inplaats van een taille een zwembandje..quote:Op zondag 16 mei 2004 18:09 schreef imago het volgende:
In navolging van het dieet-topic:
[afbeelding]
Dikkertjes huh?
1 keertje maakt toch niet uit? Als het maar lekker was..quote:Op donderdag 20 mei 2004 11:49 schreef heaven7 het volgende:
Nou voel ik me schuldigIk heb sinds tijden weer een "echt" ontbijt gehad ipv 1 bakje yoghurt. Ik heb nu 1 bakje magere yoghurt gehad en 2.5 afbakbroodje
Ik voel me enorm schuldig en ook vol
Heb het dan wel mager belegd.. met 20+kaas (10% vet) en voor de zoetigheid (had ik ook enorme behoefte aan) 1 theelepeltje suiker erop en wat stroop
Anyway, het is natuurlijk niet idioot veel ofzo maar toch voel ik me er niet zo lekker bij nu
1000 extra steps doen dan maar?
Ten eerste minder etenquote:Op donderdag 20 mei 2004 18:12 schreef Kaensterle het volgende:
Welkom, Kittyme. Wat is je plan van aanpak?
Dank je, dan zal ik daar morgen eens kijken.quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:00 schreef Kaensterle het volgende:
Plaatselijk vet verbranden kan helaas niet. Je kan wel je buikspieren trainen om de boel wat beter "binnen" te houden, maar als je er echt van af wil is afvallen het devies.
Je bmi kan je uitrekenen op http://www.overgewicht.nl - op die site kan je ook een "eetdagboek" bijhouden en worden automatisch de calorieën ervan uitgerekend.
Afspreken om samen te gaan sporten is echt handig, kan je er niet zo makkelijk onderuit! Ik ben eerst begonnen met sporten en toen dat lekker ging (na ongeveer 2 maanden) ben ik pas echt begonnen met mijn eetstijl veranderen. Die 2 maanden heb ik overigens wel gebruikt om af te kicken van dingen als 'suiker in de thee' (wat ik nu echt zoooo vies vind!!).quote:Op zaterdag 22 mei 2004 16:11 schreef Kittyme het volgende:
Naamah Bedankt voor de tips en voor het in-het-lijstje-zettenIk ben misschien wel iets te fanatiek begonnen met dat sporten en iets minder eten en snoepen enzo, en het is wel een goede manier om snel af te vallen (ben vorig jaar met heel erg fanatiek sporten en minder eten en snoepen afgevallen van 72 naar 68 kg), maar daarna verviel ik inderdaad in oude gewoonten en zaten die 4 kg er zo weer aan. Goed dat je het zei, ik zal erop letten ietsje minder fanatiek te doen om dit te voorkomen
![]()
En ja, dat zwemmen is voor mij inderdaad gratisHeb met een vriendin afgesproken iedere week te gaan zwemmen dus dat is een mooie stok achter de deur.
Ik kan niet zonder suiker in de theequote:Op zaterdag 22 mei 2004 16:17 schreef Naamah het volgende:
[..]
Die 2 maanden heb ik overigens wel gebruikt om af te kicken van dingen als 'suiker in de thee' (wat ik nu echt zoooo vies vind!!).
Nah ik doe drie keer per week aan fitness (spieropbouw) dus meer dan dat kan eigenlijk niet (een spiergroep meer dan 3x per week trainen is niet nuttig, integendeel zelfs).... ik heb best al wel wat buikspieren, maar d'r zit gewoon nog een laagje vet overheen.. Maar ja, dat gaat er ook nog wel af.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 15:33 schreef Naamah het volgende:
Kaensterle Buikvet schijnt altijd het langst te blijven zitten, jammer he? Misschien moet je niet zo heel veel meer af willen vallen, maar proberen om vet om te zetten in spieren door (meer) te sporten?
Ik heb ook geen keuze YPPY, ik hoor nu al elke dag dat ze lichter is dan ik...quote:Op zaterdag 22 mei 2004 16:40 schreef YPPY het volgende:
Volgend jaar gaan we allemaal keislank naar de Efteling Tackleberry. We moeten echt weer voor herkenningstekens zorgen, anders vinden we elkaar niet meer.
Jammer dat bij jou de kilo’s er weer aan komen, gelukkig weet je inmiddels wel hoe je ze eraf moet krijgen. Kunnen jullie er weer samen tegenaan.
Ik bedoelde niet extreem veel.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 17:54 schreef heaven7 het volgende:
Hmm YPPY ik snap niet wat je bedoeld? Je vindt dat ik extreem veel heb gegeten? (Vond het zelf niet echt extreem veel, heb wel gezondigd maar onder "extreem veel" versta ik iets anders)
Heb je ook een merk voor mijquote:Op zaterdag 22 mei 2004 16:40 schreef YPPY het volgende:
Er is nu ook siroop light, dat scheelt weer wat.
Het is van de Albert Heijn, als merk staat er alleen een AH logo op.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb je ook een merk voor mij??
Hihi, gelukkig maarquote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:02 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet extreem veel.Meestal lees ik mijn hele post nog door, dat vond ik nu te veel, stond er dus toch nog een fout in. Ik hoop dat het nu goed is aangepast.
Ja, kon mijn post met het lijstje nog veranderen, dus je staat erbij! Hoe ben je van plan om af te gaan vallen? Anders eten? Sporten? Of doe je dat al?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mag ik er ook bij?
Ik ben de laatste tijd flink aangekomen, en wil die kilo's dus weer kwijt
GWS (1.68) (23.9) was 67,5 kg, is nu 67,5 kg en wil graag 60 kg wegen. 0
Ik ga iig anders eten. Ik ben er achter gekomen dat ik zoveel ben aangekomen door de rijst, mie en pasta. Ik ben vrijwel bij mijn vriendje ingetrokken, die dat soort dingen zonder enige gram aan te komen kan eten. Helaas kan ik dat dus niet, is geblekenquote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:17 schreef Naamah het volgende:
[..]
Ja, kon mijn post met het lijstje nog veranderen, dus je staat erbij! Hoe ben je van plan om af te gaan vallen? Anders eten? Sporten? Of doe je dat al?
Nou, ik drink zoiezo 1,5/2 liter water per dag, en eet eigenlijk geen ontbijt meer. Daar had ik zoiezo eigenlijk altijd al een hekel aan, en ook meestal geen tijd voor, dus dat is niet zo erg.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 15:33 schreef Naamah het volgende:
Together-alone Goed! Je kan ook beter langzaam afvallen, zodat het eraf blijft, dan ineens heel veel.. heb je nu echt een levensstijl gevonden waarbij je afvalt?
quote:Op zondag 23 mei 2004 13:13 schreef Sammy11 het volgende:
Enige dagen geleden kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat ik geen enkele broek of rok van
de vorige zomer nog pas.Slecht nieuws natuurlijk, nieuwe kleding kost geld en bovendien baal ik ervan dat ik zoveel aangekomen ben. Daarbij moet ik wel vertellen dat ik ben gaan studeren en op kamers ben gaan wonen: leef- én eetgewoonten zijn dus veranderd.
![]()
Omdat ik niet álle lekkere (dus vaak ongezonde) dingen wil laten staan, hoop ik dat ik hier wat advies in kan winnen.
ik houd ontzettend van Chips, eet dit dus regelmatig (1 á 2 keer in de week). Het is ook zó moeilijk om ervan af te blijven, op een verjaardag of tijdens een filmpje....
Daarnaast eet ik 's ochtends 2 boterhammen en gedurende de dag ongeveer nog 5 á 6.
Mijn avondeten is bijna nooit een vette hap, zoals friet of pizza, maar wel regelmatig pasta...
Tussendoortjes zoals een koekje of een snoepje kan ik ook redelijk moeilijk laten staan.
Hoe kan ik door niet ál te drastische veranderingen door te voeren, tóch mijn buikje kwijtraken?
Ik weeg nu zo'n 66 kg en ben 1.63m, 19 jaar.
Wat kan ik het beste op mijn brood doen, en wat niet?
Moet ik het eten van pasta's minderen? Is rijst in dat geval beter?
Klopt het dat rundergehakt niet erg gezond is, en kip wel?
Is het beter om bijvoorbeeld één maal per week vegetarisch te koken?
Ik squash regelmatig, 1 keer per week, is dat een vetverbrandende bezigheid?
En hoe zit het met fitness: hardlopen/fietsen/steppen of roeien?
Dan ga ik van de week eens langs AH. Thanxquote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:03 schreef YPPY het volgende:
[..]
Het is van de Albert Heijn, als merk staat er alleen een AH logo op.
Nou, dat valt vies tegen: in beide zit 350 calorieën per 100g. Dat tikt flink aan. Mijn schoonpa moet ook afvallen, ivm diabetes, en mag van de dietiste ook geen rijst en pasta meer. In groenten zitten veel minder calorieën, dus ik hou het voortaan daarbij.quote:Op zondag 23 mei 2004 20:03 schreef Snuusje het volgende:
Welkom GreatWhiteSilence. Succes!! Volgens mij is pasta en rijst enzo niet super dikmakend. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je erbij eet. Een roomsaus is natuurlijk veel ongezonder dan een tomatensaus. Ik merk bij mezelf dat kaas dikmakend is. Dus voor mij geen kaas op de pasta.
Heb je geen hoofdpijn omdat je te weinig gegeten hebt?quote:Op maandag 24 mei 2004 07:24 schreef heaven7 het volgende:
... bij de bbq heb ik 1 klein gehaktrolletje gehad en een paar stukjes stokbrood dus dat is niet echt veel. Ik ben vandaag geradbraaktTe weinig slaap en een bonkend hoofd nu, moet de hele dag werken
![]()
aha! Peperkoekquote:Op maandag 24 mei 2004 21:41 schreef YPPY het volgende:
Ken je peperkoek? Zo noemden we het thuis in Brabant altijd.
Haha, zo'n slanke nicht ben ik ook altijd geweest (1.80 en 55 kg) en ik kan je zeggen dat dat niet kwam doordat ik zo gezond at. Reken haar BMI eens uit, die zit op zwaar ondergewicht!!! Daar moet je niet naar kijken, het slaat nergens op, het is ongezond en als ze opstaat is ze waarschijnlijk duizelig, ze zal zelf ook niet blij worden elke keer als ze die ribben ziet. En ze kijkt waarschijnlijk jaloers om haar heen naar de vrouwen die wel borsten hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:36 schreef heaven7 het volgende:
Op dat feest kwam ook mijn superslanke nicht(1.76 lang en 57 kilo) nou dat geeft je een lekkere domper
Ik woog dat op mijn 14e bij de schoolarts.. zucht
Wat is lijnen toch vervelend somsIk heb ook ongelooflijk zin in iets zoets. Sultana ofzo
*Klaag klaag*
Maar volg niet die weekmenu link, daar moet je voor betalen...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 18:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb een site gevonden waarop je je dagelijkse behoefte aan calorieën kan berekenen.
Ik weet niet of de link al genoemd is, maar dit is hem: www.afslankdieten.nl/calorieenbehoefte.html
Misschien hebben jullie er wat aan...
Grappig, ik heb zelf namelijk altijd het idee gehad dat ik erg dun was en daardoor ook erg ondergewicht had. Ik heb het nooit uitgerekend eigenlijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:22 schreef heaven7 het volgende:
Zoveel ondergewicht heeft ze trouwens niet
Waarom niet gewoon alleen gaan? Dan zwem je nog veel meer en harder ook, omdat je niet vertraagd wordt door het feit dat je met je buurman/vrouw meent te moeten kleppen, of gaat rusten omdat hij/zij ook gaat rusten etc.quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:00 schreef heaven7 het volgende:
Zwemmen is heerlijk YPPYAls ik niet alleen zou hoeven zou ik dat ook regelmatig willen doen!
Als je daarna wat lekkers neemt niet natuurlijkquote:Op woensdag 26 mei 2004 19:32 schreef heaven7 het volgende:
Nou, bij gebrek aan avondeten wat ik lust is mijn avondeten bij deze 2 boterhammen lightkaas en een bakje perzikenyoghurt en een fles waterIk vind rijst met cocos en currysaus (of zoiets) zo vies
Mag ik misschien zelfs nog wat lekkers straks
Geen avondeten scheelt natuurlijk enorm in de calorien, toch?
Uh, dat was in 6 weken!quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:05 schreef YPPY het volgende:
Welkom terug Gia. Als die 7 ons er in een week af is, dan is dat zeker niet slecht! Ik zou willen dat mij dat elke week gelukt was.Hoe gaat ga je naar de dieetiste? Geeft zij ook tips wat handig is om te eten?
Je hebt helemaal gelijk - dit is een ijdelheidstopic, geen gezondheidstopicquote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:57 schreef thaleia het volgende:
Ik heb teveel gelezen in de diverse Slank- en Dieettopics: ik zag daarnet (kan me hooguit eens per maand wegen, als ik bij m'n vader ben) dat ik 1 kilo zwaarder ben geworden en baalde daarvan. Totdat ik me realiseerde dat het gewoon het 'spieren zijn zwaarder dan vet'-verhaal is en dat ik er in jaren niet zo strak heb uitgezien en ook in jaren niet zo hard (nouja....hard...) heb gelopen. Was echt een beetje gefixeerd aan het raken op getalletjes (kilo's, bmi....), terwijl het toch echt zou moeten gaan om 'bevalt het me wat ik zie in de spiegel?'
Dit even als waarschuwing voor het geval dat anderen ook te erg bezig zijn met getallen (ik was godzijdank nog niet zover dat ik me met hoeveelheden calorieen bezighield), het gaat er uiteindelijk toch gewoon om hoe het eruitziet, niet wat de weegschaal aangeeft
Niet op zoveel plekken in Nederland: Arnhem, Tilburg, Haarlem, Maastricht en Eindhoven. Er schijnen nog wel meer lokaties in de planning te staan.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 19:36 schreef YPPY het volgende:
Waar zit Subways GWS?
Er zijn verschillende broodjes waar minder dan 6 gram vet in zit. Van hun site:quote:Zijn er nog broodjes die extra aan te raden zijn?
quote:Erosjuhhh - woensdag 2 juni 2004 @ 00:26
't is bijna zomer dus weg met die vetbuik!
ik heb flink gesearched eerst om te zoeken naar een topic met deze zelfde vraag, maar alle vragen zijn anders of de topics zijn op slot hier komt mijn vraag:
hoe kom ik snel van mijn vetbuik af& vet tieten?
tis niet echt dikke buik maar 't ziet er gewoon niet uit en 't beweegt wel iets mee als ik aan 't rennen ben, 't is ook alleen daar, verder zijn mijn armen etc harstikke dun
nu zegt de ene: "hardlopen moet je doen", de ander zegt "zwemmen is goed voor je buik" en de ander zegt weer "sit ups moet je doen" terwijl de anderen 't allemaal ontkennen.
ik hoef niet persé gespierde buik / six pack te hebben, maar gewoon iets vet van mijn buik mag er best af
hoe kan ik dit 't beste doen?
(liefst gewoon thuis/buiten work outs en geen sportschool)
heb 't express niet in sport gezet, omdat ik dit niet als sport zie maar meer als uiterlijke verzorging.
Er zit er sinds kort eentje in Alkmaar, daar kom ik regelmatig. Ik ben vegetariër, dus ik neem alleen de Veggie Delight. Dus een andere dan die kan ik je niet aanraden want daar heb ik geen ervaring mee...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 19:36 schreef YPPY het volgende:
Waar zit Subways GWS? Zijn er nog broodjes die extra aan te raden zijn?
Je kunt ook een halve foot nemen, die zijn maar 15 cm lang...quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:53 schreef Snuusje het volgende:
Ik wacht trouwens met smart tot er een Subways in Amsterdam komt. Toen ik in Amerika was heb ik daar ook gegeten en dat is erg lekker. Alleen die dingen zijn wel erg groot!
Iedere 3 uur eten zorgt er wel voor dat je blijft verbranden..quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:14 schreef heaven7 het volgende:
Maar MaRySe ik hoor en lees altijd dat je vlak voor het slapen gaan beter niks meer kunt eten, dat dat niet bevordelijk is voor het afvallen. Als ik dat ga beredeneren zou dat komen omdat je 's nachts niet veel verbrand en je lichaam de stoffen die in je maag zitten gaat opslaan![]()
Ik kan beter gaan slapen en morgenochtend dubbel genieten van een ontbijt(Hoewel ik 's morgens nooit honger heb).
Het schema is trouwens voor om de dag, zodat je ook steeds een dag rust hebt en je spieren zich kunnen herstellen.quote:Dag 1: 4 keer achter elkaar 1 min. wandelen en 2 minuten hardlopen.
Dag 2: 30 minuten in een hoog tempo wandelen.
Dag 3: 4 keer achter elkaar 1 min. wandelen en 2 minuten hardlopen.
Dag 4: 3 keer achter elkaar 2 min. wandelen en 3 minuten hardlopen.
Dag 5: 3 keer achter elkaar 1 min. wandelen en 4 min. hardlopen.
Dag 6: 3 keer achter elkaar 2 min. wandelen en 4 min. hardlopen.
Dag 7: 3 keer achter elkaar 1 min. Wandelen en 4 min. Hardlopen.
Dag 8: 2 keer achter elkaar 2 min. Wandelen en 6 min. Hardlopen.
Dag 9: 2 keer achter elkaar 1 min. Wandelen en 7 min. Hardlopen.
Dag 10: 2 Minuten wandelen en 10 minuten hardlopen
Dag 11: 2 keer achter elkaar 2 min. Wandelen en 8 min. Hardlopen.
Dag 12: 2 min. Wandelen en 12 min. Hardlopen.
Dag 13: 3 keer achter elkaar 7 min. hardlopen en 2 min. laag tempo wandelen.
Dag 14: 15 minuten hardlopen
Dag 15: 3 keer achter elkaar 8 min. Hardlopen en 2 min. Laag tempo wandelen.
Dag 16: 18 minuten hardlopen.
Dag 17: 3 keer achter elkaar 10 min. Hardlopen en 3 min. Laag tempo wandelen.
Dag 18: 20 minuten hardlopen
Dag 19: 3 keer achter elkaar 10 min. Hardlopen en 3 min. Laag tempo wandelen.
Dag 20: 25 minuten hardlopen.
Je moet ook een goede sportbeha aan schijnt.. Ik dacht altijd dat het wel mee viel, maar je kan dus het weefsel in je borsten beschadigen als je gaat sporten zonder een sportbh.quote:Op donderdag 3 juni 2004 18:23 schreef Aquarelle het volgende:
Net voor het eerst gaan hardlopen sinds lange tijd, én nu met goed materiaal (zaalschoenen voor badminton schijnen een grote kans op blessures te geven als je ermee gaat hardlopen, wist ik veel)
Hoi Snuusje,quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:53 schreef Snuusje het volgende:
Welkom Oscar-Wilde. Is 55 kilo je streefgewicht? Dat is namelijk wel redelijk ligt, maar ik weet natuurlijk niet hoe je bouw is. Hoe ben je het van plan aan te gaan pakken?
Hoi MaRySequote:Op woensdag 2 juni 2004 23:12 schreef MaRySe het volgende:
Oscar-Wilde hoi
een beauceron,oftewel zo'n beetje het onbekendste merk ooitquote:Op dinsdag 1 juni 2004 19:36 schreef YPPY het volgende:
Een hondje is inderdaad erg gezond pinkkashmir! Wat voor hondje is het? Ga je er vaak mee lopen? Ik ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen om op gewicht te blijven.
Ik geloof dat jij 1 van de gelukkige bent, die nooit met overgewicht te maken heeft gehad.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:11 schreef pinkkashmir het volgende:
[..]
verder is het op gewicht blijven nooit zo'n probleem,ik hou uit mezelf niet zo van vetjes en druipende dingen haha ik geloof erg in gewoon gezond eten![]()
Hoi YPPY,quote:Op zaterdag 5 juni 2004 11:13 schreef YPPY het volgende:
Welkom Oscar-Wilde. Zwemmen is erg leuk, zelf ga ik ook regelmatig. Het werkt erg motiverend om steeds weer iemand in te kunnen halen die voorheen nog sneller zwom.
Morgen ga ik op vakantie en nu ben ik druk aan het voorbereiden. Over twee weken zie ik jullie weer. Succes allemaal en ik wil natuurlijk wel hogere dikgedrukte getallen zien staan in de lijstjes als ik terug kom.
Ja.. of zaterdag of vrijdag.. net wat je uitkomt, en je moet verder zelf maar een leuke week uitkiezen waarin je weer wilt updaten!!quote:Op maandag 7 juni 2004 00:25 schreef MaRySe het volgende:
Oja, de update! Die doe ik dan volgende zondag? Ik kan weer vanaf half augustus en nu tot 4 juli.
Hey dat is een goede link, ik ben hem nu goed aan het bestuderen.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb een site gevonden van Runner's World, voor mensen die zijn geïnteresseerd in hardlopen. Het is een hele leuke en goede site vind ik, met een aparte afdeling 'afvallen'
Runner's World 'afvallen'
Jaaaa, ik ook! ik ben namelijk sinds een paar weken aan het hardlopen. Ik vraag me af of ik het dan helemaal verkeerd doe. In hun schema wandel je echt veel en moet je nog kunnen praten zonder buiten adem te raken. Ik neem ook geen wandelpauzes. Dan hou ik het daarna niet meer vol.quote:Op maandag 7 juni 2004 10:10 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Hey dat is een goede link, ik ben hem nu goed aan het bestuderen.
Bedankt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |