Wow, die vertaalster liegt dat het gedrukt staatquote:Op woensdag 21 april 2004 11:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De boekenserie heeft de titel 'De weg van de moslim' en wordt uitgegeven door Project Dien uit Leiden. Trouw schrijft dat in deel drie te lezen staat: ''Kerkbouw is verboden. Bouw liever fabrieken voor het produceren van 'alle soorten wapens die er in de wereld gebruikt worden'. En probeer de nieuwste snufjes uit. Bevindt de moslim zich onder ongelovig bestuur (zoals in seculiere staten), dan is het de plicht van iedere groep moslims die voor de zaak van Allah wil strijden of onder invloed van een ongelovige vandaan wil komen zich daartegen te verzetten.''
Een woordvoerder van El Tawheed moskee ontkent dat de moskee oproept tot de jihad of homohaat. Het zou gaan om oude boeken.
Volgens vertaalster Jeanette Ploeger -------
Zij zijn er anders normaal als de kippen bij om dit soort dingen te verdedigen. Helaas, ik had het ook liever anders gezien.quote:Op woensdag 21 april 2004 11:23 schreef sp3c het volgende:
als je nu is een topic maakte zonder persoonlijke aanvallen, dan komt er misschien een discussie
al is dat ongetwijfeld niet de bedoeling.
ik laat het hier maar bij want ik heb nu al geen zin meer
quote:Op woensdag 21 april 2004 11:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Nou Y, BSB, p-j e.a., kom maar op. Of hadden jullie 'm al in de boekenkast staan?
Permanente Ontharing Baardgroeiquote:Op woensdag 21 april 2004 11:34 schreef Youssef het volgende:
[..]
Misschien iets voor zijn vriendin.quote:Op woensdag 21 april 2004 11:37 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Permanente Ontharing Baardgroei.
Mag ik dit zien als een verwerping van de inhoud van het boek?quote:Op woensdag 21 april 2004 11:34 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nee. Hij is emotioneel omdat dat een boek van zijn favoriete schrijver in het nieuws komt.quote:Op woensdag 21 april 2004 11:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Mag ik dit zien als een verwerping van de inhoud van het boek?
Ik ben zelf een keer in die moskee geweest, en niemand heeft mij proberen te brainwashen. De imam van die moskee Mahmoud Shershabi is een resectabele en nobele man wiens lezingen ik meerdere malen heb bijgewoond in Den Haag (Sounna Moskee), in Dordrecht (Ar-Ra7man Moskee) en in Eindhoven (Al-Fourqan Moskee). Nooit heb ik iets uit zijn mond gehoord wat zou kunnen botsen met de Nederlandse normen en waarden of regel/wetgeving...quote:Op woensdag 21 april 2004 11:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Trouw:
De omstreden Amsterdamse El Tawheed moskee is wederom in opspraak geraakt. Nu door lectuur waarin onder meer wordt opgeroepen tot de jihad tegen 'ongelovigen' en het doden van homoseksuelen. De moskee, die geregeld in opspraak raakt, haalde onlangs nog het nieuws doordat ze een boek in de collectie heeft die vrouwenbesnijdenis promoot.
Moeten we niet eens met zijn allen wakker worden en gewoon inzien dat de media ontzettend bezig is met een hetse tegen de islam, waarom zou iemand hier anders zoveel tijd en geld insteken ? Ziet niemand dan in dat er bijna dagelijks dit soort berichten in de media komen, waarom ??? Dit is gewoon pure stemmingsmakerij !quote:Journalisten van dagblad Trouw kochten bij de moskee een modern standaardwerk - dat uit drie delen bestaat - en dat in deel 3 oproept op tot de gewapende heilige oorlog tegen ongelovigen, tot het slaan van vrouwen en executie van homoseksuelen en van moslims die de geloofswaarheden niet letterlijk nemen.
En wat is hier mis mee ? Dit propageert ELKE ideologie/religie !quote:Het boekwerkje is in eerste instantie gericht op burgers van moslimstaten. Zij moeten zich ''bekwamen in de vechtkunst, niet slechts defensief, doch ook offensief, opdat het Woord van Allah het hoogste is en om rechtvaardigheid en zachtmoedigheid op aarde te verpreiden. Want 'de Islam is altijd superieur.''
Strengen Christenen zeggen hetzelfde, ik heb zelfs een x ruzie gehad met een collega op het werk, een fundi-Christen, die zij dat volgens de Bijbel het bouwen van "Tempels" van andere religies verboden isquote:De boekenserie heeft de titel 'De weg van de moslim' en wordt uitgegeven door Project Dien uit Leiden. Trouw schrijft dat in deel drie te lezen staat: ''Kerkbouw is verboden. Bouw liever fabrieken voor het produceren van 'alle soorten wapens die er in de wereld gebruikt worden'. En probeer de nieuwste snufjes uit.
Dit boekwerk wordt in heel Nederland verkocht. Maar er wordt weer selectief te werk gegaan. Als dit boekwerkje dit daardwerkelijk uitdraagt, waarom hebben we dan nog geen heilige oorlog gezien of een aanslag uit de islamitische hoek ??? Het is gewoon pure stemmingsmakerij nogmaals, en een poging om te scoren !quote:Bevindt de moslim zich onder ongelovig bestuur (zoals in seculiere staten), dan is het de plicht van iedere groep moslims die voor de zaak van Allah wil strijden of onder invloed van een ongelovige vandaan wil komen zich daartegen te verzetten.'' Dit boekje zou met name onder Marokkanen gretig aftrek vinden. Het wordt in Amsterdam West dan ook op meerdere plaatsen verkocht.
Dit zegt m.i. alleen maar wat over die kerkgenootschappen, die hebben dat boekej dan kennelijk niet eens gelezenquote:Merkwaardig genoeg wordt de serie 'De weg van de moslim' door de Samen-op-wegkerken aangeraden om te kopen ter kennismaking met de islam. Er worden nu stappen ondernomen om het van de literatuurlijst af te voeren.
Dat is een visie die geankerd is in de islam, die heeft niks te maken met de moskee in kwestie. Elke religie is erop uit om zieltjes te winnne, daar is de islam geen uitzondering in. En inderdaad, elke vernieuwing op het gebied van aanbidding is verboden in de Islam, dat maakt de islamitische leer zo puur....quote:De El Tawheed moskee in Amsterdam-West, die de boekjes in de collectie heeft, is een orthodoxe moskee die tegen elke vorm van religieuze vernieuwing is, en zich tot doel stelt een islamitische staat te vestigen.
Mee eens ! De Tawheed moskee heeft veel aanhang in heel Nederland en wordt zeer gerespecteerd binnen de islamitische kringen vanwege de energie en tijd die zij steken in hun geloof. En ze roepen zeker NIET op tot Jihad, anders hadden we dat allang gezien moeten hebbenquote:Een woordvoerder van El Tawheed moskee ontkent dat de moskee oproept tot de jihad of homohaat. Het zou gaan om oude boeken.
Dit mag je uit respect voor anderen geen bagger noemen, het is een andere visie dan die jij hebt, maar het is geen bagger. En de moskee sluiten of het bestuur het land uitzetten heeft geen zin, omdat de volgelingen van hen in grote getalen zijnquote:Nou, we weten weer genoeg. Wat een bagger hebben we toch binnengelaten. Die mosknee moet onmiddelijk gesloten worden en het hele bestuur het land uitgezet worden, zoals in Frankrijk.
Dat heet nou onderbuikgevoelens, daar heb jij wel vaker last vanquote:Gadverdamme, wat kan ik me hier boos om maken.
Nee, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit boekwerk (nog) niet heb. Maar ik zou me er zekers niet voor schamen om dit boekwerk in het bezit te hebben en elke dag om 17:16 een bladzijde of 3 zou voorlezen aan de islamitische kinderen uit de buurtquote:Nou Y, BSB, p-j e.a., kom maar op. Of hadden jullie 'm al in de boekenkast staan?
Het aantal niet-volgelingen is net effe een stukkie groter. En hoeveel aanhang zo'n joker ook heeft is verder in het geheel niet relevant voor het bepalen of de man zijn beperkte kunstjes hier mag blijven vertonen.quote:En de moskee sluiten of het bestuur het land uitzetten heeft geen zin, omdat de volgelingen van hen in grote getalen zijn
Hey, ga je soms ook wel eens naar die 3-daagsen?quote:Op woensdag 21 april 2004 11:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf een keer in die moskee geweest, en niemand heeft mij proberen te brainwashen. De imam van die moskee Mahmoud Shershabi is een resectabele en nobele man wiens lezingen ik meerdere malen heb bijgewoond in Den Haag (Sounna Moskee), in Dordrecht (Ar-Ra7man Moskee) en in Eindhoven (Al-Fourqan Moskee). Nooit heb ik iets uit zijn mond gehoord wat zou kunnen botsen met de Nederlandse normen en waarden of regel/wetgeving...
Ja ben een aantal keren geweest naar die 3-daagsen, in Den Haag en in Eindhoven, is echt kewlquote:Op woensdag 21 april 2004 11:47 schreef Youssef het volgende:
[..]
Hey, ga je soms ook wel eens naar die 3-daagsen?Jammer dat ik niet ga, want ik heb nog geen vervoer, anders had ik je daar kunnen zien.
Hier ben ik het echt 21000% mee eensquote:Op woensdag 21 april 2004 11:48 schreef Gia het volgende:
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, indoctrinatie geldt niet als excuus voor misdaden.
Het zou idd wel handig zijn om die papieren media, dit boek, kritisch te lezenquote:Op woensdag 21 april 2004 11:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Moeten we niet eens met zijn allen wakker worden en gewoon inzien dat de media ontzettend bezig is met een hetse
Nu ken ik de bijbel net zo goed als de koran en andere sprookjesboeken maar ik heb nimmer in propoganda blaadjes/boeken gelezen dat men graag fabrieken wil waarin men wapens gaat producerenquote:En wat is hier mis mee ? Dit propageert ELKE ideologie/religie !
quote:Maar ik zou me er zekers niet voor schamen om dit boekwerk in het bezit te hebben en elke dag om 17:16 een bladzijde of 3 zou voorlezen aan de islamitische kinderen uit de buurt
Ik heb het Meneer Pastoor nog nooit horen zeggen andersquote:En wat is hier mis mee ? Dit propageert ELKE ideologie/religie !![]()
en wat vind je ervan dat het boek oproept tot het vermoorden van ongelovige? het enigste waar jij op ingaat is dat jij het stemmingmakerij van de media is. en je gaat niet inhoudelijk in op het boek.quote:Op woensdag 21 april 2004 11:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Fok! als meetingpoint voor potentielequote:Op woensdag 21 april 2004 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja ben een aantal keren geweest naar die 3-daagsen, in Den Haag en in Eindhoven, is echt kewl![]()
Slaapzak mee, zoveel mogelijk vrienden mee, die kunnen weer doorvertellen wat ze daar hebben geleerd
Ik heb bij de paus ook nog niet in zn paasrede gehoord dat ie de wapens wil gaan trekkenquote:Op woensdag 21 april 2004 11:55 schreef kooba het volgende:
[..]
Ik heb het Meneer Pastoor nog nooit horen zeggen anders
Enigequote:Op woensdag 21 april 2004 11:55 schreef Piet_the_destroyer het volgende:
[..]
en wat vind je ervan dat het boek oproept tot het vermoorden van ongelovige? het enigste waar jij op ingaat is dat jij het stemmingmakerij van de media is. en je gaat niet inhoudelijk in op het boek.
en het zal echt niet zo zijn dat iedereen meteen een Jihad (of hoe je dat ook mag noemen) gaat beginnen omdat ze dit boek lezen, maar als deze ideeën continu worden gegeven en verkondigt dan zijn er mensen die het op ten duur gaan geloven.
ik zeg. sluiten die moskee en de leiders oppakken wegens opruien van de staad en het proberen om de regering van nederland omver te werpen. Dit is de enigste manier van nederland om te laten zien dat we dit niet willen en kunnen tolereren, de nederlandse samenleving is gebaseerd op respect voor elkaar en dit boek is daar geen voorbeeld van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |