maar je neukt wel dronken kleine meisjes?quote:Op donderdag 29 april 2004 17:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik drink geen alcohol
Het misdrijf 'verkrachting' is inderdaad niet dicht te timmeren. Daarvoor moet geweld worden gebruikt op op zijn minst met geweld worden gedreigd. Ik weet eigenlijk niet wat ik storender vind. Je aan een willoos en gedrogeerd persoon vegrijpen of je doel met geweld bereiken. Ze vechten om voorrang in de walgings-top-tien.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Zoals ik het lees waren de dames flink in de olie toen ze sex hadden met deze mannen, dat die mannen daar misbruik van maken is natuurlijk af te keuren. Dat maakt het nog geen verkrachting. Daar komt geweld of bedreiging bij te kijken.
Inderdaad. Todat je onder de wilsonbekwamen geschaard wordt. Dan mag van ieder weldenkend persoon worden verwacht dat die integer met zo iemand omgaat. Doe je dat niet en bega je het hier bewezen misdrijf dan moet dat spijkerhard afgestraft worden.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Die dames hebben ook een eigen verantwoordelijkheid lijkt mij.
Tenzij je zelf ook lam bent. Waar ik maar vanuit ga.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:36 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Inderdaad. Todat je onder de wilsonbekwamen geschaard wordt. Dan mag van ieder weldenkend persoon worden verwacht dat die integer met zo iemand omgaat. Doe je dat niet en bega je het hier bewezen misdrijf dan moet dat spijkerhard afgestraft worden.
Volledig mee eens!quote:Op donderdag 29 april 2004 17:34 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Het misdrijf 'verkrachting' is inderdaad niet dicht te timmeren. Daarvoor moet geweld worden gebruikt op op zijn minst met geweld worden gedreigd. Ik weet eigenlijk niet wat ik storender vind. Je aan een willoos en gedrogeerd persoon vegrijpen of je doel met geweld bereiken. Ze vechten om voorrang in de walgings-top-tien.
Die 240 uur dienstverlening is een regelrechte aanfluiting. Dat de rechter daar niet onderuit kon heeft hij aan zijn collega's die in de loop der jaren recht spraken te danken. Het is de jurisprudentie die de strafmaat uit het Wetboek van Strafrecht tot een formaliteit maakt. Wat mij betreft mag de term 'ten hoogste' een paar keer vervangen worden voor 'tenminste'.
Nu ga ik er vanuit dat het bewezen misdrijf ook daadwerkelijk zo is gepleegd en niet van ze zullen wel: <insert koffiedik-kijk-verhalen>
Het drogeren van iemand waardoor deze wilsonbekwaam word is geen strafbaar feit volgens jou? Denk dat vrouwen bij je uit de buurt moeten blijven dan voordat ze een rape drug in hun drankje vinden.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Zoals ik het lees waren de dames flink in de olie toen ze sex hadden met deze mannen, dat die mannen daar misbruik van maken is natuurlijk af te keuren. Dat maakt het nog geen verkrachting. Daar komt geweld of bedreiging bij te kijken.
Waar lees jij dat ze gedrogeerd zijn ? Zoals ik het lees is het gewoon een uit de hand gelopen feestje geweest.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:42 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Het drogeren van iemand waardoor deze wilsonbekwaam word is geen strafbaar feit volgens jou? Denk dat vrouwen bij je uit de buurt moeten blijven dan voordat ze een rape drug in hun drankje vinden.
Lam zijn mag nooit een strafuitsluitingsgrond zijn. Veel misdrijven worden onder invloed van alcohol gepleegd. Mijns inziens is het strafverzwarend. 'Sorry is was dronken' dus ik pleegde een misdrijf bestaat niet. 'Ik was dronken' en werd er het slachtoffer van bestaat wel. Dat is het verschil tussen ongeremd en wilsonbekwaam. Feit blijft natuurlijk ook dat de ene dronkaard strafbare handelingen pleegde en de andere dronkaard niet. Dat maakt tussen het het verschil.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Tenzij je zelf ook lam bent. Waar ik maar vanuit ga.
In de openingspost.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ze gedrogeerd zijn ? Zoals ik het lees is het gewoon een uit de hand gelopen feestje geweest.
Of een verzachtende omstandigheid qua vrijwillige sex. Toch ? Aan de ene kant wil je wel dat de meisjes wilsonbekwaam worden geacht omdat ze zat waren, maar voor die mannen geldt dat niet ?quote:Op donderdag 29 april 2004 17:46 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Lam zijn mag nooit een strafuitsluitingsgrond zijn.
Oh please, ik heb vroeger ook een boel domme dingen met een zatte kop gedaan, maar heb anderen er nooit van beschuldigd dat ik dronken was gevoerd. Dat giet je altijd nog zelf naar binnen.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:48 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
In de openingspost.
Of dat op een feestje is geweest of dat ze elkaar dronken en gedrogeerd in een steeg tegen het lijf zijn gelopen voegt niets toe en het misdrijf maar doet er zeker niets aan af.
Je moet het in het perspectief van de gebeurtenis plaatsen. 7 mannen en 2 minderjarige meisjes. De mannen, die volwassen geacht mogen worden, hebben zich niets aangetrokken van de verantwoordelijkheid die hen in alle redelijkheid mag worden toegedicht.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Of een verzachtende omstandigheid qua vrijwillige sex. Toch ? Aan de ene kant wil je wel dat de meisjes wilsonbekwaam worden geacht omdat ze zat waren, maar voor die mannen geldt dat niet ?
Dat ze geen sex met minderjarigen zouden mogen hebben, en waarvoor ze dus ook gestraft zijn. Wat als het nou 2 volwassen vrouwen waren geweest, van 18.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:51 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Je moet het in het perspectief van de gebeurtenis plaatsen. 7 mannen en 2 minderjarige meisjes. De mannen, die volwassen geacht mogen worden, hebben zich niets aangetrokken van de verantwoordelijkheid die hen in alle redelijkheid mag worden toegedicht.
Uiteraard. Het zal er niet ingeslagen zijn.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh please, ik heb vroeger ook een boel domme dingen met een zatte kop gedaan, maar heb anderen er nooit van beschuldigd dat ik dronken was gevoerd. Dat giet je altijd nog zelf naar binnen.
Dan blijft het verwerpelijk maar blijft er strafrechtelijk niets van over.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat ze geen sex met minderjarigen zouden mogen hebben, en waarvoor ze dus ook gestraft zijn. Wat als het nou 2 volwassen vrouwen waren geweest, van 18.
Dat doet iedere gezonde puber van 16 lijkt mequote:Op donderdag 29 april 2004 17:55 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Uiteraard. Het zal er niet ingeslagen zijn.
Dat neemt niet weg dat van hun toestand gewoonweg geen misbruik mag worden gemaakt.
Ik hoop maar dat dat in jou geval ook niet gebeurd is
Jij beweert allemaal dingen die nergens in het bericht te vinden zijn.quote:Op donderdag 29 april 2004 18:00 schreef GREENSKiN het volgende:
Ken jij 14-jarige meisjes die vrijwilig zeven mannen over hun heen laten gaan terwijl ze er ondertussen letsel aan overhouden? Zonder 'stop' te zeggen, want dat letsel, dat doet geen pijn.
Oh wacht, ze waren dus gedrogeerd. Buiten bewustzijn, anders stribbelde ze wel tegen wegens de pijn. Sex met iemand die buiten bewustzijn is, of het door eigen drugs of niet is, beschouw ik zelf toch wel als verkrachting.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |