Same here.quote:Op donderdag 29 april 2004 01:51 schreef Megumi het volgende:
Om een goed oordeel te kunnen vormen zou ik het zelf moeten lezen. Iets wat ik niet gedaan heb.
Hmm, vrijheid van meningsuiting ?quote:Op donderdag 29 april 2004 01:53 schreef chocolatemoeze het volgende:
Als het daadwerkelijk letterlijk zo beschreven staat dan moet het verboden worden. Opruiende en discriminerende tekst.
binnen grenzen natuurlijk. Zolang ze een ander niet schaden.quote:Op donderdag 29 april 2004 01:54 schreef Luchtpost het volgende:
[..]
Hmm, vrijheid van meningsuiting ?
Behoudens een ieders verantwoordelijkheid voor de wet, het artikel regelt alleen maar dat er vooraf geen controle is, daarna is het gewoon onderhevig aan wetten gesteld over discriminatie, laster en wat dies meer zijquote:Op donderdag 29 april 2004 01:54 schreef Luchtpost het volgende:
[..]
afgelopen 12.000 jaar zeg maar...quote:Op donderdag 29 april 2004 01:55 schreef ilona-scuderia het volgende:
De media heeft het weer lekker opgeblazen, maar dat doen ze wel vaker de laatste jaren...
Verdonk riep echter heel stoer dat ze het hele boek wou verbieden en dat zou indruisen tegen vrije publicatie. Ik ben ook van mening dat de schrijver van een boek dat aanzet tot haat en dergelijke vervolgt zou moeten kunnen worden, maar 'censuur' is weer iets heel anders.quote:Op donderdag 29 april 2004 01:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Behoudens een ieders verantwoordelijkheid voor de wet, het artikel regelt alleen maar dat er vooraf geen controle is, daarna is het gewoon onderhevig aan wetten gesteld over discriminatie, laster en wat dies meer zij
Is een groot goed. Maar oproepen tot haat en het doden van andere mensen zou daar niet onder moeten vallen. De gevolgen zijn namelijk bekend en moeten zo vroeg mogelijk de kop worden ingedrukt.quote:Op donderdag 29 april 2004 01:54 schreef Luchtpost het volgende:
[..]
Het hangt af van de "context". Waarschijnlijk zou je er mee weg kunnen komen als je het vanuit het perspectief van de kruistochten schrijft.quote:Op donderdag 29 april 2004 07:53 schreef Mr.Spock het volgende:
Of mogen alleen moslims dat zeggen, en nederlanders niet?
Over het gebrek aan nuance gesproken....quote:Op donderdag 29 april 2004 01:52 schreef Luchtpost het volgende:
[..]
Same here.. Maar ik wacht op ongenuanceerde vooroordelen van ex-LPF'ers zodat ik nog een leuke donderdagavondrel kan voeren.
.
Hoezo dat?quote:Op donderdag 29 april 2004 08:10 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Het hangt af van de "context". Waarschijnlijk zou je er mee weg kunnen komen als je het vanuit het perspectief van de kruistochten schrijft.
Nou, ik zag vanochtend in het nieuws dat onze meneer van justitie moeite had met het strafbaar stellen/verbieden van het boek omdat de context niet geheel duidelijk was. Er is ondermeer een (cultureel?) verschil in de wijze van uitdrukken. Net zoiets als dat een Antilliaan "Ik maak je af!" roept terwijl hij "Ik vind jou niet aardig." bedoelt. Of zo.quote:Op donderdag 29 april 2004 08:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo dat?
In die andere topics wordt anders door verschillende moslims beweert dat het doden van homo's niet in de koran voorkomt. Dus is het boekje nergens op gebaseerd en zou het hetzelfde zijn als ik een boekje schrijf over het doden van moslims.
Tja, Fokmoslim KirmiziBeyaz schreef in het tweede topic hierover:quote:Op donderdag 29 april 2004 08:32 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Nou, ik zag vanochten in het nieuws dat onze meneer van justitie moeite had met het strafbaar stellen/verbieden van het boek omdat de context niet geheel duidelijk was. Er is ondermeer een (cultureel?) verschil in de wijze van uitdrukken. Net zoiets als dat een Antilliaan "Ik maak je af!" roept terwijl hij "Ik vind jou niet aardig." bedoelt. Of zo.
Maar goed, in de meeste grote (monotheistische) religieuze boeken staat dat homoseksualiteit verkeerd is. Als je er van uit gaat dat stenigen (wat wel in de koran staat, dacht ik) en dergelijke een soort "standaardstraf" is dan kun je op basis van de koran stellen dat homo's gestenigd moeten worden. Hé, God heeft heeft Sodom er voor plat gelegd dus waarom zou een gelovige niet een steentje werpen?
Het grote probleem is dan wel weer dat er vanuit een Nederlands perspectief allerlei nuances worden toegepast terwijl dat vanuit het perspectief van de doelgroep wellicht helemaal niet het geval is. Ik vind het allemaal maar vaag.
Dus zelfs moslims zouden zo'n verbod terecht vinden!quote:Als je niet weet wat er in de Koran staat, moet je er ook geen oordeel over vellen. De Koran is in principe tijdloos en zeker niet tijdsgebonden. Wellicht dat je de hadiths bedoelt. Misschien dat de Bijbel wel dergelijke straffen voorschrijft, maar de Koran doet dat niet. De vraag of de hadiths die dat wel doen wel betrouwbaar zijn.
Het verbod lijkt me overigens terecht. Ik heb er geen zin in dat er leugens worden verspreid over de Islam, zoals deze gasten uit SA doen.
Inderdaad. Het toneelstuk over Aďsha, een 7-jarig meisje waarmee de profeet Mohammed trouwde.quote:Op donderdag 29 april 2004 08:34 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat er een toneelstuk niet mocht worden opgevoerd omdat moslims zich beledigd voelden. Dus ga me nou niet vermoeien over vrijheid van meningsuiting, want het tegendeel is het geval als het in het moslim straatje uitkomt.
*Big Grin*quote:Op donderdag 29 april 2004 08:32 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Nou, ik zag vanochten in het nieuws dat onze meneer van justitie moeite had met het strafbaar stellen/verbieden van het boek omdat de context niet geheel duidelijk was.
De verhalen die hierover verspreid worden zijn afkomstig van onbetrouwbare hadiths. Deze dienen een bepaald doel en zo te zien is deze geslaagd.quote:Op donderdag 29 april 2004 09:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Het toneelstuk over Aďsha, een 7-jarig meisje waarmee de profeet Mohammed trouwde.
Het huwelijk schijnt geconsumeerd te zijn toen ze al 9 was.
Een toneelstuk hierover was beledigend en stigmatiserend en werd daarom verboden.
'k Zie daarom dus ook geen probleem om een boekje wat bedreigend is naar homo's en vrouwen toe, ook te verbieden.
Het is verder niet belangrijk wat waar is van die verhalen. Het gaat er om dat een toneelstuk hierover, vrijheid van meningsuiting, werd verboden, terwijl veel moslims nu niet willen dat dit boekje verboden wordt.quote:Op donderdag 29 april 2004 09:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De verhalen die hierover verspreid worden zijn afkomstig van onbetrouwbare hadiths. Deze dienen een bepaald doel en zo te zien is deze geslaagd.
Hoe weet jij of veel moslims dit boek niet verboden willen hebben? Heb je een representatieve steekproef gedaan? Is het dus een feit of is het een insinuatie?quote:Op donderdag 29 april 2004 09:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is verder niet belangrijk wat waar is van die verhalen. Het gaat er om dat een toneelstuk hierover, vrijheid van meningsuiting, werd verboden, terwijl veel moslims nu niet willen dat dit boekje verboden wordt.
Allebei betreft het vrijheid van meningsuiting.
Allebei is schijnbaar verzonnen.
Allebei is volgens de doelgroepen haatzaaiend.
Dus dan ook allebei verbieden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |