abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 april 2004 @ 11:21:57 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_18581115
Trouw:

De omstreden Amsterdamse El Tawheed moskee is wederom in opspraak geraakt. Nu door lectuur waarin onder meer wordt opgeroepen tot de jihad tegen 'ongelovigen' en het doden van homoseksuelen. De moskee, die geregeld in opspraak raakt, haalde onlangs nog het nieuws doordat ze een boek in de collectie heeft die vrouwenbesnijdenis promoot.

Journalisten van dagblad Trouw kochten bij de moskee een modern standaardwerk - dat uit drie delen bestaat - en dat in deel 3 oproept op tot de gewapende heilige oorlog tegen ongelovigen, tot het slaan van vrouwen en executie van homoseksuelen en van moslims die de geloofswaarheden niet letterlijk nemen. Het boekwerkje is in eerste instantie gericht op burgers van moslimstaten. Zij moeten zich ''bekwamen in de vechtkunst, niet slechts defensief, doch ook offensief, opdat het Woord van Allah het hoogste is en om rechtvaardigheid en zachtmoedigheid op aarde te verpreiden. Want 'de Islam is altijd superieur.''

De boekenserie heeft de titel 'De weg van de moslim' en wordt uitgegeven door Project Dien uit Leiden. Trouw schrijft dat in deel drie te lezen staat: ''Kerkbouw is verboden. Bouw liever fabrieken voor het produceren van 'alle soorten wapens die er in de wereld gebruikt worden'. En probeer de nieuwste snufjes uit. Bevindt de moslim zich onder ongelovig bestuur (zoals in seculiere staten), dan is het de plicht van iedere groep moslims die voor de zaak van Allah wil strijden of onder invloed van een ongelovige vandaan wil komen zich daartegen te verzetten.'' Dit boekje zou met name onder Marokkanen gretig aftrek vinden. Het wordt in Amsterdam West dan ook op meerdere plaatsen verkocht.

Merkwaardig genoeg wordt de serie 'De weg van de moslim' door de Samen-op-wegkerken aangeraden om te kopen ter kennismaking met de islam. Er worden nu stappen ondernomen om het van de literatuurlijst af te voeren.

De El Tawheed moskee in Amsterdam-West, die de boekjes in de collectie heeft, is een orthodoxe moskee die tegen elke vorm van religieuze vernieuwing is, en zich tot doel stelt een islamitische staat te vestigen. Deze maand kreeg de moskee nog een veeg uit de pan van de Amsterdamse wethouder Aboutaleb, maar daar reageerde het moskee-bestuur verontwaardigd op.

Een woordvoerder van El Tawheed moskee ontkent dat de moskee oproept tot de jihad of homohaat. Het zou gaan om oude boeken.

Volgens vertaalster Jeanette Ploeger is 'De weg van de islam' een standaardwerk. Die kwalificatie gebruikt ook de Nederlandse bestelsite islam-boeken.nl. Het boek is, schrijft Ploeger, een 'gids voor de moslim', met voorschriften waaraan men zich heeft te houden. Opvallend is dat Ploeger voor Project Dien ook islamitisch lesmateriaal voor de basisschool (groep 5-8) heeft ontwikkeld.

---------------------------------------------------------------------------------

Nou, we weten weer genoeg. Wat een bagger hebben we toch binnengelaten. Die mosknee moet onmiddelijk gesloten worden en het hele bestuur het land uitgezet worden, zoals in Frankrijk.

Gadverdamme, wat kan ik me hier boos om maken.

Nou Y, BSB, p-j e.a., kom maar op. Of hadden jullie 'm al in de boekenkast staan?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Moderator woensdag 21 april 2004 @ 11:23:07 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18581139
als je nu is een topic maakte zonder persoonlijke aanvallen, dan komt er misschien een discussie

al is dat ongetwijfeld niet de bedoeling.

ik laat het hier maar bij want ik heb nu al geen zin meer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 21 april 2004 @ 11:23:30 #3
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18581149
Sluit die moskee nou maar gewoon. Zelfs Cohen kan het nu niet meer rechtthee-en.

Imams het land uit. Deurtje dicht. Nederlandse slachterij in vestigen. Klaar.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  woensdag 21 april 2004 @ 11:23:52 #4
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18581157
Goed bezig deze moskee. Tijd om hem naar de grond te halen. Of het bestuur met een kruisraket retour afzender sturen.
  † In Memoriam † woensdag 21 april 2004 @ 11:25:39 #5
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18581204
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

De boekenserie heeft de titel 'De weg van de moslim' en wordt uitgegeven door Project Dien uit Leiden. Trouw schrijft dat in deel drie te lezen staat: ''Kerkbouw is verboden. Bouw liever fabrieken voor het produceren van 'alle soorten wapens die er in de wereld gebruikt worden'. En probeer de nieuwste snufjes uit. Bevindt de moslim zich onder ongelovig bestuur (zoals in seculiere staten), dan is het de plicht van iedere groep moslims die voor de zaak van Allah wil strijden of onder invloed van een ongelovige vandaan wil komen zich daartegen te verzetten.''

Een woordvoerder van El Tawheed moskee ontkent dat de moskee oproept tot de jihad of homohaat. Het zou gaan om oude boeken.

Volgens vertaalster Jeanette Ploege
r -------
Wow, die vertaalster liegt dat het gedrukt staat
Oude boeken met een vooruitziende blik dan zeker ?
  woensdag 21 april 2004 @ 11:29:19 #6
3647 B.R.Oekhoest
pi_18581270
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:23 schreef sp3c het volgende:
als je nu is een topic maakte zonder persoonlijke aanvallen, dan komt er misschien een discussie

al is dat ongetwijfeld niet de bedoeling.

ik laat het hier maar bij want ik heb nu al geen zin meer
Zij zijn er anders normaal als de kippen bij om dit soort dingen te verdedigen. Helaas, ik had het ook liever anders gezien.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_18581358
quote:
Nou Y, BSB, p-j e.a., kom maar op. Of hadden jullie 'm al in de boekenkast staan?
  woensdag 21 april 2004 @ 11:37:23 #8
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18581408
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:34 schreef Youssef het volgende:

[..]

Permanente Ontharing Baardgroei .
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  woensdag 21 april 2004 @ 11:38:43 #9
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18581435
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:37 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Permanente Ontharing Baardgroei .
Misschien iets voor zijn vriendin.
  woensdag 21 april 2004 @ 11:39:33 #10
572 Sniper
Gull Catcher
pi_18581460
Is geen nieuws meer he? Dat infidels brandhout zijn voor het eeuwige vagevuur en per direct afgeslacht dienen te worden is bekend.

Net als in Frankrijk dit soort menselijk afval uitzetten richting thuisland zit er niet echt in helaas. Maar geen zorgen. Collaboratie-Cohen houdt de boel wel bijelkaar.
  woensdag 21 april 2004 @ 11:40:26 #11
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_18581479
Dat ging toch onder het motto "Moslims zijn tolerant"
tenminste volgens imaan.nl
  woensdag 21 april 2004 @ 11:40:57 #12
3647 B.R.Oekhoest
pi_18581488
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:34 schreef Youssef het volgende:

[..]

Mag ik dit zien als een verwerping van de inhoud van het boek?
  woensdag 21 april 2004 @ 11:42:10 #13
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_18581518
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Mag ik dit zien als een verwerping van de inhoud van het boek?
Nee. Hij is emotioneel omdat dat een boek van zijn favoriete schrijver in het nieuws komt.
  woensdag 21 april 2004 @ 11:42:13 #14
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18581520
quote:
Trouw:

De omstreden Amsterdamse El Tawheed moskee is wederom in opspraak geraakt. Nu door lectuur waarin onder meer wordt opgeroepen tot de jihad tegen 'ongelovigen' en het doden van homoseksuelen. De moskee, die geregeld in opspraak raakt, haalde onlangs nog het nieuws doordat ze een boek in de collectie heeft die vrouwenbesnijdenis promoot.
Ik ben zelf een keer in die moskee geweest, en niemand heeft mij proberen te brainwashen. De imam van die moskee Mahmoud Shershabi is een resectabele en nobele man wiens lezingen ik meerdere malen heb bijgewoond in Den Haag (Sounna Moskee), in Dordrecht (Ar-Ra7man Moskee) en in Eindhoven (Al-Fourqan Moskee). Nooit heb ik iets uit zijn mond gehoord wat zou kunnen botsen met de Nederlandse normen en waarden of regel/wetgeving...
quote:
Journalisten van dagblad Trouw kochten bij de moskee een modern standaardwerk - dat uit drie delen bestaat - en dat in deel 3 oproept op tot de gewapende heilige oorlog tegen ongelovigen, tot het slaan van vrouwen en executie van homoseksuelen en van moslims die de geloofswaarheden niet letterlijk nemen.
Moeten we niet eens met zijn allen wakker worden en gewoon inzien dat de media ontzettend bezig is met een hetse tegen de islam, waarom zou iemand hier anders zoveel tijd en geld insteken ? Ziet niemand dan in dat er bijna dagelijks dit soort berichten in de media komen, waarom ??? Dit is gewoon pure stemmingsmakerij !
quote:
Het boekwerkje is in eerste instantie gericht op burgers van moslimstaten. Zij moeten zich ''bekwamen in de vechtkunst, niet slechts defensief, doch ook offensief, opdat het Woord van Allah het hoogste is en om rechtvaardigheid en zachtmoedigheid op aarde te verpreiden. Want 'de Islam is altijd superieur.''
En wat is hier mis mee ? Dit propageert ELKE ideologie/religie !
quote:
De boekenserie heeft de titel 'De weg van de moslim' en wordt uitgegeven door Project Dien uit Leiden. Trouw schrijft dat in deel drie te lezen staat: ''Kerkbouw is verboden. Bouw liever fabrieken voor het produceren van 'alle soorten wapens die er in de wereld gebruikt worden'. En probeer de nieuwste snufjes uit.
Strengen Christenen zeggen hetzelfde, ik heb zelfs een x ruzie gehad met een collega op het werk, een fundi-Christen, die zij dat volgens de Bijbel het bouwen van "Tempels" van andere religies verboden is
quote:
Bevindt de moslim zich onder ongelovig bestuur (zoals in seculiere staten), dan is het de plicht van iedere groep moslims die voor de zaak van Allah wil strijden of onder invloed van een ongelovige vandaan wil komen zich daartegen te verzetten.'' Dit boekje zou met name onder Marokkanen gretig aftrek vinden. Het wordt in Amsterdam West dan ook op meerdere plaatsen verkocht.
Dit boekwerk wordt in heel Nederland verkocht. Maar er wordt weer selectief te werk gegaan. Als dit boekwerkje dit daardwerkelijk uitdraagt, waarom hebben we dan nog geen heilige oorlog gezien of een aanslag uit de islamitische hoek ??? Het is gewoon pure stemmingsmakerij nogmaals, en een poging om te scoren !
quote:
Merkwaardig genoeg wordt de serie 'De weg van de moslim' door de Samen-op-wegkerken aangeraden om te kopen ter kennismaking met de islam. Er worden nu stappen ondernomen om het van de literatuurlijst af te voeren.
Dit zegt m.i. alleen maar wat over die kerkgenootschappen, die hebben dat boekej dan kennelijk niet eens gelezen
quote:
De El Tawheed moskee in Amsterdam-West, die de boekjes in de collectie heeft, is een orthodoxe moskee die tegen elke vorm van religieuze vernieuwing is, en zich tot doel stelt een islamitische staat te vestigen.
Dat is een visie die geankerd is in de islam, die heeft niks te maken met de moskee in kwestie. Elke religie is erop uit om zieltjes te winnne, daar is de islam geen uitzondering in. En inderdaad, elke vernieuwing op het gebied van aanbidding is verboden in de Islam, dat maakt de islamitische leer zo puur....
quote:
Mee eens ! De Tawheed moskee heeft veel aanhang in heel Nederland en wordt zeer gerespecteerd binnen de islamitische kringen vanwege de energie en tijd die zij steken in hun geloof. En ze roepen zeker NIET op tot Jihad, anders hadden we dat allang gezien moeten hebben
quote:
Nou, we weten weer genoeg. Wat een bagger hebben we toch binnengelaten. Die mosknee moet onmiddelijk gesloten worden en het hele bestuur het land uitgezet worden, zoals in Frankrijk.
Dit mag je uit respect voor anderen geen bagger noemen, het is een andere visie dan die jij hebt, maar het is geen bagger. En de moskee sluiten of het bestuur het land uitzetten heeft geen zin, omdat de volgelingen van hen in grote getalen zijn
quote:
Gadverdamme, wat kan ik me hier boos om maken.
Dat heet nou onderbuikgevoelens, daar heb jij wel vaker last van
quote:
Nee, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit boekwerk (nog) niet heb. Maar ik zou me er zekers niet voor schamen om dit boekwerk in het bezit te hebben en elke dag om 17:16 een bladzijde of 3 zou voorlezen aan de islamitische kinderen uit de buurt

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 21 april 2004 @ 11:46:55 #15
572 Sniper
Gull Catcher
pi_18581612
quote:
En de moskee sluiten of het bestuur het land uitzetten heeft geen zin, omdat de volgelingen van hen in grote getalen zijn
Het aantal niet-volgelingen is net effe een stukkie groter. En hoeveel aanhang zo'n joker ook heeft is verder in het geheel niet relevant voor het bepalen of de man zijn beperkte kunstjes hier mag blijven vertonen.
pi_18581634
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:42 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik ben zelf een keer in die moskee geweest, en niemand heeft mij proberen te brainwashen. De imam van die moskee Mahmoud Shershabi is een resectabele en nobele man wiens lezingen ik meerdere malen heb bijgewoond in Den Haag (Sounna Moskee), in Dordrecht (Ar-Ra7man Moskee) en in Eindhoven (Al-Fourqan Moskee). Nooit heb ik iets uit zijn mond gehoord wat zou kunnen botsen met de Nederlandse normen en waarden of regel/wetgeving...
Hey, ga je soms ook wel eens naar die 3-daagsen? Jammer dat ik niet ga, want ik heb nog geen vervoer, anders had ik je daar kunnen zien.

woensdag 21 april 2004 @ 11:48:16 #17
3542 Gia
User under construction
pi_18581644
Mocht er een aanslag komen in Nederland, of andere geweldadigheden, dan hoop ik niet dat de rechter er rekening mee houdt als de daders zich beroepen op dit achterlijke boekwerk.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, indoctrinatie geldt niet als excuus voor misdaden.
  woensdag 21 april 2004 @ 11:49:11 #18
13462 BansheeBoy
pi_18581664
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:47 schreef Youssef het volgende:

[..]

Hey, ga je soms ook wel eens naar die 3-daagsen? Jammer dat ik niet ga, want ik heb nog geen vervoer, anders had ik je daar kunnen zien.

Ja ben een aantal keren geweest naar die 3-daagsen, in Den Haag en in Eindhoven, is echt kewl

Slaapzak mee, zoveel mogelijk vrienden mee, die kunnen weer doorvertellen wat ze daar hebben geleerd

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  woensdag 21 april 2004 @ 11:50:06 #19
13462 BansheeBoy
pi_18581689
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:48 schreef Gia het volgende:
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, indoctrinatie geldt niet als excuus voor misdaden.
Hier ben ik het echt 21000% mee eens

† In Memoriam † woensdag 21 april 2004 @ 11:55:01 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18581805
quote:

Moeten we niet eens met zijn allen wakker worden en gewoon inzien dat de media ontzettend bezig is met een hetse
Het zou idd wel handig zijn om die papieren media, dit boek, kritisch te lezen
quote:
Nu ken ik de bijbel net zo goed als de koran en andere sprookjesboeken maar ik heb nimmer in propoganda blaadjes/boeken gelezen dat men graag fabrieken wil waarin men wapens gaat produceren
quote:
Maar ik zou me er zekers niet voor schamen om dit boekwerk in het bezit te hebben en elke dag om 17:16 een bladzijde of 3 zou voorlezen aan de islamitische kinderen uit de buurt

*De sprookjes van de gebroeders Shershabi o.i.d.*
*Of Shershabistraat naast Sesamstraat !

doorzichtig BSB..heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel doorzichtig, maar petje af voor je creativiteit
  woensdag 21 april 2004 @ 11:55:12 #21
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_18581807
quote:
Ik heb het Meneer Pastoor nog nooit horen zeggen anders
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
pi_18581813
quote:
en wat vind je ervan dat het boek oproept tot het vermoorden van ongelovige? het enigste waar jij op ingaat is dat jij het stemmingmakerij van de media is. en je gaat niet inhoudelijk in op het boek.

en het zal echt niet zo zijn dat iedereen meteen een Jihad (of hoe je dat ook mag noemen) gaat beginnen omdat ze dit boek lezen, maar als deze ideeën continu worden gegeven en verkondigt dan zijn er mensen die het op ten duur gaan geloven.

ik zeg. sluiten die moskee en de leiders oppakken wegens opruien van de staad en het proberen om de regering van nederland omver te werpen. Dit is de enigste manier van nederland om te laten zien dat we dit niet willen en kunnen tolereren, de nederlandse samenleving is gebaseerd op respect voor elkaar en dit boek is daar geen voorbeeld van.
  woensdag 21 april 2004 @ 11:55:43 #23
89497 RealLife
Bless America!
pi_18581821
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja ben een aantal keren geweest naar die 3-daagsen, in Den Haag en in Eindhoven, is echt kewl

Slaapzak mee, zoveel mogelijk vrienden mee, die kunnen weer doorvertellen wat ze daar hebben geleerd

Fok! als meetingpoint voor potentiele
  woensdag 21 april 2004 @ 11:57:03 #24
89497 RealLife
Bless America!
pi_18581844
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:55 schreef kooba het volgende:

[..]

Ik heb het Meneer Pastoor nog nooit horen zeggen anders
Ik heb bij de paus ook nog niet in zn paasrede gehoord dat ie de wapens wil gaan trekken
  woensdag 21 april 2004 @ 11:59:29 #25
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_18581899
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:55 schreef Piet_the_destroyer het volgende:

[..]

en wat vind je ervan dat het boek oproept tot het vermoorden van ongelovige? het enigste waar jij op ingaat is dat jij het stemmingmakerij van de media is. en je gaat niet inhoudelijk in op het boek.

en het zal echt niet zo zijn dat iedereen meteen een Jihad (of hoe je dat ook mag noemen) gaat beginnen omdat ze dit boek lezen, maar als deze ideeën continu worden gegeven en verkondigt dan zijn er mensen die het op ten duur gaan geloven.

ik zeg. sluiten die moskee en de leiders oppakken wegens opruien van de staad en het proberen om de regering van nederland omver te werpen. Dit is de enigste manier van nederland om te laten zien dat we dit niet willen en kunnen tolereren, de nederlandse samenleving is gebaseerd op respect voor elkaar en dit boek is daar geen voorbeeld van.
Enige
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')