abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18828408
Sta je niet in de openingspost, maar wil je er wel in? Zeg het even, dan zetten we je er met plezier in.

Vervolg van:
Slank de zomer in!
Slank de zomer in II
Slank de zomer in III
Slank de zomer in IV
Slank de zomer in V
Slank voor de feestdagen VI
Slank voor de feestdagen VII
Slank voor de feestdagen VIII
Slank voor de feestdagen IX
Slank de zomer in VI
Slank de zomer in XI
Slank de zomer in XII
Slank de zomer in XIII

Aanvulling op dit topic:
dieet' recepten

Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub XXXIV

Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken.

Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl

De update van week 18

Aventura (1,69) (22,8) was 65 kg, is nu 63kg en wil graag 60 wegen. -2
Aquarelle (1,83) (22,8) was 79,0 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -2,5
Babbelzz (178) (24,1) was 89,9 is nu 78,2 en wil graag 69-70 wegen. -11,7kg
bubbub (1m96) (25,0) was 111,5 kg, is nu 96 kg en wil graag 90 kg wegen -15,5
Chayenn (1,80) (22,8) was 80,3 kg, is nu 74,0 ( 42,3% ) kg en wil graag 68,0 kg wegen -6,3
Confidential (1,64) (21,9) was 67,0 kg, is nu 58,8 kg en wil graag 59,0 kg wegen. -8,2
DaBuzzzzz (1,83) (26) was 89 kg, is nu 87.5 kg en wil graag 81 kg wegen. 1.5
Elanor (1,70) (23,4) was 67,7 kg, is nu 67,7 kg, en wil graag 65 kg wegen. -0
elle_driver (1.80) (20.1) was 65 kg, is nu 65 kg, en wil graag 60 kg wegen. -0
Hagedis (1,96) (22,1) was 85 kg, is nu 85 kg en wil graag 80 kg wegen. -0
Heaven7 (1,74) (21,5) was 70 kg, is nu 65 kg en wil graag 60 kg wegen. -5,0
Imago (1,76) (21,3) was 68,3 kg, is nu 65,8 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -2,5
Indus (1,80) (20,3) was 69,7 kg, is nu 64.2 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -5.5
Känsterle (1,83) (20,2) was 75 kg is nu 67,5 -7,5
Koenus (1m87) (24,9) was 96 kg, is nu 87 kg en wil graag 75 kg wegen -9
Kroeltroel (1,83) (24,5) was 90,0 kg, is nu 82 kg en wil graag 73,0 kg wegen. -8,0
Maryse (1,74) (22) was 71,0 kg, is nu 67,0kg en wil graag 60,0 kg wegen. -4,0
miss_cee (1,68) (24.9) is nu 70,4 kg en wil graag 56,5 kg wegen.
Naamah (1,75) (24,5) was 83 kg, is nu 75 kg en wil graag 70 kg wegen. -8,0
Pauline (1,70) (22,6) was 70,0 kg, is nu 65,2 kg en wil graag 60,0 kg wegen. -4,8
pinkkashmir (1,72) (22,9) was 68,8 kg is nu 67,6 kg wil graag 62 kg wegen -1,2
ps2noob (1m99) (22,8) was 109,0 kg, is nu 90,2 kg en wil graag onder de 85 kg wegen -18,8
Robbedoes (1.88) (24.2) woog 83 kilo, weegt nu 84 kilo, wil graag 90 kilo wegen. +1.0
Rozemieke (1,71) (23,3) was 71,0 kg, is nu 68,8 kg en wil graag 65 kg wegen. -2,2
Salem (1.82) (24.7) woog 84 kilo, weegt nu 81.7kilo, wil graag 74 kilo wegen. -2.3
Shark.Bait (1,92) (23,3) was 89,0 kg, is nu 86,0 kg en wil graag 81,0 kg wegen. -3,0
sjak (1.80) (24,1) was 79 kg, is nu 75,5 kg en wil graag 65 wegen. -3,5
Snuusje (1m73) (24.0) was 78 kg, is nu 71.9 kg en wil graag 65 kg wegen -6,1
Stip (1.68) (22,7) was 64 kg, nu 63,5 -0.5
texelonia (1,68) (21,6) was 64,0 kg, is nu 61,0kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,0
Together-Alone (1,91) (23,4) was 90 kg, weegt nu 84,5 kg, en wil graag 75 kg wegen -5,5
wendy-tje (1,60) (24,2) was 64,0 kg, is nu 62 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -2,0
Yppy (1,72) (22,3) was 95,0 kg, is nu 66 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -29
Yuki (1,81) (22,6) was 74,0 kg, is nu 71,2kg en wil graag 64,0 kg wegen. -2,8

Update:
Week 19: Babbelzz
Week 20: Aquarelle
Week 21: ??????

Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:

Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet!
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?

De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!

Genoeg tips dus!

Links:

www.overgewicht.nl bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht - redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel

Engelse sites:
www.fitday.com - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
www..weight-loss-diet-i.com - heeeel erg veel dieet advies!
www.how-can-i-lose-weight.com - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
www.realage.com - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
www.ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
www.3fatchicks.com - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde

Commercieel:
www.thermocare.nl - over Herbalife
www.slank-klup.nl - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl - site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
www.slimfast.nl - met veel light recepten
www.bodysolution.nl - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?

En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!

Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!

Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.

Succes allemaal!

[ Bericht 30% gewijzigd door Brennie op 02-05-2004 18:33:29 ]
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_18828418
Ik kan de openingspost natuurlijk niet meer kopiëren, dus hier alleen even het meest recente lijstje. Als een moderator even mijn post kan aanpassen met de goeie openingspost?
pi_18828420
Ik kan helaas van week 21 t/m week 24 niet updaten omdat ik dan in het buitenland zit. Dus:

We hebben updaters nodig!!

pi_18828421
Kyara ik vind het onwijs knap hoeveel jij ook bent afgevallen, en op een gegeven moment is het gewoon best en mooi zat. Succes met op gewicht blijven verder!

miss_cee gaat ook weer lekker de goede kant op

sjak hoe is het gegaan met het feesten en het snacken dit weekend?

elle_driver, jij streeft naar een gewicht dat op het randje van ondergewicht zit Als jij 60 kilo weegt, heb je een BMI van onder de 18,5. Dat is écht heel erg laag! Nou kan je wel slank gebouwd zijn, maar het moet wel gezond blijven... Stel dat je een keertje ziek wordt, of je verstandskiezen laat trekken (YPPY ) en daardoor slechts 3 ons afvalt ofzo, zit je meteen echt op ondergewicht. Mooi slank zijn is natuurlijk fijn, maar je gezondheid is belangrijker dan je uiterlijk!

Dus heaven7, wat mij betreft mag ze best pindakaas eten, is goed voor d'r!

Wat mijzelf betreft.. Volgens mij ben ik goed verstopt En dat zie je ook heel goed in m'n gewicht. Geen flauw idee hoe ik alles weer op gang kan krijgen want ik ben niet anders gaan eten dan normaal

Ik heb nu nog 2 en een halve week voordat ik dus voor een maand naar het buitenland vertrek, en daar wordt voor eten gezorgd, dus ik ben heel benieuwd wat dat gaat doen. We moeten erg veel lopen elke dag dus met de beweging zit het wel goed, maar als we elke avond uit eten gaan wordt de keuze wel moeilijk: elke keer een salade is ook zo saai Maar we zien wel hoe het wordt, ik heb eerst nog 2 en een halve week om te zorgen dat ik zo slank mogelijk op reis ga.
  zondag 2 mei 2004 @ 11:08:41 #5
16715 Mylene
*schatje*
pi_18828576
Volgens mij klopt de O.P. nu wel aardig .

Anders geef maar een gil .
pi_18828650
Ik wil alleen maar dikker worden
pi_18828902
terugvindpostje.. ik ben nog steeds niet verder onder het gewicht van 75 kilo uitgekomen, maar er gaat aan gewerkt worden! Ik zal ff uitzoeken of ik week 21 kan updaten, denk het wel.. maar hoop echt dat er meer mensen zich aan gaan melden!!!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_18829117
dus ik ben ongezond met m'n 62kg en mn 1,86m
ik ben juist supergezond!
pi_18829195
ik weeg 62 met 1,78m en vind dat al behoorlijk skinny, daarom wil ik dus veel meer wegen (geen thread voor mensen die willen bijkomen?)
pi_18829240
quote:
Op zondag 2 mei 2004 11:47 schreef www.manowar.be het volgende:
ik weeg 62 met 1,78m en vind dat al behoorlijk skinny, daarom wil ik dus veel meer wegen (geen thread voor mensen die willen bijkomen?)
Start er 1 op zou ik zeggen.
pi_18829327
quote:
Op zondag 2 mei 2004 11:47 schreef www.manowar.be het volgende:
Of kijk hier: [Centraal] Ondergewicht!! help!, ik wil aankomen.
  zondag 2 mei 2004 @ 12:01:18 #12
93535 elle_driver
boop-oop-a-doop
pi_18829392
Over het geheel heb ik gewoon een heel gezond eetpatroon. Ik geef niet zoveel om snoepen en snacken, dus dat doe ik alleen soms voor de gezelligheid, als ik in gezelschap ben. Maar zoals ik al zei heb ik nu wat 'buikspek' gekregen door het wegeten van mijn liefdesverdriet. Gelukkig ben ik daar overheen. Het is lente en ik zie het allemaal weer zitten.

Gisteren tijdens Idols braaf buikspieroefeningen gedaan, omdat ik bewegen belangrijker vind dan rigoreus lijnen, voor die paar kilootjes die ik weg wil hebben. En vanmorgen weer even gesit-upt. Dus het zal wel loslopen.

Imago: Van verstopping heb ik ook vaak last. Wat helpt is vezels en veel drinken. Heel donkerbruin brood eten dus, of peperkoek, daar zit ook nauwelijks vet in, dus das een prima tussendoortje als je het niet te dik beboterd.
Wat ik altijd in de koelkast heb staan is Roosvicee Laxo. Pruimenroosvicee. Lekker om af en toe een groot glas van te drinken. Maar verse pruimen (of druiven) helpen nog beter.
pi_18833231
Ik doe de update van week 21 wel, heb er even een paar weken die nog updater-loos zijjn bijgezet, met het doel updaters te werven!
Dus: Wie neemt er ook een week updaten voor zijn/haar rekening? Er staan toch zeker 30 mensen in het lijstje, waarvan meer dan de helft hier toch regelmatig komt, daarom moet het zeker mogelijk zijn om met wat meer mensen te updaten! Updaten kost niet zo veel tijd, maar het moet wel even gebeuren. Wil je een week voor je rekening nemen, kopieer dan onderstaand lijstje in je post en vul je naam in bij de week die je wil updaten. Het is de bedoeling dat de update in of rond het weekend gepost wordt!

Week 21: Naamah
Week 22:
Week 23:
Week 24:
Week 25:
pi_18833348
Week 22:
Week 23:
Week 24:
Week 25: imago

Week 25 doe ik wel weer, dus dan hebben we nog maar 4 mensen nodig
  zondag 2 mei 2004 @ 15:44:38 #15
1762 YPPY
Yppiaans
pi_18833461
Tijdens mijn vakantie in Thailand ben ik afgevallen Imago. En ik heb zelfs nog ijs op en een paar toetjes! En ik ging elke keer uit eten. Wanneer er in een restaurant een lopend buffet was, heb ik vooral voor vis en fruit gekozen. Fruit was zelfs extra lekker in dat warme weer.

Pindakaas is lekker. Ik eet het soms, maar dan wel een boterham minder. Ik merk dat ik minder honger heb wanneer ik pindakaas eet, dus ik heb dan minder van iets anders nodig en ter afwisseling is het erg lekker.

Op 6 juni ga ik op vakantie, ik kan vanaf dan dus een tijdje niet updaten. Voor die tijd kan ik wel ergens op een lege plek op het lijstje natuurlijk. Na mijn vakantie hoop ik eigenlijk hier weg te zijn. Als het een beetje mee zit, zit ik half mei op mijn streefgewicht. Het gaat nu langzaam weer naar beneden (leve de verstandskiezen ) en als dat zo door gaat moet half mei kunnen lukken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_18833892
*tvp
Verder geen progressie geboekt
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_18841002
Ik ben nu al 2 weken niet echt gezond meer bezig. Ik snoep nog steeds niet meer, maar mijn avondeten is telkens ongezond. Vorige week was dit nog niet temerken, maar ik ben deze week niets afgevallen. Gelukkig ook niets aangekomen. Dat is dus wel positief. Weet in elk geval dat ik een weekje ongezond kan eten zonder aan te komen. Maar deze week wil ik er weer hard tegen aan en hopelijk ben ik dan volgende week weer een kilo lichter. Kan niet wachten op de 69,....

Ik wil wel helpen updaten, maar ik weet niet hoe het moet en wanneer het moet.
pi_18841226
quote:
Op zondag 2 mei 2004 21:31 schreef Snuusje het volgende:

Ik wil wel helpen updaten, maar ik weet niet hoe het moet en wanneer het moet.
Het is zo simpel joh! Mensen geven hun nieuwe gewicht en andere info door, en de oude info die nog in het lijstje staat vervang je dan door de nieuwe. Helemaal makkelijk als mensen zelf het regeltje posten, dan hoef je dat alleen maar te kopiëren en over de oude regel heen te plakken. En anders moet je soms zelf het nieuwe BMI even uitrekenen, maar daar heb je rekenhulpjes voor.

En wanneer? Eind van de week, in het weekend ofzo.

Ik vind Kaensterle ook wel een goede om eens een update te doen

En ik heb nu zooooo'n trek in iets lekkers!! Maar er is gelukkig niets in huis..
pi_18841252
quote:
Op zondag 2 mei 2004 11:14 schreef Knoekie het volgende:
Ik wil alleen maar dikker worden
Ik ook.
MIjn BMI is 18.1
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_18841261
En hoe krijg je tekst dik gedrukt?
pi_18841670
quote:
Op zondag 2 mei 2004 21:42 schreef Snuusje het volgende:
En hoe krijg je tekst dik gedrukt?
[b] tekst [/ b]

maar dan zonder de spatie tussen / en b
pi_18841721
quote:
Op zondag 2 mei 2004 10:52 schreef imago het volgende:

En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
  zondag 2 mei 2004 @ 22:11:50 #23
19018 Brennie
CCU nurse
pi_18842057
quote:
Op zondag 2 mei 2004 21:42 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik ook.
MIjn BMI is 18.1
[Centraal] Ondergewicht!! help!, ik wil aankomen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18842698
Snuusje super dat je wilt helpen! Kies zelf even een leuke week uit die je goed uitkomt..
Goede tip voor het updaten (tenminste.. zo deed ik het);
doe alsof je de post met daarin het laatste lijstje wil quoten (icoontje met rode pijl rechtsbovenin), kopieer dan het lijstje eventueel naar een word-documentje, je hebt dan iniedergeval alles al dikgedrukt staan!
Imago had ook wel bedacht dat ik wel een aantal mensen gewoon een week kon toebedelen, maar is ook weer zo bruut, Kaensterle vind ik inderdaad een goede kandidaat
Kaensterle ook zin om een weekje te doen? als je eenmaal het genot van updates posten geproefd hebt dan wil je niet anders meer :):)
pi_18855594
Ik wil ook wel een keer updaten hoor, ik kom hier al zo lang, het moet er dan toch maar eens van komen
  maandag 3 mei 2004 @ 15:01:55 #26
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_18857119
Een nieuw deel en ik zie dat er meer mensen gaan updaten

Het weekend viel me toch wel weer moeilijk. Wel veel bewogen dit keer (helpen verhuizen ), maar ook wel slecht gegeten. Ik ben de weekenden vrijwel nooit thuis en vriendlief heeft vaak lekkers in huis. Hij kan het zelf ook gemakkelijk hebben; hij heeft geen grammetje vet, maar ik moet het gewoon niet doen. Waarom is weerstand bieden nou zo moeilijk?
pi_18857720
Lijstje is dus als volgt nu:
Week 22:
Week 23:
Week 24:
Snuusje, Yppy en Wendy-tje (fijn dat je ook wilt helpen trouwens!); kies ieder nog even een week en dan kunnen we weer heeeeeel lang vooruit!

Mijn dag is een beetje laat begonnen vandaag. Tot 12 uur in bed gelegen en pas om half 3 klaar met ontbijten (en lunchen in één dus), daarnet even gewandeld. Sporten schiet er ontzettend bij in, misschien eind van de week nog even..
pi_18859042
doe mij maar week 22...
Alles goed hier trouwens, ben nog steeds aan het hardlopen, nu zorgen dat ik dat de hele zomer volhoud... dan is dat al weer beter dan vorige jaren.

Ik zit te denken om aan een vrouwenloop in Nijmegen mee te doen....nog meer liefhebsters?
Kijk eens op www.marikenloop.nl, misschien best leuk eens?
pi_18859920
Klinkt leuk die Marikenloop, maar voor mensen die nu zouden moeten gaan beginnen op te korte termijn.. ik ben zelf helemaaaaaal geen hardloper, maar wens je alle succes!

Week 22: Wendy-tje
Week 23:
Week 24:
pi_18869260
Doe maar week 23. Betekend dat eind week 23 of begin week 23?

Ik was altijd bonbonbloc verslaafd. Zaterdag voor het eerst een 2 maanden een half stukje gegeten. Wat is dat een vette hap. Kan er niet meer van genieten. Aan de ene kant wel goed, maar aan de andere kant wel jammer.
  maandag 3 mei 2004 @ 23:50:26 #31
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_18870086
Reactie van Heaven:
Pindakaas is gezond in zoverre dat het "goede" vetten bevat maar het is absoluut niet bevordelijk voor je lijnprestaties hoor. En natuurlijk is een boterham met pindakaas gezond als je verder 0,0% vet eet maar de meesten hier doen dat niet zo (gelukkig). En dus is pindakaas in dit geval not-done.

Mijn reactie:
Wat een ongelovelijke onzin alsof je geen vet mag eten. Verzadigd vet is slecht en teveel ook. (overal waar te voor staat behalve een paar woorden ) Een boterham met pindakaas en daarna geen vet meer mogen eten is niet waar. Je hebt per dag zelfs wat vet nodig maar als je gewoon veel water drinkt en beweegt elke dag wordt dat vet niet opgenomen. (anders ook niet maar dan komen we weer bij het te verhaaltje). Het belangrijkste is gewoon goed eten en dan bedoel ik niet overal op gaan zitten korten maar gewoon gezond eten geen snoep en natuurlijk niet 6 boterhammen met pindakaas.

Over die vezel kwestie heb je gelijk maar pindakaas bevat ook veel vitaminen. (dat had jij doorgestreept). Oa Vitamine B.
Dusse hij zegt zo van je hiehohahondekots....
pi_18870177
Snuusje week 23 is dan eind week 23 dus het weekend van 5/6 juni
Bonbonbloc... hmmmm.. heb het ook met veel dingen die ik eerst lekker vond dat ik ze nu stukken minder lekker vind.. maar voor bonbonvbloc geld dat niet..
Yppy heb jou week 24 gegeven, goed?

Week 23: Snuusje
Week 24: Yppy?
pi_18874618
Trouwens iemand die iets weet over groene thee volgens mijn moeder kon je dat beter drinken dan normale thee
pi_18874723
Het schijnt allemaal wel geweldige ingrediënten te hebben. Maar ik vind het niet lekker dus ik heb me er niet zo in verdiept
pi_18874892
Ik vind het juist niet anders smaken
Of zijn er weer vele varianten met groene thee?
pi_18875407
er zit geen theine in, dat is het verschil.. denk verder dat al die 'geweldige ingredienten' er pas zijn als je echte thee zet ipb pickwick-zakjes
  dinsdag 4 mei 2004 @ 11:14:55 #37
1762 YPPY
Yppiaans
pi_18876311
Even snel vanaf mijn werk: week 24 ben ik op vakantie, dus dan kan ik niet updaten. Misschien kan iemand ruilen, want week 21, 22, 23 kan ik wel.

Nu weer aan het werk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:53:17 #38
93535 elle_driver
boop-oop-a-doop
pi_18878386
Groene thee bevat wel degelijk theine en looizuur, maar wel minder dan gewone thee. Maar er zijn allerlei onderzoeken die hebben aangetoond dat er stofjes inzitten die het risico op hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten behoorlijk verminderen.
Groene thee stimuleert ook nog eens je spijsvertering en het is net als brandnetelthee vochtafdrijvend, zodat afvalstoffen sneller je lijf uit zijn.
Let wel op dat je het niet te lang laat trekken, want dan wordt het heel erg bitter.
pi_18879574
Oke ik weet genoeg bedankt
pi_18881734
quote:
Op maandag 3 mei 2004 16:39 schreef wendy-tje het volgende:
Ik zit te denken om aan een vrouwenloop in Nijmegen mee te doen....nog meer liefhebsters?
Kijk eens op www.marikenloop.nl, misschien best leuk eens?
Goed dat je het zegt, ik moet me nog inschrijven Ik kan je die loop van harte aanraden, was vorig jaar dolle pret. Bij andere lopen is de overgrote meerderheid van de deelnemers nog altijd man, en dan lijk je automatisch zo langzaam....bij de Marikenloop is dat probleem er niet. Alles doet mee: jong, oud, groot, klein, dik, dun...ook omdat je kunt kiezen uit twee afstanden. Voor de fanatiekere hardloopster is het niet zo'n fijne loop, want het parcours bestaat uit een rondje van 2,5 km over soms smalle paden, dus als je flink wilt vlammen op de 10 km gaat dat niet omdat de eerste twee ronden een hele massa langzamere dames in de weg loopt. Maar als je dat van tevoren weet en gewoon voor de fun gaat, is het daar echt erg leuk.

Jammer trouwens dat elle_driver zo bekritiseerd/betutteld wordt. Als ze nou streefde naar een BMI van 16 ofzo....maar wie rond de 19 zit en een keer diarree heeft raakt ECHT niet meteen in levensgevaar hoor. Ik mag met mijn niet al te hoge BMI ook gewoon een halve liter bloed geven, bijvoorbeeld.
pi_18890023
Ik wil wel week 24 updaten, welke datum is dat dan?

Ik las net iets over atkins dieet, klonk wel ok opzich, maar je moet in eens stoppen met koolhydraten. (http://www.atkinsdieet.nl/ bij fase 1 )Is dat niet raar voor je lichaam?
Ik heb het niet zo met dieeten waar je ineens bepaalde dingen niet meer mag eten, maar hoe het aangeprezen was klonk het wel goed.. !
Opzich wel handig dat ik dan weet wat ik wel en niet mag, want nu eet ik nog steeds wat ik wil alleen dat iets minder snoep en vet en dan schiet al helemaal niet op. Of dan neem ik toch nog maar een kitkat omdat ik zo een trek heb.
pi_18892191
Zow, en ineens hebben we een geweldige lijst updaters! Yppy, heb jou nu achteraan het lijstje gezet, misschien dat je dan al terug bent? Anders schrappen we 'm gewoon weer
MaryseWeek 24 is 12/13 juni. Over het Atkins dieet is ook een (of meerdere..) topic(s) in LIF. Als je niet goed weet wat/hoeveel je mag, kun je ook eens bij de eet- en beweegwijzer kijken op www.overgewicht.nl

Week 24: Maryse
Week 26: Yppy?
pi_18893141
Naamah je bent er maar mee bezig.

Dat Atkinsdieet lijkt me helemaal niets. Volgens mij is het wel logisch dat je afvalt want je mag bijna niets eten. En hoeveel roomboter kan een mens op. Ik hou zelf niet van vlees en vis, dan blijft bij dat dieet bijna niets meer over wat je wel mag.
pi_18893729
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 23:55 schreef Snuusje het volgende:
Naamah je bent er maar mee bezig.

Dat Atkinsdieet lijkt me helemaal niets. Volgens mij is het wel logisch dat je afvalt want je mag bijna niets eten. En hoeveel roomboter kan een mens op. Ik hou zelf niet van vlees en vis, dan blijft bij dat dieet bijna niets meer over wat je wel mag.
Ach, het is het resultaat waard Atkins val je misschien wel van af, het is niet iets om je hele leven vol te houden en om gezond van te worden (denk ik..)
pi_18898907
WOENSDAG UPDATE-DAG!

Voor het eerst sinds lange tijd weer een echte update van mij. Ben aangekomen, maar daar kijk ik niet gek van op. Heb het de laatste tijd nogal laten versloffen, en ben pas vanaf maandag weer actief bezig. En dan kan ik niet verwachten nu al resultaat te zien natuurlijk.

Imago (1,76) (21,5) was 68,3 kg, is nu 66,6 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -1,7
  woensdag 5 mei 2004 @ 11:02:13 #46
93535 elle_driver
boop-oop-a-doop
pi_18899590
Ik zat me net af te vragen wat in dit topic de weegdag was, aangezien ik alleen op woensdag kan wegen, bij mijn moeder.
Dus bij deze:
elle_driver, 1.80 m, was 65 kg en wil graag 60 wegen. Nu: 64,6. ---> - 0,4
pi_18900004
Hoi!

bubbub (1m98) (23,2) was 111,5 kg, is nu 91 kg en wil graag 90 kg wegen -20,5

^^ ik kwam er trouwens achter dat ik ipv 1m96 1m98 was, mijn vriendin heeft me gemeten van de week
Ik was er weer eventjes, druk gehad de afgelopen periode, maar nu toch al wel zo'n 20 kilo afgevallen!!!!

Ik ga mn streefgewicht nog ietjes verlagen denk ik, tot zo'n 88 kilo.

volgende week ben ik jarig, 14 mei, en mijn doel is altijd geweest om op mn verjaardag 95 kilo te wegen

Helaas heb ik niet veel tijd meer om te sporten... ik loop nu zo'n 40 uur per week stage + 20 uur bijbaan, dus je kunt wel nagaan dat ik een vrij drukke week heb waar ik niet echt meer puf over heb om nog een eind hard te gaan lopen... meestal loop ik op zaterdagochtend en zondagavond nog wel even flink hard, maar eigenlijk is dat niet genoeg voor een hele week. Verder loop ik tussen de middag elke middag in mn pauze ook een half uur stevig tempo, maar ik kan dus ook wel merken dat ik minder af val dan voor mijn stage.
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:31:58 #48
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_18904645
Aquarelle (1,83) (22,7) was 79,0 kg, is nu 76,0 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -3,0

Weer een halfje eraf, ondanks een slecht weekend. Valt me mee. Toch zie ik alweer op tegen volgend weekend. Ik moet toch echt gaan leren om 'nee' te zeggen .
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:42:14 #49
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_18904892
Een Kitkat omdat je nog zo'n trek hebt Maryse? Ik heb niet het idee dat die dingen helpen tegen honger. Ik greep eerder naar een gevulde koek oid, maar ook dat is niet gezond. Ik probeer nu naar een appel, om als je wilt dat het wat meer vult een banaan te grijpen voor de trek tussendoor. Of dingen als ontbijtkoek of eierkoek. Zitten weinig vetten en suikers in en zijn gewoon wat gezonder dan bijvoorbeeld chocola. En op tijd avond te eten scheelt bij mij ook heel veel.
Gisteravond zag ik toevallig bij Dr.Phil (het ging over iets heel anders hoor, maar ik denk dat het voor veel dingen geldt) dat je een slechte gewoonte moet vervangen door een betere gewoonte. Vond ik zo treffend. Je kunt niet opeens 'stoppen' met een slechte gewoonte, ik ben een paar jaar geleden gestopt met roken en inderdaad meer gaan eten, omdat dat het roken deels vervangt. En nu moet ik met dat eten aan de slag. Maar dat betekent niet dat ik niet meer tussendoor iets mag eten en alléén maar 'konijnenvoer' mag eten, dat houd ik toch niet vol. Het beste kan ik die grepen naar lekkers vervangen door grepen naar iets gezonder maar toch ook nog lekker, zoals dus fruit of vetarme koeken. En zo nu en dan een chipje of een stuk chocola wil ik mezelf ook niet ontzeggen, maar niet meer in de mate en de frequentie waarin ik het at!!

Ik voel me eigenlijk ook veel beter als ik gezonder eet
pi_18905671
Een dieet lijkt me niks en ook ontzettend moeilijk om dat je hele leven vol te houden

En het klopt wel wat die dr Phil zegt Aquarelle zo heb ik het ook gedaan en heb er totaal geen moeite mee om dit vast te houden.
Vanmorgen kreeg ik zelfs te horen dat mijn vriendin weer blokjes zag bij mijn buik, echt motivatie om de laatste kilo's eraf te krijgen
pi_18916388
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:42 schreef Aquarelle het volgende:
Een Kitkat omdat je nog zo'n trek hebt Maryse? Ik heb niet het idee dat die dingen helpen tegen honger. Ik greep eerder naar een gevulde koek oid, maar ook dat is niet gezond. Ik probeer nu naar een appel, om als je wilt dat het wat meer vult een banaan te grijpen voor de trek tussendoor. Of dingen als ontbijtkoek of eierkoek. Zitten weinig vetten en suikers in en zijn gewoon wat gezonder dan bijvoorbeeld chocola. En op tijd avond te eten scheelt bij mij ook heel veel.
Gisteravond zag ik toevallig bij Dr.Phil (het ging over iets heel anders hoor, maar ik denk dat het voor veel dingen geldt) dat je een slechte gewoonte moet vervangen door een betere gewoonte. Vond ik zo treffend. Je kunt niet opeens 'stoppen' met een slechte gewoonte, ik ben een paar jaar geleden gestopt met roken en inderdaad meer gaan eten, omdat dat het roken deels vervangt. En nu moet ik met dat eten aan de slag. Maar dat betekent niet dat ik niet meer tussendoor iets mag eten en alléén maar 'konijnenvoer' mag eten, dat houd ik toch niet vol. Het beste kan ik die grepen naar lekkers vervangen door grepen naar iets gezonder maar toch ook nog lekker, zoals dus fruit of vetarme koeken. En zo nu en dan een chipje of een stuk chocola wil ik mezelf ook niet ontzeggen, maar niet meer in de mate en de frequentie waarin ik het at!!

Ik voel me eigenlijk ook veel beter als ik gezonder eet
Nou.. meer omdat ik denk van even wat in mn mond stoppen en kitkat heeft zo een lekkere smaak. Of ik loop gewoon gedachtenloos naar beneden en trek de koelkast open en kijk dan en denk dan van ja doe maar de kitkat. Best wel storend want altijd als ik in de keuken (Heb open keuken) ben dan moet ik gelijk even wat eten. En ja er naast ligt een fruitschaal, maar dat geeft niet echt hetzelfde gevoel als een kitkat.
Maar ik heb al wat alternatieve dingentjes gevonden, een cracker met een soort prutje, huttenkase of zo? Of een bord met tomaat, en mozerella en basilicum. Van die dingen die ik nooit had verwacht aan te raken Dat is ook wel fijn een beetje afwisseling, ik dacht namelijk dat ik alleen pindakaas, nutella, duopenotti, vlokken, hagelsag en kaas luste. Nu zit daar al kipfile, ham, slankie en kwark voor op brood bij. En die zoete dingen eet ik nu natuurlijk niet meer. Nou ja.. Soms wel
Dus.. Ik kom er wel.. Ooit.. Alleen heb ik op feestjes een beetje een dubbelgevoel. Dan zitten we met zn alle om 2 uur 's nachts een feestje te bouwen, met het nodige bier etc. En dan vind ik het ook zo saai om alleen op worteltjes sap te leven en dan tank ik me toch maar vol. Ik ben tenslotte 16 en dan zijn dat soort dingen nog heel exciting en zo.. _
Maar ja, genoeg over mij! Ik had ook dat stukje van Dr. Phill gezien. Ik denk dat water drinken en kauwgum kauwen mijn nieuwe alternatief wordt, zat er gister ook al over na te denken.. ! Of wat meer dingen ondernemen (Huiswerk maken gaat niet, daar MOET ik op de een of andere manier bij eten. Heel veel.) Gewoon een beetje buiten slenteren en zo, een beetje voetballen op het schoolpleintje achter me.. (Ik bedenk me net eigenlijk dat ik nooit zo vaak raakvlakken (lijnen) heb of om ga met niet leeftijds genoten, en dat jullie misschien wel
kinderen hebben? Of wat dan ook.. En dat ik nog leuk ga buitenspelen.. Maar dat ik dat nu helemaal niet door heb omdat het allemaal zo lekker anoniem is. Best vreemd eigenlijk.)
Ehm.. Ja dat was weer een niet samenhangend verhaal van mij.
pi_18917647
Whow Maryse nu laat je me oud voelen. Ben ook pas 22. Of is dat al oud?? En zover ik weet lopen er nog geen kinderen van me rond. Ken wel het gevoel met uit gaan. Iedereen aan de alcohol en je weet dat alcohol echt dikmakend is maar toch is de verleiding groot. Ik ben gelukkig niet zon drankorgel, maar ik als ik drink doe ik het niet of in een keer goed. En als ik bv mixjes neem, met colalight ofzo. Ik weet het het is dan schijngezond maar toch iets minder ongezond dan met gewone cola. En bier vind ik gelukkig vies dus een bierbuik zal ik niet krijgen. Wat ik tegenwoordig nooit meer doe en vroeger nog wel eens deed is na het uitgaan eten. Volgens mij is dat super dikmakend want het is meestal vet eten en je kunt net zo goed gelijk gaan slapen. Voel je ook niet meer dat je trek hebt.

Voor de rest gaat het na vorige week een dipje het afvallen weer helemaal goed. Krijg nu het gevoel dat je verschil gaat zien. Mijn buikje is echt helemaal wel. Er zit nog wel veel vet, maar het is nu plat vet. Ben dus helemaal blij. Ben benieuwd wat de weegschaal zaterdag aan gaat geven.
  donderdag 6 mei 2004 @ 11:10:58 #53
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_18925448
Hoi allemaal, ik snap niet echt wat ik verkeerd doe, maar ik val gewoon niets af.
Ik ben nu al 2 maanden bezig en ik snoep bijna helemaal niet meer, ik ben minimaal 3 keer in de week intensief gaan sporten.. alleen geen resultaat. Ik heb eigenlijk nu een beetje het idee dat ik net zo goed gewoon door kan gaan net als voorheen, omdat het toch niet veel uitmaakt. Ja, de huidige lifestyle is ongetwijfeld gezonder, maar verder niet echt effectief.

Ik ben in januari begonnen met andere medicijnen en toen dus ook binnen no time 6 kilo aangekomen. Ik dacht eerst dat het door de vakantie kwam, maar ook na de vakantie bleef ik aankomen en nu zit ik een beetje vast op dit gewicht. Ik ben beetje radeloos eigenlijk en ga dit volgende week ook met m'n arts bespreken, want waar ik het meest van baal is dat ik gewoon al m'n kleding niet meer pas en nieuwe kopen vind ik ook niet echt een optie, omdat ik niet van plan ben om zo te blijven.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_18925596
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 22:34 schreef MaRySe het volgende:

Nou.. meer omdat ik denk van even wat in mn mond stoppen en kitkat heeft zo een lekkere smaak. Of ik loop gewoon gedachtenloos naar beneden en trek de koelkast open en kijk dan en denk dan van ja doe maar de kitkat. Best wel storend want altijd als ik in de keuken (Heb open keuken) ben dan moet ik gelijk even wat eten. En ja er naast ligt een fruitschaal, maar dat geeft niet echt hetzelfde gevoel als een kitkat.
Maar ik heb al wat alternatieve dingentjes gevonden, een cracker met een soort prutje, huttenkase of zo? Of een bord met tomaat, en mozerella en basilicum. Van die dingen die ik nooit had verwacht aan te raken Dat is ook wel fijn een beetje afwisseling, ik dacht namelijk dat ik alleen pindakaas, nutella, duopenotti, vlokken, hagelsag en kaas luste. Nu zit daar al kipfile, ham, slankie en kwark voor op brood bij.
Dit heb ik ook wel ja. Doordat je bepaalde dingen niet meer "mag" ga je andere dingen proberen en kom je erachter dat die ook best lekker zijn
quote:
(Ik bedenk me net eigenlijk dat ik nooit zo vaak raakvlakken (lijnen) heb of om ga met niet leeftijds genoten, en dat jullie misschien wel
kinderen hebben?
Hehehe nee hoor ik ben ook pas 20. God verhoede dat er ergens een klein Känsterletje rondloopt
pi_18925844
Nou ik ben weer een halve kilo kwijt... en dat nog terwijl ik 't idee had dat ik was aangekomen. Een riem die twee weken geleden niet meer paste (d.w.z hij was te wijd), past nu opeens weer wel, maar ik weeg wel minder
Misschien spiergroei?

Hoe dan ook, Känsterle (1,83) (20) was 75 kg is nu 67 -8.
Maar ik blijf gvd zo'n vetlaagje op m'n buik hebben - het is wel minder, maar dit is blijkbaar het laatste wat weggaat, terwijl ik 't juist 't belangrijkste vind

Ik ben nu al meer afgevallen dan ik ooit had gedacht... maar ik eet gewoon goed en heb weinig moeite het vol te houden... ik ben benieuwd op welk gewicht het zich "stabiliseert".

Ik wil overigens best een keer een update doen, maar ik weet bijna zeker dat ik 't vergeet... dus iemand moet wel wel helpen herinneren
pi_18935442
Qarinx ik wil me niet met je zaken bemoeien, maar wat voor medicijnen zijn dat dan? En wat eet je op een dag behalve dat je niet snoept?
  donderdag 6 mei 2004 @ 22:29:23 #57
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_18941670
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 17:43 schreef Snuusje het volgende:
Qarinx ik wil me niet met je zaken bemoeien, maar wat voor medicijnen zijn dat dan? En wat eet je op een dag behalve dat je niet snoept?
Salofalk, voor darmziekte. Het staat ook niet in de bijwerkingen dat het een toename in gewicht kan veroorzaken, maar ik ben wel flink aangekomen sinds ik het slik en sindsdien ben ik alleen maar minder gaan snoepen en gezonder gaan eten.

Eetpatroon ongeveer:
Ontbijt:
4 meergranen sneetjes brood, waarvan dan 1 met jam light/appelstroop en dan doe ik er dus een boterham bovenop. 1 met of Philadelphia light smeerkaas/jonge kaas + light verkeerd. Kop koffie verkeerd.

Lunch:
Vaak gelijk aan ontbijt

Mogelijke tussendoortjes:
Magere yoghurt met fruit door staafmixer, ontbijtkoek, liga, grote mok koffie met halfvolle melk, krentebollen.

Avondeten:
Meestal wat pot schaft, kan dus van alles zijn. Pasta, vlees, groente, aardappels. Bak alles in olijfolie of in de oven.

Sport: minstens 3 keer in de week een uur BODY PUMP, COMBAT of STEPS en daar waar ik kan doe ik 2 uur achterelkaar. Meestal dus eerst PUMP en daarna voor conditie COMBAT of STEPS.

Water: probeer wel dagelijks anderhalf liter water te drinken.

Soms wil het wel voorkomen dat ik pistoletje eet met kaas ipv meergranenbrood of een keer eens hagelslag neem, maar dat moet toch kunnen?

Anyway, ik vraag me af waarin ik moet beperken.... Ik snap er in ieder geval niets van, want in februari ben ik pas begonnen met sporten en 2 maanden geleden ofzo gestopt met extreem snoepen (=zak moet leeg).

[ Bericht 0% gewijzigd door Qarinx op 07-05-2004 10:05:43 ]
pi_18948474
Hehe, weer een beetje massa verloren:

Rozemieke (1,71) (23,3) was 71,0 kg, is nu 68,0 kg en wil graag 65 kg wegen. -3
Een blad valt op de aarde. Een stille kus.
pi_18948692
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 22:29 schreef Qarinx het volgende:
Ontbijt:
4 meergranen sneetjes brood, waarvan dan 1 met jam light/appelstroop en dan doe ik er dus een boterham bovenop. 1 met of Philadelphia light smeerkaas/jonge kaas + light verkeerd. Kop koffie verkeerd.

Lunch:
Vaak gelijk aan ontbijt

Tussendoor:
Magere yoghurt met fruit door staafmixer, ontbijtkoek, liga, grote mok koffie met halfvolle melk, krentebollen.

Avondeten:
Meestal wat pot schaft, kan dus van alles zijn. Pasta, vlees, groente, aardappels. Bak alles in olijfolie of in de oven.

Sport: minstens 3 keer in de week een uur BODY PUMP, COMBAT of STEPS en daar waar ik kan doe ik 2 uur achterelkaar. Meestal dus eerst PUMP en daarna voor conditie COMBAT of STEPS.

Soms wil het wel voorkomen dat ik pistoletje eet met kaas ipv meergranenbrood of een keer eens hagelslag neem, maar dat moet toch kunnen?
Je eet best veel voor iemand die wil afvallen hoor. Ik (uit het andere dieettopic ) eet minder.
In de ochtend eet ik twee volkoren boterhammen en dan eet ik een appel tussendoor.
In de middag eet ik drie volkoren boterhammen en drink ik er een glas halfvolle melk bij. Rond 16.00 eet ik dan nog een banaan als ik op mijn werk zit.

Krentenbollen en liga's probeer ik te vermijden als ik op mijn werk zit. Als ik bezig ben met een lange fiets/wandeltocht dan neem ik wel weer een krentenbol / sultana mee voor de energieboost.
Savonds eet ik ook wat de pot schaft en dan dus met mate eten. Het toetje (meestal magere yoghurt met vruchten) eet ik soms later op de avond op.

Drie keer in de week sporten is op zich wel oke hoor.
Kortom: iets minder proberen te eten. Je hoeft niet ineens te gaan minderen maar stukje bij beetje. Gebruik hierbij de site van overgewicht.nl om te zien wat er allemaal in producten zit.

Zo moet het wel lukken!
  vrijdag 7 mei 2004 @ 10:05:06 #60
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_18949345
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 09:20 schreef Pandorah het volgende:
Je eet best veel voor iemand die wil afvallen hoor. Ik (uit het andere dieettopic ) eet minder.
In de ochtend eet ik twee volkoren boterhammen en dan eet ik een appel tussendoor.
In de middag eet ik drie volkoren boterhammen en drink ik er een glas halfvolle melk bij. Rond 16.00 eet ik dan nog een banaan als ik op mijn werk zit.
Ow trouwens, wat ik als tussendoor aangaf zijn voorbeelden van wat ik mogelijk tussendoor zou kunnen eten, anders is het wel heel veel tussendoor op één dag

Maar in principe moet je toch ook wel 8 sneetjes brood eten op een dag?
pi_18950043
Ik kom zeker niet aan 8 sneetjes brood per dag, maar ik hou dan ook niet van brood. Misschien kun je iets anders broodbeleg proberen. Volgens mij is Philadelphia light nog steeds behoorlijk vet. Je zou bv slankie of paturain light kunnen proberen. En misschien is het wat om ipv 4 boterhammen bij ontbijt en lunch er 2 te nemen en daarnaast iets van fruit of groenten. Dat vult wel maar zit niet zoveel in.
Zelf heb ik gemerkt, als mijn avond eten 3 of 4 maal in de week niet echt gezond is, ik niet afval.(ik bedoel niet dat ik dan pizza of patat eet) Ik kom dan ook niet aan maar er gaat niets af. Misschien kun je daar nog iets beter op letten. Bv geen kaas in gerecht, geen jus nemen, proberen zo min mogelijk te bakken en er niet zoveel van eten, maar wel weer zoveel dat je 's avonds niet naar iets ongezonds grijpt.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 10:54:27 #62
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_18950249
Ik zou ook niet weten waar ik 8 boterhammen per dag moet laten. Ik krijg voldoende energie uit 4 per dag. Misschien zou je inderdaad de hoeveelheid brood kunnen afbouwen.

Ik hoorde trouwens van een dietist dat 1 broodje gelijk staat aan 2 boterhammen. Dus als je een broodje eet, mag je er daar dus maar 1 van.
pi_18952990
Hangt er nogal vanaf hoeveel energie je verbruikt, natuurlijk. Als Qarinx veel sport is het logisch dat ze meer boterhammen nodig heeft dan iemand die dat niet doet. Een kennis die semi-professioneel wielrent eet elke avond twee warme maaltijden en is toch dun. Je kunt dus niet zeggen "je eet wel veel voor iemand die wil afvallen".

Qarinx misschien val je niet af, maar word je wel strakker. Bij het sporten zet je vet om in spieren, en spieren zijn zwaarder dan vet. Kijk dus niet per se naar de kilo's, maar kijk in de spiegel of het je bevalt wat je ziet. Zo nee, dan sport je misschien toch te weinig in verhouding tot wat je eet.
pi_18958361
8 boterhammen per dag vind ik op zich niet zo enorm veel, dat ligt ook aan het beleg en wat je verder de rest van de dag eet. Ik zou het in ieder geval niet uithouden op 4 boterhammen tot het avondeten, dan moeten er echt wel (gezonde) tussendoortjes bij. En of je nou een liga en een banaan eet, of een extra boterham maakt dan toch niet zoveel uit?
pi_18959475
Mijn dieet bestaat uit 8 boterhammen per dag met beleg naar keuze (ik doe meestal kaas, pindakaas, appelstroop, tosti maken, sandwichspread).
Verder 2 stuks fruit, en een vitaminenpil.
Levert tussen de 1000-1200 kcal op.
Ik weet dat je zo niet alle voedingsstoffen binnenkrijgt, maar ik doe het ook niet maanden achter elkaar.

Het is ook een makkelijk dieet voor op je werk...en het is supergoedkoop.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 18:38:54 #66
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_18960437
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 17:59 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn dieet bestaat uit 8 boterhammen per dag met beleg naar keuze (ik doe meestal kaas, pindakaas, appelstroop, tosti maken, sandwichspread).
Verder 2 stuks fruit, en een vitaminenpil.
Levert tussen de 1000-1200 kcal op.
Ik weet dat je zo niet alle voedingsstoffen binnenkrijgt, maar ik doe het ook niet maanden achter elkaar.

Het is ook een makkelijk dieet voor op je werk...en het is supergoedkoop.
Geen avondeten?

Overigens doe ik altijd op 1 boterham beleg en de andere leg ik er droog op.
pi_18961719
@Qarinx
De hoeveelheid die je eet denk ik niet dat wat mis mee is... Hangt er ook vanaf wat je voor je begon te lijnen at en of je je eetpatroon nu je aan het lijnen bent hebt aangepast en gezonder gemaakt...
En het kan idd ook zijn dat je strakker wordt ipv afvalt, zoals al gezegd is... Misschien eens een idee om je op te meten en dat te doen ipv te wegen?

En het kan idd zijn dat het door de medicatie komt die je moet nemen dat je stil blijft staan, maar dat kan de dokter je eerder vertellen dan wij... misschien dat hij ook een alternatief heeft voor die medicatie wat die bijwerking niet heeft?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it...
pi_18964889
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 18:38 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Geen avondeten?

Overigens doe ik altijd op 1 boterham beleg en de andere leg ik er droog op.
Ja duh
  vrijdag 7 mei 2004 @ 22:42:46 #69
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_18966232
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 21:41 schreef Kaensterle het volgende:
Ja duh
Nou alleen 8 boterhammen en geen warme maaltijd?
pi_18967394
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 22:42 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Nou alleen 8 boterhammen en geen warme maaltijd?
Nee geen warme maaltijd, van 8 boterhammen en warme maaltijd val je niks af!
pi_18974373
Mijn update

Snuusje (1m73) (23.7) was 78 kg, is nu 71.0 kg en wil graag 65 kg wegen -7,0

Is dus weer 0,9 kilo af. Als ik deze week nog iets harder mijn best doe ga ik misschien volgende week naar 69,....
pi_18990625
quote:
De update van week 19

Aquarelle (1,83) (22,7) was 79,0 kg, is nu 76,0 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -3,0
Babbelzz (178) (24,1) was 89,9 is nu 78,2 en wil graag 69-70 wegen. -11,7
Chayenn (1,80) (22,8) was 80,3 kg, is nu 74,0 ( 42,3% ) kg en wil graag 68,0 kg wegen -6,3
Confidential (1,64) (21,9) was 67,0 kg, is nu 58,8 kg en wil graag 59,0 kg wegen. -8,2
DaBuzzzzz (1,83) (26) was 89 kg, is nu 87.5 kg en wil graag 81 kg wegen. 1.5
elle_driver (1.80) (20) was 65 kg, is nu 64.6 kg, en wil graag 60 kg wegen. -0.4
Imago (1,76) (21,5) was 68,3 kg, is nu 66,6 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -1,7
Känsterle (1,83) (20) was 75 kg is nu 67 -8
Kroeltroel (1,83) (24,5) was 90,0 kg, is nu 82 kg en wil graag 73,0 kg wegen. -8,0
Pauline (1,70) (22,6) was 70,0 kg, is nu 65,2 kg en wil graag 60,0 kg wegen. -4,8
ps2noob (1m99) (22,8) was 109,0 kg, is nu 90,2 kg en wil graag onder de 85 kg wegen -18,8
Robbedoes (1.88) (24.2) woog 83 kilo, weegt nu 84 kilo, wil graag 90 kilo wegen. +1.0
Rozemieke (1,71) (23,3) was 71,0 kg, is nu 68 kg en wil graag 65 kg wegen. -3
Salem (1.82) (24.7) woog 84 kilo, weegt nu 81.7kilo, wil graag 74 kilo wegen. -2.3
Shark.Bait (1,92) (23,3) was 89,0 kg, is nu 86,0 kg en wil graag 81,0 kg wegen. -3,0
Snuusje (1m73) (23.7) was 78 kg, is nu 71.0 kg en wil graag 65 kg wegen -7
texelonia (1,68) (21,6) was 64,0 kg, is nu 61,0kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,0
Together-Alone (1,91) (23,4) was 90 kg, weegt nu 84,5 kg, en wil graag 75 kg wegen -5,5
wendy-tje (1,60) (24,2) was 64,0 kg, is nu 62 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -2,0

Update:
week 27:
week 28: Babbelzz
week: 29

Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.

Succes allemaal!
Zowwwww... altijd lastig als het topic vol geraakt is, ik merk dat ik het dan 'vergeet' te zoeken. ik werk altijd met de knop: my active topics...
maar alles is geupdate, voor mij geen veranderingen!

succes allemaal!
pi_18990992
Wat ik zie waneer ik me tussendoor stiekem weeg is ook alweer erg positief Ik ga weer de goede kant op!
  zondag 9 mei 2004 @ 22:43:47 #74
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_19006430
Hallo allemaal,

Nog even een postje van mij naar aanleiding wat ik eerder in dit topic zei (streefgewicht bereikt, die laatste halve kilo die er niet af wilde).

Vanochtend stond ik op de weegschaal en die gaf aan: 61,5!!!!

moest ik toch even kwijt
pi_19007178
Kyara goed dat je je streefgewicht hebt gehaald. Nu de volgende uitdaging, het gewicht houden. Ik ben zelf nog niet in de buurt van mijn streefgewicht.
pi_19014229
Ik denk dat veel brood eten minder kwaad kan dan de honger waardoor je eetbuien zou kunnen krijgen.... maar das natuurlijk heel persoonlijk. Kijk gewoon eens bij overgewicht.nl wat zij aanraden... dan heb je meteen een mooie analyse van je eetpatroon.

Hier gaat alles goed, gisteren was ik vrijwilliger bij een triathlon, tijdwaarneming. Wat een sportievelingen zijn dat toch, maar het meeste respect had ik toch voor de mannen en vrouwen, soms ruim boven de 40, die het toch allemaal maar doen... 500 meter zwemmen, 20 kilometer fietsen en 5 kilometer lopen... of zelfs het dubbele daarvan!
Vooral de mensen die er helemaal doorheen zaten even extra aangemoedigd
Voor mij ook een goede motivatie om weer lekker door te trainen... ik heb wat mooie lichamen gezien daar, vooral van de mannen omdat er daar meer van waren.
pi_19026831
quote:
Op zondag 9 mei 2004 22:43 schreef Kyara het volgende:
Hallo allemaal,

Nog even een postje van mij naar aanleiding wat ik eerder in dit topic zei (streefgewicht bereikt, die laatste halve kilo die er niet af wilde).

Vanochtend stond ik op de weegschaal en die gaf aan: 61,5!!!!

moest ik toch even kwijt
Gefeliciteerd
Maar nu inderdaad de teugels NIET laten vieren, maar dit gewicht vasthouden.
pi_19028379
Ik wou dat ik iets fanatieker had gelijnd! Ik had namelijk verwacht dat ik pas in de zomer in bikini zou staan, is het morgen al! Ik zou namelijk gaan zeilen, gaat dat niet door, moest ik wat anders kiezen, weakborden dus. En het water is zo koud
pi_19029473
uhmmm Halloooo allemaal!!

ik zie dat ik niet meer in de lijst sta
maar ik doe nog steeds gewoon mee!!! tis all1 al weeer maanden
geleden dat ik op internet heb gezeten omdat ik het nu ontzettend druk heb...
maar ik doe nog wel gewoon mee
dus misschien kan iemand me in de lijst zetten want binnenkort zal ik weer meer
tijd hebben en weeer actief gaan posten!
Will we take it to that step - Will we do more than just connect?
And will you bring the thunder in my life - And the fire in my eyes?
  maandag 10 mei 2004 @ 22:01:01 #80
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_19031474
quote:
Op maandag 10 mei 2004 19:44 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
Maar nu inderdaad de teugels NIET laten vieren, maar dit gewicht vasthouden.
dat zal zeker niet gebeuren. Heb nu een goede, gezonde levensstijl die ik niet makkelijk meer zal laten varen en een gewicht dat bij die levensstijl past.
pi_19032842
quote:
Op maandag 10 mei 2004 20:59 schreef Shantee het volgende:
uhmmm Halloooo allemaal!!

welicht handig als je je actuele gegevens weer even bekend maakt.
pi_19038111
Veel plezier vandaag MaRySe! En welkom terug Shantee

Ik snap er niks van, ik ben nu heel netjes aan het sporten en goed aan het eten, en ik kijk net stiekem even op de weegschaal en alles wat ik vanaf vorige woensdag ben afgevallen zit er weer aan? Kan ook een stuip van de weegschaal zijn, maar ik heb opeens geen zin meer in weegdag morgen
pi_19039875
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 06:52 schreef imago het volgende:
Veel plezier vandaag MaRySe! En welkom terug Shantee

Ik snap er niks van, ik ben nu heel netjes aan het sporten en goed aan het eten, en ik kijk net stiekem even op de weegschaal en alles wat ik vanaf vorige woensdag ben afgevallen zit er weer aan? Kan ook een stuip van de weegschaal zijn, maar ik heb opeens geen zin meer in weegdag morgen
Ach dat kan per week best wat schommelen... als de algemene tendens (zeg maar per maand) maar neerwaarts is is het goed.
pi_19043965
Ik ben echt blij dat ik thuis geen weegschaal heb. Anders zou ik ook te vaak op dat ding staan. Ik ben 2 dagen per week bij mijn ouders en dan sta ik er ook gelijk 2 keer op. En dan schommelt heb ik dan ook. Kan ook zijn omdat je goed aan het sporten weer iets meer spier hebt.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:12:14 #85
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_19054384
quote:
Op maandag 10 mei 2004 20:59 schreef Shantee het volgende:
Misschien kun je even je regeltje opnieuw posten dan Shantee, dat is makkelijker dan al die topics doorzoeken wat je gegevens ook alweer waren

Ik heb het moeilijk, ik zit in mijn pms week en dan kan ik de hele dag wel eten. Heel frustrerend. Ik heb me er toch van weerhouden ongezond te eten, maar daarna stiekem toch nog aan de kroepoek gezeten. gelukkig heb ik verder weinig ongezonds in huis
pi_19054724
Haaii!!
uhmm jaa sorry ff vergeten mn gegevens nog een x door te geven

Shantee (1.73)(?)was 70 kg, weegt nu 68, en wil graag onder de 60 wegen -2

t klopt all1 niet helemaal aangezien 70 kg niet mn hoogste gewicht ooit is, maar wel het gewicht dat ik had toen ik me hier aanmeldde... en mn BMI weet ik niet meer en die ene site waarop je t kan berekenen reageert niet.
Maarre ik heb t deze komende week nog erg druk maar binnenkort heb ik weer meer vrije tijd en zal ik hier weer vaker te vinden zijn
  dinsdag 11 mei 2004 @ 22:37:19 #87
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_19058481
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:25 schreef Shantee het volgende:
Haaii!!
uhmm jaa sorry ff vergeten mn gegevens nog een x door te geven

Shantee (1.73)(?)was 70 kg, weegt nu 68, en wil graag onder de 60 wegen -2

en mn BMI weet ik niet meer en die ene site waarop je t kan berekenen reageert niet.
Je BMI is 22,7
  woensdag 12 mei 2004 @ 09:14:49 #88
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_19065207
Woensdag weegdag, ik ben deze week niks bijgekomen en niets afgevallen. Hoop maar niet dat het nu al stagneert, en dat volgende week de lijn gewoon weer doorzet de goede kant op.
  woensdag 12 mei 2004 @ 09:18:42 #89
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_19065254
Uhm Babbelzz, is het misschien mogelijk dat je je update-post nog edit zodat de update niet meer als quote staat, ik kan m namelijk niet nogmaals quoten. Het kost me zo veel meer werk dan als ik die van jou kan quoten en aanpassen met de veranderingen van deze week .
pi_19065317
0,9 eraf! Heb deze week zelfs de 65,5 al eens voorbij zien komen, maar de weegschaal zei vanochtend:

Imago (1,76) (20.7) was 68,3 kg, is nu 65,7 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -2,6
  woensdag 12 mei 2004 @ 10:19:46 #91
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_19066198
Mijn zomerstreefdoel is gisteren tot mijn grote verbazing al bereikt..
Ik weeg nu nog 'maar' 86 kg! ik merk dat ik lichtelijk een anorexia-patient aan het worden ben, dus ik ga vrolijk door
Er kan nog altijd meer van af
Ik hou jullie wel van op de hoogte ..

p.s.
Ik wil niet flauw doen maar dit is al de 3de topic waar jullie mij niet hebben genoemd in de starttopic. Wat gaan jullie dit keer verzinnen?
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_19066685
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 10:19 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Mijn zomerstreefdoel is gisteren tot mijn grote verbazing al bereikt..
Ik weeg nu nog 'maar' 86 kg! ik merk dat ik lichtelijk een anorexia-patient aan het worden ben, dus ik ga vrolijk door
Er kan nog altijd meer van af
Ik hou jullie wel van op de hoogte ..

p.s.
Ik wil niet flauw doen maar dit is al de 3de topic waar jullie mij niet hebben genoemd in de starttopic. Wat gaan jullie dit keer verzinnen?
Wat zijn je gegevens dan? Als je gewoon een keertje zelf zo'n regeltje post met naam, lengte, bmii, startgewicht, huidige gewicht en hoeveel je dus al kwijt ben, dan kan dat er gewoon bij natuurlijk
pi_19075111
Not_your_man (1m85) (25,4) was 97 kg is nu 87 kg en wil graag 85 kg wegen -10

De gegevens van Not_Your_Man.
Hij zat nog bij ons in het topic.

Nu met een gewicht van 86 kg. kom ik op een BMI van 25.1

Ik weet niet of hij met uitzondering er al bij mag.
pi_19076372
86.5 kg ben ik nu het gaat wel steeds langzamer heb ik gemerkt maar het gaat vooruit
i love girls. girls do you love me???
pi_19076503
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 16:12 schreef jolene het volgende:
Not_your_man (1m85) (25,4) was 97 kg is nu 87 kg en wil graag 85 kg wegen -10

De gegevens van Not_Your_Man.
Hij zat nog bij ons in het topic.

Nu met een gewicht van 86 kg. kom ik op een BMI van 25.1

Ik weet niet of hij met uitzondering er al bij mag.
Oh daardoor komt het! Hij hoort hier gewoon niet

Nee mij maakt het niks uit, volgens mij hebben we geen grote baas die bepaalt wat de uitzonderingen zijn. een BMI van 25,4 vind ik wel wat aan de hoge kant voor dit topic, maar nu het 25,1 is zit ie er zo dichtbij Mij maakt het niks uit!

Net weer lekker gesport. Ik heb er nooit zin in maar achteraf is het zo lekker!
pi_19120935
Poeh, in de vakantie was ik weer 2 kilo aangekomen, dus ik voelde me echt miserabel. Maar gelukkig is dat er na nog geen week in mijn oude 'eetritme' echt weer afgevlogen. En zelf nog ietsje meer. Ik weeg nu 64,6. Nog 4,6 kilo te gaan.. Nog best veel, maar ik ben in ieder geval al over de helft en zonder pillen of poeders.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 12:52:26 #97
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_19121661
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 17:07 schreef imago het volgende:

[..]

Oh daardoor komt het! Hij hoort hier gewoon niet

Nee mij maakt het niks uit, volgens mij hebben we geen grote baas die bepaalt wat de uitzonderingen zijn. een BMI van 25,4 vind ik wel wat aan de hoge kant voor dit topic, maar nu het 25,1 is zit ie er zo dichtbij Mij maakt het niks uit!
Aan de hoge kant? Man het is een topic vol met dikkertjes en je durft tegen mij te zeggen dat ik aan de hoge kant zit? Dat BMI zonder mijn taille berekenen zegt weinig. Ik ken genoeg mannen van mijn lengte die zwaarder wegen dan ik maar zeker niet meer dan 10% vet aan hun lichaam hebben. Denk je nou echt dat BMI voor hen interessant is? (jullie vergeten mijn fitness verleden er bij te betrekken).

p.s.
zo graag wil ik er ook niet bij overigens .. het is mij om het even ..
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_19122079
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 12:52 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Aan de hoge kant? Man het is een topic vol met dikkertjes en je durft tegen mij te zeggen dat ik aan de hoge kant zit? Dat BMI zonder mijn taille berekenen zegt weinig. Ik ken genoeg mannen van mijn lengte die zwaarder wegen dan ik maar zeker niet meer dan 10% vet aan hun lichaam hebben. Denk je nou echt dat BMI voor hen interessant is? (jullie vergeten mijn fitness verleden er bij te betrekken).
Nou nou! Adem in en adem uit...

Ze bedoelt het goed hoor dus dan hoef je niet zo te reageren.
Dit topic is bedoeld voor mensen met een BMI tussen 18,5 en 25. Mensen met gezond gewicht die iets willen afvallen. ZIjn dat dikkertjes dan???
Het Dieettopic is bedoeld voor mensen met een BMI hoger dan 25. Aan vetpercentages wordt hier niet aan gedaan omdat niet iedereen dat opmeet.

Relax dus
pi_19122270
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 12:52 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

p.s.
zo graag wil ik er ook niet bij overigens .. het is mij om het even ..
Tjeemig, kun je de knipogen niet onder scheiden.
Gut, omdat jij in ene hier poste heb ik alles hierheen gezet.
Omdat je bij ons nog in de lijst stond.
pi_19127405
Hallo weer allemaal!

Ik heb een stepapparaatje bij blokker gekocht Met van die elastieken eraan om ook je armen te trainen voor 39,95. Maar ik wilde even vragen hoelang (of hoeveel) je nu eigenlijk moet steppen om een beetje resultaat te gaan zien/merken tijdens het afvallen.
Ik heb het met name gekocht om de boel achter, bovenbenen en billen wat te verstevigen en het wat mooier te krijgen zeg maar. Is dit wel mogelijk met zo'n ding?
Ik geloof dat YPPY ook stept he? Hoeveel of hoelang doe jij er/het?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 16:39:02 #101
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_19127809
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 16:25 schreef heaven7 het volgende:
Hallo weer allemaal!

Ik heb een stepapparaatje bij blokker gekocht Met van die elastieken eraan om ook je armen te trainen voor 39,95. Maar ik wilde even vragen hoelang (of hoeveel) je nu eigenlijk moet steppen om een beetje resultaat te gaan zien/merken tijdens het afvallen.
Ik heb het met name gekocht om de boel achter, bovenbenen en billen wat te verstevigen en het wat mooier te krijgen zeg maar. Is dit wel mogelijk met zo'n ding?
Ik geloof dat YPPY ook stept he? Hoeveel of hoelang doe jij er/het?
Als je het kunt volhouden moet je er voor zorgen dat de intensiteit laag is en de gebruiksduur lang. Vetverbranding begint pas echt op gang te komen bij 30+ minuten. Ik zou zeggen probeer op een (zeer) rustige tempo een half uur uit. Mocht je dit met gemak kunnen doen dan zou ik het opvoeren tot 3 kwartier en daarna een beetje bij beetje zwaarder maken. Resultaten boek je niet binnen een week maar na een maand zul je versteld staan met wat je hebt bereikt. Good luck!
  vrijdag 14 mei 2004 @ 16:40:29 #102
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_19127839
Kan iemand mij vezelrijke producten hier opsommen (op brood na).
pi_19127925
Maar het is toch belastend voor de knieen? (Althans, dat las ik op internet) dus "setjes" van 10-15 minuten worden aangeraden.

En is het met zo'n apparaat hetzelfde principe als op zo'n bankje zeg maar?
pi_19127946
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 16:40 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Kan iemand mij vezelrijke producten hier opsommen (op brood na).
Banaan, volkoren crackers, muesli ook volgens mij.. en er zal vast nogmeer zijn maar ik moet daar nog even over nadenken
pi_19131216
Ik ben helemaal blij. Ik ben net bij mijn ouders en ben even met kleren en al op de weegschaal gaan staan en hij gaf 69.7 aan??!!! Ben nu gewoon onder de 70. Even afwachten wat hij morgenochtend aangeeft, maar ik hoop dat ie lief voor me is en op 69 wil blijven!

Ik heb ook een stepapparaat. Je kunt niet langer dan 30 min achter elkaar steppen omdat de luchtdruk dingen dan te heet worden. Dan kunnen ze olie gaan lekken. Ik probeer toch wel 5 keer in de week te steppen, maar daar kom ik bijna nooit aan. Zit meestal op 3 x in de week een half uur. De theorien over wanneer de vetverbranding begint verschillen volgens mij nogal. Hoor wel eens een kwartier en ook wel een half uur. Ik ga er maar vanuit dat alles wat je sport goed is.

All brain van kellogs is vezelrijk ontbijtkoek volgens mij ook. Hoezo heb je dat nodig?
pi_19131298
Ah, bedankt voor de informatie Snuusje En idd een leuke verrassing van de weegschaal! Ik durf me helemaal niet meer te wegen, het verschilt zo enorm

Ik probeer te beginnen met elke dag een kwartiertje en het een beetje op te bouwen naar een half uurtje per dag (al dan niet verspreid). Het is ook meer om de boel wat mooier te trainen dan om echt heel veel vet te verliezen daar Vet verlies je ookwel in combinatie met het juiste dieet.
pi_19131315
Al met al sport ik dan wel bijna 2 uur in de week Toch netjes.
pi_19131458
Vezelrijk
- volkorenproducten
- bruin brood, roggebrood
- brinta, havermout, muesli
- aardappelen
- peulvruchten
- het grootste deel van de groenten
- fruit
- noten
- zilvervliesrijst
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it...
pi_19142833
Mijn update. Mijn dag kan niet meer kapiot!

Snuusje (1m73) (23.2) was 78 kg, is nu 69.5 kg en wil graag 65 kg wegen -8.5

Ben echt onder de 70!!! Mijn begin streefgewicht was 68 want dan is er 10 af en daar ben ik al bijna. En dan op naar de 65.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 11:20:26 #110
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_19143276
De update van week 20

Aquarelle(1,83) (22,7) was 79,0 kg, is nu 76,0 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -3,0
DaBuzzzzz (1,83) (26) was 89 kg, is nu 87.5 kg en wil graag 81 kg wegen. -1.5
elle_driver (1.80) (20) was 65 kg, is nu 64.6 kg, en wil graag 60 kg wegen. -0.4
Känsterle (1,83) (20) was 75 kg is nu 67 -8
Not_your_man (1m85) (25,1) was 97 kg is nu 86 kg en wil graag 85 kg wegen -10
Pauline (1,70) (22,4) was 70,0 kg, is nu 64,6 kg en wil graag 60,0 kg wegen. -4,8
Rozemieke (1,71) (23,3) was 71,0 kg, is nu 68 kg en wil graag 65 kg wegen. -3
Shantee (1.73)(22,7)was 70 kg, weegt nu 68, en wil graag onder de 60 wegen -2

Update:
week 27: Aquarelle
week 29: ….
pi_19144291
-edit-
Ach laat ook maar. Ik ben alleen nog wel even heel benieuwd naar NYM's reactie op Pandorah's post, want daar leest ie voor het gemak maar even overheen.

-----------

Dat gezegd hebbende.... Hier gaat het goed!!! Ik weet dat ik veel te veel tussendoor weeg, maar het stemde me toch wel positief dat de weegschaal vanochtend zelfs onder de 65 zat! Ik maak ineens in 2 weken zoveel vorderingen, dat is écht heel motiverend

[ Bericht 64% gewijzigd door imago op 15-05-2004 12:59:18 ]
pi_19175882
In navolging van het dieet-topic:

Dikkertjes huh?
pi_19187456
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 16:43 schreef heaven7 het volgende:
Maar het is toch belastend voor de knieen? (Althans, dat las ik op internet) dus "setjes" van 10-15 minuten worden aangeraden.

En is het met zo'n apparaat hetzelfde principe als op zo'n bankje zeg maar?
pi_19187789
Heb al een tijdje niks meer gepost, maar ben toch nog langzaamaan aan het afvallen. Stond net op de weegschaal, en zat op de 82,5
Alvast voor de update:

Together-Alone (1,91) (22,9) was 90 kg, weegt nu 82,5 kg, en wil graag 75 kg wegen -7,5
''Going mental on the Wabbu''
  maandag 17 mei 2004 @ 10:09:55 #115
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19188665
Goedemorgen!

Welkom terug Shantee.

Dat gaat goed Imago!

Fijn dat die vakantiekilo’s er al weer af zijn Pauline. Het gaat er misschien niet super snel af, maar wel op een manier zonder pilletjes en dat is ook belangrijk. Als je straks op je streefgewicht zit, kun je het volhouden om zo door te leven. Als je moet stoppen met poedertjes is het veel moeilijker om een gezond patroon te vinden.

Ik heb inderdaad een stepapparaat heaven7. Daar mag ik maximaal een kwartier achter elkaar opstaan, anders gaat hij kapot volgens de verpakking. Ik ga meestal een kwartier steppen, dan trimmen en dan nog steppen. Steppen vind ik niet zo zwaar, dus dat is mooi als op- en afbouw. In die tijd doe ik maximaal 2000 steps. Het wisselt hoe veel zin ik heb. In heb begin waren het er natuurlijk een stuk minder, toen was ik na 2 minuten al moe. Mijn bovenbenen zijn wel wat steviger geworden, net als mijn kuiten. Ik weet alleen niet of dat komt van het afvallen of van het steppen.
Je andere vragen, hoe slecht het is voor je knieen en of het hetzelfde is al op een bankje kan ik niet beantwoorden. Het is wel beter voor je knieen dan rennen lijkt me, omdat je niet zo ‘hard’ neerkomt. Steppen op een bankje vind ik zelf zwaarder, maar dat heb ik alleen gedaan tijdens wat gymlessen op de middelbare school, dus dat kan ik niet echt vergelijken.

Wat leuk dat je onder de 70 zit Snuusje!

Jullie hebben me een tijdje niet gezien geloof ik. Het was de afgelopen weken erg druk, mijn opa heeft een hartstilstand gehad en afgelopen zaterdag was de crematie. Ik voel me niet zo lekker (o.a. daardoor) en ik kan daardoor niet zoveel energie vinden om vaak langs te komen. Maar ik ben zeker niet verdwenen.
Door al het gedoe van de afgelopen tijd is het wel extra moeilijk om goed op te letten en toch nog gezond te eten. Afgelopen weekend heb ik mijn verjaardag gevierd en bijna het hele weekend zat het huis vol. Eten moest dus ook vlug tussendoor. Gelukkig had ik wel wortelbolletjes en komkommer in huis voor de visitie. Ik geloof dat ik zelf het meeste op heb.
Het is al een tijd geleden dat jullie een update van me hebben gekregen. De onregelmatigheid heeft me blijkbaar (wat gewicht betreft dan) goed gedaan, want vanochtend woog ik 65 kilo. Mijn streefgewicht.
Mijn nieuwe regel wordt:
Yppy (1,72) (22) was 95,0 kg, is nu 65 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -30

Ik wil nog wel even in het lijstje blijven staan, omdat het moeilijkste, het op gewicht blijven, nu nog gaat komen.

In week 26 kan ik de update doen, dat vraagteken bij mijn naam kan dus weg. Ik ben dan weer een weekje terug van vakantie.
*OUD heilige*
pi_19188713
Yppy, gefeliciteerd...
Heel netjes...
pi_19189139
Hallo allemaal,

Ik post vandaag voor de laatste keer hier want het werkt bij mij juist tegengesteld als ik veel bezig ben met mijn lijnen en gewicht. Ik ga jullie dus verlaten, sorry maar zovaak postte ik nu ook weer niet dus ik denk niet dat jullie me echt zullen missen.

Allemaal nog veel succes met lijnen en groetjes van Miss_cee
  † In Memoriam † maandag 17 mei 2004 @ 11:01:33 #118
43556 miss_dynastie
pi_19189645
Yppy, gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  maandag 17 mei 2004 @ 11:28:00 #119
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19190096
Bedankt jolene en miss_dynastie.

Knap dat je voor jezelf kies miss_cee en niet voor je gewicht. Echt goed! Als je per ongeluk tegen een slank recept of een super-leuke-veel-vet-verbrandende-sport aanloopt laat je het ons wel weten he?
*OUD heilige*
pi_19199089
YPPY wat fantastisch! Echt geweldig goed van je!

Ik step nu per dag 20 minuten maar ik ben nog aan het opbouwen.. hoe zit het met de versteviging van je billen?

Ik heb echt ontzag voor je hoor Je doet het zo geweldig goed, je sport daarbij ook erg veel (imho) dat lukt mij echt niet aangezien ik een hekel heb "verplicht" sporten, die 20 min. per dag onder goede tijden lukt me nog wel maar veel meer niet hoor..
Maar nu heb ik het geluk dat op eten letten eigenlijk al wonderen verricht voor mij, daarvoor hoef ik niet zo nodig veel te sporten, dit is dus gewoon wat extra's.
Ik doe zo'n 1200 steps denk ik..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2004 17:52:33 ]
pi_19210739
Traag maar gestaag verlies ik weer een beetje gewicht:

Rozemieke (1,71) (23) was 71,0 kg, is nu 67,5 kg en wil graag 65 kg wegen. -3,5
pi_19224442
quote:
Op zondag 16 mei 2004 18:09 schreef imago het volgende:
In navolging van het dieet-topic:

[afbeelding]

Dikkertjes huh?
Dit lichaam, maar inplaats van een taille een zwembandje.. _

en dit hoofd:

Nou ik zie er nog best dun en strak uit zo
pi_19224668
TS: kun je mij ook in de openingspost vermelden? Ik heb een vetpercentage van zo'n 7 tot 7.5%, ik wil naar de 6.
SAPPIG!! SAPPIG!! "Shit negro, that's all you had to say!"
pi_19226589
he dames,

sorry dat ik me aangemeld heb en vervolgens nooit meer gepost heb. Er is een hoop gebeurd in mijn leven oa. een nieuwe baan. Hier ben ik te druk mee om me intensief bezig te houden met mijn zwembandjes. (Hoop eigenlijk dat mijn kwabbetjes er door de drukte vanzelf afgaan). Ik wil me dus afmelden bij deze.
Mocht het de spuigaten uit gaan lopen qua eetpatroon (hmmm...lunches) dan zal ik me wel weer melden. Succes allemaal!
  dinsdag 18 mei 2004 @ 21:15:07 #125
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19226796
Morgen weer weegdag. Ik ben ook alweer een paar weken niet geweest omdat het eigenlijk niet zo goed ging. Door de ziekte van Pfeiffer voelde ik me zo rot en erbij dieten leek me even geen goed idee. Het gaat nu gelukkig weer wat beter, ik heb weer veel meer rust genomen en ben begonnen met extra heftige vitaminen te slikken.
Inmiddels ben ik al 4 maanden ziek en mijn conditie en spierkracht is erg achteruit gegaan daarom ben ik deze week aan het kijken of het me toch wel weer lukt om te gaan sporten. Ik ben begonnen met Pilates (van tellsell ) Het is een erg rustige vorm van spieren trainen, niet springen, rennen etc. Ik raak er niet van buiten adem maar had er wel spierpijn van... Ik moet even kijken of hierdoor mijn gezondheid niet verslechterd deze week, zo niet dan ga ik er mee door anders leg ik het wel weer in de kast voor over een maandje of 2.

Heaven7 2 uur sporten in de week is hartstikke goed! Merk je al dat het wat makkelijker gaat nu je wat langer aan het steppen bent?
imago raar is dat he dat je soms ineens een tijd stil staat en dat het dan ineens weer eraf lijkt te vliegen. Goed hoor dat je nu onder de 65 bent, en dat terwijl je eigenlijk niet durfde te wegen
Yppy wat zul je trots op jezelf zijn zeg, je streefgewicht gehaald!!! Had je nog een leuk cadeautje aan jezelf beloofd als je het zou halen (een mooie jurk ofzo?)
Maryse ik heb ook dat lichaam of beter gezegd dat had ik 4 jaar terug en dat is mijn streven weer. Nu moet je er inderdaad een flinke zwemband eromheen denken en dan lijkt het precies.
Dank je voor je succes wensen Miss-cee, jij ook heel veel succes met het afvallen.

Ik ben nog een heleboel mensen vergeten maar goed, die zijn volgende keer weer
Lekker douchen!
  dinsdag 18 mei 2004 @ 22:01:38 #126
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_19228169
Ik merk dat mijn opmerking aardig wat stof heeft doen opwaaien hier
Hopelijk neemt niemand het mij kwalijk en zien jullie het als een extra oppertje

Maar even serieus: Ik zoek een luchtige (% vet en calorie arme) toetje.
Wie weet welke yoghurt ik hiervoor moet kiezen?
Ik hoorde ook dat er een soort yoghurt dieet bestaat. Je eet dan zo veel mogelijk calorie arme yoghurt en valt dan binnen no time enkele kilo's af. Wie is hiermee bekend?
pi_19229667
YPPY echt goed dat je op je streefgewicht zit! Kun je een hele nieuwe garderobe aanschaffen. Verheug ik me nu ook al op.....

NoT-YouR-MaN je hebt wel van optimel van die dieetyoghurts, drinks en kwarken. Maar daar zit veel zoetstoffen in. Dat is weer ongezond voor je. Als je op die manier wilt afvallen, denk niet dat het de manier is maar toch, kun je denk ik het best normale magere yoghurt nemen met vers fruit. En niet van die prefab dingen.
  woensdag 19 mei 2004 @ 08:26:02 #128
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_19235913
Ik snap er geen bal van, de weegschaal geeft vanmorgen opeens 74,5 aan. Vorige week had ik de ene keer wegen 75,5 en de andere keer 76, dus vandaar dat ik toen gekozen heb 'er is niets af' (mijn weegschaal geeft tot halve kilo's nauwkeurig). Ik had stiekem gisteren ook al gewogen later op de dag en toen was het ook al 75,5 , dus het zal wel kloppen. Maar ik heb dus echt een weekend achter de rug waarin ik langs de McDonalds geweest ben en naar een verjaardag waar taart was, en teveel wijn heb gedronken en en en.... Hoe kan ik dan afvallen? Ik ben er wel blij mee hoor, daar niet van, maar snappen doe ik het niet. Theoretisch gezien kan het trouwens ook 74,7 of 74,3 zijn, maar ook bij 74,7 is er genoeg afgegaan in een week tijd. Vreemd. Maarreh, mijn regel is nu dus:

Aquarelle(1,83) (22,2) was 79,0 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -4,5
pi_19236366
NoT-YouR-MaN ik zou dan voor optimel van vivit gaan, die hebben ook heel veel smaken. Zonder vet en toegevoegde suikers, gezoet met zoetstof. Maar ik zou dat niet gebruik als hoofdingredient van een dieet. Ik heb het zelf staan voor na het eten 's avonds (of als ontbijt als ik niks anders naar binnen krijg).

Ik heb dus niet meer gewogen voordat ik ben begonnen met lijnen.. ik heb er wel eens opgestaan voor de grap maar dat kreng gaf 70 aan! Terwijl ik 70 (op dezelfde weegwschaal) was toen ik op mn dikst was, ik ben nooit zwaarder geweest en zo dik als toen ben ik nu zeer zeker niet. Dus ik ben zo huiverig geworden voor dat ding. Ik heb weer besloten mijn bovenbeen op te meten op het dikste gedeelte (want daar zou heel wat afmogen van mij) en mijn middel, dus niet mijn taille want daar zit niet zoveel vet Maar ookweer op het dikste gedeelte, net onder mijn navel waar een vetbobbeltje zit.

Vorige week was 1 bovenbeen 59 cm en mijn buik 75, ik ga morgen weer meten
  woensdag 19 mei 2004 @ 09:50:10 #130
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19236868
Goed dat je elke dag stept heaven7! Ik heb geen idee of mijn billen verstevigd zijn door het steppen, ik voelde wel dat daar toch iets van spier zat. Bij het turnen hadden wij een oefening die misschien wel goed is: op handen en knieen zitten en dan met je been omhoog zwaaien. De eerste keer is het niet moeilijk, maar na een tijdje wil het niet meer zo goed.
De afgelopen tijd heb ik niet zoveel gesport hoor, ik had veel last van het weghalen van mijn verstandskiezen. Die drie weken niet sporten was duidelijk slecht voor mijn conditie. Ik ben nu weer even bezig, maar het trimmen gaat lang niet meer zo goed en ook het steppen was weer even zwaarder. Weer opbouwen nu dus.
Vind je het niet leuk om te dansen? Dat is ook goed voor je conditie. Slowen natuurlijk niet zo , maar als je wat internsiever danst, verbrand je zeker veel calorieen. Muziek hard en bewegen maar!

Mooi dat er weer wat af is Rozemieke. Eraf is eraf, ook al gaat het niet vreselijk snel.

Als je je niet goed voelt, gaat afvallen inderdaad niet zo makkelijk sjak. Het zou handig zijn als dat Pilates wel kan met pfeiffer. Houd je ons op de hoogte hoe het gaat?
Een cadeautje voor mijn streefgewicht krijg ik van mijn vriend. Hij heeft namelijk beloofd een hele dag mee te gaan winkelen. Dan ga ik zomerkleren kopen en iets om te sporten, wat dat zit ook voor geen meter meer. En wat korte broeken en misschien nog een bikini.

NoT-YouR-MaN, ik neem meestal gewoon magere yoghurt, zonder suiker. Vers fruit erdoor in stukjes is lekker voor de afwisseling. Appel of aardbei of peer. Suiker of zoetstof doe ik er niet door. In het begin is de smaak even wennen, maar nu is het erg lekker.

Ik voel me echt super gezond. Het is nog vroeg, maar ik heb al bijna anderhalf uur baantjes gezwommen. Dat was erg lang geleden, omdat ik nu moet werken op de tijden dat ik altijd ging. Nu dus maar de ochtend geprobeerd. Toen ik toch bij de kassa stond, heb ik maar meteen een zomer abonnement gekocht. Nu moet ik wel vaak gaan, anders is het zonde van het geld.
*OUD heilige*
  woensdag 19 mei 2004 @ 10:05:43 #131
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_19237186
Dat heb ik inderdaad ook gedaan YPPY, een 12 badenkaart. Maar toch ben ik al een paar weken niet geweest. Ik zwom 'altijd' op dinsdagmorgen en vrijdagmorgen, maar de dinsdag is het bad pas om 9:30 open en ik heb de laatste 3 maanden steeds op dinsdag gewerkt, dus dat ging dan niet. (Per 1 juni is dat waarschijnlijk voorbij trouwens, wat ik wel jmmer vind, maar dan kan ik wel weer zemmen) en op vrijdag ben ik de laatste weken steeds de stad uit geweest. Bovendien heb ik een nieuw badpak nodig en was mijn zwembril stuk en wil ik toch liever een badmuts om mijn haar een beetje te beschermen. Maar dat zijn een beetje smoesjes en makkelijk op te lossen met een bezoek aan de Perry Sport. Vanaf 1 juni lig ik dus weer minimaal wekelijks in het zwembad , anders is het ook zo zonde van het geld
  woensdag 19 mei 2004 @ 11:05:39 #132
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19238827
En ik ben dus ook weer aangekomen de afgelopen weken (niet onverwacht):
sjak(1.80) (24,1) was 79 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 65 wegen. -2,5
Lekker douchen!
pi_19249900
YPPY, echt keigaaf dat je je streefgewicht hebt gehaald... Dat wordt volgend jaar een keislanke Eftelingmeeting...

Ondertussen kruipen de kilo's er bij mij langzaam bij, dus ik moet echt oppassen nu. Na m'n verjaardag ga ik er weer lekker tegenaan!
.
  woensdag 19 mei 2004 @ 18:57:58 #134
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_19250256
Even een vraagje over PEPSI / COLA LIGHT..
Ik lees dat het maar 0.2 Kcal is. Wat drinken jullie meestal (op water na)
pi_19251049
Gezond valt cola light niet te noemen, maar je wordt er niet dik van voor zover ik weet.
pi_19255430
Maryse (1,74) (22) was 71,0 kg, is nu 66,5 kg en wil graag 60,0 kg wegen. -4,5

Een halve kilo er af.. !
Is keelontsteking en met moeite kunnen eten en slikken toch nog ergens goed voor.
pi_19256757
Pffff de zomer is weer begonnen (qua weer dan)... ik moet nu echt gaan oppassen met eten en drinken want dat neemt 's zomers vaak behoorlijk toe...
pi_19265522
Nou voel ik me schuldig Ik heb sinds tijden weer een "echt" ontbijt gehad ipv 1 bakje yoghurt. Ik heb nu 1 bakje magere yoghurt gehad en 2.5 afbakbroodje Ik voel me enorm schuldig en ook vol Heb het dan wel mager belegd.. met 20+kaas (10% vet) en voor de zoetigheid (had ik ook enorme behoefte aan) 1 theelepeltje suiker erop en wat stroop

Anyway, het is natuurlijk niet idioot veel ofzo maar toch voel ik me er niet zo lekker bij nu

1000 extra steps doen dan maar?
pi_19267017
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 11:49 schreef heaven7 het volgende:
Nou voel ik me schuldig Ik heb sinds tijden weer een "echt" ontbijt gehad ipv 1 bakje yoghurt. Ik heb nu 1 bakje magere yoghurt gehad en 2.5 afbakbroodje Ik voel me enorm schuldig en ook vol Heb het dan wel mager belegd.. met 20+kaas (10% vet) en voor de zoetigheid (had ik ook enorme behoefte aan) 1 theelepeltje suiker erop en wat stroop

Anyway, het is natuurlijk niet idioot veel ofzo maar toch voel ik me er niet zo lekker bij nu

1000 extra steps doen dan maar?
1 keertje maakt toch niet uit? Als het maar lekker was.. En zo heeel ongezond was het volgens mij niet. Maar ja.. Als je je beter voelt door 1000 steps zou ik dat doen.. !
pi_19273706
Doink weer een halve kilo eraf...

Känsterle (1,83) (19,9) was 75 kg is nu 66,5

Veel minder moet het niet gaan worden, maar wanneer gaat dat verdomde buikvet weg
pi_19273762
Zo.

En nu ben ik het zat om steeds maar weer aan te komen, ik ben die buik zat en ook die broeken die steeds strakker gaan zitten en kledingmaten die steeds groter worden! Ik wil verdorie ook een keer slank zijn

Vanaf nu ga ik afvallen en met een beetje steun-in-de-rug van hier moet dat vast gaan lukken Ik weeg nu 72 kg en ik zou graag 62 kg willen wegen over een tijdje. Maargoed, eerst maar eens onder de 70 komen

Mag ik ook in het lijstje?
Kittyme (1.73) (24,1) weegt 72 kg en wil graag 62 kg wegen
pi_19273973
Welkom, Kittyme. Wat is je plan van aanpak?
pi_19274224
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 18:12 schreef Kaensterle het volgende:
Welkom, Kittyme. Wat is je plan van aanpak?
Ten eerste minder eten Ben namelijk goed in te veel eten (je kunt maar ergens goed in zijn ), ik schep bij het avondeten bijna altijd een tweede keer op en ik heb nu dus besloten dat niet meer te doen. Mijn boterhammen ga ik nu beleggen met iets gezonds in plaats van chocoladepasta. Verder wil ik minder snoepen en drink ik nu 1,5 tot 2 liter water per dag.

En natuurlijk meer bewegen. Want oh wat is het gemakkelijk om de auto te pakken als je ergens naartoe moet, ook al is het in mijn eigen woonplaats... Ga dus vaker de fiets pakken en ik ga gebruik maken van het feit dat ik bij een zwembad werk (heb de sleutel van de personeelsingang, kan dus binnen openingstijden zwemmen wanneer ik wil). Verder ga ik de hometrainer ook maar weer eens gebruiken

En nu nog me eraan houden
pi_19275397
Hoi, ik heb een vraag. Ik heb een buikje, hij is erg bol, dus geen zwembandje zeg maar. Zouden buikspieroefeningen hierbij helpen? Of moet ik dan eerst afvallen?
Ik ben trouwens 1.65, weeg 59/60 en wil graag wat minder wegen. Maar helaas gaat het vet er nooit op de goede plaats af. Bekend verhaal he ? (enig idee wat mijn bmi is? uitgaande van 60 kg)
Ook heb ik last van te dikke bovenbenen, ik heb een hometrainer sinds ca 2 maanden maar dat helpt voor geen meter.

Weten jullie hoeveel je mag eten bij het avondeten. Bijvoorbeeld hoeveel gram rijst, pasta ed. Of is er misschien een makkelijke site waar dat op vermeld staat? Alvast bedankt. Ik ben trouwens 22 en wil wel met jullie meedoen als het mag.
pi_19279144
Plaatselijk vet verbranden kan helaas niet. Je kan wel je buikspieren trainen om de boel wat beter "binnen" te houden, maar als je er echt van af wil is afvallen het devies.

Je bmi kan je uitrekenen op http://www.overgewicht.nl - op die site kan je ook een "eetdagboek" bijhouden en worden automatisch de calorieën ervan uitgerekend.
pi_19280515
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 22:00 schreef Kaensterle het volgende:
Plaatselijk vet verbranden kan helaas niet. Je kan wel je buikspieren trainen om de boel wat beter "binnen" te houden, maar als je er echt van af wil is afvallen het devies.

Je bmi kan je uitrekenen op http://www.overgewicht.nl - op die site kan je ook een "eetdagboek" bijhouden en worden automatisch de calorieën ervan uitgerekend.
Dank je, dan zal ik daar morgen eens kijken.
pi_19287218
Nou, gister is uiteindelijk niks meer geworden hoor Bij t avondeten wat ovenfrietjes gehad en een kroketje en 's avonds een softijsje

Maar vandaag ga ik het weer helemaal goed doen Het is ook niet erg toch, af en toe een dagje dat het minder gaat?
pi_19287366
Natuurlijk is dat niet erg, moet kunnen toch? Als 't maar niet te vaak is
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:31:29 #149
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_19287574
Heaven7 dat is absoluut niet erg. Het is pas erg wanneer je je schuldig voelt en de moed opgeeft omdat je denkt dat je weer bijzonder veel aangekomen bent (wat niet het geval is). Ik heb meestal op de zaterdag een rustperiode. Ik eet dan 'minder' gezond en zodoende blijf ik scherp. Dus vandaag gewoon doorgaan met het sporten / lijnen en dan is er niets aan de hand. Big up!
pi_19288790
Tuurlijk is dat niet erg. Je kunt m.i. beter een keer zondigen dan de jezelf de hele tijd alle lekkers ontzeggen, waardoor je er op een gegeven moment zo'n zin in / behoefte aan hebt dat je veel te veel pakt. Gebeurt mij veel te vaak namelijk...
pi_19290552
Jullie zijn lief Ja, dat is idd zo. Ik zorg gewoon dat ik voldoende eet zodat ik iig geen honger heb en probeer zoveel mogelijk nee te zeggen tegen lekkers maar zal soms echt nog wel wat nemen (zoals gister dat lekkere ijsje )

En ik ga het aantal steps opvoeren naar 1500
pi_19291497
Er was hier laatst iemand van plan mee te gaan doen met de Marikenloop a.s. zondag en toen meldde ik dat het parcours vrij irritant is vanwege de 4 kleine ronden met te smalle paadjes ---> te druk dus je kunt niet lekker doorlopen.
Gelukkig kan ik melden dat dat niet meer zo is Kreeg afgelopen week mijn inschrijvingspakket met o.a. parcoursbeschrijving: zowel de 5 als de 10 km bestaan uit 1 ronde, en alleen aan het begin lopen de lopers van beide afstanden een stuk samen. Het bos waar het parcours doorheen loopt heeft aardig brede paden, dus dat komt allemaal goed. Er gaan wel heel veel mensen meedoen trouwens, veel meer dan vorig jaar alweer. Wordt leuk
pi_19316528
De update van week 21

Aquarelle(1,83) (22,2) was 79,0 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -4,5
Elle_driver (1.80) (20) was 65 kg, is nu 64.6 kg, en wil graag 60 kg wegen. -0.4
GWS (1.68) (23.9) was 67,5 kg, is nu 67,5 kg en wil graag 60 kg wegen.
Kaensterle (1,83) (19,9) was 75 kg is nu 66,5-8,5
Kittyme (1.73) (24,1) weegt 72 kg en wil graag 62 kg wegen
Maryse (1,74) (22) was 71,0 kg, is nu 66,5kg en wil graag 60,0 kg wegen. -4,5
Naamah (1,75) (25) was 83 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen. -6,5
Pauline (1,70) (22,4) was 70,0 kg, is nu 64,6 kg en wil graag 60,0 kg wegen. -4,8
sjak (1.80) (24,1) was 79 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 65 wegen. -2,5
Together-Alone (1,91) (22,9) was 90 kg, weegt nu 82,5 kg, en wil graag 75 kg wegen -7,5

Update:
Week 26: Yppy
week 29:
Ik weet nog niet wanneer ik wel en niet kan updaten in de zomervakantie, dus zet mezelf even niet in het lijstje, laat het wel weten zodra het wat duidelijker is!

Together-alone Goed! Je kan ook beter langzaam afvallen, zodat het eraf blijft, dan ineens heel veel.. heb je nu echt een levensstijl gevonden waarbij je afvalt?
Yppy Gefeliciteerd met je streefgewicht en gecondoleerd met je opa.. lekker tegenstrijdig. Echt super dat je je streefgewicht bereikt hebt, 30 kilo eraf krijgen is echt een topprestatie, hoop dat je lichaam zich goed voelt bij dit gewicht, waardoor het misschien wat minder moeite kost dit gewicht te houden!
Miss-cee Jammer dat je weggaat, heb je het uit het lijstje gehaald. Misschien dat je het toch leuk vind om hier afentoe wat mee te lezen, misschien tot ‘ziens’!
Giorgio_Armani Ja, natuurlijk mag je bij ons in het lijstje, maar wil je dan met vetpercentage ipv gewicht? En je bmi? Kun je zelf een regeltje maken op ongeveer dezelfde manier als bovenstaande, dan post de volgende updater ‘m mee in de update! Wil je trouwens ook afvallen, of alleen meer spieren ipv vet?
sjak Balen dat het afvallen lastig is doordat je ziek bent! Pilates is idd lekker rustig en werkt goed, ik heb ook de dvd gedownload, maar weinig ruimte (en vooral ook tijd en zin) om het echt te doen. Hoop dat je snel echt beter bent!
Maryse Rot die keelontsteking, had het een tijdje terug ook, misschien idd wel bevorderlijk voor het afvallen
Kaensterle Buikvet schijnt altijd het langst te blijven zitten, jammer he? Misschien moet je niet zo heel veel meer af willen vallen, maar proberen om vet om te zetten in spieren door (meer) te sporten?
Kittyme Ja, je mag in het lijstje, sterker nog, je staat er al in Je plan van aanpak klinkt goed, bouw wel rustig op met sporten en minder eten anders verval je misschien weer snel in oude gewoonten.. Handig dat je altijd kan zwemmen, en waarschijnlijk gratis ook, verlaagt toch die drempel weer!

Ik zit zelf nog ‘vast’ op de 76,5 met een bmi van 25, een paar weken terug was dat even 75, maar die 76,5 blijft stabiel, terwijl ik best wel slechte dingen heb gehad.. Ik moet er echt weer tegenaan wil ik af gaan vallen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Naamah op 22-05-2004 18:16:02 ]
pi_19317378
Naamah Bedankt voor de tips en voor het in-het-lijstje-zetten Ik ben misschien wel iets te fanatiek begonnen met dat sporten en iets minder eten en snoepen enzo, en het is wel een goede manier om snel af te vallen (ben vorig jaar met heel erg fanatiek sporten en minder eten en snoepen afgevallen van 72 naar 68 kg), maar daarna verviel ik inderdaad in oude gewoonten en zaten die 4 kg er zo weer aan. Goed dat je het zei, ik zal erop letten ietsje minder fanatiek te doen om dit te voorkomen

En ja, dat zwemmen is voor mij inderdaad gratis Heb met een vriendin afgesproken iedere week te gaan zwemmen dus dat is een mooie stok achter de deur.
pi_19317508
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:11 schreef Kittyme het volgende:
Naamah Bedankt voor de tips en voor het in-het-lijstje-zetten Ik ben misschien wel iets te fanatiek begonnen met dat sporten en iets minder eten en snoepen enzo, en het is wel een goede manier om snel af te vallen (ben vorig jaar met heel erg fanatiek sporten en minder eten en snoepen afgevallen van 72 naar 68 kg), maar daarna verviel ik inderdaad in oude gewoonten en zaten die 4 kg er zo weer aan. Goed dat je het zei, ik zal erop letten ietsje minder fanatiek te doen om dit te voorkomen

En ja, dat zwemmen is voor mij inderdaad gratis Heb met een vriendin afgesproken iedere week te gaan zwemmen dus dat is een mooie stok achter de deur.
Afspreken om samen te gaan sporten is echt handig, kan je er niet zo makkelijk onderuit! Ik ben eerst begonnen met sporten en toen dat lekker ging (na ongeveer 2 maanden) ben ik pas echt begonnen met mijn eetstijl veranderen. Die 2 maanden heb ik overigens wel gebruikt om af te kicken van dingen als 'suiker in de thee' (wat ik nu echt zoooo vies vind!!).
pi_19317609
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:17 schreef Naamah het volgende:

[..]

Die 2 maanden heb ik overigens wel gebruikt om af te kicken van dingen als 'suiker in de thee' (wat ik nu echt zoooo vies vind!!).
Ik kan niet zonder suiker in de thee

Lang leve de zoetjes! (Alhoewel die ook niet helemaal gezond zijn, maarja, je moet iets als je niet houdt van niet-zoete thee en wel wilt voorkomen dat je aankomt)
  zaterdag 22 mei 2004 @ 16:40:38 #157
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19317982
Leuk dat je ook zwemt Aquarelle. Ik heb ook nog een 12badenkaart, maar die is erg lang geldig. Ik voelde dan nog niet de ‘verplichting’ om te gaan. Nu heb ik dat wel. Gisterenochtend ben ik weer geweest en ik heb ruim anderhalf uur gezwommen. Tussendoor was er nog iets van aquarobics ofzo, die muziek was wel leuk voor de afwisseling. Dat maakt het zwemmen een stuk makkelijker. Jammer dat ik mijn discman niet mee het water in kan nemen.

Volgend jaar gaan we allemaal keislank naar de Efteling Tackleberry. We moeten echt weer voor herkenningstekens zorgen, anders vinden we elkaar niet meer.
Jammer dat bij jou de kilo’s er weer aan komen, gelukkig weet je inmiddels wel hoe je ze eraf moet krijgen. Kunnen jullie er weer samen tegenaan.

NoT-YouR-MaN, ik drink vooral water en thee (op mijn werk), verder ook siroop. Er is nu ook siroop light, dat scheelt weer wat. Verder ook fris light, maar niet alle soorten. Soms staat er light op en dan is het alsnog erg calorierijk. In de zomer op het balkon neem ik vaak een grote kan met water en ijsblokjes mee, zit niks ongezonds in, maar door de kan en het ijs heb ik toch een tropisch idee.

Heb je nog last van die keelontsteking MaRySe?

Extra steppen kan altijd heaven7, maar je hebt niet heel veel gegeten. Vooral je ontbijt mag best voedzaam zijn. Dat kun je ook nog makelijk compenseren met een lichtere lunch.

Mooi dat je weer een halve kilo kwijt bent Kaensterle. Vet gaat altijd pas al laatste weg op de plaatsen waar je het het liefste kwijt wilt geloof ik.

Welkom kittyme. Je plan van aanpak klinkt goed. Wat handig dat je bij een zwembad werkt!

Jammer dat je stil staat Naamah. Ben je een tijdje wat makkelijker geweest? Ik merkte zelf een paar keer dat ik dacht ‘dat kan ook nog wel’ en langzaam werd dat dan steeds meer. Nou ging het niet om ongezonde dingen, maar om boterhammen en ontbijtkoek, maar het was wel erg makkelijk om weer wat onderzonder te gaan eten.

Met mijn verjaardag heb ik tegoedbonnen gehad voor een sportwinkel hier in de stad. Vandaag heb ik die ingewisseld voor renschoenen met allerlei soorten gel overal en sportkleren. Mijn trainingspak van de middelbare school ging echt niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door YPPY op 22-05-2004 18:03:05 ]
*OUD heilige*
pi_19318424
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:33 schreef Naamah het volgende:

Kaensterle Buikvet schijnt altijd het langst te blijven zitten, jammer he? Misschien moet je niet zo heel veel meer af willen vallen, maar proberen om vet om te zetten in spieren door (meer) te sporten?
Nah ik doe drie keer per week aan fitness (spieropbouw) dus meer dan dat kan eigenlijk niet (een spiergroep meer dan 3x per week trainen is niet nuttig, integendeel zelfs).... ik heb best al wel wat buikspieren, maar d'r zit gewoon nog een laagje vet overheen.. Maar ja, dat gaat er ook nog wel af.

Nog meer afvallen? Het gewicht kan me niet schelen - het gaat erom hoe het eruitziet - en met de rest van m'n lichaam ben ik nu ook prima te vreden na het gewichtsverlies. Ik eet gewoon drie fatsoenlijke maaltijden per dag dus ik honger me niet uit ofzo. Ik zie wel op welk gewicht het schip strandt
pi_19318784
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:40 schreef YPPY het volgende:
Volgend jaar gaan we allemaal keislank naar de Efteling Tackleberry. We moeten echt weer voor herkenningstekens zorgen, anders vinden we elkaar niet meer.
Jammer dat bij jou de kilo’s er weer aan komen, gelukkig weet je inmiddels wel hoe je ze eraf moet krijgen. Kunnen jullie er weer samen tegenaan.
Ik heb ook geen keuze YPPY, ik hoor nu al elke dag dat ze lichter is dan ik...
.
pi_19319625
Hmm YPPY ik snap niet wat je bedoeld? Je vindt dat ik extreem veel heb gegeten? (Vond het zelf niet echt extreem veel, heb wel gezondigd maar onder "extreem veel" versta ik iets anders )
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:02:18 #161
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19319770
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 17:54 schreef heaven7 het volgende:
Hmm YPPY ik snap niet wat je bedoeld? Je vindt dat ik extreem veel heb gegeten? (Vond het zelf niet echt extreem veel, heb wel gezondigd maar onder "extreem veel" versta ik iets anders )
Ik bedoelde niet extreem veel. Meestal lees ik mijn hele post nog door, dat vond ik nu te veel, stond er dus toch nog een fout in. Ik hoop dat het nu goed is aangepast.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zaterdag 22 mei 2004 @ 18:02:21 #162
43556 miss_dynastie
pi_19319773
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:40 schreef YPPY het volgende:
Er is nu ook siroop light, dat scheelt weer wat.
Heb je ook een merk voor mij ??
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:03:46 #163
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19319811
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:02 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Heb je ook een merk voor mij ??
Het is van de Albert Heijn, als merk staat er alleen een AH logo op.
*OUD heilige*
pi_19319904
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:02 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet extreem veel. Meestal lees ik mijn hele post nog door, dat vond ik nu te veel, stond er dus toch nog een fout in. Ik hoop dat het nu goed is aangepast.
Hihi, gelukkig maar Nu staat het er goed geloof ik Ik schrok al
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:09:26 #165
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_19319928
Mag ik er ook bij?

Ik ben de laatste tijd flink aangekomen, en wil die kilo's dus weer kwijt

GWS (1.68) (23.9) was 67,5 kg, is nu 67,5 kg en wil graag 60 kg wegen. 0
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_19320067
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mag ik er ook bij?

Ik ben de laatste tijd flink aangekomen, en wil die kilo's dus weer kwijt

GWS (1.68) (23.9) was 67,5 kg, is nu 67,5 kg en wil graag 60 kg wegen. 0
Ja, kon mijn post met het lijstje nog veranderen, dus je staat erbij! Hoe ben je van plan om af te gaan vallen? Anders eten? Sporten? Of doe je dat al?
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:46:16 #167
12913 GreatWhiteSilence
pi_19320558
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:17 schreef Naamah het volgende:

[..]

Ja, kon mijn post met het lijstje nog veranderen, dus je staat erbij! Hoe ben je van plan om af te gaan vallen? Anders eten? Sporten? Of doe je dat al?
Ik ga iig anders eten. Ik ben er achter gekomen dat ik zoveel ben aangekomen door de rijst, mie en pasta. Ik ben vrijwel bij mijn vriendje ingetrokken, die dat soort dingen zonder enige gram aan te komen kan eten. Helaas kan ik dat dus niet, is gebleken Dus ik ga weer over op groenten en aardappeltjes.

Om alles sneller te laten verlopen ga ik meer bewegen, dus bijvoorbeeld een halte eerder uitstappen als ik met de bus ben. Ik heb niet echt geld om op een sport te gaan, dus zal ik dat soort dingen moeten doen. Misschien ga ik wat vaker zwemmen als ik de tijd vind. Ik heb een baan en studeer nog, dus ik heb ook tijdgebrek. Maar ik hoop dat wat meer beweging voldoende is, en een ander eetpatroon.

Al zal ik misschien niet zo snel gewicht verliezen, het gaat me er voornamelijk om dat ik geen overgewicht ontwikkel, wat dus wel zou gebeuren als ik op de manier doorga zoals ik bezig was.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_19321968
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:33 schreef Naamah het volgende:

Together-alone Goed! Je kan ook beter langzaam afvallen, zodat het eraf blijft, dan ineens heel veel.. heb je nu echt een levensstijl gevonden waarbij je afvalt?
Nou, ik drink zoiezo 1,5/2 liter water per dag, en eet eigenlijk geen ontbijt meer. Daar had ik zoiezo eigenlijk altijd al een hekel aan, en ook meestal geen tijd voor, dus dat is niet zo erg.

Verder probeer ik mezelf eraan te houden op mn werk tussen de middag 1 broodje te eten, meer niet. En ik moet ook vaak dingen proeven op mn werk. Dat laat ik nu zoveel mogelijk door anderen doen, behalve natuurlijk als het iets is waar weinig slechts in zit.
Eigenlijk zondig ik nog best regelmatig, (Ik heb een groot zwak voor Ben&Jerry's..) en ben ik helemaal niet zo streng bezig als de meesten hier volgens mij, maar het werkt zo wel voor me.
''Going mental on the Wabbu''
  zondag 23 mei 2004 @ 13:25:23 #169
93104 Sammy11
Kip en cola light!
pi_19334559
Enige dagen geleden kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat ik geen enkele broek of rok van
de vorige zomer nog pas. Slecht nieuws natuurlijk, nieuwe kleding kost geld en bovendien baal ik ervan dat ik zoveel aangekomen ben. Daarbij moet ik wel vertellen dat ik ben gaan studeren en op kamers ben gaan wonen: leef- én eetgewoonten zijn dus veranderd.

Omdat ik niet álle lekkere (dus vaak ongezonde) dingen wil laten staan, hoop ik dat ik hier wat advies in kan winnen.

ik houd ontzettend van Chips , eet dit dus regelmatig (1 á 2 keer in de week). Het is ook zó moeilijk om ervan af te blijven, op een verjaardag of tijdens een filmpje....
Daarnaast eet ik 's ochtends 2 boterhammen en gedurende de dag ongeveer nog 5 á 6.
Mijn avondeten is bijna nooit een vette hap, zoals friet of pizza, maar wel regelmatig pasta...
Tussendoortjes zoals een koekje of een snoepje kan ik ook redelijk moeilijk laten staan.
Hoe kan ik door niet ál te drastische veranderingen door te voeren, tóch mijn buikje kwijtraken?

Ik weeg nu zo'n 66 kg en ben 1.63m, 19 jaar.

Wat kan ik het beste op mijn brood doen, en wat niet?
Moet ik het eten van pasta's minderen? Is rijst in dat geval beter?
Klopt het dat rundergehakt niet erg gezond is, en kip wel?
Is het beter om bijvoorbeeld één maal per week vegetarisch te koken?
Ik squash regelmatig, 1 keer per week, is dat een vetverbrandende bezigheid?
En hoe zit het met fitness: hardlopen/fietsen/steppen of roeien?
'The nice thing about having memories is that you can choose.'
pi_19334836
sammy11 nou, hier alsnog een antwoord van mij, lekker loos, had ik m net zo goed in je andere topic kunnen doen, maar snap je waarom ik je deze gaf? Misschien vind je het ook wel leuk om in het lijstje te komen e.d. en er staat heeeeeeeel veel info in deze en oudere topics van Slank de zomer in en (de variant voor mensen met een bmi van +25) Fok Dieetclub en iedereen weet hier en in de Dieetclub ontzettend veel uit ervaring.

Niet al te drastisch veranderen en toch wat eraf krijgen, kan door oude slechte gewoonten te vervangen door betere nieuwe. Chips bevoorbeeld vervangen door toastjes of iets nog gezonders (komkommer o.i.d.).
8 boterhammen zijn best veel, misschien kun met 2 minder en wat extra fruit de dag ook doorkomen? Als je dan echt honger krijgt kun je uiteraard wel beter boterhammen eten dan slechtere dingen.
Verder is bewegen natuurlijk het belangrijkst, hoeft niet perse fanatiek sporten te zijn, maar kan ook vaker lopen/fietsen zijn.

Broodbeleg: appelstroop, kipfilet, casselerib (mijn favorieten), filet americain... misschien kan iemand me aanvullen?? weet verder even niks..
Pasta; afwisselen is het beste, kies als je pasta neemt volkoren/meergranen pasta en als rijst zilvervliesrijst
Gehakt zit veel vet in, kip en kalkoen veel minder.
Vegetarisch koken is een goede optie, maar het hangt ervanaf wat je dan eet.. vlees vervangen door vis is ook een goede optie (ik eet maar 1/2 keer in de week vlees)
Squashen is denk ik niet echt een sport waarbij je vet verbrand, maar alle beweging is goed!!
Fitness is beter, alle cardio-apparaten (lopen/fietsen/steppen/roeien) zorgen dat je vet verbrand, mits je het op de goede hartslag doet. Vetverbranden begint overigens pas na 20 min.

Goed, hoop dat je zo een beetje op weg geholpen bent, kijk ook even bij de links in de openingspost. Vooral www.voedingscentrum.nl en www.overgewicht.nl vind ik erg goed!
pi_19334972
ow.. en ook heeeeeeel belangrijk; 2 liter water drinken!!!
  zondag 23 mei 2004 @ 14:01:55 #172
16715 Mylene
*schatje*
pi_19335299
Uit gesloten topic:
quote:
Op zondag 23 mei 2004 13:13 schreef Sammy11 het volgende:
Enige dagen geleden kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat ik geen enkele broek of rok van
de vorige zomer nog pas. Slecht nieuws natuurlijk, nieuwe kleding kost geld en bovendien baal ik ervan dat ik zoveel aangekomen ben. Daarbij moet ik wel vertellen dat ik ben gaan studeren en op kamers ben gaan wonen: leef- én eetgewoonten zijn dus veranderd.

Omdat ik niet álle lekkere (dus vaak ongezonde) dingen wil laten staan, hoop ik dat ik hier wat advies in kan winnen.

ik houd ontzettend van Chips , eet dit dus regelmatig (1 á 2 keer in de week). Het is ook zó moeilijk om ervan af te blijven, op een verjaardag of tijdens een filmpje....
Daarnaast eet ik 's ochtends 2 boterhammen en gedurende de dag ongeveer nog 5 á 6.
Mijn avondeten is bijna nooit een vette hap, zoals friet of pizza, maar wel regelmatig pasta...
Tussendoortjes zoals een koekje of een snoepje kan ik ook redelijk moeilijk laten staan.
Hoe kan ik door niet ál te drastische veranderingen door te voeren, tóch mijn buikje kwijtraken?

Ik weeg nu zo'n 66 kg en ben 1.63m, 19 jaar.

Wat kan ik het beste op mijn brood doen, en wat niet?
Moet ik het eten van pasta's minderen? Is rijst in dat geval beter?
Klopt het dat rundergehakt niet erg gezond is, en kip wel?
Is het beter om bijvoorbeeld één maal per week vegetarisch te koken?
Ik squash regelmatig, 1 keer per week, is dat een vetverbrandende bezigheid?
En hoe zit het met fitness: hardlopen/fietsen/steppen of roeien?
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 14:07:35 #173
43556 miss_dynastie
pi_19335438
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:03 schreef YPPY het volgende:

[..]

Het is van de Albert Heijn, als merk staat er alleen een AH logo op.
Dan ga ik van de week eens langs AH. Thanx
  zondag 23 mei 2004 @ 14:23:43 #174
93104 Sammy11
Kip en cola light!
pi_19335816
Thanks Naamah. Sorry, ben nog niet zo bekend met het forum, dus bedankt voor de tip.
Heb al heel wat bijgeleerd en ga zeker mijn eetgewoonten aanpassen.
Water drinken is inderdaad goed jah, maar je moet dan zo vaak naar het toilet! haha
maargoed, dat went zeker wel, en heb het er voor over!
Ik ga gehakt vaker ruilen voor kip of vegetarisch.
Jullie ook succes met de strijd tegen de ongewenste kilootjes!
pi_19343150
Fok! Dieetclubmeeting III

Jullie mogen er ook komen hoor
pi_19343258
Sorry, dat ik hier zo lang niet ben geweest en ook zo weinig kom.
Komt gewoon omdat ik vrij weinig op internet zit. En als ik op internet zit dan ben ik ook gewoon heel weinig op FOK!.

Ik ben weer afgevallen ik ben nu 86 kilo. Het gaat wel stukken langzamer als in begin. Maar het gaat wel gewoon vooruit. En ik denk dat het nu wel beter is dat het niet zo snel gaat. Dan kan ik het straks ook beter behouden.
En die FOK!meeting ik weet het niet hoor. Volgens mij gaan er nooit mannen mee. En ik ben best schijterig in dat soort dingen.
pi_19343974
Welkom GreatWhiteSilence. Succes!! Volgens mij is pasta en rijst enzo niet super dikmakend. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je erbij eet. Een roomsaus is natuurlijk veel ongezonder dan een tomatensaus. Ik merk bij mezelf dat kaas dikmakend is. Dus voor mij geen kaas op de pasta.

Miss_dynistie, Lesini is/heeft ook een light siroop. Is er in een paar verschillende smaken. Ik vind zelf de aardbeien met vleugje kiwi erg lekker. Alleen zit er in deze siroop aspartaam en daar schijn je ook niet te veel van binnen te moeten krijgen.

Naamah jammer dat het even niet opschiet. Ik merk ook dat je er echt 100% voor moet gaan. Anders sta je zo weer stil. Maar beter dan dat je aankomt. Betekent wel, dat als je straks op streefgewicht bent en je wat ongezonder eet, je niet gelijk weer aankomt.

Ik ben deze week ook niet echt goed bezig geweest. Ik heb 0x deze week gesport en een half pizza gegeten op een avond. Er is dan ook niets af, maar gelukkig ook niets bij, al voel ik me een stuk dikker dan vorige week.
Deze week er weer met z'n alle hard tegen aan.
  zondag 23 mei 2004 @ 22:16:49 #178
12913 GreatWhiteSilence
pi_19348167
quote:
Op zondag 23 mei 2004 20:03 schreef Snuusje het volgende:
Welkom GreatWhiteSilence. Succes!! Volgens mij is pasta en rijst enzo niet super dikmakend. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je erbij eet. Een roomsaus is natuurlijk veel ongezonder dan een tomatensaus. Ik merk bij mezelf dat kaas dikmakend is. Dus voor mij geen kaas op de pasta.
Nou, dat valt vies tegen: in beide zit 350 calorieën per 100g. Dat tikt flink aan. Mijn schoonpa moet ook afvallen, ivm diabetes, en mag van de dietiste ook geen rijst en pasta meer. In groenten zitten veel minder calorieën, dus ik hou het voortaan daarbij.
  zondag 23 mei 2004 @ 22:27:17 #179
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19348507
Ik wil even melden dat ik hartstikke trots op mezelf ben, ik heb deze week elke dag (op zaterdag na) wat aan sport gedaan:
maandag 20 km gefietst, dinsdag 20 minuten workout (pilates), woensdag 50 minuten workout, donderdag 60 km gefietst, vrijdag 20 minuten workout, zaterdag was mijn rustdag en vandaag heb ik bijna 30 km gefietst.
En het lijkt nog steeds erg goed te gaan, ik ben nog niet helemaal uitgeput. Ik val aan de andere kant ook niet af omdat ik dan mijn voeding ook weer eens goed in de gaten moet houden, op het moment ben ik wel weer vrij veel aan het snoepen.
Lekker douchen!
pi_19350476
Heel goed sjak! Keep up the good work!

Ikzelf heb deze week 2,5 uur gehometraind, nu maar hopen dat ik icm het minder eten al een beetje afgevallen ben. Zal wel tegenvallen trouwens.

Wanneer is hier eigenlijk gebruikelijk je nieuwe gewicht te posten en wanneer wordt het lijstje meestal geupdate? Of is daar geen vaste tijd voor?
pi_19351421
nou ik moet me ook maar eens aanmelden

harrie1 33 jaar 1.73 99 kilo
eigenlijk ga ik niet voor de kilo's
maar voor conditie en me (chips) buik (zeker 5x per week)
ik zit in wao en beweeg veeeeel te weinig

plan van aanpak
minder chips
minder zoete drankjes
sport school
proberen meer te bewegen (fietsen ipv auto)

ik loop al een tijd rond om af te vallen
maar had dit topic nog niet ontdekt
nu ben ik niet meer alleen

eigenlijk wil ik snel afvallen
maar ben wel bang om te jo jo-en

voor alle afvallers: probeer het opnieuw
voor alle mensen bezig met afvallen
vooraaalllll dooorgooaaaaann
pi_19355324
Nou, gisteren 25 jarig huwelijksfeest van mijn ouders gehad dus niet echt opgelet op wat ik wel en niet at maar ik ben de hele dag in de weer geweest om iedereen van drank e.d te voorzien dus dat is goed voor de lijn! Ik heb het georganiseerd namelijk.. en bij de bbq heb ik 1 klein gehaktrolletje gehad en een paar stukjes stokbrood dus dat is niet echt veel. Ik ben vandaag geradbraakt Te weinig slaap en een bonkend hoofd nu, moet de hele dag werken

Maar iedereen veel succes deze nieuwe week, ook ik ga er weer vol tegenaan
  maandag 24 mei 2004 @ 09:12:23 #183
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19355950
quote:
Op maandag 24 mei 2004 07:24 schreef heaven7 het volgende:
... bij de bbq heb ik 1 klein gehaktrolletje gehad en een paar stukjes stokbrood dus dat is niet echt veel. Ik ben vandaag geradbraakt Te weinig slaap en een bonkend hoofd nu, moet de hele dag werken
Heb je geen hoofdpijn omdat je te weinig gegeten hebt?

Harrie1 welkom! De plannen die je hebt zjn goed, je kunt heel goed die zoete drankjes vervangen door water! Genoeg drinken is belangrijk. Succes!
Lekker douchen!
  maandag 24 mei 2004 @ 09:46:42 #184
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19356414
Welkom GWS. Je aanpak klinkt goed en verstandig dat je actie gaat ondernemen voordat je overgewicht hebt. Je kunt ook goedkoop sporten, zoals wandelen, fietsen en touwtje springen. Dat hoeft ook niet veel tijd te kosten.

Als het voor jou werkt, is het goed Together-Alone. Het is tenslotte ook belangrijk dat je het vol kunt houden. Als je weet dat je nooit zonder B&J’s kunt, dan heeft het weinig zin jezelf dat helemaal te gaan verbieden. Er komt dan toch een moment dat je het gaat eten, en dan waarschijnlijk ontzettend veel.

Welkom Sammy11. Het op kamers gaan was voor mij ook een moment dat het fout ging, je verhaal klinkt dus bekend. Rundergehakt is inderdaad niet zo gezond. Als je het toch maakt, kun het bakken in zijn eigen vet (dus zonder boter of olie) en dan met een keukenpapiertje het vrijgekomen vet wegdeppen of in een vergiet doen. De eerste keer schrok ik echt hoeveel vet erin zat. Je kunt ook met een bakpapiertje bakken, ipv met olie of boter, maar mij lukt dat niet.
Wat betreft fitnessen moet je denk ik vooral iets doen dat je leuk vindt, anders heb je toch geen zin om te gaan beginnen. Muziek maakt het sporten vaak makkelijker.

Leuk je weer eens te zien Koenus. Goed dat je op 86 kilo zit! Bij iedereen gaat het na een tijdje langzamer en soms gaat het zelfs stil staan. Zolang er (langzaam) toch nog wat af gaat, ben je nog goed bezig.
Een meet moet je eerste zijn en het is altijd erg gezellig. Misschien gaan er wel meer mannen me als ze weten dat ze niet de enige zijn. Ik begreep dat we Tackleberry hier over een tijdje weer wat meer zien, misschien gaat die ook wel mee.

Wat goed dat je zoveel hebt gesport sjak! Je bent terecht trots op jezelf. Heb routes gefietst, of was het van A naar B?

Kittyme, als we kunnen dan posten we op woensdag ons nieuwe gewicht. Op een andere dag mag ook natuurlijk als dat voor jou handiger uitkomt. De updates zijn altijd in het weekend, dus op zaterdag of zondag. Bij uitzondering kan het vrijdagavond of maandagochtend zijn. Wil je ook een keertje updaten? Het is niet veel werk en leuk om aan te passen dat iedereen afvalt.

Welkom harrie1, al vrees ik dat je ik je meteen weg moet jagen. We hebben twee topics lopen van de ‘afvalclub’. In dit topic zit iedereen met een gezond gewicht die voor het mooie (nog) wat (extra’s) wil verliezen. In het andere topic zitten mensen met overgewicht. Met jouw gegevens heb je een bmi van 33.1 en dus overgewicht. Je kunt je bmi zelf berekenen op www.overgewicht.nl. Het andere topic: Fok! Dieetclub deel 41

Heb je de hele dag niet meer gegeten heaven7? Dan kan ik me voorstellen dat je je niet goed voelt. Werk ze!

Mijn eerste keer buiten lopen met mijn nieuwe schoenen en mijn nieuwe kleren was een totale ramp. En niet eens omdat mijn conditie zo slecht is. Ik had bedacht dat het leuk zou zijn om door het park te gaan lopen, dat is niet zo ver van mijn huis. Tijdens de 15 minuten dat ik weg was, had ik bizar veel last van steken (dat heb ik zelden), had ik het gevoel niet goed te ademen en was ik na een kort stukje al bekaf. Thuis heb ik nog ruim een uur op de bank gezeten om bij te komen. Stomme hooikoorts. Ik baalde behoorlijk dat ik daar voorlopig dus niet meer kan gaan lopen. Ik heb er geen tranende ogen, keelpijn en een piepende ademhaling voor over om te kunnen lopen. Gisterenochtend heb ik wat gelopen tussen de huizen in de buurt. Daar zijn ook flink wat tuintjes, maar een stuk minder groen dan in het park. Ook daar had ik het gevoel niet goed te kunnen ademen, maar het ging al wel een stuk beter. Dat wordt mijn rondje dus de komende maanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door YPPY op 24-05-2004 10:48:55 ]
*OUD heilige*
  maandag 24 mei 2004 @ 10:10:29 #185
93535 elle_driver
boop-oop-a-doop
pi_19356810
Ik heb al even niet meer gewogen, dus ik weet niet zeker of ik afgevallen ben. Maar mijn kleren doen vermoeden van wel. Mijn spijkerbroeken zitten in ieder geval een stuk comfortabeler.

Wat ik uitgespookt heb? Ik heb salades ontdekt. Hollandse kropsla vind ik helemaal niet lekker, maar er zijn zoveel andere groentes en slasoorten waarmee je iets lekkers op tafel kan zetten. En er zit bijna niks in!

Verder drink ik braaf water en thee en af en toe vul ik een fles met een klein beetje limonadesiroop en een boel water. Die gooi ik in de ijskast en een uur later heb ik een traktatie.

Bewegen gaat me ook aardig af. Nog steeds dagelijks thuis buikspieroefeningen en wat oefeningetjes met dumbells. En met dat mooie weer loop ik overal naartoe. Volgende week kan ik weer op de weegschaal en ik popel.

Misschien moet ik er zelf een aanschaffen, maar eigenlijk vind ik dat jammer van het geld en ben ik een beetje bang dat ik daar juist obsessief van bezig ga.
  maandag 24 mei 2004 @ 10:27:17 #186
93104 Sammy11
Kip en cola light!
pi_19357107
Goeiemorgen allemaal.

Vanmiddag ga ik lekker fitnessen, heb er al zin in! Gelukkig staat daar de muziek flink hard aan, daardoor houd ik het langer vol en is het minder saai!
Vanavond vegetarisch eten, veel salade en water drinken. Hopelijk wordt het nog iets komende zomer!

elle_driver, misschien is het inderdaad geen goed idee om een eigen weegschaal aan te schaffen. De kans bestaat dat je er dan te vaak op gaat staan en dat is niet de bedoeling. Hoe vaak weeg je je nu? Bovendien is er nu steeds een spanning, voordat je op de weegschaal gaat staan, als je er thuis een hebt, zie je slechts kleine verschillen..

YPPY, Jammer dat het lopen zo'n ramp was, de eerste keer. Gelukkig heb je nu een betere route gevonden en heb je niet voor niets nieuwe schoenen en kleren aangeschaft !

Wat ik nog niet helemaal begrijp is waar ik naar moet kijken op de verpakking.
Er staat het aantal kilojoules, maar ook kilocalorieen aangegeven, per 100 gram. Kan iemand mij uitleggen waar ik op moet letten en wat veel is en wat relatief weinig?
pi_19372629
Zoetekauw als ik ben, heb ik elke dag mijn dagelijkse dosis koek of chocolade nodig. Een sultanakoekje, brokje pure chocolade, klein cakeje,... Nu heb ik op dit forum en het andere dieetforum het woord ' ontbijtkoek' al een paar keer zien passeren. Het blijkt niet te calorierijk te zijn en in een dieet te passen. Ik heb echter geen idee want ontbijtkoek is Is het een soort koekje ofzo en is het iets typisch Nederlands of kan je het ook in België krijgen?
  maandag 24 mei 2004 @ 21:41:43 #188
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19375372
Ken je peperkoek? Zo noemden we het thuis in Brabant altijd.
*OUD heilige*
  maandag 24 mei 2004 @ 21:55:08 #189
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_19375786
Komt dit je bekend voor?
pi_19384251
quote:
Op maandag 24 mei 2004 21:41 schreef YPPY het volgende:
Ken je peperkoek? Zo noemden we het thuis in Brabant altijd.
aha! Peperkoek dat is een bekende.
pi_19385392
neej.. peperkoek smaakt anders en is kleiner en heeft rozijntjes (toch?), ontbijtkoek is ook wat luchtiger.. maar in beide zitten weinig cal/vet, dus wat dát betreft maakt het niet uit
pi_19385411
peperkoek en ontbijt van peijnenburg of hoe het ook mag heten is het zelfde. Er zitten alleen net wat andere kruiden in.
pi_19385476
hmm.. ok, misschien had ik het dan over friese kruidkoek?? dat is dus óók lekker en licht!
pi_19385730
wienerketelapper heb je met rozijnen. Die is trouwens ook erg lekker. Alleen dan de versie zonder rozijnen.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 12:03:50 #195
3542 Gia
User under construction
pi_19387843
Hoi

Terug van weggeweest. Ben inmiddels geopereerd en nu bezig met fysiotherapie. Ben door de sportarts ook doorverwezen naar een diëtiste. Zij heeft me op een dieet gezet van totaal zo'n 1500 Kcal.
Was vorige week 3 kilo afgevallen, dus vond dat ik van het weekend wel een trappistje verdiend had, op een terrasje. Afgelopen zondag gourmet en huppekee, weer 2 kilo erbij!

Ben vanmorgen op controle geweest bij de diëtiste, 7 ons eraf slechts. Heb me voorgenomen om er nu toch harder aan te gaan staan. Het moet eraf!

Weeg nu op mijn weegschaal 91 Kg en wil graag onder de 70 wegen. Mag maximaal 75 wegen.

Wil ook wel in de openingspost.
pi_19398013
Hmm er zit ook een nadeel aan dat afvallen. Ik kan al mijn zomerkleding wel weggooien, want geen enkele broek of t-shirt past me nu nog (ik kan er bijna 2 keer in nu ).
Daar gaat mijn maandloon
  dinsdag 25 mei 2004 @ 18:51:26 #197
12913 GreatWhiteSilence
pi_19399829
Ik heb een site gevonden waarop je je dagelijkse behoefte aan calorieën kan berekenen.

Ik weet niet of de link al genoemd is, maar dit is hem: www.afslankdieten.nl/calorieenbehoefte.html

Misschien hebben jullie er wat aan...
pi_19404755
Op dat feest kwam ook mijn superslanke nicht (1.76 lang en 57 kilo) nou dat geeft je een lekkere domper Ik woog dat op mijn 14e bij de schoolarts.. zucht
Wat is lijnen toch vervelend soms Ik heb ook ongelooflijk zin in iets zoets. Sultana ofzo

*Klaag klaag*
  dinsdag 25 mei 2004 @ 21:44:56 #199
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19405033
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:36 schreef heaven7 het volgende:
Op dat feest kwam ook mijn superslanke nicht (1.76 lang en 57 kilo) nou dat geeft je een lekkere domper Ik woog dat op mijn 14e bij de schoolarts.. zucht
Wat is lijnen toch vervelend soms Ik heb ook ongelooflijk zin in iets zoets. Sultana ofzo

*Klaag klaag*
Haha, zo'n slanke nicht ben ik ook altijd geweest (1.80 en 55 kg) en ik kan je zeggen dat dat niet kwam doordat ik zo gezond at. Reken haar BMI eens uit, die zit op zwaar ondergewicht!!! Daar moet je niet naar kijken, het slaat nergens op, het is ongezond en als ze opstaat is ze waarschijnlijk duizelig, ze zal zelf ook niet blij worden elke keer als ze die ribben ziet. En ze kijkt waarschijnlijk jaloers om haar heen naar de vrouwen die wel borsten hebben.

Ik ben trouwens aangekomen toen ik gewoon 3 keer per dag gezond ging eten en toen ik stopte met roken was het hek van de dam. Daarom zit ik nu ook in dit topic. Het lullige is nu wel dat mijn nichtjes nu erg rot tegen me doen als ze me zien alsof die frustraties die ze jarenlang hebben gehad nu eindelijk kunnen uiten ofzo. "Zo sjak, je bent best dikker geworden he....grr, ja (^##&*@* ik ben 25 kg aangekomen, maar gelukkiger dan ooit" zeg ik dan maar weer. Oja, ik mag mijn nichtjes niet echt
Lekker douchen!
pi_19405912
Hehnee Dat kan ik begrijpen

Maar ze is niet heel dun hoor, ik zie geen ribben en zelfs een beetje een randje bij haar buik (wat over haar broek heenzit). En ze heeft een mooie b cup

Maar nee, je hebt gelijk, het is ook absoluut niet haalbaar voor mij maar het is het ideaalbeeld en ik vind het zelf ook mooi, afgezien van of het nou gezond is of niet En naast haar voel ik me zo plomp, we hebben namelijk wat knuffelige foto's gemaakt samen
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:20:51 #201
12913 GreatWhiteSilence
pi_19406174
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 18:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb een site gevonden waarop je je dagelijkse behoefte aan calorieën kan berekenen.

Ik weet niet of de link al genoemd is, maar dit is hem: www.afslankdieten.nl/calorieenbehoefte.html

Misschien hebben jullie er wat aan...
Maar volg niet die weekmenu link, daar moet je voor betalen...
pi_19406214
Zoveel ondergewicht heeft ze trouwens niet
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:40:27 #203
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19406709
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:22 schreef heaven7 het volgende:
Zoveel ondergewicht heeft ze trouwens niet
Grappig, ik heb zelf namelijk altijd het idee gehad dat ik erg dun was en daardoor ook erg ondergewicht had. Ik heb het nooit uitgerekend eigenlijk.
Oja, en dat idee dat ik dun was werd vrij regelmatig bevestigd door mensen die dachten dat ik anorexia had
Lekker douchen!
pi_19407999
Tja dat is minder idd Dom je, dat als je dun bent mensen gelijk denken dat je anorexia hebt
  woensdag 26 mei 2004 @ 08:47:46 #205
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19413037
Weegdag
Ondank al het sporten maar waarschijnlijk dankzij het vele snoepen deze week niets afgevallen. Zelfs wat bijgekomen. Sinds afgelopen zondag gaat het weer wat de goede richting op met eten. Het sporten gaat nog steeds super, alhoewel mag dat sporten heten? Laat ik het bewegen noemen!
sjak (1.80) (24,1) was 79 kg, is nu 76,7 kg en wil graag 65 wegen. -3,3

maar het is nog steeds beter dan de vorige keer dat ik gestopt ben met roken, toen kwam ik aan en aan tot er meer dan 20 kg bij was....
Lekker douchen!
pi_19413079
Toch netjes sjak je bent toch ook nog niet zo heel lang bezig? Ik vind het echt een goede prestatie hoor
Morgen komt mijn weeg en meetdag weer. Ik heb stiekum ook even op de weegschaal op mn werk gestaan en daar was ik, met kleding, schoenen en aan het einde van de dag 66 kilo! Dat betekend dus 's morgens 64 kilo Dat zijn al 3 weegschalen die hetzelfde zeggen en alleen onze nieuwe geeft 2/3 kilo meer aan. Vinden jullie het heel raar als ik toch voor dat lage gewicht ga?
Ik heb 2 weken terug ook mijn bovenbeen opgemeten en mijn buik (dus niet mn taille) en dat was 59 cm en 75 cm en een weekje later was er van beiden 1 cm af De weegschaal was no big help Maar we zullen morgen zien wat er gezegd wordt Ik zal weer op onze ouwe gaan staan en omdat die wel erg complimenteus is tel ik daar een halve kilo bij op, aan die nieuwe heb je echt niks. No way dat ik 68 weeg
  woensdag 26 mei 2004 @ 10:05:12 #207
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19414018
Welkom terug Gia. Als die 7 ons er in een week af is, dan is dat zeker niet slecht! Ik zou willen dat mij dat elke week gelukt was. Hoe gaat ga je naar de dieetiste? Geeft zij ook tips wat handig is om te eten?

Nieuwe kleren kopen kost dan idd een hoop geld Sjaak-Banaan, maar de reden dat je nieuwe kleren moet kopen is dan wel weer leuk. Het leger des heils hier is ontzettend blij met me geloof ik. Daar zijn al bergen vuilniszakken vol kleren heen gegaan.

Je moet jezelf niet met anderen vergelijken heaven7. Jullie hebben allebei een ander lichaam en zullen er dus nooit hetzelfde uit zien. Heb je ook opgelet wie er allemaal zwaarder zijn dan jij? Dat zijn er vast veel meer! Je hebt een mooi figuur en misschien is zij juist wel jaloers op jou!
Het maakt niet uit welke weegschaal je aanhoudt, als je maar steeds dezelfde neemt. Anders krijg je wel erg grote veranderingen. Wat leuk dat er al een centimeter af was!

Jammer dat er deze week niks af is sjak. Volgende week vast wel weer!

Vandaag heb ik weer gezwommen, dat voelt echt goed. Ik ben nu wel blij met dat zomerabonnement, nu moet ik wel vaak gaan. Met rennen is het nu wel irritant dat ik steeds moet wachten tot mijn sportbroek uit de was is. Zaterdag ga ik (met vriendje!) winkelen, misschien moet ik dan maar kijken voor een andere broek voor erbij. Een zwempak droogt wel snel, maar een sportbroek niet.
*OUD heilige*
pi_19414474
Ok, als vandaag dan weegdag is dan zal ik mijn nieuwe gewicht ook maar eens posten

Kittyme (1.73) (23,9) woog 72 kg, is nu 71,5 kg en wil graag 62 kg wegen -0,5

Het is maar een halve kilo, maar het is in ieder geval een beginnetje
pi_19419575
Zwemmen is heerlijk YPPY Als ik niet alleen zou hoeven zou ik dat ook regelmatig willen doen! Ik haat het om te zweten maar bewegen is wel fijn Dat krijg je met zwemmen mooi voor elkaar. En je traint alle spieren he!
pi_19422204
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:00 schreef heaven7 het volgende:
Zwemmen is heerlijk YPPY Als ik niet alleen zou hoeven zou ik dat ook regelmatig willen doen!
Waarom niet gewoon alleen gaan? Dan zwem je nog veel meer en harder ook, omdat je niet vertraagd wordt door het feit dat je met je buurman/vrouw meent te moeten kleppen, of gaat rusten omdat hij/zij ook gaat rusten etc.
Ik ga altijd alleen zwemmen & hardlopen. Ouwehoeren doe ik wel in de kroeg.
  woensdag 26 mei 2004 @ 17:00:37 #211
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19424655
Dat is een mooi begin Kittyme!

Ik ga altijd alleen zwemmen heaven7, dan hoef ik met niemand rekening te houden en kan ik zo snel zwemmen als ik zelf wil. Degenen die samengaan, zijn altijd meer aan het kletsen dan aan het zwemmen. Ontzettend irritant als je die in wilt halen. Heb je het wel eens geprobeerd om alleen te gaan?
*OUD heilige*
pi_19426438
Nee eigenlijk niet

Ik doe trouwens 1500 steps in een half uur, ik vind het zowaar leuk! Aan de hometrainer heb ik een hekel Maar is dit een beetje normaal of ga ik te snel of te langzaam? Het ding heeft geen verschillende standen.. tis niet superzwaar of superlicht maar gemiddeld, als ik mijn billen voel tijdens het steppen voel ik echt wel spieren aanspannen steeds.
pi_19428062
Nou, bij gebrek aan avondeten wat ik lust is mijn avondeten bij deze 2 boterhammen lightkaas en een bakje perzikenyoghurt en een fles water Ik vind rijst met cocos en currysaus (of zoiets) zo vies Mag ik misschien zelfs nog wat lekkers straks Geen avondeten scheelt natuurlijk enorm in de calorien, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2004 19:33:17 ]
  woensdag 26 mei 2004 @ 19:34:44 #214
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19428128
Als je voelt dat je spieren aan het werk zijn, is het vast goed.
*OUD heilige*
pi_19428457
Ik heb daarnet bedacht dat ik ook wel mee durf op de Fokdieetclubmeeting (nog even afhankelijk van de datum). Zou het leuk vinden als er meer mensen uit dit topic mee zouden gaan, dus vandaar dat ik 'm nog even onder de aandacht breng: Fok! Dieetclubmeeting III
Misschien tot ziens
pi_19431621
Haaaai!
ik wou ff wat van me laten horen!!
ik heb nu 2 hele drukke weken voor de boeg
maar daarna heb ik alle tijd van de wereld en zullen
jullie me weer dagelijks hier terugzien !!
suc6 allemaal!
pi_19433084
Hey het leger de heils daar had ik nog niet aan gedacht een goed idee YPPY
pi_19433964
Ik ga me maar niet wegen vandaag geloof ik.. Volgende week maar weer!
Zou het kwaad kunnen om een paar dagen op soep, groente en fruit te leven?
pi_19434363
Je moet er wel voor zorgen dat je je dagelijkse portie binnenkrijgt, voor de rest zie ik geen problemen
pi_19439452
Pfioew, ik snap niks van mijn lichaam. De vorige twee dagen heb ik serieus gezondigd. Pizza, groot ijsje, frietjes. Deze morgen wou ik de schade even opmeten en ineens bleek dat ik 66 kg woog. Dat is een kilo minder dan dinsdag!? Tja, ik weet niet wat ik daar van moet denken maar voor mij is het ok zo
pi_19439567
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 19:32 schreef heaven7 het volgende:
Nou, bij gebrek aan avondeten wat ik lust is mijn avondeten bij deze 2 boterhammen lightkaas en een bakje perzikenyoghurt en een fles water Ik vind rijst met cocos en currysaus (of zoiets) zo vies Mag ik misschien zelfs nog wat lekkers straks Geen avondeten scheelt natuurlijk enorm in de calorien, toch?
Als je daarna wat lekkers neemt niet natuurlijk
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:19:53 #222
3542 Gia
User under construction
pi_19439992
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 10:05 schreef YPPY het volgende:
Welkom terug Gia. Als die 7 ons er in een week af is, dan is dat zeker niet slecht! Ik zou willen dat mij dat elke week gelukt was. Hoe gaat ga je naar de dieetiste? Geeft zij ook tips wat handig is om te eten?
Uh, dat was in 6 weken!
Moet 20 juli weer terugkomen.

Ik krijg inderdaad wel tips. Bijvoorbeeld kalk. Op mijn leeftijd moet een mens meer kalk gebruiken, dus zeker 3 bekers melk per dag. (Of 2 Calcium plus) Dat schiet er nogal eens bij in.

Ze zegt ook dat aardappels niet dik maken. Maar ik lust ze niet zonder jus. En dan is het toch een ander verhaal.
Heb dus de aardappel uit mijn dieet geschrapt en neem in plaats daarvan twee soorten groenten. Daar mag je heel veel van eten.

Maar verder is het eigenlijk het standaard verhaaltje. Zij luistert naar wat je eetgewoonten zijn en stelt een dieet op wat daar het best bij past.
Maar ja, als je dan 3 kilo kwijt bent en je vindt dat je wel een tractatie verdiend hebt (terrasje! trappistje!) dan vliegt het gewicht er meteen weer aan. Dat is dus het moeilijke: Je mag gewoon echt niet zondigen, want je komt veel harder en gemakkelijker aan dan dat je afvalt.

Maar we houden moed. Mijn conditie is sterk aan het verbeteren. Als de fysio achter de rug is, ga ik lekker weer terug naar de fitnessclub. Dan kan ik weer een programma volgen wat gericht is op vetverbranding.
pi_19440178
Goeiemorgen iedereen

Onze ouwe weegschaal, dus dus zo complimenteus is zegt 62.5 en onze nieuwe, die veel teveel aangeeft zegt 66. Zullen we het op 64 houden?

Mijn bovenbeen was 2 weken terug 59 cm is nu 57 cm en mijn buik (over mn vetbobbeltje heen) was 75 cm is nu al 72 cm Ik val altijd heel snel weer af rond mijn middel

Mijn nieuwe regeltje:

Heaven7 (1,74) (21,1) was 70 kg, is nu 64 kg en wil graag 60 kg wegen. -6,0

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2004 10:29:42 ]
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:31:33 #224
3542 Gia
User under construction
pi_19440263
's Woensdags weegdag?
Hou het voor mij dan nog maar even op het gewicht van dinsdag, zal nu nog geen verschil zijn, toch?

Weeg ik me volgende week ook op woensdag.

Meteen even op de kalender zetten!
pi_19442519
Ik weeg me donderdags..
pi_19450139
Tsja, ik was degene die mee wilde doen aan de marikenloop, maar dat ging niet door omdat ik mijn voet gekneusd heb, toen ik over mijn kat viel tijdens het was ophangen. Daardoor dus ook al een aantal weken niet meer kunnen hardlopen

Heaven je gaat weer goed zo te lzen! Gefeli!
Rozemieke het heeft niet altijd veel zin om je zonde's proberen op de weegschaal af te lezen... je lichaam is nu eenmaal niet altijd iets wat logisch werkt, bij mij ook niet bepaald.

thaleie dat sporten alleen vind ik ook lekker! Soms ga ik wel samen met mijn vriend zwemmen, maar dat houdt in dat hij aan de andere kant van het bad borstcracwl doet, en ik in schoolslag de oude dametjes inhaal We komen samen en gaan samen weg, das allles. toch een stukje gezelligheid. Met hardlopen vind ik het helemaal niet fijn om samen met een ander te gaan, dat aanpassen in tempo vreet veel energie, aangezien ik nogal korte beentjes heb Verder ben je dan ook niet gebonden aan de tijden waarop een ander eens kan.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 08:03:12 #227
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19464315
Zes weken is inderdaad wat langer Gia. Wel fijn dat je merkt dat je conditie verbeterd is, dat is zeker gezond. Op sommige momenten vond ik ook dat ik een tractatie verdiend had, omdat er veel af was. Dan kocht ik alleen niets om te eten of drinken, maar tijdschriften, een boek, kleding oid. Dat werkte bij mij wel goed.

Jammer dat je niet mee kon lopen wendy-tje.Kun je inmiddels al weer hardlopen, of heb je nog last van je enkel?
*OUD heilige*
pi_19467505
Ik zit even in een dip. Ik zit nu 2 weken al rond de 69 kilo. De ene keer 69,2 de andere keer 69,8, terwijl ik niet het gevoel heb dat ik nou anders doe dan ik deed. Ik hoop niet dat dit mijn "normale" gewicht is, want ik heb nog echt veel vet.
Ik heb dus maar besloten dat ik meer moet gaan sporten. Ik heb besloten om meer te gaan zwemmen. Wil ik erheen is het zwembad gesloten wegens storing. Gaat dus niet echt lekker.

Weer genoeg gezeur. Ik ga er gewoon weer hard tegen aan en hopelijk volgende week beter. Iedereen weer veel succes!
pi_19475080
Nope, nog steeds niet geschkt om hard te lopen... kan gelukkig wel fietsen naar de uni, anders worden de dagen zo leeg he

Trouwens, heel leuk nieuws, een oud buurmeisje van me heeft een baby!! Ze is er zooo blij mee! Geweldig gewoon!
pi_19483093
Ik heb teveel gelezen in de diverse Slank- en Dieettopics: ik zag daarnet (kan me hooguit eens per maand wegen, als ik bij m'n vader ben) dat ik 1 kilo zwaarder ben geworden en baalde daarvan. Totdat ik me realiseerde dat het gewoon het 'spieren zijn zwaarder dan vet'-verhaal is en dat ik er in jaren niet zo strak heb uitgezien en ook in jaren niet zo hard (nouja....hard...) heb gelopen. Was echt een beetje gefixeerd aan het raken op getalletjes (kilo's, bmi....), terwijl het toch echt zou moeten gaan om 'bevalt het me wat ik zie in de spiegel?'
Dit even als waarschuwing voor het geval dat anderen ook te erg bezig zijn met getallen (ik was godzijdank nog niet zover dat ik me met hoeveelheden calorieen bezighield), het gaat er uiteindelijk toch gewoon om hoe het eruitziet, niet wat de weegschaal aangeeft
pi_19483294
Me vandaag vergrepen aan wat suikerpinda's Heb ik wel een hele drukke dag gehad en ookwel 1250 steps gedaan en niet veel gehad verder maar t voelt toch niet lekker
  zaterdag 29 mei 2004 @ 08:34:16 #232
12913 GreatWhiteSilence
pi_19488837
Ik maak van zaterdag mijn weegdag, nu ik een weegschaal hier(bij mijn vriend) heb. Ik ben nu 66.2 volgens dat ding, dus ik ben afgevallen, denk ik. Ik weet niet welke invloed een nieuwe weegschaal heeft gehad, maar ik geef me het voordeel van de twijfel

GWS (1.68) (23.5) was 67,5 kg, is nu 66,2 kg en wil graag 60 kg wegen.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 10:58:01 #233
88247 pinkkashmir
keukenprinses
pi_19489847
oh ik heb veeeelste lang niet geupdate geloof ik

maar! ik zit inmiddels zelfs onder mn streefgewicht van 62 kilo *heel trots*
pi_19490620
Er is een kilo af bij mij!!!
hoelang dat blijft weet ik niet, en t kan ook met ongesteldheid te maken hebben...
maar er is toch een kilo af, dus ik ben blij
suc6 iedereen!
pi_19497045
Ik ben hetzelfde gebleven, wel een beetje mijn eigen schuld want ik heb echt nergens opgelet. Het valt me nog mee dat ik niet aangekomen ben.
pi_19529796
* Kittyme geeft even een subtiel schopje...

GWS Goed zo! 1,3 kg verschil tussen twee weegschalen is inderdaad wel heel erg veel, dus neem ik gewoon even aan dat je toch afgevallen bent. En zo niet, dan toch

pinkkashmir Gefeliciteerd! En zelfs nog onder je streefgewicht!

Shantee Ook goed zo Hoe zit dat eigenlijk met ongesteldheid? Val je dan extra af vanwege het bloed dat je verliest of hou je onder invloed van hormonen voor je ongesteldheid vocht vast wat je tijdens je ongesteldheid weer verliest? (Gewoon nieuwsgierig )

Koenus Jammer, maar dus in ieder geval niet aangekomen! En nu doorgaan met afvallen!

Hier gaat het best goed, de dalende lijn zet zich gelukkig voort. Het gaat niet hard, maar ik blijf toch afvallen gelukkig Straks maar eens 50 km gaan fietsen en heb deze week ook al gezwommen en gehometraind dus ik ben benieuwd woensdag!

* Kittyme wacht vol spanning op de update
  maandag 31 mei 2004 @ 11:41:16 #237
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19531059
Jammer dat het niet naar beneden gaat Snuusje, maar twee weken stil staan is nog niet zo lang. Niet dat ik je wil demotiveren, maar dan ben je erop voorbereid dat het nog even kan duren. Leuk dat je gaat zwemmen!

Ben je al gaan kijken wendy-tje? Je kunt dan gewichtheffen met de baby, dat is ook sportief. Jammer dat je niet kunt lopen. Heb je enig idee hoe lang dat nog gaat duren?

Het gaat er (in dit topic) inderdaad om hoe je eruit ziet thaleia en of je je daar ook prettig bij voelt. Een weegschaal is maar een middeltje om het een beetje bij te houden, net zoals een meetlint. Het is wel een handig middel om in een topic je vorderingen bij te kunnen houden. Mensen die echt fanatiek bezig zijn met het opbouwen van spieren, gaan vaak ook kijken naar hun vetpercentage en laten hun gewicht zitten.

Goed dat je zoveel gestept hebt heaven7. Merk je al dat het makkelijker gaat?

Wat leuk dat je je streefgewicht hebt gehaald pinkkashmir! Heb je al bedacht hoe je op gewicht gaat blijven en niet verder afvalt?

Eraf is eraf Shantee en dat geeft weer moed.

Ga je een fietstocht rijden Kittyme, of van A naar B? Je hebt wel een sportieve week gehad!

Het Leger Des Heils hier kan weer blij met me zijn, ze krijgen weer twee tassen met kleren die te groot zijn. Mijn kast is nu wel bijna leeg. Gelukkig heb ik zaterdag een paar broeken, een rokje en een shirt gekocht. En een jurk die niks verbergt. Dat is dat ooit nog zou durven!
*OUD heilige*
pi_19531777
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 21:57 schreef thaleia het volgende:
Ik heb teveel gelezen in de diverse Slank- en Dieettopics: ik zag daarnet (kan me hooguit eens per maand wegen, als ik bij m'n vader ben) dat ik 1 kilo zwaarder ben geworden en baalde daarvan. Totdat ik me realiseerde dat het gewoon het 'spieren zijn zwaarder dan vet'-verhaal is en dat ik er in jaren niet zo strak heb uitgezien en ook in jaren niet zo hard (nouja....hard...) heb gelopen. Was echt een beetje gefixeerd aan het raken op getalletjes (kilo's, bmi....), terwijl het toch echt zou moeten gaan om 'bevalt het me wat ik zie in de spiegel?'
Dit even als waarschuwing voor het geval dat anderen ook te erg bezig zijn met getallen (ik was godzijdank nog niet zover dat ik me met hoeveelheden calorieen bezighield), het gaat er uiteindelijk toch gewoon om hoe het eruitziet, niet wat de weegschaal aangeeft
Je hebt helemaal gelijk - dit is een ijdelheidstopic, geen gezondheidstopic

Ik begin bij mezelf nu m'n sixpack te zien (zonder dat ik m'n spieren aanspan) dus ik ben ook blij
pi_19531957
Kittyme
uhmm tja...
ik geloof dat ik vlak voor de menstruatie t zwaarst ben en dat dat
langzaam weer wegzakt.
maar of het echt zo is weet ik eigenlijk niet. maar zo voelt t altijd
maar misschien zit het gewoon tussen mijn oren
haha, k weet t niet maar ik kon me niet voorstellen dat ik ineens een kilo kwijt was...
aangezien ik al eeuwen op t zelfde gewicht blijf hangen

YPPY
Jaaa das waar, ik voel me gelijk een stuk lichter
pi_19532721
Heerlijk he YPPY Op zich zonde van eventuele leuke kleding maar wat voelt het goed om allerlei nieuws te kopen en jezelf mooi te voelen! Je hebt het ook echt verdiend meid

Ik merk dat het steppen makkelijker gaat inderdaad. Zaterdag heb ik niet zo'n goeie dag gehad, een ijsje gegeten en 's avonds wat chippies en maar 500 steps gedaan dus gister heb ik er 3000 gedaan Verspreid over de hele dag welliswaar Ik vind zweten maar vies maar het geeft wel een heel voldaan en goed gevoel als ik klaar ben.

Nu heb ik honger, ik heb als ontbijt 1 bakje yoghurt gehad en 1 oreokoekje Ik ga dus nu even 2 bammetjes smeren
  maandag 31 mei 2004 @ 15:43:53 #241
88247 pinkkashmir
keukenprinses
pi_19536545
bedankt iedereen!

zit nu dus op 61.7 en ik vind het wel mooi geweest zo wil niet echt mager worden ofzo,dus.
ik wil dit volhouden door vooral gewoon gezond te eten en genoeg te bewegen,de laatste paar weken heb ik niet speciaal gedieet en/of minder gegeten,meer wat verstandiger.en een jong hondje is een goeie workout elke dag
pi_19540559
YPPY Het was een fietstocht voor het goede doel die hier ieder jaar op tweede pinksterdag gehouden wordt. Ik heb hem vroeger best vaak gefietst, maar de laatste jaren eigenlijk niet meer. Maar als je een beetje af wilt vallen moet je van dit soort dingen natuurlijk altijd gebruik maken

Weet iemand trouwens hoe het zit met het menstruatie-zwaarderwordenverhaal? Komt dat door je hormoonspiegel ofzo?
pi_19548832
Poeh hee ik heb voor het eerst in 5 maanden weer eens een whopper gegeten... nou ja, van mij hoeft dat ook niet meer bij nader inzien, die kleffe hap. Geef mij dan maar een broodje van de V&D ofzo.
pi_19554718
Dit was wel een een weekend zeg. Zaterdag en zondag BBQ en maandag nog gourmetten niet echt super bevordelijk, dus dat wordt extra goed mijn best doen deze week
  dinsdag 1 juni 2004 @ 18:45:58 #245
12913 GreatWhiteSilence
pi_19568021
Ik heb een goede vervanging gevonden voor de McDonalds: Subways. Dat zijn gezonde broodjes, in plaats van een vette hap... En nog een stuk lekkerder ook
  dinsdag 1 juni 2004 @ 19:36:11 #246
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19569334
Fijn dat het steppen makkelijker gaat heaven7, dan zie je goed dat je vooruit gaat en goed bezig bent.

Een hondje is inderdaad erg gezond pinkkashmir! Wat voor hondje is het? Ga je er vaak mee lopen? Ik ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen om op gewicht te blijven.

Dat is leuk, zo’n fietstocht Kittyme, dan maak je jezelf meteen nuttig. Ik weet niet precies hoe het zit met het maandelijks zwaarder worden, ik merk het zelf niet zo duidelijk. De ene keer denk ik wel dat ik het zie, een andere keer weer niet. Het komt wel regelmatig terug in deze topics.

Waar zit Subways GWS? Zijn er nog broodjes die extra aan te raden zijn?
*OUD heilige*
pi_19570065
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 19:36 schreef YPPY het volgende:

Waar zit Subways GWS?
Niet op zoveel plekken in Nederland: Arnhem, Tilburg, Haarlem, Maastricht en Eindhoven. Er schijnen nog wel meer lokaties in de planning te staan.
quote:
Zijn er nog broodjes die extra aan te raden zijn?
Er zijn verschillende broodjes waar minder dan 6 gram vet in zit. Van hun site:

Veggie Delite: 200 calories, 2.5 grams fat.
Turkey: 264 calories, 3.5 grams fat.
Ham, Roast Beef, Turkey and Ham: 261-267 calories, 4.5 grams fat.
Subway Club®: 294 calories, 5 grams fat
Roasted Chicken Breast: 311 calories, 6 grams fat.

Deze gegevens gelden voor broodjes zonder kaas en sausje, maar met alle vlees en groenten (ui, sla, tomaat, augurk, paprika, olijven en pepers). Mijn lievelingsbroodje is de Subway Club. Daar zitten kalkoen, ham en rosbief op.

Jared, de Subway Guy, heeft in een jaar tijd 245 pond verloren door niet veel meer te eten dan subs. 's Middags: 6-inch broodje met kalkoen, een zakje chips en light frisdrank. 's Avonds: een vegetarische footlong, geen kaas of mayo. Resultaat:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 2 juni 2004 @ 00:34:59 #248
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19578113
Uit gesloten topic:
quote:
Erosjuhhh - woensdag 2 juni 2004 @ 00:26

't is bijna zomer dus weg met die vetbuik!
ik heb flink gesearched eerst om te zoeken naar een topic met deze zelfde vraag, maar alle vragen zijn anders of de topics zijn op slot hier komt mijn vraag:

hoe kom ik snel van mijn vetbuik af& vet tieten?
tis niet echt dikke buik maar 't ziet er gewoon niet uit en 't beweegt wel iets mee als ik aan 't rennen ben, 't is ook alleen daar, verder zijn mijn armen etc harstikke dun

nu zegt de ene: "hardlopen moet je doen", de ander zegt "zwemmen is goed voor je buik" en de ander zegt weer "sit ups moet je doen" terwijl de anderen 't allemaal ontkennen.

ik hoef niet persé gespierde buik / six pack te hebben, maar gewoon iets vet van mijn buik mag er best af
hoe kan ik dit 't beste doen?

(liefst gewoon thuis/buiten work outs en geen sportschool)

heb 't express niet in sport gezet, omdat ik dit niet als sport zie maar meer als uiterlijke verzorging.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  woensdag 2 juni 2004 @ 08:54:19 #249
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19580499
En het is weer weegdag...
Het valt tegen eerlijk gezegd, ik val niet echt af en ik vind zelf dat ik niet echt veel eet maar wel veel beweeg. Daarom heb ik afgelopen week weer eens de centimeter erbij gehaald en wat blijkt: in 2 weken tijd is er 4 centimeter van mijn taille af. En daar gaat het uiteindelijk om

Zo, nu eens het rijtje af proberen te gaan. Ik heb al een tijdje niet echt gereageerd dus dat is best een lang rijtje geloof ik, eens kijken hoe ver ik kom.
Heaven7 ik heb dat ook gehad hier met mijn nieuwe weegschaal ineens was ik 1,5 kg zwaarder en die waren er net af.... Omdat ik alleen hier weeg heb ik besloten om die weegschaal wel als uitgangspunt te nemen. Het gaat wel goed bij je zie ik, ben benieuwd of je morgen ook weer lekker wat er af hebt. Ik vind wel dat je erg streng bent voor jezelf, je mag toch wel af en toe wat zondigen (bv in het weekend)

Yppy Leuk he dat je aan kunt trekken wat je maar wilt. Zeker nu in de zomer is het zo lekker om al die leuke jurkjes aan te kunnen doen, dat wordt voor mij pas volgend jaar denk ik...
Ik ben zelf ook dol op zwemmen maar vind het altijd zo'n gedoe. Voor ik daar ben en omgekleed ik weet dat ik dat alleen gewoon niet doe. Vroeger heb ik dat wel gedaan maar toen had ik ook veel meer tijd. Ik ging conditietrainen/zwemmen bij een club. Ik wist echt niet dat je in het water kon zweten zeg, daar hadden we een trainer dat wil je niemand aan doen.
Nu ben ik dus begonnen met Winsor Pilates. Het zijn oefeningen die voornamelijk gericht zijn op de buik, benen, billen. Ik doe ze thuis voor de tv met een nagesynchroniseerde dame (tellsell). Ik vind het echt heerlijk om te doen, je kunt kiezen uit een 10 min, 20 min en 50 min workout. Die 50 min heb ik nu 2 keer gedaan maar die is wel echt zwaar, ik moet nog een beetje voorzichtig doen met mjn gezondheid. 10 minuten is te kort, dus ik doe nu vooral de 20 minuten workout. Verder heb ik als regel dat ik elke dag iets aan beweging moet doen, de alternatieven naast pilates zijn fietsen en wandelen.
Ik ga me wel steeds beter voelen, al merk ik dat ik de pfeiffer nog steeds niet helemaal overwonnen heb.

Kittyme leuk is dat zo'n fietstocht. Wij hebben laatst ook om het Gooimeer gefietst wat een prachtige route was dat (50 km) en hier in Amsterdam zijn ook erg veel leuke routes om te fietsen. Ik vind een route wel fijn dan ben je wat doelgerichter bezig.
Ik weet ook niet zoveel over dat menstruatieverhaal, ben er ook wel benieuwd naar. Het enige wat ik merk is dat mijn buik opzwel maar echt zwaarder lijk ik niet te worden.

Maryse Hoe is het deze week gegaan met je groente en fruit weekje?

Jammer dat de dietiste zo'n standaard verhaal had Gia maar ja, dat is het misschien ook wel gewoon. Meer sporten, minder ongezond eten en dan kom je vanzelf op een geweldig gewicht
Wanneer mag je verhuizen van de fysio naar de sportschool?

Kop op Snuusje je lichaam is zich gewoon aan het klaarmaken voor een nieuw portie afvallen. Je moet het af en toe ook wat laten stabiliseren dat is allaan maar goed. Is het je wel gelukt om wat meer te gaan zwemmen deze week?

Thaleia wat doe je dan ook in deze topics
Je hebt helemaal gelijk hoor, het gaat er inderdaad om hoe je je voelt. Wat Yppy ook al zei een weegschaal is een hulpmiddel daarbij het kan je ongeveer aangeven waar je zit maar je moet je er niet op doodstaren merkte ik ook al. Ik ben denk ik nu begonnen met spieropbouw, dan val je niet af maar ik merk het dus wel aan mijn taille maat. Alhoewel er ook echt wel wat kilos afmogen maar dat komt wel weer ik kan het niet forceren.

Lekker GWS Subways, die heb ik vorig jaar in Amerika met enige regelmaat bezocht.

Goed, ik ben aan een heleboel mensen nog niet toegekomen, je merkt dat de zomer steeds dichterbij komt, het wordt hier steeds drukker. MIsschien vanmiddag nog de rest en anders volgende week weer.

Oja, voor ik het vergeet:
sjak (1.80) (24,1) was 79 kg, is nu 76,4 kg en wil graag 65 wegen. -3,6
Lekker douchen!
pi_19581870
Hmm, heb je zo veel gesport en ook minder gesnoept, val je nog maar 2 ons af... Maarja, iets is beter dan niets natuurlijk

Kittyme (1.73) (23,8) was 72 kg, is nu 71,3 kg en wil graag 62 kg wegen -0,7

Ik mis de update van vorige week trouwens
  woensdag 2 juni 2004 @ 16:50:39 #251
54434 Oscar-Wilde
lost in my head
pi_19592014
Hallo allemaal,

ik had mij eerst aangemeld bij: Fok! Dieettopic deel 42 ...
maar kreeg te horen dat dit d topic voor mij was
dus nogmaals:
ok, ik meld mij hierbij aan....
het heeft even geduurt, ik zag de topic al eerder langs komen, maar ik had en heb steeds het gevoel dat ik iets van mijzelf bloot geef, wat ik eigenlijk voor iedereen verborgen wil houden...
Ik heb officieel geen last van overgewicht, ben 1.75 en weeg ( de laatste keer dat ik op de weegschaal stond 67 kilo )
Voordat jullie meteen tot de conclusie komen, die hoort hier niet, laat mij eerst iets meer vertellen.
ik was altijd 55 kilo en na de geboorte van mijn zoontje heeft alles zich naar mijn borsten en vooral buik verplaatst!
Ondertussen heb ik een G 80 bh en een bijna even grote buik
Met leuke kleding kan ik het nog een beetje verhullen, voor de rest lijk ik slank, maar die buik.... die valt niet weg te werken...
Mijn buik is niet slap, maar gewoon vet en laatst zag ik op foto's die van achteren gemaakt zijn dat mijn kont bij mijn buik past... JOEPIE
I can resist everything except temptation.
  woensdag 2 juni 2004 @ 18:36:23 #252
12913 GreatWhiteSilence
pi_19594497
quote:

Waar zit Subways GWS? Zijn er nog broodjes die extra aan te raden zijn?
Er zit er sinds kort eentje in Alkmaar, daar kom ik regelmatig. Ik ben vegetariër, dus ik neem alleen de Veggie Delight. Dus een andere dan die kan ik je niet aanraden want daar heb ik geen ervaring mee...
pi_19596781
Welkom Oscar-Wilde. Is 55 kilo je streefgewicht? Dat is namelijk wel redelijk ligt, maar ik weet natuurlijk niet hoe je bouw is. Hoe ben je het van plan aan te gaan pakken?

pinkkashmir, gefeliciteerd met het behalen van je streef gewicht!!

Kittyme, je bent niet lichter als je ongesteld bent door het verliezen van bloed. Dat is maar een eierdopje. Wat ik hoor is het ook heel verschillend of mensen juist zwaarder zijn of lichter. Maar wat zou kunnen is dat je meer vocht vasthoudt voordat je ongesteld bent door hormoonveranderingen en dat je als je eenmaal ongesteld bent dit vocht weer verliest. Dan lijkt het dat je dus dat je bent afgevallen, maar ik weet niet zeker of dit zo is.

Ik heb deze week nu 1 keer gezwommen een uur achter elkaar en 2 keer gestept. Ben dus wel weer beter bezig dan de vorige 2 weken. Iedereen heeft het over pilates. Is dat nou echt wat?
Ik wacht trouwens met smart tot er een Subways in Amsterdam komt. Toen ik in Amerika was heb ik daar ook gegeten en dat is erg lekker. Alleen die dingen zijn wel erg groot!
  woensdag 2 juni 2004 @ 21:49:58 #254
12913 GreatWhiteSilence
pi_19600309
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 19:53 schreef Snuusje het volgende:
Ik wacht trouwens met smart tot er een Subways in Amsterdam komt. Toen ik in Amerika was heb ik daar ook gegeten en dat is erg lekker. Alleen die dingen zijn wel erg groot!
Je kunt ook een halve foot nemen, die zijn maar 15 cm lang...
pi_19601807
Ooooh mensen, ff klagen hoor De avonden zijn zo ontzettend moeilijk! We hebben om 6 uur gegeten en daarna niets meer gehad op een bakje yoghurt na Ik heb echt honger nu! Heb daarna ookweer 1500 steps gedaan.. Er ligt hier naast me een mac donals donut waar ik 2 hapjes van heb genomen Het is erg moeilijk om de rest niet naar binnen te schrokken! Maar de weet van dat ik me daarna erg slecht voel weerhoudt me nog.. Ik kan overdag zo goed lijnen en 's avonds wordt het zovaak teniet gedaan
pi_19601957
Gooi hem gewoon weg en neem een glas thee.
pi_19602566
Goh wat een geweldig advies
pi_19602680
Als je hem anders niet kan weerstaan en je je daarna rot voelt? Bedoel het niet onaardig. Weet hoe ik zelf ben. Hoe is de donut in huis gekomen?
pi_19602870
Mijn vriend had er 2 gekocht laatst, bij de macdrive. Hij heeft die van hem allang op maar die van mij ligt hier nog. Zolang ik geen honger heb is er niks aan de hand maar zo 's avonds, inmiddels alweer 5 uur terug gegeten dan is het moeilijk.

Ik eet em niet op, ik bewaar hem wel voor mijn vriend..
pi_19602922
En thee ga ik niet drinken want 1 kopje drinken is er 2 uitplassen en wel midden in de nacht
pi_19603005
Ken het. Mijn vriend kan alles eten wat hij wilt en dat doet hij dus ook. Soms neemt hij dan ook voor mij mee, omdat hij het niet leuk voor me vindt als ik naar hem moet kijken als hij iets lekkers eet. Maar als ik elke keer maar mee eet word ik zo rond als een tonnetje. Ik haal er tegenwoordig maar voldoening uit om hem lekkere dingen te voeren. Ik geniet ervan dat hij geniet.
pi_19603047
Ik moet inderdaad de laatste tijd snachts naar de wc
pi_19603103
sjak Nou ik ben het eigenlijk een beetje vergeten Heb wel de afgelopen 3 dagen alleen broodjes gegeten en geen snoep etc. (Wel avond eten natuurlijk) Helaas, de weegschaal gaf 6 kg meer aan dan de laatse keer dat ik me woog. Voelde ik me net helemaal gezond..
Mijn broeken zitten wel wijder. Vertelde ik vanmiddag tegen een vriendin dat mijn broeken losser zaten, vertelde ze in eens van ja, dan ben je vast afgevallen. Je bent niet dik hoor, maar toen je na de zomervakantie terug op school kwam, dachten we wel van woow, die Maryse is wel véél dikker geworden, wooow. Niet dat je dik bent hoor! Maar eh, ja gewoon veel dikker. Ik dacht echt zo van: Leuk dat je me dat nu pas verteld.

heaven7 Ik zou toch maar iets eten als je zo een honger hebt.. _

Oscar-Wilde hoi

& pinkkashmir gefeliciteerd! Waarom lees ik nou steeds pindakaasmir
pi_19603151
Ja precies, nou is mijn vriend al niet bepaald 1 van de slankste maar hij accepteert het Hij geniet veel te veel van het leven. En het is ook niet gezellig als hij elke keer maar weer alleen iets lekkers eet en ik alleen maar kwijlend toe kan kijken, maarja, ik wil slank zijn
pi_19603208
Maar MaRySe ik hoor en lees altijd dat je vlak voor het slapen gaan beter niks meer kunt eten, dat dat niet bevordelijk is voor het afvallen. Als ik dat ga beredeneren zou dat komen omdat je 's nachts niet veel verbrand en je lichaam de stoffen die in je maag zitten gaat opslaan

Ik kan beter gaan slapen en morgenochtend dubbel genieten van een ontbijt (Hoewel ik 's morgens nooit honger heb).

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2004 23:15:57 ]
pi_19603378
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 23:14 schreef heaven7 het volgende:
Maar MaRySe ik hoor en lees altijd dat je vlak voor het slapen gaan beter niks meer kunt eten, dat dat niet bevordelijk is voor het afvallen. Als ik dat ga beredeneren zou dat komen omdat je 's nachts niet veel verbrand en je lichaam de stoffen die in je maag zitten gaat opslaan

Ik kan beter gaan slapen en morgenochtend dubbel genieten van een ontbijt (Hoewel ik 's morgens nooit honger heb).
Iedere 3 uur eten zorgt er wel voor dat je blijft verbranden..
pi_19603398
Volgens mij geldt dat vooral voor vette dingen. Van fruit of wat rauwkost of nog een bakje magere yoghurt kan ik me niet voorstellen dat je aankomt. Als er weinig calorieen in zitten kan het niet dikmakend zijn. Het is natuurlijk niet vullend maar dan heb je geen honger voor het slapen gaan.

Maryse heb je een idee hoe het komt? Gewicht zegt natuurlijk niet alles. Als je kleren losser zitten ben je in elk geval in cm afgevallen. Misschien is het wat voor je om cm bij te houden.
pi_19610757
Ik heb eindelijk weer eens een nieuwe broek gekocht in m'n "nieuwe" maat. Met als resultaat dat ik me dik voel als ik 'm draag omdat ie niet te wijd is
Hij staat wel érg mooi.

Even wennen...
pi_19614599
Ik weet niet of dit werkt als 'hart onder de riem', misschien juist niet, maar toch: was gisteren in een cafe en daar was een meisje dat -op zijn minst- mollig was. Ze had helemaal niet zulke speciale kleren aan: rokje tot op de knie, simpel truitje met v-hals. Maar simpelweg door die tamelijk forse kont en haar D-cup toch sexy, en trok ook veel aandacht (geen erg mooi hoofd, dus daar kan het niet aan gelegen hebben). Zo ken ik dat ook van een collega, en een kennis: mollig betekent vaak wel erg vrouwelijke vormen. Toen ik die kennis eens op het naaktstrand tegenkwam vond ik de kwabben niet echt mooi, dat is waar, maar zolang ze kleren aan heeft maakt het geen barst uit wat ze aantrekt, haar voluptueuze vormen vallen altijd zeer in de smaak!
Helaas heb ik hier zelf geen fuck aan, want ik heb nu eenmaal geen voluptueuze vormen: juist vanwege mijn A-cup moet ik zorgen dat ik uiterst slank blijf zodat het toch nog enigszins 'vrouwelijke vormen' blijven: hoe breder je bent, hoe kleiner die borsten dan lijken. Maar als je iemand bent die mollig gebouwd is, met grote borsten, brede heupen...buit het uit zou ik zeggen! Dan kun je nog steeds wel willen afslanken, maar zolang dat nu eenmaal nog niet is gebeurd, accentueer die rondingen
  donderdag 3 juni 2004 @ 14:49:00 #270
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_19616079
Tja ik kreeg van de week ook te horen dat ik 'in fashion' ben met mijn dikke kont. Konten schijnen in te zijn dankzij bijvoorbeeld miss Jennifer Lopez. Maar ik wil gewoon weer in maat 40 kunnen! Die brede heupen gaan nooit weg nee, I know, maar ietsje minder mag wel hoor . Vooral in verhouding met mijn bescheiden B-cup gaat het helemaal nergens over.
pi_19616322
In dat geval gaat mijn mooie verhaal inderdaad helaas niet op nee, bij mezelf dus ook niet. Ik kan bij een ander wel zien hoe oer-vrouwelijk die rondingen eruitzien en hen vertellen dat dat er in elk geval met kleren aan prima uitziet, voor mezelf heb ik er ook geen fuck aan
pi_19617448
Hier wel vrouwelijke rondingen hoor (cup C enzo) maar ik vind dat die heupen wel iets minder aanwezig mogen zijn, hoe vrouwelijk ook Met mijn borsten heb ik geen moeite, ze zijn precies, goed te klein en niet te groot maar heupen en billen
pi_19620234
Met mijn -a mag ik wel snel 30kg gaan wegen volgens jouw verhaal geloof ik
  donderdag 3 juni 2004 @ 18:23:37 #274
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_19621324
Net voor het eerst gaan hardlopen sinds lange tijd, én nu met goed materiaal (zaalschoenen voor badminton schijnen een grote kans op blessures te geven als je ermee gaat hardlopen, wist ik veel ) Het ging best ok. Ik heb een hardloopschema voor beginners van internet geplukt en dat ga ik maar eens trouw proberen te volgen:
quote:
Dag 1: 4 keer achter elkaar 1 min. wandelen en 2 minuten hardlopen.
Dag 2: 30 minuten in een hoog tempo wandelen.
Dag 3: 4 keer achter elkaar 1 min. wandelen en 2 minuten hardlopen.
Dag 4: 3 keer achter elkaar 2 min. wandelen en 3 minuten hardlopen.
Dag 5: 3 keer achter elkaar 1 min. wandelen en 4 min. hardlopen.
Dag 6: 3 keer achter elkaar 2 min. wandelen en 4 min. hardlopen.
Dag 7: 3 keer achter elkaar 1 min. Wandelen en 4 min. Hardlopen.
Dag 8: 2 keer achter elkaar 2 min. Wandelen en 6 min. Hardlopen.
Dag 9: 2 keer achter elkaar 1 min. Wandelen en 7 min. Hardlopen.
Dag 10: 2 Minuten wandelen en 10 minuten hardlopen
Dag 11: 2 keer achter elkaar 2 min. Wandelen en 8 min. Hardlopen.
Dag 12: 2 min. Wandelen en 12 min. Hardlopen.
Dag 13: 3 keer achter elkaar 7 min. hardlopen en 2 min. laag tempo wandelen.
Dag 14: 15 minuten hardlopen
Dag 15: 3 keer achter elkaar 8 min. Hardlopen en 2 min. Laag tempo wandelen.
Dag 16: 18 minuten hardlopen.
Dag 17: 3 keer achter elkaar 10 min. Hardlopen en 3 min. Laag tempo wandelen.
Dag 18: 20 minuten hardlopen
Dag 19: 3 keer achter elkaar 10 min. Hardlopen en 3 min. Laag tempo wandelen.
Dag 20: 25 minuten hardlopen.
Het schema is trouwens voor om de dag, zodat je ook steeds een dag rust hebt en je spieren zich kunnen herstellen.
pi_19628531
Het is ook maar wat voor aandacht je zoekt. Ik heb cup F en brede heupen en daar krijg je echt niet alleen positieve aandacht mee. Ik heb ook het gevoel dat je zowiezo dikker lijkt dan je bent, want je bent dik van onder door je kont en dik van boven door je borsten. En ik heb dan wel een "vrouwelijk" figuur, maar mijn vetbuik is echt niet vrouwelijk en dat vinden mannen ook niet aantrekkelijk. Volgens mij is het ook niet zo dat mannen grote borsten zowiezo mooier vinden. Ik vind het zelf helemaal niet mooi. Zit er zelf over te denken als ik ooit op mijn streefgewicht kom en ik tevreden ben met de rest een borstverkleining te laten doen.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:28:12 #276
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_19629800
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 18:23 schreef Aquarelle het volgende:
Net voor het eerst gaan hardlopen sinds lange tijd, én nu met goed materiaal (zaalschoenen voor badminton schijnen een grote kans op blessures te geven als je ermee gaat hardlopen, wist ik veel )
Je moet ook een goede sportbeha aan schijnt.. Ik dacht altijd dat het wel mee viel, maar je kan dus het weefsel in je borsten beschadigen als je gaat sporten zonder een sportbh.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 14:07:21 #277
92730 Aquarelle
Als een vis in het water
pi_19638744
Jup, sportbeha heb ik ook gekocht, duur zijn die krengen! Maar ik kan er voorlopig iig tegenaan wb het sporten (nu het ook echt doen enzo )
  vrijdag 4 juni 2004 @ 17:53:07 #278
54434 Oscar-Wilde
lost in my head
pi_19644900
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 19:53 schreef Snuusje het volgende:
Welkom Oscar-Wilde. Is 55 kilo je streefgewicht? Dat is namelijk wel redelijk ligt, maar ik weet natuurlijk niet hoe je bouw is. Hoe ben je het van plan aan te gaan pakken?
Hoi Snuusje,

mijn streefgewicht is helemaal niet 55 kilo, maar gewoon van mijn oversized borsten en buik af te komen. wat ik doe is minder snacken tussendoor ( ik ben geen zoetekauw, maar nu ik 37 ben lijkt mijn lichaam alles meteen in vet om te zetten )
Ook ben ik van plan om geregeld, hopelijk dagelijks even naar het zwembad te gaan, om de extra kalorieen te verbranden. Verder loop ik veel ( moet wel met een jongie van 16 maanden wiens hobby o.a. rennen is
Verder hoop ik via dit topic aan goede en bij mij passende tips te komen die mij helpen
  vrijdag 4 juni 2004 @ 17:54:33 #279
54434 Oscar-Wilde
lost in my head
pi_19644932
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 23:12 schreef MaRySe het volgende:

Oscar-Wilde hoi
Hoi MaRySe
  vrijdag 4 juni 2004 @ 20:11:06 #280
88247 pinkkashmir
keukenprinses
pi_19647850
quote:

Een hondje is inderdaad erg gezond pinkkashmir! Wat voor hondje is het? Ga je er vaak mee lopen? Ik ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen om op gewicht te blijven.
een beauceron,oftewel zo'n beetje het onbekendste merk ooit maar het is een schatje en daar gaat het natuurlijk om!
ik loop 4 keer per week s ochtends een uur,anderhalf uur met dr in het grote hondenbos haha wat betekent heuveltje op heuveltje af,good exercise dus,en elke dag s middags een half uur en dan s avonds nog ff een kwartiertje waarvan ik het grootste gedeelte jog,ja ik weet het,s avonds joggen is vreemd maar ok,it suits me

verder is het op gewicht blijven nooit zo'n probleem,ik hou uit mezelf niet zo van vetjes en druipende dingen haha ik geloof erg in gewoon gezond eten
  vrijdag 4 juni 2004 @ 21:49:56 #281
54434 Oscar-Wilde
lost in my head
pi_19650205
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 20:11 schreef pinkkashmir het volgende:

[..]

verder is het op gewicht blijven nooit zo'n probleem,ik hou uit mezelf niet zo van vetjes en druipende dingen haha ik geloof erg in gewoon gezond eten
Ik geloof dat jij 1 van de gelukkige bent, die nooit met overgewicht te maken heeft gehad.
Met gezond eten kom je er niet, je hebt het in je of niet!
Ikzelf heb niets te klagen ( maar doe het toch :
Maar als ik 1 ding haat is het wel mensen die anderen af lopen te zeiken om zichzelf beter te voelen.
p.s. hoewel ik klaag over mijn gewicht, verwacht ik dat ik beter score dan jij , maar misschien heb ik het mis.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 11:13:17 #282
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19658622
Welkom Oscar-Wilde. Zwemmen is erg leuk, zelf ga ik ook regelmatig. Het werkt erg motiverend om steeds weer iemand in te kunnen halen die voorheen nog sneller zwom.

Morgen ga ik op vakantie en nu ben ik druk aan het voorbereiden. Over twee weken zie ik jullie weer. Succes allemaal en ik wil natuurlijk wel hogere dikgedrukte getallen zien staan in de lijstjes als ik terug kom.
*OUD heilige*
  zaterdag 5 juni 2004 @ 22:55:53 #283
12913 GreatWhiteSilence
pi_19672932
Vandaag weer op de weegschaal gestaan: 66,1. Eén onsje kwijt dus, maar dat kan ook gewoon een fluctuatie zijn. Ik zal er dus veel harder aan moeten trekken, ben ik bang...

GWS (1.68) (23.4) was 67,5 kg, is nu 66,1 kg en wil graag 60 kg wegen. -1,4
  zondag 6 juni 2004 @ 00:36:48 #284
54434 Oscar-Wilde
lost in my head
pi_19675322
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 11:13 schreef YPPY het volgende:
Welkom Oscar-Wilde. Zwemmen is erg leuk, zelf ga ik ook regelmatig. Het werkt erg motiverend om steeds weer iemand in te kunnen halen die voorheen nog sneller zwom.

Morgen ga ik op vakantie en nu ben ik druk aan het voorbereiden. Over twee weken zie ik jullie weer. Succes allemaal en ik wil natuurlijk wel hogere dikgedrukte getallen zien staan in de lijstjes als ik terug kom.
Hoi YPPY,

LOL, maar ik ben nooit een snele zwemmer geweest... Dus ik denk dat ik altijd ingehaald zal worden door de anderen
Heel veel plezier op vakantie!
  zondag 6 juni 2004 @ 01:03:57 #285
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19675811
Fijne vakantie Yppy!
Lekker douchen!
pi_19679902
Zijn veel olijven in de salade slecht als je op je gewicht let?
  zondag 6 juni 2004 @ 15:30:13 #287
12913 GreatWhiteSilence
pi_19683913
Ik heb een site gevonden van Runner's World, voor mensen die zijn geïnteresseerd in hardlopen. Het is een hele leuke en goede site vind ik, met een aparte afdeling 'afvallen'

Runner's World 'afvallen'
pi_19688716
Update 23

Aquarelle (1,83) (22,2) was 79,0 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -4,5
Elle_driver (1.80) (20) was 65 kg, is nu 64.6 kg, en wil graag 60 kg wegen. -0.4
GWS (1.68) (23.4) was 67,5 kg, is nu 66,1 kg en wil graag 60 kg wegen. -1,4
Heaven7 (1,74) (21,1) was 70 kg, is nu 64 kg en wil graag 60 kg wegen. -6,0
Kaensterle (1,83) (19,9) was 75 kg is nu 66,5 -8,5
Kittyme (1.73) (23,8) was 72 kg, is nu 71,3 kg en wil graag 62 kg wegen -0,7
Maryse (1,74) (22) was 71,0 kg, is nu 66,5kg en wil graag 60,0 kg wegen. -4,5
Naamah (1,75) (25) was 83 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen. -6,5
Oscar-Wilde (1m75) (21,9) was 67 kg is nu 67 kg en wil graag ? kg wegen -0
pinkkashmir (1,72) (20,9) was 68,8 kg is nu 61,7 kg wil graag 62 kg wegen -7,1
Sjak (1.80) (23,7) was 79 kg, is nu 76,7 kg en wil graag 65 wegen. -3,3

Ik hoop dat het helemaal klopt. Zoniet, laat het weten dan probeer ik het nog aan te passen

week 29:

[ Bericht 0% gewijzigd door Snuusje op 07-06-2004 00:26:07 ]
pi_19688941
Babbelzz ik denk dat het er aan ligt of het olijven zijn die in een soort azijn zitten of in olijfolie. Die in olijfolie zijn een stuk vetter dan die uit azijn/water. Die in azijn zijn volgens mij redelijk gezond, dus niet ongezond in een salade.

Yppy heel veel plezier op vakantie. Waar ga je heen?

Ik heb deze week 1 maal gezwommen en 2 maal gestept maar er is toch weer niets af. Baal een beetje maar ik weet dat stilstaan even kan gebeuren. Eigelijk zou ik meer moeten sporten, maar ik heb het nu zo druk met sport dat ik daar geen tijd voor heb. Ik ben bang dat ik het hier mee moet doen tot na mijn vakantie en er daarna weer hard tegen aan ga. Ik heb nu maat 38/40 dus er is toch al heel wat af, ik had 42/44. Het positieve is natuurlijk dat ik ook niet aangekomen ben.
pi_19689867
Ik heb me vandaag voor het eerst in twee weken weer eens gewogen en ik schrok een beetje: 64 kilo. Dat betekent dat er in 2 weken 2,5 kilo af is gegaan.

Känsterle (1,83) (19,1) was 75 kg is nu 64 kg. -11
pi_19695133
snuusje fijn dat je geupdate hebt, eigenlijk hoort het onderstaande lijstje er ook bij, mocht je 'm nog kunnen veranderen.. anders staat ie er gewoon 2 posts onder, ook geen probleem
Mocht je nog een keer de update willen doen, dan kan je je naam er meteen bij zetten.. ik ben helaas pas weer in de gelegenheid updates te doen in week 35 ofzo...

week 29:
pi_19695391
Oja, de update! Die doe ik dan volgende zondag? Ik kan weer vanaf half augustus en nu tot 4 juli.
pi_19695442
quote:
Op maandag 7 juni 2004 00:25 schreef MaRySe het volgende:
Oja, de update! Die doe ik dan volgende zondag? Ik kan weer vanaf half augustus en nu tot 4 juli.
Ja.. of zaterdag of vrijdag.. net wat je uitkomt, en je moet verder zelf maar een leuke week uitkiezen waarin je weer wilt updaten!!

Ik pas sinds kort weer vrij actief op bij verschillende gezinnen en die hebben altijd zo veel lekkers in huis en ze drukken me elke keer op het hart dat ik alles mag nemen enzo.. heel lastig!
pi_19698982
quote:
Op zondag 6 juni 2004 15:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb een site gevonden van Runner's World, voor mensen die zijn geïnteresseerd in hardlopen. Het is een hele leuke en goede site vind ik, met een aparte afdeling 'afvallen'

Runner's World 'afvallen'
Hey dat is een goede link, ik ben hem nu goed aan het bestuderen.

Bedankt
pi_19699400
quote:
Op maandag 7 juni 2004 10:10 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Hey dat is een goede link, ik ben hem nu goed aan het bestuderen.

Bedankt
Jaaaa, ik ook! ik ben namelijk sinds een paar weken aan het hardlopen. Ik vraag me af of ik het dan helemaal verkeerd doe. In hun schema wandel je echt veel en moet je nog kunnen praten zonder buiten adem te raken. Ik neem ook geen wandelpauzes. Dan hou ik het daarna niet meer vol.
Misschien moet ik het toch eens anders gaan doen.
pi_19705334
Dat "nog kunnen praten" geeft het verschil aan tussen aerobe en anaerobe training. Hardlopers wisselen intensievere trainingen af met langere, minder intensieve duurlopen. Van de eerste word je vooral snel en sterk, met de tweede bouw je uithoudingsvermogen op en als ik de topics hier op het forum mag geloven val je juist van de tweede manier af.

Ik ben momenteel prachtig slank Maar het zal niet van lange duur zijn: ben flink afgevallen door een salmonellavergiftiging en nu ik weer aansterk komen er vermoedelijk wel weer een paar kilo's bij. Ik verwacht het wel binnen de perken te kunnen houden: de vorige keer dat ik door ziekte in een paar dagen tijd vijf kilo afviel kwamen er daarna tien bij, omdat ik heel veel at onder het mom van "ik moet aansterken". Daar trappen we nu dus niet meer in, ik eet gewoon normaal en ben ook weer aan het sporten. De rebound zal dus wel meevallen, hoop ik
  dinsdag 8 juni 2004 @ 11:14:14 #297
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19722851
Hallo allemaal,

Daar ga ik weer even. Ik zou een dag later weer wat van me laten horen en dat is bijna een week later geworden. Ik heb het echt veel te druk. Ik ben bezig met het afronden van mijn eerste studiejaar en op mijn werk ben ik de dingen aan het inhalen die zijn blijven liggen toen ik ziek was. Ik werk nog steeds weinig, mag nog niet van de bedrijfsarts, maar begin me nu zo langzamerhand wat te vervelen dus ik ga zo snel naar mijn werk en kijk hoe lang ik het vol ga houden. Als ik terugkom ga ik denk ik lekker even naar het strand

Het sporten/bewegen gaat supergoed. Ik vind Pilates erg leuk en ik voel mezelf sterker worden. Omdat ik het wel saai vind om elke dag Pilates te doen ben ik nu sinds gisteren begonnen met hardlopen. Ik heb het gelijk goed aangepakt, ik heb vriendje meegesleept naar de sportwinkel en een paar hardloopschoenen voor hem en voor mij gekocht. Gisteren hebben we onze eerste passen dus gezet. Dat viel even tegen.
Ik had dat prachtige schema van Runnersworld (het absolute minimum) en dat kon ik net redden... Nu heb ik wel wat spierpijn. Maar doordat ik na het rennen toch nog even mijn Pilates training heb doorlopen denk ik dat het minder is (spieren rek je erg goed mbv Pilates).

Maryse dat herken ik wel, dat mensen zeggen dat ik niet dik ben. Maar ik krijg wel regelmatig de vraag of ik misschien zwanger ben . Het gaat er wat mij betreft om hoe ik me voel, en ik baal op dit moment erg van mijn lijf, overal zit wat teveel. Als ik kijk naar mijn lengte is mijn overgewicht ook niet erg veel, maar ik ben gewoon anders gewend. Eigenlijk net als Oscar-Wilde.
Leuk he kaensterle om nieuwe kleding te kopen. Ik ben dol op winkelen maar merk dat ik me nu een beetje aan het inhouden ben. Want stel je voor dat ik straks echt ga afvallen dan kan ik die kleren ook niet meer in. Ik kan nu natuurlijk ook alvast kleding in een maat kleiner kopen, zou dat extra stimuleren?
Tja, die vrouwelijke rondingen, ik heb besloten dat ik mijn borsten wel wil houden, die zijn nog nooit zo mooi rond geweest. Maar ik ben bang dat die er ook af gaan, sterker nog, ik ben bang dat ik daar als eerste niets meer van over houd . Tjee, Thaleia hoe kom je nou aan een salmonellavergiftiging. Gaat het een beetje? Dat lijkt me geen fijne manier om 5 kg kwijt te raken
GWS, dank je voor de site, zoals je ziet heb ik er ook gelijk een schema afgeplukt. Ik ben wel blij dat ik dat schema had, anders had ik mezelf waarschijnlijk een onmogelijk doel gesteld, bv 10 inuten hardlopen, of 3 rondjes in het park. Ik wist wel dat ik geen conditie had maar ik zou dat toch anders ingeschat hebben zonder zo'n schema.

Thaleia, hoe zit dat dan precies met die aerobe en anaerobe verbranding, van welke val je nou af (de anearobe toch). En hoe realiseer je deze dan?

Morgen zal ik mijn meetstand nog wel even doorgeven, nu ga ik werken!
Geniet allemaal van het weer he, en vergeet niet even om voor half twee naar Venus te kijken, deze kun je in de zon zien.
Lekker douchen!
pi_19729807
Ik geloof dat aerobe training is als je nog wel kunt praten, en anaerobe als je buiten adem bent. Als ik de topics op dit forum mag geloven, val je meer af van een uur rustig sporten dan van een halfuur intensief sporten. Maar mijn ervaring is dat je ook van flink tekeergaan wel afvalt hoor, dus volgens mij kan iedereen op sportgebied gewoon doen wat ie wil
pi_19741787
Ik heb vandaag een lager tempo aangenomen waarbij mn looppartner en ik gewoon konden praten. Eigenlijk was dat wel prettig.(zeker met deze hitte) Hield het lang vol en voelde me daarna niet moe maar juist vol energie. Hebben ongeveer 20 minuten gelopen.
Ik durf nog niet op de weegschaal te gaan staan.(hoe wattig eigenlijk) Over een paar weekjes doe ik dat wel. Ik heb er al een jaar niet opgestaan en ik durf het gewoon nog niet.
  woensdag 9 juni 2004 @ 08:40:40 #300
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19745705
sjak (1.80) (24,1) was 79 kg, is nu 76,4 kg en wil graag 65 wegen. -3,6
Lekker douchen!
pi_19752843
Kittyme (1.73) (23,6) was 72 kg, is nu 70,6 kg en wil graag 62 kg wegen -1,4

Weer 0,7 kg eraf!

(Okee, het gaat langzaam maar de dalende lijn blijft erin )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')